» «
ניהול
איך לשתף את העובדים במצב הקשה, מבלי לגרום לחרדות?


למנהלים שבינינו, כך תוכלו לעזור לעובדים שלכם לשמור על אוירה טובה, גם במצב הקשה, ובכך גם להגדיל את התפוקה והתרומה לארגון:

1. נסו אתם להראות רגועים ולא לשדר לחץ מול העובדים. שמרו על השגרה והימנעו ממסרים של "סוף העולם"..

2. אפשרו שיחה וביטוי רגשות הלחץ והחרדה, תנו לאנשים להתבטא ולהביע רגשותיהם.

3. היו עיניינים ואחראים. אל תטילו אחריות על גורמים אחרים בחברה.

4. היו קשובים לרעיונות ופתרונות שמועלים ע"י עובדים.

5. נסו להרגיע ע"י מתן מספר דוגמאות לפתרון המצב.

6. למרות הכל, השתדלו לא לבטל פעילות חברתית שלה רגילים העובדים.
סטארטאפים
על מה להקפיד בניסוח הודעה לעיתונות (מה שנקרא Press Release) ?


בניסוח הודעה לעיתונות (Press Release) כדאי להקפיד על הדברים הללו:

1. שפה פשוטה ומובנת מאד. בלי ז'רגון מקצועי

2. משפטים לא יותר מ-25 מילים

3. פסקאות לא יותר מ-8 שורות

4. ניסוח טוב הוא אם תדמיינו שאתם מספרים למישהו על שירות חדש (אבל תמיד הקפידו לסגור משפטים)

5. אפשר להוסיף תמונה להודעה לעיתונות

6. פרטים טכניים יצורפו בעמוד נפרד שכותרתו תהיה "מידע טכני" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מסמך טכני")

7. רקע על החברה ועל מוצרים אחרים שלה יצורף בעמוד נפרד שכותרתו "מידע רקע לעורכים" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מידע על החברה ומוצריה")
סטארטאפים
על מה כדאי להקפיד בהקמת מיזם אינטרנט משלכם?



בהקמת מיזם, הקפידו על הדברים 10 הבאים:

1. לפני התחלת פיתוח מוצר, בצעו מחקר שיבהיר שיש סיכוי למוצר ואז תכננו באופן מדויק, שהכרחי לפיתוח בריא. גם אם הוא ישתנה במהלך הפיתוח באופן משמעותי, התכנון מעניק את הכיוון הכללי וזה חשוב ביותר על מנת שלא לאבד את המיקוד.

2. התמקדו במשתמשים שלכם וביצירת חוויית המשתמש שלהם. אם הם יהיו מרוצים - הם יביאו רבים נוספים.

3. אל תפתחו מה שלא הכרחי מיידית. המתינו כשיהיה ברור שצריך להוסיפו.

4. המורים הטובים שלכם יהיו המשתמשים וקהל היעד - לימדו מהם כל העת על רצונותיהם (Wishlist), כיצד הפתרון שלכם מתקבל אצלם ומה מתסכל אותם.

5. עקבו אחרי צרכי המשתמש הרגיל והאופייני אבל שימרו כל העת על חשיבה חדשנית (רק אל תנסו ליצור שינויים מהותיים במימשק המשתמש הנהוג ברשת - זה עלול לעלות ביוקר! ואם בכל זאת חידשתם - הקפידו לבצע מבחני שימושיות).

6. השתדלו להתבסס על קהילת הגולשים ופחות על עובדים בשכר - זה יאפשר צמיחה בריאה ומיצוי של האפשרויות של "תוכן גולשים".

7. הקפידו לבצע סטטיסטיקות כל הזמן ולבדוק את האתר (מה הפיצ'רים המוצלחים? - חזקו אותם. כושלים - היפטרו מהם. איזה דפים גורמים לנטישה - בדקו למה, מאיפה הם באים - בדקו כיצד לחזק ולשכפל את התנועה מאתרים כאלה) - ראו טיפ נפרד בנושא.

8. אנשים אוהבים לראות את שמם, תמונתם והאייקון שלהם, במקומות מרכזיים - נצלו זאת כדי לבנות מערכת שבה הם ישקיעו כדי לקבל זאת.

9. התמקדו. כחברה, אל תשיקו בו זמנית יותר ממוצר אחד וכפרטים, אל תעבדו על פרוייקטים שונים בו-זמנית.

10. היו נועזים, לא שגרתיים, יצירתיים ואפילו חצופים, במיוחד אם אתם פונים לצעירים.
עסקים
על מה להקפיד בקנייה או בפתיחת עסק חדש?



ישנן שאלות רבות לפני הקמת עסק חדש: "איזה סוג עסק כדאי לקנות? איזה סוג עסק מכל העסקים שאתה מכיר הנם הריווחים והכדאיים ביותר?"

התשובה היא חד משמעית: כל עסק אשר מנוהל בצורה מקצועית, נכונה וטובה, יביא רווח לבעלים.


לפיכך ישנם שלושה כללי ברזל ליזם שמתעתד לקנות או לפתוח עסק חדש:

1. למד ניהול - רכוש כישורי ניהול, וידע לפתיחת העסק. זאת על מנת שתוכל להתמודד בקשיים שיצוצו בחיי היום יום של העסק.

2. קבל ייעוץ - עולם העסקים הינו עולם קשה ואכזרי. בעל עסק חסר כישורים מתאימים לא ישרוד בו ללא ייעוץ עסקי, שיווקי ומסחרי. לדוגמא, הנהלת חשבונות מקוונת שכוללת גם יעוץ מס, תחסוך כסף רב מעלות השימוש בה.

3. חשוב עסקים - למד להקשיב לביקורת והסתכל על המציאות העסקית מבעד לפריזמה כלכלית טהורה.

ניהול

ניהול
איך להיות מנהל מעולה?



המנהל המוצלח מקפיד על:

1. איתור שותפים, מבלי לחשוש מתחרות מצידם

2. איתור הנושאים העיקריים שיש לעסוק בהם והתרחקות מהטפל

3. עבודת צוות ונטרול האגו של המנהל (כולל עידוד המנהלים הכפופים לנהוג כך)

4. היכרות עם הארגון ושמירת קשר רצוף עם דרגים שונים בו

5. השלמה עם המצוי וחתירה לרצוי

6. הצבת חזון של ממש ל-5 שנים הקרובות

7. קביעה של מדדים ברורים להצלחה

8. בניית תוכניות עבודה לפתרון הבעיות והעיכובים במימוש החזון

9. חתירה לפריצת דרך

10. הצגה של מדיניות וכללי משחק ברורים בארגון.
סטארטאפים
על מה צריך להקפיד בניהול חברת סטארטאפ?



אלו הדברים העיקריים שיש להקפיד עליהם בניהול חברת סטארטאפ:

1. מנהל החברה (CEO) חייב להיות במשרה מלאה.

2. להאציל סמכויות ולנהל צוות. לא לרכז הכל אצלך כי תקרוס מהר מאד ובנוסף - תפגע בניהול החברה.

3. חשוב מאד לא לטעות - הרבה התייעצות, בירור, לימוד אבל לסמוך גם על קריאת המפה שלך.

4. בכל יום צריך לבדוק את הצמיחה של החברה. לא את הגיוס של עובדים אלא את הצמיחה! (גדול יותר לא בהכרח יותר טוב).

5. אפשר להשתדל כמה שיותר להעלים את זה אבל זכור - בשורה התחתונה מה שקובע בחברה זה אם היא מרוויחה או תרוויח כסף. וחשוב לא פחות - כמה כסף יש לה במאגריה.

6. לגרום לאנשים לעבוד קצת יותר ממה שהם צריכים. לא להמאיס ולהגזים אבל בהחלט לדרוש יותר (תנו להם אופציות בחברה וזה ייתן להם מוטיבציה להשקיע).

7. הדברים לא צריכים (ולא יכולים..) להיות הכי טובים - הכי טוב שיהיו טובים!

8. אין להפוך את החברה לאישית מדי.

9. מומלץ לטפח גם פעילות אישית שאינה קשורה לחברה.
סטארטאפים
איך לתת העלאה במשכורת לעובד מעולה שמתוסכל משכרו?



לעיתים עובד שמתוסכל משכרו הקפוא יכול להוות מקור לצרות בחברה בריאה.

הנה הטיפים להעלאת שכר בצורה חכמה לעובד:

- אם נצא מנקודת הנחה שהחלטתם לתת העלאה משמעותית במשכורת, אין לתת את ההעלאה בבת אחת אלא בהדרגה.

- לחסכון והשגת יעילות מירבית מהעובדים, כדאי להעלות בשלבים את השכר.

- פרישת ההעלאות וההטבות לעובד מצויין, תביא לכך שהוא ימשיך ויתמיד במאמציו, כיוון שבהעלאה אחת גדולה - הקסם שבה יפוג במהירות רבה ויישכח, בעוד ש"מנות קטנות" יביאו לאפקט פסיכולוגי חיובי גדול הרבה יותר.
מתנות
איך לבחור מתנה ללקוחותיך?



בבחירת מתנה ללקוחותיך כדאי להקפיד על הדברים הבאים:

1. מתנה צריכה לשדר את רוח העסק והשירותים או המוצרים אותם הוא מוכר: חדשנות, מובילות שוק, מקוריות, שירותיות, וכו...

2. מומלץ שהמוצרים יהיו קשורים לסביבת העבודה או הפנאי של הלקוח בהתאם לסוג העסק ולמידת הפתיחות והחדשנות שלו.

3. סוגי המוצרים המתאימים הנם מתחומי המוצרים למשרד, למחשב, לרכב, לטיולים, לנופש, או לפנאי.

4. מומלץ לצרף כרטיס עם ברכה של החברה ללקוח.

5. כדאי למתג את השי, בכדי לקשר את המוצר למשך שנים עם החברה שהעניקה אותו.


מתנות
איך לבחור מתנה לעובדים?


הנה כמה דגשים לקניית מתנות לעובדים:

1. המתנה צריכה להתאים למכנה משותף רחב של עובדים. מוצרים כמו מגבות, תיק לטיולים, מארז יין, סט כוסות קפה, מצעים, כלי מטבח סטנדרטיים, סט לקמפינג יהיו שימושיים כמעט לכל משפחה ולכל בית. לעומת זאת, מוצרים כגון: מערכת אוכל, מוצרי חשמל, ספר, ודיסק הינם מוצרים התלויים בהעדפה אישית של העובד ובמצבו המשפחתי.

2. מומלץ כי המתנה בחגים הגדולים תהיה מוצר שימושי שיישאר אצל העובד למשך מספר רב של שנים.

3. המוצרים צריכים להיות קשורים לחוויות חיוביות ולחזק את הקשר אורך השנים בין העובד לארגון: בית, טיולים, נופש, פנאי, ספא, הגשה.

4. מומלץ להוסיף כרטיס עם ברכה של הארגון לעובד.

5. במידה וניתן למתג את המתנה כמו בתיקים (להוסיף את לוגו ושם החברה), תוספת העלות כדאית.
איך לשמר עובדים באירגון?



בתוך אירגון/עסק נוצרות לעיתים סיטואציות של קונפליקט בין עובדים!

לרוב מעסיקים/בעלי עסקים פונים לפתרון המהיר של פיטורי אחד מהם!
עושים חשבון זריז, את מי כדאי לי יותר להשאיר במונחים כלכליים - כמה יעלה לי לפטר?, כמה יעלה לי לשכור חדש?, או במונחים חברתיים - מי "טראבל מייקר" שכדאי לי להוציא ראשון, וכמובן במונחים של תרומה לאירגון, מיקום במדרג וכו'...

קונפליקטים בין עמיתים לעבודה ניתנים לפתרון גם ללא צורך בפיטורין!!!

אימוץ שיטת הגישור במקום עבודה ככלי למנהל משאבי אנוש/בעל עסק מונעת הוצאות כספיות מיותרות, מעצימה את העובדים ומכניסה אוירה של פיוס ורווחה לאירגון.

אירגון/עסק שמתייחס לצרכי העובדים שלו ומתרגם לנורמות עבודה- מרוויח!
איזו רשת החברתית כדאי לבחור לשימושים שיווקיים ועסקיים?



בחירת הרשת הנכונה היא מלאכה לא פשוטה, שכן לכל רשת חברתית היתרונות והחסרונות שלה. כמובן שהכי מומלץ הוא להירשם לכולן ולהשקיע את הזמן, המשאבים והמאמצים בהן. אך בבחירה יש לשים לב ליתרונות של כל אחת, נכון להיום:

1. Facebook - בשביל החבר'ה באשר הם וכיום לכל מי שמשווק משהו. הרשת המתפתחת והמדוברת ביותר. מחזיקה בפלטפורמת האפליקציות המנצחת (עם איום גדול מכיוון גוגל עם יוזמת ה-Open Social שלה)

2. Linkedin - רשת מעולה וצומחת לקשרים עסקיים, איתור מוחות, התייעצות עם מומחים מובילים.

3. Myspace - בית קברות עצום שהיה פעם מוקד שיווק לצעירים, איתור טרנדים, חזק בשוק המוסיקה והאתר הגדול בעולם.

4. Smallworld - הרשת הנחשקת של העשירים והמצליחים. אקסקלוסיבית ומפולחת היטב. במיוחד למי שקהל היעד שלו הוא חוג הסילון.

5. דה מרקר קפה - רשת חברתית עסקית ישראלית עם דגש על אינטראקציה חברתית והיכרויות. כרגע צונמי הפייסבוק די הטביע גם אותה.
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?


במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:

1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).

2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).

3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).

4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
על מה חשוב להקפיד בניהול העסק שלי?



בסס את היתרון העסקי שלך על הדברים הבאים:

1. למידה מוקדמת של השטח וקהל היעד.

2. ניצול חולשות המתחרים.

3. שכנוע שבידיך מוצרים שאין במקום אחר.

4. יצירתיות וחדשנות.

5. שירות ויחס חם בצירוף מחירים טובים ללקוח (ובמיוחד נסה ליצור יתרון יחסי במחירי מוצרים שנמכרים גם אצל המתחרים).

6. לימוד מניסיון של אחרים וככל האפשר פחות על טעויות משלך.

7. מתן תגובה ליתרונות המתחרים

8. הוצאות תקורה קטנות ככל האפשר.

9. לא לחשוש מתחרות אלא לנצל אותה לשיפור מתמיד ולתיקון של חסרונות העסק שלך.
מהו "חוק פרקינסון" ולמה הוא חשוב?



"חוק פרקינסון" הוא חוק ציני שקצת לועג אבל מדייק בהבחנה החברתית שלו על אופי מילוי המשימות, על ידי בני-האדם. ההיסטוריון האנגלי נורת'קוט פרקינסון טבע את "חוק פרקינסון" בשנת 1957 והוא מסביר בו, באופן מחוייך אך מדויק, שלבני אדם יש נטייה טבעית להגדיל את כמות הזמן שעליהם להשקיע בהשלמת המטלות שלהם, עד למיצוי הזמן העומד לרשות כל משימה. משום כך, יש נטיה תמידית להגדיל את מספר העובדים הנדרש למילוי המשימה או הפרויקט. במילותיו הוא: "העבודה מתרחבת באופן כזה, שהיא מנצלת את כל הזמן המצוי לשם ביצועה".

מכאן נובע, על פי פרקינסון, שהביקוש לאמצעי כלשהו, תמיד יגדל כדי להתאים להיצע שלו" (אם יש היצע גדול - הביקוש יתיישר לפיו).
אפשר לקבל ניסוח למכתב המלצה?



כמובן שכל מכתב צריך להתייחס לעובד המסוים ולדעתנו האמיתית עליו, על תפקודו בחברה שלנו ועל התאמתו לתפקידים עתידיים.

הנה נוסח כללי למכתב המלצה:
========================

לכל מאן דבעי,

ישראל עובד תחת ניהולי, בתפקיד XXXX, במשך כ-X שנים.

במסגרת עבודתו היה אחראי ל א' ב' וג'. כמו כן, ישראל אחראי על ד' ולוקח על עצמו משימות נוספות בתחומים ה', ו' וז'.

במשך שנות הכרותי עם ישראל זיהיתי אותו כחרוץ / מעמיק / אחראי / איש צוות למופת. ישראל גם שימש כמנהל צוות ועשה זאת בהצלחה רבה ותוך הפגנת מנהיגות ומקצוענות.

אני ממליץ בכל ליבי על העסקתו של ישראל ואני סמוך ובטוח שישראל יצליח בכל תפקיד שיעשה.

אני מאחל לו הצלחה בהמשך דרכו המקצועית, ואשמח להעסיקו אצלי בעתיד, באם תיווצר ההזדמנות לכך.

על החתום,
יוסף יוספוני
מנהל "יוספים בע"מ - חברה לתוספות ודברים"
איך לבחור משרד יחסי ציבור?



בחירת משרד יחסי ציבור מהווה החלטה לא פשוטה. לא מדובר רק על בהוצאה כספית, אלא גם בהשקעת זמן, לבטח בתחילת הדרך. זוהי אמנם לא חתונה קתולית וניתן להיפרד ולמרות זאת, זוהי בחירת ספק שכדאי לעשות אותה בצורה מושכלת. לפניכם כמה נקודות לחשיבה שכדאי שתקחו בחשבון בזמן בחירת משרד יחסי ציבור:

אסטרטגיה לפני הטקטיקה - החשוב ביותר זה למצוא מישהו שיקדם אתכם מבחינה שיווקית ועסקית. זיכרו שהמטרה היא לא להכניס אתכם לעיתון אלא לקדם את הארגון שלכם ובעיקר עסק ובעיקר, להעביר את המסרים השיווקיים והתקשורתיים של הארגון , אל קהלי היעד הרלוונטיים.

כימיה ואמון - איש יחסי הציבור שלכם אמור להיות הלכה למעשה מעין מנהל השיווק שלכם או במקרה אחר, דובר. חובה כדאי שתבחרו מישהו שתוכלו לסמוך עליו, שתוכלו לחשוף בפניו סודות מקצועיים וגם שיהיה לכם נעים לשהות במחיצתו.

מי מטפל בכם - כאשר אתם פוגשים משרד יחסי ציבור, תפגשו את הבעלים. בפועל תעבדו עם אחד התקציבאים במשרד. סביר להניח שהתקציבאי יהיה איש מקצוע, ובכל זאת, כדאי במהלך הבחירה לפגוש ולהתרשם לא רק מהמשרד אלא במיוחד מהאיש שיעבוד מולכם.

יצירתיות - ניסיון של למעלה מחמש עשרה שנה בתחום יחסי ציבור הביא אותי למסקנה כי יצירתיות אולי נמצאת במקום הראשון בין השיקולים אדם יצירתי ידע "לארוז" את העסק שלכם, את המסרים שלך בצורה מעניינת ואפקטיבית.

זמן - נסו להבין בין המילים כמה זמן איש יחסי הציבור המיועד יוכל להשקיע בכם בשלב הלימוד וההיכרות ולאורך כל הדרך.

הגודל לא קובע - לא כדאי להיות לקוח קטן במשרד המטפל בלקוחות גדולים. גם המצב ההפוך לא אידיאלי.

עלות - יחסי ציבור בדרך כלל אינם ניתנים בחינם. אתם תרצו מן הסתם לשלם כמה שפחות, אבל חשוב לקחת בחשבון את "תורת המשחקים" ולצאת ברמה של Win Win. כדי לקבל שירות טוב, עליכם לדאוג שהספקים יהיו מרוצים.

ממליצים - המלצות מלקוחות זה דבר חשוב, אבל זיכרו שאף אחד לא יפנה אתכם ללקוח לא מרוצה.

קשרים - לכל איש יחסי ציבור יש קשרים (ואפילו טובים) עם עיתונאים. אבל זיכרו שקשרים טובים אינם מבטיחים דבר. היצירתיות, הרצינות והמקצועיות הם אילו שעושים את ההבדל.

תיק עיתונות כדוגמא - אנשי יחסי ציבור אוהבים לנפנף ביקי עיתונות מוצלחים של לקוחות עבר. תיק עיתונות שמנמן עיד על הצלחה ב-להכניס לעיתון, אבל אין לו שום קשר עם הצלחה בקידום מטרות הארגון על פי ההגדרות שאתם רוצים להתוות. (האם כל איזכור של גוגל מקדם את העסקים שלהם?)
איזה אפשרויות עסקיות יש בשימוש ברשת החברתית?


הנה כמה מהיתרונות שיכולים לצמוח משימוש כזה:

1. לגלות ולאתר אנשים וקשרים עסקיים פוטנציאליים.

2. איתור עובדים מצטיינים לצורך גיוס.

3. איתור אפשרויות ופרילנסרים לאאוט-סורסינג.

4. איתור של הזדמנויות עסקיות.

5. יצירת קשר וקשב על ידי כתיבה של המובילים והבכירים בחברה (לא חייבים לכתוב בעצמם ולא חייבים להיות אנשי הניהול עצמם).

6. חיזוק של שירות הלקוחות, מה שבבניה נכונה יחסוך המון כסף, יתן ללקוחות תחושה של היענות לצרכים ולהרגלים שלהם ויגיע לקהלי יעד שמעריכים שימוש בטכנולוגיות חברתיות אינטרנטיות.


איך לבלות חופשה בלי הפרעות או עבודה?



כדי לבלות חופשה בלי עבודה עשו כך:

1. כבר בשבועות שלפני היציאה לחופש, התחילו בהכנת רשימת משימות שבהן תטפלו לאחר החופש - זה יקל עליכם ויוריד לחץ. בנוסף, זה יאפשר לכם לא לצאת לחופשה מותשים ורצוצים לחלוטין.

2. כשבועיים לפני היציאה לחופש, שילחו מייל ללקוחות מרכזיים, ספקים גדולים, אנשי מפתח בארגון ושותפים עסקיים והודיעו באילו תאריכים תשהו בחופשה, מי מחליף אתכם ועם מי ליצור קשר במקרה הצורך.

3. לפני היציאה לחופשה, מנו לעצמכם מחליף

4. אם אתם מחויבים לקשר עם לקוחות, ספקים וגורמי חוץ, ודאו שהמחליף, או מישהו אחר, לוקח על עצמו את התפקיד עד לשובכם

5. סגרו לפני היציאה לחופשה תשלומים שאין לדחות עד אחריה, העברות כספיות לספקים וחתימה על המחאות דחופות.


אם אתם מנהלים, עשו כך:

1. הכינו רשימה של פרוייקטים ומשימות כל עובד

2. קיבעו איש קשר, שיוכל (רק הוא) ליצור איתכם קשר במקרה חירום

3. ודאו שבקופה הקטנה יש מלאי מזומנים מספיק להמשך תפקוד בעת חופשתכם.



בעת החופשה:

1. נסו להמעיט בקשר עם המשרד ככל הניתן ואם אינכם יכולים, נסו לצמצמו ככל האפשר וליצור קשר בשעה קבועה בכל יום.

2. הקפידו למלא מצברים, לקרוא וליהנות כי רק כך תוכלו לחזור לתפקוד מלא וחיוני לאחר החופשה.
איך לנהל משא ומתן עיסקי או אחר?



לניהול מו"מ עסקי נכון הקפידו על הכללים הבאים:

דרשו יותר ממה שאתם רוצים - אולי תקבלו זאת ואם לא - הצד השני יעריך יותר את מה שיקבל במחיר שלבסוף תסכים לו.

להצעה הראשונה - אל תסכימו (כי השני יחשוב שהוא מפסיד).

אל תעלו מיד בהתחלה את כל הנושאים - שמרו חלק להמשך המו"מ ולסיומו.

נושאים קשים לפתרון שמרו לסוף - בשלב האחרון סוגרים את מרבית הבעיות בקלות גדולה יותר ועם נכונות גדולה יותר לוויתורים.

אם המו"מ נתקע - שקול המשך שלו במקום אחר (לעיתים קרובות זה ישפר את הענין).

אל תהיו נלהב - שמורו על ארשת אדישה מעט.

אם אתה נאלצים ללחוץ - עשו זאת על ידי העברת האחריות להחלטה כואבת מצדכם להנהלה, אם הצד שני רוצה לסגור עסקה מיידית ייתכן והוא יתפשר כדי לא לדחות את הסיכום.

הפעלת לחץ הוגן ניתן לעשות על ידי המשפט "אני חייב שתשפר את הצעתך כדי שנוכל להתקדם."
מה זה חוק 80/20 ומה הקשר שלו ל"חוק פארטו"?



חוק פרטו, הוא עיקרון, שנקרא גם "חוק 80/20", ולפיו 20% מהפעולות שעושה אדם אחראיים ל-80% מהערך שהוא יוצר, בעוד שעבור 20% הנותרים של הערך הוא נאלץ להשקיע המון - 80% מהאנרגיה שלו. כמובן שהחוק איננו מדויק, אלא הוא כלל אצבע בלבד, שמצביע על תופעה של הצטברות גורמים או מה שניתן לראות בהתפלגות כ"פעמון גאוס". אם מבינים את העיקרון, ניתן לראות התפלגויות של 90/10 או 70/30, שכולן מסתדרות איתו.

הרבה צעדי ייעול ותכנון עיסקי, כמו גם פרטי, נגזרים מהחוק הזה, פרי הגותו של הכלכלן וילפרדו פארטו.

הנה כמה דוגמאות לייעול שניתן לבצע בעזרתו:
אם 20% מהלקוחות של עסק מניבים את 80% מההכנסות שלו, הרי ש-80% האחרים מניבים רק 20% מההכנסות ומחייבים המון השקעה בהם. כדאי למצוא מה מאפיין את המניבים (20% הראשונים), לעשות הכל כדי לשמר אותם (וכך לשמור על 80% מההכנסות) ולמצוא לקוחות חדשים כמותם.
איך לבחור שותף להקמת עסק או חברה?



בבחירת שותפים למיזם או עסק, הקפידו על הדברים הבאים:

1. לבדוק אצל השותף המיועד את מצבו כלכלי (חובות, התחייבויות שעלולות להכניס גורמים שלישיים לשותפות).

2. תיאום ציפיות בתחילת השותפות הוא הכרח לשותפות בריאה בהמשך.

3. לא להסכים לגבול תחתי לדילול.

4. שותף טוב זה הכי חשוב. סביר ששותף טוב ירצה לראות תכנון פיננסי, תכנית עסקית.

5. כדאי לבדוק עם אנשים שעבדו אתו בעבר, איך הוא בשותפות, תפקוד, בעיות וכו'.

6. מאד חשוב לשותף שיהיה לו אינטגריטי: שיהיה מודע לחולשות ולחוזקות שלו. אל תיקחו מיזנתרופ או שחצן כשותף!

7. לא יוצרים שותפות מיד. שותפים בריאים, רק אחרי זמן מה שרצים ביחד, מנסחים בכתב את הציפיות וההסכם.

8. השותפים צריכים להתאים ולהשלים זה את זה. אף אחד לא מושלם אבל אסור שדברים מהותיים לא ימולאו על ידי אחד מהם.

9. וטיפ אחרון: לא לסמוך רק על תחושת הבטן כשבוחרים שותף. חפשו את ההתלהבות וה"אש" בעיניו!
מה הדרך הנכונה לפטר עובדים?
התאמת העבודה למשבר הכלכלי - איך לחסוך בעסק?
מה האפשרויות לשימוש ב-Facebook למטרות העסק?
איך לנהל בזמן משבר כלכלי?
על מה חשוב להקפיד בהקמת חברת סטארטאפ?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.