» «
DCP
איך לייצא קבצי DCP להקרנה בקולנוע?



קבצי DCP (קיצור של Digital Cinema Package) הם בעצם תיקייה שמאפשרת למערכות הקרנה דיגיטלית מקצועיות להקרין את הסרט הערוך ברמה הכי גבוהה האפשרית. הם מחליפים פורמטים קודמים, כמו ProRes ו-DNX.


לייצוא של קבצי DCP להקרנות עשו כך:
=============================

1. סמנו In ו-Out לתחום הסרט בלבד ורק לו.

2. בחרו Export>Media

3. בחרו למעלה את הפורמט Wraptor DCP

4. משמאל למטה בחרו Clip In/Out

5. תנו שם באנגלית ומיקום לשמירת היצוא. לא לבחור Desktop ולא כונן C.

6. לחצו על כפתור Export.


הנה כמה דגשים ליצוא של קבצי DCP להקרנה:
==================================

שמות באנגלית בלבד - לפני היצוא שנו את שמות הספריות והפרויקט שלכם לשמות באנגלית, בלי רווחים (השתמשו בקו תחתי במקום).

לא לפצל קבצים - לאחר היצוא, אל תפצלו או תוציאו אף קובץ מתיקיית ה-DCP שנוצרה. התיקייה היא ה-DCP (קיצור של Digital Cinema Package).

לא למחשב ביתי - הקבצים כבדים ולא ניתנים לצפייה במחשב רגיל.


הנה הוצאת סרט בפורמט DCP להקרנה:

https://youtu.be/rPbWgxJlerg
עריכת וידאו
איך לעשות תיקונים קלים בבהירות ובצבעים בתוכנת פרמייר?



תיקוני צבעים בפרמייר יהיו בכמה רמות. הנה תיקוני בהירות ראשוניים:

Brightness & contrast - הרמה הראשונית של שיפור הבהירות והניגודיות של התמונה.

Color Balance - איזון הצבעים משפר את התמונה עוד יותר. ניתן אז לפזר צבע דומיננטי ולתת חיים לתמונה.


הנה סרטון הסבר לתיקוני הבהירות בפרמייר CS3:

https://youtu.be/8MjL1iV19Rg


ניתן גם לטפל בצבעים ברמה זו באמצעות אפקט Levels שנמצא בתיקיית Video filters > Image controls.
מגדירים ב-Settings שלו את העוצמות של הגוונים.

אם נעשה כהה מדי ניתן לאזן באמצעות אפקט (Color Balance (HLS ששולט בגוונים (Hue), תאורה (Light) וריווי הצבעים (Saturation). פשוט משנים את ריווי הצבעים ב-Saturation.

הנה דוגמה בווידאו:

https://youtu.be/b07dJrMbQnE


עריכה מתקדמת יותר עושים באפקטים נוספים - ראו בתגית "תיקוני צבעים, פרמייר".
עריכת וידאו
על מה להקפיד ביצוא של קובץ בתוכנת Premiere לצורך עריכה בתוכנה חיצונית?



יצוא לעריכה בתוכנה אחרת יהיה תמיד בשמירה על איכות מקסימלית.
לשמירה על האיכות המירבית, הקפידו על הדברים הבאים:

1. יצוא רגיל בפקודת Export (בגירסאות שבהן זה מופרד מהמדיה אנקודר)

2. בחירה בפורמט AVI שאינו מכווץ והוא באיכות המקסימלית.

3. תחת Compressor לבחור None (כלומר ללא כיווץ).

4. ב-Pixel Aspect Ratio - לוודא שהוא על Square Pixels (מה שמומלץ גם ביצירת פרוייקט), במיוחד ביצוא לאינטרנט.

5. את Recompress לבטל - לרינדור מהיר (התוכנה תרנדר רק פריימים שיש בהם שינוי לעומת הקודמים ולא כל פריים, מה שלוקח זמן רב יותר).

6. Audio ללא כיווץ - תחת Compressor לבחור Uncompressed.
וידאו
איך מקטינים קבצים שנוצרו בפרמייר, כדי להעלות אותם לרשת?



ניתן להעלות קבצים קטנים, באיכות נמוכה יותר, לאתר יוטיוב. בגירסאות הישנות של פרמייר עושים זאת בעזרת Adobe Media Encoder.

ב-Premiere CS5 זה נעשה ביצוא הרגיל מ-Export...


בכל אופן, הנה הפרמטרים ליצוא:

סוג הקובץ - בוחרים Adobe Flash Video (פורמט FLV המצויין ומכווץ להפליא).

Preset - ההגדרות ישונו על ידיכם, לכן להשאיר על Custom.

קידוד (Codec) - לבחור ON2VP6.

רזולוציה - בחירת Width ו-Height.

הגודל הרצוי ליצוא קבצי וידאו להעלאה לאתר יוטיוב: 780 * 576

Frame Rate - לבחור 30.

Bit Rate - לבחור 2600

Premiere

Premiere
איך לשנות גודל של סרט או תמונה בתוכנת Premiere?


הנה שתי דרכים לשינוי גודל של סרט או תמונה בתוכנת Premiere:

הדרך הקצרה:
הקליקו על הסרט במוניטור הימני וגררו את הנקודות שבפינות שלו, לשינוי הגודל, ואת הנקודה המרכזית (עם העיגול) - לשינוי המיקום.


הדרך הארוכה:
1. לחצו על הסרט שברצונכם לשנות.

2. בחרו את לשונית Effect Controls במוניטור השמאלי.

3. לחצו שם על המלה Motion וראו שבמוניטור הימני מופיעות נקודות בקרה בקצות הסרט.

4. גררו את הנקודות שבפינה לשינוי הגודל ואת הנקודה המרכזית (עם העיגול) לשינוי המיקום.
Encore
איך לייצא סרט מפרמייר בגירסאות ישנות כדי להכין DVD בתוכנת Encore DVD של Adobe?



הצעדים להכנת DVD בתוכנת Encore CS (לשעבר Encore DVD) יהיו כאלה:

1. כבר בעריכה בתוכנת Premiere הכינו מרקרים בכל נקודה שבה תרצו שיהיה פרק ב-Menu של ה-DVD. ניתן לעשות זאת ב-Encore אבל למי שעורך

בפרמייר יהיה יותר מדויק לעשות זאת כבר בתוכנה.

2. לייצא את הסרט מפרמייר לפורמט Mpg2 בחרו FileExportExport to Encore.

3. בתיבת הדו-שיח יש לבחור Author with menus ולבחור DVD Single Layer.

4. לחצו על כפתור Settings ובחלון תוכלו להגדיר את היחס (Standard או Wide Screen)

5. בסרטים קצרים אפשר לבחור Bitrate שיהיה CBR (קיצור של Constant Bitrate קבוע של 8Mbps). לסרטים ארוכים - בחרו VBR 2

Pass (כלומר Bitrate משתנה, Variable, שינצל את מקסימום הנפח של ה-DVD בלי להתפשר יותר מדי על האיכות של הסרט שבו).

6. לחיצה על OK תאפשר לקבוע להיכן יישמר הסרט ולחיצה על Save לשמירתו.
Premiere
מה עושים כשיש הבהובים בפרמייר CC?



הנה הסבר להגדרות שאמורות לפתור את הבעיה:

https://youtu.be/SOwRy8QdJxw


לא עוזר?
נסו לשדרג לגירסה 2015 של פרמייר CC.


לא עוזר?
נסו את הפתרונות הבאים:

לנסות Fast Color Corrector במקום תיקוני צבע אחרים, כמו Shadow/Highlight ו-Three-Way Color Corrector.

לא עזר? - נסו צירופי תיקוני צבעים אחרים, כמו Curves.

לייצא עם Mercury Playback Engine מוגדר כ-"Software Only" ב-Project Settings.

לנסות למחוק את ה-preferences.

לשנות את ה-renderer grom Open CL ל-CUDA


נסו גם את אלה:

Premiere Pro go to File > Project settings > General, change the Video Renderer to Mercury Playback Engine software only. Click OK and select Delete PReviews. Then delete media cache files and rendered previews (C:\Users\YOURUSERNAME\AppData\Roaming\Adobe\Common).
מוסיקה לסרטים
איך ליבא מוסיקה מדיסק בתוכנת Premiere?


כך מייבאים מוסיקה מדיסק בתוכנת Premiere:

1. פותחים תוכנת אודיו חיצונית (מומלצת WaveLab).

2. בתפריט File בוחרים את הפקודה Import Audio Cd Track.

3.מאתרים את הכונן שאליו הכנסתם את הדיסק ושומעים את ה-Tracks השונים (השירים) כדי לבחור את זה שרוצים.

4. בוחרים למטה את התיקיה שלכם לשמירת הקובץ (Destination Folder).

5. אפשר לשנות את השם של הקטע שתדגמו לשם משמעותי יותר מ-Track 02 וכאלה - על ידי שינוי השם בטור ה-Track.

6. לוחצים על כפתור Save.

7. חוזרים ל-Premiere ושם בוחרים בתפריט File את Import… ופותחים את הקובץ – הוא יופיע בחלון ה-Project.

8. לשילוב ב-TimeLine – גררו את הקטע מחלון ה-Project לערוץ Audio פנוי בטיימליין (אם אין ערוץ פנוי הוסיפו על ידי הפקודה add Tracks… בתפריט Sequence..


עריכת וידאו
מה עושה כל כלי מהכלים לעריכת סרטים של slip slide ripple ו-roll?



שני אלה משנים את החיבורים בין קליפים:
===============================
Ripple - (קיצור rr) משנה אורך של הקליפ בשינוי הקצה (in או out) שלו. סה"כ האורך של הסרט גדל או קטן בהתאם לשינוי. מכל הארבעה רק ריפל משנה את משך הזמן הכללי.

Roll - (קיצור r) מזיז את הקאט. מאריך שוט על חשבון הסמוך לו.


שני אלה משנים את תוכן הקליפים:
==========================

Slip - (קיצור s) משנה את הקטע שיוצג בקליפ, מתוך הסרטון המקורי (שינוי in ו-out בלבד). מזיז את מה שנראה בקליפ, בלי לשנות את החיתוכים.

Slide - (קיצור ss) מזיז את הקטע למיקום שונה ומאריך או מקצר את הקליפים הסמוכים לו.



הנה מדריך וידאו לשימוש בכלים הללו:

http://youtu.be/FzmW1W3tXhM
איך לאחד את ערוצי הקול בעריכה של סרט בתוכנת פרמייר?



לרוב נרצה לאחד את שני הערוצים של הסטריאו בסרט, כך שהצד האיכותי מהשניים (מיקרופון שהקליט טוב יותר, עם פחות רעשים וכדומה) יועתק לצד הפחות איכותי.

איחוד של ערוצי האודיו לשוטים השונים בפרמייר יהיה בצורה הבאה:

1. משתיקים את ערוצי הקול האחרים.

2. אם צד שמאל היה האיכותי יותר, בוחרים את האפקט Fill Left מתיקיית Stereo. אם ימין היה הטוב מהם - בוחרים Fill Right.

3. גוררים את האפקט לסאונד של השוט שרוצים לאחד. תוכלו לשמוע שהסאונד אחיד בשוט (ואיכותי יותר). גם ה-Audio Meters יראו שאין הבדל בין הערוצים.
איך לערוך מולטיקאמרה בתוכנת פרימייר CS3, CS4, CS5?



עריכה של חומר שצולם מכמה מצלמות (Multi-cam) ניתן לעשות על ידי התהליך הבא:

1. פתחו סקוונס חדש ומקמו בו את הקליפים של המצלמות בערוצים, זה מתחת לזה.

2. סמנו את הקליפים ובכפתור ימני עליהם, בחרו Nest בתפריט. זה יהפוך אותן לקליפ מאוחד מולטיקאם.

3. צרו סקוונס חדש וגררו אליו את ה-Nested Sequence (האובייקט שמאחד את ערוצי המולטי-קאם).

4. בחרו Enable בתפריט הימני של הסקוונס.

5. באותו תפריט בחרו את Enable בתפריט המשנה Multi-Camera (על הסקוונס שבטיימליין נראה את הסימון שמראה שהוא מולטיקאם (נראה כמו MC1 או מספר אחר, אם הוא אינו הראשון).

6. בתפריט Window נפתח את החלון של המולטיקאם - Multi-Camera Monitor. בצד שמאל נראות המצלמות השונות ובצד ימין - מה שנבחר בכל רגע נתון.

7. לחיצה על כפתור Play תאפשר לבחור מצלמות והתוכנה תחתוך קאטים בסקוונס.



הערת אודיו: מומלץ לבטל את האופציה "Audio Follows Video" בצד ימין למעלה של חלון המולטיקאם, כדי למנוע מצב שבחירה במצלמה תחליף גם את הסאונד. אחרי הביטול, יישאר תמיד הסאונד של הערוץ הראשון (מה שאומר שמומלץ למקם בערוץ הראשון את המצלמה עם הסאונד הטוב ביותר).
איך לערוך עריכת אופליין בפרמייר?



עריכת אוף ליין, או עריכת פרוקסי, היא עריכה באיכות מופחתת. יתרונותיה הם מהירות עריכה גדולה ויציבות רבה של המערכת. אין קפיצות ובעיות שנובעות מגודלם העצום של קבצי HD.


הדרך לעריכת אופליין היא הצעדים הבאים:

1. שומרים את כל החומר שצולם ב-HD בתיקיית HD או HighDef.

2. יוצרים תיקיה נוספת בשם LD או LowDef.

3. מפעילים את תוכנת ה-Adobe Media Encoder וב-Settings ממירים את כל קבצי המקור לפורמט באיכות נמוכה (נסו בפריסטים את PAL DV Widescreen). דואגים שהקבצים המומרים יישמרו לתיקיה שיצרנו לאיכות נמוכה (סעיף 2).

4. מייבאים את החומר באיכות הנמוכה ("האוף ליין") ל-Bin של הוידאו בחלון ה-Project בפרמייר.


זהו לעת עתה. עורכים את הסרט עם הקבצים הללו. היתרון הוא מהירות עבודה מעולה ויציבות מחשב, מהיות קבצי העבודה קטנים וקלים לעיבוד. הקפידו לא לשנות את שמות הקבצים או מיקומם במחשב (אחרת תצטרכו להחליפם אחד אחד)!


5. לאחר שסיימנו לערוך את הסרט, פותחים את ה-Bin של הוידאו בחלון ה-Project, בוחרים את כל הסרטונים ובקליק ימני מופיע תפריט - בוחרים Make Offline..

6. בתיבת דו-שיח בוחרים באופציה "Media Files Remain on Disk".

7. בוחרים שוב את כל הסרטונים ובקליק ימני בתפריט - בוחרים Link Media..

8. כשהוא מבקש שנאתר את הקובץ הראשון (שמו כתוב בראש תיבת הדו-שיח), נכנסים לתיקיית החומר באיכות גבוהה (HD או HighDef) ובוחרים את הקובץ באותו שם. תנו לו כמה שניות והוא יתאים את כל החומר באיכות HD לטיימליין ותוכלו לעשות בדיקה אחרונה ותיקוני צבעים.


http://youtu.be/6WK0sX75c4E?t=2m11s


או

qr code


בהצלחה!
אפשר לקבל הדרכה להמרת מצגת פאואר פוינט לדי וי די?


יש כמה שלבים להמרה כזו:

1. המרה של שיקופיות המצגת לתמונות סטילס - שמרו ב-Powerpoint את המצגת כקבצים גרפיים, על ידי תפריט "קובץ", הפקודה "שמירה בשם", ובחירה ב"סוג קובץ" - JPEG. כך תקבלו תיקיה ששמה זהה למצגת ובה יימצאו קבצי Jpeg - אחד לכל שיקופית של המצגת.

2. עריכה של התמונות לסרט וידאו - שילוב קבצי ה-Jpeg לסרט וידאו, באמצעות תוכנת עריכת וידאו, כמו Premiere או Windows Movie Maker, שמגיעה כחלק מ- Windows (ראה בתגית "Windows Movie Maker"). תוכנות עריכת וידאו כאלה מאפשרות יצירה של סרט שכולל או עשוי מתמונות סטילס וכך תוכל ליצור סרט שנראה כמו המצגת.

3. צריבה של סרטון המצגת ל-DVD - מפרמייר תוכל לצרוב את הסרט ישירות ל-DVD. מ-Windows Movie Maker תוכל לשמור רק סרטון בפורמט WMV ואז להמירו בתוכנת Super (ראה בתוכנות חינם, המרות) לפורמט כמו AV, שניתן לצרוב ל-DVD בכל תוכנת צריבה.



אם כן, זה אפשרי לערוך מצגת ל-DVD באופן עצמאי וחסכוני, אבל יש לזכור שניתן כך להמיר רק את השיקופיות, ללא האנימציה הפנימית שלהן. גם סאונדים, מוסיקה ואודיו לא יומרו כאן ויהיה עליכם להוסיפם בוידאו שתערכו.
איך לצרוב ל-DVD מתוכנת Premiere?
הכנתם סרט בפרמייר ורוצים לצרוב אותו ישירות מ-Premiere ל-DVD?

עשו כך:

1. וודאו שיש לכם DVD מסוג DVD-R

2.לאחר סיום העריכה, לבחור בתפריט FILE את EXPORT ושם את EXPORT TO DVD

3.לוודא ב-DVD BURNER שהוא זיהה את ה-DVD לצריבה (זה יבטיח שיש לכם כפתור ה"RECORD" פעיל)

4. בחרו ב-ENCODING (מצד שמאל) ושם בחרו VBR 2 PASSES...את ה-High Quality Preset...Pal DV ולוודא שאתם על Entire Sequence.

5. בהגדרות "General" הכניסו את שם הדיסק שאתם רוצים (בחרו Play Loop רק אם אתם רוצים שיחזור שוב ושוב בהצגה)


האפשרויות ופירושן:
CBR- Constant Bit Rate- כיווץ קבוע של הסרט. פחות איכותי.

VBR- Variable Bit Rate- איכותי יותר בגלל כיווץ משתנה של הסרט.

Passes- מספר הפעמים שהתוכנה תסרוק את הסרט לפני תחילת הקידוד (עדיף יותר פעמים).

4:3 מסך רגיל

16:9 מסך רחב

NTSC - שיטת שידור אמריקאית- השתמשו רק לסרטים שתשלחו למישהו שבצפון אמריקה. איכותה פחותה לעומת PAL.

PAL - שיטת שידור אירופאית וישראלית. היא עדיפה.

Minimum Bitrate - ליצירת DVD לפחות 1.5mbps - מגה בייט לשנייה שהמקודד יאפשר.
איך ליצור כרומה-קי בתוכנת פרמייר (Keying)?


ליצירת בלו סקרין או גרין סקרין בפרמייר עשו כך:

1. יוצרים רקע בצבע אחיד (אדום, ירוק, כחול), בתוכנה חיצונית או תמונה שרוצים. זה נקרא Colour Matte.

2. גוררים אותו לטיימליין, לערוץ הוידאו הראשון - Video 1.

3. גוררים את סרטון הדמות לערוץ Video 2 (מדובר בדמות שצולמה על רקע אחיד מאחריה - הוא יהפוך שקוף).

4. מאריכים או מקצרים את הרקע (Colour Matte) לאורך של הסרטון.

5. מאתרים ב-Video Effects (בתיקיית Keying) את Color Key וגוררים מעל לסרטון הקריין.

6. פותחים את הבקרים של האפקט ובפרמטר של Key Color דוגמים (עם אייקון המדיד השחור-לבן) את הצבע רקע שמאחרי הקריין (הצבע בריבוע הקטן של הפרמטר ישתנה לצבע הרקע).

7. משנים בגרירה לצדדים את ה-Color Tolerance של האפקט, עד שמגיעים למראה הנכון של הרקע שעיצבנו מאחרי גבו של הקריין.

8. ניתן לשלוט בקצוות הדמות באמצעות שני הפרמטרים של Edge (עובי - Edge Thin וחדות - Edge Feather).


והנה סרטון שמדריך כיצד להכין מסך ירוק בבית:

http://youtu.be/JrtJIVMxgGo


הנה הנחיות לצילום כרומה קי מוצלח:

http://youtu.be/xixuRTNHg8Q
איך לעשות תיקוני צבע בתוכנת Premiere?


כך תעשו תיקוני צבע בתוכנת פרמייר:

1. פתחו בלשונית ה-Effects את תיקיית Video Effects ובה את תיקיית Image Control.

2. גררו את הפילטר Color Corrector מעל לסרטון.

3. הקליקו על הקליפ הקטן ובחרו את לשונית Effect Controls במוניטור השמאלי.

4. פתחו את ה-Color Corrector (הערה: ניתן לבחור Split Screen Preview ולראות על מסך מפוצל במוניטור הימני את המקור ואת השפעת תיקוני הצבע).

5. שנו את מגוון הפרמטרים שברצונכם לתקן.

6. שימו לב במיוחד לשני ממשקים: Curves – לטיפול בצבעי היסוד (ה-RGB) ו-HSL Hue Offsets – לטיפול בגוונים.
מה הפרמטרים החשובים ביצוא וידאו מפרמייר ל-FLV?


ביצוא לקובץ FLV מומלץ להשתמש ב-Adobe Media Encoder (אם כי בפרמייר החדשות הכל נמצא ב-Export) ולהגדיר את הפרמטרים הבאים:

מקודד - כדאי לבחור On2 ולא סורנסון (שהוא מיושן יותר). On2 גם מתעדכן אוטומטית על ידי אדובי.

Encode Alpha Channel - מומלץ לבטל (כדאי לעשות גרין או בלו סקרין בתוכנה ולא בייצוא).

רוחב וגובה - מומלץ לא לעשות גודל שהוא גדול מהגודל של הגדרות הפרוייטק שלנו.

הפריים רייט - כדאי לבחור ב-Same as source. הקטנה של מספר הפריימים תקטין את הקבצים כמובן.

בלשונית Source שמעל לתצוגת הווידאו - אפשר גם לעשות Crop כדי לייצא חלק מהפריים ואז ניתן גם לבחור Crop Proportions כדי לקבל גדלים סטנדרטיים.

בלשונית Output - לא כדאי לבחור DeInterlace כי הוא מטשטש את הסרטון המיוצא. אם הקפדתם שהפרוייקט יהיה מראש ללא Fields (מה שמומלץ) לא צריך אותו כי זה מה ש-DeInterlace עושה (ביטול השדות).


איך לנקות בפרמייר כתמים שמופיעים על הרקע בבלו סקרין?


כך מנקים כתמים שנוצרו על הרקע בבלו סקרין (Keying):

1. מאתרים ב-Video Effects (בתיקיית Keying) את אפקט המיסוך Sixteen-Point Garbage Matte וגוררים מעל לסרטון הקריין.

2. פותחים את הבקרים של האפקט הזה ורואים שבגבולות הסרטון, מאחרי הקריין, מופיעות נקודות בקרה עגולות.

3. גוררים את הנקודות פנימה, אל הגבולות של התנועה של הדמות, לאורך הסרט (להשאיר איזור מסביב מפני שמדי פעם הראש יזוז, ידיים יונפו וכו').


מה שיקרה הוא שכל מה שמחוץ למסכה שיצרנו (האיזור שבפנים, בין הבקרים) לא ייראה לחלוטין אלא יראו רק את הרקע.
איך להכניס סרטון לתוך עיגול או לב וכדומה בתוכנת Premiere?


בהמשך לשאלה ששאלה תלמידה במגמת קולנוע בתלמה ילין, הנה מדריך פשוט:

1. יש לכם שוט בטראק 1 של הפרמייר. הוא יופיע על רקע שחור (אם תרצו תוכלו אח"כ להוסיף מעליו סרטון רקע, בטראק 2).

2. גררו אל הסרטון שבטראק 1 את אפקט Track Matte Key.

3. באפקט קונטרולס של האפקט הזה, בחרו את צורת העיגול ובפרמטר Matte את הערוץ הפנוי שמעל לשניהם (בדוגמה שלנו Video 3).

4. בפרמטר Compisite בחרו Matte Luma ולחצו על Inverted.

5. זהו. הסרטון שבטראק 1 מופיע בתוך העיגול על גבי מסך שחור (או על הרקע של השוט שתוסיפו בטראק 2).


אגב, אם תרצו צורות אחרות, כמו לב וכדומה, אתם יכולים לשנות ובפוטושופ (בגרסאות האחרונות) יש אפילו צורות מוכנות, ב-Shape שבראש החלון (הוא יופיע אחרי בחירה ב-Custom shape tool שנראה ב-Tools כמו אמבה).
מה יכול לגרום לקפיצות קטנות בסרט שעורכים בתוכנת פרמייר?



אם אתם עורכים סרט ומרגישים שיש לכם קפיצות קטנות כל פעם, הסיבה נעוצה ככל הנראה במספר פריימים שגוי לשניה. לכן אנו ממליצים לפני כל עריכה של סרט חדש, לבדוק את החומרים שצולמו ולראות בכמה FPS הם צולמו (כמה פריימים לשניה). לפי זה יש להגדיר את הפרויקט החדש.

בתוכנות מתקדמות כמו Final Cut הזיהוי של ה-fps הוא אוטומטי, אבל בפרמייר, לפחות בגירסאות הנוכחיות, אנו נדרשים לבדוק ולפתוח פרויקט נכון.

אם תרצו לתקן את הסרט הערוך ל-fps הנכון, היכנסו לטיפ המצורף.
על מה להקפיד בפתיחת פרוייקט בתוכנת Premiere?


ביצירת פרוייקט חדש בפרמייר הקפידו על הפרמטרים הבאים:


PAL - בהנחה שאתם משתמשים במצלמת וידאו שנקנתה בארץ או באירופה (NTSC הוא פורמט אמריקאי, למי שקנה את המצלמה בארה"ב).

48Khz - איכות סאונד מקסימלית. אין סיבה לבחור איכות ירודה יותר, כי החסכון בנפח לא משמעותי ביחס לכמות האדירה שצורך הווידאו בלאו הכי.

Stereo - אלא אם מדובר בסרט שכולו קריין או דובר בודד, שאז mono יכול לתת את אותה תוצאה, כדי ליצור נפח ואמינות בצליל, כדאי לבחור השמעה של ההקלטה בסטריאו.

Pixel Aspect Ratio - מומלץ לבחור Square Pixels.

Fields - לבחור No Fields (ובסוגריים Progressive Scan). ימנע את הריצודים המרגיזים שעלולים להופיע בתנועה מהירה של הדמויות המצולמות.
איך לייצא סרט מתוכנת Premiere CS כדי להכין DVD בתוכנת אנקור CS של Adobe?
איך להוסיף כתוביות בתוכנת פרמייר פרו 2018?
על איזו עוצמת סאונד לכוון את הפסקול של הסרט שאני עורך?
איך ליצור מצב בפרמייר שהכיתוב יופיע אות אחרי אות, כמו כתיבה של מכונת כתיבה של פעם?
איך לעשות Blue Screen בתוכנת Premiere?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.