» «
מתנות
איך לבחור מתנה ללקוחותיך?



בבחירת מתנה ללקוחותיך כדאי להקפיד על הדברים הבאים:

1. מתנה צריכה לשדר את רוח העסק והשירותים או המוצרים אותם הוא מוכר: חדשנות, מובילות שוק, מקוריות, שירותיות, וכו...

2. מומלץ שהמוצרים יהיו קשורים לסביבת העבודה או הפנאי של הלקוח בהתאם לסוג העסק ולמידת הפתיחות והחדשנות שלו.

3. סוגי המוצרים המתאימים הנם מתחומי המוצרים למשרד, למחשב, לרכב, לטיולים, לנופש, או לפנאי.

4. מומלץ לצרף כרטיס עם ברכה של החברה ללקוח.

5. כדאי למתג את השי, בכדי לקשר את המוצר למשך שנים עם החברה שהעניקה אותו.
פטנטים
מה לעשות לפני הצגת הפטנט לפני עורך הפטנטים או מחפש פטנטים?



לפני כל הצגה של ההמצאה שלכם בפני גורם אחר, כולל עורכי פטנטים או גוף שעורך חיפוש אחר פטנטים שימנעו רישום כזה, הכרחי להחתימם על הסכם סודיות. כך גם תוכלו לוודא שאתם עובדים מול גופים ונותני שירותים אמינים לחלוטין וכאלה שניתן לסמוך עליהם, גם בתחום המקצועי וגם ביושרה והאמינות שלהם. בנושא זה מעיר הגולש דביר שאין צורך להחתים עו"ד או עורך פטנטים על הסכם סודיות, משום שבעלי מקצוע אלה מחוייבים אוטומטית בסודיות כלפי הלקוח. אנחנו מציעים לברר את הנושא עם עו"ד, לפני פניה לעורך הפטנטים.
בנוסף, כמו בכל התקשרות צרכנית, עירכו בדיקה של הנסיון והמקצועיות של עורך הפטנטים - בקשו שמות של לקוחות שנעזרו בו בעבר וקבלו מהם חוות דעת, על המקצועיות והיכולת להגיע בעזרתו לרישום פטנט מסודר וסופי.
עסק
איך לשפר את העסק בתקופה קשה או משנקלע לקשיים?


הנה מספר דרכים לשיפור העסק בתקופות קשות או של קשיים:

1. עשו שיווק שאינו עולה כסף ע"י פגישות עם לקוחות עבר שלכם,

2. שימו דגש על רווחיות ולא על מחזורי מכירות.

3. נסו להעביר ביצוע משימות שבוצעו ע"י ספקים חיצוניים על עובדים מהחברה.

4. התייעצו עם נציגים בבנק ובדקו מה ניתן לעשות עם תזרים המזומנים העסקי שלכם.

5. שפרו את תנאי התשלום לנותני השירותים והספקים החיצוניים.

6. התבוננו במתחרים ולמדו כיצד הם נוהגים בתקופות שפל.

7. עשו הכל כדי לקבל תשלום במזומן עבור השירות או המוצר אותו אתם מספקים.

8. שמרו על אופטימיות וזכרו שפתרונות יצירתיים יכולים לעלות דווקא ברגעי קושי.
סטארטאפים
על מה להקפיד בניסוח הודעה לעיתונות (מה שנקרא Press Release) ?


בניסוח הודעה לעיתונות (Press Release) כדאי להקפיד על הדברים הללו:

1. שפה פשוטה ומובנת מאד. בלי ז'רגון מקצועי

2. משפטים לא יותר מ-25 מילים

3. פסקאות לא יותר מ-8 שורות

4. ניסוח טוב הוא אם תדמיינו שאתם מספרים למישהו על שירות חדש (אבל תמיד הקפידו לסגור משפטים)

5. אפשר להוסיף תמונה להודעה לעיתונות

6. פרטים טכניים יצורפו בעמוד נפרד שכותרתו תהיה "מידע טכני" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מסמך טכני")

7. רקע על החברה ועל מוצרים אחרים שלה יצורף בעמוד נפרד שכותרתו "מידע רקע לעורכים" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מידע על החברה ומוצריה")

עסקים

שיווק
איך להגדיל את מחזור המכירות בעסק?


הנה מספר עצות להגדלת מחזור המכירות בעסק שלכם:

1. מידע על הלקוחות - אספו כמה שיותר מידע על הלקוחות שלכם (בהסכמתם בלבד). מידע לגבי כתובת, מייל, מספר טלפון ולעתים אף ימי הולדת ונישואין יסייעו לכם במערך השיווק ובהקמת מועדון לקוחות חוזרים.

2. מבצעים - אתרו את הזמנים החלשים במכירות (מבחינת שעות או תקופות בשנה) והציעו אז מבצעים אטרקטיביים המותאמים גם ספיציפית לאוכוסיות ייעודיות (קשישים, אמהות, רווקים וכו).

3. הטבות ללקוחות חוזרים - הציעו הטבות ללקוחות חוזרים. הדבר יגרוםלהם להיות נאמנים לכם יותר ולרצות לחזור שוב.

4. שווק מפה לאוזן - תגמלו לקוחות המביאים אליכם לקוחות נוספים. התגמול יכול להתבטא בצורת מוצר או קבלת שירות (לדוגמה קוסמטיקאית יכול לתגמל לקוחה שהביאה אליה לקוחה נוספת במוצר חינם או הנחה בטיפול).

5. בניית תוכנית שווק - בעסקים קטנים, כמו בגדולים חשוב לתכנן ולבנות תכנית שווקית המתבססת על ניתוח פעילות העסק בעבר והיעדים שהוא רוצה בהם להמשך.

6. למחזר הצלחות - אם פעילות שיווקית מסויימת הייתה מוצלחת במיוחד, כדאי לחזור עליה במועד הנכון כדי לשחזר את ההצלחה.

7. תחרות - דעו מי המתחרים שלכם, נסו ללמוד מה מוביל אותם להצלחה.

8. היו ממוקדים וברורים - מסרים רבים מבלבלים את הלקוח. היו קצרים וברורים במסר השיווקי שלכם.

9. בדיקה ומעקב - בדקו ונתחו את הפעילות השיווקית שלכם תוך כדי הפעילות ובסיומה. סמנו לעצמכם הצלחות וכישלנות והסיקו מסקנות להמשך.

10. שיתופי פעולה - שיתופי פעולה עם בתי עסק קרובים לכם יכולים להזניק את השירות או המוצר אותו אתם רוצים למכור. נסו זאת.
אינטרנט
מה האפשרויות לשימוש ב-Facebook למטרות העסק?


כמובן שישנן עוד אפשרויות רבות ויש גם ויכוח גדול אם זה נכון, אבל הנה כמה מהאפשרויות המיידיות והיתרונות שבצירוף העסק לפייסבוק:

1. להזמין לקוחות וקשרים עסקיים להצטרף, להיות חברים ולהיות ברשת של החברה.

2. ליצור פרופיל לחברה? - יש יתרונות (יצירת רשת, הודעות ללקוחות, הוספת מוצרי החברה בזירת המכירה של פייסבוק).

3. לקדם את הבלוג של העסק.

4. ליצור אפליקציית פייסבוק (פוטנציאל: מליוני מצטרפים לשירות כמעט בלי מאמץ, כסף, שיווק וקידום מכירות דרך האפליקציה, יצירת קשר חיובי לחברה).

5. להציג צדדים לא פורמליים של העסק, כמו הרקע של האנשים שמככבים בו, תחביביהם והצדדים הפחות מעונבים (מה שמסורתית מומלץ בכל דף "אודות החברה" בבניית אתר עסקי).
סטארטאפ
אילו דברים חשובים למשקיעים אצל מייסדי חברות סטארט אפ?



בכתבה שפורסמה בעיתון גלובוס באוגוסט 2013 מציין שלמה קרמר שבעה מרכיבים אותם ירצו משקיעים לראות אצל מייסדי חברות סטארט אפ:

1. תזמון נכון - רעיון, מעולה ככל שיהיה, חייב להגיע לשוק ולקהל יעד הבשל לקבלו. משקיעים ירצו לראות מייסדים בעלי חזון המסוגלים ליישב אותו עם הבנה של השוק, אחרת המימון יגמר להם לפני שהצרכן ירצה במוצר שלהם.

2. זיהוי בעיות ופתרונן - יזמים צריכים להבין את הבעיות של הלקוח ולדעת מה הדרך לפתרונן, בדומה לאנשי מכירות.

3. לסמוך על האינטואיציה - יזמים צריכים בראש ובראשונה ידע מעמיק על השוק שלהם, אך בנוסף צריך שיהיו להם אינסטינקטים מעולים, כלומר יכולת ואומץ לסמוך על תחושות הבטן שלהם בנוסף לניסיון ולהבנת המוצר.

4. תכנון לטווח קצר וטווח ארוך - יזמים צריכים לתת מענה כיצד יפותח המוצר שלהם, איך הוא ייתן פתרון ללקוח וישוחרר לשוק בדיוק בזמן, אך גם איך יתפתח אותו רעיון ואיך תבנה סביבו פלטפורמה.

5. איזון יכולות מתנגשות - למרות שאופיים של רוב היזמים מרדני והם אינם ששים להיות כפופים למרות, עליהם להבין שפעמים רבות הם אלה שצריכים להפוך לסמכותיים ולבנות אירגון בעל מבנה והירככיה. בחברות מסוימות הצוות המייסד בנוי משותף מורד ושותף אחר המספק את המבניות הדרושה לארגון, אך גם שם יש להגיע לאיזון בין המאפיינים השונים עם מינימום קונפליקטים.

6. בחירת יועצים המוכנים לקחת חלק בסיכון - יועצים הקרובים לחברה ויכולים לראות את פוטנציאל ההצלחה שלה בעתיד יתנו ערך גבוה יותר עבור יזמים, מאשר אלה שרק יחוו את דעתם לגביה.

7. לדעת מה רוצים - כך כותב שלמה קרמר ".. כאשר המייסדים מפתחים את המומחיות שלהם, הם צריכים להבין מה לעשות עם היכולות שלהם ועדיף שזה יהיה משהו שהם מאוד נהנים לעשות. ההנאה היא מרכיב הכרחי ברוב חברות הסטראט - אפ המצליחות. יזמים צריכים להיות פורצי דרך כדי לשרוד בשווקים שלהם, אבל רעיונות מצוינים לא מספיקים. כשזה מגיע לגיוס משקיעים, מייסדים צריכים להוכיח שיש להם את כל התכונות הנדרשות להצלחה לטווח ארוך".
השקעות
מתי לא לעשות השקעה?


הנה 8 כללים שיש לקחת בחשבון לפני החלטה על השקעה, כפי שניסח אותם הרב מנדל שפרן ופורסמו בעיתון "קהילה":

1. אם אמרו לך "אל תגיד לאף אחד" או "שה סוד" - ברח מהעסקה.

2. ההשקעות המופיעות בעיתונים בפיתויי פרסומות או מודעות קטנות הן חשודות.

3. אף פעם אל תשקיע אצל אברך בשנות ה-20 לחייו.

4. לעולם תברח ממטאור פתאומי שמתחיל לתת סכומים גדולים לצדקה או נוסע במכוניות יוקרתיות.

5. אין השקעה בלי מסמכים. אין תורה שבעל פה בעסקים.

6. אל תחתום על עסקה בלי עורך דין אמין מטעמך שמתמחה בנושא.

7. לעולם אל תחתום מיד, אפילו "העסקה תברח". לפחות הכסף יישאר אצלך.

8. אל תעשה עסקה שאשתך שוללת אותה.


אשת עסקים
מהם 5 היסודות כדי שהעסק שלך יהיה רווחי?


אלו חמשת יסודות התמחור:

1. שורת המחיר הסופי ללקוח, נקבעת ומתבססת על מרכיבי עלות ישירה למוצר /שירות המסוים ובנוסף על חלק יחסי ממרכיבי הוצאות של ניהול העסק.

2. לכל מוצר/שירות יש קבוצות קהלים/לקוחות מגוונים - קהל יעד, ולכל קבוצה כזו יוצע המוצר/שירות במחיר אחר, בהתאם לתחשיב ההוצאות והרווח הרצוי.

3. מצב השוק, מתחרים ואפילו סוג מסויים של לקוחות - לא (!) קובעים את המחירים למוצרים והשירותים בעסק שלך.

4. חשיפת מוצר/שירות לשיווק מתבצעת רק לאחר בדיקות צרכים, רמת ביקוש, סיכונים/סיכונים של בעל העסק. אין מקום לספונטניות ותחושות בטן כשמדובר בפיתוח עסקי ותמחור.

5. ככל שהניהול של תזרים ההוצאות וההכנסות, המלאי, הרכש והשיווק מוקפדים יותר כך התמחור (שורת המחיר הסופי) מדויק ונכון יותר.
איזה יזם להיות? איך להצליח בעסקים?



כדי להיות יזם מוצלח הקפידו על הדברים הבאים:

1. התמקדו במה שאתם אוהבים.

2. התרכזו בנושא אחד. אל תתפזרו.

3. הביטו כל הזמן סביבכם והמשיכו להיות סקרנים - ראיתם בעיה? חשבו על פתרונות אפשריים.

4. התייעצו. הרבה. עם הרבה אנשים. אל תהיו מוטרפים על סודיות. אם המיזם שלכם עומד כולו על רעיון - הוא לא משהו.

5. לא הכל אתם חייב לפתח. הרוב כבר קיים ובקוד פתוח. נצלו זאת.

6. מתכנתים בהודו ואוקראינה ממתינים לכסף שלכם. הם זולים ורבים מהם מעולים. בדקו זאת.

7. אל תקשיבו למפקפקים.

8. החזיקו תמיד פנקס או מחברת בהישג יד ורשמו בהם רעיונות, שברי מחשבות, בעיות למחשבה ועוד.

9. למדו נושאים חדשים כל הזמן.

10 מילה שאתם לא מבינים? חפשו את התרגום והמשמעות שלהם ונסו להבין את ההקשר והתחום שבהם היא חשובה.

11. החליפו חברים שמדכאים אתכם ומוציאים לכם באופן קבוע את הרוח מהמפרשים. קחו במקומם מעודדות (ג'ף פולבר).

12. טפחו קשרים עם אנשים מוסריים. היו מוסרי.

13. קראו והתעניינו בעיתונות מקצועית וכללית (פחות חדשות צהובות ורכילות - יותר ידע ומידע) ומגזינים ואתרי תוכן.

14. שלחו לחממכם על פני המים. עזרו לאנשים והדברים יחזרו אליכם בעתיד.

15. יותר מזה: חפשו איפה ולמי תוכלו לעזור.

16. חפשו, זהו ונצלו הזדמנויות - אל תהיו כבדים!

17. זה בסדר להיכשל. ככה לומדים. למדו תמיד מהכישלונות שלכם.

18. אם אתם מקימים עסק קטן מהבית, בססו אותו על "הזנב הארוך". כך תוכלו ליצור פרנסה קבועה והשתדלו לבנות אותה כך שתוכלו לנהל אותה מכל מקום.

19. השתדלו למצוא ולטפח תחביבים נוספים, שיעשירו אתכם ויאפשרו לכם "לנקות את הראש" מהעבודה. ולא - זה לא בזבוז זמן!
התאמת העבודה למשבר הכלכלי - איך לחסוך בעסק?
נאלצים לקצץ בהוצאות?

הנה כמה טיפים להקטנת הגרעון או שיטות להקטנת ההוצאות במשרד או בחברה. על מה להקפיד כדי לחסוך בחברה או בעסק:

1. עבודה מהבית, פעמיים שלוש בשבוע - לעובדים שלא חייבים לעבוד מהמשרד.

2. הוזלה ברכש, השוואת מחירים.

3. הדפסה על שני צידי הדף.

4. שימוש בשאריות נייר כניירות טיוטה.

5. הקפדה על כיבוי אור ומזגן ביציאה מהמשרד.

6. מעבר לשימוש בנורות חסכוניות.

7. סיוע לעובדים לנסוע בנסיעות משותפות (או אתרי שיתוף נסיעות כמו "נסענו").

8. מתנות חסכוניות ושימושיות לחגים.

9. עידוד העובדים לחילופי שירותים ביניהם (בנק זמן).

10. בחנו מחדש את עסקת הליסינג של החברה ונסו לשפר אותה, ברוח המשבר הכלכלי, תוך שקילת האפשרות לרכישה של המכוניות ישירות מיבואן, שכיום גם מציעים תחזוקה.
איך מתגברים על פחד קהל לפני הרצאה או פרזנטציה?


עומדים להרצות ויש לכם פחד קהל?

כדי להתגבר על פחד מקהל כדאי לעשות את הדברים הבאים:

1. ראשית, כדאי להכין את החומר מראש ולרשום אותו

2. להכין את זמן ההרצאה ולקבוע על פיו ועל פי כמות החומר את קצב ההרצאה (מהירה, בינונית, מרווחת..)

3. לקבוע חלוקת זמן מדויקת: כמה זמן יוקדש לכל סעיף בהרצאה

4. להתמקד במסרים מדוייקים ובמידת האפשר גם קצרים, כשעל סמך המסרים הללו תבנו את ההרצאה.

5. לכל מסר כדאי להצמיד דוגמאות פשוטות וקלות להמחשה

6. כדאי לעשות חזרות (לצלם, להקליט או לפחות לתרגל מול המראה) וכך תוכלו לקלוט ולראות דברים שהכרחי לתקן ולא תוכלו לדעת אחרת.

7. במידה שאינכם מנוסים מאד, כדאי לתרגל את ההרצאה קודם כל לפני אנשים שאתם בטוחים בקירבם וסומכים עליהם ולקבל משוב וביקורת בונה ולתקן את עצמכם ואת תכנון הזמן והעניין שאתם יוצרים.

8. באשר לחרדה: נסו לשאול את עצמכם מה כל כך מפחיד אתכם בהרצאה הזו: האם החשש הוא מהבוס, מהקולגות או ממישהו שיראה שאינכם מספיק טובים ואז לשכנע את עצמכם שאתם מספיק טובים ואף הטובים ביותר למשימה.
מה עושים במקרה של בום תקשורתי שלילי לחברה מסחרית? איך לנהל את המשבר העסקי הזה?



במקרה של משבר עסקי שיש לנהל, חשוב להגיב במהירות וביעילות. הקפידו על הפעולות הבאות:

1. אם אתם יודע שהולכים לפרסם עליכם משהו כזה, הכינו מראש ומסרו לתקשורת תגובה חריפה ומדויקת, שתסביר את עמדתכם. התוצאה תהיה שתשדרו מקצועיות וטיפול נאות במצב וכך תמזערו את הנזקים העתידים לבוא.

2. קחו אחריות ויוזמה ובצורה מסודרת ובלי "חוכמות" תנו את מירב המידע ללקוחותיכם.

3. אם מומחים קבעו דברים נגד המוצרים או השירותים שלכם, קחו מומחים מקבילים, ברמה דומה של מקצוענות, שיציגו את הטענות שלכם ויסתרו את שלהם. הטילו ספק בתוצאות שלא מסתדרות עם מחקרים ותוצאות בדיקות שבידיכם.

4. הציפו את תגובותיכם בכל כלי תקשורת אפשרי, כמו גם באתר האינטרנט שלכם, ברשתות החברתיות וכדומה.

5. בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות, עלול להיווצר סחף של תגובות וטוקבקים קשים כנגדכם. כדאי למנות אנשים שידבררו אתכם שם במקצועיות. במקרה הקשה, יש לחסום את דף הפייסבוק שלכם לתגובות מתלהמות, אך במקרה שהוא בשליטה, כדאי לפתח דיאלוג עם הטוענים כנגדכם ולהציג את הממצאים והמידע שבידיכם.
על מה להקפיד כשמציגים מצגת עסקית או אחרת?


בזמן הצגת המצגת להקפיד:

- להתחיל ברגע של הומור קליל ושובר קרח (בדיחה בנושא, מקרה משעשע או אפילו משהו שיתאר את הלחץ או ההתרגשות שלכם).

- להירגע (דמיינו את האנשים בתחתונים וגרביים וחייכו לעצמכם ברוגע, הרפו את המצח המכווץ).

- הציגו את עצמכם ואת הרקע המקצועי שלכם (זה שמעניק לכם "סמכות" להציג את הנושא).

- אימרו להם מה אתם חולמים ליצור. תנו להם חזון ואל תנסו למזערו.

- ספרו להם סיפור! אל תהיו יבשים.

- לפתוח את המצגת בסיכום מצומצם ומטרות המצגת ורק אז להתחיל בפרזנטציה עצמה.

- לא לקרוא מהשקף.

- לחלק את השקפים לנושאים שונים כך שלכל שקף יוקדשו בין 2 ל-7 דקות (יכולת הריכוז הממוצעת של בני-אדם).

- להיות מודעים לשפת הגוף (ראו סטיפ בנושא).

- להקפיד על ניסוחים אסרטיביים וממוקדים: "אני ממליץ על.." (במקום "אני מקווה ש.."). או "אני בטוח שתסכימו איתי ש.." (במקום "אני חושב שתסכימו איתי ש..").

- נשאלתם שאלה ואתם מתכוונים לענות עליה? חזרו עליה למען אלה שלא שמעו.

- לא להתמקד רק במנהל הבכיר או באדם החשוב באולם, אלא להביט בכולם (אפשר לבחור 2-3 פרצופים ידידותיים, בקצוות האולם ובאמצע, ולדבר אליהם: נראה כקשר עין עם כל הקהל ועדיין קבלה של מבטים מעודדים בלבד).

- לא לעבור את ה-45 דקות.
איך לנהל משא ומתן עיסקי או אחר?



לניהול מו"מ עסקי נכון הקפידו על הכללים הבאים:

דרשו יותר ממה שאתם רוצים - אולי תקבלו זאת ואם לא - הצד השני יעריך יותר את מה שיקבל במחיר שלבסוף תסכים לו.

להצעה הראשונה - אל תסכימו (כי השני יחשוב שהוא מפסיד).

אל תעלו מיד בהתחלה את כל הנושאים - שמרו חלק להמשך המו"מ ולסיומו.

נושאים קשים לפתרון שמרו לסוף - בשלב האחרון סוגרים את מרבית הבעיות בקלות גדולה יותר ועם נכונות גדולה יותר לוויתורים.

אם המו"מ נתקע - שקול המשך שלו במקום אחר (לעיתים קרובות זה ישפר את הענין).

אל תהיו נלהב - שמורו על ארשת אדישה מעט.

אם אתה נאלצים ללחוץ - עשו זאת על ידי העברת האחריות להחלטה כואבת מצדכם להנהלה, אם הצד שני רוצה לסגור עסקה מיידית ייתכן והוא יתפשר כדי לא לדחות את הסיכום.

הפעלת לחץ הוגן ניתן לעשות על ידי המשפט "אני חייב שתשפר את הצעתך כדי שנוכל להתקדם."
מחשב טבלט מצויין במחיר טוב - איזה מחשב טבלט כדאי לבחור?



העיתון כלכליסט בחן וממליץ על מחשב הלוח של HP מדגם Pavilion TX250EJ - חיי סוללה ארוכים (3 שעות במצב עתיר חלונות ויישומים), מסך מצויין בגודל 12.1 אינץ' (שמגרעתו היחידה היא שלא ניתן לעבוד איתו בשמש), רזולוציה של 800*1280 שיכול להסתובב על ציר והוא מסך מגע מצויין, שניתן לעשות בו הכל באצבעות או בעט הסטיילוס. עם זכרון של 3GB RAM, כונן קשיח של 250GB, כונן DVD, סוללת 8 תאים, קורא כרטיסי זכרון, מצלמת אינטרנט וקורא טביעת אצבע - הוא מומלץ. כל זה בכ-5450 ש"ח. משקלו גדול מדי למי שמרבה בתנועה - 2.3 ק"ג.
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?


במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:

1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).

2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).

3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).

4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).


איך להחזיק עסק משפחתי בימים קשים?



בזמנים קשים כדאי להקפיד על הדברים הבאים בניהול עסק משפחתי:

1. הענקת סמכות החלטה לאדם אחד

2. הקמת צוות הבראה שיהיה אחראי על קבלת החלטות בשוטף

3. יש לנסות לא ליצור אפליה בין מנהלים שכירים לבני משפחה

4. להקפיד כך שמי שאמור לקבל החלטות יעשה זאת ללא התייעצויות עם אנשים שאין להם סמכות בנושא (כמו בני משפחה אחרים)

5. במידה ודרוש שינוי ארגוני הוא ייעשה ע"י מייסד הארגון

6. במידה ויש לצמצם את מספר העובדים בחברה, יש לבחור לבחור את האנשים לפי מידת תרומתם

7. במידה ויש לפטר בני משפחה חשוב לעשות את הדבר בשקיפות וברגישות
על מה חשוב להקפיד בניהול העסק שלי?



בסס את היתרון העסקי שלך על הדברים הבאים:

1. למידה מוקדמת של השטח וקהל היעד.

2. ניצול חולשות המתחרים.

3. שכנוע שבידיך מוצרים שאין במקום אחר.

4. יצירתיות וחדשנות.

5. שירות ויחס חם בצירוף מחירים טובים ללקוח (ובמיוחד נסה ליצור יתרון יחסי במחירי מוצרים שנמכרים גם אצל המתחרים).

6. לימוד מניסיון של אחרים וככל האפשר פחות על טעויות משלך.

7. מתן תגובה ליתרונות המתחרים

8. הוצאות תקורה קטנות ככל האפשר.

9. לא לחשוש מתחרות אלא לנצל אותה לשיפור מתמיד ולתיקון של חסרונות העסק שלך.
איזו רשת החברתית כדאי לבחור לשימושים שיווקיים ועסקיים?



בחירת הרשת הנכונה היא מלאכה לא פשוטה, שכן לכל רשת חברתית היתרונות והחסרונות שלה. כמובן שהכי מומלץ הוא להירשם לכולן ולהשקיע את הזמן, המשאבים והמאמצים בהן. אך בבחירה יש לשים לב ליתרונות של כל אחת, נכון להיום:

1. Facebook - בשביל החבר'ה באשר הם וכיום לכל מי שמשווק משהו. הרשת המתפתחת והמדוברת ביותר. מחזיקה בפלטפורמת האפליקציות המנצחת (עם איום גדול מכיוון גוגל עם יוזמת ה-Open Social שלה)

2. Linkedin - רשת מעולה וצומחת לקשרים עסקיים, איתור מוחות, התייעצות עם מומחים מובילים.

3. Myspace - בית קברות עצום שהיה פעם מוקד שיווק לצעירים, איתור טרנדים, חזק בשוק המוסיקה והאתר הגדול בעולם.

4. Smallworld - הרשת הנחשקת של העשירים והמצליחים. אקסקלוסיבית ומפולחת היטב. במיוחד למי שקהל היעד שלו הוא חוג הסילון.

5. דה מרקר קפה - רשת חברתית עסקית ישראלית עם דגש על אינטראקציה חברתית והיכרויות. כרגע צונמי הפייסבוק די הטביע גם אותה.
איזה נטבוק עיסקי מומלץ לקנות?



העיתון כלכליסט בחן והמליץ מאד על הנטבוק העיסקי של Asus N10J - חיי סוללה ארוכים (5 שעות במצב חסכון אנרגיה ו-3 במצב עתיר חלונות ויישומים), מסך מצויין בגודל 10.2 אינץ' ורזולוציה של 600*1024, זכרון 2GB RAM, כונן קשיח של 250GB ומנגנוני אבטחה ביומטרית וזיהוי פנים. כל זה בכ-4100 ש"ח. יש גם דגם מקביל לסטודנטים שנקרא N10E. אנו נוסיף שלדגמים אלו יש עוד יתרון: ב-Asus הוסיפו להם מעין מערכת הפעלה מהירה, Express Gate, שבבחירת המשתמש היא עולה תוך 8 שניות מהדלקה, במקום Windows XP שמותקנת גם היא על המחשב, ומאפשרת להיכנס במהירות לאינטרנט, תוך חסכון בזמן סוללה וכמובן - בזמן עליית המערכת.
איך לסגור עסק במס הכנסה ומע"מ?
על מה להקפיד כדי לארגן כנס מוצלח?
האם כדאי לי לפתוח חנות וירטואלית?
מה בודקים לפני פתיחת עסק?
איך לעצב כרטיס ביקור?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.