» «
סטארטאפים
איזה יזם להיות? איך להצליח בעסקים?



כדי להיות יזם מוצלח הקפד על הדברים הבאים:

- התמקד במה שאתה אוהב.

- התרכז בנושא אחד. אל תתפזר.

- הבט כל הזמן מסביבך והמשך להיות סקרן - ראית בעיה? חשוב על פתרונות אפשריים.

- התייעץ. הרבה. עם הרבה אנשים. אל תהיה מוטרף על סודיות. אם המיזם שלך עומד כולו על רעיון - הוא לא משהו..

- לא הכל אתה חייב לפתח. הרוב כבר קיים ובקוד פתוח. נצל זאת.

- מתכנתים בהודו ואוקראינה ממתינים לכסף שלך. הם זולים ורבים מהם מעולים. בדוק זאת.
- אל תקשיב למפקפקים.

- החזק תמיד פנקס או מחברת בהישג יד ורשום בהם רעיונות, שברי מחשבות, בעיות למחשבה ועוד.

- למד נושאים חדשים כל הזמן

- מילה שאתה לא מבין? חפש את התרגום והמשמעות שלה ונסה להבין את ההקשר והתחום שבהם היא חשובה.

- החלף חברים שמדכאים אותך ומוציאים לך באופן קבוע את הרוח מהמפרשים. קח במקומם מעודדות (ג'ף פולבר)

- טפח קשרים עם אנשים מוסריים. היה מוסרי.

- קרא והתעניין בעיתונות מקצועית וכללית (פחות חדשות צהובות ורכילות - יותר ידע ומידע) ומגזינים ואתרי תוכן.

- שלח לחמך על פני המים. עזור לאנשים והדברים יחזרו אליך בעתיד.

- יותר מזה: חפש איפה ולמי תוכל לעזור.

- חפש, זהה ונצל הזדמנויות - אל תהיה כבד!

- זה בסדר להיכשל. ככה לומדים. למד תמיד מהכשלונות שלך.

- אם אתה מקים עסק קטן מהבית, בסס אותו על "הזנב הארוך". כך תוכל ליצור פרנסה קבועה והשתדל לבנות אותה כך שתוכל לנהל אותה מכל מקום.

- השתדל למצוא לך ולטפח תחביבים נוספים, שיעשירו אותך ויאפשרו לך "לנקות את הראש" מהעבודה. ולא - זה לא בזבוז זמן!
עסק
על מה חשוב להקפיד בניהול העסק שלי?



בסס את היתרון העסקי שלך על הדברים הבאים:

1. למידה מוקדמת של השטח וקהל היעד.

2. ניצול חולשות המתחרים.

3. שכנוע שבידיך מוצרים שאין במקום אחר.

4. יצירתיות וחדשנות.

5. שירות ויחס חם בצירוף מחירים טובים ללקוח (ובמיוחד נסה ליצור יתרון יחסי במחירי מוצרים שנמכרים גם אצל המתחרים).

6. לימוד מניסיון של אחרים וככל האפשר פחות על טעויות משלך.

7. מתן תגובה ליתרונות המתחרים

8. הוצאות תקורה קטנות ככל האפשר.

9. לא לחשוש מתחרות אלא לנצל אותה לשיפור מתמיד ולתיקון של חסרונות העסק שלך.
אינטרנט
על מה להקפיד בהתנהלות אנשי עסקים ברשת חברתית?


בהצטרפות לרשת חברתית של מי שיש לו מה להפסיד ומצד שני - אינו איש שיווק בהתנהלותו, ההקפדה על הכללים היא עוד יותר חשובה. הנה כמה מה"חוקים" שכדאי לאמץ בכדי למנף את העסק והשיווק דרך הרשת, במקום לחרב אותם:

1. רושם ראשון מאד קובע: הכל בזהירות וברגישות.

2. כמו בחיים, גם ברשת חברתית היו אמינים, מכבדים, ישרים וגלויים באשר למטרות.

3. אבל אל תהיו ישירים מדי..

4. קחו בחשבון שיותר ממה שאתם אומרים, קובע מה שאתם עושים ואיך שאתם מתנהגים.

5. הרשת היא זירה של שיתוף וטוב לב ומי שמבין זאת ירוויח - תרמו, עזרו ועשו למען אחרים - העשייה המשותפת תתרום לקשר ולאמון.

6. אל תנסו למכור. ספרו ושתפו בחוויות, בפיתוח המוצר, תנו תחושה של הקשבה לקורא ולצרכיו ודעתו.

6. הטוקבקים הם החלק השימושי ביותר אם יודעים להשתמש בהם - קראו, הפנימו ולמדו מה ניתן לשפר.
מתנות
איך לבחור מתנה ללקוחותיך?



בבחירת מתנה ללקוחותיך כדאי להקפיד על הדברים הבאים:

1. מתנה צריכה לשדר את רוח העסק והשירותים או המוצרים אותם הוא מוכר: חדשנות, מובילות שוק, מקוריות, שירותיות, וכו...

2. מומלץ שהמוצרים יהיו קשורים לסביבת העבודה או הפנאי של הלקוח בהתאם לסוג העסק ולמידת הפתיחות והחדשנות שלו.

3. סוגי המוצרים המתאימים הנם מתחומי המוצרים למשרד, למחשב, לרכב, לטיולים, לנופש, או לפנאי.

4. מומלץ לצרף כרטיס עם ברכה של החברה ללקוח.

5. כדאי למתג את השי, בכדי לקשר את המוצר למשך שנים עם החברה שהעניקה אותו.

עסקים

סטארטאפ
אילו דברים חשובים למשקיעים אצל מייסדי חברות סטארט אפ?



בכתבה שפורסמה בעיתון גלובוס באוגוסט 2013 מציין שלמה קרמר שבעה מרכיבים אותם ירצו משקיעים לראות אצל מייסדי חברות סטארט אפ:

1. תזמון נכון - רעיון, מעולה ככל שיהיה, חייב להגיע לשוק ולקהל יעד הבשל לקבלו. משקיעים ירצו לראות מייסדים בעלי חזון המסוגלים ליישב אותו עם הבנה של השוק, אחרת המימון יגמר להם לפני שהצרכן ירצה במוצר שלהם.

2. זיהוי בעיות ופתרונן - יזמים צריכים להבין את הבעיות של הלקוח ולדעת מה הדרך לפתרונן, בדומה לאנשי מכירות.

3. לסמוך על האינטואיציה - יזמים צריכים בראש ובראשונה ידע מעמיק על השוק שלהם, אך בנוסף צריך שיהיו להם אינסטינקטים מעולים, כלומר יכולת ואומץ לסמוך על תחושות הבטן שלהם בנוסף לניסיון ולהבנת המוצר.

4. תכנון לטווח קצר וטווח ארוך - יזמים צריכים לתת מענה כיצד יפותח המוצר שלהם, איך הוא ייתן פתרון ללקוח וישוחרר לשוק בדיוק בזמן, אך גם איך יתפתח אותו רעיון ואיך תבנה סביבו פלטפורמה.

5. איזון יכולות מתנגשות - למרות שאופיים של רוב היזמים מרדני והם אינם ששים להיות כפופים למרות, עליהם להבין שפעמים רבות הם אלה שצריכים להפוך לסמכותיים ולבנות אירגון בעל מבנה והירככיה. בחברות מסוימות הצוות המייסד בנוי משותף מורד ושותף אחר המספק את המבניות הדרושה לארגון, אך גם שם יש להגיע לאיזון בין המאפיינים השונים עם מינימום קונפליקטים.

6. בחירת יועצים המוכנים לקחת חלק בסיכון - יועצים הקרובים לחברה ויכולים לראות את פוטנציאל ההצלחה שלה בעתיד יתנו ערך גבוה יותר עבור יזמים, מאשר אלה שרק יחוו את דעתם לגביה.

7. לדעת מה רוצים - כך כותב שלמה קרמר ".. כאשר המייסדים מפתחים את המומחיות שלהם, הם צריכים להבין מה לעשות עם היכולות שלהם ועדיף שזה יהיה משהו שהם מאוד נהנים לעשות. ההנאה היא מרכיב הכרחי ברוב חברות הסטראט - אפ המצליחות. יזמים צריכים להיות פורצי דרך כדי לשרוד בשווקים שלהם, אבל רעיונות מצוינים לא מספיקים. כשזה מגיע לגיוס משקיעים, מייסדים צריכים להוכיח שיש להם את כל התכונות הנדרשות להצלחה לטווח ארוך".
חסכון
התאמת העבודה למשבר הכלכלי - איך לחסוך בעסק?
נאלצים לקצץ בהוצאות?

הנה כמה טיפים להקטנת הגרעון או שיטות להקטנת ההוצאות במשרד או בחברה. על מה להקפיד כדי לחסוך בחברה או בעסק:

1. עבודה מהבית, פעמיים שלוש בשבוע - לעובדים שלא חייבים לעבוד מהמשרד.

2. הוזלה ברכש, השוואת מחירים.

3. הדפסה על שני צידי הדף.

4. שימוש בשאריות נייר כניירות טיוטה.

5. הקפדה על כיבוי אור ומזגן ביציאה מהמשרד.

6. מעבר לשימוש בנורות חסכוניות.

7. סיוע לעובדים לנסוע בנסיעות משותפות (או אתרי שיתוף נסיעות כמו "נסענו").

8. מתנות חסכוניות ושימושיות לחגים.

9. עידוד העובדים לחילופי שירותים ביניהם (בנק זמן).

10. בחנו מחדש את עסקת הליסינג של החברה ונסו לשפר אותה, ברוח המשבר הכלכלי, תוך שקילת האפשרות לרכישה של המכוניות ישירות מיבואן, שכיום גם מציעים תחזוקה.
יזמים
איך לבחור שותף להקמת עסק או חברה?



בבחירת שותפים למיזם או עסק, הקפידו על הדברים הבאים:

1. לבדוק אצל השותף המיועד את מצבו כלכלי (חובות, התחייבויות שעלולות להכניס גורמים שלישיים לשותפות).

2. תיאום ציפיות בתחילת השותפות הוא הכרח לשותפות בריאה בהמשך.

3. לא להסכים לגבול תחתי לדילול.

4. שותף טוב זה הכי חשוב. סביר ששותף טוב ירצה לראות תכנון פיננסי, תכנית עסקית.

5. כדאי לבדוק עם אנשים שעבדו אתו בעבר, איך הוא בשותפות, תפקוד, בעיות וכו'.

6. מאד חשוב לשותף שיהיה לו אינטגריטי: שיהיה מודע לחולשות ולחוזקות שלו. אל תיקחו מיזנתרופ או שחצן כשותף!

7. לא יוצרים שותפות מיד. שותפים בריאים, רק אחרי זמן מה שרצים ביחד, מנסחים בכתב את הציפיות וההסכם.

8. השותפים צריכים להתאים ולהשלים זה את זה. אף אחד לא מושלם אבל אסור שדברים מהותיים לא ימולאו על ידי אחד מהם.

9. וטיפ אחרון: לא לסמוך רק על תחושת הבטן כשבוחרים שותף. חפשו את ההתלהבות וה"אש" בעיניו!
טבלט
מחשב טבלט מצויין במחיר טוב - איזה מחשב טבלט כדאי לבחור?



העיתון כלכליסט בחן וממליץ על מחשב הלוח של HP מדגם Pavilion TX250EJ - חיי סוללה ארוכים (3 שעות במצב עתיר חלונות ויישומים), מסך מצויין בגודל 12.1 אינץ' (שמגרעתו היחידה היא שלא ניתן לעבוד איתו בשמש), רזולוציה של 800*1280 שיכול להסתובב על ציר והוא מסך מגע מצויין, שניתן לעשות בו הכל באצבעות או בעט הסטיילוס. עם זכרון של 3GB RAM, כונן קשיח של 250GB, כונן DVD, סוללת 8 תאים, קורא כרטיסי זכרון, מצלמת אינטרנט וקורא טביעת אצבע - הוא מומלץ. כל זה בכ-5450 ש"ח. משקלו גדול מדי למי שמרבה בתנועה - 2.3 ק"ג.


עסקים
על מה להקפיד בקנייה או בפתיחת עסק חדש?



ישנן שאלות רבות לפני הקמת עסק חדש: "איזה סוג עסק כדאי לקנות? איזה סוג עסק מכל העסקים שאתה מכיר הנם הריווחים והכדאיים ביותר?"

התשובה היא חד משמעית: כל עסק אשר מנוהל בצורה מקצועית, נכונה וטובה, יביא רווח לבעלים.


לפיכך ישנם שלושה כללי ברזל ליזם שמתעתד לקנות או לפתוח עסק חדש:

1. למד ניהול - רכוש כישורי ניהול, וידע לפתיחת העסק. זאת על מנת שתוכל להתמודד בקשיים שיצוצו בחיי היום יום של העסק.

2. קבל ייעוץ - עולם העסקים הינו עולם קשה ואכזרי. בעל עסק חסר כישורים מתאימים לא ישרוד בו ללא ייעוץ עסקי, שיווקי ומסחרי. לדוגמא, הנהלת חשבונות מקוונת שכוללת גם יעוץ מס, תחסוך כסף רב מעלות השימוש בה.

3. חשוב עסקים - למד להקשיב לביקורת והסתכל על המציאות העסקית מבעד לפריזמה כלכלית טהורה.
מהם תשעת הכללים ליזמים מתחילים?


הנה 9 כללים חשובים ליזמים מתחילים (וגם ותיקים יותר...):

1. יש להתכונן היטב, אך גם אם אתם מוכנים רק ב-80% קפצו על הזדמנויות.

2. בחרו שוק שיש לכם בו יתרון יחסי, זאת לאחר בדיקה שאילו שווקים קיימות הזדמנויות עתידיות.

3. גם כאשר תקציבכם דל, הקפידו להתייעץ עם מומחים.

4. היו קשובים לשוק כל הזמן וחדשו מודלים עסקיים בעקבות תגובות השוק.

5. פתחו חשיבה חלופית היודעת להסב מוצר שלא צלח למוצר אחר.

6. בחרו משקיע המקרב אתכם לשוק ולאו דווקא אם זה שנותן לכם יותר כסף.

7. שימו את האגו בצד. בנו לכם צוות מעולה, היעזרו והקשיבו לו.

8. תמיד, כבר מהתחלה חשבו בגדול. צרו לכם דפוסי חשיבה של חברה גדולה.

9. הקפידו ליצור סביבה מפרגנת ותומכת בחיים האישיים שלכם.
האם כדאי לי לפתוח חנות וירטואלית?



כדאי לכם לפתוח חנות ברשת במקרים הבאים:

1. אם יש לכם נישה שבה תוכלו להתרכז וממנה לצמוח (כי לא מתחילים מהכל).

2. אם אין חנויות ששולטות בנישה שלכם כרגע, שהן איכותיות.

3. אם אין רשתות ענק, שיתרונן עליכם הוא בחנויות פיזיות, אפשרות להזמנות בטלפון, תקציבי שיווק ומיתוג עצומים ועוד.

4. אם הנישה הזו היא לקהל שמפוזר ברחבי הארץ, כי אם הוא אינו מפוזר אולי עדיפה חנות אמיתית למול הקהל המקומי באיזור מוגדר, שאין בו מתחרים.

5. חנות וירטואלית מתאימה למוצרי מותג ולמוצרים נוספים, שבהם הקונה יודע בדיוק מה הוא מקבל בקניה (כמו ספרים, דיסקים וכו').

6. מוצרים מהסוג השני יחייבו אתכם בתקופה ארוכה של מיתוג עצמי, שבה תידרשו להוכיח שאתם מספקים לקונה מוצרים איכותיים, ושהוא יכול לסמוך עליכם בעיניים עצומות. זה קשה. מאד קשה.

7. אתם מסוגלים למכור באתר במחירים זולים מאשר בחנות הפיזית, אם יש לכם כזו. זאת כי אתם חייבים לעשות כן, אחרת המתחרה שלכם ימכור (ואגב, שם החנות הוירטואלית והמיתוג שלה חייב להיות שונה משם ומיתוג החנות הפיזית, כי יהיו הפרשי מחירים, שעלולים להרגיז את הלקוחות הפיזיים ולהביא ללחצים בלתי פוסקים להנחות בחנות, שכן באינטרנט זה בלאו הכי זול יותר, מה שמוכיח שאתם יכולים..)

8. אם אתם מסוגלים לתת 100 אחוז של שירות, כי לטווח הארוך, זה מה שיציב אתכם על המפה.

9. אם אתם אמינים באופן מלא.

לשתי הנקודות האחרונות, רצוי שתוכלו להשיג "עדויות" של לקוחות מרוצים, שיעידו על השירות והאמינות שלכם באתר - אלה מהווים זרז קנייה משמעותי ביותר.
איך להצליח בניהול עסק קטן?



הנה מספר דברים שחשוב להקפיד עליהם בניהול עסק קטן:

1. הכנת תכנית עסקית מפורטת - התוכנית תכלול הגדרת יעדים, עלויות, צפי לרווחיות, תכנון עתידי של מכירות ועוד והיא צריכה להתעדכן מדי פעם לפי מצב העסק.

2. גביית כספים נכונה - על מנת לא להיקלע לבעיה בתזרים המזומנים יש להקפיד כבר מהתחלה על גביה בזמן מלקוחות וניהול נכון של המזומנים הלוקח בחשבון גם תקופות בהן יש ירידה בהכנסות.

3. שוק לקוחות גדול ומגוון - לא כדאי לסמוך רק על לקוח גדול ומרכזי כי גם הוא תמיד עלול לעזוב. חשוב כל הזמן להרחיב את מעגל הלקוחות.

4. ליווי בנקאי הולם - בחרו בנק שייתן לכם תמיכה זמינה, מקצועית ומתקדמת אתו תוכלו להתייעץ בכל שינוי, בעיות תזרים ומימון ולקבל המלצות על קרנות מיוחדות לעסקים ועוד.
איך להפוך את השותפות בעסק למוצלחת?



הנה כמה כללים חשובים להצלחת שותפות עסקית:

1. קביעת יעדים משותפים המקובלים על שני הצדדים.

2. חלוקת עבודה התואמת את יכולותיהם, מגבלותיהם ונטיות - לבם של כל אחד מהצדדים.

3. ניסוח חוזה הן לצד הכלכלי והן לצד ה"רוחני", זה המגדיר את שאיפותיו וחלומותיו של כל אחד מהעסק וההשתדלות המשותפת לממש ולאפשר זאת.

4. קיום פגישת עבודה שבועית ביום ושעה קבועים למטרות דיווח, דיון בבעיות וחלוקת משימות עתידיות.

5. ניהול משותף עם שקיפות מוחלטת.

6. רגישות, סבלנות ונכונות מרובה להגיע לפשרות בדרכי שלום.
איזה אפשרויות עסקיות יש בשימוש ברשת החברתית?


הנה כמה מהיתרונות שיכולים לצמוח משימוש כזה:

1. לגלות ולאתר אנשים וקשרים עסקיים פוטנציאליים.

2. איתור עובדים מצטיינים לצורך גיוס.

3. איתור אפשרויות ופרילנסרים לאאוט-סורסינג.

4. איתור של הזדמנויות עסקיות.

5. יצירת קשר וקשב על ידי כתיבה של המובילים והבכירים בחברה (לא חייבים לכתוב בעצמם ולא חייבים להיות אנשי הניהול עצמם).

6. חיזוק של שירות הלקוחות, מה שבבניה נכונה יחסוך המון כסף, יתן ללקוחות תחושה של היענות לצרכים ולהרגלים שלהם ויגיע לקהלי יעד שמעריכים שימוש בטכנולוגיות חברתיות אינטרנטיות.
מה עושים במקרה של בום תקשורתי שלילי לחברה מסחרית? איך לנהל את המשבר העסקי הזה?



במקרה של משבר עסקי שיש לנהל, חשוב להגיב במהירות וביעילות. הקפידו על הפעולות הבאות:

1. אם אתם יודע שהולכים לפרסם עליכם משהו כזה, הכינו מראש ומסרו לתקשורת תגובה חריפה ומדויקת, שתסביר את עמדתכם. התוצאה תהיה שתשדרו מקצועיות וטיפול נאות במצב וכך תמזערו את הנזקים העתידים לבוא.

2. קחו אחריות ויוזמה ובצורה מסודרת ובלי "חוכמות" תנו את מירב המידע ללקוחותיכם.

3. אם מומחים קבעו דברים נגד המוצרים או השירותים שלכם, קחו מומחים מקבילים, ברמה דומה של מקצוענות, שיציגו את הטענות שלכם ויסתרו את שלהם. הטילו ספק בתוצאות שלא מסתדרות עם מחקרים ותוצאות בדיקות שבידיכם.

4. הציפו את תגובותיכם בכל כלי תקשורת אפשרי, כמו גם באתר האינטרנט שלכם, ברשתות החברתיות וכדומה.

5. בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות, עלול להיווצר סחף של תגובות וטוקבקים קשים כנגדכם. כדאי למנות אנשים שידבררו אתכם שם במקצועיות. במקרה הקשה, יש לחסום את דף הפייסבוק שלכם לתגובות מתלהמות, אך במקרה שהוא בשליטה, כדאי לפתח דיאלוג עם הטוענים כנגדכם ולהציג את הממצאים והמידע שבידיכם.
איך לנהל שותפות עסקית בריאה?


כדי לשמר את השותפות גם בזמנים הקשים ולא לפרק אותה בשל שטויות, חשוב לזכור את הדברים הבאים:

1. חשוב לזכור שבעיות, מתחים ולחצים הם דברים יומיומיים ושגרתיים ולא צריך לקחת אותם קשה.

2. לכל אחד מהשותפים יש את היתרונות שלו וצריך לזכור שגם אם התפקיד של השותף שלך נראה קל משלך, זה לא תמיד כך ולעיתים קרובות עבודתו, גם אם היא קלה יותר, היא עבודה שאתה לא תהיה מוכן לעשות או פשוט לא מסוגל, גם אם היא באמת קלה יותר.

3. חשוב להבין שריב הוא לא תמיד סוף הדרך אלא הוא לרוב דווקא רמז לשינוי מתבקש ושותפים מוצלחים מזהים את השינוי הזה ומייצרים אותו. דוגמאות: לקחת עובד נוסף שימלא תפקיד, שינויים ארגוניים, שינוי טכנולוגי כמו הכנסה של מכונה או תוכנה חדשה וכדומה.

4. במקום לפרק שותפות בגלל מתח, כדאי לפנות למעין "טיפול זוגי" - מישהו אובייקטיבי ואמין על השותפים שיסייע בפירוק והצפה של המתחים במקום בפירוק השותפות: יקשיב, יאזין, ייעץ ויאפשר גישור על הפערים והמתחים.

5. ואם, אחרי כל זה, פירוק השותפות הוא בלתי נמנע והיא אינה עובדת, גורמת להפסדים ונזקים, וגורמת לשותפים להיות במצב פחות טוב מלתפקד לבדם, אזי כדאי לזהות את זה ולפרק את השותפות בצורה מסודרת, הוגנת ונכונה ולאפשר לכולם לצאת לדרך חדשה ועם יכולת לשמור על היחסים הסבירים, שעלולים להידרש להם בעתיד.
איך לשפר את העסק בתקופה קשה או משנקלע לקשיים?


הנה מספר דרכים לשיפור העסק בתקופות קשות או של קשיים:

1. עשו שיווק שאינו עולה כסף ע"י פגישות עם לקוחות עבר שלכם,

2. שימו דגש על רווחיות ולא על מחזורי מכירות.

3. נסו להעביר ביצוע משימות שבוצעו ע"י ספקים חיצוניים על עובדים מהחברה.

4. התייעצו עם נציגים בבנק ובדקו מה ניתן לעשות עם תזרים המזומנים העסקי שלכם.

5. שפרו את תנאי התשלום לנותני השירותים והספקים החיצוניים.

6. התבוננו במתחרים ולמדו כיצד הם נוהגים בתקופות שפל.

7. עשו הכל כדי לקבל תשלום במזומן עבור השירות או המוצר אותו אתם מספקים.

8. שמרו על אופטימיות וזכרו שפתרונות יצירתיים יכולים לעלות דווקא ברגעי קושי.


איך להתכונן להצגה של מצגת עסקית או אחרת?


כך יש להתכונן להצגת מצגת:

1. שמרו את כל החומרים למצגת (בפאוורפוינט יש את הפקודה "Package to CD", או "Pack and Go" בגירסאות קודמות). זה חשוב כדי שלא לגלות שקבצים חשובים לא הגיעו אתכם למקום המצגת (ניתן גם לצרוב הכל בפקודה "Copy to CD").

2. לשלוט בחומר ולעבור עליו היטב לפני המצגת. אם אתם לא מקצוענים אז להקליט ולהקשיב או להעביר את המצגת לפני המראה ואז להסיק מה צריך לתקן.

3. לשלוח למקום בו תציגו רשימת עזרים וצרכים להצגה.

4. ללמוד מראש את הקהל: ניסיונם של המשתתפים, גילם, שליטתם בנושא המצגת ועוד.

5. להכין פתרונות לבעיות שעלולות לצוץ (הפרעות של אנשים, תקלות, כרטיסיות להפסקת חשמל, אי שת"פ של הקהל וכדומה).

6. להגיע מוקדם כדי להכין את כל העזרים ולוודא שהכל פועל ומוכן.

7. להביא גיבוי של המצגת על מדיה נוספת (זכרון פלאש, תקליטור, איחסון ברשת) למקרה אסון.

8. על הלבוש שלכם וטיפוח ציפורניים ושיער (ראו טיפ בנושא).
איזה נטבוק עיסקי מומלץ לקנות?



העיתון כלכליסט בחן והמליץ מאד על הנטבוק העיסקי של Asus N10J - חיי סוללה ארוכים (5 שעות במצב חסכון אנרגיה ו-3 במצב עתיר חלונות ויישומים), מסך מצויין בגודל 10.2 אינץ' ורזולוציה של 600*1024, זכרון 2GB RAM, כונן קשיח של 250GB ומנגנוני אבטחה ביומטרית וזיהוי פנים. כל זה בכ-4100 ש"ח. יש גם דגם מקביל לסטודנטים שנקרא N10E. אנו נוסיף שלדגמים אלו יש עוד יתרון: ב-Asus הוסיפו להם מעין מערכת הפעלה מהירה, Express Gate, שבבחירת המשתמש היא עולה תוך 8 שניות מהדלקה, במקום Windows XP שמותקנת גם היא על המחשב, ומאפשרת להיכנס במהירות לאינטרנט, תוך חסכון בזמן סוללה וכמובן - בזמן עליית המערכת.
על מה להקפיד כדי לארגן כנס מוצלח?


לארגון של כנס מוצלח, הקפידו על הדברים הבאים:

1. ימי ב, ג, ד - אלו הימים הטובים ביותר לקיום כנסים.

2. כנס שינוהל בשעות אחה"צ יהיה זול בלפחות 25%.

3. השתדלו על קיום הכנס במקום שיש בו חנייה חופשית - המשתתפים יודו לכם ויראו בכם חברה מתחשבת.

4. להשתתפות מרבית של הלקוחות שלכם, קיימו את הכנס בגוש דן. כל מקום אחר בארץ, יגרום לאי-הגעה של רבים.

5. עיבדו עם חברת ארגון כנסים או השתמשו במערכת ממוחשבת לאיסוף ורישום המשתתפים (יש גם אתרי אינטרנט שמאפשרים זאת).

6. רוצים לתת מתנות - השתדלו לייצר מתנות ג'נריות ושימושיות לכל ולא כאלה שטובות רק לחלק מהמשתתפים.
איך להכין מצגת מעולה?


רוצים טיפים ליצירת מצגת מושלמת?

הגדרת מטרות:
לפני התחלת ההכנה של המצגת יש להגדיר את מטרת המצגת ואילו יעדים עליה להשיג. מאלה נגזרים התכנים והדרך להכנת המצגת עצמה.


בכתיבת המצגת יש להקפיד על הדברים הללו:

1. מעט מלל. הכלל של 30*5*5: עד 5 שורות בשיקופית, עד 5 מילים בשורה ובגודל פונט 24-30 (מומלץ Arial או אחרים מסוג סן סריף). אם אתם חייבים להעביר לקהל טקסט ארוך יותר - הדפיסו וחלקו להם!

2. שיקופיות שהעברת התוכן שלהן היא בין דקה ל-3 דקות

3. הצגת גרפים תומכים לנתונים שנמסרים

4. פונט אחיד לאורך המצגת

5. הומור. במידה.

6. המצגת תותאם לקהל היעד הספציפי שאליו אתם מדברים היום. מומלץ ואפשרי ליצור גרסאות שונות לקהלים שונים.

7. המעיטו ככל האפשר באפקטים, אנימציות ומוסיקה (עדיף להימנע בכלל אם ניתן אם כי הופעת טקסט סעיף אחר סעיף היא בסדר)

8. במקום בקליפ ארטס של ה-Powerpoint (כולם מכירים ולא תמיד הם קשורים), השתמשו בתמונות חופשיות ורלוונטיות למסר (הן מחכות לכם באתרים שבתגית "תמונות חופשיות" בסטיפס)

9. מציגים מוצר חדש? ספרו על המצב שהיה לפני פיתוחו, מה המוצר מביא עימו ואיך ייראה העתיד בעזרתו, ספרו והדגימו על השימושים הנרחבים שלו (כולל השוואה עם המוצרים המתחרים)

10. כשאתם משתמשים בנקודות השתמשו בתבליטים למידע שאינו סדור או היררכי ובמספרים - למידע היררכי או כרונולוגי


מבנה המצגת לפי שקפים:

1. שם המצגת, שימכם, תפקידכם, החברה או הארגון שלכם

2. כמה מילים עליכם

3. הצגת הנושא ומטרת המצגת

4. ראשי פרקים ומשך המצגת בזמן

5. גוף המצגת מתחיל.... ונמשך.. ועוד.. ועוד..

X. סיכום

לא לשכוח שקפי גיבוי למקרה שיישאר זמן: הערות, דוגמאות מהשטח ורעיונות שלא הכנסתם למצגת עצמה.
מה לעשות לפני הצגת הפטנט לפני עורך הפטנטים או מחפש פטנטים?
מה בודקים לפני פתיחת עסק?
איך לחסוך בטיסות עסקים?
על מה להקפיד בניסוח הודעה לעיתונות (מה שנקרא Press Release) ?
איזה אתר יש לאיתור ספקים לעסקים ולמשרדים ולצרכנים עסקיים?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.