» «
התמכרויות
איך להיגמל מקרירה כפייתית של דואר האלקטרוני?


בעיתון ידיעות אחרונות, מהתאריך 22 לפברואר 2007, פורסמו הצעותיה של יועצת אמריקאית, אשר פירסמה תוכנית ב 12 שלבים ל"מכורי המיילים". ואלו עיקרי הדברים:

1. הכירו בעובדה שחייכם סובבים סביב האיימל ונסו לא לגשת אליו כל כמה דקות.

2. התחייבו לשמור על תיבת הדואר הנכנס שלכם ריקה.

3. תייקו חומרים מתיבת הדואר הנכנס בתיקיות שונות שדורשות פעולות שונות.

4. צרו תיקיות בנושאים שונים כדי שתוכלו לחפש אימיילים בצורה יותר נוחה.

5. חוק שתי הדקות: אם קיבלתם אימיל שאפשר לטפל בו בשתי דקות או פחות, טפלו בו מיד. אבל צרו קובץ לאימיילים שלוקחים זמן רב יותר.

6. קבעו תאריך לניקוי תיבת הדואר הנכנס שלכם ואל תקדישו לכך יותר משעה בכל פעם.

7. בטלו את האפשרות לשליחה וקבלה של דואר באופן אוטומטי.

8. צרו זמנים מסודרים לבדוק את הדואר האלקטרוני שלכם.

9. שתפו אחרים בניסיון שלכם להיגמל מהתמכרות (לא את הבוס,כמובן...)

10. הפחיתו את כמות הדואר שאתם מקבלים (כמו ניוזליטרים שאתם מנויים עליהם ובחיים לא קראתם...).

11. התייחסו לנושא אחד בכל הודעה שאתם שולחים ומחקו הערות מיותרות משורת הנושא בהודעות שאתם מעבירים.

12. חגגו את הגישה החדשה שלכם לאימייל! (כמובן שזו סיבה למסיבה. אולי נשלח לכולם אימייל להודיע להם על היום והשעה?...)
אבא
האם היעדרות מרובה של אב מהבית תשפיע בעתיד לרעה על הילדים?


אבא שנעדר הרבה מן הבית הוא לאו דווקא אבא ש"לא אכפת לו", אולי אפילו ההפך: מן הבוקר ועד הלילה הוא עמל להביא טרף לביתו ולדאוג למשפחה, בכל המובנים. הילדים שלנו יודעים וקולטים את המסר הזה, ללא מילים וללא הסברים ולכן אין מה לחשוש מ"חסר" בדמות אב. דמותו של האב, כמו של האם, היא משהו הרבה יותר עמוק ומהותי ממספר השעות בו הוא נמצא בבית. זהו קשר יקר, חשוב ואמיתי, של איכות ולא של כמות, שלא נמדד בשום פרמטר חיצוני זה או אחר.
כמו כן חשוב לזכור כי הילדים שלנו הגיעו לעולם אל תוך מציאות הערכים והסדרים שבה בחרנו לנהל את חיינו, כדאי ורצוי לאפשר לילדים להסתגל למה שהחיים מזמנים להם, אפילו שלא תמיד הדברים מתנהלים כפי שהיינו רוצים, כמו למשל, אבא שלא רואה, לדעתך, מספיק את הילדים.
ובכלל, כמה זה "מספיק" זמן עם הילדים???
רבים וטובים מגדולי ישראל ראו את אביהם דקות מועטות ביום, אם בכלל או רק משבת לשבת... תחשבו על זה...
מכירות
איך מפרסמים מודעת דרושים לחיפוש עובדים?


כאשר מפרסמים מודעות דרושים לחיפוש עובדים יש לציין את סוג המשרה, אזור העבודה, שעות העבודה, משרה מלאה או חלקית, דרישות התפקיד וקריטריונים לקבלה (ניסיון, תארים וכד'). חשוב לציין את שני המינים. כדאי לציין בסוף המודעה "סודיות מובטחת" כדי לפנות גם לאנשים עובדים.

בעיתונים כדאי לקצר ככל הניתן להוזלת מחיר המודעה. באינטרנט ניתן לפרט יותר.

נוסח מודעה לדוגמא:
לחברת עעע דרושים מנהלי תיקי לקוחות.
משרה מלאה באזור חיפה.
אוריינטציה שיווקית- חובה . כושר ביטוי גבוה. ניסיון במכירות-יתרון.
קו"ח: (מייל, פקס) לעוזי. סודיות מובטחת.
נאום
על מה בנוי נאום טוב ואיך על הנואם להיראות?



על הנואם להקפיד על הדברים הבאים כדי להצליח בנאום:

1. בוטח אך לא שחצני

2. מדויק ומטופח למראה

3. בעל שפת גוף התומכת במסר שהוא מעביר בנאום


כמו כן חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

1. להגיע מוכן מראש (אפשר עם כרטיסיות או מצגת)

2. נאום הבנוי על פי מבנה עם פתיחה, שיא וסיום חזק

3. מכוון לגובה העיניים של הקהל אך מספיק גמיש ולהשתנות בהתאם לאירועים בשטח

4. מגובה בעובדות ושיוצגו דוגמאות למסרים שנאמרים בו

5. נאום העושה שימוש בהומור ובהפסקות קלות כדי ליצור מתח אצל המאזינים

6. שמאפשר מנוחה קלה לנואם (ושתייה של כוס מים)


הגולש מיכאל מציע עוד המלצות:

1. חובה להתחשב באוכלוסיה אליה מופנה הנאום ולהתאים את שפת הנאום בהתאם.

2. כדאי להשתמש בחוק ה-3, שיהיו 3 רעיונות מרכזיים ולחזור עליהם 3 פעמים במהלך הנאום- כך שהקהל יפנים את המסר!

3. להקפיד להביט בעיני הקהל, ליצור קשר עין עם כמה שיותר אנשים מהקהל ולא להתמקד במישהו אחד

4. לשנות את האינטונציה במהלך הנאום ( קול גבוה קול נמוך)

5. להקפיד לשנות את המיקום, לא לעמוד כמו בול עץ במקום אחד או להישאר כל הזמן בשטח מסוים כמו נמר בכלוב

6. כדי להלהיב את הקהל אפשר לדבר בהתלהבות ולהשתמש בתנועות ידיים...

קריירה

קריירה
מאילו טעויות להימנע בכתיבת קורות חיים?
איך לא כותבים קורות חיים?


בכתיבת קורות חיים חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

1. לא לכתוב משפטים ארוכים ולא ענייניים.

2. הימנעו מפרטי השכלה לא רלוונטית

3. הקפידו שלא לשלוח בצורה מבולגנת ולא אסתטית

4. אל תתרברבו

5. אל תעשו שימוש ביותר מ-3 גופנים (פונטים) ו-2 צבעים.

6. אל תבליטו שירות ביחידה סודית בצה"ל (דיסקרטיות היא תכונה מועדפת)

7. אל תפנו למשרות שבהן אתם לא עונים על כל או על הדרישות החשובות למישרה. חבל על זמנכם ולהתאכזב.

8. אל תשלחו באמצעים ישנים ולא מודרניים, כגון פקס או דואר רגיל.

9. אל תשקרו או תנפחו ג'ובים קודמים.

10. אל תסגירו מידע על מקומות עבודה קודמים.

11. אל תכתבו עם שגיאות כתיב, בדקו היטב טעויות הקלדה.

12. הקפידו על קורות חיים מובנים ופשוטים לקריאה.

13. קצרו, סכמו עשר שנות ניסיון על דף אחד לכל היותר.
קריירה
מה לעשות אם אין לי ניסיון והמעסיקים דורשים ניסיון?


מלכוד חוסר הניסיון ומנגד דרישת המעסיקים לניסיון תעסוקתי הוא מהמוקשים הגדולים שעומדים בפני צעירים המעוניינים לעסוק בתחום שאותו למדו. הנה כמה טיפים למה ניתן לעשות כדי לצבור ניסיון כזה או להציע עיסקה טובה למעסיק:

1. הציעו לעסוק בשכר נמוך מאד או אפילו בהתנדבות, כבר בזמן הלימודים (אתם צוברים ניסיון חשוב והמעסיק מוזיל עלויות)

2. הבהירו בראיון העבודה עד כמה אתם גמישים, רלוונטיים לתפקיד, נכונים ללמוד הכל ובעלי הרגלי עבודה טובים

3. כבר בראיון העבודה ובהמלצות שאתם מקבלים ממעסיקים קודמים נסו להראות ולשדר "רעב בעיניים". לא מעט מעסיקים מחפשים אנשים רעבי הצלחה ומוכנים לוותר על ידע ונסיון בעבור "מכורים להצלחה" שייקחו את הארגון או המחלקה לשמיים בזכות כושר לימוד והתמדה בלתי פוסקת
אימון אישי
מתי כדאי לקחת מאמן אישי?


התשובה הראשונה שעולה לי בראש לשאלה מתי כדאי לקחת מאמן אישי היא: כאשר אתם מרגישים מוכנים לכך. עם זאת, צירפתי מספר נקודות שבהן האימון יכול להיות יעיל ביותר:

1. לסגור פערים במהירות (לדוגמא להגיש עבודת דוקטורט בתאריך יעד)

2. כשרוצים לממש חלומות גדולים אשר קצת מפחידים אבל בכל זאת רוצים לממש אותם

3. כשאתם רוצים לשלוט בגורלכם

4. למטרות של שיפור עצמי, דהיינו, לשפר את הביצועים שלכם

5. להשגת איזון בחיים

6. לקראת שינוי גדול בחיים

7. לקבלת עזרה בקביעת יעדים ולניהול זמן ומשאבים

8. להתמודדות עם מצב מעבר - גירושין, פיטורין, עניין בתמיכה והכוונה
מס הכנסה
מתי כדאי לעדכן את מס הכנסה בשינויים בתעסוקה?



שינויים תעסוקתיים יכולים להיות משמעותיים ולהוריד את השכר. דיווח מתאים למס הכנסה יביא להקטנת המס ולפיכך - להגדלת ההכנסה.

כדאי לעדכן את מס הכנסה בשינוי בתעסוקתנו במקרים הבאים:

1. לאחר לידה - מס הכנסה עושה את חישוביו ע"פ משכורת מלאה בעוד היולדת מקבלת בתקופת חופשת הלידה כ-70% משכרה בלבד.

2. כשהיקף המשרה צומצם- גם במקרה שהיקף המשרה מצטמצם מס הכנסה ממשיך לעשות את חישוביו ע"פ בסיס השכר של משרה מלאה.

3. בתקופת חופשה בין עבודות או ביציאה לחופשה ללא תשלום.


מקום עבודה
איך להתנהג כשמתחלף מנהל במקום העבודה שלי?


זה טבעי וחלק ממה שיקרה תלוי בחשיבה שלכם. נסו לחשוב חיובי וזה יעבור גם אליו.

כדי שתוכלו "לקבל" נכון את המנהל החדש ולזכות במעמד חיובי אצלו, אמצו גם את הכללים הבאים:

1. הקפידו על עמידה בזמנים, דייקנות בהגשת דו"חות וניירות, יציבות והגעה בזמן לכל מקום.

2. במידה ולא הוזמנתם לפגישה עימו, אחרי שבועיים-שלושה, נסו לבקש פגישה שבה תערכו היכרות אישית ותתאמו ציפיות. נסו לבצע מיני-תחקיר על האיש או האשה ולהכין תכנית כללית לשיחה עימם.

3. אם יבקש, נסו, ללא רכילות, לתאר את הארגון והמשמשים בו בתפקידים השונים, מהזוית שלכם. היו חיוביים בתיאורם ואל "תלכלכו" (חלק מהשיחה ילמד הבוס החדש מי אתם ומה האופי שלכם - נאמנות וחברות מוערכים מאד בקרב מנהלים טובים).

4. כבר בתקופה הראשונה של המנהל החדש, נסו "לככב" ביוזמות, הצלחות וסיטואציות שמזמינות מחמאות. המיתוג העצמי הזה יסייע לכם להפוך למרכזיים בארגון, גם אם מקומכם הפורמלי בו אינו גבוה.

5. בנושא היוזמות היזהרו לא להצטייר כיותר מדי היפר-אקטיביים כיוון שיהיו מנהלים שיראו בכך איום מוסווה על מעמדם. נסו לאתר מהו אופיו הניהולי והאם הוא אכן מחפש ומעודד "יזמים" בקרב העובדים.

6. אל תתחנפו אך בהחלט הזמינו מצבים של קירבה אישית לבוס. כל מגע לא פורמלי ואיתור תחביבים ותחומי עניין משותפים ישתלמו לכם בעתיד וייתכן שאף יעשירו אתכם בחוויות חדשות (אם למשל, אתם "מתים" על שייט ולו יש יאכטה...)

7. נסו לא להביך את הבוס החדש בהצעות ויוזמות של דברים גדולים למול פורום רחב אלא באופן אישי.
איך לעשות עבודה רגשית כדי להתקדם בקריירה?



הנה 11 שלבים לקידום קריירה שנמצאת במצב מדשדש או "תקוע":

1. קבלו את מצבכם הנוכחי כמו שהוא מבלי לשפוט ולהאשים את עצמכם.

2. בררו אם עצמכם מה אתם באמת רוצים לעשות, ללא שיקולים חיצוניים של כדאיות או פחדים, הגיעו לאמת שלכם.

3. תארו בדמיונכם את המקום, העיסוק או השלב בו הייתם רוצים לפרטי פרטים.

4. רשמו לעצמכם עשרה שלבים ראשוניים שאתם יכולים לעשות באופן מיידי בדרך אל הגשמת חלומכם (לימודים, השלמת קורס מסוים, שיחה עם אדם ספציפי וכדומה).

5. רשמו את המטרות בצורה מסודרת כשלצד כל מטרה יירשם תאריך היעד ותאריך הביצוע שלה.

6. כחלק מהתהליך, רשמו לעצמכם, בגוף ראשון, את כל החששות העולים מהדרך החדשה על מנת לתת להם ביטוי ולפרק אותם.

7. ערכו רשימה של הערכים החשובים לכם ביותר וסדרו אותם לפי סדר עדיפויות, תוכלו באופן זה לראות איזה מקום תופסת הקריירה שבחרתכם בין מכלול הערכים החשובים שלא תסכימו לוותר עליהם ואיפה תהיו מוכנים לוותר או להתפשר כדי לממש את הקריירה שלכם.

8. לכל חמשת הערכים הראשונים ערכו רשימה של אמונות שיש לכם בנוגע אליהם (לדוגמה: הערך: עושר האמונה: אני מאמין שאבא שמביא הרבה כסף הוא אבא טוב), בדקו עד כמה אותה אמונה מחלישה או מחזקת אתכם והאם היא באמת מציאותית.

9. בחרו דרך להירגע (ספורט, יוגה, מדיטציה) ולהיות מחוברים אל עצמכם יותר.

10. הסתכלו על "חצי הכוס המלאה", שמחו בה והודו עליה.

11. נסו למצוא מי שיעזור וילווה אתכם בתהליך בין אם בתשלום ובין אם חבר איתו תוכלו לחלוק, לשתף ולעשות חשיבה משותפת לגבי אופן התקדמות התהליך.
אילו נימוקים אוכל להשמיע כנגד פיטורי?



שימוע אמור לאפשר לעובד להשמיע את נימוקיו כנגד הפיטוריו, או מדוע אין החברה יכולה לפטרו. הנה כמה סיבות טובות למניעת פיטורין:

1. הריון שדווח או עדיין לא דווח.

2. יציאה למילואים.

3. פגם בעבודת הצוות בחברה, שפגע בתפקודו של העובד.

4. אי הבנה או חוסר הבנה מתמשך, בין העובד לממונה עליו.

5. הפיטורין יגרמו לחברה פגיעה, שכן העובד יכול לקדם את יעדי הארגון טוב יותר מאחרים.


בכל מקרה, חשוב להגיע לשימוע מצויידים בעובדות מוצקות, תאריכים ומסמכים, שיכולים לגבות את הנימוקים והטיעונים שלכם.


בהצלחה!
איך מתגברים על פחד קהל לפני הרצאה או פרזנטציה?


עומדים להרצות ויש לכם פחד קהל?

כדי להתגבר על פחד מקהל כדאי לעשות את הדברים הבאים:

1. ראשית, כדאי להכין את החומר מראש ולרשום אותו

2. להכין את זמן ההרצאה ולקבוע על פיו ועל פי כמות החומר את קצב ההרצאה (מהירה, בינונית, מרווחת..)

3. לקבוע חלוקת זמן מדויקת: כמה זמן יוקדש לכל סעיף בהרצאה

4. להתמקד במסרים מדוייקים ובמידת האפשר גם קצרים, כשעל סמך המסרים הללו תבנו את ההרצאה.

5. לכל מסר כדאי להצמיד דוגמאות פשוטות וקלות להמחשה

6. כדאי לעשות חזרות (לצלם, להקליט או לפחות לתרגל מול המראה) וכך תוכלו לקלוט ולראות דברים שהכרחי לתקן ולא תוכלו לדעת אחרת.

7. במידה שאינכם מנוסים מאד, כדאי לתרגל את ההרצאה קודם כל לפני אנשים שאתם בטוחים בקירבם וסומכים עליהם ולקבל משוב וביקורת בונה ולתקן את עצמכם ואת תכנון הזמן והעניין שאתם יוצרים.

8. באשר לחרדה: נסו לשאול את עצמכם מה כל כך מפחיד אתכם בהרצאה הזו: האם החשש הוא מהבוס, מהקולגות או ממישהו שיראה שאינכם מספיק טובים ואז לשכנע את עצמכם שאתם מספיק טובים ואף הטובים ביותר למשימה.
איך להשיג הישגים גדולים באמצעות דמיון מודרך?



הבעיה של רובנו היא שקשה להפריד את החזון והרצון הגדול לשלבים.
לכן, בואו ננסה לחשוב ולדמיין איך נרצה את חיינו בעוד כך וכך זמן (למשל עוד 50 שנה - איך יהיו חיינו?) במגוון היבטי החיים:

במה אנו עובדים

איפה אנחנו גרים

מה אנחנו עושים

מיהם חברינו

וכדומה.. אפשר להשתולל לגמרי בדמיון, ללכת על גדול, לחשוב על הדברים הכי לא סבירים.

לאחר מכן נחזור לאחור בזמן, לעוד 20 שנים, 10 שנים, 5 שנים ושנה. ונשאלת השאלה מה צריך שיהיה בתוך שנה, כדי שאכן בתוך 5 שנים נגיע להיכן שנרצה, כדי שעוד 10 שנים נגיע וכן הלאה..

כך נוכל לבנות את ההתנהלות המיידית ל"יציאה לדרך" למסע הארוך למימוש השאיפות הללו.
איך להצליח במציאת עבודה?



מציאת עבודה היא משימה לא תמיד פשוטה, הנה 7 טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת טוב יותר:

1. שלחו קורות חיים בימי שני,שלישי או רביעי - הם לרב יקבלו התיחסות מהירה יותר כי הם לא יגיעו עם "מבול" הפניות שיש לאחר פרסום המודעות בעיתוני סוף השבוע ועם זאת גם לא ממש לקראת סוף השבוע, שהוא זמן גרוע כי מי שאמור לטפל בזה כבר במצב רוח של סופ"ש.

2. נסו לשלוח את קורות החיים ולכתב אדם ספציפי ולא עבור מחלקה מסוימת, כדי לקדם את הטיפול בעניינכם.

3. השתדלו לצרף לטופס קורות החיים מכתב אישי, היסביר עד כמה תוכלו להיות טובים בתפקיד המבוקש ועד כמה אתם מעוניינים בו.

4. מגיעים לראיון עבודה? הקפידו על לבוש נכון שיתאים לאופי החברה שבה אתם מעוניינים להתקבל כעובדים.

5. אם אתם נאלצים לחכות עד שיקבלו אתכם לראיון, הצטיידו בספר או במחשב נייד. זה ירשים יותר מאשר תשבו ותבהו ללא תכלית וייזקף לזכותכם (תתפלאו על מה מעסיקים מסתכלים במועמדים לעבודה).

6. בקשו להיפגש עם הדרג הכי גבוה בחברה, גם אם יסרבו לכם זה יראה על תכונת של העזה וישירות מצדכם.

7. הקפידו להגיע בזמן לראיון עבודה.
יצאנו לפנסיה אבל אין לנו הכנסה מספקת. מה עושים?


אפשרות חשובה בדיוק לבעייה זו נקראת "משכנתא הפוכה" ובה תקבלו הלוואה על חשבון נכס שברשותכם ושלא תרצו לממש, כמו דירה או בית בו אתם מתגוררים. הרעיון: הבנק או החברה המלווה נותנים לכם סכום חודשי על חשבון הנכס שברשותכם. ביום בו תחזירו ציוד לבורא יצטרכו היורשים להחזיר את החוב לבנק ויוכלו לעשות זאת במימוש הנכס על ידי מכירתו או השכרתו או מכספם שלהם. אם זה מזכיר לכם משכנתא זה לא מקרה - זו משכנתא בהפוך: סכומים קטנים שאתם מקבלים על בסיס חודשי על חשבון הנכס הגדול. זה מתאים מאד למי שיצאו לפנסיה ואין להם מספיק הכנסות לצורך הקיום.
מה חשוב לדעת לגבי הפנסיה שלי?


לפנסיה חשוב להתחיל לחסוך מגיל צעיר - כל שנת חסכון תאפשר קצבת פנסיה גבוהה יותר בשנות הזקנה. עשו הכל כדי להפריש לקרן הפנסיה גם אם המשכורת אינה גבוהה והמצב לא קל. ברמות שכר גבוהות - הפנסיה עדיפה על קופת גמל וביטוח מנהלים שהן אופציות קורצות בגלל האפשרויות "לקחת את הכסף" אבל אינן מבטיחות הכנסה קבועה לעת זקנה.

הגולש דני מעיר לברי המזל שבינינו: לגבי משכורות גבוהות (מעל פעמיים השכר הממוצע במשק), כדאי מאד לחסוך **גם** בביטוח מנהלים הוני, אחרת תשלמו מס בעת קבלת הפנסיה כמו מס על משכורת.
על מה להקפיד כשעובדים מהבית?



בעבודה מהבית יש להקפיד על הדברים הבאים:

1. משרד - להקצות חדר או פינה נפרדת משאר חדרי הבית, פינה שתהיה מיועדת לעבודה בלבד, עם שולחן עבודה אמיתי ולא על הספה.

2. אמצעים - לרכוש מחשב נייד, לבנות אתר אינטרנט ולחבר קו טלפון קווי נפרד, שיהיה מיועד לעסק בלבד.

3. זמן עבודה - להגדיר שעות עבודה ברורות וליידע על כך את כל מי שקשור אליכם מבחינת עבודה, וכמובן את בני הבית.

4. ניתוק פונקציונלי - לא לבצע עבודות בית בזמן השעות שהוגדרו לעבודה.

5. קוד לבוש - לא לעבוד עם פי'גמה או בגדי בית. להתלבש כראוי ואף להתאפר כפי שהייתם עושים לו יצאתם לעבודה מחוץ לבית.

6. פגישות ניתן לעשות בבית קפה קרוב - באווירה עסקית, אך לא מכופתרת. הרבה עושים את זה.

7. לקבל ייעוץ שיווקי ופיננסי - עסק בבית, כמו כל עסק אחר, אמור להתנהל עם תכנית עסקית מסודרת ולא רק על בסיס רעיון מבריק, לכן רצוי כבר בשלבים הראשוניים לקבל ייעוץ מבעלי מקצוע כיצד לבנות ולנהל את העסק בצורה הנכונה.

8. לא להיסגר בבית - חשוב לקבוע פגישות מחוץ לבית ולהקפיד להשתתף בכנסים, ימי עיון או כל פגישה עסקית אחרת הנוגעת לתחום עיסוקכם.


על מה להקפיד במסיבה שנערכת במקום העבודה?



הנה 9 דברים שחשוב להקפיד עליהם במסיבה של מקום העבודה:

1. הקפידו להגיע למסיבה - היא חשובה לקידומכם ולחיזוק הקשרים עם חבריכם לעבודה.

2. בואו בלבוש שהולם את האירוע, חייכו והיו חיוביים ומרוצים.

3. במידה ואתם באים עם בן-הזוג שלכם נסו שלא להינתק מהאחרים לטובתו ולא להתנשק למול עיני הנוכחים.

4. אל תאכלו או תשתו בהגזמה ואם אתם צריכים לעשן - צאו החוצה.

5. במהלך הערב, שוחחו עם רבים מהנוכחים ושווקו את עצמכם ואופייכם הקליל בקרבם.

6. נהלו שיחות קצרות (אל תיתקעו על אחד או שניים כל הערב..) על נושאים שאינם קשורים לעבודה דווקא, ודאי לא בנושאי הקידום או השכר - נושאים קלילים ורצוי כאלה שאינם מעוררי מחלוקת.

7. נסו לפגוש ולעשות היכרות עם נוכחים שאינם מהקבוצה הקרובה עמה אתם בדרך כלל עובדים.

8. עם מנהלים וממונים שוחחו תוך כבוד, אך אל תתחנפו ואל תנסו להפיק רווחים מידיים מהסיטואציה.

9. לאחר המסיבה רשמו לכם דברים שחשוב לזכור, אנשים חדשים שהכרתם, רעיונות שקלטתם וכיוונים שהסתמנו כהתחלה של אפשרויות חדשות לקידום.
איך להתכונן היטב למבחן הפסיכומטרי?



רבים מאיתנו נדרשים לבצע את הבחינה הפסיכומטרית הנערכת
מספר פעמים בשנה במועדים קבועים בכל הארץ.
ואז מגיע הרגע בו על מנת למקסם הצלחות ולהוציא ציון מירבי
אנו מתלבטים האם אנו נדרשים לעזרה? ללימוד? להנחיה? לקורס?

הנה מספר טיפים לבחינה הפסיכומטרית, אפילו לפני שאתם מגיעים
להחלטה בנושא איך ללמוד:

1. עליכם להרחיב את אוצר המילים העברי שלכם:
כפי שחלקכם אולי שמע, הבחינה מורכבת מ-3 נושאים:
חלק כמותי, חלק מילולי וחלק אנגלית.
בחלק המילולי על מנת לפתור חלק רב מן השאלות יש לדעת מילים רבות
בשפה העברית, גם מילים שביום יום כמעט ואין לנו שימוש בהן.
על כן מומלץ לקרוא ספרים, לפתור תשבצים, או לקנות ערכת לימוד באחת
מחנויות הספרים ולהתחיל בהקדם ללמוד ולשנן אוצר מילים.

2. עליכם להרחיב את אוצר המילים האנגלי שלכם:
בחלק האנגלית כמו בחלק העברית נדרש אוצר מילים.
אחרת, לא ניתן לפתור שאלות אלא אולי ולנחש תשובה נכונה.
על כן מומלץ שוב לקרוא ספרים, לקרוא עיתון באנגלית, להעשיר את שפת
האנגלית ואוצר המילים. כמו כן בערכות הלימוד השונות תוכלו למצוא מילון אנגלי-עברי ולשנן.

3. החלק הכמותי:
ידע רב במתמטיקה בסיסית יתרום לפתרון נכון של שאלות המופיעות בבחינה, אולם הבחינה מוקצבת בזמן 25 דקות ל25 שאלות בפרק זה.
לכן עליכם לפתור כל שאלה בממוצע במקסימום דקה אחת בלבד.
לעיתים, רבים מאיתנו נתקלים בבעית הזמן, על מנת לפתור בעיה זו עליכם לתרגל שאלות מהמבחנים השונים והקודמים, שאלות בנושא בעיות כמותיות שאולי תופענה בבחינה.
ככל שתכירו יותר סוגים של שאלות, יהיו לכם יותר כלים להתמודד עם הבחינה וכך כשתגיעו לשאלה לפני שתחשבו איך בכלל לגשת אליה כבר יהיה לכם ידע מספיק איתו תוכלו לפתור מיד.

4. קריאה:
קריאה בעברית ובאנגלית תשפר את יכולת מהירות והבנת הקריאה שלכם,
הדבר בהכרח יתרום לעמידה בזמנים.

5. במידה ותחליטו ללמוד במכון לימוד או ע"י אדם פרטי או לבדכם:
עליכם לדעת שכדי למצות את המקסימום עליכם לתרגל כמה שיותר סוגי שאלות מכל סוגי הפרקים כמותי, מילולי, אנגלית.
עם הזמן מתפתחת גישה לפתרון וככל שתתרגלו יותר תדעו לפתור יותר, ומהר יותר.

המלצה
לימוד אישי או בקבוצות קטנות בניגוד ללימוד בקבוצות גדולות ייתן למי שילמד אתכם אפשרות לתת יותר תשומת לב ויותר זמן השקעה במה שאתם מתקשים.

לימוד פורה ובהצלחה!
ילדי מתקשר אלי שוב ושוב לעבודה עם שאלות על שיעורי בית - מה לעשות?
כאשר הילד מתקשר פעמים רבות לעבודה ומבקש את עזרתנו בשאלות משיעורי הבת, אנו עומדים במצב לא נוח הן מבחינת העבודה והן מול ילדנו עצמו.

עצתנו היא לקבוע עם הילד כללים לגבי התקשרותו אלינו לעבודה. להעביר את התחושה שאנו זמינים, פנויים ורוצים לדעת היכן הוא ומה הוא עושה, אך הוא צריך להבין שישנם דברים שלא נוכל לטפל בהם דרך הטלפון מהעבודה.

כדאי לסכם איתו, לדוגמה, שכחצי שעה לאחר חזרתכם הביתה, תשבו איתו על שיעורי הבית.

ניתן גם לסכם איתו שבזמן העדרכם יעשה את כל מה שהצליח להתמודד איתו ואתם תשבו איתו אחר כך, על כל מה שהוא התקשה להכין לבדו.

כאשר יש סיכומים ברורים ואתם, כהורים, מצליחים לעמוד בהם, אין סיבה שהילד לא "יישר קו" איתכם.
באיזה מקום כדאי לפתוח חנות?



שאלה קשה אבל הנה 5 המלצות לפתיחת חנויות:

1. עדיף חנות פינתית - אם אתם עושים זאת ברחוב אז חנות פינתית תמיד עדיפה (היא ניבטת לשני רחובות - חשיפה כפולה).

2. איזור עם פעילות לאורך כל היום - אם אתם רוצים לעבוד שעות רבות עדיף למצוא מקום שיש בו פעילות בכל שעות היום (בוקר ואחר-הצהריים) ולא רק בחלק ממנו.

3. ליד עוגן מצליח - כדאי לפתוח חנות ליד חנות מצליחה בתחום אחר (למשל, אם תפתחו חנות בגדים ליד בית מרקחת פעיל או סופרמרקט מצליח).

4. לא ליד מתחרים באותו התחום - היזהרו מ"חוק העדר". אל תפתחו חנות כשברדיוס של מאות מטרים מכם ישנה חנות לאותו תחום (אלא אם אתם משוכנעים שהיא כל כך גרועה עד שיש לכם סיכוי לגרום לה להיסגר - בכל מקרה אחר זה עלול להיות כישלון).

5. בכניסה לקניון או ליד חנות עוגן בו - אם אתם פותחים בקניון הרי שליד הכניסה אתם חשופים לקהל יעד מיידי ורב וכמובן - ליד חנויות "עוגן" מצליחות.
איזה עסק לפתוח בשכונה יחסית גדולה?
מה המראיינים רוצים לדעת בראיון עבודה?
איך לבלות חופשה בלי הפרעות או עבודה?
איך לחקור ביעילות על אנשים באינטרנט?
מה חשוב בלימוד והכנה למבחני ההשמה?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.