שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
איך נסייע לילדנו להשתלב בחברה?
הנה 7 דרכים שיסייעו לילדים להשתלב בחברה:
1. חשוב לעודד אותו להשתלב ולתמוך בו ולא ללחוץ עליו או להתעלם מהבעיה.
2. כדאי להדריך אותו בהתנהגות עם חבריו ולהסביר לו מה יהיו התוצאות של תוקפנות או הצקה, למשל.
3. כדאי לעודדו וליזום הזמנת חברים למסיבה או טיול, לעשות לו ולהם בילוי משותף ומלא הפתעות או סתם לתת לו מדי פעם צ'ופר לחלק להם.
4. מומלץ ליצור קשר עם המורה או הגננת כדי שיסייעו בעניין ויעודדו שילוב של ילדכם בין חבריו - יש להם בדרך כלל גם יכולות וגם נסיון עם מקרים כאלה.
5. גם הורים של חבריו של הילד יכולים לתרום רבות על ידי יוזמות להזמינו, למשל, או הדרכה של ילדיהם אודות היחס הרצוי אליו.
6. השתתפות בחוג גם היא תורמת רבות שכן הוא נחשף לחברים חדשים שאפשר להזמינם ולשמור על קשר עימם גם מחוץ לחוג.
7. חשוב מאד לארח ולהתארח עימו אצל חבר אחד - כך הוא יכול לבסס את הקשר בלי שיש ילדים נוספים המושכים את תשומת לב החבר וכך הוא לומד גם לחלוק במשחקיו וצעצועיו ולהשתתף באלה של חברו.
הנה 7 דרכים שיסייעו לילדים להשתלב בחברה:
1. חשוב לעודד אותו להשתלב ולתמוך בו ולא ללחוץ עליו או להתעלם מהבעיה.
2. כדאי להדריך אותו בהתנהגות עם חבריו ולהסביר לו מה יהיו התוצאות של תוקפנות או הצקה, למשל.
3. כדאי לעודדו וליזום הזמנת חברים למסיבה או טיול, לעשות לו ולהם בילוי משותף ומלא הפתעות או סתם לתת לו מדי פעם צ'ופר לחלק להם.
4. מומלץ ליצור קשר עם המורה או הגננת כדי שיסייעו בעניין ויעודדו שילוב של ילדכם בין חבריו - יש להם בדרך כלל גם יכולות וגם נסיון עם מקרים כאלה.
5. גם הורים של חבריו של הילד יכולים לתרום רבות על ידי יוזמות להזמינו, למשל, או הדרכה של ילדיהם אודות היחס הרצוי אליו.
6. השתתפות בחוג גם היא תורמת רבות שכן הוא נחשף לחברים חדשים שאפשר להזמינם ולשמור על קשר עימם גם מחוץ לחוג.
7. חשוב מאד לארח ולהתארח עימו אצל חבר אחד - כך הוא יכול לבסס את הקשר בלי שיש ילדים נוספים המושכים את תשומת לב החבר וכך הוא לומד גם לחלוק במשחקיו וצעצועיו ולהשתתף באלה של חברו.
איך להגיב כשאדם משתף אותנו בחוויה על היותו קורבן אלימות?
הנה המלצות של מתנדבי עמותת ער"ן כיצד לנהוג כשאדם משתף אותנו על היותו קורבן אלימות, כפי שהובאו במגזין "מנטה" בינואר 2013:
1. להאמין לדברים הנאמרים ולחזק את האמון שהדובר נתן בכם ואת היכולת שלו לשתף במצוקה.
2. לשמור על קור רוח ולהימנע מהתפרצות אמוציונלית.
3. לאפשר לדובר לספר על באירוע שחווה בהתאם לרצונו ולקצב שלו.
4. להימנע מביקורת ומשיפוטיות ולהדגיש כי האשם הוא רק בפוגע.
5. כשקיים חשד לפגיעה, יש לדווח על כך לפקידת סעד או למשטרה. במקרה ומדובר בקטין יש לשתף את יועצת בית הספר, שתמשיך בטיפול מול הגורמים הרלוונטים. במידה והנפגע/ת חוששים לפנות לעזרה בשל האיומים שהם מקבלים, כדאי שתתייעצו אתם במקומם איך נכון לטפל במצב.
6. יש לעודד את הנפגע לקבל ייעוץ וטיפול של איש מקצוע.
7. יש לעודד את הנפגע לא להישאר לבד. חשוב לגייס מעגלי תמיכה ולשתף אנשים משמעותיים שיוכלו לעמוד לרשותו. ניתן לפנות לעמותת ער"ן ולשתף בקשיים וברגשות.
8. כדאי גם לנו, כמי שמסייעים ומקשיבים, לשתף את הקרובים לנו ולהתחלק בנטל הרגשי של מה ששמענו.
הנה המלצות של מתנדבי עמותת ער"ן כיצד לנהוג כשאדם משתף אותנו על היותו קורבן אלימות, כפי שהובאו במגזין "מנטה" בינואר 2013:
1. להאמין לדברים הנאמרים ולחזק את האמון שהדובר נתן בכם ואת היכולת שלו לשתף במצוקה.
2. לשמור על קור רוח ולהימנע מהתפרצות אמוציונלית.
3. לאפשר לדובר לספר על באירוע שחווה בהתאם לרצונו ולקצב שלו.
4. להימנע מביקורת ומשיפוטיות ולהדגיש כי האשם הוא רק בפוגע.
5. כשקיים חשד לפגיעה, יש לדווח על כך לפקידת סעד או למשטרה. במקרה ומדובר בקטין יש לשתף את יועצת בית הספר, שתמשיך בטיפול מול הגורמים הרלוונטים. במידה והנפגע/ת חוששים לפנות לעזרה בשל האיומים שהם מקבלים, כדאי שתתייעצו אתם במקומם איך נכון לטפל במצב.
6. יש לעודד את הנפגע לקבל ייעוץ וטיפול של איש מקצוע.
7. יש לעודד את הנפגע לא להישאר לבד. חשוב לגייס מעגלי תמיכה ולשתף אנשים משמעותיים שיוכלו לעמוד לרשותו. ניתן לפנות לעמותת ער"ן ולשתף בקשיים וברגשות.
8. כדאי גם לנו, כמי שמסייעים ומקשיבים, לשתף את הקרובים לנו ולהתחלק בנטל הרגשי של מה ששמענו.
איך לסייע לילדי שטוען שהוא לא מהמקובלים?
נושא המקובלים הוא מהמלחיצים והמעסיקים את המתבגרים ולפני הכל, אם התוודה הילד על שאינו "מקובל", על ההורה לתת לו תמיכה ואהבה ולא להפגין תחושת כישלון בכך שאינו מקובל.
משפט מפתח:
"בשבילנו אתה הכי טוב ומיוחד והם אלה שמפספסים אותך, ולא אתה אותם".
כדאי להבהיר לילד שהוא מיוחד ושהמיוחדות שאתם ההורים והמשפחה כל כך אוהבים בו, אולי גורמת למקובלים שלא לקבלו לשורותיהם. הרי המקובלים צריכים להיראות, להתלבש ולהציג עצמם כמו כל המקובלים, הם אמורים ליהנות מאותה מוסיקה (לרוב די טראשית..), מאותם תכנים ילדותיים ונמוכים (אותן סדרות, אותו ליקוק אינסופי לתמונות של המקובלים האחרים בפייסבוק וכו') וכן הלאה.
לו יש הזדמנות למשהו טוב יותר.
כדאי לסייע לילד להבין שאין סיבה לרדוף אחרי הקבוצה הזו וכדאי שיתרכז במה שמעניין אותו, בתחביביו, בלימודים ובמיוחד בחברים כמוהו, שיש בהם הרבה יותר ממה שהמקובלים מחפשים (חיצוניות). כשהוא לא יהיה מקובל ולא יחיה לפי הקודים הללו, הוא יוכל להיות הרבה יותר עצמו, לעסוק בענייניו, מבלי לחשוש מביקורת או פסילה.
ועוד דבר אחרון - הוכח שוב ושוב שדווקא ה"לא מקובלים" נוטים להפוך להצלחות בהמשך חייהם, בניגוד לאלה שהיו עסוקים בלהיות שייכים למקובלים. החוזק הפנימי (בניגוד לזה שתלוי באחרים), טיפוח העניין (כתוצאה מהזמן הפנוי והיכולת להתרכז בדברים החשובים באמת) והדיאלוג עם עצמם, מביא את ה"לא מקובלים" למקומות הטובים באמת.
נושא המקובלים הוא מהמלחיצים והמעסיקים את המתבגרים ולפני הכל, אם התוודה הילד על שאינו "מקובל", על ההורה לתת לו תמיכה ואהבה ולא להפגין תחושת כישלון בכך שאינו מקובל.
משפט מפתח:
"בשבילנו אתה הכי טוב ומיוחד והם אלה שמפספסים אותך, ולא אתה אותם".
כדאי להבהיר לילד שהוא מיוחד ושהמיוחדות שאתם ההורים והמשפחה כל כך אוהבים בו, אולי גורמת למקובלים שלא לקבלו לשורותיהם. הרי המקובלים צריכים להיראות, להתלבש ולהציג עצמם כמו כל המקובלים, הם אמורים ליהנות מאותה מוסיקה (לרוב די טראשית..), מאותם תכנים ילדותיים ונמוכים (אותן סדרות, אותו ליקוק אינסופי לתמונות של המקובלים האחרים בפייסבוק וכו') וכן הלאה.
לו יש הזדמנות למשהו טוב יותר.
כדאי לסייע לילד להבין שאין סיבה לרדוף אחרי הקבוצה הזו וכדאי שיתרכז במה שמעניין אותו, בתחביביו, בלימודים ובמיוחד בחברים כמוהו, שיש בהם הרבה יותר ממה שהמקובלים מחפשים (חיצוניות). כשהוא לא יהיה מקובל ולא יחיה לפי הקודים הללו, הוא יוכל להיות הרבה יותר עצמו, לעסוק בענייניו, מבלי לחשוש מביקורת או פסילה.
ועוד דבר אחרון - הוכח שוב ושוב שדווקא ה"לא מקובלים" נוטים להפוך להצלחות בהמשך חייהם, בניגוד לאלה שהיו עסוקים בלהיות שייכים למקובלים. החוזק הפנימי (בניגוד לזה שתלוי באחרים), טיפוח העניין (כתוצאה מהזמן הפנוי והיכולת להתרכז בדברים החשובים באמת) והדיאלוג עם עצמם, מביא את ה"לא מקובלים" למקומות הטובים באמת.
מה לעשות כשפעוט משחק לבד ולא עם חברים?
הטוב ביותר שתוכלו לעשות הוא לנהוג בילד בסובלנות ואמפטיה ובכך לפתח תכונות אלה אצלו ולרסן את התוקפנות הטבעית שלו. ילדכם נמצא עדיין, כפי הנראה, בשלב שבו הוא עדיין מרוכז בעצמו ובמשחקיו.
בזמן כלשהו בשנה השלישית לחייהם, מתחילים הפעוטות את השלב החברתי בהתפתחותם, שלב בו הם מתחילים לשחק ביחד ובתיאום (בעבר שיחקו זה ליד זה ועתה - זה עם זה). לגיל זה אופייניים משחקי "כאילו" - רופא, בנאי, טבח וכדומה - המפתחים כישורים חברתיים ודמיון, ומשחקים מורכבים ומבוססי שיתוף והדדיות.
על אף שלרוב מתחיל השינוי בגיל שנתיים, חשוב לזכור שלכל ילד קצב התפתחות משלו.
בכל מקרה, חשוב לדעת שעד גיל 5 אמורה התוקפנות וההתרכזות של הילד בעצמו, להתחיל להיעלם, לטובת התנהגות חברתית ואמפטית שמאופיינת, בין השאר, בתוקפנות ההולכת ומתרסנת ובגילויי רגישות לכאב של ילד או אדם אחר.
מגיל 6 מומלץ לעודד אותם להשתתף בחוגי יצירה וספורט - שם יפגשו חברים בגילם, להזמין חברים אליכם ולתאם שילדכם יוזמן אליהם ולהזמין חבר איתו לטיול שבת או להליכה לקניון.
מעבר לכך, כדי לאפשר לו לתפוס מקום בין חבריו, חשוב לחזק את הבטחון של הילד בערכו (מחמאות רבותי, מחמאות! - תנו לו משימות וחזקו את ביצועיו במילויין) וביכולתו להתמודד עם קשיים בעצמו - אל תעזרו לו בכל החלטה וביצוע משימה - הוא יכול לבד!
הטוב ביותר שתוכלו לעשות הוא לנהוג בילד בסובלנות ואמפטיה ובכך לפתח תכונות אלה אצלו ולרסן את התוקפנות הטבעית שלו. ילדכם נמצא עדיין, כפי הנראה, בשלב שבו הוא עדיין מרוכז בעצמו ובמשחקיו.
בזמן כלשהו בשנה השלישית לחייהם, מתחילים הפעוטות את השלב החברתי בהתפתחותם, שלב בו הם מתחילים לשחק ביחד ובתיאום (בעבר שיחקו זה ליד זה ועתה - זה עם זה). לגיל זה אופייניים משחקי "כאילו" - רופא, בנאי, טבח וכדומה - המפתחים כישורים חברתיים ודמיון, ומשחקים מורכבים ומבוססי שיתוף והדדיות.
על אף שלרוב מתחיל השינוי בגיל שנתיים, חשוב לזכור שלכל ילד קצב התפתחות משלו.
בכל מקרה, חשוב לדעת שעד גיל 5 אמורה התוקפנות וההתרכזות של הילד בעצמו, להתחיל להיעלם, לטובת התנהגות חברתית ואמפטית שמאופיינת, בין השאר, בתוקפנות ההולכת ומתרסנת ובגילויי רגישות לכאב של ילד או אדם אחר.
מגיל 6 מומלץ לעודד אותם להשתתף בחוגי יצירה וספורט - שם יפגשו חברים בגילם, להזמין חברים אליכם ולתאם שילדכם יוזמן אליהם ולהזמין חבר איתו לטיול שבת או להליכה לקניון.
מעבר לכך, כדי לאפשר לו לתפוס מקום בין חבריו, חשוב לחזק את הבטחון של הילד בערכו (מחמאות רבותי, מחמאות! - תנו לו משימות וחזקו את ביצועיו במילויין) וביכולתו להתמודד עם קשיים בעצמו - אל תעזרו לו בכל החלטה וביצוע משימה - הוא יכול לבד!
חברות
איך להיות חברה טובה לבן זוגך?
כך תהיי חברה טוב לבן הזוג:
1. דעי להקשיב - גלי ערנות והתעניינות בשיחות גם על נושאים שאינם קרובים ללבך באופן טבעי, הראי שאת מתעניינת בכנות במה שהוא מספר לך.
2. שמרי על הומור - גברים אוהבים נשים שיודעות לצחוק, לא באופן מוגזם, אך באופן כזה שייתן תחושה טובה וקלילה.
3. שמרי על עצמאות - גברים מעריכים נשים שיש להן תחומי עניין ותחביבים שונים, שמרי עליהם ואל תעזבי אותם לטובת זמן עם בן הזוג.
4. שמרי על כבודך - אל תתני שינצלו אותך או ישחקו בך, עמדי על כך שמה שקבעתם הוא שיעשה (גם אם זו שיחת טלפון בלבד), גבר מזהה אישה שלא עומדת על שלה והערכתו אליה נפגעת.
כך תהיי חברה טוב לבן הזוג:
1. דעי להקשיב - גלי ערנות והתעניינות בשיחות גם על נושאים שאינם קרובים ללבך באופן טבעי, הראי שאת מתעניינת בכנות במה שהוא מספר לך.
2. שמרי על הומור - גברים אוהבים נשים שיודעות לצחוק, לא באופן מוגזם, אך באופן כזה שייתן תחושה טובה וקלילה.
3. שמרי על עצמאות - גברים מעריכים נשים שיש להן תחומי עניין ותחביבים שונים, שמרי עליהם ואל תעזבי אותם לטובת זמן עם בן הזוג.
4. שמרי על כבודך - אל תתני שינצלו אותך או ישחקו בך, עמדי על כך שמה שקבעתם הוא שיעשה (גם אם זו שיחת טלפון בלבד), גבר מזהה אישה שלא עומדת על שלה והערכתו אליה נפגעת.
אני מתבגר וחושש שחבר/ה עומדים להתאבד - מהם אכן סימני המצוקה?
ניתן לזהות סימני אובדניים אצל חבר/ה בדברים הבאים:
1. אם חברך/חברתך עוברים שינוי שמשפיע באופן חריג על התנהגותם ("יורדים מהפסים").
2. אם הם מדברים באופן מילולי על רצון להתאבד.
3. אם הם מנהלים שיחות על כמה היו רוצים להפסיק לחיות את החיים האלה.
4. סגנון דיבור שמערב הרבה ניסוחים על מוות.
כל אלה וגם הסימנים המעידים הנוספים שבתגית "סימני מצוקה" עלולים להיות סימנים שמעידים על מצוקה וכדאי לדווח להוריהם על כך. לא בהכרח כל הסימנים הללו, אבל אם חלק מהם מופיעים - עשו הכל כדי לתת עזרה לחבר/ה.
זכרו שנאמנות, בקטע הזה, לחבר/ה עלולים לגרום לו/לה לסכנת חיים! - היו חברים טובים.
ניתן לזהות סימני אובדניים אצל חבר/ה בדברים הבאים:
1. אם חברך/חברתך עוברים שינוי שמשפיע באופן חריג על התנהגותם ("יורדים מהפסים").
2. אם הם מדברים באופן מילולי על רצון להתאבד.
3. אם הם מנהלים שיחות על כמה היו רוצים להפסיק לחיות את החיים האלה.
4. סגנון דיבור שמערב הרבה ניסוחים על מוות.
כל אלה וגם הסימנים המעידים הנוספים שבתגית "סימני מצוקה" עלולים להיות סימנים שמעידים על מצוקה וכדאי לדווח להוריהם על כך. לא בהכרח כל הסימנים הללו, אבל אם חלק מהם מופיעים - עשו הכל כדי לתת עזרה לחבר/ה.
זכרו שנאמנות, בקטע הזה, לחבר/ה עלולים לגרום לו/לה לסכנת חיים! - היו חברים טובים.
אילו דברים חשובים למשקיעים אצל מייסדי חברות סטארט אפ?
בכתבה שפורסמה בעיתון גלובוס באוגוסט 2013 מציין שלמה קרמר שבעה מרכיבים אותם ירצו משקיעים לראות אצל מייסדי חברות סטארט אפ:
1. תזמון נכון - רעיון, מעולה ככל שיהיה, חייב להגיע לשוק ולקהל יעד הבשל לקבלו. משקיעים ירצו לראות מייסדים בעלי חזון המסוגלים ליישב אותו עם הבנה של השוק, אחרת המימון יגמר להם לפני שהצרכן ירצה במוצר שלהם.
2. זיהוי בעיות ופתרונן - יזמים צריכים להבין את הבעיות של הלקוח ולדעת מה הדרך לפתרונן, בדומה לאנשי מכירות.
3. לסמוך על האינטואיציה - יזמים צריכים בראש ובראשונה ידע מעמיק על השוק שלהם, אך בנוסף צריך שיהיו להם אינסטינקטים מעולים, כלומר יכולת ואומץ לסמוך על תחושות הבטן שלהם בנוסף לניסיון ולהבנת המוצר.
4. תכנון לטווח קצר וטווח ארוך - יזמים צריכים לתת מענה כיצד יפותח המוצר שלהם, איך הוא ייתן פתרון ללקוח וישוחרר לשוק בדיוק בזמן, אך גם איך יתפתח אותו רעיון ואיך תבנה סביבו פלטפורמה.
5. איזון יכולות מתנגשות - למרות שאופיים של רוב היזמים מרדני והם אינם ששים להיות כפופים למרות, עליהם להבין שפעמים רבות הם אלה שצריכים להפוך לסמכותיים ולבנות אירגון בעל מבנה והירככיה. בחברות מסוימות הצוות המייסד בנוי משותף מורד ושותף אחר המספק את המבניות הדרושה לארגון, אך גם שם יש להגיע לאיזון בין המאפיינים השונים עם מינימום קונפליקטים.
6. בחירת יועצים המוכנים לקחת חלק בסיכון - יועצים הקרובים לחברה ויכולים לראות את פוטנציאל ההצלחה שלה בעתיד יתנו ערך גבוה יותר עבור יזמים, מאשר אלה שרק יחוו את דעתם לגביה.
7. לדעת מה רוצים - כך כותב שלמה קרמר ".. כאשר המייסדים מפתחים את המומחיות שלהם, הם צריכים להבין מה לעשות עם היכולות שלהם ועדיף שזה יהיה משהו שהם מאוד נהנים לעשות. ההנאה היא מרכיב הכרחי ברוב חברות הסטראט - אפ המצליחות. יזמים צריכים להיות פורצי דרך כדי לשרוד בשווקים שלהם, אבל רעיונות מצוינים לא מספיקים. כשזה מגיע לגיוס משקיעים, מייסדים צריכים להוכיח שיש להם את כל התכונות הנדרשות להצלחה לטווח ארוך".
בכתבה שפורסמה בעיתון גלובוס באוגוסט 2013 מציין שלמה קרמר שבעה מרכיבים אותם ירצו משקיעים לראות אצל מייסדי חברות סטארט אפ:
1. תזמון נכון - רעיון, מעולה ככל שיהיה, חייב להגיע לשוק ולקהל יעד הבשל לקבלו. משקיעים ירצו לראות מייסדים בעלי חזון המסוגלים ליישב אותו עם הבנה של השוק, אחרת המימון יגמר להם לפני שהצרכן ירצה במוצר שלהם.
2. זיהוי בעיות ופתרונן - יזמים צריכים להבין את הבעיות של הלקוח ולדעת מה הדרך לפתרונן, בדומה לאנשי מכירות.
3. לסמוך על האינטואיציה - יזמים צריכים בראש ובראשונה ידע מעמיק על השוק שלהם, אך בנוסף צריך שיהיו להם אינסטינקטים מעולים, כלומר יכולת ואומץ לסמוך על תחושות הבטן שלהם בנוסף לניסיון ולהבנת המוצר.
4. תכנון לטווח קצר וטווח ארוך - יזמים צריכים לתת מענה כיצד יפותח המוצר שלהם, איך הוא ייתן פתרון ללקוח וישוחרר לשוק בדיוק בזמן, אך גם איך יתפתח אותו רעיון ואיך תבנה סביבו פלטפורמה.
5. איזון יכולות מתנגשות - למרות שאופיים של רוב היזמים מרדני והם אינם ששים להיות כפופים למרות, עליהם להבין שפעמים רבות הם אלה שצריכים להפוך לסמכותיים ולבנות אירגון בעל מבנה והירככיה. בחברות מסוימות הצוות המייסד בנוי משותף מורד ושותף אחר המספק את המבניות הדרושה לארגון, אך גם שם יש להגיע לאיזון בין המאפיינים השונים עם מינימום קונפליקטים.
6. בחירת יועצים המוכנים לקחת חלק בסיכון - יועצים הקרובים לחברה ויכולים לראות את פוטנציאל ההצלחה שלה בעתיד יתנו ערך גבוה יותר עבור יזמים, מאשר אלה שרק יחוו את דעתם לגביה.
7. לדעת מה רוצים - כך כותב שלמה קרמר ".. כאשר המייסדים מפתחים את המומחיות שלהם, הם צריכים להבין מה לעשות עם היכולות שלהם ועדיף שזה יהיה משהו שהם מאוד נהנים לעשות. ההנאה היא מרכיב הכרחי ברוב חברות הסטראט - אפ המצליחות. יזמים צריכים להיות פורצי דרך כדי לשרוד בשווקים שלהם, אבל רעיונות מצוינים לא מספיקים. כשזה מגיע לגיוס משקיעים, מייסדים צריכים להוכיח שיש להם את כל התכונות הנדרשות להצלחה לטווח ארוך".
איך לזהות גבר אלים כבר בתחילת הדרך?
כדי לזהות בגבר שלך סימנים של מי שעלול להיות גבר אלים, יש מספר סימנים מוקדמים שעלולים לרמז על כך:
1. הוא נוטה לנתק אותך מחברייך וידידייך, מה שמראה על שתלטנות.
2. הוא גורם לך להרגיש מחנק ודורש שתבקשי אישור כשאת הולכת למקום כלשהו.
3. הוא נותן לך להרגיש כמו חפץ שלו.
4. הוא אובססיבי ומתקשר ללא הפסקה, לא מקבל "לא" כתשובה, ורוצה כל הזמן לראותך.
5. הוא מציק לגבי לבושך והדרך שבה את מתלבשת, מה שמצביע על סיכוי שיהיה אלים בעתיד.
6. את מרגישה שהוא הולך וסוגר עלייך, על אף שלעתים זה מחמיא לך ונראה לך כחיזור לוהט.
כדי לזהות בגבר שלך סימנים של מי שעלול להיות גבר אלים, יש מספר סימנים מוקדמים שעלולים לרמז על כך:
1. הוא נוטה לנתק אותך מחברייך וידידייך, מה שמראה על שתלטנות.
2. הוא גורם לך להרגיש מחנק ודורש שתבקשי אישור כשאת הולכת למקום כלשהו.
3. הוא נותן לך להרגיש כמו חפץ שלו.
4. הוא אובססיבי ומתקשר ללא הפסקה, לא מקבל "לא" כתשובה, ורוצה כל הזמן לראותך.
5. הוא מציק לגבי לבושך והדרך שבה את מתלבשת, מה שמצביע על סיכוי שיהיה אלים בעתיד.
6. את מרגישה שהוא הולך וסוגר עלייך, על אף שלעתים זה מחמיא לך ונראה לך כחיזור לוהט.
מה הסימנים שילדים סובלים מהצקות?
ילד שסובל מהצקות יכול לבטא את הדבר בדרכים רבות ושונות ולא תמיד יאמר זאת מפורשות. הסימנים הבאים יכולים להצביע על אותות שמשדר ילד הסובל מהצקות בגן או בבית הספר:
1. הילד לא מבקש לארח חברים בביתו.
2. נמנע מלהשתתף במסיבות ואירועים של כיתתו ואינו מוזמן אליהם.
3. סובל ממצבי רוח משתנים ומגיב בכעס ללא פרופורציה לסיטואציה.
4. מסרב ללכת לגן או לבית הספר.
5. מתלונן באופן קבוע על מיחושים (כאבי בטן, ראש וכד') לפני ההליכה לגן או לבית הספר.
6. ירידה בציונים ובלימודים.
7. ילד הנראה עם מצב רוח ירוד ומפוחד.
8. ילד מסרב לנסוע בהסעה או בתחבורה ציבורית לבית הספר.
9. ילד המתעקש להגיע לבית הספר לא בדרך הרגילה בה מגיעים שאר הילדים.
10. הפרעות בשינה כמו חלומות מסוייטים ובכי.
11. סימני חבלה על גופו או בגדיו של הילד בהגיעו מהגן או בית הספר.
12. גניבת כסף מההורים או בקשות חוזרות ונשנות למתן כסף נוסף.
ילד שסובל מהצקות יכול לבטא את הדבר בדרכים רבות ושונות ולא תמיד יאמר זאת מפורשות. הסימנים הבאים יכולים להצביע על אותות שמשדר ילד הסובל מהצקות בגן או בבית הספר:
1. הילד לא מבקש לארח חברים בביתו.
2. נמנע מלהשתתף במסיבות ואירועים של כיתתו ואינו מוזמן אליהם.
3. סובל ממצבי רוח משתנים ומגיב בכעס ללא פרופורציה לסיטואציה.
4. מסרב ללכת לגן או לבית הספר.
5. מתלונן באופן קבוע על מיחושים (כאבי בטן, ראש וכד') לפני ההליכה לגן או לבית הספר.
6. ירידה בציונים ובלימודים.
7. ילד הנראה עם מצב רוח ירוד ומפוחד.
8. ילד מסרב לנסוע בהסעה או בתחבורה ציבורית לבית הספר.
9. ילד המתעקש להגיע לבית הספר לא בדרך הרגילה בה מגיעים שאר הילדים.
10. הפרעות בשינה כמו חלומות מסוייטים ובכי.
11. סימני חבלה על גופו או בגדיו של הילד בהגיעו מהגן או בית הספר.
12. גניבת כסף מההורים או בקשות חוזרות ונשנות למתן כסף נוסף.
איך לבנות זהות אינטרנטית בצורה נכונה?
הנה כמה כללים לבניית זהות אינטרנטית:
1. הגדרות ברורות בנוגע לעצמכם - הגדירו בצורה ברורה מאיזה רקע אתם ומה הערכים והיכולות שאתם מביאים עמכם.
2. היו אמתיים - בניית זהויות פיקטיביות תזיק לכם לטווח הארוך. אנשים ירצו אתכם בגלל אמינות.
3. קהל היעד - הגדרה ברורה של קהל היעד שלכם הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית.
4. תחומי עניין של קהל היעד - בדקו ועקבו אחר סוגיה זו.
5. בחירת רמות חשיפה - החליטו לאיזו דרגת חשיפה תגיעו בכל אתר מהאתרים השונים בהם אתר גולשים.
7. העלבות ופגיעות - הימנעו בכל דרך מפגיעה באחרים דרך הרשת.
8. עדכונים ונוכחות - שמרו על נוכחות מורגשת בפייסבוק ובטוייטר ע"י עדכונים לעתים תכופות.
9. גבולות חשיפה ופעילות - פעלו בריסון עצמי בכל הקשור לפעילות אינטרנטית, בכדי לא להיראות כמי שאובססיביים לגבי עצמם.
10. פעילות במישורים שונים - הציגו בלוגים ואתרים מקצועיים ולא רק פרופילים אישיים.
הנה כמה כללים לבניית זהות אינטרנטית:
1. הגדרות ברורות בנוגע לעצמכם - הגדירו בצורה ברורה מאיזה רקע אתם ומה הערכים והיכולות שאתם מביאים עמכם.
2. היו אמתיים - בניית זהויות פיקטיביות תזיק לכם לטווח הארוך. אנשים ירצו אתכם בגלל אמינות.
3. קהל היעד - הגדרה ברורה של קהל היעד שלכם הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית.
4. תחומי עניין של קהל היעד - בדקו ועקבו אחר סוגיה זו.
5. בחירת רמות חשיפה - החליטו לאיזו דרגת חשיפה תגיעו בכל אתר מהאתרים השונים בהם אתר גולשים.
7. העלבות ופגיעות - הימנעו בכל דרך מפגיעה באחרים דרך הרשת.
8. עדכונים ונוכחות - שמרו על נוכחות מורגשת בפייסבוק ובטוייטר ע"י עדכונים לעתים תכופות.
9. גבולות חשיפה ופעילות - פעלו בריסון עצמי בכל הקשור לפעילות אינטרנטית, בכדי לא להיראות כמי שאובססיביים לגבי עצמם.
10. פעילות במישורים שונים - הציגו בלוגים ואתרים מקצועיים ולא רק פרופילים אישיים.
איך להצליח בפייסבוק?
כדי לצבור פופולאריות טובה ולבנות רשת נכונה בפייסבוק הקפידו על כמה כללי יסוד:
1. תנו תיאור קצר של עצמכם.
2. שהתיאור יהיה שנון ומשווק אתכם.
3. הוסיפו תמונה "מוכרת" שלכם. אל תהיו יבשים.
4. כשאתם מגיבים לאחרים אל תהיו סטנדרטיים ואל תצאו ידי חובה, כי כבר עדיף לא להגיב. תנו תגובות משעשעות, נלהבות ומעוררות עניין.
5. אל תציפו את חבריכם ברשת בשטויות.
6. כשאתם מבקשים חברים הציגו נכון את התשובה לשאלה למה כדאי להיות חברים שלכם (המסיבות שלכם מגניבות, אתם עובדים על מיזם של מיליארדים או שאתם מאגניבים..)
תיהנו!
כדי לצבור פופולאריות טובה ולבנות רשת נכונה בפייסבוק הקפידו על כמה כללי יסוד:
1. תנו תיאור קצר של עצמכם.
2. שהתיאור יהיה שנון ומשווק אתכם.
3. הוסיפו תמונה "מוכרת" שלכם. אל תהיו יבשים.
4. כשאתם מגיבים לאחרים אל תהיו סטנדרטיים ואל תצאו ידי חובה, כי כבר עדיף לא להגיב. תנו תגובות משעשעות, נלהבות ומעוררות עניין.
5. אל תציפו את חבריכם ברשת בשטויות.
6. כשאתם מבקשים חברים הציגו נכון את התשובה לשאלה למה כדאי להיות חברים שלכם (המסיבות שלכם מגניבות, אתם עובדים על מיזם של מיליארדים או שאתם מאגניבים..)
תיהנו!
כיצד תימנעי ממערכות יחסים גרועות?
הנה 9 דרכים להימנע ממערכות יחסים כושלות:
1. השלב החשוב ביותר - מודעות לכך שאת מזמנת גברים כאלו לחייך. ד"ר זהר אלישבע רייך מציעה לנשים לעבוד על התפתחות אישית ונפרדות, גם עזרה מקצועית אפשרית אם את מתקשה לעשות זאת לבדך.
2. התמקדי בהיכרות עם בן הזוג. שימי לב למעשיו, לא רק לגינוניו. שאלי את השאלות הנכונות והחשובות: הרקע שלו, מערכות יחסים קודמות, משפחתו, חבריו. חשוב שיהיה מכנה משותף מלבד משיכה מינית.
3. אל תשקיעי בו יותר מדי, לי תום דותן מציעה לאישה לראות את עצמה כמתנה, לחשוב על עצמה כדבר הכי טוב שקרה למישהו אי פעם. נשים חושבות שככל שהן משקיעות בגבר יותר כך הוא יותר ירצה אותן, וזו תפיסה מוטעית בעיני לי תום דותן.
4. אילנה ארד לוין: "עלייך להשלים עם העובדה שלא תצליחי לשנות אותו. אנחנו יכולים לשנות הרגלים אצל בני זוג אבל לא דפוסים משמעותיים וקווי אופי".
5. אם הוא מודיע לך מראש שהוא לא מעוניין בקשר, ואת יודעת שאת רוצה קשר רציני - האמיני לכך. אמרי לו תודה והמשיכי לחפש מישהו שלא יפחד להודות שהוא מעוניין בזוגיות.
6. ברגע שאת תולה בבחור שפגשת את כל תקוותייך שהוא האחד והיחיד, יהיה לך קשה לראות את מי שהוא באמת. הרפי מכך.
7. הקיפי את עצמך בסביבה ידידותית - חברים וחברות, אם החשש שלך הוא מלהשאר בודדה.
8. אם הצורך בריגושים הוא החולשה שלך, נסי לתת צ'אנס להיכרויות שאין בהן דווקא ריגוש מהרגע הראשון.
9. הציבי לעצמך גבולות פנימיים. דעי איפה את מתחילה ונגמרת ואל תחפשי את הסיפוק שלך באמצעות אחר.
הנה 9 דרכים להימנע ממערכות יחסים כושלות:
1. השלב החשוב ביותר - מודעות לכך שאת מזמנת גברים כאלו לחייך. ד"ר זהר אלישבע רייך מציעה לנשים לעבוד על התפתחות אישית ונפרדות, גם עזרה מקצועית אפשרית אם את מתקשה לעשות זאת לבדך.
2. התמקדי בהיכרות עם בן הזוג. שימי לב למעשיו, לא רק לגינוניו. שאלי את השאלות הנכונות והחשובות: הרקע שלו, מערכות יחסים קודמות, משפחתו, חבריו. חשוב שיהיה מכנה משותף מלבד משיכה מינית.
3. אל תשקיעי בו יותר מדי, לי תום דותן מציעה לאישה לראות את עצמה כמתנה, לחשוב על עצמה כדבר הכי טוב שקרה למישהו אי פעם. נשים חושבות שככל שהן משקיעות בגבר יותר כך הוא יותר ירצה אותן, וזו תפיסה מוטעית בעיני לי תום דותן.
4. אילנה ארד לוין: "עלייך להשלים עם העובדה שלא תצליחי לשנות אותו. אנחנו יכולים לשנות הרגלים אצל בני זוג אבל לא דפוסים משמעותיים וקווי אופי".
5. אם הוא מודיע לך מראש שהוא לא מעוניין בקשר, ואת יודעת שאת רוצה קשר רציני - האמיני לכך. אמרי לו תודה והמשיכי לחפש מישהו שלא יפחד להודות שהוא מעוניין בזוגיות.
6. ברגע שאת תולה בבחור שפגשת את כל תקוותייך שהוא האחד והיחיד, יהיה לך קשה לראות את מי שהוא באמת. הרפי מכך.
7. הקיפי את עצמך בסביבה ידידותית - חברים וחברות, אם החשש שלך הוא מלהשאר בודדה.
8. אם הצורך בריגושים הוא החולשה שלך, נסי לתת צ'אנס להיכרויות שאין בהן דווקא ריגוש מהרגע הראשון.
9. הציבי לעצמך גבולות פנימיים. דעי איפה את מתחילה ונגמרת ואל תחפשי את הסיפוק שלך באמצעות אחר.
איך לחנך ילד לא להיות עריץ?
כדי לחנך ילדים נעימים ולא דיקטטורים קטנים, הקפידו על הדברים הבאים:
1. הגדרות תפקידים ברורות באופן כזה שילד מבין מה הוא אמור לעשות ומה התוצאה שלא יעשה זאת.
2. מתן משימות ברות יישום לילדים.
3. החלטות ברורות בנוגע לכללים בבית (כגון הזמן המותר לצפייה בטלוויזיה, הזמן ללכת לישון וכו').
4. כללי התנהגות ברורים בשהייה מחוץ לבית.
5. לאפשר שיח משפחתי, בו מותר ורצוי לדון על נושאים מסויימים, תוך חיפוש פתרונות במשותף.
6. על ההורים להחליט מראש על תגובות למצבים היוצאים משליטה או שלא התרחשו לפי החלטתם.
7. תנו גיבוי זה לזה בכל מקרה.
8. חיזוקים חיוביים אינם מובנים מאליהם - אל תמעיטו בהם.
9. התעלמו מהתנהגות לא רצויה שמטרתה רק להשיג עוד תשומת לב מכם ובכדי שלא למלא אחר מה שביקשתם.
10. להמשיך, תמיד, להקפיד על הכללים ולא להרפות גם כשנראה שהכל כמו שצריך. ההרגל והדבקות בהתנהגות טובה לא פחות חשוב מההתנהגות עצמה.
כדי לחנך ילדים נעימים ולא דיקטטורים קטנים, הקפידו על הדברים הבאים:
1. הגדרות תפקידים ברורות באופן כזה שילד מבין מה הוא אמור לעשות ומה התוצאה שלא יעשה זאת.
2. מתן משימות ברות יישום לילדים.
3. החלטות ברורות בנוגע לכללים בבית (כגון הזמן המותר לצפייה בטלוויזיה, הזמן ללכת לישון וכו').
4. כללי התנהגות ברורים בשהייה מחוץ לבית.
5. לאפשר שיח משפחתי, בו מותר ורצוי לדון על נושאים מסויימים, תוך חיפוש פתרונות במשותף.
6. על ההורים להחליט מראש על תגובות למצבים היוצאים משליטה או שלא התרחשו לפי החלטתם.
7. תנו גיבוי זה לזה בכל מקרה.
8. חיזוקים חיוביים אינם מובנים מאליהם - אל תמעיטו בהם.
9. התעלמו מהתנהגות לא רצויה שמטרתה רק להשיג עוד תשומת לב מכם ובכדי שלא למלא אחר מה שביקשתם.
10. להמשיך, תמיד, להקפיד על הכללים ולא להרפות גם כשנראה שהכל כמו שצריך. ההרגל והדבקות בהתנהגות טובה לא פחות חשוב מההתנהגות עצמה.
איך להתנהל נכון מול חברת תקשורת?
בכדי להתנהל נכון מול חברת תקשורת חשוב להקפיד על הכללים הבאים:
1. קראו בקפידה את כל סעיפי החוזה ועל תסתמכו על הבטחות בע"פ של סוכנים או נציגי מכירות.
2. ערכו השוואות מחירים בין חבילות זהות בחברות השונות.
3. וודאו מה תוקף המבצע בו בחרתם.
4. בדקו בקפידה חשבוניות , לא פעם מתגלים חיובים כפולים, חיובים עבור שירות שלא ניתן, טעויות שונות בגביית מע"מ, גביית בתעריף שלא סוכם עליו בחוזה או אי מתן זיכויים להם אתם זכאים.
5. הקפידו על פניה בכתב בבקשות ניתוק ואל תסתפקו אף פעם רק בשיחה טלפונית, כמו כן הקפידו לשמור את אותה בקשה כתובה לצורך בעיות עתידיות.
6. במידה וחויבתם בסכום שגוי צרו קשר עם שרות הלקוחות של החברה ודרשו לקבל החזר כספי, חברות התקשורת צריכות לספק תשובה כתובה עד 21 יום מיום פנייתכם.
בכדי להתנהל נכון מול חברת תקשורת חשוב להקפיד על הכללים הבאים:
1. קראו בקפידה את כל סעיפי החוזה ועל תסתמכו על הבטחות בע"פ של סוכנים או נציגי מכירות.
2. ערכו השוואות מחירים בין חבילות זהות בחברות השונות.
3. וודאו מה תוקף המבצע בו בחרתם.
4. בדקו בקפידה חשבוניות , לא פעם מתגלים חיובים כפולים, חיובים עבור שירות שלא ניתן, טעויות שונות בגביית מע"מ, גביית בתעריף שלא סוכם עליו בחוזה או אי מתן זיכויים להם אתם זכאים.
5. הקפידו על פניה בכתב בבקשות ניתוק ואל תסתפקו אף פעם רק בשיחה טלפונית, כמו כן הקפידו לשמור את אותה בקשה כתובה לצורך בעיות עתידיות.
6. במידה וחויבתם בסכום שגוי צרו קשר עם שרות הלקוחות של החברה ודרשו לקבל החזר כספי, חברות התקשורת צריכות לספק תשובה כתובה עד 21 יום מיום פנייתכם.
האם להתערב בבחירת בן/בת הזוג של המתבגר/ת שלנו?
שאלת ההתערבות בבחירת בני הזוג של המתבגרים אינה קלה. מצד אחד, ישנו רצון להשפיע ולכוון לבחירה שתהיה מקובלת גם על ההורים ומהצד השני עומד הרצון לחופש הכמעט מוחלט שיש להם בבחירת חיי החברה שלהם, כולל בני זוג.
כדאי לנקוט בכמה דרכים "טקטיות" על מנת להיות מעורבים, אך ללא כפיה:
1. למרות החשש וייתכן שאף הרתיעה הראשונית - תנו הזדמנות, אל תפסלו.
2. דברו עם המתבגר על בן/בת הזוג,בררו לגבי תחביבים, בילויים, חיי חברה (במיוחד אם יש פער גילאים משמעותי), עישון, לימודים וכו' - ונסו שה"חקירה" הזו תעשה ברוח טובה ומתוך עניין אמיתי.
3. בקשו להזמין אותו לביתכם. כך תתנו הרגשה טובה יותר לילדכם, אך גם תוכלו להכיר ולהתרשם.
4. במידה ואתם מתרשמים שיש שינוי בהתנהגות או בהרגלים של ילדכם ונראה לכם שהם נובעים מהקשר, דברו אתו או אתה והביעו את דעתכם, אולם אל תיכפו פרידה או ניתוק.
5. התערבות חד משמעית מצדכם צריכה להיות רק במקרים שאתם מזהים אלימות, תוקפנות, ניצול, סמים או כל גורם אחר שמסכן את הנער/ה.
שאלת ההתערבות בבחירת בני הזוג של המתבגרים אינה קלה. מצד אחד, ישנו רצון להשפיע ולכוון לבחירה שתהיה מקובלת גם על ההורים ומהצד השני עומד הרצון לחופש הכמעט מוחלט שיש להם בבחירת חיי החברה שלהם, כולל בני זוג.
כדאי לנקוט בכמה דרכים "טקטיות" על מנת להיות מעורבים, אך ללא כפיה:
1. למרות החשש וייתכן שאף הרתיעה הראשונית - תנו הזדמנות, אל תפסלו.
2. דברו עם המתבגר על בן/בת הזוג,בררו לגבי תחביבים, בילויים, חיי חברה (במיוחד אם יש פער גילאים משמעותי), עישון, לימודים וכו' - ונסו שה"חקירה" הזו תעשה ברוח טובה ומתוך עניין אמיתי.
3. בקשו להזמין אותו לביתכם. כך תתנו הרגשה טובה יותר לילדכם, אך גם תוכלו להכיר ולהתרשם.
4. במידה ואתם מתרשמים שיש שינוי בהתנהגות או בהרגלים של ילדכם ונראה לכם שהם נובעים מהקשר, דברו אתו או אתה והביעו את דעתכם, אולם אל תיכפו פרידה או ניתוק.
5. התערבות חד משמעית מצדכם צריכה להיות רק במקרים שאתם מזהים אלימות, תוקפנות, ניצול, סמים או כל גורם אחר שמסכן את הנער/ה.
איפה יש מרכז סיוע לצעירים במצבי משבר?
סיוע לצעירים במצבי משבר ניתן למצוא במרפאת שחר של המרכז הרפואי ע"ש שיבא ושל אוניברסיטת בר-אילן, מטרתה זיהוי והתערבות מוקדמת בקרב אוכלוסייה צעירה, בגילאי 18-30. המרפאה מסייעת למצבים הבאים:
חרדה, עצבנות ודיכאון.
קושי בריכוז או בזיכרון.
שינויים בתוכן החשיבה, כמו עיסוק יתר ברעיונות מוזרים.
הפרעות בשינה או אובדן אנרגיה.
נסיגה חברתית - במצבים כגון הסתגרות בבית, איבוד עניין בתחביבים ובמפגשים חברתיים.
ירידה בתפקוד, לעיתים עד מצב של נשירה מביה"ס או קושי לתפקד במקום
העבודה או בצבא.
סיוע לצעירים במצבי משבר ניתן למצוא במרפאת שחר של המרכז הרפואי ע"ש שיבא ושל אוניברסיטת בר-אילן, מטרתה זיהוי והתערבות מוקדמת בקרב אוכלוסייה צעירה, בגילאי 18-30. המרפאה מסייעת למצבים הבאים:
חרדה, עצבנות ודיכאון.
קושי בריכוז או בזיכרון.
שינויים בתוכן החשיבה, כמו עיסוק יתר ברעיונות מוזרים.
הפרעות בשינה או אובדן אנרגיה.
נסיגה חברתית - במצבים כגון הסתגרות בבית, איבוד עניין בתחביבים ובמפגשים חברתיים.
ירידה בתפקוד, לעיתים עד מצב של נשירה מביה"ס או קושי לתפקד במקום
העבודה או בצבא.
איך לשמור על הפרטיות בפייסבוק?
עם כל הצער שבדבר, אל תצרפו כל מי שעברתם פעם לידו ברחוב או פגשתם במסיבה להיות חבר שלכם.
ברשתות חברתיות ובמיוחד בפייסבוק, אין אבחנה בין "מכרים" ל"חברים" ולכן אנשים כאלה יהיו בעלי גישה וחשיפה לפרטים אישיים שאותם אתם יכולים ורוצים לחשוף בפני חברים אך לא בפני סתם מכר.
מכאן שעליכם "ללכת לחפש את החברים שלכם".. ורק אותם!
במצב כזה, כדאי לשים לב היטב את מי מוצאת האפשרות "Find Your Friends" שעושה סריקה בספר הכתובות של תוכנת הדואר האלקטרוני שלכם ומחפשת מי נמצא בפייסבוק, כך שתוכלו "להציע לו חברות". שימו לב היטב מי האנשים הללו.
עם כל הצער שבדבר, אל תצרפו כל מי שעברתם פעם לידו ברחוב או פגשתם במסיבה להיות חבר שלכם.
ברשתות חברתיות ובמיוחד בפייסבוק, אין אבחנה בין "מכרים" ל"חברים" ולכן אנשים כאלה יהיו בעלי גישה וחשיפה לפרטים אישיים שאותם אתם יכולים ורוצים לחשוף בפני חברים אך לא בפני סתם מכר.
מכאן שעליכם "ללכת לחפש את החברים שלכם".. ורק אותם!
במצב כזה, כדאי לשים לב היטב את מי מוצאת האפשרות "Find Your Friends" שעושה סריקה בספר הכתובות של תוכנת הדואר האלקטרוני שלכם ומחפשת מי נמצא בפייסבוק, כך שתוכלו "להציע לו חברות". שימו לב היטב מי האנשים הללו.
בכמה כסף לקנות מתנה לחבר או חברה ליום ההולדת?
בכמה לקנות מתנה?
כולנו היינו רוצים לפנק את חברינו במתנות יקרות ובעלות משמעות. הנה כמה הצעות שיסייעו לקנות מתנה טובה והגיונית, מבלי למשכן את חשבון הבנק של ההורים:
1. אל תקנו מתנה ביותר ממחצית דמי הכיס השבועיים שלכם!
2. רוצים לקנות מתנה יקרה שהחבר או החברה הביעו במפורש או ברמז את רצונם בו? התארגנו כמה חבר'ה וקנו ביחד את המתנה היקרה. כך תרויחו פעמיים - גם התודה לכם תהיה עצומה וגם תימנעו מלקנות משהו חסר שימוש וחסר ערך אמיתי למקבל/ת.
3. העדיפו לתת תלוש קנייה או מתנה שניתן להחליף, על מתנה שהמקבל נתקע איתה..
4. רוצים לקנות ספר או דיסק? עדיף לברר קודם עם המקבל איזה הוא רוצה. הרבה פחות מוצלח זה לתת משהו שסתם דחפתם לו, עם פתק החלפה. הכי פחות מוצלח - לתת סתם ועוד בלי פתק החלפה.
5. לעיתים קרובות, אם אין כסף או קיבלתם עונש מההורים, עדיף להכין משהו בעצמכם, מתנה שלוקחת בחשבון את מי שמקבל ומותאמת לו במיוחד (סלסלת ממתקים שהם אוהבים, דיסק אוסף של שירים שהם אוהבים וכדומה) ולהדגיש שהכנתם במיוחד בשבילם. מי שחכם - יעריך את זה יותר מכסף שנזרק על שטות מצועצעת..
..ומי שלא חכם - זבש"ו ורצוי להחליפו (כדברי האימרה החכמה: "הראה לי מי חברך ואומר לך מי אתה..")
- והכי חשוב, מתנה צריכה להיות ארוזה יפה ובהשקעה, לאו דווקא כספית, של תשומת לב. השקיעו באריזה - לעיתים קרובות, היא תאמר לא פחות, כמה אתם אוהבים ומעריכים את המקבל/ת.
מזל טוב!
כולנו היינו רוצים לפנק את חברינו במתנות יקרות ובעלות משמעות. הנה כמה הצעות שיסייעו לקנות מתנה טובה והגיונית, מבלי למשכן את חשבון הבנק של ההורים:
1. אל תקנו מתנה ביותר ממחצית דמי הכיס השבועיים שלכם!
2. רוצים לקנות מתנה יקרה שהחבר או החברה הביעו במפורש או ברמז את רצונם בו? התארגנו כמה חבר'ה וקנו ביחד את המתנה היקרה. כך תרויחו פעמיים - גם התודה לכם תהיה עצומה וגם תימנעו מלקנות משהו חסר שימוש וחסר ערך אמיתי למקבל/ת.
3. העדיפו לתת תלוש קנייה או מתנה שניתן להחליף, על מתנה שהמקבל נתקע איתה..
4. רוצים לקנות ספר או דיסק? עדיף לברר קודם עם המקבל איזה הוא רוצה. הרבה פחות מוצלח זה לתת משהו שסתם דחפתם לו, עם פתק החלפה. הכי פחות מוצלח - לתת סתם ועוד בלי פתק החלפה.
5. לעיתים קרובות, אם אין כסף או קיבלתם עונש מההורים, עדיף להכין משהו בעצמכם, מתנה שלוקחת בחשבון את מי שמקבל ומותאמת לו במיוחד (סלסלת ממתקים שהם אוהבים, דיסק אוסף של שירים שהם אוהבים וכדומה) ולהדגיש שהכנתם במיוחד בשבילם. מי שחכם - יעריך את זה יותר מכסף שנזרק על שטות מצועצעת..
..ומי שלא חכם - זבש"ו ורצוי להחליפו (כדברי האימרה החכמה: "הראה לי מי חברך ואומר לך מי אתה..")
- והכי חשוב, מתנה צריכה להיות ארוזה יפה ובהשקעה, לאו דווקא כספית, של תשומת לב. השקיעו באריזה - לעיתים קרובות, היא תאמר לא פחות, כמה אתם אוהבים ומעריכים את המקבל/ת.
מזל טוב!
באילו נושאים יש להציב גבולות לילדים?
הגבולות שיש להציב לילדינו נוגעים לדברים הבאים:
1. חיים בחברה (לא לפגוע באחרים)
2. שמירה על ביטחונם ובריאותם (לא לסכן עצמם)
3. הערכים שבהם אנו דוגלים (לגבי התנהגות בחברה, תכנים שצורכים ונחשפים להם ועוד).
4. חשוב להתנהל מול ילדינו בעקביות, אסרטיביות, שליטה עצמית, דוגמא אישית ואמפתיה לקושי שבמשמעת, שאנו דורשים מהם, אך ללא פשרות באשר לה.
הגבולות שיש להציב לילדינו נוגעים לדברים הבאים:
1. חיים בחברה (לא לפגוע באחרים)
2. שמירה על ביטחונם ובריאותם (לא לסכן עצמם)
3. הערכים שבהם אנו דוגלים (לגבי התנהגות בחברה, תכנים שצורכים ונחשפים להם ועוד).
4. חשוב להתנהל מול ילדינו בעקביות, אסרטיביות, שליטה עצמית, דוגמא אישית ואמפתיה לקושי שבמשמעת, שאנו דורשים מהם, אך ללא פשרות באשר לה.
באיזה אתר אפשר להיעזר לכתיבת מכתבים למערכת של העיתונים החשובים בעולם?
אם אתם דוברי אנגלית רהוטה ומעוניינים לכתוב מכתבים לעורכי העיתונים החשובים בעולם, האתר publishaletter.com יאפשר לכם לשלוח ממקום אחד מכתבים למערכת של מאות עיתונים חשובים יותר ופחות (כולל מקומונים) ולזכות לראות את מכתביכם מפורסמים בעיתון או לפחות משפיעים על סדר היום של המערכת שלו.
בנוסף, תוכלו לבחור שהמכתבים יוצגו באתר לכל המעוניין (מה שיוצר קהילה פוליטית ומעורבת של כותבים) מיידית או לאחר 7 ימים, כדי לתת הזדמנות למכתב להופיע בעיתון עצמו קודם.
אם אתם דוברי אנגלית רהוטה ומעוניינים לכתוב מכתבים לעורכי העיתונים החשובים בעולם, האתר publishaletter.com יאפשר לכם לשלוח ממקום אחד מכתבים למערכת של מאות עיתונים חשובים יותר ופחות (כולל מקומונים) ולזכות לראות את מכתביכם מפורסמים בעיתון או לפחות משפיעים על סדר היום של המערכת שלו.
בנוסף, תוכלו לבחור שהמכתבים יוצגו באתר לכל המעוניין (מה שיוצר קהילה פוליטית ומעורבת של כותבים) מיידית או לאחר 7 ימים, כדי לתת הזדמנות למכתב להופיע בעיתון עצמו קודם.
כיצד חיוך קטן הופך את היום ליום שלך?
טיפ יומי! לחייך ולהאיר פנים למי שנקרה בדרכנו. אל תחכו שיאמר שלום, אמרו כמה מילים טובות וכנות. מסתבר מחקרית שלתת מחמאות כנות משפר את מערכת החיסון של נותן המחמאה ושל מקבלה.
כשאנו פוגשים את האדם שאנחנו רוצים להחמיא לו, ננסה למצוא בו את הטוב ולומר לו זאת. ראשית, זה מחזק את יכולתנו לראות את החלק המואר של הקיום, ושנית למצוא את הטוב באדם שאנחנו קצת פחות מחבבים. זה מסייע להפחית את הכעס שלנו ולשפר את מערכות היחסים שלנו.
שימו לב.. המחמאות צריכות להיות כנות..
טיפ יומי! לחייך ולהאיר פנים למי שנקרה בדרכנו. אל תחכו שיאמר שלום, אמרו כמה מילים טובות וכנות. מסתבר מחקרית שלתת מחמאות כנות משפר את מערכת החיסון של נותן המחמאה ושל מקבלה.
כשאנו פוגשים את האדם שאנחנו רוצים להחמיא לו, ננסה למצוא בו את הטוב ולומר לו זאת. ראשית, זה מחזק את יכולתנו לראות את החלק המואר של הקיום, ושנית למצוא את הטוב באדם שאנחנו קצת פחות מחבבים. זה מסייע להפחית את הכעס שלנו ולשפר את מערכות היחסים שלנו.
שימו לב.. המחמאות צריכות להיות כנות..