» «
בקבוקים
איך לעשות שימוש חוזר בבקבוקים מפלסטיק?



ניתן לעשות שימוש חוזר בבקבוקי פלסטיק של שתייה קלה ע"י הפיכתם למשחק לתינוקות ופעוטות. יש לעשות כך:

1. לשטוף היטב את הבקבוק ולהסיר ממנו את התווית.

2. למלא בקבוקים שונים בכמויות מים שונות ולהוסיף לכל בקבוק מעט צבע מאכל (בצבעים השונים זה מזה).

3. בבקבוקים אחרים ניתן להכניס עדשים יבשות, חומוס או כל דבר אחר היוצר רעש.

4. ניתן לקשט את הבקבוקים מבחוץ במדבקות צבעוניות או לצייר עליהם בטושים לא רעילים (פעילות מצוינת לאחים הגדולים).

5. חשוב ביותר בכל מקרה לסגור היטב את הפקק ואף לחזקו בנייר דבק שלא חלילה תפתח תכולתו על הילד.
בית ספר
מהי ועדת השמה?



ועדת השמה הינה ועדה אשר יש לה סמכות להחליט על העברת ילד מבית ספר רגיל לבית ספר מיוחד או כיתה מיוחדת. בוועדה יושבים שבעה חברים, אך ניתן לערוך דיונים רק כשנמצאים היו"ר (לרוב איש מחלקת החינוך של הרשות המקומית), פסיכולוג חינוכי והמפקח החינוכי (שניהם מאותה רשות מקומית). החברים הנוספים היושבים בוועדה הם עובד סוציאלי ממחלקת הרווחה של הרשות, רופא מומחה ברפואת ילדים, מפקח מהחינוך הרגיל ונציג מוועד ההורים הארצי לחינוך מיוחד.

חשוב לציין שילדים רבים מגיעים לכיתות או בתי ספר מיוחדים ללא צורך (שובבות יתר, לדוגמה) ולכן עמדת ההורים חשובה ביותר והם זכאים לדרוש אבחונים והערכות חוזרות.
ילדים קטנים
איך לחגוג יום הולדת לילדים קטנים?



הנה מספר דברים שחשוב להקפיד עליהם בחגיגת יום הולדת לילדים קטנים:

1. מסיבה אינטימית ללא הפקות ענק.

2. להזמין חברים קרובים או משפחה קרובה, לא את כל השכונה.

3. להגיש כיבוד במידה - לא להעמיס כמויות לא הגיוניות. עוגה ושני סוגים של דברי מתיקה יספיקו.

4. לתת מתנות במידה - אפשר גם מתנה משותפת מכולם יחד. אין צורך בהררי מתנות שהילד לא יודע מה לעשות אתן.

5. לתחום בזמן - להודי באיזו שעה מסתיימת החגיגה, שעה עד שעה וחצי לילדים קטנים יספיקו בהחלט.

6. להימנע מהפעלת לחצים על הילד - תנו לו להשתתף בצורה שבה הוא חש בנוח, גם אם ציפתם ליותר.
חינוך
איך לזהות הורים שאין להם סמכות הורית?



כך ניתן לזהות הורים שאין להם סמכות הורית:

1. הורים שאין קשר בין הנתינה החומרית שלהם לבין התנהגותו של הילד והם מונעים מהרצון למצוא חן בעיניו.

2. הורים שלא מגיבים בחומרה לביטויי חוצפה, קללות, אלימות פיזית או מילולית ומוכנים לספוג אותה כשהיא מופנית אל אחרים ואפילו אליהם עצמם.

3. הורים שאינם מסוגלים להקפיד על שמירת סדר יום הגיוני המותאם לגילו של ילדם.

4. הורים שאינם עקביים בדרישותיהם ומוותרים ברגעי חולשה ללחץ של הילדים על עקרונות חשובים להם בחינוך.

5. הורים שלא מסוגלים להשתמש במילה "לא" מול ילדיהם ולעמוד מאחורי מילה זו.

הורות

חדר ילדים
איך לשמור על חדרי ילדים בטיחותיים?



אלו הדברים שחשוב להקפיד עליהם בחדרי הילדים מבחינה בטיחותית:

1. רכישת רהיטים בעלי קצוות מעוגלים.

2. רכישת רהיטים חזקים.

3. רכישת רהיטים שאינם צבועים בצבעים רעילים.

4. רכישת רהיטים וחפצים עם תו תקן של מכון התקנים.

5. רכישת רהיטים ואביזרים שיש עליהם תוויות עם ציון ברור של כתובת היצרן והיבואן, ארץ הייצור, מידות המוצר ושם הדגם.

6. הקפידו לחמם את חדר הילדים במזגן או רדיאטור בלבד.

7. הימנעו מהצבת רהיטים ליד חלונות.

8. קנו מנורות שולחן ללא חלקים מתחממים.

9. הקפידו שלא ישתלשלו מהוילונות חבלים וחוטים מסוכנים.

10. במידה ובחדר גם תינוקות זוחלים הקפידו שמשחקים בעלי חלקים קטנים לא יהיו בהישג ידיהם.

11. הקפידו לכסות כל שקע חשמלי בכיסוי מתאים.

12. במידה ויש שטיח בחדר וודאו שהוא אינו שטיח שמחליקים עליו.
חוגים
מה לעשות אם ילדי לא רוצה ללכת לחוגים?


אם ילדכם מסרב ללכת לחוגים נסו לשוחח איתו וללמוד מה גורם לאי הרצון להשתתף בחוגים אך בכל מקרה עודדו וכבדו את זכותו וחששותיו (לא ללעוג ולא ללחוץ). יתכן שהסיבה היא רצונו להשאר בבית עם משפחתו (אולי תחכו לו בזמן החוג ליד החדר שבו הוא מתקיים), יתכן שהבדידות והחשש מילדים שאינו מכיר (נסו למצוא חברים שמתעניינים באותם נושאים כמותו ולתאם הרשמה משותפת), יתכן שהוא זקוק לחיזוק חיובי ועידוד (מתנה הקשורה בנושא החוג - מצלמה לחוג צילום, מחשב או תוכנה חדשה לחוג מדעי וכדומה) - ובכל מקרה נסו להיות חיוביים בנושא.
הורות
מהי סמכות הורית?


הנה ציטוט מחלק המתייחס להגדרת הסמכות ההורית בכתבתו של פרופ' עמוס רולידר שהתפרסמה ב-ynet:

"סמכות הורית באה לידי ביטוי ביכולת להשפיע באופן חיובי על תהליך חינוכם והתפתחותם התקינה והבטוחה של ילדנו. זאת בעיקר במצבים בהם קיים באופן טבעי ניגוד עניינים בין רצונו של הילד לספק באופן מיידי את צרכיו לבין חובתם של ההורים ללמדו יכולות איפוק, הבלגה ועמידה בלחצים."

באופן מעשי, סמכות זו מאגדת בתוכה מספר מיומנויות הוריות חשובות ביותר, אשר יישומן העקבי מאפשר חינוך מיטבי. מרכיבי סמכות אלו כוללים:

1. הגדרת ציפיות ברורה ובהירה של הרצוי, המותר והאסור (גבולות).

2. וידוא שהילד מבין את המצופה ממנו ומסוגל לעמוד בכך.

3. חיזוק, עידוד ושבח מיידים ומותאמי כל גיל, בעקבות הפגנת התנהגויות נאותות ושיתוף פעולה.

4. אכיפה שקטה אך נחושה של הכללים והציפיות שהוגדרו לילדים ללא חשש ומורא.

בהיעדר סמכות הורית, הילדים גדלים ללא יכולת של דחיית סיפוקים ללא מידה ראויה של סובלנות לזולת, ללא כבוד (ויראת כבוד) להורה, למורה ולסביבה בה מתרחש התהליך החינוכי. במילים אחרות, ילדים שקשה מאד להיות במחיצתם.
תינוק
על מה להקפיד בגידול תינוקות בחורף?



הנה מספר דברים שחשוב להקפיד עליהם בגידול תינוקות בחורף:

1. יש לחמם את חדר התינוק לטמפרטורה של 22-23 מעלות במשך כל היום והלילה.

2. רצוי לשים מד חום בקרבת מיטת התינוק.

3. רצוי לא להציב את מיטת התינוק בסמוך לקיר חיצוני של הבית (קר יותר) ובכל מקרה להרחיקה 20 ס"מ מהקיר החיצוני.

4. כאשר התינוק נמצא בחדר מחומם שתי שכבות של בגדים (קלות יחסית) יספיקו לו.

5. חשוב להלבישו במכנס עם רגלים ו/או גרביים בנוסף.

6. ביציאה מהבית יש להוסיף ללבוש שכבה חמה, כובע שיכסה את האוזניים ושמיכה לעגלה או למנשא. חשוב, בכל מקרה, לא להלביש ביותר מדי שכבות העלולות לגרום להזעה מרובה והתקררות.

7. יש לוודא שימוש באמצעי חימום בטיחותיים ככל האפשר, תוך הקפדה לא ליצור עומס על נקודת חשמל מסוימת והרחקת אמצעי החימום מחפצים כלשהם.

8. יש להקפיד על אוורור חדר התינוק לפחות פעם אחת ביום.


סמים
איך לזהות בני נוער שמשתמשים בסמים?



הנה המאפיינים העיקריים של בני נוער המשתמשים בסמים:

1. עייפות מרובה או אנרגיית יתר קיצונית

2. שינויים בהרגלי האכילה (לרוב חוסר תאבון וירידה במשקל)

3. אודם בעיניים

4. מבט מזוגג

5. שינויים בצורת החשיבה (מחשבה אטית וקושי לענות בזמן)

6. הפרעות בתהליך החשיבה המתבטא בהסחות דעת רבות

7. שינויים חריגים במצב הרוח

8. נטייה להתפרץ ולכעוס ללא סיבה נראית לעין

9. הסתגרות זמן רב בשירותים או בחדר האמבטיה

10. ריחות העולים מחדרים שונים בבית

11. הימצאות אביזרים שונים בחדרי הבית כמו גפרורים, עלים, באנגים, נייר כסף וכדומה

12. נער/ה שמתחילים לשקר בתדירות גבוהה

13. אי ציות לחוקי הבית ובית הספר

14. סודיות של הנער/ה ביחס לאופן ומקום הבילוי עם חבריו
איך לפקח על צפיית הילדים בטלוויזיה?



בכדי להצליח לפקח על שעות הצפייה של הילדים בטלוויזיה ועל התכנים אליהם הם נחשפים, במיוחד בימי חופשות מבית הספר שבהן משתנה השגרה ויש שעות פנאי רבות יש להקפיד על הדברים הבאים:

1. קביעת כללים לגבי שעות הצפייה בטלוויזיה והתוכניות המורשות לצפייה, יש לוודא שהילדים יודעים ומבינים את הכללים.

2. יש להגדיר באופן ברור ומדויק באילו שעות מותרת הצפייה ובאילו היא אסורה.

3. חשוב להדגיש שגם צפייה במחשב בתוכניות טלוויזיה נחשבות כשעות צפייה.

4. יש לברר עם הילדים אילו תוכניות הם מעוניינים לראות ומתי הן משודרות ולנסות לתאם את השעות כך שיוכלו ליהנות מהתכניות האהובות עליהם.

5. כדאי להתעניין מה הם ראו ולגלות אכפתיות.

6. חשוב לסכם מראש איך תנהגו במידה והילדים חרגו ממה שסיכמתם.
איך לבחור גן ילדים בצורה חכמה?


כך בוחרים גן ילדים בצורה חכמה:

ערכית חוזה - יש להקפיד שקיים חוזה המכיל את כל הפרטים הדרושים בנודע לשעות עבודה, חופשים ועלויות.

תשלום נוספים - יש להקפיד כל הוצאה שתידרש מעבר לתשלום הקבוע תכתב גם היא בחוזה.

ביטול הרישום לגן - וודאו שקיים בחוזה סעיף המתיר לכם לבטל את ההרשמה לגן מהסיבה שתנאים מסוימים בחוזה אינם מתמלאים.

קבלת החזרים על ביטול רישום - יש להסדיר מראש את מדיניות החזרת הכספים במקרה של ביטול רישום ולעגנה בחוזה.

רישיון עסק - חשוב לוודא שיש לגן רישיון עסק ומותר לכם לדרוש לראותו.

גננת ראויה - התרשמו מהגננת, ניסיונה, יחסה לילדים ושימו לב ל"תחושות הבטן" שלכם. וודאו ודרשו שיצוין בחוזה מי תהיה הגננת במהלך השנה כולה.

צוות הגן - חשוב לברר מי צוות הגן מלבד הגננת. יש לוודא שהעובדים הנוספים מקצועיים, בעלי ניסיון, חמים ובעלי גישה לילדים.

עזרה ראשונה וחירום - יש לוודא שכל הצוות עבר קורס החייאה ובגן יש עזרה ראשונה וכפתור מצוקה לשעת חירום.

חצר בטוחה ומוגנת - יש לוודא שכל המתקנים בחצר תקניים, בטוחים לשימוש ושהחצר עצמה מוגנת, מוצלת ורצוי שעוברים ושבים לא יוכלו להציץ אליה מהרחוב.

תזונה בריאה - בררו מהו המזון המוגש לילדים בגן, מי מבשל אותו ומתי. רצוי שיהיה לוח עליו מצוין מה מקבלים הילדים מדי יום.

תשלום בצ'קים - הקפידו לתת צ'קים "למוטב" בלבד או צ'קים שאינם סחירים. רצוי לרשום "בלבד" ליד השם או החותמת בכדי שלא ניתן יהיה לסחור בהם.
ילדי הגדול יוצא משליטה ובודק גבולות, במיוחד מאז שנולד תינוק חדש. איך להתייחס לכך?


יתכן שילדך גילה כי בשל נוכחות התינוק החדש, קטנה תשומת הלב שאליה הוא התרגל. לתסכול המסוים הזה הצטרפה בדיקת הגבולות האופיינית לגילאי 2-3, וגורמת לו למשוך את תשומת לבכם דווקא כך. גם העובדה שבגילאים אלה הוא לא תמיד מצליח לבטא במילים את רצונותיו או לא מצליח לעשות לבדו דברים שהוא רוצה, גורמת לו להתקפי זעם. יש להרגיע אותו ולעודדו במשפטי הבנה ועידוד ("אני מבין שאתה רצית לעלות לבד ולא הצלחת אבל בפעם הבאה תצליח יותר"). יתר על כן, כיוון שיתכן שאת ההתנהגות האסורה הוא מבצע בשל רצון לתשומת לב, למול התינוק החדש, הרי שזהו סימן להורים לתת לילד תשומת לב אישית - בנסיבות אחרות ונעימות (בילוי של אמא רק איתו - ללא האח הקטן, הליכה עם אבא לבילוי ומשחק בגן המשחקים). על "אירועי גבול" (, בכל מקרה, כדאי להגיב באופן יבש וקצר ומבלי לצאת משליטה, כיוון שזוהי בדיוק תשומת הלב שהילד מנסה להשיג ואין לתת לו אותה על התנהגות העוברת את הגבול. רצוי בכל מקרה לזכור כי לא כל דבר מחייב מאבק ושיש עימותים איתו שיש להימנע מהם כבר בהתחלה - בעיקר על דברים שאינם הרי גורל - כמו בטחונו, בריאותו או פגיעתו באחרים - כיוון שעלינו לאפשר לו להתרגל לעמוד על שלו למול העולם ובחלק מהמקרים גם להשיג תוצאות בהתנהגות אסרטיבית כזו.
איך לארגן את התקציב לילדים בחופש הגדול?



כך כדאי להתארגן עם התקציב לילדים בחופש הגדול:

1. לערוך רשימת פעילויות (אפשרי בשיתוף עם הילדים, בהתאם לגיל).

2. לרשום עלויות ליד כל פעילו.

3. לרכוש בצורה חכמה מנויים, חומרי יצירה, כרטיסים להצגות וכדומה (לחפש מבצעים, לערוך השוואת מחירים).

4. לפזר את הפעילויות השונות על פני שבועות החופש, כך שיווצר איזון מסוים לגבי ההוצאות השבועיות.

5. לבחור פעילות אחת מרכזית בכל יום.

6. לתת לילדים דמי כיס עבור בילויים עם חברים וקניות אישיות. להודיע להם מראש על סכום שבועי או חודשי ולתת להם לנהל את הוצאותיהם.

7. ילדים מגיל מסוים יכולים לעבוד בעבודות שונות (כמו בייביסיטר לדוגמה), כדאי לעודד אותם לעשות זאת, הן מהצד התקציבי בו הם יוכלו להרוויח כסף עובר עצמם ולהקל מעט על ההורים והן מהצד החינוכי של לקיחת אחריות.
מה לעשות אם הילדים מבקשים שוב לאכול מיד לאחר שסיימו את הארוחה?


אם הילדים מבקשים שוב לאכול סמוך לזמן הארוחה, הדבר מעיד על סדר יום משובש מבחינה תזונתית. רצוי להקפיד על הדברים הבאים כדי ליצור איזון, סדר והרגלי תזונה נכונים:

1. הקפדה על ארוחת בוקר - רצוי להגיש עם השתייה, פרוסה עם גבינה או טחינה, יוגורט עם גרנולה, חביתה וסלט או פרי.

2. תזונה ושתייה מספקת לבית הספר - חשוב לשלוח אוכל מזין ובכמות שתשביע את הילדים למשך זמן שהייתם בבית הספר, לא פחות חשוב לשלוח תמיד מים ולוודא שהם מקפידים לשתות.

3. ארוחת צהריים מזינה ומשביעה - ארוחת הצהריים צריכה לשלב בין ירקות, חלבון ופחמימה. אין לוותר על אחד מהשלושה.

4. ארוחת ארבע קלה - בין ארוחת הצהריים לארוחת הערב אפשר להגיש פירות, עוגה ביתית, יוגורט או משהו קל ובריא אחר בתוספת שתייה.

5. פיתוח מודעות תזונתית - בתום הארוחה כדאי לשאול את הילדים האם הם שבעים ולציין בפניהם מתי תהיה הארוחה הבאה - וכמובן לעמוד בזה.
אילו עובדות חשוב לדעת על הווצאפ?


הנה עובדות חשובות שיש לדעת על הווצאפ, כפי שהן מופיעות באתרו של גלעד האן, חוקר עברות ופשעי מחשב:

1. שליחת מידע, תמונות או סרטים יוצרים עותק של המידע הנשלח בכל טלפון.

2. לאחר שליחת המידע אין שליטה על המידע ואין אפשרות מחיקה בדיעבד.

3. ברגע שהתקבלו התמונות בטלפון אליו נשלחו יש אפשרות שהן מגובות לענן באמצעות iCloud, Goole Drive, Sky Drive, כך שהן משוכפלות למקומות אחרים.

4. אין פרטיות: כברירת מחדל הסטטוס, תמונת פרופיל ומידע אישי נוסף פתוח לכולם אלא אם נחסם ע"י המשתמש.

5. האפליקציה אינה מאובטחת בסיסמה.

6. פרטי המשתמש ונתוני שימוש שמורים בשרת וניתנים לשליפה בזמן ביצוע עבירה באמצעות צו בימ"ש חוקי

7. מומלץ להתקין תוכנת הגנה על מכשיר הטלפון על מנת לצמצם אפשרות פריצה ושליפת מידע, ניתן למצוא פרטים באתר.
איך להחליט אם לקחת ילד לטיפול אסתטי?



הנה 6 קריטריונים חשובים שיש לשקול לפני החלטה האם לקחת ילד לטיפול אסתטי:

1. יש לבחון את רמת הסבל של הילד והאם הבעיה האסתטית ממה הוא סובל משפיעה על חיי החברה שלו, כולל הצקות והערות לא נעימות.

2. האם הבעיה האסתטית גורמת לילד להימנע מדברים מסוימים כמו הליכה לבריכה, לבישת בגדים מסוימים וכדומה, כמה זמן זה נמשך והאם נראה לכם שיימשך גם בעתיד.

3. האם הבעיה משפיעה גם עליכם כהורים ביחסכם אל הילד.

4. האם כהורים גם אתם סובלים מבעיה דומה והייתם רוצים לסייע לילד אן ששיקולכם מושפעים מכך.

5. יש לבדוק פתרונות נוספים לפתרון הבעיה.

6. יש לבדוק מה רצון הילד ואיזה עניין הוא מביע בטיפול מסוג זה.
מהי התגובה הרצויה לכישלון בלימודים של ילדם?



אלו התגובות הרצויות של הורים במקרה של כישלון ילדם בלימודים:

1. אם מדובר על ילד תחרותי והישגי צריך ללמדו שגם אי הצלחה היא חלק מהדרך והיא אינה מעידה על המשך ההצלחה בעתיד. חשוב לתת מקום לאכזבה של הילד, לא להראות את האכזבה שלכם ולהתייחס לעניין בפרופורציות הנכונות.

2. כשמדובר על ילד שלא ממש מתרגש מציונים, כדאי לעודד אצלו את הרצון לשאוף ליותר ולהצליח.

3. בכל מקרה, תמיד חשוב לתת לילדים את ההרגשה שבבית לא מודדים אותם במונחים של כישלון והצלחה, אך נותנים חשיבות למידת ההשקעה וההשתדלות והאהבה היא כמובן ללא תנאי.


איך להרגיל את ילדי לבייביסיטר החדשה?


בין אם זו בחורה ובין אם בחור עושים את השמרטפות, חשוב קודם כל להכיר ביניהם לילד ולתת להם קצת זמן בנוכחותכם. משחק ביחד או היכרות בשיחה, סיפור ושאר מרכיבים של שבירת הקרח יסייעו להם להתקרב.

בפעמים הראשונות מומלץ להקפיד שהבייביסיטר מגיעה כשהילד עדיין ער ולוודא שהוא הולך לישון בידיעה מי שומר עליו. לאחר זמן ומשנוכחתם שנוצר ביניהם קשר בריא, תוכלו להפוך את העניין ליותר גמיש.

בכל מקרה, הקפידו להשאיר לבייביסיטר את הטלפונים שלכם או כיצד ניתן ליצור אתכם קשר, במקרה הצורך. במידה שאתם נכנסים למקום בו לא תהיה אפשרות לדבר אתכם ואם בכל זאת נוצר צורך חירום או דחוף אחר, נסו להשאיר פרטים של שכנה קרובה או מישהו זמין אחר.
איך לדאוג שכולם יחלקו בנטל סידור הכיתה לאחר מסיבה?


תופעה מוכרת היא שלאחר מסיבות בהן מוזמנים גם ההורים לחגוג עם ילדיהם בבית הספר, נעלמים מרבית ההורים מיד בתום המסיבה ומשאירים את הבאלגן בכיתה לגורם נעלם שיגיע ויסדר... על מנת לחלוק בנטל בצורה שוויונית ובו בזמן להעביר מסר חינוכי של אחריות לילדים כדאי לערוך רשימת "תורני פירוק" (כן, כמו פעם בקיבוץ). לפני כל מסיבה תתפרסם רשימה של ארבע - חמש משפחות האחראיות על סידור הכיתה והחזרתה למצב בו ניתן ללמוד בה. שיתוף הפעולה בין מספר לא מועט של מבוגרים, יחד עם עזרת של הילדים והידיעה שבפעם הבאה אחרים יעשו זאת בשבילנו הוא פתרון מוצלח ומומלץ.
איזה מוצרים לילדים חשוב להקפיד שיהיו חדשים?


מוצרים רבים ניתן לרכוש לילדים מיד שנייה ולחסוך כסף והם יענו על הצרכים המבוקשים, ישנם מספר פריטים שלא כדאי להתפשר עליהם ולקנותם חדשים:

נעליים - הנעליים מתגמשות ומסתדרות לפי צורת הרגל והדבר חשוב במיוחד אצל פעוטות שאך התחילו ללכת. כדאי להקפיד על קניית נעל חדשה ונוחה ולאל להעביר מילד לילד.

כיסא בטיחות לרכב - מוצר בטיחותי מדרגה ראשונה, יש להקפיד שהוא עומד בתקנים ולבדוק מתי פג התוקף בשימוש בו.

עגלה - רק במידה ויש לכם דרישות מיוחדות (כמו גובה או אפשרויות), בכל מקרה, גם אם משאילים חשוב שהעגלה תעמוד בתקנים ותהיה בטיחותית.
מה המשמעות של חפץ מעבר עבור פעוטות?


הנה 6 פרטים שכדאי לדעת על חשיבותו לש חפץ המעבר עבור פעוטות:

1. חפץ המעבר (בובה, סמרטוט, חיתול ישן) אליו ילדכם נצמד משמש עבורו כתחליף אמא.

2. הפעוטות מעניקים לחפץ שלהם איכויות אנושיות של ממש, מה שמסייע להם להירגע שאמם אינה בסביבה.

3. העיסוק המרכזי בחפץ מעבר הוא בין גיל שנתיים לארבע, אולם יש ילדים שאצלם הצמידות לחפץ נמשכת זמן רב הרבה יותר.

4. אין ללעוג או להגביל ילד בכל הקשור לחפץ המעבר שלו. לקיחה בכוח של אותו חפץ עלולה לגרום להתדרדרות של ממש בהתפתחותו.

5. לחפץ יש משמעות אדירה בעיני הילד ואין לו תחליף.

6. יש ילדים שאין להם חפץ מעבר, אך יש להם תופעות מעבר כמו ליטוף של קצוות שיער או תנוך האוזן שעוזר להם להירגע ומשרה ביטחון.
איך להתנהג עם המורים של ילדי?
איך להשיג הקשבה ושיתוף פעולה בין ילדים להורים?
איך להתארגן למסיבת פיג'מות של הילדים?
איך לוודא שתקופת ההתבגרות תעבור בצורה סבירה?
איך לבחור מטפלת לילד?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.