» «
חוזים
מה זה מנגנון במבי בחוזה? למה צריך להכניס את סעיף הבמבי בין בעלי מניות?


מנגנון "במבי" או BMBY (ראשי תיבות של Buy Me Buy You) מיועד לאפשר פרידה בהסכמה בין בעלי מניות, בדרך של רכישת חלקו של בעל המניות השני בהסכמה. ה"במבי" קובע שבהתקיים תנאים מסוימים, יהיה רשאי בעל מניות אחד ("המציע") לפנות לבעל מניות אחר ("הניצע") בהצעה לרכוש את חלקו בעבור סכום כספי שהחליט. במצב דברים כזה יוכל הניצע לקבל את ההצעה ולמכור את המניות שלו תמורת הסכום שהוצע, או לקנות מהמציע את המניות שלו בעבור אותו הסכום שהציע.
היתרון בבמבי שהוא מביא למכירת מניות החברה בשווי הריאלי שלהן, כיוון שלמציע אינטרס לנקוב בסכום ריאלי למניות, אחרת הוא ייחשף לסיכון שהמניות שלו עצמו יירכשו במחיר זול, על ידי הניצע.
מימון המונים
איך לגייס כסף בהצלחה במימון המונים?



בגיוס המונים מוצלח יש כמה מרכיבים חשובים שכדאי להקפיד עליהם:

1. יצירת קהילה מראש - הם יסייעו בהשקעה, בלספר לאחרים וכו'.

2. להתחיל חזק - לגייס 30% כבר ביומיים-שלושה הראשונים של הקמפיין (בעזרת חברים, קרובים, קהילה, בטא טסטרים וכדומה).

3. לשווק חזק - קמפיין ניו מדיה, יחסי ציבור וכמובן שיווק מפה לאוזן הם תנאי הכרחי לגיוס מוצלח. הרבה עבודה מקדימה עם בלוגרים, ברשתות החברתיות, יחסי ציבור, גם מחוץ לרשת ואפילו היעזרות באנשי מקוע בפרוייקטים שאפתניים של גיוס המונים.

4. סרטון מוקפד - סרטון עם מסרים חיוביים ולא שליליים.

5. להתנהג כמו חנות - אנשים לא נותנים כסף במתנה. תנו להם מתנות שוות בתמורה להשקעה שלהם. השתדלו ליצור כמה אפשרויות ורמות השקעה ותמורות בהתאם.

6. להגדיר קהל יעד - ולעבוד נכון, תוך מחשבה מה נדרש כדי לאסוף אותו סביב מה שאתם עושים. הורים? - איך אתם תסייעו להם. בליינים? - איך הצידנית שלכם תעשה להם כיף. גיקים? - כיצד תתנו להם הזדמנות חדשה לייצר עניין וכו'.

7. לבקש תרומה - זו לא בושה לפנות לליבם הרחמן של התורמים, המשקיעים אם תרצו ולהסביר להם שתרומה תקרב את העולם לעתיד טוב יותר ושהמוצר שלכם יעשה טוב לכולם כולם הם. גם אם יש מתנה שהם מקבלים, עדיין התחושה של העזרה חשובה כדי ליצור חיבור רגשי שיגרום להם לספר לאחרים.
סטארטאפים
איך לתת העלאה במשכורת לעובד מעולה שמתוסכל משכרו?



לעיתים עובד שמתוסכל משכרו הקפוא יכול להוות מקור לצרות בחברה בריאה.

הנה הטיפים להעלאת שכר בצורה חכמה לעובד:

- אם נצא מנקודת הנחה שהחלטתם לתת העלאה משמעותית במשכורת, אין לתת את ההעלאה בבת אחת אלא בהדרגה.

- לחסכון והשגת יעילות מירבית מהעובדים, כדאי להעלות בשלבים את השכר.

- פרישת ההעלאות וההטבות לעובד מצויין, תביא לכך שהוא ימשיך ויתמיד במאמציו, כיוון שבהעלאה אחת גדולה - הקסם שבה יפוג במהירות רבה ויישכח, בעוד ש"מנות קטנות" יביאו לאפקט פסיכולוגי חיובי גדול הרבה יותר.
יזמים
האם להציע את הטכנולוגיה שלנו לשימוש של חברה אחרת כ-Tool או White Label?



על אף הפיתוי לפנות לחברה גדולה ולהציע את המוצר שלכם (מחייב פחות כסף לפיתוח, ההקמה של חברה גדולה ושיווק), כשמדובר במוצר תוכנה עדיף לחברה ללכת לבד עם הפיתוח והשיווק כי קשה יהיה להגן עליו (אלא אם כן יש לכם פטנט או סוד מסחרי ייחודי, שקשה לפרוץ ולהפר). כמו כן חשוב לדעת שחברה גדולה יכולה לסחוב אתכם זמן רב ולפגוע במיזם אנושות בדרך זו (גם אם אינה מתכוונת לעשות כן).

בכל מקרה, במידה ופונים לחברה כזו, עדיף לפנות לארגון (או ארגונים) שיש בו מקבל החלטות אחד - שיחליט מהר יותר.

כשיש לכם פתרון טכנולוגי חזק ומוגן היטב, כדאי לעבוד עם הרבה חברות שיהיו לקוחות שלכם לפתרון. אם אין כמה כאלה - עדיף לעלות עם זה לבד, כי הן יכולות בקלות יחסית לעקוף אתכם ולהמשיך לבד.

סטארטאפים

יזמים
איך לבחור שותף להקמת עסק או חברה?



בבחירת שותפים למיזם או עסק, הקפידו על הדברים הבאים:

1. לבדוק אצל השותף המיועד את מצבו כלכלי (חובות, התחייבויות שעלולות להכניס גורמים שלישיים לשותפות).

2. תיאום ציפיות בתחילת השותפות הוא הכרח לשותפות בריאה בהמשך.

3. לא להסכים לגבול תחתי לדילול.

4. שותף טוב זה הכי חשוב. סביר ששותף טוב ירצה לראות תכנון פיננסי, תכנית עסקית.

5. כדאי לבדוק עם אנשים שעבדו אתו בעבר, איך הוא בשותפות, תפקוד, בעיות וכו'.

6. מאד חשוב לשותף שיהיה לו אינטגריטי: שיהיה מודע לחולשות ולחוזקות שלו. אל תיקחו מיזנתרופ או שחצן כשותף!

7. לא יוצרים שותפות מיד. שותפים בריאים, רק אחרי זמן מה שרצים ביחד, מנסחים בכתב את הציפיות וההסכם.

8. השותפים צריכים להתאים ולהשלים זה את זה. אף אחד לא מושלם אבל אסור שדברים מהותיים לא ימולאו על ידי אחד מהם.

9. וטיפ אחרון: לא לסמוך רק על תחושת הבטן כשבוחרים שותף. חפשו את ההתלהבות וה"אש" בעיניו!
סטארטאפים
איזה יזם להיות? איך להצליח בעסקים?



כדי להיות יזם מוצלח הקפידו על הדברים הבאים:

1. התמקדו במה שאתם אוהבים.

2. התרכזו בנושא אחד. אל תתפזרו.

3. הביטו כל הזמן סביבכם והמשיכו להיות סקרנים - ראיתם בעיה? חשבו על פתרונות אפשריים.

4. התייעצו. הרבה. עם הרבה אנשים. אל תהיו מוטרפים על סודיות. אם המיזם שלכם עומד כולו על רעיון - הוא לא משהו.

5. לא הכל אתם חייב לפתח. הרוב כבר קיים ובקוד פתוח. נצלו זאת.

6. מתכנתים בהודו ואוקראינה ממתינים לכסף שלכם. הם זולים ורבים מהם מעולים. בדקו זאת.

7. אל תקשיבו למפקפקים.

8. החזיקו תמיד פנקס או מחברת בהישג יד ורשמו בהם רעיונות, שברי מחשבות, בעיות למחשבה ועוד.

9. למדו נושאים חדשים כל הזמן.

10 מילה שאתם לא מבינים? חפשו את התרגום והמשמעות שלהם ונסו להבין את ההקשר והתחום שבהם היא חשובה.

11. החליפו חברים שמדכאים אתכם ומוציאים לכם באופן קבוע את הרוח מהמפרשים. קחו במקומם מעודדות (ג'ף פולבר).

12. טפחו קשרים עם אנשים מוסריים. היו מוסרי.

13. קראו והתעניינו בעיתונות מקצועית וכללית (פחות חדשות צהובות ורכילות - יותר ידע ומידע) ומגזינים ואתרי תוכן.

14. שלחו לחממכם על פני המים. עזרו לאנשים והדברים יחזרו אליכם בעתיד.

15. יותר מזה: חפשו איפה ולמי תוכלו לעזור.

16. חפשו, זהו ונצלו הזדמנויות - אל תהיו כבדים!

17. זה בסדר להיכשל. ככה לומדים. למדו תמיד מהכישלונות שלכם.

18. אם אתם מקימים עסק קטן מהבית, בססו אותו על "הזנב הארוך". כך תוכלו ליצור פרנסה קבועה והשתדלו לבנות אותה כך שתוכלו לנהל אותה מכל מקום.

19. השתדלו למצוא ולטפח תחביבים נוספים, שיעשירו אתכם ויאפשרו לכם "לנקות את הראש" מהעבודה. ולא - זה לא בזבוז זמן!
משברים עסקיים
מה עושים במקרה של בום תקשורתי שלילי לחברה מסחרית? איך לנהל את המשבר העסקי הזה?



במקרה של משבר עסקי שיש לנהל, חשוב להגיב במהירות וביעילות. הקפידו על הפעולות הבאות:

1. אם אתם יודע שהולכים לפרסם עליכם משהו כזה, הכינו מראש ומסרו לתקשורת תגובה חריפה ומדויקת, שתסביר את עמדתכם. התוצאה תהיה שתשדרו מקצועיות וטיפול נאות במצב וכך תמזערו את הנזקים העתידים לבוא.

2. קחו אחריות ויוזמה ובצורה מסודרת ובלי "חוכמות" תנו את מירב המידע ללקוחותיכם.

3. אם מומחים קבעו דברים נגד המוצרים או השירותים שלכם, קחו מומחים מקבילים, ברמה דומה של מקצוענות, שיציגו את הטענות שלכם ויסתרו את שלהם. הטילו ספק בתוצאות שלא מסתדרות עם מחקרים ותוצאות בדיקות שבידיכם.

4. הציפו את תגובותיכם בכל כלי תקשורת אפשרי, כמו גם באתר האינטרנט שלכם, ברשתות החברתיות וכדומה.

5. בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות, עלול להיווצר סחף של תגובות וטוקבקים קשים כנגדכם. כדאי למנות אנשים שידבררו אתכם שם במקצועיות. במקרה הקשה, יש לחסום את דף הפייסבוק שלכם לתגובות מתלהמות, אך במקרה שהוא בשליטה, כדאי לפתח דיאלוג עם הטוענים כנגדכם ולהציג את הממצאים והמידע שבידיכם.
פידבק
איך ללמוד על השימוש במוצר שלנו מצד המשתמשים?


פתיחת בלוג משל עצמכם תאפשר לכם לקבל מהגולשים מידע חשוב ביותר על כשלים וחוזקות בפרוייקט. למעשה, תוכלו ליהנות בכך ממחלקת בדיקת תוכנה שעומדת לרשותכם בלי לבקש תשלום.
בניית רשימת Wishlist שתהווה את מה שהגולשים היו רוצים לראות במוצר, רשימת דברים שמרגיזים את הגולשים ורשימת תכונות שעושות להם טוב - כל אלה יוכלו לתרום לשיפור הגירסאות העתידיות ולקשר טוב יותר עם המשתמשים שלכם.
גם על רעיונות הגולשים לגבי המוצר או המיזם שלכם, חשוב ללמוד. וגם אלה ניתן ללמוד בקלות יחסית: דרך הבלוג שהקמתם, דרך קריאת הטוקבקים בבלוגים שכותבים עליכם וגם דרך איתור מה שכותבים עליכם ברשת (הירשמו ל-Google News עם המילים הרלוונטיות ותקבלו במייל הודעה, על כל כתבה עליכם, שמפורסמת בעיתונות האינטרנט).


סטארטאפים
מאילו טעויות ראוי להימנע בהקמת מיזם?



פאול למברג מציג בבלוג שלו את 10 הטעויות של היזמים:

1. יותר מ-50% מההכנסות שלכם באות מלקוח אחד.

2. יש לכם רעיון מצוין ואתם רצים קדימה, אף כשהדברים לא מצליחים להתייצב ועדיין לא קיבלתם תגובות טובות מהשוק. קודם לבסס, לתת שירות, מוצר טוב, תמיכה נאותה - ורק אז לצמוח עוד.

3. שותפות שווה - שהיא מרשם לאסון!

4. הצעתם מחירים נמוכים - דווקא הרווח חשוב שכן הוא יאפשר לכם שיווק מסיבי ומו"פ.

5. אין לכם מספיק הון - כי התחזיות שלכם היו אופטימיות מדי.

6. יציאה מפוקוס - אי יכולת להפריד בין עיקר לטפל ולהתרכז בליבת המוצר, השירות, השיווק וההפצה.

7. השקעות טפשיות בתקורה יוקרתית, כמו משרד, מכוניות, טיסות במחלקות עסקים וכו' - במקום להשקיע במקומות שבהם הכסף דרוש.

8. המתנה לשלימות - כשמחכים עד שהמוצר יהיה מוצר והמהנדסים יאשרו שהוא כזה. רמז: זה לעולם לא יקרה... רוצו ותתקדמו עם דברים שהם good enough...

9. לא מצליחים להציג לפני הלקוח את ההחזר על השקעתו ולא מצליחים לכמת את היתרונות של המוצר.

10. לא מודים בשגיאות ולא מתקנים את המצב, כך שהשגיאה גדלה והולכת..


אנחנו נוסיף עוד כמה טעויות:

- פיתחתם משהו רק כי הוא מגניב ולא בגלל שלמדתם שיש לו שוק.

- לא וידאתם שאתם פורצי דרך עד כדי כך שאנשים יעברו אליכם מהמתחרים הקיימים.

- בחרתם משקיעים לא נאותים ובעייתיים.

- המודל העסקי שלכם לא מכניס כסף אמיתי.

- בחרתם באנגלית ולא שקלתם פיתוח בשפות נוספות.

- זרקתם הון על שיווק יקר ולא השתמשתם בשיווק ווב 2.0 ושיווק גרילה.
אילו דברים חשובים למשקיעים אצל מייסדי חברות סטארט אפ?



בכתבה שפורסמה בעיתון גלובוס באוגוסט 2013 מציין שלמה קרמר שבעה מרכיבים אותם ירצו משקיעים לראות אצל מייסדי חברות סטארט אפ:

1. תזמון נכון - רעיון, מעולה ככל שיהיה, חייב להגיע לשוק ולקהל יעד הבשל לקבלו. משקיעים ירצו לראות מייסדים בעלי חזון המסוגלים ליישב אותו עם הבנה של השוק, אחרת המימון יגמר להם לפני שהצרכן ירצה במוצר שלהם.

2. זיהוי בעיות ופתרונן - יזמים צריכים להבין את הבעיות של הלקוח ולדעת מה הדרך לפתרונן, בדומה לאנשי מכירות.

3. לסמוך על האינטואיציה - יזמים צריכים בראש ובראשונה ידע מעמיק על השוק שלהם, אך בנוסף צריך שיהיו להם אינסטינקטים מעולים, כלומר יכולת ואומץ לסמוך על תחושות הבטן שלהם בנוסף לניסיון ולהבנת המוצר.

4. תכנון לטווח קצר וטווח ארוך - יזמים צריכים לתת מענה כיצד יפותח המוצר שלהם, איך הוא ייתן פתרון ללקוח וישוחרר לשוק בדיוק בזמן, אך גם איך יתפתח אותו רעיון ואיך תבנה סביבו פלטפורמה.

5. איזון יכולות מתנגשות - למרות שאופיים של רוב היזמים מרדני והם אינם ששים להיות כפופים למרות, עליהם להבין שפעמים רבות הם אלה שצריכים להפוך לסמכותיים ולבנות אירגון בעל מבנה והירככיה. בחברות מסוימות הצוות המייסד בנוי משותף מורד ושותף אחר המספק את המבניות הדרושה לארגון, אך גם שם יש להגיע לאיזון בין המאפיינים השונים עם מינימום קונפליקטים.

6. בחירת יועצים המוכנים לקחת חלק בסיכון - יועצים הקרובים לחברה ויכולים לראות את פוטנציאל ההצלחה שלה בעתיד יתנו ערך גבוה יותר עבור יזמים, מאשר אלה שרק יחוו את דעתם לגביה.

7. לדעת מה רוצים - כך כותב שלמה קרמר ".. כאשר המייסדים מפתחים את המומחיות שלהם, הם צריכים להבין מה לעשות עם היכולות שלהם ועדיף שזה יהיה משהו שהם מאוד נהנים לעשות. ההנאה היא מרכיב הכרחי ברוב חברות הסטראט - אפ המצליחות. יזמים צריכים להיות פורצי דרך כדי לשרוד בשווקים שלהם, אבל רעיונות מצוינים לא מספיקים. כשזה מגיע לגיוס משקיעים, מייסדים צריכים להוכיח שיש להם את כל התכונות הנדרשות להצלחה לטווח ארוך".
על מה כדאי להקפיד בהקמת מיזם אינטרנט משלכם?



בהקמת מיזם, הקפידו על הדברים 10 הבאים:

1. לפני התחלת פיתוח מוצר, בצעו מחקר שיבהיר שיש סיכוי למוצר ואז תכננו באופן מדויק, שהכרחי לפיתוח בריא. גם אם הוא ישתנה במהלך הפיתוח באופן משמעותי, התכנון מעניק את הכיוון הכללי וזה חשוב ביותר על מנת שלא לאבד את המיקוד.

2. התמקדו במשתמשים שלכם וביצירת חוויית המשתמש שלהם. אם הם יהיו מרוצים - הם יביאו רבים נוספים.

3. אל תפתחו מה שלא הכרחי מיידית. המתינו כשיהיה ברור שצריך להוסיפו.

4. המורים הטובים שלכם יהיו המשתמשים וקהל היעד - לימדו מהם כל העת על רצונותיהם (Wishlist), כיצד הפתרון שלכם מתקבל אצלם ומה מתסכל אותם.

5. עקבו אחרי צרכי המשתמש הרגיל והאופייני אבל שימרו כל העת על חשיבה חדשנית (רק אל תנסו ליצור שינויים מהותיים במימשק המשתמש הנהוג ברשת - זה עלול לעלות ביוקר! ואם בכל זאת חידשתם - הקפידו לבצע מבחני שימושיות).

6. השתדלו להתבסס על קהילת הגולשים ופחות על עובדים בשכר - זה יאפשר צמיחה בריאה ומיצוי של האפשרויות של "תוכן גולשים".

7. הקפידו לבצע סטטיסטיקות כל הזמן ולבדוק את האתר (מה הפיצ'רים המוצלחים? - חזקו אותם. כושלים - היפטרו מהם. איזה דפים גורמים לנטישה - בדקו למה, מאיפה הם באים - בדקו כיצד לחזק ולשכפל את התנועה מאתרים כאלה) - ראו טיפ נפרד בנושא.

8. אנשים אוהבים לראות את שמם, תמונתם והאייקון שלהם, במקומות מרכזיים - נצלו זאת כדי לבנות מערכת שבה הם ישקיעו כדי לקבל זאת.

9. התמקדו. כחברה, אל תשיקו בו זמנית יותר ממוצר אחד וכפרטים, אל תעבדו על פרוייקטים שונים בו-זמנית.

10. היו נועזים, לא שגרתיים, יצירתיים ואפילו חצופים, במיוחד אם אתם פונים לצעירים.
מה אנג'ל מחפש בסטארטאפ?



צוות טוב ומשלים זה את זה, מכסה מספיק תחומים - כדי שזה יעבוד
אנשים - משקיע רוצה לראות שמדובר ב"בני אדם".

אסטרטגיה - כיצד רואים היזמים את השינוי של המציאות ושל העתיד של התחום שבו הם פועלים.

מטרות - משקיע רוצה פחות את האקזיט ויותר לראות חברה שרוצה להיבנות כחברה מצליחה, חזקה וסולידית.

התלהבות ואמונה - משקיע שיראה ציניות או אופורטיוניזם יזהר. הוא ירצה לראות "אש בעיניים".

יכולת להקשיב - יזמים שחושבים שהם יודעים הכל לא יקבלו כסף. יזם שיקשיב ויאמץ רעיונות אחרים (במיוחד של המשקיע), גם אם לא את כולם, וירשום דברים כדי ליישם, יעורר ההערכה.

חזון - חברה שמנסה לשנות את התחום שלה (לעשות שינוי "destruptive") ולהפוך למנהיגה ולא להיות אחת מהשורה.
על מה חשוב להקפיד בגיוס עובדים לחברת סטארטאפ?



בגיוס עובדים לסטארטאפ כדאי להקפיד על הדברים הללו:

1. לא חייבים לפנות לחברות השמה: חיפוש מושקע ב-Linkedin או FaceBook ינפיק לכם מועמדים מצויינים שתוכלו ליצור עימם קשר ישירות משם.

2. נסו תמיד לגייס את האנשים הטובים ביותר, לתחומים שבהם אתם הכי חלשים.

3. שי אגסי אמר פעם: "אנשים שאתה בוטח בהם ב-100% טובים מאלה שיודעים 100%".

4. בראיון עם מועמד אל תיתנו לרושם ראשוני להטעות (צריך להיות לו משקל אבל לא גדול מדי)

5. גייסו מהנדסים ומתכנתים מעולים שאוהבים לתכנת!

6. גייסו רק אם אתם חייבים כי אם הגיוס לא הכרחי אתם עלולים למצוא את עצמכם עם הוצאות ענק ובסוף גם הכרח בפיטורין ואף סיכון החברה כולה.

7. שימרו על צוות פיתוח קטן (2-3 אנשים) ואל תוציאו עבודות פיתוח החוצה.

8. בצוות קטן או חברה קטנה, אל תגייסו מנהלים לא טכנולוגים, שינסו להצדיק את קיומם בנוהלים ואכיפה של ניהול תאגידי ויגרמו תסכול ובעיות.

9. בחברה גדולה, חשוב ליצור צוותי עבודה קטנים וממוקדים.

10. בתור מנהלים, ראיינו כל מועמד באופן אישי

11. שאלו בראיונות שאלות קשות כדי לוודא שהאנשים שבחרתם הם האנשים שאתם צריכים.

12. שלמו טוב אבל לא המון - במקום משכורות עתק תנו אופציות, שיהפכו את הצלחת החברה להצלחת העובדים שלה. (כך תיפטרו מעובדים שלא יאמינו בחברה ובסיכויים שלה ויתרמו מעט)

13. קחו CFO (מנהל כספים) רק אם החברה תידרש להרבה השקעות ועניינים כספיים.
איך להרויח עובדים טובים יותר בחברה?



העובדים שלכם יתנו את הנשמה לחברה אם תעשו כך:

1. שמרו איתם על קשר אישי (ולא רק בימי כיף וכאלה..)

2. תנו להם אופציות. אלה יגרמו להם להשקיע מאמצים גדולים בשל היותם למעשה שותפים בחברה.

3. הקפידו על מדיניות של דלת פתוחה אליכם. כדאי אפילו לשקול יום בשבוע או בחודש שיהיה "יום דלת פתוחה".

4. מדי פעם הזמינו עובדים לפגישה אישית באוירה של שיחה, על מטרות החברה, איך הם רואים אותה, איזה פרוייקטים ראויים בעיניהם, רעיונות שהיו שמחים לקדם ועוד. עשו זאת גם עם עובדים פחות בולטים. ניתן לשלב פגישה כזו בארוחת צהריים נעימה ולא פורמלית.

5. אל תיפגשו רק עם העובדים הקרובים אליכם והכפופים אליכם ישירות (שכבת הניהול) ונסו להימנע מהדפוס שבו 20% מהעובדים מקבלים את 80% מתשומת לבכם.

6. צאו לביקורי פתע אצל העובדים, גלו עניין ומעורבות ותפסו שיחות קלות במקום בו הם נמצאים.
איך לבחור אנג'ל ועל מה להקפיד בגיוס מאנג'לים?



אמנם אנג'לים צריך לחפש היטב כדי למצוא, אבל מה הכללים לאנג'ל טוב למיזם והתפתחות הסטארטאפ שלכם?
בבחירת אנג'ל, השתדלו להקפיד על אנג'ל שיש לו את התכונות הבאות:

1. בן אדם. מענטש.

2. ערך מוסף - מעבר לכסף יוכל לתרום גם ידע, קשרים, תבונה, אינטואיציות וכו'.

3. שאכפת לו מכם - שנהנה מההשקעה וניתן לראות שאפשר יהיה ליהנות איתו מהדרך.

4. משקיע בעל גישה טובה ובריאה בתחום שלכם, גם אם לא ידען גדול.

5. אדם שאיננו ציני.

6. אדם שיודע להקשיב.

7. נלהב, שמגלה התלהבות לדברים.

8. רצויה קבוצה של משקיעים ולא אחד שיכול לתקוע את התהליך ולקלקל, מאיזו שהיא סיבה.


הטיפ כולל עצות של מר גיגי לוי - מנכ"ל 888, משקיע בסטארטאפים רבים ואיש מנוסה בתחום.
מי יכול לעזור לי לבדוק אם הפטנט שלי כבר קיים?



יש עורכי פטנטים שמאפשרים חיפוש פטנטים קיימים, או המצאות שימנעו מכם רישום של פטנט, בעלות כספית חסכונית.

משרד בשם "ניוטון" מיישם שיטה שראוי לבדוק היטב: "לא מצאנו - לא שילמת!". הוא מחפש לכם פטנטים על הרעיון שלכם ובמידה ואין פטנטים או המצאות שיימנעו ממך רישום פטנט לא תשלמו דבר. אם כן יימצאו כאלה - רק אז תשלמו את עלות העבודה, כ-200$. ההנחה היא שהעלות הזו תתקזז עם הרבה עבודה ועלויות שייחסכו מכם בנסיון לרשום פטנט, שבסופו של דבר ייכשל.
איך לעצב עטיפה בצורה נכונה למוצר מסחרי?



לעיצוב נכון של מוצר למכירה מומלץ להקפיד על ההמלצות הבאות:

1. בלי חפירות - אל תרבו בהסברים, תוספות מיותרות ודברים מייגעים על העטיפה.

2. סיפור המותג - האריזה צריכה לתקשר עם המהלכים הכלליים של קידום המותג.

3. טיפוח המסורת - אם יש לכם אלמנט רב-שנים כמו דמות או לוגו אהובים, השאירו אותם על העטיפה וחדשו רק בלוק שלהם.

4. הומור זה טוב - מותר להכניס מעט הומור ואפילו הומור עצמי. זכרו את האגס המאוהב של יופלה..

5. חברתיות בלי בושה - אם אתם מנסים להתחבר לטרנד או עניין חברתי, מצאו דרך לעשות זאת לא במרומז אלא באופן ברור ועם כל הלב.

6. נהלו שיחה - נסו לעצב את העטיפה בדרך שתתן הרגשה שאתם פתוחים לתקשר עם הצרכנים. עיצוב בצורה של כותרות בעיתון, למשל, היא דרך "לדבר" עם הצרכן.

7. היו בטוחים - אם אתם מובילי קטגוריה, אל תרבו בהצהרות ומסרים על העטיפה. דרכם של המובילים היא בטחון עצמי, נקיון והבהרת איכות.

8. ירוק זה שקוף - אם אתם איכותיים, תראו את זה! - תנו מידע ברור על המוצר שלכם ומה הוא מכיל, במקום להבטיח הרים וגבעות ירוקים.

9. אחידות עולמית - אם אתם משווקים מוצרים בכל העולם, דאגו שהמוצרים שלכם יהיו דומים בתכונות העיקריות שלהם בכל המקומות. אריזה ממותגת שמזוהה עם המוצר היא הדרך הנכונה לייצר אחידות גלובאלית.

10. מהדורות מוגבלות - אלמנט ההפתעה, החדשנות והתעוזה שבמהדורה מוגבלת כלשהי, מאפשרים ליצור התעניינות והעלאת המכירות גם יחד. ביחד עימן באה גם היכולת לקפוץ לקטגוריה של מוצרי הפרימיום, גם אם לזמן קצר.


ההמלצות נעזרו בכתבה במדור "נתח שוק" בעיתון גלובס.


איך לעשות נכון שיווק עצמאי?



חברות סטארטאפ רבות עושות את השיווק, לפחות הראשוני, בעצמן. הנה כמה טיפים בנושא:

1. כבר בפיתוח התמקדו במשתמשים והלקוחות שלכם וביצירת חוויית המשתמש שלהם. הם יעשו עבודת שיווק נפלאה אם יאהבו את המוצר או השירות שלכם, את מימשק וחוויית המשתמש, שם החברה, הסיפור שלה, הלוגו והתחושה הכוללת לגביכם.

2. גם הקשבה לדרישות המשתמשים שלכם ושיפור מתמיד של המוצר, ברוח הבקשות שלהם (כבר יש לכם Wish list?), תוסיף לשיווק הויראלי

3. לא תמיד שיווק ברשת הוא המועדף. ישנם סוגים רבים של מוצרים שדווקא סיקור בעיתונות ובתקשורת "הישנה" עדיף להם ויקדם אותם הרבה יותר.

4. גדלתם ואתם צריכים שיווק מקצועי? אל תלכו לחברות PR או אאוטסורסינג יקר. העדיפו איש מקצוע עצמאי שיהיה עובד בחברה או יועץ רעב להצלחתכם.

5. גם המשקיעים, קרן הון הסיכון ואנשי הצוות המייעץ יוכלו לסייע לכם למצוא מנהל שיווק מנוסה.

6. בעוד באנרים טובים מקסימום למיתוג, פרסומות רלוונטיות של טקסט טובות להבאת לקוחות פוטנציאליים.

7. שיווק שולט - זכרו שטכנולוגיה בלי שיווק אין לה סיכוי (לעומת שירותים בעלי שיווק מצוין וללא טכנולוגיה שמצליחים מאד).
איך אישה צריכה להתלבש למצגת עסקית?



לנשים המציגות מצגת או הרצאה עסקית מומלץ להגיע בצורה הבאה:

1. בגד מחויט. לא משובץ, פרחוני או עם פסים, ללא מפתחים גדולים או מחשוף. ומומלץ.

2. תכשיט אחד.

3. גוון תכלת, היוצר תקשורת טובה, יהיה מצוין גם לאשה, אך גם גווני שמנת, חום ולילך.

4. בואי תמיד עם שרוולים (רצוי ארוך אלא אם חם מאד).

5. צעיף אדום יסייע למיקוד הקשב והעניין של המאזינים.

6. נעליים שמורות, סולידיות ומצוחצחות.

7. ציפורניים עשויות.

8. שיער מסודר ואסוף.


כל אלו יסייעו למיקוד הקשב והעניין בך ובמסר שאת מעבירה.
אילו מודלים עיסקיים מצליחים במיזמי אינטרנט?



אלו הם המודלים העיסקיים המוכרים והפופולאריים כיום ברשת:

1. פרסום - עולם הפרסום, החל ממודעות ה-Adsense של גוגל דרך רשתות פרסום קטנות יותר ועד לקמפיינים שלמים ממשרדי פרסום - כל אלה מאפשרים הרבה יותר מבעבר לבעלי אתרים עם תוכן ותנועת גולשים טובים.

2. תשלום עבור השירות - הכי פשוט, הכי קשה. המשתמש משלם עבור השירות, ברגע קבלתו. הדוגמה המצליחה ברשת היא חנות האפליקציות של האייפון או ה-iTunes של חברת Apple, שמשמש לקניית שירים. בשניהם התשלום הוא פר יחידה.

3. מכירת מנויים - מוכרים למשתמש מנוי לתקופת זמן, שבה יוכל להשתמש בכל השירותים המובטחים ללא הגבלה. אתרי עיתונים מסויימים מתחילים לאחרונה לחייב בדמי מנוי.

4. freemium - מרבית השירותים ניתנים בחינם, בעוד חלק קטן מהם, ניתן בעבור תשלום למי שמעוניינים בו (המקדם המקובל להרשמה לשירות בתשלום הוא 1% מחברי האתר). ראו לדוגמה את Gmail, שמי שמעוניין בנפח תיבת מייל מוגדל - צריך לשלם.

5. מכירת מידע על מגמות ונטיות של הגולשים, לצד שלישי שצריך אותו - מודל זה מעורר המון ביקורת (ראו לדוגמה את פייסבוק), אבל הוא רווחי מאד אם יש לאתר הרבה גולשים ופילוחים עליהם.

6. תוכן שיווקי - אם עושים זאת בזהירות ולא מוכרים את המשתמשים באתר למפרסמים, ניתן לשלב תוכן שיווקי בצורה עדינה ושקופה לחלוטין ולהכניס כסף שמאפשר לממן את הפעילות הרגילה.

7. סקרים מסחריים - חברות מסחריות המעוניינות בסקרים אצל קהל היעד של האתר משלמות עבורם. הכנסות אלה לא גדולות.

8. שיתוף הכנסות - זה ערוץ משתלם שנותן לבעלי האתר שיתוף מההכנסות המגיעות לאתרים ושירותים המרוויחים מהגולשים שלכם. הם משלמים אחוז מההכנסה עבור עיסקאות שנעשות מהאתר. גופים כמו iTunes שמשלמים אחוזים מההכנסות על קניה מהאתר שלכם ועד Amazon שנותן אחוזים על קניה ישירה או גולשים שבאו מהאתר ואז קנו באמאזון עצמו.
איך למצב את המוצר ואת החברה שלנו?



כדי למצב את עצמכם נכון הקפידו על 5 הדברים הבאים:

1. אל תנסו להציג עצמכם כחברת ענק כשאתם לא.

2. הציגו את המוצר וקשרו אותו ללקוח שלכם ולכאב שלו ולא לקבוצות גדולות (להקל על כאבי הגב שלך, לאפשר לך להתפרנס מהבית).

3. דברו ופרסמו ללקוחות בשפה פשוטה ומובנת (בלי מונחים טכניים, ראשי תיבות מהתחום או מילים שאמא שלכם לא היתה מבינה).

4. אל תציינו בפרסומים שלכם שמות תואר שכולם ישמחו להוסיף למוצרים שלהם (הטוב ביותר, המדהים) אלא הציגו פתרונות מוכחים שהמוצר שלכם מספק ורצוי עם נתונים מספריים (מהיר פי 5, מכפיל את התפוקה).

5. הקפידו שכל אחד מהעובדים בחברה יידע להסביר בפשטות מה היא עושה ומה מטרתה - תדרכו אותם פעמיים בשנה כי גם הם משווקי החברה.
איך כדאי לנהוג בפגישה עם משקיע (אנג'ל)?
איך לגייס כסף מהגולשים במימון המונים?
על מה להקפיד בניסוח הודעה לעיתונות (מה שנקרא Press Release) ?
איך לשווק נכון ולבד מיזם חדש?
על מה חשוב להקפיד בהקמת חברת סטארטאפ?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.