» «
מבחני השמה
מה חשוב בלימוד והכנה למבחני ההשמה?



כל הנושא שנוי במחלוקת - רבים רואים בו עוד צורה שבה גופים עושים כסף על חשבונם של תמימים שרוצים להתקבל לעבודה ולא פחות מכך - ניטרול של טכניקת מיון. לדבריהם, לימוד זה פוגע במעסיקים (הוא מביא להעסקת עובדים שלא בהכרח מתאימים אלא כאלה שלמדו לענות נכון על המבחנים) ובדיעבד - גם בעובד הלא מתאים שמתקבל ואחרי כן מתגלה כלא מתאים למישרה ומפוטר או נפגע.

מצד שני, לומדים שם את הטכניקות להתמודדות עם שאלות ומבחנים שמטרתם לנסות לאפיין את המועמד וליצור את הרושם הנדרש כדי להתקבל לעבודה - ממש כמו מבחן פסיכומטרי לאוניברסיטה ומבחנים דומים.
ראיון עבודה
מה המראיינים רוצים לדעת בראיון עבודה?


בראיון עבודה ירצו המראיינים לדעת עליכם את הפרטים הבאים:

1. מהי נקודת הפתיחה שלכם ולאן הגעתם מבחינה מקצועית עד היום

2. האם אתם מסוגלים ללמוד במהירות

3. האם יש לכם את הגישה שהם מחפשים לתפקיד המבוקש

4. רמת הביטחון העצמי שלכם

5. עד כמה תכונותיכם ישפיעו לטובה על החברה

6. את אופן ההתמודדות שלכם עם נקודות התורפה והחולשה של עצמכם

7. את רמת המוטיבציה שלכם

8. כמה הגעתם מוכנים לראיון מבחינת הידע שלכם על החברה ועל התפקיד

9. בדיקת אמינות

10. בדיקת מקצועיות

11. יכולת הסקת מסקנות ושינויים שעשיתם עקב אירועי עבר

12. רמת ההתחייבות שלכם

13. רמת המסירות, ההתלהבות והשאפתנות

14. יכולתכם לעבוד בצוות

15. יכולת ההתמודדות שלכם במצבי לחץ

16. היכולת לקבל סמכות
חוק 3 השניות
איך לקבל החלטות וליישמן בלי היסוס או מה אומר חוק 3 השניות?


הנה טיפ למהססים בקבלת החלטות:


שמעתם על חוק ה-3 שניות?

את החוק למדתי ממש לא מזמן ומהרגע ששמעתי עליו ויישמתי אותו החיים נהיו קלים יותר.

החוק אומר שמהרגע שמחליטים לעשות משהו יש לפעול תוך שלוש שניות. זה הזמן שלוקח למוח שלנו להעלות התנגדויות. אם אנחנו פועלים לפני כן, הקול הקטן שבתוכנו שמעלה היסוסים וחששות לא מספיק להרים את קולו.

במקור החוק מדבר על על מציאת בני זוג פוטנציאליים במסיבות, מועדונים ומקומות בילוי, והוא קובע שמהרגע שבו ראיתם מישהו שמוצא חן בעיניכם אתם חייבים לגשת אליו בתוך שלוש שניות לכל היותר.

את החוק הזה השליכו גם על קבלת החלטות בנושאים אחרים ותראו - זה פשוט עובד!
קריירה
איך לבקש ולקבל העלאה בשכר?




לבקשת העלאה בשכר עשו את 5 הדברים הבאים:

1. בדקו את המצב בחברה - ודאו שהמציאות מאפשרת לתת לכם העלאה (בדקו אם עמיתיכם מקבלים יותר, אם בזמן האחרון מישהו קיבל העלאה, אם החברה במצב טוב וכדומה) ומה המשכורות של מקביליכם בחברות מתחרות.

2. פרסמו הצלחות - רצוי בתקופה שלפני בקשת ההעלאה להביא לידיעת הממונים עליכם את הצלחותיכם ושביעות הרצון של לקוחות החברה מתפקודכם מולם (כולל מכתבי תודה שקיבלתם מהם וכדומה).

3. הכינו שיעורי בית - בפגישה היו מגובשים וריאליים לגבי בקשתכם להעלאה (בדרך כלל עד 15% העלאה) ואל תבואו עם רעיון כללי של "אני רוצה לקבל יותר" בלי לציין למה אתם מצפים.

4. היו בטוחים בעצמכם - הדגישו את תרומתכם לחברה והייחוד שלכם, ציינו הצלחות של הזמן האחרון, פרוייקטים שנוספו לעבודתכם, תודות שהעבירו לקוחות של החברה אליכם ויכולות חדשות שרכשתם (בהשכלה או במיומנות שרכשתם מחוץ לחברה).

5. שמרו על עמימות - בשום מקרה אל תאיימו בעזיבה של החברה, אם לא תיענה בקשתכם, אך שימרו את האופציות עמומות ואל תתחייבו לדבר. זכרו שכושר המיקוח שלכם קובע וחלקו נעוץ דווקא במה שלא נאמר על ידיכם.

קריירה

קריירה
איך להצליח בראיון עבודה?
מה השיטות להצלחה בראיון עבודה?
איך מצליחים בראיון עבודה?


לראיון עבודה מוצלח כדאי להקפיד על הכללים הבאים:

1. הגיעו בזמן.

2. הקפידו על הופעה אסתטית.

3. החלו את הפגישה בכמה משפטים קלילים כדי ליצור קרבה ולשבור את הפורמליות.

4. הגיעו עם רמת ידע מספקת על הארגון אליו אתם מנסים להתקבל.

5. במהלך השיחה - דייקו, היו ענייניים, הקפידו על דיבור שוטף ובטחון עצמי אך אל תרימו קול, הפגינו עניין במשרה ובארגון ופחות בתנאים, דברו בגאוה על נסיונכם, הישירו מבט למראיין וסיימו בחיוך.

6. התמקדו בשאלות עליהן אתם נשאלים והשתדלו לא להתפזר מדי.

7. דעו לענות מהן החזקות והחולשות שלכם, אלו שאלות המופיעות בראיונות עבודה רבים.

8. הומור מותר אך אל תגזימו.

9. במהלך הראיון בחנו את המראיין ונסו להתאים עצמכם אליו במחוות ובדיבור - זה יחזק את הכימיה ביניכם.

10. נסו ללמוד מיהו, ממה שמקיף אותו במשרד ועל השולחן, והציגו עצמכם בהתאם.

11. אם יש לחיצות יד הקפידו על לחיצה חזקה אך לא יותר מדי.

12. נהגו בביטחון ושליטה עצמית.
קורות חיים
האם לכתוב קורות חיים בעברית או באנגלית ?


שפת האם של רוב מי שקורא את קורות החיים היא לרוב אינה אנגלית. לכן, לקרוא מסה גדולה של קורות חיים באנגלית זה מעייף ומייגע. כשאתה צריך לעבור על 200 קו"ח ביום, בהחלט ייתכן שאת האנגלית תזרוק לסוף הערימה. זה לא מה שאתה רוצה שיקרה לקו"ח שלך?

דבר שני זה שלכתוב קו"ח באנגלית רצוצה וקלוקלת עלול לעשות רושם שלילי. הרבה פעמים מועמדים ישראליים שגדלו כאן, למדו כאן, עשו כאן צבא, למדו כאן באוניברסיטה ועבדו כאן במקומות עבודה, לא יודעים איך לתרגם לאנגלית חלק מהמושגים בחיים שלהם. שמות של מבחני בגרות, יחידות בצבא, מגמות לימוד באוניברסיטה וכו', פעמים רבות הם עניין תרבותי שאין לו מקבילה מדויקת בשפה האנגלית. במקרים אלו, מי שכותב קו"ח באנגלית נאלץ לאנוס את השפה ולהמציא מילון מושגים לעצמו, מילון מושגים שלא בהכרח מובן למי שקורא את הקו"ח. אז מה הועילו הקו"ח באנגלית? גם קשים לקריאה, גם לא מעבירים את האינפורמציה בצורה הנכונה, וגם משאירים רושם שלילי. בשביל מה?

כמובן, אם מדובר על מועמד ששפת אימו אנגלית, או שעיקר חייו עברו עליו במדינה דוברת אנגלית, או שמתראיין למשרה ספציפית שבה כישורי האנגלית שלו הם מהותיים לעצם המשרה - אז זה סיפור אחר. במרבית המשרות בארץ, זה לא המקרה.
אבא
האם היעדרות מרובה של אב מהבית תשפיע בעתיד לרעה על הילדים?


אבא שנעדר הרבה מן הבית הוא לאו דווקא אבא ש"לא אכפת לו", אולי אפילו ההפך: מן הבוקר ועד הלילה הוא עמל להביא טרף לביתו ולדאוג למשפחה, בכל המובנים. הילדים שלנו יודעים וקולטים את המסר הזה, ללא מילים וללא הסברים ולכן אין מה לחשוש מ"חסר" בדמות אב. דמותו של האב, כמו של האם, היא משהו הרבה יותר עמוק ומהותי ממספר השעות בו הוא נמצא בבית. זהו קשר יקר, חשוב ואמיתי, של איכות ולא של כמות, שלא נמדד בשום פרמטר חיצוני זה או אחר.
כמו כן חשוב לזכור כי הילדים שלנו הגיעו לעולם אל תוך מציאות הערכים והסדרים שבה בחרנו לנהל את חיינו, כדאי ורצוי לאפשר לילדים להסתגל למה שהחיים מזמנים להם, אפילו שלא תמיד הדברים מתנהלים כפי שהיינו רוצים, כמו למשל, אבא שלא רואה, לדעתך, מספיק את הילדים.
ובכלל, כמה זה "מספיק" זמן עם הילדים???
רבים וטובים מגדולי ישראל ראו את אביהם דקות מועטות ביום, אם בכלל או רק משבת לשבת... תחשבו על זה...
נאום
על מה בנוי נאום טוב ואיך על הנואם להיראות?



על הנואם להקפיד על הדברים הבאים כדי להצליח בנאום:

1. בוטח אך לא שחצני

2. מדויק ומטופח למראה

3. בעל שפת גוף התומכת במסר שהוא מעביר בנאום


כמו כן חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

1. להגיע מוכן מראש (אפשר עם כרטיסיות או מצגת)

2. נאום הבנוי על פי מבנה עם פתיחה, שיא וסיום חזק

3. מכוון לגובה העיניים של הקהל אך מספיק גמיש ולהשתנות בהתאם לאירועים בשטח

4. מגובה בעובדות ושיוצגו דוגמאות למסרים שנאמרים בו

5. נאום העושה שימוש בהומור ובהפסקות קלות כדי ליצור מתח אצל המאזינים

6. שמאפשר מנוחה קלה לנואם (ושתייה של כוס מים)


הגולש מיכאל מציע עוד המלצות:

1. חובה להתחשב באוכלוסיה אליה מופנה הנאום ולהתאים את שפת הנאום בהתאם.

2. כדאי להשתמש בחוק ה-3, שיהיו 3 רעיונות מרכזיים ולחזור עליהם 3 פעמים במהלך הנאום- כך שהקהל יפנים את המסר!

3. להקפיד להביט בעיני הקהל, ליצור קשר עין עם כמה שיותר אנשים מהקהל ולא להתמקד במישהו אחד

4. לשנות את האינטונציה במהלך הנאום ( קול גבוה קול נמוך)

5. להקפיד לשנות את המיקום, לא לעמוד כמו בול עץ במקום אחד או להישאר כל הזמן בשטח מסוים כמו נמר בכלוב

6. כדי להלהיב את הקהל אפשר לדבר בהתלהבות ולהשתמש בתנועות ידיים...


התמכרויות
איך להיגמל מקרירה כפייתית של דואר האלקטרוני?


בעיתון ידיעות אחרונות, מהתאריך 22 לפברואר 2007, פורסמו הצעותיה של יועצת אמריקאית, אשר פירסמה תוכנית ב 12 שלבים ל"מכורי המיילים". ואלו עיקרי הדברים:

1. הכירו בעובדה שחייכם סובבים סביב האיימל ונסו לא לגשת אליו כל כמה דקות.

2. התחייבו לשמור על תיבת הדואר הנכנס שלכם ריקה.

3. תייקו חומרים מתיבת הדואר הנכנס בתיקיות שונות שדורשות פעולות שונות.

4. צרו תיקיות בנושאים שונים כדי שתוכלו לחפש אימיילים בצורה יותר נוחה.

5. חוק שתי הדקות: אם קיבלתם אימיל שאפשר לטפל בו בשתי דקות או פחות, טפלו בו מיד. אבל צרו קובץ לאימיילים שלוקחים זמן רב יותר.

6. קבעו תאריך לניקוי תיבת הדואר הנכנס שלכם ואל תקדישו לכך יותר משעה בכל פעם.

7. בטלו את האפשרות לשליחה וקבלה של דואר באופן אוטומטי.

8. צרו זמנים מסודרים לבדוק את הדואר האלקטרוני שלכם.

9. שתפו אחרים בניסיון שלכם להיגמל מהתמכרות (לא את הבוס,כמובן...)

10. הפחיתו את כמות הדואר שאתם מקבלים (כמו ניוזליטרים שאתם מנויים עליהם ובחיים לא קראתם...).

11. התייחסו לנושא אחד בכל הודעה שאתם שולחים ומחקו הערות מיותרות משורת הנושא בהודעות שאתם מעבירים.

12. חגגו את הגישה החדשה שלכם לאימייל! (כמובן שזו סיבה למסיבה. אולי נשלח לכולם אימייל להודיע להם על היום והשעה?...)
איך לקבל העלאה בשכר?
לפני שניגשים לבוס לבקש העלה בשכר, כדאי לעשות עבודת הכנה קצרה ולהגיע מוכנים.

הנה כמה טיפים שיועילו לכם, בבואכם לקבל העלת שכר:

1. בדקו מי האחראי הישיר להעלאת שכרכם ומתי נהוג בחברה בה אתם עובדים להעלות שכר וגשו לממונה בהתאם למידע זה.

2. במידה ומנהלכם האישי אינו אחראי להעלאת השכר, רצוי לעדכן אותו שאתם מעוניינים בכך ולבקש ממנו את המלצותיו בעת הצורך.

3. וודאו כי אינכם מבקש העלה בלתי סבירה והסתמך על נתונים השוואתיים על שכרם של מקבילים לך בשוק העבודה.

4. אספו נתונים רבים ככל האפשר על הישגיכם, הצלחותיכם והתקדמותכם בתפקיד והציגו אותם לבוס בזמן שיחת העלאת השכר.

5. אם לאחרונה הצלחתם הגיע להישגים יוצאי דופן, נסו לקיים את השיחה סמוך לזמן זה.

6. הכינו את עצמכם מראש לכך שבקשתכם לא תענה בחיוב, שקלו מה תהיה עמדתכם ואיזו תשובה תתנו. החליטו מראש עד כמה תהיו מוכנים להתפשר וכמו כן חשבן על חלופות לכסף בצורת תנאי עבודה משופרים (שדרוג טלפון נייד, מחשב,רכב,חופשות ועוד).

7. היו עניינים בשיחה, אך הקפידו גם להיות קשובים לדברי הבוס ו"לזרום" עם השיחה.

בהצלחה!
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?


במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:

1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).

2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).

3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).

4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
איך להיות יעיל ופורה בסדר היום שלי ע"י שימוש חכם בחוק פארטו?


נסו למצוא מהן הפעולות שהכי מקדמות את הקריירה והתפוקה שלכם ובצעו אותן בשעות הטובות ביותר שלכם (כלומר, בחלק ה-20%, הפורה ביותר של הזמן שלכם, תוכלו לייצר את הפעולות המקדמות ביותר).

דוגמאות: את פעולותיכם החשובות תוכלו לבצע בשעות הבוקר: העירניות, הקרירות, בטרם התעייפתם והותשתם משלל הסחות הדעת שבהמשך היום.

עוד דוגמה: לכתוב את הספר שלכם בשעות הלילה, אם אתם עובדים בבית, שרק אז הוא הופך שקט ומאפשר לכם ריכוז. באותן שעות תפיקו ב-20% מהזמן, תפוקה עצומה של 80%, בעוד שנסיון לכתוב בשעות היום, עלול להיות קשה יותר ולהנפיק תוצרת מועטה ואיכותית פחות.
מתי כדאי לעדכן את מס הכנסה בשינויים בתעסוקה?



שינויים תעסוקתיים יכולים להיות משמעותיים ולהוריד את השכר. דיווח מתאים למס הכנסה יביא להקטנת המס ולפיכך - להגדלת ההכנסה.

כדאי לעדכן את מס הכנסה בשינוי בתעסוקתנו במקרים הבאים:

1. לאחר לידה - מס הכנסה עושה את חישוביו ע"פ משכורת מלאה בעוד היולדת מקבלת בתקופת חופשת הלידה כ-70% משכרה בלבד.

2. כשהיקף המשרה צומצם- גם במקרה שהיקף המשרה מצטמצם מס הכנסה ממשיך לעשות את חישוביו ע"פ בסיס השכר של משרה מלאה.

3. בתקופת חופשה בין עבודות או ביציאה לחופשה ללא תשלום.
על מה להקפיד בכתיבת קורות חיים?
איך לכתוב קורות חיים?

בכתיבת קורות חיים הקפידו על הדברים הבאים:

1. הקדימו לקורות החיים דף שיכלול כמה מילים על המשרה בה אתם רוצים ומדוע אתם מתאימים לה (היתרונות שלכם).

2. הגשה אסתטית.

3. כתב גדול וקריא, נקי משגיאות כתיב

4. כותרת וחלוקה ברורה לכל נושא.

5. כתיבה קצרה ועניינית.

6. סדר קורות החיים: פרטים, השכלה, נסיון, שפות וידע במחשב.

7. שימרו על רצף בקורות החיים. כל חור בהם מעורר שאלות.

8. שירתם ביחידה סודית? אל תבליטו זאת, כי זה יעורר חשש לגבי הדיסקרטיות שלכם, שחשובה למעסיקים מאד.

9. במידה ואתם שולחים קובץ מחשב עם קורות חיים - תנו לקובץ שם יחודי (שיכלול את שימכם) כדי להבדילו מקבצים של מועמדים אחרים.

10. לכתוב אמת בלבד. שקרים מתגלים די מהר ודווקא כשרוצים אתכם ומתחילים לברר..

11. נסו להעביר קורות חיים באמצעות מישהו שעובד בארגון (זה יהווה יתרון לעומת אחרים). אין לכם מישהו כזה? - שלחו במייל ולא בפקס או בדואר רגיל.

12 צירוף של תמונתכם יהווה יתרון.

13 אם המישרה היא לתחום או למקום יצירתי, חישבו על רעיון מקורי שימשוך תשומת לב אליכם (סרטון, מצגת, סרטון אנימציה, שימוש במולטימדיה, גימיק מבדל).
על מה להקפיד במסיבה שנערכת במקום העבודה?



הנה 9 דברים שחשוב להקפיד עליהם במסיבה של מקום העבודה:

1. הקפידו להגיע למסיבה - היא חשובה לקידומכם ולחיזוק הקשרים עם חבריכם לעבודה.

2. בואו בלבוש שהולם את האירוע, חייכו והיו חיוביים ומרוצים.

3. במידה ואתם באים עם בן-הזוג שלכם נסו שלא להינתק מהאחרים לטובתו ולא להתנשק למול עיני הנוכחים.

4. אל תאכלו או תשתו בהגזמה ואם אתם צריכים לעשן - צאו החוצה.

5. במהלך הערב, שוחחו עם רבים מהנוכחים ושווקו את עצמכם ואופייכם הקליל בקרבם.

6. נהלו שיחות קצרות (אל תיתקעו על אחד או שניים כל הערב..) על נושאים שאינם קשורים לעבודה דווקא, ודאי לא בנושאי הקידום או השכר - נושאים קלילים ורצוי כאלה שאינם מעוררי מחלוקת.

7. נסו לפגוש ולעשות היכרות עם נוכחים שאינם מהקבוצה הקרובה עמה אתם בדרך כלל עובדים.

8. עם מנהלים וממונים שוחחו תוך כבוד, אך אל תתחנפו ואל תנסו להפיק רווחים מידיים מהסיטואציה.

9. לאחר המסיבה רשמו לכם דברים שחשוב לזכור, אנשים חדשים שהכרתם, רעיונות שקלטתם וכיוונים שהסתמנו כהתחלה של אפשרויות חדשות לקידום.
אם מישהי בלי קול יפה וקול גבוה, תלך לפיתוח קול, היא תצליח לשיר יפה ובקול גבוה?



כל אדם שרוצה לשפר את יכולתו הקולית יכול ומומלץ לו ללמוד פיתוח קול. בפיתוח קול אתה לומד לעבוד עם הקול שלך בצורה האופטימלית, לשמור עליו, להפיק שירה נקייה ובמנעד גדול יותר, במגוון סגנונות וצורות שירה וכדומה.

אם תלכי ללמוד פיתוח קול תוכלי בהחלט לשיר גבוה יותר - זוהי הגדלה של המינעד הקולי שלך. ואולם, ההגדלה הזו היא מוגבלת. יש כאלה שנולדים עם מנעד בסיסי גדול יותר מאחרים (ויש להם שמות כמו מריה קארי, נורית גלרון או דוד דאור ) בעוד שאחרים הם בעלי מנעד קולי קטן יותר אבל יכולים לשיר מצויין מבחינת סגנון השירה וההגשה - כך, למשל, זמרים מעולים, כמו בוב דילן, אהוד בנאי או לאונרד כהן, אינם בעלי יכולות קוליות מדהימות אבל הם זמרים מעולים כיוון שהם מגישים שיר בצורה מצויינת וברוב המקרים גם יוצריו של השיר.
איך להתכונן היטב למבחן הפסיכומטרי?



רבים מאיתנו נדרשים לבצע את הבחינה הפסיכומטרית הנערכת
מספר פעמים בשנה במועדים קבועים בכל הארץ.
ואז מגיע הרגע בו על מנת למקסם הצלחות ולהוציא ציון מירבי
אנו מתלבטים האם אנו נדרשים לעזרה? ללימוד? להנחיה? לקורס?

הנה מספר טיפים לבחינה הפסיכומטרית, אפילו לפני שאתם מגיעים
להחלטה בנושא איך ללמוד:

1. עליכם להרחיב את אוצר המילים העברי שלכם:
כפי שחלקכם אולי שמע, הבחינה מורכבת מ-3 נושאים:
חלק כמותי, חלק מילולי וחלק אנגלית.
בחלק המילולי על מנת לפתור חלק רב מן השאלות יש לדעת מילים רבות
בשפה העברית, גם מילים שביום יום כמעט ואין לנו שימוש בהן.
על כן מומלץ לקרוא ספרים, לפתור תשבצים, או לקנות ערכת לימוד באחת
מחנויות הספרים ולהתחיל בהקדם ללמוד ולשנן אוצר מילים.

2. עליכם להרחיב את אוצר המילים האנגלי שלכם:
בחלק האנגלית כמו בחלק העברית נדרש אוצר מילים.
אחרת, לא ניתן לפתור שאלות אלא אולי ולנחש תשובה נכונה.
על כן מומלץ שוב לקרוא ספרים, לקרוא עיתון באנגלית, להעשיר את שפת
האנגלית ואוצר המילים. כמו כן בערכות הלימוד השונות תוכלו למצוא מילון אנגלי-עברי ולשנן.

3. החלק הכמותי:
ידע רב במתמטיקה בסיסית יתרום לפתרון נכון של שאלות המופיעות בבחינה, אולם הבחינה מוקצבת בזמן 25 דקות ל25 שאלות בפרק זה.
לכן עליכם לפתור כל שאלה בממוצע במקסימום דקה אחת בלבד.
לעיתים, רבים מאיתנו נתקלים בבעית הזמן, על מנת לפתור בעיה זו עליכם לתרגל שאלות מהמבחנים השונים והקודמים, שאלות בנושא בעיות כמותיות שאולי תופענה בבחינה.
ככל שתכירו יותר סוגים של שאלות, יהיו לכם יותר כלים להתמודד עם הבחינה וכך כשתגיעו לשאלה לפני שתחשבו איך בכלל לגשת אליה כבר יהיה לכם ידע מספיק איתו תוכלו לפתור מיד.

4. קריאה:
קריאה בעברית ובאנגלית תשפר את יכולת מהירות והבנת הקריאה שלכם,
הדבר בהכרח יתרום לעמידה בזמנים.

5. במידה ותחליטו ללמוד במכון לימוד או ע"י אדם פרטי או לבדכם:
עליכם לדעת שכדי למצות את המקסימום עליכם לתרגל כמה שיותר סוגי שאלות מכל סוגי הפרקים כמותי, מילולי, אנגלית.
עם הזמן מתפתחת גישה לפתרון וככל שתתרגלו יותר תדעו לפתור יותר, ומהר יותר.

המלצה
לימוד אישי או בקבוצות קטנות בניגוד ללימוד בקבוצות גדולות ייתן למי שילמד אתכם אפשרות לתת יותר תשומת לב ויותר זמן השקעה במה שאתם מתקשים.

לימוד פורה ובהצלחה!


מהי הזכאות לעבודה מועדפת?


על-פי חוק הביטוח הלאומי משולם מענק חד-פעמי פטור ממס לחיילים משוחררים משירות חובה, או לבנות שסיימו שירות לאומי )אם שירתו 6 חודשים לפחות.

1. עליך לעבוד בעבודה שהוכרה בחוק כעבודה נדרשת.

2. עליך לעבוד שישה חודשים מלאים, שבהם צברת לפחות 051 ימים (רצופים או לא רצופים) באחת מהעבודות שהוכרו כעבודות נדרשות, וזאת במהלך שנתיים (24 חודשים) מיום שהשתחררת משירות חובה (ובלבד שביום תחילת העבודה הנדרשת היית זכאי לדמי אבטלה).

שימו לב: אם עברת משירות חובה לשירות בקבע - תוכל לצבור את 6 החודשים רק עד תום שנתיים (24 חודשים) מיום סיום שירותך בחובה.
איך להתמודד עם שאלות מביכות בראיון עבודה?



פעמים רבות מראיינים נוטים לשאול שאלות אישיות מדי או מביכות מדי, שאלות אילו עלולות להוות דיל ברייקר בעיקר כשהן תופסות אותנו לא מוכנים.

בשלב הראשון חשוב להבין שזכותו של מראיין לשאול אותנו כל מה שהוא מוצא לנכון (בגבול הסביר) ולכן מומלץ לא להפגין תרעומת על שאלה שלא ציפינו לה. השתדלו להיות כמה שיותר אמיתיים בתשובה, אל תגידו מה שלדעתכם המראיין רוצה לשמוע, במקרים רבים שאלות מסוג אילו נועדו על מנת לבדוק את מידת הכנות שלכם או לחילופין לקבוע באמת ובתמים האם התוכניות האישיות שלכם משתלבות עם דרישות התפקיד. במידה ונתקלתם בשאלה שבאמת אין לכם עליה מענה מיידי, מומלץ לבקש לחשוב על הנושא ולחזור עם תשובה.
יצאנו לפנסיה אבל אין לנו הכנסה מספקת. מה עושים?


אפשרות חשובה בדיוק לבעייה זו נקראת "משכנתא הפוכה" ובה תקבלו הלוואה על חשבון נכס שברשותכם ושלא תרצו לממש, כמו דירה או בית בו אתם מתגוררים. הרעיון: הבנק או החברה המלווה נותנים לכם סכום חודשי על חשבון הנכס שברשותכם. ביום בו תחזירו ציוד לבורא יצטרכו היורשים להחזיר את החוב לבנק ויוכלו לעשות זאת במימוש הנכס על ידי מכירתו או השכרתו או מכספם שלהם. אם זה מזכיר לכם משכנתא זה לא מקרה - זו משכנתא בהפוך: סכומים קטנים שאתם מקבלים על בסיס חודשי על חשבון הנכס הגדול. זה מתאים מאד למי שיצאו לפנסיה ואין להם מספיק הכנסות לצורך הקיום.
מה לעשות אם אין לי ניסיון והמעסיקים דורשים ניסיון?


מלכוד חוסר הניסיון ומנגד דרישת המעסיקים לניסיון תעסוקתי הוא מהמוקשים הגדולים שעומדים בפני צעירים המעוניינים לעסוק בתחום שאותו למדו. הנה כמה טיפים למה ניתן לעשות כדי לצבור ניסיון כזה או להציע עיסקה טובה למעסיק:

1. הציעו לעסוק בשכר נמוך מאד או אפילו בהתנדבות, כבר בזמן הלימודים (אתם צוברים ניסיון חשוב והמעסיק מוזיל עלויות)

2. הבהירו בראיון העבודה עד כמה אתם גמישים, רלוונטיים לתפקיד, נכונים ללמוד הכל ובעלי הרגלי עבודה טובים

3. כבר בראיון העבודה ובהמלצות שאתם מקבלים ממעסיקים קודמים נסו להראות ולשדר "רעב בעיניים". לא מעט מעסיקים מחפשים אנשים רעבי הצלחה ומוכנים לוותר על ידע ונסיון בעבור "מכורים להצלחה" שייקחו את הארגון או המחלקה לשמיים בזכות כושר לימוד והתמדה בלתי פוסקת
איך מפרסמים מודעת דרושים לחיפוש עובדים?
באיזה מקום כדאי לפתוח חנות?
איך להתנהג כשמתחלף מנהל במקום העבודה שלי?
מה לעשות אם ילדי מתקשר אלי שוב ושוב לעבודה עם שאלות על שיעורי בית?
מאילו טעויות להימנע בכתיבת קורות חיים?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.