שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
איך לפתוח עסק עצמאי?
הנה השלבים לפתיחת עסק עצמאי:
1. בדיקת מימון - יש לעשות בדיקה יסודית ומעמיקה של המימון הקיים לרשותכם, הן בחשבונכם והן מבחינת הלוואות שתוכלו לקחת.
2. הגדרת תכנית עסקית - יש להגדיר את העסק בצורה ברורה הכוללת חזון, מטרות, דרכי התנהלות ופעולה, כדאי בשלב הזה להיעזר באיש מקצוע.
3. רישום ברשויות - יש להירשם כחוק ברשויות: פתיחת תיק במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, תוך התנהלות כלכלית מסודרת בעזרת רואה חשבון.
4. מיתוג מתאים - חשוב שהעסק יהיה ממותג בצורה טובה המשקפת אותו ופונה לקבל היעד שלו.
5. ארגנו משרד - חשוב למצוא מקום שיתאים לעסק, יענה על הדרישות ויאפשר עבודה נוחה ככל האפשר.
6. התפטרות מעבודה קודמת - במידה והנכם שכירים המתינו שהעסק יתחיל להתקדם ורק אחר כך התפטרו, ההתחלה תהיה אמנם לחוצה ודורשת, אך לפחות מבחינה כלכלית תמשיכו תקופת מה להיות שקטים.
הנה השלבים לפתיחת עסק עצמאי:
1. בדיקת מימון - יש לעשות בדיקה יסודית ומעמיקה של המימון הקיים לרשותכם, הן בחשבונכם והן מבחינת הלוואות שתוכלו לקחת.
2. הגדרת תכנית עסקית - יש להגדיר את העסק בצורה ברורה הכוללת חזון, מטרות, דרכי התנהלות ופעולה, כדאי בשלב הזה להיעזר באיש מקצוע.
3. רישום ברשויות - יש להירשם כחוק ברשויות: פתיחת תיק במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, תוך התנהלות כלכלית מסודרת בעזרת רואה חשבון.
4. מיתוג מתאים - חשוב שהעסק יהיה ממותג בצורה טובה המשקפת אותו ופונה לקבל היעד שלו.
5. ארגנו משרד - חשוב למצוא מקום שיתאים לעסק, יענה על הדרישות ויאפשר עבודה נוחה ככל האפשר.
6. התפטרות מעבודה קודמת - במידה והנכם שכירים המתינו שהעסק יתחיל להתקדם ורק אחר כך התפטרו, ההתחלה תהיה אמנם לחוצה ודורשת, אך לפחות מבחינה כלכלית תמשיכו תקופת מה להיות שקטים.
מהם 5 היסודות כדי שהעסק שלך יהיה רווחי?
אלו חמשת יסודות התמחור:
1. שורת המחיר הסופי ללקוח, נקבעת ומתבססת על מרכיבי עלות ישירה למוצר /שירות המסוים ובנוסף על חלק יחסי ממרכיבי הוצאות של ניהול העסק.
2. לכל מוצר/שירות יש קבוצות קהלים/לקוחות מגוונים - קהל יעד, ולכל קבוצה כזו יוצע המוצר/שירות במחיר אחר, בהתאם לתחשיב ההוצאות והרווח הרצוי.
3. מצב השוק, מתחרים ואפילו סוג מסויים של לקוחות - לא (!) קובעים את המחירים למוצרים והשירותים בעסק שלך.
4. חשיפת מוצר/שירות לשיווק מתבצעת רק לאחר בדיקות צרכים, רמת ביקוש, סיכונים/סיכונים של בעל העסק. אין מקום לספונטניות ותחושות בטן כשמדובר בפיתוח עסקי ותמחור.
5. ככל שהניהול של תזרים ההוצאות וההכנסות, המלאי, הרכש והשיווק מוקפדים יותר כך התמחור (שורת המחיר הסופי) מדויק ונכון יותר.
אלו חמשת יסודות התמחור:
1. שורת המחיר הסופי ללקוח, נקבעת ומתבססת על מרכיבי עלות ישירה למוצר /שירות המסוים ובנוסף על חלק יחסי ממרכיבי הוצאות של ניהול העסק.
2. לכל מוצר/שירות יש קבוצות קהלים/לקוחות מגוונים - קהל יעד, ולכל קבוצה כזו יוצע המוצר/שירות במחיר אחר, בהתאם לתחשיב ההוצאות והרווח הרצוי.
3. מצב השוק, מתחרים ואפילו סוג מסויים של לקוחות - לא (!) קובעים את המחירים למוצרים והשירותים בעסק שלך.
4. חשיפת מוצר/שירות לשיווק מתבצעת רק לאחר בדיקות צרכים, רמת ביקוש, סיכונים/סיכונים של בעל העסק. אין מקום לספונטניות ותחושות בטן כשמדובר בפיתוח עסקי ותמחור.
5. ככל שהניהול של תזרים ההוצאות וההכנסות, המלאי, הרכש והשיווק מוקפדים יותר כך התמחור (שורת המחיר הסופי) מדויק ונכון יותר.
מה האפשרויות לשימוש ב-Facebook למטרות העסק?
כמובן שישנן עוד אפשרויות רבות ויש גם ויכוח גדול אם זה נכון, אבל הנה כמה מהאפשרויות המיידיות והיתרונות שבצירוף העסק לפייסבוק:
1. להזמין לקוחות וקשרים עסקיים להצטרף, להיות חברים ולהיות ברשת של החברה.
2. ליצור פרופיל לחברה? - יש יתרונות (יצירת רשת, הודעות ללקוחות, הוספת מוצרי החברה בזירת המכירה של פייסבוק).
3. לקדם את הבלוג של העסק.
4. ליצור אפליקציית פייסבוק (פוטנציאל: מליוני מצטרפים לשירות כמעט בלי מאמץ, כסף, שיווק וקידום מכירות דרך האפליקציה, יצירת קשר חיובי לחברה).
5. להציג צדדים לא פורמליים של העסק, כמו הרקע של האנשים שמככבים בו, תחביביהם והצדדים הפחות מעונבים (מה שמסורתית מומלץ בכל דף "אודות החברה" בבניית אתר עסקי).
כמובן שישנן עוד אפשרויות רבות ויש גם ויכוח גדול אם זה נכון, אבל הנה כמה מהאפשרויות המיידיות והיתרונות שבצירוף העסק לפייסבוק:
1. להזמין לקוחות וקשרים עסקיים להצטרף, להיות חברים ולהיות ברשת של החברה.
2. ליצור פרופיל לחברה? - יש יתרונות (יצירת רשת, הודעות ללקוחות, הוספת מוצרי החברה בזירת המכירה של פייסבוק).
3. לקדם את הבלוג של העסק.
4. ליצור אפליקציית פייסבוק (פוטנציאל: מליוני מצטרפים לשירות כמעט בלי מאמץ, כסף, שיווק וקידום מכירות דרך האפליקציה, יצירת קשר חיובי לחברה).
5. להציג צדדים לא פורמליים של העסק, כמו הרקע של האנשים שמככבים בו, תחביביהם והצדדים הפחות מעונבים (מה שמסורתית מומלץ בכל דף "אודות החברה" בבניית אתר עסקי).
על מה להקפיד בהתנהלות אנשי עסקים ברשת חברתית?
בהצטרפות לרשת חברתית של מי שיש לו מה להפסיד ומצד שני - אינו איש שיווק בהתנהלותו, ההקפדה על הכללים היא עוד יותר חשובה. הנה כמה מה"חוקים" שכדאי לאמץ בכדי למנף את העסק והשיווק דרך הרשת, במקום לחרב אותם:
1. רושם ראשון מאד קובע: הכל בזהירות וברגישות.
2. כמו בחיים, גם ברשת חברתית היו אמינים, מכבדים, ישרים וגלויים באשר למטרות.
3. אבל אל תהיו ישירים מדי..
4. קחו בחשבון שיותר ממה שאתם אומרים, קובע מה שאתם עושים ואיך שאתם מתנהגים.
5. הרשת היא זירה של שיתוף וטוב לב ומי שמבין זאת ירוויח - תרמו, עזרו ועשו למען אחרים - העשייה המשותפת תתרום לקשר ולאמון.
6. אל תנסו למכור. ספרו ושתפו בחוויות, בפיתוח המוצר, תנו תחושה של הקשבה לקורא ולצרכיו ודעתו.
6. הטוקבקים הם החלק השימושי ביותר אם יודעים להשתמש בהם - קראו, הפנימו ולמדו מה ניתן לשפר.
בהצטרפות לרשת חברתית של מי שיש לו מה להפסיד ומצד שני - אינו איש שיווק בהתנהלותו, ההקפדה על הכללים היא עוד יותר חשובה. הנה כמה מה"חוקים" שכדאי לאמץ בכדי למנף את העסק והשיווק דרך הרשת, במקום לחרב אותם:
1. רושם ראשון מאד קובע: הכל בזהירות וברגישות.
2. כמו בחיים, גם ברשת חברתית היו אמינים, מכבדים, ישרים וגלויים באשר למטרות.
3. אבל אל תהיו ישירים מדי..
4. קחו בחשבון שיותר ממה שאתם אומרים, קובע מה שאתם עושים ואיך שאתם מתנהגים.
5. הרשת היא זירה של שיתוף וטוב לב ומי שמבין זאת ירוויח - תרמו, עזרו ועשו למען אחרים - העשייה המשותפת תתרום לקשר ולאמון.
6. אל תנסו למכור. ספרו ושתפו בחוויות, בפיתוח המוצר, תנו תחושה של הקשבה לקורא ולצרכיו ודעתו.
6. הטוקבקים הם החלק השימושי ביותר אם יודעים להשתמש בהם - קראו, הפנימו ולמדו מה ניתן לשפר.
עסקים
איזה אפשרויות עסקיות יש בשימוש ברשת החברתית?
הנה כמה מהיתרונות שיכולים לצמוח משימוש כזה:
1. לגלות ולאתר אנשים וקשרים עסקיים פוטנציאליים.
2. איתור עובדים מצטיינים לצורך גיוס.
3. איתור אפשרויות ופרילנסרים לאאוט-סורסינג.
4. איתור של הזדמנויות עסקיות.
5. יצירת קשר וקשב על ידי כתיבה של המובילים והבכירים בחברה (לא חייבים לכתוב בעצמם ולא חייבים להיות אנשי הניהול עצמם).
6. חיזוק של שירות הלקוחות, מה שבבניה נכונה יחסוך המון כסף, יתן ללקוחות תחושה של היענות לצרכים ולהרגלים שלהם ויגיע לקהלי יעד שמעריכים שימוש בטכנולוגיות חברתיות אינטרנטיות.
הנה כמה מהיתרונות שיכולים לצמוח משימוש כזה:
1. לגלות ולאתר אנשים וקשרים עסקיים פוטנציאליים.
2. איתור עובדים מצטיינים לצורך גיוס.
3. איתור אפשרויות ופרילנסרים לאאוט-סורסינג.
4. איתור של הזדמנויות עסקיות.
5. יצירת קשר וקשב על ידי כתיבה של המובילים והבכירים בחברה (לא חייבים לכתוב בעצמם ולא חייבים להיות אנשי הניהול עצמם).
6. חיזוק של שירות הלקוחות, מה שבבניה נכונה יחסוך המון כסף, יתן ללקוחות תחושה של היענות לצרכים ולהרגלים שלהם ויגיע לקהלי יעד שמעריכים שימוש בטכנולוגיות חברתיות אינטרנטיות.
איך להכין מצגת מעולה?
רוצים טיפים ליצירת מצגת מושלמת?
הגדרת מטרות:
לפני התחלת ההכנה של המצגת יש להגדיר את מטרת המצגת ואילו יעדים עליה להשיג. מאלה נגזרים התכנים והדרך להכנת המצגת עצמה.
בכתיבת המצגת יש להקפיד על הדברים הללו:
1. מעט מלל. הכלל של 30*5*5: עד 5 שורות בשיקופית, עד 5 מילים בשורה ובגודל פונט 24-30 (מומלץ Arial או אחרים מסוג סן סריף). אם אתם חייבים להעביר לקהל טקסט ארוך יותר - הדפיסו וחלקו להם!
2. שיקופיות שהעברת התוכן שלהן היא בין דקה ל-3 דקות
3. הצגת גרפים תומכים לנתונים שנמסרים
4. פונט אחיד לאורך המצגת
5. הומור. במידה.
6. המצגת תותאם לקהל היעד הספציפי שאליו אתם מדברים היום. מומלץ ואפשרי ליצור גרסאות שונות לקהלים שונים.
7. המעיטו ככל האפשר באפקטים, אנימציות ומוסיקה (עדיף להימנע בכלל אם ניתן אם כי הופעת טקסט סעיף אחר סעיף היא בסדר)
8. במקום בקליפ ארטס של ה-Powerpoint (כולם מכירים ולא תמיד הם קשורים), השתמשו בתמונות חופשיות ורלוונטיות למסר (הן מחכות לכם באתרים שבתגית "תמונות חופשיות" בסטיפס)
9. מציגים מוצר חדש? ספרו על המצב שהיה לפני פיתוחו, מה המוצר מביא עימו ואיך ייראה העתיד בעזרתו, ספרו והדגימו על השימושים הנרחבים שלו (כולל השוואה עם המוצרים המתחרים)
10. כשאתם משתמשים בנקודות השתמשו בתבליטים למידע שאינו סדור או היררכי ובמספרים - למידע היררכי או כרונולוגי
מבנה המצגת לפי שקפים:
1. שם המצגת, שימכם, תפקידכם, החברה או הארגון שלכם
2. כמה מילים עליכם
3. הצגת הנושא ומטרת המצגת
4. ראשי פרקים ומשך המצגת בזמן
5. גוף המצגת מתחיל.... ונמשך.. ועוד.. ועוד..
X. סיכום
לא לשכוח שקפי גיבוי למקרה שיישאר זמן: הערות, דוגמאות מהשטח ורעיונות שלא הכנסתם למצגת עצמה.
רוצים טיפים ליצירת מצגת מושלמת?
הגדרת מטרות:
לפני התחלת ההכנה של המצגת יש להגדיר את מטרת המצגת ואילו יעדים עליה להשיג. מאלה נגזרים התכנים והדרך להכנת המצגת עצמה.
בכתיבת המצגת יש להקפיד על הדברים הללו:
1. מעט מלל. הכלל של 30*5*5: עד 5 שורות בשיקופית, עד 5 מילים בשורה ובגודל פונט 24-30 (מומלץ Arial או אחרים מסוג סן סריף). אם אתם חייבים להעביר לקהל טקסט ארוך יותר - הדפיסו וחלקו להם!
2. שיקופיות שהעברת התוכן שלהן היא בין דקה ל-3 דקות
3. הצגת גרפים תומכים לנתונים שנמסרים
4. פונט אחיד לאורך המצגת
5. הומור. במידה.
6. המצגת תותאם לקהל היעד הספציפי שאליו אתם מדברים היום. מומלץ ואפשרי ליצור גרסאות שונות לקהלים שונים.
7. המעיטו ככל האפשר באפקטים, אנימציות ומוסיקה (עדיף להימנע בכלל אם ניתן אם כי הופעת טקסט סעיף אחר סעיף היא בסדר)
8. במקום בקליפ ארטס של ה-Powerpoint (כולם מכירים ולא תמיד הם קשורים), השתמשו בתמונות חופשיות ורלוונטיות למסר (הן מחכות לכם באתרים שבתגית "תמונות חופשיות" בסטיפס)
9. מציגים מוצר חדש? ספרו על המצב שהיה לפני פיתוחו, מה המוצר מביא עימו ואיך ייראה העתיד בעזרתו, ספרו והדגימו על השימושים הנרחבים שלו (כולל השוואה עם המוצרים המתחרים)
10. כשאתם משתמשים בנקודות השתמשו בתבליטים למידע שאינו סדור או היררכי ובמספרים - למידע היררכי או כרונולוגי
מבנה המצגת לפי שקפים:
1. שם המצגת, שימכם, תפקידכם, החברה או הארגון שלכם
2. כמה מילים עליכם
3. הצגת הנושא ומטרת המצגת
4. ראשי פרקים ומשך המצגת בזמן
5. גוף המצגת מתחיל.... ונמשך.. ועוד.. ועוד..
X. סיכום
לא לשכוח שקפי גיבוי למקרה שיישאר זמן: הערות, דוגמאות מהשטח ורעיונות שלא הכנסתם למצגת עצמה.
איך להפוך את השותפות בעסק למוצלחת?
הנה כמה כללים חשובים להצלחת שותפות עסקית:
1. קביעת יעדים משותפים המקובלים על שני הצדדים.
2. חלוקת עבודה התואמת את יכולותיהם, מגבלותיהם ונטיות - לבם של כל אחד מהצדדים.
3. ניסוח חוזה הן לצד הכלכלי והן לצד ה"רוחני", זה המגדיר את שאיפותיו וחלומותיו של כל אחד מהעסק וההשתדלות המשותפת לממש ולאפשר זאת.
4. קיום פגישת עבודה שבועית ביום ושעה קבועים למטרות דיווח, דיון בבעיות וחלוקת משימות עתידיות.
5. ניהול משותף עם שקיפות מוחלטת.
6. רגישות, סבלנות ונכונות מרובה להגיע לפשרות בדרכי שלום.
הנה כמה כללים חשובים להצלחת שותפות עסקית:
1. קביעת יעדים משותפים המקובלים על שני הצדדים.
2. חלוקת עבודה התואמת את יכולותיהם, מגבלותיהם ונטיות - לבם של כל אחד מהצדדים.
3. ניסוח חוזה הן לצד הכלכלי והן לצד ה"רוחני", זה המגדיר את שאיפותיו וחלומותיו של כל אחד מהעסק וההשתדלות המשותפת לממש ולאפשר זאת.
4. קיום פגישת עבודה שבועית ביום ושעה קבועים למטרות דיווח, דיון בבעיות וחלוקת משימות עתידיות.
5. ניהול משותף עם שקיפות מוחלטת.
6. רגישות, סבלנות ונכונות מרובה להגיע לפשרות בדרכי שלום.
אילו דברים חשובים למשקיעים אצל מייסדי חברות סטארט אפ?
בכתבה שפורסמה בעיתון גלובוס באוגוסט 2013 מציין שלמה קרמר שבעה מרכיבים אותם ירצו משקיעים לראות אצל מייסדי חברות סטארט אפ:
1. תזמון נכון - רעיון, מעולה ככל שיהיה, חייב להגיע לשוק ולקהל יעד הבשל לקבלו. משקיעים ירצו לראות מייסדים בעלי חזון המסוגלים ליישב אותו עם הבנה של השוק, אחרת המימון יגמר להם לפני שהצרכן ירצה במוצר שלהם.
2. זיהוי בעיות ופתרונן - יזמים צריכים להבין את הבעיות של הלקוח ולדעת מה הדרך לפתרונן, בדומה לאנשי מכירות.
3. לסמוך על האינטואיציה - יזמים צריכים בראש ובראשונה ידע מעמיק על השוק שלהם, אך בנוסף צריך שיהיו להם אינסטינקטים מעולים, כלומר יכולת ואומץ לסמוך על תחושות הבטן שלהם בנוסף לניסיון ולהבנת המוצר.
4. תכנון לטווח קצר וטווח ארוך - יזמים צריכים לתת מענה כיצד יפותח המוצר שלהם, איך הוא ייתן פתרון ללקוח וישוחרר לשוק בדיוק בזמן, אך גם איך יתפתח אותו רעיון ואיך תבנה סביבו פלטפורמה.
5. איזון יכולות מתנגשות - למרות שאופיים של רוב היזמים מרדני והם אינם ששים להיות כפופים למרות, עליהם להבין שפעמים רבות הם אלה שצריכים להפוך לסמכותיים ולבנות אירגון בעל מבנה והירככיה. בחברות מסוימות הצוות המייסד בנוי משותף מורד ושותף אחר המספק את המבניות הדרושה לארגון, אך גם שם יש להגיע לאיזון בין המאפיינים השונים עם מינימום קונפליקטים.
6. בחירת יועצים המוכנים לקחת חלק בסיכון - יועצים הקרובים לחברה ויכולים לראות את פוטנציאל ההצלחה שלה בעתיד יתנו ערך גבוה יותר עבור יזמים, מאשר אלה שרק יחוו את דעתם לגביה.
7. לדעת מה רוצים - כך כותב שלמה קרמר ".. כאשר המייסדים מפתחים את המומחיות שלהם, הם צריכים להבין מה לעשות עם היכולות שלהם ועדיף שזה יהיה משהו שהם מאוד נהנים לעשות. ההנאה היא מרכיב הכרחי ברוב חברות הסטראט - אפ המצליחות. יזמים צריכים להיות פורצי דרך כדי לשרוד בשווקים שלהם, אבל רעיונות מצוינים לא מספיקים. כשזה מגיע לגיוס משקיעים, מייסדים צריכים להוכיח שיש להם את כל התכונות הנדרשות להצלחה לטווח ארוך".
בכתבה שפורסמה בעיתון גלובוס באוגוסט 2013 מציין שלמה קרמר שבעה מרכיבים אותם ירצו משקיעים לראות אצל מייסדי חברות סטארט אפ:
1. תזמון נכון - רעיון, מעולה ככל שיהיה, חייב להגיע לשוק ולקהל יעד הבשל לקבלו. משקיעים ירצו לראות מייסדים בעלי חזון המסוגלים ליישב אותו עם הבנה של השוק, אחרת המימון יגמר להם לפני שהצרכן ירצה במוצר שלהם.
2. זיהוי בעיות ופתרונן - יזמים צריכים להבין את הבעיות של הלקוח ולדעת מה הדרך לפתרונן, בדומה לאנשי מכירות.
3. לסמוך על האינטואיציה - יזמים צריכים בראש ובראשונה ידע מעמיק על השוק שלהם, אך בנוסף צריך שיהיו להם אינסטינקטים מעולים, כלומר יכולת ואומץ לסמוך על תחושות הבטן שלהם בנוסף לניסיון ולהבנת המוצר.
4. תכנון לטווח קצר וטווח ארוך - יזמים צריכים לתת מענה כיצד יפותח המוצר שלהם, איך הוא ייתן פתרון ללקוח וישוחרר לשוק בדיוק בזמן, אך גם איך יתפתח אותו רעיון ואיך תבנה סביבו פלטפורמה.
5. איזון יכולות מתנגשות - למרות שאופיים של רוב היזמים מרדני והם אינם ששים להיות כפופים למרות, עליהם להבין שפעמים רבות הם אלה שצריכים להפוך לסמכותיים ולבנות אירגון בעל מבנה והירככיה. בחברות מסוימות הצוות המייסד בנוי משותף מורד ושותף אחר המספק את המבניות הדרושה לארגון, אך גם שם יש להגיע לאיזון בין המאפיינים השונים עם מינימום קונפליקטים.
6. בחירת יועצים המוכנים לקחת חלק בסיכון - יועצים הקרובים לחברה ויכולים לראות את פוטנציאל ההצלחה שלה בעתיד יתנו ערך גבוה יותר עבור יזמים, מאשר אלה שרק יחוו את דעתם לגביה.
7. לדעת מה רוצים - כך כותב שלמה קרמר ".. כאשר המייסדים מפתחים את המומחיות שלהם, הם צריכים להבין מה לעשות עם היכולות שלהם ועדיף שזה יהיה משהו שהם מאוד נהנים לעשות. ההנאה היא מרכיב הכרחי ברוב חברות הסטראט - אפ המצליחות. יזמים צריכים להיות פורצי דרך כדי לשרוד בשווקים שלהם, אבל רעיונות מצוינים לא מספיקים. כשזה מגיע לגיוס משקיעים, מייסדים צריכים להוכיח שיש להם את כל התכונות הנדרשות להצלחה לטווח ארוך".
איך אישה צריכה להתלבש למצגת עסקית?
לנשים המציגות מצגת או הרצאה עסקית מומלץ להגיע בצורה הבאה:
1. בגד מחויט. לא משובץ, פרחוני או עם פסים, ללא מפתחים גדולים או מחשוף. ומומלץ.
2. תכשיט אחד.
3. גוון תכלת, היוצר תקשורת טובה, יהיה מצוין גם לאשה, אך גם גווני שמנת, חום ולילך.
4. בואי תמיד עם שרוולים (רצוי ארוך אלא אם חם מאד).
5. צעיף אדום יסייע למיקוד הקשב והעניין של המאזינים.
6. נעליים שמורות, סולידיות ומצוחצחות.
7. ציפורניים עשויות.
8. שיער מסודר ואסוף.
כל אלו יסייעו למיקוד הקשב והעניין בך ובמסר שאת מעבירה.
לנשים המציגות מצגת או הרצאה עסקית מומלץ להגיע בצורה הבאה:
1. בגד מחויט. לא משובץ, פרחוני או עם פסים, ללא מפתחים גדולים או מחשוף. ומומלץ.
2. תכשיט אחד.
3. גוון תכלת, היוצר תקשורת טובה, יהיה מצוין גם לאשה, אך גם גווני שמנת, חום ולילך.
4. בואי תמיד עם שרוולים (רצוי ארוך אלא אם חם מאד).
5. צעיף אדום יסייע למיקוד הקשב והעניין של המאזינים.
6. נעליים שמורות, סולידיות ומצוחצחות.
7. ציפורניים עשויות.
8. שיער מסודר ואסוף.
כל אלו יסייעו למיקוד הקשב והעניין בך ובמסר שאת מעבירה.
על מה להקפיד כשמציגים מצגת עסקית או אחרת?
בזמן הצגת המצגת להקפיד:
- להתחיל ברגע של הומור קליל ושובר קרח (בדיחה בנושא, מקרה משעשע או אפילו משהו שיתאר את הלחץ או ההתרגשות שלכם).
- להירגע (דמיינו את האנשים בתחתונים וגרביים וחייכו לעצמכם ברוגע, הרפו את המצח המכווץ).
- הציגו את עצמכם ואת הרקע המקצועי שלכם (זה שמעניק לכם "סמכות" להציג את הנושא).
- אימרו להם מה אתם חולמים ליצור. תנו להם חזון ואל תנסו למזערו.
- ספרו להם סיפור! אל תהיו יבשים.
- לפתוח את המצגת בסיכום מצומצם ומטרות המצגת ורק אז להתחיל בפרזנטציה עצמה.
- לא לקרוא מהשקף.
- לחלק את השקפים לנושאים שונים כך שלכל שקף יוקדשו בין 2 ל-7 דקות (יכולת הריכוז הממוצעת של בני-אדם).
- להיות מודעים לשפת הגוף (ראו סטיפ בנושא).
- להקפיד על ניסוחים אסרטיביים וממוקדים: "אני ממליץ על.." (במקום "אני מקווה ש.."). או "אני בטוח שתסכימו איתי ש.." (במקום "אני חושב שתסכימו איתי ש..").
- נשאלתם שאלה ואתם מתכוונים לענות עליה? חזרו עליה למען אלה שלא שמעו.
- לא להתמקד רק במנהל הבכיר או באדם החשוב באולם, אלא להביט בכולם (אפשר לבחור 2-3 פרצופים ידידותיים, בקצוות האולם ובאמצע, ולדבר אליהם: נראה כקשר עין עם כל הקהל ועדיין קבלה של מבטים מעודדים בלבד).
- לא לעבור את ה-45 דקות.
בזמן הצגת המצגת להקפיד:
- להתחיל ברגע של הומור קליל ושובר קרח (בדיחה בנושא, מקרה משעשע או אפילו משהו שיתאר את הלחץ או ההתרגשות שלכם).
- להירגע (דמיינו את האנשים בתחתונים וגרביים וחייכו לעצמכם ברוגע, הרפו את המצח המכווץ).
- הציגו את עצמכם ואת הרקע המקצועי שלכם (זה שמעניק לכם "סמכות" להציג את הנושא).
- אימרו להם מה אתם חולמים ליצור. תנו להם חזון ואל תנסו למזערו.
- ספרו להם סיפור! אל תהיו יבשים.
- לפתוח את המצגת בסיכום מצומצם ומטרות המצגת ורק אז להתחיל בפרזנטציה עצמה.
- לא לקרוא מהשקף.
- לחלק את השקפים לנושאים שונים כך שלכל שקף יוקדשו בין 2 ל-7 דקות (יכולת הריכוז הממוצעת של בני-אדם).
- להיות מודעים לשפת הגוף (ראו סטיפ בנושא).
- להקפיד על ניסוחים אסרטיביים וממוקדים: "אני ממליץ על.." (במקום "אני מקווה ש.."). או "אני בטוח שתסכימו איתי ש.." (במקום "אני חושב שתסכימו איתי ש..").
- נשאלתם שאלה ואתם מתכוונים לענות עליה? חזרו עליה למען אלה שלא שמעו.
- לא להתמקד רק במנהל הבכיר או באדם החשוב באולם, אלא להביט בכולם (אפשר לבחור 2-3 פרצופים ידידותיים, בקצוות האולם ובאמצע, ולדבר אליהם: נראה כקשר עין עם כל הקהל ועדיין קבלה של מבטים מעודדים בלבד).
- לא לעבור את ה-45 דקות.
איך לחסוך במקרה של הזמנת מלונות בחו"ל לצורך נסיעה עיסקית?
הנה כך:
1. ודאו מראש שאין אירוע גדול, כנס או תערוכה גדולים - אלה מייקרים את עלויות המלון באותם ימים באופן משמעותי ביותר ולעתים, במידת האפשר, כדאי לשנות את מועד הנסיעה, או לחשוב על פתרון לינה אפשרי אחר.
2. במידה שאתם נוסעים לתערוכה כזו, הקדימו ככל האפשר את הזמנת המלון. ככל שמועד האירוע מתקרב - המחירים עולים משמעותית.
אם ביצעתם שינויים, עשו זאת דרך הסוכן בארץ ולא במלון עצמו - שם זה יעלה הרבה יותר.
3. אם קיצרתם את השהייה במלון, דרשו את האישור על כך בכתב, כולל הצהרה שלא תחויבו בתשלום על הקיצור או השינוי, ואם כן - מה גובה החיוב. זאת, כדי למנוע חיוב בדיעבד, בסכום שלא תדעו עליו מראש ותאשרו.
הנה כך:
1. ודאו מראש שאין אירוע גדול, כנס או תערוכה גדולים - אלה מייקרים את עלויות המלון באותם ימים באופן משמעותי ביותר ולעתים, במידת האפשר, כדאי לשנות את מועד הנסיעה, או לחשוב על פתרון לינה אפשרי אחר.
2. במידה שאתם נוסעים לתערוכה כזו, הקדימו ככל האפשר את הזמנת המלון. ככל שמועד האירוע מתקרב - המחירים עולים משמעותית.
אם ביצעתם שינויים, עשו זאת דרך הסוכן בארץ ולא במלון עצמו - שם זה יעלה הרבה יותר.
3. אם קיצרתם את השהייה במלון, דרשו את האישור על כך בכתב, כולל הצהרה שלא תחויבו בתשלום על הקיצור או השינוי, ואם כן - מה גובה החיוב. זאת, כדי למנוע חיוב בדיעבד, בסכום שלא תדעו עליו מראש ותאשרו.
איך מתגברים על פחד קהל לפני הרצאה או פרזנטציה?
עומדים להרצות ויש לכם פחד קהל?
כדי להתגבר על פחד מקהל כדאי לעשות את הדברים הבאים:
1. ראשית, כדאי להכין את החומר מראש ולרשום אותו
2. להכין את זמן ההרצאה ולקבוע על פיו ועל פי כמות החומר את קצב ההרצאה (מהירה, בינונית, מרווחת..)
3. לקבוע חלוקת זמן מדויקת: כמה זמן יוקדש לכל סעיף בהרצאה
4. להתמקד במסרים מדוייקים ובמידת האפשר גם קצרים, כשעל סמך המסרים הללו תבנו את ההרצאה.
5. לכל מסר כדאי להצמיד דוגמאות פשוטות וקלות להמחשה
6. כדאי לעשות חזרות (לצלם, להקליט או לפחות לתרגל מול המראה) וכך תוכלו לקלוט ולראות דברים שהכרחי לתקן ולא תוכלו לדעת אחרת.
7. במידה שאינכם מנוסים מאד, כדאי לתרגל את ההרצאה קודם כל לפני אנשים שאתם בטוחים בקירבם וסומכים עליהם ולקבל משוב וביקורת בונה ולתקן את עצמכם ואת תכנון הזמן והעניין שאתם יוצרים.
8. באשר לחרדה: נסו לשאול את עצמכם מה כל כך מפחיד אתכם בהרצאה הזו: האם החשש הוא מהבוס, מהקולגות או ממישהו שיראה שאינכם מספיק טובים ואז לשכנע את עצמכם שאתם מספיק טובים ואף הטובים ביותר למשימה.
עומדים להרצות ויש לכם פחד קהל?
כדי להתגבר על פחד מקהל כדאי לעשות את הדברים הבאים:
1. ראשית, כדאי להכין את החומר מראש ולרשום אותו
2. להכין את זמן ההרצאה ולקבוע על פיו ועל פי כמות החומר את קצב ההרצאה (מהירה, בינונית, מרווחת..)
3. לקבוע חלוקת זמן מדויקת: כמה זמן יוקדש לכל סעיף בהרצאה
4. להתמקד במסרים מדוייקים ובמידת האפשר גם קצרים, כשעל סמך המסרים הללו תבנו את ההרצאה.
5. לכל מסר כדאי להצמיד דוגמאות פשוטות וקלות להמחשה
6. כדאי לעשות חזרות (לצלם, להקליט או לפחות לתרגל מול המראה) וכך תוכלו לקלוט ולראות דברים שהכרחי לתקן ולא תוכלו לדעת אחרת.
7. במידה שאינכם מנוסים מאד, כדאי לתרגל את ההרצאה קודם כל לפני אנשים שאתם בטוחים בקירבם וסומכים עליהם ולקבל משוב וביקורת בונה ולתקן את עצמכם ואת תכנון הזמן והעניין שאתם יוצרים.
8. באשר לחרדה: נסו לשאול את עצמכם מה כל כך מפחיד אתכם בהרצאה הזו: האם החשש הוא מהבוס, מהקולגות או ממישהו שיראה שאינכם מספיק טובים ואז לשכנע את עצמכם שאתם מספיק טובים ואף הטובים ביותר למשימה.
על מה להקפיד בניסוח הודעה לעיתונות (מה שנקרא Press Release) ?
בניסוח הודעה לעיתונות (Press Release) כדאי להקפיד על הדברים הללו:
1. שפה פשוטה ומובנת מאד. בלי ז'רגון מקצועי
2. משפטים לא יותר מ-25 מילים
3. פסקאות לא יותר מ-8 שורות
4. ניסוח טוב הוא אם תדמיינו שאתם מספרים למישהו על שירות חדש (אבל תמיד הקפידו לסגור משפטים)
5. אפשר להוסיף תמונה להודעה לעיתונות
6. פרטים טכניים יצורפו בעמוד נפרד שכותרתו תהיה "מידע טכני" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מסמך טכני")
7. רקע על החברה ועל מוצרים אחרים שלה יצורף בעמוד נפרד שכותרתו "מידע רקע לעורכים" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מידע על החברה ומוצריה")
בניסוח הודעה לעיתונות (Press Release) כדאי להקפיד על הדברים הללו:
1. שפה פשוטה ומובנת מאד. בלי ז'רגון מקצועי
2. משפטים לא יותר מ-25 מילים
3. פסקאות לא יותר מ-8 שורות
4. ניסוח טוב הוא אם תדמיינו שאתם מספרים למישהו על שירות חדש (אבל תמיד הקפידו לסגור משפטים)
5. אפשר להוסיף תמונה להודעה לעיתונות
6. פרטים טכניים יצורפו בעמוד נפרד שכותרתו תהיה "מידע טכני" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מסמך טכני")
7. רקע על החברה ועל מוצרים אחרים שלה יצורף בעמוד נפרד שכותרתו "מידע רקע לעורכים" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מידע על החברה ומוצריה")
האם כדאי לי לפתוח חנות וירטואלית?
כדאי לכם לפתוח חנות ברשת במקרים הבאים:
1. אם יש לכם נישה שבה תוכלו להתרכז וממנה לצמוח (כי לא מתחילים מהכל).
2. אם אין חנויות ששולטות בנישה שלכם כרגע, שהן איכותיות.
3. אם אין רשתות ענק, שיתרונן עליכם הוא בחנויות פיזיות, אפשרות להזמנות בטלפון, תקציבי שיווק ומיתוג עצומים ועוד.
4. אם הנישה הזו היא לקהל שמפוזר ברחבי הארץ, כי אם הוא אינו מפוזר אולי עדיפה חנות אמיתית למול הקהל המקומי באיזור מוגדר, שאין בו מתחרים.
5. חנות וירטואלית מתאימה למוצרי מותג ולמוצרים נוספים, שבהם הקונה יודע בדיוק מה הוא מקבל בקניה (כמו ספרים, דיסקים וכו').
6. מוצרים מהסוג השני יחייבו אתכם בתקופה ארוכה של מיתוג עצמי, שבה תידרשו להוכיח שאתם מספקים לקונה מוצרים איכותיים, ושהוא יכול לסמוך עליכם בעיניים עצומות. זה קשה. מאד קשה.
7. אתם מסוגלים למכור באתר במחירים זולים מאשר בחנות הפיזית, אם יש לכם כזו. זאת כי אתם חייבים לעשות כן, אחרת המתחרה שלכם ימכור (ואגב, שם החנות הוירטואלית והמיתוג שלה חייב להיות שונה משם ומיתוג החנות הפיזית, כי יהיו הפרשי מחירים, שעלולים להרגיז את הלקוחות הפיזיים ולהביא ללחצים בלתי פוסקים להנחות בחנות, שכן באינטרנט זה בלאו הכי זול יותר, מה שמוכיח שאתם יכולים..)
8. אם אתם מסוגלים לתת 100 אחוז של שירות, כי לטווח הארוך, זה מה שיציב אתכם על המפה.
9. אם אתם אמינים באופן מלא.
לשתי הנקודות האחרונות, רצוי שתוכלו להשיג "עדויות" של לקוחות מרוצים, שיעידו על השירות והאמינות שלכם באתר - אלה מהווים זרז קנייה משמעותי ביותר.
כדאי לכם לפתוח חנות ברשת במקרים הבאים:
1. אם יש לכם נישה שבה תוכלו להתרכז וממנה לצמוח (כי לא מתחילים מהכל).
2. אם אין חנויות ששולטות בנישה שלכם כרגע, שהן איכותיות.
3. אם אין רשתות ענק, שיתרונן עליכם הוא בחנויות פיזיות, אפשרות להזמנות בטלפון, תקציבי שיווק ומיתוג עצומים ועוד.
4. אם הנישה הזו היא לקהל שמפוזר ברחבי הארץ, כי אם הוא אינו מפוזר אולי עדיפה חנות אמיתית למול הקהל המקומי באיזור מוגדר, שאין בו מתחרים.
5. חנות וירטואלית מתאימה למוצרי מותג ולמוצרים נוספים, שבהם הקונה יודע בדיוק מה הוא מקבל בקניה (כמו ספרים, דיסקים וכו').
6. מוצרים מהסוג השני יחייבו אתכם בתקופה ארוכה של מיתוג עצמי, שבה תידרשו להוכיח שאתם מספקים לקונה מוצרים איכותיים, ושהוא יכול לסמוך עליכם בעיניים עצומות. זה קשה. מאד קשה.
7. אתם מסוגלים למכור באתר במחירים זולים מאשר בחנות הפיזית, אם יש לכם כזו. זאת כי אתם חייבים לעשות כן, אחרת המתחרה שלכם ימכור (ואגב, שם החנות הוירטואלית והמיתוג שלה חייב להיות שונה משם ומיתוג החנות הפיזית, כי יהיו הפרשי מחירים, שעלולים להרגיז את הלקוחות הפיזיים ולהביא ללחצים בלתי פוסקים להנחות בחנות, שכן באינטרנט זה בלאו הכי זול יותר, מה שמוכיח שאתם יכולים..)
8. אם אתם מסוגלים לתת 100 אחוז של שירות, כי לטווח הארוך, זה מה שיציב אתכם על המפה.
9. אם אתם אמינים באופן מלא.
לשתי הנקודות האחרונות, רצוי שתוכלו להשיג "עדויות" של לקוחות מרוצים, שיעידו על השירות והאמינות שלכם באתר - אלה מהווים זרז קנייה משמעותי ביותר.
איזה עסק לפתוח בשכונה יחסית גדולה?
איזה עסק כדאי לפתוח באיזו סביבה אינה שאלה פשוטה ואין עליה תשובה חד משמעית. צריך להכיר היטב את המקום בו אתה מתעתד לפתוח עסק, איזו אוכלוסיה מגיע למקום זה (ילדים, נוער, קשישים) כן מה הם הצרכים שלה. ומה הערך המוסף שיכול לספק העסק שלך או השירות שתתן לאוכלוסיה זו והאם זה משתלם כלכלית לשני הצדדים לקנות אצלך/או למכור במחירי שוק את השירותים שלך.
בכל אופן אם אתה מעוניין לקחת כמה שפחות סיכונים התחל בדוכן רצוי בתחום המזון ומכור שם דברים מאכלים יחודיים שלא נמכרים סביבך, או שתמכור מוצרים אחרים כגון ספרים צעצועים ועוד בשיטת הקונסגנציה.
איזה עסק כדאי לפתוח באיזו סביבה אינה שאלה פשוטה ואין עליה תשובה חד משמעית. צריך להכיר היטב את המקום בו אתה מתעתד לפתוח עסק, איזו אוכלוסיה מגיע למקום זה (ילדים, נוער, קשישים) כן מה הם הצרכים שלה. ומה הערך המוסף שיכול לספק העסק שלך או השירות שתתן לאוכלוסיה זו והאם זה משתלם כלכלית לשני הצדדים לקנות אצלך/או למכור במחירי שוק את השירותים שלך.
בכל אופן אם אתה מעוניין לקחת כמה שפחות סיכונים התחל בדוכן רצוי בתחום המזון ומכור שם דברים מאכלים יחודיים שלא נמכרים סביבך, או שתמכור מוצרים אחרים כגון ספרים צעצועים ועוד בשיטת הקונסגנציה.
איך להתכונן להצגה של מצגת עסקית או אחרת?
כך יש להתכונן להצגת מצגת:
1. שמרו את כל החומרים למצגת (בפאוורפוינט יש את הפקודה "Package to CD", או "Pack and Go" בגירסאות קודמות). זה חשוב כדי שלא לגלות שקבצים חשובים לא הגיעו אתכם למקום המצגת (ניתן גם לצרוב הכל בפקודה "Copy to CD").
2. לשלוט בחומר ולעבור עליו היטב לפני המצגת. אם אתם לא מקצוענים אז להקליט ולהקשיב או להעביר את המצגת לפני המראה ואז להסיק מה צריך לתקן.
3. לשלוח למקום בו תציגו רשימת עזרים וצרכים להצגה.
4. ללמוד מראש את הקהל: ניסיונם של המשתתפים, גילם, שליטתם בנושא המצגת ועוד.
5. להכין פתרונות לבעיות שעלולות לצוץ (הפרעות של אנשים, תקלות, כרטיסיות להפסקת חשמל, אי שת"פ של הקהל וכדומה).
6. להגיע מוקדם כדי להכין את כל העזרים ולוודא שהכל פועל ומוכן.
7. להביא גיבוי של המצגת על מדיה נוספת (זכרון פלאש, תקליטור, איחסון ברשת) למקרה אסון.
8. על הלבוש שלכם וטיפוח ציפורניים ושיער (ראו טיפ בנושא).
כך יש להתכונן להצגת מצגת:
1. שמרו את כל החומרים למצגת (בפאוורפוינט יש את הפקודה "Package to CD", או "Pack and Go" בגירסאות קודמות). זה חשוב כדי שלא לגלות שקבצים חשובים לא הגיעו אתכם למקום המצגת (ניתן גם לצרוב הכל בפקודה "Copy to CD").
2. לשלוט בחומר ולעבור עליו היטב לפני המצגת. אם אתם לא מקצוענים אז להקליט ולהקשיב או להעביר את המצגת לפני המראה ואז להסיק מה צריך לתקן.
3. לשלוח למקום בו תציגו רשימת עזרים וצרכים להצגה.
4. ללמוד מראש את הקהל: ניסיונם של המשתתפים, גילם, שליטתם בנושא המצגת ועוד.
5. להכין פתרונות לבעיות שעלולות לצוץ (הפרעות של אנשים, תקלות, כרטיסיות להפסקת חשמל, אי שת"פ של הקהל וכדומה).
6. להגיע מוקדם כדי להכין את כל העזרים ולוודא שהכל פועל ומוכן.
7. להביא גיבוי של המצגת על מדיה נוספת (זכרון פלאש, תקליטור, איחסון ברשת) למקרה אסון.
8. על הלבוש שלכם וטיפוח ציפורניים ושיער (ראו טיפ בנושא).
איך לתת העלאה במשכורת לעובד מעולה שמתוסכל משכרו?
לעיתים עובד שמתוסכל משכרו הקפוא יכול להוות מקור לצרות בחברה בריאה.
הנה הטיפים להעלאת שכר בצורה חכמה לעובד:
- אם נצא מנקודת הנחה שהחלטתם לתת העלאה משמעותית במשכורת, אין לתת את ההעלאה בבת אחת אלא בהדרגה.
- לחסכון והשגת יעילות מירבית מהעובדים, כדאי להעלות בשלבים את השכר.
- פרישת ההעלאות וההטבות לעובד מצויין, תביא לכך שהוא ימשיך ויתמיד במאמציו, כיוון שבהעלאה אחת גדולה - הקסם שבה יפוג במהירות רבה ויישכח, בעוד ש"מנות קטנות" יביאו לאפקט פסיכולוגי חיובי גדול הרבה יותר.
לעיתים עובד שמתוסכל משכרו הקפוא יכול להוות מקור לצרות בחברה בריאה.
הנה הטיפים להעלאת שכר בצורה חכמה לעובד:
- אם נצא מנקודת הנחה שהחלטתם לתת העלאה משמעותית במשכורת, אין לתת את ההעלאה בבת אחת אלא בהדרגה.
- לחסכון והשגת יעילות מירבית מהעובדים, כדאי להעלות בשלבים את השכר.
- פרישת ההעלאות וההטבות לעובד מצויין, תביא לכך שהוא ימשיך ויתמיד במאמציו, כיוון שבהעלאה אחת גדולה - הקסם שבה יפוג במהירות רבה ויישכח, בעוד ש"מנות קטנות" יביאו לאפקט פסיכולוגי חיובי גדול הרבה יותר.
על מה להקפיד כדי לארגן כנס מוצלח?
לארגון של כנס מוצלח, הקפידו על הדברים הבאים:
1. ימי ב, ג, ד - אלו הימים הטובים ביותר לקיום כנסים.
2. כנס שינוהל בשעות אחה"צ יהיה זול בלפחות 25%.
3. השתדלו על קיום הכנס במקום שיש בו חנייה חופשית - המשתתפים יודו לכם ויראו בכם חברה מתחשבת.
4. להשתתפות מרבית של הלקוחות שלכם, קיימו את הכנס בגוש דן. כל מקום אחר בארץ, יגרום לאי-הגעה של רבים.
5. עיבדו עם חברת ארגון כנסים או השתמשו במערכת ממוחשבת לאיסוף ורישום המשתתפים (יש גם אתרי אינטרנט שמאפשרים זאת).
6. רוצים לתת מתנות - השתדלו לייצר מתנות ג'נריות ושימושיות לכל ולא כאלה שטובות רק לחלק מהמשתתפים.
לארגון של כנס מוצלח, הקפידו על הדברים הבאים:
1. ימי ב, ג, ד - אלו הימים הטובים ביותר לקיום כנסים.
2. כנס שינוהל בשעות אחה"צ יהיה זול בלפחות 25%.
3. השתדלו על קיום הכנס במקום שיש בו חנייה חופשית - המשתתפים יודו לכם ויראו בכם חברה מתחשבת.
4. להשתתפות מרבית של הלקוחות שלכם, קיימו את הכנס בגוש דן. כל מקום אחר בארץ, יגרום לאי-הגעה של רבים.
5. עיבדו עם חברת ארגון כנסים או השתמשו במערכת ממוחשבת לאיסוף ורישום המשתתפים (יש גם אתרי אינטרנט שמאפשרים זאת).
6. רוצים לתת מתנות - השתדלו לייצר מתנות ג'נריות ושימושיות לכל ולא כאלה שטובות רק לחלק מהמשתתפים.
איך לנהל משא ומתן עיסקי או אחר?
לניהול מו"מ עסקי נכון הקפידו על הכללים הבאים:
דרשו יותר ממה שאתם רוצים - אולי תקבלו זאת ואם לא - הצד השני יעריך יותר את מה שיקבל במחיר שלבסוף תסכים לו.
להצעה הראשונה - אל תסכימו (כי השני יחשוב שהוא מפסיד).
אל תעלו מיד בהתחלה את כל הנושאים - שמרו חלק להמשך המו"מ ולסיומו.
נושאים קשים לפתרון שמרו לסוף - בשלב האחרון סוגרים את מרבית הבעיות בקלות גדולה יותר ועם נכונות גדולה יותר לוויתורים.
אם המו"מ נתקע - שקול המשך שלו במקום אחר (לעיתים קרובות זה ישפר את הענין).
אל תהיו נלהב - שמורו על ארשת אדישה מעט.
אם אתה נאלצים ללחוץ - עשו זאת על ידי העברת האחריות להחלטה כואבת מצדכם להנהלה, אם הצד שני רוצה לסגור עסקה מיידית ייתכן והוא יתפשר כדי לא לדחות את הסיכום.
הפעלת לחץ הוגן ניתן לעשות על ידי המשפט "אני חייב שתשפר את הצעתך כדי שנוכל להתקדם."
לניהול מו"מ עסקי נכון הקפידו על הכללים הבאים:
דרשו יותר ממה שאתם רוצים - אולי תקבלו זאת ואם לא - הצד השני יעריך יותר את מה שיקבל במחיר שלבסוף תסכים לו.
להצעה הראשונה - אל תסכימו (כי השני יחשוב שהוא מפסיד).
אל תעלו מיד בהתחלה את כל הנושאים - שמרו חלק להמשך המו"מ ולסיומו.
נושאים קשים לפתרון שמרו לסוף - בשלב האחרון סוגרים את מרבית הבעיות בקלות גדולה יותר ועם נכונות גדולה יותר לוויתורים.
אם המו"מ נתקע - שקול המשך שלו במקום אחר (לעיתים קרובות זה ישפר את הענין).
אל תהיו נלהב - שמורו על ארשת אדישה מעט.
אם אתה נאלצים ללחוץ - עשו זאת על ידי העברת האחריות להחלטה כואבת מצדכם להנהלה, אם הצד שני רוצה לסגור עסקה מיידית ייתכן והוא יתפשר כדי לא לדחות את הסיכום.
הפעלת לחץ הוגן ניתן לעשות על ידי המשפט "אני חייב שתשפר את הצעתך כדי שנוכל להתקדם."
איך לחקור ביעילות על אנשים באינטרנט?
ראשית, הכי פשוט הוא חיפוש ממוקד ב-Google - פשוט הכנסת השם ופרטים מבדילים, כמו העיר שבה חי, מוסד לימודי, תחביב שיתכן שהוא עוסק בו ברשת וכדומה.
באתר wink.com תוכלו לאתר מתוך יותר מ-300 מליון אנשים, בצורה קלה יחסית ולקבל עליהם פרטים מכל רחבי הרשת, הרשתות החברתיות שבהם הם רשומים ועוד. זו דרך מצויינת ליצור או לחדש קשרים ישנים, או לגלות את בעל הבית שלכם, שמתעקש לא לקבל שכר דירה.. זוהי גם דרך טובה לראות איך אתם מופיעים ברשת והאם יש דברים שלא הייתם רוצים שהבוס העתידי או המתחרה העיסקי שלכם יראה.
באתר pipl.com תוכלו למצוא בצורה דומה ולעיתים עוד יותר טובה, אנשים עם נוכחות ברשת וברשתות החברתיות.
חיפוש בפייסבוק יתן לכם תוצאות מפתיעות, גם בגלל שהיא הגדולה ביותר וגם בשל העובדה שרבים פותחים שם פרופיל וגם אם לא נוכחים שם באופן יומיומי, הם מקפידים לבדוק מעת לעת את המסרים שקיבלו.
ראשית, הכי פשוט הוא חיפוש ממוקד ב-Google - פשוט הכנסת השם ופרטים מבדילים, כמו העיר שבה חי, מוסד לימודי, תחביב שיתכן שהוא עוסק בו ברשת וכדומה.
באתר wink.com תוכלו לאתר מתוך יותר מ-300 מליון אנשים, בצורה קלה יחסית ולקבל עליהם פרטים מכל רחבי הרשת, הרשתות החברתיות שבהם הם רשומים ועוד. זו דרך מצויינת ליצור או לחדש קשרים ישנים, או לגלות את בעל הבית שלכם, שמתעקש לא לקבל שכר דירה.. זוהי גם דרך טובה לראות איך אתם מופיעים ברשת והאם יש דברים שלא הייתם רוצים שהבוס העתידי או המתחרה העיסקי שלכם יראה.
באתר pipl.com תוכלו למצוא בצורה דומה ולעיתים עוד יותר טובה, אנשים עם נוכחות ברשת וברשתות החברתיות.
חיפוש בפייסבוק יתן לכם תוצאות מפתיעות, גם בגלל שהיא הגדולה ביותר וגם בשל העובדה שרבים פותחים שם פרופיל וגם אם לא נוכחים שם באופן יומיומי, הם מקפידים לבדוק מעת לעת את המסרים שקיבלו.
איזה נטבוק עיסקי מומלץ לקנות?
העיתון כלכליסט בחן והמליץ מאד על הנטבוק העיסקי של Asus N10J - חיי סוללה ארוכים (5 שעות במצב חסכון אנרגיה ו-3 במצב עתיר חלונות ויישומים), מסך מצויין בגודל 10.2 אינץ' ורזולוציה של 600*1024, זכרון 2GB RAM, כונן קשיח של 250GB ומנגנוני אבטחה ביומטרית וזיהוי פנים. כל זה בכ-4100 ש"ח. יש גם דגם מקביל לסטודנטים שנקרא N10E. אנו נוסיף שלדגמים אלו יש עוד יתרון: ב-Asus הוסיפו להם מעין מערכת הפעלה מהירה, Express Gate, שבבחירת המשתמש היא עולה תוך 8 שניות מהדלקה, במקום Windows XP שמותקנת גם היא על המחשב, ומאפשרת להיכנס במהירות לאינטרנט, תוך חסכון בזמן סוללה וכמובן - בזמן עליית המערכת.
העיתון כלכליסט בחן והמליץ מאד על הנטבוק העיסקי של Asus N10J - חיי סוללה ארוכים (5 שעות במצב חסכון אנרגיה ו-3 במצב עתיר חלונות ויישומים), מסך מצויין בגודל 10.2 אינץ' ורזולוציה של 600*1024, זכרון 2GB RAM, כונן קשיח של 250GB ומנגנוני אבטחה ביומטרית וזיהוי פנים. כל זה בכ-4100 ש"ח. יש גם דגם מקביל לסטודנטים שנקרא N10E. אנו נוסיף שלדגמים אלו יש עוד יתרון: ב-Asus הוסיפו להם מעין מערכת הפעלה מהירה, Express Gate, שבבחירת המשתמש היא עולה תוך 8 שניות מהדלקה, במקום Windows XP שמותקנת גם היא על המחשב, ומאפשרת להיכנס במהירות לאינטרנט, תוך חסכון בזמן סוללה וכמובן - בזמן עליית המערכת.