» «
אינטרנט
אפשרויות עסקיות בשימוש ברשת החברתית - איזה יש?


הנה כמה מהיתרונות שיכולים לצמוח משימוש כזה:

- לגלות ולאתר אנשים וקשרים עסקיים פוטנציאליים

- איתור עובדים מצטיינים לצורך גיוס

- איתור אפשרויות ופרילנסרים לאאוט-סורסינג

- איתור של הזדמנויות עסקיות

- יצירת קשר וקשב על ידי כתיבה של המובילים והבכירים בחברה (לא חייבים לכתוב בעצמם ולא חייבים להיות אנשי הניהול עצמם)

- חיזוק של שירות הלקוחות, מה שבבניה נכונה יחסוך המון כסף, יתן ללקוחות תחושה של היענות לצרכים ולהרגלים שלהם ויגיע לקהלי יעד שמעריכים שימוש בטכנולוגיות חברתיות אינטרנטיות.
אינטרנט
אנשי עסקים ברשת חברתית - על מה להקפיד?
בהצטרפות לרשת חברתית של מי שיש לו מה להפסיד ומצד שני - אינו איש שיווק בהתנהלותו, ההקפדה על הכללים היא עוד יותר חשובה. הנה כמה מה"חוקים" שכדאי לאמץ בכדי למנף את העסק והשיווק דרך הרשת, במקום לחרב אותם:

- רושם ראשון מאד קובע: הכל בזהירות וברגישות
- כמו בחיים, גם ברשת חברתית היו אמינים, מכבדים, ישרים וגלויים באשר למטרות
- אבל אל תהיו ישירים מדי..
- קחו בחשבון שיותר ממה שאתם אומרים, קובע מה שאתם עושים ואיך שאתם מתנהגים
- הרשת היא זירה של שיתוף וטוב לב ומי שמבין זאת ירויח - תרמו, עזרו ועשו למען אחרים - העשייה המשותפת תתרום לקשר ולאמון
- אל תנסו למכור. ספרו ושתפו בחוויות, בפיתוח המוצר, תנו תחושה של הקשבה לקורא ולצרכיו ודעתו
- הטוקבקים הם החלק השימושי ביותר אם יודעים להשתמש בהם - קראו, הפנימו ולמדו מה ניתן לשפר
אינטרנט
שימוש ב-Facebook למטרות העסק - מה האפשרויות?
כמובן שישנן עוד אפשרויות רבות ויש גם ויכוח גדול אם זה נכון, אבל הנה כמה מהאפשרויות המיידיות והיתרונות שבצירוף העסק לפייסבוק:

- להזמין לקוחות וקשרים עסקיים להצטרף, להיות חברים ולהיות ברשת של החברה

- ליצור פרופיל לחברה? - יש יתרונות (יצירת רשת, הודעות ללקוחות, הוספת מוצרי החברה בזירת המכירה של פייסבוק)

- לקדם את הבלוג של העסק

- ליצור אפליקציית פייסבוק (פוטנציאל: מליוני מצטרפים לשירות כמעט בלי מאמץ, כסף, שיווק וקידום מכירות דרך האפליקציה, יצירת קשר חיובי לחברה)

- להציג צדדים לא פורמליים של העסק, כמו הרקע של האנשים שמככבים בו, תחביביהם והצדדים הפחות מעונבים (מה שמסורתית מומלץ בכל דף "אודות החברה" בבניית אתר עסקי)
רשתות חברתיות
איזו רשת החברתית כדאי לבחור לשימושים שיווקיים ועסקיים?



בחירת הרשת הנכונה היא מלאכה לא פשוטה, שכן לכל רשת חברתית היתרונות והחסרונות שלה. כמובן שהכי מומלץ הוא להירשם לכולן ולהשקיע את הזמן, המשאבים והמאמצים בהן. אך בבחירה יש לשים לב ליתרונות של כל אחת, נכון להיום:

Facebook - בשביל החבר'ה באשר הם וכיום לכל מי שמשווק משהו. הרשת המתפתחת והמדוברת ביותר. מחזיקה בפלטפורמת האפליקציות המנצחת (עם איום גדול מכיוון גוגל עם יוזמת ה-Open Social שלה)

Linkedin - רשת מעולה וצומחת לקשרים עסקיים, איתור מוחות, התייעצות עם מומחים מובילים.

Myspace - בית קברות עצום שהיה פעם מוקד שיווק לצעירים, איתור טרנדים, חזק בשוק המוסיקה והאתר הגדול בעולם.

Smallworld - הרשת הנחשקת של העשירים והמצליחים. אקסקלוסיבית ומפולחת היטב. במיוחד למי שקהל היעד שלו הוא חוג הסילון.

דה מרקר קפה - רשת חברתית עסקית ישראלית עם דגש על אינטראקציה חברתית והיכרויות. כרגע צונמי הפייסבוק די הטביע גם אותה.

Web 2.0

בניית אתרים
מהו שירות השרתים EC2 של אמאזון?
Amazon העלתה לא מזמן את השירות, שאינו זול מדי אך הוא בעל יתרונות, במיוחד לאתרי web 2.0 וסטארטאפים חדשים שחווים את בעיות התמחור של ההתחלה ולמולן - את הצורך באתר שלא יקרוס בשבועות הראשונים, עם ההכרזות והסקירות של עיתונאים ובלוגרים:

- יכולת להזמין מיידית וללא הגדרות ועלויות, שרתים נוספים עם יכולת לספק תנועה בלי קריסות לאתר שלך, בעת לחץ גולשים (לאחר כתבה בבלוג מרכזי או בעיתונות, טלויזיה וכלי תקשורת המונים) או סתם כשהתנועה באתר גדלה והוא נעשה פופולארי.

- תשלום לפי הצריכה ורוחב הפס, כפי שהם בפועל ולא בחבילה קבועה.
טלוויזיה
באיזה אתר אפשר לפתוח ערוץ טלוויזיה משלי ולשדר וידאו בשידור חי?



האתר ustream.tv מציע פלטפורמה ליצירת ערוץ טלוויזיה אישי. אתם יוצרים ערוץ אישי ומשדרים וידאו מהסלולאר או ממצלמת רשת ומפנים את הצופים לערוץ שלכם באתר ustream.tv, לשידורים ישירים או מוקלטים.

הכל ב-ustream.tv בחינם ויש גם אפליקציה לשידור ברשת, שמאפשרת לשדר לייב מהמכשיר וכמובן גם לצפות בשידורים. האפליקציה לאנדרואיד, אייפון ואייפד. עם זאת, את פתיחת הערוץ והקמתו כדאי לעשות במחשב ולא בסמארטפון.

יוסטרים טוב יותר מיוטיוב כרגע, בעיקר בשל השידור החי. ליוטיוב כדאי להעלות את השידור לאחר הצילום.
עריכת וידאו
באיזה אתר Web 2.0 יש סאונד אפקטס לשימוש חוקי ומותר?


באתר www.soundsnap.com תוכלו להצטרף לקהילת web 2.0 שמשתפת קבצי אודיו, סאונד אפקטס (Sound FX, Sound Effects), צלילים וקטעי מוסיקה לסרטים, הפקות תיאטרון ודרמה, בניית אתרי אינטרנט וסרטוני אנימציה.
שיווק
שיווק באמצעות אתרי שיתוף באינטרנט - איך לעשות את זה נכון?
איך משווקים ברשת?

עשו זאת כך:

- העלו וידיאו של המוצר או השירות לאתר Youtube - המקום שכולם עוברים בו והוא זירה פרסומית מצויינת וחינמית.

- העלו תמונות לפליקר, אתר שיתוף התמונות הנחשב בעולם ומהיפים שבהם - Flickr

- העלו מצגות עיסקיות או משעשעות, עם המוצר בתוכן, לאתר slideshare, אתר שיתוף המצגות.

- הסתופפו בין כולם בפייסבוק, הכריזו הכרזות, "ספרו" על מבצעים והתרחשויות וכדומה.

- הודיעו באתר Twitter על כל מה שזז במוצר, השירות או ההתרחשויות העיסקיות שלכם.


gmail
איך יוצרים תגיות* (או Labels - תוויות) ב-Gmail?
לחצו בצד שמאל על "Edit Labels" ותוכלו לייצר כמה תגיות שתרצו. אלה תוכלנה להיות מוצמדות לדברי הדואר שתרצו לשמור.


* אמנם התרגום הנכון של Labels הוא תוויות אך אנו מדברים על תגיות, שהוא מונח פופולארי יותר בתחום ה-Web 2.0 - גישת פיתוח אתרים חדשנית, ש-Gmail הוא אחד מהדוגמאות הטובות שלה.
איזה שירות אונליין מאפשר להקים ערוץ פידבק מקצועי עם הלקוחות והמשתמשים שלך?



האתר uservoice.com מציע כלים מקוונים לניהול הדיאלוג הזה, כולל פורום מתקדם, אפשרויות דירוג והצבעה של המשתמשים והלקוחות על פיצ'רים מבוקשים, פתרון בעיות ועוד.

משירות בסיסי מעולה בחינם (של פורום אחד) ועד ל-White Label מלא. זה שירות מצויין, שגם נראה טוב וגם מאפשר להיעזרת במשתמשים שלך כקבוצת מיקוד ובדיקה חיה ומגיבה.
לשתף תצלומי מסך באמצעות תוסף לדפדפן - איך אפשר?
להציג צילומי מסך לאחרים? - האתר monkiri.com מאפשר להתקין תוסף לדפדפן שלכם ואז פשוט לצלם כל מסך שתרצו ולשלוח אותו ישירות לתוכנה - לבלוג שהיא פתחה לכם אוטומטית בזמן ההרשמה.