» «
פייסבוק
איך לשווק מוצר בפייסבוק?


אלו הדברים שיש להקפיד עליהם בשיווק מוצר בפייסבוק:

1. דף עסק - פתחו דף עסק בו תפרסמו את המוצר ואל תפרסמו אותו מהפרופיל האישי, זה מייגע את החברים. ניתן לתת קישור והזמנה לדף העסק.

2. קשר אישי חשוב מלייק - מספר הלייקים לא תמיד מעידים על טיב המוצר שלכם, עודדו לייקים אך במקביל צרו קשר עם הגולשים ושווקו את עצמכם תוך הבלטת יתרונותיכם.

3. השקיעו בדף נחיתה - דף הנחיתה, זה המפנה לעסק שלכם צריך להיות בנוי בצורה מזמינה ובעיצוב מושקע, כך הוא יגרום לאנשים רבים יותר להיכנס לדף העסק.

4. לא להכריח לתת לייק - הפיצו את המוצר שלכם מבלי לחייב את הגולשים לתת לייק לפני שהם נחשפים למידע. זה מרגיז הרבה אנשים.

5. עדכונים ברמה סבירה - עדכנו את החברים הרשומים לדף העסקי שלכם לא יותר מפעם בשבוע . מעבר לכך הופך להיות מעיק ומייגע.

6. דעו לקבל ביקורת - חשוב להשאיר גם ביקורת על הקיר שלכם, כמובן אם נכתבה בצורה שאינה פוגעת. מחיקה של ביקורת והשארת מחמאות בלבד היא מחשידה.
אינטרנט
איזו התנהגות הורית נחוצה בעידן הפייסבוק והאינטרנט?



הנה מספר תפיסות וצורות התנהגות נכונות להורים בעידן האינטרנט:

- יש להכיר בחשיבות האינטרנט כספק מידע מרכזי בעידן הנוכחי תוך הבנה שהוא טומן בחובו גם סכנות.

- יש להבין שהפייסבוק ורשתות חברתיות נוספות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי החברה של הילדים, אך חשוב לעשות הכל בכדי שהן לא יהיו תחליף לחיים האמתיים ולתקשורת הבסיסית בין הילדים לבין עצמם ובין הילדים ובינינו ההורים והמבוגרים.

- יש לקבוע חוקים ברורים ומגבילים בעניין המחשב כמו: שעות גלישה (אין לגלוש בלילה, אין לגלוש בחדר נעול) מיקום המחשב בבית (מחשב ימוקם במרכז הבית) ולדאוג לסינון מתאים לפי גילאי הילדים.

- לשוחח עם הילדים מפעם לפעם בצורה ברורה וגלויה על הסכנות באינטרנט.

- להיות ערים לסימני מצוקה ולהתנהגות חריגה.

- להיות מעודכנים בתפעול המחשב, בכניסה לרשתות חברתיות, באפשרויות חסימה וכניסה להיסטוריה, לא בכדי לעקוב ללא הפסקה אחרי הילדים, אלא בכדי שתהיה לכם האפשרות להשתמש בכך כשיש צורך.

- דעו להשתמש בסנקציות הקשורות למחשב כשצריך.

- להתמיד ולהשקיע ביצירת תקשורת פתוחה, ישירה וגלויה ביניכם לבין ילדכם, כך שבסופו של דבר אתם תהוו את הבסיס, היציבות, הביטחון האישי והקשרים המשמעותיים הנכונים עבור הילדים.
פייסבוק
מה זה אומר להשבית את חשבון הפייסבוק?



זו המשמעות של השבתת חשבון הפייסבוק, כפי שנסח אותם גלעד האן, חוקר עבירות ופשעי מחשב:

- הפרופיל שלך וכל המידע המשויך אליו נעלמים משירות פייסבוק מיידית.

- אנשים בפייסבוק לא יוכלו לחפש אותך או להציג פרטים כלשהם שלך.

- פייסבוק שומרים את פרטי הפרופיל שלך (חברים, תמונות, תחומי עניין וכו), למקרה שתרצה לחזור לפייסבוק בשלב מסוים. אם תבחר להפעיל מחדש את חשבונך, הכול ייראה בדיוק כפי שהיה כשעזבת.

- להדרכה איך להשבית חשבון פייסבוק, ראו טיפ בתגית "פייסבוק, השבתת חשבון".

אנשים רבים משביתים את החשבונות שלהם באופן זמני ומצפים שהפרופילים שלהם יהיו זמינים כשיחזרו לשירות. אפשרות זו מעניקה את הגמישות לעזוב ולחזור בכל פעם שרוצים.
איתור אנשים
איך לחקור ביעילות על אנשים באינטרנט?



ראשית, הכי פשוט הוא חיפוש ממוקד ב-Google - פשוט הכנסת השם ופרטים מבדילים, כמו העיר שבה חי, מוסד לימודי, תחביב שיתכן שהוא עוסק בו ברשת וכדומה.

באתר wink.com תוכלו לאתר מתוך יותר מ-300 מליון אנשים, בצורה קלה יחסית ולקבל עליהם פרטים מכל רחבי הרשת, הרשתות החברתיות שבהם הם רשומים ועוד. זו דרך מצויינת ליצור או לחדש קשרים ישנים, או לגלות את בעל הבית שלכם, שמתעקש לא לקבל שכר דירה.. זוהי גם דרך טובה לראות איך אתם מופיעים ברשת והאם יש דברים שלא הייתם רוצים שהבוס העתידי או המתחרה העיסקי שלכם יראה.

באתר pipl.com תוכלו למצוא בצורה דומה ולעיתים עוד יותר טובה, אנשים עם נוכחות ברשת וברשתות החברתיות.

חיפוש בפייסבוק יתן לכם תוצאות מפתיעות, גם בגלל שהיא הגדולה ביותר וגם בשל העובדה שרבים פותחים שם פרופיל וגם אם לא נוכחים שם באופן יומיומי, הם מקפידים לבדוק מעת לעת את המסרים שקיבלו.

פייסבוק

סטארטאפים
איך לשווק נכון, לגייס מנהל שיווק ואנשי שיווק לחברת סטארטאפ?



בבניית מערך השיווק לחברת סטארטאפ כדאי להקפיד על הדברים הללו:

כדי לקחת איש שיווק מעולה, הקפידו על הדברים הבאים:

- עדיף לקחת איש שיווק טוב וללמד אותו על התחום הטכנולוגי מאשר לנסות להכשיר איש טכנולוגיה לשיווק (הראשון יידע בערך אבל יארוז את זה היטב ויאתר את הצורך בשוק).

- מנהל שיווק עכשווי חייב להכיר לעומק את השיווק חברתי נוסח פייסבוק, טוויטר, Youtube וכדומה. בהתאם לזה יש לבדוק את המיצוב שלו ברשת, שמעיד היטב על יכולותיו בתחום.

- בהתאם לתחום הפיתוח, יתכן גיוס אנשים נוספים למערך השיווק: אנשי Presale שידריכו את האנשים הטכניים אצל הלקוח, אנשי מכירות - שסוגרים עיסקאות עם הלקוחות (מעין סוכנים כפולים שמוכרים ללקוח את המוצר ומוכרים להנהלת החברה את מה רצונות הלקוח).

- כדי להבין מה השוק רוצה כדאי לעיתים לקחת את ה-CTO לפגישות עם לקוחות ולתערוכות ולאפשר לו להיחשף לצרכים, הרצונות והבעיות של הלקוח.

- על מנהל השיווק להיות מוכן, במידה ויידרש, לעשות Relocation לחו"ל.

- אם תקציבכם מוגבל, אל תפנו לחברות השמה: בחיפוש מושקע ברשתות החברתיות תוכלו למצוא מועמדים מצויינים וליצור עימם קשר ישיר.
פייסבוק
איך להגדיר פרטיות בפייסבוק?
איך מגדירים פרטיות בפייסבוק:


הנה הדרך להגדרת פרטיות בפייסבוק כפי שמסביר גלעד האן, חוקר פשעי מחשב:

1.. כניסה לפייסבוק ע"י שם משתמש (כתובת דוא"ל) וסיסמה.

2. מומלץ להשתמש בסיסמה המשלבת אות, מספר וסימן ובאורך של 8 תווים או יותר. לדוגמא: %7qaz$2wsx. סיסמה כזו תקשה מאוד את הפריצה לחשבון הפייסבוק. מומלץ לא לשלב בסיסמה את שמך, מספר הטלפון, גיל, תאריך לידה או כל פרט אחר השייך באופן ישיר לזהותך.

3. את שינוי הסיסמה מבצעים ע"י כניסה לחשבון - הגדרות חשבון - ובשורת הסיסמה ללחוץ על עריכה. יש להקליד את הסיסמה הישנה ופעמים את הסיסמה החדשה.

4. כניסה לחשבון - הגדרות פרטיות. בהגדרות הפרטיות יש לבחור באפשרות באפשרות חברים או התאמה אישית.

5. ניתן לערוך ולקבוע מי החברים שלך בפייסבוק. במידה והוספת מישהו שאתה לא מכיר באופן אישי מומלץ להסיר מרשימת החברים.

6. במידה ורוצים להסיר חבר מרשימת החברים לוחצים על "בטל חברות" ליד שמו של אותו חבר.

7. התאמה אישית של אלבומי התמונות - נכנסים לפרופיל - תמונות - פותחים את האלבום אותו רוצים לערוך, לוחצים על הקישור עריכת אלבום, בלשונית "פרטיות" בוחרים את הקהל שיכול לראות את האלבום: ציבורי (כולם) / חברים / התאמה אישית. כדאי מאוד לעשות זאת.

8. בתפריט התאמה אישית ניתן לבחור את קהל היעד שאלבום זה הופך להיות גלוי כלפיהם: במידה ובחרת אנשים מסוימים האלבום והתמונות בו הופך להיות גלוי רק לאותם אנשים אותם בחרת (מתוך אנשי הקשר שלך).

9.. מרכז העזרה של פייסבוק - יש לזכור כי ישנן הגדרות רבות נוספות אותם ניתן לקבוע, לרבות הגדרות של אלבומי התמונות, רמת החשיפה של כל אלבום כולל אלבום תמונות הפרופיל. כמו כן ניתן לערוך את הגדרות החיפוש: מי יכול לחפש ולמצוא אותך בחיפוש בפייסבוק, קשר אם תוכנות למסרים מידיים, קבוצות בהם אתה חבר, הגדרות החשבון לרבות שינוי סיסמה, כתובת דוא"ל והשבתת החשבון. ניתן להיכנס לחשבון הפייסבוק ומשם להיכנס למרכז העזרה, על מנת לקבל סיוע ומידע רב על כל הנושאים וההגדרות בפייסבוק.

10. גיבוי השבתה ומחיקת חשבון הפייסבוק - הרבה מאוד בני נוער מרגישים כי איבדו שליטה על החשבון שלהם, על הפרטיות או שאינם יודעים כיצד לצאת מקבוצות בעייתיות או כיצד למחוק פרסומים הפוגעים בהם או באחרים. יש אפשרות לבצע השבתת חשבון או מחיקת חשבון לצמיתות.
ציר הזמן
איך לעשות ציר הזמן בפייסבוק (timeline)?


כך יוצרים ציר זמן בפייסבוק:

1. לוחצים על החץ בצד שמאל למעלה בדף הבית ואז נכנסים להגדרות חשבון.
בלשונית של כללי (שאתם נכנסים להגדרת חשבון אתם כבר בכללי), בשורה התחתונה כתוב "שפה".

2. אתם לוחצים על שפה וב"בחר את הראשית" תבחרו English US (זה נחוץ לשלב הבא).

3. לאחר שהפייסבוק שלכם באנגלית, אתם נכנסים לקישור:
https://www.facebook.com/about/
ולוחצים על Get timeline , זה כתוב על מלבן ירוק.

4. אתם נכנסים לפרופיל ואז אתם תראו עיצוב אחר (אם לא אז תחזרו על השלב הקודם). עכשיו אתם בעצם תעצבו אותו, לשים תמונת נושא וכו' (אתם לא חייבים עכשיו, אם אתם לא רוצים דלגו לשורה הבאה הבאה).
אם תרצו לשים תמונת נושא למעלה תלחצו על change cover ושמה או בupload או איך שתרצו ושתסיימו את זה בצד ימין למעלה תלחצו על publish now (אם לא תלחצו חברכם לא יוכלו לראות את הציר זמן)
עכשיו תכנסו לAcount settings (בצד ימין למעלה, בחץ בעמוד הבית) ואז לשורה התחתונה של הlanguage ושמה לעברית.

תיהנו (:
פייסבוק
איך להצליח בפייסבוק?


כדי לצבור פופולאריות טובה ולבנות רשת נכונה בפייסבוק הקפידו על כמה כללי יסוד:

- תנו תיאור קצר של עצמכם

- שהתיאור יהיה שנון ומשווק אתכם

- הוסיפו תמונה "מוכרת" שלכם. אל תהיו יבשים..

- כשאתם מגיבים לאחרים אל תהיו סטנדרטיים ואל תצאו ידי חובה, כי כבר עדיף לא להגיב. תנו תגובות משעשעות, נלהבות ומעוררות עניין

- אל תציפו את חבריכם ברשת בשטויות

- כשאתם מבקשים חברים הציגו נכון את התשובה לשאלה למה כדאי להיות חברים שלכם (המסיבות שלכם מגניבות, אתם עובדים על מיזם של מיליארדים או שאתם מאגניבים..)

תיהנו!


אינטרנט
אפשרויות עסקיות בשימוש ברשת החברתית - איזה יש?


הנה כמה מהיתרונות שיכולים לצמוח משימוש כזה:

- לגלות ולאתר אנשים וקשרים עסקיים פוטנציאליים

- איתור עובדים מצטיינים לצורך גיוס

- איתור אפשרויות ופרילנסרים לאאוט-סורסינג

- איתור של הזדמנויות עסקיות

- יצירת קשר וקשב על ידי כתיבה של המובילים והבכירים בחברה (לא חייבים לכתוב בעצמם ולא חייבים להיות אנשי הניהול עצמם)

- חיזוק של שירות הלקוחות, מה שבבניה נכונה יחסוך המון כסף, יתן ללקוחות תחושה של היענות לצרכים ולהרגלים שלהם ויגיע לקהלי יעד שמעריכים שימוש בטכנולוגיות חברתיות אינטרנטיות.
איזו רשת החברתית כדאי לבחור לשימושים שיווקיים ועסקיים?



בחירת הרשת הנכונה היא מלאכה לא פשוטה, שכן לכל רשת חברתית היתרונות והחסרונות שלה. כמובן שהכי מומלץ הוא להירשם לכולן ולהשקיע את הזמן, המשאבים והמאמצים בהן. אך בבחירה יש לשים לב ליתרונות של כל אחת, נכון להיום:

Facebook - בשביל החבר'ה באשר הם וכיום לכל מי שמשווק משהו. הרשת המתפתחת והמדוברת ביותר. מחזיקה בפלטפורמת האפליקציות המנצחת (עם איום גדול מכיוון גוגל עם יוזמת ה-Open Social שלה)

Linkedin - רשת מעולה וצומחת לקשרים עסקיים, איתור מוחות, התייעצות עם מומחים מובילים.

Myspace - בית קברות עצום שהיה פעם מוקד שיווק לצעירים, איתור טרנדים, חזק בשוק המוסיקה והאתר הגדול בעולם.

Smallworld - הרשת הנחשקת של העשירים והמצליחים. אקסקלוסיבית ומפולחת היטב. במיוחד למי שקהל היעד שלו הוא חוג הסילון.

דה מרקר קפה - רשת חברתית עסקית ישראלית עם דגש על אינטראקציה חברתית והיכרויות. כרגע צונמי הפייסבוק די הטביע גם אותה.
אנשי עסקים ברשת חברתית - על מה להקפיד?
בהצטרפות לרשת חברתית של מי שיש לו מה להפסיד ומצד שני - אינו איש שיווק בהתנהלותו, ההקפדה על הכללים היא עוד יותר חשובה. הנה כמה מה"חוקים" שכדאי לאמץ בכדי למנף את העסק והשיווק דרך הרשת, במקום לחרב אותם:

- רושם ראשון מאד קובע: הכל בזהירות וברגישות
- כמו בחיים, גם ברשת חברתית היו אמינים, מכבדים, ישרים וגלויים באשר למטרות
- אבל אל תהיו ישירים מדי..
- קחו בחשבון שיותר ממה שאתם אומרים, קובע מה שאתם עושים ואיך שאתם מתנהגים
- הרשת היא זירה של שיתוף וטוב לב ומי שמבין זאת ירויח - תרמו, עזרו ועשו למען אחרים - העשייה המשותפת תתרום לקשר ולאמון
- אל תנסו למכור. ספרו ושתפו בחוויות, בפיתוח המוצר, תנו תחושה של הקשבה לקורא ולצרכיו ודעתו
- הטוקבקים הם החלק השימושי ביותר אם יודעים להשתמש בהם - קראו, הפנימו ולמדו מה ניתן לשפר
איך למחוק תמונות בחשבון פייסבוק?



מחיקת תמונה בודדת - מוצאים את התמונה באלבום שבו היא נמצאת, מצביעים עליה ובוחרים "אפשרויות" (Options). בוחרים שם "Delete This Photo" או בעברית "מחק תמונה".

למחיקת תמונה בודדת מהסמארטפון - נכנסים לתמונה, בוחרים "הגדרות" ושם את "מחק תמונה".

מחיקת מספר תמונות - עושים אחת אחרי השניה בשיטה שלמעלה ומדפדפים עם כפתורי < >.

מחיקת אלבום / תיקיית תמונות שלמה - עוברים לאלבומים שלכם ולוחצים על האלבום שברצונכם למחוק. לחיצה על גלגל השיניים בפינה השמאלית עליונה ובוחרים באפשרות "מחק". שימו לב שלאחר מחיקה של אלבום, לא ניתן לשחזר אותו.
איך לשמור על הפרטיות בפייסבוק?



עם כל הצער שבדבר, אל תצרפו כל מי שעברתם פעם לידו ברחוב או פגשתם במסיבה להיות חבר שלכם.

ברשתות חברתיות ובמיוחד בפייסבוק, אין אבחנה בין "מכרים" ל"חברים" ולכן אנשים כאלה יהיו בעלי גישה וחשיפה לפרטים אישיים שאותם אתם יכולים ורוצים לחשוף בפני חברים אך לא בפני סתם מכר.

מכאן שעליכם "ללכת לחפש את החברים שלכם".. ורק אותם!

במצב כזה, כדאי לשים לב היטב את מי מוצאת האפשרות "Find Your Friends" שעושה סריקה בספר הכתובות של תוכנת הדואר האלקטרוני שלכם ומחפשת מי נמצא בפייסבוק, כך שתוכלו "להציע לו חברות". שימו לב היטב מי האנשים הללו.
איך לבנות זהות אינטרנטית בצורה נכונה?



הנה כמה כללים לבניית זהות אינטרנטית:

1. הגדרות ברורות בנוגע לעצמכם - הגדירו בצורה ברורה מאיזה רקע אתם ומה הערכים והיכולות שאתם מביאים עמכם.

2. היו אמתיים - בניית זהויות פיקטיביות תזיק לכם לטווח הארוך. אנשים ירצו אתכם בגלל אמינות.

3. קהל היעד - הגדרה ברורה של קהל היעד שלכם הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית.

4. תחומי עניין של קהל היעד - בדקו ועקבו אחר סוגיה זו.

5. בחירת רמות חשיפה - החליטו לאיזו דרגת חשיפה תגיעו בכל אתר מהאתרים השונים בהם אתר גולשים.

7. העלבות ופגיעות - הימנעו בכל דרך מפגיעה באחרים דרך הרשת.

8. עדכונים ונוכחות - שמרו על נוכחות מורגשת בפייסבוק ובטוייטר ע"י עדכונים לעתים תכופות.

9. גבולות חשיפה ופעילות - פעלו בריסון עצמי בכל הקשור לפעילות אינטרנטית, בכדי לא להיראות כמי שאובססיביים לגבי עצמם.

10. פעילות במישורים שונים - הציגו בלוגים ואתרים מקצועיים ולא רק פרופילים אישיים.
איך לבטל את חשבון הפייסבוק עם אפשרות שחזור בעתיד?



ניתן להשבית את החשבון ולא למחוק אותו (כלומר, תוכלו תמיד להחזירו לפעילות). עושים זאת בפייסבוק החדש כך:

בפייסבוק אנגלית - בפקודה "Settings" לבחור "Deactivate Account"

בפייסבוק בעברית - יש לבחור בתפריט "הגדרות" את "השבתת החשבון".


בפייסבוק בעיצוב הישן זה היה כך:

1. היכנסו לחשבון שלכם ולחצו על "Account" בראש המסך מצד ימין.

2. בתחתית המסך לחצו על deactivation

3. בחרו את הסיבה לביטול החשבון ולחצו על "Deactivate".



אם אתם רוצים לגמרי למחוק את החשבון - ראו בתגית "פייסבוק, סגירת חשבון".
איך לשמור על בטחוננו בשימוש בפייסבוק?



השימוש ברשתות חברתיות כגון Facebook הוא תענוג לא קטן אך עלול להיות גם מסוכן, במיוחד לילדים ולבני נוער.

הנה הוראות לשימוש אחראי, בוגר ובטוח ברשתות החברתיות:

- לעולם אל תשתפו בסיסמא שלכם מישהו אחר.

- קבעו את הגדרות הפרטיות שלכם כך שיתאימו לרמה המועדפת עליכם ועדכנו אותן לעיתים קרובות.

- היזהרו כשאתם כותבים ומשתפים מידע אישי או פוסטים אישיים. שימו לב במיוחד שלא יאפשרו איתור של מקומכם או אפשרות למצוא אתכם אופליין (כלומר, בעולם האמיתי: כתובת, טלפונים וכדומה).

- דווחו להנהלות האתרים על אנשים שמפרים את תנאי השימוש בהם.

- חסמו ודווחו למנהלי האתרים על כל מי ששולח לכם מידע לא רצוי או יוצר קשר לא לגיטימי.



(מבוסס על קובץ הוראות שנכתב על ידי הנהלת אתר facebook)
איך לקבוע מי יראה כשאני מחובר לפייסבוק ומי לא?



לא תמיד תרצו שאנשים יטרידו אתכם בצ'אט של פייסבוק, כשאתם באתר. להגדרה מי יוכל לראות שאתם אונליין, עשו כך:

1. לחצו על אייקון ההגדרות (צורת גלגל שיניים) בסרגל הצ'אט של פייסבוק - הוא נמצא בצידו התחתון של הצ'אט, ליד החיפוש.

2. הגדרות מתקדמות - בחרו Advanced Settings.

3. אפשרויות בתיבת הדו-שיח שנפתחה:

האפשרות הראשונה של "All friends except.." מאפשרת להגדיר מי לא תרצו שיידע שאתם אונליין. כאן תוכלו להרחיק את המטרידים והנודניקים..

Only Some Friends - מאפשר להציג שאתם אונליין רק למי שתבחרו כאן. כל השאר לא יידעו שאתם באתר.

Turn off chat - משתיקה לגמרי את הצ'אט, עד שתחליטו להחזירו לפעילות.






איך לבטל נגינה אוטומטית של סרטונים בפייסבוק?



כך מבטלים את הנגינה האוטומטית של סרטונים בפייסבוק:

- במחשב - במשולש שלמעלה בחרו ב-Settings (הגדרות) ובמנעול בחרו See More Settings

- ב-Video יש את Video Auto-Play שיש להעבירו ל-Off.

- באנדרואיד היכנסו לאפליקציה של פייסבוק ולחצו על לשונית התפריט, עם אייקון שלושת הקווים האופקיים. ב-Settings (בעברית: הגדרות). ב-Video Auto-Play העבירו ל-Off.

- באייפון ואייפד בחרו הגדרות האייפון ולחצו על פייסבוק ושם על Settings. ב-Videos בטלו את האופציה AutoPlay (העבירו ל-Off).
איך לשפר את השימוש ברשתות חברתיות?


הנה מספר דברים שכדאי להקפיד עליהם בשימוש ברשתות חברתיות בכדי להפיק מהם יותר יעילות והנאה:

- אין צורך לאשר כל חבר, במיוחד לא בדפים עסקיים.

- בחרו תמונה המשרתת את המטרה של הפרופיל שלכם.

- עדכון פרטים אישיים צריך להיות בהתאמה לנושאים אותם אתם רוצים לקדם, שקלו איזה פרטים להוסיף והיכן.

- שתפו אלבומים בצורה מוגבלת על מנת לא ליצור מבוכה היכן שלא צריך.

- ניתן להוסיף אפליקציות המרמזות על סגנון ותחומי עניין, אך שקלו איזה והיכן להוסיפן (בעמודים עסקיים, למשל הן פחות יתאימו).
על מה חשוב להקפיד בגיוס עובדים לחברת סטארטאפ?



בגיוס עובדים לסטארטאפ כדאי להקפיד על הדברים הללו:

- לא חייבים לפנות לחברות השמה: חיפוש מושקע ב-Linkedin או FaceBook ינפיק לכם מועמדים מצויינים שתוכלו ליצור עימם קשר ישירות משם.

- נסו תמיד לגייס את האנשים הטובים ביותר, לתחומים שבהם אתם הכי חלשים.

- שי אגסי אמר פעם: "אנשים שאתה בוטח בהם ב-100% טובים מאלה שיודעים 100%".

- בראיון עם מועמד אל תיתנו לרושם ראשוני להטעות (צריך להיות לו משקל אבל לא גדול מדי)

- גייסו מהנדסים ומתכנתים מעולים שאוהבים לתכנת!

- גייסו רק אם אתם חייבים כי אם הגיוס לא הכרחי אתם עלולים למצוא את עצמכם עם הוצאות ענק ובסוף גם הכרח בפיטורין ואף סיכון החברה כולה.

- שימרו על צוות פיתוח קטן (2-3 אנשים) ואל תוציאו עבודות פיתוח החוצה.

- בצוות קטן או חברה קטנה, אל תגייסו מנהלים לא טכנולוגים, שינסו להצדיק את קיומם בנוהלים ואכיפה של ניהול תאגידי ויגרמו תיסכול ובעיות.

- בחברה גדולה, חשוב ליצור צוותי עבודה קטנים וממוקדים.

- בתור מנהלים, ראיינו כל מועמד באופן אישי

- שאלו בראיונות שאלות קשות כדי לוודא שהאנשים שבחרתם הם האנשים שאתם צריכים.

- שלמו טוב אבל לא המון - במקום משכורות עתק תנו אופציות, שיהפכו את הצלחת החברה להצלחת העובדים שלה. (כך תיפטרו מעובדים שלא יאמינו בחברה ובסיכויים שלה ויתרמו מעט)

- קחו CFO (מנהל כספים) רק אם החברה תידרש להרבה השקעות ועניינים כספיים.
שימוש ב-Facebook למטרות העסק - מה האפשרויות?
כמובן שישנן עוד אפשרויות רבות ויש גם ויכוח גדול אם זה נכון, אבל הנה כמה מהאפשרויות המיידיות והיתרונות שבצירוף העסק לפייסבוק:

- להזמין לקוחות וקשרים עסקיים להצטרף, להיות חברים ולהיות ברשת של החברה

- ליצור פרופיל לחברה? - יש יתרונות (יצירת רשת, הודעות ללקוחות, הוספת מוצרי החברה בזירת המכירה של פייסבוק)

- לקדם את הבלוג של העסק

- ליצור אפליקציית פייסבוק (פוטנציאל: מליוני מצטרפים לשירות כמעט בלי מאמץ, כסף, שיווק וקידום מכירות דרך האפליקציה, יצירת קשר חיובי לחברה)

- להציג צדדים לא פורמליים של העסק, כמו הרקע של האנשים שמככבים בו, תחביביהם והצדדים הפחות מעונבים (מה שמסורתית מומלץ בכל דף "אודות החברה" בבניית אתר עסקי)
איפה יש סטטוסים לחברים לעט?
איך לשנות את השם בפייסבוק אם פרצו ושינו לי אותו?
איך לחסוך בשיווק הסטארטאפ או המיזם שלנו?
איך לקשר חברים בתוך סטטוס בפייסבוק? שהשמות של חברים יהיו קישורים בפייסבוק בגוף הסטטוס?
איך למנוע כניסה למשתמשים שלי באתרי האינטרנט השונים, במחשב המשפחתי?