» «
התמכרויות
איך להיגמל מקרירה כפייתית של דואר האלקטרוני?


בעיתון ידיעות אחרונות, מהתאריך 22 לפברואר 2007, פורסמו הצעותיה של יועצת אמריקאית, אשר פירסמה תוכנית ב 12 שלבים ל"מכורי המיילים". ואלו עיקרי הדברים:

1. הכירו בעובדה שחייכם סובבים סביב האיימל ונסו לא לגשת אליו כל כמה דקות.

2. התחייבו לשמור על תיבת הדואר הנכנס שלכם ריקה.

3. תייקו חומרים מתיבת הדואר הנכנס בתיקיות שונות שדורשות פעולות שונות.

4. צרו תיקיות בנושאים שונים כדי שתוכלו לחפש אימיילים בצורה יותר נוחה.

5. חוק שתי הדקות: אם קיבלתם אימיל שאפשר לטפל בו בשתי דקות או פחות, טפלו בו מיד. אבל צרו קובץ לאימיילים שלוקחים זמן רב יותר.

6. קבעו תאריך לניקוי תיבת הדואר הנכנס שלכם ואל תקדישו לכך יותר משעה בכל פעם.

7. בטלו את האפשרות לשליחה וקבלה של דואר באופן אוטומטי.

8. צרו זמנים מסודרים לבדוק את הדואר האלקטרוני שלכם.

9. שתפו אחרים בניסיון שלכם להיגמל מהתמכרות (לא את הבוס,כמובן...)

10. הפחיתו את כמות הדואר שאתם מקבלים (כמו ניוזליטרים שאתם מנויים עליהם ובחיים לא קראתם...).

11. התייחסו לנושא אחד בכל הודעה שאתם שולחים ומחקו הערות מיותרות משורת הנושא בהודעות שאתם מעבירים.

12. חגגו את הגישה החדשה שלכם לאימייל! (כמובן שזו סיבה למסיבה. אולי נשלח לכולם אימייל להודיע להם על היום והשעה?...)
מס הכנסה
מתי כדאי לעדכן את מס הכנסה בשינויים בתעסוקה?



שינויים תעסוקתיים יכולים להיות משמעותיים ולהוריד את השכר. דיווח מתאים למס הכנסה יביא להקטנת המס ולפיכך - להגדלת ההכנסה.

כדאי לעדכן את מס הכנסה בשינוי בתעסוקתנו במקרים הבאים:

1. לאחר לידה - מס הכנסה עושה את חישוביו ע"פ משכורת מלאה בעוד היולדת מקבלת בתקופת חופשת הלידה כ-70% משכרה בלבד.

2. כשהיקף המשרה צומצם- גם במקרה שהיקף המשרה מצטמצם מס הכנסה ממשיך לעשות את חישוביו ע"פ בסיס השכר של משרה מלאה.

3. בתקופת חופשה בין עבודות או ביציאה לחופשה ללא תשלום.
מקום עבודה
איך להתנהג כשמתחלף מנהל במקום העבודה שלי?


זה טבעי וחלק ממה שיקרה תלוי בחשיבה שלכם. נסו לחשוב חיובי וזה יעבור גם אליו.

כדי שתוכלו "לקבל" נכון את המנהל החדש ולזכות במעמד חיובי אצלו, אמצו גם את הכללים הבאים:

1. הקפידו על עמידה בזמנים, דייקנות בהגשת דו"חות וניירות, יציבות והגעה בזמן לכל מקום.

2. במידה ולא הוזמנתם לפגישה עימו, אחרי שבועיים-שלושה, נסו לבקש פגישה שבה תערכו היכרות אישית ותתאמו ציפיות. נסו לבצע מיני-תחקיר על האיש או האשה ולהכין תכנית כללית לשיחה עימם.

3. אם יבקש, נסו, ללא רכילות, לתאר את הארגון והמשמשים בו בתפקידים השונים, מהזוית שלכם. היו חיוביים בתיאורם ואל "תלכלכו" (חלק מהשיחה ילמד הבוס החדש מי אתם ומה האופי שלכם - נאמנות וחברות מוערכים מאד בקרב מנהלים טובים).

4. כבר בתקופה הראשונה של המנהל החדש, נסו "לככב" ביוזמות, הצלחות וסיטואציות שמזמינות מחמאות. המיתוג העצמי הזה יסייע לכם להפוך למרכזיים בארגון, גם אם מקומכם הפורמלי בו אינו גבוה.

5. בנושא היוזמות היזהרו לא להצטייר כיותר מדי היפר-אקטיביים כיוון שיהיו מנהלים שיראו בכך איום מוסווה על מעמדם. נסו לאתר מהו אופיו הניהולי והאם הוא אכן מחפש ומעודד "יזמים" בקרב העובדים.

6. אל תתחנפו אך בהחלט הזמינו מצבים של קירבה אישית לבוס. כל מגע לא פורמלי ואיתור תחביבים ותחומי עניין משותפים ישתלמו לכם בעתיד וייתכן שאף יעשירו אתכם בחוויות חדשות (אם למשל, אתם "מתים" על שייט ולו יש יאכטה...)

7. נסו לא להביך את הבוס החדש בהצעות ויוזמות של דברים גדולים למול פורום רחב אלא באופן אישי.
חיים
איך להשיג הישגים גדולים באמצעות דמיון מודרך?



הבעיה של רובנו היא שקשה להפריד את החזון והרצון הגדול לשלבים.
לכן, בואו ננסה לחשוב ולדמיין איך נרצה את חיינו בעוד כך וכך זמן (למשל עוד 50 שנה - איך יהיו חיינו?) במגוון היבטי החיים:

- במה אנו עובדים

- איפה אנחנו גרים

- מה אנחנו עושים

- מיהם חברינו

וכדומה.. אפשר להשתולל לגמרי בדמיון, ללכת על גדול, לחשוב על הדברים הכי לא סבירים.

לאחר מכן נחזור לאחור בזמן, לעוד 20 שנים, 10 שנים, 5 שנים ושנה. ונשאלת השאלה מה צריך שיהיה בתוך שנה, כדי שאכן בתוך 5 שנים נגיע להיכן שנרצה, כדי שעוד 10 שנים נגיע וכן הלאה..

כך נוכל לבנות את ההתנהלות המיידית ל"יציאה לדרך" למסע הארוך למימוש השאיפות הללו.

קריירה

קריירה
מאילו טעויות להימנע בכתיבת קורות חיים?
איך לא כותבים קורות חיים?


בכתיבת קורות חיים חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

- לא לכתוב משפטים ארוכים ולא ענייניים.

- הימנעו מפרטי השכלה לא רלוונטית

- הקפידו שלא לשלוח בצורה מבולגנת ולא אסתטית

- אל תתרברבו

- אל תעשו שימוש ביותר מ-3 גופנים (פונטים) ו-2 צבעים.

- אל תבליטו שירות ביחידה סודית בצה"ל (דיסקרטיות היא תכונה מועדפת)

- אל תפנו למשרות שבהן אתם לא עונים על כל או על הדרישות החשובות למישרה. חבל על זמנכם ולהתאכזב.

- אל תשלחו באמצעים ישנים ולא מודרניים, כגון פקס או דואר רגיל.

- אל תשקרו או תנפחו ג'ובים קודמים.

- אל תסגירו מידע על מקומות עבודה קודמים.

- אל תכתבו עם שגיאות כתיב, בדקו היטב טעויות הקלדה.

- הקפידו על קורות חיים מובנים ופשוטים לקריאה.

- קצרו, סכמו עשר שנות ניסיון על דף אחד לכל היותר.
מבחני השמה
מה חשוב בלימוד והכנה למבחני ההשמה?



כל הנושא שנוי במחלוקת - רבים רואים בו עוד צורה שבה גופים עושים כסף על חשבונם של תמימים שרוצים להתקבל לעבודה ולא פחות מכך - ניטרול של טכניקת מיון. לדבריהם, לימוד זה פוגע במעסיקים (הוא מביא להעסקת עובדים שלא בהכרח מתאימים אלא כאלה שלמדו לענות נכון על המבחנים) ובדיעבד - גם בעובד הלא מתאים שמתקבל ואחרי כן מתגלה כלא מתאים למישרה ומפוטר או נפגע.

מצד שני, לומדים שם את הטכניקות להתמודדות עם שאלות ומבחנים שמטרתם לנסות לאפיין את המועמד וליצור את הרושם הנדרש כדי להתקבל לעבודה - ממש כמו מבחן פסיכומטרי לאוניברסיטה ומבחנים דומים.
קריירה
איך להתמודד עם שאלות מביכות בראיון עבודה?



פעמים רבות מראיינים נוטים לשאול שאלות אישיות מדי או מביכות מדי, שאלות אילו עלולות להוות דיל ברייקר בעיקר כשהן תופסות אותנו לא מוכנים.

בשלב הראשון חשוב להבין שזכותו של מראיין לשאול אותנו כל מה שהוא מוצא לנכון (בגבול הסביר) ולכן מומלץ לא להפגין תרעומת על שאלה שלא ציפינו לה. השתדלו להיות כמה שיותר אמיתיים בתשובה, אל תגידו מה שלדעתכם המראיין רוצה לשמוע, במקרים רבים שאלות מסוג אילו נועדו על מנת לבדוק את מידת הכנות שלכם או לחילופין לקבוע באמת ובתמים האם התוכניות האישיות שלכם משתלבות עם דרישות התפקיד. במידה ונתקלתם בשאלה שבאמת אין לכם עליה מענה מיידי, מומלץ לבקש לחשוב על הנושא ולחזור עם תשובה.
משכורת
איך לקבל העלאה בשכר?
לפני שניגשים לבוס לבקש העלה בשכר, כדאי לעשות עבודת הכנה קצרה ולהגיע מוכנים.

הנה כמה טיפים שיועילו לכם, בבואכם לקבל העלת שכר:

1. בדקו מי האחראי הישיר להעלאת שכרכם ומתי נהוג בחברה בה אתם עובדים להעלות שכר וגשו לממונה בהתאם למידע זה.

2. במידה ומנהלכם האישי אינו אחראי להעלאת השכר, רצוי לעדכן אותו שאתם מעוניינים בכך ולבקש ממנו את המלצותיו בעת הצורך.

3. וודאו כי אינכם מבקש העלה בלתי סבירה והסתמך על נתונים השוואתיים על שכרם של מקבילים לך בשוק העבודה.

4. אספו נתונים רבים ככל האפשר על הישגיכם, הצלחותיכם והתקדמותכם בתפקיד והציגו אותם לבוס בזמן שיחת העלאת השכר.

5. אם לאחרונה הצלחתם הגיע להישגים יוצאי דופן, נסו לקיים את השיחה סמוך לזמן זה.

6. הכינו את עצמכם מראש לכך שבקשתכם לא תענה בחיוב, שקלו מה תהיה עמדתכם ואיזו תשובה תתנו. החליטו מראש עד כמה תהיו מוכנים להתפשר וכמו כן חשבן על חלופות לכסף בצורת תנאי עבודה משופרים (שדרוג טלפון נייד, מחשב,רכב,חופשות ועוד).

7. היו עניינים בשיחה, אך הקפידו גם להיות קשובים לדברי הבוס ו"לזרום" עם השיחה.

בהצלחה!


קורות חיים
על מה להקפיד בכתיבת קורות חיים?
איך לכתוב קורות חיים?

בכתיבת קורות חיים הקפידו על הדברים הבאים:

1. הקדימו לקורות החיים דף שיכלול כמה מילים על המשרה בה אתם רוצים ומדוע אתם מתאימים לה (היתרונות שלכם).

2. הגשה אסתטית.

3. כתב גדול וקריא, נקי משגיאות כתיב

4. כותרת וחלוקה ברורה לכל נושא.

5. כתיבה קצרה ועניינית.

6. סדר קורות החיים: פרטים, השכלה, נסיון, שפות וידע במחשב.

7. שימרו על רצף בקורות החיים. כל חור בהם מעורר שאלות.

8. שירתם ביחידה סודית? אל תבליטו זאת, כי זה יעורר חשש לגבי הדיסקרטיות שלכם, שחשובה למעסיקים מאד.

9. במידה ואתם שולחים קובץ מחשב עם קורות חיים - תנו לקובץ שם יחודי (שיכלול את שימכם) כדי להבדילו מקבצים של מועמדים אחרים.

10. לכתוב אמת בלבד. שקרים מתגלים די מהר ודווקא כשרוצים אתכם ומתחילים לברר..

11. נסו להעביר קורות חיים באמצעות מישהו שעובד בארגון (זה יהווה יתרון לעומת אחרים). אין לכם מישהו כזה? - שלחו במייל ולא בפקס או בדואר רגיל.

12 צירוף של תמונתכם יהווה יתרון.

13 אם המישרה היא לתחום או למקום יצירתי, חישבו על רעיון מקורי שימשוך תשומת לב אליכם (סרטון, מצגת, סרטון אנימציה, שימוש במולטימדיה, גימיק מבדל).
על מה בנוי נאום טוב ואיך על הנואם להיראות?



על הנואם להקפיד על הדברים הבאים כדי להצליח בנאום:

1. בוטח אך לא שחצני

2. מדויק ומטופח למראה

3. בעל שפת גוף התומכת במסר שהוא מעביר בנאום


כמו כן חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

1. להגיע מוכן מראש (אפשר עם כרטיסיות או מצגת)

2. נאום הבנוי על פי מבנה עם פתיחה, שיא וסיום חזק

3. מכוון לגובה העיניים של הקהל אך מספיק גמיש ולהשתנות בהתאם לאירועים בשטח

4. מגובה בעובדות ושיוצגו דוגמאות למסרים שנאמרים בו

5. נאום העושה שימוש בהומור ובהפסקות קלות כדי ליצור מתח אצל המאזינים

6. שמאפשר מנוחה קלה לנואם (ושתייה של כוס מים)


הגולש מיכאל מציע עוד המלצות:

1. חובה להתחשב באוכלוסיה אליה מופנה הנאום ולהתאים את שפת הנאום בהתאם.

2. כדאי להשתמש בחוק ה-3, שיהיו 3 רעיונות מרכזיים ולחזור עליהם 3 פעמים במהלך הנאום- כך שהקהל יפנים את המסר!

3. להקפיד להביט בעיני הקהל, ליצור קשר עין עם כמה שיותר אנשים מהקהל ולא להתמקד במישהו אחד

4. לשנות את האינטונציה במהלך הנאום ( קול גבוה קול נמוך)

5. להקפיד לשנות את המיקום, לא לעמוד כמו בול עץ במקום אחד או להישאר כל הזמן בשטח מסוים כמו נמר בכלוב

6. כדי להלהיב את הקהל אפשר לדבר בהתלהבות ולהשתמש בתנועות ידיים...
באיזה מקום כדאי לפתוח חנות?



שאלה קשה אבל הנה 5 המלצות לפתיחת חנויות:

1. עדיף חנות פינתית - אם אתם עושים זאת ברחוב אז חנות פינתית תמיד עדיפה (היא ניבטת לשני רחובות - חשיפה כפולה).

2. איזור עם פעילות לאורך כל היום - אם אתם רוצים לעבוד שעות רבות עדיף למצוא מקום שיש בו פעילות בכל שעות היום (בוקר ואחר-הצהריים) ולא רק בחלק ממנו.

3. ליד עוגן מצליח - כדאי לפתוח חנות ליד חנות מצליחה בתחום אחר (למשל, אם תפתחו חנות בגדים ליד בית מרקחת פעיל או סופרמרקט מצליח).

4. לא ליד מתחרים באותו התחום - היזהרו מ"חוק העדר". אל תפתחו חנות כשברדיוס של מאות מטרים מכם ישנה חנות לאותו תחום (אלא אם אתם משוכנעים שהיא כל כך גרועה עד שיש לכם סיכוי לגרום לה להיסגר - בכל מקרה אחר זה עלול להיות כישלון).

5. בכניסה לקניון או ליד חנות עוגן בו - אם אתם פותחים בקניון הרי שליד הכניסה אתם חשופים לקהל יעד מיידי ורב וכמובן - ליד חנויות "עוגן" מצליחות.
על מה להקפיד כשעובדים מהבית?



בעבודה מהבית יש להקפיד על הדברים הבאים:

1. משרד - להקצות חדר או פינה נפרדת משאר חדרי הבית, פינה שתהיה מיועדת לעבודה בלבד, עם שולחן עבודה אמיתי ולא על הספה.

2. אמצעים - לרכוש מחשב נייד, לבנות אתר אינטרנט ולחבר קו טלפון קווי נפרד, שיהיה מיועד לעסק בלבד.

3. זמן עבודה - להגדיר שעות עבודה ברורות וליידע על כך את כל מי שקשור אליכם מבחינת עבודה, וכמובן את בני הבית.

4. ניתוק פונקציונלי - לא לבצע עבודות בית בזמן השעות שהוגדרו לעבודה.

5. קוד לבוש - לא לעבוד עם פי'גמה או בגדי בית. להתלבש כראוי ואף להתאפר כפי שהייתם עושים לו יצאתם לעבודה מחוץ לבית.

6. פגישות ניתן לעשות בבית קפה קרוב - באווירה עסקית, אך לא מכופתרת. הרבה עושים את זה.

7. לקבל ייעוץ שיווקי ופיננסי - עסק בבית, כמו כל עסק אחר, אמור להתנהל עם תכנית עסקית מסודרת ולא רק על בסיס רעיון מבריק, לכן רצוי כבר בשלבים הראשוניים לקבל ייעוץ מבעלי מקצוע כיצד לבנות ולנהל את העסק בצורה הנכונה.

8. לא להיסגר בבית - חשוב לקבוע פגישות מחוץ לבית ולהקפיד להשתתף בכנסים, ימי עיון או כל פגישה עסקית אחרת הנוגעת לתחום עיסוקכם.
איך לחקור ביעילות על אנשים באינטרנט?



ראשית, הכי פשוט הוא חיפוש ממוקד ב-Google - פשוט הכנסת השם ופרטים מבדילים, כמו העיר שבה חי, מוסד לימודי, תחביב שיתכן שהוא עוסק בו ברשת וכדומה.

באתר wink.com תוכלו לאתר מתוך יותר מ-300 מליון אנשים, בצורה קלה יחסית ולקבל עליהם פרטים מכל רחבי הרשת, הרשתות החברתיות שבהם הם רשומים ועוד. זו דרך מצויינת ליצור או לחדש קשרים ישנים, או לגלות את בעל הבית שלכם, שמתעקש לא לקבל שכר דירה.. זוהי גם דרך טובה לראות איך אתם מופיעים ברשת והאם יש דברים שלא הייתם רוצים שהבוס העתידי או המתחרה העיסקי שלכם יראה.

באתר pipl.com תוכלו למצוא בצורה דומה ולעיתים עוד יותר טובה, אנשים עם נוכחות ברשת וברשתות החברתיות.

חיפוש בפייסבוק יתן לכם תוצאות מפתיעות, גם בגלל שהיא הגדולה ביותר וגם בשל העובדה שרבים פותחים שם פרופיל וגם אם לא נוכחים שם באופן יומיומי, הם מקפידים לבדוק מעת לעת את המסרים שקיבלו.
מה המראיינים רוצים לדעת בראיון עבודה?


בראיון עבודה ירצו המראיינים לדעת עליכם את הפרטים הבאים:

1. מהי נקודת הפתיחה שלכם ולאן הגעתם מבחינה מקצועית עד היום

2. האם אתם מסוגלים ללמוד במהירות

3. האם יש לכם את הגישה שהם מחפשים לתפקיד המבוקש

4. רמת הביטחון העצמי שלכם

5. עד כמה תכונותיכם ישפיעו לטובה על החברה

6. את אופן ההתמודדות שלכם עם נקודות התורפה והחולשה של עצמכם

7. את רמת המוטיבציה שלכם

8. כמה הגעתם מוכנים לראיון מבחינת הידע שלכם על החברה ועל התפקיד

9. בדיקת אמינות

10. בדיקת מקצועיות

11. יכולת הסקת מסקנות ושינויים שעשיתם עקב אירועי עבר

12. רמת ההתחייבות שלכם

13. רמת המסירות, ההתלהבות והשאפתנות

14. יכולתכם לעבוד בצוות

15. יכולת ההתמודדות שלכם במצבי לחץ

16. היכולת לקבל סמכות
איך מפרסמים מודעת דרושים לחיפוש עובדים?


כאשר מפרסמים מודעות דרושים לחיפוש עובדים יש לציין את סוג המשרה, אזור העבודה, שעות העבודה, משרה מלאה או חלקית, דרישות התפקיד וקריטריונים לקבלה (ניסיון, תארים וכד'). חשוב לציין את שני המינים. כדאי לציין בסוף המודעה "סודיות מובטחת" כדי לפנות גם לאנשים עובדים.

בעיתונים כדאי לקצר ככל הניתן להוזלת מחיר המודעה. באינטרנט ניתן לפרט יותר.

נוסח מודעה לדוגמא:
לחברת עעע דרושים מנהלי תיקי לקוחות.
משרה מלאה באזור חיפה.
אוריינטציה שיווקית- חובה . כושר ביטוי גבוה. ניסיון במכירות-יתרון.
קו"ח: (מייל, פקס) לעוזי. סודיות מובטחת.
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?


במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:

1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).

2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).

3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).

4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
על מה להקפיד במסיבה שנערכת במקום העבודה?



הנה 9 דברים שחשוב להקפיד עליהם במסיבה של מקום העבודה:

1. הקפידו להגיע למסיבה - היא חשובה לקידומכם ולחיזוק הקשרים עם חבריכם לעבודה.

2. בואו בלבוש שהולם את האירוע, חייכו והיו חיוביים ומרוצים.

3. במידה ואתם באים עם בן-הזוג שלכם נסו שלא להינתק מהאחרים לטובתו ולא להתנשק למול עיני הנוכחים.

4. אל תאכלו או תשתו בהגזמה ואם אתם צריכים לעשן - צאו החוצה.

5. במהלך הערב, שוחחו עם רבים מהנוכחים ושווקו את עצמכם ואופייכם הקליל בקרבם.

6. נהלו שיחות קצרות (אל תיתקעו על אחד או שניים כל הערב..) על נושאים שאינם קשורים לעבודה דווקא, ודאי לא בנושאי הקידום או השכר - נושאים קלילים ורצוי כאלה שאינם מעוררי מחלוקת.

7. נסו לפגוש ולעשות היכרות עם נוכחים שאינם מהקבוצה הקרובה עמה אתם בדרך כלל עובדים.

8. עם מנהלים וממונים שוחחו תוך כבוד, אך אל תתחנפו ואל תנסו להפיק רווחים מידיים מהסיטואציה.

9. לאחר המסיבה רשמו לכם דברים שחשוב לזכור, אנשים חדשים שהכרתם, רעיונות שקלטתם וכיוונים שהסתמנו כהתחלה של אפשרויות חדשות לקידום.


מה לעשות אם אין לי ניסיון והמעסיקים דורשים ניסיון?


מלכוד חוסר הניסיון ומנגד דרישת המעסיקים לניסיון תעסוקתי הוא מהמוקשים הגדולים שעומדים בפני צעירים המעוניינים לעסוק בתחום שאותו למדו. הנה כמה טיפים למה ניתן לעשות כדי לצבור ניסיון כזה או להציע עיסקה טובה למעסיק:

- הציעו לעסוק בשכר נמוך מאד או אפילו בהתנדבות, כבר בזמן הלימודים (אתם צוברים נסיון חשוב והמעסיק מוזיל עלויות)

- הבהירו בראיון העבודה עד כמה אתם גמישים, רלוונטיים לתפקיד, נכונים ללמוד הכל ובעלי הרגלי עבודה טובים

- כבר בראיון העבודה ובהמלצות שאתם מקבלים ממעסיקים קודמים נסו להראות ולשדר "רעב בעיניים". לא מעט מעסיקים מחפשים אנשים רעבי הצלחה ומוכנים לוותר על ידע ונסיון בעבור "מכורים להצלחה" שייקחו את הארגון או המחלקה לשמיים בזכות כושר לימוד והתמדה בלתי פוסקת
איך להיות יעיל ופורה בסדר היום שלי ע"י שימוש חכם בחוק פארטו?
נסו למצוא מהן הפעולות שהכי מקדמות את הקריירה והתפוקה שלכם ובצעו אותן בשעות הטובות ביותר שלכם (כלומר, בחלק ה-20%, הפורה ביותר של הזמן שלכם, תוכלו לייצר את הפעולות המקדמות ביותר).

דוגמאות: את פעולותיכם החשובות תוכלו לבצע בשעות הבוקר: העירניות, הקרירות, בטרם התעייפתם והותשתם משלל הסחות הדעת שבהמשך היום.

עוד דוגמה: לכתוב את הספר שלכם בשעות הלילה, אם אתם עובדים בבית, שרק אז הוא הופך שקט ומאפשר לכם ריכוז. באותן שעות תפיקו ב-20% מהזמן, תפוקה עצומה של 80%, בעוד שנסיון לכתוב בשעות היום, עלול להיות קשה יותר ולהנפיק תוצרת מועטה ואיכותית פחות.
איזה עסק לפתוח בשכונה יחסית גדולה?


איזה עסק כדאי לפתוח באיזו סביבה אינה שאלה פשוטה ואין עליה תשובה חד משמעית. צריך להכיר היטב את המקום בו אתה מתעתד לפתוח עסק, איזו אוכלוסיה מגיע למקום זה (ילדים, נוער, קשישים) כן מה הם הצרכים שלה. ומה הערך המוסף שיכול לספק העסק שלך או השירות שתתן לאוכלוסיה זו והאם זה משתלם כלכלית לשני הצדדים לקנות אצלך/או למכור במחירי שוק את השירותים שלך.

בכל אופן אם אתה מעוניין לקחת כמה שפחות סיכונים התחל בדוכן רצוי בתחום המזון ומכור שם דברים מאכלים יחודיים שלא נמכרים סביבך, או שתמכור מוצרים אחרים כגון ספרים צעצועים ועוד בשיטת הקונסגנציה.
איך לבקש ולקבל העלאה בשכר?




לבקשת העלאה בשכר עשו את 5 הדברים הבאים:

1. בדקו את המצב בחברה - ודאו שהמציאות מאפשרת לתת לכם העלאה (בדקו אם עמיתיכם מקבלים יותר, אם בזמן האחרון מישהו קיבל העלאה, אם החברה במצב טוב וכדומה) ומה המשכורות של מקביליכם בחברות מתחרות.

2. פרסמו הצלחות - רצוי בתקופה שלפני בקשת ההעלאה להביא לידיעת הממונים עליכם את הצלחותיכם ושביעות הרצון של לקוחות החברה מתפקודכם מולם (כולל מכתבי תודה שקיבלתם מהם וכדומה).

3. הכינו שיעורי בית - בפגישה היו מגובשים וריאליים לגבי בקשתכם להעלאה (בדרך כלל עד 15% העלאה) ואל תבואו עם רעיון כללי של "אני רוצה לקבל יותר" בלי לציין למה אתם מצפים.

4. היו בטוחים בעצמכם - הדגישו את תרומתכם לחברה והייחוד שלכם, ציינו הצלחות של הזמן האחרון, פרוייקטים שנוספו לעבודתכם, תודות שהעבירו לקוחות של החברה אליכם ויכולות חדשות שרכשתם (בהשכלה או במיומנות שרכשתם מחוץ לחברה).

5. שמרו על עמימות - בשום מקרה אל תאיימו בעזיבה של החברה, אם לא תיענה בקשתכם, אך שימרו את האופציות עמומות ואל תתחייבו לדבר. זכרו שכושר המיקוח שלכם קובע וחלקו נעוץ דווקא במה שלא נאמר על ידיכם.
איך לבלות חופשה בלי הפרעות או עבודה?
האם לכתוב קורות חיים בעברית או באנגלית ?
מהי הזכאות לעבודה מועדפת?
איך לקבל החלטות וליישמן בלי היסוס או מה אומר חוק 3 השניות?
אילו נימוקים אוכל להשמיע כנגד פיטורי?