» «
קריירה
מה לעשות אם אין לי ניסיון והמעסיקים דורשים ניסיון?


מלכוד חוסר הניסיון ומנגד דרישת המעסיקים לניסיון תעסוקתי הוא מהמוקשים הגדולים שעומדים בפני צעירים המעוניינים לעסוק בתחום שאותו למדו. הנה כמה טיפים למה ניתן לעשות כדי לצבור ניסיון כזה או להציע עיסקה טובה למעסיק:

1. הציעו לעסוק בשכר נמוך מאד או אפילו בהתנדבות, כבר בזמן הלימודים (אתם צוברים ניסיון חשוב והמעסיק מוזיל עלויות)

2. הבהירו בראיון העבודה עד כמה אתם גמישים, רלוונטיים לתפקיד, נכונים ללמוד הכל ובעלי הרגלי עבודה טובים

3. כבר בראיון העבודה ובהמלצות שאתם מקבלים ממעסיקים קודמים נסו להראות ולשדר "רעב בעיניים". לא מעט מעסיקים מחפשים אנשים רעבי הצלחה ומוכנים לוותר על ידע ונסיון בעבור "מכורים להצלחה" שייקחו את הארגון או המחלקה לשמיים בזכות כושר לימוד והתמדה בלתי פוסקת
עבודה מהבית
על מה להקפיד כשעובדים מהבית?



בעבודה מהבית יש להקפיד על הדברים הבאים:

1. משרד - להקצות חדר או פינה נפרדת משאר חדרי הבית, פינה שתהיה מיועדת לעבודה בלבד, עם שולחן עבודה אמיתי ולא על הספה.

2. אמצעים - לרכוש מחשב נייד, לבנות אתר אינטרנט ולחבר קו טלפון קווי נפרד, שיהיה מיועד לעסק בלבד.

3. זמן עבודה - להגדיר שעות עבודה ברורות וליידע על כך את כל מי שקשור אליכם מבחינת עבודה, וכמובן את בני הבית.

4. ניתוק פונקציונלי - לא לבצע עבודות בית בזמן השעות שהוגדרו לעבודה.

5. קוד לבוש - לא לעבוד עם פי'גמה או בגדי בית. להתלבש כראוי ואף להתאפר כפי שהייתם עושים לו יצאתם לעבודה מחוץ לבית.

6. פגישות ניתן לעשות בבית קפה קרוב - באווירה עסקית, אך לא מכופתרת. הרבה עושים את זה.

7. לקבל ייעוץ שיווקי ופיננסי - עסק בבית, כמו כל עסק אחר, אמור להתנהל עם תכנית עסקית מסודרת ולא רק על בסיס רעיון מבריק, לכן רצוי כבר בשלבים הראשוניים לקבל ייעוץ מבעלי מקצוע כיצד לבנות ולנהל את העסק בצורה הנכונה.

8. לא להיסגר בבית - חשוב לקבוע פגישות מחוץ לבית ולהקפיד להשתתף בכנסים, ימי עיון או כל פגישה עסקית אחרת הנוגעת לתחום עיסוקכם.
התמכרויות
איך להיגמל מקרירה כפייתית של דואר האלקטרוני?


בעיתון ידיעות אחרונות, מהתאריך 22 לפברואר 2007, פורסמו הצעותיה של יועצת אמריקאית, אשר פירסמה תוכנית ב 12 שלבים ל"מכורי המיילים". ואלו עיקרי הדברים:

1. הכירו בעובדה שחייכם סובבים סביב האיימל ונסו לא לגשת אליו כל כמה דקות.

2. התחייבו לשמור על תיבת הדואר הנכנס שלכם ריקה.

3. תייקו חומרים מתיבת הדואר הנכנס בתיקיות שונות שדורשות פעולות שונות.

4. צרו תיקיות בנושאים שונים כדי שתוכלו לחפש אימיילים בצורה יותר נוחה.

5. חוק שתי הדקות: אם קיבלתם אימיל שאפשר לטפל בו בשתי דקות או פחות, טפלו בו מיד. אבל צרו קובץ לאימיילים שלוקחים זמן רב יותר.

6. קבעו תאריך לניקוי תיבת הדואר הנכנס שלכם ואל תקדישו לכך יותר משעה בכל פעם.

7. בטלו את האפשרות לשליחה וקבלה של דואר באופן אוטומטי.

8. צרו זמנים מסודרים לבדוק את הדואר האלקטרוני שלכם.

9. שתפו אחרים בניסיון שלכם להיגמל מהתמכרות (לא את הבוס,כמובן...)

10. הפחיתו את כמות הדואר שאתם מקבלים (כמו ניוזליטרים שאתם מנויים עליהם ובחיים לא קראתם...).

11. התייחסו לנושא אחד בכל הודעה שאתם שולחים ומחקו הערות מיותרות משורת הנושא בהודעות שאתם מעבירים.

12. חגגו את הגישה החדשה שלכם לאימייל! (כמובן שזו סיבה למסיבה. אולי נשלח לכולם אימייל להודיע להם על היום והשעה?...)
אימון אישי
מתי כדאי לקחת מאמן אישי?


התשובה הראשונה שעולה לי בראש לשאלה מתי כדאי לקחת מאמן אישי היא: כאשר אתם מרגישים מוכנים לכך. עם זאת, צירפתי מספר נקודות שבהן האימון יכול להיות יעיל ביותר:

1. לסגור פערים במהירות (לדוגמא להגיש עבודת דוקטורט בתאריך יעד)

2. כשרוצים לממש חלומות גדולים אשר קצת מפחידים אבל בכל זאת רוצים לממש אותם

3. כשאתם רוצים לשלוט בגורלכם

4. למטרות של שיפור עצמי, דהיינו, לשפר את הביצועים שלכם

5. להשגת איזון בחיים

6. לקראת שינוי גדול בחיים

7. לקבלת עזרה בקביעת יעדים ולניהול זמן ומשאבים

8. להתמודדות עם מצב מעבר - גירושין, פיטורין, עניין בתמיכה והכוונה

קריירה

חופשה
איך לבלות חופשה בלי הפרעות או עבודה?



כדי לבלות חופשה בלי עבודה עשו כך:

1. כבר בשבועות שלפני היציאה לחופש, התחילו בהכנת רשימת משימות שבהן תטפלו לאחר החופש - זה יקל עליכם ויוריד לחץ. בנוסף, זה יאפשר לכם לא לצאת לחופשה מותשים ורצוצים לחלוטין.

2. כשבועיים לפני היציאה לחופש, שילחו מייל ללקוחות מרכזיים, ספקים גדולים, אנשי מפתח בארגון ושותפים עסקיים והודיעו באילו תאריכים תשהו בחופשה, מי מחליף אתכם ועם מי ליצור קשר במקרה הצורך.

3. לפני היציאה לחופשה, מנו לעצמכם מחליף

4. אם אתם מחויבים לקשר עם לקוחות, ספקים וגורמי חוץ, ודאו שהמחליף, או מישהו אחר, לוקח על עצמו את התפקיד עד לשובכם

5. סגרו לפני היציאה לחופשה תשלומים שאין לדחות עד אחריה, העברות כספיות לספקים וחתימה על המחאות דחופות.


אם אתם מנהלים, עשו כך:

1. הכינו רשימה של פרוייקטים ומשימות כל עובד

2. קיבעו איש קשר, שיוכל (רק הוא) ליצור איתכם קשר במקרה חירום

3. ודאו שבקופה הקטנה יש מלאי מזומנים מספיק להמשך תפקוד בעת חופשתכם.



בעת החופשה:

1. נסו להמעיט בקשר עם המשרד ככל הניתן ואם אינכם יכולים, נסו לצמצמו ככל האפשר וליצור קשר בשעה קבועה בכל יום.

2. הקפידו למלא מצברים, לקרוא וליהנות כי רק כך תוכלו לחזור לתפקוד מלא וחיוני לאחר החופשה.
מקום עבודה
איך להתנהג כשמתחלף מנהל במקום העבודה שלי?


זה טבעי וחלק ממה שיקרה תלוי בחשיבה שלכם. נסו לחשוב חיובי וזה יעבור גם אליו.

כדי שתוכלו "לקבל" נכון את המנהל החדש ולזכות במעמד חיובי אצלו, אמצו גם את הכללים הבאים:

1. הקפידו על עמידה בזמנים, דייקנות בהגשת דו"חות וניירות, יציבות והגעה בזמן לכל מקום.

2. במידה ולא הוזמנתם לפגישה עימו, אחרי שבועיים-שלושה, נסו לבקש פגישה שבה תערכו היכרות אישית ותתאמו ציפיות. נסו לבצע מיני-תחקיר על האיש או האשה ולהכין תכנית כללית לשיחה עימם.

3. אם יבקש, נסו, ללא רכילות, לתאר את הארגון והמשמשים בו בתפקידים השונים, מהזוית שלכם. היו חיוביים בתיאורם ואל "תלכלכו" (חלק מהשיחה ילמד הבוס החדש מי אתם ומה האופי שלכם - נאמנות וחברות מוערכים מאד בקרב מנהלים טובים).

4. כבר בתקופה הראשונה של המנהל החדש, נסו "לככב" ביוזמות, הצלחות וסיטואציות שמזמינות מחמאות. המיתוג העצמי הזה יסייע לכם להפוך למרכזיים בארגון, גם אם מקומכם הפורמלי בו אינו גבוה.

5. בנושא היוזמות היזהרו לא להצטייר כיותר מדי היפר-אקטיביים כיוון שיהיו מנהלים שיראו בכך איום מוסווה על מעמדם. נסו לאתר מהו אופיו הניהולי והאם הוא אכן מחפש ומעודד "יזמים" בקרב העובדים.

6. אל תתחנפו אך בהחלט הזמינו מצבים של קירבה אישית לבוס. כל מגע לא פורמלי ואיתור תחביבים ותחומי עניין משותפים ישתלמו לכם בעתיד וייתכן שאף יעשירו אתכם בחוויות חדשות (אם למשל, אתם "מתים" על שייט ולו יש יאכטה...)

7. נסו לא להביך את הבוס החדש בהצעות ויוזמות של דברים גדולים למול פורום רחב אלא באופן אישי.
חיילים
מהי הזכאות לעבודה מועדפת?


על-פי חוק הביטוח הלאומי משולם מענק חד-פעמי פטור ממס לחיילים משוחררים משירות חובה, או לבנות שסיימו שירות לאומי )אם שירתו 6 חודשים לפחות.

1. עליך לעבוד בעבודה שהוכרה בחוק כעבודה נדרשת.

2. עליך לעבוד שישה חודשים מלאים, שבהם צברת לפחות 051 ימים (רצופים או לא רצופים) באחת מהעבודות שהוכרו כעבודות נדרשות, וזאת במהלך שנתיים (24 חודשים) מיום שהשתחררת משירות חובה (ובלבד שביום תחילת העבודה הנדרשת היית זכאי לדמי אבטלה).

שימו לב: אם עברת משירות חובה לשירות בקבע - תוכל לצבור את 6 החודשים רק עד תום שנתיים (24 חודשים) מיום סיום שירותך בחובה.
אבא
האם היעדרות מרובה של אב מהבית תשפיע בעתיד לרעה על הילדים?


אבא שנעדר הרבה מן הבית הוא לאו דווקא אבא ש"לא אכפת לו", אולי אפילו ההפך: מן הבוקר ועד הלילה הוא עמל להביא טרף לביתו ולדאוג למשפחה, בכל המובנים. הילדים שלנו יודעים וקולטים את המסר הזה, ללא מילים וללא הסברים ולכן אין מה לחשוש מ"חסר" בדמות אב. דמותו של האב, כמו של האם, היא משהו הרבה יותר עמוק ומהותי ממספר השעות בו הוא נמצא בבית. זהו קשר יקר, חשוב ואמיתי, של איכות ולא של כמות, שלא נמדד בשום פרמטר חיצוני זה או אחר.
כמו כן חשוב לזכור כי הילדים שלנו הגיעו לעולם אל תוך מציאות הערכים והסדרים שבה בחרנו לנהל את חיינו, כדאי ורצוי לאפשר לילדים להסתגל למה שהחיים מזמנים להם, אפילו שלא תמיד הדברים מתנהלים כפי שהיינו רוצים, כמו למשל, אבא שלא רואה, לדעתך, מספיק את הילדים.
ובכלל, כמה זה "מספיק" זמן עם הילדים???
רבים וטובים מגדולי ישראל ראו את אביהם דקות מועטות ביום, אם בכלל או רק משבת לשבת... תחשבו על זה...


קריירה
אילו נימוקים אוכל להשמיע כנגד פיטורי?



שימוע אמור לאפשר לעובד להשמיע את נימוקיו כנגד הפיטוריו, או מדוע אין החברה יכולה לפטרו. הנה כמה סיבות טובות למניעת פיטורין:

1. הריון שדווח או עדיין לא דווח.

2. יציאה למילואים.

3. פגם בעבודת הצוות בחברה, שפגע בתפקודו של העובד.

4. אי הבנה או חוסר הבנה מתמשך, בין העובד לממונה עליו.

5. הפיטורין יגרמו לחברה פגיעה, שכן העובד יכול לקדם את יעדי הארגון טוב יותר מאחרים.


בכל מקרה, חשוב להגיע לשימוע מצויידים בעובדות מוצקות, תאריכים ומסמכים, שיכולים לגבות את הנימוקים והטיעונים שלכם.


בהצלחה!
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?


במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:

1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).

2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).

3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).

4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
איך לקבל החלטות וליישמן בלי היסוס או מה אומר חוק 3 השניות?


הנה טיפ למהססים בקבלת החלטות:


שמעתם על חוק ה-3 שניות?

את החוק למדתי ממש לא מזמן ומהרגע ששמעתי עליו ויישמתי אותו החיים נהיו קלים יותר.

החוק אומר שמהרגע שמחליטים לעשות משהו יש לפעול תוך שלוש שניות. זה הזמן שלוקח למוח שלנו להעלות התנגדויות. אם אנחנו פועלים לפני כן, הקול הקטן שבתוכנו שמעלה היסוסים וחששות לא מספיק להרים את קולו.

במקור החוק מדבר על על מציאת בני זוג פוטנציאליים במסיבות, מועדונים ומקומות בילוי, והוא קובע שמהרגע שבו ראיתם מישהו שמוצא חן בעיניכם אתם חייבים לגשת אליו בתוך שלוש שניות לכל היותר.

את החוק הזה השליכו גם על קבלת החלטות בנושאים אחרים ותראו - זה פשוט עובד!
האם לכתוב קורות חיים בעברית או באנגלית ?


שפת האם של רוב מי שקורא את קורות החיים היא לרוב אינה אנגלית. לכן, לקרוא מסה גדולה של קורות חיים באנגלית זה מעייף ומייגע. כשאתה צריך לעבור על 200 קו"ח ביום, בהחלט ייתכן שאת האנגלית תזרוק לסוף הערימה. זה לא מה שאתה רוצה שיקרה לקו"ח שלך?

דבר שני זה שלכתוב קו"ח באנגלית רצוצה וקלוקלת עלול לעשות רושם שלילי. הרבה פעמים מועמדים ישראליים שגדלו כאן, למדו כאן, עשו כאן צבא, למדו כאן באוניברסיטה ועבדו כאן במקומות עבודה, לא יודעים איך לתרגם לאנגלית חלק מהמושגים בחיים שלהם. שמות של מבחני בגרות, יחידות בצבא, מגמות לימוד באוניברסיטה וכו', פעמים רבות הם עניין תרבותי שאין לו מקבילה מדויקת בשפה האנגלית. במקרים אלו, מי שכותב קו"ח באנגלית נאלץ לאנוס את השפה ולהמציא מילון מושגים לעצמו, מילון מושגים שלא בהכרח מובן למי שקורא את הקו"ח. אז מה הועילו הקו"ח באנגלית? גם קשים לקריאה, גם לא מעבירים את האינפורמציה בצורה הנכונה, וגם משאירים רושם שלילי. בשביל מה?

כמובן, אם מדובר על מועמד ששפת אימו אנגלית, או שעיקר חייו עברו עליו במדינה דוברת אנגלית, או שמתראיין למשרה ספציפית שבה כישורי האנגלית שלו הם מהותיים לעצם המשרה - אז זה סיפור אחר. במרבית המשרות בארץ, זה לא המקרה.
איך לחקור ביעילות על אנשים באינטרנט?



ראשית, הכי פשוט הוא חיפוש ממוקד ב-Google - פשוט הכנסת השם ופרטים מבדילים, כמו העיר שבה חי, מוסד לימודי, תחביב שיתכן שהוא עוסק בו ברשת וכדומה.

באתר wink.com תוכלו לאתר מתוך יותר מ-300 מליון אנשים, בצורה קלה יחסית ולקבל עליהם פרטים מכל רחבי הרשת, הרשתות החברתיות שבהם הם רשומים ועוד. זו דרך מצויינת ליצור או לחדש קשרים ישנים, או לגלות את בעל הבית שלכם, שמתעקש לא לקבל שכר דירה.. זוהי גם דרך טובה לראות איך אתם מופיעים ברשת והאם יש דברים שלא הייתם רוצים שהבוס העתידי או המתחרה העיסקי שלכם יראה.

באתר pipl.com תוכלו למצוא בצורה דומה ולעיתים עוד יותר טובה, אנשים עם נוכחות ברשת וברשתות החברתיות.

חיפוש בפייסבוק יתן לכם תוצאות מפתיעות, גם בגלל שהיא הגדולה ביותר וגם בשל העובדה שרבים פותחים שם פרופיל וגם אם לא נוכחים שם באופן יומיומי, הם מקפידים לבדוק מעת לעת את המסרים שקיבלו.
על מה בנוי נאום טוב ואיך על הנואם להיראות?



על הנואם להקפיד על הדברים הבאים כדי להצליח בנאום:

1. בוטח אך לא שחצני

2. מדויק ומטופח למראה

3. בעל שפת גוף התומכת במסר שהוא מעביר בנאום


כמו כן חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

1. להגיע מוכן מראש (אפשר עם כרטיסיות או מצגת)

2. נאום הבנוי על פי מבנה עם פתיחה, שיא וסיום חזק

3. מכוון לגובה העיניים של הקהל אך מספיק גמיש ולהשתנות בהתאם לאירועים בשטח

4. מגובה בעובדות ושיוצגו דוגמאות למסרים שנאמרים בו

5. נאום העושה שימוש בהומור ובהפסקות קלות כדי ליצור מתח אצל המאזינים

6. שמאפשר מנוחה קלה לנואם (ושתייה של כוס מים)


הגולש מיכאל מציע עוד המלצות:

1. חובה להתחשב באוכלוסיה אליה מופנה הנאום ולהתאים את שפת הנאום בהתאם.

2. כדאי להשתמש בחוק ה-3, שיהיו 3 רעיונות מרכזיים ולחזור עליהם 3 פעמים במהלך הנאום- כך שהקהל יפנים את המסר!

3. להקפיד להביט בעיני הקהל, ליצור קשר עין עם כמה שיותר אנשים מהקהל ולא להתמקד במישהו אחד

4. לשנות את האינטונציה במהלך הנאום ( קול גבוה קול נמוך)

5. להקפיד לשנות את המיקום, לא לעמוד כמו בול עץ במקום אחד או להישאר כל הזמן בשטח מסוים כמו נמר בכלוב

6. כדי להלהיב את הקהל אפשר לדבר בהתלהבות ולהשתמש בתנועות ידיים...
מה חשוב לדעת לגבי הפנסיה שלי?


לפנסיה חשוב להתחיל לחסוך מגיל צעיר - כל שנת חסכון תאפשר קצבת פנסיה גבוהה יותר בשנות הזקנה. עשו הכל כדי להפריש לקרן הפנסיה גם אם המשכורת אינה גבוהה והמצב לא קל. ברמות שכר גבוהות - הפנסיה עדיפה על קופת גמל וביטוח מנהלים שהן אופציות קורצות בגלל האפשרויות "לקחת את הכסף" אבל אינן מבטיחות הכנסה קבועה לעת זקנה.

הגולש דני מעיר לברי המזל שבינינו: לגבי משכורות גבוהות (מעל פעמיים השכר הממוצע במשק), כדאי מאד לחסוך **גם** בביטוח מנהלים הוני, אחרת תשלמו מס בעת קבלת הפנסיה כמו מס על משכורת.
מה חשוב בלימוד והכנה למבחני ההשמה?



כל הנושא שנוי במחלוקת - רבים רואים בו עוד צורה שבה גופים עושים כסף על חשבונם של תמימים שרוצים להתקבל לעבודה ולא פחות מכך - ניטרול של טכניקת מיון. לדבריהם, לימוד זה פוגע במעסיקים (הוא מביא להעסקת עובדים שלא בהכרח מתאימים אלא כאלה שלמדו לענות נכון על המבחנים) ובדיעבד - גם בעובד הלא מתאים שמתקבל ואחרי כן מתגלה כלא מתאים למישרה ומפוטר או נפגע.

מצד שני, לומדים שם את הטכניקות להתמודדות עם שאלות ומבחנים שמטרתם לנסות לאפיין את המועמד וליצור את הרושם הנדרש כדי להתקבל לעבודה - ממש כמו מבחן פסיכומטרי לאוניברסיטה ומבחנים דומים.
מתי כדאי לעדכן את מס הכנסה בשינויים בתעסוקה?



שינויים תעסוקתיים יכולים להיות משמעותיים ולהוריד את השכר. דיווח מתאים למס הכנסה יביא להקטנת המס ולפיכך - להגדלת ההכנסה.

כדאי לעדכן את מס הכנסה בשינוי בתעסוקתנו במקרים הבאים:

1. לאחר לידה - מס הכנסה עושה את חישוביו ע"פ משכורת מלאה בעוד היולדת מקבלת בתקופת חופשת הלידה כ-70% משכרה בלבד.

2. כשהיקף המשרה צומצם- גם במקרה שהיקף המשרה מצטמצם מס הכנסה ממשיך לעשות את חישוביו ע"פ בסיס השכר של משרה מלאה.

3. בתקופת חופשה בין עבודות או ביציאה לחופשה ללא תשלום.


מה לעשות אם ילדי מתקשר אלי שוב ושוב לעבודה עם שאלות על שיעורי בית?


כאשר הילד מתקשר פעמים רבות לעבודה ומבקש את עזרתנו בשאלות משיעורי הבת, אנו עומדים במצב לא נוח הן מבחינת העבודה והן מול ילדנו עצמו.

עצתנו היא לקבוע עם הילד כללים לגבי התקשרותו אלינו לעבודה. להעביר את התחושה שאנו זמינים, פנויים ורוצים לדעת היכן הוא ומה הוא עושה, אך הוא צריך להבין שישנם דברים שלא נוכל לטפל בהם דרך הטלפון מהעבודה.

כדאי לסכם אתו, לדוגמה, שכחצי שעה לאחר חזרתכם הביתה, תשבו אתו על שיעורי הבית.

ניתן גם לסכם אתו שבזמן העדרכם יעשה את כל מה שהצליח להתמודד אתו ואתם תשבו אתו אחר כך, על כל מה שהוא התקשה להכין לבדו.

כאשר יש סיכומים ברורים ואתם, כהורים, מצליחים לעמוד בהם, אין סיבה שהילד לא "יישר קו" אתכם.
איך להצליח בראיון עבודה?
מה השיטות להצלחה בראיון עבודה?
איך מצליחים בראיון עבודה?


לראיון עבודה מוצלח כדאי להקפיד על הכללים הבאים:

1. הגיעו בזמן.

2. הקפידו על הופעה אסתטית.

3. החלו את הפגישה בכמה משפטים קלילים כדי ליצור קרבה ולשבור את הפורמליות.

4. הגיעו עם רמת ידע מספקת על הארגון אליו אתם מנסים להתקבל.

5. במהלך השיחה - דייקו, היו ענייניים, הקפידו על דיבור שוטף ובטחון עצמי אך אל תרימו קול, הפגינו עניין במשרה ובארגון ופחות בתנאים, דברו בגאוה על נסיונכם, הישירו מבט למראיין וסיימו בחיוך.

6. התמקדו בשאלות עליהן אתם נשאלים והשתדלו לא להתפזר מדי.

7. דעו לענות מהן החזקות והחולשות שלכם, אלו שאלות המופיעות בראיונות עבודה רבים.

8. הומור מותר אך אל תגזימו.

9. במהלך הראיון בחנו את המראיין ונסו להתאים עצמכם אליו במחוות ובדיבור - זה יחזק את הכימיה ביניכם.

10. נסו ללמוד מיהו, ממה שמקיף אותו במשרד ועל השולחן, והציגו עצמכם בהתאם.

11. אם יש לחיצות יד הקפידו על לחיצה חזקה אך לא יותר מדי.

12. נהגו בביטחון ושליטה עצמית.
איך לקבל העלאה בשכר?
לפני שניגשים לבוס לבקש העלה בשכר, כדאי לעשות עבודת הכנה קצרה ולהגיע מוכנים.

הנה כמה טיפים שיועילו לכם, בבואכם לקבל העלת שכר:

1. בדקו מי האחראי הישיר להעלאת שכרכם ומתי נהוג בחברה בה אתם עובדים להעלות שכר וגשו לממונה בהתאם למידע זה.

2. במידה ומנהלכם האישי אינו אחראי להעלאת השכר, רצוי לעדכן אותו שאתם מעוניינים בכך ולבקש ממנו את המלצותיו בעת הצורך.

3. וודאו כי אינכם מבקש העלה בלתי סבירה והסתמך על נתונים השוואתיים על שכרם של מקבילים לך בשוק העבודה.

4. אספו נתונים רבים ככל האפשר על הישגיכם, הצלחותיכם והתקדמותכם בתפקיד והציגו אותם לבוס בזמן שיחת העלאת השכר.

5. אם לאחרונה הצלחתם הגיע להישגים יוצאי דופן, נסו לקיים את השיחה סמוך לזמן זה.

6. הכינו את עצמכם מראש לכך שבקשתכם לא תענה בחיוב, שקלו מה תהיה עמדתכם ואיזו תשובה תתנו. החליטו מראש עד כמה תהיו מוכנים להתפשר וכמו כן חשבן על חלופות לכסף בצורת תנאי עבודה משופרים (שדרוג טלפון נייד, מחשב,רכב,חופשות ועוד).

7. היו עניינים בשיחה, אך הקפידו גם להיות קשובים לדברי הבוס ו"לזרום" עם השיחה.

בהצלחה!
איך לבקש ולקבל העלאה בשכר?




לבקשת העלאה בשכר עשו את 5 הדברים הבאים:

1. בדקו את המצב בחברה - ודאו שהמציאות מאפשרת לתת לכם העלאה (בדקו אם עמיתיכם מקבלים יותר, אם בזמן האחרון מישהו קיבל העלאה, אם החברה במצב טוב וכדומה) ומה המשכורות של מקביליכם בחברות מתחרות.

2. פרסמו הצלחות - רצוי בתקופה שלפני בקשת ההעלאה להביא לידיעת הממונים עליכם את הצלחותיכם ושביעות הרצון של לקוחות החברה מתפקודכם מולם (כולל מכתבי תודה שקיבלתם מהם וכדומה).

3. הכינו שיעורי בית - בפגישה היו מגובשים וריאליים לגבי בקשתכם להעלאה (בדרך כלל עד 15% העלאה) ואל תבואו עם רעיון כללי של "אני רוצה לקבל יותר" בלי לציין למה אתם מצפים.

4. היו בטוחים בעצמכם - הדגישו את תרומתכם לחברה והייחוד שלכם, ציינו הצלחות של הזמן האחרון, פרוייקטים שנוספו לעבודתכם, תודות שהעבירו לקוחות של החברה אליכם ויכולות חדשות שרכשתם (בהשכלה או במיומנות שרכשתם מחוץ לחברה).

5. שמרו על עמימות - בשום מקרה אל תאיימו בעזיבה של החברה, אם לא תיענה בקשתכם, אך שימרו את האופציות עמומות ואל תתחייבו לדבר. זכרו שכושר המיקוח שלכם קובע וחלקו נעוץ דווקא במה שלא נאמר על ידיכם.
איך להתכונן היטב למבחן הפסיכומטרי?
איך להצליח במציאת עבודה?
מאילו טעויות להימנע בכתיבת קורות חיים?
איך להיות יעיל ופורה בסדר היום שלי ע"י שימוש חכם בחוק פארטו?
איזה עסק לפתוח בשכונה יחסית גדולה?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.