» «
רזולוציה
מהי הרזולוציה או גודל הפריים?



ככל שרזולוציית הפריים גבוהה יותר, כך ניתן יהיה לשים לב לפרטים בתמונה טוב יותר. גודל התמונה נקבע דרך ההגדרות במצלמה שלך. לגודל הפריים מקובל להתייחס על פי המונח "פיקסל" וכמות הפיקבלים בתמונה מחושבת על ידי נוסחת השטח של הפריים-אורך כפול רוחב.

SD- Standard Definition
טלוויזיה באבחנה רגילה, עושה שימוש ברזולוציה סטנדרטית, לא גבוהה במיוחד (כמו HDTV).
PAL- 720X576
NTSC- 720X480

HD- High Definition
טלוויזיה באבחנה גבוהה, רזולוציית השידור גבוהה עד פי 4 משיטות השידור שהיו מקובלות עד להגעתה.
HDTV- 720X1280
FULL HD- 1080X1920

ישנן רזולוציות גבוהות יותר, שבהם משתמשים לרוב לצילומי סרטים ופרסומות (2K-8K).
HD
איך להמיר סרט מהפרמייר לקובץ Quicktime דרך תוכנת Final Cut Pro?



כך ממירים סרט מהפרמייר לקובץ Quicktime דרך תוכנת Final Cut Pro:

1. פתח את הפרויקט בפיינל קאט (חשוב: האיכות הטובה תבוא לידי ביטוי רק אם הפרוייקט מכיל את הקבצים שיצאו מהמצלמה, לא קבצים שדחסתם בעבר).

2. סמן על הTimeline את סימני הIn-Out (לחצו i איפה שהסרט מתחיל וo איפה שהסרט נגמר).

3. לחץ File>Export>Quicktime Movie... (או: Cmd+E) *תמונה מצורפת #1

4. בחר תחת Settings ב-Apple ProRes 422 (HQ) 1920x1080, ובחרו בFrame Rate בהתאם לסרט שלכם (אם החומרים המקוריים צולמו ב-24p בחרו בהגדרה שמסתיימת ב-24p 48 kHz). *תמונה מצורפת #2

5. לחץ Save, ובסיום הייצוא בדוק שהסרט יצא כמו שצריך.
טלפון
איך לשנות צליל כך שיישמע כאילו מדברים בטלפון בתוכנת Premiere?


יש שתי שיטות פשוטות ליצירת סאונד של דיבור דרך טלפון בתוכנת פרמייר:

#עם LowPass
לחיקוי הכי פשוט של צליל דיבור בטלפון, השתמשו באפקט שנקרא LowPass על הקטע הקולי.

אחרי ששמתם אותו, שחקו בפרמטר Cutoff עם הסליידר, עד שתגיעו לצליל שידמה דיבור טלפוני שאתם אוהבים ומרגיש דומה לסוג הטלפון שהדמות מדברת בו.


#עם EQ
אופציה אחרת של סאונד דיבור בטלפון בפרמייר היא לשים אפקט EQ על הקטע. באפקט להיכנס ל-Edit ולהוריד באסים עד שמתקבל סאונד של דיבור דרך טלפון בפרמייר. לטלפון ביתי אפשר גם קצת להוריד את הגבוהים ביותר ולמכשירים ישנים להוריד שם עוד יותר.
AVID
איך לעבוד עם כרטיסי זיכרון avid P2?



זהו השלב השלב השני- Consolidate:

1. נכנסים ל-Bin שבו נמצאים כל חומרי הוידאו מכרטיס ה-P2 ומסמנים אותם.

2. נבצע את פעולת ה-Consolidate בשתי דרכים אפשריות:

א. א. File
ב. Import P2
ג. Media
(הייבוא ייעשה אל הכוננים על פי הגדרות ה-Media Ctreation)

ב. א. סמן את הקליפים הרצויים
ב. Clip
ג. Consolidate/Transcode
ד. כדי לפצל את ייבוא האודיו והוידאו בטל את הפונקציה:
Video and audio on same drive
ה. בחר את המיקומים הרלוונטיים
ו. ודא שהפונקציה: Relink Master clips to media on the target drive

זה הרגע שבו המחשב יבצע Consolidate.

הערה חשובה: ודא שניתקת את חומרי הוידאו המקוריים (איפה שממוקמת תיקיית ה-Contents המקורית) על מנת שלא יווצרו התנגשויות שיבלבלו את התוכנה (רצוי ב-Safe Mode).

עריכת וידאו

Premiere
מה עושים כשיש הבהובים בפרמייר CC?



הנה הסבר להגדרות שאמורות לפתור את הבעיה:

https://youtu.be/SOwRy8QdJxw


לא עוזר?
נסו לשדרג לגירסה 2015 של פרמייר CC.


לא עוזר?
נסו את הפתרונות הבאים:

לנסות Fast Color Corrector במקום תיקוני צבע אחרים, כמו Shadow/Highlight ו-Three-Way Color Corrector.

לא עזר? - נסו צירופי תיקוני צבעים אחרים, כמו Curves.

לייצא עם Mercury Playback Engine מוגדר כ-"Software Only" ב-Project Settings.

לנסות למחוק את ה-preferences.

לשנות את ה-renderer grom Open CL ל-CUDA


נסו גם את אלה:

Premiere Pro go to File > Project settings > General, change the Video Renderer to Mercury Playback Engine software only. Click OK and select Delete PReviews. Then delete media cache files and rendered previews (C:\Users\YOURUSERNAME\AppData\Roaming\Adobe\Common).
פרמייר
מה יכול לגרום לקפיצות קטנות בסרט שעורכים בתוכנת פרמייר?



אם אתם עורכים סרט ומרגישים שיש לכם קפיצות קטנות כל פעם, הסיבה נעוצה ככל הנראה במספר פריימים שגוי לשניה. לכן אנו ממליצים לפני כל עריכה של סרט חדש, לבדוק את החומרים שצולמו ולראות בכמה FPS הם צולמו (כמה פריימים לשניה). לפי זה יש להגדיר את הפרויקט החדש.

בתוכנות מתקדמות כמו Final Cut הזיהוי של ה-fps הוא אוטומטי, אבל בפרמייר, לפחות בגירסאות הנוכחיות, אנו נדרשים לבדוק ולפתוח פרויקט נכון.

אם תרצו לתקן את הסרט הערוך ל-fps הנכון, היכנסו לטיפ המצורף.
Final Cut
מה עושים אם יש הרבה ערוצי אודיו והסאונד לא יציב ועושה בעיות?


יש כמה רמות לפיתרון. נסו לבצע כל שלב ולעבור לשלב הבא, אם הפתרון הקודם לא הספיק. הנה הפתרונות האפשריים:


פתרון פשוט - פתחו את קבצי הרינדור של הפרוייקט (Tools Render manager) ומחקו את קבצי הרינדור של האודיו.

פתרון מתקדם - רנדרו את האודיו בפקודת מיקס-דאון (SequnceRender onlyMixdown).

פתרון בהגדרות - הגדירו בהגדרות התוכנה את מספר ערוצי האודיו שהתוכנה מאפשרת בזמן אמת (final cut pro User Preferences ושם לבחור Real-time audio mixing = 8-16.
הגדירו גם את ה-Audio playback quality וקבעו אותה על HIGH.
AVID
כלי ה-Toggle Source/Record בתוכנת ה-Avid - איך משתמשים בו?



Toggle = החלפה בין שני מצבים

השימוש בכלי זה ייעשה במצבים בהם נרצה להגיע אל מקור השוט הקיים ב-Time Line שלנו כרגע ולצפות בשאר חומרי הגלם. נבחר את השוט הרלוונטי על גבי ה-Time Line ונבחר בתחתית המסך באייקון ה- Toggle Source/Record. יפתח לנו סיקוונס חדש (רק לתצוגה,הוא אינו פעיל) המכיל את כל שאר החומר ששלפנו החוצה מסביב לאותו השוט, כאשר נקודות הכניסה והיציאה של השוט עצמו יסומנו ב-In ו-Out.

איך נדע שהלחצן פעיל?

כל עוד לחצן ה- Toggle Source/Record פעיל, הוא יסומן בירוק זרחני.

איך נוכל להוסיף לחצן זה למקשי המקלדת?

1. Tools

2. Command Palette

3. Other

4. Toggle Source/Record in Time Line

ובמקביל:

1.Settings

2.Keyboard

נגרור אותו אל ה-Keyboard, למקום הרצוי.


PPT
אפשר לקבל הדרכה להמרת מצגת פאואר פוינט לדי וי די?


יש כמה שלבים להמרה כזו:

1. המרה של שיקופיות המצגת לתמונות סטילס - שמרו ב-Powerpoint את המצגת כקבצים גרפיים, על ידי תפריט "קובץ", הפקודה "שמירה בשם", ובחירה ב"סוג קובץ" - JPEG. כך תקבלו תיקיה ששמה זהה למצגת ובה יימצאו קבצי Jpeg - אחד לכל שיקופית של המצגת.

2. עריכה של התמונות לסרט וידאו - שילוב קבצי ה-Jpeg לסרט וידאו, באמצעות תוכנת עריכת וידאו, כמו Premiere או Windows Movie Maker, שמגיעה כחלק מ- Windows (ראה בתגית "Windows Movie Maker"). תוכנות עריכת וידאו כאלה מאפשרות יצירה של סרט שכולל או עשוי מתמונות סטילס וכך תוכל ליצור סרט שנראה כמו המצגת.

3. צריבה של סרטון המצגת ל-DVD - מפרמייר תוכל לצרוב את הסרט ישירות ל-DVD. מ-Windows Movie Maker תוכל לשמור רק סרטון בפורמט WMV ואז להמירו בתוכנת Super (ראה בתוכנות חינם, המרות) לפורמט כמו AV, שניתן לצרוב ל-DVD בכל תוכנת צריבה.



אם כן, זה אפשרי לערוך מצגת ל-DVD באופן עצמאי וחסכוני, אבל יש לזכור שניתן כך להמיר רק את השיקופיות, ללא האנימציה הפנימית שלהן. גם סאונדים, מוסיקה ואודיו לא יומרו כאן ויהיה עליכם להוסיפם בוידאו שתערכו.
מהו המיפרט המומלץ למחשב חסכוני לעריכת וידיאו?



המיפרט המינימלי למחשב לעריכת וידאו לבית עם תוכנות כמו Premiere (בגירסה שאינה CS5 ומעלה, לה צריך מיפרט מקצועי יותר - ראו בתגית "מיפרטי מחשב") יהיה:


מחשב - Core 2 Quad Q8200, 1333MHz, s775, 4MB

לוח אם - GIGABYTE 73PVM-S2H s775 1333Mhz, nForce 630i, DDRII 800, GF7100, PCI-E, HDMI

2 זכרונות של 2GB סה"כ 4 גיגבייט - DDR II 800Mhz 2GB OCZ Vista Upgrade Edition XTC

כרטיס מסך - PNY Quadro FX 570 256MB GDDR2, DX10, 2xDVI, PCI-E

כונן קשיח - 500GBאו יותר, 7200RPM, 32MB, SATA II

צורב - LG DVD±RW GH22NS x22 Black SATA

מאוורר - Arctic Cooling Alpine 7 Pro (s775)

מארז - CoolerMaster Elite 334 Black (No PSU)

ספק כוח - Thermaltake TR2 Power W0070 430W Silent (24pin)

כרטיס Firewire - לא ממש חשוב איזה. הרוב מספקים את הסחורה.




מצורפים קישורים - מערכות עריכת וידאו מומלצות בטווחי מחיר שונים.
מהם הכלים של לוח הכלים בפרמייר?



לוח הכלים של תוכנת Premiere הוא מאד מסודר ומסייע. לכל כלי יש משהו שהוא מתמחה בו והיכרות עם הכלים הללו תסייע לכם להגיע לשליטה מצוינת בעריכת הסרטים שלכם. הנה הסבר של כל הכלים של פרמייר:


#חץ (Selection Tool) - מקש V
משמש לבחירה של פריטים.


#בחירת כל הערוץ (Track Selection Tool) - מקש A (או Shift+A)
משמש לבחירה של כל השוטים שמימין לקליפ שעליו לחצת (עד הסוף). לחיצה על Shift תבחר בכל הערוצים.


#ריפל, העברת קצה (Ripple Edit Tool) - מקש B
משמש לשינוי נקודת הסיום או ההתחלה, אך שימו לב שהוא יוצר פער אל מול השוט הסמוך, אם קיצרתם.


#עריכה מתגלגלת (Rolling Edit Tool) - מקש N
הזזת הקאט בין שני שוטים, מבלי לשנות את אורכם הכולל.


#מתיחה (Rate Stretch Tool) - מקש R
מקצר או מאריך שוט, תוך שהוא מאט או מחיש את המהירות (אם מאריכים אז הוא מקבל סלואו מושן וספיד מושן - כשמקצרים אותו).


#סכין גילוח (Razor Tool) - מקש C
משמש לחיתוך שוטים. לחיצה על Shift תחתוך בכל הערוצים.


#סליפ, מחליק (Slip Tool) - מקש Y
משמש לשינוי של מה שהשוט מציג מתוך החומר המקורי, מבלי לגעת בו מבחינת אורך או המיקום על הטיימליין.


#סלייד, מזיז (Slide Tool) - מקש U
משמש להזזת קליפ על הטיימליין, כשהוא סוגר פערים של בלאק, אם נוצרים כאלו.


#עט (Pen Tool) - מקש P
משמש להכנסת נקודות שליטה (key frames) באפקטים ופרמטרים שונים, כמו נראות התמונה, עוצמת קול ועוד.


#יד (Hand Tool) - מקש H
משמש להזזה של מה שרואים מהסרט בטיימליין (תחליף לגלילה אופקית).


#זום (Zoom Tool) - מקש Z
משמש לזום אין ואאוט בטיימליין




מצורף מדריך וידאו מקיף לכלי העבודה של תוכנת עריכת הווידאו פרמייר:

https://youtu.be/tBZNkXbUmpQ


ומדריך בעברית:

https://youtu.be/nHrVQqebXrI
על מה להקפיד בעריכת וידאו?



הנה 11 טיפים לעריכת וידיאו מוצלחת:

1. תמיד פעולות בסרט יימשכו פחות זמן משהן ימשכו במציאות.

2. קצב יוצרים בסרט על ידי חיתוכים מהירים, בעוד שאוירה רגועה משיגים על ידי קטעים ארוכים יותר.

3. תנו יותר זמן לשוט עם אובייקט שנמצא בתנועה, כיוון שיש שם יותר מידע שעל הצופה לעבד.

4. כשאתם מראים קלוז-אפ עם מידע מועט, מספיק להראות 4 שניות, לעומת דמות רגילה שאותה תראו במשך 6 שניות.

5. הימנעו מ-JumpCut, כלומר מקפיצת זמן בחיתוך, שבה הצופה לא רואה מה היה בין הזמנים. ניתן למלא את הקפיצה בקטע מצולם אחר (Cutaway) של זוית אחרת, חפץ מהמקום, נוף, צילומי חוץ וכדומה.

6. במקרה כזה, של קפיצת זמן, אפשר גם לעשות מעבר מסוג Dissolve.

7. כשקטע אינו מעניין מספיק, חתכו אותו בלי רחמים, גם אם השקעתם בצילום שלו את הנשמה.

8. בעת שעל המסך נעשית פעולה מסוימת, מצפים הצופים לראות את תוצאותיה. הדמות ירתה? -מישהו אמור להיפגע, ליפול וכו'.

9. את המוסיקה לא מומלץ להוסיף לפני הסידור הראשוני של הקטעים הערוכים (שמכונה "Rough-cut").

10. כדי ליצור קצב בסרט הערוך כדאי לחתוך את ה"קאטים", לפי המקצב המוסיקלי.

11. נהגו בזהירות עם אפקטים ובמיוחד בשילוב מעברים (Transitions) על הקאטים. לא להגזים ולשלב בטעם טוב.
איך לעשות תיקוני צבעים למתחילים בתוכנת פרמייר פרו?


תיקוני צבעים בפרמייר נעשה ב-Lumetry color שבתפריט Windows.


#תיקוני צבע בסיסיים
יש בפרמייר כמה סליידרים חשובים ומעולים לשליטה על:

Temperature - לשינוי החום של הסצינה מהכחול הקר ועד לאדום נחי והאופטימי (קרירה, חמה וכו').

Tint - מוסיף גוון לסרט, כדי לתקן גווני מצלמה או לרכך, לתת אופי לסצינה וכדומה.

Exposure - חשיפה. תוכלו לתת יותר או פחות, אבל היזהרו מפחות כי תת-חשיפה עלולה לתת תוצאות בעייתיות.

Contrast - הניגודיות של התמונה. נסו להגיע לתמונה שנראית הכי ראליסטית שאפשר.

Highlight - מעולה לתקן אזורים התמונה שסובלים מחשיפת יתר. היתרון בו שהוא לא יקלקל אזורים אחרים.

Shadows - הוא ההפוך. מתקן אזורים כהים שבהם השחור נשתלט ולא רואים פרטים.

White - משפר את החלקים הבהירים בתמונה.

Black - מכהה את האזורים הכהים. הבהרת הכהים, אגב, יכולה להכניס קצת ערפיליות לתמונה. יכול לעבוד יפה בסצנות מסיימות.

Saturation - משנה את הרוויה של התמונה מבחינת צבעים. כל צבע הולך לקצוות או דוהה. בקיצור, כמה התמונה עשירה בצבע או חסכונית ומינימליסטית.


#לוטים
בחלונית Creative תמצאו מעין פילטרים שנקראים לוטים (LUTs). לוטים אפשר להוריד גם באינטרנט ואפילו לקנות לוטים סופר מקצועיים וקולנועיים. חפשו ולמדו עליהם בגוגל.

Faded film לא ממש מצליח אבל מנסה לתת אופי של סרט פילם לווידאו.

מתחת מצטרף ל-Saturation, שמחזק צבעים אבל תוך כדי גם משזף בני אדם יותר מדי, אפקט שנקרא Vibrance ומחזק את הצבעים, חוץ מאשר את גווני הגוף. מעולה.


רוצים מתקדם יותר - ראו עוד טיפים לתיקוני צבע בפרמייר בתגית "תיקוני צבעים, בהירות, ניגודיות, פרמייר".


הנה סרטון עם חלק ראשון של תיקוני הצבעים בפרמייר למתחילים:

https://youtu.be/clgVDUzuOxk


כך יוצרים פריסט של פלטת צבעים שיצרתם ואהבתם:

https://youtu.be/A1K_Jm3d5Uw
איך להכניס סרטון לתוך עיגול או לב וכדומה בתוכנת Premiere?


בהמשך לשאלה ששאלה תלמידה במגמת קולנוע בתלמה ילין, הנה מדריך פשוט:

1. יש לכם שוט בטראק 1 של הפרמייר. הוא יופיע על רקע שחור (אם תרצו תוכלו אח"כ להוסיף מעליו סרטון רקע, בטראק 2).

2. גררו אל הסרטון שבטראק 1 את אפקט Track Matte Key.

3. באפקט קונטרולס של האפקט הזה, בחרו את צורת העיגול ובפרמטר Matte את הערוץ הפנוי שמעל לשניהם (בדוגמה שלנו Video 3).

4. בפרמטר Compisite בחרו Matte Luma ולחצו על Inverted.

5. זהו. הסרטון שבטראק 1 מופיע בתוך העיגול על גבי מסך שחור (או על הרקע של השוט שתוסיפו בטראק 2).


אגב, אם תרצו צורות אחרות, כמו לב וכדומה, אתם יכולים לשנות ובפוטושופ (בגרסאות האחרונות) יש אפילו צורות מוכנות, ב-Shape שבראש החלון (הוא יופיע אחרי בחירה ב-Custom shape tool שנראה ב-Tools כמו אמבה).
איך ליצור כרומה-קי בתוכנת פרמייר (Keying)?


ליצירת בלו סקרין או גרין סקרין בפרמייר עשו כך:

1. יוצרים רקע בצבע אחיד (אדום, ירוק, כחול), בתוכנה חיצונית או תמונה שרוצים. זה נקרא Colour Matte.

2. גוררים אותו לטיימליין, לערוץ הוידאו הראשון - Video 1.

3. גוררים את סרטון הדמות לערוץ Video 2 (מדובר בדמות שצולמה על רקע אחיד מאחריה - הוא יהפוך שקוף).

4. מאריכים או מקצרים את הרקע (Colour Matte) לאורך של הסרטון.

5. מאתרים ב-Video Effects (בתיקיית Keying) את Color Key וגוררים מעל לסרטון הקריין.

6. פותחים את הבקרים של האפקט ובפרמטר של Key Color דוגמים (עם אייקון המדיד השחור-לבן) את הצבע רקע שמאחרי הקריין (הצבע בריבוע הקטן של הפרמטר ישתנה לצבע הרקע).

7. משנים בגרירה לצדדים את ה-Color Tolerance של האפקט, עד שמגיעים למראה הנכון של הרקע שעיצבנו מאחרי גבו של הקריין.

8. ניתן לשלוט בקצוות הדמות באמצעות שני הפרמטרים של Edge (עובי - Edge Thin וחדות - Edge Feather).


והנה מדריך של מקצוען הווידאו גיל לופו שמסביר כיצד להכין מסך ירוק בבית:

https://youtu.be/50il4kTJewY


הנה הנחיות לצילום כרומה קי מוצלח:

http://youtu.be/xixuRTNHg8Q


ויש גם תוכנה שמייתרת את המסך הירוק:

https://youtu.be/3dmrOwGiXnU
איך לערוך עריכת אופליין בפרמייר?



עריכת אוף ליין, או עריכת פרוקסי, היא עריכה באיכות מופחתת. יתרונותיה הם מהירות עריכה גדולה ויציבות רבה של המערכת. אין קפיצות ובעיות שנובעות מגודלם העצום של קבצי HD.


הדרך לעריכת אופליין היא הצעדים הבאים:

1. שומרים את כל החומר שצולם ב-HD בתיקיית HD או HighDef.

2. יוצרים תיקיה נוספת בשם LD או LowDef.

3. מפעילים את תוכנת ה-Adobe Media Encoder וב-Settings ממירים את כל קבצי המקור לפורמט באיכות נמוכה (נסו בפריסטים את PAL DV Widescreen). דואגים שהקבצים המומרים יישמרו לתיקיה שיצרנו לאיכות נמוכה (סעיף 2).

4. מייבאים את החומר באיכות הנמוכה ("האוף ליין") ל-Bin של הוידאו בחלון ה-Project בפרמייר.


זהו לעת עתה. עורכים את הסרט עם הקבצים הללו. היתרון הוא מהירות עבודה מעולה ויציבות מחשב, מהיות קבצי העבודה קטנים וקלים לעיבוד. הקפידו לא לשנות את שמות הקבצים או מיקומם במחשב (אחרת תצטרכו להחליפם אחד אחד)!


5. לאחר שסיימנו לערוך את הסרט, פותחים את ה-Bin של הוידאו בחלון ה-Project, בוחרים את כל הסרטונים ובקליק ימני מופיע תפריט - בוחרים Make Offline..

6. בתיבת דו-שיח בוחרים באופציה "Media Files Remain on Disk".

7. בוחרים שוב את כל הסרטונים ובקליק ימני בתפריט - בוחרים Link Media..

8. כשהוא מבקש שנאתר את הקובץ הראשון (שמו כתוב בראש תיבת הדו-שיח), נכנסים לתיקיית החומר באיכות גבוהה (HD או HighDef) ובוחרים את הקובץ באותו שם. תנו לו כמה שניות והוא יתאים את כל החומר באיכות HD לטיימליין ותוכלו לעשות בדיקה אחרונה ותיקוני צבעים.


http://youtu.be/6WK0sX75c4E?t=2m11s


או

qr code


בהצלחה!
איך לשנות את המימדים של סרט רחב או צר מדי בתוכנת פרמייר?



לשינוי המימדים של הסרט, להצרת סרט או הרחבה של סרט בפרמייר, עשו כך:

ראשית, יצאו את הסרט לקובץ AVI אחד, שכולל את כל הסרט וייבאו אותו לפרוייקט חדש של פרמייר.

1. בלשונית Effects שבחלון Project, בחרו את Video Effects.

2. בתיקיית Distort בחרו את Transform וגררו מעל לקליפ של הסרט.

3. בחלון השמאלי של המוניטור, בחרו את לשונית Effect Controls.

4. פתחו את אפקט Transform.

5. בפרמטר Scale Width תוכלו לגרור את המספר 100.00 שמאלה וימינה, עד שתגיעו לרוחב הנכון לסרט, שבו הדמויות ייראו טוב. כך, למשל, דמויות שמנות מדי תוכלו לשנות ל-75 ולראות במימדים נכונים.


איך לעשות תיקוני צבע בתוכנת Premiere?


כך תעשו תיקוני צבע בתוכנת פרמייר:

1. פתחו בלשונית ה-Effects את תיקיית Video Effects ובה את תיקיית Image Control.

2. גררו את הפילטר Color Corrector מעל לסרטון.

3. הקליקו על הקליפ הקטן ובחרו את לשונית Effect Controls במוניטור השמאלי.

4. פתחו את ה-Color Corrector (הערה: ניתן לבחור Split Screen Preview ולראות על מסך מפוצל במוניטור הימני את המקור ואת השפעת תיקוני הצבע).

5. שנו את מגוון הפרמטרים שברצונכם לתקן.

6. שימו לב במיוחד לשני ממשקים: Curves – לטיפול בצבעי היסוד (ה-RGB) ו-HSL Hue Offsets – לטיפול בגוונים.
על מה להקפיד ביצוא של קובץ בתוכנת Premiere לצורך עריכה בתוכנה חיצונית?



יצוא לעריכה בתוכנה אחרת יהיה תמיד בשמירה על איכות מקסימלית.
לשמירה על האיכות המירבית, הקפידו על הדברים הבאים:

1. יצוא רגיל בפקודת Export (בגירסאות שבהן זה מופרד מהמדיה אנקודר)

2. בחירה בפורמט AVI שאינו מכווץ והוא באיכות המקסימלית.

3. תחת Compressor לבחור None (כלומר ללא כיווץ).

4. ב-Pixel Aspect Ratio - לוודא שהוא על Square Pixels (מה שמומלץ גם ביצירת פרוייקט), במיוחד ביצוא לאינטרנט.

5. את Recompress לבטל - לרינדור מהיר (התוכנה תרנדר רק פריימים שיש בהם שינוי לעומת הקודמים ולא כל פריים, מה שלוקח זמן רב יותר).

6. Audio ללא כיווץ - תחת Compressor לבחור Uncompressed.
איך משווים צבעים של כמה מצלמות בפרמייר?


תיקוני צבעים בפרמייר ניתן לעשות בעזרת האפקטים והפרמטרים הבאים:


Three-way color corrector - תיקוני White Balance בעזרת 3 הסקאלות העגולות.

באפקט זה ניתן לתקן גם גוונים שלא עוברים חלק זה אל זה, בעזרת Tonal Range Definition.

בעזרת אפקט Tint ניתן להוסיף גוון לסרט, כדי לרכך או לתת לו אופי. בוחרים בו את הצבעים שיצבעו את הלבן והשחור ואז קובעים את כמות ה-Blend (כמה הצבעים יהיו דומיננטיים ביחס לצבע המקורי של הסרט).

לאחר שעושים את התיקונים הללו, ניתן לתקן בהירות וניגודיות - ראו בתגית "תיקוני צבעים, בהירות, ניגודיות, פרמייר".


הנה סרטון שמדגים את תיקון הצבעים האוטומטי החדש בפרמייר (לוחצים color למעלה ובצד ימין color Wheels and match בוחרים קליפ עם צבע רצוי ובצד שמאל קליפ לתיקון והוא יחיל את הצבעים עליו):

https://youtu.be/ZF9pf1BDFcU


ויש עוד שיטות:

https://youtu.be/A1K_Jm3d5Uw
איזו תוכנה מאפשרת להפוך את סרטוני הוידאו לסרטון ערוך בקלות וללא תשלום?


תוכנת Magisto (מג'יסטו) שפותחה בישראל מאפשרת לכם לבחור סרטוני וידאו מהמחשב או מהסמארטפון שלכם, לבחור מוסיקה או שיר והתוכנה בונה בקלות ובמהירות, באמצעות אלגוריתמים חכמים ומותאים לעריכת וידאו מתקדמת, סרטון ערוך ויפה. מעין Movie Maker שעובד לבד...

בעריכה יודע המנוע של מג'יסטו גם לשלב דיבורים במוסיקה, לייצב את הצילום, לנקות רעשים, להוסיף אפקטים ועוד דברים שבתוכנה מקצועית יש לעבוד עליהם קשה מאד.


הנה מגיסטו:

https://youtu.be/cerPM_lIYcY


הסבר בווידאו על מג'יסטו:

https://youtu.be/Rb1awERp92E


הסבר מפורט בעברית:

https://youtu.be/AWOwiR-s77s


ועריכה בגרסת הדפדפן שלה:

https://youtu.be/g5Mv4aCPD6c
איך מחליפים צבע בצבע בתוכנת פרמייר?
מהן שיטות השידור PAL ו-NTSC?
מה עושה כל כלי מהכלים לעריכת סרטים של slip slide ripple ו-roll?
איך להסיר את הפסים השחורים בצידי הפריים בפרמייר?
על איזו עוצמת סאונד לכוון את הפסקול של הסרט שאני עורך?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.