» «
התאבדות
מהם הסימנים שיכולים לרמז על נטייה להתאבדות?


אלו הסימנים שיכולים להוות להורים תמרורי אזהרה לנטיות אבדניות אצל בני נוער:

1. ירידה בתיאבון

2. הסתגרות

3. שינויים חדים בטעם המוסיקלי לכיוון של מוסיקה עצובה ודכאונית

4. שינויים בהרגלי השינה

5. ניתוק, הסתגרות או קשר רופף עם הסביבה


ובאופן כללי, נסו לשים לב מה קורה עם הילד/ה שלכם והאם חלים אצלם שינויים חדים בהתנהגות ובהתנהלות החברתית. גם אם רובם לא קשורים לסימני מצוקה המרמזים על נטיות אובדניות, הם יסייעו ללא ספק ליכולת לתקשר, לסייע ולהקל עליהם את תקופת ההתבגרות שאינה קלה כל עיקר.
בננות
למה טובה הבננה לבריאות?



כן. הנה כמה מהיתרונות שבפרי הבננה:

חטיף אנרגיה מהטבע - טובה למאמץ של כ-3/4 שעה לבננה אחת.

1. שיפור מצב הרוח - יש בה חלבון בשם טריפטופן שהופך בגוף לסרטונין ומשפר את ההרגשה.

2. הורדת לחץ - הבננה מפחיתה לחץ נפשי.

3. מפחיתה צרבת - באמצעות נוגדי החומצות הטבעיים שבה.

4. פחות ממתקים - הסוכר שהבננה מכילה מקטין את הצורך בהם.

5. מניעת שבץ לב - אכילה קבועה של בננות מפחיתה את הסיכוי לשבץ בכ-40%.

6. אנמיה (חסר דם) - הברזל שבבננה מעודד יצירת המוגלובין.

7. הקטנת בחילות בוקר בתקופת ההריון - דרך ויטמין B12 שמווסת את רמות הסוכר בגוף.

8. עזרה למצבי רוח - הבננה עוזרת למצבי הרוח הנובעים מתסמונת קדם ווסתית.



יש בבננה עוד מרכיבים בריאים כמו:

ויטמין B12 (ראו את יתרונותיו בתגית "B12", כולל לנגמלים מעישון - הוויטמינים שבה מסייעים להתמודד עם החסר בניקוטין).

ויטמין B6 (שמסייע בהרגעת מערכת העצבים).

סוכר (לאיזון רמות הסוכר, במקום חטיפים לא בריאים).

אשלגן (טוב להעלאת יכולת הריכוז והלמידה).

פוטסיום (טוב לוויסות רמת הנוזלים בגוף).

עוזרת בספיגת סידן.



ואגב, אפילו החלק הפנימי של קליפת הבננה, שמריחה שלו על עקיצות יתושים מפחיתה אצל רבים את הנפיחות והגירוי, נראה שימושי מאד..
דמיון
מה חשיבותם של משחקי דמיון אצל ילדים?



משחקי דמיון אצל ילדים מבטאים פעמים רבות את מה שהם חווים בעולמם הפנימי (כגון רגשות, פחדים, משאלות לב ועוד), דברים שלא תמיד באים לידי ביטוי בדרך אחרת. דרך המשחק הם מצליחים לפתור בינם לבין עצמם או בינם לבין מי שמשחק אתם, את הבעיה אתה הם מתמודדים, דבר הגורם לחיזוק הביטחון העצמי.

בנוסף לכך, במשחקי דמיון ניתן דרור להנאה וליצירתיות שבכל אחד ואחד, מה שגורם לפיתוח התחומים הרגשיים והחברתיים אצל הילדים. מסיבות אלה, תנו לילדכם לשחק משחקים אותם הם ממציאים כאוות נפשם, הם לא פחות מפתחים ומקדמים את הילד, ממשחקי קופסה בעלי כללים ומטרות לימודיות.
נפש
איפה יש מרכז סיוע לצעירים במצבי משבר?


סיוע לצעירים במצבי משבר ניתן למצוא במרפאת שחר של המרכז הרפואי ע"ש שיבא ושל אוניברסיטת בר-אילן, מטרתה זיהוי והתערבות מוקדמת בקרב אוכלוסייה צעירה, בגילאי 18-30. המרפאה מסייעת למצבים הבאים:

חרדה, עצבנות ודיכאון.

קושי בריכוז או בזיכרון.

שינויים בתוכן החשיבה, כמו עיסוק יתר ברעיונות מוזרים.

הפרעות בשינה או אובדן אנרגיה.

נסיגה חברתית - במצבים כגון הסתגרות בבית, איבוד עניין בתחביבים ובמפגשים חברתיים.

ירידה בתפקוד, לעיתים עד מצב של נשירה מביה"ס או קושי לתפקד במקום
העבודה או בצבא.

נפש

נפש
טיפול בהפרעה אובסיסית כפייתית אישיותית שבאה לידי ביטוי בשאיפה לשלימות - איך מטפלים בפרפקציוניזם ובגרורותיו?


שאיפה לשלמות וכן דחיינות או הפרעה אובסיבית כפייתית אישיותית היא צרה אמיתית שמשבשת את איכות החיים ובעיקר מונעת הנאות והצלחות. כיוון שמי שסובל מהתופעה ודאי כבר ממזמן אבחן את עצמו (מתישהו נופל האסימון ומבינים שמשהו לא תקין), לא אפרט את התסמינים, אלא רק את הפתרון:
ספר בשם "פרפקציוניזם" מאת ד"ר מרטין אנטוני וד"ר ריצ`ארד סווינסון בהוצאת פוקוס. ספר מ-ד-ה-י-ם שכל מי שסובל מהתופעה ירגיש כאילו נכתב עליו. בעיקר לכאלה ששכנעו את עצמם שהם לא צריכים פסיכולוג. יש שם הכל, מהסברים ועד לדרכים להתמודדות. ותאמינו לי שאני לא מקבל אחוזים על ההמלצה...
ניהול
איך לשתף את העובדים במצב הקשה, מבלי לגרום לחרדות?
למנהלים שבינינו, כך תוכלו לעזור לעובדים שלכם לשמור על אוירה טובה, גם במצב הקשה, ובכך גם להגדיל את התפוקה והתרומה לארגון:

1. נסו אתם להראות רגועים ולא לשדר לחץ מול העובדים. שמרו על השגרה והימנעו ממסרים של "סוף העולם"..

2. אפשרו שיחה וביטוי רגשות הלחץ והחרדה, תנו לאנשים להתבטא ולהביע רגשותיהם.

3. היו עיניינים ואחראים. אל תטילו אחריות על גורמים אחרים בחברה.

4. היו קשובים לרעיונות ופתרונות שמועלים ע"י עובדים.

5. נסו להרגיע ע"י מתן מספר דוגמאות לפתרון המצב.

6. למרות הכל, השתדלו לא לבטל פעילות חברתית שלה רגילים העובדים.
מבחנים
איך להתגבר על הלחץ והפחד בשעת מבחן?



כדי להימנע מחרדת מבחנים עורכים כשלב ראשון "היכרות" עם הדף, מביטים בו בכל צדדיו, הופכים את הדפים, וקוראים כל מילה במבחן.

בשלב השני מומלץ לענות על השאלות הברורות והקלות ביותר, מהסיבה הפשוטה שעל השאלות הקשות נצטרך לענות בכל מקרה, וכל עיכוב על מתן תשובה לשאלות הקשות יגרום לביזבוז ואיבוד זמן לשאלות הקלות.

לאחר שסיימנו לענות על השאלות הפשוטות, נניח את כלי הכתיבה לידנו ונעיין היטב בשאלות הקשות, מבלי לענות עליהן, ננסה להבין אותן ומה רוצים מאיתנו כתשובה בשאלה, רק לאחר שהבנו היטב מה רוצים מאיתנו בשאלה, ניקח את כלי הכתיבה ונענה על השאלה.

במשך כל המבחן, בדומה לשחייה/חדר כושר או כל פעילות אחרת, מומלץ לנשום נשימות איטיות ורגועות על מנת להרגיע את עצמינו ואת המוח שלנו.

כשהמוח רגוע, כך גם אנחנו רגועים וכך גם האנשים הסובבים אותנו.


בהצלחה!
שינה
מה עושים אם ילדכם לא מוכן לישון לבדו ודורש לישון אתכם?


ספרו לילדכם את הסיפור על מלאך הקסם של דנה.
הוריה של דנה רצו שהיא תלמד לישון לבדה ובמיטתה ולא תצטרך לישון איתם כל הזמן ולכן הם סיפרו לה שיש מלאך קסם מיוחד לכל הילדים בעולם ותפקידו של המלאך הזה הוא לעבור מדי לילה בבתיהם של הילדים ולוודא שהם ישנים במיטתם ולא עם הוריהם.
במידה והם ישנים לבדם, מלאך הקסם משאיר להם תחת הכרית הפתעה קטנה כמו מחק ריחני, סוכריה טעימה וכ'ו.
לאט לאט כשאתם ההורים תבחינו, שילדכם כבר הולך לישון בעצמו בחדר שלו, הפסיקו את עניין ההפתעות ואם הילד יתהה על שום מה ולמה "מלאך הקסם" הפסיק לתת לו מתנות, פשוט הסבירו לו שהוא כבר גדול, ושמלאך הקסם עבר לבתים של ילדים קטנים יותר ממנו, שעדיין לא למדו לישון לבדם, והוא הלך לעזור לאותם ילדים, במה שהם, ילדכם שלכם, כבר יודעים.

הערה* - ניתן להתאים את הסיפור לילד מרטיב, או ילד שפוחד לישון לבדו בלילה, ילד שמדמיין שיש כל מיני רוחות וצלליות משונות וכ'ו
בהצלחה


נשימה
איך לנשום נכון כדי להירגע?



כך תנשמו נשימה שעוזרת להירגע, להפחית לחץ, להפחית מתח ולהפחית כאבים ושתעזור לכם גם להירדם לפני השינה:


הניחו יד אחת על הבטן ויד אחת על החזה. הכניסו אוויר: מלאו את הבטן ונפחו אותה כבלון. תנו גם לחזה להתמלא. החזיקו את האוויר בפנים כמה שתוכלו ושחררו אותו עם אנחה מלווה בקול. עשו זאת פעמיים. כבר תרגישו יותר נעים.

כעת הכניסו אוויר כמקודם ודמיינו שאתם שואפים פנימה רכות וחום. שלחו את האוויר החם א המקום בגוף שהכי זקוק לריפוי. הוציאו את האוויר בפה פתוח וברכות, עם אנחה המלווה בקול: אההה. הוצאת קול מרגיעה מאוד ומפחיתה כאב. עשו זאת שוב ושוב עד שתרגישו רוגע מתפשט בכל הגוף. תקבלו ותאהבו את הקול היוצא ממיתרי הקול שלכם והניחו לו לצאת מתוך הבטן. ובבקשה: אל תדחפו בכח את האוויר כי זה גורם לסחרחורת. מטרת התרגיל היא לתרגל רכות, סבלנות ועדינות לעצמינו.

בתום התרגיל הקשיבו לרגש שבתוככם והכירו בו: "אני מרגיש עצב" "אני מרגישה כעס" "אני מרגיש געגוע" "אני מרגישה פגועה" וכו. קחו נשימה עמוקה עמוקה ואז חזרו לנשימה הרגילה שלכם.

מי שמרגיש שנשימה עשויה להיות עבורו כלי לריפוי רגשי וגופני מוזמן להתנסות בטיפול פרטני או קבוצה בהנחייתי של נשימה מעגלית הנקראת גם ריברסינג.
מה זה פילאטיס?



פילאטיס היא שיטה של תנועה והתעמלות שהומצאה בשנות העשרים ע"י ג'וזף פילאטיס, ומטרתה לחזק ולמתוח את השרירים תוך כדי שיתוף פעולה בין הנפש לגוף.

את שיעורי הפילאטיס ניתן לבצע על מזרן ללא אביזרים, עם אביזרי עזר ניידים, או מכשירים לא ניידים.

טכניקת האימון בפילאטיס היא שיטת כושר גופני מלאה וכשהיא מבוצעת בצורה סדירה, שינויים חיוביים מתרחשים בגוף. השיטה משלבת מודעות לעמוד השדרה, נשימה נכונה, ואימוני כוח וגמישות. בנוסף, מה שמייחד אותה שהיא מעצבת את השרירים, מצרה היקפים והופכת אותם לחטובים ע"י פיתוח מראה רזה ושטוח של השריר במקום מראה מנופח. התוצאה היא גוף מאוזן, חזק וגמיש בעל בטן שטוחה, רגליים מעוצבות וגב חזק .

שיטה זו מאמנת את הגוף מבפנים החוצה - מתחילה בשרירים הפנימיים העמוקים שבסרעפת, רצפת האגן, הגב התחתון ולאורך עמוד השדרה. ומשם עובדת כלפי מעלה והחוצה לשרירי החזה, הכתפיים, הגב והזרועות. כל התנועה בפילאטיס מכוונת לעבר מה שמאמנים מכנים "הליבה" ( CORE) - גזע הגוף והמרכז.
איפה יש קבוצות תמיכה לסובלים מחרדה חברתית?


"מים שקטים" היא קבוצה חווייתית להתמודדות עם חרדה חברתית המיועדת לצעירים ונוער. הקבוצה משלבת חשיפה לסיטואציות חברתיות (באמצעות תרגילי משחק, סימולציות, שיתוף קבוצתי וחשיפה אישית) והתנסות במגוון שיטות קוגניטיביות לשיפור במדדים של קבלה עצמית, בטחון ואושר.

ההתנסות המתמשכת בפעילות חברתית שהיא גם מאתגרת וגם מהנה גורמת לשינוי תפיסתי: החוויה החברתית הופכת לנעימה במקום מאיימת. ההשתתפות במגוון תרגילים בין-אישיים מאפשרת צמיחה אישית ונינוחות בסיטואציות חברתיות בחיי היומיום.
מהם הסימנים שאדם מפחד מהתחייבות זוגית?



הנה כמה סימנים המעידים על חששו של אדם להתחייב למערכת יחסים זוגית:

1. רשימת דרישות "אין סופיות" מבן הזוג המיועד

2. קשרים רבים וקצרים

3. יצירת קשרים עם גבר או אשה נשואים

4. השקעה מרובה בקריירה, פחות במערכות יחסים

5. רשת חברתית ענפה, אך קשרים אינטימיים מועטים

6. השארות במערכות יחסים מזיקות וחסרות סיכוי

7. שינויים וביטולים של פגישות היכרות ברגע האחרון

8. צורת הסתכלות על חיי נישואים של אחרים כחיי פשרה

9. טראומת עבר ממערכת יחסים
איך למנוע ריח מהפה?



מניעה של ריח פה אפשרית בצעדים פשוטים יחסית, אלו הם:

1. ללעוס פטרוזיליה טריה עוזר מיידית ובמקרים דחופים.

2. חשוב להקפיד על צחצוח שיניים וצחצוח הלשון אחרי כל ארוחה וניקוי בין השיניים בחוט דנטלי.

3. חשוב גם לטפל בשיניים ובחניכיים בקביעות אצל רופא שיניים.

4. לעיתים ריח הפה נובע מיובש בפה, במצב כזה מומלץ לשתות הרבה ולגלגל בלשון, כדי לגרום לבלוטות הרוק להגביר את הפקת הרוק.

5. חשוב לציין שיש מקרים בהם הריח הרע מהפה אינו קיים במציאות וזהו רק חשש עמוק של האדם המתלונן על כך. במקרה כזה ניתן להוכיח לו באמצעים שונים שאין לו ריח כזה. אם לא ישתכנע הרי שמומלץ טיפול פסיכולוגי.
איך לשפר את הביטחון והדימוי העצמי?


הנה דרך לשיפור הביטחון והדימוי העצמי:


1. עמוד בעמידה שנוחה לך ועצום עיניים. הושט יד ימין קדימה ומופנית כלפי מעלה. מאיזה מקום בגוף אתה מרגיש את חוסר הביטחון. בחזה? בבטן? בכל הגוף? הוצא את השליליות אל תוך היד. את הכל, עד שאתה מרגיש שאתה מרוקן מחוסר ביטחון. האם אתה מזהה צבע מסוים ביד?

2. נער את היד או רחץ אותה במים.

3. עמוד כמו קודם ודמיין שעומד מולך מישהו שמאוד אוהב ומעריך אותך. עצום עיניים ותמלא באהבה את כל אותם מקומות שרוקנת.

4. באותה תנוחה - עצום עיניים ודמיין את עצמך עומד במרחק של צעד אחד קדימה. ראה את עצמך מלא ביטחון, כתפיים רחבות, גב זקוף, ראש מורם. צעד צעד אחד "לתוך" האני שאתה רוצה להיות, תראה ותרגיש את הביטחון.

5. עשה זאת במשך 21 יום רצוף, כך המוח מתוכנת "לראות" אותך בדימוי העצמי החדש שלך.
מה עושים עם ילד שיש לו תירוצים על כאבים רבים כדי לא ללכת לבית הספר?


עשו כך:

1. ראשית, בדיקות רפואיות שמתבקשות מתלונותיו - אלו חשובות גם לשלילת מצב רפואי אמיתי, שיש לטפל בו וגם כדי שהילד ירגיש שמטפלים בבעיותיו.

2. במקביל, נסו לשאול אותו ואת המורים שלו על המצב שלו בבית הספר - גם המצב החברתי (אולי מתעללים בו, אולי פוגעים, מחרימים וכדומה) וגם מצבו הלימודי (נסו לרשום ולבדוק האם ימים מסויימים הם אופייניים - זה עשוי לתת רמז למורים שהם הסיבה לחוסר הרצון ללכת לביה"ס ועוד).

3. שאלו עצמכם האם בבית יש הורה שנוטה להיות חולה, או אח/ות חולה כרוני/ת, שזוכה לתשומת לב רבה, בשל מחלה. גם זו סיבה לילדים "לאמץ" דפוסים של חולי.


בכל מקרה, אל תלעגו או תביעו חוסר אמון בכאביו. עדיף שתחנכו אותו להתגבר על הכאב, בשל החשיבות שיש ללימודים ותעודדו אותו חד משמעית, ללכת לבית הספר.
אם הילד נוטה להיתחלות גם במטלות והקשרים אחרים (חוגים, מפגשים חברתיים), הרי שיתכן שמתפתח אצלו דפוס התנהגות, שיש לערב איש מקצוע בטיפול בו.
מהם הסימנים שמישהו נקלע לכת?


הנה הסממנים העיקריים לאנשים או בני נוער הנקלעים לכת:

1. שינויים בלבוש.

2. שינויי תזונה.

3. שינויים בתחומי התעניינות.

4. שינויים בתפקוד היומיומי (לדוגמה אדם מפסיק מיוזמתו לעבוד).

5. אדם שמתחיל לבקש/לדרוש סכומי כסף גבוהים שלא ביקש קודם לכן.

6. רכישת חברים חדשים ממעגלים שאינם מוכרים למשפחתו וסביבתו הקרובה, תוך התנתקות מהמעגלים החברתיים שהיו לו עד כה.

7. ניכור כלפי בני המשפחה.

8. מעטה סודיות על מעשיו, פרנסתו ועיסוקיו החברתיים.

9. קושי בניהול שיחה.

10. התרחקות מההורים עד כדי נתק, תוך הטחת האשמות.

11. בקשת אישורים קבועים על סדר יום ממנהיג הכת, האדם תלוי בהחלטות שלו.

12. אנשים העוסקים בעבודות שאינם הולמות את כישוריהם ויכולתם.

13. שינוי עצמי עד כדי כך שהמשפחה הקרובה וההורים בפרט מרגישים שעומד לפניהם אדם שאינם מכירים.

14. מפגשי לימוד מספר פעמים בשבוע, שלא ניתן לקבל תיאור מדויק מה נלמד שם וששאלות בעניין גורמות לכעס ועצבים מצד קורבן הכת.
איך אפשר להפוך את החיים לטובים יותר בקלות?


אולם זה לא נשמע הגיוני או סביר ישנה דרך כל כך פשוטה והנה היא:

בכל פעם שאתם מקטרים או מתלוננים על משהו עצרו לרגע וחשבו - האם יש משהו גרוע יותר.

למשל: הילד חולה צריך להשאר בבית ולשמור עליו במקום ללכת לעבודה לחשוב על זה שיכול להיות לו מחלה נוראית או משהו גרוע הרבה יותר.

הבוס קשוח ולא מעלה את המשכורת - אפשר לחשוב שיש אנשים ללא עבודה כלל (או בלי היכולת להשיג עבודה בכל דרך שהיא).

ועוד ועוד ועוד.....

אם תממשו את הדברים האלה תבינו שאולי החיים שלכם דווקא יותר טובים ממה שזה נראה. יש משפט שאומר: "הדשן של השכן ירוק יותר". הוא יותר משמעותי ממה שזה נראה.


מה לעשות עם בעלי החיים בזמן האזעקות?



אזעקות ופיצוצים גורמים גם לחיות המחמד בהלה גדולה וחרדה. הנה כמה דרכים להקל עליהם:

1. תנו לחיות המחמד שלכם חטיפים וצעצועים שהם אוהבים בכדי להסיח את דעתם מקולות הנפץ.

2. חבקו ולטפו אותם כמה שיותר.

3. במידה והדבר מתאפשר קחו עמכם את חיית המחמד למרחב המוגן, הדבר ימנע מהן לקשר בין קולות האזעקה לבין היעלמותכם הפתאומית.

4. במידה ואתם עוזבים את הבית לכמה ימים עקב מצב החירום, השתדלו לקחת את חיית המחמד אתכם ולא להשאיר אותה אצל שכנים או מקורבים, מאחר והדבר עלול לגרום להן ללחץ רב.

6. חשוב להכין מקום מסתור נוח מתחת למיטה, בארון וכדומה לשם תוכלנה החיות לברוח ולהרגיש בטוחות.

7. במקרים בהם שמתם לב שחיית המחמד שלכם סובלת מחרדה ובהלה קשה פנו לווטרינר לקבלת טיפול נגד חרדה זו.
איזו עמותה מסייעת למשפחות עם חובות וחוסר יכולת לצאת מהמצוקה?



עמותת פעמונים מלווה אישית משפחות בנתינת הדרכה, במיוחד בניהול נכון של התקציב הביתי, במתן מענקים והלוואות כספיות נקודתיות כדי לסייע בתהליך ההבראה הכלכלי של המשפחה ובהגברה של המודעות באוכלוסיה, לנושאים הקשורים בניהול מיטבי של משק הבית.

העמותה מלמדת משפחות ויחידים מהי אחריות כלכלית ואיך לנהל את ענייניהם. הארגון מסייע למשפחות בחובות או במשבר כלכלי לעלות על דרך המלך, במיוחד על ידי הקנייה של כלים לניהול ענייני הכספים שלהם, כגון:

מיצוי כושר ההשתכרות של בני המשפחה.

ניהול תקציב משפחתי מאוזן.

הסדרת חובות.

פתרון חובות, הלוואות שקשה להחזיר ועוד בעיות כלכליות סבוכות.
איך נתמודד עם כאב הפרידה?


התמודדות עם כאב הפרידה, בין אם זו פרידה על רקע רומנטי, פרידת חברים טובים, פרידה לרגל מעבר מגורים, או מוות של אדם אהוב יש קווים משותפים. ראשית להבין שהכאב הוא טבעי. יש תחושת אבדן וחשוב לתת לעצמנו זמן לעכל את הפרידה.

- חשוב לא לברוח מהכאב, אלא, לתת לו להיות.

- לבכות, אם יש צורך, הבכי משחרר.

- אם יש רצון להסתגר, להיות עם עצמך, חשוב לאפשר זאת.

- להסכים לקבל תמיכה מאנשים, זו לא חולשה.

- משהו השתנה ויש לתת לעצמנו זמן הסתגלות, עיכול והפנמה.

- השלב האחרון הוא שחרור. לשחרר את העצב והכעס, ולהמשיך בחיים.
לילדי יש חרדת בחינות. איך לעזור לו עם פחד ממבחן?



תופעת "חרדת מבחן" או "חרדת המבחנים" ידועה ויש דרכים לסייע לה:

ראשית נסו לאתר את הסיבה לפחד:

1. אם החרדה נובעת מחוסר למידה מספיק הרי שיש לעבוד איתו על שיטות ללמידה יעילה.

2. אם החרדה נובעת מהאופן שבו הוא תופס את המורה יש להסביר לו את תפקיד המורה ולהפיג את חששותיו ממנו או ממנה.

3. יש לאזן אותו בהסבר שהציונים אינם חזות הכל ושלא כל ציון שאינו 100 הוא כישלון אלא שיש רצף ארוך של ציונים שבתוכו עליו לשאוף לציון גבוה אך לא להתייאש אם עדיין לא הגיע לשם.

4. חשוב גם להרפות בדרישות, לגלות יחס קליל לציוניו ולהדגיש שאהבת ההורים אינה תלויה בהם ושציפיותינו הן לא לציון מעולה (צריך לעודד ולשמוח אתו גם בציונים נמוכים בהרבה ובכך לחזק את ביטחונו העצמי).

5. בזמן שהילד מתכונן לבחינה מומלץ לפנקו בצ'ופר שהוא אוהב, לשדר לו שהכישלון אינו הכרחי ושהוא יכול להצליח כי כבר היו לו הצלחות בעבר, לאפשר לו להשתחרר בערב שלפני עם אוכל שהוא אוהב וסרט או תוכנית מלהיבים בטלוויזיה (ושהקלטתם לו אם שודרו בזמן שלמד למבחן).
על מה להקפיד בתקופת דיאטה?
איך מתגברים על פחד קהל לפני הרצאה או פרזנטציה?
איזה תרגיל בדמיון מודרך יש להעלאת המוטיבציה לפעילות גופנית?
איך להתמודד עם פחדים של ילדים?
איך לבחור פסיכולוג?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.