» «
לימודים
אילו הרגלי למידה של ילדים כדאי לאמץ?


למידה טובה של ילדים היא לאו דווקא מה שהרגילו או חינכו אותנו אליו. כדאי לקחת בחשבון גם את הדברים הבאים בהרגלי הלמידה של הילדים:

1. לימוד למבחן דווקא מחזק את הלמידה ואם לומדים לו לעתים קרובות זה בהחלט עוזר ולא אומר שהחומר ישכח במהרה.

2. מעבר לחדר אחר עשוי להשפיע לטובה על הטמעתו של החומר הנלמד ולסייע ביצירת אסוציאציות חדשות שיעזרו בכך. רצוי לא להכריח את הילדים, אם כן, לשבת רק ליד שולחן הכתיבה שלהם. התגמשו וראו שיש לכך השפעה טובה על הלמידה.

3. למידה עם מוסיקה עוזרת לילדים לבודד עצמם מרעש מסביבתם. אל תתעקשו שילמדו בשקט גמור ואם זאת רצוי שמוסיקת הרקע לא תהיה תוכניות טלוויזיה של ילדים ונוער.

4. הפסקות בלימודים חשובות, במיוחד אם הלימוד נמשך שעות רבות.

5. כדאי ללמוד כמה נושאים במקביל ולאו דווקא נושא אחד החוזר על עצמו ומצמצם את ההבנה והופך את הלמידה אוטומטית.

6. שינון הוא חשוב ואינו מילה גסה ונחלת העבר.
שיעורי בית
איך לסייע לילד בהכנת השיעורים?



כך תסייעו לילדכם בהכנת שיעורי בית:

1. הקפידו שבכיתה הוא רושם ביומן את שיעורי הבית שלו.

2. חשוב להזכיר לו להכין את השיעורים בבית.

3. עזרו לו לארגן את המשימות לפי מועדי השיעורים או ההגשה והרגילו אותו לארגון זמן שכזה.

4. הניחו לו להראות לכם את תשובותיו אם הוא מבקש זאת ועיינו בהן בכובד ראש - אם הוא פנה אליכם הרי שהערכתכם חשובה לו ותחזק את בטחונו.

5. אל תעירו על אי הכנת שיעורים אלא אם כן היא הופכת לקבועה.

6. במידה והוא זקוק למבוגר שישב אתו על השיעורים - מצאו את הזמן לכך או מצאו מי שיוכל לעשות זאת, אך אל תיקחו על עצמכם את הכנת שיעוריו או השגה של חומרים או מקורות שהוא אמור לחפש.
תכנות
איזו שפת תכנות כדאי ללמוד היום?


ב-2018 שפת התכנות הכי קלה, מכניסה ופופולרית, מבחינת קהילה ודרושה לחברות הייטק היא Python. השפה הזו הגיעה מהאקדמיה ובזכות הפשטות, התמציתיות והפונקציונליות שלה היא הצליחה לכבוש את התעשייה.

מרבית הפיתוחים של גוגל, אינסטגרם ויוטיוב הם רק חלק קטן מהפיתוחים שנעשו בפייתון. מדובר בפצצה של שימושיות ויכולות, שהיא גם אחת השפות הקלות שיש.

הנה סרטון עם השוואה של 5 השפות הכי מומלצות ובראשן, כאמור, פייתון.

ואגב, בסוף הסרטון יש לו לינק לקורס שהוא מלמד, של Python.


הנה:

https://youtu.be/f3EbDbm8XqY
לימוד עצמי
איזה אתר מאפשר ליצור לעצמך ולאחרים מבחנים קטנים לתרגול נושאים?


האתר quizlet מאפשר למשתמש להכין סוגי כלים שונים ללימוד ותרגול נושאים, בעיקר לימוד שפות, אם כי לא רק. בין הכלים ש-Quizlet מאפשר ליצור:

Flashcards - כרטיסיות לימוד
Learn - תרגול של אוצר מילים מוגדר
Scatter - צריך לגרור מילים לפירוש שלהן
Speller - הכתבה. צריך לכתוב כל מילה שמושמעת
Test - מבחן עצמי עם ציון בסופו
RaceSpace - משחק תרגול שבו הקלדת מילים לפני שהן נעלמות נותנת נקודות.


כאמור, האתר מעולה ללימוד מילים בשפות שונות והוא תומך ברבות מהן, כולל אנגלית, רוסית, ערבית, צרפתית ועוד.

לימודים

לימודים
עשרת הטיפים שיעזרו לכם להתמודד בהצלחה?
מהי בחינת ה-USMLE?

בחינת ה-USMLE (United States Medical Licensing Examination) היא בחינת הרישוי האמריקאי לרופאים. מטרתה של בחינת ה-USMLE הינה לשמש כמבחן רישוי לכל מי שמעוניין לעבוד כרופא בארה"ב. כל סטודנט לרפואה או רופא בארה"ב בעולם המעוניין לעבוד כרופא בארה"ב חייב לעבור מבחן זה על מנת לקבל את רישיונו. רופאים וסטודנטים רבים מחוץ לארה"ב נבחנים במבחן זה על מנת לעשות התמחות והתמחות-על בארה"ב, או על מנת להגר לארה"ב.

יועצות הלימודים והמורים של בית הספר האמריקאי ריכזו עבורכם כאן מספר טיפים להצלחה בבחינה.


טיפ מספר 1
האסטרטגיה הטובה ביותר להכנה למבחן היא תרגול שאלות. תרגל מבחנים לדוגמא ומאגרי שאלות על מנת לראות היכן נמצאות נקודות החולשה שלך. אחרי שמצאת את התחומים בהם אתה מתקשה, התמקד בנקודות אלו במהלך הלימוד.


טיפ מספר 2
כדאי להתקשר לקבוע תור למבחן כמה שיותר מהר לאחר קבלת אישור הרישום. המרכז לנבחנים מתמלא במהירות, במיוחד בתקופות העמוסות יותר, ממאי עד יוני, ומנובמבר עד דצמבר.



טיפ מספר 3
המנע מבעיות בזיהוי! בהגיעך למרכז המבחנים, עליך להביא בנוסף לאישור רישום (scheduling permit), תעודה מזהה עם תמונה וחתימה – למשל, תעודת זהות, פספורט או רישיון נהיגה. על התעודה המזהה להיות בתוקף. על השם בתעודה המזהה להיות זהה לשם על אישור הרישום. אם יש תמונה אך אין חתימה שלך, יש להביא תעודה מזהה נוספת שמכילה חתימה, כגון כרטיס אשראי.


טיפ מספר 4
בזמן המבחן, קרא את השאלה, וחשוב על התשובה בעצמך לפני קריאת התשובות האפשריות. כך המסיחים לא יבלבלו אותך, ולא תבחר בתשובה שאינה התשובה הנכונה ביותר.


טיפ מספר 5
האינסטינקט הראשון שלך כמעט בדרך כלל צודק! אל תחזור אחורה לשנות תשובות אלא אם לא הבנת את השאלה בפעם הראשונה, או אם שאלה בהמשך מבהירה לך את התשובה הנכונה.


טיפ מספר 6
אם נתקלת בשאלה קשה מאד, דלג עליה, עבור הלאה, וחזור אליה אם יש זמן בהמשך. כך תפתור מיד את השאלות שאתה יודע וביטחונך העצמי בידע שלך יגדל. לעולם אל תשאיר שאלה לא פתורה. כדאי לנסות לשלול כמה שיותר מסיחים ולנחש ניחוש מחושב.


טיפ מספר 7
לרשותך יעמדו מינימום 45 דקות של הפסקה. תוכל לצאת להפסקה לפי רצונך במשך המבחן. אם תתאמן בבית על השאלות הממוחשבות, לא תצטרך את יחידת ההדרכה שאורכה רבע שעה, ותוכל לדלג עליה. הזמן יתווסף לזמן ההפסקות שלך.


טיפ מספר 8
כדאי לעקוב אחרי הזמן שנותר לכל יחידה, ואחרי הזמן שנותר להפסקות. מותר לצאת להפסקה בין יחידות בלבד. לאחר שתסיים ותקליק לצאת מהיחידה, המחשב יראה מסך הפסקה. בשלב זה תוכל לקום ולצאת להפסקה. אם תקום ממקומך באמצע יחידה, המבחן ייפסל.


טיפ מספר 9
מומלץ להגיע למרכז הנבחנים לפחות 1/2 שעה לפני זמן המבחן שנקבע לך. אסור להכניס שום דבר לחדר הבחינה, למעט הבגדים שעליך ושעון אנלוגי (אסור להכניס שעון דיגיטאלי.) תקבל לוקר לאחסון חפציך בזמן הבחינה.


טיפ מספר 10
כדאי להביא אוכל למבחן. כך לא תצטרך ללכת לחפש מקום לקנות אוכל על חשבון ההפסקה. כדאי גם ללבוש סוודר למקרה שקר בחדר...
לימודים
איך להתנהג בבית הספר?
איך כדאי להתנהג בכיתה, כדי להצליח בלימודים?

הנה 7 דברים שכדאי להקפיד עליהם בהתנהגות והתנהלות בבית הספר:

1. אל תהיו חכמולוגים - אולי כמה תלמידים יעריצו את החוצפה או השנינות שלכם אבל את המחיר תשלמו לבד (מה לעשות - גם מורים הם בני אדם..).

2. הראו למורים שאתם מתאמצים ומשתדלים ללמוד - מורים מעריכים ומחזקים את מי שמשתדל, לעיתים קרובות הרבה יותר מאשר את המצליחים האוטומטיים, הגאונים של הכיתה (כי מי שמשתדל ומצליח מעיד על היכולת של המורה שלו).

3. בקשו עזרה כשאתם צריכים (ואולי לעיתים גם אם לא) - כדי לחזק את הקשר עם המורים ואת האמפטיה כלפיכם.

4. תנו למורים מחמאות והעריכו אותם. אל תתחנפו או תתלקקו עליהם (הם מרגישים בכשאתם עושים זאת..) אך היו רגישים ואוהדים כלפיהם וכלפי שיעורים מעניינים שנתנו, פעילות שהם יזמו וכדומה. יחס כזה יחזור אליכם בטוב.

5. פישלתם? - דעו להתנצל. זה יעמיד אתכם כבוגרים ובעלי יכולת להודות בטעות.

6. נצלו טיולים, פעילות אחה"צ ומפגשים אקראיים כדי לשוחח עם מורה על נושאים שמחוץ לחומר הלימוד, כולל העולם, החברה וכדומה. זה יחבר אתכם אל המורה ויחייב אותו לגלות כלפיכם יחס מיוחד וטוב יותר, בשל הקירבה והקשר הבלתי אמצעי שיצרתם.

7. קחו אחריות, טלו על עצמכם משימות ועימדו בהן, כי מורים מעריכים תכונות כאלה ויודעים לחזק את מי שנוהג כך, גם אם מצבו בלימודים לא מזהיר.
מבחנים
מהם עשרת הטיפים שיעזרו לכם להתמודד בהצלחה במבחנים פסיכוטנים?


בחינת ה-SAT הנה בחינה פסיכוטכנית, אשר נועדה לסייע לוועדות הקבלה לתואר ראשון וגופים נוספים בהליכי המיון השונים. וועדות קבלה רבות לתואר ראשון דורשות את מעבר מבחן ה-SAT כחלק מתהליך הקבלה, וזאת משום שהמבחן מהווה עבורן מדד משותף, אשר לפיו ניתן להשוות בין כישורי המועמדים השונים, ולדרגם בהתאם לרמתם במבחן. מטרת המבחן היא להעריך את כישורי המועמדים, ומתמקד בעיקר בבחינת היכולת המילולית, הכמותית וכישורי הכתיבה האנליטית (כישורים אשר נרכשים לאורך זמן).


יועצות הלימודים והמורים של בית הספר האמריקאי ריכזו עבורכם כאן מספר טיפים להצלחה בבחינה, הנה הם:

1. הכירו את הוראות הבחינה כבר מהיום. הכרת הוראות הבחינה לפני הבחינה עצמה תחסוך לכם זמן רב בבחינה עצמה, מאחר וקריאת הוראות הבחינה נעשית על חשבון הבחינה עצמה.


2. ענו תחילה על השאלות הקלות. סמנו את השאלות שדילגתם עליהן בחוברת הבחינה על מנת לזהות אותם ולחזור אליהן בקלות בסוף הפרק.


3. מלאו את דף התשובות בזהירות. את דף התשובות קורא מחשב ולא בן אדם. אם עשיתם טעות ודילגתם על שאלה מסוים, המחשב לא יוכל להבין שמדובר בטעות, וכל שאר השאלות בפרק יחשבו כלא נכונות. בנוסף, יש להיזהר שלא לקשקש על דף התשובות. המחשב שקורא את התשובות לא יכול להבחין בין תשובה נכונה לקשקוש.


4. מאוד חשוב להבין את שיטת הניקוד. תשובות נכונות נותנות נקודות. תשובות שגויות מורידות ניקוד חלקי (רבע נקודה או שליש נקודה). לא מורידים נקודות על שאלות שבהן לא ניתן תשובה, ולא על שאלות שגויות בפרק שבו יש להכניס תשובה לטבלה.


5. אין לשהות יותר מדי זמן על שאלה אחת. על השאלות הקלות ניתן בדרך כלל לענות תוך שניות ספורות, אבל יש לנסות להימנע מעיקוב על השאלות הקשות יותר מדקה או שניים.


6. זכרו כי מבחן ה-SAT כולל סדרה של מבחנים קצרים מתוזמנים. עקבו אחרי הזמן שניתן לכל פרק וכמה זמן נותר עד סופו. רצוי להביא שעון לבחינה (אסור שעון מעורר) מכיוון שיכול להיות שלא תוכלו לראות את השעון בחדר הבחינה.


7. מאוד מאוד חשוב לקרוא את כל השאלה בעיון ולענות רק על השאלה הנשאלת. אנשים רבים טועים ועונים על שאלות שראו בתרגולים בעת ההכנה לבחינה.


8. כל השאלות בבחינה מקבלות ניקוד זהה. לא משנה אם הם שאלות קשות או קלות. לכן, אם הגעתם לסופו של פרק ומתחיל להיגמר לכם הזמן, ואתם מתקשים עם השאלות האחרונות, עדיף להשאיר אותם ללא מענה ולבדוק את תשובותיכם בשאלות בתחילת הפרק ובאמצע.


9. אם אין לכם מושג מה התשובה לשאלה מסוימת – דלגו עליה. הבחינה בנויה כך שתשובה שגויה מורידה הרבה יותר נקודות מאשר אי מתן תשובה. כתוצאה מכך, ניחושים פרועים לא יעזרו לכם, ואפילו יזיקו מאוד.


10. אל תשנו את התשובה שלכם אלא אם כן אתם בטוחים שטעיתם. אם בכל זאת אתם חייבים לשנות את תשובתכם, מחקו היטב את התשובה המקורית על מנת להימנע מכך שהמחשב יחשוב שסימנתם שתי תשובות.
שיעורי בית
מה לעשות אם ילדי מתקשר אלי שוב ושוב לעבודה עם שאלות על שיעורי בית?


כאשר הילד מתקשר פעמים רבות לעבודה ומבקש את עזרתנו בשאלות משיעורי הבת, אנו עומדים במצב לא נוח הן מבחינת העבודה והן מול ילדנו עצמו.

עצתנו היא לקבוע עם הילד כללים לגבי התקשרותו אלינו לעבודה. להעביר את התחושה שאנו זמינים, פנויים ורוצים לדעת היכן הוא ומה הוא עושה, אך הוא צריך להבין שישנם דברים שלא נוכל לטפל בהם דרך הטלפון מהעבודה.

כדאי לסכם אתו, לדוגמה, שכחצי שעה לאחר חזרתכם הביתה, תשבו אתו על שיעורי הבית.

ניתן גם לסכם אתו שבזמן העדרכם יעשה את כל מה שהצליח להתמודד אתו ואתם תשבו אתו אחר כך, על כל מה שהוא התקשה להכין לבדו.

כאשר יש סיכומים ברורים ואתם, כהורים, מצליחים לעמוד בהם, אין סיבה שהילד לא "יישר קו" אתכם.


חינוך
איך להגיב לכשלון של ילדי בלימודים?


כשהילד נכשל בלימודיו, כדאי לקחת את הכשלון לצד החיובי ולא לחזק את תחושת העלבון ממנו. באופן כללי צריך לעודדו להמשיך ולהשקיע מאמץ ולא להתחשב רק בהישגים שבאים לידי ביטוי בציון. ובאמת, אם הוא ילד הישגי באופיו הרי שנעודד אותו להתמודד עם הכשלון בדרך חיובית ובונה ויש לחזקו ברגעיו הקשים ולהסביר שהציונים הם באמת לא הכל. עליו להתרגל שכשלון הוא אופציה אפשרית גם במידה שהמאמץ שהושקע והכשרון גדולים. לעומת זאת, במקרה של ילד שאיננו שאפתן, נצטרך דווקא לעודדו לקחת את הכשלון כאזהרה ולעבוד קשה כדי לשפר את יכולותיו והישגיו, כי הוא יכול ומסוגל.
איך לזהות סימני מצוקה אצל ילדים?



ילדים לא תמיד יודעים לבטא באופן מילולי מצוקה שהם חווים ולכן, אם היא קיימת, פעמים רבות היא תבוא לידי ביטוי בשינוי באופן ההתנהגות של הילד. כדאי לשים לב להתנהגויות שכאלו, מאחר ולא פעם הן מבטאות צורך אמיתי של הילד בקבלת עזרה או טיפול רגשי מקצועי.


הסימנים הבאים מעידים על ילד המאותת על מצוקה כלשהי:

1. תוקפנות שלא הייתה בעבר כלפי הסביבה

2. קושי בקבלת מרות בבית או במסגרת הלימודית

3. שינויים באכילה - חוסר תיאבון או הגזמה באכילה

4. שינה מרובה או שינה מאד לא שקטה מלווה בסיוטים

5. ילד שחווה כל הזמן פחד או חשש ממשהו

6. ירידה בלימודים

7. ירידה ביכולת התפקוד היום יומי

8. ילד שחזר להרטיב

9. ילד המסרב ללכת לגן או לבית ספר על בסיס יומי

10. קושי להתגבר על משברים משפחתיים או סביבתיים

11. קושי ניכר בהסתגלות למסגרת חדשה

12. מרבים לבכות

13. ילדים המבטאים יותר מהרגיל כעס, עצב, בלבול, חוסר אונים ומתח

14. התקפי זעם ובכי ללא הסבר

15. שינויים קיצוניים בהרגלי הגלישה של הילד

16. סימנים המעידים על דיכאון
איך ליצור סביבת לימודים לילד לפי הפנג שואי?



כך יוצרים סביבת לימודים מתאימה לילדים לפי עקרונות הפנג שואי:

1. שמירה על חדר מסודר אך לא מסודר מדי (סדר מוגזם משדר נוקשות), חשוב לערב את הילדים ולהרגילם להחזיר את חפציהם למקום

2. רצוי שפינת הלימודים תמוקם בחלל שאינו גדול מדי או קטן מדי. לגודל החלל יש השפעה על הביטחון העצמי ויכולת הצמיחה שיש לילד

3. יש לבחור צבעים שאינם מאד חזקים לאיזור הלימודים, כאלה שלא יגרמו לעירנות יתר וחוסר שקט

4. חשוב לבחור תמונות מסקנות ונעימות לעין אשר יעניקו תחושת רוגע ולא יבהילו

5. עד כמה שניתן, חשוב שפינת הלימודים תהיה שקטה. ניתן להשמיע מוסיקה רגועה ברקע בזמן הכנת שיעורי הבית

6. רצוי ששולחן הלימודים יהיה רחוק עד כמה שניתן מהאיזור בו ישנים, חשוב למקומו כך שהילד יראה ממנו את דלת החדר וחשוב שהוא ישב כאשר גבו מופנה לקיר, דבר שיעניק לו תחושת ביטחון

7. חשוב ששולחן הלימודים יהיה פנוי כמה שיותר מציוד שאינו רלוונטי ללימוד ושיהיה מקום מסודר וברור לספרים, למחברות, לכלי הכתיבה ולשאר צרכי הלימוד

8. חשוב לתלות בפינת הלימודים עבודות או מבחנים מוצלחים במיוחד וכן ציונים לשבח כאלה ואחרים שיעודדו את הילד להמשיך ולהצליח
מה לעשות שהורה אינו מבין את שיעורי הבית של ילדיו?


לא פעם קורה שילד נזקק לעזרה בשיעורי הבית אך ההורה מתקשה להבינם או להסבירם. הנה מספר אפשרויות שניתן להשתמש בהן במקרים כאלו:

להגיד לילד את האמת - להגיד לילד בצורה גלויה שהחומר אינו מובן לכם כי כבר עבר זמן רב מאז למדתם אותו או שאתם מתקשים להסבירו בצורה שתהיה ברורה ומובנת

להציע דרכי למידה חלופיות - אפשר להציע לילד להיעזר בחבר שיודע את החומר, לבדוק האם ההורה הנוסף יכול לעזור, לבדוק באינטרנט האם יד דוגמאות ועזרה או להציע לקבל סיוע ממורה פרטי

להעביר את אחריות הלימוד למורה - להגיד לילד שיעשה רק מה שהוא מבין ובחלקים בהם מתקשה יעמוד על זכותו לקבל הסבר נוסף מהמורה, במקביל אפשר גם לפנות בעצמכם למורה ולקבל ממנו הנחיות לגבי דגשים חשובים ואופן תרגול

חשוב בכל מקרה להשאיר "דלת פתוחה" לילד, כך שירגיש שהוא יכול לשאול כל מה שירצה ואתם מצדכם תנסו לסייע בדרכים שונות
איפה יש אתר אוניברסיטה שכולה אונליין ולא עולה כסף?



UoPeople, או האוניברסיטה של האנשים, היא אוניברסיטה שאין בה שכר לימוד, שאין בה תנאי קבלה ושכל הלימודים בה הם אונליין - מעין ויקיפדיה של האוניברסיטאות.

מטרתה "לקדם את הדמוקרטיזציה הגלובאלית של ההשכלה הגבוהה". היא פותחת אפשרויות לימוד גם לאנשים שאחרת לא היו נרשמים לאוניברסיטה, מסיבות כספיות או אחרות.

כרגע, מציעה האוניברסיטה הזו אפשרות לתואר ראשון במינהל עסקים, במדעי המחשב ובלימודים כלליים.

מיותר לציין שהלימודים באוניברסיטת UoPeople מתבצעים דרך הרשת.

מייסד האוניברסיטה הוא היזם הישראלי הנמרץ שי רשף והתכנים, וכל השיעורים וההרצאות וחומרי הלימוד, כולם נתרמו על ידי מרצים מפורסמים וחברי סגל של האוניברסיטאות היוקרתיות והחשובות בארה"ב. רק להמחשה: מעל 2,000 מרצים ואנשי אקדמיה מאוניברסיטאות כמו ייל והרווארד, כבר כתבו או כותבים חומרים לאוניברסיטה.

תנאי קבלה: שליטה טובה באנגלית וחיבור לאינטרנט.
איך להשיג את המטרות שהצבת לעצמך לשנת הלימודים החדשה?



כל אחד רוצה להשיג את המטרות שהוא הציב לעצמו בתחילת שנת הלימודים החדשה, עם זאת, ככל שהזמן עובר קל מאוד ליפול חזרה אל הרגלים רעים שיכולים להרוס לך את מטרותייך. הנה כמה צעדים שיש לנקוט כדי להשיג הצלחה בקריירת בית הספר:

1) בחר מטרות ספציפיות ומציאותיות או אפילו רק מטרה אחת בודדת אך חשובה מאוד - בבחירת המטרה שלך, וודא שהמטרה שלך מצביעה בדיוק על מה שאתה רוצה להשיג. אין להכליל ולומר משהו כללי מידי כמו: "אני רוצה להצליח בבחינות שלי" במקום זאת, נסו לומר לדוגמה: "אני רוצה ללמוד קשה ואני יחזור על החומר הנלמד כל ערב בבית, וזה יעזור לי להשיג ציונים גבוהים יותר במבחנים שלי."

2) כתוב את המטרה שלך - ברגע שהמטרה שלך תהפוך להיות יותר מרק מחשבה שעוברת בראש שלך יהיה לה צורה ומהות בשבילך, אתה יכול לכתוב אותה בכל מקום ועל כל דבר שעולה לך בראש.

3) חקור את הנושא - הגישה הטובה ביותר כאשר הגדרת לעצמך מטרה היא לחקור את הנושא שבו הוא נמצא, כך שתוכל להבין טוב יותר כיצד להשיג זאת באמצעות המידע, הכלים והמשאבים העומדים לרשותך. לדוגמה, נניח שאתה רוצה ללמוד בצורה יעילה יותר השנה. חקור וגלה על כל הטכניקות שבהן תוכל ללמוד בצורה היעילה ביותר.

4) שים לב להסחות דעת - ישנן הפרעות רבות בחיים. חשוב להכיר את האפשרויות הללו ולתכנן כיצד להתמודד איתן, לדוגמה: מיילים, הודעות SMS, התראות בפייסבוק וכו'

5) לגרום לזה לקרות - אל תחשוב לעצמך שעם הזמן אתה תצליח לעשות את זה, אם אתה לא מבין משהו תשאל שאלות ובקש עזרה.

6) תחשוב חיובי - אם אתה תחשוב שאתה לא תצליח לא תוכל להצליח, כי אתה לא תחשוב שאין דרך שאתה תוכל לעשות את זה. דפוסי חשיבה שליליים הם מחסומים. תפסיק להגיד לעצמך שאתה לא יכול! תמיד תחשוב שאתה מסוגל, גם אם יש לך מעידה לאורך הדרך. כל אחד עושה טעויות. אם תשמור על מוטיבציה גבוה ותהיה נחוש להתקדם הלאה, אז הטעיות שלך יהפכו לשיעורים בפני עצמם ולא למחסומים.

7) פנק את עצמך לאורך הדרך - יותר מידי עבודה בלי קצת להתפנק יכולה לשבור את רוחך. קח מידי פעם פסק זמן לפנק את עצמך. ראה סרט אהוב, בקר חבר או קנה לעצמך משהו חדש.

בהצלחה!
איך לאכול נכון בתקופת מבחני הבגרות?



כך כדאי לאכול בתקופת בחינות הבגרות:

1. הקפדה על ארוחות מסודרות (חשוב לא לדלג על ארוחות)

2. להרבות בשתיית מים, לפחות שמונה כוסות ביום (ניתן לשתות גם תה צמחים וסודה)

3. לא להרבות בשתיית קפה, זו עלולה לגרום להתייבשות

4. להרבות באכילת פירות וירקות

5. להרבות באכילת מזון המכיל ויטמין B12 (ביצים, הודו אדום, בשר בקר רזה, טחינה, קטניות, דגנים מלאים)

6. להפחית באכילת נשנושים לא בריאים

7. לפני המבחן עצמו חשוב לאכול ארוחת בוקר עשירה בחלבונים ופחמימות מלאות, לוותר על סוכרים פשוטים (שוקולד לדוגמה)

8. כדאי לקחת לבחינה בקבוק מים וחטיף אנרגיה
מה התחליף לבחינות הבגרות?


התשובה היא כן. בהחלט!

הבגרות החלה ככלי מיון לעולם העבודה. איכשהו, בסביבות שנות ה-80 בערך, היא חדלה לגמרי להיות רלוונטית והיום פחות מתואר ראשון לא יכניס אותך לשום מקום עבודה שתרצה. מאז, שימש ציון הבגרות רק למטרה אחת, שגם אותה הוא עושה רע - לנבא את ההצלחה בלימודים האקדמיים ולמעשה - למיין את הנכנסים בשערי המוסדות להשכלה גבוהה. הסוד הוא שכושר הניבוי שלו די עלוב (וגם של הפסיכומטרי - אבל אל תגלו לאף אחד - יהיו המון מובטלים אם זה ייוודע..).

אבל מערכת החינוך הקפואה לא ויתרה עליה. הסיבות רבות ולא יפורטו כאן.

לפי הצעתי, הבגרות על כל נזקיה תוחלף בהוראה של ידע רלוונטי, מיומנויות אישיות, מומחיות, יצירתיות, שיטות חקר, טכניקות ניתוח והבנה, במטרה להקנות ערכים וכלי למידה אמתיים. כלים אלה שווים זהב בעולם המודרני והשיטה הנוכחית - רובה לא השתנתה עשרות שנים - פשוט לא מקנה אותם! - שאלו את המרצים באקדמיה..

יהיו 3 מסלולים בכל בי"ס: מדעי, מקצועי ואזרחי - כולם ברמה גבוהה ועם מורים איכותיים - על פי נטיית התלמיד ולא בגלל שהוא פחות או יותר טוב. איש לא יורחק לבית ספר מקצועי מרוחק ומשפיל, אלא אם היה אלים או עברייני (מעמד המורה כבר אמרנו?). במקום זאת נטפח במסלול המקצועי בעלי מקצוע איכותיים ולא קומבינטורים. אלה ילמדו ליד מסלול מדעי למצוינים, שבמקום לשנן ילמד לחשוב ולחקור ולמצות את המצוינות והיצירתיות (שלל התכונות הכי מבוקשות במדע וההייטק) וגם מסלול אזרחי - שירכוש בתיכון ידע ומיומנויות נדרשים לקריירה בתחומים כמו חשבונאות, משפטים, מינהל ועוד.

בנוסף, יבוטלו שקר הפסיכומטרי ומכוני הלימוד שמלמדים לרמות אותו, לטובת שיטת משפך הפוך. בשיטה זו יתקבלו כולם לתואר ראשון ויוכשרו לעולם האמיתי, כשכישורים רבים הם כבר יביאו עימם מהתיכון (היום הם לא והם עצמם יעידו על כך..).

איך יקבעו מי יתקבל לאיפה, אתם שואלים...

ובכן, המוסדות האקדמיים יוכלו למיין את בוגרי התיכון על פי הצלחתם בציוני התיכון, בשילוב סטטיסטי עם הצלחתם היחסית של בוגרים קודמים של בית הספר שממנו באו. מקדם הצלחה זה יהיה כלי ניבוי טוב יותר מהבגרות ומצד שני - הוא יהיה זול יותר למערכת החינוך ויאפשר נושאי הוראה חשובים שהיום נדחקים לטובת טוטם הבגרות. הוא גם יחסוך להורים ממון רב שהיום נזרק על מורים פרטיים והשלמות אינסופיות של ידע למעבר בחינות הבגרות. ועל מכוני הפסיכומטרי לא דיברנו..

התוצאה: בסוף תואר ראשון ימשיכו למדע, מחקר ותארים גבוהים תותחי העל שלנו שרוצים בכך. מי שבאו לרכוש תואר ימשיכו לקריירה עם כלים מעולים כשבדרך הם לא משכנו את כל שנות ההתבגרות שלהם לידע לא נחוץ ורכשו כלים לחיים, זוגיות, כלכלת משפחה, חינוך הילדים וערכים אזרחיים ואנושיים שבתקציבי החינוך וסדרי העדיפויות המעוותים של השיטה הנוכחית נפגעו קשות וחלקם הגדול פשוט לא שם.

ובל נשכח - החיסכון הכספי יהיה עצום - גם למערכת, גם לכלכלת המשפחה וגם ללומדים!

בהצלחה לנו!
איך לחנך את הילדים להכנת שיעורי בית בעצמם?



בכדי לחנך את הילדים להכנת שיעורים באופן עצמאי יש לדאוג לדברים הבאים:

1. שולחן עבודה שקט וללא הסחות דעת. שולחן זה צריך להיות המקום הקבוע להכנת השיעורים.

2. לקבוע שעות קבועות להכנת השיעורים ולעמוד בהן. ההורים צריכים להעביר מסר ברור שישנה חשיבות לעמידה בזמנים שנקבעו להכנת השיעורים ולא להשאיר את הנושא פתוח ולסמוך על כך שהם יעשו בכל מקרה שבאיזהו שלב של היום. לילדים שאינם יודעים עדיין לקרוא שעון רצוי לעזור במתן סימנים כמו לאחר תוכנית טלוויזיה מסוימת, מיד בתום הארוחה וכדומה.

3. ניהול נכון של "הפרוייקט", כלומר להקל על הילד בהתארגנות עם השיעורים כמו באיזה מקצוע להתחיל וכיוב'.

4. רצוי מאד להרגיל את הילד שלא יושבים אתו להכנת שיעורי הבית ולא מכינים אותם אתו. יש לסייע להם בצורה נקודתית ולתת להם להמשיך בעצמם.

5.יש לחזק ילדים שהצליחו, התמודדו והתגברו על שיעורי הבית.


איך לענות נכון במבחן?



הנה 7 טיפים למתן תשובות נכונות במבחן:

1. לקרוא היטב את השאלה, להדגיש במרקר את השאלה ועיקר הפרטים, לאחר מכן ניתן להתמקד בתשובות.

2. את השאלות הקשות לעזוב ולחזור אליהן בסוף. קודם לענות על מה שיודעים. זה מאפשר לשפר בהדרגה את הריכוז ואז לחזור, מרוכזים וממוקדים, לחלקים הקשים יותר. בחלק מהחומר גם ניזכר במהלך כתיבת התשובות למה שיודעים.

3. להתאים את התשובות למה שנראה כציפיות הבוחן. אם הוא ידוע כאוהב קיצור - לקצר. אם הוא מצפה להרחבות - הרחיבו.

4. במבחן אמריקאי אפשר לענות על שאלות שלא יודעים את התשובה להן, באמצעות אלימינציה (בעברית: לבטל את התשובות שברור לנו שאינן נכונות עד שמגיעים לנכונה או לפחות מנחשים בין פחות אפשרויות).

5. במבחן אמריקאי חשוב גם להקפיד שהתשובה הנכונה נכונה תמיד וללא שום מקרה יוצא מן הכלל - לפעמים זה מה שמבדיל בינה לבין ה"כמעט נכונה" (שבה אין לבחור כמובן).

6. אין לפסול ניחוש או נסיון לענות גם אם לא יודעים אלא אם אתם יודעים בפירוש שעל שגיאות מורידים נקודות. אם המקרה הוא שמקבלים נקודות על תשובות נכונות - הכי גרוע שלא תקבלו נקודות שממילא לא היו לכם אם לא הייתם מנסים.

7. להשתדל להשאיר זמן בסוף לקריאה נוספת של התשובות. לעיתים מתגלות שגיאות סתמיות ששוות הרבה נקודות ולעיתים גם שגיאות "שיטתיות" שקשורות בכל המבחן ושעלולות לעלות בציון נכשל.
איך להתגבר על הלחץ והפחד בשעת מבחן?



כדי להימנע מחרדת מבחנים עורכים כשלב ראשון "היכרות" עם הדף, מביטים בו בכל צדדיו, הופכים את הדפים, וקוראים כל מילה במבחן.

בשלב השני מומלץ לענות על השאלות הברורות והקלות ביותר, מהסיבה הפשוטה שעל השאלות הקשות נצטרך לענות בכל מקרה, וכל עיכוב על מתן תשובה לשאלות הקשות יגרום לביזבוז ואיבוד זמן לשאלות הקלות.

לאחר שסיימנו לענות על השאלות הפשוטות, נניח את כלי הכתיבה לידנו ונעיין היטב בשאלות הקשות, מבלי לענות עליהן, ננסה להבין אותן ומה רוצים מאיתנו כתשובה בשאלה, רק לאחר שהבנו היטב מה רוצים מאיתנו בשאלה, ניקח את כלי הכתיבה ונענה על השאלה.

במשך כל המבחן, בדומה לשחייה/חדר כושר או כל פעילות אחרת, מומלץ לנשום נשימות איטיות ורגועות על מנת להרגיע את עצמינו ואת המוח שלנו.

כשהמוח רגוע, כך גם אנחנו רגועים וכך גם האנשים הסובבים אותנו.


בהצלחה!
כיצד לכתוב עבודה אקדמית?


עבודה אקדמית היא למעשה דרכו של המרצה לבדוק כיצד הבנת את החומר הנלמד במהלך הסמסטר, בניגוד למבחן בו עליך לזכור כמות גדולה של חומר (שנשכח בדיוק יום אחרי קבלת הציון), בהכנת עבודה אקדמית ניתן להיעזר במחברת הקורס, בספרי עזר, באינטרנט ובכל מקור אחר.

עבודת סמינריון היא עבודה רחבה יותר, המכילה בדרך כלל 30-40 עמודים, בהתאם להנחיות, אך הכללים לכתיבתה זהים לכללי כל עבודה אקדמית אחרת במהלך התואר:


לוח זמנים – יש לשים לב מהו מועד ההגשה של העבודה, מומלץ להכין לוח זמנים לגבי אופן ביצוע העבודה או הסמינריון, כדי לא לגלות ביום לפני ההגשה שלא הספקת לקרוא מאמר כלשהוא, ואז לעבוד כל הלילה על העבודה ולהגיש אותה בלחץ. בעזרת לוח זמנים מסודר באפשרותך לעקוב אחרי התקדמותך בעבודה לצד המטלות הנוספות שלך, וכך לתכנן את הזמן נכון ולהשאיר מספיק ימים חופשיים להתכונן למבחנים השונים ולהכין את העבודות האקדמיות והסמינריונים בזמן.


בחירת נושא העבודה – בדרך כלל עבודה אקדמית קשורה באופן ישיר לקורס האקדמי, במידה וניתנת לך אפשרות בחירת נושא אישי, כדאי לבחור נושא כמה שיותר רחב, כדי לאפשר מציאת חומרי עזר רבים ולא להיאלץ להסתפק במאמר אחד או שניים.


מומלץ לבחור נושא שמעניין אותך, אפילו קצת, יהיה לך קשה להתחבר ולכתוב עבודה על נושא שמשעמם אותך.


מומלץ לבדוק באיזו שפה כתובים רוב המקורות הקשורים לנושא – מאמר אחד באנגלית יכול להיות נסבל אבל אם כל המקורות של העבודה כתובים בצרפתית, תהיה לך עבודה כפולה. באפשרותך להשתמש בשירות התרגום לסטודנטים.


אמנם העבודה האקדמית היא בדרך כלל אישית, אך מומלץ להתייעץ בנושא העבודה עם חברים שלמדו איתך בקורס, לעיתים "סיעור מוחות" יכול לעזור לך לפתור בעיה שנתקלת בה במהלך עשיית העבודה או אפילו לתת לך רעיונות נוספים שלא חשבת עליהן לבד.


אינטרנט – בימינו, כאשר לרובנו יש בבית מחשב אישי המחובר לרשת האינטרנט, רבים סבורים כי ניתן לכתוב עבודה סמינריונית בלי לצאת מהבית, על ידי חיפוש נושא העבודה בגוגל וקריאת מאמרים ואתרי אנציקלופדיות שונים און ליין, אך יש לזכור כי לא ניתן לסמוך על כל טקסט באינטרנט, כידוע, אין הגבלה ואין חוק על העלאת תוכן לרשת האינטרנט וכל אחד יכול לעלות לרשת כל דבר, גם אם אין לו סמכות או ידע מתאימים. לעומת זאת, מאחורי הספרות הכתובה יש בדיקות ואישורים, ולא כל אחד יכול להוציא ספר ולהציג אותו בחנויות ובספריות בצורה חופשית, ולכן על הספרות הכתובה אין עוררין וניתן לסמוך ברוב המקרים על הכתוב בה, ולצטט ממנה.


לא מומלץ לעלות בעבודה מסקנות ללא ביסוס מהחומר הנלמד או ממקורות.


לא מומלץ לעלות לעבודה חומר שאינו קשור לנושא העבודה כדי "לנפח" אותה – המרצה מעדיף עבודה תמציתית וקולעת, אם הוא ביקש מינימום 10 דפים ויצא לך רק 8 דפים, עדיף לא למרוח, אלא להסביר לו מדוע גם 8 הספיקו לך.


מומלץ להבליט את הרעיונות המרכזיים של העבודה, להשאיר שוליים, ריווח נוח (ולא גדול מידי) בין השורות, מספרי עמודים, ובדיקת שגיאות כתיב.


מומלץ לא להשתמש במילים דו משמעויות, בניסוחים כללים וביותר מידי דוגמאות.


ביבליוגרפיה – הביבליוגרפיה לא קיימת כדי להוכיח למרצה שבאמת היית בספריה ולא עשית הכל מהבית (או חס וחלילה העתקת את העבודה) – כתיבת הביבליוגרפיה יכולה לעזור גם לך בעתיד כאשר יהיה לך צורך בנושא הקשור לעבודה המקורות בהן השתמשת יהיו שמורים לצד העבודה.


באתר הסטודנטים פרופסור ישנו מאגר התוכן האקדמי הגדול בישראל, ובו מגוון תכני לימוד כגון עבודות אקדמיות, עבודות סמינר, עבודות סמינריוניות, עבודות תזה, סיכומים, מחברות קורס, מבחנים, תירגומים ועוד במגוון תחומי הלימוד הקיימים בישראל. באפשרותך לחפש תוכן אקדמי בהתאם לקורס שלך, ולהיעזר בתכנים האקדמיים של סטודנטים אחרים, על מנת לקבל ראייה נוספת שתעזור לך בכתיבת העבודה שלך.


לאחרונה עלה לאתר פרופסור סוכן חכם, ניתן להיכנס אליו דרך עמודי חיפוש תוכן אקדמי, ודרכו ניתן להגדיר תוצאות חיפוש ספציפיות על פי שם מרצה, שם מוסד אקדמי, שם קורס, מקצוע קורס וכדומה, הסוכן החכם זוכר את החיפוש שעשית וידע לעדכן אותך בכל חומר חדש שיתווסף לאתר ויהיה רלוונטי אלייך, בזמן אמת וישירות לכתובת המייל שלך.
איך אפשר לזהות הפרעת קשב וריכוז?



לפי ספר האבחנות הפסיכיאטריות (מה שקרוי ה-DSM) אצל מי שסובל מהפרעת קשב וריכוז צריכים להתקיים, במשך שישה חודשים לפחות, לפחות שישה סימפטומים שמפריעים ופוגעים בתפקוד התקין שלכם.

הנה הסימפטומים:

נטייה לשכוח משימות יומיומיות.

בעיה בתשומת הלב לפרטים וריבוי של טעויות, לעתים קרובות מדי.

מי שלעתים קרובות קשה לו להתמיד בפעילויות שהוא מבצע.

כישלון בהשלמת מטלות לעתים קרובות מדי.

אי ביצוע של הוראות.

מי שלעתים קרובות נמנע מעיסוק במטלות שדורשות מאמץ מנטלי מתמשך.

חוסר הקשבה לעתים קרובות לאנשים שמדברים אליו.

קשיים, לעתים קרובות, בהתארגנות לביצוע של מטלות שונות.

אנשים שמרבים לאבד חפצים ודברים שדרושים להם לביצוע מטלות.

מי שגירויים חיצוניים גורמים לו בקלות להסחת דעת.
באיזה אתר אפשר לנהל רשימת פריטים ביבליוגרפיים ולייצא למעבד תמלילים?
לילדי יש חרדת בחינות. איך לעזור לו עם פחד ממבחן?
איך להתמודד נכון עם הבגרות במתמטיקה?
איך לבחור מילון אלקטרוני?
איך ללמוד למבחנים?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.