» «
קריירה
מה לעשות אם אין לי ניסיון והמעסיקים דורשים ניסיון?


מלכוד חוסר הניסיון ומנגד דרישת המעסיקים לניסיון תעסוקתי הוא מהמוקשים הגדולים שעומדים בפני צעירים המעוניינים לעסוק בתחום שאותו למדו. הנה כמה טיפים למה ניתן לעשות כדי לצבור ניסיון כזה או להציע עיסקה טובה למעסיק:

1. הציעו לעסוק בשכר נמוך מאד או אפילו בהתנדבות, כבר בזמן הלימודים (אתם צוברים ניסיון חשוב והמעסיק מוזיל עלויות)

2. הבהירו בראיון העבודה עד כמה אתם גמישים, רלוונטיים לתפקיד, נכונים ללמוד הכל ובעלי הרגלי עבודה טובים

3. כבר בראיון העבודה ובהמלצות שאתם מקבלים ממעסיקים קודמים נסו להראות ולשדר "רעב בעיניים". לא מעט מעסיקים מחפשים אנשים רעבי הצלחה ומוכנים לוותר על ידע ונסיון בעבור "מכורים להצלחה" שייקחו את הארגון או המחלקה לשמיים בזכות כושר לימוד והתמדה בלתי פוסקת
מכירות
איזה עסק לפתוח בשכונה יחסית גדולה?


איזה עסק כדאי לפתוח באיזו סביבה אינה שאלה פשוטה ואין עליה תשובה חד משמעית. צריך להכיר היטב את המקום בו אתה מתעתד לפתוח עסק, איזו אוכלוסיה מגיע למקום זה (ילדים, נוער, קשישים) כן מה הם הצרכים שלה. ומה הערך המוסף שיכול לספק העסק שלך או השירות שתתן לאוכלוסיה זו והאם זה משתלם כלכלית לשני הצדדים לקנות אצלך/או למכור במחירי שוק את השירותים שלך.

בכל אופן אם אתה מעוניין לקחת כמה שפחות סיכונים התחל בדוכן רצוי בתחום המזון ומכור שם דברים מאכלים יחודיים שלא נמכרים סביבך, או שתמכור מוצרים אחרים כגון ספרים צעצועים ועוד בשיטת הקונסגנציה.
קריירה
איך להתכונן היטב למבחן הפסיכומטרי?



רבים מאיתנו נדרשים לבצע את הבחינה הפסיכומטרית הנערכת
מספר פעמים בשנה במועדים קבועים בכל הארץ.
ואז מגיע הרגע בו על מנת למקסם הצלחות ולהוציא ציון מירבי
אנו מתלבטים האם אנו נדרשים לעזרה? ללימוד? להנחיה? לקורס?

הנה מספר טיפים לבחינה הפסיכומטרית, אפילו לפני שאתם מגיעים
להחלטה בנושא איך ללמוד:

1. עליכם להרחיב את אוצר המילים העברי שלכם:
כפי שחלקכם אולי שמע, הבחינה מורכבת מ-3 נושאים:
חלק כמותי, חלק מילולי וחלק אנגלית.
בחלק המילולי על מנת לפתור חלק רב מן השאלות יש לדעת מילים רבות
בשפה העברית, גם מילים שביום יום כמעט ואין לנו שימוש בהן.
על כן מומלץ לקרוא ספרים, לפתור תשבצים, או לקנות ערכת לימוד באחת
מחנויות הספרים ולהתחיל בהקדם ללמוד ולשנן אוצר מילים.

2. עליכם להרחיב את אוצר המילים האנגלי שלכם:
בחלק האנגלית כמו בחלק העברית נדרש אוצר מילים.
אחרת, לא ניתן לפתור שאלות אלא אולי ולנחש תשובה נכונה.
על כן מומלץ שוב לקרוא ספרים, לקרוא עיתון באנגלית, להעשיר את שפת
האנגלית ואוצר המילים. כמו כן בערכות הלימוד השונות תוכלו למצוא מילון אנגלי-עברי ולשנן.

3. החלק הכמותי:
ידע רב במתמטיקה בסיסית יתרום לפתרון נכון של שאלות המופיעות בבחינה, אולם הבחינה מוקצבת בזמן 25 דקות ל25 שאלות בפרק זה.
לכן עליכם לפתור כל שאלה בממוצע במקסימום דקה אחת בלבד.
לעיתים, רבים מאיתנו נתקלים בבעית הזמן, על מנת לפתור בעיה זו עליכם לתרגל שאלות מהמבחנים השונים והקודמים, שאלות בנושא בעיות כמותיות שאולי תופענה בבחינה.
ככל שתכירו יותר סוגים של שאלות, יהיו לכם יותר כלים להתמודד עם הבחינה וכך כשתגיעו לשאלה לפני שתחשבו איך בכלל לגשת אליה כבר יהיה לכם ידע מספיק איתו תוכלו לפתור מיד.

4. קריאה:
קריאה בעברית ובאנגלית תשפר את יכולת מהירות והבנת הקריאה שלכם,
הדבר בהכרח יתרום לעמידה בזמנים.

5. במידה ותחליטו ללמוד במכון לימוד או ע"י אדם פרטי או לבדכם:
עליכם לדעת שכדי למצות את המקסימום עליכם לתרגל כמה שיותר סוגי שאלות מכל סוגי הפרקים כמותי, מילולי, אנגלית.
עם הזמן מתפתחת גישה לפתרון וככל שתתרגלו יותר תדעו לפתור יותר, ומהר יותר.

המלצה
לימוד אישי או בקבוצות קטנות בניגוד ללימוד בקבוצות גדולות ייתן למי שילמד אתכם אפשרות לתת יותר תשומת לב ויותר זמן השקעה במה שאתם מתקשים.

לימוד פורה ובהצלחה!
עבודה מהבית
על מה להקפיד כשעובדים מהבית?



בעבודה מהבית יש להקפיד על הדברים הבאים:

1. משרד - להקצות חדר או פינה נפרדת משאר חדרי הבית, פינה שתהיה מיועדת לעבודה בלבד, עם שולחן עבודה אמיתי ולא על הספה.

2. אמצעים - לרכוש מחשב נייד, לבנות אתר אינטרנט ולחבר קו טלפון קווי נפרד, שיהיה מיועד לעסק בלבד.

3. זמן עבודה - להגדיר שעות עבודה ברורות וליידע על כך את כל מי שקשור אליכם מבחינת עבודה, וכמובן את בני הבית.

4. ניתוק פונקציונלי - לא לבצע עבודות בית בזמן השעות שהוגדרו לעבודה.

5. קוד לבוש - לא לעבוד עם פי'גמה או בגדי בית. להתלבש כראוי ואף להתאפר כפי שהייתם עושים לו יצאתם לעבודה מחוץ לבית.

6. פגישות ניתן לעשות בבית קפה קרוב - באווירה עסקית, אך לא מכופתרת. הרבה עושים את זה.

7. לקבל ייעוץ שיווקי ופיננסי - עסק בבית, כמו כל עסק אחר, אמור להתנהל עם תכנית עסקית מסודרת ולא רק על בסיס רעיון מבריק, לכן רצוי כבר בשלבים הראשוניים לקבל ייעוץ מבעלי מקצוע כיצד לבנות ולנהל את העסק בצורה הנכונה.

8. לא להיסגר בבית - חשוב לקבוע פגישות מחוץ לבית ולהקפיד להשתתף בכנסים, ימי עיון או כל פגישה עסקית אחרת הנוגעת לתחום עיסוקכם.

קריירה

חוק 3 השניות
איך לקבל החלטות וליישמן בלי היסוס או מה אומר חוק 3 השניות?


הנה טיפ למהססים בקבלת החלטות:


שמעתם על חוק ה-3 שניות?

את החוק למדתי ממש לא מזמן ומהרגע ששמעתי עליו ויישמתי אותו החיים נהיו קלים יותר.

החוק אומר שמהרגע שמחליטים לעשות משהו יש לפעול תוך שלוש שניות. זה הזמן שלוקח למוח שלנו להעלות התנגדויות. אם אנחנו פועלים לפני כן, הקול הקטן שבתוכנו שמעלה היסוסים וחששות לא מספיק להרים את קולו.

במקור החוק מדבר על על מציאת בני זוג פוטנציאליים במסיבות, מועדונים ומקומות בילוי, והוא קובע שמהרגע שבו ראיתם מישהו שמוצא חן בעיניכם אתם חייבים לגשת אליו בתוך שלוש שניות לכל היותר.

את החוק הזה השליכו גם על קבלת החלטות בנושאים אחרים ותראו - זה פשוט עובד!
קריירה
איך לעשות עבודה רגשית כדי להתקדם בקריירה?



הנה 11 שלבים לקידום קריירה שנמצאת במצב מדשדש או "תקוע":

1. קבלו את מצבכם הנוכחי כמו שהוא מבלי לשפוט ולהאשים את עצמכם.

2. בררו אם עצמכם מה אתם באמת רוצים לעשות, ללא שיקולים חיצוניים של כדאיות או פחדים, הגיעו לאמת שלכם.

3. תארו בדמיונכם את המקום, העיסוק או השלב בו הייתם רוצים לפרטי פרטים.

4. רשמו לעצמכם עשרה שלבים ראשוניים שאתם יכולים לעשות באופן מיידי בדרך אל הגשמת חלומכם (לימודים, השלמת קורס מסוים, שיחה עם אדם ספציפי וכדומה).

5. רשמו את המטרות בצורה מסודרת כשלצד כל מטרה יירשם תאריך היעד ותאריך הביצוע שלה.

6. כחלק מהתהליך, רשמו לעצמכם, בגוף ראשון, את כל החששות העולים מהדרך החדשה על מנת לתת להם ביטוי ולפרק אותם.

7. ערכו רשימה של הערכים החשובים לכם ביותר וסדרו אותם לפי סדר עדיפויות, תוכלו באופן זה לראות איזה מקום תופסת הקריירה שבחרתכם בין מכלול הערכים החשובים שלא תסכימו לוותר עליהם ואיפה תהיו מוכנים לוותר או להתפשר כדי לממש את הקריירה שלכם.

8. לכל חמשת הערכים הראשונים ערכו רשימה של אמונות שיש לכם בנוגע אליהם (לדוגמה: הערך: עושר האמונה: אני מאמין שאבא שמביא הרבה כסף הוא אבא טוב), בדקו עד כמה אותה אמונה מחלישה או מחזקת אתכם והאם היא באמת מציאותית.

9. בחרו דרך להירגע (ספורט, יוגה, מדיטציה) ולהיות מחוברים אל עצמכם יותר.

10. הסתכלו על "חצי הכוס המלאה", שמחו בה והודו עליה.

11. נסו למצוא מי שיעזור וילווה אתכם בתהליך בין אם בתשלום ובין אם חבר איתו תוכלו לחלוק, לשתף ולעשות חשיבה משותפת לגבי אופן התקדמות התהליך.
קריירה
איך להצליח בראיון עבודה?
מה השיטות להצלחה בראיון עבודה?
איך מצליחים בראיון עבודה?


לראיון עבודה מוצלח כדאי להקפיד על הכללים הבאים:

1. הגיעו בזמן.

2. הקפידו על הופעה אסתטית.

3. החלו את הפגישה בכמה משפטים קלילים כדי ליצור קרבה ולשבור את הפורמליות.

4. הגיעו עם רמת ידע מספקת על הארגון אליו אתם מנסים להתקבל.

5. במהלך השיחה - דייקו, היו ענייניים, הקפידו על דיבור שוטף ובטחון עצמי אך אל תרימו קול, הפגינו עניין במשרה ובארגון ופחות בתנאים, דברו בגאוה על נסיונכם, הישירו מבט למראיין וסיימו בחיוך.

6. התמקדו בשאלות עליהן אתם נשאלים והשתדלו לא להתפזר מדי.

7. דעו לענות מהן החזקות והחולשות שלכם, אלו שאלות המופיעות בראיונות עבודה רבים.

8. הומור מותר אך אל תגזימו.

9. במהלך הראיון בחנו את המראיין ונסו להתאים עצמכם אליו במחוות ובדיבור - זה יחזק את הכימיה ביניכם.

10. נסו ללמוד מיהו, ממה שמקיף אותו במשרד ועל השולחן, והציגו עצמכם בהתאם.

11. אם יש לחיצות יד הקפידו על לחיצה חזקה אך לא יותר מדי.

12. נהגו בביטחון ושליטה עצמית.
קריירה
מאילו טעויות להימנע בכתיבת קורות חיים?
איך לא כותבים קורות חיים?


בכתיבת קורות חיים חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

1. לא לכתוב משפטים ארוכים ולא ענייניים.

2. הימנעו מפרטי השכלה לא רלוונטית

3. הקפידו שלא לשלוח בצורה מבולגנת ולא אסתטית

4. אל תתרברבו

5. אל תעשו שימוש ביותר מ-3 גופנים (פונטים) ו-2 צבעים.

6. אל תבליטו שירות ביחידה סודית בצה"ל (דיסקרטיות היא תכונה מועדפת)

7. אל תפנו למשרות שבהן אתם לא עונים על כל או על הדרישות החשובות למישרה. חבל על זמנכם ולהתאכזב.

8. אל תשלחו באמצעים ישנים ולא מודרניים, כגון פקס או דואר רגיל.

9. אל תשקרו או תנפחו ג'ובים קודמים.

10. אל תסגירו מידע על מקומות עבודה קודמים.

11. אל תכתבו עם שגיאות כתיב, בדקו היטב טעויות הקלדה.

12. הקפידו על קורות חיים מובנים ופשוטים לקריאה.

13. קצרו, סכמו עשר שנות ניסיון על דף אחד לכל היותר.


קריירה
אילו נימוקים אוכל להשמיע כנגד פיטורי?



שימוע אמור לאפשר לעובד להשמיע את נימוקיו כנגד הפיטוריו, או מדוע אין החברה יכולה לפטרו. הנה כמה סיבות טובות למניעת פיטורין:

1. הריון שדווח או עדיין לא דווח.

2. יציאה למילואים.

3. פגם בעבודת הצוות בחברה, שפגע בתפקודו של העובד.

4. אי הבנה או חוסר הבנה מתמשך, בין העובד לממונה עליו.

5. הפיטורין יגרמו לחברה פגיעה, שכן העובד יכול לקדם את יעדי הארגון טוב יותר מאחרים.


בכל מקרה, חשוב להגיע לשימוע מצויידים בעובדות מוצקות, תאריכים ומסמכים, שיכולים לגבות את הנימוקים והטיעונים שלכם.


בהצלחה!
איך לחקור ביעילות על אנשים באינטרנט?



ראשית, הכי פשוט הוא חיפוש ממוקד ב-Google - פשוט הכנסת השם ופרטים מבדילים, כמו העיר שבה חי, מוסד לימודי, תחביב שיתכן שהוא עוסק בו ברשת וכדומה.

באתר wink.com תוכלו לאתר מתוך יותר מ-300 מליון אנשים, בצורה קלה יחסית ולקבל עליהם פרטים מכל רחבי הרשת, הרשתות החברתיות שבהם הם רשומים ועוד. זו דרך מצויינת ליצור או לחדש קשרים ישנים, או לגלות את בעל הבית שלכם, שמתעקש לא לקבל שכר דירה.. זוהי גם דרך טובה לראות איך אתם מופיעים ברשת והאם יש דברים שלא הייתם רוצים שהבוס העתידי או המתחרה העיסקי שלכם יראה.

באתר pipl.com תוכלו למצוא בצורה דומה ולעיתים עוד יותר טובה, אנשים עם נוכחות ברשת וברשתות החברתיות.

חיפוש בפייסבוק יתן לכם תוצאות מפתיעות, גם בגלל שהיא הגדולה ביותר וגם בשל העובדה שרבים פותחים שם פרופיל וגם אם לא נוכחים שם באופן יומיומי, הם מקפידים לבדוק מעת לעת את המסרים שקיבלו.
איך להתנהג כשמתחלף מנהל במקום העבודה שלי?


זה טבעי וחלק ממה שיקרה תלוי בחשיבה שלכם. נסו לחשוב חיובי וזה יעבור גם אליו.

כדי שתוכלו "לקבל" נכון את המנהל החדש ולזכות במעמד חיובי אצלו, אמצו גם את הכללים הבאים:

1. הקפידו על עמידה בזמנים, דייקנות בהגשת דו"חות וניירות, יציבות והגעה בזמן לכל מקום.

2. במידה ולא הוזמנתם לפגישה עימו, אחרי שבועיים-שלושה, נסו לבקש פגישה שבה תערכו היכרות אישית ותתאמו ציפיות. נסו לבצע מיני-תחקיר על האיש או האשה ולהכין תכנית כללית לשיחה עימם.

3. אם יבקש, נסו, ללא רכילות, לתאר את הארגון והמשמשים בו בתפקידים השונים, מהזוית שלכם. היו חיוביים בתיאורם ואל "תלכלכו" (חלק מהשיחה ילמד הבוס החדש מי אתם ומה האופי שלכם - נאמנות וחברות מוערכים מאד בקרב מנהלים טובים).

4. כבר בתקופה הראשונה של המנהל החדש, נסו "לככב" ביוזמות, הצלחות וסיטואציות שמזמינות מחמאות. המיתוג העצמי הזה יסייע לכם להפוך למרכזיים בארגון, גם אם מקומכם הפורמלי בו אינו גבוה.

5. בנושא היוזמות היזהרו לא להצטייר כיותר מדי היפר-אקטיביים כיוון שיהיו מנהלים שיראו בכך איום מוסווה על מעמדם. נסו לאתר מהו אופיו הניהולי והאם הוא אכן מחפש ומעודד "יזמים" בקרב העובדים.

6. אל תתחנפו אך בהחלט הזמינו מצבים של קירבה אישית לבוס. כל מגע לא פורמלי ואיתור תחביבים ותחומי עניין משותפים ישתלמו לכם בעתיד וייתכן שאף יעשירו אתכם בחוויות חדשות (אם למשל, אתם "מתים" על שייט ולו יש יאכטה...)

7. נסו לא להביך את הבוס החדש בהצעות ויוזמות של דברים גדולים למול פורום רחב אלא באופן אישי.
איך לבלות חופשה בלי הפרעות או עבודה?



כדי לבלות חופשה בלי עבודה עשו כך:

1. כבר בשבועות שלפני היציאה לחופש, התחילו בהכנת רשימת משימות שבהן תטפלו לאחר החופש - זה יקל עליכם ויוריד לחץ. בנוסף, זה יאפשר לכם לא לצאת לחופשה מותשים ורצוצים לחלוטין.

2. כשבועיים לפני היציאה לחופש, שילחו מייל ללקוחות מרכזיים, ספקים גדולים, אנשי מפתח בארגון ושותפים עסקיים והודיעו באילו תאריכים תשהו בחופשה, מי מחליף אתכם ועם מי ליצור קשר במקרה הצורך.

3. לפני היציאה לחופשה, מנו לעצמכם מחליף

4. אם אתם מחויבים לקשר עם לקוחות, ספקים וגורמי חוץ, ודאו שהמחליף, או מישהו אחר, לוקח על עצמו את התפקיד עד לשובכם

5. סגרו לפני היציאה לחופשה תשלומים שאין לדחות עד אחריה, העברות כספיות לספקים וחתימה על המחאות דחופות.


אם אתם מנהלים, עשו כך:

1. הכינו רשימה של פרוייקטים ומשימות כל עובד

2. קיבעו איש קשר, שיוכל (רק הוא) ליצור איתכם קשר במקרה חירום

3. ודאו שבקופה הקטנה יש מלאי מזומנים מספיק להמשך תפקוד בעת חופשתכם.



בעת החופשה:

1. נסו להמעיט בקשר עם המשרד ככל הניתן ואם אינכם יכולים, נסו לצמצמו ככל האפשר וליצור קשר בשעה קבועה בכל יום.

2. הקפידו למלא מצברים, לקרוא וליהנות כי רק כך תוכלו לחזור לתפקוד מלא וחיוני לאחר החופשה.
ילדי מתקשר אלי שוב ושוב לעבודה עם שאלות על שיעורי בית - מה לעשות?
כאשר הילד מתקשר פעמים רבות לעבודה ומבקש את עזרתנו בשאלות משיעורי הבת, אנו עומדים במצב לא נוח הן מבחינת העבודה והן מול ילדנו עצמו.

עצתנו היא לקבוע עם הילד כללים לגבי התקשרותו אלינו לעבודה. להעביר את התחושה שאנו זמינים, פנויים ורוצים לדעת היכן הוא ומה הוא עושה, אך הוא צריך להבין שישנם דברים שלא נוכל לטפל בהם דרך הטלפון מהעבודה.

כדאי לסכם איתו, לדוגמה, שכחצי שעה לאחר חזרתכם הביתה, תשבו איתו על שיעורי הבית.

ניתן גם לסכם איתו שבזמן העדרכם יעשה את כל מה שהצליח להתמודד איתו ואתם תשבו איתו אחר כך, על כל מה שהוא התקשה להכין לבדו.

כאשר יש סיכומים ברורים ואתם, כהורים, מצליחים לעמוד בהם, אין סיבה שהילד לא "יישר קו" איתכם.
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?


במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:

1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).

2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).

3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).

4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
איך להצליח במציאת עבודה?



מציאת עבודה היא משימה לא תמיד פשוטה, הנה 7 טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת טוב יותר:

1. שלחו קורות חיים בימי שני,שלישי או רביעי - הם לרב יקבלו התיחסות מהירה יותר כי הם לא יגיעו עם "מבול" הפניות שיש לאחר פרסום המודעות בעיתוני סוף השבוע ועם זאת גם לא ממש לקראת סוף השבוע, שהוא זמן גרוע כי מי שאמור לטפל בזה כבר במצב רוח של סופ"ש.

2. נסו לשלוח את קורות החיים ולכתב אדם ספציפי ולא עבור מחלקה מסוימת, כדי לקדם את הטיפול בעניינכם.

3. השתדלו לצרף לטופס קורות החיים מכתב אישי, היסביר עד כמה תוכלו להיות טובים בתפקיד המבוקש ועד כמה אתם מעוניינים בו.

4. מגיעים לראיון עבודה? הקפידו על לבוש נכון שיתאים לאופי החברה שבה אתם מעוניינים להתקבל כעובדים.

5. אם אתם נאלצים לחכות עד שיקבלו אתכם לראיון, הצטיידו בספר או במחשב נייד. זה ירשים יותר מאשר תשבו ותבהו ללא תכלית וייזקף לזכותכם (תתפלאו על מה מעסיקים מסתכלים במועמדים לעבודה).

6. בקשו להיפגש עם הדרג הכי גבוה בחברה, גם אם יסרבו לכם זה יראה על תכונת של העזה וישירות מצדכם.

7. הקפידו להגיע בזמן לראיון עבודה.
באיזה מקום כדאי לפתוח חנות?



שאלה קשה אבל הנה 5 המלצות לפתיחת חנויות:

1. עדיף חנות פינתית - אם אתם עושים זאת ברחוב אז חנות פינתית תמיד עדיפה (היא ניבטת לשני רחובות - חשיפה כפולה).

2. איזור עם פעילות לאורך כל היום - אם אתם רוצים לעבוד שעות רבות עדיף למצוא מקום שיש בו פעילות בכל שעות היום (בוקר ואחר-הצהריים) ולא רק בחלק ממנו.

3. ליד עוגן מצליח - כדאי לפתוח חנות ליד חנות מצליחה בתחום אחר (למשל, אם תפתחו חנות בגדים ליד בית מרקחת פעיל או סופרמרקט מצליח).

4. לא ליד מתחרים באותו התחום - היזהרו מ"חוק העדר". אל תפתחו חנות כשברדיוס של מאות מטרים מכם ישנה חנות לאותו תחום (אלא אם אתם משוכנעים שהיא כל כך גרועה עד שיש לכם סיכוי לגרום לה להיסגר - בכל מקרה אחר זה עלול להיות כישלון).

5. בכניסה לקניון או ליד חנות עוגן בו - אם אתם פותחים בקניון הרי שליד הכניסה אתם חשופים לקהל יעד מיידי ורב וכמובן - ליד חנויות "עוגן" מצליחות.
אם מישהי בלי קול יפה וקול גבוה, תלך לפיתוח קול, היא תצליח לשיר יפה ובקול גבוה?



כל אדם שרוצה לשפר את יכולתו הקולית יכול ומומלץ לו ללמוד פיתוח קול. בפיתוח קול אתה לומד לעבוד עם הקול שלך בצורה האופטימלית, לשמור עליו, להפיק שירה נקייה ובמנעד גדול יותר, במגוון סגנונות וצורות שירה וכדומה.

אם תלכי ללמוד פיתוח קול תוכלי בהחלט לשיר גבוה יותר - זוהי הגדלה של המינעד הקולי שלך. ואולם, ההגדלה הזו היא מוגבלת. יש כאלה שנולדים עם מנעד בסיסי גדול יותר מאחרים (ויש להם שמות כמו מריה קארי, נורית גלרון או דוד דאור ) בעוד שאחרים הם בעלי מנעד קולי קטן יותר אבל יכולים לשיר מצויין מבחינת סגנון השירה וההגשה - כך, למשל, זמרים מעולים, כמו בוב דילן, אהוד בנאי או לאונרד כהן, אינם בעלי יכולות קוליות מדהימות אבל הם זמרים מעולים כיוון שהם מגישים שיר בצורה מצויינת וברוב המקרים גם יוצריו של השיר.


איך מפרסמים מודעת דרושים לחיפוש עובדים?


כאשר מפרסמים מודעות דרושים לחיפוש עובדים יש לציין את סוג המשרה, אזור העבודה, שעות העבודה, משרה מלאה או חלקית, דרישות התפקיד וקריטריונים לקבלה (ניסיון, תארים וכד'). חשוב לציין את שני המינים. כדאי לציין בסוף המודעה "סודיות מובטחת" כדי לפנות גם לאנשים עובדים.

בעיתונים כדאי לקצר ככל הניתן להוזלת מחיר המודעה. באינטרנט ניתן לפרט יותר.

נוסח מודעה לדוגמא:
לחברת עעע דרושים מנהלי תיקי לקוחות.
משרה מלאה באזור חיפה.
אוריינטציה שיווקית- חובה . כושר ביטוי גבוה. ניסיון במכירות-יתרון.
קו"ח: (מייל, פקס) לעוזי. סודיות מובטחת.
מתי כדאי לעדכן את מס הכנסה בשינויים בתעסוקה?



שינויים תעסוקתיים יכולים להיות משמעותיים ולהוריד את השכר. דיווח מתאים למס הכנסה יביא להקטנת המס ולפיכך - להגדלת ההכנסה.

כדאי לעדכן את מס הכנסה בשינוי בתעסוקתנו במקרים הבאים:

1. לאחר לידה - מס הכנסה עושה את חישוביו ע"פ משכורת מלאה בעוד היולדת מקבלת בתקופת חופשת הלידה כ-70% משכרה בלבד.

2. כשהיקף המשרה צומצם- גם במקרה שהיקף המשרה מצטמצם מס הכנסה ממשיך לעשות את חישוביו ע"פ בסיס השכר של משרה מלאה.

3. בתקופת חופשה בין עבודות או ביציאה לחופשה ללא תשלום.
איך להיות יעיל ופורה בסדר היום שלי ע"י שימוש חכם בחוק פארטו?


נסו למצוא מהן הפעולות שהכי מקדמות את הקריירה והתפוקה שלכם ובצעו אותן בשעות הטובות ביותר שלכם (כלומר, בחלק ה-20%, הפורה ביותר של הזמן שלכם, תוכלו לייצר את הפעולות המקדמות ביותר).

דוגמאות: את פעולותיכם החשובות תוכלו לבצע בשעות הבוקר: העירניות, הקרירות, בטרם התעייפתם והותשתם משלל הסחות הדעת שבהמשך היום.

עוד דוגמה: לכתוב את הספר שלכם בשעות הלילה, אם אתם עובדים בבית, שרק אז הוא הופך שקט ומאפשר לכם ריכוז. באותן שעות תפיקו ב-20% מהזמן, תפוקה עצומה של 80%, בעוד שנסיון לכתוב בשעות היום, עלול להיות קשה יותר ולהנפיק תוצרת מועטה ואיכותית פחות.
מה חשוב לדעת לגבי הפנסיה שלי?


לפנסיה חשוב להתחיל לחסוך מגיל צעיר - כל שנת חסכון תאפשר קצבת פנסיה גבוהה יותר בשנות הזקנה. עשו הכל כדי להפריש לקרן הפנסיה גם אם המשכורת אינה גבוהה והמצב לא קל. ברמות שכר גבוהות - הפנסיה עדיפה על קופת גמל וביטוח מנהלים שהן אופציות קורצות בגלל האפשרויות "לקחת את הכסף" אבל אינן מבטיחות הכנסה קבועה לעת זקנה.

הגולש דני מעיר לברי המזל שבינינו: לגבי משכורות גבוהות (מעל פעמיים השכר הממוצע במשק), כדאי מאד לחסוך **גם** בביטוח מנהלים הוני, אחרת תשלמו מס בעת קבלת הפנסיה כמו מס על משכורת.
על מה להקפיד במסיבה שנערכת במקום העבודה?
איך לבקש ולקבל העלאה בשכר?
איך להשיג הישגים גדולים באמצעות דמיון מודרך?
איך לקבל העלאה בשכר?
איך להתמודד עם שאלות מביכות בראיון עבודה?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.