» «
כריכים
מה אפשר להכין בכריכים לבי"ס?
רציתם משהו מקורי לאכול בבית הספר ? קבלו את המדריך הבא:


כריך חביתה:
===========
חותכים לחם\באגט\לחמנייה לשניים

מורחים בנדיבות מיונז

מפזרים פרוסות גבינה צהובה

מפזרים פרוסות מלפפון

מוסיפים עיגולי עגבניות

לאחר מכן מוסיפים חביתה שהוכנה מראש

ולסיום מוסיפים מלפפונים חמוצים וזייתים (לפי הטעם)

רצוי להמליח לפי הטעם


כריך פסטרמה:
=============
מורחים חומוס בנדיבות

מניחים 2 חתיכות פסטרמה

מעליהן שמים מלפפון חמוץ ו/או עגבניות שרי חתוכות


ארומה בריאות:
============
2 פרוסות לחם קל\לחם מחיטה מלאה

גבינה בולגרית 5%

פטריות

ממרח עגבניות מיובשות



קצת הזוי אבל מגניב, בננה ותותים:

5 תותים עסיסיים ואדומים חצויים

בננה חתוכה לפרוסות עגולות

-סירופ מייפל

2 או יותר פרוסות של חלה מתוקה

מפזרים כראות העין את התותים והבננות, מוסיפים קצת סירופ מיפל/שוקולד.
ניתן לחמם קצת במיקרו בשביל לקבל סנדוויץ חמים לחורף!

תבלסו בהנאה יחד עם שתייה חמה ושמיכה מעליכם D;

*זה אולי לא לבית ספר- אבל תודו שלא ראיתם את זה בשומקום!אין העתקה!!!*


טוסט שוקולד:
===========
שוקולד למריחה

פיתה

טוסטר סנדביץ' [משולשים או פסים]


מורחים את השוקולד בפיתה ומכניסים ל-5 דקות לטוסטר.
התוצאה טעימה וממכרת- ממש כמו קרואסון!!!!


כריך פטה:
=========
גבינת פטה

עגבניה פרוסה

שמן זית

זעתר


כריך שניצל:
==========
באגט

שניצל עוף

עגבניות

חומוס

מלפפונים



לוקחים באגט וחותכים אותו לחצי,לא עד הסוף. מורחים את החומוס (מי שרוצה יכולה לשים גם טחינה או חריף). חותכים את העגבניות ואת המלפפונים לפרוסות ושמים על הבאגט ואחר כך לוקחים שניצל עוף רגיל וחותכים לחצי. מכניסים לתוך הבאגט וזה מוכן.
חסכון
איך להיערך לתחילת שנת הלימודים ללא הוצאות מיותרות?


הנה 10 עצות שכדאי לקחת בחשבון, כאשר אתם מתחילים להתארגן לשנת הלימודים הבאה:

1. היצמדו לרשימת קניות ברורה ומדויקת בעת קניית הציוד.

2. נסו לברר האם יש לכם ממי לקבל ילקוט (אח גדול, שכן וכו) ולמי להעביר את שלכם.

3. אם הילקוט במצב טוב ושימש אתכם שנה אחת בלבד, אין צורך לקנות חדש.

4. עשו השוואת מחירים לפני הקניה.

5. סכמו עם הילד שאתם קונים מוצר אחד שהוא מותג והשאר מוצרים רגילים.

6. כדאי להצטייד במלאי של מחקים, מחדדים ועפרונות כד לא לרוץ במהלך השנה כל שבוע.

7. קנו ספרים משומשים והשלימו בחדשים.

8. בדקו האם תוכלו לקבל ולהעביר חולצות ביה"ס במצב טוב, במקום לקנות.

9. ודאו כי אתם משלמים תשלומי הורים ע"פ המלצות משרד החינוך ולא מעבר לכך.

10. אל תתפתו לקנות מוצרים העומדים ליד הקופה.
בית ספר
מהי ועדת השמה?



ועדת השמה הינה ועדה אשר יש לה סמכות להחליט על העברת ילד מבית ספר רגיל לבית ספר מיוחד או כיתה מיוחדת. בוועדה יושבים שבעה חברים, אך ניתן לערוך דיונים רק כשנמצאים היו"ר (לרוב איש מחלקת החינוך של הרשות המקומית), פסיכולוג חינוכי והמפקח החינוכי (שניהם מאותה רשות מקומית). החברים הנוספים היושבים בוועדה הם עובד סוציאלי ממחלקת הרווחה של הרשות, רופא מומחה ברפואת ילדים, מפקח מהחינוך הרגיל ונציג מוועד ההורים הארצי לחינוך מיוחד.

חשוב לציין שילדים רבים מגיעים לכיתות או בתי ספר מיוחדים ללא צורך (שובבות יתר, לדוגמה) ולכן עמדת ההורים חשובה ביותר והם זכאים לדרוש אבחונים והערכות חוזרות.
בגרות
באיזה אתר אפשר למצוא סיכומים במקצועות הנלמדים בבית הספר?



באתרים "סיכומונה" ו"סיכומים" תוכלו למצוא סיכומים רבים ומגוונים. בין השאר יש בהם:

סיכומים בתנ"ך
סיכומים בהיסטוריה (כולל סיכומים בהיסטוריה מוגבר)
סיכומים בלשון
סיכומים באזרחות
סיכומים בספרות
סיכומים בכימיה
סיכומים בפיזיקה
סיכומים בביולוגיה
סיכומים בסוציולוגיה
סיכומים בפסיכולוגיה
סיכומים במשפטים
סיכומים בתקשורת
סיכומים בפילוסופיה
סיכומים באנגלית
סיכומים בצרפתית
סיכומים בערבית
סיכומים במתמטיקה
סיכומים במדעי המחשב
סיכומים במזרחנות
סיכומים בכלכלה
סיכומים במוזיקה
סיכומים באומנות

ועוד..

בית ספר

ילדים
איך לגרום לילדים להיות בעלי הערכה עצמית?



הנה כמה טיפים שיעזרו לילדכם לזכות בהערכה עצמית רבה יותר:

1. התענינו והראו את התעניינותכם במה שילדכם עושים.

2. תנו להם מחמאות וחיזוקים חיובים מתי שאפשר.

3. בדקו איך הילד משיג תוצאות טובות יותר במשימותיו - האם טלוויזיה או מוסיקת רקע תורמים לו או מוציאים אותו מריכוז.

4. הקפידו על זמנים קבועים למטלות ולהנאות ועמדו בהם.

5. עודדו את הילד לפתח תחומי עניין ועיסוק שאינם קשורים דווקא בביה"ס.

6. הקפידו שפעולות שאינן דורשות תנועה ופעילות תוגבלנה בזמן.

7. שתפו את הילד בניהול הזמן שלו בצורה הנכונה ע"י רישום ביומן ותכנון לפי השעון.

8. הקפידו שמתחם העבודה של ילד, בהכנת שיעורי בית ולימוד לבי"ס, יהיה נקי מגירויים אחרים.

9. ערכו פעולות משפחתיות שיוצרות שיתוף פעולה ועזרה הדדית של כולם.

10. תנו לילד תגמולים על מאמץ והשתדלות ולאו דווקא על תוצאות.
ילדים
מה עושים עם ילד שיש לו תירוצים על כאבים רבים כדי לא ללכת לבית הספר?


עשו כך:

1. ראשית, בדיקות רפואיות שמתבקשות מתלונותיו - אלו חשובות גם לשלילת מצב רפואי אמיתי, שיש לטפל בו וגם כדי שהילד ירגיש שמטפלים בבעיותיו.

2. במקביל, נסו לשאול אותו ואת המורים שלו על המצב שלו בבית הספר - גם המצב החברתי (אולי מתעללים בו, אולי פוגעים, מחרימים וכדומה) וגם מצבו הלימודי (נסו לרשום ולבדוק האם ימים מסויימים הם אופייניים - זה עשוי לתת רמז למורים שהם הסיבה לחוסר הרצון ללכת לביה"ס ועוד).

3. שאלו עצמכם האם בבית יש הורה שנוטה להיות חולה, או אח/ות חולה כרוני/ת, שזוכה לתשומת לב רבה, בשל מחלה. גם זו סיבה לילדים "לאמץ" דפוסים של חולי.


בכל מקרה, אל תלעגו או תביעו חוסר אמון בכאביו. עדיף שתחנכו אותו להתגבר על הכאב, בשל החשיבות שיש ללימודים ותעודדו אותו חד משמעית, ללכת לבית הספר.
אם הילד נוטה להיתחלות גם במטלות והקשרים אחרים (חוגים, מפגשים חברתיים), הרי שיתכן שמתפתח אצלו דפוס התנהגות, שיש לערב איש מקצוע בטיפול בו.
חינוך
איך להגיב לכשלון של ילדי בלימודים?


כשהילד נכשל בלימודיו, כדאי לקחת את הכשלון לצד החיובי ולא לחזק את תחושת העלבון ממנו. באופן כללי צריך לעודדו להמשיך ולהשקיע מאמץ ולא להתחשב רק בהישגים שבאים לידי ביטוי בציון. ובאמת, אם הוא ילד הישגי באופיו הרי שנעודד אותו להתמודד עם הכשלון בדרך חיובית ובונה ויש לחזקו ברגעיו הקשים ולהסביר שהציונים הם באמת לא הכל. עליו להתרגל שכשלון הוא אופציה אפשרית גם במידה שהמאמץ שהושקע והכשרון גדולים. לעומת זאת, במקרה של ילד שאיננו שאפתן, נצטרך דווקא לעודדו לקחת את הכשלון כאזהרה ולעבוד קשה כדי לשפר את יכולותיו והישגיו, כי הוא יכול ומסוגל.
הרצאות
איך להעביר הרצאה בצורה הנכונה?



הנה כמה דגשים להעברת הרצאה בצורה טובה:

1. חשוב להכין ראשי פרקים להרצאה. כדאי לכתוב אותם בכתב גדול וברור בכדי לעשות מעברים ברורים מחלק לחלק.

2. חשוב לא לדקלם אלא לדבר על הנושא בצורה חופשית ומעניינת.

3. חשוב לתכנן את זמן ההרצאה לפי החלקים השונים שלה, לדעת פחות או יותר כמה זמן יש להקדיש לכל פרק ובמידה וחלקים מסוימים מתארכים, להחליט מראש על איזה חלק ניתן לוותר.

4. חשוב להכין להרצאה פתיחה וסיום הולמים, כאשר בפתיחה יש להציג את עצמכם, את הנושא עליו תרצו ואת מבנה ההרצאה ובסיום לסגור את הנושא תוך הצגת הזדמנויות נוספות להיחשף לנושא עליו דובר כמו מקורות קריאה וכדומה. בשני השלבים להכניס הומור או מעט מידע אישי יכול להועיל.


אלימות
איך להנחות את הילדים להתרחק מאלימות בבית הספר?



הנה כמה כללים שכדאי לאמץ בכדי להנחות את ילדכם להתרחק מאלימות בין כתלי בית הספר:

1. הרגילו את הילדים לספר לכם מדי יום מה היה בבית הספר ולא רק מההיבט הלמודי. גם אם אינם משתפים בכל פרט, הם יתרגלו שהשאלות שלכם לגיטמיות ויתרגלו לספר.

2. העבירו את המסר שגם אם קרו דברים שהיו להם לא נעימים צריך תמיד לספר אותם להורים על מנת שיוכלו לתמוך ולעזור.

3. הנחו את הילדים לשחק עם בני הגיל שלהם ולא עם ילדים משכבות בוגרות יותר.

4. הסבירו לילדים שגם בהפסקה יש להישאר במקום מרכזי בבית הספר ולא להתרחק לפינות שפחות רואים אותם שם.

5. למדו אותם שסכסוכים פותרים בשיחה ודיבור ולא בצורה אלימה.

6. הסבירו לילדים שבכל מקרה שהופעלה נגדם אלימות פיסית או מילולית או שקרה להם כל דבר אחר שלא היה להם נעים עליהם לדווח למורה שלהם או כל מבוגר אחר (מורה מקצועי, מזכירה וכו') שנמצא בבית הספר.

7. הנחו את הילדים להתרחק ממוקדי ריב וגילויי אלימות.

8. שבחו התנהגות טובה ופתרון סכסוכים בדרכים מתונות.
איך לחסוך בקניות לקראת שנת הלימודים?
איך חוסכים בקניות לתחילת שנת הלימודים?

כך תחסכו בקניות לקראת תחילת שנת הלימודים:

1. לנסות לאתר ילדים גדולים מילדכם שתוכלו לרכוש מהם בכל שנה את ספריהם המשומשים.

2. לברר אודות יריד לספרים משומשים שמוסדות שונים עורכים לקראת שנה"ל (בתי"ס, מתנ"סים וכדומה).

3. לצאת לקניות עם רשימת צרכים מוגדרת.

4. לרכוש מוצרים מתכלים שאינם ממותגים ומחברות פשוטות לגילאים הנמוכים (הם יידרשו בלאו הכי לעטוף את המחברות בצבעים שונים).

5. לרכז קניה ולבקש הנחה וכמובן שבמידה וישנם ספרים משומשים מהשנה שעברה, להחזירם לחנות תמורת זיכוי כספי.

6. לרכוש מארזים חסכוניים למוצרים מתכלים (גם אם השימוש בהם יתפרש על זמן רב).

7. לפצל קניה כך שבכל מקום תקנו את המוצרים הזולים שהוא מציע ולא את היקרים שעליהם הוא בונה את הרווח הגדול.
מה לעשות כשבני נוער לא קמים בזמן לבית הספר?



פרופסור עמוס רולידר מציע לעשות את הדברים הבאים כאשר בני נוער לא קמים בזמן לבית הספר, כך לפי כתבה שפורסמה בעיתון לאשה במרץ 2016:

1. לוודא שהם ישנים מספיק שעות ולא סובלים מחוסר בשעות שינה (ראו טיפים בתגית "שעות שינה, בני נוער").

2. הקפדה על הליכה לישון ללא מסכים וטלפונים מכל סוג.

3. להעיר את הנער/ה פעם אחת ולחזור שוב רק לאחר רבע שעה.

4. במידה ולא קם לאחר רבע שעה יש להתעמת עמו לדרוש ממנו לקום מיד, תוך הישארותכם בחדר לראות שהוא קם.

5. בזמן ההתארגנות אין לאפשר לו לגעת במכשירים עם מסכים.

6. אין לקחת את הנער לבית הספר גם אם הוא מאחר את ההסעה.

7. במידה והנער נשאר בבית כדאי שאחד ההורים יישאר עמו, חשוב שהנער יזכור את היום הזה ולא יחזור על בעיות הקימה.
ילדי חוזר הביתה ובפיו קללות שלמד מחברים - מה לעשות?


עלינו ההורים, להיות ברורים ועקביים ביחסנו לקללות ולאסור את השמעתן, תוך הסבר מדוע איננו משתמשים בקללות. כדאי להעביר את המסר שהילד שלנו צריך להוות דוגמא להתנהגות טובה ולא ללמוד מאחרים מסויימים התנהגות שלילית.

רוב הסיכויים שאם הילד לא שומע בבית קללות, אלא פתרון סכסוכים בדרכים אחרות, הוא יאמץ התנהגות זו וייפטר מהקללות שאסף בחוץ.


הגולש דוד דבח ממליץ על עיקרון:
קשה לשלוט בהתנהגות ילד מחוץ למסגרת במשפחתית (וגם לא רצוי כי אין לכם "שיניים"), אך יש להעביר מסר ברור שמה שברחוב לא נכנס הביתה.
איך לחסוך כסף בקניית ספרי לימוד?



פרוייקט בוקמרקט מאפשר השאלה של ספרי לימוד והעברתם מתלמיד לתלמיד וכך מאפשר חסכון מאד גדול של בין 60%-10%, בעלויות ספרי הלימוד, גם לעומת קנייה של ספרים משומשים ועל אחת כמה וכמה, למול קניית ספרי לימוד חדשים.

ההצטרפות אפשרית אך ורק אם בית הספר שלכם הצטרף לפרויקט ולכן יש טעם כבר בשלב הזה של השנה, במידה והוא לא בפרוייקט, ללחוץ על ועד ההורים ועל ההנהלה להתחיל ברישום וההכנות לשנת הלימודים הבאה.

החסכון גדל, ככל שהכיתה גבוהה יותר - בכיתה א' כ-10% ועד ליותר מ-60% בכיתות התיכון.

כמובן שמעבר לחסכון הכספי, יש גם משמעויות חינוכיות וסביבתיות להשתתפות בפרוייקט ארצי של השאלת ספרים ישנים, במקום רכישה של חדשים, בכל שנה מחדש.
איך לנהוג במקרה של צונאמי בחוף הים או אם הים נסוג מהחוף במהירות?



במקרה של ים שנסוג בצורה מהירה מדי, יש להזהיר את הרוחצים האחרים בחוף ולהתרחק ממנו במהירות, לאיזור הררי או גבוה בסביבה.

היסטורית, ישנו תקדים מדהים, של טילי, ילדה בת עשר מאנגליה, שלמדה בבית הספר שלה על תופעת הצונאמי, מספר שבועות לפני האסון ב-2005. בעת שבילתה בחוף עם אימה, היא זיהתה בועות בים ונסיגה של הים מהחוף, הזהירה את הרוחצים האחרים מגלי הענק המתקרבים והצילה את חייהם של מעל 100 אנשים. החוף שבו שחתה בפוקט היה כמעט החוף היחידי בתאילנד, שבו לא נהרג איש.

אם יש שיעור חשוב שטילי למדה בבית הספר ושאותו לא תשכח - זה כנראה אותו השיעור שבו למדה את סימני הצונאמי.
איך ניתן להקל על ילדים את המעבר לכיתה א'?



המעבר לכיתה א' רצוף חששות והתרגשות הן של הילדים והן שלנו כהורים. בכדי להקל על ילדנו הרכים את המעבר כדאי לנהוג כך:

1. בדקו, כהורים, קודם כל ממה אתם חוששים, נסו להבין ולנטרל את החששות.

2. הקשיבו לילדים ותנו מקום לשמחה ולהתרגשות, כמו גם לפחדים ולחששות.

3. השתדלו להימנע מהמשפט "הכל יהיה בסדר, אל תדאג", אלא לתת מקום, לשוחח ובעיקר להקשיב לדבריו של הילד.

4. לעיתים, גם אנו כהורים, נסחפים בהכנות ובהתרגשות לקראת העלייה לכיתה א'. כדאי לשמור על פרופורציות, לשתף את הילד בקניות ובהכנות, אך לא להיכנס ל"אובססיית" הכנות. לשמור על רוגע.

5. האמינו בילדכם, ביכולותיו ובכישוריו וזכרו שתמיד יהיו אנשי צוות עמם תוכלו להתייעץ בבעיות וקשיים.
איך להצליח בלימודים ובבית הספר?


הנה מספר דברים שיעזרו להתנהלות טובה בזמן הלימודים:

1. נהלו יומן שיעורי-בית - לאחר כל שיעור, רשמו במחברת את שיעורי הבית של אותו השיעור, וכאשר תגיעו הביתה, תהיה לכם רשימה מסודרת של שיעורי הבית.

2. כיבוי מכשירים - כבו את הטלפון, את הטלוויזיה, את המחשב וכל דבר שיכול להסיח את דעתכם. עליכם להישאר מרוכזים כאשר אתם לומדים.

3. שתייה ואיכלה - דאגו תמיד שתהיה לידכם כוס מים ונשנוש (חטיף אנרגיה, שקדים או אגוזים יכולים להיות רעיון מעולה). כך כאשר תהיו רעבים או צמאים, לא תצטרכו לקום ולקחת לעצמכם, ועל הדרך לאבד את הריכוז.

4. סדר וניקיון - דאגו לסביבה נקייה ומסודרת. הרבה יותר קל ללמוד במקום מסודר.

5. כתיבה ברורה - כאשר אתם כותבים, נסו להשתמש בעטים צבעוניים ולרשום את הכל בצורה נינוחה לעין. כאשר תראו שהמחברת מסודרת, יפה וצבעונית, זה ייתן לכם מוטיבציה להמשיך כך.

6. תכנון זמן - אל תזכרו ברגע האחרון. למדו למבחן כמה ימים לפני, ועשו את שיעורי הבית באותו היום שאתם מקבלים אותם. זה יעזור לכם מאוד!

7. להתכונן נכון למבחן - כאשר אתם לומדים למבחן, סכמו את החומר לפני נושאים. במקום לחרוש על כל החומר, למדו נושא אחד, וכאשר אתם יודעים אותו היטב, עיברו לנושא הבא. הלמידה תהיה יותר יעילה כך.


מקווה שהטיפים שלי עזרו לכם! ♥
איך להשיג את המטרות שהצבת לעצמך לשנת הלימודים החדשה?



כל אחד רוצה להשיג את המטרות שהוא הציב לעצמו בתחילת שנת הלימודים החדשה, עם זאת, ככל שהזמן עובר קל מאוד ליפול חזרה אל הרגלים רעים שיכולים להרוס לך את מטרותייך. הנה כמה צעדים שיש לנקוט כדי להשיג הצלחה בקריירת בית הספר:

1) בחר מטרות ספציפיות ומציאותיות או אפילו רק מטרה אחת בודדת אך חשובה מאוד - בבחירת המטרה שלך, וודא שהמטרה שלך מצביעה בדיוק על מה שאתה רוצה להשיג. אין להכליל ולומר משהו כללי מידי כמו: "אני רוצה להצליח בבחינות שלי" במקום זאת, נסו לומר לדוגמה: "אני רוצה ללמוד קשה ואני יחזור על החומר הנלמד כל ערב בבית, וזה יעזור לי להשיג ציונים גבוהים יותר במבחנים שלי."

2) כתוב את המטרה שלך - ברגע שהמטרה שלך תהפוך להיות יותר מרק מחשבה שעוברת בראש שלך יהיה לה צורה ומהות בשבילך, אתה יכול לכתוב אותה בכל מקום ועל כל דבר שעולה לך בראש.

3) חקור את הנושא - הגישה הטובה ביותר כאשר הגדרת לעצמך מטרה היא לחקור את הנושא שבו הוא נמצא, כך שתוכל להבין טוב יותר כיצד להשיג זאת באמצעות המידע, הכלים והמשאבים העומדים לרשותך. לדוגמה, נניח שאתה רוצה ללמוד בצורה יעילה יותר השנה. חקור וגלה על כל הטכניקות שבהן תוכל ללמוד בצורה היעילה ביותר.

4) שים לב להסחות דעת - ישנן הפרעות רבות בחיים. חשוב להכיר את האפשרויות הללו ולתכנן כיצד להתמודד איתן, לדוגמה: מיילים, הודעות SMS, התראות בפייסבוק וכו'

5) לגרום לזה לקרות - אל תחשוב לעצמך שעם הזמן אתה תצליח לעשות את זה, אם אתה לא מבין משהו תשאל שאלות ובקש עזרה.

6) תחשוב חיובי - אם אתה תחשוב שאתה לא תצליח לא תוכל להצליח, כי אתה לא תחשוב שאין דרך שאתה תוכל לעשות את זה. דפוסי חשיבה שליליים הם מחסומים. תפסיק להגיד לעצמך שאתה לא יכול! תמיד תחשוב שאתה מסוגל, גם אם יש לך מעידה לאורך הדרך. כל אחד עושה טעויות. אם תשמור על מוטיבציה גבוה ותהיה נחוש להתקדם הלאה, אז הטעיות שלך יהפכו לשיעורים בפני עצמם ולא למחסומים.

7) פנק את עצמך לאורך הדרך - יותר מידי עבודה בלי קצת להתפנק יכולה לשבור את רוחך. קח מידי פעם פסק זמן לפנק את עצמך. ראה סרט אהוב, בקר חבר או קנה לעצמך משהו חדש.

בהצלחה!


איזה סנדוויצ'ים כולם ירצו לאכול בבית הספר?


הנה ארבעה סוגים עיקריים של סנדוויצ'ים מושקעים וטעימים במיוחד:

1. חביתה עם ירקות בלחמניה:
======================
לחמניה רגילה ארוכה\ עגולה.
גבינה לבנה
חביתה
שני עלי חסה
גמבה אדומה\כתומה\צהובה חתוכה לפרוסות דקות
פרוסות עגבנייה
מלפפון חתוך.
ניתן גם במקום החביתה להחליף בגבינה מלוחה בולגרית ולהוריד את הגבינה המלוחה ולהוסיף בצל סגול
שימו את הכל לפי הסדר בתוך הלחמנייה תסגרו היטב, עטפו בניילון נצמד שלו יתפרק ובתאבון

2. נקניק עם ירקות ומיונז:
===================
לחמניה ארוכה או עגולה
מיונז רגיל\ מיונז חריף או בתבלינים
שני עלי חסה
כמה פרוסות של נקניק סלמי או פסטרמה (מומלץ פסטרמה)
עגבניות פרוסות
מלפפונים חתוכים
שימו את כל המרכיבים בתוך הלחמנייה לפי הסדר, עטפו בניילון נצמד שלא יתפרק ובתאבון

3. הטוסט המשוכלל שלי:
=================
לחמניה ארוכה
פרוסות גבינה צהובה
גבינה בולגרית\מלוחה
פרוסות עגבנייה
זיתים ירוקים
תירס
לשים את כל מהרכיבים לפי הסדר בלחמניה ולהכניס לטוסטר למשך שלוש דקות לפחות. בתאבון

4. המושקע:
=========
לחמניה ארוכה
פסטו למריחה
פרוסות גבינה מלוחה
פלפלים קלויים (על מנת להכין פלפלים קלויים יש הכניס את הפלפלים לתנור עד למראה של השחמה וחלקים ''שרופים'' בפלפל.
לשים את המרכיבים לפי הסדר בסנדוויץ ולעטוף בניילון נצמד. בתאבון
מהם הכישורים הדרושים לתלמידי כיתה א'?


אלו הכישורים הדרושים לתלמידי כיתה א':

1. כישורי מוטוריקה גסה - לדוגמה ישיבה ליד שולחן לאורך זמן, משחק בכדור ומשחקי חברה.

2. כישורי מוטוריקה עדינה - יכולת לאחוז עיפרון בצורה נכונה וטובה, שליטה על תנועות ציור וכל התנועות הדרושות לכתיבה כולל חידוד, מחיקה, ציור הכולל ציור צורות גאומטריות, הדבקה, גזירה וכתיבה

3. כישורים קוגנטיבים ושפתיים - תקינות הזיכרון החזותי והשמיעתי, תקינות יכולת הקשב והריכוז, אוצר מילים וידע עובדות מספק בהתאמה לגיל, יכולת הבעה מילולית מורכבת, הבנת הקשרים בין צליל השפה לייצוג הגרפי של האותיות בכתיבה

4. בשלות חברתית ורגשית - היכולת לקבל מרות, לשתף פעולה, לדחות סיפוקים ובטחון עצמי במידה מספקת
איך לדאוג שכולם יחלקו בנטל סידור הכיתה לאחר מסיבה?


תופעה מוכרת היא שלאחר מסיבות בהן מוזמנים גם ההורים לחגוג עם ילדיהם בבית הספר, נעלמים מרבית ההורים מיד בתום המסיבה ומשאירים את הבאלגן בכיתה לגורם נעלם שיגיע ויסדר... על מנת לחלוק בנטל בצורה שוויונית ובו בזמן להעביר מסר חינוכי של אחריות לילדים כדאי לערוך רשימת "תורני פירוק" (כן, כמו פעם בקיבוץ). לפני כל מסיבה תתפרסם רשימה של ארבע - חמש משפחות האחראיות על סידור הכיתה והחזרתה למצב בו ניתן ללמוד בה. שיתוף הפעולה בין מספר לא מועט של מבוגרים, יחד עם עזרת של הילדים והידיעה שבפעם הבאה אחרים יעשו זאת בשבילנו הוא פתרון מוצלח ומומלץ.
איך להכין ספר מחזור לסיום בית ספר יסודי?




אלו הדברים שיש להכין ולתכנן עבור ספר מחזור לסיום בית ספר יסודי:

1. קביעת מסגרת תקציב - יש לקבל הצעות מחיר עבור עיצוב הספר, צילום תמונות הבוגרים והדפסה.

2. בחירת מעצב לספר - יש לראות מספר עבודות ולקבל המלצות על מעצב/ת ובמקביל לקבל ממנו פרטים על אופן העבודה ולוחות זמנים.

3. בחירת צלם - לתמונות בספר תפקיד חשוב, בסוף, כך יזכרו את הילדים. כדאי לפנות לצלם היודע לצלם טוב ובעל מצלמה איכותית ולא להתפשר על הורה שיתנדב לצלם תמונות בינוניות.

4. יום צילומים לילדים - יש להודיע מראש על יום ושעת צילום הכיתות, רצוי שכל הילדים יגיעו בחולצות בית ספר במצב טוב. יש לצלם כל ילד בנפרד, רצוי כל הילדים יצולמו על אותו רקע, אך יש להתייעץ עם מעצב הספר בנודע להעדפותיו ובנוסף יצולמו תמונות מחזור של כל כיתה. ניתן לצלם תמונה אחת רגילה והשנייה שהילדים משתטים בה.

5. יום צילומים למורים - יש להחליט מראש איזה תמונות של מורים יכנסו לספר (כל מורי בית הספר, מורי השכבה בלבד וכדומה), להודיע למורים מראש על הצילומים ולערוך אום במרוכז.

6. בדיקת איכות התמונות - נציג ועד ההורים יעבור עם הצלם על התמונות ובמקרים חריגים בלבד, אם תמונה יצאה באיכות גרועה או מביכה יצולם הילד שוב.

7. החלטה לגבי התוכן הכתוב - נציגי ועדי ההורים יקבלו החלטה לגבי התוכן הכתוב. בדרך כלל נהוג שהילדים כותבים זה על זה חמשירים (מפרגנים בלבד), כל ילד כותב מה הוא הכי יזכור מבית הספר, מה הכי אהב, מה ירצה להיות כשיהיה גדול ועוד שורת ברכה אישית מהמחנכת. רצוי לחלק דפים שבראשם רשום שם הילד ועליהם ייכתב כל הטקסט השייך לאותו ילד, בכדי שניתן יהיה להעביר את החומר בצורה מסודרת למעצב.

8. החלטה על קונספט עיצובי - האם מדפיסים בצד אחד של העמוד או בשני הצדדים, באיזה גודל רוצים את התמונה, האם העיצוב יהיה בנושא מסוים הקשור לעולם התוכן הלימודי או החברתי של הילדים וכדומה.

9. איסוף ברכות - יש לבקש ממנהל/ת בית הספר, הסגן, מחנכי הכיתות בהווה ובעבר לכתוב מספר שורות של מילות פרידה לכיתות השונות ולשכבה כולה.

10. הכנת דפי קשר - יש להכין דפי קשר שיכללו את שם התלמיד, כתובתו, טלפון בבית, טלפון נייד וכתובת מייל. יש להחליט האם פרטים הללו יהיו רשומים ליד תמונתו של כל ילד או בסוף הספר כרשימה אחת.

11. שילוב תמונות מהעבר - ניתן לשלב בספר תמונות מאירועי הכיתה או תמונות מחזור משנים קודמות, יש לבחור את הטובות שבהן ולהקפיד שמופיעים בהן כמה שיותר ילדים.

12. העברת החומרים למעצב - יש להעביר את כל חומרי הספר בצורה מאורגנת ומסודרת למעצב הספר, תמונות לפי כיתות בצירוף שם התלמיד או המורה ליד כל תמונה, ברכות, טקסים וכדומה.

13. קבלת דוגמאות - יש לקבל מהמעצב 2-3 (יש להחליט מראש כמה) דוגמאות לאפשרויות עיצוב ולבחור את המועדפת עליכם.

14. הגהה - יש לעשות הגהה מדוקדקת לפני הדפסה על שמות התלמידים ושאר הטקסטים בכדי לוודא שלא נפלה שום טעות.

15. חשוב שלכל כיתה יהיה נציג אחראי וההחלטות תתקבלנה במשותף ולשביעות רצון כולם.
מה כדאי להכין בבית לקראת עליית הילד לכתה א'?
על מה להקפיד בבחירת כיסא לילדים?
איך להתכונן נכון לבגרות במתמטיקה?
איך להתנהג בבית הספר?
איך לדאוג לכך שכולם יקבלו את השנה טובה שלכם?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.