» «
הפסקת עישון
איך להתכונן להפסקת עישון?



הנה 11 המלצות איך להתכונן להפסקת עישון:

1. אין לך סיכוי להפסיק לעשן ללא הכנה מספקת, ההכנה כוללת התארגנות מנטלית והכנת עזרים. ההכנה המנטלית כוללת דמיון מודרך בשלבים הראשונים, דמיין אותך ברגעים שבהם היה לך כיף לעשן, לדוגמא בערב במרפסת במלון כשחוף הים מולך... תוך כדי סרט מותח... אחרי ארוחת ערב דשנה... ועכשיו תדמיין את עצמך באותן סיטואציות ללא סיגריה ותבין שזה אפשרי! הכנת עזרים יכול לכלול תרופות, מדבקות, הרשמה מראש לקבוצות תמיכה, סדנאות וכו'.

2. רשום לעצמך את כל הסיבות למה להפסיק לעשן.

3. השתדל להחליט על הפסקת עישון כאשר לפניך תקופה יציבה יחסית (לדוגמא לא צפויים לך שינויים משפחתיים או שינויים במקום העבודה).

4. קבע לך תאריך להפסקה מראש ועדיף שיהיה בעל משמעות. לדוגמא: במהלך "יום ללא עישון", במהלך ראש השנה, יום כיפור, ביום הולדת, יום חג או כמתנה למישהו שמאוד רוצה שתפסיק לעשן.

5. הימנע מקירבה לאנשים שעלולים להציע לך סיגריה בתחילת התקופה.

6. בכל מקרה אל תתפתה לצאת לפאב שמעשנים בו בו במהלך השבוע הראשון להפסקת העישון.

7. ביום ההפסקה, זרוק את המאפרות ושים תמונות של ילדיך, חיית מחמד וכו' במקום.

8. פרגן לעצמך ביום הפסקת העישון - קנייה של משהו, אולי אפילו בחירה של מסלול נסיעה אחר לעבודה - ציין את היום שתזכור אותו.

9. קבע לעצמך תור לשיננית במהלך השבוע הראשון להפסקה.

10. בקש מאנשים קרובים שיעזרו לך להיגמל מסיגריות ע"י חיזוק ועידוד.

11. לדעתי הודע בפומבי שאתה מתכוון להפסיק - זה יגרום לך להיות יותר מחוייב.
התמכרויות
איך להיגמל מהתמכרויות?



זו הדרך הטובה ביותר לגמילה מהתמכרות מכל סוג:

1. להודות בהתמכרות, להבין ולהודות שקיימת בעיה.

2. לקבל החלטה שרוצים להפסיק את ההתמכרות.

3. טיפול פיסי - במקרים שונים של התמכרויות יהיה צורך בשימוש בכדורים העוזרים בגמילה בחלק הפיסיולגי.

4. טיפול התנהגותי - יש לקבל טיפול התנהגותי מתאים. כשניגשים לטיפול מסוג זה, הדבר מראה על לקיחת אחריות והודאה בצורך בקבלת עזרה.

5. עבודה על הרגלים.

6. תמיכה סביבתית - המשפחה והחברים צריכים לקבל הנחיות ואיך לייצר סביבה טובה ונכונה עבור המכור (לדוגמה לא לשים דברים בעיתיים כמו סיגריות בהישג ידו).
עישון
איך הפסקת עישון משפיעה עלינו?



אלו היתרונות של הפסקת עישון על ציר הזמן:

- לאחר 20 דקות ללא עישון לחץ הדם והדופק שבים לרמה הנורמאלית.

- לאחר 8 שעות ללא עישון רמת הפחמן החד-חמצני בדם יורדת במחצית, ורמת החמצן חוזרת לנורמה.

- לאחר יום אחד ללא עישון הריאות מתחילות להתנקות מליחה.

- לאחר יומיים ללא עישון חל שיפור בחוש הטעם ובחוש הריח.

- לאחר שלושה ימים ללא עישון הנשימה משתפרת עקב הרפיית הסמפונות.

- לאחר 2-12 שבועות ללא עישון חל שיפור במחזור הדם.

- לאחר 3 עד 9 חודשים ללא עישון יש עליה של 10% בתפקוד הריאות.

- לאחר 5 שנים ללא עישון הסיכון להתקף לב יורד במחצית לעומת אדם מעשן.

- לאחר 10 שנים ללא עישון הסיכון להתקף לב זהה לסיכון אצל אדם אשר לא עישן מעולם.

- הסיכון לחלות בסרטן ריאות יורד במחצית לעומת אדם מעשן.

אם בעקבות ההמלצות הללו לא הצלחתם להפסיק לעשן - אל תתייאשו! סביר להניח שוותק עישונכם ארוך והרגלכם חזק. במקרים כאלה מומלץ לפנות לעזרה מקצועית.
עישון
איך להפסיק לעשן?



הנה הצעדים להפסקת עישון מוצלחת:

- בימים הראשונים מומלץ לשבור את השגרה

- להעסיק עצמכם בתעסוקות מגוונות.

- למצוץ סוכריות או ללעוס מסטיק.

- להמעיט בקפה שמושך את הסיגריה.

- כדאי להתרחק ממעשנים.

- התארגנו על תחליפים למצבים שאתם מזהים כמצבים שבהם אתם צריכים סיגריה.

- בקשו מידידים וקרובים שלא להציע לכם סיגריה ולא לעשן לידכם.

- אל תקחו איתכם סיגריות.

- דאגו "לחגוג" מועדים להפסקת העישון (תום החודש הראשון, במשבר הראשון וכדומה) ולהעניק לעצמכם מתנות קטנות לרגל האירוע.

- במידה שיש עם מי, מומלץ גם להפסיק לעשן ביחד עם מישהו קרוב ולתמוך אחד בשני ברגעים הקשים.

- היות ותיתכן עליה במשקל בתהליך הגמילה מומלץ לפקח על כמות וסוגי המזון שאתם צורכים (להימנע משומנים וסוכרים בצריכה מוגברת) ולהגביר את הפעילות הגופנית.

- אם אתם חייבים לאכול בין הארוחות, קחו ממתק ללא סוכר או ירקות חתוכים.


בהצלחה!

הפסקת עישון

הפסקת עישון
איך להתגבר על הקשיים בהפסקת עישון?



הנה 7 דרכים שיקלו על ההתמודדות עם הקשיים המופיעים כשמפסיקים לעשן:

1. זרקו את כל הסיגריות, הגפרורים והמציתים שיש לכם בבית.

2. שינוי בהרגלים - לדוגמה אם לקחתם סיגריה תמיד אחרי האוכל עשו מיד משהו אחר.

3. הפחיתו את שתיית הקפה - אנשים רבים מעשנים יחד עם שתיית קפה, המעיטו, לכן, בשתיית קפה בתקופה הראשונה של הפסקת העישון בכדי להפחית את הצורך בסיגריה.

4. הימנעות מאלכוהול - כששותים אלכוהול כוח הרצון נחלש ומתערער לכן הניחו גם להרגל זה בכדי להיות נחושים להמשיך.

5. שינוי הרגלים בבוקר - שינוי כולל של הרגלים בבוקר יסייעו לכם לא להתפתות לסיגריה לה הייתם רגילים.

6. השתדלו להיות כמה שפחות ליד אנשים מעשנים.

7. ניתן להשתמש בתחליפי ניקוטין או מדבקות שמסייעות להתמודד עם תופעות הגמילה.
עישון
איך להפסיק לעשן?


הנה 15 טיפים להפסקת עישון:

1. יש לקבל החלטה שקולה וסופית להיגמל מהעישון!

2. כתבו את רשימת התועלות שהפסקת העישון תקנה לכם ולמשפחתכם.

3. הכריזו לפי בני המשפחה והחברים על החלטתכם להפסיק לעשן וגם תציעו לאלה מהם שמעשנים להצטרף למשימה ברוכה זו.

4. היפטרו מסיגריות. אין להחזיק אותן לא בבית, לא בעבודה ולא לטלטל אותן בכיסים, תיקים וכד'. מעכשיו הסיגריות הן בחזקת "מוקצה".

5. בבית, במקום העבודה או הלימודים סלקו את כל האבזרים הקשורים לעישון (מאפרות, קופסאות של סיגריות, מצתים, גפרורים וכדומה).

6. התחילו בפעילות גופנית סבירה כגון: הליכה, שחיה, רכיבה באופניים וכדומה.

7. שימו בבית קופת צדקה מיוחדת או/ו קופת חיסכון לכספים שנחסכים עקב הפסקת העישון. ניתן לתכנן רשימת הדברים שתרכשו בכסף שנחסך אחרי חצי שנה/שנה.

8. כבסו ונקו את כל הבגדים כדי להיפטר מהריח של הסיגריות.

9. הכניסו פרחים הביתה ותיהנו מהמראה והריח שלהם.

10. יש לצחצח את השנים פעמיים ביום וכבר אחרי מספר ימים הצהוב שבשיניים יתחיל להלבין. מומלץ גם לבצע הלבנת השיניים והסרת אבן במרפאת שיניים.

11. השתדלו לצמצם מגע עם מעשנים לפחות במשך החודש הראשון של הגמילה.

12. החזיקו כל הזמן משהו בידיים: טלפון נייד, עיפרון, עט, ספר תהילים, מהדק וכדומה.

13. מדי פעם הכניסו לפה במקום הסיגריה סוכרייה, מסטיק, תפוח עץ, גזר או דבר אחר.

14. יש להרבות בשתייה (אם אין התוויות נגד). צריכה מוגברת של נוזלים תתרום לניקוי מזורז של הגוף מהרעלים. (עדיפות למים מינרליים).

15. ברגע של חשק לעשן הסתכלו על השעון. תגלו מהר מעוד שכבר אחרי מספר דקות החשק נחלש או חולף לחלוטין. ניתן גם לשתות מים או מיצי פירות או ירקות.
סלק
מדוע ומתי כדאי סלק אדום?



צריכת סלק אדום מומלצת במקרים הבאים:

ניקוי הדם - לאכול סלק כל יום במשך שלושה שבועות, או לשתות במשך יומיים -שלושה מיץ סלק בלבד.

אנמיה - לאכול סלק כל יום. הסלק מכיל כמות יפה של ברזל וויטמיני B.

דלקות ואבנים בכליות ובדרכי השתן - לאכול סלק כל יום. אזהרה: סלק אדום לא מומלץ למי שמייצר אבני כליה מסוג אוקסלאטים, בגלל ריבוי האוקסלטים בסלק.

סרטן מעי הגס - לאכול כל יום סלק. עדיף לשתות שתי כפות מיץ סלק אדום לא מבושל ארבע פעמים ביום.

סרטן הדם (לוקמיה) - לאכול או לשתות כל יום סלק אדום. עדיף לשתות שתי כפות מיץ סלק אדום ארבע פעמים ביום.

נפיחות (דלקות) בבלוטות הלימפה - לשתות שתי כפות מיץ סלק אדום לא מבושל ארבע פעמים ביום. לסלק פעילות אנטי חידקית ואנטי ויראלית.

סוכרת - הסלק מומלץ לחולי סוכרת מבוגרים (סוג 2 ) משום שמעודד את הלבלב לייצר אינסולין. מומלץ לאכול אותו מאודה, או מבושל, אך לא לשתות אותו כמיץ. כמיץ הוא חסר סיבים תזונתיים, על כן המדד הגליצמי שלו עולה.

גמילה מעישון - צריכת עלי סלק טריים (מנגולד), על בסיס יומי, עוזרת לניקוי הכבד ומבטלת את השפעת ההתמכרות לניקוטין.

ריח רע מהפה - לשתות כל יום 2 כוסות מיץ סלק. לסלק יכולת אנטי דלקתית גבוהה.


עישון
למה הפסקת עישון גורמת להשמנה למרות שהתזונה לא השתנתה?


הפסקת עישון עלולה לגרום להשמנה גם אם התזונה נשארת כשהיתה, מאחר והניקוטין מאיץ את חילוף החומרים בגוף ובנוסף כשמפסיקים לעשן האנזים האחראי להכנסת השומנים לתאים עובד באופן יותר משמעותי ממה שהיה יכול לעבוד כל עוד הוכנס ניקוטין לגוף.


עישון
האם שינוי בתזונה עשוי לסייע להפסקה של העישון?


בהחלט. ע"פ מחקר שנערך באוניברסיטת דיוק בארה"ב, נמצא כי סוגי מזון שונים משפיעים על טעמן של הסיגריות. לדוגמה בשר ואלכוהול משפרים את טעמן.
אם ברצונכם להפסיק לעשן, איכלו יותר פירות, ירקות, מוצרי חלב ושתו משקאות נטולי קפאין, אלו יגרמו לטעם רע של הסיגריות.
איך להתמודד עם הצורך הממכר לעשן סיגריה בזמן הגמילה?



לגמילה מוצלחת מעישון, נסו להקפיד על הכללים הבאים:

- הימנע מחברת מעשנים.

- העסק את עצמך כשהדחף מגיע (כשיש פנאי וחוסר מעש הצורך בסיגריה גדל).

- עקוב בעזרת שעון אחרי הצורך לעשן ושים לב שהוא חולף לאחר זמן קצר. הרגל את עצמך להיות מודע לפרק הזמן הזה ושלוט בו.

- כשהצורך בסיגריה מגיע, קח משהו לפה: ירק, מסטיק, סוכריה ללא סוכר או אפילו חטיף קל.


בהצלחה בגמילה!
איך מתכוננים להפסקת עישון?



לפני הפסקת עישון כדאי לעשות את הצעדים הבאים:

- לשתות הרבה נוזלים.

- להתחיל פעילות גופנית.

- מנוחה רבה והימנעות מעייפות.

- לארגן עוד חבר או חברה שיפסיקו לעשן ביחד איתך.

- כדאי לבחור אירוע מיוחד ואישי בתאריך מסוים ולהפסיק לעשן החל ממנו - זה סמלי ועובד.
איך להפסיק לעשן?



כדי להפסיק עם העישון קובעים זמן יעד מסויים, נניח של שבוע, ובכל יום מפחיתים סיגריה או יותר, תלוי בכמות העישון.

במשך הימים הנספרים אוכלים יותר פחמימות, בשר, אורז וביצים, ובמקביל מתחילים עם ספורט מסויים כמו הליכה, ריצה קלה או שחייה.

עם הזמן הסיגריות יתחילו להפריע לספורט ותעדיפו את הספורט על פני הסיגריות.

בהצלחה!
האם עישון גורם לקמטים?


כן. ע"פ מחקר שערכה ד"ר יוהנה הלפריך מאונ' מישיגן באן ארבור נמצא שאנשים מעשנים ובמיוחד אלו המעשנים לאורך זמן, יסבלו מקמטים רבים יותר בכל חלקי הגוף, למשל בזרועות, ולא רק בפניהם.
איזו חליטה מסייעת לנגמלים מעישון?


כך יש להכין חליטה המסייעת לנגמלים מעישון:

מכניסים לכוס מים רותחים 2-3 כפיות מתערובת הצמחים הבאים, ממתינים עשר דקות, מסננים ושותים פעמיים ביום:

קורנית

אקליפטוס

סמבוסק

אכיניצאה

פקעות ורדים

אסטרגלוס
מתי כדאי להפסיק לעשן?


מועד נוח להפסקת עישון הוא ביום כיפור, מאחר וביום זה מממילא לא מעשנים, נוח יהיה לנצל את ההזדמנות ולהמשיך גם ביום שלמחרת וכך הלאה.
האם עישון בזמן ההריון מזיק לעובר?


כן. הסיכוי גבוה לסיבוכי הריון עקב עישון האם. התינוק עלול להיוולד עם פגמים ומומים וסיכוייו למוות בעריסה עולים.
מהי הדרך הטובה ביותר להפסיק לעשן?


מחקרים מראים שהדרך הטובה ביותר לגמילה מעישון היא באמצעות סדנאות גמילה.


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.