» «
קריירה
מאילו טעויות להימנע בכתיבת קורות חיים?
איך לא כותבים קורות חיים?


בכתיבת קורות חיים חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

1. לא לכתוב משפטים ארוכים ולא ענייניים.

2. הימנעו מפרטי השכלה לא רלוונטית

3. הקפידו שלא לשלוח בצורה מבולגנת ולא אסתטית

4. אל תתרברבו

5. אל תעשו שימוש ביותר מ-3 גופנים (פונטים) ו-2 צבעים.

6. אל תבליטו שירות ביחידה סודית בצה"ל (דיסקרטיות היא תכונה מועדפת)

7. אל תפנו למשרות שבהן אתם לא עונים על כל או על הדרישות החשובות למישרה. חבל על זמנכם ולהתאכזב.

8. אל תשלחו באמצעים ישנים ולא מודרניים, כגון פקס או דואר רגיל.

9. אל תשקרו או תנפחו ג'ובים קודמים.

10. אל תסגירו מידע על מקומות עבודה קודמים.

11. אל תכתבו עם שגיאות כתיב, בדקו היטב טעויות הקלדה.

12. הקפידו על קורות חיים מובנים ופשוטים לקריאה.

13. קצרו, סכמו עשר שנות ניסיון על דף אחד לכל היותר.
מראה
איפה כדאי לתלות מראה לפני הפנג שוואי?


אלו המקומות המומלצים לתליית מראה בבית לפי הפנג שוואי:

1. בחדרים חשוכים - המראה מחזירה את האור והאנרגיה מהיקום אל תוך החדר עצמו.

2. באיזורים צרים בבית - מראה התלויה בחלל קטן יוצרת אשליית גודל והופכת את החדר לגדול יותר ממה שהוא במציאות. גם מסדרון צר יכול להיראות רחב יותר ע"י שימוש במראה.

3. חוסר מבני - כשהצורה של הבית אינה ריבועית או מלבנית ייתכן וייוצרו בו חוסרים מבנים. במקרים שכאלה מראה יכולה לסייע בהשלמת האנרגיה
החסרה.

4. בכל מקום שיומלץ ע"י מומחי פאנג שואי לאחר יצירת מפה אישית ובמחיוד באיזורי הבית השייכים לקריירה ובריאות.
חוק פארטו
איך להיות יעיל ופורה בסדר היום שלי ע"י שימוש חכם בחוק פארטו?


נסו למצוא מהן הפעולות שהכי מקדמות את הקריירה והתפוקה שלכם ובצעו אותן בשעות הטובות ביותר שלכם (כלומר, בחלק ה-20%, הפורה ביותר של הזמן שלכם, תוכלו לייצר את הפעולות המקדמות ביותר).

דוגמאות: את פעולותיכם החשובות תוכלו לבצע בשעות הבוקר: העירניות, הקרירות, בטרם התעייפתם והותשתם משלל הסחות הדעת שבהמשך היום.

עוד דוגמה: לכתוב את הספר שלכם בשעות הלילה, אם אתם עובדים בבית, שרק אז הוא הופך שקט ומאפשר לכם ריכוז. באותן שעות תפיקו ב-20% מהזמן, תפוקה עצומה של 80%, בעוד שנסיון לכתוב בשעות היום, עלול להיות קשה יותר ולהנפיק תוצרת מועטה ואיכותית פחות.
קריירה
מה לעשות אם אין לי ניסיון והמעסיקים דורשים ניסיון?


מלכוד חוסר הניסיון ומנגד דרישת המעסיקים לניסיון תעסוקתי הוא מהמוקשים הגדולים שעומדים בפני צעירים המעוניינים לעסוק בתחום שאותו למדו. הנה כמה טיפים למה ניתן לעשות כדי לצבור ניסיון כזה או להציע עיסקה טובה למעסיק:

1. הציעו לעסוק בשכר נמוך מאד או אפילו בהתנדבות, כבר בזמן הלימודים (אתם צוברים ניסיון חשוב והמעסיק מוזיל עלויות)

2. הבהירו בראיון העבודה עד כמה אתם גמישים, רלוונטיים לתפקיד, נכונים ללמוד הכל ובעלי הרגלי עבודה טובים

3. כבר בראיון העבודה ובהמלצות שאתם מקבלים ממעסיקים קודמים נסו להראות ולשדר "רעב בעיניים". לא מעט מעסיקים מחפשים אנשים רעבי הצלחה ומוכנים לוותר על ידע ונסיון בעבור "מכורים להצלחה" שייקחו את הארגון או המחלקה לשמיים בזכות כושר לימוד והתמדה בלתי פוסקת

קריירה

חוק 3 השניות
איך לקבל החלטות וליישמן בלי היסוס או מה אומר חוק 3 השניות?


הנה טיפ למהססים בקבלת החלטות:


שמעתם על חוק ה-3 שניות?

את החוק למדתי ממש לא מזמן ומהרגע ששמעתי עליו ויישמתי אותו החיים נהיו קלים יותר.

החוק אומר שמהרגע שמחליטים לעשות משהו יש לפעול תוך שלוש שניות. זה הזמן שלוקח למוח שלנו להעלות התנגדויות. אם אנחנו פועלים לפני כן, הקול הקטן שבתוכנו שמעלה היסוסים וחששות לא מספיק להרים את קולו.

במקור החוק מדבר על על מציאת בני זוג פוטנציאליים במסיבות, מועדונים ומקומות בילוי, והוא קובע שמהרגע שבו ראיתם מישהו שמוצא חן בעיניכם אתם חייבים לגשת אליו בתוך שלוש שניות לכל היותר.

את החוק הזה השליכו גם על קבלת החלטות בנושאים אחרים ותראו - זה פשוט עובד!
מס הכנסה
מתי כדאי לעדכן את מס הכנסה בשינויים בתעסוקה?



שינויים תעסוקתיים יכולים להיות משמעותיים ולהוריד את השכר. דיווח מתאים למס הכנסה יביא להקטנת המס ולפיכך - להגדלת ההכנסה.

כדאי לעדכן את מס הכנסה בשינוי בתעסוקתנו במקרים הבאים:

1. לאחר לידה - מס הכנסה עושה את חישוביו ע"פ משכורת מלאה בעוד היולדת מקבלת בתקופת חופשת הלידה כ-70% משכרה בלבד.

2. כשהיקף המשרה צומצם- גם במקרה שהיקף המשרה מצטמצם מס הכנסה ממשיך לעשות את חישוביו ע"פ בסיס השכר של משרה מלאה.

3. בתקופת חופשה בין עבודות או ביציאה לחופשה ללא תשלום.
חיילים
מהי הזכאות לעבודה מועדפת?


על-פי חוק הביטוח הלאומי משולם מענק חד-פעמי פטור ממס לחיילים משוחררים משירות חובה, או לבנות שסיימו שירות לאומי )אם שירתו 6 חודשים לפחות.

1. עליך לעבוד בעבודה שהוכרה בחוק כעבודה נדרשת.

2. עליך לעבוד שישה חודשים מלאים, שבהם צברת לפחות 051 ימים (רצופים או לא רצופים) באחת מהעבודות שהוכרו כעבודות נדרשות, וזאת במהלך שנתיים (24 חודשים) מיום שהשתחררת משירות חובה (ובלבד שביום תחילת העבודה הנדרשת היית זכאי לדמי אבטלה).

שימו לב: אם עברת משירות חובה לשירות בקבע - תוכל לצבור את 6 החודשים רק עד תום שנתיים (24 חודשים) מיום סיום שירותך בחובה.
עבודה מהבית
על מה להקפיד כשעובדים מהבית?



בעבודה מהבית יש להקפיד על הדברים הבאים:

1. משרד - להקצות חדר או פינה נפרדת משאר חדרי הבית, פינה שתהיה מיועדת לעבודה בלבד, עם שולחן עבודה אמיתי ולא על הספה.

2. אמצעים - לרכוש מחשב נייד, לבנות אתר אינטרנט ולחבר קו טלפון קווי נפרד, שיהיה מיועד לעסק בלבד.

3. זמן עבודה - להגדיר שעות עבודה ברורות וליידע על כך את כל מי שקשור אליכם מבחינת עבודה, וכמובן את בני הבית.

4. ניתוק פונקציונלי - לא לבצע עבודות בית בזמן השעות שהוגדרו לעבודה.

5. קוד לבוש - לא לעבוד עם פי'גמה או בגדי בית. להתלבש כראוי ואף להתאפר כפי שהייתם עושים לו יצאתם לעבודה מחוץ לבית.

6. פגישות ניתן לעשות בבית קפה קרוב - באווירה עסקית, אך לא מכופתרת. הרבה עושים את זה.

7. לקבל ייעוץ שיווקי ופיננסי - עסק בבית, כמו כל עסק אחר, אמור להתנהל עם תכנית עסקית מסודרת ולא רק על בסיס רעיון מבריק, לכן רצוי כבר בשלבים הראשוניים לקבל ייעוץ מבעלי מקצוע כיצד לבנות ולנהל את העסק בצורה הנכונה.

8. לא להיסגר בבית - חשוב לקבוע פגישות מחוץ לבית ולהקפיד להשתתף בכנסים, ימי עיון או כל פגישה עסקית אחרת הנוגעת לתחום עיסוקכם.


הרצאה
איך מתגברים על פחד קהל לפני הרצאה או פרזנטציה?


עומדים להרצות ויש לכם פחד קהל?

כדי להתגבר על פחד מקהל כדאי לעשות את הדברים הבאים:

1. ראשית, כדאי להכין את החומר מראש ולרשום אותו

2. להכין את זמן ההרצאה ולקבוע על פיו ועל פי כמות החומר את קצב ההרצאה (מהירה, בינונית, מרווחת..)

3. לקבוע חלוקת זמן מדויקת: כמה זמן יוקדש לכל סעיף בהרצאה

4. להתמקד במסרים מדוייקים ובמידת האפשר גם קצרים, כשעל סמך המסרים הללו תבנו את ההרצאה.

5. לכל מסר כדאי להצמיד דוגמאות פשוטות וקלות להמחשה

6. כדאי לעשות חזרות (לצלם, להקליט או לפחות לתרגל מול המראה) וכך תוכלו לקלוט ולראות דברים שהכרחי לתקן ולא תוכלו לדעת אחרת.

7. במידה שאינכם מנוסים מאד, כדאי לתרגל את ההרצאה קודם כל לפני אנשים שאתם בטוחים בקירבם וסומכים עליהם ולקבל משוב וביקורת בונה ולתקן את עצמכם ואת תכנון הזמן והעניין שאתם יוצרים.

8. באשר לחרדה: נסו לשאול את עצמכם מה כל כך מפחיד אתכם בהרצאה הזו: האם החשש הוא מהבוס, מהקולגות או ממישהו שיראה שאינכם מספיק טובים ואז לשכנע את עצמכם שאתם מספיק טובים ואף הטובים ביותר למשימה.
איך להתנהג כשמתחלף מנהל במקום העבודה שלי?


זה טבעי וחלק ממה שיקרה תלוי בחשיבה שלכם. נסו לחשוב חיובי וזה יעבור גם אליו.

כדי שתוכלו "לקבל" נכון את המנהל החדש ולזכות במעמד חיובי אצלו, אמצו גם את הכללים הבאים:

1. הקפידו על עמידה בזמנים, דייקנות בהגשת דו"חות וניירות, יציבות והגעה בזמן לכל מקום.

2. במידה ולא הוזמנתם לפגישה עימו, אחרי שבועיים-שלושה, נסו לבקש פגישה שבה תערכו היכרות אישית ותתאמו ציפיות. נסו לבצע מיני-תחקיר על האיש או האשה ולהכין תכנית כללית לשיחה עימם.

3. אם יבקש, נסו, ללא רכילות, לתאר את הארגון והמשמשים בו בתפקידים השונים, מהזוית שלכם. היו חיוביים בתיאורם ואל "תלכלכו" (חלק מהשיחה ילמד הבוס החדש מי אתם ומה האופי שלכם - נאמנות וחברות מוערכים מאד בקרב מנהלים טובים).

4. כבר בתקופה הראשונה של המנהל החדש, נסו "לככב" ביוזמות, הצלחות וסיטואציות שמזמינות מחמאות. המיתוג העצמי הזה יסייע לכם להפוך למרכזיים בארגון, גם אם מקומכם הפורמלי בו אינו גבוה.

5. בנושא היוזמות היזהרו לא להצטייר כיותר מדי היפר-אקטיביים כיוון שיהיו מנהלים שיראו בכך איום מוסווה על מעמדם. נסו לאתר מהו אופיו הניהולי והאם הוא אכן מחפש ומעודד "יזמים" בקרב העובדים.

6. אל תתחנפו אך בהחלט הזמינו מצבים של קירבה אישית לבוס. כל מגע לא פורמלי ואיתור תחביבים ותחומי עניין משותפים ישתלמו לכם בעתיד וייתכן שאף יעשירו אתכם בחוויות חדשות (אם למשל, אתם "מתים" על שייט ולו יש יאכטה...)

7. נסו לא להביך את הבוס החדש בהצעות ויוזמות של דברים גדולים למול פורום רחב אלא באופן אישי.
מה המראיינים רוצים לדעת בראיון עבודה?


בראיון עבודה ירצו המראיינים לדעת עליכם את הפרטים הבאים:

1. מהי נקודת הפתיחה שלכם ולאן הגעתם מבחינה מקצועית עד היום

2. האם אתם מסוגלים ללמוד במהירות

3. האם יש לכם את הגישה שהם מחפשים לתפקיד המבוקש

4. רמת הביטחון העצמי שלכם

5. עד כמה תכונותיכם ישפיעו לטובה על החברה

6. את אופן ההתמודדות שלכם עם נקודות התורפה והחולשה של עצמכם

7. את רמת המוטיבציה שלכם

8. כמה הגעתם מוכנים לראיון מבחינת הידע שלכם על החברה ועל התפקיד

9. בדיקת אמינות

10. בדיקת מקצועיות

11. יכולת הסקת מסקנות ושינויים שעשיתם עקב אירועי עבר

12. רמת ההתחייבות שלכם

13. רמת המסירות, ההתלהבות והשאפתנות

14. יכולתכם לעבוד בצוות

15. יכולת ההתמודדות שלכם במצבי לחץ

16. היכולת לקבל סמכות
איך להתכונן היטב למבחן הפסיכומטרי?



רבים מאיתנו נדרשים לבצע את הבחינה הפסיכומטרית הנערכת מספר פעמים בשנה במועדים קבועים בכל הארץ, ואז מגיע הרגע בו על מנת למקסם הצלחות ולהוציא ציון מירבי. אנו מתלבטים האם אנו נדרשים לעזרה? ללימוד? להנחיה? לקורס?

הנה מספר טיפים לבחינה הפסיכומטרית, אפילו לפני שאתם מגיעים
להחלטה בנושא איך ללמוד:

1. הרחבת אוצר המילים העברי - כפי שחלקכם אולי שמע, הבחינה מורכבת מ-3 נושאים: חלק כמותי, חלק מילולי וחלק אנגלית. בחלק המילולי על מנת לפתור חלק רב מן השאלות יש לדעת מילים רבות בשפה העברית, גם מילים שביום יום כמעט ואין לנו שימוש בהן. על כן מומלץ לקרוא ספרים, לפתור תשבצים, או לקנות ערכת לימוד באחת מחנויות הספרים ולהתחיל בהקדם ללמוד ולשנן אוצר מילים.

2.הרחבת אוצר המילים האנגלי - בחלק האנגלית כמו בחלק העברית נדרש אוצר מילים. אחרת, לא ניתן לפתור שאלות אלא אולי ולנחש תשובה נכונה. על כן מומלץ שוב לקרוא ספרים, לקרוא עיתון באנגלית, להעשיר את שפת האנגלית ואוצר המילים. כמו כן בערכות הלימוד השונות תוכלו למצוא מילון אנגלי-עברי ולשנן.

3. החלק הכמותי - ידע רב במתמטיקה בסיסית יתרום לפתרון נכון של שאלות המופיעות בבחינה, אולם הבחינה מוקצבת בזמן 25 דקות ל-25 שאלות בפרק זה,
לכן עליכם לפתור כל שאלה בממוצע במקסימום דקה אחת בלבד. רבים מאיתנו נתקלים בבעיית הזמן, על מנת לפתור בעיה זו עליכם לתרגל שאלות מהמבחנים השונים והקודמים, שאלות בנושא בעיות כמותיות שאולי תופענה בבחינה. ככל שתכירו יותר סוגים של שאלות, יהיו לכם יותר כלים להתמודד עם הבחינה וכך כשתגיעו לשאלה לפני שתחשבו איך בכלל לגשת אליה כבר יהיה לכם ידע מספיק איתו תוכלו לפתור מיד.

4. קריאה - קריאה בעברית ובאנגלית תשפר את יכולת מהירות והבנת הקריאה שלכם, הדבר בהכרח יתרום לעמידה בזמנים.

5. במידה ותחליטו ללמוד במכון לימוד או ע"י אדם פרטי או לבדכם - עליכם לדעת שכדי למצות את המקסימום עליכם לתרגל כמה שיותר סוגי שאלות מכל סוגי הפרקים כמותי, מילולי, אנגלית. עם הזמן מתפתחת גישה לפתרון וככל שתתרגלו יותר תדעו לפתור יותר, ומהר יותר.

6. המלצה - לימוד אישי או בקבוצות קטנות בניגוד ללימוד בקבוצות גדולות ייתן למי שילמד אתכם אפשרות לתת יותר תשומת לב ויותר זמן השקעה במה שאתם מתקשים.

לימוד פורה ובהצלחה!
באיזה מקום כדאי לפתוח חנות?



שאלה קשה אבל הנה 5 המלצות לפתיחת חנויות:

1. עדיף חנות פינתית - אם אתם עושים זאת ברחוב אז חנות פינתית תמיד עדיפה (היא ניבטת לשני רחובות - חשיפה כפולה).

2. איזור עם פעילות לאורך כל היום - אם אתם רוצים לעבוד שעות רבות עדיף למצוא מקום שיש בו פעילות בכל שעות היום (בוקר ואחר-הצהריים) ולא רק בחלק ממנו.

3. ליד עוגן מצליח - כדאי לפתוח חנות ליד חנות מצליחה בתחום אחר (למשל, אם תפתחו חנות בגדים ליד בית מרקחת פעיל או סופרמרקט מצליח).

4. לא ליד מתחרים באותו התחום - היזהרו מ"חוק העדר". אל תפתחו חנות כשברדיוס של מאות מטרים מכם ישנה חנות לאותו תחום (אלא אם אתם משוכנעים שהיא כל כך גרועה עד שיש לכם סיכוי לגרום לה להיסגר - בכל מקרה אחר זה עלול להיות כישלון).

5. בכניסה לקניון או ליד חנות עוגן בו - אם אתם פותחים בקניון הרי שליד הכניסה אתם חשופים לקהל יעד מיידי ורב וכמובן - ליד חנויות "עוגן" מצליחות.
איך להשיג הישגים גדולים באמצעות דמיון מודרך?



הבעיה של רובנו היא שקשה להפריד את החזון והרצון הגדול לשלבים.
לכן, בואו ננסה לחשוב ולדמיין איך נרצה את חיינו בעוד כך וכך זמן (למשל עוד 50 שנה - איך יהיו חיינו?) במגוון היבטי החיים:

במה אנו עובדים

איפה אנחנו גרים

מה אנחנו עושים

מיהם חברינו

וכדומה.. אפשר להשתולל לגמרי בדמיון, ללכת על גדול, לחשוב על הדברים הכי לא סבירים.

לאחר מכן נחזור לאחור בזמן, לעוד 20 שנים, 10 שנים, 5 שנים ושנה. ונשאלת השאלה מה צריך שיהיה בתוך שנה, כדי שאכן בתוך 5 שנים נגיע להיכן שנרצה, כדי שעוד 10 שנים נגיע וכן הלאה..

כך נוכל לבנות את ההתנהלות המיידית ל"יציאה לדרך" למסע הארוך למימוש השאיפות הללו.
על מה בנוי נאום טוב ואיך על הנואם להיראות?



על הנואם להקפיד על הדברים הבאים כדי להצליח בנאום:

1. בוטח אך לא שחצני

2. מדויק ומטופח למראה

3. בעל שפת גוף התומכת במסר שהוא מעביר בנאום


כמו כן חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

1. להגיע מוכן מראש (אפשר עם כרטיסיות או מצגת)

2. נאום הבנוי על פי מבנה עם פתיחה, שיא וסיום חזק

3. מכוון לגובה העיניים של הקהל אך מספיק גמיש ולהשתנות בהתאם לאירועים בשטח

4. מגובה בעובדות ושיוצגו דוגמאות למסרים שנאמרים בו

5. נאום העושה שימוש בהומור ובהפסקות קלות כדי ליצור מתח אצל המאזינים

6. שמאפשר מנוחה קלה לנואם (ושתייה של כוס מים)


הגולש מיכאל מציע עוד המלצות:

1. חובה להתחשב באוכלוסיה אליה מופנה הנאום ולהתאים את שפת הנאום בהתאם.

2. כדאי להשתמש בחוק ה-3, שיהיו 3 רעיונות מרכזיים ולחזור עליהם 3 פעמים במהלך הנאום- כך שהקהל יפנים את המסר!

3. להקפיד להביט בעיני הקהל, ליצור קשר עין עם כמה שיותר אנשים מהקהל ולא להתמקד במישהו אחד

4. לשנות את האינטונציה במהלך הנאום ( קול גבוה קול נמוך)

5. להקפיד לשנות את המיקום, לא לעמוד כמו בול עץ במקום אחד או להישאר כל הזמן בשטח מסוים כמו נמר בכלוב

6. כדי להלהיב את הקהל אפשר לדבר בהתלהבות ולהשתמש בתנועות ידיים...
מה חשוב לברר לפני שחותמים על חוזה אישי?


חשוב להכיר את השוק ולדעת מה מקובל לתת ומה אפשר לדרוש בהתאם לניסיון ולסוג המשרה אליה אנו פונים.

בגדול יש לבדוק את הדברים הבאים:

1. מספר ימי חופש שנתיים.

2. קרן פנסיה.

3. ביטוח מנהלים.

4. קרן השתלמות.

5. תשלום עבור שעות נוספות.

6. הודעת פיטורים מראש (מקובל לתת חודש).

7. ביטוחים כגון אובדן כושר עבודה/ ביטוח בריאות.

8. תשלום עבור נסיעות/רכב חברה.

9. דמי הבראה.

10. בונוסים בגין הצלחה/משכורת 13.

ישנם עוד הרבה דברים לבדוק כמו מתי מקבלים אופציות, תשלום עבור ארוחות צהריים, הוצאות מוכרות שונות כגון קורסים ועוד, אך קודם חייבים לדעת טוב מה מקובל לתת בתחום בו מחפשים עבודה.
האם לכתוב קורות חיים בעברית או באנגלית ?


שפת האם של רוב מי שקורא את קורות החיים היא לרוב אינה אנגלית. לכן, לקרוא מסה גדולה של קורות חיים באנגלית זה מעייף ומייגע. כשאתה צריך לעבור על 200 קו"ח ביום, בהחלט ייתכן שאת האנגלית תזרוק לסוף הערימה. זה לא מה שאתה רוצה שיקרה לקו"ח שלך?

דבר שני זה שלכתוב קו"ח באנגלית רצוצה וקלוקלת עלול לעשות רושם שלילי. הרבה פעמים מועמדים ישראליים שגדלו כאן, למדו כאן, עשו כאן צבא, למדו כאן באוניברסיטה ועבדו כאן במקומות עבודה, לא יודעים איך לתרגם לאנגלית חלק מהמושגים בחיים שלהם. שמות של מבחני בגרות, יחידות בצבא, מגמות לימוד באוניברסיטה וכו', פעמים רבות הם עניין תרבותי שאין לו מקבילה מדויקת בשפה האנגלית. במקרים אלו, מי שכותב קו"ח באנגלית נאלץ לאנוס את השפה ולהמציא מילון מושגים לעצמו, מילון מושגים שלא בהכרח מובן למי שקורא את הקו"ח. אז מה הועילו הקו"ח באנגלית? גם קשים לקריאה, גם לא מעבירים את האינפורמציה בצורה הנכונה, וגם משאירים רושם שלילי. בשביל מה?

כמובן, אם מדובר על מועמד ששפת אימו אנגלית, או שעיקר חייו עברו עליו במדינה דוברת אנגלית, או שמתראיין למשרה ספציפית שבה כישורי האנגלית שלו הם מהותיים לעצם המשרה - אז זה סיפור אחר. במרבית המשרות בארץ, זה לא המקרה.


מתי כדאי לקחת מאמן אישי?


התשובה הראשונה שעולה לי בראש לשאלה מתי כדאי לקחת מאמן אישי היא: כאשר אתם מרגישים מוכנים לכך. עם זאת, צירפתי מספר נקודות שבהן האימון יכול להיות יעיל ביותר:

1. לסגור פערים במהירות (לדוגמא להגיש עבודת דוקטורט בתאריך יעד)

2. כשרוצים לממש חלומות גדולים אשר קצת מפחידים אבל בכל זאת רוצים לממש אותם

3. כשאתם רוצים לשלוט בגורלכם

4. למטרות של שיפור עצמי, דהיינו, לשפר את הביצועים שלכם

5. להשגת איזון בחיים

6. לקראת שינוי גדול בחיים

7. לקבלת עזרה בקביעת יעדים ולניהול זמן ומשאבים

8. להתמודדות עם מצב מעבר - גירושין, פיטורין, עניין בתמיכה והכוונה
איך להצליח בראיון עבודה?
מה השיטות להצלחה בראיון עבודה?
איך מצליחים בראיון עבודה?


לראיון עבודה מוצלח כדאי להקפיד על הכללים הבאים:

1. הגיעו בזמן.

2. הקפידו על הופעה אסתטית.

3. החלו את הפגישה בכמה משפטים קלילים כדי ליצור קרבה ולשבור את הפורמליות.

4. הגיעו עם רמת ידע מספקת על הארגון אליו אתם מנסים להתקבל.

5. במהלך השיחה - דייקו, היו ענייניים, הקפידו על דיבור שוטף ובטחון עצמי אך אל תרימו קול, הפגינו עניין במשרה ובארגון ופחות בתנאים, דברו בגאוה על נסיונכם, הישירו מבט למראיין וסיימו בחיוך.

6. התמקדו בשאלות עליהן אתם נשאלים והשתדלו לא להתפזר מדי.

7. דעו לענות מהן החזקות והחולשות שלכם, אלו שאלות המופיעות בראיונות עבודה רבים.

8. הומור מותר אך אל תגזימו.

9. במהלך הראיון בחנו את המראיין ונסו להתאים עצמכם אליו במחוות ובדיבור - זה יחזק את הכימיה ביניכם.

10. נסו ללמוד מיהו, ממה שמקיף אותו במשרד ועל השולחן, והציגו עצמכם בהתאם.

11. אם יש לחיצות יד הקפידו על לחיצה חזקה אך לא יותר מדי.

12. נהגו בביטחון ושליטה עצמית.
איך לקבל העלאה בשכר?


לפני שניגשים לבוס לבקש העלה בשכר, כדאי לעשות עבודת הכנה קצרה ולהגיע מוכנים.

הנה כמה טיפים שיועילו לכם, בבואכם לקבל העלת שכר:

1. בדקו מי האחראי הישיר להעלאת שכרכם ומתי נהוג בחברה בה אתם עובדים להעלות שכר וגשו לממונה בהתאם למידע זה.

2. במידה ומנהלכם האישי אינו אחראי להעלאת השכר, רצוי לעדכן אותו שאתם מעוניינים בכך ולבקש ממנו את המלצותיו בעת הצורך.

3. וודאו כי אינכם מבקש העלה בלתי סבירה והסתמך על נתונים השוואתיים על שכרם של מקבילים לך בשוק העבודה.

4. אספו נתונים רבים ככל האפשר על הישגיכם, הצלחותיכם והתקדמותכם בתפקיד והציגו אותם לבוס בזמן שיחת העלאת השכר.

5. אם לאחרונה הצלחתם הגיע להישגים יוצאי דופן, נסו לקיים את השיחה סמוך לזמן זה.

6. הכינו את עצמכם מראש לכך שבקשתכם לא תענה בחיוב, שקלו מה תהיה עמדתכם ואיזו תשובה תתנו. החליטו מראש עד כמה תהיו מוכנים להתפשר וכמו כן חשבן על חלופות לכסף בצורת תנאי עבודה משופרים (שדרוג טלפון נייד, מחשב,רכב,חופשות ועוד).

7. היו עניינים בשיחה, אך הקפידו גם להיות קשובים לדברי הבוס ו"לזרום" עם השיחה.

בהצלחה!
איך להתמודד עם שאלות מביכות בראיון עבודה?



פעמים רבות מראיינים נוטים לשאול שאלות אישיות מדי או מביכות מדי, שאלות אילו עלולות להוות דיל ברייקר בעיקר כשהן תופסות אותנו לא מוכנים.

בשלב הראשון חשוב להבין שזכותו של מראיין לשאול אותנו כל מה שהוא מוצא לנכון (בגבול הסביר) ולכן מומלץ לא להפגין תרעומת על שאלה שלא ציפינו לה. השתדלו להיות כמה שיותר אמיתיים בתשובה, אל תגידו מה שלדעתכם המראיין רוצה לשמוע, במקרים רבים שאלות מסוג אילו נועדו על מנת לבדוק את מידת הכנות שלכם או לחילופין לקבוע באמת ובתמים האם התוכניות האישיות שלכם משתלבות עם דרישות התפקיד. במידה ונתקלתם בשאלה שבאמת אין לכם עליה מענה מיידי, מומלץ לבקש לחשוב על הנושא ולחזור עם תשובה.
איזה עסק לפתוח בשכונה יחסית גדולה?
איך לבקש ולקבל העלאה בשכר?
האם היעדרות מרובה של אב מהבית תשפיע בעתיד לרעה על הילדים?
מה לעשות כדי למצוא עבודה?
על מה להקפיד בכתיבת קורות חיים?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.