» «
עריכת וידאו
על איזו עוצמת סאונד לכוון את הפסקול של הסרט שאני עורך?



לכיוון העוצמות בסרט ב-Premiere נדב דפני ממליץ להקפיד על הדברים הבאים:

1. הציגו את חלון המוניטור שמראה את העוצמה של הסאונד (בתוכנת Premiere, פתחו את תפריט "Window" והפעילו את "Audio Mixer").

2. התחילו לצפות בסרט ועקבו אחריו. ציינו לכם כל מקום שבו יש חריגות מהעוצמות הבאות:

- על הסאונד הכללי להיות באיזור מינוס 12DB.

- אם יש צעקה, יריה או אלמנט רגעי שרוצים להדגיש - תנו לו לעלות מקסימום עד מינוס 6DB.

- אלמנט מחזורי שרוצים להדגיש (נסיעת רכבת, מנוע של מטוס וכו') - ניתן לעלות מהמינוס 12DB, אך לא יותר ממינוס 9DB.

3. החלישו את כל המקומות החזקים, ע"פ הנוסחה שלמעלה, וחזקו מקומות חלשים מדי.

4. אם יש אפקטים שתרצו בצד אחד של הסטריאו אל תחלישו אותם לגמרי בצד השני. כך עדיין ישמעו אותם, גם אם חלש, גם מי שיושבים רחוק מהרמקול שבו הם מושמעים.

בהצלחה!
PPT
אפשר לקבל הדרכה להמרת מצגת פאואר פוינט לדי וי די?


יש כמה שלבים להמרה כזו:

1. המרה של שיקופיות המצגת לתמונות סטילס - שמרו ב-Powerpoint את המצגת כקבצים גרפיים, על ידי תפריט "קובץ", הפקודה "שמירה בשם", ובחירה ב"סוג קובץ" - JPEG. כך תקבלו תיקיה ששמה זהה למצגת ובה יימצאו קבצי Jpeg - אחד לכל שיקופית של המצגת.

2. עריכה של התמונות לסרט וידאו - שילוב קבצי ה-Jpeg לסרט וידאו, באמצעות תוכנת עריכת וידאו, כמו Premiere או Windows Movie Maker, שמגיעה כחלק מ- Windows (ראה בתגית "Windows Movie Maker"). תוכנות עריכת וידאו כאלה מאפשרות יצירה של סרט שכולל או עשוי מתמונות סטילס וכך תוכל ליצור סרט שנראה כמו המצגת.

3. צריבה של סרטון המצגת ל-DVD - מפרמייר תוכל לצרוב את הסרט ישירות ל-DVD. מ-Windows Movie Maker תוכל לשמור רק סרטון בפורמט WMV ואז להמירו בתוכנת Super (ראה בתוכנות חינם, המרות) לפורמט כמו AV, שניתן לצרוב ל-DVD בכל תוכנת צריבה.



אם כן, זה אפשרי לערוך מצגת ל-DVD באופן עצמאי וחסכוני, אבל יש לזכור שניתן כך להמיר רק את השיקופיות, ללא האנימציה הפנימית שלהן. גם סאונדים, מוסיקה ואודיו לא יומרו כאן ויהיה עליכם להוסיפם בוידאו שתערכו.
צילום וידאו
מהן שיטות השידור PAL ו-NTSC?



PAL-Phase Alternating Line- שיטת שידור אירופאית המקובלת במרבית מדינות העולם, כולל אירופה וישראל. מספר הפריימים לשניה- 25. כל פריים בה מורכב מ-625 שורות. גודל הפריים, היחס בין גובה לרוחב הפיקסלים וסטנדרט הצבע

NTSC- National Television Standerds Committee- שיטת שידור אמריקית, שימושית במיוחד בארצות הברית, בקנדה, ביפן ובמספר מדינות נוספות. מספר הפריימים לשניה- 29.97. כל פריים בה מורכב מ-525 שורות, כאשר רק 484 מתוכן מוצגות על הצג וכל השאר מכילות נתונים אחרים.

איכות התמונה ב-NTSC נמוכה מזו שבתקן PAL.
עריכת וידאו
איך לערוך סרט פרסומי להפצה באתרים כמו Youtube?



להכין סרט ליוטיוב ודומיו זו משימה שמחייבת הקפדה על כמה דברים:

1. בתחילת הסרט ובסופו חשוב להכניס Black (מסך שחור) עם ה-URL (כתובת האינטרנט) של האתר שלכם.

2. כדאי שלאורך כל הסרט תופיע עליו כתובת מים עם ה-URL שלכם.

3. על הסרט להיות פשוט: בלי אפקטים מוגזמים ופירוטכניקה מרהיבה, חסכוני ובגובה העיניים של הצופה (באינטרנט אלה מקדמי אמינות גדולים).

4. השתמשו בהומור! זה עובד ומוכר וזה יגרום לאנשים להעביר הלאה.

5. הקפידו על סרטון קצר: לא יותר מ-5 דקות ורצוי בסביבות ה-3 דקות.

עריכת וידאו

עריכת וידאו
איך מייצאים סרט מתוכנת פיינאל קאט פרו להקרנה בקולנוע או סינמטק? לפורמט ProRes



כך מייצאים סרט לערב ההקרנות מ-Final Cut Pro:

1. פתח את הפרויקט בפיינל קאט (חשוב: האיכות הטובה תבוא לידי ביטוי רק אם הפרוייקט מכיל את הקבצים שיצאו מהמצלמה, לא קבצים שדחסתם בעבר).

2. סמן על הTimeline את סימני הIn-Out (לחצו i איפה שהסרט מתחיל וo איפה שהסרט נגמר).

3. לחץ File>Export>Quicktime Movie... (או: Cmd+E) *תמונה מצורפת #1

4. בחר תחת Settings ב-Apple ProRes 422 (HQ) 1920x1080, ובחרו בFrame Rate בהתאם לסרט שלכם (אם החומרים המקוריים צולמו ב-24p בחרו בהגדרה שמסתיימת ב-24p 48 kHz). *תמונה מצורפת #2

5. לחץ Save, ובסיום הייצוא בדוק שהסרט יצא כמו שצריך.
עריכת וידאו
איך לנקות בפרמייר כתמים שמופיעים על הרקע בבלו סקרין?


כך מנקים כתמים שנוצרו על הרקע בבלו סקרין (Keying):

1. מאתרים ב-Video Effects (בתיקיית Keying) את אפקט המיסוך Sixteen-Point Garbage Matte וגוררים מעל לסרטון הקריין.

2. פותחים את הבקרים של האפקט הזה ורואים שבגבולות הסרטון, מאחרי הקריין, מופיעות נקודות בקרה עגולות.

3. גוררים את הנקודות פנימה, אל הגבולות של התנועה של הדמות, לאורך הסרט (להשאיר איזור מסביב מפני שמדי פעם הראש יזוז, ידיים יונפו וכו').


מה שיקרה הוא שכל מה שמחוץ למסכה שיצרנו (האיזור שבפנים, בין הבקרים) לא ייראה לחלוטין אלא יראו רק את הרקע.
עריכת וידאו
על מה להקפיד בעריכת וידאו?



הנה 11 טיפים לעריכת וידיאו מוצלחת:

1. תמיד פעולות בסרט יימשכו פחות זמן משהן ימשכו במציאות.

2. קצב יוצרים בסרט על ידי חיתוכים מהירים, בעוד שאוירה רגועה משיגים על ידי קטעים ארוכים יותר.

3. תנו יותר זמן לשוט עם אובייקט שנמצא בתנועה, כיוון שיש שם יותר מידע שעל הצופה לעבד.

4. כשאתם מראים קלוז-אפ עם מידע מועט, מספיק להראות 4 שניות, לעומת דמות רגילה שאותה תראו במשך 6 שניות.

5. הימנעו מ-JumpCut, כלומר מקפיצת זמן בחיתוך, שבה הצופה לא רואה מה היה בין הזמנים. ניתן למלא את הקפיצה בקטע מצולם אחר (Cutaway) של זוית אחרת, חפץ מהמקום, נוף, צילומי חוץ וכדומה.

6. במקרה כזה, של קפיצת זמן, אפשר גם לעשות מעבר מסוג Dissolve.

7. כשקטע אינו מעניין מספיק, חתכו אותו בלי רחמים, גם אם השקעתם בצילום שלו את הנשמה.

8. בעת שעל המסך נעשית פעולה מסוימת, מצפים הצופים לראות את תוצאותיה. הדמות ירתה? -מישהו אמור להיפגע, ליפול וכו'.

9. את המוסיקה לא מומלץ להוסיף לפני הסידור הראשוני של הקטעים הערוכים (שמכונה "Rough-cut").

10. כדי ליצור קצב בסרט הערוך כדאי לחתוך את ה"קאטים", לפי המקצב המוסיקלי.

11. נהגו בזהירות עם אפקטים ובמיוחד בשילוב מעברים (Transitions) על הקאטים. לא להגזים ולשלב בטעם טוב.
עריכת וידאו
על מה להקפיד ביצוא של קובץ בתוכנת Premiere לצורך עריכה בתוכנה חיצונית?



יצוא לעריכה בתוכנה אחרת יהיה תמיד בשמירה על איכות מקסימלית.
לשמירה על האיכות המירבית, הקפידו על הדברים הבאים:

1. יצוא רגיל בפקודת Export (בגירסאות שבהן זה מופרד מהמדיה אנקודר)

2. בחירה בפורמט AVI שאינו מכווץ והוא באיכות המקסימלית.

3. תחת Compressor לבחור None (כלומר ללא כיווץ).

4. ב-Pixel Aspect Ratio - לוודא שהוא על Square Pixels (מה שמומלץ גם ביצירת פרוייקט), במיוחד ביצוא לאינטרנט.

5. את Recompress לבטל - לרינדור מהיר (התוכנה תרנדר רק פריימים שיש בהם שינוי לעומת הקודמים ולא כל פריים, מה שלוקח זמן רב יותר).

6. Audio ללא כיווץ - תחת Compressor לבחור Uncompressed.


Encore
איך לייצא סרט מפרמייר בגירסאות ישנות כדי להכין DVD בתוכנת Encore DVD של Adobe?



הצעדים להכנת DVD בתוכנת Encore CS (לשעבר Encore DVD) יהיו כאלה:

1. כבר בעריכה בתוכנת Premiere הכינו מרקרים בכל נקודה שבה תרצו שיהיה פרק ב-Menu של ה-DVD. ניתן לעשות זאת ב-Encore אבל למי שעורך

בפרמייר יהיה יותר מדויק לעשות זאת כבר בתוכנה.

2. לייצא את הסרט מפרמייר לפורמט Mpg2 בחרו FileExportExport to Encore.

3. בתיבת הדו-שיח יש לבחור Author with menus ולבחור DVD Single Layer.

4. לחצו על כפתור Settings ובחלון תוכלו להגדיר את היחס (Standard או Wide Screen)

5. בסרטים קצרים אפשר לבחור Bitrate שיהיה CBR (קיצור של Constant Bitrate קבוע של 8Mbps). לסרטים ארוכים - בחרו VBR 2

Pass (כלומר Bitrate משתנה, Variable, שינצל את מקסימום הנפח של ה-DVD בלי להתפשר יותר מדי על האיכות של הסרט שבו).

6. לחיצה על OK תאפשר לקבוע להיכן יישמר הסרט ולחיצה על Save לשמירתו.
מהם הכלים של לוח הכלים בפרמייר?



לוח הכלים של תוכנת Premiere הוא מאד מסודר ומסייע. לכל כלי יש משהו שהוא מתמחה בו והיכרות עם הכלים הללו תסייע לכם להגיע לשליטה מצוינת בעריכת הסרטים שלכם. הנה הסבר של כל הכלים של פרמייר:


#חץ (Selection Tool) - מקש V
משמש לבחירה של פריטים.


#בחירת כל הערוץ (Track Selection Tool) - מקש A (או Shift+A)
משמש לבחירה של כל השוטים שמימין לקליפ שעליו לחצת (עד הסוף). לחיצה על Shift תבחר בכל הערוצים.


#ריפל, העברת קצה (Ripple Edit Tool) - מקש B
משמש לשינוי נקודת הסיום או ההתחלה, אך שימו לב שהוא יוצר פער אל מול השוט הסמוך, אם קיצרתם.


#עריכה מתגלגלת (Rolling Edit Tool) - מקש N
הזזת הקאט בין שני שוטים, מבלי לשנות את אורכם הכולל.


#מתיחה (Rate Stretch Tool) - מקש R
מקצר או מאריך שוט, תוך שהוא מאט או מחיש את המהירות (אם מאריכים אז הוא מקבל סלואו מושן וספיד מושן - כשמקצרים אותו).


#סכין גילוח (Razor Tool) - מקש C
משמש לחיתוך שוטים. לחיצה על Shift תחתוך בכל הערוצים.


#סליפ, מחליק (Slip Tool) - מקש Y
משמש לשינוי של מה שהשוט מציג מתוך החומר המקורי, מבלי לגעת בו מבחינת אורך או המיקום על הטיימליין.


#סלייד, מזיז (Slide Tool) - מקש U
משמש להזזת קליפ על הטיימליין, כשהוא סוגר פערים של בלאק, אם נוצרים כאלו.


#עט (Pen Tool) - מקש P
משמש להכנסת נקודות שליטה (key frames) באפקטים ופרמטרים שונים, כמו נראות התמונה, עוצמת קול ועוד.


#יד (Hand Tool) - מקש H
משמש להזזה של מה שרואים מהסרט בטיימליין (תחליף לגלילה אופקית).


#זום (Zoom Tool) - מקש Z
משמש לזום אין ואאוט בטיימליין




מצורף מדריך וידאו מקיף לכלי העבודה של תוכנת עריכת הווידאו פרמייר:

https://youtu.be/tBZNkXbUmpQ


ומדריך בעברית:

https://youtu.be/nHrVQqebXrI
מהו השלב הראשון לעבודה עם כרטיסי זיכרון P2 השלב הראשון?


עריכה ותצוגה של קבצי P2 (אופליין) AVID:

1. תיקיית הקבצים הנוצרת מכרטיסי הזיכרון P2, היא תיקייה בשם CONTENTS המכילה כמה תיקיות פנימיות:

א. Audio
ב. Clip
ג. Icon
ד. Proxy
ה. Video
ו. Voice

נשים לב שקבצי הוידאו השמורים בתיקיית ה-VIDEO הם קבצים בעלי סיומת MXF (קבצי עבודה מיועדים לאביד).

2. היכנס לתוכנת ה-Avid ופתח פרויקט המתאים להגדרות הצילומים שלך (HD, רזולוצית מסך וכדומה).

3. יוצרים Bin חדש לעבודה:
א. בחלון הפרויקט לוחצים על מקש New Bin
ב. קוראים לו בשם מתאים

4. נכנסים לתוך ה-Bin החדש ומייבאים את החומרים:
א. File
ב. Import P2
ג. Clips to Bin

5. בתבנית ה-Browser שנפתחת לנו נמצא את המיקום המדויק של חומרי הוידאו, אך נשים לב שאנחנו מסמנים את שם הכרטיס הכללי- התיקייה שבתוכה נמצאת תיקיית ה-Contents.

6. חומרי הוידאו יופיעו ב-Bin הרצוי.
איך לייצא סרט מתוכנת Premiere CS כדי להכין DVD בתוכנת אנקור CS של Adobe?



הצעדים להכנת DVD בתוכנת Encore CS (לשעבר Encore DVD) יהיו כאלה:

1. כבר בעריכה בתוכנת Premiere CS הכינו מרקרים בכל נקודה שבה תרצו שיהיה פרק ב-Menu של ה-DVD. ניתן לעשות זאת ב-Encore אבל למי שעורך בפרמייר יהיה יותר מדויק לעשות זאת כבר בתוכנה.

2. לייצא את הסרט מפרמייר לפורמט Mpg2 בחרו File>Export>Media.

3. בתיבת הדו-שיח יש לבחור MPG2-DVD. מתחת לזה ניתן לקבוע להיכן יישמר הסרט, בלחיצה על שם הקובץ (צבוע לרוב בכתום).

4. ב-Preset שמתחת להגדיר את סוג הסרט ופורמט השידור (למשל Wide Screen PAL), כולל יחס המסך Aspect Ratio (כגון Standard או Wide Screen).

5. בלשונית Video גללו למטה וב-Bitrate הגדירו את הפרמטר. בסרטים קצרים אפשר לבחור שיהיה CBR (קיצור של Constant Bitrate קבוע של 8Mbps). לסרטים ארוכים - בחרו VBR 2 Pass (כלומר Bitrate משתנה, Variable, שינצל את מקסימום הנפח של ה-DVD בלי להתפשר יותר מדי על האיכות של הסרט שבו).

6. לחיצה על Export תייצא סופית את הסרט.
איך לעשות תיקונים קלים בבהירות ובצבעים בתוכנת פרמייר?



תיקוני צבעים בפרמייר יהיו בכמה רמות. הנה תיקוני בהירות ראשוניים:

Brightness & contrast - הרמה הראשונית של שיפור הבהירות והניגודיות של התמונה.

Color Balance - איזון הצבעים משפר את התמונה עוד יותר. ניתן אז לפזר צבע דומיננטי ולתת חיים לתמונה.


הנה סרטון הסבר לתיקוני הבהירות בפרמייר CS3:

https://youtu.be/8MjL1iV19Rg


ניתן גם לטפל בצבעים ברמה זו באמצעות אפקט Levels שנמצא בתיקיית Video filters > Image controls.
מגדירים ב-Settings שלו את העוצמות של הגוונים.

אם נעשה כהה מדי ניתן לאזן באמצעות אפקט (Color Balance (HLS ששולט בגוונים (Hue), תאורה (Light) וריווי הצבעים (Saturation). פשוט משנים את ריווי הצבעים ב-Saturation.

הנה דוגמה בווידאו:

https://youtu.be/b07dJrMbQnE


עריכה מתקדמת יותר עושים באפקטים נוספים - ראו בתגית "תיקוני צבעים, פרמייר".
מה עושים כשיש הבהובים בפרמייר CC?



הנה הסבר להגדרות שאמורות לפתור את הבעיה:

https://youtu.be/SOwRy8QdJxw


לא עוזר?
נסו לשדרג לגירסה 2015 של פרמייר CC.


לא עוזר?
נסו את הפתרונות הבאים:

לנסות Fast Color Corrector במקום תיקוני צבע אחרים, כמו Shadow/Highlight ו-Three-Way Color Corrector.

לא עזר? - נסו צירופי תיקוני צבעים אחרים, כמו Curves.

לייצא עם Mercury Playback Engine מוגדר כ-"Software Only" ב-Project Settings.

לנסות למחוק את ה-preferences.

לשנות את ה-renderer grom Open CL ל-CUDA


נסו גם את אלה:

Premiere Pro go to File > Project settings > General, change the Video Renderer to Mercury Playback Engine software only. Click OK and select Delete PReviews. Then delete media cache files and rendered previews (C:\Users\YOURUSERNAME\AppData\Roaming\Adobe\Common).
איך לשנות צליל כך שיישמע כאילו מדברים בטלפון בתוכנת Premiere?


יש שתי שיטות פשוטות ליצירת סאונד של דיבור דרך טלפון בתוכנת פרמייר:

#עם LowPass
לחיקוי הכי פשוט של צליל דיבור בטלפון, השתמשו באפקט שנקרא LowPass על הקטע הקולי.

אחרי ששמתם אותו, שחקו בפרמטר Cutoff עם הסליידר, עד שתגיעו לצליל שידמה דיבור טלפוני שאתם אוהבים ומרגיש דומה לסוג הטלפון שהדמות מדברת בו.


#עם EQ
אופציה אחרת של סאונד דיבור בטלפון בפרמייר היא לשים אפקט EQ על הקטע. באפקט להיכנס ל-Edit ולהוריד באסים עד שמתקבל סאונד של דיבור דרך טלפון בפרמייר. לטלפון ביתי אפשר גם קצת להוריד את הגבוהים ביותר ולמכשירים ישנים להוריד שם עוד יותר.
איך להוסיף כתוביות בתוכנת פרמייר פרו 2018?



להוספת כתוביות (Subtitles) בתוכנת פרמייר פרו בגרסאות החדשות, עשו כך:

1. FileCaptions - כלומר יוצרים כתוביות באמצעות בחירה של Captions מתוך תפריט File
2. בוחרים ב-Standard את Open Cations. (כי Close Captions הוא קובץ תרגום מוכן שמתקבל מחברת התרגום וכו').

3. גוררים את קובץ ה-Captions הריק (ומשום כך גם השחור) אל הטיימליין, מעל הסרט שלנו.

4. דאבל קליק על האובייקט בטיימליין יפתח את העריכה שלו בחלון ה-Captions. (אם הוא לא מופיע אז בחרו Captions בתפריט Window.

5. עכשיו מקלידים לשדה הבהיר שבחלון את הכתוביות למה שנאמר.

6. שינוי צורת הטקסט כמו מירכוז (באייקון המרכוז מהשלושה של הצמדה), הסתרת הרקע (לריבוע כהה בוחרים 0), שינוי צבע טקסט (אייקון T ומומלץ לבן), גודל (Size מומלץ הוא בין 50 ל-60) ו-Outline או למילים, כלומר גבול שחור מסביב לטקסט הלבן (באייקון T מוקף ומומלץ שחור). הרוחב שלו ייקבע במספר שתקבעו ל-Edge.

7. סינכרון הכתוביות עם הסרט ייערך ביצירת כתובית (כפתור + בתחתית חלון ה-Captions) שתוצב במיקום הסמן וכתיבת השורה. ניתן לשנות בגרירת גבולות או ב-in out שמשמאל לכתיבה את משך הזמן של כתובית.

8. #לא לשכוח באקספורט!
כשמייצאים את הסרט, חשוב להיכנס ללשונית Cations בחלון ה-Settings ולבחור ב-Export Settings את Burn Captions into video.


הנה הדרכה בווידאו של הוספת כתוביות בתוכנת Premiere Pro CC:

https://youtu.be/z4XuJF7WX3Y


ועוד הדרכה מפורטת בעברית לסאב טייטלס בפרמייר החדשה:

https://youtu.be/PXui_k8rkkU
איך להמיר סרט מהפרמייר לקובץ Quicktime דרך תוכנת Final Cut Pro?



כך ממירים סרט מהפרמייר לקובץ Quicktime דרך תוכנת Final Cut Pro:

1. פתח את הפרויקט בפיינל קאט (חשוב: האיכות הטובה תבוא לידי ביטוי רק אם הפרוייקט מכיל את הקבצים שיצאו מהמצלמה, לא קבצים שדחסתם בעבר).

2. סמן על הTimeline את סימני הIn-Out (לחצו i איפה שהסרט מתחיל וo איפה שהסרט נגמר).

3. לחץ File>Export>Quicktime Movie... (או: Cmd+E) *תמונה מצורפת #1

4. בחר תחת Settings ב-Apple ProRes 422 (HQ) 1920x1080, ובחרו בFrame Rate בהתאם לסרט שלכם (אם החומרים המקוריים צולמו ב-24p בחרו בהגדרה שמסתיימת ב-24p 48 kHz). *תמונה מצורפת #2

5. לחץ Save, ובסיום הייצוא בדוק שהסרט יצא כמו שצריך.


איך לאחד את ערוצי הקול בעריכה של סרט בתוכנת פרמייר?



לרוב נרצה לאחד את שני הערוצים של הסטריאו בסרט, כך שהצד האיכותי מהשניים (מיקרופון שהקליט טוב יותר, עם פחות רעשים וכדומה) יועתק לצד הפחות איכותי.

איחוד של ערוצי האודיו לשוטים השונים בפרמייר יהיה בצורה הבאה:

1. משתיקים את ערוצי הקול האחרים.

2. אם צד שמאל היה האיכותי יותר, בוחרים את האפקט Fill Left מתיקיית Stereo. אם ימין היה הטוב מהם - בוחרים Fill Right.

3. גוררים את האפקט לסאונד של השוט שרוצים לאחד. תוכלו לשמוע שהסאונד אחיד בשוט (ואיכותי יותר). גם ה-Audio Meters יראו שאין הבדל בין הערוצים.
איך לעשות תיקוני צבע בתוכנת Premiere?


כך תעשו תיקוני צבע בתוכנת פרמייר:

1. פתחו בלשונית ה-Effects את תיקיית Video Effects ובה את תיקיית Image Control.

2. גררו את הפילטר Color Corrector מעל לסרטון.

3. הקליקו על הקליפ הקטן ובחרו את לשונית Effect Controls במוניטור השמאלי.

4. פתחו את ה-Color Corrector (הערה: ניתן לבחור Split Screen Preview ולראות על מסך מפוצל במוניטור הימני את המקור ואת השפעת תיקוני הצבע).

5. שנו את מגוון הפרמטרים שברצונכם לתקן.

6. שימו לב במיוחד לשני ממשקים: Curves – לטיפול בצבעי היסוד (ה-RGB) ו-HSL Hue Offsets – לטיפול בגוונים.
איך ליצור כרומה-קי בתוכנת פרמייר (Keying)?


ליצירת בלו סקרין או גרין סקרין בפרמייר עשו כך:

1. יוצרים רקע בצבע אחיד (אדום, ירוק, כחול), בתוכנה חיצונית או תמונה שרוצים. זה נקרא Colour Matte.

2. גוררים אותו לטיימליין, לערוץ הוידאו הראשון - Video 1.

3. גוררים את סרטון הדמות לערוץ Video 2 (מדובר בדמות שצולמה על רקע אחיד מאחריה - הוא יהפוך שקוף).

4. מאריכים או מקצרים את הרקע (Colour Matte) לאורך של הסרטון.

5. מאתרים ב-Video Effects (בתיקיית Keying) את Color Key וגוררים מעל לסרטון הקריין.

6. פותחים את הבקרים של האפקט ובפרמטר של Key Color דוגמים (עם אייקון המדיד השחור-לבן) את הצבע רקע שמאחרי הקריין (הצבע בריבוע הקטן של הפרמטר ישתנה לצבע הרקע).

7. משנים בגרירה לצדדים את ה-Color Tolerance של האפקט, עד שמגיעים למראה הנכון של הרקע שעיצבנו מאחרי גבו של הקריין.

8. ניתן לשלוט בקצוות הדמות באמצעות שני הפרמטרים של Edge (עובי - Edge Thin וחדות - Edge Feather).


והנה סרטון שמדריך כיצד להכין מסך ירוק בבית:

http://youtu.be/JrtJIVMxgGo


הנה הנחיות לצילום כרומה קי מוצלח:

http://youtu.be/xixuRTNHg8Q
מה הפרמטרים החשובים ביצוא וידאו מפרמייר ל-FLV?


ביצוא לקובץ FLV מומלץ להשתמש ב-Adobe Media Encoder (אם כי בפרמייר החדשות הכל נמצא ב-Export) ולהגדיר את הפרמטרים הבאים:

מקודד - כדאי לבחור On2 ולא סורנסון (שהוא מיושן יותר). On2 גם מתעדכן אוטומטית על ידי אדובי.

Encode Alpha Channel - מומלץ לבטל (כדאי לעשות גרין או בלו סקרין בתוכנה ולא בייצוא).

רוחב וגובה - מומלץ לא לעשות גודל שהוא גדול מהגודל של הגדרות הפרוייטק שלנו.

הפריים רייט - כדאי לבחור ב-Same as source. הקטנה של מספר הפריימים תקטין את הקבצים כמובן.

בלשונית Source שמעל לתצוגת הווידאו - אפשר גם לעשות Crop כדי לייצא חלק מהפריים ואז ניתן גם לבחור Crop Proportions כדי לקבל גדלים סטנדרטיים.

בלשונית Output - לא כדאי לבחור DeInterlace כי הוא מטשטש את הסרטון המיוצא. אם הקפדתם שהפרוייקט יהיה מראש ללא Fields (מה שמומלץ) לא צריך אותו כי זה מה ש-DeInterlace עושה (ביטול השדות).
איך להכניס סרטון לתוך עיגול או לב וכדומה בתוכנת Premiere?
איך לתקן עברית הפוכה בתוכנת Premiere CC?
מהי הרזולוציה או גודל הפריים?
איך לצרוב ל-DVD מתוכנת Premiere?
איך מקטינים קבצים שנוצרו בפרמייר, כדי להעלות אותם לרשת?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.