» «
אינטרנט
מה האפשרויות לשימוש ב-Facebook למטרות העסק?


כמובן שישנן עוד אפשרויות רבות ויש גם ויכוח גדול אם זה נכון, אבל הנה כמה מהאפשרויות המיידיות והיתרונות שבצירוף העסק לפייסבוק:

1. להזמין לקוחות וקשרים עסקיים להצטרף, להיות חברים ולהיות ברשת של החברה.

2. ליצור פרופיל לחברה? - יש יתרונות (יצירת רשת, הודעות ללקוחות, הוספת מוצרי החברה בזירת המכירה של פייסבוק).

3. לקדם את הבלוג של העסק.

4. ליצור אפליקציית פייסבוק (פוטנציאל: מליוני מצטרפים לשירות כמעט בלי מאמץ, כסף, שיווק וקידום מכירות דרך האפליקציה, יצירת קשר חיובי לחברה).

5. להציג צדדים לא פורמליים של העסק, כמו הרקע של האנשים שמככבים בו, תחביביהם והצדדים הפחות מעונבים (מה שמסורתית מומלץ בכל דף "אודות החברה" בבניית אתר עסקי).
הכנה למצגת
איך להתכונן להצגה של מצגת עסקית או אחרת?


כך יש להתכונן להצגת מצגת:

- שמרו את כל החומרים למצגת (בפאוורפוינט יש את הפקודה "Package to CD", או "Pack and Go" בגירסאות קודמות). זה חשוב כדי שלא לגלות שקבצים חשובים לא הגיעו אתכם למקום המצגת (ניתן גם לצרוב הכל בפקודה "Copy to CD").

- לשלוט בחומר ולעבור עליו היטב לפני המצגת. אם אתם לא מקצוענים אז להקליט ולהקשיב או להעביר את המצגת לפני המראה ואז להסיק מה צריך לתקן.

- לשלוח למקום בו תציגו רשימת עזרים וצרכים להצגה.

- ללמוד מראש את הקהל: נסיונם של המשתתפים, גילם, שליטתם בנושא המצגת ועוד.

- להכין פתרונות לבעיות שעלולות לצוץ (הפרעות של אנשים, תקלות, כרטיסיות להפסקת חשמל, אי שת"פ של הקהל וכדומה).

- להגיע מוקדם כדי להכין את כל העזרים ולוודא שהכל פועל ומוכן.

- להביא גיבוי של המצגת על מדיה נוספת (זכרון פלאש, תקליטור, איחסון ברשת) למקרה אסון.

- על הלבוש שלכם וטיפוח ציפורניים ושיער (ראו טיפ בנושא).
פטנטים
מה לעשות לפני הצגת הפטנט לפני עורך הפטנטים או מחפש פטנטים?



לפני כל הצגה של ההמצאה שלכם בפני גורם אחר, כולל עורכי פטנטים או גוף שעורך חיפוש אחר פטנטים שימנעו רישום כזה, הכרחי להחתימם על הסכם סודיות. כך גם תוכלו לוודא שאתם עובדים מול גופים ונותני שירותים אמינים לחלוטין וכאלה שניתן לסמוך עליהם, גם בתחום המקצועי וגם ביושרה והאמינות שלהם. בנושא זה מעיר הגולש דביר שאין צורך להחתים עו"ד או עורך פטנטים על הסכם סודיות, משום שבעלי מקצוע אלה מחוייבים אוטומטית בסודיות כלפי הלקוח. אנחנו מציעים לברר את הנושא עם עו"ד, לפני פניה לעורך הפטנטים.
בנוסף, כמו בכל התקשרות צרכנית, עירכו בדיקה של הנסיון והמקצועיות של עורך הפטנטים - בקשו שמות של לקוחות שנעזרו בו בעבר וקבלו מהם חוות דעת, על המקצועיות והיכולת להגיע בעזרתו לרישום פטנט מסודר וסופי.
עסקים
איך להחזיק עסק משפחתי בימים קשים?



בזמנים קשים כדאי להקפיד על הדברים הבאים בניהול עסק משפחתי:

- הענקת סמכות החלטה לאדם אחד

- הקמת צוות הבראה שיהיה אחראי על קבלת החלטות בשוטף

- יש לנסות לא ליצור אפליה בין מנהלים שכירים לבני משפחה

- להקפיד כך שמי שאמור לקבל החלטות יעשה זאת ללא התייעצויות עם אנשים שאין להם סמכות בנושא (כמו בני משפחה אחרים)

- במידה ודרוש שינוי ארגוני הוא ייעשה ע"י מייסד הארגון

- במידה ויש לצמצם את מספר העובדים בחברה, יש לבחור לבחור את האנשים לפי מידת תרומתם

- במידה ויש לפטר בני משפחה חשוב לעשות את הדבר בשקיפות וברגישות

עסקים

משברים עסקיים
מה עושים במקרה של בום תקשורתי שלילי לחברה מסחרית? איך לנהל את המשבר העסקי הזה?



במקרה של משבר עסקי שיש לנהל, חשוב להגיב במהירות וביעילות. הקפידו על הפעולות הבאות:

1. אם אתם יודע שהולכים לפרסם עליכם משהו כזה, הכינו מראש ומסרו לתקשורת תגובה חריפה ומדויקת, שתסביר את עמדתכם. התוצאה תהיה שתשדרו מקצועיות וטיפול נאות במצב וכך תמזערו את הנזקים העתידים לבוא.

2. קחו אחריות ויוזמה ובצורה מסודרת ובלי "חוכמות" תנו את מירב המידע ללקוחותיכם.

3. אם מומחים קבעו דברים נגד המוצרים או השירותים שלכם, קחו מומחים מקבילים, ברמה דומה של מקצוענות, שיציגו את הטענות שלכם ויסתרו את שלהם. הטילו ספק בתוצאות שלא מסתדרות עם מחקרים ותוצאות בדיקות שבידיכם.

4. הציפו את תגובותיכם בכל כלי תקשורת אפשרי, כמו גם באתר האינטרנט שלכם, ברשתות החברתיות וכדומה.

5. בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות, עלול להיווצר סחף של תגובות וטוקבקים קשים כנגדכם. כדאי למנות אנשים שידבררו אתכם שם במקצועיות. במקרה הקשה, יש לחסום את דף הפייסבוק שלכם לתגובות מתלהמות, אך במקרה שהוא בשליטה, כדאי לפתח דיאלוג עם הטוענים כנגדכם ולהציג את הממצאים והמידע שבידיכם.
פתיחת עסק
על מה להקפיד בהקמת עסק עצמאי?



בהקמת עסק עצמאי חדש מומלץ להקפיד על הדברים הבאים:

- רכישת ניסיון בתחום של העסק כשכירים טרם הקמתו.

- רכישת ידע מקצועי וידע ניהולי בתחום המבוקש.

- מציאת שותף בעל יתרונות ונקודות חוזקה המשלימים את שלכם.

- התייעצות עם בעלי מקצוע בתחום ופתיחות לביקורת ותפיסות עסקיות שונות משלכם.

- הכרת כל תחומי פעילות העסק על פרטיו השונים (כספים, ניהול, שיווק, מכירות, שכר עובדים ועוד)

- היצמדו לרואה החשבון שלכם לפני קבלת החלטות ולא אחריהן, תחסכו כך הרבה כסף על טעויות הנובעות מחוסר ידע והבנה.

- השתדלו שהקמת המיזם החדש יהיה מקובל על בני המשפחה ובני הזוג שלכם, דבר שיקל על קבלת תמיכה ברגעים קשים - ויהיו כאלה.

- הקפידו להיות עם יד על הדופק בכל מה שקשור למעילות וגניבות, ספרו את המלאי מול תעודות משלוח באופן רגוע וערני.
חוזים
מה זה מנגנון במבי בחוזה? למה צריך להכניס את סעיף הבמבי בין בעלי מניות?


מנגנון "במבי" או BMBY (ראשי תיבות של Buy Me Buy You) מיועד לאפשר פרידה בהסכמה בין בעלי מניות, בדרך של רכישת חלקו של בעל המניות השני בהסכמה. ה"במבי" קובע שבהתקיים תנאים מסוימים, יהיה רשאי בעל מניות אחד ("המציע") לפנות לבעל מניות אחר ("הניצע") בהצעה לרכוש את חלקו בעבור סכום כספי שהחליט. במצב דברים כזה יוכל הניצע לקבל את ההצעה ולמכור את המניות שלו תמורת הסכום שהוצע, או לקנות מהמציע את המניות שלו בעבור אותו הסכום שהציע.
היתרון בבמבי שהוא מביא למכירת מניות החברה בשווי הריאלי שלהן, כיוון שלמציע אינטרס לנקוב בסכום ריאלי למניות, אחרת הוא ייחשף לסיכון שהמניות שלו עצמו יירכשו במחיר זול, על ידי הניצע.
יזמים
איך לבחור שותף להקמת עסק או חברה?



בבחירת שותפים למיזם או עסק, הקפידו על הדברים הבאים:

- לבדוק אצל השותף המיועד את מצבו כלכלי (חובות, התחייבויות שעלולות להכניס גורמים שלישיים לשותפות).

- תיאום ציפיות בתחילת השותפות הוא הכרח לשותפות בריאה בהמשך.

- לא להסכים לגבול תחתי לדילול.

- שותף טוב זה הכי חשוב. סביר ששותף טוב ירצה לראות תכנון פיננסי, תכנית עיסקית.

- כדאי לבדוק עם אנשים שעבדו איתו בעבר, איך הוא בשותפות, תפקוד, בעיות וכו'.

- מאד חשוב לשותף שיהיה לו אינטגריטי: שיהיה מודע לחולשות ולחוזקות שלו. אל תקחו מיזנתרופ או שחצן כשותף!

- לא יוצרים שותפות מיד. שותפים בריאים, רק אחרי זמן מה שרצים ביחד, מנסחים בכתב את הציפיות וההסכם.

- השותפים צריכים להתאים ולהשלים זה את זה. אף אחד לא מושלם אבל אסור שדברים מהותיים לא ימולאו על ידי אחד מהם.

- וטיפ אחרון: לא לסמוך רק על תחושת הבטן כשבוחרים שותף. חפשו את ההתלהבות וה"אש" בעיניו!


עסקים
איך לפתוח עסק עצמאי?


הנה השלבים לפתיחת עסק עצמאי:

- בדיקת מימון - יש לעשות בדיקה יסודית ומעמיקה של המימון הקיים לרשותכם, הן בחשבונכם והן מבחינת הלוואות שתוכלו לקחת.

- הגדרת תכנית עסקית - יש להגדיר את העסק בצורה ברורה הכוללת חזון, מטרות, דרכי התנהלות ופעולה, כדאי בשלב הזה להיעזר באיש מקצוע.

- רישום ברשויות - יש להירשם כחוק ברשויות: פתיחת תיק במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, תוך התנהלות כלכלית מסודרת בעזרת רואה חשבון.

- מיתוג מתאים - חשוב שהעסק יהיה ממותג בצורה טובה המשקפת אותו ופונה לקבל היעד שלו.

- ארגנו משרד - חשוב למצוא מקום שיתאים לעסק, יענה על הדרישות ויאפשר עבודה נוחה ככל האפשר.

- התפטרות מעבודה קודמת - במידה והנכם שכירים המתינו שהעסק יתחיל להתקדם ורק אחר כך התפטרו, ההתחלה תהיה אמנם לחוצה ודורשת, אך לפחות מבחינה כלכלית תמשיכו תקופת מה להיות שקטים.
איך להשקיע בעסק קטן?



הנה כמה דרכים להשקיע בעסק קטן, גם כזה המתנהל בעבודה מהבית:

1. למתג את העסק - כרטיסי ביקור, לוגו, אתר אינטרנט מעוצב, שלט לעסק וכו'.

2. התייחסות מכבדת לכל לקוח - יש להיות פנויים לכל לקוח. גם אם לא מיידית, יש לדאוג לחזור אליו בזמן לא רב מרגע פנייתו. להיות קשובים לצרכי הלקוח ולתת לו את השירות הטוב ביותר.

3. יש ליצור תדמית של עסק מכובד הכולל הזמנת קו טלפון לעסק בלבד ובמידת הצורך להיעזר באנשי מקצוע אחרים שיבצעו חלק מהעבודה (בצורה טובה, כך שתוכלו לקחת עליה אחריות).

4. צרו קשרים טובים עם אנשים היכולים לתת שירותים משלימים לעסק שלכם והפנו אליהם את לקוחותיכם במידת הצורך. הדבר יעיד עליכם כמקושרים בתחום ויקל על הלקוחות שיכירו לכם תודה על כך.

5. הגיעו לרמת מקצועיות גבוהה בתחום עיסוקכם, כך שתוכלו להפיץ אותו ברבים ובכך להמשיך להתפתח.

6. דאגו להשתתף בכנסים וימי עיון, להעשרת הידע וההתמחות שלכם.

7. השתלבו במעגלי "נטוורקינג" - זמו מעגלי עסקים דומים לשלכם והרחיבו את פעילותכם.

8. תירמו לקהילה - הדבר יפתח בפניכם דלתות חדשות ויעזור בתפיסת העסק שלכם כמוצלח ורווחי.
איך לכתוב מצגת מעולה?


רוצים טיפים ליצירת מצגת מושלמת?

הגדרת מטרות:
לפני התחלת ההכנה של המצגת יש להגדיר את מטרת המצגת ואילו יעדים עליה להשיג. מאלה נגזרים התכנים והדרך להכנת המצגת עצמה.


בכתיבת המצגת יש להקפיד על:

- מעט מלל. הכלל של 30*5*5: עד 5 שורות בשיקופית, עד 5 מילים בשורה ובגודל פונט 24-30 (מומלץ Arial או אחרים מסוג סן סריף). אם אתם חייבים להעביר לקהל טקסט ארוך יותר - הדפיסו וחלקו להם!

- שיקופיות שהעברת התוכן שלהן היא בין דקה ל-3 דקות

- הצגת גרפים תומכים לנתונים שנמסרים

- פונט אחיד לאורך המצגת

- הומור. במידה.

- המצגת תותאם לקהל היעד הספציפי שאליו אתם מדברים היום. מומלץ ואפשרי ליצור גירסאות שונות לקהלים שונים.

- המעיטו ככל האפשר באפקטים, אנימציות ומוסיקה (עדיף להימנע בכלל אם ניתן אם כי הופעת טקסט סעיף אחר סעיף היא בסדר)

- במקום בקליפ ארטס של ה-Powerpoint (כולם מכירים ולא תמיד הם קשורים), השתמשו בתמונות חופשיות ורלוונטיות למסר (הן מחכות לכם באתרים שבתגית "תמונות חופשיות" בסטיפס)

- מציגים מוצר חדש? ספרו על המצב שהיה לפני פיתוחו, מה המוצר מביא עימו ואיך ייראה העתיד בעזרתו, ספרו והדגימו על השימושים הנרחבים שלו (כולל השוואה עם המוצרים המתחרים)

- כשאתם משתמשים בנקודות השתמשו בתבליטים למידע שאינו סדור או היררכי ובמספרים - למידע היררכי או כרונולוגי


מבנה המצגת לפי שקפים:
1. שם המצגת, שימכם, תפקידכם, החברה או הארגון שלכם
2. כמה מילים עליכם
3. הצגת הנושא ומטרת המצגת
4. ראשי פרקים ומשך המצגת בזמן
5. גוף המצגת מתחיל.... ונמשך.. ועוד.. ועוד..
X. סיכום

+ שקפי גיבוי למקרה שיישאר זמן: הערות, דוגמאות מהשטח ורעיונות שלא הכנסתם למצגת עצמה.
על מה להקפיד בהתנהלות אנשי עסקים ברשת חברתית?
בהצטרפות לרשת חברתית של מי שיש לו מה להפסיד ומצד שני - אינו איש שיווק בהתנהלותו, ההקפדה על הכללים היא עוד יותר חשובה. הנה כמה מה"חוקים" שכדאי לאמץ בכדי למנף את העסק והשיווק דרך הרשת, במקום לחרב אותם:

1. רושם ראשון מאד קובע: הכל בזהירות וברגישות.

2. כמו בחיים, גם ברשת חברתית היו אמינים, מכבדים, ישרים וגלויים באשר למטרות.

3. אבל אל תהיו ישירים מדי..

4. קחו בחשבון שיותר ממה שאתם אומרים, קובע מה שאתם עושים ואיך שאתם מתנהגים.

5. הרשת היא זירה של שיתוף וטוב לב ומי שמבין זאת ירוויח - תרמו, עזרו ועשו למען אחרים - העשייה המשותפת תתרום לקשר ולאמון.

6. אל תנסו למכור. ספרו ושתפו בחוויות, בפיתוח המוצר, תנו תחושה של הקשבה לקורא ולצרכיו ודעתו.

6. הטוקבקים הם החלק השימושי ביותר אם יודעים להשתמש בהם - קראו, הפנימו ולמדו מה ניתן לשפר.
איך להפוך את השותפות בעסק למוצלחת?



הנה כמה כללים חשובים להצלחת שותפות עסקית:

- קביעת יעדים משותפים המקובלים על שני הצדדים.

- חלוקת עבודה התואמת את יכולותיהם, מגבלותיהם ונטיות - לבם של כל אחד מהצדדים.

- ניסוח חוזה הן לצד הכלכלי והן לצד ה"רוחני", זה המגדיר את שאיפותיו וחלומותיו של כל אחד מהעסק וההשתדלות המשותפת לממש ולאפשר זאת.

- קיום פגישת עבודה שבועית ביום ושעה קבועים למטרות דיווח, דיון בבעיות וחלוקת משימות עתידיות.

- ניהול משותף עם שקיפות מוחלטת.

- רגישות, סבלנות ונכונות מרובה להגיע לפשרות בדרכי שלום.
איך לנהל סמול טוק בצורה הנכונה?


הנה מספר כללים לניהול נכון של סמול טוק:

1. הימנעו משיחות על פוליטיקה ודת.

2. הקפידו לא להיכנס לשיחה על ענייני שכר.

3. תנו ערך שווה לכל בן או בת שיח, אל תתנשאו ואל תזלזלו באף אחד.

4. שמרו על רגישות וחשבו היטב מה להגיד ומה עדיף לא לומר.

5. אם אתם בסמול טוק של פגישת עסקים אל תשאלו אנשים האם הם זוכרים אתכם, מה שעלול לגרום לאי נעימות ומבוכה.

6. אל תנסו למכור כבר בתחילת המפגש, תנו לדברים לזרום ולהבשיל.

7. במידה ואתם רוצים להמשיך הלאה, מצאו דרך לסיים שיחה בנימוס ובאופן מכבד.
על מה להקפיד בניסוח הודעה לעיתונות (מה שנקרא Press Release) ?
בניסוח הודעה לעיתונות (Press Release) כדאי להקפיד על:

- שפה פשוטה ומובנת מאד. בלי ז'רגון מקצועי

- משפטים לא יותר מ-25 מילים

- פיסקאות לא יותר מ-8 שורות

- ניסוח טוב הוא אם תדמיינו שאתם מספרים למישהו על שירות חדש (אבל תמיד הקפידו לסגור משפטים)

- אפשר להוסיף תמונה להודעה לעיתונות

- פרטים טכניים יצורפו בעמוד נפרד שכותרתו תהיה "מידע טכני" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מסמך טכני")

- רקע על החברה ועל מוצרים אחרים שלה יצורף בעמוד נפרד שכותרתו "מידע רקע לעורכים" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מידע על החברה ומוצריה")
איך להקטין את העמלות שאנו משלמים בבנק?



רוב הבנקים מתנהגים על פי שיטת "מצליח". העיתון "גלובס" בדק לעומק את נושא העמלות על ערבות בנקאית והגיע למסקנה שהבנק "זורק מחיר" ומי שלא מתמקח ומתווכח, משלם את הריבית הגבוהה שהוא דורש (עד 7% בבנק דיסקונט - שיאן העמלה הגבוהה בבדיקה זו). מי שמתמקח - משלם הרבה פחות.

"גלובס" גם מציע דרך טובה לי שהבנק לא הוריד לו את העמלה מספיק - לפעמים, מבחינת העמלה, יהיה יותר משתלם לקחת הלוואה מהבנק על סכום הערבות הבנקאית, מאשר לקחת את הערבות בעמלה שהבנק דורש.

ואנו נזכיר טיפ אחר שלנו, שאומר שתמיד יש להתמקח עם הבנק על העמלות, הריביות וכדומה. הבנק "תוקע" מחירים כרצונו ומי שמתמקח, במיוחד אם יש לו חשבון "טוב" בבנק - מקבל והרבה!
התאמת העבודה למשבר הכלכלי - איך לחסוך בעסק?
נאלצים לקצץ בהוצאות?

הנה כמה טיפים להקטנת הגרעון או שיטות להקטנת ההוצאות במשרד או בחברה. על מה להקפיד כדי לחסוך בחברה או בעסק:

1. עבודה מהבית, פעמיים שלוש בשבוע - לעובדים שלא חייבים לעבוד מהמשרד.

2. הוזלה ברכש, השוואת מחירים.

3. הדפסה על שני צידי הדף.

4. שימוש בשאריות נייר כניירות טיוטה.

5. הקפדה על כיבוי אור ומזגן ביציאה מהמשרד.

6. מעבר לשימוש בנורות חסכוניות.

7. סיוע לעובדים לנסוע בנסיעות משותפות (או אתרי שיתוף נסיעות כמו "נסענו").

8. מתנות חסכוניות ושימושיות לחגים.

9. עידוד העובדים לחילופי שירותים ביניהם (בנק זמן).

10. בחנו מחדש את עסקת הליסינג של החברה ונסו לשפר אותה, ברוח המשבר הכלכלי, תוך שקילת האפשרות לרכישה של המכוניות ישירות מיבואן, שכיום גם מציעים תחזוקה.


איך לחסוך בהוצאות מלון עסקי בחו"ל?



למי מאיתנו שנוסעים הרבה לחו"ל לנסיעות עסקים, כדאי לשקול את הוזלת ההוצאות על המלונות בכמה דרכים:

1. לנסיעה של יותר משבוע, כדאי לשקול שהות בבית דירות במקום בבית מלון.

2. זכרו שמלונות הממוקמים במרכז העיר יקרים בהרבה, כדאי להתרחק מעט.

3. נסו להימנע מללון בעיר שבאותו הזמן מתקיים בה כנס חשוב רב משתתפים, הדבר מייקר אוטומטית את המלונות באותה העיר.

4. עדיף להזמין מלון מראש.

5. אם יש שינויים לא צפויים, מוטב לבצע אותם דרך הסוכן בארץ ולא במלון עצמו שגובה על כך מחיר גבוה יותר.

6. אם שהייתכם במלון קוצרה מכל סיבה שהיא, דאגו שיהיה בידכם אישור ביטול מהמלון עצמו ובו יצויין שלא נגבו ממכם דמי ביטול.


נסיעה טובה ופוריה!
מהם תשעת הכללים ליזמים מתחילים?


הנה 9 כללים חשובים ליזמים מתחילים (וגם ותיקים יותר...):

1. יש להתכונן היטב, אך גם אם אתם מוכנים רק ב-80% קפצו על הזדמנויות.

2. בחרו שוק שיש לכם בו יתרון יחסי, זאת לאחר בדיקה שאילו שווקים קיימות הזדמנויות עתידיות.

3. גם כאשר תקציבכם דל, הקפידו להתייעץ עם מומחים.

4. היו קשובים לשוק כל הזמן וחדשו מודלים עסקיים בעקבות תגובות השוק.

5. פתחו חשיבה חלופית היודעת להסב מוצר שלא צלח למוצר אחר.

6. בחרו משקיע המקרב אתכם לשוק ולאו דווקא אם זה שנותן לכם יותר כסף.

7. שימו את האגו בצד. בנו לכם צוות מעולה, היעזרו והקשיבו לו.

8. תמיד, כבר מהתחלה חשבו בגדול. צרו לכם דפוסי חשיבה של חברה גדולה.

9. הקפידו ליצור סביבה מפרגנת ותומכת בחיים האישיים שלכם.
איך לנהל משא ומתן עיסקי או אחר?



לניהול מו"מ עסקי נכון הקפידו על הכללים הבאים:

דרשו יותר ממה שאתם רוצים - אולי תקבלו זאת ואם לא - הצד השני יעריך יותר את מה שיקבל במחיר שלבסוף תסכים לו.

להצעה הראשונה - אל תסכימו (כי השני יחשוב שהוא מפסיד).

אל תעלו מיד בהתחלה את כל הנושאים - שמרו חלק להמשך המו"מ ולסיומו.

נושאים קשים לפתרון שמרו לסוף - בשלב האחרון סוגרים את מרבית הבעיות בקלות גדולה יותר ועם נכונות גדולה יותר לוויתורים.

אם המו"מ נתקע - שקול המשך שלו במקום אחר (לעיתים קרובות זה ישפר את הענין).

אל תהיו נלהב - שמורו על ארשת אדישה מעט.

אם אתה נאלצים ללחוץ - עשו זאת על ידי העברת האחריות להחלטה כואבת מצדכם להנהלה, אם הצד שני רוצה לסגור עסקה מיידית ייתכן והוא יתפשר כדי לא לדחות את הסיכום.

הפעלת לחץ הוגן ניתן לעשות על ידי המשפט "אני חייב שתשפר את הצעתך כדי שנוכל להתקדם."
איך לתת העלאה במשכורת לעובד מעולה שמתוסכל משכרו?



לעיתים עובד שמתוסכל משכרו הקפוא יכול להוות מקור לצרות בחברה בריאה.

הנה הטיפים להעלאת שכר בצורה חכמה לעובד:

- אם נצא מנקודת הנחה שהחלטתם לתת העלאה משמעותית במשכורת, אין לתת את ההעלאה בבת אחת אלא בהדרגה.

- לחסכון והשגת יעילות מירבית מהעובדים, כדאי להעלות בשלבים את השכר.

- פרישת ההעלאות וההטבות לעובד מצויין, תביא לכך שהוא ימשיך ויתמיד במאמציו, כיוון שבהעלאה אחת גדולה - הקסם שבה יפוג במהירות רבה ויישכח, בעוד ש"מנות קטנות" יביאו לאפקט פסיכולוגי חיובי גדול הרבה יותר.
איך לחסוך בטיסות עסקים?
איך לחקור ביעילות על אנשים באינטרנט?
איזה אפשרויות עסקיות יש בשימוש ברשת החברתית?
איך אישה צריכה להתלבש למצגת עסקית?
איזה נטבוק עיסקי מומלץ לקנות?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.