» «
גלישה בטוחה
מה לשאול את הילדים כדי להיות מעורבים בהרגלי הגלישה שלהם?



גלעד האן, חוקר פשעי מחשב מציע לשאול את הילדים את השאלות הבאות על מנת להיות מעורבים יותר בהרגלי הגלישה שלהם ברשת:

1. היכן אתה גולש?

2. את מי אתה פוגש ברשת ומחוצה לה?

3. איך אתה מחליט עם מי לדבר ועם מי לא?

4. האם קרה שמישהו הציק לך?

5. מה אתה עושה כשמישהו מציק לך?

6. האם אתה מכיר ילדים שהציקו להם ברשת?

7. מה הם עשו ומה הם היו צריכים לעשות?

8. לאיזה אתרים אתה לא מוכן להיכנס?

9. מה אתה עושה כשאתה מגיע במקרה לאתר שיש בו תוכן לא ראוי/מגעיל/מפחיד?
בריכה
מהם אמצעי הבטיחות הדרושים כשילדים נמצאים במים?



כך תשגיחו על ילדכם בצורה הטובה ביותר בזמן שהותם במים (ים, בריכה, אמבטיה וכדומה):

1. אין לעזוב את ילדים עד גיל 5 ולו לרגע כאשר הם במים.

2. על המבוגר להיות מרוכז רק בהשגחה על הילד שבמים ולא לעסוק בשום פעילות אחרת המסיחה את דעתו.

3. על הילדים להיות מצויידים במצופים וגלגלי ים גם במים רדודים.

4. יש להימנע מגישה לשוברי גלים.

5. בים יש להקפיד על שחיה בצוותא ולעולם לא לבד.

6. יש לשחות בחופים מוכרזים בשעות בהן יש מציל בחוף.

7. בבית, יש לדאוג לריקונם של כל מוקדי מים שלא משתמשים בהם (דלי לשטיפת רצפה, בריכה בחצר וכו).
חינוך
מה לעשות כשילדי משליך משחקים או הורס אותם?


לפעמים (במיוחד בשנה השניה לחייו) זריקת צעצועים היא חלק משלב ההתפתחות של ילד בו הוא לומד את יכולותיו המוטוריות וחוקר את התכונות של חפצים שבסביבתו: הקפידו להקיף אותו בחפצים לא מסוכנים ולא שבירים ומתאימים לשלב ההתפתחות בו הוא נמצא ועיקבו, אך בצורה לא מעיקה, אחרי פעולותיו, כשאתם נותנים לו לחקור את הסביבה ומתערבים בעדינות ולא בתוקפנות, רק במקרים בהם הוא מסכן את עצמו או אחרים. השתמשו פחות באיסורים בנושא זה ויותר במילות חיוב ("ככה מחזיקים את הפטיש" או "באבני הלגו כדאי דווקא לבנות").
כשלונות
איך לעזור לילד הסובל מפחד מכישלון?



כך תוכלו לעזור לילדכם להתגבר על פחד מכישלון:

1. העריכו ושבחו את מאמציו של הילד, גם אם התוצאה לא מאד מרשימה.

2. הימנעו מהשוואות של ילדים מול אחים (גדולים וקטנים).

3. נסו להימנע משליחת אחים לאותו חוג באותו מקום, פתחו אצל כל אחד את הנטייה החזקה אצלו.

4. הימנעו מהשוואת הילד לחבריו בכיתה (כולל ציונים, הישגים בספורט וכו).

5. הדגישו והראו כי יש דברים הנעשים לשם הנאה ולא לשם הישג.

6. הרבו לצחוק עם הילד, הראו לו את היכולת להשטות ולקחת דברים בקלות.

7. נסו לפתח תחומי עניין מגוונים אצל הילד, שגם אם לא יצליח באחד, יהיה טוב באחר.

8. ולבסוף, נסו לבדוק האם אתם בתוך תוככם סובלים מפחד מפני כישלון, או דווקא הנכם פרפקציוניסטים בצורה קיצונית וגורמים ע"י כך לילד תחושה שאף פעם הוא לא יהיה מספיק טוב.

חינוך

ADHD
מה יכול לסייע לילדים עם בעיות קשב וריכוז?


הנה רשימת עצות היכולות להקל על ילדים הסובלים בהפרעת קשב וריכוז (ADHD):

1. שמרו כמה שיותר על שגרה קבוע ומוכרת החל מזמן הקימה ועד ההליכה לישון.

2. נטרלו כל מה שיכול להסיח את הדעת בשעות בהן נדרש ריכוז (לדוגמה מסכי מחשב וטלוויזיה פתוחה בזמן הכנת שיעורים), אם זאת היו ערניים, האם יש דבר מה שמסייע לרגיעה דווקא.

3. הנחו את הילד לבצע את מטלותיו בצורה בהירה ומדויקת, רצוי כל פעם משהו אחד.

4. סייעו בתכנון יומי ושבועי של משימות בעזרת טבלאות.

5. אפשרו לילד לבחור מתוך כמות מצומצמת ולא מתוך מבחר רב שמבלבל אותו.

6. שימו לב שהמטרות והדרישות מהילד הן ברות השגה ואפשריות עבורו.

7. השתמשו בחיזוקים חיובים לעידוד התנהגות טובה שתתבטא במחמאות ובפרסים צנועים.

8. השתמשו בחיזוק שלילי במקרים קיצוניים יותר וסגלו לכם התנהגות של שליטה עצמית ודוגמה אישית. חיזוק שלילי יכול להיות מניעת פרס או מניעה של משהו אחר.

9. חזקו תחומים בהם הילד חזק ובולט, תנו לו את הזמן והחוויה הטוב של שהייה במקום בו הם מוצלחים.

10. בקשו שהילד יישב בקדמת הכיתה, קרוב למורה.

11. שתפו פעולה עם הצוות החינוכי של בית הספר לקידום הילד והבנה מיטבית של צרכיו.

12. במידת הצורך השתמשו בהוראה מתקנת.

13. הקפידו על שעות שינה מספקות.
חינוך
איך בוחרים משפחתון לילד?
איך לבחור משפחתון לילד?
מה לברר בבחירת משפחתון לילד?


בבחירת משפחתון יש לעשות לוודא עם המטפלת:

1. מהו הותק שלה בטיפול בילדים

2. מה ההכשרה שעברה

3. מהו המספר המקסימלי שהיא מתכוונת לקבל למשפחתון (יחס מקסימלי מבחינתכם צריך להיות עד 6 ילדים לכל מטפלת)

4. אילו מתקנים ומשחקים היא מציעה לילדים

5. האם היא מקבלת יעוץ או תמיכה מארגון גג כלשהו

6. מה קורה אם תרצו להפסיק באמצע השנה

7. מי מחליף אותה בעת מחלה


הגולשת אילת מציעה לשים לב גם לסדר יום, פעילויות העשרה, בטיחות המקום, לחצן מצוקה, ניקיון ואסתטיקה, הגישה לגבי ענישה, ריבים בין ילדים והאם יהיו תוספות במחיר החודשי.
חינוך
איך לזהות שילד סובל מאלימות?



הנה סימנים העלולים להעיד שילד סובל מאלימות:

1. אם הילד מראה סימני רתיעה וחשדנות מאנשים

2. אם הוא מבטא חשש מאלימות ונראה חושש

3. אם הוא נראה סגור, פאסיבי וחסר שמחת חיים

4. אם הוא חסר מנוחה, סובל מקשיים בריכוז או בזכרון, ירידה בלימודים

5. ילד שלפתע מרטיב במיטה.

כל אלה סימנים שיכולים להעיד על ילד שמופעלת עליו אלימות מינית או פיזית (אם כי יש לציין שאלה רק סימנים ואינם הוכחות).

פעמים רבות תוכלו לזהות יותר אם תתנו לו לצייר משפחה, גן וכדומה - ייתכן ושם תוכלו לגלות סימנים ובשיחה עימו על היצירה שלו הוא יסגיר את הסוד המעיק עליו - זכרו, עם זאת, שפעמים רבות הוא ייחשף יותר בפני איש מקצוע מאשר בפניה של דמות קרובה.
הירדמות
מה לעשות כשילד מתקשה להירדם?


כשילד מתקשה להירדם חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

1. שהוא אינו ישן שנת צהריים ארוכה מדי או שאינו ישן כלל אם אין לו צורך בכך.

2. שהוא לא מתאמץ מבחינה פיסית יתר על המידה לפני השינה, שעה רגועה מכל הבחינות חיונית להירדמות קלה יותר.

3. יש לדאוג לאווירה שקטה יחסית ומזעור רעשים מטרידים (טלוויזיה צועקת, שעון מתקתק, שיחות טלפון שנעשות סמוך לחדרו וכדומה).

4. חשוב שארוחת הערב תהיה מזינה ולא כבדה מדי.

5. שמירה על שעת השכבה קבועה.

6. במידה והילד רוצה יש לתת לו להירדם עם בובה או דובי אהובים.

7. אם הילד מתלונן על פחדים ניתן להשאיר בחדר אור קטן ורך, אם חששותיו גוברים ניתן לערוך לו סיור בבית, להראות שהכל סגור ונעול והבטיח שאתם לא יוצאים מהבית.

8. שמירה על שעת השכבה רגועה המתחילה בזמן בכדי שאתם לא תאבדו מהסבלנות שלכם ותגרמו לילד להרגיש שרוצים להיפטר ממנו.

9. במידה והילד הולך לישון כשיש בייביסיטר הוא חייב להכיר אותו ולעולם אל תלכו מבלי ליידע אותו קודם לכן.

10. הקפידו לסגור כעסים ומריבות לפני ההשכבה ולהיפרד מהילד לשנת הלילה בצורה אוהבת ונעימה.

11. לילד שלא נרדם ניתן להציע לקרוא או להסתכל בספר בשקט במיטה, במידה והוא רוצה אפשר גם לשים מוסיקה שקטה. הקפידו לא להעבירו לחדרכם כפתרון מהיר ונוח שיהפוך לקבוע.


חינוך
ילדי הגדול יוצא משליטה ובודק גבולות, במיוחד מאז שנולד תינוק חדש. איך להתייחס לכך?


יתכן שילדך גילה כי בשל נוכחות התינוק החדש, קטנה תשומת הלב שאליה הוא התרגל. לתסכול המסוים הזה הצטרפה בדיקת הגבולות האופיינית לגילאי 2-3, וגורמת לו למשוך את תשומת לבכם דווקא כך. גם העובדה שבגילאים אלה הוא לא תמיד מצליח לבטא במילים את רצונותיו או לא מצליח לעשות לבדו דברים שהוא רוצה, גורמת לו להתקפי זעם. יש להרגיע אותו ולעודדו במשפטי הבנה ועידוד ("אני מבין שאתה רצית לעלות לבד ולא הצלחת אבל בפעם הבאה תצליח יותר"). יתר על כן, כיוון שיתכן שאת ההתנהגות האסורה הוא מבצע בשל רצון לתשומת לב, למול התינוק החדש, הרי שזהו סימן להורים לתת לילד תשומת לב אישית - בנסיבות אחרות ונעימות (בילוי של אמא רק איתו - ללא האח הקטן, הליכה עם אבא לבילוי ומשחק בגן המשחקים). על "אירועי גבול" (, בכל מקרה, כדאי להגיב באופן יבש וקצר ומבלי לצאת משליטה, כיוון שזוהי בדיוק תשומת הלב שהילד מנסה להשיג ואין לתת לו אותה על התנהגות העוברת את הגבול. רצוי בכל מקרה לזכור כי לא כל דבר מחייב מאבק ושיש עימותים איתו שיש להימנע מהם כבר בהתחלה - בעיקר על דברים שאינם הרי גורל - כמו בטחונו, בריאותו או פגיעתו באחרים - כיוון שעלינו לאפשר לו להתרגל לעמוד על שלו למול העולם ובחלק מהמקרים גם להשיג תוצאות בהתנהגות אסרטיבית כזו.
איך לפקח על צפיית הילדים בטלוויזיה?



בכדי להצליח לפקח על שעות הצפייה של הילדים בטלוויזיה ועל התכנים אליהם הם נחשפים, במיוחד בימי חופשות מבית הספר שבהן משתנה השגרה ויש שעות פנאי רבות יש להקפיד על הדברים הבאים:

1. קביעת כללים לגבי שעות הצפייה בטלוויזיה והתוכניות המורשות לצפייה, יש לוודא שהילדים יודעים ומבינים את הכללים.

2. יש להגדיר באופן ברור ומדויק באילו שעות מותרת הצפייה ובאילו היא אסורה.

3. חשוב להדגיש שגם צפייה במחשב בתוכניות טלוויזיה נחשבות כשעות צפייה.

4. יש לברר עם הילדים אילו תוכניות הם מעוניינים לראות ומתי הן משודרות ולנסות לתאם את השעות כך שיוכלו ליהנות מהתכניות האהובות עליהם.

5. כדאי להתעניין מה הם ראו ולגלות אכפתיות.

6. חשוב לסכם מראש איך תנהגו במידה והילדים חרגו ממה שסיכמתם.
איך לשמור על בריאות השיניים של ילדי?
רוצים לשמור על שיני הילדים?

הנה 7 דברים עליהם תקפידו לשמירה טובה על שיני ילדכם:

1. שינה עם בקבוק דייסה או שתיית פטל מבקבוק - אסורים!!! - נהגו עם הילדים כדברי אייבי נתן: "שתו מים!"

2. מציצת אצבע מזיקה לתינוק ועדיף להמירה במוצץ

3. בהאכלת לילה לתינוק יונק רצוי להמעיט במספר ההאכלות: או להביא לכך שלא יאכל בלילה או לרכז בהאכלה גדולה במקום בהאכלות קטנות ומרובות לאורך הלילה

4. בשלב הבא, חשוב להרגיל את הילד לצחצח את שיניו ללא ויתורים בכל בוקר וערב, כשעד גיל 6 עליכם לצחצח לו את השיניים בעצמכם

5. לאחר צחצוח שיניים בערב אין לתת לילד לשתות אלא מים

6. גם על האם עצמה להקפיד על טיפולי וצחצוח שיניים באופן מסודר כיוון שברוב המקרים הילד מקבל את החיידקים ממנה - דרך נשיקות ובדיבורה אליו

7. בגיל שנה קחו את הילד לביקורת אצל רופא שיניים והקפידו על ביקור חצי שנתי בהמשך (רבות מהחרדות בתור מבוגרים, מרופא שיניים, נובעות מכאבי שיניים בילדות - הביקורת תימנע אותם ותאפשר טיפולים בשלב מוקדם - גם כאבים פחותים וגם חסכון כספי ניכר).
איך לחנך את ילדי? במשמעת ברזל או לתת להם חופש?


הגבולות והדרישות בחינוך ילדים הם חשובים ביותר. דווקא ילדים שלא גדלו עם דרישות מההורים וגבולות ברורים נוטים לגדול עם תחושת ריקנות, יכולת קטנה מאד לשאת תסכול וללא תחושת ערך.
כמו כל דבר, הקיצוניות הנה בעייתית ולא מומלצת - החוסר בגבולות ודרישות מעטות מהילד הוכחו כפוגעים ומקלקלים את התפתחותו לא פחות מהסמכותיות היתרה והמוגזמת שיש הורים המפעילים על ילדיהם.
מומלץ להציב בפני ילדים, מגיל צעיר, גבולות ברורים של "מותר" ו"אסור" ולהגדיר את הדרישות מהן, בנושאים כמו סדר, ניקיון, תפקוד, אי-אלימות וכדומה. הורים רבים, במיוחד לילד ראשון, נוטים לשירותים מיוחדים לילד - מביאים לו הכל ומכינים לו ממש עד לפה - שזה פסול!!! מנגד - חשוב לאפשר להם לחקור את האפשרויות בתחומים המותרים ולאפשר להם לבנות את היחסים המיוחדים שלהם עם הסביבה, האנושית והאחרת.
האם כדאי להעיר לילדים על כתב ידם?


כתב ידם של הילדים בדומה לשל המבוגרים מייצג את אישיותם ומאפייניה.
לפיכך ביקורת על כתב היד כמוה כביקורת על אישיותו של הילד, ועל התנהגותו ולכן לא מומלץ להעיר לילד על כתב ידו.

ישנם 3 דברים שלמרות זאת חשוב להקפיד עליהם עם ילדים:

1. אופן אחיזת העט- שיאחז באופן נכון, במידת הצורך לבחון אפשרות לעזרה בתיקון.

2. נקודת התחלת הכתב- כלומר ללמד את הילד את כוון כתיבת האות כיאות.

3. שמירה על חלוקה וארגון סבירים בדף שיאפשרו קריאות ברמה סבירה.

יתר הסימנים הקשורים לעיצוב האות, יופי הכתב וכדומה הם פחות חשובים, ולכן רצוי לא להעיר להם על כך.
מתי להתחיל להציב גבולות לילדי?



אין טעם לאמר לילד "לא" לילד בשנתיים הראשונות לחייו ולצפות שיבין ויימנע מדברים, שכן הוא עדיין אינו מבין את השלכות מעשיו ולא יעזור להלחם בו. עםז את, מהרגע בו הוא לומד לאמר "לא" באופן ברור - זה הזמן להתחיל להקפיד על גבולות ועל 'מותר-אסור' ולהפגין עקביות בכך. בשלב זה הוא כבר יכול להפנים את הפגיעה של מעשיו באחרים ובעצמו וזה השלב בו עלינו להבהיר מתי הוא אכן פוגע ולאסור עליו זאת. בנושאים הקשורים בבטחונו ובבריאותו של הילד אין לעשות פשרות אלא בנסיבות נדירות.

הצבת הגבולות חיונית לילד דווקא כדי לאפשר סדר ויציבות בעולמו הפנימי. החופש והאין-גבולות גורמים לו לכאוס וההתפרקות ובהמשך חייו הוא יתקשה להתמודד עם סמכות - הן הורית והן מול גורמים אחרים.
איך לעשות יום הולדת טבחים?


כך מכינים יום הולדת טבחים:

1. מכינים לילדים מראש כובעי שפים מקרטון או נייר וסינרים מבד לבן והפעילות הראשונה ביום ההולדת תהיה קישוט וצביעה שלהם.

2. לאחר מכן מחלקים את הילדים לתחנות או עושים

3. תחנה לסחיטת מיצים - מכינים מאגר תפוזים והילדים סוחטים מיץ.

4. תחנת פיצריה - הם מוסיפים לבצק מוכן שרידדו לפיצות, את המרכיבים שהם רוצים (מקעריות מוכנות עם תירס, פטריות ועוד) ומכניסים לתנור.

5. תחנת פיתות על סאג' - מכינים להם קמח ומים - להכנת בצק ומשטחים את הפיתות לסאג'.

6. תחנת כדורי שוקולד - הם מגלגלים מהבלילה שהכנתם מראש.


לבסוף, כולם מתיישבים ואוכלים "ארוחת מלכים".
איך לחגוג יום הולדת לילדים קטנים?



הנה מספר דברים שחשוב להקפיד עליהם בחגיגת יום הולדת לילדים קטנים:

1. מסיבה אינטימית ללא הפקות ענק.

2. להזמין חברים קרובים או משפחה קרובה, לא את כל השכונה.

3. להגיש כיבוד במידה - לא להעמיס כמויות לא הגיוניות. עוגה ושני סוגים של דברי מתיקה יספיקו.

4. לתת מתנות במידה - אפשר גם מתנה משותפת מכולם יחד. אין צורך בהררי מתנות שהילד לא יודע מה לעשות אתן.

5. לתחום בזמן - להודי באיזו שעה מסתיימת החגיגה, שעה עד שעה וחצי לילדים קטנים יספיקו בהחלט.

6. להימנע מהפעלת לחצים על הילד - תנו לו להשתתף בצורה שבה הוא חש בנוח, גם אם ציפתם ליותר.
למה צריך להגיד "לא" לילדים?



אמירת "לא" של הורים חשובה מכמה היבטים:

1. ראשית, חינוך. תפקידנו כהורים הוא לא להסכים באופן אוטומטי לכל רצון או דרישה של הילד.

2. שמירה על בטחון ובטיחות של הילד.

3. כשהורה יודע שילד יכול להתמודד עם דבר מה בכוחות עצמו והוא לא רוצה לעשות זאת במקומו.

4. שמירה על תקציב, חינוך לשליטה ובקרה על ההוצאות הכספיות.

5. שמירה על בריאותם של הילדים מחייבת מדי פעם לאסור עליהם דברים מסוימים.

6. חינוך ליחסי חברה מכובדים והוגנים יחייב להגיד "לא" על התנהגות מסוימות או כאלה הנעשות בשעות מסוימות.

7. לסיום, אמירת "לא" לילדים היא זכות הורית שבמידה ותמומש היא עשויה לתרום לחינוך ילדנו בכך שיוכלו לדחות סיפוקים, להיות יותר ממושמעים ולרכוש התנהגויות חברתיות כפי שהיינו מצפים מהם.


איך להגיב כשילדים מקללים?



ישנן כמה תגובות אפשריות של הורים במצבים בהן ילדים מקללים:

1. התעלמות.

2. להעביר לילד מסר שכל פעם שישתמש בקללה לא יקבל את מבוקשו.

3. לבקש מהילד שיגיד שוב את הקללה ובכך, למעשה, יוסר ממנה ה"עוקץ".

4. לבקש מהילד שיחזור שוב על מה שרצה, אך הפעם ללא שימוש בקללות.


לכל אחת מהדרכים יתרונות או חסרונות ולכל ילד יכולה לסייע עצה אחרת. עצתנו - לנסות ולבדוק האם הדברים עובדים. הכי חשוב שבעת שמנסים טקטיקה אחת מהנ"ל, חשוב להקפיד על עקביות בתגובה שאימצתם. רק כך ניתן להשיג תוצאות או לזהות שהטיפול בדרך שנבחרה אינו יעיל לילדכם.

בהצלחה!
ילדי קורא ספר שלא נראה לי - איך להגיב?


כשילדים קוראים מדי פעם ספר שפחות נראה לכם התגובה הטובה ביותר תהיה ליצור שיחה על אותו ספר על מנת לחדד אצלו את הביקורתיות והחשיבה. ניתן לשאול אותו שאלות כמו מה הוא אהב, מה פחות אהב, מה משך אותו לקרוא את הספר והאם היה משהו בתוכן שלו שהפריע לו. שיחה נעימה עם ערך חינוכי תסייע לו לשפר את בחירותיו לכיוונים ראויים, איסור על קריאת ספרים מסוג מסוים עלולה דווקא לעורר התנגדות שתביא לקריאתם בכוונה. כמובן שאם הילד קורא רק ספרים שתוכנם ושפתם אינם ראויים כדאי למצוא דרך להתערב כדי לשנות זאת.
איך להגיב כשילד לוקח דברים בלי רשות?


כך צריכים הורים להגיב כשילד לוקח חפצים שאינם שלו בלי רשות:

1. עורכים הם הילד בירור איך הגיע החפץ אליו והאם הוא קיבל אותו ממישהו או לקח ללא רשות. במידה ולקח ללא רשות יש להבהיר לו את עמדתכם ואת ההתנהגות המקובלת לגבי לקיחת חפצים.

2. מבקשים מהילד להחזיר את החפץ למי שהחפץ שייך לו.

3. מוודאים שהילד הבין מה צריך לעשות ויחד אתו מחזירים את החפץ שנלקח.

4. משוחחים עם הילד ומנסים לברר למה לקח את החפץ ואיך היה מרגיש אילו היו לוקחים לו חפץ.

5. אין צורך להעניש את הילד, בגילאי 4-5 זו עדיין נחשבת תופעה נורמלית יחסית, אך חשוב לא לתגמל אותו, לא להשאיר את החפץ אצלו ולהסביר את כללי ההתנהגות המתבקשים.
מה לעשות כשבת מתבגרת שיוצאת עם מישהו שנראה לא מתאים להורים?


ראשית, הגדירו איזה משני המצבים הוא הנכון:

הקשר מסוכן לה ממש? במקרה כזה, עשו הכל כדי להפסיקו. סגירתה בבית, לפחות זמנית, עד להיעזרות בפסיכולוג חינוכי ואנשי מקצוע, יהיו לרוב הכרחיים.


הקשר אינו מסוכן, אך לא נראה טוב? במקרה כזה היינו מציעים מספר דברים:

1. ראשית, בשיחות איתה להירגע ולא להתלהם, גם אם אתם חרדים וחוששים מאד. להביא לה נתונים (אם יש) ולהמשיך לדבר איתה, אך לא לכעוס.

2. בשום אופן אין להטיל חרם על הבת ("אל תדברי איתנו, עד שלא תעזבי אותו!").

3. להקפיד על נוכחות וסמכותכם כהורים: לברר בכל רגע היכן היא, לשאול להיכן היא יוצאת, לעקוב אחריה אם צריך ובגדול, להבהיר לה במעשים ובאינטנסיביות, שאתם תמיד כאן בשבילה.

- 4. לאסוף הוכחות ולהציגן בפניה, אודות הקשר והסימנים הלא-טובים שבו, כגון:

- הוא לא מוכן להגיע אליה הביתה

- הוא לא מביא אותה אליו הביתה

- הוא נוטה להיעלם לימים ארוכים

- הוא מאיים עליה, בכל פעם שמוזכרת אפשרות של פרידה

- הוא קנאי

- הוא לא מוכן לשמוע על חברים קודמים שלה

- יש ביניהם פער גילאים משמעותי

וכדומה...
מה לעשות אם ילדי מתקשר אלי שוב ושוב לעבודה עם שאלות על שיעורי בית?
מהם הסימפטומים לקושי בהחזקת קשב לאורך זמן?
איך להתמודד עם חרדה של ילדים?
איך להגיב כשגמילת הילד מחיתולים נמשכת הרבה זמן?
מה התחליף לבחינות הבגרות?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.