» «
שינוי שם
איך לשנות את השם בפייסבוק אם פרצו ושינו לי אותו?


שם הפייסבוק שלכם ניתן לשינוי רק 60 יום מהשינוי הקודם. אם פרצו לכם ושינו את השם, סביר שתרצו להחזירו בחזרה לשם המקורי והנכון שלכם. פייסבוק לא חושפת אבל יש מקום שבו ניתן לפנות ולדרוש החזרה לשם הקודם.

היכנסו לקישור המצורף ושם רשמו את השם האמיתי שלכם ובקשו לשנות את שם הפייסבוק שלכם בחזרה אליו. נמקו מי וכיצד שונה שמכם בפרופיל (פריצה, תוכנה שהשתלטה וכו').

כמה שעות לאחר שתשלחו להם תמונה של דרכון מעודכן או רישיון נהיגה תקף שלכם, הם יחזירו את שמכם לשם המקורי.

בהצלחה!
פרטיות
איך לשמור על פרטיות ברשת?



הנה 10 כללים שיעזרו לכם לשמור על פרטיות ברשת:

1. בחירת סיסמה קשה לניחוש - חשוב לא להשתמש תאריכי לידה, שמות ומספרים רציפים ולהחליף סיסמה לעיתים קרובות.

2. התנהגות מחושבת ברשת - המעיטו בחשיפת מידע ברשתות חברתיות, בלחיצה על לינקים שאינכם מכירים ובהורדת אפליקציות ומשחקים, הקפידו על כך הקפדה יתרה במחשב במקום העבודה שלכם.

3. רכישות באינטרנט - הקפידו לרכוש שירותים באינטרנט רק באתרים שאין להם בעיות אבטחה. אם אתם חוששים לבעיית אבטחה באתר כלשהו אל תשתמשו בשירותיו.

4. אבטחת מידע כמנהלים - במידה ואתם מנהלים עסק הקפידו לאבטח את מאגרי המידע שלכם וזכרו כי חל עליכם חוק הגנת הפרטיות.

5. אבטחו את המחשב האישי - חשוב לאבטח את המחשב האישי שלכם בעזרת אנטי וירוס ולדאוג לעידכון התוכנה.

6. היו חשדניים בהצטרפות למועדוני לקוחות אינטרנטיים, השמירה על מאגרי המידע שלהם אינה בהכרח טובה.

7. הקפידו לא לספק מידע לכל דורש - ספקו פרטי משתמש רק לאחר שאתם יודעים בוודאות את זהות הפונה אליכם. להודעות לא מזוהות דיין בדואר האלקטרוני אל תשיבו.

8. שמירה על מידור - במידה ואתם מנהלים של עסק, הקפידו שהגישה למאגרי המידע תהיה אפשרית לכם בלבד.

9. נעילה מחוץ למערכת - במקרה וננעלתם מחוץ למערכת יכול הדבר להעיד על פריצה של האקרים.

10.זכויות במקרה חשיפה של מידע - במקרה והמידע שלכם נחשף ללא רשותכם, זכותכם, על פי חוק, לתבוע מהחשוד 50,000 ש"ח גם מבלי שתצטרכו להוכיח את הנזק שנגרם מכך.
Wifi
איך מחזקים את הרשת האלחוטית בבית?



לעיתים הרשת האלחוטית (Wifi) בבית לא חזקה מספיק ולא עובדת הכי טוב, במיוחד בחדרים הרחוקים מהראוטר. הנה רעיון שגם אתם תוכלו ליישם כדי לשפר את הקליטה, ב-10 דקות עבודה.

כדי לחזק את הרשת האלחוטית בבית בעזרת פחית של משקה, עשו כך:

1. חותכים את פחית המשקה בשני הצדדים ומשאירים בצדד של הפקק את הבסיס מחובר, כמו בסרטון המצורף.

2. יוצרים צורה של קשת.

3. מלבישים את החור של הפקק על האנטנה ומדביקים את "מחזק הקליטה" בעזרת חומר גמיש או בנייר דבק, כך שהוא יעטוף את האנטנה.

זהו. הקליטה אמורה להשתפר פלאים.


כך ניתן לחזק את הרשת האלחוטית בבית בעזרת פחית:

https://youtu.be/tonZeKP-Mi4
קניות ברשת
איך לבצע קנייה בטוחה באינטרנט בלי להיחשף לסיכונים ונוכלים?



לקניות בטוחות ברשת, כדאי להקפיד על הכללים הבאים:

1. חנויות וירטואליות עם PayPal עדיפות - סליקת כרטיסי האשראי דרך פייפאל מאפשרת לכם לא למסור את פרטי כרטיס האשראי שלכם למוכר ובכך להקטין משמעותית את הסיכונים.

2. שימוש בכרטיס אשראי נטען - כשאין לכם ברירה ואתם קונים בחנויות או באתרים שאין להם אפשרות לסליקה בפייפאל, העדיפו להשתמש בכרטיס אשראי נטען שרכשתם מראש. כרטיס אשראי כזה נטען בסכומים ספציפיים וגניבת הפרטים שלו, לא תוכל לגרום לנזק כספי כמו של גניבת פרטי כרטיס האשראי שלכם.

3. קניות באתרים שמאפשרים שימוש בסיסמה אישית של חברות האשראי - יש חברות אשראי שמאפשרות אישור כפול עם סיסמה שרק אתם יודעים. אתרים שמשתמשים בסיסמה זו מבטיחים קצת יותר את יכולתם להימנע מגניבת הפרטים שלכם.

4. התראות על עסקות רכישה ב-SMS - חברות האשראי מאפשרות קבלת מיסרון בעת שמתבצעת עסקת אשראי וכך תוכלו לקלוט שימוש לא חוקי בכרטיס האשראי שלכם. כדאי להפעיל את השירות, המאפשר ביטול של כל עסקה שלא בוצעה על ידיכם ואף איתור הנוכלים המנסים לבצע אותה.

אינטרנט

רשתות חברתיות
איזה אפשרויות עסקיות יש בשימוש ברשת החברתית?


הנה כמה מהיתרונות שיכולים לצמוח משימוש כזה:

1. לגלות ולאתר אנשים וקשרים עסקיים פוטנציאליים.

2. איתור עובדים מצטיינים לצורך גיוס.

3. איתור אפשרויות ופרילנסרים לאאוט-סורסינג.

4. איתור של הזדמנויות עסקיות.

5. יצירת קשר וקשב על ידי כתיבה של המובילים והבכירים בחברה (לא חייבים לכתוב בעצמם ולא חייבים להיות אנשי הניהול עצמם).

6. חיזוק של שירות הלקוחות, מה שבבניה נכונה יחסוך המון כסף, יתן ללקוחות תחושה של היענות לצרכים ולהרגלים שלהם ויגיע לקהלי יעד שמעריכים שימוש בטכנולוגיות חברתיות אינטרנטיות.
אינטרנט
איך להביא מפרסמים לאתר האינטרנט שלי?


הנה מספר דרכים שיסיעו להביא מפרסמים לאתר האינטרנט שלנו:

1. יש לפנות למשרדי פרסום ולמשווקי חברות כדי שיפרסמו אצלך באתר. לפני כן עליך להביא להם מידע מדוע כדאי לפרסם דווקא אצלך: סטטיסטיקות כמה גולשים לאתר שלך, מאפייני הגולשים וכו'. כדאי לעשות איזשהו סקר אינטרנטי בקרב גולשיך על מאפייניהם ומאפייני הצריכה שלהם ולפנות בדיוק לחברות בטווח הצרכני "שלהם" עם הנתונים שיעלו בידך.

2. עליך לקדם את האתר שלך באינדקסים ומנועי חיפוש רלוונטים, לנסות לפרסמו באתרים אחרים בעלי פופולריות בקרב קהל היעד שלך ובעיקר לפרסם את העובדה שכדאי לפרסם שם.

3. יש לדעת שחברות גדולות עובדות עם משרדי פרסום קבועים, הקובעים מראש את חלוקת עוגת הפרסום שלהם. לכן צריך לפנות אל משרדי הפרסום שלהם, לנדנד להם בשיחות שכנוע, לבוא אליהם. כנראה שישנם עוד אתרי אינטרנט באותו נושא שכדאי לפרסם בהם. עליך להסביר להם מדוע שיפרסמו באתר שלך? מה העדיפות שלך על אתרים אחרים וכו'.

4.עדיף להתמקד בחברות בסדר גודל בינוני וקטן שמוצריהם פונים לקהל היעד של האתר. לנדנד להם, לפנות אליהם במייל, לבוא אליהם כדי שיפרסמו אצלך.

5. אם האתר שלך ישמור על פופולריות ותתמיד בשיווק יעיל, תצליח להביא מפרסמים ותוכל להרוויח ממנו, אך אל תטפח ציפיות גבוהות מדי: עליך להבין שהאינטרנט זהו עדיין תחום קצת בעייתי מבחינת הכנסות מפרסום, אם האתר שלך הוא לא מגה-פופולארי, לא תרוויח ממנו סכומים מאוד מאוד גדולים. זה המצב גם אצל אחרים.
פייסבוק
איך להגדיר פרטיות בפייסבוק?



הנה הדרך להגדרת פרטיות בפייסבוק כפי שמסביר גלעד האן, חוקר פשעי מחשב:

1.. כניסה לפייסבוק ע"י שם משתמש (כתובת דוא"ל) וסיסמה.

2. מומלץ להשתמש בסיסמה המשלבת אות, מספר וסימן ובאורך של 8 תווים או יותר. לדוגמא: %7qaz$2wsx. סיסמה כזו תקשה מאוד את הפריצה לחשבון הפייסבוק. מומלץ לא לשלב בסיסמה את שמך, מספר הטלפון, גיל, תאריך לידה או כל פרט אחר השייך באופן ישיר לזהותך.

3. את שינוי הסיסמה מבצעים ע"י כניסה לחשבון - הגדרות חשבון - ובשורת הסיסמה ללחוץ על עריכה. יש להקליד את הסיסמה הישנה ופעמים את הסיסמה החדשה.

4. כניסה לחשבון - הגדרות פרטיות. בהגדרות הפרטיות יש לבחור באפשרות באפשרות חברים או התאמה אישית.

5. ניתן לערוך ולקבוע מי החברים שלך בפייסבוק. במידה והוספת מישהו שאתה לא מכיר באופן אישי מומלץ להסיר מרשימת החברים.

6. במידה ורוצים להסיר חבר מרשימת החברים לוחצים על "בטל חברות" ליד שמו של אותו חבר.

7. התאמה אישית של אלבומי התמונות - נכנסים לפרופיל - תמונות - פותחים את האלבום אותו רוצים לערוך, לוחצים על הקישור עריכת אלבום, בלשונית "פרטיות" בוחרים את הקהל שיכול לראות את האלבום: ציבורי (כולם) / חברים / התאמה אישית. כדאי מאוד לעשות זאת.

8. בתפריט התאמה אישית ניתן לבחור את קהל היעד שאלבום זה הופך להיות גלוי כלפיהם: במידה ובחרת אנשים מסוימים האלבום והתמונות בו הופך להיות גלוי רק לאותם אנשים אותם בחרת (מתוך אנשי הקשר שלך).

9.. מרכז העזרה של פייסבוק - יש לזכור כי ישנן הגדרות רבות נוספות אותם ניתן לקבוע, לרבות הגדרות של אלבומי התמונות, רמת החשיפה של כל אלבום כולל אלבום תמונות הפרופיל. כמו כן ניתן לערוך את הגדרות החיפוש: מי יכול לחפש ולמצוא אותך בחיפוש בפייסבוק, קשר אם תוכנות למסרים מידיים, קבוצות בהם אתה חבר, הגדרות החשבון לרבות שינוי סיסמה, כתובת דוא"ל והשבתת החשבון. ניתן להיכנס לחשבון הפייסבוק ומשם להיכנס למרכז העזרה, על מנת לקבל סיוע ומידע רב על כל הנושאים וההגדרות בפייסבוק.

10. גיבוי השבתה ומחיקת חשבון הפייסבוק - הרבה מאוד בני נוער מרגישים כי איבדו שליטה על החשבון שלהם, על הפרטיות או שאינם יודעים כיצד לצאת מקבוצות בעייתיות או כיצד למחוק פרסומים הפוגעים בהם או באחרים. יש אפשרות לבצע השבתת חשבון או מחיקת חשבון לצמיתות.
מחשבים
איך לטפל במחשב שמרעיש?



מאוורר המחשב שלכם מרעיש? הסיבה היא שנצבר המון אבק במאוורר והמאוורר מתאמץ יותר. כדי לטפל בבעיה עקבו אחר ההוראות הבאות:

1. כבו את המחשב והוציאו את כל הכבלים המחוברים אליו.

2. קחו מברג ופתחו את מארז המחשב. חשוב לציין שאסור לגעת/להוציא שום כבל!

3. קחו מכחול ונקו בעדינות את מאווררי המחשב. מומלץ גם לשאוב אותו ואת תכולת המארז. חשוב לציין שאסור בתכלית האיסור לשטוף אותו עם מים/מטלית לחה!

4. סגרו את המארז והחזירו את הכבלים בחזרה.

למדריך יותר מתקדם לניקוי מאווררים, עיינו ב"מדריך המתקדם לניקוי מאוורר מחשב" שבקישור המצורף.


חסכון
איך להשיג מחיר נמוך מחברות המספקות שרותי אינטרנט?


כך תורידו את המחיר מחברות המספקות שרותי אינטרנט:

1. ערכו סקרי שוק והשוואות מחירים.

2. בזמן המו"מ, הזכירו מחירים נמוכים יותר של חברות מתחרות תוך ציון שמן.

3. התעקשו על מחיר נמוך ואל תתנו שיפתו אתכם במתנות שממילא אתם לא צריכים באמת.

4. היזהרו מניסיון שכנוע של המוכרים לחבילה מורחבת, שכביכול תצאו ממנה נשכרים, כי ברוב המקרים אין ללקוח צורך בה.

5. במידה וסיימתם תקופת התקשרות, נצלו עובדה זו בכדי ללחוץ על הורדת המחיר - החברה תרצה ללכת לקראתכם על מנת שלא תעזבו לחברה מתחרה.

6. נסו לענות באלגנטיות על שכנועים כמו איכות, ותק וכד' ולהישאר עקביים, בנוגע לרמת המחיר שאתם מוכנים לשלם.
על מה כדאי להקפיד בתכנון טיול משפחתי בחו"ל?



בתכנון טיול משפחתי לחו"ל, הקפידו על הדברים הבאים:

1. אל תבנו את הטיול רק לילדים, אך בחרו מספיק מקומות מעניינים לילדים, על פי הגילאים שלהם.

2. הזמנות של מלונות, צימרים או פתרונות שינה אחרים, נסו לבצע כבר מהארץ, אם מדובר בעונת השיא, אבל ניתן לפתור את הדברים, אם אין ברירה, גם שם, באמצעות לשכת התיירות המקומית.

3. צמצמו את המעברים לשינה ממקום למקום - תכננו את החופשה כך שתישנו במקום מרכזי, שממנו תבצעו טיולי כוכב ליעדים שמהם תחזרו לשינה במקום ה"קבוע". זה יקל מאד על הילדים את קשיי ההסתגלות, יקל עליכם, כולל החסכון במטלה של אריזה והעמסה במעבר ממקום למקום.

4. הזמנת רכב שכור בצעו מהארץ ומחברה בינלאומית מוכרת. מדובר גם בחסכון כספי וגם באמינות רבה יותר ובטחון בהזמנה.

5. בתוך ערים גדולות עדיף לנוע בתחבורה ציבורית (שזו גם חוויה לילדים) מאשר ברכב שכור.

6. השתדלו לשכור את הרכב הגדול ביותר האפשרי.

7. קחו עמכם חטיפים, דגני בוקר ומנות חמות, לפתרונות קלים לילדים רעבים, שלא תמיד מסתגלים למעדנים המקומיים.

8. הקפידו על ביטוח נוסעים ומטען.
אילו מודלים עיסקיים מצליחים במיזמי אינטרנט?



אלו הם המודלים העיסקיים המוכרים והפופולאריים כיום ברשת:

1. פרסום - עולם הפרסום, החל ממודעות ה-Adsense של גוגל דרך רשתות פרסום קטנות יותר ועד לקמפיינים שלמים ממשרדי פרסום - כל אלה מאפשרים הרבה יותר מבעבר לבעלי אתרים עם תוכן ותנועת גולשים טובים.

2. תשלום עבור השירות - הכי פשוט, הכי קשה. המשתמש משלם עבור השירות, ברגע קבלתו. הדוגמה המצליחה ברשת היא חנות האפליקציות של האייפון או ה-iTunes של חברת Apple, שמשמש לקניית שירים. בשניהם התשלום הוא פר יחידה.

3. מכירת מנויים - מוכרים למשתמש מנוי לתקופת זמן, שבה יוכל להשתמש בכל השירותים המובטחים ללא הגבלה. אתרי עיתונים מסויימים מתחילים לאחרונה לחייב בדמי מנוי.

4. freemium - מרבית השירותים ניתנים בחינם, בעוד חלק קטן מהם, ניתן בעבור תשלום למי שמעוניינים בו (המקדם המקובל להרשמה לשירות בתשלום הוא 1% מחברי האתר). ראו לדוגמה את Gmail, שמי שמעוניין בנפח תיבת מייל מוגדל - צריך לשלם.

5. מכירת מידע על מגמות ונטיות של הגולשים, לצד שלישי שצריך אותו - מודל זה מעורר המון ביקורת (ראו לדוגמה את פייסבוק), אבל הוא רווחי מאד אם יש לאתר הרבה גולשים ופילוחים עליהם.

6. תוכן שיווקי - אם עושים זאת בזהירות ולא מוכרים את המשתמשים באתר למפרסמים, ניתן לשלב תוכן שיווקי בצורה עדינה ושקופה לחלוטין ולהכניס כסף שמאפשר לממן את הפעילות הרגילה.

7. סקרים מסחריים - חברות מסחריות המעוניינות בסקרים אצל קהל היעד של האתר משלמות עבורם. הכנסות אלה לא גדולות.

8. שיתוף הכנסות - זה ערוץ משתלם שנותן לבעלי האתר שיתוף מההכנסות המגיעות לאתרים ושירותים המרוויחים מהגולשים שלכם. הם משלמים אחוז מההכנסה עבור עיסקאות שנעשות מהאתר. גופים כמו iTunes שמשלמים אחוזים מההכנסות על קניה מהאתר שלכם ועד Amazon שנותן אחוזים על קניה ישירה או גולשים שבאו מהאתר ואז קנו באמאזון עצמו.
על מה להקפיד בהתנהלות אנשי עסקים ברשת חברתית?


בהצטרפות לרשת חברתית של מי שיש לו מה להפסיד ומצד שני - אינו איש שיווק בהתנהלותו, ההקפדה על הכללים היא עוד יותר חשובה. הנה כמה מה"חוקים" שכדאי לאמץ בכדי למנף את העסק והשיווק דרך הרשת, במקום לחרב אותם:

1. רושם ראשון מאד קובע: הכל בזהירות וברגישות.

2. כמו בחיים, גם ברשת חברתית היו אמינים, מכבדים, ישרים וגלויים באשר למטרות.

3. אבל אל תהיו ישירים מדי..

4. קחו בחשבון שיותר ממה שאתם אומרים, קובע מה שאתם עושים ואיך שאתם מתנהגים.

5. הרשת היא זירה של שיתוף וטוב לב ומי שמבין זאת ירוויח - תרמו, עזרו ועשו למען אחרים - העשייה המשותפת תתרום לקשר ולאמון.

6. אל תנסו למכור. ספרו ושתפו בחוויות, בפיתוח המוצר, תנו תחושה של הקשבה לקורא ולצרכיו ודעתו.

6. הטוקבקים הם החלק השימושי ביותר אם יודעים להשתמש בהם - קראו, הפנימו ולמדו מה ניתן לשפר.
איזו אפליקציה שומרת על בטיחות הילדים בפייסבוק?


כן. אפליקציית "רמזור - השגחה באהבה" הניתנת להורדה בחינם היא אפליקציה המאפשרת להורים להשגיח על התכתבויות מסוכנות בפייסבוק תוך שמירה על פרטיות הילדים ובהסכמתם. למעשה, חשיפת התכנים הנכתבים ייחשפו להורים רק במידה וישנו חשד לפעילות שאינה תקינה ומהווה סכנה כגון חרם, יצירת קשר עם מבוגר, חשיפה לאלכוהול וכדומה. האופן בו מתנהל תהליך זה הוא ע"י התראות למייל של ההורים. ההתראות מגיעות בצבעי הרמזור, כאשר כל צבע מתריע על רמה אחרת של של התערבות. צבע ירוק - אין התרעות, צבע צהוב - קיימת התרעה שכדאי לבדוק אותה וצבע אדום - אזהרה לגבי פעולה מסויימת שכדאי לבדוק אותה ברצינות רבה. חשוב להדגיש שהשימוש באפליקציה זו אמור למנוע את אותם מתחים הקיימים בין הורים לילדים, כאשר הילדים מבינים שלמעשה כך הם מוגנים יותר.
איך לדעת מה השעה בכל מקום בעולם?
רוצים לדעת מה השעה בערים הגדולות וגם בבירות העולם? - האתר shaonolami.co.il מציג את השעה כרגע בכל ארצות העולם.

בין המקומות שנסרקו ביום ראשון בשעה 19:41 לפי שעון ישראל היו:

20:41 יום ראשון אדיס אבבה
04:11 שני אדלייד
10:41 ראשון אדמונטון
20:41 ראשון אדן
19:41 ראשון אודסה
19:41 ראשון אוויה
12:41 ראשון אוטווה
01:41 שני אולן בטור
18:41 ראשון אוסלו
18:41 ראשון אופטיה
06:41 שני אוקלנד
12:41 ראשון אטלנטה
19:41 ראשון אינדהובן
12:41 ראשון אינדיאנפוליס
19:41 ראשון איסטנבול
22:41 ראשון איסלמבאד
18:41 ראשון אלג'יר
18:41 ראשון אמסטרדם
05:41 שני אנדייר
19:41 ראשון אנטליה
20:41 ראשון אנטננריבו
19:41 ראשון אנקרה
08:41 ראשון אנקרידג
14:41 ראשון אסונסיון
19:41 ראשון אתונה
21:41 ראשון באטומי
20:41 ראשון בגדאד
14:41 ראשון בואנוס איירס
12:41 ראשון בוגוטה
18:41 ראשון בודפשט
19:41 ראשון בודרום
12:41 ראשון בוסטון
19:41 ראשון בוקרשט
19:41 ראשון בורגס
01:41 שני בייג'ין
19:41 ראשון ביירות
18:41 ראשון בלגרד
18:41 ראשון בלד
00:41 שני בנגקוק
19:41 ראשון בראשוב
18:41 ראשון ברגאמו
15:41 ראשון ברזיליה
18:41 ראשון ברטיסלבה
03:41 שני בריזביין
18:41 ראשון בריסל
18:41 ראשון ברלין
18:41 ראשון ברצלונה
00:41 שני ג'קרטה
11:41 ראשון גואטמלה
11:41 ראשון גוסיגלפה
23:41 ראשון דאקה
17:41 ראשון דבלין
21:41 ראשון דובאי
18:41 ראשון דוברובניק
18:41 ראשון דודינצה
19:41 ראשון דונאושינגן
12:41 ראשון דטרויוט
10:41 ראשון דנבר
03:11 שני דרווין
19:41 ראשון הארארה
12:41 ראשון הוואנה
01:41 שני הונג קונג
07:41 ראשון הונולולו
13:41 ראשון הליפקס
19:41 ראשון הלסינקי
00:41 שני הנוי
06:41 שני וואלינגטון
18:41 ראשון וורשה
12:41 ראשון וושינגטון
19:41 ראשון וילנה
18:41 ראשון וינה
11:41 ראשון ויניפג
18:41 ראשון ויצ'נסה
03:41 שני ולדיווסטוק
18:41 ראשון ולטה
09:41 ראשון ונקובר
18:41 ראשון ורונה
19:41 ראשון ורנה
18:41 ראשון ז'נבה
18:41 ראשון זאגרב
19:41 ראשון זוולה
18:41 ראשון זלצבורג
20:41 ראשון חרטום
18:41 ראשון טאורמינה
01:41 שני טאיפיי
19:41 ראשון טאלין
21:41 ראשון טביליסי
21:11 ראשון טהראן
02:41 שני טוקיו
12:41 ראשון טורונטו
22:41 ראשון טשקנט
00:11 שני יאנגון
19:41 ראשון יאשי
19:41 ראשון יוהנסבורג
11:41 ראשון יוסטון
20:41 ראשון כווית סיטי
21:41 ראשון כותאיסי
18:41 ראשון לאגוס
13:41 ראשון לה פאס
18:41 ראשון לובליאנה
17:41 ראשון לונדון
09:41 ראשון לוס אנגלס
18:41 ראשון לוקסמבורג
19:41 ראשון ליידן
12:41 ראשון לימה
19:41 ראשון לימסול
17:41 ראשון ליסבון
19:41 ראשון לרנקה
18:41 ראשון מדריד
23:11 ראשון מומבאי
14:41 ראשון מונטבידאו
11:41 ראשון מונטומגרי
12:41 ראשון מונטריאול
20:41 ראשון מוסקבה
12:41 ראשון מיאמי
18:41 ראשון מילאנו
11:41 ראשון מינאפוליס
18:41 ראשון מינכן
19:41 ראשון מינסק
04:41 שני מלבורן
11:41 ראשון מנגואה
01:41 שני מנילה
11:41 ראשון מקסיקו סיטי
19:41 ראשון מרמריס
18:41 ראשון מרסיי
18:41 ראשון נאפולי
11:41 ראשון ניו אורלינס
23:11 ראשון ניו דלהי
12:41 ראשון ניו יורק
20:41 ראשון ניירובי
18:41 ראשון ניס
19:41 ראשון ניקוסיה
12:41 ראשון נסאו
14:41 ראשון סאו פאולו
05:41 שני סובה
19:41 ראשון סופיה
02:41 שני סיאול
09:41 ראשון סיאטל
04:41 שני סידני
19:41 ראשון סימפרופול
01:41 שני סינגפור
19:41 ראשון סיניה
19:41 ראשון סלוניקי
09:41 ראשון סן דיאגו
13:41 ראשון סן חואן
11:41 ראשון סן סלוודור
09:41 ראשון סן פרנסיסקו
20:41 ראשון סנט פטרסבורג
13:41 ראשון סנטו
14:41 ראשון סנטיאגו
18:41 ראשון ססטרייר
19:41 ראשון פאפוס
05:41 שני פטרופבלובסק
18:41 ראשון פיזה
12:41 ראשון פילדפיה
11:41 ראשון פינקס
18:41 ראשון פישטני
18:41 ראשון פלרמו
00:41 שני פנום פן
18:41 ראשון פראג
18:41 ראשון פריז
18:41 ראשון פרנקפורט
02:41 שני פרת'
18:41 ראשון ציריך
22:11 ראשון קאבול
19:41 ראשון קהיר
01:41 שני קואלה לומפור
23:11 ראשון קולקטה
18:41 ראשון קופנהגן
19:41 ראשון קושאדסי
17:41 ראשון קזבלנקה
18:41 ראשון קטוביץ
23:26 ראשון קטמנדו
18:41 ראשון קטניה
19:41 ראשון קייב
19:41 ראשון קייפטאון
12:41 ראשון קינגסטון
07:41 שני קיריטימטי
19:41 ראשון קישינב
04:41 שני קנברה
18:41 ראשון קראקוב
13:41 ראשון קראקס
19:41 ראשון רבת עמון
18:41 ראשון רומא
20:41 ראשון ריאד
19:41 ראשון ריגה
15:41 ראשון ריו דה זנירו
18:41 ראשון רייקה
17:41 ראשון רייקיאוויק
01:41 שני שאנגחאי
18:41 ראשון שטוטגרט
19:41 ראשון שטוקהולם
11:41 ראשון שיקגו
על מה להקפיד בכתיבה לבלוג באינטרנט?



לפניכם כמה טיפים לכתיבת בלוגים:

קצר - כתבו מסרים קצרים וממוקדים.

קליל - כתבו בצורה קלילה.

איכותי - כתבו טוב (קראו הרבה בלוגים מהטובים ביותר כדי להתרשם ולהשתפר בכתיבה).

הומור - כתבו ככל האפשר בהומור.

אמין - אל תנסו להציג מישהו אחד ממי שאתם.

כנות - כתבו בכנות ובצורה אמיתית.

פרובוקטיבי - אל תחששו להיות נועזים, פרובוקטיביים ולא שגרתיים.

ויזואלי - שלבו תמונות. דאגו שיהיו מסקרנות, קשורות לפוסט שאתם כותבים וחוקיות. (מאגרי תמונות חינמיות וחוקיות - בקישורים שבתגית "תמונות חופשיות").

אינטראקטיבי - ודאו שאתם מפעילים צורות תקשורת עם הקוראים שלכם, כמו הודעה על פוסט חדש ב-SMS או עדכוני RSS.

הדדי - צרו קשר קהילתי עם הקוראים שלכם וקראו אותם במידה שגם הם כותבים.

מכבד - התרשמו, השפיעו והתייחסו בבלוג שלכם גם למה שראיתם אצלם, במידה וראיתם דברים מעניינים.

רשימות - בנו רשימות צד לבלוג עצמו, שמייצגות אתכם ואת מה שאתם אוהבים.
איך להנחות את הילדים לשימוש נכון ברשת?


הנה הנחיות מוקד 105, המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת, להורים כיצד להעביר לילדיהם מידע על שימוש נכון ברשת:

1. בחרו זמן מתאים לשיחה.

2. דברו עם הילדים בגובה העיניים.

3. שמרו על ראש פתוח.

4. ספרו את הדברים החיובים והמותרים ברשת.

5. מקמו את הרשת בהקשר הרחב יותר של החיים.

6. הציבו דוגמה אישית.

7. כבדו את זכותם של ילדכם לפרטיות.

8. הזכירו שאלימות היא כביש דו-סטרי - כבדו אחרים כפי שתרצו שיכבדו אתכם.

9. היו פנויים וזמינים, סבלניים ומכילים.

10. הזכירו לילדים שהם יכולים לפנות אליכם, למורים, ליועצים או למבוגר שהם סומכים עליו וכן כי תמיד ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע במוקד 105.
על מה כדאי להקפיד בהקמת מיזם אינטרנט משלכם?



בהקמת מיזם, הקפידו על הדברים 10 הבאים:

1. לפני התחלת פיתוח מוצר, בצעו מחקר שיבהיר שיש סיכוי למוצר ואז תכננו באופן מדויק, שהכרחי לפיתוח בריא. גם אם הוא ישתנה במהלך הפיתוח באופן משמעותי, התכנון מעניק את הכיוון הכללי וזה חשוב ביותר על מנת שלא לאבד את המיקוד.

2. התמקדו במשתמשים שלכם וביצירת חוויית המשתמש שלהם. אם הם יהיו מרוצים - הם יביאו רבים נוספים.

3. אל תפתחו מה שלא הכרחי מיידית. המתינו כשיהיה ברור שצריך להוסיפו.

4. המורים הטובים שלכם יהיו המשתמשים וקהל היעד - לימדו מהם כל העת על רצונותיהם (Wishlist), כיצד הפתרון שלכם מתקבל אצלם ומה מתסכל אותם.

5. עקבו אחרי צרכי המשתמש הרגיל והאופייני אבל שימרו כל העת על חשיבה חדשנית (רק אל תנסו ליצור שינויים מהותיים במימשק המשתמש הנהוג ברשת - זה עלול לעלות ביוקר! ואם בכל זאת חידשתם - הקפידו לבצע מבחני שימושיות).

6. השתדלו להתבסס על קהילת הגולשים ופחות על עובדים בשכר - זה יאפשר צמיחה בריאה ומיצוי של האפשרויות של "תוכן גולשים".

7. הקפידו לבצע סטטיסטיקות כל הזמן ולבדוק את האתר (מה הפיצ'רים המוצלחים? - חזקו אותם. כושלים - היפטרו מהם. איזה דפים גורמים לנטישה - בדקו למה, מאיפה הם באים - בדקו כיצד לחזק ולשכפל את התנועה מאתרים כאלה) - ראו טיפ נפרד בנושא.

8. אנשים אוהבים לראות את שמם, תמונתם והאייקון שלהם, במקומות מרכזיים - נצלו זאת כדי לבנות מערכת שבה הם ישקיעו כדי לקבל זאת.

9. התמקדו. כחברה, אל תשיקו בו זמנית יותר ממוצר אחד וכפרטים, אל תעבדו על פרוייקטים שונים בו-זמנית.

10. היו נועזים, לא שגרתיים, יצירתיים ואפילו חצופים, במיוחד אם אתם פונים לצעירים.


איך לחקור ביעילות על אנשים באינטרנט?



ראשית, הכי פשוט הוא חיפוש ממוקד ב-Google - פשוט הכנסת השם ופרטים מבדילים, כמו העיר שבה חי, מוסד לימודי, תחביב שיתכן שהוא עוסק בו ברשת וכדומה.

באתר wink.com תוכלו לאתר מתוך יותר מ-300 מליון אנשים, בצורה קלה יחסית ולקבל עליהם פרטים מכל רחבי הרשת, הרשתות החברתיות שבהם הם רשומים ועוד. זו דרך מצויינת ליצור או לחדש קשרים ישנים, או לגלות את בעל הבית שלכם, שמתעקש לא לקבל שכר דירה.. זוהי גם דרך טובה לראות איך אתם מופיעים ברשת והאם יש דברים שלא הייתם רוצים שהבוס העתידי או המתחרה העיסקי שלכם יראה.

באתר pipl.com תוכלו למצוא בצורה דומה ולעיתים עוד יותר טובה, אנשים עם נוכחות ברשת וברשתות החברתיות.

חיפוש בפייסבוק יתן לכם תוצאות מפתיעות, גם בגלל שהיא הגדולה ביותר וגם בשל העובדה שרבים פותחים שם פרופיל וגם אם לא נוכחים שם באופן יומיומי, הם מקפידים לבדוק מעת לעת את המסרים שקיבלו.
איך לדעת אם אנחנו מכורים למסכים?



הנה 8 סימנים להתמכרות למסכים, במידה ועל 5 מתוך השאלות הבאות תענו בחיוב, הרי שכדאי לכם לפנות לייעוץ או טיפול בנוגע להתמכרות זו.

1. האם אתם חשים עיסוק אובססיבי בגלישה באינטרנט הכוללת מחשבות על הפעולות האחרונות שעשיתם ואלה שתעשו בקרוב?

2. האם אתם מרגישים שאתם צריכים עוד ועוד זמן מול האינטרנט?

3. האם ניסתם בשלב כלשהו לצמצם את השהייה מול האינטרנט ולא הצלחתם בכך?

4. האם עולות בכם תחושות של עצב וחוסר שקט כאשר אתם עושים ניסיונות להתנתק מהאינטרנט?

5. האם אתם גולשים באינטרנט יותר זמן ממה שהקצבתם לכך?

6. האם האינטרנט השפיע לרעה על מערכות יחסים שלכם או על הישגים בלימודים או בעבודה?

7. האם מצאתם את עצמכם משקרים למישהו בנוגע לזמן הגלישה שלכם?

8. האם הייתם מגדירים את העיסוק שלכם מול המסך באינטרנט כבריחה מהחיים בצורה כלשהי, כזו שמעמעמת תחושות של דיכאון, חרדה, חוסר אונים וכדומה?
אני רואה באתרים רבים ג'יבריש במקום עברית. מה עושים?



בהנחה שמדובר בחלק מהאתרים ולא בכל האתרים העבריים, הפתרון לרוב הוא בשינוי הקידוד של הדף (אם זה קורה בכל האתרים - ראו בהמשך). משנים אותו כך:


תיקון בעיות הקידוד באתרים עם ג'יבריש
==============================
לחצו על הדף בקליק ימני במקום כלשהו על המסך, בחרו בתפריט "קידוד>עוד" ובחרו UNICODE UTF-8.


לא עזר?
======
זה מוזר אבל אולי מדובר באתרים ייחודיים בכתיבה שלהם. נסו כמה אפשרויות נוספות: "עברית WINDOWS" או "עברית ISO LIGICAL" או "עברית VISUAL"


זה קורה בכל האתרים?
==================
אם מדובר בג'יבריש בכל האתרים העבריים, נסו זאת:

1. היכנסו בכפתור התחל את "לוח בקרה". בחרו את "אזור ושפה" ובמיקום בחרו "ישראל".

2. בניהולי בחרו "שינוי אזור מערכת" ושם בחרו "עברית ישראל".



כל זה לא עזר?
==========
אם ניסיתם לשנות קידוד (בתפריט View לבחור Encoding ושם לבחור או unicode או Hebrew לסוגיו) וזה לא עזר, אז עשו כך:

בתפריט "כלים" בחרו את "אפשרויות אינטרנט" ובלשונית "מתקדם" מצא את "דפדוף" ובטלו את הבחירה באפשרות "אפשר הרחבות דפדפן של יצרנים אחרים".


עדיין לא עזר?
==========
יתכן שהתקנה של סרגל מטריד, כמו ה-Toolbar של Google שבעבר גרמה לג'יבריש להתחיל כך שאם זה פתר את העניין ותרצו להחזיר את "אפשר הרחבות דפדפן.." דאגו להסיר קודם את ה-Toolbar הזה. לא תמיד גוגל עשתה מוצרים מושלמים...
מה לחפש בחשבון שלכם מספקית האינטרנט?


יש כמה סעיפים שבשקט ובלי לשים לב, אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים, כי פעם התפתתיתם לבקש (או לא) מספקית האינטרנט שלכם:

אנטי וירוס - יש בחינם בתגית "אנטיוירוס".

אנטי ספאם - יש ג'ימייל ומייל אונליין

סינון אתרים בתשלום - טוב לבעלי ילדים או דתיים. 

גיבוי ואחסון - זה נחוץ לכם באמת?

אנציקלופדיה אונליין - יש ויקיפדיה והיא בחינם.

תמיכה טכנית - כל ספקית נורמלית נותנת תמיכה בחינם.

מסלול שנגמר - ביום תום המסלול המחיר קופץ. זכרו לחדש את ההסכם. יש שירות תזכורות באתר "כמהזה".

מהירות מוגזמת - אל תתפתו למהירות לא נחוצה. 2.5 מגה ביט מספיקים לגולשים ומשתמשי מייל ויוטיוב לא כבד. 5 מגה ביט לכל השאר, כולל HD, חוץ מצופים קבועים בצפייה ישירה בטלוויזיה מקוונת ומשחקי מחשב מקוונים שיוכלו לבחור 10 מגה ביט ויותר.
איך לשפר את המוניטין האישי ברשת?
איך להתגונן ממתקפת סייבר?
איך לנצל את תוכנת הסקייפ למעקב מרחוק?
איך לבחור מלון דרך האינטרנט?
על מה חשוב להקפיד בגיוס עובדים לחברת סטארטאפ?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.