» «
קניות
איך לחסוך בקניות בסופר או ברשתות השיווק?


הנה טיפים טובים לחסכון בקניות:

לפני היציאה לקניות:
===============
1. הכינו רשימת קניות והקפידו לא לחרוג ממנה.

2. אל תיקחו את הילדים לקניות.

3. אכלו לפני הקניות - מסתבר שקניות על בטן ריקה יקרות בהרבה.

4. השתדלו לקנות קניות מרוכזות בדיוק פעם בשבוע ולא לסטות מהמנהג.

בזמן הקניה:
==========
1. השוו מחירים ומוצרים דומים תוך חיפוש מבצעים על מוצרים שבלאו הכי תכננתם לקנות.

2. בדקו תאריכי תפוגה. כל מוצר זול שעלול להתקלקל על המדף שלכם הוא זריקת כסף.

3. אל תתפתו למלא את העגלה העצומה של הסופר (מטרתה לגרום לכם לקנות יותר).

4. חוץ מחמישה-שישה מותגים שחשובים לילדים או לבני הבית, בחרו תחליפים שבהם לא תשלמו עבור המותג אלא עבור המוצר בלבד.

בסיום הקניה - בקופה
=================
1. אל תיקנו מוצרים מהמדפים שליד הקופה.

2. אל תתפתו למבצעים שהקופאית מציעה (אלא אם זה מוצר שבלאו הכי שמתם בעגלה).

3. הקניה יצאה יקרה מדי? השאירו מוצרים מיותרים בקופה.
חרם צרכנים
איך לארגן חרם צרכנים?



הנה מספר שלבים חשובים לארגון חרם צרכנים:

1. הגדרת מטרות - חשוב שהמטרות תהיינה ברורות, כמו גם הדרכים והאמצעים לניהול החרם.

2. השוואות ובדיקות - ערכו השוואות מחירים ובדיקות במקומות שונים לפני החלטה על מהלך של חרם.

3. גיוס אנשים דרך רשתות חברתיות - רשתות חברתיות הן דרך מצוינת לסחוף אנשים רבים אחרי מטרה צודקת, כדאי להשתמש בהן.

4. עדכון של התקשורת - כדאי למצוא דרכים לעניין ולערב את התקשורת בסיקור ותיעוד החרם.

5. פנייה לנציגי ציבור נבחרים - עירוב נבחרי ציבור ע"י מכתבים אישיים או במייל יכולה להיות אפקטיבית, כמה שיותר פניות אליהם יחייבו אותם לנקוט עמדה ולהביע דעה.

6. אל תתחייבו על תאריך סיום - ככל שהחרם יהיה ארוך יותר, כך יצטרפו אליו אנשים רבים יותר ויופעל לחץ רב יותר על החברות או המוצרים המוחרמים.

7. להישמע ולהיראות - אם יזמתם חרם, אל תניחו לו, הסבירו והשמיעו קולכם בכל מקום אפשרי.
מטריות
איך לבחור מטרייה איכותית?



לבחירת מטרייה איכותית, הקפידו על הדברים הבאים:

1. מטריות לא מתקפלות - המטריות המתקפלות וקטנות מאד הן בעלות יותר מדי צירים ומקטעים והן מועדות לתקלות רבות ופחות חזקות ברוח.

2. לא זולות מדי - ככל שהמטרייה זולה אורך החיים שלה יהיה קצר (לעיתים קרובות מדובר יהיה בימים).

3. עמידות לרוח - יש מטריות עמידות לרוח ואם תרכשו כאלה הן יקלו את החיים בימי הסערה, שדווקא אז קורסות רוב המטריות ומתפרקות בידיים, כשבתוך רגעים אתם נותרים בגשם והסופה ללא מענה הולם.

4. מוטות שלד עם חתך עגול - הוא חזק וגמיש מהשלד השכיח והחלש שבנוי בצורת "כ".
חוזים
על מה להקפיד בחתימת חוזה עם נותני שירותים?




הנה כמה כללים חשובים עליהם כדאי להקפיד בחתימת חוזה מול נותני שירותים:

- קבלת החוזה בכתב לפני החתימה. יש לקרוא אותו בעיון ולוודא שאתם מבינים את כל סעיפיו.

- חשוב לעמוד על כך שכל הבטחה הניתנת בע"פ תינתן גם בכתב.

- הקלטת שיחות עם נציגי שירות תוך תיעוד זמן השיחה ושם הנציג עשויות להועיל בעתיד.

- בדקו היטב מה מהות ההטבות המוצעות לכם, לכמה זמן הן תקפות וכמה תצטרכו לשלם עבורן לאחר תקופת קבלתן מהחברה.

- בדקו במשנה זהירות הצעות אטרקטיביות למיניהן המגיעות אליכם וערכו בדיקה קפדנית האם הן באמת משתלמות.

- על כל פער או שינוי בהבטחות שניתנו לכם לבין מימושן בפועל יש לכתוב מכתב לחברה.

- חשוב לבדוק היטב את החשבוניות חודש בחודשו.

- במידה ופנייתכם לגבי תלונה כלשהי לא טופלה בצורה נאותה, אל תהססו לפנות למועצה לצרכנות או לארגון אמון הציבור.

צרכנות

חברות ביטוח
מהן השיטות של חברות הביטוח כדי לדחות תביעות?



הנה מספר שיטות שנוקטות בהן חברות הביטוח כדי לדחות תביעות:

הקלטה של מבוטחים תוך כדי שיחה טלפונית - לעתים בלחץ השיחה הטלפונית לא נמסרים כל הפרטים על מצבו הבריאותי של המבוטח והאשמה תוטל על המבוטח שלא מסר אותם. יש להתעקש לקבל את הקלטת עצמה (ולא רק את תמליל השיחה) ולוודא שלא נערכה לשיחה עריכה באופן שהשאלות והתשובות אינן תואמות ובנוסף לוודא שההסברים של הנציג היו מדויקים והובהרו היטב, מה שפעמים רבות לא קורה בפועל.

מילוי טופס בריאות בצורה לא טובה - פעמים רבות ידחו תביעות בשל הטענה שיש שגיאות ואי דיוקים במילוי שאלון הבריאות. במקרים כאלה יש להגיש תביעה נגד נציג או סוכן הביטוח שמילא וערך את הטופס יחד עם המבוטח, או לתבוע את חברת הביטוח באחריות שילוחית לעבודת סוכן הביטוח שלה.

התיישנות - תירוץ נפוץ של חברות הביטוח, המנהלות משא ומתן ארוך ומייגע עם המבוטח מבלי להזהירו בתביעתו עלולה להתיישן. במקרים כאלה יש לפנות לבית המשפט שבמקרים רבים פוסק לטובת המבוטח שלא נמסר לו המידע הרלוונטי בזמן.
סופרמרקט
איך לקנות בסופרמרקט באופן חסכוני?
איך קונים בסופר בצורה חכמה?

הנה טיפים חשובים לקנייה חכמה וחסכונית:

1. לקניה חכמה וחסכונית - קנו פעם בשבוע ולא לכל החודש. ובלי קניות השלמה במכולת (רק חירום).

2. החליטו על משך הזמן שבו תשהו בסופר. ככל שיהיה מצומצם, תהיה הקניה מהירה, תכליתית וזולה משמעותית.

3. במידה ואתם במשבר כספי החליטו על תקציב לכל קנייה והחליטו מה יורד מהקניה אם עברתם אותו.

4. איכלו לפני הקניות בסופרמרקט - כשמגיעים לקניות רעבים קונים דברים מיותרים.

5. ערכו קניות ללא הילדים.

6. הכינו תמיד רשימת קניות מראש והיצמדו אליה היטב. אין לקנות יותר משני מוצרים שלא ברשימה (הזדמנויות משמעותיות, ירק שהרבה זמן רציתם להכין אתו משהו והוא בהוזלה כרגע..) ואל תתפתו למבצעים!

7. אם יש מוצר שאתם מאד רוצים, נסו למצוא על מה ברשימה ניתן לוותר בעבורו (עוף במקום כנפי עוף, סטייק במקום בשר צלי וכדומה).

8. קנו רק במרכול הזול (שאלו בין חברים והשוו) או אפילו בשוק (זולים משמעותית).

9. שימו לב שהמדפים בסופר מסודרים כך, שדווקא המוצרים שבגובה העיניים יקרים יותר. הסתכלו גם למעלה ולמטה ותמצאו מוצרים זולים יותר.

10. אם אין את המוצר שאתם רוצים ובמקומו יקר יותר - חישבו פעמיים לפני שאתם קונים - האם אתם ממש חייבים אותו השבוע?

11. בדקו תפוגת כל מוצר (לעתים קרובות החלב הטרי, למשל, מונח בעומק המדף, כדי שהלקוחות ייקחו קודם את זה של שלשום).

12. עקפו התורים - אם יש תור ארוך במקום מסוים (לדוגמה בשר), לכו למקום אחר וחזרו לשם אחר כך, כך תחסכו זמן.

13. אוכל מוכן בדרך כלל יקר פי 5 ממצרכים גולמיים. לפני שאתם קונים, עשו החישוב הנדרש והחליטו אם זה באמת שווה את זה.

14. לא לקנות מלאי - קנו רק מה שצריך (אל תתפתו לקנות מוצרים מתכלים בכמויות ענק בגלל ההנחה. לעומתם, מוצרים לא מתכלים, אם נמכרים השבוע בהנחה משמעותית, קנו:
* סבונים, שאפשר להניח בינתיים בארון הבגדים ולקבל ריח נהדר
* משחות ומברשות שיניים
* שקיות לכריכים וכדומה..

- אל תתפתו גם להצעות בקופה.

15. שימו לב שהמוצרים היומיומיים (דוגמת לחם וחלב) ממוקמים בחנויות הגדולות בסוף המתחם, כדי שבדרך תיאלצו לעבור את כל החנות ולהיחשף לפיתויים רבים.

16. מוצרי מותג יקרים יותר - חפשו את הזולים יותר והטובים לא פחות.

17. קנו רק ירקות ופירות שהגיעו למחיר העונה ולא של תחילת העונה - הם יקרים מדי!

18. לימדו את הכמות הסבירה שנדרשת למשפחה ואל תקנו פרי וירק בשביל הפח.

19. כדי לחסוך זמן בקופה, ארזו פירות וירקות בשקיות נפרדות - יש להם קודים שונים בקופה.

20. בזמן ההמתנה בקופה, עיברו שוב על העגלה והוציאו ממנה דברים מיותרים.

21. בקופה, קנו בתשלום אחד - לא בתשלומים!!

22. בדקו את החשבון היטב.
מסעדות
איך לבחור באיזו מסעדה לאכול כשנמצאים במקום לא מוכר?



כמה סימנים מעידים לבחירה של מסעדה טובה:

מקום מלא אנשים - כדאי לבחור מסעדה שנראית מלאה באנשים כמוך (שימו לב שהם אכן אוכלים ונראים מרוצים) אך לא בקבוצות של תיירים (אלה מסעדות עם דילים לקבוצות והאוכל בהן הוא לרוב בינוני).

מסעדה עמוסה עם תור - לרוב מסעדה כזו היא מעולה, אם כי ההמתנה עלולה להרגיז ותצטרכו לאכול מהר יחסית.

בלי משווקי רחוב - לא מומלצת מסעדה שמישהו מנסה למשוך אתכם אליה (בד"כ מלכודות תיירים).

מקום שהמקומיים ממליצים - אם אתם בחו"ל או במקום לא מוכר ומחפשים מסעדה טובה שבה גם אוכלים המקומיים, כדאי פשוט לשאול אותם, אבל אל תשאלו אדם אחד בלבד, אחרת תמצאו את עצמכם אוכלים במסעדה של דוד שלו שהיא איומה וגזלנית...

נקיון ועדיפות למטבח פתוח - מבחינת נקיון עדיפה מסעדה שהמטבח נראה לעין הסועדים או שמאפשרים לכם להכנס להביט בו (מקובל בהרבה מקומות).
דיו למדפסת
כדאי או לא לקנות דיו ממוחזר?


הויכוח הארוך על הדיו הממוחזר וכדאיותו גרם למוסף "און ליין" של "מעריב" לבצע השוואה ובדיקה עם מומחים של תוצאות ההדפסה עם דיו מקורי ומחסניות דיו ממוחזר, במדפסות שונות.

התוצאות, לפי יצרנים:
HP - הדיו החילופי השחור נפל אך במעט מהמקורי וזה של DMO אף עלה עליו. בהדפסת צבע - המקורי נמצא עדיף.

Brother (נבדקה CN440 החסכונית) - המומחים לא מצאו הבדל באיכות בין המקורי לדיו התחליפי הממוחזר. הבדלי המחירים: פי 2

Epson (נבדקה המשולבת CX5900) - נמצאה עדיפות ברורה לדיו המקורי, במיוחד בהדפסות צבע, אך כזו שלא מצדיקה מחיר כפול.

Lexmark (נבדקה Z25) - כאן קבעו המומחים פה אחד כי המקור עדיף וכדאי להימנע מתחליפים (בשל הקושי למלא את ראשי ההדפסה של המדפסות מתוצרת זו).


דירה
איך לבחור דירה מיד שניה?
איך בוחרים דירה מיד שנייה?


קנייה של דירה מיד שנייה היא הליך יקר שצריך לבדוק בו את הדברים הבאים:

1. לבדוק מאחורי תמונות, לראות אם יש פגמים שהוסתרו.

2. לפתוח חלונות ולהקשיב לרעשים מהסביבה.

3. לבחון ריחות ומפגעים סביבתיים (אנטנות סלולאריות, קו מתח גבוה, כביש מהיר ורועש).

4. להרים שטיחים.

5. לברר על השכנים, מיהם? מהם? איך ההתנהגות שלהם (לשאול שכנים אחרים).

6. לבקר בקרבת הבית בשעות שונות של היממה (לאבחון של מצב הרעש).

7. לשאול את השכנים על המוכר ואמינותו.

8. לבקש לראות חשבונות ארנונה אחרונים.

9. לברר מה בדיוק משאירים המוכרים בדירה ומה הם מפרקים (עדיף גם לצלם את כל הדירה כדי לוודא מה נמכר לכם).

10. לבדוק כמה דירות יש בכל קומה (פחות דירות בקומה מעלה את איכות החיים).

11. לא לחתום זיכרון דברים עד לשלב בו אתם סגורים לחלוטין על העסקה.

12. לבדוק את מצב מערכות הביוב, המים והממ"ד ועלויות התיקונים שלהם (אם הם לא תקינים).

13. לבדוק מה המחירים של דירות דומות באיזור.

14. לברר אם החנייה צמודה ורשומה על שם הדירה (זה שווה הרבה!).

15. להביא מישהו שיבחן את הדירה בלי התלהבות ויהיה מעין "פרקליט השטן" כדי למצוא בעיות שהחמצתם.

16. לבדוק בעיריה תוכניות פיתוח עתידיות של האיזור.
איך לבחור תיק לעגלת תינוק?



בקניית תיק לעגלה לתינוק יש לוודא את הדברים הבאים:

- שהתיק בעל כיס עיקרי המחולק למחיצות וכיסים חיצוניים לבקבוק, מוצצים ומגבונים לחים.

- על התיק להיות מצויד ברצועות שיאפשרו נשיאה על הגב במקרה הצורך.

- כמו כל מוצר, יש להקפיד שהוא עשוי מחומרים איכותיים, עם תפרים חזקים וגימור שעשוי טוב.

- מנגד, אין טעם לרכוש תיק נצחי לשנתיים-שלוש ועדיף לבחור בתיק פרקטי ולא יקר.

- ודאו שהתיק מתאים לעגלה, גם ויזואלית וגם פונקציונלית - לא תלוי נמוך מדי ונגיש בנוחות כשהוא תלוי.

- נסו לתלות את תיק התינוק על העגלה ולוודא זאת.
איך לבחור מחשב נייד?



למחשב העיקרי שלכם (שיבוא במקום מחשב שולחני) הקפידו על הדברים הבאים:

1. מסך גדול

2. כונן בעל נפח רב

3. מחשב מהיר וחזק ללא פשרות


אם אתם ניידים מאד עם המחשב הקפידו על הדברים הללו:

1. משקל נמוך ככל האפשר

2. צג גדול עם רזולוציה נוחה

3. דק גזרה

4. חיי הסוללה שלו ארוכים ככל האפשר

5. מנגד תוכלו לוותר על יכולות מולטימדיה

6. כונן SSD


בנוסף:

- בחנו גם תלונות על המשווק והיבואן באתר התלונות הישראלי - www.tluna.co.il וב-Zap.

- תקופת האחריות ארוכה: כל שנת אחריות נוספת על שנה עדיפה ושווה הרבה כסף - היא גם מצביעה על בטחון היבואן או היצרן במוצר שלו - חפשו מחשב נייד עם 3 שנות אחריות!
איך למנוע איסוף מידע אישי אודותיכם ברשתות השיווק?



הנה מספר דברים אשר יצמצמו את האפשרות לאסוף אודותיכם מידע אישי ברשתות השיווק:

1. שיתופים בכרטיסי חבר - החליפו בין חברים מפעם לפעם את כרטיסי החבר או היו שותפים באותו כרטיס, הדבר יגרום לכך שרשתות השיווק יקבלו אודותיכם מידע שאינו עקבי אשר יקשה לאסוף עליכם פרטים.

2. רכשו מוצרים מסויימים הנפרד - מוצרי בריאות וכאלה היכולים לספק מידע על מצבכם הרפואי או האישי קנו בנפרד לא דרך כרטיס המועדון.

3. שימוש בכרטיס מועדון עבור מבצעים בלבד - השתמשו בכרטיס המועדון לתשלום רק עבור המבצעים הנמצאים בהנחה בזמן הקנייה, על כל השאר שלמו בנפרד.

4. הפרדה בין שימוש בכרטיס מועדון לכרטיס אשראי - אם תשלמו תמיד על חלק מהקנייה בכרטיס המועדון ומיד אחריה באותו כרטיס אשראי תסייעו בכך לבנות את פרופיל הקניות שלכם. עשו הפרדה בין הכרטיסים וצורות התשלום.

5. תשלום בכסף מזומן - העדיפו תמיד תשלום במזומן על פני כרטיסי אשראי וצ'קים. תוכנות מסויימות יכולות לעקוב אחר קניותכם כאשר אתם משתמשים באשראי.

6. וותרו על הצטרפות למועדון חברים בכדי לא לעזור למועדוני הלקוחות לאגור מידע אודותיכם.

7. וותרו על קבלת דיוור ישיר בכדי למנוע קניות שממילא לא התכוונתם לבצע.

8. בדקו את רמת הפרטיות - בררו טלפונית או במקום עצמו אודות קנייה שעשיתם בעבר לפי כרטיס המועדון שלכם או שמכם. זהו מידע שלא אמור להיות נגיש לכל עובד ואם תקבלו תשובה מידית על מה ששאלת, צריכה להידלק אצלכם נורה אדומה.
איך לבחור קסדה לילדים?



הנה מספר פרמטרים חשובים בבחירת קסדה לילדים:

- קסדות בטוחות הן קסדות המיוצרות בטכנולוגיית IN MOLD בה בסיס הקסדה והחיפוי שלה מאוחדים ולא מודבקים.

- בכל מקרה יש לבחור קסדה איכותית, רצוי מחומר ספיגה פוליאוריתן מוקצף ועם חומר מלכד יצוק בעל יכולת עמידה במקרי קריעה ושפשוף.

- יש לוודא שהמצחייה נגד שמש אינה מסתירה את שדה הראייה בזמן רכיבה.

- יש לוודא ששניתן לנעול את נקודות ההצלבה שמתחת לאוזן.

- חשוב למדוד את הקף הראש של הילד ולוודא שהקסדה אכן מתאימה לו מבחינה זו.

- רצוי לבחור קסדה בה הידוק הקסדה יכול להיעשות ביד אחת.

- רצוי שיהיו לקסדה כמה שיותר פתחי אוורור, דבר הגורם לצינון הראש ורכיבה נעימה יותר.

- כדאי לקנות קסדה שהריפוד הפנימי שלה נשלף וניתן לכיבוס. ישנן גם קסדות איכותיות במיוחד בעלות רפידות עם אריגים מנדפים ואמצעים אנטי בקטרייאלים.

- לפני רכישת הקסדה יש למדוד אותה לילד ולוודא נוחות מרבית.

- כדאי לעשות השוואת מחירים לפי סוג הקסדה ולקבל החלטה לפי נתוני איכות, נוחות ומחיר הוגן.
על מה להקפיד בקניות בטורקיה ובעיר איסטנבול?


הנה 6 עצות חשובות לקנייה בטורקיה עם דגש על איסטנבול:

1. הציעו לכם מחיר? הציעו חצי ממנו ובהתמקחות תוכלו להעלות בהדרגה עד להגעה למחיר מסוכם. התורכים מצפים שתתמקחו.

2. התורכים שמחים לקבל כסף זר (דולרים, יורו) ובמרבית החנויות לא תהיה בעיה לשלם בו. שימו לב לשער ההמרה שבו מחושב המחיר.

3. הצטיידו גם במזומן. בחנויות מקבלים אמנם את כרטיסי האשראי הבינלאומיים המוכרים, אבל בחנויות קטנות וכפריות, לא תמיד!

4. אם המוכר יבקש עמלה נוספת, בגלל שאתם משלמים בכרטיס אשראי - סרבו בהחלטיות! הוא מנסה אתכם..

5. בחנויות שיש עליהם שלט של Tax Free תוכלו לקבל מעין המחאת החזר וכל הקניות במחירים של מעל 118 לירות טורקיות לקניה, תוכלו לקבל החזר ביציאה מטורקיה - בדוכן ה-Cash Refund שבשדה התעופה.

6. אם קניתם ואתם נאלצים לשלוח הביתה את הקניה, אל תסכימו שהמוכר ישלח ללא נוכחותכם (מובטחים מוכרים שישלחו מוצר ירוד, פגום, או סתם לא ישלחו). קבלו אישור משלוח ביד לידכם ושימרו אותו. אל תסכימו למשלוח בדואר אלא רק בחברות שילוח מקצועיות ובינלאומיות.
אילו כיריים כדאי לקנות: כיריים חשמליות או כיריים גז?



- כיריי גז זולות יותר מכיריים חשמליות - גם ברכישה וגם בהפעלה היומיומית.

- כיריי גז קלות לשימוש והתחזוקה פשוטה יחסית.

- כיריים חשמליות קלות יותר לניקוי מאשר כיריים גז.

- כיריים מבוססות חשמל מתחממות מהר יותר מכיריים גז, מה שמסייע לחיסכון זמן משמעותי בבישול.

- פיזור החום בכיריים חשמליות הינו אחיד, לעומת כיריים גז, שנוטות לחמם את איזור הלהבה יותר מאשר את שולי הסיר.

- כיריים חשמליות הן בטוחות יותר. זאת על אף שכיריי גז נמכרות כיום עם התקן של חיישן בטיחות, שנועד להפסיק באופן אוטומטי את זרימת הגז, במקרה שכבתה הלהבה או שאין להבה. ודאו זאת בקניה, אם אתם בוחרים כיריים גז.
איך לקנות נכון מיבוא מקביל?



כדי לקנות מיבוא מקביל מומלץ להקפיד על הדברים הבאים:

1. זהות המוצר - המחיר בקנייה מיבואן מקביל אמורה להיות זולה מהקנייה מהיבואן הרשמי. כדאי לוודא שהמוצר זול יותר אך זהה ואינו מסוג אחר, מחודש, משומש וכדומה.

2. היבואן - בדקו את המידע על היבואן, חפשו תלונות עליו בגוגל ומה הדירוג שהוא זוכה לו באתר זאפ.

3. מי הספקים? - נסו לבדוק האם המוצרים של היבואן המקביל הזה מוצעים אצל חנויות ורשתות מהאיכותיות או שמדובר בכאלה שהם מהפחות אמינים, מוכרים או טובים.

4. קלות יצירת הקשר - בדקו האם היבואן חוזר אליכם כשאתם יוצרים קשר.

5. מעבדות השירות - בדקו את מיקום המעבדה הקרובה אליכם וכמה כאלה יש בארץ.

6. נותן השירות - וודאו שהאחריות והשירות ניתנים על ידי חברה איכותית ואמינה. כדאי לחפש מידע בגוגל על החברה שנותנת את השירות ולנסות לזהות אם יש עליה תלונות והאם החברה הזו אמינה, רצינית ואיכותית.

7. היקף האחריות - בדקו היטב מה אורך האחריות ומה היא כוללת.
אילו רשתות מכוני כושר הכי מקשות על עזיבה? באיזו רשת כושר הכי זול לבחור מסלול ללא התחייבות?




על פי בדיקת מוסף "ממון" של ידיעות אחרונות, הרשת הכי פחות גמישה בעזיבה היא רשת מכוני הכושר סטודיו C.

קנס היציאה הגבוה ביותר לעוזבים הוא ברשת "גו אקטיב", שגובה 3 חודשי מנוי וגם דמי המנוי שלהם הם הגבוהים ביותר מבין הרשתות של מכוני הכושר.

הרשתות גרייט שייפ והולמס פלייס לוקחות פחות מהשאר בדמי הביטול והזולה ביותר במסלולים ללא התחייבות היא רשת "הולמס פלייס". המנוי ללא התחייבות של הולמס פלייס הוא בעלות של 50 ש"ח יותר מהמסלול הרגיל ומחירו יורד בהמשך המנוי.


איך לנהל משא ומתן עם אנשי מכירות מיומנים?


טקטיקות כמו הפחדה (זה הולך להיגמר, המחיר עומד לעלות, המבצע מדהים וקצר מועד), מבצע שמיועד "במקרה" למגזר שלכם, תשלומים חודשיים קטנים ביותר - לכאורה לא משמעותיים - ולחצים בשעה שאתם עייפים ביותר - כל אלה נועדו לגרום לכם לסגור עיסקה מיידית. אל תתפתו ואל תסכימו. אם הרכישה גדולה ומשמעותית, קחו יום-יומיים למחשבה.
מול איש מכירות אגרסיבי צריך להיות חד-משמעי - גם אם הוא נחמד מאד ועושה מאמצים, אין לקנות אם איננו צריכים באמת את המוצר (ברוב המקרים שאלו את עצמכם "האם באתי כדי לקנות את המוצר הזה?"). כדי לא לפגוע בו אפשר פשוט לומר לו "אתה מצוין ועושה את העבודה נהדר אבל איני צריך זאת."
גם אם ברצונכם לקנות את המוצר - השוו אותו אובייקטיבית עם מוצרים מתחרים מסוגו ואל תיתפסו לזה שהמוכר מציע לכם (ושדודה שלו וגיסתו בדיוק קנו וגם לו יש בבית שניים כאלה...).
שימו לב שכשואלים אתכם מה חסר לכם במכשיר הישן שלכם, המוכרים בעצם לומדים מכם כיצד למכור לכם את מה שברשותם. נדבו מעט פרטים ותנו להם לפרט על תכונות המכשיר/ים המוצע/ים.
איזה כסא לבחור לילדי לשולחן הלימודים שלו?


כסא מתאים לילד הוא כזה שניתן להתאים את גובהו ואת גובה המשענת לילד. את הגובה יש להתאים כך שכשהילד יושב צריכות אמות הידיים להיות מונחות על השולחן בנוחות כשהן אינן כפופות וגם לא המרפקים ושהכתפיים לא יהיו מורמות. על המשענת להיות גמישה כך שאם הילד נשען המשענת נוטה מעט לאחור (ב-20 מעלות יותר מה-90 מעלות שבהן היא במצבה הטבעי). בהתאם לגובהו של הילד - חשוב להקפיד שבעת הישיבה ישנו מרחק של כמה סנטימטרים בין הצד הפנימי של רגליו (באיזור הברכיים) לקצה הכסא ושהגב התחתון בישיבה כזו נוגע במשענת הכסא (מה שאומר שלא לקנות כסא גדול מדי לילד צעיר). בכסא אין להסכים למצב שבו רגלי הילד יהיו מכופפות בברך או תלויות באויר - כל כפות רגליו חייבות להיות מונחות על הרצפה. אם יש תומכים בצידי הכסא (הם אינם נחוצים אלא אם כן הילד מבלה זמן רב למול מחשב או בקריאה ליד השולחן) יש להקפיד שאינם מגבילים את הכסא בהתקרבות לשולחן הכתיבה שכן אז יהיה על הילד להתכופף (במצב כזה - עדיף כסא ללא תומכים).
איך לקנות באיקאה מוצרים טובים?


בכדי למנוע תקלות מצערות עם מוצרים לא איכותיים מספיק מאיקאה, שימו לב לדברים הבאים:

- חפשו פריטים שעוצבו ע"י מעצבים אורחים ולא ע"י המעצבים של איקאה עצמה.
לרוב יהיו אלה מוצרים שיוצרו בטכנולוגיות מתקדמות ובחומרים משופרים.

- ישנם מוצרים שהסבירות שתהיינה בהן בעיות היא נמוכה כמו חפצים למשרד, חפצים לסדר ואירגון, חפצים לחדרי שינה, מסגרות לתמונות, מגבות, נרות ועוד.

- שימו לב שמוצרים מעץ מלא, מזכוכית ומתכת הם עמידים יותר מהאחרים וחשוב לדעת שדווקא במוצרי נירוסטה היו לאיקאה לא פעם נפילות.
על מה להקפיד בהתקנת דודי שמש?



מי מאיתנו אינו מכיר את הקלישה שהזול הוא בעצם יקר? מי מאיתנו לא מצא עצמו תקוע מול דוד דולף, הצפה בבית או גרוע מכך, עם הוצאה גדולה ובלתי מתוכננת אשר מעיקה על התקציב החודשי?

לא פעם אנו נתקלים בהצעות מפתות ובהנחות ענק אשר אמורות להקל עלינו. הבעיה - כחמישים אחוזים (!) מהדוודים מיוצרים ללא פיקוח ותחת תו תקן מזויף! במילים אחרות, אם נרכוש באופן אקראי דוד שמש קיים סיכוי של חמישים אחוזים שקיבלנו מוצר שאינו ראוי מסיבות רבות.

עם זאת, חוסר הבנה בתחום כלל אינו אמור להשפיע על הסיכוי שנקבל דוד שמש בעייתי ובתנאי שנקפיד על רכיבים איכותיים, נשאל את השאלות הנכונות ונרכוש רק אצל משווקים מורשים, כאלו שנמצאים תחת פיקוח היצרנים, אף אם מדובר בעסקה לכאורה יקרה יותר.

הנה מספר דגשים ברכישת דוד שמש:

דגם הדוד (קיימים מס' יצרנים מובילים): יש לוודא תאימות למה שהתחייב המוכר.

שנות אחריות - אינדיקציה נוספת (ע"י היצרן) לאיכות הדוד. יש לוודא מקוריות.

המתקין - כמה שנים קיים, זמן תגובה ("24 שעות וכו') בעת בעיה.

איכות הקולטים - ישנם קולטים עם מוליכי נחושת אשר ישפרו משמעותית את נצילות החימום והעברת החום. זאת לעומת צינורות ברזל שאינם ראוים ואףנוטים להחליד...

התקנת שסתום בטחון - שסתום זה יפרוק את הלחץ בעת התחממות / עלית לחץ מעבר לרצוי וימנע פיצוץ הדוד.

שסתום אל חוזר - השסתום ימנע מעבר חזרה של מים מהדוד לכיוון הברזים, חשוב מאוד בעת טיפול בדוד ומונע בזבוז מים רבים.

נפח הדוד - ודאו שהדוד שרכשתם תואם בניפחו לדרישות המשפחה. מצד אחד קיבולת גדולה על מנת שלא יחסרו מים חמים, מצד שני - אין טעם בדוד גדול מדי לדירת רווקים..

התקנת חמם מים - מדובר במוצר זול, לרוב תקבלו אותו כחלק מהעסקה ובעזרתו תוכלו לחמם כמות מים מבוקרת ללא קשר בטמפרטורה בתחתית הדוד.

טיימר - מדובר במוצר שלא רק יחסוך לכם (הרבה) חשמל, מדובר במוצר בטיחותי ממדרגה ראשונה, מלבד שליטה על משך פעולת הדוד, במידה וקיימת בעיה בדוודים ישנים, תוכלו להקטין את הסיכוי שמשהו בלתי צפוי יקרה כאשר אינם בבית.

במידת האפשר, עלו לגג וודאו שהמתקין שהיה עסוק תוך כדי התקנה גם בטלפון, לא שכח במקרה לעגן את הדוד והקולטים על מנת שלא "יתעופפו" ברוח חזקה...

איך לבחור כדורסל?
איזו שמפניה הכי טעימה?
איך לבחור שעון יד?
איך לבחור רכב חדש?
איך לבחור ארטישוק?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.