» «
נשק עתיק
האם לתת לילדים לשחק ברובה צעצוע?



הנה מספר דברים שחשוב לדעת לגבי משחק ברובה צעצוע:

1. יש ילדים הנמשכים מאוד לסוג זה של משחק ויש ילדים שפחות.

2. לבנים בסביבות גיל שלוש יש צורך בעימות עם בנים אחרים והמשחק בכלי נשק נותן להם אפשרות להתאמן על כך.

3. כדאי לדעת שגם הורים המקבלים החלטה לא לקנות לילדם רובי צעצוע לא יוכלו למנוע מהם להיחשף לכך במקומות שונים כמו אצל חברים או בגינה הציבורית.

4. לילדים האוהבים סוג זה של משחק יספיקו לרוב גם רובים פשוטים מאוד.

5. חשוב לעקוב אחר האופן בו הילד משחק ולראות שלא מתפתחת שם אלימות יתרה ושהילד לא נסחף לבכי ולריבים, במידה והדבר קורה יש לעצור את המשחק עד להרגעת הרוחות.
קללות
מה לעשות כשילדי חוזר הביתה ובפיו קללות שלמד מחברים?


עלינו ההורים, להיות ברורים ועקביים ביחסנו לקללות ולאסור את השמעתן, תוך הסבר מדוע איננו משתמשים בקללות. כדאי להעביר את המסר שהילד שלנו צריך להוות דוגמא להתנהגות טובה ולא ללמוד מאחרים מסויימים התנהגות שלילית.

רוב הסיכויים שאם הילד לא שומע בבית קללות, אלא פתרון סכסוכים בדרכים אחרות, הוא יאמץ התנהגות זו וייפטר מהקללות שאסף בחוץ.


הגולש דוד דבח ממליץ על עיקרון:
קשה לשלוט בהתנהגות ילד מחוץ למסגרת במשפחתית (וגם לא רצוי כי אין לכם "שיניים"), אך יש להעביר מסר ברור שמה שברחוב לא נכנס הביתה.
כתמים
איך להגיב כשילד מכתים את הבגד בארוחה חגיגית?


קורה לעתים קרובות שהילד מכתים את הבגד הכי יפה שלו בארוחה חגיגית, כדאי להתייחס לדבר בסלחנות ובכל מקרה להיערך לכך בצורה זו:

1. להסביר לילד שלכבוד האירוע אתם מלבישים לי בגדים יפים במיוחד ואתם מבקשים שישמור עליהם.

2. לשבת ליד הילד בזמן האוכל, לשים לב שהוא קרוב לשולחן במידה מספקת ואוכל בעזרת סכין ומזלג או כפית (ולא בידיים למשל).

3. להביא חולצה נוספת ולהציע לילד (במיוחד כזה שאתם צופים שתהיו אתו בעיה) להחליף חולצה בזמן האוכל ולאחר מכן ללבוש שוב את החולצה היפה.

4. לא להגזים בהשקעה בבגדים חגיגיים, סופם ידוע מראש...

5. להצטייד בחליפת בגדים יפים נוספת, למקרה שהראשונה תתלכלך.

6. בכל מקרה חשוב לא לכעוס על הילד ולהביכו מול כל הנוכחים, זה הלא קורה גם למבוגרים שבינינו.
הנקה
על מה להקפיד בהנקה בישיבה?



כשאם מניקה בישיבה חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

תמיכה לגב - חשוב לתמוך את הגב, כולל שכמות, מותניים והגב התחתון.יש להקפיד שהכתפיים והעורף יהיו רפויים אם אפשרות לתנועה נוחה.

גובה ותמיכה של המרפקים - מרפקי האם צריכים להיות קרובים לגופה ובגובה כזה שלא מורגש בהם מאמץ. חשוב לתת תמיכה למרפקים בעזרת כרית או כיסא בעל ידיות מתאימות, שכן ראשו של התינוק מונח עליהם ועלול להיות כבד ללא תמיכה מתאימה.

גובה הברכיים - חשוב שהברכיים יהיו בגובה של האגן או טיפה גבוהות ממנו.

תנוחת כפות הרגליים - כדאי שכפות הרגליים תהיינה מונחות על הרצפה ובמצב שהן לא מגיעות אליה, ניתן להיעזר בכרית, שרפרף או הגבה נוחה אחרת.

תנוחת התינוק - יש להחזיק את התינוק כך שפיו נמצא בגובה של הפטמה והוא לא צריך להתאמץ להגיע אליה. יש נשים שנוח להן להניח את התינוק על כרית לשם כך וזה אפשרי.

הורות

טלוויזיה
איך לפקח על צפיית הילדים בטלוויזיה?



בכדי להצליח לפקח על שעות הצפייה של הילדים בטלוויזיה ועל התכנים אליהם הם נחשפים, במיוחד בימי חופשות מבית הספר שבהן משתנה השגרה ויש שעות פנאי רבות יש להקפיד על הדברים הבאים:

1. קביעת כללים לגבי שעות הצפייה בטלוויזיה והתוכניות המורשות לצפייה, יש לוודא שהילדים יודעים ומבינים את הכללים.

2. יש להגדיר באופן ברור ומדויק באילו שעות מותרת הצפייה ובאילו היא אסורה.

3. חשוב להדגיש שגם צפייה במחשב בתוכניות טלוויזיה נחשבות כשעות צפייה.

4. יש לברר עם הילדים אילו תוכניות הם מעוניינים לראות ומתי הן משודרות ולנסות לתאם את השעות כך שיוכלו ליהנות מהתכניות האהובות עליהם.

5. כדאי להתעניין מה הם ראו ולגלות אכפתיות.

6. חשוב לסכם מראש איך תנהגו במידה והילדים חרגו ממה שסיכמתם.
ילדים
איך לגרום לילדים להיות בעלי הערכה עצמית?



הנה כמה טיפים שיעזרו לילדכם לזכות בהערכה עצמית רבה יותר:

1. התענינו והראו את התעניינותכם במה שילדכם עושים.

2. תנו להם מחמאות וחיזוקים חיובים מתי שאפשר.

3. בדקו איך הילד משיג תוצאות טובות יותר במשימותיו - האם טלוויזיה או מוסיקת רקע תורמים לו או מוציאים אותו מריכוז.

4. הקפידו על זמנים קבועים למטלות ולהנאות ועמדו בהם.

5. עודדו את הילד לפתח תחומי עניין ועיסוק שאינם קשורים דווקא בביה"ס.

6. הקפידו שפעולות שאינן דורשות תנועה ופעילות תוגבלנה בזמן.

7. שתפו את הילד בניהול הזמן שלו בצורה הנכונה ע"י רישום ביומן ותכנון לפי השעון.

8. הקפידו שמתחם העבודה של ילד, בהכנת שיעורי בית ולימוד לבי"ס, יהיה נקי מגירויים אחרים.

9. ערכו פעולות משפחתיות שיוצרות שיתוף פעולה ועזרה הדדית של כולם.

10. תנו לילד תגמולים על מאמץ והשתדלות ולאו דווקא על תוצאות.
משחקים
איך לחנך את הילדים "להפסיד בכבוד" במשחקים?


בכדי לחנך ילדים "להפסיד בכבוד" כדאי לעשות את הדברים הבאים:

1. ראשית זכרו שהמטרה הראשונה של המשחק זו הנאה, לכן הקפידו לבחור משחק ממנו הילד נהנה, כאשר אין לכם ברקע ציפיות לרכישת למידה וידע.

2. השתדלו לבחור משחק בו הסיכויים של הילד לנצח טובים.

3. חיזרו על חוקי המשחק וכלליו לפני תחילת המשחק ובקשו גם מהילד לחזור על כך כפי שהבין זאת.

4. תנו לילד לנצח מספר פעמים, אם המשחק מאפשר זאת, לפני שהוא מפסיד.

5. ציינו לשבח את התנהלותו במשחק הכוללת שמירה על החוקים, משחק ללא ריבים והשתפרות באופן המשחק.

6. תנו דוגמא אישית להתמודדות עם הפסד כאשר אתם מפסידים, בטאו אכזבה, רצון לנסות שוב ובמקביל מחמאות לילד שהצליח לזכות.

7. עצרו גילויי אכזבה ותסכול הנעשים בצורה שאינה הולמת (בכי, צעקות, הפסקת המשחק וכד') ושבחו התמודדות נאותה עם מצב שכזה (ללא בכי, רצון לנסות שוב, שיפור מהלך המשחק של הילד וכד').

8. המשחק והיו החלטיים לגבי אי הסכמתכם לקבל התנהגות שכזו, כמו כן, עימדו על כך שהמשחק ממשיך, כי הוא גורם הנאה למשתתפים נוספים. עשו זאת מבלי להרים את הקול ולהיגרר לכעס ורוגז.
ילדים
מה לעשות כשילד מרבה לתת מתנות לילדים אחרים?



כך יש לנהוג כשילד מרבה לתת מתנות לילדים אחרים:

1. חשוב להסביר לילד את ההבדל בין נתינה ללא גבול לבין היכולת לחלוק מפעם לפעם דברים שיש לו.

2. יש להסביר לילד שלא קונים חברים במתנות. יש להסביר מהי חברות אמיתית.

3. יש לוודא שהילד אינו נמצא במצב שהוא מנוצל על ידי חבריו וצריך לתת שוב ושוב וכמו כן, במידה והוא מרגיש צורך לתת דברים היקרים לו בלי גבול יש לבדוק לעומק מה מקורה של התנהגות זו.

4. יש לקבוע בבית כללים לגבי מה מותר לתת ומה לא, על אילו דברים הוא צריך לבקש אישור מההורים ועל איזה הוא אינו צריך.

5. חשוב להבהיר לילד מה ערכן של מתנות, מדוע ומתי מעניקים אותן.


תינוק
תינוקי החל לפתע להתעורר פעמים רבות במהלך הלילה. מה עושים?


אם הוא בגיל שנה לערך - הסבירות גבוהה שהוא סובל מחוסר יכולת להרדים את עצמו או מחרדת נטישה (תופעה טבעית). לבעיה הראשונה יש שיטה אחת שמצאנו במגזין "הורים וילדים" והיא לעשות את "טקס" השינה, כולל הסיפור ואמירת לילה טוב לחפצים השונים בחדר, ואז לאמר לו "שחר הולך לישון" ולתת לו להירדם בעצמו, גם אם הוא בוכה, כשאחת לשתי דקות ייכנס אחד ההורים ויאמר בהחלטיות "שחר, אנחנו אוהבים אותך. אתה יכול להירדם לבד" - בתוך כמה לילות ילמד שחר התינוק להרדים את עצמו ולישון ברציפות. פתרון לחרדת הנטישה: שאחד מבני הזוג ישן עימו כמה לילות בחדרו. לאחר כ-10 ימים הוא ירגע וישוב לישון טוב, כשההורה חוזר לשינה בחדר ההורים.
על מה חשוב להקפיד בחינוך ילד בשנה השניה לחייו?



כשילד בן שנתיים מתנגד לכם, קודם כל הכירו בכך שזה לא מכוון נגדכם אלא שלב בהתפתחות ושלב טבעי ונורמלי. בכל מקרה כדאי לעשות כך:


1. התחילו להציב גבולות אך עשו זאת בנושאים חשובים (בטחונו של הילד, בריאותו ופגיעה באחרים) ולא בכל נושא.

2. למול אלה יש לעודדו לעצמאות בכל נושא שלא מסכן אותו.

3. כדאי להמעיט באיסורים ולהעדיף הזזה של הילד מכל מקום מסוכן או בלתי רצוי או להציע חלופות רצויות, תוך נתינת ביטוי מילולי לסכנה ("חשמל זה מסוכן. בוא נלך לכאן").

4. יש להמעיט מאד בטלוויזיה.
למה ילדים משקרים?



הנה מספר סיבות לשקרים של ילדים, תופעה שנחשבת נורמלית עד גיל שבע בערך:

חלק מעולם דמיוני מפותח - הדמיון והמציאות מתערבבים זה בזה והילד לא בהכרח מבחין ביניהם.

חשש מענישה ותגובות לא נעימות.

לחץ חברתי ודימוי עצמי - ילדים שמרגישים שהם לא משתווים לאחרים בתחומים מסוימים, משקרים בכדי לשמור על מעמדם החברתי.

נאמנות - משקרים בכדי להגן ולגונן על חבר או בן משפחה.

ילד שרגיל לשקר - ילדים שרגילים לשקר ממשיכים בהתנהגות זו תוך שכנוע עצמי שזו התנהגות מקובלת.

ילד שבסביבתו משקרים - ילדים שגדלים לתוך נורמה של שקרים וזיופים יאמץ אותה לרוב.
מאיזה גיל אפשר לבקש מהילדים לעזור בבית?


ילד יכול לעזור בבית מהרגע בו הוא עושה את צעדיו הראשונים. תחילה בדברים הפשוטים ביותר כמו לזרוק משהו לפח או להביא דבר מה (נעליים, תיק קטן, משחק) וכמובן להחזיר דברים למקום (צעצוע, ספר וכדומה). בשלב הבא, בגיל שנתיים ילדים כבר יכולים לשים את הצלחת שלהם בכיור בסיום הארוחה וכך, עם השנים בכל פעם להוסיף להם מטלה מסוימת המתאימה לגילם. רצוי מאוד להרגילם בפעולות הללו, למרות שלעתים הם יראו חסרות תועלת וליהנות בגיל בוגר יותר מילדים שהעזרה בבית היא חלק ברור ומובן מאליו בחינוך ובהרגלים שלהם.
אילו סימנים יש שלאם אין מספיק חלב להנקה?



אלו הסימנים לחוסר של חלב אם:

1. התינוק/ת אינם עולים במשקל במידה מספקת.

2. החיתולים אינם רטובים מספיק. אצל תינוקות עד גיל שישה חודשים נצפה לשישה חיתולים רטובים משתן ושלושה חיתולים עם צואה ביממה אחת.

3. תינוק שאינו רגוע ואינו מרוצה בזמן ההנקה. הדבר יכול להצביע לעתים גם על עודף של חלב, לכן רצוי לבדוק זאת עם שאר הסימנים.

4. תינוק שנרדם מיד עם תחילת ההנקה הוא גם סימן לתינוק שלא קיבל את מבוקשו, ויתר וחזר לישון. תינוקות מסוג זה יש לשקול יותר פעמים כי לא תמיד הם יראו סימנים לכך שהם רעבים.
איזו התנהגות הורית נחוצה בעידן הפייסבוק והאינטרנט?



הנה מספר תפיסות וצורות התנהגות נכונות להורים בעידן האינטרנט:

1. יש להכיר בחשיבות האינטרנט כספק מידע מרכזי בעידן הנוכחי תוך הבנה שהוא טומן בחובו גם סכנות.

2. יש להבין שהפייסבוק ורשתות חברתיות נוספות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי החברה של הילדים, אך חשוב לעשות הכל בכדי שהן לא יהיו תחליף לחיים האמתיים ולתקשורת הבסיסית בין הילדים לבין עצמם ובין הילדים ובינינו ההורים והמבוגרים.

3. יש לקבוע חוקים ברורים ומגבילים בעניין המחשב כמו: שעות גלישה (אין לגלוש בלילה, אין לגלוש בחדר נעול) מיקום המחשב בבית (מחשב ימוקם במרכז הבית) ולדאוג לסינון מתאים לפי גילאי הילדים.

4. לשוחח עם הילדים מפעם לפעם בצורה ברורה וגלויה על הסכנות באינטרנט.

5. להיות ערים לסימני מצוקה ולהתנהגות חריגה.

6. להיות מעודכנים בתפעול המחשב, בכניסה לרשתות חברתיות, באפשרויות חסימה וכניסה להיסטוריה, לא בכדי לעקוב ללא הפסקה אחרי הילדים, אלא בכדי שתהיה לכם האפשרות להשתמש בכך כשיש צורך.

7. דעו להשתמש בסנקציות הקשורות למחשב כשצריך.

8. להתמיד ולהשקיע ביצירת תקשורת פתוחה, ישירה וגלויה ביניכם לבין ילדכם, כך שבסופו של דבר אתם תהוו את הבסיס, היציבות, הביטחון האישי והקשרים המשמעותיים הנכונים עבור הילדים.
איך לקנות צעצועים בטוחים לילדים?



בקניה של צעצועים חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

1. לא לקנות או להחזיק צעצועים שצבועים בצבע המכיל עופרת או כאלה שיש בהם חלקים שעלולים להינתק ולהזיק לקטנים (חנק או חתך).

2. לוודא שהצעצוע מותר לשימוש בגיל של ילדכם. לעבור ולוודא מדי חודש שאין בין צעצועיו צעצוע שהתפרק או נשבר ושעלול לחתוך או לחנוק את התינוק או הילד.

3. לוודא שבלונים שהתפוצצו נזרקים מיידית (הם מסוכנים ביותר כי הם חונקים ונדבקים לקנה הנשימה) וכנ"ל אריזות ושקיות.

4. לוודא שאין בין הצעצועים חלקים קטנים עד כדי כך שנכנסים לקופסא של פילם (מחשש לבליעה וחנק).
אילו אמצעי זהירות לילדים מומלץ לנקוט במטבח?



אלו אמצעי הזהירות שיש להקפיד עליהם במטבח:

1. לנעול את ארון חומרי הניקוי (ההוא שמתחת לכיור), יש סוגרי פלסטיק מיוחדים המצמידים את הידיות והם יעילים לילדים קטנים.

2. להרחיק סכינים וכלים חדים מגובה הילד.

3. להעביר חטיפים ודברי מאכל המיועדים לילדים לארון נמוך או מדפים נמוכים במקרר (כדי שלא יטפסו ויפלו)

4. להעלות פיצוחים ושאר דברי מאכל שעלולים להיבלע על ידם ולגרום לחנק.

5. תמיד יש לסובב את ידיות המחבת לכיוון שהילד לא יוכל להגיע אליו וכשמסיימים, להניח את הסירים על הגז היותר מרוחק.

6. לעולם לא לשים בבקבוק שתייה רגיל חומר ניקוי. לשמור חומרי ניקוי אך ורק בבקבוקים המקוריים המיועדים לכך.
מהן הטעויות המרכזיות שהורים עושים בחינוך ילדיהם?



מחקרים שנעשו ע"י פסיכולוגים באמריקה מראים שאלו הטעויות הנפוצות ביותר שעושים הורים בחינוך ילדיהם:

1. פינוק מוגזם - בעיקר פינוק המתבטא במתנות שאינן לצורך ואינן בפרופורציה לצרכיו של הילד.

2. חסות מוגזמת - הורים המפקחים באופן מוגזם על כל מעשיו והתנהגויותיו של הילד.

3. חרדת יתר - הורים שאינם מסוגלים "לשחרר" ועסוקים השכם וערב בשלומו ובריאותו של ילדם.

4. כניעה הורית - הורים המוותרים לילדים ואינם מסוגלים לדרוש מהם בכדי לזכות באהבתם כביכול.

5. ציפייה לשלמות - הורים המצפים מילדם להיות מושלם וכתוצאה מכך הופכים ביקורתיים בצורה מוגזמת.

6. ציפייה להפגנת אהבה - הורים המצפים מילדם לבטא את אהבתם אליהם באופן קבוע.


איך למנוע התפתחות הפרעת אכילה אצל ילדים?



בכדי למנוע התפתחות הפרעות אכילה אצל ילדיכם השתדלו להימנע מהדברים הבאים:

1. הימנעו מהערות הנושא האוכל (כמו לדוגמה על מזון משמין), ילדים יכולים לתרגם זאת אחר כך כחולשה של הורים ולעשות דווקא בגיל מאוחר יותר.

2. הימנעו ממאבקים בנושאי אוכל, לרוב מאבקים אלו מסתיימים בתבוסה של ההורים ובמפח נפש של הילד. עדיף ללמד את הילד להיות אחראי על גופו.

3. הימנעו מכפייה של סוגי מזונות וכמויות המזון. שימו לילד כמות סבירה וסמכו עליו שיאכל כמה שהוא צריך.

4. בעודם צעירים, תנו לילדים את חווית המגע באוכל והתעלמו מהלכלוך סביבכם, זהו שלב חשוב בהתפתחות.

5. כבדו את הצרכים של הילד בנוגע למזון, לפעמים ילדים רעבים גם לפני הארוחה וזה בסדר, מצאו מה אפשר לתת להם בין הארוחות.

6. לא כדאי למנוע לחלוטין סוגי מזון מסוימים. אפשר לתת דבר מתיקה אך במידה.

7. חשוב לא לעשות באוכל שימוש לעונשים ופרסים, כך הילד עושה חיבור שאינו נכון בין רגשות ואוכל.
איך לבחור עונש לילד?



כאשר החלטתם לנקוט בצעד של ענישה כלפי הילד, יש לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

עונש חכם וקשור - תנו עונש שיש לו קשר לאירוע שבו ההתנהגות הלא נאותה של הילד צמחה ומתוך מה שניסה להשיג בה.

ענישה אפקטיבית ולא מרססת - בחירה בעונש הכי פחות מכאיב שיהיה יעיל.

לא לנקום - עונש לילד אינו נקמה אלא סנקציה שנועדה לקבוע גבולות עתידיים בשבילו.

גלו הזדהות - חשוב להזדהות עם ילד שנענש, לגלות אמפטיה לרגשותיו על מה שנשלל ממנו ("אני יודע שאתה מרגיש...אבל בטח בפעם הבאה נוכל להימנע מ... וכדומה).
איך לסייע לילדי שטוען שהוא לא מהמקובלים?



נושא המקובלים הוא מהמלחיצים והמעסיקים את המתבגרים ולפני הכל, אם התוודה הילד על שאינו "מקובל", על ההורה לתת לו תמיכה ואהבה ולא להפגין תחושת כישלון בכך שאינו מקובל.

משפט מפתח:
"בשבילנו אתה הכי טוב ומיוחד והם אלה שמפספסים אותך, ולא אתה אותם".

כדאי להבהיר לילד שהוא מיוחד ושהמיוחדות שאתם ההורים והמשפחה כל כך אוהבים בו, אולי גורמת למקובלים שלא לקבלו לשורותיהם. הרי המקובלים צריכים להיראות, להתלבש ולהציג עצמם כמו כל המקובלים, הם אמורים ליהנות מאותה מוסיקה (לרוב די טראשית..), מאותם תכנים ילדותיים ונמוכים (אותן סדרות, אותו ליקוק אינסופי לתמונות של המקובלים האחרים בפייסבוק וכו') וכן הלאה.

לו יש הזדמנות למשהו טוב יותר.

כדאי לסייע לילד להבין שאין סיבה לרדוף אחרי הקבוצה הזו וכדאי שיתרכז במה שמעניין אותו, בתחביביו, בלימודים ובמיוחד בחברים כמוהו, שיש בהם הרבה יותר ממה שהמקובלים מחפשים (חיצוניות). כשהוא לא יהיה מקובל ולא יחיה לפי הקודים הללו, הוא יוכל להיות הרבה יותר עצמו, לעסוק בענייניו, מבלי לחשוש מביקורת או פסילה.

ועוד דבר אחרון - הוכח שוב ושוב שדווקא ה"לא מקובלים" נוטים להפוך להצלחות בהמשך חייהם, בניגוד לאלה שהיו עסוקים בלהיות שייכים למקובלים. החוזק הפנימי (בניגוד לזה שתלוי באחרים), טיפוח העניין (כתוצאה מהזמן הפנוי והיכולת להתרכז בדברים החשובים באמת) והדיאלוג עם עצמם, מביא את ה"לא מקובלים" למקומות הטובים באמת.
איך להיפטר מתגובות זועמות כלפי הילדים?



בדרכים הבאות תוכלו להיפטר מהתגובות הזועמות כלפי ילדיכם:

1. בקרה יומיומית: רשמו מצבים יומיומיים המועדים לתגובות זעם שלכם ובדקו בסוף כל יום איפה טעיתם.

2. תרגול תגובה: לפני מצב שמועד לאבדן שליטה הכינו תגובה רצויה ויעילה למצב.

3. תגובה בולמת: הגיבו מיד כשמתחילים ניצני ההתנהגות המוכרת כבעייתית ולא אחרי שהמצב החמיר ואתם כבר עצבניים ופחות שקולים.

4. הכנה לאירועים צפויים: להכין את הילד לאירועים ולחזור על הההתנהגות המצופה מהם לפני אירועים מועדים לפורענות.

5. חיזוק הילדים בתגובות רצויות: שבחו את הילדים בכל פעם כשהילד נוהג נכון אפילו בדברים זעירים, באותם מצבים מועדים לפורענות.

6. היוועצות במומחה: במידה והמצב חמור אל תנסו לפתור אותו לבד וממש כמו פנייה לרופא בעת בעיה בריאותית פנו ליועץ חינוכי להתנהגות ילדים.
ילדי רוצה להפסיק השתתפות בחוג שאליו הוא רשום. האם לאפשר לו?
אילו מתנות ניתן להביא ללידה?
איך להרגיע ילדים הנקלעים למצב חירום?
למה לא מומלץ לתת לילדים מתחת לגיל 9 לחצות כביש לבד?
איך להגיב כשילדים מקללים?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.