» «
הכנה למצגת
איך להתכונן להצגה של מצגת עסקית או אחרת?


כך יש להתכונן להצגת מצגת:

1. שמרו את כל החומרים למצגת (בפאוורפוינט יש את הפקודה "Package to CD", או "Pack and Go" בגירסאות קודמות). זה חשוב כדי שלא לגלות שקבצים חשובים לא הגיעו אתכם למקום המצגת (ניתן גם לצרוב הכל בפקודה "Copy to CD").

2. לשלוט בחומר ולעבור עליו היטב לפני המצגת. אם אתם לא מקצוענים אז להקליט ולהקשיב או להעביר את המצגת לפני המראה ואז להסיק מה צריך לתקן.

3. לשלוח למקום בו תציגו רשימת עזרים וצרכים להצגה.

4. ללמוד מראש את הקהל: ניסיונם של המשתתפים, גילם, שליטתם בנושא המצגת ועוד.

5. להכין פתרונות לבעיות שעלולות לצוץ (הפרעות של אנשים, תקלות, כרטיסיות להפסקת חשמל, אי שת"פ של הקהל וכדומה).

6. להגיע מוקדם כדי להכין את כל העזרים ולוודא שהכל פועל ומוכן.

7. להביא גיבוי של המצגת על מדיה נוספת (זכרון פלאש, תקליטור, איחסון ברשת) למקרה אסון.

8. על הלבוש שלכם וטיפוח ציפורניים ושיער (ראו טיפ בנושא).
רשתות חברתיות
איזו רשת החברתית כדאי לבחור לשימושים שיווקיים ועסקיים?



בחירת הרשת הנכונה היא מלאכה לא פשוטה, שכן לכל רשת חברתית היתרונות והחסרונות שלה. כמובן שהכי מומלץ הוא להירשם לכולן ולהשקיע את הזמן, המשאבים והמאמצים בהן. אך בבחירה יש לשים לב ליתרונות של כל אחת, נכון להיום:

1. Facebook - בשביל החבר'ה באשר הם וכיום לכל מי שמשווק משהו. הרשת המתפתחת והמדוברת ביותר. מחזיקה בפלטפורמת האפליקציות המנצחת (עם איום גדול מכיוון גוגל עם יוזמת ה-Open Social שלה)

2. Linkedin - רשת מעולה וצומחת לקשרים עסקיים, איתור מוחות, התייעצות עם מומחים מובילים.

3. Myspace - בית קברות עצום שהיה פעם מוקד שיווק לצעירים, איתור טרנדים, חזק בשוק המוסיקה והאתר הגדול בעולם.

4. Smallworld - הרשת הנחשקת של העשירים והמצליחים. אקסקלוסיבית ומפולחת היטב. במיוחד למי שקהל היעד שלו הוא חוג הסילון.

5. דה מרקר קפה - רשת חברתית עסקית ישראלית עם דגש על אינטראקציה חברתית והיכרויות. כרגע צונמי הפייסבוק די הטביע גם אותה.
מצגת עיסקית
על מה להקפיד כשמציגים מצגת עסקית או אחרת?


בזמן הצגת המצגת להקפיד:

- להתחיל ברגע של הומור קליל ושובר קרח (בדיחה בנושא, מקרה משעשע או אפילו משהו שיתאר את הלחץ או ההתרגשות שלכם).

- להירגע (דמיינו את האנשים בתחתונים וגרביים וחייכו לעצמכם ברוגע, הרפו את המצח המכווץ).

- הציגו את עצמכם ואת הרקע המקצועי שלכם (זה שמעניק לכם "סמכות" להציג את הנושא).

- אימרו להם מה אתם חולמים ליצור. תנו להם חזון ואל תנסו למזערו.

- ספרו להם סיפור! אל תהיו יבשים.

- לפתוח את המצגת בסיכום מצומצם ומטרות המצגת ורק אז להתחיל בפרזנטציה עצמה.

- לא לקרוא מהשקף.

- לחלק את השקפים לנושאים שונים כך שלכל שקף יוקדשו בין 2 ל-7 דקות (יכולת הריכוז הממוצעת של בני-אדם).

- להיות מודעים לשפת הגוף (ראו סטיפ בנושא).

- להקפיד על ניסוחים אסרטיביים וממוקדים: "אני ממליץ על.." (במקום "אני מקווה ש.."). או "אני בטוח שתסכימו איתי ש.." (במקום "אני חושב שתסכימו איתי ש..").

- נשאלתם שאלה ואתם מתכוונים לענות עליה? חזרו עליה למען אלה שלא שמעו.

- לא להתמקד רק במנהל הבכיר או באדם החשוב באולם, אלא להביט בכולם (אפשר לבחור 2-3 פרצופים ידידותיים, בקצוות האולם ובאמצע, ולדבר אליהם: נראה כקשר עין עם כל הקהל ועדיין קבלה של מבטים מעודדים בלבד).

- לא לעבור את ה-45 דקות.
משא ומתן
איך לנהל משא ומתן עיסקי או אחר?



לניהול מו"מ עסקי נכון הקפידו על הכללים הבאים:

דרשו יותר ממה שאתם רוצים - אולי תקבלו זאת ואם לא - הצד השני יעריך יותר את מה שיקבל במחיר שלבסוף תסכים לו.

להצעה הראשונה - אל תסכימו (כי השני יחשוב שהוא מפסיד).

אל תעלו מיד בהתחלה את כל הנושאים - שמרו חלק להמשך המו"מ ולסיומו.

נושאים קשים לפתרון שמרו לסוף - בשלב האחרון סוגרים את מרבית הבעיות בקלות גדולה יותר ועם נכונות גדולה יותר לוויתורים.

אם המו"מ נתקע - שקול המשך שלו במקום אחר (לעיתים קרובות זה ישפר את הענין).

אל תהיו נלהב - שמורו על ארשת אדישה מעט.

אם אתה נאלצים ללחוץ - עשו זאת על ידי העברת האחריות להחלטה כואבת מצדכם להנהלה, אם הצד שני רוצה לסגור עסקה מיידית ייתכן והוא יתפשר כדי לא לדחות את הסיכום.

הפעלת לחץ הוגן ניתן לעשות על ידי המשפט "אני חייב שתשפר את הצעתך כדי שנוכל להתקדם."

עסקים

שותפות
איך לנהל שותפות עסקית בריאה?


כדי לשמר את השותפות גם בזמנים הקשים ולא לפרק אותה בשל שטויות, חשוב לזכור את הדברים הבאים:

1. חשוב לזכור שבעיות, מתחים ולחצים הם דברים יומיומיים ושגרתיים ולא צריך לקחת אותם קשה.

2. לכל אחד מהשותפים יש את היתרונות שלו וצריך לזכור שגם אם התפקיד של השותף שלך נראה קל משלך, זה לא תמיד כך ולעיתים קרובות עבודתו, גם אם היא קלה יותר, היא עבודה שאתה לא תהיה מוכן לעשות או פשוט לא מסוגל, גם אם היא באמת קלה יותר.

3. חשוב להבין שריב הוא לא תמיד סוף הדרך אלא הוא לרוב דווקא רמז לשינוי מתבקש ושותפים מוצלחים מזהים את השינוי הזה ומייצרים אותו. דוגמאות: לקחת עובד נוסף שימלא תפקיד, שינויים ארגוניים, שינוי טכנולוגי כמו הכנסה של מכונה או תוכנה חדשה וכדומה.

4. במקום לפרק שותפות בגלל מתח, כדאי לפנות למעין "טיפול זוגי" - מישהו אובייקטיבי ואמין על השותפים שיסייע בפירוק והצפה של המתחים במקום בפירוק השותפות: יקשיב, יאזין, ייעץ ויאפשר גישור על הפערים והמתחים.

5. ואם, אחרי כל זה, פירוק השותפות הוא בלתי נמנע והיא אינה עובדת, גורמת להפסדים ונזקים, וגורמת לשותפים להיות במצב פחות טוב מלתפקד לבדם, אזי כדאי לזהות את זה ולפרק את השותפות בצורה מסודרת, הוגנת ונכונה ולאפשר לכולם לצאת לדרך חדשה ועם יכולת לשמור על היחסים הסבירים, שעלולים להידרש להם בעתיד.
משברים עסקיים
מה עושים במקרה של בום תקשורתי שלילי לחברה מסחרית? איך לנהל את המשבר העסקי הזה?



במקרה של משבר עסקי שיש לנהל, חשוב להגיב במהירות וביעילות. הקפידו על הפעולות הבאות:

1. אם אתם יודע שהולכים לפרסם עליכם משהו כזה, הכינו מראש ומסרו לתקשורת תגובה חריפה ומדויקת, שתסביר את עמדתכם. התוצאה תהיה שתשדרו מקצועיות וטיפול נאות במצב וכך תמזערו את הנזקים העתידים לבוא.

2. קחו אחריות ויוזמה ובצורה מסודרת ובלי "חוכמות" תנו את מירב המידע ללקוחותיכם.

3. אם מומחים קבעו דברים נגד המוצרים או השירותים שלכם, קחו מומחים מקבילים, ברמה דומה של מקצוענות, שיציגו את הטענות שלכם ויסתרו את שלהם. הטילו ספק בתוצאות שלא מסתדרות עם מחקרים ותוצאות בדיקות שבידיכם.

4. הציפו את תגובותיכם בכל כלי תקשורת אפשרי, כמו גם באתר האינטרנט שלכם, ברשתות החברתיות וכדומה.

5. בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות, עלול להיווצר סחף של תגובות וטוקבקים קשים כנגדכם. כדאי למנות אנשים שידבררו אתכם שם במקצועיות. במקרה הקשה, יש לחסום את דף הפייסבוק שלכם לתגובות מתלהמות, אך במקרה שהוא בשליטה, כדאי לפתח דיאלוג עם הטוענים כנגדכם ולהציג את הממצאים והמידע שבידיכם.
חסכון
התאמת העבודה למשבר הכלכלי - איך לחסוך בעסק?
נאלצים לקצץ בהוצאות?

הנה כמה טיפים להקטנת הגרעון או שיטות להקטנת ההוצאות במשרד או בחברה. על מה להקפיד כדי לחסוך בחברה או בעסק:

1. עבודה מהבית, פעמיים שלוש בשבוע - לעובדים שלא חייבים לעבוד מהמשרד.

2. הוזלה ברכש, השוואת מחירים.

3. הדפסה על שני צידי הדף.

4. שימוש בשאריות נייר כניירות טיוטה.

5. הקפדה על כיבוי אור ומזגן ביציאה מהמשרד.

6. מעבר לשימוש בנורות חסכוניות.

7. סיוע לעובדים לנסוע בנסיעות משותפות (או אתרי שיתוף נסיעות כמו "נסענו").

8. מתנות חסכוניות ושימושיות לחגים.

9. עידוד העובדים לחילופי שירותים ביניהם (בנק זמן).

10. בחנו מחדש את עסקת הליסינג של החברה ונסו לשפר אותה, ברוח המשבר הכלכלי, תוך שקילת האפשרות לרכישה של המכוניות ישירות מיבואן, שכיום גם מציעים תחזוקה.
עסקים
איך לפתוח עסק עצמאי?


הנה השלבים לפתיחת עסק עצמאי:

1. בדיקת מימון - יש לעשות בדיקה יסודית ומעמיקה של המימון הקיים לרשותכם, הן בחשבונכם והן מבחינת הלוואות שתוכלו לקחת.

2. הגדרת תכנית עסקית - יש להגדיר את העסק בצורה ברורה הכוללת חזון, מטרות, דרכי התנהלות ופעולה, כדאי בשלב הזה להיעזר באיש מקצוע.

3. רישום ברשויות - יש להירשם כחוק ברשויות: פתיחת תיק במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, תוך התנהלות כלכלית מסודרת בעזרת רואה חשבון.

4. מיתוג מתאים - חשוב שהעסק יהיה ממותג בצורה טובה המשקפת אותו ופונה לקבל היעד שלו.

5. ארגנו משרד - חשוב למצוא מקום שיתאים לעסק, יענה על הדרישות ויאפשר עבודה נוחה ככל האפשר.

6. התפטרות מעבודה קודמת - במידה והנכם שכירים המתינו שהעסק יתחיל להתקדם ורק אחר כך התפטרו, ההתחלה תהיה אמנם לחוצה ודורשת, אך לפחות מבחינה כלכלית תמשיכו תקופת מה להיות שקטים.


סטארטאפ
אילו דברים חשובים למשקיעים אצל מייסדי חברות סטארט אפ?



בכתבה שפורסמה בעיתון גלובוס באוגוסט 2013 מציין שלמה קרמר שבעה מרכיבים אותם ירצו משקיעים לראות אצל מייסדי חברות סטארט אפ:

1. תזמון נכון - רעיון, מעולה ככל שיהיה, חייב להגיע לשוק ולקהל יעד הבשל לקבלו. משקיעים ירצו לראות מייסדים בעלי חזון המסוגלים ליישב אותו עם הבנה של השוק, אחרת המימון יגמר להם לפני שהצרכן ירצה במוצר שלהם.

2. זיהוי בעיות ופתרונן - יזמים צריכים להבין את הבעיות של הלקוח ולדעת מה הדרך לפתרונן, בדומה לאנשי מכירות.

3. לסמוך על האינטואיציה - יזמים צריכים בראש ובראשונה ידע מעמיק על השוק שלהם, אך בנוסף צריך שיהיו להם אינסטינקטים מעולים, כלומר יכולת ואומץ לסמוך על תחושות הבטן שלהם בנוסף לניסיון ולהבנת המוצר.

4. תכנון לטווח קצר וטווח ארוך - יזמים צריכים לתת מענה כיצד יפותח המוצר שלהם, איך הוא ייתן פתרון ללקוח וישוחרר לשוק בדיוק בזמן, אך גם איך יתפתח אותו רעיון ואיך תבנה סביבו פלטפורמה.

5. איזון יכולות מתנגשות - למרות שאופיים של רוב היזמים מרדני והם אינם ששים להיות כפופים למרות, עליהם להבין שפעמים רבות הם אלה שצריכים להפוך לסמכותיים ולבנות אירגון בעל מבנה והירככיה. בחברות מסוימות הצוות המייסד בנוי משותף מורד ושותף אחר המספק את המבניות הדרושה לארגון, אך גם שם יש להגיע לאיזון בין המאפיינים השונים עם מינימום קונפליקטים.

6. בחירת יועצים המוכנים לקחת חלק בסיכון - יועצים הקרובים לחברה ויכולים לראות את פוטנציאל ההצלחה שלה בעתיד יתנו ערך גבוה יותר עבור יזמים, מאשר אלה שרק יחוו את דעתם לגביה.

7. לדעת מה רוצים - כך כותב שלמה קרמר ".. כאשר המייסדים מפתחים את המומחיות שלהם, הם צריכים להבין מה לעשות עם היכולות שלהם ועדיף שזה יהיה משהו שהם מאוד נהנים לעשות. ההנאה היא מרכיב הכרחי ברוב חברות הסטראט - אפ המצליחות. יזמים צריכים להיות פורצי דרך כדי לשרוד בשווקים שלהם, אבל רעיונות מצוינים לא מספיקים. כשזה מגיע לגיוס משקיעים, מייסדים צריכים להוכיח שיש להם את כל התכונות הנדרשות להצלחה לטווח ארוך".
מהם חמשת היסודות לתמחור שכל עצמאי/בעל עסק צריך לדעת וליישם?


אלו חמשת היסודות לתמחור עבור בעלי עסקים ועצמאיים:

1. שורת המחיר הסופי ללקוח, נקבעת ומתבססת על מרכיבי עלות ישירה למוצר /שירות המסוים ובנוסף על חלק יחסי ממרכיבי הוצאות של ניהול העסק.

2. לכל מוצר/שירות יש קבוצות קהלים/לקוחות מגוונים - קהל יעד, ולכל קבוצה כזו יוצע המוצר/שירות במחיר אחר, בהתאם לתחשיב ההוצאות והרווח הרצוי.

3. מצב השוק, מתחרים ואפילו סוג מסויים של לקוחות - לא (!) קובעים את המחירים למוצרים והשירותים בעסק שלך.

4. חשיפת מוצר /שירות לשיווק מתבצעת רק לאחר בדיקות צרכים, רמת ביקוש, סיכונים/סיכונים של בעל העסק. אין מקום לספונטניות ותחושות בטן כשמדובר בפיתוח עסקי ותמחור.

5. ככל שהניהול של תזרים ההוצאות וההכנסות, המלאי, הרכש והשיווק מוקפדים יותר כך התמחור (שורת המחיר הסופי) מדוייק ונכון יותר.
איך לעודד חדשנות בקרב העובדים?


כדי לעודד את העובדים לחדשנות, עשו כך:

1. עודדו את העובדים ליזום רעיונות חדשים.

2. תגמלו עובדים שיזמו וקידמו רעיונות חדשים שמומשו ודאגו לפרסם זאת בקרב כלל העובדים.

3. דאגו לפרגן גם לעובדים יוזמים שרעיונותיהם לא יצאו לבסוף אל הפועל.

4. תנו קרדיט לעובדים יצירתיים, גם למול ההנהלה שלכם.

5. שימרו על שקיפות ועידכון כלפי מטה, כך שעובד יוזם - יידע תמיד מה קורה עם הרעיון שלו.

6. רבים מהיוזמים לא יוכלו לנהל את הפיתוח של הרעיון שלהם, אבל שימרו להם מקום בצוות שמקדם ומפתח אותו.
איך להתנהל נכון בעסק משפחתי?


בניהול עסק משפחתי חשוב להקפיד על 6 הדברים הללו:

1. הפרדה בין העבודה לבית - רצוי להימנע משיח על ענייני עבודה בבית. במידה ואין ברירה יש להקצות לכך מסגרת זמן ברורה ולא לחרוג ממנה.

2. הגדרת תפקידים ברורה - על מנת להימנע מויכוחים וריבים יש להגדיר תחומי טיפול ועיסוק של כל אחד מבני המשפחה ולהקפיד שגם בנושא זה לא תהיינה חריגות.

3. הגדרת תחום הכספים - חשוב שתחום הכספים יוגדר הן בערוץ המשפחתי והן בערוץ העסקי-משפחתי. חשוב להגדיר כל מה שנוגע לתגמולים, הטבות וכספים - מה מגיע העסק ומה מהערוץ המשפחתי.

4. מערכות יחסים - חשוב לנהל מערכת יחסים שאינה קשורה לעבודה שלא בשעות העבודה על כל המשתמע מכך - בילויים משותפים, מפגשים וכיו"ב.

5. צורת פנייה - הגדירו מראש צורת פנייה על מנת למנוע אי נעימויות. לדוגמה האם לאמא מנכלי"ת יש לקרוא "אמא" או לפנות אליה אחרת בזמן העבודה, בישיבות וכדומה.

6. עבודה היא עבודה - חשוב שהיחס לבן משפחה העובד עמכם יהיה אותו היחס בדיוק כמו שמקבל כל עובד אחר בחברה ללא פריווליגיות מיוחדות. כמובן שיש לגלות רגישות ואין לנזוף בבן משפחה מול שאר העובדים.
מהם תשעת הכללים ליזמים מתחילים?


הנה 9 כללים חשובים ליזמים מתחילים (וגם ותיקים יותר...):

1. יש להתכונן היטב, אך גם אם אתם מוכנים רק ב-80% קפצו על הזדמנויות.

2. בחרו שוק שיש לכם בו יתרון יחסי, זאת לאחר בדיקה שאילו שווקים קיימות הזדמנויות עתידיות.

3. גם כאשר תקציבכם דל, הקפידו להתייעץ עם מומחים.

4. היו קשובים לשוק כל הזמן וחדשו מודלים עסקיים בעקבות תגובות השוק.

5. פתחו חשיבה חלופית היודעת להסב מוצר שלא צלח למוצר אחר.

6. בחרו משקיע המקרב אתכם לשוק ולאו דווקא אם זה שנותן לכם יותר כסף.

7. שימו את האגו בצד. בנו לכם צוות מעולה, היעזרו והקשיבו לו.

8. תמיד, כבר מהתחלה חשבו בגדול. צרו לכם דפוסי חשיבה של חברה גדולה.

9. הקפידו ליצור סביבה מפרגנת ותומכת בחיים האישיים שלכם.
מה בודקים לפני פתיחת עסק?
מה לבדוק לפני שפותחים עסק?
מה השיקולים לפתיחת עסק?


לפני פתיחה של עסק חשוב לעשות את הפעולות הבאות:

1. לבדוק את פוטנציאל הרווח של העסק - כמה הוא יוכל להרוויח?

2. לבדוק את שווי העסק

3. לעשות תכנון מס מסודר

4. לבצע תמחור שמבוסס על עלויות התפעול השוטף של העסק

5. לקבוע את התקציב וכיצד עומדים בו, פרסום, השקעות ותזרים המזומנים של הוצאות והכנסות

6. לבנות תחזית של תזרים מזומנים ולשאוף לדבוק בה בביצוע, בלי ויתורים. אין מספיק בתזרים? עובדים קשה כדי להשיג.

7. ליישם תהליך קבוע של בקרה שמאפשר לנו לוודא ביצוע בפועל למול התכנון המקורי.
איך לעצב כרטיס ביקור?


אלו הדברים שיש להקפיד עליהם בעיצוב כרטיס ביקור:

1. הקפדה על גודל סטנדרטי של 9 ס"מ על 5 ס"מ

2. רצוי שהטקס יהיה בשפה עברית

3. לאנשים שיש להם לקוחות גם בחו"ל כדאי לעצב כרטיס דו צדדי כאשר בכל צד יהיה כיתוב בשפה אחרת (עברית ואנגלית או עברית ושפה נוספת אחרת)

4. יש להקפיד שהטקס יהיה מיושר לימין

5. חשוב שיהיו רשומים הפרטים הבאים: שם ושם משפחה, תפקיד ושם החברה (יש להוסיף לוגו במידה וקיים), כתובת, מספר טלפון, סלולארי, פקס, דואר אלקטרוני ואתר אינטרנט אם ישנו.

6. חשוב שכל המידע יהיה מתומצת וברור

7. במידה וכרטיס הביקור צבעוני חשוב לבחור פונט כהה לטקסט על מנת שיהיה קריא דיו
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?


במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:

1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).

2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).

3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).

4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
איזה יזם להיות? איך להצליח בעסקים?



כדי להיות יזם מוצלח הקפידו על הדברים הבאים:

1. התמקדו במה שאתם אוהבים.

2. התרכזו בנושא אחד. אל תתפזרו.

3. הביטו כל הזמן סביבכם והמשיכו להיות סקרנים - ראיתם בעיה? חשבו על פתרונות אפשריים.

4. התייעצו. הרבה. עם הרבה אנשים. אל תהיו מוטרפים על סודיות. אם המיזם שלכם עומד כולו על רעיון - הוא לא משהו.

5. לא הכל אתם חייב לפתח. הרוב כבר קיים ובקוד פתוח. נצלו זאת.

6. מתכנתים בהודו ואוקראינה ממתינים לכסף שלכם. הם זולים ורבים מהם מעולים. בדקו זאת.

7. אל תקשיבו למפקפקים.

8. החזיקו תמיד פנקס או מחברת בהישג יד ורשמו בהם רעיונות, שברי מחשבות, בעיות למחשבה ועוד.

9. למדו נושאים חדשים כל הזמן.

10 מילה שאתם לא מבינים? חפשו את התרגום והמשמעות שלהם ונסו להבין את ההקשר והתחום שבהם היא חשובה.

11. החליפו חברים שמדכאים אתכם ומוציאים לכם באופן קבוע את הרוח מהמפרשים. קחו במקומם מעודדות (ג'ף פולבר).

12. טפחו קשרים עם אנשים מוסריים. היו מוסרי.

13. קראו והתעניינו בעיתונות מקצועית וכללית (פחות חדשות צהובות ורכילות - יותר ידע ומידע) ומגזינים ואתרי תוכן.

14. שלחו לחממכם על פני המים. עזרו לאנשים והדברים יחזרו אליכם בעתיד.

15. יותר מזה: חפשו איפה ולמי תוכלו לעזור.

16. חפשו, זהו ונצלו הזדמנויות - אל תהיו כבדים!

17. זה בסדר להיכשל. ככה לומדים. למדו תמיד מהכישלונות שלכם.

18. אם אתם מקימים עסק קטן מהבית, בססו אותו על "הזנב הארוך". כך תוכלו ליצור פרנסה קבועה והשתדלו לבנות אותה כך שתוכלו לנהל אותה מכל מקום.

19. השתדלו למצוא ולטפח תחביבים נוספים, שיעשירו אתכם ויאפשרו לכם "לנקות את הראש" מהעבודה. ולא - זה לא בזבוז זמן!


איך לבחור שותף להקמת עסק או חברה?



בבחירת שותפים למיזם או עסק, הקפידו על הדברים הבאים:

1. לבדוק אצל השותף המיועד את מצבו כלכלי (חובות, התחייבויות שעלולות להכניס גורמים שלישיים לשותפות).

2. תיאום ציפיות בתחילת השותפות הוא הכרח לשותפות בריאה בהמשך.

3. לא להסכים לגבול תחתי לדילול.

4. שותף טוב זה הכי חשוב. סביר ששותף טוב ירצה לראות תכנון פיננסי, תכנית עסקית.

5. כדאי לבדוק עם אנשים שעבדו אתו בעבר, איך הוא בשותפות, תפקוד, בעיות וכו'.

6. מאד חשוב לשותף שיהיה לו אינטגריטי: שיהיה מודע לחולשות ולחוזקות שלו. אל תיקחו מיזנתרופ או שחצן כשותף!

7. לא יוצרים שותפות מיד. שותפים בריאים, רק אחרי זמן מה שרצים ביחד, מנסחים בכתב את הציפיות וההסכם.

8. השותפים צריכים להתאים ולהשלים זה את זה. אף אחד לא מושלם אבל אסור שדברים מהותיים לא ימולאו על ידי אחד מהם.

9. וטיפ אחרון: לא לסמוך רק על תחושת הבטן כשבוחרים שותף. חפשו את ההתלהבות וה"אש" בעיניו!
על מה להקפיד בהתנהלות אנשי עסקים ברשת חברתית?


בהצטרפות לרשת חברתית של מי שיש לו מה להפסיד ומצד שני - אינו איש שיווק בהתנהלותו, ההקפדה על הכללים היא עוד יותר חשובה. הנה כמה מה"חוקים" שכדאי לאמץ בכדי למנף את העסק והשיווק דרך הרשת, במקום לחרב אותם:

1. רושם ראשון מאד קובע: הכל בזהירות וברגישות.

2. כמו בחיים, גם ברשת חברתית היו אמינים, מכבדים, ישרים וגלויים באשר למטרות.

3. אבל אל תהיו ישירים מדי..

4. קחו בחשבון שיותר ממה שאתם אומרים, קובע מה שאתם עושים ואיך שאתם מתנהגים.

5. הרשת היא זירה של שיתוף וטוב לב ומי שמבין זאת ירוויח - תרמו, עזרו ועשו למען אחרים - העשייה המשותפת תתרום לקשר ולאמון.

6. אל תנסו למכור. ספרו ושתפו בחוויות, בפיתוח המוצר, תנו תחושה של הקשבה לקורא ולצרכיו ודעתו.

6. הטוקבקים הם החלק השימושי ביותר אם יודעים להשתמש בהם - קראו, הפנימו ולמדו מה ניתן לשפר.
איזה אתר יש לאיתור ספקים לעסקים ולמשרדים ולצרכנים עסקיים?


אתר ביזנס סיטי מאפשר לכם למצוא במהירות וביעילות, ספקים שונים לדברים כגון:

אירועי חברה
ביטוח ופנסיה
הובלה ולוגיסטיקה
כוח אדם והכשרה
כספים
מחשבים
מסעדנות
מרפאות ובתי חולים
משפטים
ספקים לתעשיה
ציוד למשרד
קמעונאות
רכב ותחבורה
שיווק ומכירות
שיפוץ ועיצוב עסק
שירותי משרד
ציוד משרדי
ריהוט משרדי
מדפסות
מכונות צילום
מרכזיות
שליחויות
ניקיון משרדים
ביטוח משרד
בתי דפוס
שעון נוכחות
אוהלים וצלונים
במות
גנרטורים וספקי כח
כלי אוכל
רשתות הצללה ושמשיות
ריהוט לאירועים
שירותים ניידים
ציוד הגברה
ציוד הקרנה
ציוד תאורה
ביטוח אובדן רווחים
ביטוח חדר כושר
ביטוח חנות
ביטוח מחסן
ביטוח מפעלים
ביטוח משרד
ביטוח סחר חוץ
ביטוח מלונות
ביטוח קבלנים
ביטוח מועדונים
ביטוח סחורה בהעברה

אמני בידור לאירועים
בלונים לאירועים עסקיים
הרצאות וסדנאות לאירועים
השכרת מקומות לאירועים
זיקוקין ופירוטכניקה לאירועים
חברות קייטרינג
חברות תאורה לאירועים
מוסיקה והגברה לאירועים
מפיקי אירועים
עיצוב אירועים
ציוד לאירועים
צלמים מקצועיים
שירותי חנייה באירועים
ביטוח אחריות מקצועית
ביטוח בריאות
ביטוח חיים ומנהלים
ביטוח ימי ואווירי
ביטוח עסק
ביטוח רכב

אריזת משלוחים
בלדרות מאובטחת
הובלת מטענים
הובלת משרד
הובלת ציוד
השכרת משאיות
ייעוץ לוגיסטי
מחסנים ומרכזים לוגיסטיים
מנופים וציוד הרמה
עמילות מכס
שילוח בינלאומי
הובלה בקירור
הובלה במכולות, קונטיינר
הובלת ציוד כבד
הובלת חומרים מסוכנים
הובלה אווירית
הובלה ימית
גיוס עובדים זרים
הכשרה ופיתוח עובדים
השכרת חדרי ישיבות
השכרת כיתות לימוד
השכרת משרדים יומית
חברות השמה
ייעוץ ארגוני
ייעוץ והכוונה מקצועית
כרטיסי ארוחות לעובדים
מיון וסינון עובדים
קורסים והכשרת מנהלים
שירותי מזכירה זמנית
גיוס ואיתור בכירים
גיוס עובדים זמניים
השמת עובדי הייטק
אשראי חוץ בנקאי
הדפסת פנקסי צקים
הנהלת חשבונות
חברות גביה וסליקה
חברות פקטורינג
יעוץ מס
רואה חשבון
תוכנות הנהלת חשבונות
תכנון וניהול תקציב
הנהלת חשבונות במשרדי החברה
הנהלת חשבונות לעמותות
הנהלת חשבונות לעמצמאים
חישובי שכר
מכשירי מדידה
מערכות הפעלה למפעלים
ציוד בטיחות לעבודה
ציוד טכני לתעשייה

אביזרי רכב
דלק לתחבורה ולתעשיה
דלקן, כרטיסי תדלוק
הסבה לגז
השכרת אופנועים | קטנועים
השכרת רכב
זגגות רכב
חברות הסעות עובדים
חברות ליסינג
חברות מוניות
חלקי חילוף לרכב
חשמלאי רכב
ליסינג לאופנועים | קטנועים
מוסכי אופנועים | קטנועים
מכירת רכב מסחרי
נגררים ועגלות
ניהול ואחזקת ציי רכב
סוכנויות אופנועים | קטנועים
סימון כבישים וחניות
פחחות וצבע לרכב
שירותי VIP בשדה התעופה
שירותי גרירה וחילוץ
ליסינג מימוני
ליסינג תפעולי
בתי דפוס, הפקות דפוס
דיוור ישיר, הפצה
הפקת סרטי תדמית | פרסומות
הפקת עיתון חברה
חברות ייעוץ עסקי
חברות מיתוג
חברות קידום מכירות
חברות שיווק באינטרנט
יחסי ציבור לעסקים
ייעוץ שיווקי
מוצרי פרסום
מעצבים גרפיים
משרדי פרסום
מתקני תצוגה לתערוכות
מתקני תצוגה, סטנדים
ניהול והקמת מערכי מכירות
סקרים | מחקרי שוק
עיצוב אריזות מוצרים
עיצוב נקודות מכירה
פרסום בסלולר
פרסום דיגיטלי
קריינות מקצועית
שילוט, מיתוג רכבים
שלטי חוצות
שלטים, שילוט
ביגוד לעבודה
חנויות לחומרי בניין
חנויות תאורה
טכנאי מזגנים
מסגריות
מערכות גילוי וכיבוי אש
מערכות מיגון לעסק
ניסור וקידוח בבטון
עבודות עץ
עיצוב פנים, אדריכלים
פינוי פסולת
תמונות מעוצבות לעסק
בקרת כניסה
מנעולים, החלפת מנעול
מערכות אזעקה
זמזמים למניעת גניבות
מערכות אינטרקום
מצלמות אבטחה לעסק
שירותי משרד

בגדי עבודה
גניזה, שירותי ארכיב
חברות אבטחה, שמירה
חברות ניקיון
חברות תרגום, תרגומים
מענה טלפוני לעסקים
משרדי נסיעות לעסקים
מתנות לעובדים
צילום מסמכים
שירותי הדברה
שירותי הקלדה לעסקים
שליחויות, משלוחים

יועץ מסעדות
מכונות קפה למסעדות
סגירת חורף למסעדות
סיטונאי כלים חד פעמיים
סיטונאי מוצרי טבק
סיטונאי מזון
סיטונאי משקאות
פתרונות הצללה למסעדות
ציוד יד שניה למסעדות
ציוד למסעדות, בתי קפה
ציוד מטבח תעשייתי
ריהוט למסעדות ובתי קפה
משרדי חקירות לעסקים
עורכי דין
עורכי דין - אחריות מוצרים
עורכי דין - אחריות מקצועית
עורכי דין - איכות סביבה
עורכי דין - בוררות וגישור
עורכי דין - ביטוח
עורכי דין - דין ימי ובינלאומי
עורכי דין - דיני עבודה
עורכי דין - הגירה ועובדים זרים
עורכי דין - הקמת חברה
עורכי דין - חברות ציבוריות
עורכי דין - חוזים אחידים
עורכי דין - מיסוי ושומה
עורכי דין - מסחר בינלאומי
עורכי דין - נדל"ן מסחרי
עורכי דין - ערעורים ובג"ץ
עורכי דין - פטנטים וזכויות יוצר
עורכי דין - פירוק וכינוס חברות
עורכי דין - פלילים
עורכי דין - שוק ההון וגיוסים
עורכי דין - שותפויות
עורכי דין - תאונות דרכים
עורכי דין - תאונות עבודה
עורכי דין - תביעות אזרחיות
עורכי דין - תביעות בנקים
שירותי גביית חובות
אקדח מחירים
כספות
מכונות לספירת כסף
משקלים ומאזניים
סורקי ברקוד
סיטונאי חומרי ניקוי
ספקים לחדרי כושר
קופה רושמת
אקדח מחירים
סורקי ברקוד
משקלים ומאזניים
כיול ותיקון מאזניים
מסופונים
קופות ממוחשבות
קופות רושמות
איך להגדיל את מחזור המכירות בעסק?


הנה מספר עצות להגדלת מחזור המכירות בעסק שלכם:

1. מידע על הלקוחות - אספו כמה שיותר מידע על הלקוחות שלכם (בהסכמתם בלבד). מידע לגבי כתובת, מייל, מספר טלפון ולעתים אף ימי הולדת ונישואין יסייעו לכם במערך השיווק ובהקמת מועדון לקוחות חוזרים.

2. מבצעים - אתרו את הזמנים החלשים במכירות (מבחינת שעות או תקופות בשנה) והציעו אז מבצעים אטרקטיביים המותאמים גם ספיציפית לאוכוסיות ייעודיות (קשישים, אמהות, רווקים וכו).

3. הטבות ללקוחות חוזרים - הציעו הטבות ללקוחות חוזרים. הדבר יגרוםלהם להיות נאמנים לכם יותר ולרצות לחזור שוב.

4. שווק מפה לאוזן - תגמלו לקוחות המביאים אליכם לקוחות נוספים. התגמול יכול להתבטא בצורת מוצר או קבלת שירות (לדוגמה קוסמטיקאית יכול לתגמל לקוחה שהביאה אליה לקוחה נוספת במוצר חינם או הנחה בטיפול).

5. בניית תוכנית שווק - בעסקים קטנים, כמו בגדולים חשוב לתכנן ולבנות תכנית שווקית המתבססת על ניתוח פעילות העסק בעבר והיעדים שהוא רוצה בהם להמשך.

6. למחזר הצלחות - אם פעילות שיווקית מסויימת הייתה מוצלחת במיוחד, כדאי לחזור עליה במועד הנכון כדי לשחזר את ההצלחה.

7. תחרות - דעו מי המתחרים שלכם, נסו ללמוד מה מוביל אותם להצלחה.

8. היו ממוקדים וברורים - מסרים רבים מבלבלים את הלקוח. היו קצרים וברורים במסר השיווקי שלכם.

9. בדיקה ומעקב - בדקו ונתחו את הפעילות השיווקית שלכם תוך כדי הפעילות ובסיומה. סמנו לעצמכם הצלחות וכישלנות והסיקו מסקנות להמשך.

10. שיתופי פעולה - שיתופי פעולה עם בתי עסק קרובים לכם יכולים להזניק את השירות או המוצר אותו אתם רוצים למכור. נסו זאת.
מתי לא לעשות השקעה?
איך להצליח בניהול עסק קטן?
מה האפשרויות לשימוש ב-Facebook למטרות העסק?
איך לשפר את העסק בתקופה קשה או משנקלע לקשיים?
איך להכין מצגת מעולה?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.