» «
עריכת וידאו
מה עושה כל כלי מהכלים לעריכת סרטים של slip slide ripple ו-roll?



שני אלה משנים את החיבורים בין קליפים:
===============================
Ripple - (קיצור rr) משנה אורך של הקליפ בשינוי הקצה (in או out) שלו. סה"כ האורך של הסרט גדל או קטן בהתאם לשינוי. מכל הארבעה רק ריפל משנה את משך הזמן הכללי.

Roll - (קיצור r) מזיז את הקאט. מאריך שוט על חשבון הסמוך לו.


שני אלה משנים את תוכן הקליפים:
==========================

Slip - (קיצור s) משנה את הקטע שיוצג בקליפ, מתוך הסרטון המקורי (שינוי in ו-out בלבד). מזיז את מה שנראה בקליפ, בלי לשנות את החיתוכים.

Slide - (קיצור ss) מזיז את הקטע למיקום שונה ומאריך או מקצר את הקליפים הסמוכים לו.



הנה מדריך וידאו לשימוש בכלים הללו:

http://youtu.be/FzmW1W3tXhM
פסים שחורים
איך להסיר את הפסים השחורים בצידי הפריים בפרמייר?


הנה מדריך פשוט:

1. לחצו בכפתור ימני של העכבר על השוט שרוצים לתקן ובחרו בתפריט את אחת הפקודות “set to frame size” או “scale to frame size”. בחרו את זו שנותנת את התוצאה הטובה יותר.

2. לא מרוצים עדיין? - יש אפשרות ידנית לבחור שוב את הקליפ הבעייתי, לבחור ב"Effects Control" את "Motion" ולבטל את האופציה "Uniform". עכשיו תראו במוניטור הימני נקודות שליטה על הסרט. משכו אותן כך שהסרט יגדל, עד שהוא יתפוס את כל הפריים, או במילים אחרות - עד שהפסים השחורים ייעלמו אל מחוץ לפריים.


חשוב לדעת: אם כל השוטים של הסרט הם קטנים כאלה, התיקונים הללו יחייבו הרבה עבודה. במקרה כזה כדאי אולי לערוך את כל הסרט, לייצא אותו ואז לייבא אותו לסקוונס נקי, כסרט שלם בשוט אחד, ולבצע את השינוי, פעם אחת על הסרט המלא.

בהצלחה!


הנה סרטון קצר שמסביר את הסתרת פסים שחורים בצד או למעלה ולמטה בסרטוני פרמייר:

https://youtu.be/aFTSgN915Z8
Encore
איך לייצא סרט מפרמייר בגירסאות ישנות כדי להכין DVD בתוכנת Encore DVD של Adobe?



הצעדים להכנת DVD בתוכנת Encore CS (לשעבר Encore DVD) יהיו כאלה:

1. כבר בעריכה בתוכנת Premiere הכינו מרקרים בכל נקודה שבה תרצו שיהיה פרק ב-Menu של ה-DVD. ניתן לעשות זאת ב-Encore אבל למי שעורך

בפרמייר יהיה יותר מדויק לעשות זאת כבר בתוכנה.

2. לייצא את הסרט מפרמייר לפורמט Mpg2 בחרו FileExportExport to Encore.

3. בתיבת הדו-שיח יש לבחור Author with menus ולבחור DVD Single Layer.

4. לחצו על כפתור Settings ובחלון תוכלו להגדיר את היחס (Standard או Wide Screen)

5. בסרטים קצרים אפשר לבחור Bitrate שיהיה CBR (קיצור של Constant Bitrate קבוע של 8Mbps). לסרטים ארוכים - בחרו VBR 2

Pass (כלומר Bitrate משתנה, Variable, שינצל את מקסימום הנפח של ה-DVD בלי להתפשר יותר מדי על האיכות של הסרט שבו).

6. לחיצה על OK תאפשר לקבוע להיכן יישמר הסרט ולחיצה על Save לשמירתו.
עריכת פרוקסי
איפה יש מדריך וידאו לעריכה בפרוקסי בפרמייר?


גיל ביקשה אז הנה....

עריכת פרוקסי או אופליין היא עריכה בקבצים באיכות נמוכה, שמאפשרת עריכה משופרת כיוון שעריכה בקבצי HD תוקעת את המחשב וגורמת לו לתקיעות וקפיצות רבות, בשל גודל קבצי ה-HD.

השיטה בעיקרה היא ליצור מסרטי ה-HD המקוריים גירסאות ברזולוציה מוקטנת מאד, עם אותם שמות אבל בספריה שונה. אח"כ עורכים איתם את הסרט, בקלות וביציבות גם על מחשבים חלשים, ואז לפני היצוא הסופי בוחרים את כל הקליפים בחלון הפרויקט, בוחרים בתפריט בכפתור ימני את "Make Offline", מסמנים אותם שוב ובוחרים בתפריט הימני "Link Media" - מאתרים את סרטי ה-HD המקוריים ובוחרים את הקובץ הראשון (הוא כתוב בראש חלון החיפוש) והפרמייר יודעת לאתר את השאר אוטומטית.

הנה המדריך לעריכת אופליין (פרוקסי) בתוכנת פרמייר:

http://youtu.be/6WK0sX75c4E

פרמייר

החלפת צבעים
איך מחליפים צבע בצבע בתוכנת פרמייר?



יש כמה צורות שאפשר להחליף צבע בפרמייר. הצורה הפשוטה ביותר היא

אפקט Change to color - רק Ctrl+Click על הצבע להחלפה ובחירת הצבע המחליף
======================================================
גררו את האפקט מעל השוט או ה-Adjustment Layer שיצרתם.

פתחו את ה-Effect Controls של האפקט הזה ולבחור את Hue & Saturation.

נבחר את המדיד העליון (נראה כמו מזלף) ו-Ctrl Click על הצבע שנרצה להחליף (כלומר נקליק על הצבע שנרצה שיוחלף, תוך לחיצה על מקש Ctrl).

עכשיו נבחר במלבן הלבן שמתחתיו את הצבע שאליו נרצה להחליף. אפשר גם במדיד שמתחתיו, להקליק על הצבע שאליו נרצה להחליף.

זהו. הצבע הוחלף. אפשר לשפר עוד יותר עם האופציה של Change by.



אפקט Paint Bucket - אפשרות נוספת להחלפת צבע של אובייקט
=================================================
יש לו נקודת הזזה במרכז התמונה. יש להזיז אותה למקום שמכסה הכי טוב את מרבית האובייקט שנרצה להחליף את צבעו.


הנה סרטון עם הדרך הפשוטה להחליף צבע וכמה צורות נוספות להחלפת צבעים בתוכנת Premiere:

https://youtu.be/YWQyF9MtPAc


והנה דרך באמצעות אפקט מתקדם הרבה יותר:

https://www.youtube.com/watch?v=jJJ5y-Fiaqo
HD
איך להמיר סרט מהפרמייר לקובץ Quicktime דרך תוכנת Final Cut Pro?



כך ממירים סרט מהפרמייר לקובץ Quicktime דרך תוכנת Final Cut Pro:

1. פתח את הפרויקט בפיינל קאט (חשוב: האיכות הטובה תבוא לידי ביטוי רק אם הפרוייקט מכיל את הקבצים שיצאו מהמצלמה, לא קבצים שדחסתם בעבר).

2. סמן על הTimeline את סימני הIn-Out (לחצו i איפה שהסרט מתחיל וo איפה שהסרט נגמר).

3. לחץ File>Export>Quicktime Movie... (או: Cmd+E) *תמונה מצורפת #1

4. בחר תחת Settings ב-Apple ProRes 422 (HQ) 1920x1080, ובחרו בFrame Rate בהתאם לסרט שלכם (אם החומרים המקוריים צולמו ב-24p בחרו בהגדרה שמסתיימת ב-24p 48 kHz). *תמונה מצורפת #2

5. לחץ Save, ובסיום הייצוא בדוק שהסרט יצא כמו שצריך.
פרמייר
מה יכול לגרום לקפיצות קטנות בסרט שעורכים בתוכנת פרמייר?



אם אתם עורכים סרט ומרגישים שיש לכם קפיצות קטנות כל פעם, הסיבה נעוצה ככל הנראה במספר פריימים שגוי לשניה. לכן אנו ממליצים לפני כל עריכה של סרט חדש, לבדוק את החומרים שצולמו ולראות בכמה FPS הם צולמו (כמה פריימים לשניה). לפי זה יש להגדיר את הפרויקט החדש.

בתוכנות מתקדמות כמו Final Cut הזיהוי של ה-fps הוא אוטומטי, אבל בפרמייר, לפחות בגירסאות הנוכחיות, אנו נדרשים לבדוק ולפתוח פרויקט נכון.

אם תרצו לתקן את הסרט הערוך ל-fps הנכון, היכנסו לטיפ המצורף.
מולטיקאם
איך לערוך מולטיקאמרה בתוכנת פרימייר CS3, CS4, CS5?



עריכה של חומר שצולם מכמה מצלמות (Multi-cam) ניתן לעשות על ידי התהליך הבא:

1. פתחו סקוונס חדש ומקמו בו את הקליפים של המצלמות בערוצים, זה מתחת לזה.

2. סמנו את הקליפים ובכפתור ימני עליהם, בחרו Nest בתפריט. זה יהפוך אותן לקליפ מאוחד מולטיקאם.

3. צרו סקוונס חדש וגררו אליו את ה-Nested Sequence (האובייקט שמאחד את ערוצי המולטי-קאם).

4. בחרו Enable בתפריט הימני של הסקוונס.

5. באותו תפריט בחרו את Enable בתפריט המשנה Multi-Camera (על הסקוונס שבטיימליין נראה את הסימון שמראה שהוא מולטיקאם (נראה כמו MC1 או מספר אחר, אם הוא אינו הראשון).

6. בתפריט Window נפתח את החלון של המולטיקאם - Multi-Camera Monitor. בצד שמאל נראות המצלמות השונות ובצד ימין - מה שנבחר בכל רגע נתון.

7. לחיצה על כפתור Play תאפשר לבחור מצלמות והתוכנה תחתוך קאטים בסקוונס.



הערת אודיו: מומלץ לבטל את האופציה "Audio Follows Video" בצד ימין למעלה של חלון המולטיקאם, כדי למנוע מצב שבחירה במצלמה תחליף גם את הסאונד. אחרי הביטול, יישאר תמיד הסאונד של הערוץ הראשון (מה שאומר שמומלץ למקם בערוץ הראשון את המצלמה עם הסאונד הטוב ביותר).


פרמייר
איך לאחד את ערוצי הקול בעריכה של סרט בתוכנת פרמייר?



לרוב נרצה לאחד את שני הערוצים של הסטריאו בסרט, כך שהצד האיכותי מהשניים (מיקרופון שהקליט טוב יותר, עם פחות רעשים וכדומה) יועתק לצד הפחות איכותי.

איחוד של ערוצי האודיו לשוטים השונים בפרמייר יהיה בצורה הבאה:

1. משתיקים את ערוצי הקול האחרים.

2. אם צד שמאל היה האיכותי יותר, בוחרים את האפקט Fill Left מתיקיית Stereo. אם ימין היה הטוב מהם - בוחרים Fill Right.

3. גוררים את האפקט לסאונד של השוט שרוצים לאחד. תוכלו לשמוע שהסאונד אחיד בשוט (ואיכותי יותר). גם ה-Audio Meters יראו שאין הבדל בין הערוצים.
איך לערוך עריכת אופליין בפרמייר?



עריכת אוף ליין, או עריכת פרוקסי, היא עריכה באיכות מופחתת. יתרונותיה הם מהירות עריכה גדולה ויציבות רבה של המערכת. אין קפיצות ובעיות שנובעות מגודלם העצום של קבצי HD.


הדרך לעריכת אופליין היא הצעדים הבאים:

1. שומרים את כל החומר שצולם ב-HD בתיקיית HD או HighDef.

2. יוצרים תיקיה נוספת בשם LD או LowDef.

3. מפעילים את תוכנת ה-Adobe Media Encoder וב-Settings ממירים את כל קבצי המקור לפורמט באיכות נמוכה (נסו בפריסטים את PAL DV Widescreen). דואגים שהקבצים המומרים יישמרו לתיקיה שיצרנו לאיכות נמוכה (סעיף 2).

4. מייבאים את החומר באיכות הנמוכה ("האוף ליין") ל-Bin של הוידאו בחלון ה-Project בפרמייר.


זהו לעת עתה. עורכים את הסרט עם הקבצים הללו. היתרון הוא מהירות עבודה מעולה ויציבות מחשב, מהיות קבצי העבודה קטנים וקלים לעיבוד. הקפידו לא לשנות את שמות הקבצים או מיקומם במחשב (אחרת תצטרכו להחליפם אחד אחד)!


5. לאחר שסיימנו לערוך את הסרט, פותחים את ה-Bin של הוידאו בחלון ה-Project, בוחרים את כל הסרטונים ובקליק ימני מופיע תפריט - בוחרים Make Offline..

6. בתיבת דו-שיח בוחרים באופציה "Media Files Remain on Disk".

7. בוחרים שוב את כל הסרטונים ובקליק ימני בתפריט - בוחרים Link Media..

8. כשהוא מבקש שנאתר את הקובץ הראשון (שמו כתוב בראש תיבת הדו-שיח), נכנסים לתיקיית החומר באיכות גבוהה (HD או HighDef) ובוחרים את הקובץ באותו שם. תנו לו כמה שניות והוא יתאים את כל החומר באיכות HD לטיימליין ותוכלו לעשות בדיקה אחרונה ותיקוני צבעים.


http://youtu.be/6WK0sX75c4E?t=2m11s


או

qr code


בהצלחה!
איך לשנות גודל של סרט או תמונה בתוכנת Premiere?


הנה שתי דרכים לשינוי גודל של סרט או תמונה בתוכנת Premiere:

הדרך הקצרה:
הקליקו על הסרט במוניטור הימני וגררו את הנקודות שבפינות שלו, לשינוי הגודל, ואת הנקודה המרכזית (עם העיגול) - לשינוי המיקום.


הדרך הארוכה:
1. לחצו על הסרט שברצונכם לשנות.

2. בחרו את לשונית Effect Controls במוניטור השמאלי.

3. לחצו שם על המלה Motion וראו שבמוניטור הימני מופיעות נקודות בקרה בקצות הסרט.

4. גררו את הנקודות שבפינה לשינוי הגודל ואת הנקודה המרכזית (עם העיגול) לשינוי המיקום.
מהי שכבת התאמה בפרמייר?



בפרמייר יש כלי שמאפשר ליצור משהו שנקרא "שכבת התאמה" (Adjustment Layer), שיש מי שקוראים לה בעברית "שכבת שינויים" או "שכבת שינוי וכיוונון". זוהי שכבה שמשפיעה על כל השכבות שמתחתיה ומכאן שתוכלו לעשות בה פעולה שחוזרת הרבה, על קליפים רבים, רק פעם אחת!

במקום להחיל אפקט על קליפ מסוים ואז להעתיק אותו לקליפים רבים אחריו, באמצעות שכבת ההתאמה תוכלו להחיל אפקטים על אובייקט אחד, שהוא שכבת ההתאמה. גררו אותו לערוץ עליון על הטיימליין והוא יחיל את כל מה שתעשו עליו, מתיקוני צבע ואפקטים ועד שינויים בתאורה, על כל הקליפים שמתחתיו.


#כדי לייצר שכבת התאמה עשו כך:
1. בתפריט File בחרו New ובתפריט המשנה בחרו Adjustment Layer. אפשר גם ליצור אותה בתחתית חלון הפרוג'קט, בתפריט שייפתח בלחיצה על האייקון הקטן שצורתו ריבוע לבן.

2. גררו את אובייקט ה-Adjustment Layer שנוצר בחלון הפרוג'קט (הוא בצבע שחור) אל הטיימליין ושימו אותו מעל הקליפים שתרצו לשנות.

3. ניתן להרחיב ולהזיז אותו כרצונכם, ממש כמו קליפ בטיימליין.

4. זהו. עכשיו פשוט גררו כל אפקט שתרצו וטפלו בו ממש כמו שהייתם עושים לקליפ בודד. ההבדל - כל מה שתעשו ישפיע על כל הקליפים שמתחת לשכבת ההתאמה החדשה הזו.

בהצלחה!


להוסיף Adjustment Layer לטיימליין - עשו זאת כך (עברית):

https://youtu.be/2rek5-9n7eQ


והנה הסבר מקיף באנגלית:

https://youtu.be/Pgd2Q1UGpVE
איך כותבים כותרות בתוכנת Premiere CC?


הדרך הפשוטה ביותר לכתיבת כותרות היא:

1. בחרו בלוח הכלים את כלי הטקסט (נראה כמו T).

2. לחצו על המסך הימני, במקום בו תרצו שהכיתוב יופיע על המסך.

3. כתבו את הטקסט. אם הוא מופיע כריבועים או ג'יבריש, החליפו את ה-Font לפונט עברי, כמו Arial, David או הלהיט מבית גוגל - פונט Heebo שהוא גם עברית, גם ניקוד, גם אנגלית ונראה נהדר.

4. הטקסט נכתב הפוך? - אפשר לתקן את זה - ראו הסבר בתגית "היפוך כיוון טקסט" או בתגית "עברית הפוכה, Premiere CC". בסרטון הראשון יש גם הסבר בהתחלה.

5. רוצים לשנות לטקסט פונט, צבע, מיקום, גודל וכדומה? - לחצו עליו והיכנסו ל-Effect Controls כדי לשנות אותם.


שיעור נהדר בעברית של ערן שטרן:

https://youtu.be/BSVNXxYDWDQ?t=2m36s


כך תכתבו כותרות בפרמייר החדש:

https://youtu.be/I1tYNN8a8x4


ובגרסאות ישנות (שם צריך לעשות Ctrl+T, לתת לו שם (רצוי הטקסט עצמו, למשל: הסנדק - כותרת) ואז לכתוב על הסרט:

https://youtu.be/YU_CQuKsoVA


והדרכה קצת ארוכה ואפילו חופרת לכל עניין הכתוביות בפרמייר החדשה וגם הישנה:

https://youtu.be/GtdGCUpCPHI


בהצלחה!
איך לייצא סרט מתוכנת Premiere CS כדי להכין DVD בתוכנת אנקור CS של Adobe?



הצעדים להכנת DVD בתוכנת Encore CS (לשעבר Encore DVD) יהיו כאלה:

1. כבר בעריכה בתוכנת Premiere CS הכינו מרקרים בכל נקודה שבה תרצו שיהיה פרק ב-Menu של ה-DVD. ניתן לעשות זאת ב-Encore אבל למי שעורך בפרמייר יהיה יותר מדויק לעשות זאת כבר בתוכנה.

2. לייצא את הסרט מפרמייר לפורמט Mpg2 בחרו File>Export>Media.

3. בתיבת הדו-שיח יש לבחור MPG2-DVD. מתחת לזה ניתן לקבוע להיכן יישמר הסרט, בלחיצה על שם הקובץ (צבוע לרוב בכתום).

4. ב-Preset שמתחת להגדיר את סוג הסרט ופורמט השידור (למשל Wide Screen PAL), כולל יחס המסך Aspect Ratio (כגון Standard או Wide Screen).

5. בלשונית Video גללו למטה וב-Bitrate הגדירו את הפרמטר. בסרטים קצרים אפשר לבחור שיהיה CBR (קיצור של Constant Bitrate קבוע של 8Mbps). לסרטים ארוכים - בחרו VBR 2 Pass (כלומר Bitrate משתנה, Variable, שינצל את מקסימום הנפח של ה-DVD בלי להתפשר יותר מדי על האיכות של הסרט שבו).

6. לחיצה על Export תייצא סופית את הסרט.
איך לייצא קבצי DCP להקרנה בקולנוע?


קבצי DCP (קיצור של Digital Cinema Package) הם בעצם תיקייה שמאפשרת למערכות הקרנה דיגיטלית מקצועיות להקרין את הסרט הערוך ברמה הכי גבוהה האפשרית. הם מחליפים פורמטים קודמים, כמו ProRes ו-DNX.


לייצוא של קבצי DCP להקרנות עשו כך:
=============================

1. סמנו In ו-Out לתחום הסרט בלבד ורק לו.

2. בחרו Export>Media

3. בחרו למעלה את הפורמט Wraptor DCP

4. משמאל למטה בחרו Clip In/Out

5. תנו שם באנגלית ומיקום לשמירת היצוא. לא לבחור Desktop ולא כונן C.

6. לחצו על כפתור Export.


הנה כמה דגשים ליצוא של קבצי DCP להקרנה:
==================================

שמות באנגלית בלבד - לפני היצוא שנו את שמות הספריות והפרויקט שלכם לשמות באנגלית, בלי רווחים (השתמשו בקו תחתי במקום).

לא לפצל קבצים - לאחר היצוא, אל תפצלו או תוציאו אף קובץ מתיקיית ה-DCP שנוצרה. התיקייה היא ה-DCP (קיצור של Digital Cinema Package).

לא למחשב ביתי - הקבצים כבדים ולא ניתנים לצפייה במחשב רגיל.


הנה הוצאת סרט בפורמט DCP להקרנה:

https://youtu.be/rPbWgxJlerg
איך לנקות בפרמייר כתמים שמופיעים על הרקע בבלו סקרין?


כך מנקים כתמים שנוצרו על הרקע בבלו סקרין (Keying):

1. מאתרים ב-Video Effects (בתיקיית Keying) את אפקט המיסוך Sixteen-Point Garbage Matte וגוררים מעל לסרטון הקריין.

2. פותחים את הבקרים של האפקט הזה ורואים שבגבולות הסרטון, מאחרי הקריין, מופיעות נקודות בקרה עגולות.

3. גוררים את הנקודות פנימה, אל הגבולות של התנועה של הדמות, לאורך הסרט (להשאיר איזור מסביב מפני שמדי פעם הראש יזוז, ידיים יונפו וכו').


מה שיקרה הוא שכל מה שמחוץ למסכה שיצרנו (האיזור שבפנים, בין הבקרים) לא ייראה לחלוטין אלא יראו רק את הרקע.
איך לעשות Blue Screen בתוכנת Premiere?


כדי לעשות הטמעה, למשל של דמות בנוף מדומה (אפקט שנקרא Blue Screen) עשו כך:

1. צלמו את האיש על רקע כחול אחיד (ללא צללים, כפלים וכדומה).

2. הניחו את הרקע (למשל נוף מכוכב אחר) בערוץ מסוים ואת הצילום הכחול על ערוץ שני.

3.בחלון הפרויקט לשונית Effects בחרו Video effect->Keying-> Chroma key.

4. גררו את האפקט על הצילום הכחול.

5. בחלון המוניטור כנסו ללשונית Effects.

6. מצאו שם את אפקט ה-"Chroma key". פתחו אותו (לחיצה על החץ הקטן).

7. בחרו את הצבע הכחול באמצעות הטפטפת (שורה ראשונה ליד הריבוע הלבן).

8. שחקו עם כפתור ה-Similarity עד שהשגתם תוצאה טובה.

9. שחקו גם עם כפתור ה-Smoothing לריכוך קצוות התמונה.



ניתן לעשות זאת גם בעזרת האפקט שנקרא Blue Screen – נסו אותו והחליטו איזה אתם מעדיפים.


מה הפרמטרים החשובים ביצוא וידאו מפרמייר ל-FLV?


ביצוא לקובץ FLV מומלץ להשתמש ב-Adobe Media Encoder (אם כי בפרמייר החדשות הכל נמצא ב-Export) ולהגדיר את הפרמטרים הבאים:

מקודד - כדאי לבחור On2 ולא סורנסון (שהוא מיושן יותר). On2 גם מתעדכן אוטומטית על ידי אדובי.

Encode Alpha Channel - מומלץ לבטל (כדאי לעשות גרין או בלו סקרין בתוכנה ולא בייצוא).

רוחב וגובה - מומלץ לא לעשות גודל שהוא גדול מהגודל של הגדרות הפרוייטק שלנו.

הפריים רייט - כדאי לבחור ב-Same as source. הקטנה של מספר הפריימים תקטין את הקבצים כמובן.

בלשונית Source שמעל לתצוגת הווידאו - אפשר גם לעשות Crop כדי לייצא חלק מהפריים ואז ניתן גם לבחור Crop Proportions כדי לקבל גדלים סטנדרטיים.

בלשונית Output - לא כדאי לבחור DeInterlace כי הוא מטשטש את הסרטון המיוצא. אם הקפדתם שהפרוייקט יהיה מראש ללא Fields (מה שמומלץ) לא צריך אותו כי זה מה ש-DeInterlace עושה (ביטול השדות).
על מה להקפיד ביצוא של קובץ בתוכנת Premiere לצורך עריכה בתוכנה חיצונית?



יצוא לעריכה בתוכנה אחרת יהיה תמיד בשמירה על איכות מקסימלית.
לשמירה על האיכות המירבית, הקפידו על הדברים הבאים:

1. יצוא רגיל בפקודת Export (בגירסאות שבהן זה מופרד מהמדיה אנקודר)

2. בחירה בפורמט AVI שאינו מכווץ והוא באיכות המקסימלית.

3. תחת Compressor לבחור None (כלומר ללא כיווץ).

4. ב-Pixel Aspect Ratio - לוודא שהוא על Square Pixels (מה שמומלץ גם ביצירת פרוייקט), במיוחד ביצוא לאינטרנט.

5. את Recompress לבטל - לרינדור מהיר (התוכנה תרנדר רק פריימים שיש בהם שינוי לעומת הקודמים ולא כל פריים, מה שלוקח זמן רב יותר).

6. Audio ללא כיווץ - תחת Compressor לבחור Uncompressed.
מהו המיפרט המומלץ למחשב חסכוני לעריכת וידיאו?



המיפרט המינימלי למחשב לעריכת וידאו לבית עם תוכנות כמו Premiere (בגירסה שאינה CS5 ומעלה, לה צריך מיפרט מקצועי יותר - ראו בתגית "מיפרטי מחשב") יהיה:


מחשב - Core 2 Quad Q8200, 1333MHz, s775, 4MB

לוח אם - GIGABYTE 73PVM-S2H s775 1333Mhz, nForce 630i, DDRII 800, GF7100, PCI-E, HDMI

2 זכרונות של 2GB סה"כ 4 גיגבייט - DDR II 800Mhz 2GB OCZ Vista Upgrade Edition XTC

כרטיס מסך - PNY Quadro FX 570 256MB GDDR2, DX10, 2xDVI, PCI-E

כונן קשיח - 500GBאו יותר, 7200RPM, 32MB, SATA II

צורב - LG DVD±RW GH22NS x22 Black SATA

מאוורר - Arctic Cooling Alpine 7 Pro (s775)

מארז - CoolerMaster Elite 334 Black (No PSU)

ספק כוח - Thermaltake TR2 Power W0070 430W Silent (24pin)

כרטיס Firewire - לא ממש חשוב איזה. הרוב מספקים את הסחורה.




מצורפים קישורים - מערכות עריכת וידאו מומלצות בטווחי מחיר שונים.
על מה להקפיד כשעושים מיקס סאונד?



במיקס סאונד של הסרט שלכם (כלומר לסגור סאונד יפה ופסקול מהודק לסרט) הקפידו על הפעולות הבסיסיות הבאות:

1. בדיאלוגים יישרו את העוצמות של השחקנים השונים, כך שכולם יישמעו בעוצמה זהה.

2. משפטים שהוקלטו בדיסטורשן (עיוות) עשו הכל כדי לתקן, בעדיפות להקלטה מחדש של שחקנים והלבשה על השוטים המצולמים. אם אין אפשרות להקליט מחדש, נסו לבצע EQ של המוקלט ולהחליש באסים.

3. חזקו רעשים שחיוניים להבנת הסצינה ולהדגיש אותם (פתיחת המכתב שמקבל השחקן, התנשפות של הרץ למרחקים ארוכים וכדומה).

4. הקפידו על הגבלות העוצמה של המרכיבים השונים בסרט כפי שהם מופיעים בטיפ המקושר.

5. בראיונות ושוטים שצולמו והוקלטו בחוץ ואינם רציפים - קרוספיידים חכמים לחיבור בין קטעים של דיבור או התרחשות כשרעש הרקע שונה בעוצמה או באופי - כדי לרכך את המעבר.
איך להוסיף כתוביות בתוכנת פרמייר פרו 2018?
איך להכניס סרטון לתוך עיגול או לב וכדומה בתוכנת Premiere?
על מה להקפיד בפתיחת פרוייקט בתוכנת Premiere?
אפשר לקבל הדרכה להמרת מצגת פאואר פוינט לדי וי די?
איך מייצאים סרט מתוכנת פרמייר לפורמט DNxHD?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.