שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
מה חשוב לברר לפני שחותמים על חוזה אישי?
חשוב להכיר את השוק ולדעת מה מקובל לתת ומה אפשר לדרוש בהתאם לניסיון ולסוג המשרה אליה אנו פונים.
בגדול יש לבדוק את הדברים הבאים:
1. מספר ימי חופש שנתיים.
2. קרן פנסיה.
3. ביטוח מנהלים.
4. קרן השתלמות.
5. תשלום עבור שעות נוספות.
6. הודעת פיטורים מראש (מקובל לתת חודש).
7. ביטוחים כגון אובדן כושר עבודה/ ביטוח בריאות.
8. תשלום עבור נסיעות/רכב חברה.
9. דמי הבראה.
10. בונוסים בגין הצלחה/משכורת 13.
ישנם עוד הרבה דברים לבדוק כמו מתי מקבלים אופציות, תשלום עבור ארוחות צהריים, הוצאות מוכרות שונות כגון קורסים ועוד, אך קודם חייבים לדעת טוב מה מקובל לתת בתחום בו מחפשים עבודה.
על מה בנוי נאום טוב ואיך על הנואם להיראות?
על הנואם להקפיד על הדברים הבאים כדי להצליח בנאום:
1. בוטח אך לא שחצני
2. מדויק ומטופח למראה
3. בעל שפת גוף התומכת במסר שהוא מעביר בנאום
כמו כן חשוב להקפיד על הדברים הבאים:
1. להגיע מוכן מראש (אפשר עם כרטיסיות או מצגת)
2. נאום הבנוי על פי מבנה עם פתיחה, שיא וסיום חזק
3. מכוון לגובה העיניים של הקהל אך מספיק גמיש ולהשתנות בהתאם לאירועים בשטח
4. מגובה בעובדות ושיוצגו דוגמאות למסרים שנאמרים בו
5. נאום העושה שימוש בהומור ובהפסקות קלות כדי ליצור מתח אצל המאזינים
6. שמאפשר מנוחה קלה לנואם (ושתייה של כוס מים)
הגולש מיכאל מציע עוד המלצות:
1. חובה להתחשב באוכלוסיה אליה מופנה הנאום ולהתאים את שפת הנאום בהתאם.
2. כדאי להשתמש בחוק ה-3, שיהיו 3 רעיונות מרכזיים ולחזור עליהם 3 פעמים במהלך הנאום- כך שהקהל יפנים את המסר!
3. להקפיד להביט בעיני הקהל, ליצור קשר עין עם כמה שיותר אנשים מהקהל ולא להתמקד במישהו אחד
4. לשנות את האינטונציה במהלך הנאום ( קול גבוה קול נמוך)
5. להקפיד לשנות את המיקום, לא לעמוד כמו בול עץ במקום אחד או להישאר כל הזמן בשטח מסוים כמו נמר בכלוב
6. כדי להלהיב את הקהל אפשר לדבר בהתלהבות ולהשתמש בתנועות ידיים...
איפה כדאי לתלות מראה לפני הפנג שוואי?
אלו המקומות המומלצים לתליית מראה בבית לפי הפנג שוואי:
1. בחדרים חשוכים - המראה מחזירה את האור והאנרגיה מהיקום אל תוך החדר עצמו.
2. באיזורים צרים בבית - מראה התלויה בחלל קטן יוצרת אשליית גודל והופכת את החדר לגדול יותר ממה שהוא במציאות. גם מסדרון צר יכול להיראות רחב יותר ע"י שימוש במראה.
3. חוסר מבני - כשהצורה של הבית אינה ריבועית או מלבנית ייתכן וייוצרו בו חוסרים מבנים. במקרים שכאלה מראה יכולה לסייע בהשלמת האנרגיה
החסרה.
4. בכל מקום שיומלץ ע"י מומחי פאנג שואי לאחר יצירת מפה אישית ובמחיוד באיזורי הבית השייכים לקריירה ובריאות.
מה חשוב בלימוד והכנה למבחני ההשמה?
כל הנושא שנוי במחלוקת - רבים רואים בו עוד צורה שבה גופים עושים כסף על חשבונם של תמימים שרוצים להתקבל לעבודה ולא פחות מכך - ניטרול של טכניקת מיון. לדבריהם, לימוד זה פוגע במעסיקים (הוא מביא להעסקת עובדים שלא בהכרח מתאימים אלא כאלה שלמדו לענות נכון על המבחנים) ובדיעבד - גם בעובד הלא מתאים שמתקבל ואחרי כן מתגלה כלא מתאים למישרה ומפוטר או נפגע.
מצד שני, לומדים שם את הטכניקות להתמודדות עם שאלות ומבחנים שמטרתם לנסות לאפיין את המועמד וליצור את הרושם הנדרש כדי להתקבל לעבודה - ממש כמו מבחן פסיכומטרי לאוניברסיטה ומבחנים דומים.
מה לעשות כדי למצוא עבודה?
ישנן הרבה דרכים לחיפוש עבודה. להלן עשרת השיטות הנפוצות ביותר:
1. חיפוש במדורי דרושים בעיתונים.
2. חיפוש בלוחות דרושים באינטרנט.
3. קהילות חברתיות ופורומים באינטרנט.
4. נטוורקינג - לדבר עם מכרים, חברים, ומשפחה וליידע אותם בעובדה שאתם פנויים.
5. ירידי תעסוקה.
6. פנייה ללשכת התעסוקה.
7. פנייה יזומה לחברות ולהציע את השרותים שלך.
8. פנייה למכללה להכשרה מקצועית, ולשקול הסבה מקצועית ועבודה כמתלמד בתחום החדש.
9. עבודה כפרילאנס עצמאי ונותן שרותים בתחומך.
10. שדרוג קורות חיים בסרטון ווידאו ושליחת ראיון מקצועי שלך ישירות למעסיק הרלוונטי.
בהצלחה,
צוות VideoJob
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?
במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:
1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).
2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).
3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).
4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
איך להתנהג כשמתחלף מנהל במקום העבודה שלי?
זה טבעי וחלק ממה שיקרה תלוי בחשיבה שלכם. נסו לחשוב חיובי וזה יעבור גם אליו.
כדי שתוכלו "לקבל" נכון את המנהל החדש ולזכות במעמד חיובי אצלו, אמצו גם את הכללים הבאים:
1. הקפידו על עמידה בזמנים, דייקנות בהגשת דו"חות וניירות, יציבות והגעה בזמן לכל מקום.
2. במידה ולא הוזמנתם לפגישה עימו, אחרי שבועיים-שלושה, נסו לבקש פגישה שבה תערכו היכרות אישית ותתאמו ציפיות. נסו לבצע מיני-תחקיר על האיש או האשה ולהכין תכנית כללית לשיחה עימם.
3. אם יבקש, נסו, ללא רכילות, לתאר את הארגון והמשמשים בו בתפקידים השונים, מהזוית שלכם. היו חיוביים בתיאורם ואל "תלכלכו" (חלק מהשיחה ילמד הבוס החדש מי אתם ומה האופי שלכם - נאמנות וחברות מוערכים מאד בקרב מנהלים טובים).
4. כבר בתקופה הראשונה של המנהל החדש, נסו "לככב" ביוזמות, הצלחות וסיטואציות שמזמינות מחמאות. המיתוג העצמי הזה יסייע לכם להפוך למרכזיים בארגון, גם אם מקומכם הפורמלי בו אינו גבוה.
5. בנושא היוזמות היזהרו לא להצטייר כיותר מדי היפר-אקטיביים כיוון שיהיו מנהלים שיראו בכך איום מוסווה על מעמדם. נסו לאתר מהו אופיו הניהולי והאם הוא אכן מחפש ומעודד "יזמים" בקרב העובדים.
6. אל תתחנפו אך בהחלט הזמינו מצבים של קירבה אישית לבוס. כל מגע לא פורמלי ואיתור תחביבים ותחומי עניין משותפים ישתלמו לכם בעתיד וייתכן שאף יעשירו אתכם בחוויות חדשות (אם למשל, אתם "מתים" על שייט ולו יש יאכטה...)
7. נסו לא להביך את הבוס החדש בהצעות ויוזמות של דברים גדולים למול פורום רחב אלא באופן אישי.
איך לעשות עבודה רגשית כדי להתקדם בקריירה?
הנה 11 שלבים לקידום קריירה שנמצאת במצב מדשדש או "תקוע":
1. קבלו את מצבכם הנוכחי כמו שהוא מבלי לשפוט ולהאשים את עצמכם.
2. בררו אם עצמכם מה אתם באמת רוצים לעשות, ללא שיקולים חיצוניים של כדאיות או פחדים, הגיעו לאמת שלכם.
3. תארו בדמיונכם את המקום, העיסוק או השלב בו הייתם רוצים לפרטי פרטים.
4. רשמו לעצמכם עשרה שלבים ראשוניים שאתם יכולים לעשות באופן מיידי בדרך אל הגשמת חלומכם (לימודים, השלמת קורס מסוים, שיחה עם אדם ספציפי וכדומה).
5. רשמו את המטרות בצורה מסודרת כשלצד כל מטרה יירשם תאריך היעד ותאריך הביצוע שלה.
6. כחלק מהתהליך, רשמו לעצמכם, בגוף ראשון, את כל החששות העולים מהדרך החדשה על מנת לתת להם ביטוי ולפרק אותם.
7. ערכו רשימה של הערכים החשובים לכם ביותר וסדרו אותם לפי סדר עדיפויות, תוכלו באופן זה לראות איזה מקום תופסת הקריירה שבחרתכם בין מכלול הערכים החשובים שלא תסכימו לוותר עליהם ואיפה תהיו מוכנים לוותר או להתפשר כדי לממש את הקריירה שלכם.
8. לכל חמשת הערכים הראשונים ערכו רשימה של אמונות שיש לכם בנוגע אליהם (לדוגמה: הערך: עושר האמונה: אני מאמין שאבא שמביא הרבה כסף הוא אבא טוב), בדקו עד כמה אותה אמונה מחלישה או מחזקת אתכם והאם היא באמת מציאותית.
9. בחרו דרך להירגע (ספורט, יוגה, מדיטציה) ולהיות מחוברים אל עצמכם יותר.
10. הסתכלו על "חצי הכוס המלאה", שמחו בה והודו עליה.
11. נסו למצוא מי שיעזור וילווה אתכם בתהליך בין אם בתשלום ובין אם חבר איתו תוכלו לחלוק, לשתף ולעשות חשיבה משותפת לגבי אופן התקדמות התהליך.
איך לבקש ולקבל העלאה בשכר?
לבקשת העלאה בשכר עשו את 5 הדברים הבאים:
1. בדקו את המצב בחברה - ודאו שהמציאות מאפשרת לתת לכם העלאה (בדקו אם עמיתיכם מקבלים יותר, אם בזמן האחרון מישהו קיבל העלאה, אם החברה במצב טוב וכדומה) ומה המשכורות של מקביליכם בחברות מתחרות.
2. פרסמו הצלחות - רצוי בתקופה שלפני בקשת ההעלאה להביא לידיעת הממונים עליכם את הצלחותיכם ושביעות הרצון של לקוחות החברה מתפקודכם מולם (כולל מכתבי תודה שקיבלתם מהם וכדומה).
3. הכינו שיעורי בית - בפגישה היו מגובשים וריאליים לגבי בקשתכם להעלאה (בדרך כלל עד 15% העלאה) ואל תבואו עם רעיון כללי של "אני רוצה לקבל יותר" בלי לציין למה אתם מצפים.
4. היו בטוחים בעצמכם - הדגישו את תרומתכם לחברה והייחוד שלכם, ציינו הצלחות של הזמן האחרון, פרוייקטים שנוספו לעבודתכם, תודות שהעבירו לקוחות של החברה אליכם ויכולות חדשות שרכשתם (בהשכלה או במיומנות שרכשתם מחוץ לחברה).
5. שמרו על עמימות - בשום מקרה אל תאיימו בעזיבה של החברה, אם לא תיענה בקשתכם, אך שימרו את האופציות עמומות ואל תתחייבו לדבר. זכרו שכושר המיקוח שלכם קובע וחלקו נעוץ דווקא במה שלא נאמר על ידיכם.

חשוב להכיר את השוק ולדעת מה מקובל לתת ומה אפשר לדרוש בהתאם לניסיון ולסוג המשרה אליה אנו פונים.
בגדול יש לבדוק את הדברים הבאים:
1. מספר ימי חופש שנתיים.
2. קרן פנסיה.
3. ביטוח מנהלים.
4. קרן השתלמות.
5. תשלום עבור שעות נוספות.
6. הודעת פיטורים מראש (מקובל לתת חודש).
7. ביטוחים כגון אובדן כושר עבודה/ ביטוח בריאות.
8. תשלום עבור נסיעות/רכב חברה.
9. דמי הבראה.
10. בונוסים בגין הצלחה/משכורת 13.
ישנם עוד הרבה דברים לבדוק כמו מתי מקבלים אופציות, תשלום עבור ארוחות צהריים, הוצאות מוכרות שונות כגון קורסים ועוד, אך קודם חייבים לדעת טוב מה מקובל לתת בתחום בו מחפשים עבודה.

על הנואם להקפיד על הדברים הבאים כדי להצליח בנאום:
1. בוטח אך לא שחצני
2. מדויק ומטופח למראה
3. בעל שפת גוף התומכת במסר שהוא מעביר בנאום
כמו כן חשוב להקפיד על הדברים הבאים:
1. להגיע מוכן מראש (אפשר עם כרטיסיות או מצגת)
2. נאום הבנוי על פי מבנה עם פתיחה, שיא וסיום חזק
3. מכוון לגובה העיניים של הקהל אך מספיק גמיש ולהשתנות בהתאם לאירועים בשטח
4. מגובה בעובדות ושיוצגו דוגמאות למסרים שנאמרים בו
5. נאום העושה שימוש בהומור ובהפסקות קלות כדי ליצור מתח אצל המאזינים
6. שמאפשר מנוחה קלה לנואם (ושתייה של כוס מים)
הגולש מיכאל מציע עוד המלצות:
1. חובה להתחשב באוכלוסיה אליה מופנה הנאום ולהתאים את שפת הנאום בהתאם.
2. כדאי להשתמש בחוק ה-3, שיהיו 3 רעיונות מרכזיים ולחזור עליהם 3 פעמים במהלך הנאום- כך שהקהל יפנים את המסר!
3. להקפיד להביט בעיני הקהל, ליצור קשר עין עם כמה שיותר אנשים מהקהל ולא להתמקד במישהו אחד
4. לשנות את האינטונציה במהלך הנאום ( קול גבוה קול נמוך)
5. להקפיד לשנות את המיקום, לא לעמוד כמו בול עץ במקום אחד או להישאר כל הזמן בשטח מסוים כמו נמר בכלוב
6. כדי להלהיב את הקהל אפשר לדבר בהתלהבות ולהשתמש בתנועות ידיים...

אלו המקומות המומלצים לתליית מראה בבית לפי הפנג שוואי:
1. בחדרים חשוכים - המראה מחזירה את האור והאנרגיה מהיקום אל תוך החדר עצמו.
2. באיזורים צרים בבית - מראה התלויה בחלל קטן יוצרת אשליית גודל והופכת את החדר לגדול יותר ממה שהוא במציאות. גם מסדרון צר יכול להיראות רחב יותר ע"י שימוש במראה.
3. חוסר מבני - כשהצורה של הבית אינה ריבועית או מלבנית ייתכן וייוצרו בו חוסרים מבנים. במקרים שכאלה מראה יכולה לסייע בהשלמת האנרגיה
החסרה.
4. בכל מקום שיומלץ ע"י מומחי פאנג שואי לאחר יצירת מפה אישית ובמחיוד באיזורי הבית השייכים לקריירה ובריאות.

כל הנושא שנוי במחלוקת - רבים רואים בו עוד צורה שבה גופים עושים כסף על חשבונם של תמימים שרוצים להתקבל לעבודה ולא פחות מכך - ניטרול של טכניקת מיון. לדבריהם, לימוד זה פוגע במעסיקים (הוא מביא להעסקת עובדים שלא בהכרח מתאימים אלא כאלה שלמדו לענות נכון על המבחנים) ובדיעבד - גם בעובד הלא מתאים שמתקבל ואחרי כן מתגלה כלא מתאים למישרה ומפוטר או נפגע.
מצד שני, לומדים שם את הטכניקות להתמודדות עם שאלות ומבחנים שמטרתם לנסות לאפיין את המועמד וליצור את הרושם הנדרש כדי להתקבל לעבודה - ממש כמו מבחן פסיכומטרי לאוניברסיטה ומבחנים דומים.
קריירה

ישנן הרבה דרכים לחיפוש עבודה. להלן עשרת השיטות הנפוצות ביותר:
1. חיפוש במדורי דרושים בעיתונים.
2. חיפוש בלוחות דרושים באינטרנט.
3. קהילות חברתיות ופורומים באינטרנט.
4. נטוורקינג - לדבר עם מכרים, חברים, ומשפחה וליידע אותם בעובדה שאתם פנויים.
5. ירידי תעסוקה.
6. פנייה ללשכת התעסוקה.
7. פנייה יזומה לחברות ולהציע את השרותים שלך.
8. פנייה למכללה להכשרה מקצועית, ולשקול הסבה מקצועית ועבודה כמתלמד בתחום החדש.
9. עבודה כפרילאנס עצמאי ונותן שרותים בתחומך.
10. שדרוג קורות חיים בסרטון ווידאו ושליחת ראיון מקצועי שלך ישירות למעסיק הרלוונטי.
בהצלחה,
צוות VideoJob

במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:
1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).
2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).
3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).
4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).

זה טבעי וחלק ממה שיקרה תלוי בחשיבה שלכם. נסו לחשוב חיובי וזה יעבור גם אליו.
כדי שתוכלו "לקבל" נכון את המנהל החדש ולזכות במעמד חיובי אצלו, אמצו גם את הכללים הבאים:
1. הקפידו על עמידה בזמנים, דייקנות בהגשת דו"חות וניירות, יציבות והגעה בזמן לכל מקום.
2. במידה ולא הוזמנתם לפגישה עימו, אחרי שבועיים-שלושה, נסו לבקש פגישה שבה תערכו היכרות אישית ותתאמו ציפיות. נסו לבצע מיני-תחקיר על האיש או האשה ולהכין תכנית כללית לשיחה עימם.
3. אם יבקש, נסו, ללא רכילות, לתאר את הארגון והמשמשים בו בתפקידים השונים, מהזוית שלכם. היו חיוביים בתיאורם ואל "תלכלכו" (חלק מהשיחה ילמד הבוס החדש מי אתם ומה האופי שלכם - נאמנות וחברות מוערכים מאד בקרב מנהלים טובים).
4. כבר בתקופה הראשונה של המנהל החדש, נסו "לככב" ביוזמות, הצלחות וסיטואציות שמזמינות מחמאות. המיתוג העצמי הזה יסייע לכם להפוך למרכזיים בארגון, גם אם מקומכם הפורמלי בו אינו גבוה.
5. בנושא היוזמות היזהרו לא להצטייר כיותר מדי היפר-אקטיביים כיוון שיהיו מנהלים שיראו בכך איום מוסווה על מעמדם. נסו לאתר מהו אופיו הניהולי והאם הוא אכן מחפש ומעודד "יזמים" בקרב העובדים.
6. אל תתחנפו אך בהחלט הזמינו מצבים של קירבה אישית לבוס. כל מגע לא פורמלי ואיתור תחביבים ותחומי עניין משותפים ישתלמו לכם בעתיד וייתכן שאף יעשירו אתכם בחוויות חדשות (אם למשל, אתם "מתים" על שייט ולו יש יאכטה...)
7. נסו לא להביך את הבוס החדש בהצעות ויוזמות של דברים גדולים למול פורום רחב אלא באופן אישי.

הנה 11 שלבים לקידום קריירה שנמצאת במצב מדשדש או "תקוע":
1. קבלו את מצבכם הנוכחי כמו שהוא מבלי לשפוט ולהאשים את עצמכם.
2. בררו אם עצמכם מה אתם באמת רוצים לעשות, ללא שיקולים חיצוניים של כדאיות או פחדים, הגיעו לאמת שלכם.
3. תארו בדמיונכם את המקום, העיסוק או השלב בו הייתם רוצים לפרטי פרטים.
4. רשמו לעצמכם עשרה שלבים ראשוניים שאתם יכולים לעשות באופן מיידי בדרך אל הגשמת חלומכם (לימודים, השלמת קורס מסוים, שיחה עם אדם ספציפי וכדומה).
5. רשמו את המטרות בצורה מסודרת כשלצד כל מטרה יירשם תאריך היעד ותאריך הביצוע שלה.
6. כחלק מהתהליך, רשמו לעצמכם, בגוף ראשון, את כל החששות העולים מהדרך החדשה על מנת לתת להם ביטוי ולפרק אותם.
7. ערכו רשימה של הערכים החשובים לכם ביותר וסדרו אותם לפי סדר עדיפויות, תוכלו באופן זה לראות איזה מקום תופסת הקריירה שבחרתכם בין מכלול הערכים החשובים שלא תסכימו לוותר עליהם ואיפה תהיו מוכנים לוותר או להתפשר כדי לממש את הקריירה שלכם.
8. לכל חמשת הערכים הראשונים ערכו רשימה של אמונות שיש לכם בנוגע אליהם (לדוגמה: הערך: עושר האמונה: אני מאמין שאבא שמביא הרבה כסף הוא אבא טוב), בדקו עד כמה אותה אמונה מחלישה או מחזקת אתכם והאם היא באמת מציאותית.
9. בחרו דרך להירגע (ספורט, יוגה, מדיטציה) ולהיות מחוברים אל עצמכם יותר.
10. הסתכלו על "חצי הכוס המלאה", שמחו בה והודו עליה.
11. נסו למצוא מי שיעזור וילווה אתכם בתהליך בין אם בתשלום ובין אם חבר איתו תוכלו לחלוק, לשתף ולעשות חשיבה משותפת לגבי אופן התקדמות התהליך.

לבקשת העלאה בשכר עשו את 5 הדברים הבאים:
1. בדקו את המצב בחברה - ודאו שהמציאות מאפשרת לתת לכם העלאה (בדקו אם עמיתיכם מקבלים יותר, אם בזמן האחרון מישהו קיבל העלאה, אם החברה במצב טוב וכדומה) ומה המשכורות של מקביליכם בחברות מתחרות.
2. פרסמו הצלחות - רצוי בתקופה שלפני בקשת ההעלאה להביא לידיעת הממונים עליכם את הצלחותיכם ושביעות הרצון של לקוחות החברה מתפקודכם מולם (כולל מכתבי תודה שקיבלתם מהם וכדומה).
3. הכינו שיעורי בית - בפגישה היו מגובשים וריאליים לגבי בקשתכם להעלאה (בדרך כלל עד 15% העלאה) ואל תבואו עם רעיון כללי של "אני רוצה לקבל יותר" בלי לציין למה אתם מצפים.
4. היו בטוחים בעצמכם - הדגישו את תרומתכם לחברה והייחוד שלכם, ציינו הצלחות של הזמן האחרון, פרוייקטים שנוספו לעבודתכם, תודות שהעבירו לקוחות של החברה אליכם ויכולות חדשות שרכשתם (בהשכלה או במיומנות שרכשתם מחוץ לחברה).
5. שמרו על עמימות - בשום מקרה אל תאיימו בעזיבה של החברה, אם לא תיענה בקשתכם, אך שימרו את האופציות עמומות ואל תתחייבו לדבר. זכרו שכושר המיקוח שלכם קובע וחלקו נעוץ דווקא במה שלא נאמר על ידיכם.
באיזה מקום כדאי לפתוח חנות?
שאלה קשה אבל הנה 5 המלצות לפתיחת חנויות:
1. עדיף חנות פינתית - אם אתם עושים זאת ברחוב אז חנות פינתית תמיד עדיפה (היא ניבטת לשני רחובות - חשיפה כפולה).
2. איזור עם פעילות לאורך כל היום - אם אתם רוצים לעבוד שעות רבות עדיף למצוא מקום שיש בו פעילות בכל שעות היום (בוקר ואחר-הצהריים) ולא רק בחלק ממנו.
3. ליד עוגן מצליח - כדאי לפתוח חנות ליד חנות מצליחה בתחום אחר (למשל, אם תפתחו חנות בגדים ליד בית מרקחת פעיל או סופרמרקט מצליח).
4. לא ליד מתחרים באותו התחום - היזהרו מ"חוק העדר". אל תפתחו חנות כשברדיוס של מאות מטרים מכם ישנה חנות לאותו תחום (אלא אם אתם משוכנעים שהיא כל כך גרועה עד שיש לכם סיכוי לגרום לה להיסגר - בכל מקרה אחר זה עלול להיות כישלון).
5. בכניסה לקניון או ליד חנות עוגן בו - אם אתם פותחים בקניון הרי שליד הכניסה אתם חשופים לקהל יעד מיידי ורב וכמובן - ליד חנויות "עוגן" מצליחות.
שאלה קשה אבל הנה 5 המלצות לפתיחת חנויות:
1. עדיף חנות פינתית - אם אתם עושים זאת ברחוב אז חנות פינתית תמיד עדיפה (היא ניבטת לשני רחובות - חשיפה כפולה).
2. איזור עם פעילות לאורך כל היום - אם אתם רוצים לעבוד שעות רבות עדיף למצוא מקום שיש בו פעילות בכל שעות היום (בוקר ואחר-הצהריים) ולא רק בחלק ממנו.
3. ליד עוגן מצליח - כדאי לפתוח חנות ליד חנות מצליחה בתחום אחר (למשל, אם תפתחו חנות בגדים ליד בית מרקחת פעיל או סופרמרקט מצליח).
4. לא ליד מתחרים באותו התחום - היזהרו מ"חוק העדר". אל תפתחו חנות כשברדיוס של מאות מטרים מכם ישנה חנות לאותו תחום (אלא אם אתם משוכנעים שהיא כל כך גרועה עד שיש לכם סיכוי לגרום לה להיסגר - בכל מקרה אחר זה עלול להיות כישלון).
5. בכניסה לקניון או ליד חנות עוגן בו - אם אתם פותחים בקניון הרי שליד הכניסה אתם חשופים לקהל יעד מיידי ורב וכמובן - ליד חנויות "עוגן" מצליחות.
מתי כדאי לקחת מאמן אישי?
התשובה הראשונה שעולה לי בראש לשאלה מתי כדאי לקחת מאמן אישי היא: כאשר אתם מרגישים מוכנים לכך. עם זאת, צירפתי מספר נקודות שבהן האימון יכול להיות יעיל ביותר:
1. לסגור פערים במהירות (לדוגמא להגיש עבודת דוקטורט בתאריך יעד)
2. כשרוצים לממש חלומות גדולים אשר קצת מפחידים אבל בכל זאת רוצים לממש אותם
3. כשאתם רוצים לשלוט בגורלכם
4. למטרות של שיפור עצמי, דהיינו, לשפר את הביצועים שלכם
5. להשגת איזון בחיים
6. לקראת שינוי גדול בחיים
7. לקבלת עזרה בקביעת יעדים ולניהול זמן ומשאבים
8. להתמודדות עם מצב מעבר - גירושין, פיטורין, עניין בתמיכה והכוונה
התשובה הראשונה שעולה לי בראש לשאלה מתי כדאי לקחת מאמן אישי היא: כאשר אתם מרגישים מוכנים לכך. עם זאת, צירפתי מספר נקודות שבהן האימון יכול להיות יעיל ביותר:
1. לסגור פערים במהירות (לדוגמא להגיש עבודת דוקטורט בתאריך יעד)
2. כשרוצים לממש חלומות גדולים אשר קצת מפחידים אבל בכל זאת רוצים לממש אותם
3. כשאתם רוצים לשלוט בגורלכם
4. למטרות של שיפור עצמי, דהיינו, לשפר את הביצועים שלכם
5. להשגת איזון בחיים
6. לקראת שינוי גדול בחיים
7. לקבלת עזרה בקביעת יעדים ולניהול זמן ומשאבים
8. להתמודדות עם מצב מעבר - גירושין, פיטורין, עניין בתמיכה והכוונה
האם לכתוב קורות חיים בעברית או באנגלית ?
שפת האם של רוב מי שקורא את קורות החיים היא לרוב אינה אנגלית. לכן, לקרוא מסה גדולה של קורות חיים באנגלית זה מעייף ומייגע. כשאתה צריך לעבור על 200 קו"ח ביום, בהחלט ייתכן שאת האנגלית תזרוק לסוף הערימה. זה לא מה שאתה רוצה שיקרה לקו"ח שלך?
דבר שני זה שלכתוב קו"ח באנגלית רצוצה וקלוקלת עלול לעשות רושם שלילי. הרבה פעמים מועמדים ישראליים שגדלו כאן, למדו כאן, עשו כאן צבא, למדו כאן באוניברסיטה ועבדו כאן במקומות עבודה, לא יודעים איך לתרגם לאנגלית חלק מהמושגים בחיים שלהם. שמות של מבחני בגרות, יחידות בצבא, מגמות לימוד באוניברסיטה וכו', פעמים רבות הם עניין תרבותי שאין לו מקבילה מדויקת בשפה האנגלית. במקרים אלו, מי שכותב קו"ח באנגלית נאלץ לאנוס את השפה ולהמציא מילון מושגים לעצמו, מילון מושגים שלא בהכרח מובן למי שקורא את הקו"ח. אז מה הועילו הקו"ח באנגלית? גם קשים לקריאה, גם לא מעבירים את האינפורמציה בצורה הנכונה, וגם משאירים רושם שלילי. בשביל מה?
כמובן, אם מדובר על מועמד ששפת אימו אנגלית, או שעיקר חייו עברו עליו במדינה דוברת אנגלית, או שמתראיין למשרה ספציפית שבה כישורי האנגלית שלו הם מהותיים לעצם המשרה - אז זה סיפור אחר. במרבית המשרות בארץ, זה לא המקרה.
שפת האם של רוב מי שקורא את קורות החיים היא לרוב אינה אנגלית. לכן, לקרוא מסה גדולה של קורות חיים באנגלית זה מעייף ומייגע. כשאתה צריך לעבור על 200 קו"ח ביום, בהחלט ייתכן שאת האנגלית תזרוק לסוף הערימה. זה לא מה שאתה רוצה שיקרה לקו"ח שלך?
דבר שני זה שלכתוב קו"ח באנגלית רצוצה וקלוקלת עלול לעשות רושם שלילי. הרבה פעמים מועמדים ישראליים שגדלו כאן, למדו כאן, עשו כאן צבא, למדו כאן באוניברסיטה ועבדו כאן במקומות עבודה, לא יודעים איך לתרגם לאנגלית חלק מהמושגים בחיים שלהם. שמות של מבחני בגרות, יחידות בצבא, מגמות לימוד באוניברסיטה וכו', פעמים רבות הם עניין תרבותי שאין לו מקבילה מדויקת בשפה האנגלית. במקרים אלו, מי שכותב קו"ח באנגלית נאלץ לאנוס את השפה ולהמציא מילון מושגים לעצמו, מילון מושגים שלא בהכרח מובן למי שקורא את הקו"ח. אז מה הועילו הקו"ח באנגלית? גם קשים לקריאה, גם לא מעבירים את האינפורמציה בצורה הנכונה, וגם משאירים רושם שלילי. בשביל מה?
כמובן, אם מדובר על מועמד ששפת אימו אנגלית, או שעיקר חייו עברו עליו במדינה דוברת אנגלית, או שמתראיין למשרה ספציפית שבה כישורי האנגלית שלו הם מהותיים לעצם המשרה - אז זה סיפור אחר. במרבית המשרות בארץ, זה לא המקרה.
על מה להקפיד כשעובדים מהבית?
בעבודה מהבית יש להקפיד על הדברים הבאים:
1. משרד - להקצות חדר או פינה נפרדת משאר חדרי הבית, פינה שתהיה מיועדת לעבודה בלבד, עם שולחן עבודה אמיתי ולא על הספה.
2. אמצעים - לרכוש מחשב נייד, לבנות אתר אינטרנט ולחבר קו טלפון קווי נפרד, שיהיה מיועד לעסק בלבד.
3. זמן עבודה - להגדיר שעות עבודה ברורות וליידע על כך את כל מי שקשור אליכם מבחינת עבודה, וכמובן את בני הבית.
4. ניתוק פונקציונלי - לא לבצע עבודות בית בזמן השעות שהוגדרו לעבודה.
5. קוד לבוש - לא לעבוד עם פי'גמה או בגדי בית. להתלבש כראוי ואף להתאפר כפי שהייתם עושים לו יצאתם לעבודה מחוץ לבית.
6. פגישות ניתן לעשות בבית קפה קרוב - באווירה עסקית, אך לא מכופתרת. הרבה עושים את זה.
7. לקבל ייעוץ שיווקי ופיננסי - עסק בבית, כמו כל עסק אחר, אמור להתנהל עם תכנית עסקית מסודרת ולא רק על בסיס רעיון מבריק, לכן רצוי כבר בשלבים הראשוניים לקבל ייעוץ מבעלי מקצוע כיצד לבנות ולנהל את העסק בצורה הנכונה.
8. לא להיסגר בבית - חשוב לקבוע פגישות מחוץ לבית ולהקפיד להשתתף בכנסים, ימי עיון או כל פגישה עסקית אחרת הנוגעת לתחום עיסוקכם.
בעבודה מהבית יש להקפיד על הדברים הבאים:
1. משרד - להקצות חדר או פינה נפרדת משאר חדרי הבית, פינה שתהיה מיועדת לעבודה בלבד, עם שולחן עבודה אמיתי ולא על הספה.
2. אמצעים - לרכוש מחשב נייד, לבנות אתר אינטרנט ולחבר קו טלפון קווי נפרד, שיהיה מיועד לעסק בלבד.
3. זמן עבודה - להגדיר שעות עבודה ברורות וליידע על כך את כל מי שקשור אליכם מבחינת עבודה, וכמובן את בני הבית.
4. ניתוק פונקציונלי - לא לבצע עבודות בית בזמן השעות שהוגדרו לעבודה.
5. קוד לבוש - לא לעבוד עם פי'גמה או בגדי בית. להתלבש כראוי ואף להתאפר כפי שהייתם עושים לו יצאתם לעבודה מחוץ לבית.
6. פגישות ניתן לעשות בבית קפה קרוב - באווירה עסקית, אך לא מכופתרת. הרבה עושים את זה.
7. לקבל ייעוץ שיווקי ופיננסי - עסק בבית, כמו כל עסק אחר, אמור להתנהל עם תכנית עסקית מסודרת ולא רק על בסיס רעיון מבריק, לכן רצוי כבר בשלבים הראשוניים לקבל ייעוץ מבעלי מקצוע כיצד לבנות ולנהל את העסק בצורה הנכונה.
8. לא להיסגר בבית - חשוב לקבוע פגישות מחוץ לבית ולהקפיד להשתתף בכנסים, ימי עיון או כל פגישה עסקית אחרת הנוגעת לתחום עיסוקכם.
איך להצליח בראיון עבודה?
מה השיטות להצלחה בראיון עבודה?
איך מצליחים בראיון עבודה?
לראיון עבודה מוצלח כדאי להקפיד על הכללים הבאים:
1. הגיעו בזמן.
2. הקפידו על הופעה אסתטית.
3. החלו את הפגישה בכמה משפטים קלילים כדי ליצור קרבה ולשבור את הפורמליות.
4. הגיעו עם רמת ידע מספקת על הארגון אליו אתם מנסים להתקבל.
5. במהלך השיחה - דייקו, היו ענייניים, הקפידו על דיבור שוטף ובטחון עצמי אך אל תרימו קול, הפגינו עניין במשרה ובארגון ופחות בתנאים, דברו בגאוה על נסיונכם, הישירו מבט למראיין וסיימו בחיוך.
6. התמקדו בשאלות עליהן אתם נשאלים והשתדלו לא להתפזר מדי.
7. דעו לענות מהן החזקות והחולשות שלכם, אלו שאלות המופיעות בראיונות עבודה רבים.
8. הומור מותר אך אל תגזימו.
9. במהלך הראיון בחנו את המראיין ונסו להתאים עצמכם אליו במחוות ובדיבור - זה יחזק את הכימיה ביניכם.
10. נסו ללמוד מיהו, ממה שמקיף אותו במשרד ועל השולחן, והציגו עצמכם בהתאם.
11. אם יש לחיצות יד הקפידו על לחיצה חזקה אך לא יותר מדי.
12. נהגו בביטחון ושליטה עצמית.
איך מצליחים בראיון עבודה?
לראיון עבודה מוצלח כדאי להקפיד על הכללים הבאים:
1. הגיעו בזמן.
2. הקפידו על הופעה אסתטית.
3. החלו את הפגישה בכמה משפטים קלילים כדי ליצור קרבה ולשבור את הפורמליות.
4. הגיעו עם רמת ידע מספקת על הארגון אליו אתם מנסים להתקבל.
5. במהלך השיחה - דייקו, היו ענייניים, הקפידו על דיבור שוטף ובטחון עצמי אך אל תרימו קול, הפגינו עניין במשרה ובארגון ופחות בתנאים, דברו בגאוה על נסיונכם, הישירו מבט למראיין וסיימו בחיוך.
6. התמקדו בשאלות עליהן אתם נשאלים והשתדלו לא להתפזר מדי.
7. דעו לענות מהן החזקות והחולשות שלכם, אלו שאלות המופיעות בראיונות עבודה רבים.
8. הומור מותר אך אל תגזימו.
9. במהלך הראיון בחנו את המראיין ונסו להתאים עצמכם אליו במחוות ובדיבור - זה יחזק את הכימיה ביניכם.
10. נסו ללמוד מיהו, ממה שמקיף אותו במשרד ועל השולחן, והציגו עצמכם בהתאם.
11. אם יש לחיצות יד הקפידו על לחיצה חזקה אך לא יותר מדי.
12. נהגו בביטחון ושליטה עצמית.
יצאנו לפנסיה אבל אין לנו הכנסה מספקת. מה עושים?
אפשרות חשובה בדיוק לבעייה זו נקראת "משכנתא הפוכה" ובה תקבלו הלוואה על חשבון נכס שברשותכם ושלא תרצו לממש, כמו דירה או בית בו אתם מתגוררים. הרעיון: הבנק או החברה המלווה נותנים לכם סכום חודשי על חשבון הנכס שברשותכם. ביום בו תחזירו ציוד לבורא יצטרכו היורשים להחזיר את החוב לבנק ויוכלו לעשות זאת במימוש הנכס על ידי מכירתו או השכרתו או מכספם שלהם. אם זה מזכיר לכם משכנתא זה לא מקרה - זו משכנתא בהפוך: סכומים קטנים שאתם מקבלים על בסיס חודשי על חשבון הנכס הגדול. זה מתאים מאד למי שיצאו לפנסיה ואין להם מספיק הכנסות לצורך הקיום.
אפשרות חשובה בדיוק לבעייה זו נקראת "משכנתא הפוכה" ובה תקבלו הלוואה על חשבון נכס שברשותכם ושלא תרצו לממש, כמו דירה או בית בו אתם מתגוררים. הרעיון: הבנק או החברה המלווה נותנים לכם סכום חודשי על חשבון הנכס שברשותכם. ביום בו תחזירו ציוד לבורא יצטרכו היורשים להחזיר את החוב לבנק ויוכלו לעשות זאת במימוש הנכס על ידי מכירתו או השכרתו או מכספם שלהם. אם זה מזכיר לכם משכנתא זה לא מקרה - זו משכנתא בהפוך: סכומים קטנים שאתם מקבלים על בסיס חודשי על חשבון הנכס הגדול. זה מתאים מאד למי שיצאו לפנסיה ואין להם מספיק הכנסות לצורך הקיום.
מאילו טעויות להימנע בכתיבת קורות חיים?
איך לא כותבים קורות חיים?
בכתיבת קורות חיים חשוב להקפיד על הדברים הבאים:
1. לא לכתוב משפטים ארוכים ולא ענייניים.
2. הימנעו מפרטי השכלה לא רלוונטית
3. הקפידו שלא לשלוח בצורה מבולגנת ולא אסתטית
4. אל תתרברבו
5. אל תעשו שימוש ביותר מ-3 גופנים (פונטים) ו-2 צבעים.
6. אל תבליטו שירות ביחידה סודית בצה"ל (דיסקרטיות היא תכונה מועדפת)
7. אל תפנו למשרות שבהן אתם לא עונים על כל או על הדרישות החשובות למישרה. חבל על זמנכם ולהתאכזב.
8. אל תשלחו באמצעים ישנים ולא מודרניים, כגון פקס או דואר רגיל.
9. אל תשקרו או תנפחו ג'ובים קודמים.
10. אל תסגירו מידע על מקומות עבודה קודמים.
11. אל תכתבו עם שגיאות כתיב, בדקו היטב טעויות הקלדה.
12. הקפידו על קורות חיים מובנים ופשוטים לקריאה.
13. קצרו, סכמו עשר שנות ניסיון על דף אחד לכל היותר.
בכתיבת קורות חיים חשוב להקפיד על הדברים הבאים:
1. לא לכתוב משפטים ארוכים ולא ענייניים.
2. הימנעו מפרטי השכלה לא רלוונטית
3. הקפידו שלא לשלוח בצורה מבולגנת ולא אסתטית
4. אל תתרברבו
5. אל תעשו שימוש ביותר מ-3 גופנים (פונטים) ו-2 צבעים.
6. אל תבליטו שירות ביחידה סודית בצה"ל (דיסקרטיות היא תכונה מועדפת)
7. אל תפנו למשרות שבהן אתם לא עונים על כל או על הדרישות החשובות למישרה. חבל על זמנכם ולהתאכזב.
8. אל תשלחו באמצעים ישנים ולא מודרניים, כגון פקס או דואר רגיל.
9. אל תשקרו או תנפחו ג'ובים קודמים.
10. אל תסגירו מידע על מקומות עבודה קודמים.
11. אל תכתבו עם שגיאות כתיב, בדקו היטב טעויות הקלדה.
12. הקפידו על קורות חיים מובנים ופשוטים לקריאה.
13. קצרו, סכמו עשר שנות ניסיון על דף אחד לכל היותר.
איך להתמודד עם שאלות מביכות בראיון עבודה?
פעמים רבות מראיינים נוטים לשאול שאלות אישיות מדי או מביכות מדי, שאלות אילו עלולות להוות דיל ברייקר בעיקר כשהן תופסות אותנו לא מוכנים.
בשלב הראשון חשוב להבין שזכותו של מראיין לשאול אותנו כל מה שהוא מוצא לנכון (בגבול הסביר) ולכן מומלץ לא להפגין תרעומת על שאלה שלא ציפינו לה. השתדלו להיות כמה שיותר אמיתיים בתשובה, אל תגידו מה שלדעתכם המראיין רוצה לשמוע, במקרים רבים שאלות מסוג אילו נועדו על מנת לבדוק את מידת הכנות שלכם או לחילופין לקבוע באמת ובתמים האם התוכניות האישיות שלכם משתלבות עם דרישות התפקיד. במידה ונתקלתם בשאלה שבאמת אין לכם עליה מענה מיידי, מומלץ לבקש לחשוב על הנושא ולחזור עם תשובה.
פעמים רבות מראיינים נוטים לשאול שאלות אישיות מדי או מביכות מדי, שאלות אילו עלולות להוות דיל ברייקר בעיקר כשהן תופסות אותנו לא מוכנים.
בשלב הראשון חשוב להבין שזכותו של מראיין לשאול אותנו כל מה שהוא מוצא לנכון (בגבול הסביר) ולכן מומלץ לא להפגין תרעומת על שאלה שלא ציפינו לה. השתדלו להיות כמה שיותר אמיתיים בתשובה, אל תגידו מה שלדעתכם המראיין רוצה לשמוע, במקרים רבים שאלות מסוג אילו נועדו על מנת לבדוק את מידת הכנות שלכם או לחילופין לקבוע באמת ובתמים האם התוכניות האישיות שלכם משתלבות עם דרישות התפקיד. במידה ונתקלתם בשאלה שבאמת אין לכם עליה מענה מיידי, מומלץ לבקש לחשוב על הנושא ולחזור עם תשובה.
מה לעשות אם ילדי מתקשר אלי שוב ושוב לעבודה עם שאלות על שיעורי בית?
כאשר הילד מתקשר פעמים רבות לעבודה ומבקש את עזרתנו בשאלות משיעורי הבת, אנו עומדים במצב לא נוח הן מבחינת העבודה והן מול ילדנו עצמו.
עצתנו היא לקבוע עם הילד כללים לגבי התקשרותו אלינו לעבודה. להעביר את התחושה שאנו זמינים, פנויים ורוצים לדעת היכן הוא ומה הוא עושה, אך הוא צריך להבין שישנם דברים שלא נוכל לטפל בהם דרך הטלפון מהעבודה.
כדאי לסכם אתו, לדוגמה, שכחצי שעה לאחר חזרתכם הביתה, תשבו אתו על שיעורי הבית.
ניתן גם לסכם אתו שבזמן העדרכם יעשה את כל מה שהצליח להתמודד אתו ואתם תשבו אתו אחר כך, על כל מה שהוא התקשה להכין לבדו.
כאשר יש סיכומים ברורים ואתם, כהורים, מצליחים לעמוד בהם, אין סיבה שהילד לא "יישר קו" אתכם.
כאשר הילד מתקשר פעמים רבות לעבודה ומבקש את עזרתנו בשאלות משיעורי הבת, אנו עומדים במצב לא נוח הן מבחינת העבודה והן מול ילדנו עצמו.
עצתנו היא לקבוע עם הילד כללים לגבי התקשרותו אלינו לעבודה. להעביר את התחושה שאנו זמינים, פנויים ורוצים לדעת היכן הוא ומה הוא עושה, אך הוא צריך להבין שישנם דברים שלא נוכל לטפל בהם דרך הטלפון מהעבודה.
כדאי לסכם אתו, לדוגמה, שכחצי שעה לאחר חזרתכם הביתה, תשבו אתו על שיעורי הבית.
ניתן גם לסכם אתו שבזמן העדרכם יעשה את כל מה שהצליח להתמודד אתו ואתם תשבו אתו אחר כך, על כל מה שהוא התקשה להכין לבדו.
כאשר יש סיכומים ברורים ואתם, כהורים, מצליחים לעמוד בהם, אין סיבה שהילד לא "יישר קו" אתכם.
איך לחקור ביעילות על אנשים באינטרנט?
ראשית, הכי פשוט הוא חיפוש ממוקד ב-Google - פשוט הכנסת השם ופרטים מבדילים, כמו העיר שבה חי, מוסד לימודי, תחביב שיתכן שהוא עוסק בו ברשת וכדומה.
באתר wink.com תוכלו לאתר מתוך יותר מ-300 מליון אנשים, בצורה קלה יחסית ולקבל עליהם פרטים מכל רחבי הרשת, הרשתות החברתיות שבהם הם רשומים ועוד. זו דרך מצויינת ליצור או לחדש קשרים ישנים, או לגלות את בעל הבית שלכם, שמתעקש לא לקבל שכר דירה.. זוהי גם דרך טובה לראות איך אתם מופיעים ברשת והאם יש דברים שלא הייתם רוצים שהבוס העתידי או המתחרה העיסקי שלכם יראה.
באתר pipl.com תוכלו למצוא בצורה דומה ולעיתים עוד יותר טובה, אנשים עם נוכחות ברשת וברשתות החברתיות.
חיפוש בפייסבוק יתן לכם תוצאות מפתיעות, גם בגלל שהיא הגדולה ביותר וגם בשל העובדה שרבים פותחים שם פרופיל וגם אם לא נוכחים שם באופן יומיומי, הם מקפידים לבדוק מעת לעת את המסרים שקיבלו.
ראשית, הכי פשוט הוא חיפוש ממוקד ב-Google - פשוט הכנסת השם ופרטים מבדילים, כמו העיר שבה חי, מוסד לימודי, תחביב שיתכן שהוא עוסק בו ברשת וכדומה.
באתר wink.com תוכלו לאתר מתוך יותר מ-300 מליון אנשים, בצורה קלה יחסית ולקבל עליהם פרטים מכל רחבי הרשת, הרשתות החברתיות שבהם הם רשומים ועוד. זו דרך מצויינת ליצור או לחדש קשרים ישנים, או לגלות את בעל הבית שלכם, שמתעקש לא לקבל שכר דירה.. זוהי גם דרך טובה לראות איך אתם מופיעים ברשת והאם יש דברים שלא הייתם רוצים שהבוס העתידי או המתחרה העיסקי שלכם יראה.
באתר pipl.com תוכלו למצוא בצורה דומה ולעיתים עוד יותר טובה, אנשים עם נוכחות ברשת וברשתות החברתיות.
חיפוש בפייסבוק יתן לכם תוצאות מפתיעות, גם בגלל שהיא הגדולה ביותר וגם בשל העובדה שרבים פותחים שם פרופיל וגם אם לא נוכחים שם באופן יומיומי, הם מקפידים לבדוק מעת לעת את המסרים שקיבלו.
איך לקבל החלטות וליישמן בלי היסוס או מה אומר חוק 3 השניות?
הנה טיפ למהססים בקבלת החלטות:
שמעתם על חוק ה-3 שניות?
את החוק למדתי ממש לא מזמן ומהרגע ששמעתי עליו ויישמתי אותו החיים נהיו קלים יותר.
החוק אומר שמהרגע שמחליטים לעשות משהו יש לפעול תוך שלוש שניות. זה הזמן שלוקח למוח שלנו להעלות התנגדויות. אם אנחנו פועלים לפני כן, הקול הקטן שבתוכנו שמעלה היסוסים וחששות לא מספיק להרים את קולו.
במקור החוק מדבר על על מציאת בני זוג פוטנציאליים במסיבות, מועדונים ומקומות בילוי, והוא קובע שמהרגע שבו ראיתם מישהו שמוצא חן בעיניכם אתם חייבים לגשת אליו בתוך שלוש שניות לכל היותר.
את החוק הזה השליכו גם על קבלת החלטות בנושאים אחרים ותראו - זה פשוט עובד!
הנה טיפ למהססים בקבלת החלטות:
שמעתם על חוק ה-3 שניות?
את החוק למדתי ממש לא מזמן ומהרגע ששמעתי עליו ויישמתי אותו החיים נהיו קלים יותר.
החוק אומר שמהרגע שמחליטים לעשות משהו יש לפעול תוך שלוש שניות. זה הזמן שלוקח למוח שלנו להעלות התנגדויות. אם אנחנו פועלים לפני כן, הקול הקטן שבתוכנו שמעלה היסוסים וחששות לא מספיק להרים את קולו.
במקור החוק מדבר על על מציאת בני זוג פוטנציאליים במסיבות, מועדונים ומקומות בילוי, והוא קובע שמהרגע שבו ראיתם מישהו שמוצא חן בעיניכם אתם חייבים לגשת אליו בתוך שלוש שניות לכל היותר.
את החוק הזה השליכו גם על קבלת החלטות בנושאים אחרים ותראו - זה פשוט עובד!
איך מפרסמים מודעת דרושים לחיפוש עובדים?
כאשר מפרסמים מודעות דרושים לחיפוש עובדים יש לציין את סוג המשרה, אזור העבודה, שעות העבודה, משרה מלאה או חלקית, דרישות התפקיד וקריטריונים לקבלה (ניסיון, תארים וכד'). חשוב לציין את שני המינים. כדאי לציין בסוף המודעה "סודיות מובטחת" כדי לפנות גם לאנשים עובדים.
בעיתונים כדאי לקצר ככל הניתן להוזלת מחיר המודעה. באינטרנט ניתן לפרט יותר.
נוסח מודעה לדוגמא:
לחברת עעע דרושים מנהלי תיקי לקוחות.
משרה מלאה באזור חיפה.
אוריינטציה שיווקית- חובה . כושר ביטוי גבוה. ניסיון במכירות-יתרון.
קו"ח: (מייל, פקס) לעוזי. סודיות מובטחת.
כאשר מפרסמים מודעות דרושים לחיפוש עובדים יש לציין את סוג המשרה, אזור העבודה, שעות העבודה, משרה מלאה או חלקית, דרישות התפקיד וקריטריונים לקבלה (ניסיון, תארים וכד'). חשוב לציין את שני המינים. כדאי לציין בסוף המודעה "סודיות מובטחת" כדי לפנות גם לאנשים עובדים.
בעיתונים כדאי לקצר ככל הניתן להוזלת מחיר המודעה. באינטרנט ניתן לפרט יותר.
נוסח מודעה לדוגמא:
לחברת עעע דרושים מנהלי תיקי לקוחות.
משרה מלאה באזור חיפה.
אוריינטציה שיווקית- חובה . כושר ביטוי גבוה. ניסיון במכירות-יתרון.
קו"ח: (מייל, פקס) לעוזי. סודיות מובטחת.
