» «
מבחני השמה
מה חשוב בלימוד והכנה למבחני ההשמה?



כל הנושא שנוי במחלוקת - רבים רואים בו עוד צורה שבה גופים עושים כסף על חשבונם של תמימים שרוצים להתקבל לעבודה ולא פחות מכך - ניטרול של טכניקת מיון. לדבריהם, לימוד זה פוגע במעסיקים (הוא מביא להעסקת עובדים שלא בהכרח מתאימים אלא כאלה שלמדו לענות נכון על המבחנים) ובדיעבד - גם בעובד הלא מתאים שמתקבל ואחרי כן מתגלה כלא מתאים למישרה ומפוטר או נפגע.

מצד שני, לומדים שם את הטכניקות להתמודדות עם שאלות ומבחנים שמטרתם לנסות לאפיין את המועמד וליצור את הרושם הנדרש כדי להתקבל לעבודה - ממש כמו מבחן פסיכומטרי לאוניברסיטה ומבחנים דומים.
קריירה
איך להצליח בראיון עבודה?
מה השיטות להצלחה בראיון עבודה?
איך מצליחים בראיון עבודה?


לראיון עבודה מוצלח כדאי להקפיד על הכללים הבאים:

1. הגיעו בזמן.

2. הקפידו על הופעה אסתטית.

3. החלו את הפגישה בכמה משפטים קלילים כדי ליצור קרבה ולשבור את הפורמליות.

4. הגיעו עם רמת ידע מספקת על הארגון אליו אתם מנסים להתקבל.

5. במהלך השיחה - דייקו, היו ענייניים, הקפידו על דיבור שוטף ובטחון עצמי אך אל תרימו קול, הפגינו עניין במשרה ובארגון ופחות בתנאים, דברו בגאוה על נסיונכם, הישירו מבט למראיין וסיימו בחיוך.

6. התמקדו בשאלות עליהן אתם נשאלים והשתדלו לא להתפזר מדי.

7. דעו לענות מהן החזקות והחולשות שלכם, אלו שאלות המופיעות בראיונות עבודה רבים.

8. הומור מותר אך אל תגזימו.

9. במהלך הראיון בחנו את המראיין ונסו להתאים עצמכם אליו במחוות ובדיבור - זה יחזק את הכימיה ביניכם.

10. נסו ללמוד מיהו, ממה שמקיף אותו במשרד ועל השולחן, והציגו עצמכם בהתאם.

11. אם יש לחיצות יד הקפידו על לחיצה חזקה אך לא יותר מדי.

12. נהגו בביטחון ושליטה עצמית.
קריירה
איך להתמודד עם שאלות מביכות בראיון עבודה?



פעמים רבות מראיינים נוטים לשאול שאלות אישיות מדי או מביכות מדי, שאלות אילו עלולות להוות דיל ברייקר בעיקר כשהן תופסות אותנו לא מוכנים.

בשלב הראשון חשוב להבין שזכותו של מראיין לשאול אותנו כל מה שהוא מוצא לנכון (בגבול הסביר) ולכן מומלץ לא להפגין תרעומת על שאלה שלא ציפינו לה. השתדלו להיות כמה שיותר אמיתיים בתשובה, אל תגידו מה שלדעתכם המראיין רוצה לשמוע, במקרים רבים שאלות מסוג אילו נועדו על מנת לבדוק את מידת הכנות שלכם או לחילופין לקבוע באמת ובתמים האם התוכניות האישיות שלכם משתלבות עם דרישות התפקיד. במידה ונתקלתם בשאלה שבאמת אין לכם עליה מענה מיידי, מומלץ לבקש לחשוב על הנושא ולחזור עם תשובה.
מקום עבודה
איך להתנהג כשמתחלף מנהל במקום העבודה שלי?


זה טבעי וחלק ממה שיקרה תלוי בחשיבה שלכם. נסו לחשוב חיובי וזה יעבור גם אליו.

כדי שתוכלו "לקבל" נכון את המנהל החדש ולזכות במעמד חיובי אצלו, אמצו גם את הכללים הבאים:

1. הקפידו על עמידה בזמנים, דייקנות בהגשת דו"חות וניירות, יציבות והגעה בזמן לכל מקום.

2. במידה ולא הוזמנתם לפגישה עימו, אחרי שבועיים-שלושה, נסו לבקש פגישה שבה תערכו היכרות אישית ותתאמו ציפיות. נסו לבצע מיני-תחקיר על האיש או האשה ולהכין תכנית כללית לשיחה עימם.

3. אם יבקש, נסו, ללא רכילות, לתאר את הארגון והמשמשים בו בתפקידים השונים, מהזוית שלכם. היו חיוביים בתיאורם ואל "תלכלכו" (חלק מהשיחה ילמד הבוס החדש מי אתם ומה האופי שלכם - נאמנות וחברות מוערכים מאד בקרב מנהלים טובים).

4. כבר בתקופה הראשונה של המנהל החדש, נסו "לככב" ביוזמות, הצלחות וסיטואציות שמזמינות מחמאות. המיתוג העצמי הזה יסייע לכם להפוך למרכזיים בארגון, גם אם מקומכם הפורמלי בו אינו גבוה.

5. בנושא היוזמות היזהרו לא להצטייר כיותר מדי היפר-אקטיביים כיוון שיהיו מנהלים שיראו בכך איום מוסווה על מעמדם. נסו לאתר מהו אופיו הניהולי והאם הוא אכן מחפש ומעודד "יזמים" בקרב העובדים.

6. אל תתחנפו אך בהחלט הזמינו מצבים של קירבה אישית לבוס. כל מגע לא פורמלי ואיתור תחביבים ותחומי עניין משותפים ישתלמו לכם בעתיד וייתכן שאף יעשירו אתכם בחוויות חדשות (אם למשל, אתם "מתים" על שייט ולו יש יאכטה...)

7. נסו לא להביך את הבוס החדש בהצעות ויוזמות של דברים גדולים למול פורום רחב אלא באופן אישי.

קריירה

הקלדה עיוורת
איזה אתר הכי מומלץ להקלדה עיוורת?


קורס הקלדה עיוורת יש באתר הבא ישוכל לסייע לכם ללמוד את ההקלדה מבלי להתקין תוכנה או לשלם. הקלדה עיוורת, או לפחות הקלדה מהירה, יכולה להיות כלי חשוב מאד לקידום הקריירה שלכם.

בין הכלים שעומדים לרשות הלומדים באתר:

1. הסברים לשיטת ההקלדה העיוורת

2. תירגול הקלדה עיוורת בעזרת התוכנית

3. תרגול מקלדת מספרים בשיטה עיוורת

4. משחק במשחקי הקלדה

5. מבחן של מהירות ההקלדה

אלו השפות בהן ניתן לתרגל וללמוד הקלדה עיוורת באתר:

English עברית
Español Português
Français Deutsch
Norsk Русский
Italiano العربية
Ελληνικά Türkçe
Български Svenska
Dansk Suomi
מכירות
איך מפרסמים מודעת דרושים לחיפוש עובדים?


כאשר מפרסמים מודעות דרושים לחיפוש עובדים יש לציין את סוג המשרה, אזור העבודה, שעות העבודה, משרה מלאה או חלקית, דרישות התפקיד וקריטריונים לקבלה (ניסיון, תארים וכד'). חשוב לציין את שני המינים. כדאי לציין בסוף המודעה "סודיות מובטחת" כדי לפנות גם לאנשים עובדים.

בעיתונים כדאי לקצר ככל הניתן להוזלת מחיר המודעה. באינטרנט ניתן לפרט יותר.

נוסח מודעה לדוגמא:
לחברת עעע דרושים מנהלי תיקי לקוחות.
משרה מלאה באזור חיפה.
אוריינטציה שיווקית- חובה . כושר ביטוי גבוה. ניסיון במכירות-יתרון.
קו"ח: (מייל, פקס) לעוזי. סודיות מובטחת.
חוק פארטו
איך להיות יעיל ופורה בסדר היום שלי ע"י שימוש חכם בחוק פארטו?


נסו למצוא מהן הפעולות שהכי מקדמות את הקריירה והתפוקה שלכם ובצעו אותן בשעות הטובות ביותר שלכם (כלומר, בחלק ה-20%, הפורה ביותר של הזמן שלכם, תוכלו לייצר את הפעולות המקדמות ביותר).

דוגמאות: את פעולותיכם החשובות תוכלו לבצע בשעות הבוקר: העירניות, הקרירות, בטרם התעייפתם והותשתם משלל הסחות הדעת שבהמשך היום.

עוד דוגמה: לכתוב את הספר שלכם בשעות הלילה, אם אתם עובדים בבית, שרק אז הוא הופך שקט ומאפשר לכם ריכוז. באותן שעות תפיקו ב-20% מהזמן, תפוקה עצומה של 80%, בעוד שנסיון לכתוב בשעות היום, עלול להיות קשה יותר ולהנפיק תוצרת מועטה ואיכותית פחות.
חסכון
מה חשוב לדעת לגבי הפנסיה שלי?


לפנסיה חשוב להתחיל לחסוך מגיל צעיר - כל שנת חסכון תאפשר קצבת פנסיה גבוהה יותר בשנות הזקנה. עשו הכל כדי להפריש לקרן הפנסיה גם אם המשכורת אינה גבוהה והמצב לא קל. ברמות שכר גבוהות - הפנסיה עדיפה על קופת גמל וביטוח מנהלים שהן אופציות קורצות בגלל האפשרויות "לקחת את הכסף" אבל אינן מבטיחות הכנסה קבועה לעת זקנה.

הגולש דני מעיר לברי המזל שבינינו: לגבי משכורות גבוהות (מעל פעמיים השכר הממוצע במשק), כדאי מאד לחסוך **גם** בביטוח מנהלים הוני, אחרת תשלמו מס בעת קבלת הפנסיה כמו מס על משכורת.


קריירה
איך לעשות עבודה רגשית כדי להתקדם בקריירה?



הנה 11 שלבים לקידום קריירה שנמצאת במצב מדשדש או "תקוע":

1. קבלו את מצבכם הנוכחי כמו שהוא מבלי לשפוט ולהאשים את עצמכם.

2. בררו אם עצמכם מה אתם באמת רוצים לעשות, ללא שיקולים חיצוניים של כדאיות או פחדים, הגיעו לאמת שלכם.

3. תארו בדמיונכם את המקום, העיסוק או השלב בו הייתם רוצים לפרטי פרטים.

4. רשמו לעצמכם עשרה שלבים ראשוניים שאתם יכולים לעשות באופן מיידי בדרך אל הגשמת חלומכם (לימודים, השלמת קורס מסוים, שיחה עם אדם ספציפי וכדומה).

5. רשמו את המטרות בצורה מסודרת כשלצד כל מטרה יירשם תאריך היעד ותאריך הביצוע שלה.

6. כחלק מהתהליך, רשמו לעצמכם, בגוף ראשון, את כל החששות העולים מהדרך החדשה על מנת לתת להם ביטוי ולפרק אותם.

7. ערכו רשימה של הערכים החשובים לכם ביותר וסדרו אותם לפי סדר עדיפויות, תוכלו באופן זה לראות איזה מקום תופסת הקריירה שבחרתכם בין מכלול הערכים החשובים שלא תסכימו לוותר עליהם ואיפה תהיו מוכנים לוותר או להתפשר כדי לממש את הקריירה שלכם.

8. לכל חמשת הערכים הראשונים ערכו רשימה של אמונות שיש לכם בנוגע אליהם (לדוגמה: הערך: עושר האמונה: אני מאמין שאבא שמביא הרבה כסף הוא אבא טוב), בדקו עד כמה אותה אמונה מחלישה או מחזקת אתכם והאם היא באמת מציאותית.

9. בחרו דרך להירגע (ספורט, יוגה, מדיטציה) ולהיות מחוברים אל עצמכם יותר.

10. הסתכלו על "חצי הכוס המלאה", שמחו בה והודו עליה.

11. נסו למצוא מי שיעזור וילווה אתכם בתהליך בין אם בתשלום ובין אם חבר איתו תוכלו לחלוק, לשתף ולעשות חשיבה משותפת לגבי אופן התקדמות התהליך.
איך לקבל העלאה בשכר?
לפני שניגשים לבוס לבקש העלה בשכר, כדאי לעשות עבודת הכנה קצרה ולהגיע מוכנים.

הנה כמה טיפים שיועילו לכם, בבואכם לקבל העלת שכר:

1. בדקו מי האחראי הישיר להעלאת שכרכם ומתי נהוג בחברה בה אתם עובדים להעלות שכר וגשו לממונה בהתאם למידע זה.

2. במידה ומנהלכם האישי אינו אחראי להעלאת השכר, רצוי לעדכן אותו שאתם מעוניינים בכך ולבקש ממנו את המלצותיו בעת הצורך.

3. וודאו כי אינכם מבקש העלה בלתי סבירה והסתמך על נתונים השוואתיים על שכרם של מקבילים לך בשוק העבודה.

4. אספו נתונים רבים ככל האפשר על הישגיכם, הצלחותיכם והתקדמותכם בתפקיד והציגו אותם לבוס בזמן שיחת העלאת השכר.

5. אם לאחרונה הצלחתם הגיע להישגים יוצאי דופן, נסו לקיים את השיחה סמוך לזמן זה.

6. הכינו את עצמכם מראש לכך שבקשתכם לא תענה בחיוב, שקלו מה תהיה עמדתכם ואיזו תשובה תתנו. החליטו מראש עד כמה תהיו מוכנים להתפשר וכמו כן חשבן על חלופות לכסף בצורת תנאי עבודה משופרים (שדרוג טלפון נייד, מחשב,רכב,חופשות ועוד).

7. היו עניינים בשיחה, אך הקפידו גם להיות קשובים לדברי הבוס ו"לזרום" עם השיחה.

בהצלחה!
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?


במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:

1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).

2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).

3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).

4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
יצאנו לפנסיה אבל אין לנו הכנסה מספקת. מה עושים?


אפשרות חשובה בדיוק לבעייה זו נקראת "משכנתא הפוכה" ובה תקבלו הלוואה על חשבון נכס שברשותכם ושלא תרצו לממש, כמו דירה או בית בו אתם מתגוררים. הרעיון: הבנק או החברה המלווה נותנים לכם סכום חודשי על חשבון הנכס שברשותכם. ביום בו תחזירו ציוד לבורא יצטרכו היורשים להחזיר את החוב לבנק ויוכלו לעשות זאת במימוש הנכס על ידי מכירתו או השכרתו או מכספם שלהם. אם זה מזכיר לכם משכנתא זה לא מקרה - זו משכנתא בהפוך: סכומים קטנים שאתם מקבלים על בסיס חודשי על חשבון הנכס הגדול. זה מתאים מאד למי שיצאו לפנסיה ואין להם מספיק הכנסות לצורך הקיום.
איך לקבל החלטות וליישמן בלי היסוס או מה אומר חוק 3 השניות?


הנה טיפ למהססים בקבלת החלטות:


שמעתם על חוק ה-3 שניות?

את החוק למדתי ממש לא מזמן ומהרגע ששמעתי עליו ויישמתי אותו החיים נהיו קלים יותר.

החוק אומר שמהרגע שמחליטים לעשות משהו יש לפעול תוך שלוש שניות. זה הזמן שלוקח למוח שלנו להעלות התנגדויות. אם אנחנו פועלים לפני כן, הקול הקטן שבתוכנו שמעלה היסוסים וחששות לא מספיק להרים את קולו.

במקור החוק מדבר על על מציאת בני זוג פוטנציאליים במסיבות, מועדונים ומקומות בילוי, והוא קובע שמהרגע שבו ראיתם מישהו שמוצא חן בעיניכם אתם חייבים לגשת אליו בתוך שלוש שניות לכל היותר.

את החוק הזה השליכו גם על קבלת החלטות בנושאים אחרים ותראו - זה פשוט עובד!
איזה עסק לפתוח בשכונה יחסית גדולה?


איזה עסק כדאי לפתוח באיזו סביבה אינה שאלה פשוטה ואין עליה תשובה חד משמעית. צריך להכיר היטב את המקום בו אתה מתעתד לפתוח עסק, איזו אוכלוסיה מגיע למקום זה (ילדים, נוער, קשישים) כן מה הם הצרכים שלה. ומה הערך המוסף שיכול לספק העסק שלך או השירות שתתן לאוכלוסיה זו והאם זה משתלם כלכלית לשני הצדדים לקנות אצלך/או למכור במחירי שוק את השירותים שלך.

בכל אופן אם אתה מעוניין לקחת כמה שפחות סיכונים התחל בדוכן רצוי בתחום המזון ומכור שם דברים מאכלים יחודיים שלא נמכרים סביבך, או שתמכור מוצרים אחרים כגון ספרים צעצועים ועוד בשיטת הקונסגנציה.
איך לחקור ביעילות על אנשים באינטרנט?



ראשית, הכי פשוט הוא חיפוש ממוקד ב-Google - פשוט הכנסת השם ופרטים מבדילים, כמו העיר שבה חי, מוסד לימודי, תחביב שיתכן שהוא עוסק בו ברשת וכדומה.

באתר wink.com תוכלו לאתר מתוך יותר מ-300 מליון אנשים, בצורה קלה יחסית ולקבל עליהם פרטים מכל רחבי הרשת, הרשתות החברתיות שבהם הם רשומים ועוד. זו דרך מצויינת ליצור או לחדש קשרים ישנים, או לגלות את בעל הבית שלכם, שמתעקש לא לקבל שכר דירה.. זוהי גם דרך טובה לראות איך אתם מופיעים ברשת והאם יש דברים שלא הייתם רוצים שהבוס העתידי או המתחרה העיסקי שלכם יראה.

באתר pipl.com תוכלו למצוא בצורה דומה ולעיתים עוד יותר טובה, אנשים עם נוכחות ברשת וברשתות החברתיות.

חיפוש בפייסבוק יתן לכם תוצאות מפתיעות, גם בגלל שהיא הגדולה ביותר וגם בשל העובדה שרבים פותחים שם פרופיל וגם אם לא נוכחים שם באופן יומיומי, הם מקפידים לבדוק מעת לעת את המסרים שקיבלו.
על מה בנוי נאום טוב ואיך על הנואם להיראות?



על הנואם להקפיד על הדברים הבאים כדי להצליח בנאום:

1. בוטח אך לא שחצני

2. מדויק ומטופח למראה

3. בעל שפת גוף התומכת במסר שהוא מעביר בנאום


כמו כן חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

1. להגיע מוכן מראש (אפשר עם כרטיסיות או מצגת)

2. נאום הבנוי על פי מבנה עם פתיחה, שיא וסיום חזק

3. מכוון לגובה העיניים של הקהל אך מספיק גמיש ולהשתנות בהתאם לאירועים בשטח

4. מגובה בעובדות ושיוצגו דוגמאות למסרים שנאמרים בו

5. נאום העושה שימוש בהומור ובהפסקות קלות כדי ליצור מתח אצל המאזינים

6. שמאפשר מנוחה קלה לנואם (ושתייה של כוס מים)


הגולש מיכאל מציע עוד המלצות:

1. חובה להתחשב באוכלוסיה אליה מופנה הנאום ולהתאים את שפת הנאום בהתאם.

2. כדאי להשתמש בחוק ה-3, שיהיו 3 רעיונות מרכזיים ולחזור עליהם 3 פעמים במהלך הנאום- כך שהקהל יפנים את המסר!

3. להקפיד להביט בעיני הקהל, ליצור קשר עין עם כמה שיותר אנשים מהקהל ולא להתמקד במישהו אחד

4. לשנות את האינטונציה במהלך הנאום ( קול גבוה קול נמוך)

5. להקפיד לשנות את המיקום, לא לעמוד כמו בול עץ במקום אחד או להישאר כל הזמן בשטח מסוים כמו נמר בכלוב

6. כדי להלהיב את הקהל אפשר לדבר בהתלהבות ולהשתמש בתנועות ידיים...
איך להצליח במציאת עבודה?



מציאת עבודה היא משימה לא תמיד פשוטה, הנה 7 טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת טוב יותר:

1. שלחו קורות חיים בימי שני,שלישי או רביעי - הם לרב יקבלו התיחסות מהירה יותר כי הם לא יגיעו עם "מבול" הפניות שיש לאחר פרסום המודעות בעיתוני סוף השבוע ועם זאת גם לא ממש לקראת סוף השבוע, שהוא זמן גרוע כי מי שאמור לטפל בזה כבר במצב רוח של סופ"ש.

2. נסו לשלוח את קורות החיים ולכתב אדם ספציפי ולא עבור מחלקה מסוימת, כדי לקדם את הטיפול בעניינכם.

3. השתדלו לצרף לטופס קורות החיים מכתב אישי, היסביר עד כמה תוכלו להיות טובים בתפקיד המבוקש ועד כמה אתם מעוניינים בו.

4. מגיעים לראיון עבודה? הקפידו על לבוש נכון שיתאים לאופי החברה שבה אתם מעוניינים להתקבל כעובדים.

5. אם אתם נאלצים לחכות עד שיקבלו אתכם לראיון, הצטיידו בספר או במחשב נייד. זה ירשים יותר מאשר תשבו ותבהו ללא תכלית וייזקף לזכותכם (תתפלאו על מה מעסיקים מסתכלים במועמדים לעבודה).

6. בקשו להיפגש עם הדרג הכי גבוה בחברה, גם אם יסרבו לכם זה יראה על תכונת של העזה וישירות מצדכם.

7. הקפידו להגיע בזמן לראיון עבודה.


איך להשיג הישגים גדולים באמצעות דמיון מודרך?



הבעיה של רובנו היא שקשה להפריד את החזון והרצון הגדול לשלבים.
לכן, בואו ננסה לחשוב ולדמיין איך נרצה את חיינו בעוד כך וכך זמן (למשל עוד 50 שנה - איך יהיו חיינו?) במגוון היבטי החיים:

במה אנו עובדים

איפה אנחנו גרים

מה אנחנו עושים

מיהם חברינו

וכדומה.. אפשר להשתולל לגמרי בדמיון, ללכת על גדול, לחשוב על הדברים הכי לא סבירים.

לאחר מכן נחזור לאחור בזמן, לעוד 20 שנים, 10 שנים, 5 שנים ושנה. ונשאלת השאלה מה צריך שיהיה בתוך שנה, כדי שאכן בתוך 5 שנים נגיע להיכן שנרצה, כדי שעוד 10 שנים נגיע וכן הלאה..

כך נוכל לבנות את ההתנהלות המיידית ל"יציאה לדרך" למסע הארוך למימוש השאיפות הללו.
מה המראיינים רוצים לדעת בראיון עבודה?


בראיון עבודה ירצו המראיינים לדעת עליכם את הפרטים הבאים:

1. מהי נקודת הפתיחה שלכם ולאן הגעתם מבחינה מקצועית עד היום

2. האם אתם מסוגלים ללמוד במהירות

3. האם יש לכם את הגישה שהם מחפשים לתפקיד המבוקש

4. רמת הביטחון העצמי שלכם

5. עד כמה תכונותיכם ישפיעו לטובה על החברה

6. את אופן ההתמודדות שלכם עם נקודות התורפה והחולשה של עצמכם

7. את רמת המוטיבציה שלכם

8. כמה הגעתם מוכנים לראיון מבחינת הידע שלכם על החברה ועל התפקיד

9. בדיקת אמינות

10. בדיקת מקצועיות

11. יכולת הסקת מסקנות ושינויים שעשיתם עקב אירועי עבר

12. רמת ההתחייבות שלכם

13. רמת המסירות, ההתלהבות והשאפתנות

14. יכולתכם לעבוד בצוות

15. יכולת ההתמודדות שלכם במצבי לחץ

16. היכולת לקבל סמכות
מה לעשות אם ילדי מתקשר אלי שוב ושוב לעבודה עם שאלות על שיעורי בית?


כאשר הילד מתקשר פעמים רבות לעבודה ומבקש את עזרתנו בשאלות משיעורי הבת, אנו עומדים במצב לא נוח הן מבחינת העבודה והן מול ילדנו עצמו.

עצתנו היא לקבוע עם הילד כללים לגבי התקשרותו אלינו לעבודה. להעביר את התחושה שאנו זמינים, פנויים ורוצים לדעת היכן הוא ומה הוא עושה, אך הוא צריך להבין שישנם דברים שלא נוכל לטפל בהם דרך הטלפון מהעבודה.

כדאי לסכם אתו, לדוגמה, שכחצי שעה לאחר חזרתכם הביתה, תשבו אתו על שיעורי הבית.

ניתן גם לסכם אתו שבזמן העדרכם יעשה את כל מה שהצליח להתמודד אתו ואתם תשבו אתו אחר כך, על כל מה שהוא התקשה להכין לבדו.

כאשר יש סיכומים ברורים ואתם, כהורים, מצליחים לעמוד בהם, אין סיבה שהילד לא "יישר קו" אתכם.
באיזה מקום כדאי לפתוח חנות?



שאלה קשה אבל הנה 5 המלצות לפתיחת חנויות:

1. עדיף חנות פינתית - אם אתם עושים זאת ברחוב אז חנות פינתית תמיד עדיפה (היא ניבטת לשני רחובות - חשיפה כפולה).

2. איזור עם פעילות לאורך כל היום - אם אתם רוצים לעבוד שעות רבות עדיף למצוא מקום שיש בו פעילות בכל שעות היום (בוקר ואחר-הצהריים) ולא רק בחלק ממנו.

3. ליד עוגן מצליח - כדאי לפתוח חנות ליד חנות מצליחה בתחום אחר (למשל, אם תפתחו חנות בגדים ליד בית מרקחת פעיל או סופרמרקט מצליח).

4. לא ליד מתחרים באותו התחום - היזהרו מ"חוק העדר". אל תפתחו חנות כשברדיוס של מאות מטרים מכם ישנה חנות לאותו תחום (אלא אם אתם משוכנעים שהיא כל כך גרועה עד שיש לכם סיכוי לגרום לה להיסגר - בכל מקרה אחר זה עלול להיות כישלון).

5. בכניסה לקניון או ליד חנות עוגן בו - אם אתם פותחים בקניון הרי שליד הכניסה אתם חשופים לקהל יעד מיידי ורב וכמובן - ליד חנויות "עוגן" מצליחות.
איך לבלות חופשה בלי הפרעות או עבודה?
אילו נימוקים אוכל להשמיע כנגד פיטורי?
מתי כדאי לעדכן את מס הכנסה בשינויים בתעסוקה?
מאילו טעויות להימנע בכתיבת קורות חיים?
איך מתגברים על פחד קהל לפני הרצאה או פרזנטציה?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.