» «
בגרות
איך להתמודד נכון עם הבגרות במתמטיקה?



הנה הדרך הנכונה להתמודדות עם מבחן הבגרות במתמטיקה:

- כדי להוריד את סף הלחץ הראשוני יש לענות בהתחלה על השאלה הקלה ביותר עבורכם

- יש לתכנן את הזמן מראש במידת האפשר בכדי להספיק את המבחן כולו.

- יש לבדוק שעניתם על כל סעיפי השאלה.

- כדאי להצטייד בדף נוסחאות ולהיעזר בו

- בשאלוני צבירה כדאי לענות על כל השאלות, אפילו בצורה חלקית

- למי שנבחן בשני שאלונים כדאי לעשות הפסקה שתוקדש למנוחה, שתייה ושירותים ולהימנע בזמן הזה בהשוואות בין מבחנים

- כדאי לנצל את כל הזמן המיועד לבחינה גם אם סיימתם ולבדוק שוב את הפתרונות שקיבלתם
לימודים
איך מומלץ ללמוד לבגרות באנגלית? (אנסין וחיבור באנגלית)


לתרגל הרבה אנסינים - יש ספרים של אנסינים. חשוב לתרגל לפעמים. מה שצריך לדעת זה איך לענות על אנסין ולהיות מתורגל בזה, ולא דווקא לדעת אנגלית טוב, ותרגול של אנסינים מהספרים האלה מאוד עוזר.

כמו כן כמובן שמומלץ מאוד לקרוא באנגלית וכמה שיותר, זה מאוד עוזר, אם זה בכל זאת קשה, אז גם לראות סרטים וסדרות (כאלה שמורידים מהאינטרנט) בלי הכתוביות ישפר את האנגלית שלכם.

לגבי החיבור, מומלץ לקבל משימות חיבור מהמורה, ולתרגל אותם, מומלץ מאוד להכין לעצמך כמה ביטויים ומיליים גבוהות שתוכלו להשתמש בהם בחיבור, מצאו כמה ביטויים כאלה שאפשר להשתמש בהם בכל מקרה, בלי קשר לנושא של החיבור.
מבחנים
מהו מבחן אמי"ר לאוניברסיטה?


מבחן אמי"ר הוא למעשה בחינת המיון לרמות באנגלית של האוניברסיטאות. המבחן נועד ללמד את המוסד הלימודי על רמת ידיעותיו של המועמד ללימודים בשפה האנגלית, כך שיוכל לסווג אותו לקורסי החובה הנדרשים לו באנגלית או לפטור אותו מהם, אם מצבו באנגלית מאפשר זאת.
בחינת אמיר בודקת את השליטה הסבילה בשפה האנגלית, כפי שהיא באה לידי ביטוי בקריאה של קטעי טקסט והבנתם. כמובן שהיא מתייחסת לרמה אקדמית.
יש גם מבחן ידע באנגלית שמועבר באמצעות מחשב ונקרא מבחן אמיר"ם (אל דאגה - לא תצטרכו ידע קודם בתפעול מחשב). בחינת אמיר"ם (אמיר ממוחשב) בודקת את השליטה בשפה האנגלית ומכוונת לרמת הלימוד הנכונה למועמד.
לימודים
איך ללמוד לבחנים ומבחנים?


קודם כל, תרגעו ותנשמו עמוק. ככל שתרגעו כך לא תתחילו להיכנס לפאניקה וללחץ והמוח שלכם יצליח לקלוט את החומר הנלמד.

- רצוי שתלמדו כמה שיותר זמן לפני, כך שגם אם יום אחד לא הבנתם משהו ביום אחר תבינו.

- תלמדו רק כשאתם מרוכזים!

- תרחיקו כמה שיותר ממכם הסחות דעת, למשל: מחשב, טלוויזיה, טלפון, או כל דבר אחר.

- וודאו שאתם מודעים לאיזה חומר יש ללמוד ושלא חסר לכם כלום ואם כן להשלים! אין לכם יותר מידי זמן לבזבז על כך ויכול להיות שדווקא החומר החסר יופיע במבחן.

- נסו לתרגל ולסכם כמה שיותר!

- יש כאלו שמוזיקה עוזרת להם להתרכז - מומלץ.

- תשיגו שאלות שעדיין לא עניתם עליהן ותבחנו את עצמכם! כך תדעו גם איפה הצד החלש שלכם.

- בלימוד שפה זרה למשל מילים או משפטים, תמציאו לכל מילה או אות "סימן יסוד" שכך תוכלו ישר לזהות אותה על פיה, למשל אם מדובר במילה כמו באנגלית Staircase תמיד תציירו בזמן ההכנה ציור של מדרגות ואז ברגע המבחן תזכרו ישר ותצליחו.

- והכי חשוב! תאמינו בעצמכם - ואז באמת הסיכויים יהיו לטובתכם (:

בהצלחה!

לימודים

קריאה מהירה
איך לתרגל שיפור זיכרון לקראת בחינות?


מי שתרגל קריאה מהירה יכול להגיע למהירות קריאה גבוה מ-300 מילים לדקה, בעוד שסטודנט ממוצא קורא כ-120 מילים לדקה ונוסף מבזבז 20% מהזמן על החזרות בקריאה. הנה מספר תרגילים לשיפור הזיכרון לסטודנטים לקראת הבחינות:

1. ריכוז והרגעה - חשיבה חיובית עוזרת להצלחה. במקום לחשוב "אני הולך להיכשל" תחשבו "איך אצליח במשימה". תבצעו תרגילי הרפיה וריכוז במידת הצורך. תנסו לא להילחץ. במידה ולמדתם את החומר, תהיו בטוחים שתצליחו. תשבו זקוף ותנשמו עמוק. אחד הבעיות השכיחות היא נשימה שטחית שלא מזרימה מספיק חמצן למוח. תתרכזו על החומר הנלמד. אם התעייפתם תנוחו. תנסו לא להמעיט בשינה, כי שינה מועטה פוגעת גם ביצירתיות וגם בזיכרון. תייצרו עניין בחומר הנלמד "למה זה חשוב לי או מעניין אותי?" "למה שמו את החומר בתוכנית הלימודים?" "איך הדברים יכולים לעזור לי בעתיד?"

2. קריאת החומר - לפני קריאת הטקסט, תמצאו מקום נוח ומאור. תעשו תרגילי ריכוז ותתמלאו בביטחון עצמי. תקראו את הכותרת, משפטי פתיחה וסיום, ראשי פרקים. תנסו לדמיין איך אתם הייתם כותבים את הטקסט. במהלך הקריאה תשלטו על קצב הקריאה. תתאימו את מהירות הקריאה לקצב החשיבה שלכם. תהיו קשובים לזרימת הטקסט. תקראו את כל החומר ואל תדלגו. אם משעמם לכם, תנסו להאיץ. אם לא הבנתם משהו, תחזרו על הפרק מהתחלה ותאטו את הקצב.

3. סיכום החומר - ההפך מלשכוח הוא לרשום. רישום וסימון הטקסט משפרים את ההבנה גם בהווה וגם בעתיד. תבינו מהם הרעיונות החשובים בטקסט. תסכמו כל פרק במספר מילים בודדות, תדגישו את מה שתצטרכו לזכור בפירוט רב יותר. תבנו את החומר בצורה מובנית. כך כשתצטרכו לחזור על הטקסט בנסיבות אחרות, תוכלו להבין את הרעיונות הבסיסיים גם בלי לקרוא את כל הטקסט מחדש. תשלבו את הרישום בטקסט עם הרישום מההרצאות. חשוב להדגיש את כל פרטי המידע שיכולים להופיע במבחן. בנוסף, אם אתם יכולים לצייר את החומר עשו זאת. בניית איורים גראפיים עוזרת להבנה ולזיכרון.

4. שחזור של החומר - זיכרון לטווח קצר של מה שקראנו תוקף לעשר דקות. אחרי עשר דקות יש איבוד מהיר של האינפורמציה. לאחר זמן מה רק חלקי אחוז מהחומר הנלמד נשאר בזיכרון. על ידי שחזור החומר הנלמד ניתן לחסוך לימוד מחדש, לוודא בסיס ידע רחב ולשפר את יציבות הקשרים בזיכרון. את השחזור כדאי לבצע מיד לאחר סיום הקריאה, ואז אחרי שעתיים, יום, וארבעה ימים. תנסו לשפר את הרישומים ולהשוות את החומר הזכור עם החומר הרשום. על ידי שחזור שיטתי ניתן להגיע לזיכרון של למעלה מ-90% מהחומר הנלמד. הפרש זמן הולך וגדל בין שחזור לשחזור מבטיח לא רק שהחומר הישן לא ישכח, אלא גם שהחומר החדש יתחבר אליו בצורה הטובה ביותר.

5. הפעלת יצירתיות - חישבו על צורות שונות של הצגת החומר. למשל, תדמיינו איזה שאלות תקבלו במבחן, איך תענו על השאלות הללו? איך המרצה שלכם היה עונה על אותן השאלות? אם הייתם מרצים, איזה שאלות הייתם שמים במבחן? נניח ופגשתם את השכן שלכם, איך הייתם מסבירים לו את החומר במילים פשוטות? תדמיינו מה הרגישו החוקרים כשהם גילו את אותם הדברים שלמדתם. מה גרם לאנשים להשקיע שנים של עבודה קשה על מנת לגלות את מה שלמדתם, לסכם אותו להביא אותו בפניכם? על ידי סקרנות בלבד ניתן להעלות את המוטיבציה ללמוד ולהצליח.

6. סימולציות - לפני הטיסה הטייסים מבלים שעות על גבי שעות בחדרי הסימולציות. האומנים מבצעים אינספור חזרות לפני הצגת בכורה. אם חשבתם שתצליחו בבחינה בלי סימולציות טעות בידכם. תנסו לעשות את הדבר הקרוב ביותר לבחינה. תעשו זאת שוב ושוב. כדאי להיעזר בדוגמאות של מבחנים קודמים של המרצים שלכם.

7. מנוחה - רוב הסטודנטים עושים טעות נפוצה ולומדים עד הרגע האחרון לפני המבחן. ביום של המבחן חובתכם היא לנוח. המנוחה עוזרת לסדר את החומר בזיכרון ארוך הטווח ומייצרת משאבים נפשיים שתזדקקו להם במהלך הבחינה. תפנקו את עצמכם בשינה טובה וארוחה טובה לפני המבחן. כוס קפה ועוגייה חצי שעה לפני המבחן ישפרו את מצב רוחכם ויספקו את האנרגיה הדרושה על מנת לעבור את המבחן בהצלחה.

אין דבר שיכול להבטיח הצלחה, אבל קל לשפר את סיכויי ההצלחה. אל תפגעו בהצלחתכם: תתכוננו נכון לבחינה!
אבא
האם היעדרות מרובה של אב מהבית תשפיע בעתיד לרעה על הילדים?


אבא שנעדר הרבה מן הבית הוא לאו דווקא אבא ש"לא אכפת לו", אולי אפילו ההפך: מן הבוקר ועד הלילה הוא עמל להביא טרף לביתו ולדאוג למשפחה, בכל המובנים. הילדים שלנו יודעים וקולטים את המסר הזה, ללא מילים וללא הסברים ולכן אין מה לחשוש מ"חסר" בדמות אב. דמותו של האב, כמו של האם, היא משהו הרבה יותר עמוק ומהותי ממספר השעות בו הוא נמצא בבית. זהו קשר יקר, חשוב ואמיתי, של איכות ולא של כמות, שלא נמדד בשום פרמטר חיצוני זה או אחר.
כמו כן חשוב לזכור כי הילדים שלנו הגיעו לעולם אל תוך מציאות הערכים והסדרים שבה בחרנו לנהל את חיינו, כדאי ורצוי לאפשר לילדים להסתגל למה שהחיים מזמנים להם, אפילו שלא תמיד הדברים מתנהלים כפי שהיינו רוצים, כמו למשל, אבא שלא רואה, לדעתך, מספיק את הילדים.
ובכלל, כמה זה "מספיק" זמן עם הילדים???
רבים וטובים מגדולי ישראל ראו את אביהם דקות מועטות ביום, אם בכלל או רק משבת לשבת... תחשבו על זה...
ילקוט
איך לבחור ילקוט לבית ספר לילדנו?



אלו הדברים שיש להקפיד עליהם בבחירת ילקוט לילדנו:

- תיק שאינו רחב מרוחב גבו של הילד.

- תפריו איכותיים.

- מבנהו מותאם לגב של הילד (ודאו שמשקלו העיקרי ישען על מרכז הגב ולא על האגן).

- משקל הילקוט - שלא יהיה יותר מ20% ממשקלו של הילד.

- רצוי לבחור ילקוט נוח הנישא על הגב ולא טרולי (תיק על גלגלים), מאר ודווקא תיק מהסוד השני יוצר עומס לא סימטרי על הגוף ובמיוחד על הכתפיים ולכן פחות בריאותי.

- גב מרופד (שרובו צמוד לגב הילד) וריפוד באיזור השכמות והמותניים.

- רצועות מרופדות ורחבות (לפחות 3 ס"מ) ושניתנות לכיוון.

- רצועות ללא "שאריות" שעלולות להיתפס בדלתות רכב או אוטובוס.

- "עמוד שדרה" קשיח בתיק.

- ידית נשיאה (במידה ולא רוצים לשאתו על הגב).

- רשת אחורית לספיגת זיעה.

- רצוי שהילקוט יהיה עשוי מבד דוחה מים.

- תאים המחלקים את התיק לפינות איחסון, כדי שהילד יוכל לחלק את המשקל הנישא ולארגן את האביזרים השונים (כולל כלי כתיבה, טלפון נייד, מפתחות ויומן) ותא חיצוני לבקבוק שתיה.

- מידות רצויות לתיק: 26*38 ס"מ - לכיתות הנמוכות ו-40*29 לגבוהות.
לימוד עצמי
איזה אתר מאפשר ליצור לעצמך ולאחרים מבחנים קטנים לתרגול נושאים?


האתר quizlet מאפשר למשתמש להכין סוגי כלים שונים ללימוד ותרגול נושאים, בעיקר לימוד שפות, אם כי לא רק. בין הכלים ש-Quizlet מאפשר ליצור:

Flashcards - כרטיסיות לימוד
Learn - תרגול של אוצר מילים מוגדר
Scatter - צריך לגרור מילים לפירוש שלהן
Speller - הכתבה. צריך לכתוב כל מילה שמושמעת
Test - מבחן עצמי עם ציון בסופו
RaceSpace - משחק תרגול שבו הקלדת מילים לפני שהן נעלמות נותנת נקודות.


כאמור, האתר מעולה ללימוד מילים בשפות שונות והוא תומך ברבות מהן, כולל אנגלית, רוסית, ערבית, צרפתית ועוד.


בגרות
איך לאכול נכון בתקופת מבחני הבגרות?



כך כדאי לאכול בתקופת בחינות הבגרות:

1. הקפדה על ארוחות מסודרות (חשוב לא לדלג על ארוחות)

2. להרבות בשתיית מים, לפחות שמונה כוסות ביום (ניתן לשתות גם תה צמחים וסודה)

3. לא להרבות בשתיית קפה, זו עלולה לגרום להתייבשות

4. להרבות באכילת פירות וירקות

5. להרבות באכילת מזון המכיל ויטמין B12 (ביצים, הודו אדום, בשר בקר רזה, טחינה, קטניות, דגנים מלאים)

6. להפחית באכילת נשנושים לא בריאים

7. לפני המבחן עצמו חשוב לאכול ארוחת בוקר עשירה בחלבונים ופחמימות מלאות, לוותר על סוכרים פשוטים (שוקולד לדוגמה)

8. כדאי לקחת לבחינה בקבוק מים וחטיף אנרגיה
איפה אפשר ללמוד את שפת הסימנים?



את שפת הסימנים, בה משתמשים אנשים חירשים וכבדי שמיעה ניתן ללמוד בקורסים אותם מעבירה עמותת "תעביר את זה הלאה" שמוזגה עם עמותת "נגישות ישראל" ומקדמת פרויקטים לקידום אנשים עם מוגבלויות ושילובם בחברה. פרויקט "תעביר את זה הלאה בשפת הסימנים" מסייע להגביר את המודעות לקהילת החרשים וכבדי השמיעה בארץ, מקדם את הנגישות השפתית תוך הכרת שפת הסימנים, מגשר בין אנשים שומעים וכבדי שמיעה ומעודד את העסקתם של החרשים במקומות עבודה. הקורסים מתקיימים במקומות שונים בארץ, כאשר ישנו קורס למתחילים וקורס נוסף למתקדמים והוא מועבר על ידי מורים חרשים.
איך אפשר לזהות הפרעת קשב וריכוז?



לפי ספר האבחנות הפסיכיאטריות (מה שקרוי ה-DSM) אצל מי שסובל מהפרעת קשב וריכוז צריכים להתקיים, במשך שישה חודשים לפחות, לפחות שישה סימפטומים שמפריעים ופוגעים בתפקוד התקין שלכם.

הנה הסימפטומים:

נטייה לשכוח משימות יומיומיות.

בעיה בתשומת הלב לפרטים וריבוי של טעויות, לעתים קרובות מדי.

מי שלעתים קרובות קשה לו להתמיד בפעילויות שהוא מבצע.

כישלון בהשלמת מטלות לעתים קרובות מדי.

אי ביצוע של הוראות.

מי שלעתים קרובות נמנע מעיסוק במטלות שדורשות מאמץ מנטלי מתמשך.

חוסר הקשבה לעתים קרובות לאנשים שמדברים אליו.

קשיים, לעתים קרובות, בהתארגנות לביצוע של מטלות שונות.

אנשים שמרבים לאבד חפצים ודברים שדרושים להם לביצוע מטלות.

מי שגירויים חיצוניים גורמים לו בקלות להסחת דעת.
איך להצליח בלימודים ובבית הספר?


הנה מספר דברים שיעזרו להתנהלות טובה בזמן הלימודים:

1. נהלו יומן שיעורי-בית - לאחר כל שיעור, רשמו במחברת את שיעורי הבית של אותו השיעור, וכאשר תגיעו הביתה, תהיה לכם רשימה מסודרת של שיעורי הבית.

2. כיבוי מכשירים - כבו את הטלפון, את הטלוויזיה, את המחשב וכל דבר שיכול להסיח את דעתכם. עליכם להישאר מרוכזים כאשר אתם לומדים.

3. שתייה ואיכלה - דאגו תמיד שתהיה לידכם כוס מים ונשנוש (חטיף אנרגיה, שקדים או אגוזים יכולים להיות רעיון מעולה). כך כאשר תהיו רעבים או צמאים, לא תצטרכו לקום ולקחת לעצמכם, ועל הדרך לאבד את הריכוז.

4. סדר וניקיון - דאגו לסביבה נקייה ומסודרת. הרבה יותר קל ללמוד במקום מסודר.

5. כתיבה ברורה - כאשר אתם כותבים, נסו להשתמש בעטים צבעוניים ולרשום את הכל בצורה נינוחה לעין. כאשר תראו שהמחברת מסודרת, יפה וצבעונית, זה ייתן לכם מוטיבציה להמשיך כך.

6. תכנון זמן - אל תזכרו ברגע האחרון. למדו למבחן כמה ימים לפני, ועשו את שיעורי הבית באותו היום שאתם מקבלים אותם. זה יעזור לכם מאוד!

7. להתכונן נכון למבחן - כאשר אתם לומדים למבחן, סכמו את החומר לפני נושאים. במקום לחרוש על כל החומר, למדו נושא אחד, וכאשר אתם יודעים אותו היטב, עיברו לנושא הבא. הלמידה תהיה יותר יעילה כך.


מקווה שהטיפים שלי עזרו לכם! ♥
איך ליצור סביבת לימודים לילד לפי הפנג שואי?



כך יוצרים סביבת לימודים מתאימה לילדים לפי עקרונות הפנג שואי:

1. שמירה על חדר מסודר אך לא מסודר מדי (סדר מוגזם משדר נוקשות), חשוב לערב את הילדים ולהרגילם להחזיר את חפציהם למקום

2. רצוי שפינת הלימודים תמוקם בחלל שאינו גדול מדי או קטן מדי. לגודל החלל יש השפעה על הביטחון העצמי ויכולת הצמיחה שיש לילד

3. יש לבחור צבעים שאינם מאד חזקים לאיזור הלימודים, כאלה שלא יגרמו לעירנות יתר וחוסר שקט

4. חשוב לבחור תמונות מסקנות ונעימות לעין אשר יעניקו תחושת רוגע ולא יבהילו

5. עד כמה שניתן, חשוב שפינת הלימודים תהיה שקטה. ניתן להשמיע מוסיקה רגועה ברקע בזמן הכנת שיעורי הבית

6. רצוי ששולחן הלימודים יהיה רחוק עד כמה שניתן מהאיזור בו ישנים, חשוב למקומו כך שהילד יראה ממנו את דלת החדר וחשוב שהוא ישב כאשר גבו מופנה לקיר, דבר שיעניק לו תחושת ביטחון

7. חשוב ששולחן הלימודים יהיה פנוי כמה שיותר מציוד שאינו רלוונטי ללימוד ושיהיה מקום מסודר וברור לספרים, למחברות, לכלי הכתיבה ולשאר צרכי הלימוד

8. חשוב לתלות בפינת הלימודים עבודות או מבחנים מוצלחים במיוחד וכן ציונים לשבח כאלה ואחרים שיעודדו את הילד להמשיך ולהצליח
איפה אפשר ללמוד לשחות בתל אביב?



בריכה מקורה ומחוממת בחורף ופתוחה בקיץ.

שעות פתיחה:

ימי שני 06:00-09:00, 13:00-15:00 ו-19:30-22:30

ימי שלישי 06:00-08:00, 13:00-15:00 ו-19:30-22:30

ימי רביעי 06:00-09:00 ו-19:30-22:30

ימי חמישי 06:00-08:00, 13:00-15:00 ו-19:30-22:30

ימי שישי 06:00-14:00

ימי שבת 07:00-14:00

ימי ראשון (גברים בלבד) 20:00-22:30

בריכה לחורף ולקיץ - הבריכה הלימודית ברמת אביב

מחירי הכניסה לבריכה הלימודית ברמת אביב הם כדלקמן:

כניסה חד פעמית למבוגר - 44 ש"ח
כניסה חד פעמית לילד - 38 ש"ח
כרטיסייה של עשר כניסות לתושב כ-350 ש"ח ו-20% הנחה לתושבי תל אביב.

רח' חיים לבנון 7, רמת אביב,תל אביב
טל' 03-6412325
איך להיערך לקראת מבחן פסיכומטרי?



כך יש להיערך לקראת מבחן פסיכומטרי:

1. להירשם לבחינה בזמן על מנת שתוכלו להיבחן קרוב למקום מגוריכם.

2. אירגון הזמן לפני הבחינה - יש לקחת בחשבון שככל שמתקרב מועד הבחינה כך יש פחות זמן לעיסוקים אחרים, כולל עבודה. יש להיערך לכך מראש.

3. סיום חומרי הכנה לקורס - לפני תחילת הקורס מקבלים המשתתפים בו חומרי הכנה לקורס הכוללים רכישת מיומנויות שונות. כדאי לסיים חומרי הכנה אלה לפני הקורס על מנת להגיע אליו מוכנים כמה שיותר.

4. מידע על תנאי קבלה למקצועות השונים - חשוב לדעת לפני הקורס מהם תנאי הקבלה למקצועות אותם אתם רוצים ללמוד, זאת על מנת להציב לעצמכם יעדים תוך כדי לימוד לציון אותו אתם רוצים לקבל.

5. שמירה על תחביבים והנאות קטנות - למרות השגרה הצפופה והלחוצה לפני הבחינה כדאי בכל זאת להקפיד לשמור על תחביב או עיסוק אהוב גם במהלך תקופה זו. תקופה שרק לומדים בה היא מעייפת ומתישה פיסית ומנטלית וחשוב לקבל רענון קל בתחומים אחרים מפעם לפעם.
איך לא להתבלבל במבחנים במתמטיקה?



לפעמים כאשר יש לנו משוואות מכל מיני צורות יכולים לצאת כמה תשובות ואתם רואים בספר התשובות שרק אחת נכונה. כדי לא להתבלבל במבחנים, תמיד, כל תשובה שיוצאת לכם, תציבו בתנאי השאלה ותראו האם זה הגיוני.

לדוגמה:
כאשר תעלו משוואה אי רציונלית בריבוע, אחת התשובות התווספה למרות שלא נכונה במשוואה הרגילה.
מצד שני, אף פעם אל תצמצמו או תחלקו משוואה במשהו עם X מפני שאז נעלם פתרון שהוא גם נכון. כאשר מחלקים או מצמצמים, תמיד כותבים בצד: (הדבר שאנו רוצים לחלק)=0 וזה ייתן עוד פתרון.
לדוגמה:
x^2-2x=3x-6
x(x-2)=3(x-2)
x=3 אבל גם x-2=0 אז X=2,3
איך להיערך לתחילת שנת הלימודים ללא הוצאות מיותרות?


הנה 10 עצות שכדאי לקחת בחשבון, כאשר אתם מתחילים להתארגן לשנת הלימודים הבאה:

1. היצמדו לרשימת קניות ברורה ומדויקת בעת קניית הציוד.

2. נסו לברר האם יש לכם ממי לקבל ילקוט (אח גדול, שכן וכו) ולמי להעביר את שלכם.

3. אם הילקוט במצב טוב ושימש אתכם שנה אחת בלבד, אין צורך לקנות חדש.

4. עשו השוואת מחירים לפני הקניה.

5. סכמו עם הילד שאתם קונים מוצר אחד שהוא מותג והשאר מוצרים רגילים.

6. כדאי להצטייד במלאי של מחקים, מחדדים ועפרונות כד לא לרוץ במהלך השנה כל שבוע.

7. קנו ספרים משומשים והשלימו בחדשים.

8. בדקו האם תוכלו לקבל ולהעביר חולצות ביה"ס במצב טוב, במקום לקנות.

9. ודאו כי אתם משלמים תשלומי הורים ע"פ המלצות משרד החינוך ולא מעבר לכך.

10. אל תתפתו לקנות מוצרים העומדים ליד הקופה.


עשרת הטיפים שיעזרו לכם להתמודד בהצלחה?
מבחן הIELTS (ראשי תיבות של International English Language Testing System) הינו מבחן ידע בינלאומי באנגלית, אשר נדרש כתנאי קבלה ללימודים על ידי אוניברסיטאות רבות בעולם וכן לרשויות הגירה רבות, כגון אנגליה, אוסטרליה, קנדה ועוד. מטרת הבחינה הינה לבחון את רמת הידיעה של הנבחן בשפה האנגלית, כאשר המבחן בודק את ארבעת כישוריי השפה שלנו(דיבור, כתיבה, האזנה, וקריאה)


ריכזנו עבורכם, יועצי הלימודים בבית הספר האמריקאי, מספר טיפים שיעזרו לכם להפוך את מבחן ה-IELTS למבחן מובן ופשוט יותר.


טיפ מספר 1
החלו בהכנות לקראת הבחינה מוקדם ככל האפשר. הכישורים הנדרשים לבחינת ה-IELTS הינם כישורים שלא ניתן לרכוש אותם במספר ימים. חשוב מאוד לעשות מבחנים לדוגמא לפני הבחינה האמיתית ולדעת מה קורה ביום הבחינה. כמו כן, מאוד חשוב לדעת מהן סוגי השאלות בבחינה, מהו אורכו של כל פרק, וכמה שאלות יש בכל אחד מהפרקים.

טיפ מספר 2
השתמשו בזמן שלכם ביעילות. בנו לעצמכם לוח זמנים והקפידו לעמוד ביעדים שהצבתם לעצמכם. לוח הזמנים צריך לכלול בין השאר זמן לשיעורי בית במידה ואתם מתכוננים בעזרת קורס. קבעו לעצמכם יעדים ודאגו לפנות זמן גם להפסקות.

טיפ מספר 3
במבחן הIELTS לכל הפרקים אותו משקל. מאוד חשוב לברר באילו פרקים אתם חזקים ובאילו פרקים יותר חלשים על מנת שתוכלו לשים דגש על אותם חלקים בהם את ם מתקשים.

טיפ מספר 4
לימוד בקבוצה או בקורס הינו רעיון טוב מאוד. אנשים שונים נותנים זווית ראיה שונה, ולימוד בקבוצה נותן לכם הזדמנות לשמוע שאלות או הערות נוספות שאתם לא חשבתם עליהם. ניתן גם לבקש עזרה ממורים שמכירים את הבחינה, חברים שעשו את הבחינה, ואנשים אחרים שמכירים אותה.

טיפ מספר 5
במהלך הבחינה רוב האנשים מרגישים קצת לחץ. זה טבעי לגמרי. למעשה, זה גם יכול להיות מועיל מבחינת מוטיבציה. זה יגרום לכם להיות ערניים יותר ולהישאר מרוכזים.

מצד שני, רמות גבוהות של חרדה יכולות להשפיע בצורה לא טובה על ביצועיו של הנבחן. הכנה טובה לקראת המבחן והכירות מעמיקה איתו תורמים להורדת רמת החרדה לפני המבחן.

טיפ מספר 6
על ידי שימוש וטכניקות נכונות ניתן לשפר את הציון בבחינת ה-IELTS בצורה משמעותית.

תזכרו שהציון לכל פרק של הבחינה ניתן בנפרד. התייחסו לכל פרק כמבחן בפני עצמו. אל תיתנו לפרק בו לא הייתם במיטבכם להשפיע על המשך המבחן. אל תנסו לנבא את הציון. יכול להיות שהלך לכם טוב יותר ממה שדמיינתם.

טיפ מספר 7
התרכזו במה שידוע לכם במקום במה שלא ידוע לכם. בפרקי השמיעה והקריאה, כדאי לכתוב תשובה, גם אם אינכם בטוחים בה, לפני המעבר לשאלה הבאה. תלמידים רבים מתכננים לחזור לשאלות שדילגו עליהם בסוף הבחינה, אבל אינם מספיקים. מעבר לזה, אם כתבתם תשובה כלשהי בזמן קריאת השאלה, כבר חסכתם את הזמן הנדרש על מנת לקרוא שוב את השאלה ולהכיר מחדש את נושא השאלה. אם אינכם בטוחים בתשובתכם, סמנו את השאלה על מנת שתוכלו לחזור אליה בסוף.

אל תשאירו שאלות ריקות! לא מורידים ניקוד על תשובה לא נכונה, לכן תמיד כדאי לנחש אם לא יודעים.

טיפ מספר 8
יש לוודא שקראתם היטב את הוראות הבחינה. בשאלות מסוימות יש לכתוב עד מספר מסוים של מילים, ומי שכותב יותר, תשובתו נפסלת.

טיפ מספר 9
אם נתקלתם במילה שלא הבנתם, נסו להבין אותה מההקשר של המשפט. במקרים מסוימים ניתנות גם הגדרות של מילים מסוימות. מעבר לכך, לא תמיד חשוב לדעת את הפירוש של מילה שלא הבנתם. לא בהכרח תהיה שאלה על מילה זו.

טיפ מספר 10
בפרק הדיבור מאוד חשוב לתת רושם טוב לבוחנים. אם אתם קצת חוששים או מתביישים מרמת הדיבור שלכם, כדאי מאוד לתרגל דיבור מול אנשים אחרים באנגלית. תעבדו יחד עם חברים ועשו סימולציות של פרק הדיבור בבחינה, אשר כוללת בין השאר ראיון אישי קצר. מומלץ גם לדבר מול המראה, להקליט את עצמכם ולאחר מכם לשמוע את עצמכם מדברים.
מהם עשרת הטיפים שיעזרו לכם להתמודד בהצלחה במבחן ה-GMAT?


מבחן הGMAT הינו מבחן קבלה לתוכניות MBA באוניברסיטאות ברחבי העולם. המבחן הינו פסיכוטכני, והוא מורכב משלושה פרקים שונים. מטרת הבחינה היא לאפשר למוסדות לימוד אשר מציעים תוכנית MBA לאמוד על יכולותיו המילוליות, האנליטיות, והכמותיות של המועמדים אשר מבקשים להתקבל וללמוד אצלם.

יועצות הלימודים והמורים של בית הספר האמריקאי ריכזו עבורכם מספר טיפים להצלחה בבחינת הGMAT.

בניגוד להצהרה הרשמית של הגופים שכותבים את הבחינה, ניתן לשפר את הציון במבחן GMAT בצורה משמעותית רק על ידי הקדשת זמן להבנת הבחינה. זהו השלב הקל ביותר בהכנה לבחינה ואסור להתעלם ממנו.

שימו לב שמבחן ה-GMAT הוא כמו משחק. כמו בכל משחק אחר, למי שמכיר את כללי המשחק יש יתרון משמעותי על פני מי שלא מכיר את כללי המשחק.

הנה 10 הטיפים להצלחה במבחן זה:

1. מבחן ה-GMAT הינו מבחן ממוחשב אדפטיבי. הסיבה שהמבחן הוא אדפטיבי נועדה לתת הערכה מדויקת יותר של כישורי הנבחן, בעזרת מספר שאלות נמוך יותר. מבחן אדפטיבי הוא מבחן שמתאים את רמת השאלות אל הנבחן. השאלה הראשונה תהיה ברמת קושי בינונית. במידה והנבחן עונה תשובה נכונה – רמת הקושי של השאלה הבאה תעלה. במידה והנבחן עונה תשובה שגויה, רמת הקושי של השאלה הבאה יורדת.

סוגי השאלות באים בסדר אקראי, ושאלות מאותו סוג לאו דווקא יבואו ביחד. חובה לענות על כל שאלה ,ולא ניתן לחזור אחורה כדי לתקן או לענות עליה.

2. הקדישו זמן רב יותר לכל אחת מחמשת השאלות הראשונות.. השאלות הראשונות בכל פרק הבחינה משמשות ככלי להכריע את טווח השאלות אשר איתם הנבחן יוכל להתמודד. שאלות קשות שוות יותר משאלות קלות. השאלות שיופיעו לאחר מכן יכוונו את ציון הנבחן בתוך הטווח הקושי שנקבע בשאלות הראשונות. לכן, חמשת השאלות הראשונות הינן השאלות המכריעות אשר מבדילות בין ציון גבוה לציון נמוך בסוף הפרק.

שוב, יש לענות על חמשת השאלות הראשונות עם תשומת לב מוגברת. אם אינכם בטוחים בתשובה לאחת מהשאלות האלה, נסו לעשות ניחוש מחושב בעזרת פסילת תשובות שאינן נכונות בוודאות.

3. סיימו את הבחינה בכל מחיר! ישנו קנס גדול לנבחן שלא מצליח לסיים פרק מסוים במבחן GMAT. למשל, נבחן עומד לקראת סוף פרק על ציון שיכניס אותו לאחוזון ה-70 מכלל הנבחנים – על בסיס ציוניו עד כה – ואז נגמר לו הזמן והוא לא מספיק לענות על חמשת השאלות האחרונות של הפרק. אי סיום הפרק הזה יוריד את הציון שלו מהאחוזון ה-70 בערך עד האחוזון ה-55.

לכן, מומלץ לסיים בכל מחיר את הבחינה. אמנם, תשובה לא נכונה תיפגע בציון, אך פחות משאלה שלא ענו עליה. יש להתרגל לענות על כל השאלות כמיטב יכולתכם בתוך מגבלות הזמן שיש בבחינה. עם זאת, יש גם לתרגל מצב בו נשארת דקה אחת ועליכם להתחיל לבחור תשובות באופן אקראי.

4. לא לבזבז זמן. טיפ זה אולי נראה מובן מאילו, אבל חשוב לזכור כי כל סטייה מהבחינה עצמה – בין אם זה חזרה למסך עזר או בקשת נייר טיוטא נוסף – מוריד מהזמן הניתן לשאלות.

5. קראו את כל השאלות בעיון. נבחנים שנלחצים מהשעון נוטים לנסות לקצץ בקצוות על מנת לחסוך בזמן, ולא תמיד קוראים את כל השאלה. כתוצאה מכך, הרבה נבחנים לא מבינים נכון את תוכן השאלה שנשאלה, ועונים על שאלה אחרת מזו שנשאלה (אשר כמובן התשובה אליה אינה הנכונה). כותבי מבחן ה-GMAT מודעים לעובדה זו, ומנצלים אותה בשמחה. סביר להניח שתיתקלו בשאלות בבחינה אשר כוללים תשובות שגויות אשר נועדו בדיוק להטעות אנשים שהבינו לא נכון את השאלה.

6. הימנעו מניחושים פרועים. במבחן ה-GMAT לא ניתן לדלג על שאלות ולחזור אליהן מאוחר יותר, כמו שניתן במבחן כתוב. חובה לענות על כל שאלה כשמגיעה לפני שניתן יהיה לעבור לשאלה הבאה. כתוצאה מכך, גם אם אינכם יודעים תשובה לשאלה מסוימת, חובה לענות עליה. תמיד עדיף לתת ניחוש מחושב מאשר ניחוש פרוע – גם אם לא נותר זמן רב עד לסיום הפרק. לרוב ניתן יהיה לפסול לפחות תשובה אחת שברור שאינה נכונה. אפילו פסילה של תשובה אחת תשפר בצורה משמעותית את הסיכויים שלכם לענות על שאלה תשובה נכונה.

7. פסלו תשובות לא נכונות אשר נועדו להטעות. ככל שתתרגלו יותר מבחנים שנעשו בעבר, ותקבלו עזרה מקצועית, תלמדו לזהות תשובות שגויות אשר נועדו להטעות את הנבחן. ישנן מספר תבניות לתשובות כאלה אשר תהיינה ברורות ככל שתתקדמו עם ההכנה לבחינה.

ישנה תבנית ידועה אשר נמצאת בפרק פתרון בעיות. היא כוללת תשובה שגויה אשר מתקבלת כתוצאה מחישוב מוטעה נפוץ. ניתן להימנע מתשובות שגויות אלה על ידי השימוש בנייר טיוטא, בדיקה של תשובותיכם, והשימוש בהערכה על מנת להעריך את טווח התשובה הנכונה.

8. כפי שצוין קודם, ישנם טיפים וטכניקות אשר יוכלו לעלות בצורה משמעותית את הציון בבחינת ה-GMAT. המבחן הוא כן מבחן שניתן להתכונן אליו, ולא משנה מה הגופים שכותבים את הבחינה אומרים. מומלץ מאוד להתכונן בעזרת מבחנים ממוחשבים אדפטיביים. אם יש באפשרותכם לתרגל מבחנים שהתקיימו בשנים קודמות, מומלץ מאוד, מאחר והחומרים הניתנים על ידי חברות אחרות הינם פחות טובים מהמקור.

9. מומלץ מאוד להקדיש את מרבית זמן ההכנה שלכם לנקודות החולשה שלכם. כמובן שחשוב גם לתרגל חלקים בהם אתם שולטים, אולם התמקדות בנקודות חולשה הינו השימוש האפקטיבי ביותר של זמן ההכנה שלכם.

10. אל תסמכו על כך שתוכלו לגשת למבחן ה-GMAT ברגע האחרון. אם יהיה לכם צורך לגשת שוב לבחינה, יידרש מכם זמן גם לרישום מחדש לבחינה וגם לשליחת הציונים למוסדות הלימוד לפני הדדליין לאפליקיישן. רישום ל-GMAT במהלך זמן הקבלה ללימודים גם גורם לחץ לא רצוי לנבחנים. עם תכנון נכון, תוכלו לחסוך מעצמכם דאגות אלו ולהתרכז במיקסום ציון ה-GMAT שלכם.
מה זה חוק 80/20 ומה הקשר שלו ל"חוק פארטו"?



חוק פרטו, הוא עיקרון, שנקרא גם "חוק 80/20", ולפיו 20% מהפעולות שעושה אדם אחראיים ל-80% מהערך שהוא יוצר, בעוד שעבור 20% הנותרים של הערך הוא נאלץ להשקיע המון - 80% מהאנרגיה שלו. כמובן שהחוק איננו מדויק, אלא הוא כלל אצבע בלבד, שמצביע על תופעה של הצטברות גורמים או מה שניתן לראות בהתפלגות כ"פעמון גאוס". אם מבינים את העיקרון, ניתן לראות התפלגויות של 90/10 או 70/30, שכולן מסתדרות איתו.

הרבה צעדי ייעול ותכנון עיסקי, כמו גם פרטי, נגזרים מהחוק הזה, פרי הגותו של הכלכלן וילפרדו פארטו.

הנה כמה דוגמאות לייעול שניתן לבצע בעזרתו:
אם 20% מהלקוחות של עסק מניבים את 80% מההכנסות שלו, הרי ש-80% האחרים מניבים רק 20% מההכנסות ומחייבים המון השקעה בהם. כדאי למצוא מה מאפיין את המניבים (20% הראשונים), לעשות הכל כדי לשמר אותם (וכך לשמור על 80% מההכנסות) ולמצוא לקוחות חדשים כמותם.
כיצד לכתוב עבודה אקדמית?


עבודה אקדמית היא למעשה דרכו של המרצה לבדוק כיצד הבנת את החומר הנלמד במהלך הסמסטר, בניגוד למבחן בו עליך לזכור כמות גדולה של חומר (שנשכח בדיוק יום אחרי קבלת הציון), בהכנת עבודה אקדמית ניתן להיעזר במחברת הקורס, בספרי עזר, באינטרנט ובכל מקור אחר.

עבודת סמינריון היא עבודה רחבה יותר, המכילה בדרך כלל 30-40 עמודים, בהתאם להנחיות, אך הכללים לכתיבתה זהים לכללי כל עבודה אקדמית אחרת במהלך התואר:


לוח זמנים – יש לשים לב מהו מועד ההגשה של העבודה, מומלץ להכין לוח זמנים לגבי אופן ביצוע העבודה או הסמינריון, כדי לא לגלות ביום לפני ההגשה שלא הספקת לקרוא מאמר כלשהוא, ואז לעבוד כל הלילה על העבודה ולהגיש אותה בלחץ. בעזרת לוח זמנים מסודר באפשרותך לעקוב אחרי התקדמותך בעבודה לצד המטלות הנוספות שלך, וכך לתכנן את הזמן נכון ולהשאיר מספיק ימים חופשיים להתכונן למבחנים השונים ולהכין את העבודות האקדמיות והסמינריונים בזמן.


בחירת נושא העבודה – בדרך כלל עבודה אקדמית קשורה באופן ישיר לקורס האקדמי, במידה וניתנת לך אפשרות בחירת נושא אישי, כדאי לבחור נושא כמה שיותר רחב, כדי לאפשר מציאת חומרי עזר רבים ולא להיאלץ להסתפק במאמר אחד או שניים.


מומלץ לבחור נושא שמעניין אותך, אפילו קצת, יהיה לך קשה להתחבר ולכתוב עבודה על נושא שמשעמם אותך.


מומלץ לבדוק באיזו שפה כתובים רוב המקורות הקשורים לנושא – מאמר אחד באנגלית יכול להיות נסבל אבל אם כל המקורות של העבודה כתובים בצרפתית, תהיה לך עבודה כפולה. באפשרותך להשתמש בשירות התרגום לסטודנטים.


אמנם העבודה האקדמית היא בדרך כלל אישית, אך מומלץ להתייעץ בנושא העבודה עם חברים שלמדו איתך בקורס, לעיתים "סיעור מוחות" יכול לעזור לך לפתור בעיה שנתקלת בה במהלך עשיית העבודה או אפילו לתת לך רעיונות נוספים שלא חשבת עליהן לבד.


אינטרנט – בימינו, כאשר לרובנו יש בבית מחשב אישי המחובר לרשת האינטרנט, רבים סבורים כי ניתן לכתוב עבודה סמינריונית בלי לצאת מהבית, על ידי חיפוש נושא העבודה בגוגל וקריאת מאמרים ואתרי אנציקלופדיות שונים און ליין, אך יש לזכור כי לא ניתן לסמוך על כל טקסט באינטרנט, כידוע, אין הגבלה ואין חוק על העלאת תוכן לרשת האינטרנט וכל אחד יכול לעלות לרשת כל דבר, גם אם אין לו סמכות או ידע מתאימים. לעומת זאת, מאחורי הספרות הכתובה יש בדיקות ואישורים, ולא כל אחד יכול להוציא ספר ולהציג אותו בחנויות ובספריות בצורה חופשית, ולכן על הספרות הכתובה אין עוררין וניתן לסמוך ברוב המקרים על הכתוב בה, ולצטט ממנה.


לא מומלץ לעלות בעבודה מסקנות ללא ביסוס מהחומר הנלמד או ממקורות.


לא מומלץ לעלות לעבודה חומר שאינו קשור לנושא העבודה כדי "לנפח" אותה – המרצה מעדיף עבודה תמציתית וקולעת, אם הוא ביקש מינימום 10 דפים ויצא לך רק 8 דפים, עדיף לא למרוח, אלא להסביר לו מדוע גם 8 הספיקו לך.


מומלץ להבליט את הרעיונות המרכזיים של העבודה, להשאיר שוליים, ריווח נוח (ולא גדול מידי) בין השורות, מספרי עמודים, ובדיקת שגיאות כתיב.


מומלץ לא להשתמש במילים דו משמעויות, בניסוחים כללים וביותר מידי דוגמאות.


ביבליוגרפיה – הביבליוגרפיה לא קיימת כדי להוכיח למרצה שבאמת היית בספריה ולא עשית הכל מהבית (או חס וחלילה העתקת את העבודה) – כתיבת הביבליוגרפיה יכולה לעזור גם לך בעתיד כאשר יהיה לך צורך בנושא הקשור לעבודה המקורות בהן השתמשת יהיו שמורים לצד העבודה.


באתר הסטודנטים פרופסור ישנו מאגר התוכן האקדמי הגדול בישראל, ובו מגוון תכני לימוד כגון עבודות אקדמיות, עבודות סמינר, עבודות סמינריוניות, עבודות תזה, סיכומים, מחברות קורס, מבחנים, תירגומים ועוד במגוון תחומי הלימוד הקיימים בישראל. באפשרותך לחפש תוכן אקדמי בהתאם לקורס שלך, ולהיעזר בתכנים האקדמיים של סטודנטים אחרים, על מנת לקבל ראייה נוספת שתעזור לך בכתיבת העבודה שלך.


לאחרונה עלה לאתר פרופסור סוכן חכם, ניתן להיכנס אליו דרך עמודי חיפוש תוכן אקדמי, ודרכו ניתן להגדיר תוצאות חיפוש ספציפיות על פי שם מרצה, שם מוסד אקדמי, שם קורס, מקצוע קורס וכדומה, הסוכן החכם זוכר את החיפוש שעשית וידע לעדכן אותך בכל חומר חדש שיתווסף לאתר ויהיה רלוונטי אלייך, בזמן אמת וישירות לכתובת המייל שלך.
אילו טיפים חשובים להצלחה בבחינות הבגרות?
מהם עשרת הטיפים שיעזרו לכם להתמודד בהצלחה בבחינות בחינות ה-CGFNS וה-NCLEX?
איך לא להילחץ מזיכרון שנחלש?
איך לזהות סימני מצוקה אצל ילדים?
מה לאכול כדי להגדיל את הריכוז בלימודים ובעבודה?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.