» «
מוצץ
על מה להקפיד בגמילת ילד ממוצץ?



הנה מספר דברים שכדאי להקפיד עליהם בגמילת ילד ממוצץ:

הסברים ולא כפיה - לא לכפות על הילד גמילה, להסביר לו את הצורך בגמילה.

ללמד איך להירגע - לוודא שהילד יודע להירגע בעצמו גם ללא מוצץ.

להגביל את שעות השימוש במוצץ - להחליט מתי מותר ומתי אסור למצוץ מוצץ ועם הזמן להרחיב את הזמן שאינו מתאים למציצת מוצץ.

חיזוקים חיובים - לעודד את הילדים באמירות חיוביות ועידוד מילולי.

מתן פרסים - הבטחת פרס עתידי, לכשיצליח הילד להיגמל.

הזדהות - לתת לילד להבין שאנו מבינים את מצוקתו ברגעים הקשים יותר. חיבוק ומילים המביעות הזדהות והבנה כלפי רגשותיו.

ילד מעורב ולוקח אחריות - חשוב לא להחביא, לא להעלים ולא "לאבד" את המוצץ, לתת לילד להיות מעורב ואחראי בתהליך הגמילה.
חינוך
ילדי הגדול יוצא משליטה ובודק גבולות, במיוחד מאז שנולד תינוק חדש. איך להתייחס לכך?


יתכן שילדך גילה כי, בשל נוכחות התינוק החדש, קטנה תשומת הלב שלה הוא התרגל. לתסכול המסוים הזה הצטרפה בדיקת הגבולות האופיינית לגילאי 2-3, וגורמת לו למשוך את תשומת לבכם דווקא כך. גם העובדה שבגילאים אלה הוא לא תמיד מצליח לבטא במילים את רצונותיו או לא מצליח לעשות לבדו דברים שהוא רוצה, גורמת לו להתקפי זעם. יש להרגיע אותו ולעודדו במשפטי הבנה ועידוד ("אני מבין שאתה רצית לעלות לבד ולא הצלחת אבל בפעם הבאה תצליח יותר"). יתר על כן, כיוון שיתכן שאת ההתנהגות האסורה הוא מבצע בשל רצון לתשומת לב, למול התינוק החדש, הרי שזהו סימן להורים לתת לילד תשומת לב אישית - בנסיבות אחרות ונעימות (בילוי של אמא רק איתו - ללא האח הקטן, הליכה עם אבא לבילוי ומשחק בגן המשחקים). על "אירועי גבול" (, בכל מקרה, כדאי להגיב באופן יבש וקצר ומבלי לצאת משליטה, כיוון שזוהי בדיוק תשומת הלב שהילד מנסה להשיג ואין לתת לו אותה על התנהגות העוברת את הגבול. רצוי בכל מקרה לזכור כי לא כל דבר מחייב מאבק ושיש עימותים איתו שיש להימנע מהם כבר בהתחלה - בעיקר על דברים שאינם הרי גורל - כמו בטחונו, בריאותו או פגיעתו באחרים - כיוון שעלינו לאפשר לו להתרגל לעמוד על שלו למול העולם ובחלק מהמקרים גם להשיג תוצאות בהתנהגות אסרטיבית כזו.
קללות
ילדי חוזר הביתה ובפיו קללות שלמד מחברים - מה לעשות?


עלינו ההורים, להיות ברורים ועקביים ביחסנו לקללות ולאסור את השמעתן, תוך הסבר מדוע איננו משתמשים בקללות. כדאי להעביר את המסר שהילד שלנו צריך להוות דוגמא להתנהגות טובה ולא ללמוד מאחרים מסויימים התנהגות שלילית.

רוב הסיכויים שאם הילד לא שומע בבית קללות, אלא פתרון סכסוכים בדרכים אחרות, הוא יאמץ התנהגות זו וייפטר מהקללות שאסף בחוץ.


הגולש דוד דבח ממליץ על עיקרון:
קשה לשלוט בהתנהגות ילד מחוץ למסגרת במשפחתית (וגם לא רצוי כי אין לכם "שיניים"), אך יש להעביר מסר ברור שמה שברחוב לא נכנס הביתה.
אופניים
איך ללמד ילדים לרכב על אופניים?



הנה מספר דגשים ללימוד ילדים רכיבה על אופניים:

1. חפשו אזור פתוח, ריק ומישורי (כמו מגרש חנייה גדול וריק)

2. הורידו את הפדלים מהאופניים ותנו לילד להתנסות בהליכה עם האופניים להתנסות בשיווי משקל ובתנועה הכללית של האופניים

3. החזירו את הפדלים לאופניים ותנו לילד להתחיל לרכב

4. וותרו על גלגלי עזר, הם עוצרים את ההתנסות בקבלת שיווי משקל על האופניים

5. ניתן לחבר מקל תמיכה החלק האחורי של האופניים ולעזור לילד להתייצב

6. לילד שכבר קרוב לרכיבה עצמאית ורק צריך תמיכה התחלתית יש להחזיק מאחורי המושב שלו ולעזוב ברגע שהוא נוסע חופשי, בכל מקרה אין לגעת בכידון כי זה משבש את שיווי המשקל ולא נותן לילד לרכב בצורה עצמאית

7. הסבירו לילד שהשליטה באופניים נעשית ע"י הכידון

8. חשוב להדגיש שוב ושוב בפני הילד שיש להסתכל קדימה, ישר

הורות

חוגים
מה כדאי לברר לפני שרושמים את הילד לחוג?



הנה מספר בירורים שכדאי לערוך לפני שרושמים את הילד לחוג:

- האם יש עלויות נוספות מלבד הרישום עצמו (כגון חומרים, תלבושת מסוימת והסעות)

- האם יש הנחה נוספת לתושבי העיר

- האם יש הנחת רישום מוקדם

- האם קיימת הנחת אחים, הנחה לרישום אח נוסף לאותו חוג או לאותו אשכול חוגים

- האם קיימת הנחת ותק (לדוגמה לילד הנמצא כבר מספר שנים באותה מסגרת של חוג)

- כמה ילדים יש בקבוצה

- האם קיימים שיעורי ניסיון

- מדיניות החזר הכספים במקרה והילד פורש מהחוג לפני תום השנה
אינטרנט
איזו התנהגות הורית נחוצה בעידן הפייסבוק והאינטרנט?



הנה מספר תפיסות וצורות התנהגות נכונות להורים בעידן האינטרנט:

1. יש להכיר בחשיבות האינטרנט כספק מידע מרכזי בעידן הנוכחי תוך הבנה שהוא טומן בחובו גם סכנות.

2. יש להבין שהפייסבוק ורשתות חברתיות נוספות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי החברה של הילדים, אך חשוב לעשות הכל בכדי שהן לא יהיו תחליף לחיים האמתיים ולתקשורת הבסיסית בין הילדים לבין עצמם ובין הילדים ובינינו ההורים והמבוגרים.

3. יש לקבוע חוקים ברורים ומגבילים בעניין המחשב כמו: שעות גלישה (אין לגלוש בלילה, אין לגלוש בחדר נעול) מיקום המחשב בבית (מחשב ימוקם במרכז הבית) ולדאוג לסינון מתאים לפי גילאי הילדים.

4. לשוחח עם הילדים מפעם לפעם בצורה ברורה וגלויה על הסכנות באינטרנט.

5. להיות ערים לסימני מצוקה ולהתנהגות חריגה.

6. להיות מעודכנים בתפעול המחשב, בכניסה לרשתות חברתיות, באפשרויות חסימה וכניסה להיסטוריה, לא בכדי לעקוב ללא הפסקה אחרי הילדים, אלא בכדי שתהיה לכם האפשרות להשתמש בכך כשיש צורך.

7. דעו להשתמש בסנקציות הקשורות למחשב כשצריך.

8. להתמיד ולהשקיע ביצירת תקשורת פתוחה, ישירה וגלויה ביניכם לבין ילדכם, כך שבסופו של דבר אתם תהוו את הבסיס, היציבות, הביטחון האישי והקשרים המשמעותיים הנכונים עבור הילדים.
בני נוער
מתי על הורה להתערב בזוגיות של ילדיו המתבגרים?



רבות הפעמים שאנו, כהורים, איננו שבעי רצון לחלוטין מבחירת בני הזוג של בננו או ביתנו בגיל הנעורים, אך מכבדים את החלטתם ומנסים לגשש מה מהות היחסים.

ישנם מקרים שחובה עלינו להתערב ולהביע בצורה נחרצת את דעתנו ואלו הם:

1. כאשר אנו מגלים שיש אלימות (פיסית או מילולית) במערכת היחסים.

2. כאשר אנו שמים לב שבן/בת הזוג מנצל את השני מאיזו בחינה שהיא.

3. השפעה לשימוש באלכוהול וסמים.

4. כאשר פער הגילאים הוא בלתי סביר (15 או 20 שנה הפרש).

5. כאשר אתם שמים לב שאורח חייו של הנער משתנה לחלוטין, העדפותיו החברתיות ומקומות הבילוי שלו משתנים ויש לכם תחושה שהוא מובל ולא עומד בלחץ שמפעיל עליו בן הזוג.
נשק עתיק
האם לתת לילדים לשחק ברובה צעצוע?



הנה מספר דברים שחשוב לדעת לגבי משחק ברובה צעצוע:

1. יש ילדים הנמשכים מאוד לסוג זה של משחק ויש ילדים שפחות.

2. לבנים בסביבות גיל שלוש יש צורך בעימות עם בנים אחרים והמשחק בכלי נשק נותן להם אפשרות להתאמן על כך.

3. כדאי לדעת שגם הורים המקבלים החלטה לא לקנות לילדם רובי צעצוע לא יוכלו למנוע מהם להיחשף לכך במקומות שונים כמו אצל חברים או בגינה הציבורית.

4. לילדים האוהבים סוג זה של משחק יספיקו לרוב גם רובים פשוטים מאוד.

5. חשוב לעקוב אחר האופן בו הילד משחק ולראות שלא מתפתחת שם אלימות יתרה ושהילד לא נסחף לבכי ולריבים, במידה והדבר קורה יש לעצור את המשחק עד להרגעת הרוחות.


ילדים
איך לגדל ילדים חיוביים המתנהגים בצורה מופתית?



ממש לא. לצד העונש - כשצריך, יש לפרגן לילד על התנהגות נאותה. המחמאה לילד על התנהגות טובה היא דלק לשחזור המעשה אצל הילד. החוויה החיובית הזו, מבחינת הילד, תביא אותו לחזור ולהפנים את המעשה שהביא לה.

ולא, אין במחמאות של ההורה משהו משחית, כמו שיש הטוענים מקרב אנשי החינוך. אין ילד בעולם שנוהג נכון רק כשהוא מקבל מחמאות ופרגון.

מומלץ לכל הורה לאמץ לעצמו מילות שבח ומחמאות כחלק מהיום יום, גם על דברים שלכאורה מובנים מאליהם. לדוגמה: "אסף, כל הכבוד שהורדת את הצלחת שלך מהשולחן אחרי האוכל" או "יעל, יופי שזכרת לשים את הבגדים שלך בתוך סל הכביסה ולא לזרוק אותם מעליו..." וכדומה.
איך להפסיק גיהוקים לתינוק בן שבועיים שיונק?


תינוקות רבים חווים גיהוקים בשלבי החיים הראשונים. ישנן מספר דרכים לנסות להתמודד עם גיהוק אצל תינוקות:

1. בכל פעם שזה קורה, הצמידי אותו מיד לשד על מנת ליצור בליעה טובה יותר.

בנוסף, להניק בתדירות מעט יותר גבוהה, לארוחות יותר קצרות. זאת על מנת לאפשר עיכול טוב יותר.

3. לעסות את מרכז כף הרגל מספר פעמים ביום, ולעסות בעדינות את המקום הגבוה ביותר בכתפיים, גם על גבי הבגדים.


בכל מקרה, למעט מקרים חריגים, מדובר בבעיה בלתי מזיקה, המשתפרת עם הזמן.
מהם אמצעי הבטיחות שיש להקפיד עליהם בבית עם ילדים?



בין אמצעי בטיחות לשמירה על הילדים יש להקפיד על הדברים הבאים:

- לכסות שקעי חשמל.

- להרחיק שתיה חמה ומזון חם מהישג ידם (כולל חוט החשמל של קומקום המים החמים).

- לעולם לא לתת להם לשחק עם חפצים קטנים ובליעים או עם חבלים, חגורות ודברים חונקים.

- להתקין סורגים על החלונות.

- להתקין גלאי עשן בבית.

- לתלות מספרי חירום על המקרר.

- לסגור את הארון המכיל תכשירי ניקוי ורעלים וארון תרופות (יש סוגרים מיוחדים לידיות - לקניה בטמבוריה השכונתית.

- לא להשאיר כלי נשק בהישג ידם ולא נעולים ובכל מקרה - להפריד כלי נשק מהתחמושת שלו.

- אם יש בריכת שחיה בבית - לגדר אותה.

- לא לאפשר לילדים לשחק במדרגות או על אדן החלון.

- לא להשאיר ילדים במרפסת או על הגג הפתוח ללא מבוגר אחראי.
מהי ועדת השמה?



ועדת השמה הינה ועדה אשר יש לה סמכות להחליט על העברת ילד מבית ספר רגיל לבית ספר מיוחד או כיתה מיוחדת. בוועדה יושבים שבעה חברים, אך ניתן לערוך דיונים רק כשנמצאים היו"ר (לרוב איש מחלקת החינוך של הרשות המקומית), פסיכולוג חינוכי והמפקח החינוכי (שניהם מאותה רשות מקומית). החברים הנוספים היושבים בוועדה הם עובד סוציאלי ממחלקת הרווחה של הרשות, רופא מומחה ברפואת ילדים, מפקח מהחינוך הרגיל ונציג מוועד ההורים הארצי לחינוך מיוחד.

חשוב לציין שילדים רבים מגיעים לכיתות או בתי ספר מיוחדים ללא צורך (שובבות יתר, לדוגמה) ולכן עמדת ההורים חשובה ביותר והם זכאים לדרוש אבחונים והערכות חוזרות.
ילדי קורא ספר שלא נראה לי - איך להגיב?


כשילדים קוראים מדי פעם ספר שפחות נראה לכם התגובה הטובה ביותר תהיה ליצור שיחה על אותו ספר על מנת לחדד אצלו את הביקורתיות והחשיבה. ניתן לשאול אותו שאלות כמו מה הוא אהב, מה פחות אהב, מה משך אותו לקרוא את הספר והאם היה משהו בתוכן שלו שהפריע לו. שיחה נעימה עם ערך חינוכי תסייע לו לשפר את בחירותיו לכיוונים ראויים, איסור על קריאת ספרים מסוג מסוים עלולה דווקא לעורר התנגדות שתביא לקריאתם בכוונה. כמובן שאם הילד קורא רק ספרים שתוכנם ושפתם אינם ראויים כדאי למצוא דרך להתערב כדי לשנות זאת.
איך להתמודד עם ילדים שנושכים?



ילדים קטנים נושכים פעמים רבות מאחר והם מתקשים להביע מה הם רוצים ומסיבות נוספות עליהן ניתן לקרוא בטיפים בתגית "נשיכות, ילדים", בכדי להתמודד עם ילדים שנושכים בצורה הנכונה כדאי לעשות את הדברים הבאים:

- לנהל שיחה באווירה נעימה להסביר בצורה ברורה ומתאימה לגיל הילד שאסור לנשוך.

- לנסות לזהות מתי הילד נושך (כעס, התרגשות) וללמדו אפשרויות נוספות לביטוי רגשות אם הוא עדיין מתקשה לבטא את עצמו בדיבור (לדוגמה למחוא כפיים כששמחים).

- לפני מפגש עם חבר או חברים יש להזכיר לילד שאסור לנשוך.

- במידה והילד נושך בכל זאת יש להגיב באופן תקיף ולאסור זאת, ניתן להציע לו צורת התנהגות אחרת.

- במידה והילד לא נשך חשוב לפרגן לו ולציין זאת בשמחה וסיפוק.
מהם הסימנים שיכולים לרמז על נטייה להתאבדות?


אלו הסימנים שיכולים להוות להורים תמרורי אזהרה לנטיות אבדניות אצל בני נוער:

1. ירידה בתיאבון

2. הסתגרות

3. שינויים חדים בטעם המוסיקלי לכיוון של מוסיקה עצובה ודכאונית

4. שינויים בהרגלי השינה

5. ניתוק, הסתגרות או קשר רופף עם הסביבה


ובאופן כללי, נסו לשים לב מה קורה עם הילד/ה שלכם והאם חלים אצלם שינויים חדים בהתנהגות ובהתנהלות החברתית. גם אם רובם לא קשורים לסימני מצוקה המרמזים על נטיות אובדניות, הם יסייעו ללא ספק ליכולת לתקשר, לסייע ולהקל עליהם את תקופת ההתבגרות שאינה קלה כל עיקר.
על מה להקפיד בחופשה עם ילדים מבחינת בטיחות?


בעת חופשה הקפידו במיוחד על הכללים הבאים:

- יש להסביר לילדים ממה להיזהר במקום החדש ולהצביע על מה שאסור.

- דאגו לוודא שחדרי מלון ומקומות בהם אתם שוהים נקיים מחפצים שילדיכם עלולים להיפגע מהם (גפרורים, סיכות, כפתורים, מטבעות).

- הזמינו חדר בקומה נמוכה (אם אתם משפחה עם ילדים קטנים) והקפידו לסגור דלתות וחלונות אם הקומה בכל זאת גבוהה.

- הימנעו מסגירת דלת האמבטיה על ידי הילדים כשנם בפנים.

- קשרו את חבלי הווילונות וכל חבל או חוט ארוך בחדר שיכולים לגרום לחנק.

- הסתירו תרופות שהבאתם במקום גבוה וקשה להגעה על ידי הילד.
על מה להקפיד בהנקה בישיבה?



כשאם מניקה בישיבה חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

תמיכה לגב - חשוב לתמוך את הגב, כולל שכמות, מותניים והגב התחתון.יש להקפיד שהכתפיים והעורף יהיו רפויים אם אפשרות לתנועה נוחה.

גובה ותמיכה של המרפקים - מרפקי האם צריכים להיות קרובים לגופה ובגובה כזה שלא מורגש בהם מאמץ. חשוב לתת תמיכה למרפקים בעזרת כרית או כיסא בעל ידיות מתאימות, שכן ראשו של התינוק מונח עליהם ועלול להיות כבד ללא תמיכה מתאימה.

גובה הברכיים - חשוב שהברכיים יהיו בגובה של האגן או טיפה גבוהות ממנו.

תנוחת כפות הרגליים - כדאי שכפות הרגליים תהיינה מונחות על הרצפה ובמצב שהן לא מגיעות אליה, ניתן להיעזר בכרית, שרפרף או הגבה נוחה אחרת.

תנוחת התינוק - יש להחזיק את התינוק כך שפיו נמצא בגובה של הפטמה והוא לא צריך להתאמץ להגיע אליה. יש נשים שנוח להן להניח את התינוק על כרית לשם כך וזה אפשרי.


איך נותנים לפעוט לאכול פרי או ירק?


כשנותנים לפעוט לאכול ירק או פרי (לדוגמה תפוח) יש לשים לב לדברים הבאים:

1. שהפרי או הירק יהיה מקולפים וחתוכים לחתיכות גדולות או מרוסקים או מבושלים.

2. בכל אין לתת את סוגי המזון הללו תוך כדי משחק או ריצה אלא רק ליד שולחן.

3. במידה ונותנים לתינוק חתיכות פרי גדולות חשוב לשים לב שהוא לא "מוריד" חתיכות מהפרי ונחנק.

4. בחיתוך הפרי או הירק, חשוב לחתוך אותם לאורך ולא לעיגולים ככל שזה ניתן (במלפפונים, גזר, פלפל, בננות וכו) - זאת על מנת להקטין את הסיכוי לחנק. זה נכון וחשוב גם ובמיוחד לגבי נקניקיות.
איך לחנך ילדים סוררים?



במקום לאיים על ילדים סוררים, חנכו אותם. עשו זאת כך:

1. להיות ברורים וחד משמעיים בבקשותינו ודרישותינו כהורים ולהקפיד להעביר מסר זה לילד כשאנחנו מוודאים שיש קשר עין בינינו לבינו בזמן השיחה. יש להקפיד גם להיות קרובים אליו פיסית (להימנע מצעקות מחדר לחדר).

2. למרות השימוש בטון החלטי, הקפידו לדבר באופן שקט ומנומס אל הילד.

3. במידה והילד לא ביצע את מה שביקשתם ממנו חיזרו שוב על דרישתכם בצורה החלטית ושקטה.

4. אם הילד עשה מה שביקשתם מיד בפעם הראשונה תנו לו חיזוק חיובי בצורת מילים טובות ותשבוחות.

5. במידה והילד עדיין לא מבצע את דרישתכם והוא כבר גדול מספיק, המנעו מאיומים, חכו זמן מה עד שיגש אליכם בבקשה כלשהי וסרבו לה, כשהסיבה, כמובן, היא אי ביצוע בקשתכם.

6. לילד צעיר יותר שלא החל בביצוע בקשתכם אפשר לעזור מעט להתחילה ולתת לו לסיימה לבד.
מה לעשות כשילד מתקשה להירדם?


כשילד מתקשה להירדם חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

- שהוא אינו ישן שנת צהריים ארוכה מדי או שאינו ישן כלל אם אין לו צורך בכך.

- שהוא לא מתאמץ מבחינה פיסית יתר על המידה לפני השינה, שעה רגועה מכל הבחינות חיונית להירדמות קלה יותר.

- יש לדאוג לאווירה שקטה יחסית ומזעור רעשים מטרידים (טלוויזיה צועקת, שעון מתקתק, שיחות טלפון שנעשות סמוך לחדרו וכדומה).

- חשוב שארוחת הערב תהיה מזינה ולא כבדה מדי.

- שמירה על שעת השכבה קבועה.

- במידה והילד רוצה יש לתת לו להירדם עם בובה או דובי אהובים.

- אם הילד מתלונן על פחדים ניתן להשאיר בחדר אור קטן ורך, אם חששותיו גוברים ניתן לערוך לו סיור בבית, להראות שהכל סגור ונעול והבטיח שאתם לא יוצאים מהבית.

- שמירה על שעת השכבה רגועה המתחילה בזמן בכדי שאתם לא תאבדו מהסבלנות שלכם ותגרמו לילד להרגיש שרוצים להיפטר ממנו.

- במידה והילד הולך לישון כשיש בייביסיטר הוא חייב להכיר אותו ולעולם אל תלכו מבלי ליידע אותו קודם לכן.

- הקפידו לסגור כעסים ומריבות לפני ההשכבה ולהיפרד מהילד לשנת הלילה בצורה אוהבת ונעימה.

- לילד שלא נרדם ניתן להציע לקרוא או להסתכל בספר בשקט במיטה, במידה והוא רוצה אםשר גם לשים מוסיקה שקטה. הקפידו לא להעבירו לחדרכם כפיתרון מהיר ונוח שיהפוך לקבוע.
מה לעשות כשפעוט משחק לבד ולא עם חברים?



הטוב ביותר שתוכלו לעשות הוא לנהוג בילד בסובלנות ואמפטיה ובכך לפתח תכונות אלה אצלו ולרסן את התוקפנות הטבעית שלו. ילדכם נמצא עדיין, כפי הנראה, בשלב שבו הוא עדיין מרוכז בעצמו ובמשחקיו.

בזמן כלשהו בשנה השלישית לחייהם, מתחילים הפעוטות את השלב החברתי בהתפתחותם, שלב בו הם מתחילים לשחק ביחד ובתיאום (בעבר שיחקו זה ליד זה ועתה - זה עם זה). לגיל זה אופייניים משחקי "כאילו" - רופא, בנאי, טבח וכדומה - המפתחים כישורים חברתיים ודמיון, ומשחקים מורכבים ומבוססי שיתוף והדדיות.

על אף שלרוב מתחיל השינוי בגיל שנתיים, חשוב לזכור שלכל ילד קצב התפתחות משלו.

בכל מקרה, חשוב לדעת שעד גיל 5 אמורה התוקפנות וההתרכזות של הילד בעצמו, להתחיל להיעלם, לטובת התנהגות חברתית ואמפטית שמאופיינת, בין השאר, בתוקפנות ההולכת ומתרסנת ובגילויי רגישות לכאב של ילד או אדם אחר.

מגיל 6 מומלץ לעודד אותם להשתתף בחוגי יצירה וספורט - שם יפגשו חברים בגילם, להזמין חברים אליכם ולתאם שילדכם יוזמן אליהם ולהזמין חבר איתו לטיול שבת או להליכה לקניון.

מעבר לכך, כדי לאפשר לו לתפוס מקום בין חבריו, חשוב לחזק את הבטחון של הילד בערכו (מחמאות רבותי, מחמאות! - תנו לו משימות וחזקו את ביצועיו במילויין) וביכולתו להתמודד עם קשיים בעצמו - אל תעזרו לו בכל החלטה וביצוע משימה - הוא יכול לבד!
למה לשים לב כשהילדים הולכים לישון אצל חברים?
איך לחנך ילד לא להיות עריץ?
על מה מומלץ להקפיד בצפייה של ילדים בטלוויזיה?
איך לבחור משקפיים לפעוטות?
מה לעשות כשמתקשים לטפל בתינוק שאך נולד?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.