» «
יומן
איך לסדר את המחשבות?



השיטה הפשוטה ביותר ואולי האפקטיבית שיש היא לכתוב יומן או בלוג, רישום או רשימה ולהתרגל לזה מגיל צעיר.

כשאתה כותב דברים על הנייר ורואה אותם, הם מתחילים להיות ברורים יותר ודווקא הצורך לארגן אותם באופן הגיוני, אם בכתיבה ביומן ואם ביצירת רשימות (כמו "הדברים שמטרידים אותי" ולמולם "פתרונות אפשריים") או ציור של תרשים, שמייצג את הדרך לטפל בתהליך - כל אלה הם תחילתו של הפתרון.

היעילות שבהעלאת הדברים על הנייר (או על מסך המחשב..) כל כך מוכחת שכמעט כל מי שעוסק במדע, יצירה וניהול, מסתובב דרך קבע עם פנקס או מחשב כף-יד, שבו הוא מקפיד לרשום מחשבות, רעיונות, טרדות, סוגיות לפתרון וכדומה.
גרפולוגיה
למה כל אחד יכול להעזר בגרפולוגיה?


כתב היד מאפשר הכרות מהירה עם אישיותו של הכותב ללא התייחסות לתדמית אותה הוא מייצג והרושם שהוא יוצר. אצל מרבית האנשים ישנו פער בין מה שרואים למה שיש בפנים וכתב היד מגשר בקלות על הפער הזה.
לאנשים פרטיים הוא עוזר להכיר ביכולותיהם כפי שהם באמת, ולהעלות את רמת המודעות לגבי עצמם, כך ביכולו למצות את הפוטנציאל שלהם במיטבו.
לבעלי עסק הניתוח הגרפולוגי מקצר את ההיכרות עם עובדים קיימים או פוטנציאלים ומאפשר החלטה אובייקטיבת יותר לגבי קבלת עובד לתפקיד על פי צרכיו של המעסיק.
ובכלל, כל אחד יכול ללמוד על עצמו ולהנות מחוויית הניתוח הגרפולוגי.
פיטורין
איך לטפל במפוטר אחרי הפיטורין?



אם פיטרתם עובד, היו עימו בקשר כמה ימים לאחר שיחת הפיטורין ועשו כך:

1. שאלו לשלומו

2. בררו איך הוא מתארגן, האם מצא ג'וב אחר

3. הציעו לו סדנה למפוטרים (אם יש בארגון) או שיחה עם יועץ

4. הזכירו שיוכל לקבל המלצה (הכינו אותה מראש)

5. הציעו לו סיוע בהכנת קורות חיים (בארגון קטן אפילו דף עם קישורי אינטרנט לאתרי סיוע בהכנת קורות חיים יהיה מצוין)

6. דאגו לרכז מקומות עבודה שרלוונטיים למקצוע והמומחיות של המפוטר (כמובן שיש להבהיר עוד לפני כן פרטים בנושא צינון ועבודה אצל מתחרים עיסקיים).
חוק פארטו
איך להיות יעיל ופורה בסדר היום שלי ע"י שימוש חכם בחוק פארטו?


נסו למצוא מהן הפעולות שהכי מקדמות את הקריירה והתפוקה שלכם ובצעו אותן בשעות הטובות ביותר שלכם (כלומר, בחלק ה-20%, הפורה ביותר של הזמן שלכם, תוכלו לייצר את הפעולות המקדמות ביותר).

דוגמאות: את פעולותיכם החשובות תוכלו לבצע בשעות הבוקר: העירניות, הקרירות, בטרם התעייפתם והותשתם משלל הסחות הדעת שבהמשך היום.

עוד דוגמה: לכתוב את הספר שלכם בשעות הלילה, אם אתם עובדים בבית, שרק אז הוא הופך שקט ומאפשר לכם ריכוז. באותן שעות תפיקו ב-20% מהזמן, תפוקה עצומה של 80%, בעוד שנסיון לכתוב בשעות היום, עלול להיות קשה יותר ולהנפיק תוצרת מועטה ואיכותית פחות.

ניהול

עסק
על מה חשוב להקפיד בניהול העסק שלי?



בסס את היתרון העסקי שלך על הדברים הבאים:

1. למידה מוקדמת של השטח וקהל היעד.

2. ניצול חולשות המתחרים.

3. שכנוע שבידיך מוצרים שאין במקום אחר.

4. יצירתיות וחדשנות.

5. שירות ויחס חם בצירוף מחירים טובים ללקוח (ובמיוחד נסה ליצור יתרון יחסי במחירי מוצרים שנמכרים גם אצל המתחרים).

6. לימוד מניסיון של אחרים וככל האפשר פחות על טעויות משלך.

7. מתן תגובה ליתרונות המתחרים

8. הוצאות תקורה קטנות ככל האפשר.

9. לא לחשוש מתחרות אלא לנצל אותה לשיפור מתמיד ולתיקון של חסרונות העסק שלך.
ניהול
אפשר לקבל ניסוח מכתב פיטורין?



הנה מכתב פיטורים לדוגמה:


לכבוד יוסף יוספי ........................ תאריך: 10/03/2010

הנדון: הודעה על סיום העסקה



בהמשך לשימוע שנערך לך במשרדי החברה בתאריך ________, הריני להודיעך על סיום עבודתך בחברה וזאת מיום _________.

נא ראה בהודעה זו הודעה מוקדמת לפיטורים כנדרש עפ"י חוק.

בתאריך ה-X לחודש _______ ייערך לך גמר חשבון מסודר, שיכלול את תשלום שכר _________, בצד תקופת ההודעה המוקדמת ופדיון ימי חופשה שלא נוצלו על ידך (תוכל לנצל ימי חופשה אלה בתקופת ההודעה המוקדמת, אם אין ברצונך לעבוד בהם).

אני מאחל לך הצלחה בהמשך דרכך.

בברכה,
ישראל ישראלי
מנהל מחלקת ...



העתקים:
מחלקת כח אדם
פקס
איך לחסוך בנייר בפקסים?
איך חוסכים בנייר של פקסים?

אם היכרתם בצורך לחסוך אלפי שקלים בחודש, על הפקס שלכם, וגם להיטיב עם הסביבה וכדור הארץ, עשו כך:

1. הזמינו חשבון פקס במייל (ניתן לעשות זאת דרך ספקיות האינטרנט, הטלפון ובשירותים פרטיים - ראו בתגית "פקס" בסטיפס) והכניסו את המייל של המזכירות או המזכירה שמונתה לטפל בפקסים.

2. כעת, כשהפקס מגיע למייל של המזכירה, היא תנפה את הדואר זבל שביניהם (הפורץ הנוצץ והשרברב המתרברב..) ותפנה את הפקסים במייל, לאנשים הרלוונטיים בחברה.

3. כל אחד שמקבל פקס, לא ידפיס אותו אלא במקרה שהדבר הכרחי. במקום זאת, הוא ישמור את הפקס בתיקיה הרלוונטית, לטיפול ולשליפה, במקרה הצורך.
עסקים
איך לחסוך בהוצאות מלון עסקי בחו"ל?



למי מאיתנו שנוסעים הרבה לחו"ל לנסיעות עסקים, כדאי לשקול את הוזלת ההוצאות על המלונות בכמה דרכים:

1. לנסיעה של יותר משבוע, כדאי לשקול שהות בבית דירות במקום בבית מלון.

2. זכרו שמלונות הממוקמים במרכז העיר יקרים בהרבה, כדאי להתרחק מעט.

3. נסו להימנע מללון בעיר שבאותו הזמן מתקיים בה כנס חשוב רב משתתפים, הדבר מייקר אוטומטית את המלונות באותה העיר.

4. עדיף להזמין מלון מראש.

5. אם יש שינויים לא צפויים, מוטב לבצע אותם דרך הסוכן בארץ ולא במלון עצמו שגובה על כך מחיר גבוה יותר.

6. אם שהייתכם במלון קוצרה מכל סיבה שהיא, דאגו שיהיה בידכם אישור ביטול מהמלון עצמו ובו יצויין שלא נגבו ממכם דמי ביטול.


נסיעה טובה ופוריה!


רשתות חברתיות
איזה אפשרויות עסקיות יש בשימוש ברשת החברתית?


הנה כמה מהיתרונות שיכולים לצמוח משימוש כזה:

1. לגלות ולאתר אנשים וקשרים עסקיים פוטנציאליים.

2. איתור עובדים מצטיינים לצורך גיוס.

3. איתור אפשרויות ופרילנסרים לאאוט-סורסינג.

4. איתור של הזדמנויות עסקיות.

5. יצירת קשר וקשב על ידי כתיבה של המובילים והבכירים בחברה (לא חייבים לכתוב בעצמם ולא חייבים להיות אנשי הניהול עצמם).

6. חיזוק של שירות הלקוחות, מה שבבניה נכונה יחסוך המון כסף, יתן ללקוחות תחושה של היענות לצרכים ולהרגלים שלהם ויגיע לקהלי יעד שמעריכים שימוש בטכנולוגיות חברתיות אינטרנטיות.
איך לנהל את השכר בחברה שאני מנהל?



לניהול מדיניות שכר חכמה והוגנת, מומלץ להקפיד פעם בשנה לבצע ראיונות עם כל העובדים, כשכל מנהל זוטר מעביר המלצות לגבי העובדים הכפופים לו והמנכ"ל מסביר לכל עובד את תרומתו לחברה והאם מגיעה לו העלאה או קידום.

אם לא - יוסבר לעובד מה בתפקודו מונע ממנו את ההעלאה (כך יעבוד בשנה הבאה במשנה מרץ לתקן את מחדליו). פעמים יוצג לו בשיחה כזו שכרו בהשוואה לשוק ולמקביליו העובדים במשרה דומה, שכן פעמים רבות עובד רוצה העלאה ולא מודע לכך ששכרו טוב ביחס לאחרים. צריך לזכור שניתן לשפר את תנאיו של עובד גם בהיבטים אחרים, מעבר לשכר.
איך לעודד חדשנות בקרב העובדים?


כדי לעודד את העובדים לחדשנות, עשו כך:

1. עודדו את העובדים ליזום רעיונות חדשים.

2. תגמלו עובדים שיזמו וקידמו רעיונות חדשים שמומשו ודאגו לפרסם זאת בקרב כלל העובדים.

3. דאגו לפרגן גם לעובדים יוזמים שרעיונותיהם לא יצאו לבסוף אל הפועל.

4. תנו קרדיט לעובדים יצירתיים, גם למול ההנהלה שלכם.

5. שימרו על שקיפות ועידכון כלפי מטה, כך שעובד יוזם - יידע תמיד מה קורה עם הרעיון שלו.

6. רבים מהיוזמים לא יוכלו לנהל את הפיתוח של הרעיון שלהם, אבל שימרו להם מקום בצוות שמקדם ומפתח אותו.
איך לבחור משרד יחסי ציבור?



בחירת משרד יחסי ציבור מהווה החלטה לא פשוטה. לא מדובר רק על בהוצאה כספית, אלא גם בהשקעת זמן, לבטח בתחילת הדרך. זוהי אמנם לא חתונה קתולית וניתן להיפרד ולמרות זאת, זוהי בחירת ספק שכדאי לעשות אותה בצורה מושכלת. לפניכם כמה נקודות לחשיבה שכדאי שתקחו בחשבון בזמן בחירת משרד יחסי ציבור:

אסטרטגיה לפני הטקטיקה - החשוב ביותר זה למצוא מישהו שיקדם אתכם מבחינה שיווקית ועסקית. זיכרו שהמטרה היא לא להכניס אתכם לעיתון אלא לקדם את הארגון שלכם ובעיקר עסק ובעיקר, להעביר את המסרים השיווקיים והתקשורתיים של הארגון , אל קהלי היעד הרלוונטיים.

כימיה ואמון - איש יחסי הציבור שלכם אמור להיות הלכה למעשה מעין מנהל השיווק שלכם או במקרה אחר, דובר. חובה כדאי שתבחרו מישהו שתוכלו לסמוך עליו, שתוכלו לחשוף בפניו סודות מקצועיים וגם שיהיה לכם נעים לשהות במחיצתו.

מי מטפל בכם - כאשר אתם פוגשים משרד יחסי ציבור, תפגשו את הבעלים. בפועל תעבדו עם אחד התקציבאים במשרד. סביר להניח שהתקציבאי יהיה איש מקצוע, ובכל זאת, כדאי במהלך הבחירה לפגוש ולהתרשם לא רק מהמשרד אלא במיוחד מהאיש שיעבוד מולכם.

יצירתיות - ניסיון של למעלה מחמש עשרה שנה בתחום יחסי ציבור הביא אותי למסקנה כי יצירתיות אולי נמצאת במקום הראשון בין השיקולים אדם יצירתי ידע "לארוז" את העסק שלכם, את המסרים שלך בצורה מעניינת ואפקטיבית.

זמן - נסו להבין בין המילים כמה זמן איש יחסי הציבור המיועד יוכל להשקיע בכם בשלב הלימוד וההיכרות ולאורך כל הדרך.

הגודל לא קובע - לא כדאי להיות לקוח קטן במשרד המטפל בלקוחות גדולים. גם המצב ההפוך לא אידיאלי.

עלות - יחסי ציבור בדרך כלל אינם ניתנים בחינם. אתם תרצו מן הסתם לשלם כמה שפחות, אבל חשוב לקחת בחשבון את "תורת המשחקים" ולצאת ברמה של Win Win. כדי לקבל שירות טוב, עליכם לדאוג שהספקים יהיו מרוצים.

ממליצים - המלצות מלקוחות זה דבר חשוב, אבל זיכרו שאף אחד לא יפנה אתכם ללקוח לא מרוצה.

קשרים - לכל איש יחסי ציבור יש קשרים (ואפילו טובים) עם עיתונאים. אבל זיכרו שקשרים טובים אינם מבטיחים דבר. היצירתיות, הרצינות והמקצועיות הם אילו שעושים את ההבדל.

תיק עיתונות כדוגמא - אנשי יחסי ציבור אוהבים לנפנף ביקי עיתונות מוצלחים של לקוחות עבר. תיק עיתונות שמנמן עיד על הצלחה ב-להכניס לעיתון, אבל אין לו שום קשר עם הצלחה בקידום מטרות הארגון על פי ההגדרות שאתם רוצים להתוות. (האם כל איזכור של גוגל מקדם את העסקים שלהם?)
איזו רשת החברתית כדאי לבחור לשימושים שיווקיים ועסקיים?



בחירת הרשת הנכונה היא מלאכה לא פשוטה, שכן לכל רשת חברתית היתרונות והחסרונות שלה. כמובן שהכי מומלץ הוא להירשם לכולן ולהשקיע את הזמן, המשאבים והמאמצים בהן. אך בבחירה יש לשים לב ליתרונות של כל אחת, נכון להיום:

1. Facebook - בשביל החבר'ה באשר הם וכיום לכל מי שמשווק משהו. הרשת המתפתחת והמדוברת ביותר. מחזיקה בפלטפורמת האפליקציות המנצחת (עם איום גדול מכיוון גוגל עם יוזמת ה-Open Social שלה)

2. Linkedin - רשת מעולה וצומחת לקשרים עסקיים, איתור מוחות, התייעצות עם מומחים מובילים.

3. Myspace - בית קברות עצום שהיה פעם מוקד שיווק לצעירים, איתור טרנדים, חזק בשוק המוסיקה והאתר הגדול בעולם.

4. Smallworld - הרשת הנחשקת של העשירים והמצליחים. אקסקלוסיבית ומפולחת היטב. במיוחד למי שקהל היעד שלו הוא חוג הסילון.

5. דה מרקר קפה - רשת חברתית עסקית ישראלית עם דגש על אינטראקציה חברתית והיכרויות. כרגע צונמי הפייסבוק די הטביע גם אותה.
על מה צריך להקפיד בניהול חברת סטארטאפ?



אלו הדברים העיקריים שיש להקפיד עליהם בניהול חברת סטארטאפ:

1. מנהל החברה (CEO) חייב להיות במשרה מלאה.

2. להאציל סמכויות ולנהל צוות. לא לרכז הכל אצלך כי תקרוס מהר מאד ובנוסף - תפגע בניהול החברה.

3. חשוב מאד לא לטעות - הרבה התייעצות, בירור, לימוד אבל לסמוך גם על קריאת המפה שלך.

4. בכל יום צריך לבדוק את הצמיחה של החברה. לא את הגיוס של עובדים אלא את הצמיחה! (גדול יותר לא בהכרח יותר טוב).

5. אפשר להשתדל כמה שיותר להעלים את זה אבל זכור - בשורה התחתונה מה שקובע בחברה זה אם היא מרוויחה או תרוויח כסף. וחשוב לא פחות - כמה כסף יש לה במאגריה.

6. לגרום לאנשים לעבוד קצת יותר ממה שהם צריכים. לא להמאיס ולהגזים אבל בהחלט לדרוש יותר (תנו להם אופציות בחברה וזה ייתן להם מוטיבציה להשקיע).

7. הדברים לא צריכים (ולא יכולים..) להיות הכי טובים - הכי טוב שיהיו טובים!

8. אין להפוך את החברה לאישית מדי.

9. מומלץ לטפח גם פעילות אישית שאינה קשורה לחברה.
איך לבחור שותף להקמת עסק או חברה?



בבחירת שותפים למיזם או עסק, הקפידו על הדברים הבאים:

1. לבדוק אצל השותף המיועד את מצבו כלכלי (חובות, התחייבויות שעלולות להכניס גורמים שלישיים לשותפות).

2. תיאום ציפיות בתחילת השותפות הוא הכרח לשותפות בריאה בהמשך.

3. לא להסכים לגבול תחתי לדילול.

4. שותף טוב זה הכי חשוב. סביר ששותף טוב ירצה לראות תכנון פיננסי, תכנית עסקית.

5. כדאי לבדוק עם אנשים שעבדו אתו בעבר, איך הוא בשותפות, תפקוד, בעיות וכו'.

6. מאד חשוב לשותף שיהיה לו אינטגריטי: שיהיה מודע לחולשות ולחוזקות שלו. אל תיקחו מיזנתרופ או שחצן כשותף!

7. לא יוצרים שותפות מיד. שותפים בריאים, רק אחרי זמן מה שרצים ביחד, מנסחים בכתב את הציפיות וההסכם.

8. השותפים צריכים להתאים ולהשלים זה את זה. אף אחד לא מושלם אבל אסור שדברים מהותיים לא ימולאו על ידי אחד מהם.

9. וטיפ אחרון: לא לסמוך רק על תחושת הבטן כשבוחרים שותף. חפשו את ההתלהבות וה"אש" בעיניו!
על מה חשוב להקפיד בגיוס עובדים לחברת סטארטאפ?



בגיוס עובדים לסטארטאפ כדאי להקפיד על הדברים הללו:

1. לא חייבים לפנות לחברות השמה: חיפוש מושקע ב-Linkedin או FaceBook ינפיק לכם מועמדים מצויינים שתוכלו ליצור עימם קשר ישירות משם.

2. נסו תמיד לגייס את האנשים הטובים ביותר, לתחומים שבהם אתם הכי חלשים.

3. שי אגסי אמר פעם: "אנשים שאתה בוטח בהם ב-100% טובים מאלה שיודעים 100%".

4. בראיון עם מועמד אל תיתנו לרושם ראשוני להטעות (צריך להיות לו משקל אבל לא גדול מדי)

5. גייסו מהנדסים ומתכנתים מעולים שאוהבים לתכנת!

6. גייסו רק אם אתם חייבים כי אם הגיוס לא הכרחי אתם עלולים למצוא את עצמכם עם הוצאות ענק ובסוף גם הכרח בפיטורין ואף סיכון החברה כולה.

7. שימרו על צוות פיתוח קטן (2-3 אנשים) ואל תוציאו עבודות פיתוח החוצה.

8. בצוות קטן או חברה קטנה, אל תגייסו מנהלים לא טכנולוגים, שינסו להצדיק את קיומם בנוהלים ואכיפה של ניהול תאגידי ויגרמו תסכול ובעיות.

9. בחברה גדולה, חשוב ליצור צוותי עבודה קטנים וממוקדים.

10. בתור מנהלים, ראיינו כל מועמד באופן אישי

11. שאלו בראיונות שאלות קשות כדי לוודא שהאנשים שבחרתם הם האנשים שאתם צריכים.

12. שלמו טוב אבל לא המון - במקום משכורות עתק תנו אופציות, שיהפכו את הצלחת החברה להצלחת העובדים שלה. (כך תיפטרו מעובדים שלא יאמינו בחברה ובסיכויים שלה ויתרמו מעט)

13. קחו CFO (מנהל כספים) רק אם החברה תידרש להרבה השקעות ועניינים כספיים.
אפשר לקבל ניסוח למכתב המלצה?



כמובן שכל מכתב צריך להתייחס לעובד המסוים ולדעתנו האמיתית עליו, על תפקודו בחברה שלנו ועל התאמתו לתפקידים עתידיים.

הנה נוסח כללי למכתב המלצה:
========================

לכל מאן דבעי,

ישראל עובד תחת ניהולי, בתפקיד XXXX, במשך כ-X שנים.

במסגרת עבודתו היה אחראי ל א' ב' וג'. כמו כן, ישראל אחראי על ד' ולוקח על עצמו משימות נוספות בתחומים ה', ו' וז'.

במשך שנות הכרותי עם ישראל זיהיתי אותו כחרוץ / מעמיק / אחראי / איש צוות למופת. ישראל גם שימש כמנהל צוות ועשה זאת בהצלחה רבה ותוך הפגנת מנהיגות ומקצוענות.

אני ממליץ בכל ליבי על העסקתו של ישראל ואני סמוך ובטוח שישראל יצליח בכל תפקיד שיעשה.

אני מאחל לו הצלחה בהמשך דרכו המקצועית, ואשמח להעסיקו אצלי בעתיד, באם תיווצר ההזדמנות לכך.

על החתום,
יוסף יוספוני
מנהל "יוספים בע"מ - חברה לתוספות ודברים"


מהו ניהול מיטבי של קשרי לקוחות?



ניהול קשרי לקוחות הוא משימה חשובה בעסקים. הנה 5 דברים ושלבים שעליהם כדאי להקפיד:

1. הגדרת מטרותיכם השיווקיות והעסקיות - ניהול קשרי הלקוחות יושפע ממטרות שונות שתגדירו.

2. גבשו מדיניות קבועה, עקבית ואחידה לניהול קשרי הלקוחות.

3. בדקו ורכשו פתרון תוכנה לניהול קשרי לקוחות (תוכנת CRM או שירות מקוון).

4. בנו את התהליך בצורה מושכלת ולא חפוזה. תכנון נכון יאפשר לכם פחות טעויות ולא תצטרכו לחזור עליו שוב בהקדם, בשל חוסר יעילות ופגמים בתכנון המקורי.

5. הגדירו מי קהל היעד והתמקדו בו. ללא התמקדות בסוגי לקוחות מובחנים וברורים, אתם עלולים להיקלע לבזבוז ועלויות מיותרות.
מה עושים במקרה של בום תקשורתי שלילי לחברה מסחרית? איך לנהל את המשבר העסקי הזה?



במקרה של משבר עסקי שיש לנהל, חשוב להגיב במהירות וביעילות. הקפידו על הפעולות הבאות:

1. אם אתם יודע שהולכים לפרסם עליכם משהו כזה, הכינו מראש ומסרו לתקשורת תגובה חריפה ומדויקת, שתסביר את עמדתכם. התוצאה תהיה שתשדרו מקצועיות וטיפול נאות במצב וכך תמזערו את הנזקים העתידים לבוא.

2. קחו אחריות ויוזמה ובצורה מסודרת ובלי "חוכמות" תנו את מירב המידע ללקוחותיכם.

3. אם מומחים קבעו דברים נגד המוצרים או השירותים שלכם, קחו מומחים מקבילים, ברמה דומה של מקצוענות, שיציגו את הטענות שלכם ויסתרו את שלהם. הטילו ספק בתוצאות שלא מסתדרות עם מחקרים ותוצאות בדיקות שבידיכם.

4. הציפו את תגובותיכם בכל כלי תקשורת אפשרי, כמו גם באתר האינטרנט שלכם, ברשתות החברתיות וכדומה.

5. בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות, עלול להיווצר סחף של תגובות וטוקבקים קשים כנגדכם. כדאי למנות אנשים שידבררו אתכם שם במקצועיות. במקרה הקשה, יש לחסום את דף הפייסבוק שלכם לתגובות מתלהמות, אך במקרה שהוא בשליטה, כדאי לפתח דיאלוג עם הטוענים כנגדכם ולהציג את הממצאים והמידע שבידיכם.
איך להיות מנהל מעולה?



המנהל המוצלח מקפיד על:

1. איתור שותפים, מבלי לחשוש מתחרות מצידם

2. איתור הנושאים העיקריים שיש לעסוק בהם והתרחקות מהטפל

3. עבודת צוות ונטרול האגו של המנהל (כולל עידוד המנהלים הכפופים לנהוג כך)

4. היכרות עם הארגון ושמירת קשר רצוף עם דרגים שונים בו

5. השלמה עם המצוי וחתירה לרצוי

6. הצבת חזון של ממש ל-5 שנים הקרובות

7. קביעה של מדדים ברורים להצלחה

8. בניית תוכניות עבודה לפתרון הבעיות והעיכובים במימוש החזון

9. חתירה לפריצת דרך

10. הצגה של מדיניות וכללי משחק ברורים בארגון.
איך לעצב עטיפה בצורה נכונה למוצר מסחרי?



לעיצוב נכון של מוצר למכירה מומלץ להקפיד על ההמלצות הבאות:

1. בלי חפירות - אל תרבו בהסברים, תוספות מיותרות ודברים מייגעים על העטיפה.

2. סיפור המותג - האריזה צריכה לתקשר עם המהלכים הכלליים של קידום המותג.

3. טיפוח המסורת - אם יש לכם אלמנט רב-שנים כמו דמות או לוגו אהובים, השאירו אותם על העטיפה וחדשו רק בלוק שלהם.

4. הומור זה טוב - מותר להכניס מעט הומור ואפילו הומור עצמי. זכרו את האגס המאוהב של יופלה..

5. חברתיות בלי בושה - אם אתם מנסים להתחבר לטרנד או עניין חברתי, מצאו דרך לעשות זאת לא במרומז אלא באופן ברור ועם כל הלב.

6. נהלו שיחה - נסו לעצב את העטיפה בדרך שתתן הרגשה שאתם פתוחים לתקשר עם הצרכנים. עיצוב בצורה של כותרות בעיתון, למשל, היא דרך "לדבר" עם הצרכן.

7. היו בטוחים - אם אתם מובילי קטגוריה, אל תרבו בהצהרות ומסרים על העטיפה. דרכם של המובילים היא בטחון עצמי, נקיון והבהרת איכות.

8. ירוק זה שקוף - אם אתם איכותיים, תראו את זה! - תנו מידע ברור על המוצר שלכם ומה הוא מכיל, במקום להבטיח הרים וגבעות ירוקים.

9. אחידות עולמית - אם אתם משווקים מוצרים בכל העולם, דאגו שהמוצרים שלכם יהיו דומים בתכונות העיקריות שלהם בכל המקומות. אריזה ממותגת שמזוהה עם המוצר היא הדרך הנכונה לייצר אחידות גלובאלית.

10. מהדורות מוגבלות - אלמנט ההפתעה, החדשנות והתעוזה שבמהדורה מוגבלת כלשהי, מאפשרים ליצור התעניינות והעלאת המכירות גם יחד. ביחד עימן באה גם היכולת לקפוץ לקטגוריה של מוצרי הפרימיום, גם אם לזמן קצר.


ההמלצות נעזרו בכתבה במדור "נתח שוק" בעיתון גלובס.
איך לבחור טייפ מנהלים דיגיטלי?
מה הדרך הנכונה לפטר עובדים?
איך למצב את המוצר ואת החברה שלנו?
מה זה חוק 80/20 ומה הקשר שלו ל"חוק פארטו"?
על מה להקפיד בניסוח הודעה לעיתונות (מה שנקרא Press Release) ?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.