» «
שנת צהריים
איך לבטל את מנוחת הצהריים לילדים?



כך ניתן לבטל לילד את הרגל מנוחת הצהריים בצורה הנכונה:

1. כדאי להתחיל בחופשת הקיץ. בחופשה ממילא יש שינוי בהרגלים ובשגרה ולרוב ילד לא ילך מרצונו למיטה בבית בכדי לנוח.

2. לאחר החזרה לגן, סביר להניח שהעייפות של הילד תגיע דווקא כשיפגוש את הוריו ולא בזמן הפעילות הדינמית בגן לכן, לפחות בהתחלה, כדאי לבלות את שעות אחר הצהריים מחוץ לבית בכדי שהאפשרות להירדם תהיה פחות זמינה.

3. לקבל בהבנה וללא כעס מקרים שהילד בכל זאת נרדם בגן (קורה לרוב בתחילת השנה אצל ילדים שקשה להם להחזיק מעמד ללא השינה שהיו רגילים אליה).

4. להקדים את ההתארגנות לשינה בערב, לאפשר לילד מספיק שעות שינה ובלילה למנוע מצבים של עייפות יתר הגורמים לעתים לקשיים בהשכבה.

5. להיות סבלניים ותומכים, לרוב תהליך הפסקת שנת הצהריים מתייצב לאחר חודש עד חודשיים.
שנת צהריים
למה טוב לישון בצהריים?


שנת צהריים בריאה ומשפיעה לטובה על הדברים הבאים:

1. מפחיתה מתח ולחץ נפשי

2. מפחיתה את הסיכוי לקבל שבץ

3. מפחיתה את הסיכוי לחטוף התקף לב

4. מסייעת בהורדת לחץ דם

5. מפחיתה את הסיכוי לסוכרת

6. מפחיתה את הסיכוי לעודף משקל

כמו כן משפרת שנת הצהריים את הזיכרון ואת כישורי הלמידה שלנו, כפי שהראה מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד בארה"ב ומשפרת את מצב הרוח, באופן משמעותי.
שנת צהריים
באיזה גיל ילדים מפסיקים לישון בצהריים?


ילדים נגמלים משנת צהריים בין גיל שנתיים לגיל חמש. לא כל הילדים זקוקים למנוחה בצהריים ויש ילדים המפזרים את שעות השינה שלהם בצורה שונה על פני שעות היום. כדאי להיות קשובים לצורכי הילד, לתת לו להירדם אם הא רוצה בכך ולא להתעקש על כך אם אינו רוצה.
נמנום קפה
איך לנמנם בעבודה, להתעורר ולהחזיר אנרגיה לגוף?



כדי להחזיר לעצמכם את האנרגיה בשעת השבירה בצהריים, הגיעו חוקרים בריטיים למסקנה שהדרך היעילה ביותר היא לשתות כוס קפה, לכוון שעון לרבע שעה ולתת לעצמכם שינה של רבע שעה בדיוק. מחקר בריטי מצויין שהוכיח את מה שרבים יודעים כבר זמן רב.

אל חשש - השפעת הקפה אינה מיידית ותוכלו לתפוס תנומה קצרה ויעילה, שבסופה תתעוררו חיוניים ומלאי אנרגיה, מוכנים להמשך היום.


הנה נמנום הקפה, שמשלב שתיית קר פה ואז נמנום קצר (מתורגם):

https://youtu.be/CaI5LWj6ams

שנת צהריים

שנת צהריים
מהם הכללים הנכונים לשנת צהריים?


הנה שלושה כללים חשובים לשנת צהריים נכונה:

1. על מנת ששנת הצהריים לא תפגע בשנת הלילה, הקפידו לשכב לנוח לפני השעה 15:00 בצהריים.

2. הקפידו על 20 דקות מנוחה בלבד שיגרמו ליותר חיוניות בשארית היום ואל תשקעו בשינה ממושכת שתכביד ותטשטש אתכם.

3. כוונו שעון מעורר בכדי לא לגלוש לשינה ממושכת שתפגע בלילה ובחיוניות שלכם בשעות הערות שנותרו עד שיגיע.
צהריים
האם נמנום בצהריים הוא טוב או שעדיף לוותר עליו?



ממש לא. אין לוותר על נמנום צהריים. מחקרים קובעים שאפילו שנת צהריים חטופה או נמנום קל יביאו לעירנות רבה יותר ושיפור הזיכרון.

אנשים רבים יכולים בשינה של 10 דקות בצהריים, להחזיר לעצמם את העירנות, לכל היום.
חינוך
ילד לא רוצה לנוח בצהריים. מה עושים?


כדי להרגיל ילד לנוח בצהריים עשו כך:

1. נסו להשכיב אותו במיטה בשקט, עם תריס מוגף וסביבה שקטה ככל האפשר, והסבירו לו שהוא לא חייב לישון אבל המנוחה חשובה לו.

2. הסבירו שאתם רוצים לנוח והשקט חשוב לכם. אם הוא רוצה לשחק או לצפות בטלוויזיה - הרשו לו אך אל תשחקו או תשהו אתו בניגוד לתכניותיכם, אלא עודדו אותו להעסיק את עצמו.
שינה
איך לנוח צהריים בצורה טובה?
איך נחים צהריים בהצלחה?

עשו כך:

1. מיצאו פינה טובה למנוחה - הכי טוב בשכיבה וניתן אפילו ברכב, על ידי הסטה של מושב הרכב לאחור.

2. יש רעש מסביב? - הפעילו רעש לבן מהאתר המצורף או מדיסק שקניתם או הכנתם ונמצא תמיד איתכם או בנגן המוסיקה שלכם.

3. לא אוהבים רעש לבן? - ההפסד כולו שלכם, אבל לא נורא - תוכלו לשמוע גלי ים, ציפורים מצייצות ושאר צלילי הרגעה טבעיים.

4. גם לא גלי ים ועדיין לא מצליחים לנוח צהריים? - קנו אטמי אוזניים ושנת צהריים עריבה!


שינה
מהן הסיבות שילד מתקשה להירדם בזמן?



יכולות להיות מספר סיבות לכך שילד מתקשה להרדם בלילה:

1. פחד מחלומות מפחידים.

2. רצון להמשיך ולהיות עם ההורים או האחים הגדולים.

3. חוסר משמעת ועקביות של ההורים בזמן ובהרגלי ההליכה לישון.

4. חוסר עייפות, היכול להיגרם, בין השאר, משנת צהריים ארוכה מדי, או מיותרת, לגילו של הילד.
כמה שעות שינה צריכים ילדים בצהריים?



תינוקות זקוקים לשנת צהריים של שעתיים עד שעתיים וחצי.

ילדים בני 3-4 זקוקים לשינה של שעה וחצי עד שעה ושלושת רבעי.
איפה יש רעש לבן בשביל שינה?


בסרטון הבא יש רעש לבן שאיתו אפשר להירדם תוך 8 דקות ולישון בכיף:

http://youtu.be/bNqERBWaJeM
האם כדאי להרגיל ילד לישון בצהריים?


בהחלט. שינה בצהריים, גם אם קצרה, היא בריאה ומרגיעה לילד. היא לא תפריע לשנת הלילה אלא תתרום לה, בתנאי שלא תהיה ארוכה מדי. שנת צהריים טובה נמשכת בין שעה לשעתיים.
אני לא ישן מספיק בלילה. האם אוכל להשלים את השעות בצהריים?
שינה לא מספיקה בלילה? חולמים להשלים בצהריים? - זה לא כל כך מוצלח..

שנת לילה ושנת יום הינם שונים במהותם ולכן, גם אם מתאפשר לנוח במהלך היום, אין זה בא על חשבון שנת הלילה החשובה לגוף מבחינה פיסית.


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.