» «
שואה
מאיזה גיל אפשר לספר לילדים ולהסביר על השואה?



הנזק שייגרם לילד מחשיפה לסיפורי השואה בגיל צעיר מדי, עולה על התועלת ההיסטורית שבלימוד על השואה, כולל ההזדהות שלו עם סביבתו והטקס ביום השואה.

בגיל הרך, עד בית הספר, אין צורך לדבר על השואה ולהכניס את הילד למתח וחרדות.

החל מכיתה א' אפשר לדבר עם ילד על מלחמת העולם השנייה ועל כך שיהודים רבים מתו בה, אך לא כדאי לפרט ולרדת לעומק הפרטים על השמדת היהודים, היטלר, הנאצים, מחנות הריכוז ותאי הגזים. על כל אלו ניתן ללמד ילדים החל מכיתה ד'.
גבולות
מתי להתחיל להציב גבולות לילדי?



אין טעם לאמר לילד "לא" לילד בשנתיים הראשונות לחייו ולצפות שיבין ויימנע מדברים, שכן הוא עדיין אינו מבין את השלכות מעשיו ולא יעזור להלחם בו. עםז את, מהרגע בו הוא לומד לאמר "לא" באופן ברור - זה הזמן להתחיל להקפיד על גבולות ועל 'מותר-אסור' ולהפגין עקביות בכך. בשלב זה הוא כבר יכול להפנים את הפגיעה של מעשיו באחרים ובעצמו וזה השלב בו עלינו להבהיר מתי הוא אכן פוגע ולאסור עליו זאת. בנושאים הקשורים בבטחונו ובבריאותו של הילד אין לעשות פשרות אלא בנסיבות נדירות.

הצבת הגבולות חיונית לילד דווקא כדי לאפשר סדר ויציבות בעולמו הפנימי. החופש והאין-גבולות גורמים לו לכאוס וההתפרקות ובהמשך חייו הוא יתקשה להתמודד עם סמכות - הן הורית והן מול גורמים אחרים.
ילדים
איך לשמור על אורח חיים בריא אצל ילדים?



הנה 8 עצות לשמירה על אורח חיים בריא אצל ילדים:

1. הקפדה על השתתפות בשיעורי חינוך גופני.

2. רשמו את הילדים לחוגים, בהם יש מרכיב של פעילות גופנית.

3. הרגילו את הילדים ללכת ברגל,ככל הניתן, אין צורך להסיעם באופן קבוע.

4. הגבלת זמן הצפייה בטלוויזיה והמשחק במחשב.

5. הקפידו על שנת לילה של 8 שעות לפחות.

6. דאגו שהילדים יאכלו וישתו דבר מה לפני יציאתם מהבית בבוקר(כריך, דגנים, יוגורט,שוקו, מים).

7. ציידו את הילדים בארוחה מזינה הכוללת גם פרי או גרנולה וירקות ומים בכמות מספקת.

8. השתדלו שהאוכל בבית יהיה טרי ומבושל ונסו להימנע ממזון קנוי שיש לחממו.
טלוויזיה
על מה מומלץ להקפיד בצפייה של ילדים בטלוויזיה?



בצפיית ילדים בטלוויזיה כדאי להקפיד על הדברים הבאים:

- לא לתת לילדים לצפות בטלוויזיה לפני גיל שנתיים.

- לצמצם עד כמה שניתן את כמות מקלטי הטלוויזיה בבית.

- להקפיד שהטלוויזיה תהייה במקום מרכזי ולא בחדרי הילדים על מנת שההורים יוכלו לפקח על תכני וזמני הצפייה.

- לאפשר צפייה בטלוויזיה לא יותר משעתיים ביום ורצוי פחות.

- מדי פעם לצפות יחד עם הילדים בתכניות האהובות עליהם בכדי לאפשר חוויות משותפות, רגעי הנאה כמו גם מתן ביקורות ונקודות למחשבה במקומות הרלוונטים.

- במידה ועלה נושא שנוי במחלוקת או מעניין במיוחד, כדאי לחקור אותו באמצעים נוספים ולעורר חשיבה ועניין אצל הילדים.

- כדאי להימנע מאכילה מול הטלוויזיה, הרגל לא בריא הגורם להשמנה.

- יש להימנע מלתת לילדים להירדם או לאכול מול הטלוויזיה.

חינוך

חינוך
איך להגיב לכשלון של ילדי בלימודים?


כשהילד נכשל בלימודיו, כדאי לקחת את הכשלון לצד החיובי ולא לחזק את תחושת העלבון ממנו. באופן כללי צריך לעודדו להמשיך ולהשקיע מאמץ ולא להתחשב רק בהישגים שבאים לידי ביטוי בציון. ובאמת, אם הוא ילד הישגי באופיו הרי שנעודד אותו להתמודד עם הכשלון בדרך חיובית ובונה ויש לחזקו ברגעיו הקשים ולהסביר שהציונים הם באמת לא הכל. עליו להתרגל שכשלון הוא אופציה אפשרית גם במידה שהמאמץ שהושקע והכשרון גדולים. לעומת זאת, במקרה של ילד שאיננו שאפתן, נצטרך דווקא לעודדו לקחת את הכשלון כאזהרה ולעבוד קשה כדי לשפר את יכולותיו והישגיו, כי הוא יכול ומסוגל.
צפייה
איך לצמצם את זמן האכילה של הילדים בזמן הצפייה בטלוויזיה?



הנה 6 דרכים לצמצום זמן אכילת הילדים מול הטלוויזיה:

1. עשו הפרדה ברורה בין טלוויזיה לאוכל.

2. החליטו ואמרו לילדים מה אתם מוכנים שיאכלו מול הטלוויזיה (לדוגמה רק פופקורן או רק פרי) ואת כל שאר סוגי האוכל, כולל חטיפים הקפידו שיאכלו בישיבה ליד השולחן.

3. אסרו על הילדים לקום באמצע הארוחה בכדי לראות טלוויזיה.

4. הקפידו שהטלוויזיה תהיה סגורה בזמן הארוחות.

5. נסו להפחית את זמן צפיית הילדים בטלוויזיה.

6. הסבירו לילדים, כל אחד בהתאם לגיל שלו, למה מתכונים המפרסמים כשהם מראים פרסומות מזון וחטיפים בזמן הפרסומות, מה הם מרוויחים מכך ומדוע זה פוגע בבריאות הצופים, כולל ילדכם.
חרדת מבחנים
לילדי יש חרדת בחינות. איך לעזור לו עם פחד ממבחן?



תופעת "חרדת מבחן" או "חרדת המבחנים" ידועה ויש דרכים לסייע לה:

ראשית נסו לאתר את הסיבה לפחד:

- אם החרדה נובעת מחוסר למידה מספיק הרי שיש לעבוד איתו על שיטות ללמידה יעילה.

- אם החרדה נובעת מהאופן שבו הוא תופס את המורה יש להסביר לו את תפקיד המורה ולהפיג את חששותיו ממנו או ממנה.

- יש לאזן אותו בהסבר שהציונים אינם חזות הכל ושלא כל ציון שאינו 100 הוא כשלון אלא שיש רצף ארוך של ציונים שבתוכו עליו לשאוף לציון גבוה אך לא להתייאש אם עדיין לא הגיע לשם.

- חשוב גם להרפות בדרישות, לגלות יחס קליל לציוניו ולהדגיש שאהבת ההורים אינה תלוייה בהם ושציפיותינו הן לא לציון מעולה (צריך לעודד ולשמוח איתו גם בציונים נמוכים בהרבה ובכך לחזק את בטחונו העצמי).

- בזמן שהילד מתכונן לבחינה מומלץ לפנקו בצ'ופר שהוא אוהב, לשדר לו שהכשלון אינו הכרחי ושהוא יכול להצליח כי כבר היו לו הצלחות בעבר, לאפשר לו להשתחרר בערב שלפני עם אוכל שהוא אוהב וסרט או תוכנית מלהיבים בטלויזיה (ושהקלטתם לו אם שודרו בזמן שלמד למבחן).
שעמום
איך לסייע לילד שמשתעמם?



הנה כמה פתרונות לשעמום של ילדים:

- קודם כל, אם ילד משתעמם ואומר שמשעמם לו - האמינו לו. הקדישו זמן ושחקו איתו כשאתם מקדישים את תשומת הלב באותם רגעים רק לו (בלי טלויזיה, עיתון או קיפול כביסה).

- אם יש לו צעצועים רבים, נסו להעלים חלק מהם ואחרי זמן "לשלוף" אותם - הוא ימצא בהם הרבה עניין מחודש דווקא משום ש"נעלמו" לו לזמן מה.

- נסו להפתיע אותו מדי פעם בפעילות יצירתית מסוג שעוד לא חווה או בפעילות שזמן רב לא עשה ושאתם זוכרים שאהב.

- עוד דבר שילדים אוהבים זה להכין מאכלים (במיוחד מתוקים..) עם ההורים - מצאו מתכון פשוט וטעים והכינו ביחד איתם - תנו להם "להתלכלך" ולחוות את ההכנה בכיף.

- לתת לילדים להשתעמם, מתוך השיעמום בסיר להניח שיבואו רעיונות חדדים ומקוריים למשחק ויצירה.


מבחר רעיונות להפעלה של הילד תמצאו בתגית "פעילויות לילדים".


הירדמות
מה לעשות כשילד מתקשה להירדם?


כשילד מתקשה להירדם חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

- שהוא אינו ישן שנת צהריים ארוכה מדי או שאינו ישן כלל אם אין לו צורך בכך.

- שהוא לא מתאמץ מבחינה פיסית יתר על המידה לפני השינה, שעה רגועה מכל הבחינות חיונית להירדמות קלה יותר.

- יש לדאוג לאווירה שקטה יחסית ומזעור רעשים מטרידים (טלוויזיה צועקת, שעון מתקתק, שיחות טלפון שנעשות סמוך לחדרו וכדומה).

- חשוב שארוחת הערב תהיה מזינה ולא כבדה מדי.

- שמירה על שעת השכבה קבועה.

- במידה והילד רוצה יש לתת לו להירדם עם בובה או דובי אהובים.

- אם הילד מתלונן על פחדים ניתן להשאיר בחדר אור קטן ורך, אם חששותיו גוברים ניתן לערוך לו סיור בבית, להראות שהכל סגור ונעול והבטיח שאתם לא יוצאים מהבית.

- שמירה על שעת השכבה רגועה המתחילה בזמן בכדי שאתם לא תאבדו מהסבלנות שלכם ותגרמו לילד להרגיש שרוצים להיפטר ממנו.

- במידה והילד הולך לישון כשיש בייביסיטר הוא חייב להכיר אותו ולעולם אל תלכו מבלי ליידע אותו קודם לכן.

- הקפידו לסגור כעסים ומריבות לפני ההשכבה ולהיפרד מהילד לשנת הלילה בצורה אוהבת ונעימה.

- לילד שלא נרדם ניתן להציע לקרוא או להסתכל בספר בשקט במיטה, במידה והוא רוצה אםשר גם לשים מוסיקה שקטה. הקפידו לא להעבירו לחדרכם כפיתרון מהיר ונוח שיהפוך לקבוע.
האם היעדרות מרובה של אב מהבית תשפיע בעתיד לרעה על הילדים?


אבא שנעדר הרבה מן הבית הוא לאו דווקא אבא ש"לא אכפת לו", אולי אפילו ההפך: מן הבוקר ועד הלילה הוא עמל להביא טרף לביתו ולדאוג למשפחה, בכל המובנים. הילדים שלנו יודעים וקולטים את המסר הזה, ללא מילים וללא הסברים ולכן אין מה לחשוש מ"חסר" בדמות אב. דמותו של האב, כמו של האם, היא משהו הרבה יותר עמוק ומהותי ממספר השעות בו הוא נמצא בבית. זהו קשר יקר, חשוב ואמיתי, של איכות ולא של כמות, שלא נמדד בשום פרמטר חיצוני זה או אחר.
כמו כן חשוב לזכור כי הילדים שלנו הגיעו לעולם אל תוך מציאות הערכים והסדרים שבה בחרנו לנהל את חיינו, כדאי ורצוי לאפשר לילדים להסתגל למה שהחיים מזמנים להם, אפילו שלא תמיד הדברים מתנהלים כפי שהיינו רוצים, כמו למשל, אבא שלא רואה, לדעתך, מספיק את הילדים.
ובכלל, כמה זה "מספיק" זמן עם הילדים???
רבים וטובים מגדולי ישראל ראו את אביהם דקות מועטות ביום, אם בכלל או רק משבת לשבת... תחשבו על זה...
איך להתמודד עם נער המגיב בצעקות מול מרות של הוריו?



הורים רבים של בני נוער נתקלים בהתנהגות וכחנית וצעקנית בכל פעם שבם "מעזים" לדרוש מהמתבגר דבר מה הקשור בבית, בלימודים או בתחום אחר שאינו חביב עליו. במקרים שכאלה יש לאמץ את הגישה הבאה:

- נהלו שיחה באווירה נינוחה בה תוכלו להעביר את המסרים לגבי חלוקת העבודה בבית, חובות שונות של המתבגר והאווירה בה אתם מצפים שהבית יתנהל.

- כאשר הנער אינו מבצע את הנדרש ממנו יש לגשת אליו ותוך יצירת קשר עין לומר לו בברור לגשת לעשות את המוטל עליו.

- המידה והנער מסרב ולא עושה את מה שנדרש ממנו יש להפעיל סנקציה כמו ניתוק מהמחשב או לקיחת טלפון נייד למשך אותו היום.

- אין להיגרר לוויכוחים, צעקות וריבים בשום מקרה. גם אם הנער צועק התעלמו.

- ניתן להתנות מתן דמי כיס במילוי החובות שדרשתם.

- בסיומו של יום כדאי לסכם את ההתנהגות במשפט קצר הכולל את אכזבתכם או שביעות רצונכם מההתנהגות.

- חשוב לזכור לשבח התנהגות טובה ועמידה בכללים ולקשר אותם לצ'ופרים שונים שהנער מקבל.

- היו עקביים וחזקו אחד את השני.
מה לעשות אם הילדים מבקשים שוב לאכול מיד לאחר שסיימו את הארוחה?


אם הילדים מבקשים שוב לאכול סמוך לזמן הארוחה, הדבר מעיד על סדר יום משובש מבחינה תזונתית. רצוי להקפיד על הדברים הבאים כדי ליצור איזון, סדר והרגלי תזונה נכונים:

1. הקפדה על ארוחת בוקר - רצוי להגיש עם השתייה, פרוסה עם גבינה או טחינה, יוגורט עם גרנולה, חביתה וסלט או פרי.

2. תזונה ושתייה מספקת לבית הספר - חשוב לשלוח אוכל מזין ובכמות שתשביע את הילדים למשך זמן שהייתם בבית הספר, לא פחות חשוב לשלוח תמיד מים ולוודא שהם מקפידים לשתות.

3. ארוחת צהריים מזינה ומשביעה - ארוחת הצהריים צריכה לשלב בין ירקות, חלבון ופחמימה. אין לוותר על אחד מהשלושה.

4. ארוחת ארבע קלה - בין ארוחת הצהריים לארוחת הערב אפשר להגיש פירות, עוגה ביתית, יוגורט או משהו קל ובריא אחר בתוספת שתייה.

5. פיתוח מודעות תזונתית - בתום הארוחה כדאי לשאול את הילדים האם הם שבעים ולציין בפניהם מתי תהיה הארוחה הבאה - וכמובן לעמוד בזה.
איך להנחות את הילדים להתרחק מאלימות בבית הספר?



הנה כמה כללים שכדאי לאמץ בכדי להנחות את ילדכם להתרחק מאלימות בין כתלי בית הספר:

1. הרגילו את הילדים לספר לכם מדי יום מה היה בבית הספר ולא רק מההיבט הלמודי. גם אם אינם משתפים בכל פרט, הם יתרגלו שהשאלות שלכם לגיטמיות ויתרגלו לספר.

2. העבירו את המסר שגם אם קרו דברים שהיו להם לא נעימים צריך תמיד לספר אותם להורים על מנת שיוכלו לתמוך ולעזור.

3. הנחו את הילדים לשחק עם בני הגיל שלהם ולא עם ילדים משכבות בוגרות יותר.

4. הסבירו לילדים שגם בהפסקה יש להישאר במקום מרכזי בבית הספר ולא להתרחק לפינות שפחות רואים אותם שם.

5. למדו אותם שסכסוכים פותרים בשיחה ודיבור ולא בצורה אלימה.

6. הסבירו לילדים שבכל מקרה שהופעלה נגדם אלימות פיסית או מילולית או שקרה להם כל דבר אחר שלא היה להם נעים עליהם לדווח למורה שלהם או כל מבוגר אחר (מורה מקצועי, מזכירה וכו') שנמצא בבית הספר.

7. הנחו את הילדים להתרחק ממוקדי ריב וגילויי אלימות.

8. שבחו התנהגות טובה ופתרון סכסוכים בדרכים מתונות.
איך לעשות יום הולדת טבחים?


כך מכינים יום הולדת טבחים:

1. מכינים לילדים מראש כובעי שפים מקרטון או נייר וסינרים מבד לבן והפעילות הראשונה ביום ההולדת תהיה קישוט וצביעה שלהם.

2. לאחר מכן מחלקים את הילדים לתחנות או עושים

3. תחנה לסחיטת מיצים - מכינים מאגר תפוזים והילדים סוחטים מיץ.

4. תחנת פיצריה - הם מוסיפים לבצק מוכן שרידדו לפיצות, את המרכיבים שהם רוצים (מקעריות מוכנות עם תירס, פטריות ועוד) ומכניסים לתנור.

5. תחנת פיתות על סאג' - מכינים להם קמח ומים - להכנת בצק ומשטחים את הפיתות לסאג'.

6. תחנת כדורי שוקולד - הם מגלגלים מהבלילה שהכנתם מראש.


לבסוף, כולם מתיישבים ואוכלים "ארוחת מלכים".
איך לזהות שילד סובל מאלימות?



סימנים של אלימות אצל ילד עלולים להיות:

- אם הילד מראה סימני רתיעה וחשדנות מאנשים

- אם הוא מבטא חשש מאלימות ונראה חושש

- אם הוא נראה סגור, פאסיבי וחסר שמחת חיים

- אם הוא חסר מנוחה, סובל מקשיים בריכוז או בזכרון, ירידה בלימודים

- ילד שלפתע מרטיב במיטה.

כל אלה סימנים שיכולים להעיד על ילד שמופעלת עליו אלימות מינית או פיזית (אם כי יש לציין שאלה רק סימנים ואינם הוכחות).

פעמים רבות תוכלו לזהות יותר אם תתנו לו לצייר משפחה, גן וכדומה - ייתכן ושם תוכלו לגלות סימנים ובשיחה עימו על היצירה שלו הוא יסגיר את הסוד המעיק עליו - זכרו, עם זאת, שפעמים רבות הוא ייחשף יותר בפני איש מקצוע מאשר בפניה של דמות קרובה.
באיזה גיל לצפות מהילדים להיות אמפתיים?


ילדים נולדים כיצורים אגוצנטריים החושבים רק על עצמם ועל סביבתם. הם רוכשים את האמפתיה בהדרגה במהלך חייהם, אלו השלבים של התפתחות האמפתיה אצל ילדים:

- גיל 5-6 - התחלת התנהגות אמפתית

- גיל 6 - התפתחות האמפתיה באופן שבו הם יכולים להרגיש שאחרים סובלים גם אם אין לכך ביטוי מוקצן (כמו בכי).

- גיל 12 - הנער/ה מפתחים יכולות אמפתיות מופשטות הבאות לידי ביטוי בגילויי אכפתיות למישהו הקרוב אליהם שסובל או שקשה לו גם אם אינו נמצא בסביבתם הקרובה (לדוגמה חבר שנשאר בבית עקב מחלה). אופן התגובה של ילדים שונים יוכל להראות מה רמת האמפתיה שלהם.

- בשלב זה מתפתחת גם היכולת האמפתית של ילדים כלפי מבוגרים והם מזהים מבלי שצריך לומר להם מצבי רוח או מצבים הדורשים התחשבות ותשומת לב לאחר.
איך לחנך את ילדי? במשמעת ברזל או לתת להם חופש?
הגבולות והדרישות בחינוך ילדים הם חשובים ביותר. דווקא ילדים שלא גדלו עם דרישות מההורים וגבולות ברורים נוטים לגדול עם תחושת ריקנות, יכולת קטנה מאד לשאת תסכול וללא תחושת ערך.
כמו כל דבר, הקיצוניות הינה בעייתית ולא מומלצת - החוסר בגבולות ודרישות מעטות מהילד הוכחו כפוגעים ומקלקלים את התפתחותו לא פחות מהסמכותיות היתרה והמוגזמת שיש הורים המפעילים על ילדיהם.
מומלץ להציב בפני ילדים, מגיל צעיר, גבולות ברורים של "מותר" ו"אסור" ולהגדיר את הדרישות מהן, בנושאים כמו סדר, נקיון, תפקוד, אי-אלימות וכדומה. הורים רבים, במיוחד לילד ראשון, נוטים לשירותים מיוחדים לילד - מביאים לו הכל ומכינים לו ממש עד לפה - שזה פסול!!! מנגד - חשוב לאפשר להם לחקור את האפשרויות בתחומים המותרים ולאפשר להם לבנות את היחסים המיוחדים שלהם עם הסביבה, האנושית והאחרת.


איך לקנות בגדים עם הילדים?


הנה מספר דגשים לקניית בגדים עם הילדים:

- תכננו עם הילד מראש את הקנייה. אמרו לו לאן הולכים, לכמה זמן בערך ומה אתם מחפשים, אפשר לערוך רשימה משותפת של הבגדים הדרושים במיוחד לקראת עונה חדשה.

- הסבירו לילדים את ההבדל בין בגדי מותגים לבגדים שאינם מותגים והגדירו במדויק האם וכמה בגדי מותגים אתם מסכימים שיקנה.

- שתפו וערבו את הילד בקנייה, שאלו לדעתו ואל תקנו בגד שהוא לא אוהב או שלא נוח לו.

- במידה והילד בשום אופן לא רוצה למדוד בגד כלשהו, וותרו ואל תיצרו ריבים מיותרים.

- אם הילד נכנס ל"דרמות", בכי והתנהגות המקשה על הקנייה, הפסיקו את מסע הקניות וחזרו לביתכם.
למה כדאי למנוע מתינוקות ופעוטות לצפות בטלוויזיה?



כדאי למנוע מתינוקות ופעוטות מתחת לגיל שנתיים לצפות בטלוויזיה מהסיבות הבאות:

1. עיכוב ברכישת השפה - השפה מתפתחת בעיקר עקב שיחה איכותית ורבה בין הילד להוריו, צפייה בטלוויזיה מצמצמת משמעותית אפשרות זו.

2. פגיעה בזיכרון - לטווח הארוך עלולה צפייה מרובה בטלוויזיה בגילאים אלה לפגוע ביכולת של הבנת הנקרא והזיכרון של הילד.

3. השפעה שלילית על הריכוז - ישנו קשר שנבדק מחקרית בין צפייה בגילאים הצעירים בטלוויזיה לבין הפרעות קשב וריכוז בשלב מאוחר יותר, בבית הספר.

4. שינוי במבנה המוח - לפי מחקר שנערך ביפן צפייה ממושכת בטלוויזיה בגיל הצעיר גורמת לאונה הפרונטלית, זו הקשורה ליכולות אינלקטואליות, להיות קטנה יותר.

5. סיוטים בלילה - צפייה מרובה בטלוויזיה גורמת לפחות שעות שינה, יקיצות מרובות ויותר סיוטים בלילה.
ממה להיזהר כשמסתובבים עם הילדים בקניון?



בתוך חנויות גדולות וקניונים יש לשים לב לדברים הבאים:

1. יש לקבוע עם הילד להיכן עליו להגיע או מה עליו לעשות, אם חלילה הוא מאבד אתכם.

2. לא לאפשר לילד גישה לכבלי חשמל על הארץ ושקעים חשופים.

3. לא לאבד קשר עין עם הילד בשום שלב (אם הילד מועד לריחוף כדאי להצמיד לו מדבקה עם הפרטים שלכם כולל המספר הסלולארי).

4. בריכוזי אנשים הומים במיוחד - לא לעזוב לילד את היד.

5. המקומות המועדים לפורענות בקניון, מבחינת הילדים, הם המדרגות הנעות, המדרגות הרגילות, קרוסלות הכניסה לחנויות, דלתות הזזה ומעליות.
איך לבטל את מנוחת הצהריים לילדים?



כך ניתן לבטל לילד את הרגל מנוחת הצהריים בצורה הנכונה:

- כדאי להתחיל בחופשת הקיץ. בחופשה ממילא יש שינוי בהרגלים ובשגרה ולרוב ילד לא ילך מרצונו למיטה בבית בכדי לנוח.

- לאחר החזרה לגן, סביר להניח שהעייפות של הילד תגיע דווקא כשיפגוש את הוריו ולא בזמן הפעילות הדינמית בגן לכן, לפחות בהתחלה, כדאי לבלות את שעות אחר הצהריים מחוץ לבית בכדי שהאפשרות להירדם תהיה פחות זמינה.

- לקבל בהבנה וללא כעס מקרים שהילד בכל זאת נרדם בגן (קורה לרוב בתחילת השנה אצל ילדים שקשה להם להחזיק מעמד ללא השינה שהיו רגילים אליה).

- להקדים את ההתארגנות לשינה בערב, לאפשר לילד מספיק שעות שינה ובלילה למנוע מצבים של עייפות יתר הגורמים לעתים לקשיים בהשכבה.

- להיות סבלניים ותומכים, לרוב תהליך הפסקת שנת הצהריים מתייצב לאחר חודש עד חודשיים.
איזו אפליקציה שומרת על בטיחות הילדים בפייסבוק?
איך לבחור צהרון לילד?
איך לשמור על שיני התינוק?
איך יודעים שילד בשל לכיתה א'?
איך להגיב כשילד מחליט להפוך לטבעוני או צמחוני?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.