» «
חיים
איך להשיג הישגים גדולים באמצעות דמיון מודרך?



הבעיה של רובנו היא שקשה להפריד את החזון והרצון הגדול לשלבים.
לכן, בואו ננסה לחשוב ולדמיין איך נרצה את חיינו בעוד כך וכך זמן (למשל עוד 50 שנה - איך יהיו חיינו?) במגוון היבטי החיים:

במה אנו עובדים

איפה אנחנו גרים

מה אנחנו עושים

מיהם חברינו

וכדומה.. אפשר להשתולל לגמרי בדמיון, ללכת על גדול, לחשוב על הדברים הכי לא סבירים.

לאחר מכן נחזור לאחור בזמן, לעוד 20 שנים, 10 שנים, 5 שנים ושנה. ונשאלת השאלה מה צריך שיהיה בתוך שנה, כדי שאכן בתוך 5 שנים נגיע להיכן שנרצה, כדי שעוד 10 שנים נגיע וכן הלאה..

כך נוכל לבנות את ההתנהלות המיידית ל"יציאה לדרך" למסע הארוך למימוש השאיפות הללו.
התמכרויות
איך להיגמל מקרירה כפייתית של דואר האלקטרוני?


בעיתון ידיעות אחרונות, מהתאריך 22 לפברואר 2007, פורסמו הצעותיה של יועצת אמריקאית, אשר פירסמה תוכנית ב 12 שלבים ל"מכורי המיילים". ואלו עיקרי הדברים:

1. הכירו בעובדה שחייכם סובבים סביב האיימל ונסו לא לגשת אליו כל כמה דקות.

2. התחייבו לשמור על תיבת הדואר הנכנס שלכם ריקה.

3. תייקו חומרים מתיבת הדואר הנכנס בתיקיות שונות שדורשות פעולות שונות.

4. צרו תיקיות בנושאים שונים כדי שתוכלו לחפש אימיילים בצורה יותר נוחה.

5. חוק שתי הדקות: אם קיבלתם אימיל שאפשר לטפל בו בשתי דקות או פחות, טפלו בו מיד. אבל צרו קובץ לאימיילים שלוקחים זמן רב יותר.

6. קבעו תאריך לניקוי תיבת הדואר הנכנס שלכם ואל תקדישו לכך יותר משעה בכל פעם.

7. בטלו את האפשרות לשליחה וקבלה של דואר באופן אוטומטי.

8. צרו זמנים מסודרים לבדוק את הדואר האלקטרוני שלכם.

9. שתפו אחרים בניסיון שלכם להיגמל מהתמכרות (לא את הבוס,כמובן...)

10. הפחיתו את כמות הדואר שאתם מקבלים (כמו ניוזליטרים שאתם מנויים עליהם ובחיים לא קראתם...).

11. התייחסו לנושא אחד בכל הודעה שאתם שולחים ומחקו הערות מיותרות משורת הנושא בהודעות שאתם מעבירים.

12. חגגו את הגישה החדשה שלכם לאימייל! (כמובן שזו סיבה למסיבה. אולי נשלח לכולם אימייל להודיע להם על היום והשעה?...)
קריירה
איך להצליח בראיון עבודה?
מה השיטות להצלחה בראיון עבודה?
איך מצליחים בראיון עבודה?


לראיון עבודה מוצלח כדאי להקפיד על הכללים הבאים:

1. הגיעו בזמן.

2. הקפידו על הופעה אסתטית.

3. החלו את הפגישה בכמה משפטים קלילים כדי ליצור קרבה ולשבור את הפורמליות.

4. הגיעו עם רמת ידע מספקת על הארגון אליו אתם מנסים להתקבל.

5. במהלך השיחה - דייקו, היו ענייניים, הקפידו על דיבור שוטף ובטחון עצמי אך אל תרימו קול, הפגינו עניין במשרה ובארגון ופחות בתנאים, דברו בגאוה על נסיונכם, הישירו מבט למראיין וסיימו בחיוך.

6. התמקדו בשאלות עליהן אתם נשאלים והשתדלו לא להתפזר מדי.

7. דעו לענות מהן החזקות והחולשות שלכם, אלו שאלות המופיעות בראיונות עבודה רבים.

8. הומור מותר אך אל תגזימו.

9. במהלך הראיון בחנו את המראיין ונסו להתאים עצמכם אליו במחוות ובדיבור - זה יחזק את הכימיה ביניכם.

10. נסו ללמוד מיהו, ממה שמקיף אותו במשרד ועל השולחן, והציגו עצמכם בהתאם.

11. אם יש לחיצות יד הקפידו על לחיצה חזקה אך לא יותר מדי.

12. נהגו בביטחון ושליטה עצמית.
משכורת
איך לקבל העלאה בשכר?
לפני שניגשים לבוס לבקש העלה בשכר, כדאי לעשות עבודת הכנה קצרה ולהגיע מוכנים.

הנה כמה טיפים שיועילו לכם, בבואכם לקבל העלת שכר:

1. בדקו מי האחראי הישיר להעלאת שכרכם ומתי נהוג בחברה בה אתם עובדים להעלות שכר וגשו לממונה בהתאם למידע זה.

2. במידה ומנהלכם האישי אינו אחראי להעלאת השכר, רצוי לעדכן אותו שאתם מעוניינים בכך ולבקש ממנו את המלצותיו בעת הצורך.

3. וודאו כי אינכם מבקש העלה בלתי סבירה והסתמך על נתונים השוואתיים על שכרם של מקבילים לך בשוק העבודה.

4. אספו נתונים רבים ככל האפשר על הישגיכם, הצלחותיכם והתקדמותכם בתפקיד והציגו אותם לבוס בזמן שיחת העלאת השכר.

5. אם לאחרונה הצלחתם הגיע להישגים יוצאי דופן, נסו לקיים את השיחה סמוך לזמן זה.

6. הכינו את עצמכם מראש לכך שבקשתכם לא תענה בחיוב, שקלו מה תהיה עמדתכם ואיזו תשובה תתנו. החליטו מראש עד כמה תהיו מוכנים להתפשר וכמו כן חשבן על חלופות לכסף בצורת תנאי עבודה משופרים (שדרוג טלפון נייד, מחשב,רכב,חופשות ועוד).

7. היו עניינים בשיחה, אך הקפידו גם להיות קשובים לדברי הבוס ו"לזרום" עם השיחה.

בהצלחה!

קריירה

קריירה
איך לבקש ולקבל העלאה בשכר?




לבקשת העלאה בשכר עשו את 5 הדברים הבאים:

1. בדקו את המצב בחברה - ודאו שהמציאות מאפשרת לתת לכם העלאה (בדקו אם עמיתיכם מקבלים יותר, אם בזמן האחרון מישהו קיבל העלאה, אם החברה במצב טוב וכדומה) ומה המשכורות של מקביליכם בחברות מתחרות.

2. פרסמו הצלחות - רצוי בתקופה שלפני בקשת ההעלאה להביא לידיעת הממונים עליכם את הצלחותיכם ושביעות הרצון של לקוחות החברה מתפקודכם מולם (כולל מכתבי תודה שקיבלתם מהם וכדומה).

3. הכינו שיעורי בית - בפגישה היו מגובשים וריאליים לגבי בקשתכם להעלאה (בדרך כלל עד 15% העלאה) ואל תבואו עם רעיון כללי של "אני רוצה לקבל יותר" בלי לציין למה אתם מצפים.

4. היו בטוחים בעצמכם - הדגישו את תרומתכם לחברה והייחוד שלכם, ציינו הצלחות של הזמן האחרון, פרוייקטים שנוספו לעבודתכם, תודות שהעבירו לקוחות של החברה אליכם ויכולות חדשות שרכשתם (בהשכלה או במיומנות שרכשתם מחוץ לחברה).

5. שמרו על עמימות - בשום מקרה אל תאיימו בעזיבה של החברה, אם לא תיענה בקשתכם, אך שימרו את האופציות עמומות ואל תתחייבו לדבר. זכרו שכושר המיקוח שלכם קובע וחלקו נעוץ דווקא במה שלא נאמר על ידיכם.
קורות חיים
על מה להקפיד בכתיבת קורות חיים?
איך לכתוב קורות חיים?

בכתיבת קורות חיים הקפידו על הדברים הבאים:

1. הקדימו לקורות החיים דף שיכלול כמה מילים על המשרה בה אתם רוצים ומדוע אתם מתאימים לה (היתרונות שלכם).

2. הגשה אסתטית.

3. כתב גדול וקריא, נקי משגיאות כתיב

4. כותרת וחלוקה ברורה לכל נושא.

5. כתיבה קצרה ועניינית.

6. סדר קורות החיים: פרטים, השכלה, נסיון, שפות וידע במחשב.

7. שימרו על רצף בקורות החיים. כל חור בהם מעורר שאלות.

8. שירתם ביחידה סודית? אל תבליטו זאת, כי זה יעורר חשש לגבי הדיסקרטיות שלכם, שחשובה למעסיקים מאד.

9. במידה ואתם שולחים קובץ מחשב עם קורות חיים - תנו לקובץ שם יחודי (שיכלול את שימכם) כדי להבדילו מקבצים של מועמדים אחרים.

10. לכתוב אמת בלבד. שקרים מתגלים די מהר ודווקא כשרוצים אתכם ומתחילים לברר..

11. נסו להעביר קורות חיים באמצעות מישהו שעובד בארגון (זה יהווה יתרון לעומת אחרים). אין לכם מישהו כזה? - שלחו במייל ולא בפקס או בדואר רגיל.

12 צירוף של תמונתכם יהווה יתרון.

13 אם המישרה היא לתחום או למקום יצירתי, חישבו על רעיון מקורי שימשוך תשומת לב אליכם (סרטון, מצגת, סרטון אנימציה, שימוש במולטימדיה, גימיק מבדל).
מס הכנסה
מתי כדאי לעדכן את מס הכנסה בשינויים בתעסוקה?



שינויים תעסוקתיים יכולים להיות משמעותיים ולהוריד את השכר. דיווח מתאים למס הכנסה יביא להקטנת המס ולפיכך - להגדלת ההכנסה.

כדאי לעדכן את מס הכנסה בשינוי בתעסוקתנו במקרים הבאים:

1. לאחר לידה - מס הכנסה עושה את חישוביו ע"פ משכורת מלאה בעוד היולדת מקבלת בתקופת חופשת הלידה כ-70% משכרה בלבד.

2. כשהיקף המשרה צומצם- גם במקרה שהיקף המשרה מצטמצם מס הכנסה ממשיך לעשות את חישוביו ע"פ בסיס השכר של משרה מלאה.

3. בתקופת חופשה בין עבודות או ביציאה לחופשה ללא תשלום.
מכירות
איזה עסק לפתוח בשכונה יחסית גדולה?


איזה עסק כדאי לפתוח באיזו סביבה אינה שאלה פשוטה ואין עליה תשובה חד משמעית. צריך להכיר היטב את המקום בו אתה מתעתד לפתוח עסק, איזו אוכלוסיה מגיע למקום זה (ילדים, נוער, קשישים) כן מה הם הצרכים שלה. ומה הערך המוסף שיכול לספק העסק שלך או השירות שתתן לאוכלוסיה זו והאם זה משתלם כלכלית לשני הצדדים לקנות אצלך/או למכור במחירי שוק את השירותים שלך.

בכל אופן אם אתה מעוניין לקחת כמה שפחות סיכונים התחל בדוכן רצוי בתחום המזון ומכור שם דברים מאכלים יחודיים שלא נמכרים סביבך, או שתמכור מוצרים אחרים כגון ספרים צעצועים ועוד בשיטת הקונסגנציה.


קריירה
על מה להקפיד במסיבה שנערכת במקום העבודה?



הנה 9 דברים שחשוב להקפיד עליהם במסיבה של מקום העבודה:

1. הקפידו להגיע למסיבה - היא חשובה לקידומכם ולחיזוק הקשרים עם חבריכם לעבודה.

2. בואו בלבוש שהולם את האירוע, חייכו והיו חיוביים ומרוצים.

3. במידה ואתם באים עם בן-הזוג שלכם נסו שלא להינתק מהאחרים לטובתו ולא להתנשק למול עיני הנוכחים.

4. אל תאכלו או תשתו בהגזמה ואם אתם צריכים לעשן - צאו החוצה.

5. במהלך הערב, שוחחו עם רבים מהנוכחים ושווקו את עצמכם ואופייכם הקליל בקרבם.

6. נהלו שיחות קצרות (אל תיתקעו על אחד או שניים כל הערב..) על נושאים שאינם קשורים לעבודה דווקא, ודאי לא בנושאי הקידום או השכר - נושאים קלילים ורצוי כאלה שאינם מעוררי מחלוקת.

7. נסו לפגוש ולעשות היכרות עם נוכחים שאינם מהקבוצה הקרובה עמה אתם בדרך כלל עובדים.

8. עם מנהלים וממונים שוחחו תוך כבוד, אך אל תתחנפו ואל תנסו להפיק רווחים מידיים מהסיטואציה.

9. לאחר המסיבה רשמו לכם דברים שחשוב לזכור, אנשים חדשים שהכרתם, רעיונות שקלטתם וכיוונים שהסתמנו כהתחלה של אפשרויות חדשות לקידום.
מה לעשות אם אין לי ניסיון והמעסיקים דורשים ניסיון?


מלכוד חוסר הניסיון ומנגד דרישת המעסיקים לניסיון תעסוקתי הוא מהמוקשים הגדולים שעומדים בפני צעירים המעוניינים לעסוק בתחום שאותו למדו. הנה כמה טיפים למה ניתן לעשות כדי לצבור ניסיון כזה או להציע עיסקה טובה למעסיק:

1. הציעו לעסוק בשכר נמוך מאד או אפילו בהתנדבות, כבר בזמן הלימודים (אתם צוברים ניסיון חשוב והמעסיק מוזיל עלויות)

2. הבהירו בראיון העבודה עד כמה אתם גמישים, רלוונטיים לתפקיד, נכונים ללמוד הכל ובעלי הרגלי עבודה טובים

3. כבר בראיון העבודה ובהמלצות שאתם מקבלים ממעסיקים קודמים נסו להראות ולשדר "רעב בעיניים". לא מעט מעסיקים מחפשים אנשים רעבי הצלחה ומוכנים לוותר על ידע ונסיון בעבור "מכורים להצלחה" שייקחו את הארגון או המחלקה לשמיים בזכות כושר לימוד והתמדה בלתי פוסקת
איך להצליח במציאת עבודה?



מציאת עבודה היא משימה לא תמיד פשוטה, הנה 7 טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת טוב יותר:

1. שלחו קורות חיים בימי שני,שלישי או רביעי - הם לרב יקבלו התיחסות מהירה יותר כי הם לא יגיעו עם "מבול" הפניות שיש לאחר פרסום המודעות בעיתוני סוף השבוע ועם זאת גם לא ממש לקראת סוף השבוע, שהוא זמן גרוע כי מי שאמור לטפל בזה כבר במצב רוח של סופ"ש.

2. נסו לשלוח את קורות החיים ולכתב אדם ספציפי ולא עבור מחלקה מסוימת, כדי לקדם את הטיפול בעניינכם.

3. השתדלו לצרף לטופס קורות החיים מכתב אישי, היסביר עד כמה תוכלו להיות טובים בתפקיד המבוקש ועד כמה אתם מעוניינים בו.

4. מגיעים לראיון עבודה? הקפידו על לבוש נכון שיתאים לאופי החברה שבה אתם מעוניינים להתקבל כעובדים.

5. אם אתם נאלצים לחכות עד שיקבלו אתכם לראיון, הצטיידו בספר או במחשב נייד. זה ירשים יותר מאשר תשבו ותבהו ללא תכלית וייזקף לזכותכם (תתפלאו על מה מעסיקים מסתכלים במועמדים לעבודה).

6. בקשו להיפגש עם הדרג הכי גבוה בחברה, גם אם יסרבו לכם זה יראה על תכונת של העזה וישירות מצדכם.

7. הקפידו להגיע בזמן לראיון עבודה.
איך להתכונן היטב למבחן הפסיכומטרי?



רבים מאיתנו נדרשים לבצע את הבחינה הפסיכומטרית הנערכת
מספר פעמים בשנה במועדים קבועים בכל הארץ.
ואז מגיע הרגע בו על מנת למקסם הצלחות ולהוציא ציון מירבי
אנו מתלבטים האם אנו נדרשים לעזרה? ללימוד? להנחיה? לקורס?

הנה מספר טיפים לבחינה הפסיכומטרית, אפילו לפני שאתם מגיעים
להחלטה בנושא איך ללמוד:

1. עליכם להרחיב את אוצר המילים העברי שלכם:
כפי שחלקכם אולי שמע, הבחינה מורכבת מ-3 נושאים:
חלק כמותי, חלק מילולי וחלק אנגלית.
בחלק המילולי על מנת לפתור חלק רב מן השאלות יש לדעת מילים רבות
בשפה העברית, גם מילים שביום יום כמעט ואין לנו שימוש בהן.
על כן מומלץ לקרוא ספרים, לפתור תשבצים, או לקנות ערכת לימוד באחת
מחנויות הספרים ולהתחיל בהקדם ללמוד ולשנן אוצר מילים.

2. עליכם להרחיב את אוצר המילים האנגלי שלכם:
בחלק האנגלית כמו בחלק העברית נדרש אוצר מילים.
אחרת, לא ניתן לפתור שאלות אלא אולי ולנחש תשובה נכונה.
על כן מומלץ שוב לקרוא ספרים, לקרוא עיתון באנגלית, להעשיר את שפת
האנגלית ואוצר המילים. כמו כן בערכות הלימוד השונות תוכלו למצוא מילון אנגלי-עברי ולשנן.

3. החלק הכמותי:
ידע רב במתמטיקה בסיסית יתרום לפתרון נכון של שאלות המופיעות בבחינה, אולם הבחינה מוקצבת בזמן 25 דקות ל25 שאלות בפרק זה.
לכן עליכם לפתור כל שאלה בממוצע במקסימום דקה אחת בלבד.
לעיתים, רבים מאיתנו נתקלים בבעית הזמן, על מנת לפתור בעיה זו עליכם לתרגל שאלות מהמבחנים השונים והקודמים, שאלות בנושא בעיות כמותיות שאולי תופענה בבחינה.
ככל שתכירו יותר סוגים של שאלות, יהיו לכם יותר כלים להתמודד עם הבחינה וכך כשתגיעו לשאלה לפני שתחשבו איך בכלל לגשת אליה כבר יהיה לכם ידע מספיק איתו תוכלו לפתור מיד.

4. קריאה:
קריאה בעברית ובאנגלית תשפר את יכולת מהירות והבנת הקריאה שלכם,
הדבר בהכרח יתרום לעמידה בזמנים.

5. במידה ותחליטו ללמוד במכון לימוד או ע"י אדם פרטי או לבדכם:
עליכם לדעת שכדי למצות את המקסימום עליכם לתרגל כמה שיותר סוגי שאלות מכל סוגי הפרקים כמותי, מילולי, אנגלית.
עם הזמן מתפתחת גישה לפתרון וככל שתתרגלו יותר תדעו לפתור יותר, ומהר יותר.

המלצה
לימוד אישי או בקבוצות קטנות בניגוד ללימוד בקבוצות גדולות ייתן למי שילמד אתכם אפשרות לתת יותר תשומת לב ויותר זמן השקעה במה שאתם מתקשים.

לימוד פורה ובהצלחה!
איך לבלות חופשה בלי הפרעות או עבודה?



כדי לבלות חופשה בלי עבודה עשו כך:

- כבר בשבועות שלפני היציאה לחופש, התחילו בהכנת רשימת משימות שבהן תטפלו לאחר החופש - זה יקל עליכם ויוריד לחץ. בנוסף, זה יאפשר לכם לא לצאת לחופשה מותשים ורצוצים לחלוטין.

- כשבועיים לפני היציאה לחופש, שילחו מייל ללקוחות מרכזיים, ספקים גדולים, אנשי מפתח בארגון ושותפים עסקיים והודיעו באילו תאריכים תשהו בחופשה, מי מחליף אתכם ועם מי ליצור קשר במקרה הצורך.

- לפני היציאה לחופשה, מנו לעצמכם מחליף

- אם אתם מחוייבים לקשר עם לקוחות, ספקים וגורמי חוץ, ודאו שהמחליף, או מישהו אחר, לוקח על עצמו את התפקיד עד לשובכם

- סגרו לפני היציאה לחופשה תשלומים שאין לדחות עד אחריה, העברות כספיות לספקים וחתימה על המחאות דחופות.


אם אתם מנהלים, עשו כך:

- הכינו רשימה של פרוייקטים ומשימות כל עובד

- קיבעו איש קשר, שיוכל (רק הוא) ליצור איתכם קשר במקרה חירום

- ודאו שבקופה הקטנה יש מלאי מזומנים מספיק להמשך תפקוד בעת חופשתכם.



בעת החופשה:

- נסו להמעיט בקשר עם המשרד ככל הניתן ואם אינכם יכולים, נסו לצמצמו ככל האפשר וליצור קשר בשעה קבועה בכל יום.

- הקפידו למלא מצברים, לקרוא וליהנות כי רק כך תוכלו לחזור לתפקוד מלא וחיוני לאחר החופשה.
איך להיות יעיל ופורה בסדר היום שלי ע"י שימוש חכם בחוק פארטו?


נסו למצוא מהן הפעולות שהכי מקדמות את הקריירה והתפוקה שלכם ובצעו אותן בשעות הטובות ביותר שלכם (כלומר, בחלק ה-20%, הפורה ביותר של הזמן שלכם, תוכלו לייצר את הפעולות המקדמות ביותר).

דוגמאות: את פעולותיכם החשובות תוכלו לבצע בשעות הבוקר: העירניות, הקרירות, בטרם התעייפתם והותשתם משלל הסחות הדעת שבהמשך היום.

עוד דוגמה: לכתוב את הספר שלכם בשעות הלילה, אם אתם עובדים בבית, שרק אז הוא הופך שקט ומאפשר לכם ריכוז. באותן שעות תפיקו ב-20% מהזמן, תפוקה עצומה של 80%, בעוד שנסיון לכתוב בשעות היום, עלול להיות קשה יותר ולהנפיק תוצרת מועטה ואיכותית פחות.
מה המראיינים רוצים לדעת בראיון עבודה?


בראיון עבודה ירצו המראיינים לדעת עליכם את הפרטים הבאים:

1. מהי נקודת הפתיחה שלכם ולאן הגעתם מבחינה מקצועית עד היום

2. האם אתם מסוגלים ללמוד במהירות

3. האם יש לכם את הגישה שהם מחפשים לתפקיד המבוקש

4. רמת הביטחון העצמי שלכם

5. עד כמה תכונותיכם ישפיעו לטובה על החברה

6. את אופן ההתמודדות שלכם עם נקודות התורפה והחולשה של עצמכם

7. את רמת המוטיבציה שלכם

8. כמה הגעתם מוכנים לראיון מבחינת הידע שלכם על החברה ועל התפקיד

9. בדיקת אמינות

10. בדיקת מקצועיות

11. יכולת הסקת מסקנות ושינויים שעשיתם עקב אירועי עבר

12. רמת ההתחייבות שלכם

13. רמת המסירות, ההתלהבות והשאפתנות

14. יכולתכם לעבוד בצוות

15. יכולת ההתמודדות שלכם במצבי לחץ

16. היכולת לקבל סמכות
איך מפרסמים מודעת דרושים לחיפוש עובדים?


כאשר מפרסמים מודעות דרושים לחיפוש עובדים יש לציין את סוג המשרה, אזור העבודה, שעות העבודה, משרה מלאה או חלקית, דרישות התפקיד וקריטריונים לקבלה (ניסיון, תארים וכד'). חשוב לציין את שני המינים. כדאי לציין בסוף המודעה "סודיות מובטחת" כדי לפנות גם לאנשים עובדים.

בעיתונים כדאי לקצר ככל הניתן להוזלת מחיר המודעה. באינטרנט ניתן לפרט יותר.

נוסח מודעה לדוגמא:
לחברת עעע דרושים מנהלי תיקי לקוחות.
משרה מלאה באזור חיפה.
אוריינטציה שיווקית- חובה . כושר ביטוי גבוה. ניסיון במכירות-יתרון.
קו"ח: (מייל, פקס) לעוזי. סודיות מובטחת.
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?


במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:

1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).

2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).

3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).

4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).


איך להתנהג כשמתחלף מנהל במקום העבודה שלי?


זה טבעי וחלק ממה שיקרה תלוי בחשיבה שלכם. נסו לחשוב חיובי וזה יעבור גם אליו.

כדי שתוכלו "לקבל" נכון את המנהל החדש ולזכות במעמד חיובי אצלו, אמצו גם את הכללים הבאים:

1. הקפידו על עמידה בזמנים, דייקנות בהגשת דו"חות וניירות, יציבות והגעה בזמן לכל מקום.

2. במידה ולא הוזמנתם לפגישה עימו, אחרי שבועיים-שלושה, נסו לבקש פגישה שבה תערכו היכרות אישית ותתאמו ציפיות. נסו לבצע מיני-תחקיר על האיש או האשה ולהכין תכנית כללית לשיחה עימם.

3. אם יבקש, נסו, ללא רכילות, לתאר את הארגון והמשמשים בו בתפקידים השונים, מהזוית שלכם. היו חיוביים בתיאורם ואל "תלכלכו" (חלק מהשיחה ילמד הבוס החדש מי אתם ומה האופי שלכם - נאמנות וחברות מוערכים מאד בקרב מנהלים טובים).

4. כבר בתקופה הראשונה של המנהל החדש, נסו "לככב" ביוזמות, הצלחות וסיטואציות שמזמינות מחמאות. המיתוג העצמי הזה יסייע לכם להפוך למרכזיים בארגון, גם אם מקומכם הפורמלי בו אינו גבוה.

5. בנושא היוזמות היזהרו לא להצטייר כיותר מדי היפר-אקטיביים כיוון שיהיו מנהלים שיראו בכך איום מוסווה על מעמדם. נסו לאתר מהו אופיו הניהולי והאם הוא אכן מחפש ומעודד "יזמים" בקרב העובדים.

6. אל תתחנפו אך בהחלט הזמינו מצבים של קירבה אישית לבוס. כל מגע לא פורמלי ואיתור תחביבים ותחומי עניין משותפים ישתלמו לכם בעתיד וייתכן שאף יעשירו אתכם בחוויות חדשות (אם למשל, אתם "מתים" על שייט ולו יש יאכטה...)

7. נסו לא להביך את הבוס החדש בהצעות ויוזמות של דברים גדולים למול פורום רחב אלא באופן אישי.
מתי כדאי לקחת מאמן אישי?


התשובה הראשונה שעולה לי בראש לשאלה מתי כדאי לקחת מאמן אישי היא: כאשר אתם מרגישים מוכנים לכך. עם זאת, צירפתי מספר נקודות שבהן האימון יכול להיות יעיל ביותר:

1. לסגור פערים במהירות (לדוגמא להגיש עבודת דוקטורט בתאריך יעד)

2. כשרוצים לממש חלומות גדולים אשר קצת מפחידים אבל בכל זאת רוצים לממש אותם

3. כשאתם רוצים לשלוט בגורלכם

4. למטרות של שיפור עצמי, דהיינו, לשפר את הביצועים שלכם

5. להשגת איזון בחיים

6. לקראת שינוי גדול בחיים

7. לקבלת עזרה בקביעת יעדים ולניהול זמן ומשאבים

8. להתמודדות עם מצב מעבר - גירושין, פיטורין, עניין בתמיכה והכוונה
איך לחקור ביעילות על אנשים באינטרנט?



ראשית, הכי פשוט הוא חיפוש ממוקד ב-Google - פשוט הכנסת השם ופרטים מבדילים, כמו העיר שבה חי, מוסד לימודי, תחביב שיתכן שהוא עוסק בו ברשת וכדומה.

באתר wink.com תוכלו לאתר מתוך יותר מ-300 מליון אנשים, בצורה קלה יחסית ולקבל עליהם פרטים מכל רחבי הרשת, הרשתות החברתיות שבהם הם רשומים ועוד. זו דרך מצויינת ליצור או לחדש קשרים ישנים, או לגלות את בעל הבית שלכם, שמתעקש לא לקבל שכר דירה.. זוהי גם דרך טובה לראות איך אתם מופיעים ברשת והאם יש דברים שלא הייתם רוצים שהבוס העתידי או המתחרה העיסקי שלכם יראה.

באתר pipl.com תוכלו למצוא בצורה דומה ולעיתים עוד יותר טובה, אנשים עם נוכחות ברשת וברשתות החברתיות.

חיפוש בפייסבוק יתן לכם תוצאות מפתיעות, גם בגלל שהיא הגדולה ביותר וגם בשל העובדה שרבים פותחים שם פרופיל וגם אם לא נוכחים שם באופן יומיומי, הם מקפידים לבדוק מעת לעת את המסרים שקיבלו.
יצאנו לפנסיה אבל אין לנו הכנסה מספקת. מה עושים?


אפשרות חשובה בדיוק לבעייה זו נקראת "משכנתא הפוכה" ובה תקבלו הלוואה על חשבון נכס שברשותכם ושלא תרצו לממש, כמו דירה או בית בו אתם מתגוררים. הרעיון: הבנק או החברה המלווה נותנים לכם סכום חודשי על חשבון הנכס שברשותכם. ביום בו תחזירו ציוד לבורא יצטרכו היורשים להחזיר את החוב לבנק ויוכלו לעשות זאת במימוש הנכס על ידי מכירתו או השכרתו או מכספם שלהם. אם זה מזכיר לכם משכנתא זה לא מקרה - זו משכנתא בהפוך: סכומים קטנים שאתם מקבלים על בסיס חודשי על חשבון הנכס הגדול. זה מתאים מאד למי שיצאו לפנסיה ואין להם מספיק הכנסות לצורך הקיום.
על מה להקפיד כשעובדים מהבית?
אם מישהי בלי קול יפה וקול גבוה, תלך לפיתוח קול, היא תצליח לשיר יפה ובקול גבוה?
איך מתגברים על פחד קהל לפני הרצאה או פרזנטציה?
מה חשוב בלימוד והכנה למבחני ההשמה?
באיזה מקום כדאי לפתוח חנות?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.