» «
נשימה
איך לנשום נכון כדי להירגע?



כך תנשמו נשימה שעוזרת להירגע, להפחית לחץ, להפחית מתח ולהפחית כאבים ושתעזור לכם גם להירדם לפני השינה:


הניחו יד אחת על הבטן ויד אחת על החזה. הכניסו אוויר: מלאו את הבטן ונפחו אותה כבלון. תנו גם לחזה להתמלא. החזיקו את האוויר בפנים כמה שתוכלו ושחררו אותו עם אנחה מלווה בקול. עשו זאת פעמיים. כבר תרגישו יותר נעים.

כעת הכניסו אוויר כמקודם ודמיינו שאתם שואפים פנימה רכות וחום. שלחו את האוויר החם א המקום בגוף שהכי זקוק לריפוי. הוציאו את האוויר בפה פתוח וברכות, עם אנחה המלווה בקול: אההה. הוצאת קול מרגיעה מאוד ומפחיתה כאב. עשו זאת שוב ושוב עד שתרגישו רוגע מתפשט בכל הגוף. תקבלו ותאהבו את הקול היוצא ממיתרי הקול שלכם והניחו לו לצאת מתוך הבטן. ובבקשה: אל תדחפו בכח את האוויר כי זה גורם לסחרחורת. מטרת התרגיל היא לתרגל רכות, סבלנות ועדינות לעצמינו.

בתום התרגיל הקשיבו לרגש שבתוככם והכירו בו: "אני מרגיש עצב" "אני מרגישה כעס" "אני מרגיש געגוע" "אני מרגישה פגועה" וכו. קחו נשימה עמוקה עמוקה ואז חזרו לנשימה הרגילה שלכם.

מי שמרגיש שנשימה עשויה להיות עבורו כלי לריפוי רגשי וגופני מוזמן להתנסות בטיפול פרטני או קבוצה בהנחייתי של נשימה מעגלית הנקראת גם ריברסינג.
רגליים
מה הסיבות להתכווצויות של השרירים ברגליים?



להתכווצויות שרירים ברגליים יכולות להיות מספר סיבות, חלקן מופיעות במיוחד אצל נשים. אלו הן:

1. פעילות ספורט מאומצת מדי.

2. חוסר בפעילות גופנית (המכונה "תת-מאמץ").

3. נטילה של סטטינים להורדת הכולסטרול (יש לדווח לרופא המטפל ולבקש החלפת התרופה).

4. מחסור במגזיניום עקב שיבוש בחילוף החומרים בגוף (יש לוודא את הדבר בבדיקת דם).

5. תהליך הצרות תעלת השדרה לאחר גיל חמישים בגורם בין השאר להתגברותם של כאבים דווקא בזמן מנוחה (גם על כך יש ליידע את הרופא המטפל).
אימון כושר
האם לאחר אימון גופני הגוף צריך לכאוב?



לאחר אימון גופני אמורה להיות תחושה של "כאב נעים" בשרירים, כלומר כאב שהוא בגבול הנסבל המגיע עם תחושת חיות בגוף. במידה והכאב בלתי נסבל ומגביל אתכם, כנראה שביצעתם את האימון בצורה לא הנכונה או שהגזמתם בו.
דבש
כיצד נמנע משרירינו להיתפס לאחר ספורט?


צריכה של מספר כפיות דבש לפני אימון, יכולה למנוע מצב בו השרירים מתאמצים יתר על המידה ונתפסים. הגלוקוז המצוי בדבש, מספק לגוף אנרגיה לשימוש מיידי, המשמשת את השרירים במהלך האימון. רצוי מאוד לצרוך את הדבש על פרוסת לחם, או יחד עם מאכל אחר, ולא להסתפק רק באכילת הדבש עצמו.

שרירים תפוסים

כאבי גב
היו לי כאבי גב והם עברו אחרי יומיים - ממה אני סובל?


כאבי גב שעוברים אחרי יומיים שלושה הם בדרך כלל שריר תפוס.

אם זה קורה הרבה, נסו לאתר מה גורם לשרירים להיתפס. אולי יציבה שגוייה, הרמה לא אחראית של משאות, ישיבה לא נכונה במשך שעות וכדומה.

אם אין הסבר הגיוני לעניין, פנו לרופא להיבדק.
התכווצות שרירים
איך להרפות שרירים בזמן המחזור החודשי?



הנה מספר דברים שעשויים להקל על התכווצויות והרפיית השרירים בזמן המחזור:

1. טבילה באמבטיה עם מים חמימים

2. טבילה בג'קוזי

3. התעמלות במים

4. שחייה

5. שימוש בתוספים כמו ברומליין, בכור האביב, מגנזיום ואנג'ליקה. חשוב לקבל הוראות שימוש לפני צריכתם.
סאונה
מהם היתרונות הבריאותיים של סאונה רטובה?



השימוש בסאונה רטובה טובה לבריאות מהסיבות הבאות:

- הקלה על הצטננויות

- הקלה על אף גדוש

- הקלה על הליחה

- הקלה על דרכי הנשימה ופתיחת קנה הנשימה

- הקלה על כאבי שרירים ומפרקים

- מסייעת להמרצת הדם

- גורמת לתחושה טובה

- מסייעת להרפיה
שרירים תפוסים
מה יכולה להיות הסיבה לשרירים שתפוסים לאורך זמן?


לשרירים התפוסים הרבה זמן (חודשים או שנים) יכולות להיות סיבות שונות כמו לדוגמה:

- הפרעות מטבוליות בשריר

- גירוי חוט השדרה

- גירוי שורשי העצבים

- בעיות של ריכוז סידן


בכל מקרה מי שסובל מבעיה זו צריך לפנות לנירולוג או ראומטלוג לצורך בדיקות וקבלת טיפול מתאים.


שרירים
איך להקל על מצב של דלקות ושרירים תפוסים?


בכדי להקל על כאבי שרירים יש לעשות כך:

1. לשים מגבת עם מים חמים על המקום, למשך 3 דק' בדיוק.

2. להחליף את המגבת, במגבת עם מים קרים (מהמקרר) למשך 30 שניות.

3. לחזור על הפעולה 20 פעם.
מה לעשות כששריר נמתח מאוד בכף הרגל?


שריר שנתפס בכף הרגל, מכאיב מאוד ולעתים אף גורם לכף הרגל להתעוות למשך מספר דקות מעיד פעמים רבות על מחסור במגנזיום. כדאי, אם כן, במקרים כאלה לבקש מרופא המשפחה כדורי מגנזיום או לצרוך תוסף טבעי ממנו.
איזו תרופה טובה לשרירים תפוסים?


כואב לכם בשריר תפוס, נקע או מכה יבשה שקיבלתם? התרופה הפופולארית לשרירים תפוסים היא וולטרן אמולג'ל. מורחים 4 פעמים ביום על המקום הכואב והיא עושה את העבודה.

ואגב, יש גם כדורים לשרירים תפוסים וכאבי גב - וולטרן אקגיטו.
איזו תרופת סבתא יעילה לכאבי שרירים מאימון?


הסובלים מכאבי שרירים כתוצאה מאימון גופני יכולים לאכול 2 גרם ג'ינג'ר ביום בכדי להפחית את הכאבים הללו. את הג'ינג'ר יש לאכול יום לפני האימון כי השפעתו אורכת כיממה.
שמן אתרי להקלה על שרירים כואבים - איזה שמן אתרי מקל על כאבי שרירים?


שמן עת התה עשוי להקל על כאבי שרירים ומפרקים. יש להוסיף 3-4 טיפות מהשמן לשמן שקדים או שמן זית ולעסות את האזור שכואב.
איך לשחרר שרירים תפוסים בגוף?


תתפלאו לדעת שהדבר שמאוד עוזר לשחרור איברים תפוסים מקור או מפעילות גופנית הוא הרבה מקלחות חמות על האיזור, והוכח ע"י מדענים שזו השיטה שמסייעת יותר מכל תמיסות צמחים למיניהן.
איזו תרופה תעזור לשריר שנתפס בלילה?


תרופה בשם קינין היא התרופה היעילה לתופעה זו, של שרירים שתפוסים בלילה.

אם התופעה חוזרת על עצמה. פנו לרופא - לבדיקה וקבלת מירשם.
מה להוסיף לאמבטיה כדי להקל על כאבי שרירים?


בכדי להקל על כאבי שרירים ושרירים תפוסים יש לעשות שלוש פעמים בשבוע אמבטיית מים חמים ואליה להוסיף 10 טיפות שמן מנטה.
איך משחררים כיווצים בכף הרגל?


במדורה במוסף "סגנון" של עיתון "מעריב" מסבירה אודטה שבכדי להעביר כיווצים בכף הרגל יש לשתות מי טוניק של שוופס. מי הטוניק מכילים כינין המסייע לשחרור השרירים.


באיזה שמנים לעסות שריר תפוס?



שרירים תפוסים טוב לעסות עם השמנים הללו:

15 מ"ל שמן שקדים

10 סה"כ מהשמנים הבאים:

מוסקט

מנטה

אקליפטוס

לבנדר



אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.