» «
הכנות
מהם כללי הזהירות לטיול במדבר?



אם החלטתם לצאת לטיול במדבר, אלו הם כללי הזהירות שמומלץ לנקוט בהם:

1. הכנת מסלול ברור ומדוייק.

2. התאמת המסלול לסוג האנשים המשתתפים בטיול (גיל, יכולת גופנית וכו').

3. להימנע מלטייל במדבר בשעות חמות במיוחד. במידה וצפוי מזג אוויר שכזה, רצוי אף לשקול דחיית הטיול.

4. להקפיד שחלק מהטיול יהיה באיזור מוצל או בקרבת מקור מים.

5. להצטייד בכמות מים מספיקה (לפחות 4.5 ליטר מים חיום לאדם).

6. להצטייד בכיסוי ראש, נעליים הליכה ובגדים קלים.

7. אם הטיול כולל לינת לילה, יש לזכור שהלילות במדבר קרים ויש להיערך בהתאם מבחינת לבוש וציוד.

8. להתחיל את הטיול הרגלי מוקדם ככל האפשר ולהקפיד על מנוחה בשעות הצהריים החמות.

9. לא להתקרב למצוקים.

10. להימנע מדרדור אבנים.

11. רצוי מאד להשאיר את פרטי המסלול ומספר המשתתפים בו באתרים של רשות שמורות הטבע, כמו גם לבני משפחה קרובים.
תינוק
איך לטפל בתינוק הסובל מ"תפרחת החיתולים"?



כך יש לטפל בתינוק הסובל מתפרחת חיתולים:

1. שימוש בחיתולים מסוג איכותי.

2. החלפת הטיטול (או החיתול) לעתים קרובות מאד.

3. להימנע משימוש במגבונים ולנקות את התינוק לאחר עשיית הצרכים בשטיפה במים זורמים פושרים.

4. לייבש את אזור הישבן בטפיחות עדינות, בעזרת המגבת, ולא בניגוב או שפשוף נמרץ.

5. מריחת משחה מתאימה שניתנה במרשם מהרופא.

6. מעקב של רופא ילדים בכדי לוודא שהתפרחת לא התפתחה לפטריה.

7. כשמזג האוויר מאפשר זאת, להשאיר את התינוק עירום.

8. הוספת שמן מרגיע לאמבט (שמן בלינאום הרמל מומלץ).

9. כדאי לנסות להחליף אבקת כביסה ובכל מקרה להקפיד שהבגדים נשטפים היטב לאחר הכביסה ולא נותרים עליהם שאריות סבון.
כתמי פנים
איך להבהיר כתמי פנים?


לגבי הבהרת כתמים שכבר נוצרו: ראשית, צריך לבדוק עד כמה הפיגמנטציה בעור הפנים שלך עמוקה. לרוב, אם הפיגמנטציה היא מרוכזת בשכבת האפידרמיס ושטחית, פשוט משתמשים בקרמים להבהרה של הכתמים. עם זאת, לעיתים, בשל הצטברות של המלנין בשכבת הדרמיס העמוקה, יש לבצע טיפול מעמיק הרבה יותר, באמצעים מתוחכמים יותר כמו קרן לייזר או קילוף כימי.

אבל הכי חשוב להימנע מראש מכתמי פנים כאלה, על ידי הימנעות משיזוף ממושך, מריחת קרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה ושמירה על עור הפנים באמצעות כובע רחב שוליים והימנעות מהימצאות בשמש בשעות החמות של היום (בין 10:00 ל-16:00).
שמש
איך להיות חכמים בשמש?



כך תגנו על עצמכם באופו מרבי מפני השמש:

1. יש להיחשף כמה שפחות לשמש.

2. בחירת תכשירי הגנה בעלי מקדמי הגנה המותאמים לגוון עורכם.

3. בחירת תכשירי הגנה המתאימים לרגישות העור.

4. בעת חשיפה לשמש יש לחבוש כובע, להרכיב משקפי שמש וללבוש ביגוד ארוך.

5. יש למרוח קרם הגנה בפעם הראשונה כחצי שעה לפני שנחשפים לשמש בכל אזורי הגוף החשופים.

6. אחת לשעתיים יש להימרח שוב בקרם הגנה.

7. חשוב להתקין על חלונות הרכב מדבקה החוסמת את קרינה ה-UVA ובכל מקרה לסגור את שמשות הרכב בזמן נסיעה.

8. להקפיד על תוקף תכשירי ההגנה.

שמש

פסוריאזיס
איך למנוע החרפה של פסוריאזיס?



לחולים במחלת הפסוריאזיס כדאי להקפיד על הדברים הבאים, על מנת למנוע החרפה והתפרצות של המחלה:

1. שמירה על המשקל והמנעות מהשמנת יתר.

2. הגנה על העור מחבלות שונות העלולות לגרום להתפרצותה של המחלה (שימוש בסכין גילוח שאינו מספיק חד, נעילת נעליים לוחצות ועוד).

3. לנסות להימנע מהדבקות בחיידק הסטרפטוקקוס, הגורם לדלקת גרון ובהתייעצות עם רופא אף לקחת טיפול של אנטיביוטיקה מונע.

4. להימנע משימוש בחומרי קוסמטיקה כימיים וחזקים.

5. לדאוג להפגת מתח וחרדה ע"י עיסוק בספורט ופעולות אחרות המשחררות לחץ וגורמות לרוגע.

6. להימנע משימוש ממושך בכפפות גומי.

7. הימנעות מאלכוהול עשויה להועיל לרב הסובלים מהמחלה.

8. מומלץ להוסיף לחות, כאשר נמצאים בחדר מחומם הגורם ליובש (ממיזוג או חימום אחר).

9. חשיפה לשמש במידה הנכונה (כזו שלא תגרום לכוויות) תועיל בדרך כלל לחולי פסוריאזיס.

10. יש לדאוג לשמן את העור באופן קבוע.

11. יש להימנע מקילוף הקשקש מעל נגעי הפסוריאזיס.

12. ציפורניים שנפגעו מפסוריאזיס מוטב לקצר כמה שיותר.

13. כל שימוש במשחות המכילות קורטיזון חייב התייעצות של רופא עור המכיר את היסטוריית המחלה של המטופל.

14. מומלץ לפנות לרופא עור גם כאשר יש סימנים מועטים למחלה והיא רק בראשיתה.
תזונה
באילו מאכלים יש הרבה ויטמין D?



המאכלים הבאים מכילים כמות רבה של וויטמין D:

שמן דגים ודגים עתירי שומן - כמו טונה, מקרל, סרדינים וסלמון.

כבד - פעם עד פעמיים בשבוע בלבד. עדיף מטוגן, על האש או בתנור ולא בכבד קצוץ שהוא שמן.

ביצים - עם החלמון שמכיל את רוב הוויטמין D.

חמאה - מכילה הרבה ויטמין D ובריאה יותר ממרגרינה, גם כזו שמועשרת בוויטמין D.

חלב 3% - כוס חלב ביום תתאים למי שמקפידים על תזונה רזה.

דגני בוקר מועשרים - גם הם ובמיוחד המלאים, ביחד עם החלב, יתנו לגוף ויטמין D.



וטיפ קטן: הימצאות בשמש תוסיף הרבה יותר ויטמין D אז צאו החוצה ובלו בחוץ ככל שניתן, במיוחד בימים שאינם לוהטים.
תאורה
איך לחסוך בחשמל בתאורת הגינה שלנו?



כדי לחסוך בחשמל בגינה, מומלץ להתקין תאורת גינה סולארית, שמנצלת את ריבוי שעות השמש וטוענת סוללה חזקה. החשמל שמצטבר בסוללה מאפשר לנורות להידלק, עם רדת החשיכה, בעזרת חיישנים, ולהאיר את הגינה היטב.

חשוב לציין שתאורת גינה סולארית אינה מסובכת להתקנה וברוב המקרים ניתן פשוט לתקוע מנורות כאלה באדמת העציץ או הערוגה, במקום שיש בו אור מלא, לאורך שעות היום.
שמש
איך לשמור על עור הפנים מהשמש הלוהטת?



בכדי לשמור על עור הפנים מפני השמש הקפידו על הדברים הללו:

1. בכל יציאה מהבית ביום שמש ובכל בוקר חשוב למרוח קרם הגנה על הפנים.

2. הקפידו על קרם הגנה עם מקדם הגנה של SPF 15 לפחות.

- בנוסף - הרכיבו משקפי שמש רחבות ככל האפשר.


שיזוף
האם לבעלי עור כהה פחות מסוכן להשתזף בשמש?


בעלי עור כהה חשופים לנזקי השמש בדיוק כמו בעלי עור בהיר.

אמנם האפשרות "להישרף" נמוכה יותר, אך קמטים, פיגמנטציה, הזדקנות מואצת של העור וכדומה, הם בהחלט נזקים שעלולים להיות מנת חלקם של בעלי עור כהה, כמו בעלי העור הבהיר.
איזו תזונה מסייעת להגן על העור מפני השמש?



המאכלים הבאים עשויים לסייע לעור להתגונן מפני השמש, כמובן שלא במקום שאר אמצעי ההגנה האחרים, בנוסף נציין שרצוי לצרוך מוצרים אלה כל השנה ולא רק בקיץ.

גזר

בטטה

אבוקדו

שמן אבוקדו

דגי סלמון

בזיליקום

פשתן טחון

תה ירוק
מה הערך התזונתי של רימון?



ערכו התזונתי של הרימון מתבטא בדברים הבאים:

מגן על הגוף מנזקי חמצון הכולסטרול

משפר את זרימת הדם

משפר את תפקוד הלב והמוח

מסייע להפחתה של סוגי סרטן שונים

מסייע בהגנה על הגוף מפני דלקות שונות (חניכיים, מפרקים, עצמות)

מסייע להגנה מפני נזקי נשמש

מסייע בטיפול נגד תולעי מעיים

מסייע במצבי שלשול

עשיר בוויטמינים מקבוצה B

עשיר באשלגן
איך לבחור שמשיה לחצר הבית?



כך יש לבחור שמשייה לחצר הבית:

1. לשמשיה שתוצב בגינה יש לבחור בסיס כבד וחזק, לשמשיות שנועדו במרפסת יספיק בסיס עשוי פלסטיק קשיח.

2. חשוב שבד השמשיה יהיה מבד שניתן לנקותו במים.

3. חשוב שבד השמשיה יהיה מבד בעל עמידות לחום שימנע דהייה, רצוי בד סינטטי.

4. יש להקפיד שבד השמשיה תפור היטב.

5. כדאי לבחור שמשייה בעלת מנגנון תפעול פשוט וקל (פתיחה וסגירה).

6. בחרו את צבע השמשיה כך שתתאים לאופי החצר שלכם, אך קחו בחשבון את הפרקטיות בנקיון.
איך להסתיר את הצלוליטיס?



השיטה היעילה והפשוטה ביותר להעלמת הצלוליטיס היא השיזוף, במיוחד שיזוף מבוקר, במתקן שיזוף או שיזוף בהתזה. השיזוף מסתיר את מראה הצלוליט ומעניק לאיזור הצלוליט מראה אחיד והדוק.

כמובן שיש לנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים לשיזוף בריא (ראו בתגית "שיזוף, בריאות").
איך מורחים קרם הגנה לשיזוף?



לשמירה על עורכם למול השמש, עם קרם הגנה, עושים כך:

1. מורחים שכבה ראשונה עוד לפני שיוצאים לשמש.

2. מחכים שתיספג בעור ואז את השכבה השניה.

המריחה תתבצע על כל חלקי הגוף החשופים, כולל השפתיים.

מומלץ לחדש את קרם ההגנה על העור כל שעתיים (בכל מקרה - קרם ההגנה אפקטיבי עד 5 שעות מקסימום).
איך נמנעים מנזק בגלל השמש אחרי טיפול אפילציה?


אחרי טיפול אפילציה, האיזור המטופל נוטה להיות רגיש מאד לשמש ועלול להיפגע מכתמי עור (פיגמנטציה) ואף כוויות. לכן, יש לשמור עליו היטב מפני השמש.

עשו זאת כך:
===========
1. מרחו על האיזור שטופל קרם הגנה, עם מקדם הגנה 15 לפחות.

2. עשו זאת כל שעתיים.

3. היו "נדיבים" בכמות קרם ההגנה.

4. הקפידו על המריחה במשך 3 שבועות שאחרי גמר האפילציה.
האם מסנני קרינה מגנים לחלוטין מפני השמש?


מסנני קרינה, גם בעלי מקדם הגנה גבוה, לא מסוגלים לחסום לחלוטין את קרינת השמש, לכן יש להיעזר במוצרים נלווים כמו כובע, משקפי שמש ובגדים המגנים על הגוף והדבר החשוב ביותר הוא לא לשהות בשמש בשעות החמות של היום, בין עשר בבוקר ועד ארבע אחר הצהריים.
איך לשמור על גופנו מחשיפה לשמש?



כך יש לשמור על הגוף מחשיפה לשמש:

1. הימנעו מלהימצא בחוץ בין השעות 10:00 ל-16:00

2. לבשו ביגוד מלא

3. כובע רחב-שוליים

4. מסנן קרינה לשפתיים

5. קרם הגנה עם מקדם הגנה של 15 לפחות

6. שתו הרבה מים

7. קחו משקפי שמש עם חסימת VU

8. בשהייה במכונית הקפידו להצל או לפחות לסגור את החלון!


איזה קרם הגנה דרוש לשמירה על תינוקות בשמש?


ליציאה עם תינוק מהבית יש להשתמש בקרם הגנה עם מקדם הגנה של 15 SPF לפחות ולהקפיד למרוח אותו על כל האיזורים החשופים בגוף התינוק.

חשוב לזכור למרוח שוב את קרם ההגנה על גוף התינוק אחת לשעתיים.
מה משמעות מספר ה- SPF על קרם ההגנה?


משמעות מספר ה- SPF על קרם ההגנה היא כמה זמן לאחר החשיפה לשמש תיווצר כוויה על העור, לעומת היווצרות הכוויה ללא קרם ההגנה.

כווית שמש בכל מקרה מסוכנת ביותר, אך השימוש בקרם ההגנה, באופן קבוע, דוחה פגיעה זו והמספר, למעשה, מותאם לפי רגישות העור וצבעו. דהיינו, ככל שהעור בהיר יותר דרוש קרם הגנה בעל SPF גבוה יותר.
האם בגדים ארוכים אכן מגינים על העור?



בהחלט. בגדים בעלי שרוולים ארוכים מגינים על העור בצורה הטובה ביותר, מאחר והבד משמש כמסנן קרינה מצויין, במיוחד אם הוא עבה.
כמו כן, בגדים שצבעם כהה ישמרו על העור טוב יותר, מאחר וצבעים כהים מחזירים את האור ופחות קרינה מגיעה אל עור הגוף.

כמובן, שרובנו לא הולכים בימי הקיץ עם בגדים ארוכים, עבים וכהים ולכן מומלץ להקפיד ולמרוח קרם הגנה בעל מסנן קרינה המתאים לסוג העור, לא להחשף לשמש בשעות החמות במיוחד וללבוש חולצה המכסה את הכתפיים ומכנסיים המגיעים עד לברכיים.
איזה קרם הגנה לבחור לשהיה בשמש?



לבחירה נכונה של קרם הגנה כדאי להקפיד על בחירת קרם הגנה עם SPF מתאים ומריחה מלאה שלו (מריחה חלקית או מחופפת תביא להגנה פחותה בשורש, כלומר חצי מריחה לא תגן חצי אלא עשירית):

ילדים - קרם הגנה עם מקדם הגנה (SPF*) של 15 לפחות. (למרוח שוב כל שעתיים)

עבודה בשמש - קרם הגנה עם מקדם הגנה של 15 לפחות.

פעוטות - מקדם הגנה של SPF 40 מומלץ.

בעלי עור בהיר ורגיש - SPF 40.


SPF פירושו Sun Protection Factor או בשפה עממית מאפשר לדעת כמה זמן נוכל לשהות בשמש מבלי להיפגע.
איך ניתן לחסוך באנרגיה בבית?
איך מגנים על ילדים מפני השמש?
על מה להקפיד בחירת מקום לאגרטל הפרחים בבית?
כמה זמן מותר לשהות בשמש?
האם צל מגן לחלוטין מפני קרני השמש?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.