שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
על מה להקפיד מבחינת זכויות יוצרים בבניית אתר אינטרנט?
בבניית אתר אינטרנט יש להקפיד על הכללים הבאים על מנת לא עבור על זכויות יוצרים:
הקפידו על שימוש בתמונות, מוסיקה, טקסטים וחלקי קוד - רק אם קיבלתם אישור שימוש בהם בכתב, או שהם נלקחו כשצוין בפירוש שהשימוש בהם מותר באופן חופשי (Public Domain או Free to Use).
אם רכשתם ממקור שמציין בפירוש שהנרכש בו הוא Rolyalty Free הרי שמרגע שנרכש תוכלו לעשות בו שימוש ללא תשלום נוסף. זאת בניגוד לרכיבים שנרכשו ממקורות שדורשים תשלום על שימושים נוספים או בכמויות גדולות מהמוצהר בעת הרכישה.
יש גם אתרים המאפשרים "ציטוט מתוך החומר המוגן באופן סביר".
מנגד, על רעיון, תהליך ושיטת ביצוע, מושג מתימטי, עובדה, נתון וחדשות היום אין זכויות יוצרים אך יש לאזכר את מקורם (סעיף 7ב לפקודת זכות יוצרים).
בבניית אתר אינטרנט יש להקפיד על הכללים הבאים על מנת לא עבור על זכויות יוצרים:
הקפידו על שימוש בתמונות, מוסיקה, טקסטים וחלקי קוד - רק אם קיבלתם אישור שימוש בהם בכתב, או שהם נלקחו כשצוין בפירוש שהשימוש בהם מותר באופן חופשי (Public Domain או Free to Use).
אם רכשתם ממקור שמציין בפירוש שהנרכש בו הוא Rolyalty Free הרי שמרגע שנרכש תוכלו לעשות בו שימוש ללא תשלום נוסף. זאת בניגוד לרכיבים שנרכשו ממקורות שדורשים תשלום על שימושים נוספים או בכמויות גדולות מהמוצהר בעת הרכישה.
יש גם אתרים המאפשרים "ציטוט מתוך החומר המוגן באופן סביר".
מנגד, על רעיון, תהליך ושיטת ביצוע, מושג מתימטי, עובדה, נתון וחדשות היום אין זכויות יוצרים אך יש לאזכר את מקורם (סעיף 7ב לפקודת זכות יוצרים).
איך לכתוב לאתר אינטרנט?
ישנם כמה כללים שכדאי להקפיד עליהם:
1. כתבו בפשטות ובצורה קריאה.
2. כתבו בפניה ישירה וכמעט אישית לגולש ולא להמונים.
3. כתבו בצורה מובנית ובפסקאות קצרות.
4. הבליטו את העיקר כי לגולשים אין זמן לחפש אותו (השתמשו בכתב שמן להדגשה ולא בקו תחתי שהפך ברשת להיות הסימון של קישור לכתובת אינטרנט אחרת).
5. כתבו בהקפדה על כתיב וניסוח, הקפידו על הגהה ואפילו הגיהו בעצמכם - בדקו שוב את מה שכתבתם ואתרו טעויות, בדקו קישורים (Links) ושהם עובדים (וחיזרו מדי פעם לעשות זאת).
6. הקפידו לוודא שכל כפתור, תפריט וקישור מילולי הם אינטואיטיביים וברור מה הם עושים גם מבלי ללחוץ עליהם.
ישנם כמה כללים שכדאי להקפיד עליהם:
1. כתבו בפשטות ובצורה קריאה.
2. כתבו בפניה ישירה וכמעט אישית לגולש ולא להמונים.
3. כתבו בצורה מובנית ובפסקאות קצרות.
4. הבליטו את העיקר כי לגולשים אין זמן לחפש אותו (השתמשו בכתב שמן להדגשה ולא בקו תחתי שהפך ברשת להיות הסימון של קישור לכתובת אינטרנט אחרת).
5. כתבו בהקפדה על כתיב וניסוח, הקפידו על הגהה ואפילו הגיהו בעצמכם - בדקו שוב את מה שכתבתם ואתרו טעויות, בדקו קישורים (Links) ושהם עובדים (וחיזרו מדי פעם לעשות זאת).
6. הקפידו לוודא שכל כפתור, תפריט וקישור מילולי הם אינטואיטיביים וברור מה הם עושים גם מבלי ללחוץ עליהם.
על מה להקפיד בכתיבה לבלוג באינטרנט?
לפניכם כמה טיפים לכתיבת בלוגים:
קצר - כתבו מסרים קצרים וממוקדים.
קליל - כתבו בצורה קלילה.
איכותי - כתבו טוב (קראו הרבה בלוגים מהטובים ביותר כדי להתרשם ולהשתפר בכתיבה).
הומור - כתבו ככל האפשר בהומור.
אמין - אל תנסו להציג מישהו אחד ממי שאתם.
כנות - כתבו בכנות ובצורה אמיתית.
פרובוקטיבי - אל תחששו להיות נועזים, פרובוקטיביים ולא שגרתיים.
ויזואלי - שלבו תמונות. דאגו שיהיו מסקרנות, קשורות לפוסט שאתם כותבים וחוקיות. (מאגרי תמונות חינמיות וחוקיות - בקישורים שבתגית "תמונות חופשיות").
אינטראקטיבי - ודאו שאתם מפעילים צורות תקשורת עם הקוראים שלכם, כמו הודעה על פוסט חדש ב-SMS או עדכוני RSS.
הדדי - צרו קשר קהילתי עם הקוראים שלכם וקראו אותם במידה שגם הם כותבים.
מכבד - התרשמו, השפיעו והתייחסו בבלוג שלכם גם למה שראיתם אצלם, במידה וראיתם דברים מעניינים.
רשימות - בנו רשימות צד לבלוג עצמו, שמייצגות אתכם ואת מה שאתם אוהבים.
לפניכם כמה טיפים לכתיבת בלוגים:
קצר - כתבו מסרים קצרים וממוקדים.
קליל - כתבו בצורה קלילה.
איכותי - כתבו טוב (קראו הרבה בלוגים מהטובים ביותר כדי להתרשם ולהשתפר בכתיבה).
הומור - כתבו ככל האפשר בהומור.
אמין - אל תנסו להציג מישהו אחד ממי שאתם.
כנות - כתבו בכנות ובצורה אמיתית.
פרובוקטיבי - אל תחששו להיות נועזים, פרובוקטיביים ולא שגרתיים.
ויזואלי - שלבו תמונות. דאגו שיהיו מסקרנות, קשורות לפוסט שאתם כותבים וחוקיות. (מאגרי תמונות חינמיות וחוקיות - בקישורים שבתגית "תמונות חופשיות").
אינטראקטיבי - ודאו שאתם מפעילים צורות תקשורת עם הקוראים שלכם, כמו הודעה על פוסט חדש ב-SMS או עדכוני RSS.
הדדי - צרו קשר קהילתי עם הקוראים שלכם וקראו אותם במידה שגם הם כותבים.
מכבד - התרשמו, השפיעו והתייחסו בבלוג שלכם גם למה שראיתם אצלם, במידה וראיתם דברים מעניינים.
רשימות - בנו רשימות צד לבלוג עצמו, שמייצגות אתכם ואת מה שאתם אוהבים.
מהו המקום הטוב ביותר למיקום מודעות Adsense באתר שלי?
המודעות הרווחיות ביותר הם אלו הממוקמות מעל ה-Fold (החלק הנצפה בעמוד לפני שהמשתמש גולל). מודעות הנמצאות בתחתית העמוד לא יניבו צפיות רבות ולכן גם לא יניבו הקלקות והכנסות. ככל שמודעה נצפית יותר היא תרוויח יותר.
בהטמעת אדסנס באתר מובייל מומלץ להשתמש ביחידות בגודל 336x280 או 300X250' אך לא בגדלים הקטנים יותר. מומלץ לנסות להטמיע יחידות רספונסיביות ולעשות בדיקות A/B המשווה בין ביצועי היחידות הרספונסיביות לבין ביצועי המדועות שאינם רספונסביות למציאת התוצאה האופטימלית ביותר עבור אתרך.
באופן כללי ניתן לומר שבאדסנס ככל שהמודעה גדולה יותר היא גם רווחית יותר, כלל זה תקף גם למובייל וגם לדקסטופ.
המיקום האופטימלי ביותר למודעות הוא בקרבת התוכן המרכזי באתר, כלומר מעל ה-Fold במרכז העמוד ולאו דווקא מיד בראש העמוד במקום בו המשתמשים צפויים להתעלם מנוכחותו.
הנה מדריך של צוות גוגל אדסנס לבחירת מיקום אופטימלי:
https://www.youtube.com/watch?v=j581uAnfahw
בהטמעת אדסנס באתר מובייל מומלץ להשתמש ביחידות בגודל 336x280 או 300X250' אך לא בגדלים הקטנים יותר. מומלץ לנסות להטמיע יחידות רספונסיביות ולעשות בדיקות A/B המשווה בין ביצועי היחידות הרספונסיביות לבין ביצועי המדועות שאינם רספונסביות למציאת התוצאה האופטימלית ביותר עבור אתרך.
באופן כללי ניתן לומר שבאדסנס ככל שהמודעה גדולה יותר היא גם רווחית יותר, כלל זה תקף גם למובייל וגם לדקסטופ.
המיקום האופטימלי ביותר למודעות הוא בקרבת התוכן המרכזי באתר, כלומר מעל ה-Fold במרכז העמוד ולאו דווקא מיד בראש העמוד במקום בו המשתמשים צפויים להתעלם מנוכחותו.
הנה מדריך של צוות גוגל אדסנס לבחירת מיקום אופטימלי:
https://www.youtube.com/watch?v=j581uAnfahw
בניית אתרים
אילו מודלים עיסקיים מצליחים במיזמי אינטרנט?
אלו הם המודלים העיסקיים המוכרים והפופולאריים כיום ברשת:
1. פרסום - עולם הפרסום, החל ממודעות ה-Adsense של גוגל דרך רשתות פרסום קטנות יותר ועד לקמפיינים שלמים ממשרדי פרסום - כל אלה מאפשרים הרבה יותר מבעבר לבעלי אתרים עם תוכן ותנועת גולשים טובים.
2. תשלום עבור השירות - הכי פשוט, הכי קשה. המשתמש משלם עבור השירות, ברגע קבלתו. הדוגמה המצליחה ברשת היא חנות האפליקציות של האייפון או ה-iTunes של חברת Apple, שמשמש לקניית שירים. בשניהם התשלום הוא פר יחידה.
3. מכירת מנויים - מוכרים למשתמש מנוי לתקופת זמן, שבה יוכל להשתמש בכל השירותים המובטחים ללא הגבלה. אתרי עיתונים מסויימים מתחילים לאחרונה לחייב בדמי מנוי.
4. freemium - מרבית השירותים ניתנים בחינם, בעוד חלק קטן מהם, ניתן בעבור תשלום למי שמעוניינים בו (המקדם המקובל להרשמה לשירות בתשלום הוא 1% מחברי האתר). ראו לדוגמה את Gmail, שמי שמעוניין בנפח תיבת מייל מוגדל - צריך לשלם.
5. מכירת מידע על מגמות ונטיות של הגולשים, לצד שלישי שצריך אותו - מודל זה מעורר המון ביקורת (ראו לדוגמה את פייסבוק), אבל הוא רווחי מאד אם יש לאתר הרבה גולשים ופילוחים עליהם.
6. תוכן שיווקי - אם עושים זאת בזהירות ולא מוכרים את המשתמשים באתר למפרסמים, ניתן לשלב תוכן שיווקי בצורה עדינה ושקופה לחלוטין ולהכניס כסף שמאפשר לממן את הפעילות הרגילה.
7. סקרים מסחריים - חברות מסחריות המעוניינות בסקרים אצל קהל היעד של האתר משלמות עבורם. הכנסות אלה לא גדולות.
8. שיתוף הכנסות - זה ערוץ משתלם שנותן לבעלי האתר שיתוף מההכנסות המגיעות לאתרים ושירותים המרוויחים מהגולשים שלכם. הם משלמים אחוז מההכנסה עבור עיסקאות שנעשות מהאתר. גופים כמו iTunes שמשלמים אחוזים מההכנסות על קניה מהאתר שלכם ועד Amazon שנותן אחוזים על קניה ישירה או גולשים שבאו מהאתר ואז קנו באמאזון עצמו.
אלו הם המודלים העיסקיים המוכרים והפופולאריים כיום ברשת:
1. פרסום - עולם הפרסום, החל ממודעות ה-Adsense של גוגל דרך רשתות פרסום קטנות יותר ועד לקמפיינים שלמים ממשרדי פרסום - כל אלה מאפשרים הרבה יותר מבעבר לבעלי אתרים עם תוכן ותנועת גולשים טובים.
2. תשלום עבור השירות - הכי פשוט, הכי קשה. המשתמש משלם עבור השירות, ברגע קבלתו. הדוגמה המצליחה ברשת היא חנות האפליקציות של האייפון או ה-iTunes של חברת Apple, שמשמש לקניית שירים. בשניהם התשלום הוא פר יחידה.
3. מכירת מנויים - מוכרים למשתמש מנוי לתקופת זמן, שבה יוכל להשתמש בכל השירותים המובטחים ללא הגבלה. אתרי עיתונים מסויימים מתחילים לאחרונה לחייב בדמי מנוי.
4. freemium - מרבית השירותים ניתנים בחינם, בעוד חלק קטן מהם, ניתן בעבור תשלום למי שמעוניינים בו (המקדם המקובל להרשמה לשירות בתשלום הוא 1% מחברי האתר). ראו לדוגמה את Gmail, שמי שמעוניין בנפח תיבת מייל מוגדל - צריך לשלם.
5. מכירת מידע על מגמות ונטיות של הגולשים, לצד שלישי שצריך אותו - מודל זה מעורר המון ביקורת (ראו לדוגמה את פייסבוק), אבל הוא רווחי מאד אם יש לאתר הרבה גולשים ופילוחים עליהם.
6. תוכן שיווקי - אם עושים זאת בזהירות ולא מוכרים את המשתמשים באתר למפרסמים, ניתן לשלב תוכן שיווקי בצורה עדינה ושקופה לחלוטין ולהכניס כסף שמאפשר לממן את הפעילות הרגילה.
7. סקרים מסחריים - חברות מסחריות המעוניינות בסקרים אצל קהל היעד של האתר משלמות עבורם. הכנסות אלה לא גדולות.
8. שיתוף הכנסות - זה ערוץ משתלם שנותן לבעלי האתר שיתוף מההכנסות המגיעות לאתרים ושירותים המרוויחים מהגולשים שלכם. הם משלמים אחוז מההכנסה עבור עיסקאות שנעשות מהאתר. גופים כמו iTunes שמשלמים אחוזים מההכנסות על קניה מהאתר שלכם ועד Amazon שנותן אחוזים על קניה ישירה או גולשים שבאו מהאתר ואז קנו באמאזון עצמו.
האם כדאי לי לפתוח חנות וירטואלית?
כדאי לפתוח חנות וירטואלית כאשר מתקיימים התנאים הבאים:
1. יש לכם נישה שבה תוכלו להתרכז וממנה לצמוח (כי לא מתחילים מהכל).
2. אין חנויות ששולטות בנישה שלכם כרגע והן איכותיות
3. אין רשתות ענק, שיתרונן עליכם הוא בחנויות פיזיות, הזמנות בטלפון, תקציבי שיווק ומיתוג עצומים ועוד.
4. הנישה הזו היא לקהל שמפוזר ברחבי הארץ, כי אם הוא אינו מפוזר אולי עדיפה חנות אמיתית למול הקהל המקומי באיזור מוגדר, שאין בו מתחרים.
5. חנות וירטואלית מתאימה למוצרי מותג ולמוצרים נוספים, שבהם הקונה יודע בדיוק מה הוא מקבל בקניה (כמו ספרים, דיסקים וכו').
6. מוצרים מהסוג השני יחייבו אתכם בתקופה ארוכה של מיתוג עצמי, שבה תידרשו להוכיח שאתם מספקים מוצרים איכותיים, לטובת הקונה ושהוא יכול לסמוך עליכם בעיניים עצומות. זה קשה. מאד קשה.
7. אתם מסוגלים למכור באתר במחירים זולים מאשר בחנות הפיזית, אם יש לכם כזו. זאת כי אתם חייבים לעשות כן, אחרת המתחרה שלכם ימכור (ואגב, שם החנות הוירטואלית והמיתוג שלה חייב להיות שונה משם ומיתוג החנות הפיזית, כי יהיו הפרשי מחירים, שעלולים להרגיז את הלקוחות הפיזיים ולהביא ללחצים בלתי פוסקים להנחות בחנות, שכן באינטרנט זה בלאו הכי זול יותר, מה שמוכיח שאתם יכולים..)
8. אתם מסוגלים לתת 100 אחוז של שירות, כי לטווח הארוך, זה מה שיציב אתכם על המפה.
9. אתם אמינים באופן מלא.
כדאי לפתוח חנות וירטואלית כאשר מתקיימים התנאים הבאים:
1. יש לכם נישה שבה תוכלו להתרכז וממנה לצמוח (כי לא מתחילים מהכל).
2. אין חנויות ששולטות בנישה שלכם כרגע והן איכותיות
3. אין רשתות ענק, שיתרונן עליכם הוא בחנויות פיזיות, הזמנות בטלפון, תקציבי שיווק ומיתוג עצומים ועוד.
4. הנישה הזו היא לקהל שמפוזר ברחבי הארץ, כי אם הוא אינו מפוזר אולי עדיפה חנות אמיתית למול הקהל המקומי באיזור מוגדר, שאין בו מתחרים.
5. חנות וירטואלית מתאימה למוצרי מותג ולמוצרים נוספים, שבהם הקונה יודע בדיוק מה הוא מקבל בקניה (כמו ספרים, דיסקים וכו').
6. מוצרים מהסוג השני יחייבו אתכם בתקופה ארוכה של מיתוג עצמי, שבה תידרשו להוכיח שאתם מספקים מוצרים איכותיים, לטובת הקונה ושהוא יכול לסמוך עליכם בעיניים עצומות. זה קשה. מאד קשה.
7. אתם מסוגלים למכור באתר במחירים זולים מאשר בחנות הפיזית, אם יש לכם כזו. זאת כי אתם חייבים לעשות כן, אחרת המתחרה שלכם ימכור (ואגב, שם החנות הוירטואלית והמיתוג שלה חייב להיות שונה משם ומיתוג החנות הפיזית, כי יהיו הפרשי מחירים, שעלולים להרגיז את הלקוחות הפיזיים ולהביא ללחצים בלתי פוסקים להנחות בחנות, שכן באינטרנט זה בלאו הכי זול יותר, מה שמוכיח שאתם יכולים..)
8. אתם מסוגלים לתת 100 אחוז של שירות, כי לטווח הארוך, זה מה שיציב אתכם על המפה.
9. אתם אמינים באופן מלא.
מהו הדבר ראשון בבניית אתרים ?
הדבר ראשון בבניית אתרים הוא שאנחנו צריכים לדעת באיזה צורה לנסח את את הקודים, כפי שהבנו כבר, שבבניית אתרים, שפת HTML מורכבת מקודים שונים שלכל אחד מהם יש תפקיד אחר כגון: התג P הוא מסמל תחילת פסקה חדשה
התג br, בבניית אתרים, יוצר מעבר לשורה חדשה. וכן הלאה...
לכל תג בבניית אתרים גם יש תג סוגר שהוא חובה כי בלי תג סוגר התג הפותח לא נחשב. התג הסוגר זהה לתג הפותח חוץ מסימן אחד (/) לדוג': אם התג הפותח יהיה b)שהוא מעבה את הטקסט) התג הסוגר יהיה /b .
בבניית אתרים, את התג הפותח כותבים בתחילת הטקסט שרוצים לעבות אותו ואת התג הסוגר כותבים בסופו.
לדוגמה:bהרכבת הקלה בתל אביב /b
ואחר הרצת המסמך הטקסט יהיה מעובה בלבד.
בבניית אתרים ,כדי שדפדפן האינטרנט יזהה שמדובר בשפת HTML התג הראשון במסמך יהיה html ואילו התג האחרון במסמך יהיה /html
בבניית אתרים ,מסמך HTML מחולק ל-2 חלקים: head ו body
head זהו החלק העליון של המסמך שבו רושמים את התג titleשמה שרושמים בו יופיע בתור שם האתר, זאת אומרת שכאשר פותחים את האתר שמו יופיע בחלונית המוארכת בראש הדף.
בבניית אתרים ,כמובן שאת התגtitle סוגרים בתג /title.
חוץ מהתג title אין לנו עוד מה לכתוב בhead אז לכן נסגור גם אותו ב/head לאחר סגירת התג /title
בבניית אתרים ,לאתר התג head יבוא התג body בתג זה אנו רושמים את הטקסט, מוסיפים תמונות, טפסים וקישורים.
בבניית אתרים ,התגים צריכים להיות כתובים בדיוק רב מספיק אות אחת לא נכונה כדי להרוס שורה שלמה וצריך גם מאוד להקפיד כל פעם על תג סוגר כי אחרת לא יהיה שום משמעות לקוד הפותח.
מסמך HTML בבסיסו הוא כך:
html
head
titleהרכבת הקלה בתל אביב/title
/head
body
גוף המסמך
/body
/html
בבניית אתרים ,בשפת HTML שלא כמו בשפות אחרות ניתן להשתמש גם באותיות קטנות וגם באותיות גדולות אפשר אפילו שמילה אחת תיהיה מורכבת משתיהם לדוג':HtMl אך כמובן שלנוחיותכם בלבד עדיף לכתוב הכל באותם אותיות.
וכעת פתחו את פנקס הרשימות והתחילו לכתוב את האתר שלכם.
הוראות
כתבו את התג html בתחילת הדף על מנת שהדפדפן ידע שמדובר בשפת HTML.
כתוב את התג head ואח"כ את התג title ואז "האתר של שמך" ואז סגור בתג /title
לאחר מכן תסגור את התג /head
לאחר מכן אנו נפתח בתג body ומכיוון שעדיין לא למדנו ממש על עוד תגים נציג עכשיו את התג שראינו מקודם בתור דוגמא התג P.
בבניית אתרים ,התג P הוא מסמן את תחילתה של פיסקה חדשה והוא אחד התגים הבודדים שאין להם תג סגור בבניית אתר
אז בתוך תגי הbody נכתוב את התג P ובתוכו אתם רושמים משפט קצרצר על עצמכם ואז סוגרים
בתג /body ואז בתג /html.
ואז ,בבניית אתרים, אתם צריכים לשמור את המסמך ועל מנת שהוא יוכל להפוך לדף אינטרנט אתם קוראים למסמך בשם שאתם רוצים באנגלית ואז מוסיפים נקודה HTML לדוגמה: dror.html
אם בבניית אתר הכל הלך כשורה בפעם הבאה שתפתחו את המסמך הוא יהיה דף אינטרנט ושם יהיה רשום את מה שרשמתם על עצמכם ולמעלה בחלון מלבני את "הרכבת הקלה בתל אביב"
אם לא הצלחתם בבניית אתר קראו שוב ושוב אם ההוראות ונסו שוב ושוב עד שבוודאי בסוף תצליחו בבניית אתר.
התג br, בבניית אתרים, יוצר מעבר לשורה חדשה. וכן הלאה...
לכל תג בבניית אתרים גם יש תג סוגר שהוא חובה כי בלי תג סוגר התג הפותח לא נחשב. התג הסוגר זהה לתג הפותח חוץ מסימן אחד (/) לדוג': אם התג הפותח יהיה b)שהוא מעבה את הטקסט) התג הסוגר יהיה /b .
בבניית אתרים, את התג הפותח כותבים בתחילת הטקסט שרוצים לעבות אותו ואת התג הסוגר כותבים בסופו.
לדוגמה:bהרכבת הקלה בתל אביב /b
ואחר הרצת המסמך הטקסט יהיה מעובה בלבד.
בבניית אתרים ,כדי שדפדפן האינטרנט יזהה שמדובר בשפת HTML התג הראשון במסמך יהיה html ואילו התג האחרון במסמך יהיה /html
בבניית אתרים ,מסמך HTML מחולק ל-2 חלקים: head ו body
head זהו החלק העליון של המסמך שבו רושמים את התג titleשמה שרושמים בו יופיע בתור שם האתר, זאת אומרת שכאשר פותחים את האתר שמו יופיע בחלונית המוארכת בראש הדף.
בבניית אתרים ,כמובן שאת התגtitle סוגרים בתג /title.
חוץ מהתג title אין לנו עוד מה לכתוב בhead אז לכן נסגור גם אותו ב/head לאחר סגירת התג /title
בבניית אתרים ,לאתר התג head יבוא התג body בתג זה אנו רושמים את הטקסט, מוסיפים תמונות, טפסים וקישורים.
בבניית אתרים ,התגים צריכים להיות כתובים בדיוק רב מספיק אות אחת לא נכונה כדי להרוס שורה שלמה וצריך גם מאוד להקפיד כל פעם על תג סוגר כי אחרת לא יהיה שום משמעות לקוד הפותח.
מסמך HTML בבסיסו הוא כך:
html
head
titleהרכבת הקלה בתל אביב/title
/head
body
גוף המסמך
/body
/html
בבניית אתרים ,בשפת HTML שלא כמו בשפות אחרות ניתן להשתמש גם באותיות קטנות וגם באותיות גדולות אפשר אפילו שמילה אחת תיהיה מורכבת משתיהם לדוג':HtMl אך כמובן שלנוחיותכם בלבד עדיף לכתוב הכל באותם אותיות.
וכעת פתחו את פנקס הרשימות והתחילו לכתוב את האתר שלכם.
הוראות
כתבו את התג html בתחילת הדף על מנת שהדפדפן ידע שמדובר בשפת HTML.
כתוב את התג head ואח"כ את התג title ואז "האתר של שמך" ואז סגור בתג /title
לאחר מכן תסגור את התג /head
לאחר מכן אנו נפתח בתג body ומכיוון שעדיין לא למדנו ממש על עוד תגים נציג עכשיו את התג שראינו מקודם בתור דוגמא התג P.
בבניית אתרים ,התג P הוא מסמן את תחילתה של פיסקה חדשה והוא אחד התגים הבודדים שאין להם תג סגור בבניית אתר
אז בתוך תגי הbody נכתוב את התג P ובתוכו אתם רושמים משפט קצרצר על עצמכם ואז סוגרים
בתג /body ואז בתג /html.
ואז ,בבניית אתרים, אתם צריכים לשמור את המסמך ועל מנת שהוא יוכל להפוך לדף אינטרנט אתם קוראים למסמך בשם שאתם רוצים באנגלית ואז מוסיפים נקודה HTML לדוגמה: dror.html
אם בבניית אתר הכל הלך כשורה בפעם הבאה שתפתחו את המסמך הוא יהיה דף אינטרנט ושם יהיה רשום את מה שרשמתם על עצמכם ולמעלה בחלון מלבני את "הרכבת הקלה בתל אביב"
אם לא הצלחתם בבניית אתר קראו שוב ושוב אם ההוראות ונסו שוב ושוב עד שבוודאי בסוף תצליחו בבניית אתר.
מהו שירות השרתים EC2 של אמאזון?
Amazon העלתה לא מזמן את השירות, שאינו זול מדי אך הוא בעל יתרונות, במיוחד לאתרי web 2.0 וסטארטאפים חדשים שחווים את בעיות התמחור של ההתחלה ולמולן - את הצורך באתר שלא יקרוס בשבועות הראשונים, עם ההכרזות והסקירות של עיתונאים ובלוגרים:
1. יכולת להזמין מיידית וללא הגדרות ועלויות, שרתים נוספים עם יכולת לספק תנועה בלי קריסות לאתר שלך, בעת לחץ גולשים (לאחר כתבה בבלוג מרכזי או בעיתונות, טלויזיה וכלי תקשורת המונים) או סתם כשהתנועה באתר גדלה והוא נעשה פופולארי.
2. תשלום לפי הצריכה ורוחב הפס, כפי שהם בפועל ולא בחבילה קבועה.
Amazon העלתה לא מזמן את השירות, שאינו זול מדי אך הוא בעל יתרונות, במיוחד לאתרי web 2.0 וסטארטאפים חדשים שחווים את בעיות התמחור של ההתחלה ולמולן - את הצורך באתר שלא יקרוס בשבועות הראשונים, עם ההכרזות והסקירות של עיתונאים ובלוגרים:
1. יכולת להזמין מיידית וללא הגדרות ועלויות, שרתים נוספים עם יכולת לספק תנועה בלי קריסות לאתר שלך, בעת לחץ גולשים (לאחר כתבה בבלוג מרכזי או בעיתונות, טלויזיה וכלי תקשורת המונים) או סתם כשהתנועה באתר גדלה והוא נעשה פופולארי.
2. תשלום לפי הצריכה ורוחב הפס, כפי שהם בפועל ולא בחבילה קבועה.
איך להביא מפרסמים לאתר האינטרנט שלי?
הנה מספר דרכים שיסיעו להביא מפרסמים לאתר האינטרנט שלנו:
1. יש לפנות למשרדי פרסום ולמשווקי חברות כדי שיפרסמו אצלך באתר. לפני כן עליך להביא להם מידע מדוע כדאי לפרסם דווקא אצלך: סטטיסטיקות כמה גולשים לאתר שלך, מאפייני הגולשים וכו'. כדאי לעשות איזשהו סקר אינטרנטי בקרב גולשיך על מאפייניהם ומאפייני הצריכה שלהם ולפנות בדיוק לחברות בטווח הצרכני "שלהם" עם הנתונים שיעלו בידך.
2. עליך לקדם את האתר שלך באינדקסים ומנועי חיפוש רלוונטים, לנסות לפרסמו באתרים אחרים בעלי פופולריות בקרב קהל היעד שלך ובעיקר לפרסם את העובדה שכדאי לפרסם שם.
3. יש לדעת שחברות גדולות עובדות עם משרדי פרסום קבועים, הקובעים מראש את חלוקת עוגת הפרסום שלהם. לכן צריך לפנות אל משרדי הפרסום שלהם, לנדנד להם בשיחות שכנוע, לבוא אליהם. כנראה שישנם עוד אתרי אינטרנט באותו נושא שכדאי לפרסם בהם. עליך להסביר להם מדוע שיפרסמו באתר שלך? מה העדיפות שלך על אתרים אחרים וכו'.
4.עדיף להתמקד בחברות בסדר גודל בינוני וקטן שמוצריהם פונים לקהל היעד של האתר. לנדנד להם, לפנות אליהם במייל, לבוא אליהם כדי שיפרסמו אצלך.
5. אם האתר שלך ישמור על פופולריות ותתמיד בשיווק יעיל, תצליח להביא מפרסמים ותוכל להרוויח ממנו, אך אל תטפח ציפיות גבוהות מדי: עליך להבין שהאינטרנט זהו עדיין תחום קצת בעייתי מבחינת הכנסות מפרסום, אם האתר שלך הוא לא מגה-פופולארי, לא תרוויח ממנו סכומים מאוד מאוד גדולים. זה המצב גם אצל אחרים.
הנה מספר דרכים שיסיעו להביא מפרסמים לאתר האינטרנט שלנו:
1. יש לפנות למשרדי פרסום ולמשווקי חברות כדי שיפרסמו אצלך באתר. לפני כן עליך להביא להם מידע מדוע כדאי לפרסם דווקא אצלך: סטטיסטיקות כמה גולשים לאתר שלך, מאפייני הגולשים וכו'. כדאי לעשות איזשהו סקר אינטרנטי בקרב גולשיך על מאפייניהם ומאפייני הצריכה שלהם ולפנות בדיוק לחברות בטווח הצרכני "שלהם" עם הנתונים שיעלו בידך.
2. עליך לקדם את האתר שלך באינדקסים ומנועי חיפוש רלוונטים, לנסות לפרסמו באתרים אחרים בעלי פופולריות בקרב קהל היעד שלך ובעיקר לפרסם את העובדה שכדאי לפרסם שם.
3. יש לדעת שחברות גדולות עובדות עם משרדי פרסום קבועים, הקובעים מראש את חלוקת עוגת הפרסום שלהם. לכן צריך לפנות אל משרדי הפרסום שלהם, לנדנד להם בשיחות שכנוע, לבוא אליהם. כנראה שישנם עוד אתרי אינטרנט באותו נושא שכדאי לפרסם בהם. עליך להסביר להם מדוע שיפרסמו באתר שלך? מה העדיפות שלך על אתרים אחרים וכו'.
4.עדיף להתמקד בחברות בסדר גודל בינוני וקטן שמוצריהם פונים לקהל היעד של האתר. לנדנד להם, לפנות אליהם במייל, לבוא אליהם כדי שיפרסמו אצלך.
5. אם האתר שלך ישמור על פופולריות ותתמיד בשיווק יעיל, תצליח להביא מפרסמים ותוכל להרוויח ממנו, אך אל תטפח ציפיות גבוהות מדי: עליך להבין שהאינטרנט זהו עדיין תחום קצת בעייתי מבחינת הכנסות מפרסום, אם האתר שלך הוא לא מגה-פופולארי, לא תרוויח ממנו סכומים מאוד מאוד גדולים. זה המצב גם אצל אחרים.
איפה יש תיקון שגיאות כתיב אונליין?
מעבר לאתרים שעושים תיקון שגיאות לשפות שונות (ראו בתגית "איות, אתרים"), מומלץ ונוח במיוחד להשתמש בדפדפן גוגל כרום שמעבר להיותו דפדפן מצוין, הוא הוא בודק איות בזמן הכתיבה ועל ידי סימון באדום, מתחת למילים שנכתבות לא נכון, הוא מאפשר שיפור האיות. הוא פועל בכל שפה כמעט, כולל עברית.
אם רוצים הצעות לאיות הנכון של המילה, פשוט לוחצים עם הכפתור הימני של העכבר, על המילה המסומנת בקו אדום והדפדפן נותן רשימת הצעות למילים דומות, באיות נכון.
להורדת גוגל כרום, ראו בתגית "תוכנות חינם, דפדפנים, Google Chrome".
מעבר לאתרים שעושים תיקון שגיאות לשפות שונות (ראו בתגית "איות, אתרים"), מומלץ ונוח במיוחד להשתמש בדפדפן גוגל כרום שמעבר להיותו דפדפן מצוין, הוא הוא בודק איות בזמן הכתיבה ועל ידי סימון באדום, מתחת למילים שנכתבות לא נכון, הוא מאפשר שיפור האיות. הוא פועל בכל שפה כמעט, כולל עברית.
אם רוצים הצעות לאיות הנכון של המילה, פשוט לוחצים עם הכפתור הימני של העכבר, על המילה המסומנת בקו אדום והדפדפן נותן רשימת הצעות למילים דומות, באיות נכון.
להורדת גוגל כרום, ראו בתגית "תוכנות חינם, דפדפנים, Google Chrome".
איזו תוכנה חופשית מומלצת ללכידת מסך להכנת סרטון הדרכה וידאו?
תוכנת הקוד הפתוח החינמית CamStudio תאפשר לכם ללכוד את כל מה שאתם עושים על המסך בוידיאו ולהקליט בו זמנית גם את הדיבור וההסברים שלכם, ישירות ממיקרופון המחשב.
התוכנה מאפשרת לשמור את הסרטון לקובץ AVI או SWF (פלאש) שאותם תוכלו להעלות לאתר שלכם, לאתרי שיתוף וידיאו או לשלוח לתלמידים, לקוחות ועובדים.
מצויין ליצירת סרטוני הדרכה, לתמיכה טכנית בעובדים שלכם ולהסברים למשתמשי האתר או התוכנה שלכם.
יש כמה כאלה, אבל זו הטובה והפשוטה ביותר להפעלה מבין תוכנות החינם שיש.
תוכנת הקוד הפתוח החינמית CamStudio תאפשר לכם ללכוד את כל מה שאתם עושים על המסך בוידיאו ולהקליט בו זמנית גם את הדיבור וההסברים שלכם, ישירות ממיקרופון המחשב.
התוכנה מאפשרת לשמור את הסרטון לקובץ AVI או SWF (פלאש) שאותם תוכלו להעלות לאתר שלכם, לאתרי שיתוף וידיאו או לשלוח לתלמידים, לקוחות ועובדים.
מצויין ליצירת סרטוני הדרכה, לתמיכה טכנית בעובדים שלכם ולהסברים למשתמשי האתר או התוכנה שלכם.
יש כמה כאלה, אבל זו הטובה והפשוטה ביותר להפעלה מבין תוכנות החינם שיש.
איך מבטלים את הקווים האדומים בכתיבה באנדרואיד?
מדובר בבדיקת איות של אנדרואיד.
הבעיה בדרך כלל היא באנדרואיד עצמו, שכנראה בעדכון הגרסה הפעיל את בדיקת האיות והעביר אותה להיות מופעלת כל הזמן. אז כל מה שצריך זה לבטל את תיקון האיות האוטומטי במערכת ההפעלה אנדרואיד.
אז לביטול בדיקת איות באנדרואיד צריך להיכנס להגדרות של הטלפון (למשוך מלמעלה ולחץ על גלגל השיניים) ושם למצוא את Language & Keyboard ובאזור של Spell checker לכבות במפסק, כלומר לבחור off.
ה-spell checker יפסיק לפעול אוטומטית וכך ביטלנו את הקווים האדומים האלה שמרגיזים מאוד, למשל במקלדת Swiftkey ועל הדרך ביטלנו את תיקון האיות האוטומטי בטלפון הנייד במערכת אנדרואיד.
מדובר בבדיקת איות של אנדרואיד.
הבעיה בדרך כלל היא באנדרואיד עצמו, שכנראה בעדכון הגרסה הפעיל את בדיקת האיות והעביר אותה להיות מופעלת כל הזמן. אז כל מה שצריך זה לבטל את תיקון האיות האוטומטי במערכת ההפעלה אנדרואיד.
אז לביטול בדיקת איות באנדרואיד צריך להיכנס להגדרות של הטלפון (למשוך מלמעלה ולחץ על גלגל השיניים) ושם למצוא את Language & Keyboard ובאזור של Spell checker לכבות במפסק, כלומר לבחור off.
ה-spell checker יפסיק לפעול אוטומטית וכך ביטלנו את הקווים האדומים האלה שמרגיזים מאוד, למשל במקלדת Swiftkey ועל הדרך ביטלנו את תיקון האיות האוטומטי בטלפון הנייד במערכת אנדרואיד.
איך לבנות אתר אינטרנט עסקי מצליח?
כך בונים אתר אינטרנט עסקי מצליח:
1. אתר עסקי טוב חייב קודם כל לעלות מהר. קנו לכם שם דומיין שקל לזכור ולזהות אתכם (זה לא עולה הרבה ונותן הרבה).
2. באתר עצמו חשובים מאד המיקוד והבהירות, קלות הקריאה וללא עומס של מלל.
3. חשוב ליצור קהילות עניין, נסו ליזום שיווק הדדי בקהילות ואתרים בתחום.
4. השקיעו בעיצוב נאה אך לא כבד ואיטי.
5. שלבו הומור, סקרים, אמצעי שיווק מקבילים.
6. ציינו את כתובת האתר בכל ברושור, פרסום בעיתונות וכמובן - בנייר המכתבים, שקיות או אריזות, כרטיסי הביקור של העובדים וכדומה).
7. אין להזניח את העדכון המתמיד של האתר - מה שמעיד על חשיבותו בעיני הגולשים.
8. הציעו הטבות למי שרוכש או פונה אליכם בעקבות ביקור באתר.
9. שלבו אנימציה זהירה - שמלהיבה את הלקוח, אבל לא להגזים.
10. פרסמו את כתובת העסק ואמצעי התקשורת הרגילים איתו (טלפון, פקס).
11. אפשרו ליצור עמכם קשר מהאתר ("יצירת קשר").
כך בונים אתר אינטרנט עסקי מצליח:
1. אתר עסקי טוב חייב קודם כל לעלות מהר. קנו לכם שם דומיין שקל לזכור ולזהות אתכם (זה לא עולה הרבה ונותן הרבה).
2. באתר עצמו חשובים מאד המיקוד והבהירות, קלות הקריאה וללא עומס של מלל.
3. חשוב ליצור קהילות עניין, נסו ליזום שיווק הדדי בקהילות ואתרים בתחום.
4. השקיעו בעיצוב נאה אך לא כבד ואיטי.
5. שלבו הומור, סקרים, אמצעי שיווק מקבילים.
6. ציינו את כתובת האתר בכל ברושור, פרסום בעיתונות וכמובן - בנייר המכתבים, שקיות או אריזות, כרטיסי הביקור של העובדים וכדומה).
7. אין להזניח את העדכון המתמיד של האתר - מה שמעיד על חשיבותו בעיני הגולשים.
8. הציעו הטבות למי שרוכש או פונה אליכם בעקבות ביקור באתר.
9. שלבו אנימציה זהירה - שמלהיבה את הלקוח, אבל לא להגזים.
10. פרסמו את כתובת העסק ואמצעי התקשורת הרגילים איתו (טלפון, פקס).
11. אפשרו ליצור עמכם קשר מהאתר ("יצירת קשר").
מה זה שם דומיין?
דומיין (בעברית מיתחם) הוא שם ייחודי המורכב מאותיות ומספרים המסייע בזיהוים של אתרי אינטרנט ברשת.
מטרת שמות הדומיין היא לאפשר לגולשים למצוא בקלות אתרי אינטרנט ולשלוח דואר אלקטרוני לכתובות עם שמות ברורים ללא צורך לזכור אתה-IP (הכתובת המספרית) המייצג את מיקומו של שרת, מחשב או אתר באינטרנט.
לדוגמא, שם הדומיין של האתר סטיפס הוא:
stips.co.il
דומיין (בעברית מיתחם) הוא שם ייחודי המורכב מאותיות ומספרים המסייע בזיהוים של אתרי אינטרנט ברשת.
מטרת שמות הדומיין היא לאפשר לגולשים למצוא בקלות אתרי אינטרנט ולשלוח דואר אלקטרוני לכתובות עם שמות ברורים ללא צורך לזכור אתה-IP (הכתובת המספרית) המייצג את מיקומו של שרת, מחשב או אתר באינטרנט.
לדוגמא, שם הדומיין של האתר סטיפס הוא:
stips.co.il
איך לבחור חברת אחסון אתרים?
כשבוחרים חברת אחסון אתרים צריך לקחת בחשבון את הדברים הבאים:
1. ניסיון וותק (לפחות 10 שנים).
2. שירות לקוחות מהיר (מומלץ לבדוק).
3. תשתיות (עדיף שיהיו תשתיות עצמאיות לחלוטין).
4. נפח אחסון ותעבורת נתונים.
5. ביצועי UPTIME מירביים (עד כמה האתר זמין ולא נופל).
כשבוחרים חברת אחסון אתרים צריך לקחת בחשבון את הדברים הבאים:
1. ניסיון וותק (לפחות 10 שנים).
2. שירות לקוחות מהיר (מומלץ לבדוק).
3. תשתיות (עדיף שיהיו תשתיות עצמאיות לחלוטין).
4. נפח אחסון ותעבורת נתונים.
5. ביצועי UPTIME מירביים (עד כמה האתר זמין ולא נופל).
איזו תוכנה מאפשרת לתכנן מסכים של תוכנות ואפליקציות בקלות ובצורה חכמה ומהירה?
תוכנת Balsamiq Mockups מאפשרת להכין בקלות סקיצות לתוכנות, לאתרי אינטרנט ולאפליקציות מכל סוג שהוא ולכל מכשיר.
התוכנה מפשטת את תכנון ה"מוקאפ" של הכלים ועושה את התהליך ברור ומוחשי מלכתחילה.
תוכנת Balsamiq Mockups מאפשרת להכין בקלות סקיצות לתוכנות, לאתרי אינטרנט ולאפליקציות מכל סוג שהוא ולכל מכשיר.
התוכנה מפשטת את תכנון ה"מוקאפ" של הכלים ועושה את התהליך ברור ומוחשי מלכתחילה.
באיזה אתר ניתן למצוא חומרי עיצוב ואתרי תמונות לשימוש גרפי?
הפורטל הארגנטיני המעולה Blue Vertigo מציע קישורים למקורות גרפיים מעולים וחופשיים ברובם. הוא פורטל רוחבי (שהגלילה בו היא לצד במקום למטה) וכדי להגיע לקישורים המדהימים שבו יש לבחור בתפריט שלמטה את האופציה Resources.
הפורטל הארגנטיני המעולה Blue Vertigo מציע קישורים למקורות גרפיים מעולים וחופשיים ברובם. הוא פורטל רוחבי (שהגלילה בו היא לצד במקום למטה) וכדי להגיע לקישורים המדהימים שבו יש לבחור בתפריט שלמטה את האופציה Resources.
מהי צפיפות מילות המפתח האופטימלית באתר אינטרנט?
שאלה זו הפכה לאחד מנושאי הוויכוח הלוהטים ביותר בפורומים של כתיבת תוכן מונחה קידום אתרים.
ישנם כאלו הגורסים כי צפיפות אופטימלית היא בסביבות 4% וישנם כאלו הטוענים כי אין חשיבות לצפיפות זו כלל וכלל.
אני גורס כי מומלץ לשמור על צפיפות מילות מפתח סבירה שנעה בין 3% ל-5% ולהדגיש את מילות המפתח החשובות בעיקר על ידי הכנסתן לכותרות ולשם הדף.
ישנם כאלו הגורסים כי צפיפות אופטימלית היא בסביבות 4% וישנם כאלו הטוענים כי אין חשיבות לצפיפות זו כלל וכלל.
אני גורס כי מומלץ לשמור על צפיפות מילות מפתח סבירה שנעה בין 3% ל-5% ולהדגיש את מילות המפתח החשובות בעיקר על ידי הכנסתן לכותרות ולשם הדף.
מה מילות המפתח שמשלמות הכי הרבה ב-AdSense?
לפי הבלוג CyberWire מילות המפתח הכי יקרות בשירות הפרסום של Google:
austin dwi
school loan consolidation
college loan consolidation
car insurance quotes
auto insurance quotes
school consolidation
consolidation college
consolidation student
student loan consolidation rates
sell structured settlement
בלחיצה על פרסומת שמתקבלת מחיפוש בגוגל של כל מושג מהנ"ל, מכניסה הלחיצה כ-50$ לגוגל.
מדהים, לא?
austin dwi
school loan consolidation
college loan consolidation
car insurance quotes
auto insurance quotes
school consolidation
consolidation college
consolidation student
student loan consolidation rates
sell structured settlement
בלחיצה על פרסומת שמתקבלת מחיפוש בגוגל של כל מושג מהנ"ל, מכניסה הלחיצה כ-50$ לגוגל.
מדהים, לא?
באילו שפות תיכנות בנויים האתרים הגדולים?
Google - משתמשים בשפת Java ל-Web ושפת C++
Facebook - משתמשים בשפת PHP
YouTube - משתמשים בשפת Flash, Python, Java
Yahoo - משתמשים בשפת PHP ו-Java
Microsoft Live.com - משתמשים בשפת .NET
MySpace - השתמשו בסביבת הפיתוח Cold Fusion
Wikipedia - משתמשים בשפת PHP
Blogger - משתמשים בשפת Java
MSN - משתמשים בשפת .NET
Twitter - משתמשים בשפת Ruby on Rails, Scala ו-Java
Google - משתמשים בשפת Java ל-Web ושפת C++
Facebook - משתמשים בשפת PHP
YouTube - משתמשים בשפת Flash, Python, Java
Yahoo - משתמשים בשפת PHP ו-Java
Microsoft Live.com - משתמשים בשפת .NET
MySpace - השתמשו בסביבת הפיתוח Cold Fusion
Wikipedia - משתמשים בשפת PHP
Blogger - משתמשים בשפת Java
MSN - משתמשים בשפת .NET
Twitter - משתמשים בשפת Ruby on Rails, Scala ו-Java
Redirect - איך להעביר את הגולשים לדף אינטרנט אחר, אחרי שניות אחדות?
פשוט הכניסו ל-HEAD של הדף את השורה הבאה (תוך שינוי, כמובן, של כתובת האינטרנט ומספר השניות שתרצו להישאר בדף, לפני המעבר לדף המכוון):
META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="3;URL=http://www.stips.co.il/"
פשוט הכניסו ל-HEAD של הדף את השורה הבאה (תוך שינוי, כמובן, של כתובת האינטרנט ומספר השניות שתרצו להישאר בדף, לפני המעבר לדף המכוון):
META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="3;URL=http://www.stips.co.il/"