» «
מקום עבודה
איך להתנהג כשמתחלף מנהל במקום העבודה שלי?


זה טבעי וחלק ממה שיקרה תלוי בחשיבה שלכם. נסו לחשוב חיובי וזה יעבור גם אליו.

כדי שתוכלו "לקבל" נכון את המנהל החדש ולזכות במעמד חיובי אצלו, אמצו גם את הכללים הבאים:

1. הקפידו על עמידה בזמנים, דייקנות בהגשת דו"חות וניירות, יציבות והגעה בזמן לכל מקום.

2. במידה ולא הוזמנתם לפגישה עימו, אחרי שבועיים-שלושה, נסו לבקש פגישה שבה תערכו היכרות אישית ותתאמו ציפיות. נסו לבצע מיני-תחקיר על האיש או האשה ולהכין תכנית כללית לשיחה עימם.

3. אם יבקש, נסו, ללא רכילות, לתאר את הארגון והמשמשים בו בתפקידים השונים, מהזוית שלכם. היו חיוביים בתיאורם ואל "תלכלכו" (חלק מהשיחה ילמד הבוס החדש מי אתם ומה האופי שלכם - נאמנות וחברות מוערכים מאד בקרב מנהלים טובים).

4. כבר בתקופה הראשונה של המנהל החדש, נסו "לככב" ביוזמות, הצלחות וסיטואציות שמזמינות מחמאות. המיתוג העצמי הזה יסייע לכם להפוך למרכזיים בארגון, גם אם מקומכם הפורמלי בו אינו גבוה.

5. בנושא היוזמות היזהרו לא להצטייר כיותר מדי היפר-אקטיביים כיוון שיהיו מנהלים שיראו בכך איום מוסווה על מעמדם. נסו לאתר מהו אופיו הניהולי והאם הוא אכן מחפש ומעודד "יזמים" בקרב העובדים.

6. אל תתחנפו אך בהחלט הזמינו מצבים של קירבה אישית לבוס. כל מגע לא פורמלי ואיתור תחביבים ותחומי עניין משותפים ישתלמו לכם בעתיד וייתכן שאף יעשירו אתכם בחוויות חדשות (אם למשל, אתם "מתים" על שייט ולו יש יאכטה...)

7. נסו לא להביך את הבוס החדש בהצעות ויוזמות של דברים גדולים למול פורום רחב אלא באופן אישי.
איתור אנשים
איך לחקור ביעילות על אנשים באינטרנט?



ראשית, הכי פשוט הוא חיפוש ממוקד ב-Google - פשוט הכנסת השם ופרטים מבדילים, כמו העיר שבה חי, מוסד לימודי, תחביב שיתכן שהוא עוסק בו ברשת וכדומה.

באתר wink.com תוכלו לאתר מתוך יותר מ-300 מליון אנשים, בצורה קלה יחסית ולקבל עליהם פרטים מכל רחבי הרשת, הרשתות החברתיות שבהם הם רשומים ועוד. זו דרך מצויינת ליצור או לחדש קשרים ישנים, או לגלות את בעל הבית שלכם, שמתעקש לא לקבל שכר דירה.. זוהי גם דרך טובה לראות איך אתם מופיעים ברשת והאם יש דברים שלא הייתם רוצים שהבוס העתידי או המתחרה העיסקי שלכם יראה.

באתר pipl.com תוכלו למצוא בצורה דומה ולעיתים עוד יותר טובה, אנשים עם נוכחות ברשת וברשתות החברתיות.

חיפוש בפייסבוק יתן לכם תוצאות מפתיעות, גם בגלל שהיא הגדולה ביותר וגם בשל העובדה שרבים פותחים שם פרופיל וגם אם לא נוכחים שם באופן יומיומי, הם מקפידים לבדוק מעת לעת את המסרים שקיבלו.
חוק פארטו
איך להיות יעיל ופורה בסדר היום שלי ע"י שימוש חכם בחוק פארטו?


נסו למצוא מהן הפעולות שהכי מקדמות את הקריירה והתפוקה שלכם ובצעו אותן בשעות הטובות ביותר שלכם (כלומר, בחלק ה-20%, הפורה ביותר של הזמן שלכם, תוכלו לייצר את הפעולות המקדמות ביותר).

דוגמאות: את פעולותיכם החשובות תוכלו לבצע בשעות הבוקר: העירניות, הקרירות, בטרם התעייפתם והותשתם משלל הסחות הדעת שבהמשך היום.

עוד דוגמה: לכתוב את הספר שלכם בשעות הלילה, אם אתם עובדים בבית, שרק אז הוא הופך שקט ומאפשר לכם ריכוז. באותן שעות תפיקו ב-20% מהזמן, תפוקה עצומה של 80%, בעוד שנסיון לכתוב בשעות היום, עלול להיות קשה יותר ולהנפיק תוצרת מועטה ואיכותית פחות.
חסכון
מה חשוב לדעת לגבי הפנסיה שלי?


לפנסיה חשוב להתחיל לחסוך מגיל צעיר - כל שנת חסכון תאפשר קצבת פנסיה גבוהה יותר בשנות הזקנה. עשו הכל כדי להפריש לקרן הפנסיה גם אם המשכורת אינה גבוהה והמצב לא קל. ברמות שכר גבוהות - הפנסיה עדיפה על קופת גמל וביטוח מנהלים שהן אופציות קורצות בגלל האפשרויות "לקחת את הכסף" אבל אינן מבטיחות הכנסה קבועה לעת זקנה.

הגולש דני מעיר לברי המזל שבינינו: לגבי משכורות גבוהות (מעל פעמיים השכר הממוצע במשק), כדאי מאד לחסוך **גם** בביטוח מנהלים הוני, אחרת תשלמו מס בעת קבלת הפנסיה כמו מס על משכורת.

קריירה

מבחני השמה
מה חשוב בלימוד והכנה למבחני ההשמה?



כל הנושא שנוי במחלוקת - רבים רואים בו עוד צורה שבה גופים עושים כסף על חשבונם של תמימים שרוצים להתקבל לעבודה ולא פחות מכך - ניטרול של טכניקת מיון. לדבריהם, לימוד זה פוגע במעסיקים (הוא מביא להעסקת עובדים שלא בהכרח מתאימים אלא כאלה שלמדו לענות נכון על המבחנים) ובדיעבד - גם בעובד הלא מתאים שמתקבל ואחרי כן מתגלה כלא מתאים למישרה ומפוטר או נפגע.

מצד שני, לומדים שם את הטכניקות להתמודדות עם שאלות ומבחנים שמטרתם לנסות לאפיין את המועמד וליצור את הרושם הנדרש כדי להתקבל לעבודה - ממש כמו מבחן פסיכומטרי לאוניברסיטה ומבחנים דומים.
מכירות
איך מפרסמים מודעת דרושים לחיפוש עובדים?


כאשר מפרסמים מודעות דרושים לחיפוש עובדים יש לציין את סוג המשרה, אזור העבודה, שעות העבודה, משרה מלאה או חלקית, דרישות התפקיד וקריטריונים לקבלה (ניסיון, תארים וכד'). חשוב לציין את שני המינים. כדאי לציין בסוף המודעה "סודיות מובטחת" כדי לפנות גם לאנשים עובדים.

בעיתונים כדאי לקצר ככל הניתן להוזלת מחיר המודעה. באינטרנט ניתן לפרט יותר.

נוסח מודעה לדוגמא:
לחברת עעע דרושים מנהלי תיקי לקוחות.
משרה מלאה באזור חיפה.
אוריינטציה שיווקית- חובה . כושר ביטוי גבוה. ניסיון במכירות-יתרון.
קו"ח: (מייל, פקס) לעוזי. סודיות מובטחת.
הרצאה
איך מתגברים על פחד קהל לפני הרצאה או פרזנטציה?


עומדים להרצות ויש לכם פחד קהל?

כדי להתגבר על פחד מקהל כדאי לעשות את הדברים הבאים:

1. ראשית, כדאי להכין את החומר מראש ולרשום אותו

2. להכין את זמן ההרצאה ולקבוע על פיו ועל פי כמות החומר את קצב ההרצאה (מהירה, בינונית, מרווחת..)

3. לקבוע חלוקת זמן מדויקת: כמה זמן יוקדש לכל סעיף בהרצאה

4. להתמקד במסרים מדוייקים ובמידת האפשר גם קצרים, כשעל סמך המסרים הללו תבנו את ההרצאה.

5. לכל מסר כדאי להצמיד דוגמאות פשוטות וקלות להמחשה

6. כדאי לעשות חזרות (לצלם, להקליט או לפחות לתרגל מול המראה) וכך תוכלו לקלוט ולראות דברים שהכרחי לתקן ולא תוכלו לדעת אחרת.

7. במידה שאינכם מנוסים מאד, כדאי לתרגל את ההרצאה קודם כל לפני אנשים שאתם בטוחים בקירבם וסומכים עליהם ולקבל משוב וביקורת בונה ולתקן את עצמכם ואת תכנון הזמן והעניין שאתם יוצרים.

8. באשר לחרדה: נסו לשאול את עצמכם מה כל כך מפחיד אתכם בהרצאה הזו: האם החשש הוא מהבוס, מהקולגות או ממישהו שיראה שאינכם מספיק טובים ואז לשכנע את עצמכם שאתם מספיק טובים ואף הטובים ביותר למשימה.
קורות חיים
האם לכתוב קורות חיים בעברית או באנגלית ?


שפת האם של רוב מי שקורא את קורות החיים היא לרוב אינה אנגלית. לכן, לקרוא מסה גדולה של קורות חיים באנגלית זה מעייף ומייגע. כשאתה צריך לעבור על 200 קו"ח ביום, בהחלט ייתכן שאת האנגלית תזרוק לסוף הערימה. זה לא מה שאתה רוצה שיקרה לקו"ח שלך?

דבר שני זה שלכתוב קו"ח באנגלית רצוצה וקלוקלת עלול לעשות רושם שלילי. הרבה פעמים מועמדים ישראליים שגדלו כאן, למדו כאן, עשו כאן צבא, למדו כאן באוניברסיטה ועבדו כאן במקומות עבודה, לא יודעים איך לתרגם לאנגלית חלק מהמושגים בחיים שלהם. שמות של מבחני בגרות, יחידות בצבא, מגמות לימוד באוניברסיטה וכו', פעמים רבות הם עניין תרבותי שאין לו מקבילה מדויקת בשפה האנגלית. במקרים אלו, מי שכותב קו"ח באנגלית נאלץ לאנוס את השפה ולהמציא מילון מושגים לעצמו, מילון מושגים שלא בהכרח מובן למי שקורא את הקו"ח. אז מה הועילו הקו"ח באנגלית? גם קשים לקריאה, גם לא מעבירים את האינפורמציה בצורה הנכונה, וגם משאירים רושם שלילי. בשביל מה?

כמובן, אם מדובר על מועמד ששפת אימו אנגלית, או שעיקר חייו עברו עליו במדינה דוברת אנגלית, או שמתראיין למשרה ספציפית שבה כישורי האנגלית שלו הם מהותיים לעצם המשרה - אז זה סיפור אחר. במרבית המשרות בארץ, זה לא המקרה.


חיים
איך להשיג הישגים גדולים באמצעות דמיון מודרך?



הבעיה של רובנו היא שקשה להפריד את החזון והרצון הגדול לשלבים.
לכן, בואו ננסה לחשוב ולדמיין איך נרצה את חיינו בעוד כך וכך זמן (למשל עוד 50 שנה - איך יהיו חיינו?) במגוון היבטי החיים:

במה אנו עובדים

איפה אנחנו גרים

מה אנחנו עושים

מיהם חברינו

וכדומה.. אפשר להשתולל לגמרי בדמיון, ללכת על גדול, לחשוב על הדברים הכי לא סבירים.

לאחר מכן נחזור לאחור בזמן, לעוד 20 שנים, 10 שנים, 5 שנים ושנה. ונשאלת השאלה מה צריך שיהיה בתוך שנה, כדי שאכן בתוך 5 שנים נגיע להיכן שנרצה, כדי שעוד 10 שנים נגיע וכן הלאה..

כך נוכל לבנות את ההתנהלות המיידית ל"יציאה לדרך" למסע הארוך למימוש השאיפות הללו.
איך להצליח במציאת עבודה?



מציאת עבודה היא משימה לא תמיד פשוטה, הנה 7 טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת טוב יותר:

1. שלחו קורות חיים בימי שני,שלישי או רביעי - הם לרב יקבלו התיחסות מהירה יותר כי הם לא יגיעו עם "מבול" הפניות שיש לאחר פרסום המודעות בעיתוני סוף השבוע ועם זאת גם לא ממש לקראת סוף השבוע, שהוא זמן גרוע כי מי שאמור לטפל בזה כבר במצב רוח של סופ"ש.

2. נסו לשלוח את קורות החיים ולכתב אדם ספציפי ולא עבור מחלקה מסוימת, כדי לקדם את הטיפול בעניינכם.

3. השתדלו לצרף לטופס קורות החיים מכתב אישי, היסביר עד כמה תוכלו להיות טובים בתפקיד המבוקש ועד כמה אתם מעוניינים בו.

4. מגיעים לראיון עבודה? הקפידו על לבוש נכון שיתאים לאופי החברה שבה אתם מעוניינים להתקבל כעובדים.

5. אם אתם נאלצים לחכות עד שיקבלו אתכם לראיון, הצטיידו בספר או במחשב נייד. זה ירשים יותר מאשר תשבו ותבהו ללא תכלית וייזקף לזכותכם (תתפלאו על מה מעסיקים מסתכלים במועמדים לעבודה).

6. בקשו להיפגש עם הדרג הכי גבוה בחברה, גם אם יסרבו לכם זה יראה על תכונת של העזה וישירות מצדכם.

7. הקפידו להגיע בזמן לראיון עבודה.
על מה להקפיד במסיבה שנערכת במקום העבודה?



הנה 9 דברים שחשוב להקפיד עליהם במסיבה של מקום העבודה:

1. הקפידו להגיע למסיבה - היא חשובה לקידומכם ולחיזוק הקשרים עם חבריכם לעבודה.

2. בואו בלבוש שהולם את האירוע, חייכו והיו חיוביים ומרוצים.

3. במידה ואתם באים עם בן-הזוג שלכם נסו שלא להינתק מהאחרים לטובתו ולא להתנשק למול עיני הנוכחים.

4. אל תאכלו או תשתו בהגזמה ואם אתם צריכים לעשן - צאו החוצה.

5. במהלך הערב, שוחחו עם רבים מהנוכחים ושווקו את עצמכם ואופייכם הקליל בקרבם.

6. נהלו שיחות קצרות (אל תיתקעו על אחד או שניים כל הערב..) על נושאים שאינם קשורים לעבודה דווקא, ודאי לא בנושאי הקידום או השכר - נושאים קלילים ורצוי כאלה שאינם מעוררי מחלוקת.

7. נסו לפגוש ולעשות היכרות עם נוכחים שאינם מהקבוצה הקרובה עמה אתם בדרך כלל עובדים.

8. עם מנהלים וממונים שוחחו תוך כבוד, אך אל תתחנפו ואל תנסו להפיק רווחים מידיים מהסיטואציה.

9. לאחר המסיבה רשמו לכם דברים שחשוב לזכור, אנשים חדשים שהכרתם, רעיונות שקלטתם וכיוונים שהסתמנו כהתחלה של אפשרויות חדשות לקידום.
על מה להקפיד בכתיבת קורות חיים?
איך לכתוב קורות חיים?

בכתיבת קורות חיים הקפידו על הדברים הבאים:

1. הקדימו לקורות החיים דף שיכלול כמה מילים על המשרה בה אתם רוצים ומדוע אתם מתאימים לה (היתרונות שלכם).

2. הגשה אסתטית.

3. כתב גדול וקריא, נקי משגיאות כתיב

4. כותרת וחלוקה ברורה לכל נושא.

5. כתיבה קצרה ועניינית.

6. סדר קורות החיים: פרטים, השכלה, נסיון, שפות וידע במחשב.

7. שימרו על רצף בקורות החיים. כל חור בהם מעורר שאלות.

8. שירתם ביחידה סודית? אל תבליטו זאת, כי זה יעורר חשש לגבי הדיסקרטיות שלכם, שחשובה למעסיקים מאד.

9. במידה ואתם שולחים קובץ מחשב עם קורות חיים - תנו לקובץ שם יחודי (שיכלול את שימכם) כדי להבדילו מקבצים של מועמדים אחרים.

10. לכתוב אמת בלבד. שקרים מתגלים די מהר ודווקא כשרוצים אתכם ומתחילים לברר..

11. נסו להעביר קורות חיים באמצעות מישהו שעובד בארגון (זה יהווה יתרון לעומת אחרים). אין לכם מישהו כזה? - שלחו במייל ולא בפקס או בדואר רגיל.

12 צירוף של תמונתכם יהווה יתרון.

13 אם המישרה היא לתחום או למקום יצירתי, חישבו על רעיון מקורי שימשוך תשומת לב אליכם (סרטון, מצגת, סרטון אנימציה, שימוש במולטימדיה, גימיק מבדל).
על מה בנוי נאום טוב ואיך על הנואם להיראות?



על הנואם להקפיד על הדברים הבאים כדי להצליח בנאום:

1. בוטח אך לא שחצני

2. מדויק ומטופח למראה

3. בעל שפת גוף התומכת במסר שהוא מעביר בנאום


כמו כן חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

1. להגיע מוכן מראש (אפשר עם כרטיסיות או מצגת)

2. נאום הבנוי על פי מבנה עם פתיחה, שיא וסיום חזק

3. מכוון לגובה העיניים של הקהל אך מספיק גמיש ולהשתנות בהתאם לאירועים בשטח

4. מגובה בעובדות ושיוצגו דוגמאות למסרים שנאמרים בו

5. נאום העושה שימוש בהומור ובהפסקות קלות כדי ליצור מתח אצל המאזינים

6. שמאפשר מנוחה קלה לנואם (ושתייה של כוס מים)


הגולש מיכאל מציע עוד המלצות:

1. חובה להתחשב באוכלוסיה אליה מופנה הנאום ולהתאים את שפת הנאום בהתאם.

2. כדאי להשתמש בחוק ה-3, שיהיו 3 רעיונות מרכזיים ולחזור עליהם 3 פעמים במהלך הנאום- כך שהקהל יפנים את המסר!

3. להקפיד להביט בעיני הקהל, ליצור קשר עין עם כמה שיותר אנשים מהקהל ולא להתמקד במישהו אחד

4. לשנות את האינטונציה במהלך הנאום ( קול גבוה קול נמוך)

5. להקפיד לשנות את המיקום, לא לעמוד כמו בול עץ במקום אחד או להישאר כל הזמן בשטח מסוים כמו נמר בכלוב

6. כדי להלהיב את הקהל אפשר לדבר בהתלהבות ולהשתמש בתנועות ידיים...
איך לקבל העלאה בשכר?


לפני שניגשים לבוס לבקש העלה בשכר, כדאי לעשות עבודת הכנה קצרה ולהגיע מוכנים.

הנה כמה טיפים שיועילו לכם, בבואכם לקבל העלת שכר:

1. בדקו מי האחראי הישיר להעלאת שכרכם ומתי נהוג בחברה בה אתם עובדים להעלות שכר וגשו לממונה בהתאם למידע זה.

2. במידה ומנהלכם האישי אינו אחראי להעלאת השכר, רצוי לעדכן אותו שאתם מעוניינים בכך ולבקש ממנו את המלצותיו בעת הצורך.

3. וודאו כי אינכם מבקש העלה בלתי סבירה והסתמך על נתונים השוואתיים על שכרם של מקבילים לך בשוק העבודה.

4. אספו נתונים רבים ככל האפשר על הישגיכם, הצלחותיכם והתקדמותכם בתפקיד והציגו אותם לבוס בזמן שיחת העלאת השכר.

5. אם לאחרונה הצלחתם הגיע להישגים יוצאי דופן, נסו לקיים את השיחה סמוך לזמן זה.

6. הכינו את עצמכם מראש לכך שבקשתכם לא תענה בחיוב, שקלו מה תהיה עמדתכם ואיזו תשובה תתנו. החליטו מראש עד כמה תהיו מוכנים להתפשר וכמו כן חשבן על חלופות לכסף בצורת תנאי עבודה משופרים (שדרוג טלפון נייד, מחשב,רכב,חופשות ועוד).

7. היו עניינים בשיחה, אך הקפידו גם להיות קשובים לדברי הבוס ו"לזרום" עם השיחה.

בהצלחה!
איך להתמודד עם שאלות מביכות בראיון עבודה?



פעמים רבות מראיינים נוטים לשאול שאלות אישיות מדי או מביכות מדי, שאלות אילו עלולות להוות דיל ברייקר בעיקר כשהן תופסות אותנו לא מוכנים.

בשלב הראשון חשוב להבין שזכותו של מראיין לשאול אותנו כל מה שהוא מוצא לנכון (בגבול הסביר) ולכן מומלץ לא להפגין תרעומת על שאלה שלא ציפינו לה. השתדלו להיות כמה שיותר אמיתיים בתשובה, אל תגידו מה שלדעתכם המראיין רוצה לשמוע, במקרים רבים שאלות מסוג אילו נועדו על מנת לבדוק את מידת הכנות שלכם או לחילופין לקבוע באמת ובתמים האם התוכניות האישיות שלכם משתלבות עם דרישות התפקיד. במידה ונתקלתם בשאלה שבאמת אין לכם עליה מענה מיידי, מומלץ לבקש לחשוב על הנושא ולחזור עם תשובה.
באיזה מקום כדאי לפתוח חנות?



שאלה קשה אבל הנה 5 המלצות לפתיחת חנויות:

1. עדיף חנות פינתית - אם אתם עושים זאת ברחוב אז חנות פינתית תמיד עדיפה (היא ניבטת לשני רחובות - חשיפה כפולה).

2. איזור עם פעילות לאורך כל היום - אם אתם רוצים לעבוד שעות רבות עדיף למצוא מקום שיש בו פעילות בכל שעות היום (בוקר ואחר-הצהריים) ולא רק בחלק ממנו.

3. ליד עוגן מצליח - כדאי לפתוח חנות ליד חנות מצליחה בתחום אחר (למשל, אם תפתחו חנות בגדים ליד בית מרקחת פעיל או סופרמרקט מצליח).

4. לא ליד מתחרים באותו התחום - היזהרו מ"חוק העדר". אל תפתחו חנות כשברדיוס של מאות מטרים מכם ישנה חנות לאותו תחום (אלא אם אתם משוכנעים שהיא כל כך גרועה עד שיש לכם סיכוי לגרום לה להיסגר - בכל מקרה אחר זה עלול להיות כישלון).

5. בכניסה לקניון או ליד חנות עוגן בו - אם אתם פותחים בקניון הרי שליד הכניסה אתם חשופים לקהל יעד מיידי ורב וכמובן - ליד חנויות "עוגן" מצליחות.
מתי כדאי לעדכן את מס הכנסה בשינויים בתעסוקה?



שינויים תעסוקתיים יכולים להיות משמעותיים ולהוריד את השכר. דיווח מתאים למס הכנסה יביא להקטנת המס ולפיכך - להגדלת ההכנסה.

כדאי לעדכן את מס הכנסה בשינוי בתעסוקתנו במקרים הבאים:

1. לאחר לידה - מס הכנסה עושה את חישוביו ע"פ משכורת מלאה בעוד היולדת מקבלת בתקופת חופשת הלידה כ-70% משכרה בלבד.

2. כשהיקף המשרה צומצם- גם במקרה שהיקף המשרה מצטמצם מס הכנסה ממשיך לעשות את חישוביו ע"פ בסיס השכר של משרה מלאה.

3. בתקופת חופשה בין עבודות או ביציאה לחופשה ללא תשלום.


איזה אתר הכי מומלץ להקלדה עיוורת?


קורס הקלדה עיוורת יש באתר הבא ישוכל לסייע לכם ללמוד את ההקלדה מבלי להתקין תוכנה או לשלם. הקלדה עיוורת, או לפחות הקלדה מהירה, יכולה להיות כלי חשוב מאד לקידום הקריירה שלכם.

בין הכלים שעומדים לרשות הלומדים באתר:

1. הסברים לשיטת ההקלדה העיוורת

2. תירגול הקלדה עיוורת בעזרת התוכנית

3. תרגול מקלדת מספרים בשיטה עיוורת

4. משחק במשחקי הקלדה

5. מבחן של מהירות ההקלדה

אלו השפות בהן ניתן לתרגל וללמוד הקלדה עיוורת באתר:

English עברית
Español Português
Français Deutsch
Norsk Русский
Italiano العربية
Ελληνικά Türkçe
Български Svenska
Dansk Suomi
אם מישהי בלי קול יפה וקול גבוה, תלך לפיתוח קול, היא תצליח לשיר יפה ובקול גבוה?



כל אדם שרוצה לשפר את יכולתו הקולית יכול ומומלץ לו ללמוד פיתוח קול. בפיתוח קול אתה לומד לעבוד עם הקול שלך בצורה האופטימלית, לשמור עליו, להפיק שירה נקייה ובמנעד גדול יותר, במגוון סגנונות וצורות שירה וכדומה.

אם תלכי ללמוד פיתוח קול תוכלי בהחלט לשיר גבוה יותר - זוהי הגדלה של המינעד הקולי שלך. ואולם, ההגדלה הזו היא מוגבלת. יש כאלה שנולדים עם מנעד בסיסי גדול יותר מאחרים (ויש להם שמות כמו מריה קארי, נורית גלרון או דוד דאור ) בעוד שאחרים הם בעלי מנעד קולי קטן יותר אבל יכולים לשיר מצויין מבחינת סגנון השירה וההגשה - כך, למשל, זמרים מעולים, כמו בוב דילן, אהוד בנאי או לאונרד כהן, אינם בעלי יכולות קוליות מדהימות אבל הם זמרים מעולים כיוון שהם מגישים שיר בצורה מצויינת וברוב המקרים גם יוצריו של השיר.
איך לעשות עבודה רגשית כדי להתקדם בקריירה?



הנה 11 שלבים לקידום קריירה שנמצאת במצב מדשדש או "תקוע":

1. קבלו את מצבכם הנוכחי כמו שהוא מבלי לשפוט ולהאשים את עצמכם.

2. בררו אם עצמכם מה אתם באמת רוצים לעשות, ללא שיקולים חיצוניים של כדאיות או פחדים, הגיעו לאמת שלכם.

3. תארו בדמיונכם את המקום, העיסוק או השלב בו הייתם רוצים לפרטי פרטים.

4. רשמו לעצמכם עשרה שלבים ראשוניים שאתם יכולים לעשות באופן מיידי בדרך אל הגשמת חלומכם (לימודים, השלמת קורס מסוים, שיחה עם אדם ספציפי וכדומה).

5. רשמו את המטרות בצורה מסודרת כשלצד כל מטרה יירשם תאריך היעד ותאריך הביצוע שלה.

6. כחלק מהתהליך, רשמו לעצמכם, בגוף ראשון, את כל החששות העולים מהדרך החדשה על מנת לתת להם ביטוי ולפרק אותם.

7. ערכו רשימה של הערכים החשובים לכם ביותר וסדרו אותם לפי סדר עדיפויות, תוכלו באופן זה לראות איזה מקום תופסת הקריירה שבחרתכם בין מכלול הערכים החשובים שלא תסכימו לוותר עליהם ואיפה תהיו מוכנים לוותר או להתפשר כדי לממש את הקריירה שלכם.

8. לכל חמשת הערכים הראשונים ערכו רשימה של אמונות שיש לכם בנוגע אליהם (לדוגמה: הערך: עושר האמונה: אני מאמין שאבא שמביא הרבה כסף הוא אבא טוב), בדקו עד כמה אותה אמונה מחלישה או מחזקת אתכם והאם היא באמת מציאותית.

9. בחרו דרך להירגע (ספורט, יוגה, מדיטציה) ולהיות מחוברים אל עצמכם יותר.

10. הסתכלו על "חצי הכוס המלאה", שמחו בה והודו עליה.

11. נסו למצוא מי שיעזור וילווה אתכם בתהליך בין אם בתשלום ובין אם חבר איתו תוכלו לחלוק, לשתף ולעשות חשיבה משותפת לגבי אופן התקדמות התהליך.
איך לקבל החלטות וליישמן בלי היסוס או מה אומר חוק 3 השניות?


הנה טיפ למהססים בקבלת החלטות:


שמעתם על חוק ה-3 שניות?

את החוק למדתי ממש לא מזמן ומהרגע ששמעתי עליו ויישמתי אותו החיים נהיו קלים יותר.

החוק אומר שמהרגע שמחליטים לעשות משהו יש לפעול תוך שלוש שניות. זה הזמן שלוקח למוח שלנו להעלות התנגדויות. אם אנחנו פועלים לפני כן, הקול הקטן שבתוכנו שמעלה היסוסים וחששות לא מספיק להרים את קולו.

במקור החוק מדבר על על מציאת בני זוג פוטנציאליים במסיבות, מועדונים ומקומות בילוי, והוא קובע שמהרגע שבו ראיתם מישהו שמוצא חן בעיניכם אתם חייבים לגשת אליו בתוך שלוש שניות לכל היותר.

את החוק הזה השליכו גם על קבלת החלטות בנושאים אחרים ותראו - זה פשוט עובד!
מה לעשות אם ילדי מתקשר אלי שוב ושוב לעבודה עם שאלות על שיעורי בית?
איך להצליח בראיון עבודה?
איך להתכונן היטב למבחן הפסיכומטרי?
האם היעדרות מרובה של אב מהבית תשפיע בעתיד לרעה על הילדים?
איזה עסק לפתוח בשכונה יחסית גדולה?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.