» «
בטחון עצמי
איך לשפר את הביטחון העצמי שלנו?


ראשית עלינו להכיר בעובדה שזהו תהליך. כפי שלקח לנו זמן לבנות חוסר בטחון וביקורת עצמית במשך השנים, כך גם לא נוכל לשנות הרגלים באופן מיידי. הדרך הכי יסודית ומקיפה, היא להיעזר במטפל מקצועי, שילווה אותך ויעניק לנו הכוונה ועידוד.
אך יחד עם זאת, נוכל להעשיר את עצמנו, בתרגילי חיזוק עצמיים:

- מול הראי, נכתוב יומן שבו נתאר את רגשותינו וניתן לכעסים ועצב להשתחרר על הדף.
- ניעזר באנשים קרובים שיתנו לנו משוב על התקדמותנו.

- נכין רשימת מחמאות לעצמנו, נשנן אותה מס' פעמים ביום, עד שתת המודע יתרגל להאמין בכך.

- נמצא דרכים לשחרר כעסים: דרך תרפיה, ספורט, אמנות, ריקוד, מדיטציה וסדנאות קבוצתיות.

נמשיך, נתמיד ונאמין - ובסוף נגיע ליעד.

בהצלחה.
מדיטציה
איך להרגיע פחד?



לא פעם אנו חשים פחד, שמעכב אותנו מלפעול, ומסב לנו נזק. על מנת להתגבר על כך, נעשה תרגיל קצר בדמיון מודרך:

- נשב בנוח, נעצום עיניים, וננשום מספר נשימות על מנת להירגע.

- נדמיין מקום נעים בטבע, עם מזג אויר נעים, נחל זורם וצמחיה עשירה.

- נחוש שנוח לנו במקום זה, ואנו חשים בטחון.

- וכעת נדמיין את עצמנו עושים את הדבר שאנו פוחדים ממנו, ומצליחים בקלות רבה.

- נראה את כל הפרטים והשלבים כשזה קורה.

- ממש נחוש את זה, כאלו זה קורה כעת.

- נחוש הקלה ושמחה שהצלחנו.

- נודה על החוויה ונפקח את העיניים.

- נחזור על התרגיל שוב ושוב, מדי יום.

זה עובד. בהצלחה לכם.
מדיטציה
מדיטציה לשינה טובה - איך עושים?
מדיטציית הרפיה לשינה רגועה:

שוכבים במיטה בנינוחות, על הגב. מניחים את כפות הידיים על הבטן התחתונה – כשלוש אצבעות מתחת לטבור ( נשים מניחות את כף יד שמאל על הבטן ואת כף יד ימין מעליה, גברים מניחים את כף היד הימנית על הבטן ואת כף היד השמאלית מעליה).

שואפים שאיפות איטיות ועמוקות, רגועות ורכות ונותנים לנשימה למלא את הגוף כולו. חשוב שהשאיפות ימלאו את הבטן התחתונה (נרגיש את הידיים המונחות מעליה- מתרוממות). מבצעים את התרגיל בנינוחות במשך מספר דקות. לאחר שמרגישים מספיק רפויים ונינוחים ניתן לחזור לנשימות טבעיות ולשקוע בשינה טובה.
מדיטציה
למה חשוב לתרגל מדיטציה?



תרגול מדיטציה טוב מהסיבות הבאות:

החלשה של רגשות שלילים

הגברה של תחושת רוגע

הגברה של תחושת שליטה עצמית

חיזוק תחושת מיקוד

שיפור יכולת ריכוז לזמן ממושך

שחרור מתח ללא פגיעה בסובבים אותנו

רוגע המשפיע על שיפור מערכות יחסים

שינוי תפיסות מהעבר, שחרור העבר והתמקדות בהווה

חיזוק הביטחון העצמי והשקט הפנימי

מדיטציה

שינה
איך לישון טוב יותר בעזרת מדיטציה?



שינה ערבה יותר, תוכלו להשיג ע"י מדיטציה קצרה, אשר בה תדמיינו את היום שחלף וכיצד אתם נפרדים ממנו ועוברים לשלב אחר.

רכישת המיומנות למדיטציה זו לוקחת מספר פעמים, אך היא משתלמת ומצליחה.
מדיטציה
איך לעשות מדיטציה יעילה בזמן קצר?


כך תעשו מדיטציה יעילה בזמן קצר:

עוצמים עיניים, שואפים שלוש שאיפות ממש עמוקות ומתרכזים בדופק הלב, כך 10 דקות.
מדיטציה
איך לעשות מדיטציה יומית?



מדי יום, בשעה קבועה אם ניתן, יושבים 10 דקות ומתחברים לנשימה: חשים כיצד נכנס ויוצא האויר אל ומהגוף. עושים זאת בריכוז מוחלט ו"עוקבים" בדמיון אחרי האויר, מסלולו בגוף עד אל הריאות ובחזרה החוצה..
מתח נפשי
מה הסכנה במתח נפשי?


כשיש רמות מתח גבוהות, הגוף מקטין את יכולתו להתנקות מרמות מסוכנות של שומנים בדם.

על מנת לשמור על בריאות לבכם, הפחיתו את רמות המתח הנפשי שלכם, באמצעות תרגול יוגה או מדיטציה ובכך תשפרו את בריאותכם.