» «
החלפת צבעים
איך מחליפים צבע בצבע בתוכנת פרמייר?



יש כמה צורות שאפשר להחליף צבע בפרמייר. הצורה הפשוטה ביותר היא

אפקט Change to color - רק Ctrl+Click על הצבע להחלפה ובחירת הצבע המחליף
======================================================
גררו את האפקט מעל השוט או ה-Adjustment Layer שיצרתם.

פתחו את ה-Effect Controls של האפקט הזה ולבחור את Hue & Saturation.

נבחר את המדיד העליון (נראה כמו מזלף) ו-Ctrl Click על הצבע שנרצה להחליף (כלומר נקליק על הצבע שנרצה שיוחלף, תוך לחיצה על מקש Ctrl).

עכשיו נבחר במלבן הלבן שמתחתיו את הצבע שאליו נרצה להחליף. אפשר גם במדיד שמתחתיו, להקליק על הצבע שאליו נרצה להחליף.

זהו. הצבע הוחלף. אפשר לשפר עוד יותר עם האופציה של Change by.



אפקט Paint Bucket - אפשרות נוספת להחלפת צבע של אובייקט
============================================
יש לו נקודת הזזה במרכז התמונה. יש להזיז אותה למקום שמכסה הכי טוב את מרבית האובייקט שנרצה להחליף את צבעו.


הנה סרטון עם הדרך הפשוטה להחליף צבע וכמה צורות נוספות להחלפת צבעים בתוכנת Premiere:

https://youtu.be/YWQyF9MtPAc


והנה דרך באמצעות אפקט מתקדם הרבה יותר:

https://www.youtube.com/watch?v=jJJ5y-Fiaqo
רזולוציה
מהי הרזולוציה או גודל הפריים?



ככל שרזולוציית הפריים גבוהה יותר, כך ניתן יהיה לשים לב לפרטים בתמונה טוב יותר. גודל התמונה נקבע דרך ההגדרות במצלמה שלך. לגודל הפריים מקובל להתייחס על פי המונח "פיקסל" וכמות הפיקבלים בתמונה מחושבת על ידי נוסחת השטח של הפריים-אורך כפול רוחב.

SD- Standard Definition
טלוויזיה באבחנה רגילה, עושה שימוש ברזולוציה סטנדרטית, לא גבוהה במיוחד (כמו HDTV).
PAL- 720X576
NTSC- 720X480

HD- High Definition
טלוויזיה באבחנה גבוהה, רזולוציית השידור גבוהה עד פי 4 משיטות השידור שהיו מקובלות עד להגעתה.
HDTV- 720X1280
FULL HD- 1080X1920

ישנן רזולוציות גבוהות יותר, שבהם משתמשים לרוב לצילומי סרטים ופרסומות (2K-8K).
כותרות בפרמייר
איך כותבים כותרות בתוכנת Premiere CC?


הדרך הפשוטה ביותר לכתיבת כותרות היא:

1. בחרו בלוח הכלים את כלי הטקסט (נראה כמו T).

2. לחצו על המסך הימני, במקום בו תרצו שהכיתוב יופיע על המסך.

3. כתבו את הטקסט. אם הוא מופיע כריבועים או ג'יבריש, החליפו את ה-Font לפונט עברי, כמו Arial או David.

4. הטקסט נכתב הפוך? - אפשר לתקן את זה - ראו הסבר בתגית "היפוך כיוון טקסט" או "עברית הפוכה, Premiere CC".

5. רוצים לשנות לטקסט צבע, מיקום, גודל וכדומה? - היכנסו למעלה ל-Effect Controls ושנו אותם.


כך תכתבו טקסט בפרמייר החדש:

https://youtu.be/I1tYNN8a8x4


ובגרסאות ישנות (שם צריך לעשות Ctrl+T, לתת לו שם (רצוי הטקסט עצמו, למשל: הסנדק - כותרת) ואז לכתוב על הסרט:

https://youtu.be/YU_CQuKsoVA


והדרכה קצת ארוכה ואפילו חופרת לכל עניין הכתוביות בפרמייר החדשה וגם הישנה:

https://youtu.be/GtdGCUpCPHI


בהצלחה!
DCP
איך לייצא קבצי DCP להקרנה בקולנוע?


קבצי DCP (קיצור של Digital Cinema Package) הם בעצם תיקייה שמאפשרת למערכות הקרנה דיגיטלית מקצועיות להקרין את הסרט הערוך ברמה הכי גבוהה האפשרית. הם מחליפים פורמטים קודמים, כמו ProRes ו-DNX.


לייצוא של קבצי DCP להקרנות עשו כך:
=============================

1. סמנו In ו-Out לתחום הסרט בלבד ורק לו.

2. בחרו Export>Media

3. בחרו למעלה את הפורמט Wraptor DCP

4. משמאל למטה בחרו Clip In/Out

5. תנו שם באנגלית ומיקום לשמירת היצוא. לא לבחור Desktop ולא כונן C.

6. לחצו על כפתור Export.


הנה כמה דגשים ליצוא של קבצי DCP להקרנה:
==================================

שמות באנגלית בלבד - לפני היצוא שנו את שמות הספריות והפרויקט שלכם לשמות באנגלית, בלי רווחים (השתמשו בקו תחתי במקום).

לא לפצל קבצים - לאחר היצוא, אל תפצלו או תוציאו אף קובץ מתיקיית ה-DCP שנוצרה. התיקייה היא ה-DCP (קיצור של Digital Cinema Package).

לא למחשב ביתי - הקבצים כבדים ולא ניתנים לצפייה במחשב רגיל.


הנה הוצאת סרט בפורמט DCP להקרנה:

https://youtu.be/rPbWgxJlerg

עריכת וידאו

עריכת וידאו
איך לנקות בפרמייר כתמים שמופיעים על הרקע בבלו סקרין?


כך מנקים כתמים שנוצרו על הרקע בבלו סקרין (Keying):

1. מאתרים ב-Video Effects (בתיקיית Keying) את אפקט המיסוך Sixteen-Point Garbage Matte וגוררים מעל לסרטון הקריין.

2. פותחים את הבקרים של האפקט הזה ורואים שבגבולות הסרטון, מאחרי הקריין, מופיעות נקודות בקרה עגולות.

3. גוררים את הנקודות פנימה, אל הגבולות של התנועה של הדמות, לאורך הסרט (להשאיר איזור מסביב מפני שמדי פעם הראש יזוז, ידיים יונפו וכו').


מה שיקרה הוא שכל מה שמחוץ למסכה שיצרנו (האיזור שבפנים, בין הבקרים) לא ייראה לחלוטין אלא יראו רק את הרקע.
וידאו
על מה להקפיד בפתיחת פרוייקט בתוכנת Premiere?


ביצירת פרוייקט חדש בפרמייר הקפידו על הפרמטרים הבאים:


PAL - בהנחה שאתם משתמשים במצלמת וידאו שנקנתה בארץ או באירופה (NTSC הוא פורמט אמריקאי, למי שקנה את המצלמה בארה"ב).

48Khz - איכות סאונד מקסימלית. אין סיבה לבחור איכות ירודה יותר, כי החסכון בנפח לא משמעותי ביחס לכמות האדירה שצורך הווידאו בלאו הכי.

Stereo - אלא אם מדובר בסרט שכולו קריין או דובר בודד, שאז mono יכול לתת את אותה תוצאה, כדי ליצור נפח ואמינות בצליל, כדאי לבחור השמעה של ההקלטה בסטריאו.

Pixel Aspect Ratio - מומלץ לבחור Square Pixels.

Fields - לבחור No Fields (ובסוגריים Progressive Scan). ימנע את הריצודים המרגיזים שעלולים להופיע בתנועה מהירה של הדמויות המצולמות.
Premiere
איך לעשות Blue Screen בתוכנת Premiere?


כדי לעשות הטמעה, למשל של דמות בנוף מדומה (אפקט שנקרא Blue Screen) עשו כך:

1. צלמו את האיש על רקע כחול אחיד (ללא צללים, כפלים וכדומה).

2. הניחו את הרקע (למשל נוף מכוכב אחר) בערוץ מסוים ואת הצילום הכחול על ערוץ שני.

3.בחלון הפרויקט לשונית Effects בחרו Video effect->Keying-> Chroma key.

4. גררו את האפקט על הצילום הכחול.

5. בחלון המוניטור כנסו ללשונית Effects.

6. מצאו שם את אפקט ה-"Chroma key". פתחו אותו (לחיצה על החץ הקטן).

7. בחרו את הצבע הכחול באמצעות הטפטפת (שורה ראשונה ליד הריבוע הלבן).

8. שחקו עם כפתור ה-Similarity עד שהשגתם תוצאה טובה.

9. שחקו גם עם כפתור ה-Smoothing לריכוך קצוות התמונה.



ניתן לעשות זאת גם בעזרת האפקט שנקרא Blue Screen – נסו אותו והחליטו איזה אתם מעדיפים.
כתוביות
איך להוסיף כתוביות בתוכנת פרמייר פרו 2018?



להוספת כתוביות (Subtitles) בתוכנת פרמייר פרו בגרסאות החדשות, עשו כך:

1. FileCaptions - כלומר יוצרים כתוביות באמצעות בחירה של Captions מתוך תפריט File
2. בוחרים ב-Standard את Open Cations. (כי Close Captions הוא קובץ תרגום מוכן שמתקבל מחברת התרגום וכו').

3. גוררים את קובץ ה-Captions הריק (ומשום כך גם השחור) אל הטיימליין, מעל הסרט שלנו.

4. דאבל קליק על האובייקט בטיימליין יפתח את העריכה שלו בחלון ה-Captions. (אם הוא לא מופיע אז בחרו Captions בתפריט Window.

5. עכשיו מקלידים לשדה הבהיר שבחלון את הכתוביות למה שנאמר.

6. שינוי צורת הטקסט כמו מירכוז (באייקון המרכוז מהשלושה של הצמדה), הסתרת הרקע (לריבוע כהה בוחרים 0), שינוי צבע טקסט (אייקון T ומומלץ לבן), גודל (Size מומלץ הוא בין 50 ל-60) ו-Outline או למילים, כלומר גבול שחור מסביב לטקסט הלבן (באייקון T מוקף ומומלץ שחור). הרוחב שלו ייקבע במספר שתקבעו ל-Edge.

7. סינכרון הכתוביות עם הסרט ייערך ביצירת כתובית (כפתור + בתחתית חלון ה-Captions) שתוצב במיקום הסמן וכתיבת השורה. ניתן לשנות בגרירת גבולות או ב-in out שמשמאל לכתיבה את משך הזמן של כתובית.

8. #לא לשכוח באקספורט!
כשמייצאים את הסרט, חשוב להיכנס ללשונית Cations בחלון ה-Settings ולבחור ב-Export Settings את Burn Captions into video.


הנה הדרכה בווידאו של הוספת כתוביות בתוכנת Premiere Pro CC:

https://youtu.be/z4XuJF7WX3Y


ועוד הדרכה מפורטת בעברית לסאב טייטלס בפרמייר החדשה:

https://youtu.be/PXui_k8rkkU


עריכת וידאו
על מה להקפיד ביצוא של קובץ בתוכנת Premiere לצורך עריכה בתוכנה חיצונית?



יצוא לעריכה בתוכנה אחרת יהיה תמיד בשמירה על איכות מקסימלית.
לשמירה על האיכות המירבית, הקפידו על הדברים הבאים:

1. יצוא רגיל בפקודת Export (בגירסאות שבהן זה מופרד מהמדיה אנקודר)

2. בחירה בפורמט AVI שאינו מכווץ והוא באיכות המקסימלית.

3. תחת Compressor לבחור None (כלומר ללא כיווץ).

4. ב-Pixel Aspect Ratio - לוודא שהוא על Square Pixels (מה שמומלץ גם ביצירת פרוייקט), במיוחד ביצוא לאינטרנט.

5. את Recompress לבטל - לרינדור מהיר (התוכנה תרנדר רק פריימים שיש בהם שינוי לעומת הקודמים ולא כל פריים, מה שלוקח זמן רב יותר).

6. Audio ללא כיווץ - תחת Compressor לבחור Uncompressed.
על מה להקפיד בעריכת וידאו?



הנה 11 טיפים לעריכת וידיאו מוצלחת:

1. תמיד פעולות בסרט יימשכו פחות זמן משהן ימשכו במציאות.

2. קצב יוצרים בסרט על ידי חיתוכים מהירים, בעוד שאוירה רגועה משיגים על ידי קטעים ארוכים יותר.

3. תנו יותר זמן לשוט עם אובייקט שנמצא בתנועה, כיוון שיש שם יותר מידע שעל הצופה לעבד.

4. כשאתם מראים קלוז-אפ עם מידע מועט, מספיק להראות 4 שניות, לעומת דמות רגילה שאותה תראו במשך 6 שניות.

5. הימנעו מ-JumpCut, כלומר מקפיצת זמן בחיתוך, שבה הצופה לא רואה מה היה בין הזמנים. ניתן למלא את הקפיצה בקטע מצולם אחר (Cutaway) של זוית אחרת, חפץ מהמקום, נוף, צילומי חוץ וכדומה.

6. במקרה כזה, של קפיצת זמן, אפשר גם לעשות מעבר מסוג Dissolve.

7. כשקטע אינו מעניין מספיק, חתכו אותו בלי רחמים, גם אם השקעתם בצילום שלו את הנשמה.

8. בעת שעל המסך נעשית פעולה מסוימת, מצפים הצופים לראות את תוצאותיה. הדמות ירתה? -מישהו אמור להיפגע, ליפול וכו'.

9. את המוסיקה לא מומלץ להוסיף לפני הסידור הראשוני של הקטעים הערוכים (שמכונה "Rough-cut").

10. כדי ליצור קצב בסרט הערוך כדאי לחתוך את ה"קאטים", לפי המקצב המוסיקלי.

11. נהגו בזהירות עם אפקטים ובמיוחד בשילוב מעברים (Transitions) על הקאטים. לא להגזים ולשלב בטעם טוב.
מה הפרמטרים החשובים ביצוא וידאו מפרמייר ל-FLV?


ביצוא לקובץ FLV מומלץ להשתמש ב-Adobe Media Encoder (אם כי בפרמייר החדשות הכל נמצא ב-Export) ולהגדיר את הפרמטרים הבאים:

מקודד - כדאי לבחור On2 ולא סורנסון (שהוא מיושן יותר). On2 גם מתעדכן אוטומטית על ידי אדובי.

Encode Alpha Channel - מומלץ לבטל (כדאי לעשות גרין או בלו סקרין בתוכנה ולא בייצוא).

רוחב וגובה - מומלץ לא לעשות גודל שהוא גדול מהגודל של הגדרות הפרוייטק שלנו.

הפריים רייט - כדאי לבחור ב-Same as source. הקטנה של מספר הפריימים תקטין את הקבצים כמובן.

בלשונית Source שמעל לתצוגת הווידאו - אפשר גם לעשות Crop כדי לייצא חלק מהפריים ואז ניתן גם לבחור Crop Proportions כדי לקבל גדלים סטנדרטיים.

בלשונית Output - לא כדאי לבחור DeInterlace כי הוא מטשטש את הסרטון המיוצא. אם הקפדתם שהפרוייקט יהיה מראש ללא Fields (מה שמומלץ) לא צריך אותו כי זה מה ש-DeInterlace עושה (ביטול השדות).
מהן שיטות השידור PAL ו-NTSC?



PAL-Phase Alternating Line- שיטת שידור אירופאית המקובלת במרבית מדינות העולם, כולל אירופה וישראל. מספר הפריימים לשניה- 25. כל פריים בה מורכב מ-625 שורות. גודל הפריים, היחס בין גובה לרוחב הפיקסלים וסטנדרט הצבע

NTSC- National Television Standerds Committee- שיטת שידור אמריקית, שימושית במיוחד בארצות הברית, בקנדה, ביפן ובמספר מדינות נוספות. מספר הפריימים לשניה- 29.97. כל פריים בה מורכב מ-525 שורות, כאשר רק 484 מתוכן מוצגות על הצג וכל השאר מכילות נתונים אחרים.

איכות התמונה ב-NTSC נמוכה מזו שבתקן PAL.
איך לשנות את המימדים של סרט רחב או צר מדי בתוכנת פרמייר?



לשינוי המימדים של הסרט, להצרת סרט או הרחבה של סרט בפרמייר, עשו כך:

ראשית, יצאו את הסרט לקובץ AVI אחד, שכולל את כל הסרט וייבאו אותו לפרוייקט חדש של פרמייר.

1. בלשונית Effects שבחלון Project, בחרו את Video Effects.

2. בתיקיית Distort בחרו את Transform וגררו מעל לקליפ של הסרט.

3. בחלון השמאלי של המוניטור, בחרו את לשונית Effect Controls.

4. פתחו את אפקט Transform.

5. בפרמטר Scale Width תוכלו לגרור את המספר 100.00 שמאלה וימינה, עד שתגיעו לרוחב הנכון לסרט, שבו הדמויות ייראו טוב. כך, למשל, דמויות שמנות מדי תוכלו לשנות ל-75 ולראות במימדים נכונים.
עבודה עם כרטיסי זיכרון P2 השלב הראשון- עריכה ותצוגה של קבצי P2 (אופליין) AVID
1.תיקיית הקבצים הנוצרת מכרטיסי הזיכרון P2, היא תיקייה בשם CONTENTS המכילה כמה תיקיות פנימיות:

א. Audio
ב. Clip
ג. Icon
ד. Proxy
ה. Video
ו. Voice

נשים לב שקבצי הוידאו השמורים בתיקיית ה-VIDEO הם קבצים בעלי סיומת MXF (קבצי עבודה מיועדים לאביד).

2.היכנס לתוכנת ה-Avid ופתח פרויקט המתאים להגדרות הצילומים שלך (HD, רזולוצית מסך וכדומה).

3.יוצרים Bin חדש לעבודה:
א. בחלון הפרויקט לוחצים על מקש New Bin
ב. קוראים לו בשם מתאים

4.נכנסים לתוך ה-Bin החדש ומייבאים את החומרים:
א. File
ב. Import P2
ג. Clips to Bin

5.בתבנית ה-Browser שנפתחת לנו נמצא את המיקום המדויק של חומרי הוידאו, אך נשים לב שאנחנו מסמנים את שם הכרטיס הכללי- התיקייה שבתוכה נמצאת תיקיית ה-Contents.

6.חומרי הוידאו יופיעו ב-Bin הרצוי.
מה יכול לגרום לקפיצות קטנות בסרט שעורכים בתוכנת פרמייר?



אם אתם עורכים סרט ומרגישים שיש לכם קפיצות קטנות כל פעם, הסיבה נעוצה ככל הנראה במספר פריימים שגוי לשניה. לכן אנו ממליצים לפני כל עריכה של סרט חדש, לבדוק את החומרים שצולמו ולראות בכמה FPS הם צולמו (כמה פריימים לשניה). לפי זה יש להגדיר את הפרויקט החדש.

בתוכנות מתקדמות כמו Final Cut הזיהוי של ה-fps הוא אוטומטי, אבל בפרמייר, לפחות בגירסאות הנוכחיות, אנו נדרשים לבדוק ולפתוח פרויקט נכון.

אם תרצו לתקן את הסרט הערוך ל-fps הנכון, היכנסו לטיפ המצורף.
איך מייצאים סרט מתוכנת פיינאל קאט פרו להקרנה בקולנוע או סינמטק? לפורמט ProRes



כך מייצאים סרט לערב ההקרנות מ-Final Cut Pro:

1. פתח את הפרויקט בפיינל קאט (חשוב: האיכות הטובה תבוא לידי ביטוי רק אם הפרוייקט מכיל את הקבצים שיצאו מהמצלמה, לא קבצים שדחסתם בעבר).

2. סמן על הTimeline את סימני הIn-Out (לחצו i איפה שהסרט מתחיל וo איפה שהסרט נגמר).

3. לחץ File>Export>Quicktime Movie... (או: Cmd+E) *תמונה מצורפת #1

4. בחר תחת Settings ב-Apple ProRes 422 (HQ) 1920x1080, ובחרו בFrame Rate בהתאם לסרט שלכם (אם החומרים המקוריים צולמו ב-24p בחרו בהגדרה שמסתיימת ב-24p 48 kHz). *תמונה מצורפת #2

5. לחץ Save, ובסיום הייצוא בדוק שהסרט יצא כמו שצריך.
איך לייצא סרט מתוכנת Premiere CS כדי להכין DVD בתוכנת אנקור CS של Adobe?



הצעדים להכנת DVD בתוכנת Encore CS (לשעבר Encore DVD) יהיו כאלה:

1. כבר בעריכה בתוכנת Premiere CS הכינו מרקרים בכל נקודה שבה תרצו שיהיה פרק ב-Menu של ה-DVD. ניתן לעשות זאת ב-Encore אבל למי שעורך בפרמייר יהיה יותר מדויק לעשות זאת כבר בתוכנה.

2. לייצא את הסרט מפרמייר לפורמט Mpg2 בחרו File>Export>Media.

3. בתיבת הדו-שיח יש לבחור MPG2-DVD. מתחת לזה ניתן לקבוע להיכן יישמר הסרט, בלחיצה על שם הקובץ (צבוע לרוב בכתום).

4. ב-Preset שמתחת להגדיר את סוג הסרט ופורמט השידור (למשל Wide Screen PAL), כולל יחס המסך Aspect Ratio (כגון Standard או Wide Screen).

5. בלשונית Video גללו למטה וב-Bitrate הגדירו את הפרמטר. בסרטים קצרים אפשר לבחור שיהיה CBR (קיצור של Constant Bitrate קבוע של 8Mbps). לסרטים ארוכים - בחרו VBR 2 Pass (כלומר Bitrate משתנה, Variable, שינצל את מקסימום הנפח של ה-DVD בלי להתפשר יותר מדי על האיכות של הסרט שבו).

6. לחיצה על Export תייצא סופית את הסרט.


איך לאחד את ערוצי הקול בעריכה של סרט בתוכנת פרמייר?



לרוב נרצה לאחד את שני הערוצים של הסטריאו בסרט, כך שהצד האיכותי מהשניים (מיקרופון שהקליט טוב יותר, עם פחות רעשים וכדומה) יועתק לצד הפחות איכותי.

איחוד של ערוצי האודיו לשוטים השונים בפרמייר יהיה בצורה הבאה:

1. משתיקים את ערוצי הקול האחרים.

2. אם צד שמאל היה האיכותי יותר, בוחרים את האפקט Fill Left מתיקיית Stereo. אם ימין היה הטוב מהם - בוחרים Fill Right.

3. גוררים את האפקט לסאונד של השוט שרוצים לאחד. תוכלו לשמוע שהסאונד אחיד בשוט (ואיכותי יותר). גם ה-Audio Meters יראו שאין הבדל בין הערוצים.
איך לערוך עריכת אופליין בפרמייר?



עריכת אוף ליין, או עריכת פרוקסי, היא עריכה באיכות מופחתת. יתרונותיה הם מהירות עריכה גדולה ויציבות רבה של המערכת. אין קפיצות ובעיות שנובעות מגודלם העצום של קבצי HD.


הדרך לעריכת אופליין היא הצעדים הבאים:

1. שומרים את כל החומר שצולם ב-HD בתיקיית HD או HighDef.

2. יוצרים תיקיה נוספת בשם LD או LowDef.

3. מפעילים את תוכנת ה-Adobe Media Encoder וב-Settings ממירים את כל קבצי המקור לפורמט באיכות נמוכה (נסו בפריסטים את PAL DV Widescreen). דואגים שהקבצים המומרים יישמרו לתיקיה שיצרנו לאיכות נמוכה (סעיף 2).

4. מייבאים את החומר באיכות הנמוכה ("האוף ליין") ל-Bin של הוידאו בחלון ה-Project בפרמייר.


זהו לעת עתה. עורכים את הסרט עם הקבצים הללו. היתרון הוא מהירות עבודה מעולה ויציבות מחשב, מהיות קבצי העבודה קטנים וקלים לעיבוד. הקפידו לא לשנות את שמות הקבצים או מיקומם במחשב (אחרת תצטרכו להחליפם אחד אחד)!


5. לאחר שסיימנו לערוך את הסרט, פותחים את ה-Bin של הוידאו בחלון ה-Project, בוחרים את כל הסרטונים ובקליק ימני מופיע תפריט - בוחרים Make Offline..

6. בתיבת דו-שיח בוחרים באופציה "Media Files Remain on Disk".

7. בוחרים שוב את כל הסרטונים ובקליק ימני בתפריט - בוחרים Link Media..

8. כשהוא מבקש שנאתר את הקובץ הראשון (שמו כתוב בראש תיבת הדו-שיח), נכנסים לתיקיית החומר באיכות גבוהה (HD או HighDef) ובוחרים את הקובץ באותו שם. תנו לו כמה שניות והוא יתאים את כל החומר באיכות HD לטיימליין ותוכלו לעשות בדיקה אחרונה ותיקוני צבעים.


http://youtu.be/6WK0sX75c4E?t=2m11s


או

qr code


בהצלחה!
איך לשנות גודל של סרט או תמונה בתוכנת Premiere?


הנה שתי דרכים לשינוי גודל של סרט או תמונה בתוכנת Premiere:

הדרך הקצרה:
הקליקו על הסרט במוניטור הימני וגררו את הנקודות שבפינות שלו, לשינוי הגודל, ואת הנקודה המרכזית (עם העיגול) - לשינוי המיקום.


הדרך הארוכה:
1. לחצו על הסרט שברצונכם לשנות.

2. בחרו את לשונית Effect Controls במוניטור השמאלי.

3. לחצו שם על המלה Motion וראו שבמוניטור הימני מופיעות נקודות בקרה בקצות הסרט.

4. גררו את הנקודות שבפינה לשינוי הגודל ואת הנקודה המרכזית (עם העיגול) לשינוי המיקום.
איך לערוך מולטיקאמרה בתוכנת פרימייר CS3, CS4, CS5?



עריכה של חומר שצולם מכמה מצלמות (Multi-cam) ניתן לעשות על ידי התהליך הבא:

1. פתחו סקוונס חדש ומקמו בו את הקליפים של המצלמות בערוצים, זה מתחת לזה.

2. סמנו את הקליפים ובכפתור ימני עליהם, בחרו Nest בתפריט. זה יהפוך אותן לקליפ מאוחד מולטיקאם.

3. צרו סקוונס חדש וגררו אליו את ה-Nested Sequence (האובייקט שמאחד את ערוצי המולטי-קאם).

4. בחרו Enable בתפריט הימני של הסקוונס.

5. באותו תפריט בחרו את Enable בתפריט המשנה Multi-Camera (על הסקוונס שבטיימליין נראה את הסימון שמראה שהוא מולטיקאם (נראה כמו MC1 או מספר אחר, אם הוא אינו הראשון).

6. בתפריט Window נפתח את החלון של המולטיקאם - Multi-Camera Monitor. בצד שמאל נראות המצלמות השונות ובצד ימין - מה שנבחר בכל רגע נתון.

7. לחיצה על כפתור Play תאפשר לבחור מצלמות והתוכנה תחתוך קאטים בסקוונס.



הערת אודיו: מומלץ לבטל את האופציה "Audio Follows Video" בצד ימין למעלה של חלון המולטיקאם, כדי למנוע מצב שבחירה במצלמה תחליף גם את הסאונד. אחרי הביטול, יישאר תמיד הסאונד של הערוץ הראשון (מה שאומר שמומלץ למקם בערוץ הראשון את המצלמה עם הסאונד הטוב ביותר).
איך לעשות תיקונים קלים בבהירות ובצבעים בתוכנת פרמייר?
מהם הכלים של לוח הכלים בפרמייר?
איך להכניס סרטון לתוך עיגול או לב וכדומה בתוכנת Premiere?
נתקלתם בהודעה exception: unsupported resolution בתוכנת העריכה AVID? יש פתרון לבעיה המרגיזה במיוחד?
איך לתקן עברית הפוכה בתוכנת Premiere CC?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.