שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
איך לקבל העלאה בשכר?
לפני שניגשים לבוס לבקש העלה בשכר, כדאי לעשות עבודת הכנה קצרה ולהגיע מוכנים.
הנה כמה טיפים שיועילו לכם, בבואכם לקבל העלת שכר:
1. בדקו מי האחראי הישיר להעלאת שכרכם ומתי נהוג בחברה בה אתם עובדים להעלות שכר וגשו לממונה בהתאם למידע זה.
2. במידה ומנהלכם האישי אינו אחראי להעלאת השכר, רצוי לעדכן אותו שאתם מעוניינים בכך ולבקש ממנו את המלצותיו בעת הצורך.
3. וודאו כי אינכם מבקש העלה בלתי סבירה והסתמך על נתונים השוואתיים על שכרם של מקבילים לך בשוק העבודה.
4. אספו נתונים רבים ככל האפשר על הישגיכם, הצלחותיכם והתקדמותכם בתפקיד והציגו אותם לבוס בזמן שיחת העלאת השכר.
5. אם לאחרונה הצלחתם הגיע להישגים יוצאי דופן, נסו לקיים את השיחה סמוך לזמן זה.
6. הכינו את עצמכם מראש לכך שבקשתכם לא תענה בחיוב, שקלו מה תהיה עמדתכם ואיזו תשובה תתנו. החליטו מראש עד כמה תהיו מוכנים להתפשר וכמו כן חשבן על חלופות לכסף בצורת תנאי עבודה משופרים (שדרוג טלפון נייד, מחשב,רכב,חופשות ועוד).
7. היו עניינים בשיחה, אך הקפידו גם להיות קשובים לדברי הבוס ו"לזרום" עם השיחה.
בהצלחה!
לפני שניגשים לבוס לבקש העלה בשכר, כדאי לעשות עבודת הכנה קצרה ולהגיע מוכנים.
הנה כמה טיפים שיועילו לכם, בבואכם לקבל העלת שכר:
1. בדקו מי האחראי הישיר להעלאת שכרכם ומתי נהוג בחברה בה אתם עובדים להעלות שכר וגשו לממונה בהתאם למידע זה.
2. במידה ומנהלכם האישי אינו אחראי להעלאת השכר, רצוי לעדכן אותו שאתם מעוניינים בכך ולבקש ממנו את המלצותיו בעת הצורך.
3. וודאו כי אינכם מבקש העלה בלתי סבירה והסתמך על נתונים השוואתיים על שכרם של מקבילים לך בשוק העבודה.
4. אספו נתונים רבים ככל האפשר על הישגיכם, הצלחותיכם והתקדמותכם בתפקיד והציגו אותם לבוס בזמן שיחת העלאת השכר.
5. אם לאחרונה הצלחתם הגיע להישגים יוצאי דופן, נסו לקיים את השיחה סמוך לזמן זה.
6. הכינו את עצמכם מראש לכך שבקשתכם לא תענה בחיוב, שקלו מה תהיה עמדתכם ואיזו תשובה תתנו. החליטו מראש עד כמה תהיו מוכנים להתפשר וכמו כן חשבן על חלופות לכסף בצורת תנאי עבודה משופרים (שדרוג טלפון נייד, מחשב,רכב,חופשות ועוד).
7. היו עניינים בשיחה, אך הקפידו גם להיות קשובים לדברי הבוס ו"לזרום" עם השיחה.
בהצלחה!
איך לעשות עבודה רגשית כדי להתקדם בקריירה?
הנה 11 שלבים לקידום קריירה שנמצאת במצב מדשדש או "תקוע":
1. קבלו את מצבכם הנוכחי כמו שהוא מבלי לשפוט ולהאשים את עצמכם.
2. בררו אם עצמכם מה אתם באמת רוצים לעשות, ללא שיקולים חיצוניים של כדאיות או פחדים, הגיעו לאמת שלכם.
3. תארו בדמיונכם את המקום, העיסוק או השלב בו הייתם רוצים לפרטי פרטים.
4. רשמו לעצמכם עשרה שלבים ראשוניים שאתם יכולים לעשות באופן מיידי בדרך אל הגשמת חלומכם (לימודים, השלמת קורס מסוים, שיחה עם אדם ספציפי וכדומה).
5. רשמו את המטרות בצורה מסודרת כשלצד כל מטרה יירשם תאריך היעד ותאריך הביצוע שלה.
6. כחלק מהתהליך, רשמו לעצמכם, בגוף ראשון, את כל החששות העולים מהדרך החדשה על מנת לתת להם ביטוי ולפרק אותם.
7. ערכו רשימה של הערכים החשובים לכם ביותר וסדרו אותם לפי סדר עדיפויות, תוכלו באופן זה לראות איזה מקום תופסת הקריירה שבחרתכם בין מכלול הערכים החשובים שלא תסכימו לוותר עליהם ואיפה תהיו מוכנים לוותר או להתפשר כדי לממש את הקריירה שלכם.
8. לכל חמשת הערכים הראשונים ערכו רשימה של אמונות שיש לכם בנוגע אליהם (לדוגמה: הערך: עושר האמונה: אני מאמין שאבא שמביא הרבה כסף הוא אבא טוב), בדקו עד כמה אותה אמונה מחלישה או מחזקת אתכם והאם היא באמת מציאותית.
9. בחרו דרך להירגע (ספורט, יוגה, מדיטציה) ולהיות מחוברים אל עצמכם יותר.
10. הסתכלו על "חצי הכוס המלאה", שמחו בה והודו עליה.
11. נסו למצוא מי שיעזור וילווה אתכם בתהליך בין אם בתשלום ובין אם חבר איתו תוכלו לחלוק, לשתף ולעשות חשיבה משותפת לגבי אופן התקדמות התהליך.
הנה 11 שלבים לקידום קריירה שנמצאת במצב מדשדש או "תקוע":
1. קבלו את מצבכם הנוכחי כמו שהוא מבלי לשפוט ולהאשים את עצמכם.
2. בררו אם עצמכם מה אתם באמת רוצים לעשות, ללא שיקולים חיצוניים של כדאיות או פחדים, הגיעו לאמת שלכם.
3. תארו בדמיונכם את המקום, העיסוק או השלב בו הייתם רוצים לפרטי פרטים.
4. רשמו לעצמכם עשרה שלבים ראשוניים שאתם יכולים לעשות באופן מיידי בדרך אל הגשמת חלומכם (לימודים, השלמת קורס מסוים, שיחה עם אדם ספציפי וכדומה).
5. רשמו את המטרות בצורה מסודרת כשלצד כל מטרה יירשם תאריך היעד ותאריך הביצוע שלה.
6. כחלק מהתהליך, רשמו לעצמכם, בגוף ראשון, את כל החששות העולים מהדרך החדשה על מנת לתת להם ביטוי ולפרק אותם.
7. ערכו רשימה של הערכים החשובים לכם ביותר וסדרו אותם לפי סדר עדיפויות, תוכלו באופן זה לראות איזה מקום תופסת הקריירה שבחרתכם בין מכלול הערכים החשובים שלא תסכימו לוותר עליהם ואיפה תהיו מוכנים לוותר או להתפשר כדי לממש את הקריירה שלכם.
8. לכל חמשת הערכים הראשונים ערכו רשימה של אמונות שיש לכם בנוגע אליהם (לדוגמה: הערך: עושר האמונה: אני מאמין שאבא שמביא הרבה כסף הוא אבא טוב), בדקו עד כמה אותה אמונה מחלישה או מחזקת אתכם והאם היא באמת מציאותית.
9. בחרו דרך להירגע (ספורט, יוגה, מדיטציה) ולהיות מחוברים אל עצמכם יותר.
10. הסתכלו על "חצי הכוס המלאה", שמחו בה והודו עליה.
11. נסו למצוא מי שיעזור וילווה אתכם בתהליך בין אם בתשלום ובין אם חבר איתו תוכלו לחלוק, לשתף ולעשות חשיבה משותפת לגבי אופן התקדמות התהליך.
מה לעשות אם ילדי מתקשר אלי שוב ושוב לעבודה עם שאלות על שיעורי בית?
כאשר הילד מתקשר פעמים רבות לעבודה ומבקש את עזרתנו בשאלות משיעורי הבת, אנו עומדים במצב לא נוח הן מבחינת העבודה והן מול ילדנו עצמו.
עצתנו היא לקבוע עם הילד כללים לגבי התקשרותו אלינו לעבודה. להעביר את התחושה שאנו זמינים, פנויים ורוצים לדעת היכן הוא ומה הוא עושה, אך הוא צריך להבין שישנם דברים שלא נוכל לטפל בהם דרך הטלפון מהעבודה.
כדאי לסכם אתו, לדוגמה, שכחצי שעה לאחר חזרתכם הביתה, תשבו אתו על שיעורי הבית.
ניתן גם לסכם אתו שבזמן העדרכם יעשה את כל מה שהצליח להתמודד אתו ואתם תשבו אתו אחר כך, על כל מה שהוא התקשה להכין לבדו.
כאשר יש סיכומים ברורים ואתם, כהורים, מצליחים לעמוד בהם, אין סיבה שהילד לא "יישר קו" אתכם.
כאשר הילד מתקשר פעמים רבות לעבודה ומבקש את עזרתנו בשאלות משיעורי הבת, אנו עומדים במצב לא נוח הן מבחינת העבודה והן מול ילדנו עצמו.
עצתנו היא לקבוע עם הילד כללים לגבי התקשרותו אלינו לעבודה. להעביר את התחושה שאנו זמינים, פנויים ורוצים לדעת היכן הוא ומה הוא עושה, אך הוא צריך להבין שישנם דברים שלא נוכל לטפל בהם דרך הטלפון מהעבודה.
כדאי לסכם אתו, לדוגמה, שכחצי שעה לאחר חזרתכם הביתה, תשבו אתו על שיעורי הבית.
ניתן גם לסכם אתו שבזמן העדרכם יעשה את כל מה שהצליח להתמודד אתו ואתם תשבו אתו אחר כך, על כל מה שהוא התקשה להכין לבדו.
כאשר יש סיכומים ברורים ואתם, כהורים, מצליחים לעמוד בהם, אין סיבה שהילד לא "יישר קו" אתכם.
האם לכתוב קורות חיים בעברית או באנגלית ?
שפת האם של רוב מי שקורא את קורות החיים היא לרוב אינה אנגלית. לכן, לקרוא מסה גדולה של קורות חיים באנגלית זה מעייף ומייגע. כשאתה צריך לעבור על 200 קו"ח ביום, בהחלט ייתכן שאת האנגלית תזרוק לסוף הערימה. זה לא מה שאתה רוצה שיקרה לקו"ח שלך?
דבר שני זה שלכתוב קו"ח באנגלית רצוצה וקלוקלת עלול לעשות רושם שלילי. הרבה פעמים מועמדים ישראליים שגדלו כאן, למדו כאן, עשו כאן צבא, למדו כאן באוניברסיטה ועבדו כאן במקומות עבודה, לא יודעים איך לתרגם לאנגלית חלק מהמושגים בחיים שלהם. שמות של מבחני בגרות, יחידות בצבא, מגמות לימוד באוניברסיטה וכו', פעמים רבות הם עניין תרבותי שאין לו מקבילה מדויקת בשפה האנגלית. במקרים אלו, מי שכותב קו"ח באנגלית נאלץ לאנוס את השפה ולהמציא מילון מושגים לעצמו, מילון מושגים שלא בהכרח מובן למי שקורא את הקו"ח. אז מה הועילו הקו"ח באנגלית? גם קשים לקריאה, גם לא מעבירים את האינפורמציה בצורה הנכונה, וגם משאירים רושם שלילי. בשביל מה?
כמובן, אם מדובר על מועמד ששפת אימו אנגלית, או שעיקר חייו עברו עליו במדינה דוברת אנגלית, או שמתראיין למשרה ספציפית שבה כישורי האנגלית שלו הם מהותיים לעצם המשרה - אז זה סיפור אחר. במרבית המשרות בארץ, זה לא המקרה.
שפת האם של רוב מי שקורא את קורות החיים היא לרוב אינה אנגלית. לכן, לקרוא מסה גדולה של קורות חיים באנגלית זה מעייף ומייגע. כשאתה צריך לעבור על 200 קו"ח ביום, בהחלט ייתכן שאת האנגלית תזרוק לסוף הערימה. זה לא מה שאתה רוצה שיקרה לקו"ח שלך?
דבר שני זה שלכתוב קו"ח באנגלית רצוצה וקלוקלת עלול לעשות רושם שלילי. הרבה פעמים מועמדים ישראליים שגדלו כאן, למדו כאן, עשו כאן צבא, למדו כאן באוניברסיטה ועבדו כאן במקומות עבודה, לא יודעים איך לתרגם לאנגלית חלק מהמושגים בחיים שלהם. שמות של מבחני בגרות, יחידות בצבא, מגמות לימוד באוניברסיטה וכו', פעמים רבות הם עניין תרבותי שאין לו מקבילה מדויקת בשפה האנגלית. במקרים אלו, מי שכותב קו"ח באנגלית נאלץ לאנוס את השפה ולהמציא מילון מושגים לעצמו, מילון מושגים שלא בהכרח מובן למי שקורא את הקו"ח. אז מה הועילו הקו"ח באנגלית? גם קשים לקריאה, גם לא מעבירים את האינפורמציה בצורה הנכונה, וגם משאירים רושם שלילי. בשביל מה?
כמובן, אם מדובר על מועמד ששפת אימו אנגלית, או שעיקר חייו עברו עליו במדינה דוברת אנגלית, או שמתראיין למשרה ספציפית שבה כישורי האנגלית שלו הם מהותיים לעצם המשרה - אז זה סיפור אחר. במרבית המשרות בארץ, זה לא המקרה.
קריירה
מה לעשות כדי למצוא עבודה?
ישנן הרבה דרכים לחיפוש עבודה. להלן עשרת השיטות הנפוצות ביותר:
1. חיפוש במדורי דרושים בעיתונים.
2. חיפוש בלוחות דרושים באינטרנט.
3. קהילות חברתיות ופורומים באינטרנט.
4. נטוורקינג - לדבר עם מכרים, חברים, ומשפחה וליידע אותם בעובדה שאתם פנויים.
5. ירידי תעסוקה.
6. פנייה ללשכת התעסוקה.
7. פנייה יזומה לחברות ולהציע את השרותים שלך.
8. פנייה למכללה להכשרה מקצועית, ולשקול הסבה מקצועית ועבודה כמתלמד בתחום החדש.
9. עבודה כפרילאנס עצמאי ונותן שרותים בתחומך.
10. שדרוג קורות חיים בסרטון ווידאו ושליחת ראיון מקצועי שלך ישירות למעסיק הרלוונטי.
בהצלחה,
צוות VideoJob
ישנן הרבה דרכים לחיפוש עבודה. להלן עשרת השיטות הנפוצות ביותר:
1. חיפוש במדורי דרושים בעיתונים.
2. חיפוש בלוחות דרושים באינטרנט.
3. קהילות חברתיות ופורומים באינטרנט.
4. נטוורקינג - לדבר עם מכרים, חברים, ומשפחה וליידע אותם בעובדה שאתם פנויים.
5. ירידי תעסוקה.
6. פנייה ללשכת התעסוקה.
7. פנייה יזומה לחברות ולהציע את השרותים שלך.
8. פנייה למכללה להכשרה מקצועית, ולשקול הסבה מקצועית ועבודה כמתלמד בתחום החדש.
9. עבודה כפרילאנס עצמאי ונותן שרותים בתחומך.
10. שדרוג קורות חיים בסרטון ווידאו ושליחת ראיון מקצועי שלך ישירות למעסיק הרלוונטי.
בהצלחה,
צוות VideoJob
מה חשוב בלימוד והכנה למבחני ההשמה?
כל הנושא שנוי במחלוקת - רבים רואים בו עוד צורה שבה גופים עושים כסף על חשבונם של תמימים שרוצים להתקבל לעבודה ולא פחות מכך - ניטרול של טכניקת מיון. לדבריהם, לימוד זה פוגע במעסיקים (הוא מביא להעסקת עובדים שלא בהכרח מתאימים אלא כאלה שלמדו לענות נכון על המבחנים) ובדיעבד - גם בעובד הלא מתאים שמתקבל ואחרי כן מתגלה כלא מתאים למישרה ומפוטר או נפגע.
מצד שני, לומדים שם את הטכניקות להתמודדות עם שאלות ומבחנים שמטרתם לנסות לאפיין את המועמד וליצור את הרושם הנדרש כדי להתקבל לעבודה - ממש כמו מבחן פסיכומטרי לאוניברסיטה ומבחנים דומים.
כל הנושא שנוי במחלוקת - רבים רואים בו עוד צורה שבה גופים עושים כסף על חשבונם של תמימים שרוצים להתקבל לעבודה ולא פחות מכך - ניטרול של טכניקת מיון. לדבריהם, לימוד זה פוגע במעסיקים (הוא מביא להעסקת עובדים שלא בהכרח מתאימים אלא כאלה שלמדו לענות נכון על המבחנים) ובדיעבד - גם בעובד הלא מתאים שמתקבל ואחרי כן מתגלה כלא מתאים למישרה ומפוטר או נפגע.
מצד שני, לומדים שם את הטכניקות להתמודדות עם שאלות ומבחנים שמטרתם לנסות לאפיין את המועמד וליצור את הרושם הנדרש כדי להתקבל לעבודה - ממש כמו מבחן פסיכומטרי לאוניברסיטה ומבחנים דומים.
איך להתמודד עם שאלות מביכות בראיון עבודה?
פעמים רבות מראיינים נוטים לשאול שאלות אישיות מדי או מביכות מדי, שאלות אילו עלולות להוות דיל ברייקר בעיקר כשהן תופסות אותנו לא מוכנים.
בשלב הראשון חשוב להבין שזכותו של מראיין לשאול אותנו כל מה שהוא מוצא לנכון (בגבול הסביר) ולכן מומלץ לא להפגין תרעומת על שאלה שלא ציפינו לה. השתדלו להיות כמה שיותר אמיתיים בתשובה, אל תגידו מה שלדעתכם המראיין רוצה לשמוע, במקרים רבים שאלות מסוג אילו נועדו על מנת לבדוק את מידת הכנות שלכם או לחילופין לקבוע באמת ובתמים האם התוכניות האישיות שלכם משתלבות עם דרישות התפקיד. במידה ונתקלתם בשאלה שבאמת אין לכם עליה מענה מיידי, מומלץ לבקש לחשוב על הנושא ולחזור עם תשובה.
פעמים רבות מראיינים נוטים לשאול שאלות אישיות מדי או מביכות מדי, שאלות אילו עלולות להוות דיל ברייקר בעיקר כשהן תופסות אותנו לא מוכנים.
בשלב הראשון חשוב להבין שזכותו של מראיין לשאול אותנו כל מה שהוא מוצא לנכון (בגבול הסביר) ולכן מומלץ לא להפגין תרעומת על שאלה שלא ציפינו לה. השתדלו להיות כמה שיותר אמיתיים בתשובה, אל תגידו מה שלדעתכם המראיין רוצה לשמוע, במקרים רבים שאלות מסוג אילו נועדו על מנת לבדוק את מידת הכנות שלכם או לחילופין לקבוע באמת ובתמים האם התוכניות האישיות שלכם משתלבות עם דרישות התפקיד. במידה ונתקלתם בשאלה שבאמת אין לכם עליה מענה מיידי, מומלץ לבקש לחשוב על הנושא ולחזור עם תשובה.
איך להיגמל מקרירה כפייתית של דואר האלקטרוני?
בעיתון ידיעות אחרונות, מהתאריך 22 לפברואר 2007, פורסמו הצעותיה של יועצת אמריקאית, אשר פירסמה תוכנית ב 12 שלבים ל"מכורי המיילים". ואלו עיקרי הדברים:
1. הכירו בעובדה שחייכם סובבים סביב האיימל ונסו לא לגשת אליו כל כמה דקות.
2. התחייבו לשמור על תיבת הדואר הנכנס שלכם ריקה.
3. תייקו חומרים מתיבת הדואר הנכנס בתיקיות שונות שדורשות פעולות שונות.
4. צרו תיקיות בנושאים שונים כדי שתוכלו לחפש אימיילים בצורה יותר נוחה.
5. חוק שתי הדקות: אם קיבלתם אימיל שאפשר לטפל בו בשתי דקות או פחות, טפלו בו מיד. אבל צרו קובץ לאימיילים שלוקחים זמן רב יותר.
6. קבעו תאריך לניקוי תיבת הדואר הנכנס שלכם ואל תקדישו לכך יותר משעה בכל פעם.
7. בטלו את האפשרות לשליחה וקבלה של דואר באופן אוטומטי.
8. צרו זמנים מסודרים לבדוק את הדואר האלקטרוני שלכם.
9. שתפו אחרים בניסיון שלכם להיגמל מהתמכרות (לא את הבוס,כמובן...)
10. הפחיתו את כמות הדואר שאתם מקבלים (כמו ניוזליטרים שאתם מנויים עליהם ובחיים לא קראתם...).
11. התייחסו לנושא אחד בכל הודעה שאתם שולחים ומחקו הערות מיותרות משורת הנושא בהודעות שאתם מעבירים.
12. חגגו את הגישה החדשה שלכם לאימייל! (כמובן שזו סיבה למסיבה. אולי נשלח לכולם אימייל להודיע להם על היום והשעה?...)
בעיתון ידיעות אחרונות, מהתאריך 22 לפברואר 2007, פורסמו הצעותיה של יועצת אמריקאית, אשר פירסמה תוכנית ב 12 שלבים ל"מכורי המיילים". ואלו עיקרי הדברים:
1. הכירו בעובדה שחייכם סובבים סביב האיימל ונסו לא לגשת אליו כל כמה דקות.
2. התחייבו לשמור על תיבת הדואר הנכנס שלכם ריקה.
3. תייקו חומרים מתיבת הדואר הנכנס בתיקיות שונות שדורשות פעולות שונות.
4. צרו תיקיות בנושאים שונים כדי שתוכלו לחפש אימיילים בצורה יותר נוחה.
5. חוק שתי הדקות: אם קיבלתם אימיל שאפשר לטפל בו בשתי דקות או פחות, טפלו בו מיד. אבל צרו קובץ לאימיילים שלוקחים זמן רב יותר.
6. קבעו תאריך לניקוי תיבת הדואר הנכנס שלכם ואל תקדישו לכך יותר משעה בכל פעם.
7. בטלו את האפשרות לשליחה וקבלה של דואר באופן אוטומטי.
8. צרו זמנים מסודרים לבדוק את הדואר האלקטרוני שלכם.
9. שתפו אחרים בניסיון שלכם להיגמל מהתמכרות (לא את הבוס,כמובן...)
10. הפחיתו את כמות הדואר שאתם מקבלים (כמו ניוזליטרים שאתם מנויים עליהם ובחיים לא קראתם...).
11. התייחסו לנושא אחד בכל הודעה שאתם שולחים ומחקו הערות מיותרות משורת הנושא בהודעות שאתם מעבירים.
12. חגגו את הגישה החדשה שלכם לאימייל! (כמובן שזו סיבה למסיבה. אולי נשלח לכולם אימייל להודיע להם על היום והשעה?...)
איך לקבל החלטות וליישמן בלי היסוס או מה אומר חוק 3 השניות?
הנה טיפ למהססים בקבלת החלטות:
שמעתם על חוק ה-3 שניות?
את החוק למדתי ממש לא מזמן ומהרגע ששמעתי עליו ויישמתי אותו החיים נהיו קלים יותר.
החוק אומר שמהרגע שמחליטים לעשות משהו יש לפעול תוך שלוש שניות. זה הזמן שלוקח למוח שלנו להעלות התנגדויות. אם אנחנו פועלים לפני כן, הקול הקטן שבתוכנו שמעלה היסוסים וחששות לא מספיק להרים את קולו.
במקור החוק מדבר על על מציאת בני זוג פוטנציאליים במסיבות, מועדונים ומקומות בילוי, והוא קובע שמהרגע שבו ראיתם מישהו שמוצא חן בעיניכם אתם חייבים לגשת אליו בתוך שלוש שניות לכל היותר.
את החוק הזה השליכו גם על קבלת החלטות בנושאים אחרים ותראו - זה פשוט עובד!
הנה טיפ למהססים בקבלת החלטות:
שמעתם על חוק ה-3 שניות?
את החוק למדתי ממש לא מזמן ומהרגע ששמעתי עליו ויישמתי אותו החיים נהיו קלים יותר.
החוק אומר שמהרגע שמחליטים לעשות משהו יש לפעול תוך שלוש שניות. זה הזמן שלוקח למוח שלנו להעלות התנגדויות. אם אנחנו פועלים לפני כן, הקול הקטן שבתוכנו שמעלה היסוסים וחששות לא מספיק להרים את קולו.
במקור החוק מדבר על על מציאת בני זוג פוטנציאליים במסיבות, מועדונים ומקומות בילוי, והוא קובע שמהרגע שבו ראיתם מישהו שמוצא חן בעיניכם אתם חייבים לגשת אליו בתוך שלוש שניות לכל היותר.
את החוק הזה השליכו גם על קבלת החלטות בנושאים אחרים ותראו - זה פשוט עובד!
מהי הזכאות לעבודה מועדפת?
על-פי חוק הביטוח הלאומי משולם מענק חד-פעמי פטור ממס לחיילים משוחררים משירות חובה, או לבנות שסיימו שירות לאומי )אם שירתו 6 חודשים לפחות.
1. עליך לעבוד בעבודה שהוכרה בחוק כעבודה נדרשת.
2. עליך לעבוד שישה חודשים מלאים, שבהם צברת לפחות 051 ימים (רצופים או לא רצופים) באחת מהעבודות שהוכרו כעבודות נדרשות, וזאת במהלך שנתיים (24 חודשים) מיום שהשתחררת משירות חובה (ובלבד שביום תחילת העבודה הנדרשת היית זכאי לדמי אבטלה).
שימו לב: אם עברת משירות חובה לשירות בקבע - תוכל לצבור את 6 החודשים רק עד תום שנתיים (24 חודשים) מיום סיום שירותך בחובה.
על-פי חוק הביטוח הלאומי משולם מענק חד-פעמי פטור ממס לחיילים משוחררים משירות חובה, או לבנות שסיימו שירות לאומי )אם שירתו 6 חודשים לפחות.
1. עליך לעבוד בעבודה שהוכרה בחוק כעבודה נדרשת.
2. עליך לעבוד שישה חודשים מלאים, שבהם צברת לפחות 051 ימים (רצופים או לא רצופים) באחת מהעבודות שהוכרו כעבודות נדרשות, וזאת במהלך שנתיים (24 חודשים) מיום שהשתחררת משירות חובה (ובלבד שביום תחילת העבודה הנדרשת היית זכאי לדמי אבטלה).
שימו לב: אם עברת משירות חובה לשירות בקבע - תוכל לצבור את 6 החודשים רק עד תום שנתיים (24 חודשים) מיום סיום שירותך בחובה.
יצאנו לפנסיה אבל אין לנו הכנסה מספקת. מה עושים?
אפשרות חשובה בדיוק לבעייה זו נקראת "משכנתא הפוכה" ובה תקבלו הלוואה על חשבון נכס שברשותכם ושלא תרצו לממש, כמו דירה או בית בו אתם מתגוררים. הרעיון: הבנק או החברה המלווה נותנים לכם סכום חודשי על חשבון הנכס שברשותכם. ביום בו תחזירו ציוד לבורא יצטרכו היורשים להחזיר את החוב לבנק ויוכלו לעשות זאת במימוש הנכס על ידי מכירתו או השכרתו או מכספם שלהם. אם זה מזכיר לכם משכנתא זה לא מקרה - זו משכנתא בהפוך: סכומים קטנים שאתם מקבלים על בסיס חודשי על חשבון הנכס הגדול. זה מתאים מאד למי שיצאו לפנסיה ואין להם מספיק הכנסות לצורך הקיום.
אפשרות חשובה בדיוק לבעייה זו נקראת "משכנתא הפוכה" ובה תקבלו הלוואה על חשבון נכס שברשותכם ושלא תרצו לממש, כמו דירה או בית בו אתם מתגוררים. הרעיון: הבנק או החברה המלווה נותנים לכם סכום חודשי על חשבון הנכס שברשותכם. ביום בו תחזירו ציוד לבורא יצטרכו היורשים להחזיר את החוב לבנק ויוכלו לעשות זאת במימוש הנכס על ידי מכירתו או השכרתו או מכספם שלהם. אם זה מזכיר לכם משכנתא זה לא מקרה - זו משכנתא בהפוך: סכומים קטנים שאתם מקבלים על בסיס חודשי על חשבון הנכס הגדול. זה מתאים מאד למי שיצאו לפנסיה ואין להם מספיק הכנסות לצורך הקיום.
איך לבלות חופשה בלי הפרעות או עבודה?
כדי לבלות חופשה בלי עבודה עשו כך:
1. כבר בשבועות שלפני היציאה לחופש, התחילו בהכנת רשימת משימות שבהן תטפלו לאחר החופש - זה יקל עליכם ויוריד לחץ. בנוסף, זה יאפשר לכם לא לצאת לחופשה מותשים ורצוצים לחלוטין.
2. כשבועיים לפני היציאה לחופש, שילחו מייל ללקוחות מרכזיים, ספקים גדולים, אנשי מפתח בארגון ושותפים עסקיים והודיעו באילו תאריכים תשהו בחופשה, מי מחליף אתכם ועם מי ליצור קשר במקרה הצורך.
3. לפני היציאה לחופשה, מנו לעצמכם מחליף
4. אם אתם מחויבים לקשר עם לקוחות, ספקים וגורמי חוץ, ודאו שהמחליף, או מישהו אחר, לוקח על עצמו את התפקיד עד לשובכם
5. סגרו לפני היציאה לחופשה תשלומים שאין לדחות עד אחריה, העברות כספיות לספקים וחתימה על המחאות דחופות.
אם אתם מנהלים, עשו כך:
1. הכינו רשימה של פרוייקטים ומשימות כל עובד
2. קיבעו איש קשר, שיוכל (רק הוא) ליצור איתכם קשר במקרה חירום
3. ודאו שבקופה הקטנה יש מלאי מזומנים מספיק להמשך תפקוד בעת חופשתכם.
בעת החופשה:
1. נסו להמעיט בקשר עם המשרד ככל הניתן ואם אינכם יכולים, נסו לצמצמו ככל האפשר וליצור קשר בשעה קבועה בכל יום.
2. הקפידו למלא מצברים, לקרוא וליהנות כי רק כך תוכלו לחזור לתפקוד מלא וחיוני לאחר החופשה.
כדי לבלות חופשה בלי עבודה עשו כך:
1. כבר בשבועות שלפני היציאה לחופש, התחילו בהכנת רשימת משימות שבהן תטפלו לאחר החופש - זה יקל עליכם ויוריד לחץ. בנוסף, זה יאפשר לכם לא לצאת לחופשה מותשים ורצוצים לחלוטין.
2. כשבועיים לפני היציאה לחופש, שילחו מייל ללקוחות מרכזיים, ספקים גדולים, אנשי מפתח בארגון ושותפים עסקיים והודיעו באילו תאריכים תשהו בחופשה, מי מחליף אתכם ועם מי ליצור קשר במקרה הצורך.
3. לפני היציאה לחופשה, מנו לעצמכם מחליף
4. אם אתם מחויבים לקשר עם לקוחות, ספקים וגורמי חוץ, ודאו שהמחליף, או מישהו אחר, לוקח על עצמו את התפקיד עד לשובכם
5. סגרו לפני היציאה לחופשה תשלומים שאין לדחות עד אחריה, העברות כספיות לספקים וחתימה על המחאות דחופות.
אם אתם מנהלים, עשו כך:
1. הכינו רשימה של פרוייקטים ומשימות כל עובד
2. קיבעו איש קשר, שיוכל (רק הוא) ליצור איתכם קשר במקרה חירום
3. ודאו שבקופה הקטנה יש מלאי מזומנים מספיק להמשך תפקוד בעת חופשתכם.
בעת החופשה:
1. נסו להמעיט בקשר עם המשרד ככל הניתן ואם אינכם יכולים, נסו לצמצמו ככל האפשר וליצור קשר בשעה קבועה בכל יום.
2. הקפידו למלא מצברים, לקרוא וליהנות כי רק כך תוכלו לחזור לתפקוד מלא וחיוני לאחר החופשה.
מה חשוב לברר לפני שחותמים על חוזה אישי?
חשוב להכיר את השוק ולדעת מה מקובל לתת ומה אפשר לדרוש בהתאם לניסיון ולסוג המשרה אליה אנו פונים.
בגדול יש לבדוק את הדברים הבאים:
1. מספר ימי חופש שנתיים.
2. קרן פנסיה.
3. ביטוח מנהלים.
4. קרן השתלמות.
5. תשלום עבור שעות נוספות.
6. הודעת פיטורים מראש (מקובל לתת חודש).
7. ביטוחים כגון אובדן כושר עבודה/ ביטוח בריאות.
8. תשלום עבור נסיעות/רכב חברה.
9. דמי הבראה.
10. בונוסים בגין הצלחה/משכורת 13.
ישנם עוד הרבה דברים לבדוק כמו מתי מקבלים אופציות, תשלום עבור ארוחות צהריים, הוצאות מוכרות שונות כגון קורסים ועוד, אך קודם חייבים לדעת טוב מה מקובל לתת בתחום בו מחפשים עבודה.
חשוב להכיר את השוק ולדעת מה מקובל לתת ומה אפשר לדרוש בהתאם לניסיון ולסוג המשרה אליה אנו פונים.
בגדול יש לבדוק את הדברים הבאים:
1. מספר ימי חופש שנתיים.
2. קרן פנסיה.
3. ביטוח מנהלים.
4. קרן השתלמות.
5. תשלום עבור שעות נוספות.
6. הודעת פיטורים מראש (מקובל לתת חודש).
7. ביטוחים כגון אובדן כושר עבודה/ ביטוח בריאות.
8. תשלום עבור נסיעות/רכב חברה.
9. דמי הבראה.
10. בונוסים בגין הצלחה/משכורת 13.
ישנם עוד הרבה דברים לבדוק כמו מתי מקבלים אופציות, תשלום עבור ארוחות צהריים, הוצאות מוכרות שונות כגון קורסים ועוד, אך קודם חייבים לדעת טוב מה מקובל לתת בתחום בו מחפשים עבודה.
איפה כדאי לתלות מראה לפני הפנג שוואי?
אלו המקומות המומלצים לתליית מראה בבית לפי הפנג שוואי:
1. בחדרים חשוכים - המראה מחזירה את האור והאנרגיה מהיקום אל תוך החדר עצמו.
2. באיזורים צרים בבית - מראה התלויה בחלל קטן יוצרת אשליית גודל והופכת את החדר לגדול יותר ממה שהוא במציאות. גם מסדרון צר יכול להיראות רחב יותר ע"י שימוש במראה.
3. חוסר מבני - כשהצורה של הבית אינה ריבועית או מלבנית ייתכן וייוצרו בו חוסרים מבנים. במקרים שכאלה מראה יכולה לסייע בהשלמת האנרגיה
החסרה.
4. בכל מקום שיומלץ ע"י מומחי פאנג שואי לאחר יצירת מפה אישית ובמחיוד באיזורי הבית השייכים לקריירה ובריאות.
אלו המקומות המומלצים לתליית מראה בבית לפי הפנג שוואי:
1. בחדרים חשוכים - המראה מחזירה את האור והאנרגיה מהיקום אל תוך החדר עצמו.
2. באיזורים צרים בבית - מראה התלויה בחלל קטן יוצרת אשליית גודל והופכת את החדר לגדול יותר ממה שהוא במציאות. גם מסדרון צר יכול להיראות רחב יותר ע"י שימוש במראה.
3. חוסר מבני - כשהצורה של הבית אינה ריבועית או מלבנית ייתכן וייוצרו בו חוסרים מבנים. במקרים שכאלה מראה יכולה לסייע בהשלמת האנרגיה
החסרה.
4. בכל מקום שיומלץ ע"י מומחי פאנג שואי לאחר יצירת מפה אישית ובמחיוד באיזורי הבית השייכים לקריירה ובריאות.
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?
במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:
1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).
2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).
3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).
4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:
1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).
2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).
3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).
4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
איך להיות יעיל ופורה בסדר היום שלי ע"י שימוש חכם בחוק פארטו?
נסו למצוא מהן הפעולות שהכי מקדמות את הקריירה והתפוקה שלכם ובצעו אותן בשעות הטובות ביותר שלכם (כלומר, בחלק ה-20%, הפורה ביותר של הזמן שלכם, תוכלו לייצר את הפעולות המקדמות ביותר).
דוגמאות: את פעולותיכם החשובות תוכלו לבצע בשעות הבוקר: העירניות, הקרירות, בטרם התעייפתם והותשתם משלל הסחות הדעת שבהמשך היום.
עוד דוגמה: לכתוב את הספר שלכם בשעות הלילה, אם אתם עובדים בבית, שרק אז הוא הופך שקט ומאפשר לכם ריכוז. באותן שעות תפיקו ב-20% מהזמן, תפוקה עצומה של 80%, בעוד שנסיון לכתוב בשעות היום, עלול להיות קשה יותר ולהנפיק תוצרת מועטה ואיכותית פחות.
נסו למצוא מהן הפעולות שהכי מקדמות את הקריירה והתפוקה שלכם ובצעו אותן בשעות הטובות ביותר שלכם (כלומר, בחלק ה-20%, הפורה ביותר של הזמן שלכם, תוכלו לייצר את הפעולות המקדמות ביותר).
דוגמאות: את פעולותיכם החשובות תוכלו לבצע בשעות הבוקר: העירניות, הקרירות, בטרם התעייפתם והותשתם משלל הסחות הדעת שבהמשך היום.
עוד דוגמה: לכתוב את הספר שלכם בשעות הלילה, אם אתם עובדים בבית, שרק אז הוא הופך שקט ומאפשר לכם ריכוז. באותן שעות תפיקו ב-20% מהזמן, תפוקה עצומה של 80%, בעוד שנסיון לכתוב בשעות היום, עלול להיות קשה יותר ולהנפיק תוצרת מועטה ואיכותית פחות.
איך לשפר את המוניטין האישי ברשת?
הנה דרכים לשיפור המוניטין שלכם ברשת, כך שלא תשרפו את עצמכם בשוק העבודה:
1. עשו על עצמכם גוגל - הכניסו את שמכם באנגלית ובעברית לגוגל וודאו שכל התוצאות בעמוד הראשון תהיינה חיוביות (רצוי מאתרים איכותיים ואמינים).
2. בקשו מאחרים לעשות עליכם גוגל - ייתכן שדווקא הם יעלו על דבר מה שרצוי שלא יתפרסם וניתן לטפל בכך.
3. דאגו לפרופיל נקי ומחמיא - מחקו כל תמונה או פוסט שהעלתם המוציא אתכם לא בצורה מחמיאה. זכרו שאם יש ספק אין ספק.
4. בקשו מאחרים למחוק תוכן לא מחמיא - אם מופיעה תמונה או תוכן הקשור אליכם אצל אחרים ואין ביכולתכם למחוק זאת באופן עצמאי, עשו הכל כדי להגיע אל מי שפרסם אותה ולבקש שהתוכן יוסר או ששממכם לא יוזכר.
5. תיוגים באישור בלבד - ביכולתם לאשר תיוגים שלכם כשאתם מופיעים פוסטים או סטטוסים של אחרים. אשרו רק מה שראוי לפרסום. כמו כן השתמשו בפיצ'ר המאפשר להגדיר פוסטים ישנים כפרטיים לעיינכם בלבד או רק לחברים. וודאו שהנראות שלכם ברשת היא רק בהקשרים חיובים וראויים.
6. שנו את הגדרות האבטחה - שנו את הגדרות האבטחה בפייסבוק, באינסטגרם או בכל רשת בה אתם נמצאים, כך שרק חברים יוכל לראות את התוכן שאתם מעלים.
7. שימוש נכון בקישורים - גוגל מתעדף אתרים שיש בהם קישור לאתרים מובילים ולכן כדאי להשתמש בהם על מנת לימור נוכחות בולטת ברשת ומיקום טוב במנועי החיפוש.
8. שיפור תוצאות החיפוש אודותיכם - הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא יצירת תוכן חיובי ומעניין שיבלוט ויקדם אתכם.
9. הכריזו בעלות על שמכם - בעלות נמוכה יחסית ניתן לשמור את שמכם בתוספת קום. הדבר ימנע הקמת אתרים עתידיים על שמכם העלולים לגרום לכם לנזק.
10. הגדירו התרעה בגוגל - ניתן להגדיר התרעה בגוגל בה תקבלו מידע בכל עם ששמכם מוזכר בגוגל. הדבר יאפשר לכם שליטה מלאה על כל איזכור שלכם ברשת.
הנה דרכים לשיפור המוניטין שלכם ברשת, כך שלא תשרפו את עצמכם בשוק העבודה:
1. עשו על עצמכם גוגל - הכניסו את שמכם באנגלית ובעברית לגוגל וודאו שכל התוצאות בעמוד הראשון תהיינה חיוביות (רצוי מאתרים איכותיים ואמינים).
2. בקשו מאחרים לעשות עליכם גוגל - ייתכן שדווקא הם יעלו על דבר מה שרצוי שלא יתפרסם וניתן לטפל בכך.
3. דאגו לפרופיל נקי ומחמיא - מחקו כל תמונה או פוסט שהעלתם המוציא אתכם לא בצורה מחמיאה. זכרו שאם יש ספק אין ספק.
4. בקשו מאחרים למחוק תוכן לא מחמיא - אם מופיעה תמונה או תוכן הקשור אליכם אצל אחרים ואין ביכולתכם למחוק זאת באופן עצמאי, עשו הכל כדי להגיע אל מי שפרסם אותה ולבקש שהתוכן יוסר או ששממכם לא יוזכר.
5. תיוגים באישור בלבד - ביכולתם לאשר תיוגים שלכם כשאתם מופיעים פוסטים או סטטוסים של אחרים. אשרו רק מה שראוי לפרסום. כמו כן השתמשו בפיצ'ר המאפשר להגדיר פוסטים ישנים כפרטיים לעיינכם בלבד או רק לחברים. וודאו שהנראות שלכם ברשת היא רק בהקשרים חיובים וראויים.
6. שנו את הגדרות האבטחה - שנו את הגדרות האבטחה בפייסבוק, באינסטגרם או בכל רשת בה אתם נמצאים, כך שרק חברים יוכל לראות את התוכן שאתם מעלים.
7. שימוש נכון בקישורים - גוגל מתעדף אתרים שיש בהם קישור לאתרים מובילים ולכן כדאי להשתמש בהם על מנת לימור נוכחות בולטת ברשת ומיקום טוב במנועי החיפוש.
8. שיפור תוצאות החיפוש אודותיכם - הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא יצירת תוכן חיובי ומעניין שיבלוט ויקדם אתכם.
9. הכריזו בעלות על שמכם - בעלות נמוכה יחסית ניתן לשמור את שמכם בתוספת קום. הדבר ימנע הקמת אתרים עתידיים על שמכם העלולים לגרום לכם לנזק.
10. הגדירו התרעה בגוגל - ניתן להגדיר התרעה בגוגל בה תקבלו מידע בכל עם ששמכם מוזכר בגוגל. הדבר יאפשר לכם שליטה מלאה על כל איזכור שלכם ברשת.
אילו נימוקים אוכל להשמיע כנגד פיטורי?
שימוע אמור לאפשר לעובד להשמיע את נימוקיו כנגד הפיטוריו, או מדוע אין החברה יכולה לפטרו. הנה כמה סיבות טובות למניעת פיטורין:
1. הריון שדווח או עדיין לא דווח.
2. יציאה למילואים.
3. פגם בעבודת הצוות בחברה, שפגע בתפקודו של העובד.
4. אי הבנה או חוסר הבנה מתמשך, בין העובד לממונה עליו.
5. הפיטורין יגרמו לחברה פגיעה, שכן העובד יכול לקדם את יעדי הארגון טוב יותר מאחרים.
בכל מקרה, חשוב להגיע לשימוע מצויידים בעובדות מוצקות, תאריכים ומסמכים, שיכולים לגבות את הנימוקים והטיעונים שלכם.
בהצלחה!
שימוע אמור לאפשר לעובד להשמיע את נימוקיו כנגד הפיטוריו, או מדוע אין החברה יכולה לפטרו. הנה כמה סיבות טובות למניעת פיטורין:
1. הריון שדווח או עדיין לא דווח.
2. יציאה למילואים.
3. פגם בעבודת הצוות בחברה, שפגע בתפקודו של העובד.
4. אי הבנה או חוסר הבנה מתמשך, בין העובד לממונה עליו.
5. הפיטורין יגרמו לחברה פגיעה, שכן העובד יכול לקדם את יעדי הארגון טוב יותר מאחרים.
בכל מקרה, חשוב להגיע לשימוע מצויידים בעובדות מוצקות, תאריכים ומסמכים, שיכולים לגבות את הנימוקים והטיעונים שלכם.
בהצלחה!
מה לעשות אם אין לי ניסיון והמעסיקים דורשים ניסיון?
מלכוד חוסר הניסיון ומנגד דרישת המעסיקים לניסיון תעסוקתי הוא מהמוקשים הגדולים שעומדים בפני צעירים המעוניינים לעסוק בתחום שאותו למדו. הנה כמה טיפים למה ניתן לעשות כדי לצבור ניסיון כזה או להציע עיסקה טובה למעסיק:
1. הציעו לעסוק בשכר נמוך מאד או אפילו בהתנדבות, כבר בזמן הלימודים (אתם צוברים ניסיון חשוב והמעסיק מוזיל עלויות)
2. הבהירו בראיון העבודה עד כמה אתם גמישים, רלוונטיים לתפקיד, נכונים ללמוד הכל ובעלי הרגלי עבודה טובים
3. כבר בראיון העבודה ובהמלצות שאתם מקבלים ממעסיקים קודמים נסו להראות ולשדר "רעב בעיניים". לא מעט מעסיקים מחפשים אנשים רעבי הצלחה ומוכנים לוותר על ידע ונסיון בעבור "מכורים להצלחה" שייקחו את הארגון או המחלקה לשמיים בזכות כושר לימוד והתמדה בלתי פוסקת
מלכוד חוסר הניסיון ומנגד דרישת המעסיקים לניסיון תעסוקתי הוא מהמוקשים הגדולים שעומדים בפני צעירים המעוניינים לעסוק בתחום שאותו למדו. הנה כמה טיפים למה ניתן לעשות כדי לצבור ניסיון כזה או להציע עיסקה טובה למעסיק:
1. הציעו לעסוק בשכר נמוך מאד או אפילו בהתנדבות, כבר בזמן הלימודים (אתם צוברים ניסיון חשוב והמעסיק מוזיל עלויות)
2. הבהירו בראיון העבודה עד כמה אתם גמישים, רלוונטיים לתפקיד, נכונים ללמוד הכל ובעלי הרגלי עבודה טובים
3. כבר בראיון העבודה ובהמלצות שאתם מקבלים ממעסיקים קודמים נסו להראות ולשדר "רעב בעיניים". לא מעט מעסיקים מחפשים אנשים רעבי הצלחה ומוכנים לוותר על ידע ונסיון בעבור "מכורים להצלחה" שייקחו את הארגון או המחלקה לשמיים בזכות כושר לימוד והתמדה בלתי פוסקת
איך להתנהג כשמתחלף מנהל במקום העבודה שלי?
זה טבעי וחלק ממה שיקרה תלוי בחשיבה שלכם. נסו לחשוב חיובי וזה יעבור גם אליו.
כדי שתוכלו "לקבל" נכון את המנהל החדש ולזכות במעמד חיובי אצלו, אמצו גם את הכללים הבאים:
1. הקפידו על עמידה בזמנים, דייקנות בהגשת דו"חות וניירות, יציבות והגעה בזמן לכל מקום.
2. במידה ולא הוזמנתם לפגישה עימו, אחרי שבועיים-שלושה, נסו לבקש פגישה שבה תערכו היכרות אישית ותתאמו ציפיות. נסו לבצע מיני-תחקיר על האיש או האשה ולהכין תכנית כללית לשיחה עימם.
3. אם יבקש, נסו, ללא רכילות, לתאר את הארגון והמשמשים בו בתפקידים השונים, מהזוית שלכם. היו חיוביים בתיאורם ואל "תלכלכו" (חלק מהשיחה ילמד הבוס החדש מי אתם ומה האופי שלכם - נאמנות וחברות מוערכים מאד בקרב מנהלים טובים).
4. כבר בתקופה הראשונה של המנהל החדש, נסו "לככב" ביוזמות, הצלחות וסיטואציות שמזמינות מחמאות. המיתוג העצמי הזה יסייע לכם להפוך למרכזיים בארגון, גם אם מקומכם הפורמלי בו אינו גבוה.
5. בנושא היוזמות היזהרו לא להצטייר כיותר מדי היפר-אקטיביים כיוון שיהיו מנהלים שיראו בכך איום מוסווה על מעמדם. נסו לאתר מהו אופיו הניהולי והאם הוא אכן מחפש ומעודד "יזמים" בקרב העובדים.
6. אל תתחנפו אך בהחלט הזמינו מצבים של קירבה אישית לבוס. כל מגע לא פורמלי ואיתור תחביבים ותחומי עניין משותפים ישתלמו לכם בעתיד וייתכן שאף יעשירו אתכם בחוויות חדשות (אם למשל, אתם "מתים" על שייט ולו יש יאכטה...)
7. נסו לא להביך את הבוס החדש בהצעות ויוזמות של דברים גדולים למול פורום רחב אלא באופן אישי.
זה טבעי וחלק ממה שיקרה תלוי בחשיבה שלכם. נסו לחשוב חיובי וזה יעבור גם אליו.
כדי שתוכלו "לקבל" נכון את המנהל החדש ולזכות במעמד חיובי אצלו, אמצו גם את הכללים הבאים:
1. הקפידו על עמידה בזמנים, דייקנות בהגשת דו"חות וניירות, יציבות והגעה בזמן לכל מקום.
2. במידה ולא הוזמנתם לפגישה עימו, אחרי שבועיים-שלושה, נסו לבקש פגישה שבה תערכו היכרות אישית ותתאמו ציפיות. נסו לבצע מיני-תחקיר על האיש או האשה ולהכין תכנית כללית לשיחה עימם.
3. אם יבקש, נסו, ללא רכילות, לתאר את הארגון והמשמשים בו בתפקידים השונים, מהזוית שלכם. היו חיוביים בתיאורם ואל "תלכלכו" (חלק מהשיחה ילמד הבוס החדש מי אתם ומה האופי שלכם - נאמנות וחברות מוערכים מאד בקרב מנהלים טובים).
4. כבר בתקופה הראשונה של המנהל החדש, נסו "לככב" ביוזמות, הצלחות וסיטואציות שמזמינות מחמאות. המיתוג העצמי הזה יסייע לכם להפוך למרכזיים בארגון, גם אם מקומכם הפורמלי בו אינו גבוה.
5. בנושא היוזמות היזהרו לא להצטייר כיותר מדי היפר-אקטיביים כיוון שיהיו מנהלים שיראו בכך איום מוסווה על מעמדם. נסו לאתר מהו אופיו הניהולי והאם הוא אכן מחפש ומעודד "יזמים" בקרב העובדים.
6. אל תתחנפו אך בהחלט הזמינו מצבים של קירבה אישית לבוס. כל מגע לא פורמלי ואיתור תחביבים ותחומי עניין משותפים ישתלמו לכם בעתיד וייתכן שאף יעשירו אתכם בחוויות חדשות (אם למשל, אתם "מתים" על שייט ולו יש יאכטה...)
7. נסו לא להביך את הבוס החדש בהצעות ויוזמות של דברים גדולים למול פורום רחב אלא באופן אישי.
על מה להקפיד במסיבה שנערכת במקום העבודה?
הנה 9 דברים שחשוב להקפיד עליהם במסיבה של מקום העבודה:
1. הקפידו להגיע למסיבה - היא חשובה לקידומכם ולחיזוק הקשרים עם חבריכם לעבודה.
2. בואו בלבוש שהולם את האירוע, חייכו והיו חיוביים ומרוצים.
3. במידה ואתם באים עם בן-הזוג שלכם נסו שלא להינתק מהאחרים לטובתו ולא להתנשק למול עיני הנוכחים.
4. אל תאכלו או תשתו בהגזמה ואם אתם צריכים לעשן - צאו החוצה.
5. במהלך הערב, שוחחו עם רבים מהנוכחים ושווקו את עצמכם ואופייכם הקליל בקרבם.
6. נהלו שיחות קצרות (אל תיתקעו על אחד או שניים כל הערב..) על נושאים שאינם קשורים לעבודה דווקא, ודאי לא בנושאי הקידום או השכר - נושאים קלילים ורצוי כאלה שאינם מעוררי מחלוקת.
7. נסו לפגוש ולעשות היכרות עם נוכחים שאינם מהקבוצה הקרובה עמה אתם בדרך כלל עובדים.
8. עם מנהלים וממונים שוחחו תוך כבוד, אך אל תתחנפו ואל תנסו להפיק רווחים מידיים מהסיטואציה.
9. לאחר המסיבה רשמו לכם דברים שחשוב לזכור, אנשים חדשים שהכרתם, רעיונות שקלטתם וכיוונים שהסתמנו כהתחלה של אפשרויות חדשות לקידום.
הנה 9 דברים שחשוב להקפיד עליהם במסיבה של מקום העבודה:
1. הקפידו להגיע למסיבה - היא חשובה לקידומכם ולחיזוק הקשרים עם חבריכם לעבודה.
2. בואו בלבוש שהולם את האירוע, חייכו והיו חיוביים ומרוצים.
3. במידה ואתם באים עם בן-הזוג שלכם נסו שלא להינתק מהאחרים לטובתו ולא להתנשק למול עיני הנוכחים.
4. אל תאכלו או תשתו בהגזמה ואם אתם צריכים לעשן - צאו החוצה.
5. במהלך הערב, שוחחו עם רבים מהנוכחים ושווקו את עצמכם ואופייכם הקליל בקרבם.
6. נהלו שיחות קצרות (אל תיתקעו על אחד או שניים כל הערב..) על נושאים שאינם קשורים לעבודה דווקא, ודאי לא בנושאי הקידום או השכר - נושאים קלילים ורצוי כאלה שאינם מעוררי מחלוקת.
7. נסו לפגוש ולעשות היכרות עם נוכחים שאינם מהקבוצה הקרובה עמה אתם בדרך כלל עובדים.
8. עם מנהלים וממונים שוחחו תוך כבוד, אך אל תתחנפו ואל תנסו להפיק רווחים מידיים מהסיטואציה.
9. לאחר המסיבה רשמו לכם דברים שחשוב לזכור, אנשים חדשים שהכרתם, רעיונות שקלטתם וכיוונים שהסתמנו כהתחלה של אפשרויות חדשות לקידום.