שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
איך להרויח עובדים טובים יותר בחברה?
העובדים שלכם יתנו את הנשמה לחברה אם תעשו כך:
1. שמרו איתם על קשר אישי (ולא רק בימי כיף וכאלה..)
2. תנו להם אופציות. אלה יגרמו להם להשקיע מאמצים גדולים בשל היותם למעשה שותפים בחברה.
3. הקפידו על מדיניות של דלת פתוחה אליכם. כדאי אפילו לשקול יום בשבוע או בחודש שיהיה "יום דלת פתוחה".
4. מדי פעם הזמינו עובדים לפגישה אישית באוירה של שיחה, על מטרות החברה, איך הם רואים אותה, איזה פרוייקטים ראויים בעיניהם, רעיונות שהיו שמחים לקדם ועוד. עשו זאת גם עם עובדים פחות בולטים. ניתן לשלב פגישה כזו בארוחת צהריים נעימה ולא פורמלית.
5. אל תיפגשו רק עם העובדים הקרובים אליכם והכפופים אליכם ישירות (שכבת הניהול) ונסו להימנע מהדפוס שבו 20% מהעובדים מקבלים את 80% מתשומת לבכם.
6. צאו לביקורי פתע אצל העובדים, גלו עניין ומעורבות ותפסו שיחות קלות במקום בו הם נמצאים.
העובדים שלכם יתנו את הנשמה לחברה אם תעשו כך:
1. שמרו איתם על קשר אישי (ולא רק בימי כיף וכאלה..)
2. תנו להם אופציות. אלה יגרמו להם להשקיע מאמצים גדולים בשל היותם למעשה שותפים בחברה.
3. הקפידו על מדיניות של דלת פתוחה אליכם. כדאי אפילו לשקול יום בשבוע או בחודש שיהיה "יום דלת פתוחה".
4. מדי פעם הזמינו עובדים לפגישה אישית באוירה של שיחה, על מטרות החברה, איך הם רואים אותה, איזה פרוייקטים ראויים בעיניהם, רעיונות שהיו שמחים לקדם ועוד. עשו זאת גם עם עובדים פחות בולטים. ניתן לשלב פגישה כזו בארוחת צהריים נעימה ולא פורמלית.
5. אל תיפגשו רק עם העובדים הקרובים אליכם והכפופים אליכם ישירות (שכבת הניהול) ונסו להימנע מהדפוס שבו 20% מהעובדים מקבלים את 80% מתשומת לבכם.
6. צאו לביקורי פתע אצל העובדים, גלו עניין ומעורבות ותפסו שיחות קלות במקום בו הם נמצאים.
איך למצב את המוצר ואת החברה שלנו?
כדי למצב את עצמכם נכון הקפידו על 5 הדברים הבאים:
1. אל תנסו להציג עצמכם כחברת ענק כשאתם לא.
2. הציגו את המוצר וקשרו אותו ללקוח שלכם ולכאב שלו ולא לקבוצות גדולות (להקל על כאבי הגב שלך, לאפשר לך להתפרנס מהבית).
3. דברו ופרסמו ללקוחות בשפה פשוטה ומובנת (בלי מונחים טכניים, ראשי תיבות מהתחום או מילים שאמא שלכם לא היתה מבינה).
4. אל תציינו בפרסומים שלכם שמות תואר שכולם ישמחו להוסיף למוצרים שלהם (הטוב ביותר, המדהים) אלא הציגו פתרונות מוכחים שהמוצר שלכם מספק ורצוי עם נתונים מספריים (מהיר פי 5, מכפיל את התפוקה).
5. הקפידו שכל אחד מהעובדים בחברה יידע להסביר בפשטות מה היא עושה ומה מטרתה - תדרכו אותם פעמיים בשנה כי גם הם משווקי החברה.
כדי למצב את עצמכם נכון הקפידו על 5 הדברים הבאים:
1. אל תנסו להציג עצמכם כחברת ענק כשאתם לא.
2. הציגו את המוצר וקשרו אותו ללקוח שלכם ולכאב שלו ולא לקבוצות גדולות (להקל על כאבי הגב שלך, לאפשר לך להתפרנס מהבית).
3. דברו ופרסמו ללקוחות בשפה פשוטה ומובנת (בלי מונחים טכניים, ראשי תיבות מהתחום או מילים שאמא שלכם לא היתה מבינה).
4. אל תציינו בפרסומים שלכם שמות תואר שכולם ישמחו להוסיף למוצרים שלהם (הטוב ביותר, המדהים) אלא הציגו פתרונות מוכחים שהמוצר שלכם מספק ורצוי עם נתונים מספריים (מהיר פי 5, מכפיל את התפוקה).
5. הקפידו שכל אחד מהעובדים בחברה יידע להסביר בפשטות מה היא עושה ומה מטרתה - תדרכו אותם פעמיים בשנה כי גם הם משווקי החברה.
על מה להקפיד מבחינת החוק כשמפטרים עובדים?
הדברים הבאים יאפשרו לכם לפטר עובד בדרך חוקית ונכונה:
אין לפטר עובדים במקרים הבאים:
1. בהריון (במהלך ההריון ועד חודשיים מתום חופשת לידה)
2. בשירות מילואים (במהלך שירות המילואים ועד 21 יום לאחר גמר המילואים)
3. בשל התאגדות עובדים או פעילות בוועד עובדים
4. בשל דת, מוצא, גיל או השקפה פוליטית / חברתית שונה
כמו כן, הקפידו על הדברים הללו:
1. תנו הודעה מוקדמת או תנו מרווח זמן לאחר שיחת הפיטורין, שבו העובד יוכל למצוא עבודה אחרת, אך עדיין יעבוד אצלכם או יקבל שכר.
2. תנו התראות מראש ושימוע למעוניינים.
3. שקלו את הפיטורין, לבקשת העובד, בנפש חפצה.
4. לעולם אל תדרשו חתימה על כתב ויתור מצד העובד, כתנאי לפיצויי פיטורין
5. שלמו את פיצויי הפיטורין במועד (או מסרו כתב שחרור וטופס 161)
6. היו הגונים בפיצויים (על פי השכר הקובע, כולל תוספות - בהתאם לחוק)
7. אל תהיו קטנוניים בדרישות צינון, אי תחרות או הגבלה של מה שעלול להיתפס בבית משפט (במקרה של תביעת מפוטר נגדכם) כ"הגבלת חופש העיסוק").
8. והמלצה כללית: היו נדיבים בכל מה שניתן, כדי למנוע תחושות קשות ומיותרות שיביאו אתכם לבית המשפט וגם אם תזוכו, תבזבזו ממון וזמן יקר על דיונים מיותרים.
הדברים הבאים יאפשרו לכם לפטר עובד בדרך חוקית ונכונה:
אין לפטר עובדים במקרים הבאים:
1. בהריון (במהלך ההריון ועד חודשיים מתום חופשת לידה)
2. בשירות מילואים (במהלך שירות המילואים ועד 21 יום לאחר גמר המילואים)
3. בשל התאגדות עובדים או פעילות בוועד עובדים
4. בשל דת, מוצא, גיל או השקפה פוליטית / חברתית שונה
כמו כן, הקפידו על הדברים הללו:
1. תנו הודעה מוקדמת או תנו מרווח זמן לאחר שיחת הפיטורין, שבו העובד יוכל למצוא עבודה אחרת, אך עדיין יעבוד אצלכם או יקבל שכר.
2. תנו התראות מראש ושימוע למעוניינים.
3. שקלו את הפיטורין, לבקשת העובד, בנפש חפצה.
4. לעולם אל תדרשו חתימה על כתב ויתור מצד העובד, כתנאי לפיצויי פיטורין
5. שלמו את פיצויי הפיטורין במועד (או מסרו כתב שחרור וטופס 161)
6. היו הגונים בפיצויים (על פי השכר הקובע, כולל תוספות - בהתאם לחוק)
7. אל תהיו קטנוניים בדרישות צינון, אי תחרות או הגבלה של מה שעלול להיתפס בבית משפט (במקרה של תביעת מפוטר נגדכם) כ"הגבלת חופש העיסוק").
8. והמלצה כללית: היו נדיבים בכל מה שניתן, כדי למנוע תחושות קשות ומיותרות שיביאו אתכם לבית המשפט וגם אם תזוכו, תבזבזו ממון וזמן יקר על דיונים מיותרים.
איך לחסוך בהוצאות מלון עסקי בחו"ל?
למי מאיתנו שנוסעים הרבה לחו"ל לנסיעות עסקים, כדאי לשקול את הוזלת ההוצאות על המלונות בכמה דרכים:
1. לנסיעה של יותר משבוע, כדאי לשקול שהות בבית דירות במקום בבית מלון.
2. זכרו שמלונות הממוקמים במרכז העיר יקרים בהרבה, כדאי להתרחק מעט.
3. נסו להימנע מללון בעיר שבאותו הזמן מתקיים בה כנס חשוב רב משתתפים, הדבר מייקר אוטומטית את המלונות באותה העיר.
4. עדיף להזמין מלון מראש.
5. אם יש שינויים לא צפויים, מוטב לבצע אותם דרך הסוכן בארץ ולא במלון עצמו שגובה על כך מחיר גבוה יותר.
6. אם שהייתכם במלון קוצרה מכל סיבה שהיא, דאגו שיהיה בידכם אישור ביטול מהמלון עצמו ובו יצויין שלא נגבו ממכם דמי ביטול.
נסיעה טובה ופוריה!
למי מאיתנו שנוסעים הרבה לחו"ל לנסיעות עסקים, כדאי לשקול את הוזלת ההוצאות על המלונות בכמה דרכים:
1. לנסיעה של יותר משבוע, כדאי לשקול שהות בבית דירות במקום בבית מלון.
2. זכרו שמלונות הממוקמים במרכז העיר יקרים בהרבה, כדאי להתרחק מעט.
3. נסו להימנע מללון בעיר שבאותו הזמן מתקיים בה כנס חשוב רב משתתפים, הדבר מייקר אוטומטית את המלונות באותה העיר.
4. עדיף להזמין מלון מראש.
5. אם יש שינויים לא צפויים, מוטב לבצע אותם דרך הסוכן בארץ ולא במלון עצמו שגובה על כך מחיר גבוה יותר.
6. אם שהייתכם במלון קוצרה מכל סיבה שהיא, דאגו שיהיה בידכם אישור ביטול מהמלון עצמו ובו יצויין שלא נגבו ממכם דמי ביטול.
נסיעה טובה ופוריה!
ניהול
איך לנהל בזמן משבר כלכלי?
ניהול נכון בשעת משבר כלכלי חיוני מאד. הנה כמה עצות למנהלים שבינינו:
- ציינו את הצלחות החברה, כדי לתת תחושה טובה לעובדים.
- ארגנו ישיבות פתוחות, שבהן יוכלו העובדים לדבר באופן חופשי ולפרוק מתח.
- מיצאו איך לארגן ערבי חברה או טיולים מוזלים, אך ורק לתחושה הטובה של העובדים.
- נסו להמנע מאווירת קיצוצים כללית שמוסיפה למתח ולדאגה. עשו את הדברים בהדרגה וללא תחושת פאניקה.
- תנו למפוטרים יחס תומך והגון.
- אם יש הורדת שכר על הפרק, התחילו דווקא מהבכירים ותנו דוגמא אישית.
ניהול נכון בשעת משבר כלכלי חיוני מאד. הנה כמה עצות למנהלים שבינינו:
- ציינו את הצלחות החברה, כדי לתת תחושה טובה לעובדים.
- ארגנו ישיבות פתוחות, שבהן יוכלו העובדים לדבר באופן חופשי ולפרוק מתח.
- מיצאו איך לארגן ערבי חברה או טיולים מוזלים, אך ורק לתחושה הטובה של העובדים.
- נסו להמנע מאווירת קיצוצים כללית שמוסיפה למתח ולדאגה. עשו את הדברים בהדרגה וללא תחושת פאניקה.
- תנו למפוטרים יחס תומך והגון.
- אם יש הורדת שכר על הפרק, התחילו דווקא מהבכירים ותנו דוגמא אישית.
איך להחזיק עסק משפחתי בימים קשים?
בזמנים קשים כדאי להקפיד על הדברים הבאים בניהול עסק משפחתי:
1. הענקת סמכות החלטה לאדם אחד
2. הקמת צוות הבראה שיהיה אחראי על קבלת החלטות בשוטף
3. יש לנסות לא ליצור אפליה בין מנהלים שכירים לבני משפחה
4. להקפיד כך שמי שאמור לקבל החלטות יעשה זאת ללא התייעצויות עם אנשים שאין להם סמכות בנושא (כמו בני משפחה אחרים)
5. במידה ודרוש שינוי ארגוני הוא ייעשה ע"י מייסד הארגון
6. במידה ויש לצמצם את מספר העובדים בחברה, יש לבחור לבחור את האנשים לפי מידת תרומתם
7. במידה ויש לפטר בני משפחה חשוב לעשות את הדבר בשקיפות וברגישות
בזמנים קשים כדאי להקפיד על הדברים הבאים בניהול עסק משפחתי:
1. הענקת סמכות החלטה לאדם אחד
2. הקמת צוות הבראה שיהיה אחראי על קבלת החלטות בשוטף
3. יש לנסות לא ליצור אפליה בין מנהלים שכירים לבני משפחה
4. להקפיד כך שמי שאמור לקבל החלטות יעשה זאת ללא התייעצויות עם אנשים שאין להם סמכות בנושא (כמו בני משפחה אחרים)
5. במידה ודרוש שינוי ארגוני הוא ייעשה ע"י מייסד הארגון
6. במידה ויש לצמצם את מספר העובדים בחברה, יש לבחור לבחור את האנשים לפי מידת תרומתם
7. במידה ויש לפטר בני משפחה חשוב לעשות את הדבר בשקיפות וברגישות
מהו ניהול מיטבי של קשרי לקוחות?
ניהול קשרי לקוחות הוא משימה חשובה בעסקים. הנה 5 דברים ושלבים שעליהם כדאי להקפיד:
1. הגדרת מטרותיכם השיווקיות והעסקיות - ניהול קשרי הלקוחות יושפע ממטרות שונות שתגדירו.
2. גבשו מדיניות קבועה, עקבית ואחידה לניהול קשרי הלקוחות.
3. בדקו ורכשו פתרון תוכנה לניהול קשרי לקוחות (תוכנת CRM או שירות מקוון).
4. בנו את התהליך בצורה מושכלת ולא חפוזה. תכנון נכון יאפשר לכם פחות טעויות ולא תצטרכו לחזור עליו שוב בהקדם, בשל חוסר יעילות ופגמים בתכנון המקורי.
5. הגדירו מי קהל היעד והתמקדו בו. ללא התמקדות בסוגי לקוחות מובחנים וברורים, אתם עלולים להיקלע לבזבוז ועלויות מיותרות.
ניהול קשרי לקוחות הוא משימה חשובה בעסקים. הנה 5 דברים ושלבים שעליהם כדאי להקפיד:
1. הגדרת מטרותיכם השיווקיות והעסקיות - ניהול קשרי הלקוחות יושפע ממטרות שונות שתגדירו.
2. גבשו מדיניות קבועה, עקבית ואחידה לניהול קשרי הלקוחות.
3. בדקו ורכשו פתרון תוכנה לניהול קשרי לקוחות (תוכנת CRM או שירות מקוון).
4. בנו את התהליך בצורה מושכלת ולא חפוזה. תכנון נכון יאפשר לכם פחות טעויות ולא תצטרכו לחזור עליו שוב בהקדם, בשל חוסר יעילות ופגמים בתכנון המקורי.
5. הגדירו מי קהל היעד והתמקדו בו. ללא התמקדות בסוגי לקוחות מובחנים וברורים, אתם עלולים להיקלע לבזבוז ועלויות מיותרות.
על מה צריך להקפיד בניהול חברת סטארטאפ?
אלו הדברים העיקריים שיש להקפיד עליהם בניהול חברת סטארטאפ:
1. מנהל החברה (CEO) חייב להיות במשרה מלאה.
2. להאציל סמכויות ולנהל צוות. לא לרכז הכל אצלך כי תקרוס מהר מאד ובנוסף - תפגע בניהול החברה.
3. חשוב מאד לא לטעות - הרבה התייעצות, בירור, לימוד אבל לסמוך גם על קריאת המפה שלך.
4. בכל יום צריך לבדוק את הצמיחה של החברה. לא את הגיוס של עובדים אלא את הצמיחה! (גדול יותר לא בהכרח יותר טוב).
5. אפשר להשתדל כמה שיותר להעלים את זה אבל זכור - בשורה התחתונה מה שקובע בחברה זה אם היא מרוויחה או תרוויח כסף. וחשוב לא פחות - כמה כסף יש לה במאגריה.
6. לגרום לאנשים לעבוד קצת יותר ממה שהם צריכים. לא להמאיס ולהגזים אבל בהחלט לדרוש יותר (תנו להם אופציות בחברה וזה ייתן להם מוטיבציה להשקיע).
7. הדברים לא צריכים (ולא יכולים..) להיות הכי טובים - הכי טוב שיהיו טובים!
8. אין להפוך את החברה לאישית מדי.
9. מומלץ לטפח גם פעילות אישית שאינה קשורה לחברה.
אלו הדברים העיקריים שיש להקפיד עליהם בניהול חברת סטארטאפ:
1. מנהל החברה (CEO) חייב להיות במשרה מלאה.
2. להאציל סמכויות ולנהל צוות. לא לרכז הכל אצלך כי תקרוס מהר מאד ובנוסף - תפגע בניהול החברה.
3. חשוב מאד לא לטעות - הרבה התייעצות, בירור, לימוד אבל לסמוך גם על קריאת המפה שלך.
4. בכל יום צריך לבדוק את הצמיחה של החברה. לא את הגיוס של עובדים אלא את הצמיחה! (גדול יותר לא בהכרח יותר טוב).
5. אפשר להשתדל כמה שיותר להעלים את זה אבל זכור - בשורה התחתונה מה שקובע בחברה זה אם היא מרוויחה או תרוויח כסף. וחשוב לא פחות - כמה כסף יש לה במאגריה.
6. לגרום לאנשים לעבוד קצת יותר ממה שהם צריכים. לא להמאיס ולהגזים אבל בהחלט לדרוש יותר (תנו להם אופציות בחברה וזה ייתן להם מוטיבציה להשקיע).
7. הדברים לא צריכים (ולא יכולים..) להיות הכי טובים - הכי טוב שיהיו טובים!
8. אין להפוך את החברה לאישית מדי.
9. מומלץ לטפח גם פעילות אישית שאינה קשורה לחברה.
איך להיות יעיל ופורה בסדר היום שלי ע"י שימוש חכם בחוק פארטו?
נסו למצוא מהן הפעולות שהכי מקדמות את הקריירה והתפוקה שלכם ובצעו אותן בשעות הטובות ביותר שלכם (כלומר, בחלק ה-20%, הפורה ביותר של הזמן שלכם, תוכלו לייצר את הפעולות המקדמות ביותר).
דוגמאות: את פעולותיכם החשובות תוכלו לבצע בשעות הבוקר: העירניות, הקרירות, בטרם התעייפתם והותשתם משלל הסחות הדעת שבהמשך היום.
עוד דוגמה: לכתוב את הספר שלכם בשעות הלילה, אם אתם עובדים בבית, שרק אז הוא הופך שקט ומאפשר לכם ריכוז. באותן שעות תפיקו ב-20% מהזמן, תפוקה עצומה של 80%, בעוד שנסיון לכתוב בשעות היום, עלול להיות קשה יותר ולהנפיק תוצרת מועטה ואיכותית פחות.
נסו למצוא מהן הפעולות שהכי מקדמות את הקריירה והתפוקה שלכם ובצעו אותן בשעות הטובות ביותר שלכם (כלומר, בחלק ה-20%, הפורה ביותר של הזמן שלכם, תוכלו לייצר את הפעולות המקדמות ביותר).
דוגמאות: את פעולותיכם החשובות תוכלו לבצע בשעות הבוקר: העירניות, הקרירות, בטרם התעייפתם והותשתם משלל הסחות הדעת שבהמשך היום.
עוד דוגמה: לכתוב את הספר שלכם בשעות הלילה, אם אתם עובדים בבית, שרק אז הוא הופך שקט ומאפשר לכם ריכוז. באותן שעות תפיקו ב-20% מהזמן, תפוקה עצומה של 80%, בעוד שנסיון לכתוב בשעות היום, עלול להיות קשה יותר ולהנפיק תוצרת מועטה ואיכותית פחות.
איך לבחור טייפ מנהלים דיגיטלי?
ובכן, בבחירת טייפ מנהלים דיגיטלי (Digital Voice Recorders) אין שונה מבחירת מכשיר דיגיטלי אחר (יצרן מוכר, יבואן ושירות אמין ותעודת אחריות) אך כדאי לשים לב לפרטים הבאים:
1. שהמכשיר נוח להקלטה מידית של רעיון שעולה במוחכם (שזה השימוש הקלאסי של טייפ כזה - למנהלים ואנשים שצריכים מכשיר לשימור רעיונות).
2. גודל קטן אך לא יותר מדי (הגודל המומלץ הוא גודל של מיקרופון).
3. איכות הקלטה טובה אך ניתנת לשינוי (LP / SP) והקטנת איכות לטובת נפח הקלטה - כיוון שהרצאות אינן מחייבות איכות גבוהה ואורכן ארוך מאד כך שעדיף להקטין איכות ולהרוויח הרבה זמן הקלטה.
4. עדיף טייפ שיש לו אמצעי גיבוי (כרטיס זכרון דיגיטלי מסוג נפוץ כמו SD).
5. מימשק משתמש נוח וידידותי (נסו את המכשיר בחנות ושימו לב אם אתם זקוקים להסברים רבים של המוכר או שהמכשיר פשוט להפעלה).
6. נסו להקליט במכשיר ולהקשיב האם האיכות מתאימה לכם.
נסו למצוא אנשים שמשתמשים במכשירים דומים ולבקש המלצות או אזהרות על המכשיר שברשותם או שהיה ברשותם.
ובכן, בבחירת טייפ מנהלים דיגיטלי (Digital Voice Recorders) אין שונה מבחירת מכשיר דיגיטלי אחר (יצרן מוכר, יבואן ושירות אמין ותעודת אחריות) אך כדאי לשים לב לפרטים הבאים:
1. שהמכשיר נוח להקלטה מידית של רעיון שעולה במוחכם (שזה השימוש הקלאסי של טייפ כזה - למנהלים ואנשים שצריכים מכשיר לשימור רעיונות).
2. גודל קטן אך לא יותר מדי (הגודל המומלץ הוא גודל של מיקרופון).
3. איכות הקלטה טובה אך ניתנת לשינוי (LP / SP) והקטנת איכות לטובת נפח הקלטה - כיוון שהרצאות אינן מחייבות איכות גבוהה ואורכן ארוך מאד כך שעדיף להקטין איכות ולהרוויח הרבה זמן הקלטה.
4. עדיף טייפ שיש לו אמצעי גיבוי (כרטיס זכרון דיגיטלי מסוג נפוץ כמו SD).
5. מימשק משתמש נוח וידידותי (נסו את המכשיר בחנות ושימו לב אם אתם זקוקים להסברים רבים של המוכר או שהמכשיר פשוט להפעלה).
6. נסו להקליט במכשיר ולהקשיב האם האיכות מתאימה לכם.
נסו למצוא אנשים שמשתמשים במכשירים דומים ולבקש המלצות או אזהרות על המכשיר שברשותם או שהיה ברשותם.
איך להצליח בניהול עסק קטן?
הנה מספר דברים שחשוב להקפיד עליהם בניהול עסק קטן:
1. הכנת תכנית עסקית מפורטת - התוכנית תכלול הגדרת יעדים, עלויות, צפי לרווחיות, תכנון עתידי של מכירות ועוד והיא צריכה להתעדכן מדי פעם לפי מצב העסק.
2. גביית כספים נכונה - על מנת לא להיקלע לבעיה בתזרים המזומנים יש להקפיד כבר מהתחלה על גביה בזמן מלקוחות וניהול נכון של המזומנים הלוקח בחשבון גם תקופות בהן יש ירידה בהכנסות.
3. שוק לקוחות גדול ומגוון - לא כדאי לסמוך רק על לקוח גדול ומרכזי כי גם הוא תמיד עלול לעזוב. חשוב כל הזמן להרחיב את מעגל הלקוחות.
4. ליווי בנקאי הולם - בחרו בנק שייתן לכם תמיכה זמינה, מקצועית ומתקדמת אתו תוכלו להתייעץ בכל שינוי, בעיות תזרים ומימון ולקבל המלצות על קרנות מיוחדות לעסקים ועוד.
הנה מספר דברים שחשוב להקפיד עליהם בניהול עסק קטן:
1. הכנת תכנית עסקית מפורטת - התוכנית תכלול הגדרת יעדים, עלויות, צפי לרווחיות, תכנון עתידי של מכירות ועוד והיא צריכה להתעדכן מדי פעם לפי מצב העסק.
2. גביית כספים נכונה - על מנת לא להיקלע לבעיה בתזרים המזומנים יש להקפיד כבר מהתחלה על גביה בזמן מלקוחות וניהול נכון של המזומנים הלוקח בחשבון גם תקופות בהן יש ירידה בהכנסות.
3. שוק לקוחות גדול ומגוון - לא כדאי לסמוך רק על לקוח גדול ומרכזי כי גם הוא תמיד עלול לעזוב. חשוב כל הזמן להרחיב את מעגל הלקוחות.
4. ליווי בנקאי הולם - בחרו בנק שייתן לכם תמיכה זמינה, מקצועית ומתקדמת אתו תוכלו להתייעץ בכל שינוי, בעיות תזרים ומימון ולקבל המלצות על קרנות מיוחדות לעסקים ועוד.
איך להיות מנהל מעולה?
המנהל המוצלח מקפיד על:
1. איתור שותפים, מבלי לחשוש מתחרות מצידם
2. איתור הנושאים העיקריים שיש לעסוק בהם והתרחקות מהטפל
3. עבודת צוות ונטרול האגו של המנהל (כולל עידוד המנהלים הכפופים לנהוג כך)
4. היכרות עם הארגון ושמירת קשר רצוף עם דרגים שונים בו
5. השלמה עם המצוי וחתירה לרצוי
6. הצבת חזון של ממש ל-5 שנים הקרובות
7. קביעה של מדדים ברורים להצלחה
8. בניית תוכניות עבודה לפתרון הבעיות והעיכובים במימוש החזון
9. חתירה לפריצת דרך
10. הצגה של מדיניות וכללי משחק ברורים בארגון.
המנהל המוצלח מקפיד על:
1. איתור שותפים, מבלי לחשוש מתחרות מצידם
2. איתור הנושאים העיקריים שיש לעסוק בהם והתרחקות מהטפל
3. עבודת צוות ונטרול האגו של המנהל (כולל עידוד המנהלים הכפופים לנהוג כך)
4. היכרות עם הארגון ושמירת קשר רצוף עם דרגים שונים בו
5. השלמה עם המצוי וחתירה לרצוי
6. הצבת חזון של ממש ל-5 שנים הקרובות
7. קביעה של מדדים ברורים להצלחה
8. בניית תוכניות עבודה לפתרון הבעיות והעיכובים במימוש החזון
9. חתירה לפריצת דרך
10. הצגה של מדיניות וכללי משחק ברורים בארגון.
איך לשווק נכון, לגייס מנהל שיווק ואנשי שיווק לחברת סטארטאפ?
בבניית מערך השיווק לחברת סטארטאפ כדאי להקפיד על הדברים הללו:
כדי לקחת איש שיווק מעולה, הקפידו על הדברים הבאים:
1. עדיף לקחת איש שיווק טוב וללמד אותו על התחום הטכנולוגי מאשר לנסות להכשיר איש טכנולוגיה לשיווק (הראשון יידע בערך אבל יארוז את זה היטב ויאתר את הצורך בשוק).
2. מנהל שיווק עכשווי חייב להכיר לעומק את השיווק חברתי נוסח פייסבוק, טוויטר, Youtube וכדומה. בהתאם לזה יש לבדוק את המיצוב שלו ברשת, שמעיד היטב על יכולותיו בתחום.
3. בהתאם לתחום הפיתוח, יתכן גיוס אנשים נוספים למערך השיווק: אנשי Presale שידריכו את האנשים הטכניים אצל הלקוח, אנשי מכירות - שסוגרים עיסקאות עם הלקוחות (מעין סוכנים כפולים שמוכרים ללקוח את המוצר ומוכרים להנהלת החברה את מה רצונות הלקוח).
4. כדי להבין מה השוק רוצה כדאי לעיתים לקחת את ה-CTO לפגישות עם לקוחות ולתערוכות ולאפשר לו להיחשף לצרכים, הרצונות והבעיות של הלקוח.
5. על מנהל השיווק להיות מוכן, במידה ויידרש, לעשות Relocation לחו"ל.
6. אם תקציבכם מוגבל, אל תפנו לחברות השמה: בחיפוש מושקע ברשתות החברתיות תוכלו למצוא מועמדים מצויינים וליצור עימם קשר ישיר.
בבניית מערך השיווק לחברת סטארטאפ כדאי להקפיד על הדברים הללו:
כדי לקחת איש שיווק מעולה, הקפידו על הדברים הבאים:
1. עדיף לקחת איש שיווק טוב וללמד אותו על התחום הטכנולוגי מאשר לנסות להכשיר איש טכנולוגיה לשיווק (הראשון יידע בערך אבל יארוז את זה היטב ויאתר את הצורך בשוק).
2. מנהל שיווק עכשווי חייב להכיר לעומק את השיווק חברתי נוסח פייסבוק, טוויטר, Youtube וכדומה. בהתאם לזה יש לבדוק את המיצוב שלו ברשת, שמעיד היטב על יכולותיו בתחום.
3. בהתאם לתחום הפיתוח, יתכן גיוס אנשים נוספים למערך השיווק: אנשי Presale שידריכו את האנשים הטכניים אצל הלקוח, אנשי מכירות - שסוגרים עיסקאות עם הלקוחות (מעין סוכנים כפולים שמוכרים ללקוח את המוצר ומוכרים להנהלת החברה את מה רצונות הלקוח).
4. כדי להבין מה השוק רוצה כדאי לעיתים לקחת את ה-CTO לפגישות עם לקוחות ולתערוכות ולאפשר לו להיחשף לצרכים, הרצונות והבעיות של הלקוח.
5. על מנהל השיווק להיות מוכן, במידה ויידרש, לעשות Relocation לחו"ל.
6. אם תקציבכם מוגבל, אל תפנו לחברות השמה: בחיפוש מושקע ברשתות החברתיות תוכלו למצוא מועמדים מצויינים וליצור עימם קשר ישיר.
איך לטפל במפוטר אחרי הפיטורין?
אם פיטרתם עובד, היו עימו בקשר כמה ימים לאחר שיחת הפיטורין ועשו כך:
1. שאלו לשלומו
2. בררו איך הוא מתארגן, האם מצא ג'וב אחר
3. הציעו לו סדנה למפוטרים (אם יש בארגון) או שיחה עם יועץ
4. הזכירו שיוכל לקבל המלצה (הכינו אותה מראש)
5. הציעו לו סיוע בהכנת קורות חיים (בארגון קטן אפילו דף עם קישורי אינטרנט לאתרי סיוע בהכנת קורות חיים יהיה מצוין)
6. דאגו לרכז מקומות עבודה שרלוונטיים למקצוע והמומחיות של המפוטר (כמובן שיש להבהיר עוד לפני כן פרטים בנושא צינון ועבודה אצל מתחרים עיסקיים).
אם פיטרתם עובד, היו עימו בקשר כמה ימים לאחר שיחת הפיטורין ועשו כך:
1. שאלו לשלומו
2. בררו איך הוא מתארגן, האם מצא ג'וב אחר
3. הציעו לו סדנה למפוטרים (אם יש בארגון) או שיחה עם יועץ
4. הזכירו שיוכל לקבל המלצה (הכינו אותה מראש)
5. הציעו לו סיוע בהכנת קורות חיים (בארגון קטן אפילו דף עם קישורי אינטרנט לאתרי סיוע בהכנת קורות חיים יהיה מצוין)
6. דאגו לרכז מקומות עבודה שרלוונטיים למקצוע והמומחיות של המפוטר (כמובן שיש להבהיר עוד לפני כן פרטים בנושא צינון ועבודה אצל מתחרים עיסקיים).
אפשר לקבל ניסוח מכתב פיטורין?
הנה מכתב פיטורים לדוגמה:
לכבוד יוסף יוספי ........................ תאריך: 10/03/2010
הנדון: הודעה על סיום העסקה
בהמשך לשימוע שנערך לך במשרדי החברה בתאריך ________, הריני להודיעך על סיום עבודתך בחברה וזאת מיום _________.
נא ראה בהודעה זו הודעה מוקדמת לפיטורים כנדרש עפ"י חוק.
בתאריך ה-X לחודש _______ ייערך לך גמר חשבון מסודר, שיכלול את תשלום שכר _________, בצד תקופת ההודעה המוקדמת ופדיון ימי חופשה שלא נוצלו על ידך (תוכל לנצל ימי חופשה אלה בתקופת ההודעה המוקדמת, אם אין ברצונך לעבוד בהם).
אני מאחל לך הצלחה בהמשך דרכך.
בברכה,
ישראל ישראלי
מנהל מחלקת ...
העתקים:
מחלקת כח אדם
הנה מכתב פיטורים לדוגמה:
לכבוד יוסף יוספי ........................ תאריך: 10/03/2010
הנדון: הודעה על סיום העסקה
בהמשך לשימוע שנערך לך במשרדי החברה בתאריך ________, הריני להודיעך על סיום עבודתך בחברה וזאת מיום _________.
נא ראה בהודעה זו הודעה מוקדמת לפיטורים כנדרש עפ"י חוק.
בתאריך ה-X לחודש _______ ייערך לך גמר חשבון מסודר, שיכלול את תשלום שכר _________, בצד תקופת ההודעה המוקדמת ופדיון ימי חופשה שלא נוצלו על ידך (תוכל לנצל ימי חופשה אלה בתקופת ההודעה המוקדמת, אם אין ברצונך לעבוד בהם).
אני מאחל לך הצלחה בהמשך דרכך.
בברכה,
ישראל ישראלי
מנהל מחלקת ...
העתקים:
מחלקת כח אדם
מה האפשרויות לשימוש ב-Facebook למטרות העסק?
כמובן שישנן עוד אפשרויות רבות ויש גם ויכוח גדול אם זה נכון, אבל הנה כמה מהאפשרויות המיידיות והיתרונות שבצירוף העסק לפייסבוק:
1. להזמין לקוחות וקשרים עסקיים להצטרף, להיות חברים ולהיות ברשת של החברה.
2. ליצור פרופיל לחברה? - יש יתרונות (יצירת רשת, הודעות ללקוחות, הוספת מוצרי החברה בזירת המכירה של פייסבוק).
3. לקדם את הבלוג של העסק.
4. ליצור אפליקציית פייסבוק (פוטנציאל: מליוני מצטרפים לשירות כמעט בלי מאמץ, כסף, שיווק וקידום מכירות דרך האפליקציה, יצירת קשר חיובי לחברה).
5. להציג צדדים לא פורמליים של העסק, כמו הרקע של האנשים שמככבים בו, תחביביהם והצדדים הפחות מעונבים (מה שמסורתית מומלץ בכל דף "אודות החברה" בבניית אתר עסקי).
כמובן שישנן עוד אפשרויות רבות ויש גם ויכוח גדול אם זה נכון, אבל הנה כמה מהאפשרויות המיידיות והיתרונות שבצירוף העסק לפייסבוק:
1. להזמין לקוחות וקשרים עסקיים להצטרף, להיות חברים ולהיות ברשת של החברה.
2. ליצור פרופיל לחברה? - יש יתרונות (יצירת רשת, הודעות ללקוחות, הוספת מוצרי החברה בזירת המכירה של פייסבוק).
3. לקדם את הבלוג של העסק.
4. ליצור אפליקציית פייסבוק (פוטנציאל: מליוני מצטרפים לשירות כמעט בלי מאמץ, כסף, שיווק וקידום מכירות דרך האפליקציה, יצירת קשר חיובי לחברה).
5. להציג צדדים לא פורמליים של העסק, כמו הרקע של האנשים שמככבים בו, תחביביהם והצדדים הפחות מעונבים (מה שמסורתית מומלץ בכל דף "אודות החברה" בבניית אתר עסקי).
איזו רשת החברתית כדאי לבחור לשימושים שיווקיים ועסקיים?
בחירת הרשת הנכונה היא מלאכה לא פשוטה, שכן לכל רשת חברתית היתרונות והחסרונות שלה. כמובן שהכי מומלץ הוא להירשם לכולן ולהשקיע את הזמן, המשאבים והמאמצים בהן. אך בבחירה יש לשים לב ליתרונות של כל אחת, נכון להיום:
1. Facebook - בשביל החבר'ה באשר הם וכיום לכל מי שמשווק משהו. הרשת המתפתחת והמדוברת ביותר. מחזיקה בפלטפורמת האפליקציות המנצחת (עם איום גדול מכיוון גוגל עם יוזמת ה-Open Social שלה)
2. Linkedin - רשת מעולה וצומחת לקשרים עסקיים, איתור מוחות, התייעצות עם מומחים מובילים.
3. Myspace - בית קברות עצום שהיה פעם מוקד שיווק לצעירים, איתור טרנדים, חזק בשוק המוסיקה והאתר הגדול בעולם.
4. Smallworld - הרשת הנחשקת של העשירים והמצליחים. אקסקלוסיבית ומפולחת היטב. במיוחד למי שקהל היעד שלו הוא חוג הסילון.
5. דה מרקר קפה - רשת חברתית עסקית ישראלית עם דגש על אינטראקציה חברתית והיכרויות. כרגע צונמי הפייסבוק די הטביע גם אותה.
בחירת הרשת הנכונה היא מלאכה לא פשוטה, שכן לכל רשת חברתית היתרונות והחסרונות שלה. כמובן שהכי מומלץ הוא להירשם לכולן ולהשקיע את הזמן, המשאבים והמאמצים בהן. אך בבחירה יש לשים לב ליתרונות של כל אחת, נכון להיום:
1. Facebook - בשביל החבר'ה באשר הם וכיום לכל מי שמשווק משהו. הרשת המתפתחת והמדוברת ביותר. מחזיקה בפלטפורמת האפליקציות המנצחת (עם איום גדול מכיוון גוגל עם יוזמת ה-Open Social שלה)
2. Linkedin - רשת מעולה וצומחת לקשרים עסקיים, איתור מוחות, התייעצות עם מומחים מובילים.
3. Myspace - בית קברות עצום שהיה פעם מוקד שיווק לצעירים, איתור טרנדים, חזק בשוק המוסיקה והאתר הגדול בעולם.
4. Smallworld - הרשת הנחשקת של העשירים והמצליחים. אקסקלוסיבית ומפולחת היטב. במיוחד למי שקהל היעד שלו הוא חוג הסילון.
5. דה מרקר קפה - רשת חברתית עסקית ישראלית עם דגש על אינטראקציה חברתית והיכרויות. כרגע צונמי הפייסבוק די הטביע גם אותה.
איך לנהל נכון ולבצע מכירות בהצלחה?
כדי לתפקד נכון בניהול ומכירה עשה כך:
1. נהל רשימת מטלות יומית וסמן כל משימה שמולאה.
2. מה שלא הספקת היום - העבר למחר.
3. אל תטפל במסמך בהמשכים - אתה עלול לשכוח - ככל האפשר, סגור הכל מיידית.
4. תרגל שיחות מכירה מול הראי.
5. הפעל סמכות כשאתה נבוך או חושש, אך עדיין היה מסוגל להקשיב.
6. תרגל מצבים ובכך תכין את עצמך לתגובות שאינן אימפולסיביות.
7. העדף עבודת צוות על תפקוד לבדך.
8. התמחה, חקור ולמד לעומק ומסביב את המוצרים והשירותים שלך - המומחיות תקנה לך הצלחה.
9. תכנן אלטרנטיבות לכל מצב שלא יבוא.
10. השתמש בסיעור - מוחין כדי להשביח ולחדש.
11. השתדל לבחור במוצרים שונים וייחודיים משל מתחריך - מצא לך נישות שאחרים לא עוסקים בהן.
12. קבל החלטות - אל תדחה.
כדי לתפקד נכון בניהול ומכירה עשה כך:
1. נהל רשימת מטלות יומית וסמן כל משימה שמולאה.
2. מה שלא הספקת היום - העבר למחר.
3. אל תטפל במסמך בהמשכים - אתה עלול לשכוח - ככל האפשר, סגור הכל מיידית.
4. תרגל שיחות מכירה מול הראי.
5. הפעל סמכות כשאתה נבוך או חושש, אך עדיין היה מסוגל להקשיב.
6. תרגל מצבים ובכך תכין את עצמך לתגובות שאינן אימפולסיביות.
7. העדף עבודת צוות על תפקוד לבדך.
8. התמחה, חקור ולמד לעומק ומסביב את המוצרים והשירותים שלך - המומחיות תקנה לך הצלחה.
9. תכנן אלטרנטיבות לכל מצב שלא יבוא.
10. השתמש בסיעור - מוחין כדי להשביח ולחדש.
11. השתדל לבחור במוצרים שונים וייחודיים משל מתחריך - מצא לך נישות שאחרים לא עוסקים בהן.
12. קבל החלטות - אל תדחה.
איך לשמר עובדים באירגון?
בתוך אירגון/עסק נוצרות לעיתים סיטואציות של קונפליקט בין עובדים!
לרוב מעסיקים/בעלי עסקים פונים לפתרון המהיר של פיטורי אחד מהם!
עושים חשבון זריז, את מי כדאי לי יותר להשאיר במונחים כלכליים - כמה יעלה לי לפטר?, כמה יעלה לי לשכור חדש?, או במונחים חברתיים - מי "טראבל מייקר" שכדאי לי להוציא ראשון, וכמובן במונחים של תרומה לאירגון, מיקום במדרג וכו'...
קונפליקטים בין עמיתים לעבודה ניתנים לפתרון גם ללא צורך בפיטורין!!!
אימוץ שיטת הגישור במקום עבודה ככלי למנהל משאבי אנוש/בעל עסק מונעת הוצאות כספיות מיותרות, מעצימה את העובדים ומכניסה אוירה של פיוס ורווחה לאירגון.
אירגון/עסק שמתייחס לצרכי העובדים שלו ומתרגם לנורמות עבודה- מרוויח!
בתוך אירגון/עסק נוצרות לעיתים סיטואציות של קונפליקט בין עובדים!
לרוב מעסיקים/בעלי עסקים פונים לפתרון המהיר של פיטורי אחד מהם!
עושים חשבון זריז, את מי כדאי לי יותר להשאיר במונחים כלכליים - כמה יעלה לי לפטר?, כמה יעלה לי לשכור חדש?, או במונחים חברתיים - מי "טראבל מייקר" שכדאי לי להוציא ראשון, וכמובן במונחים של תרומה לאירגון, מיקום במדרג וכו'...
קונפליקטים בין עמיתים לעבודה ניתנים לפתרון גם ללא צורך בפיטורין!!!
אימוץ שיטת הגישור במקום עבודה ככלי למנהל משאבי אנוש/בעל עסק מונעת הוצאות כספיות מיותרות, מעצימה את העובדים ומכניסה אוירה של פיוס ורווחה לאירגון.
אירגון/עסק שמתייחס לצרכי העובדים שלו ומתרגם לנורמות עבודה- מרוויח!
על מה להקפיד בניסוח הודעה לעיתונות (מה שנקרא Press Release) ?
בניסוח הודעה לעיתונות (Press Release) כדאי להקפיד על הדברים הללו:
1. שפה פשוטה ומובנת מאד. בלי ז'רגון מקצועי
2. משפטים לא יותר מ-25 מילים
3. פסקאות לא יותר מ-8 שורות
4. ניסוח טוב הוא אם תדמיינו שאתם מספרים למישהו על שירות חדש (אבל תמיד הקפידו לסגור משפטים)
5. אפשר להוסיף תמונה להודעה לעיתונות
6. פרטים טכניים יצורפו בעמוד נפרד שכותרתו תהיה "מידע טכני" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מסמך טכני")
7. רקע על החברה ועל מוצרים אחרים שלה יצורף בעמוד נפרד שכותרתו "מידע רקע לעורכים" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מידע על החברה ומוצריה")
בניסוח הודעה לעיתונות (Press Release) כדאי להקפיד על הדברים הללו:
1. שפה פשוטה ומובנת מאד. בלי ז'רגון מקצועי
2. משפטים לא יותר מ-25 מילים
3. פסקאות לא יותר מ-8 שורות
4. ניסוח טוב הוא אם תדמיינו שאתם מספרים למישהו על שירות חדש (אבל תמיד הקפידו לסגור משפטים)
5. אפשר להוסיף תמונה להודעה לעיתונות
6. פרטים טכניים יצורפו בעמוד נפרד שכותרתו תהיה "מידע טכני" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מסמך טכני")
7. רקע על החברה ועל מוצרים אחרים שלה יצורף בעמוד נפרד שכותרתו "מידע רקע לעורכים" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מידע על החברה ומוצריה")
התאמת העבודה למשבר הכלכלי - איך לחסוך בעסק?
נאלצים לקצץ בהוצאות?
הנה כמה טיפים להקטנת הגרעון או שיטות להקטנת ההוצאות במשרד או בחברה. על מה להקפיד כדי לחסוך בחברה או בעסק:
1. עבודה מהבית, פעמיים שלוש בשבוע - לעובדים שלא חייבים לעבוד מהמשרד.
2. הוזלה ברכש, השוואת מחירים.
3. הדפסה על שני צידי הדף.
4. שימוש בשאריות נייר כניירות טיוטה.
5. הקפדה על כיבוי אור ומזגן ביציאה מהמשרד.
6. מעבר לשימוש בנורות חסכוניות.
7. סיוע לעובדים לנסוע בנסיעות משותפות (או אתרי שיתוף נסיעות כמו "נסענו").
8. מתנות חסכוניות ושימושיות לחגים.
9. עידוד העובדים לחילופי שירותים ביניהם (בנק זמן).
10. בחנו מחדש את עסקת הליסינג של החברה ונסו לשפר אותה, ברוח המשבר הכלכלי, תוך שקילת האפשרות לרכישה של המכוניות ישירות מיבואן, שכיום גם מציעים תחזוקה.
הנה כמה טיפים להקטנת הגרעון או שיטות להקטנת ההוצאות במשרד או בחברה. על מה להקפיד כדי לחסוך בחברה או בעסק:
1. עבודה מהבית, פעמיים שלוש בשבוע - לעובדים שלא חייבים לעבוד מהמשרד.
2. הוזלה ברכש, השוואת מחירים.
3. הדפסה על שני צידי הדף.
4. שימוש בשאריות נייר כניירות טיוטה.
5. הקפדה על כיבוי אור ומזגן ביציאה מהמשרד.
6. מעבר לשימוש בנורות חסכוניות.
7. סיוע לעובדים לנסוע בנסיעות משותפות (או אתרי שיתוף נסיעות כמו "נסענו").
8. מתנות חסכוניות ושימושיות לחגים.
9. עידוד העובדים לחילופי שירותים ביניהם (בנק זמן).
10. בחנו מחדש את עסקת הליסינג של החברה ונסו לשפר אותה, ברוח המשבר הכלכלי, תוך שקילת האפשרות לרכישה של המכוניות ישירות מיבואן, שכיום גם מציעים תחזוקה.