» «
Premiere
מה עושים כשיש הבהובים בפרמייר CC?



הנה הסבר להגדרות שאמורות לפתור את הבעיה:

https://youtu.be/SOwRy8QdJxw


לא עוזר?
נסו לשדרג לגירסה 2015 של פרמייר CC.


לא עוזר?
נסו את הפתרונות הבאים:

לנסות Fast Color Corrector במקום תיקוני צבע אחרים, כמו Shadow/Highlight ו-Three-Way Color Corrector.

לא עזר? - נסו צירופי תיקוני צבעים אחרים, כמו Curves.

לייצא עם Mercury Playback Engine מוגדר כ-"Software Only" ב-Project Settings.

לנסות למחוק את ה-preferences.

לשנות את ה-renderer grom Open CL ל-CUDA


נסו גם את אלה:

Premiere Pro go to File > Project settings > General, change the Video Renderer to Mercury Playback Engine software only. Click OK and select Delete PReviews. Then delete media cache files and rendered previews (C:\Users\YOURUSERNAME\AppData\Roaming\Adobe\Common).
פרמייר
איך לעשות תיקוני צבעים בתוכנת פרמייר CS3 ומעלה?


תיקוני צבעים בפרמייר ניתן לעשות בעזרת האפקטים והפרמטרים הבאים:


Three-way color corrector - תיקוני White Balance בעזרת 3 הסקאלות העגולות.

באפקט זה ניתן לתקן גם גוונים שלא עוברים חלק זה אל זה, בעזרת Tonal Range Definition.

בעזרת אפקט Tint ניתן להוסיף גוון לסרט, כדי לרכך או לתת לו אופי. בוחרים בו את הצבעים שיצבעו את הלבן והשחור ואז קובעים את כמות ה-Blend (כמה הצבעים יהיו דומיננטיים ביחס לצבע המקורי של הסרט).

לאחר שעושים את התיקונים הללו, ניתן לתקן בהירות וניגודיות - ראו בתגית "תיקוני צבעים, בהירות, ניגודיות, פרמייר".


הנה סרטון עם חלק ראשון של תיקוני הצבעים בפרמייר למתחילים:

https://youtu.be/clgVDUzuOxk


למתקדמים - תיקונים של אזור מסוים בצילום עושים ב-HSL:

https://youtu.be/Ly0aH-6aNJo


כך יוצרים פריסט של פלטת צבעים שיצרתם ואהבתם:

https://youtu.be/A1K_Jm3d5Uw
שכבת התאמה
מהי שכבת התאמה בפרמייר?



בפרמייר יש כלי שמאפשר ליצור משהו שנקרא "שכבת התאמה" (Adjustment Layer), שיש מי שקוראים לה בעברית "שכבת שינויים" או "שכבת שינוי וכיוונון". זוהי שכבה שמשפיעה על כל השכבות שמתחתיה ומכאן שתוכלו לעשות בה פעולה שחוזרת הרבה, על קליפים רבים, רק פעם אחת!

במקום להחיל אפקט על קליפ מסוים ואז להעתיק אותו לקליפים רבים אחריו, באמצעות שכבת ההתאמה תוכלו להחיל אפקטים על אובייקט אחד, שהוא שכבת ההתאמה. גררו אותו לערוץ עליון על הטיימליין והוא יחיל את כל מה שתעשו עליו, מתיקוני צבע ואפקטים ועד שינויים בתאורה, על כל הקליפים שמתחתיו.


#כדי לייצר שכבת התאמה עשו כך:
1. בתפריט File בחרו New ובתפריט המשנה בחרו Adjustment Layer. אפשר גם ליצור אותה בתחתית חלון הפרוג'קט, בתפריט שייפתח בלחיצה על האייקון הקטן שצורתו ריבוע לבן.

2. גררו את אובייקט ה-Adjustment Layer שנוצר בחלון הפרוג'קט (הוא בצבע שחור) אל הטיימליין ושימו אותו מעל הקליפים שתרצו לשנות.

3. ניתן להרחיב ולהזיז אותו כרצונכם, ממש כמו קליפ בטיימליין.

4. זהו. עכשיו פשוט גררו כל אפקט שתרצו וטפלו בו ממש כמו שהייתם עושים לקליפ בודד. ההבדל - כל מה שתעשו ישפיע על כל הקליפים שמתחת לשכבת ההתאמה החדשה הזו.

בהצלחה!


להוסיף Adjustment Layer לטיימליין - עשו זאת כך (עברית):

https://youtu.be/2rek5-9n7eQ


והנה הסבר מקיף באנגלית:

https://youtu.be/Pgd2Q1UGpVE
פסים שחורים
איך להסיר את הפסים השחורים בצידי הפריים בפרמייר?


הנה מדריך פשוט:

1. לחצו בכפתור ימני של העכבר על השוט שרוצים לתקן ובחרו בתפריט את אחת הפקודות “set to frame size” או “scale to frame size”. בחרו את זו שנותנת את התוצאה הטובה יותר.

2. לא מרוצים עדיין? - יש אפשרות ידנית לבחור שוב את הקליפ הבעייתי, לבחור ב"Effects Control" את "Motion" ולבטל את האופציה "Uniform". עכשיו תראו במוניטור הימני נקודות שליטה על הסרט. משכו אותן כך שהסרט יגדל, עד שהוא יתפוס את כל הפריים, או במילים אחרות - עד שהפסים השחורים ייעלמו אל מחוץ לפריים.


חשוב לדעת: אם כל השוטים של הסרט הם קטנים כאלה, התיקונים הללו יחייבו הרבה עבודה. במקרה כזה כדאי אולי לערוך את כל הסרט, לייצא אותו ואז לייבא אותו לסקוונס נקי, כסרט שלם בשוט אחד, ולבצע את השינוי, פעם אחת על הסרט המלא.

בהצלחה!


הנה סרטון קצר שמסביר את הסתרת פסים שחורים בצד או למעלה ולמטה בסרטוני פרמייר:

https://youtu.be/aFTSgN915Z8

Premiere

פרמייר פרו
איך לעשות תיקוני צבעים למתחילים בתוכנת פרמייר פרו?


תיקוני צבעים בפרמייר נעשה ב-Lumetry color שבתפריט Windows.


#תיקוני צבע בסיסיים
יש בפרמייר כמה סליידרים חשובים ומעולים לשליטה על:

Temperature - לשינוי החום של הסצינה מהכחול הקר ועד לאדום נחי והאופטימי (קרירה, חמה וכו').

Tint - מוסיף גוון לסרט, כדי לתקן גווני מצלמה או לרכך, לתת אופי לסצינה וכדומה.

Exposure - חשיפה. תוכלו לתת יותר או פחות, אבל היזהרו מפחות כי תת-חשיפה עלולה לתת תוצאות בעייתיות.

Contrast - הניגודיות של התמונה. נסו להגיע לתמונה שנראית הכי ראליסטית שאפשר.

Highlight - מעולה לתקן אזורים התמונה שסובלים מחשיפת יתר. היתרון בו שהוא לא יקלקל אזורים אחרים.

Shadows - הוא ההפוך. מתקן אזורים כהים שבהם השחור נשתלט ולא רואים פרטים.

White - משפר את החלקים הבהירים בתמונה.

Black - מכהה את האזורים הכהים. הבהרת הכהים, אגב, יכולה להכניס קצת ערפיליות לתמונה. יכול לעבוד יפה בסצנות מסיימות.

Saturation - משנה את הרוויה של התמונה מבחינת צבעים. כל צבע הולך לקצוות או דוהה. בקיצור, כמה התמונה עשירה בצבע או חסכונית ומינימליסטית.


#לוטים
בחלונית Creative תמצאו מעין פילטרים שנקראים לוטים (LUTs). לוטים אפשר להוריד גם באינטרנט ואפילו לקנות לוטים סופר מקצועיים וקולנועיים. חפשו ולמדו עליהם בגוגל.

Faded film לא ממש מצליח אבל מנסה לתת אופי של סרט פילם לווידאו.

מתחת מצטרף ל-Saturation, שמחזק צבעים אבל תוך כדי גם משזף בני אדם יותר מדי, אפקט שנקרא Vibrance ומחזק את הצבעים, חוץ מאשר את גווני הגוף. מעולה.


רוצים מתקדם יותר - ראו עוד טיפים לתיקוני צבע בפרמייר בתגית "תיקוני צבעים, בהירות, ניגודיות, פרמייר".


הנה סרטון עם חלק ראשון של תיקוני הצבעים בפרמייר למתחילים:

https://youtu.be/clgVDUzuOxk


כך יוצרים פריסט של פלטת צבעים שיצרתם ואהבתם:

https://youtu.be/A1K_Jm3d5Uw
מולטיקאם
איך לערוך מולטיקאמרה בתוכנת פרימייר CS3, CS4, CS5?



עריכה של חומר שצולם מכמה מצלמות (Multi-cam) ניתן לעשות על ידי התהליך הבא:

1. פתחו סקוונס חדש ומקמו בו את הקליפים של המצלמות בערוצים, זה מתחת לזה.

2. סמנו את הקליפים ובכפתור ימני עליהם, בחרו Nest בתפריט. זה יהפוך אותן לקליפ מאוחד מולטיקאם.

3. צרו סקוונס חדש וגררו אליו את ה-Nested Sequence (האובייקט שמאחד את ערוצי המולטי-קאם).

4. בחרו Enable בתפריט הימני של הסקוונס.

5. באותו תפריט בחרו את Enable בתפריט המשנה Multi-Camera (על הסקוונס שבטיימליין נראה את הסימון שמראה שהוא מולטיקאם (נראה כמו MC1 או מספר אחר, אם הוא אינו הראשון).

6. בתפריט Window נפתח את החלון של המולטיקאם - Multi-Camera Monitor. בצד שמאל נראות המצלמות השונות ובצד ימין - מה שנבחר בכל רגע נתון.

7. לחיצה על כפתור Play תאפשר לבחור מצלמות והתוכנה תחתוך קאטים בסקוונס.



הערת אודיו: מומלץ לבטל את האופציה "Audio Follows Video" בצד ימין למעלה של חלון המולטיקאם, כדי למנוע מצב שבחירה במצלמה תחליף גם את הסאונד. אחרי הביטול, יישאר תמיד הסאונד של הערוץ הראשון (מה שאומר שמומלץ למקם בערוץ הראשון את המצלמה עם הסאונד הטוב ביותר).
וידאו
על מה להקפיד בפתיחת פרוייקט בתוכנת Premiere?


ביצירת פרוייקט חדש בפרמייר הקפידו על הפרמטרים הבאים:


PAL - בהנחה שאתם משתמשים במצלמת וידאו שנקנתה בארץ או באירופה (NTSC הוא פורמט אמריקאי, למי שקנה את המצלמה בארה"ב).

48Khz - איכות סאונד מקסימלית. אין סיבה לבחור איכות ירודה יותר, כי החסכון בנפח לא משמעותי ביחס לכמות האדירה שצורך הווידאו בלאו הכי.

Stereo - אלא אם מדובר בסרט שכולו קריין או דובר בודד, שאז mono יכול לתת את אותה תוצאה, כדי ליצור נפח ואמינות בצליל, כדאי לבחור השמעה של ההקלטה בסטריאו.

Pixel Aspect Ratio - מומלץ לבחור Square Pixels.

Fields - לבחור No Fields (ובסוגריים Progressive Scan). ימנע את הריצודים המרגיזים שעלולים להופיע בתנועה מהירה של הדמויות המצולמות.
עריכת וידאו
על מה להקפיד ביצוא של קובץ בתוכנת Premiere לצורך עריכה בתוכנה חיצונית?



יצוא לעריכה בתוכנה אחרת יהיה תמיד בשמירה על איכות מקסימלית.
לשמירה על האיכות המירבית, הקפידו על הדברים הבאים:

1. יצוא רגיל בפקודת Export (בגירסאות שבהן זה מופרד מהמדיה אנקודר)

2. בחירה בפורמט AVI שאינו מכווץ והוא באיכות המקסימלית.

3. תחת Compressor לבחור None (כלומר ללא כיווץ).

4. ב-Pixel Aspect Ratio - לוודא שהוא על Square Pixels (מה שמומלץ גם ביצירת פרוייקט), במיוחד ביצוא לאינטרנט.

5. את Recompress לבטל - לרינדור מהיר (התוכנה תרנדר רק פריימים שיש בהם שינוי לעומת הקודמים ולא כל פריים, מה שלוקח זמן רב יותר).

6. Audio ללא כיווץ - תחת Compressor לבחור Uncompressed.


עריכת וידאו
על מה להקפיד כשעושים מיקס סאונד?



במיקס סאונד של הסרט שלכם (כלומר לסגור סאונד יפה ופסקול מהודק לסרט) הקפידו על הפעולות הבסיסיות הבאות:

1. בדיאלוגים יישרו את העוצמות של השחקנים השונים, כך שכולם יישמעו בעוצמה זהה.

2. משפטים שהוקלטו בדיסטורשן (עיוות) עשו הכל כדי לתקן, בעדיפות להקלטה מחדש של שחקנים והלבשה על השוטים המצולמים. אם אין אפשרות להקליט מחדש, נסו לבצע EQ של המוקלט ולהחליש באסים.

3. חזקו רעשים שחיוניים להבנת הסצינה ולהדגיש אותם (פתיחת המכתב שמקבל השחקן, התנשפות של הרץ למרחקים ארוכים וכדומה).

4. הקפידו על הגבלות העוצמה של המרכיבים השונים בסרט כפי שהם מופיעים בטיפ המקושר.

5. בראיונות ושוטים שצולמו והוקלטו בחוץ ואינם רציפים - קרוספיידים חכמים לחיבור בין קטעים של דיבור או התרחשות כשרעש הרקע שונה בעוצמה או באופי - כדי לרכך את המעבר.
איך לייצא קבצי DCP להקרנה בקולנוע?


קבצי DCP (קיצור של Digital Cinema Package) הם בעצם תיקייה שמאפשרת למערכות הקרנה דיגיטלית מקצועיות להקרין את הסרט הערוך ברמה הכי גבוהה האפשרית. הם מחליפים פורמטים קודמים, כמו ProRes ו-DNX.


לייצוא של קבצי DCP להקרנות עשו כך:
=============================

1. סמנו In ו-Out לתחום הסרט בלבד ורק לו.

2. בחרו Export>Media

3. בחרו למעלה את הפורמט Wraptor DCP

4. משמאל למטה בחרו Clip In/Out

5. תנו שם באנגלית ומיקום לשמירת היצוא. לא לבחור Desktop ולא כונן C.

6. לחצו על כפתור Export.


הנה כמה דגשים ליצוא של קבצי DCP להקרנה:
==================================

שמות באנגלית בלבד - לפני היצוא שנו את שמות הספריות והפרויקט שלכם לשמות באנגלית, בלי רווחים (השתמשו בקו תחתי במקום).

לא לפצל קבצים - לאחר היצוא, אל תפצלו או תוציאו אף קובץ מתיקיית ה-DCP שנוצרה. התיקייה היא ה-DCP (קיצור של Digital Cinema Package).

לא למחשב ביתי - הקבצים כבדים ולא ניתנים לצפייה במחשב רגיל.


הנה הוצאת סרט בפורמט DCP להקרנה:

https://youtu.be/rPbWgxJlerg
איך כותבים כותרות בתוכנת Premiere CC?


הדרך הפשוטה ביותר לכתיבת כותרות היא:

1. בחרו בלוח הכלים את כלי הטקסט (נראה כמו T).

2. לחצו על המסך הימני, במקום בו תרצו שהכיתוב יופיע על המסך.

3. כתבו את הטקסט. אם הוא מופיע כריבועים או ג'יבריש, החליפו את ה-Font לפונט עברי, כמו Arial, David או הלהיט מבית גוגל - פונט Heebo שהוא גם עברית, גם ניקוד, גם אנגלית ונראה נהדר.

4. הטקסט נכתב הפוך? - אפשר לתקן את זה - ראו הסבר בתגית "היפוך כיוון טקסט" או בתגית "עברית הפוכה, Premiere CC". בסרטון הראשון יש גם הסבר בהתחלה.

5. רוצים לשנות לטקסט פונט, צבע, מיקום, גודל וכדומה? - לחצו עליו והיכנסו ל-Effect Controls כדי לשנות אותם.


שיעור נהדר בעברית של ערן שטרן:

https://youtu.be/BSVNXxYDWDQ?t=2m36s


כך תכתבו כותרות בפרמייר החדש:

https://youtu.be/I1tYNN8a8x4


ובגרסאות ישנות (שם צריך לעשות Ctrl+T, לתת לו שם (רצוי הטקסט עצמו, למשל: הסנדק - כותרת) ואז לכתוב על הסרט:

https://youtu.be/YU_CQuKsoVA


והדרכה קצת ארוכה ואפילו חופרת לכל עניין הכתוביות בפרמייר החדשה וגם הישנה:

https://youtu.be/GtdGCUpCPHI


בהצלחה!
מה עושה כל כלי מהכלים לעריכת סרטים של slip slide ripple ו-roll?



שני אלה משנים את החיבורים בין קליפים:
===============================
Ripple - (קיצור rr) משנה אורך של הקליפ בשינוי הקצה (in או out) שלו. סה"כ האורך של הסרט גדל או קטן בהתאם לשינוי. מכל הארבעה רק ריפל משנה את משך הזמן הכללי.

Roll - (קיצור r) מזיז את הקאט. מאריך שוט על חשבון הסמוך לו.


שני אלה משנים את תוכן הקליפים:
==========================

Slip - (קיצור s) משנה את הקטע שיוצג בקליפ, מתוך הסרטון המקורי (שינוי in ו-out בלבד). מזיז את מה שנראה בקליפ, בלי לשנות את החיתוכים.

Slide - (קיצור ss) מזיז את הקטע למיקום שונה ומאריך או מקצר את הקליפים הסמוכים לו.



הנה מדריך וידאו לשימוש בכלים הללו:

http://youtu.be/FzmW1W3tXhM
איך לעשות Blue Screen בתוכנת Premiere?


כדי לעשות הטמעה, למשל של דמות בנוף מדומה (אפקט שנקרא Blue Screen) עשו כך:

1. צלמו את האיש על רקע כחול אחיד (ללא צללים, כפלים וכדומה).

2. הניחו את הרקע (למשל נוף מכוכב אחר) בערוץ מסוים ואת הצילום הכחול על ערוץ שני.

3.בחלון הפרויקט לשונית Effects בחרו Video effect->Keying-> Chroma key.

4. גררו את האפקט על הצילום הכחול.

5. בחלון המוניטור כנסו ללשונית Effects.

6. מצאו שם את אפקט ה-"Chroma key". פתחו אותו (לחיצה על החץ הקטן).

7. בחרו את הצבע הכחול באמצעות הטפטפת (שורה ראשונה ליד הריבוע הלבן).

8. שחקו עם כפתור ה-Similarity עד שהשגתם תוצאה טובה.

9. שחקו גם עם כפתור ה-Smoothing לריכוך קצוות התמונה.



ניתן לעשות זאת גם בעזרת האפקט שנקרא Blue Screen – נסו אותו והחליטו איזה אתם מעדיפים.
מהו המיפרט המומלץ למחשב חסכוני לעריכת וידיאו?



המיפרט המינימלי למחשב לעריכת וידאו לבית עם תוכנות כמו Premiere (בגירסה שאינה CS5 ומעלה, לה צריך מיפרט מקצועי יותר - ראו בתגית "מיפרטי מחשב") יהיה:


מחשב - Core 2 Quad Q8200, 1333MHz, s775, 4MB

לוח אם - GIGABYTE 73PVM-S2H s775 1333Mhz, nForce 630i, DDRII 800, GF7100, PCI-E, HDMI

2 זכרונות של 2GB סה"כ 4 גיגבייט - DDR II 800Mhz 2GB OCZ Vista Upgrade Edition XTC

כרטיס מסך - PNY Quadro FX 570 256MB GDDR2, DX10, 2xDVI, PCI-E

כונן קשיח - 500GBאו יותר, 7200RPM, 32MB, SATA II

צורב - LG DVD±RW GH22NS x22 Black SATA

מאוורר - Arctic Cooling Alpine 7 Pro (s775)

מארז - CoolerMaster Elite 334 Black (No PSU)

ספק כוח - Thermaltake TR2 Power W0070 430W Silent (24pin)

כרטיס Firewire - לא ממש חשוב איזה. הרוב מספקים את הסחורה.




מצורפים קישורים - מערכות עריכת וידאו מומלצות בטווחי מחיר שונים.
איך מייצאים סרט מתוכנת פרמייר לפורמט DNxHD?



הערה חשובה: כיום ניתן לייצא מפרמייר CC פורמט מקצועי ואיכותי במיוחד שנקרא DCP. ראו הדרכה בתגית "DCP".


1. מורידים את קובץ ההתקנה "AvidCodecsLESetup.exe" (לינק לקובץ) ומתקינים על המחשב שממנו אתם מייצאים את הסרט.

2. פותחים את הפרויקט שלכם בפרמייר. (חשוב: האיכות הטובה תבוא לידי ביטוי רק אם הפרוייקט מכיל את הקבצים שיצאו מהמצלמה, לא קבצים שדחסתם בעבר).

3. בודקים מה הפריים רייט של החומרים שלכם (כמה פריימים לשנייה): במידה ויצרתם סיקוונס שמתאים להגדרות של החומרים, אתם צריכים פשוט ללחוץ עליו בחלון הproject ולראות מה כתוב למעלה (23.976 fps או 24 fps או 25 fps..)

4. אחרי שסימנתם את האזור שאותו אתם רוצים לייצא בטיים ליין (עם הקו האפור הזה שיש מעליו), אתם לוחצים File>Export>Media.

5. בוחרים את הפרמטרים השונים לפי התמונה DNxHD_pic1 שמצורפת למייל.

6. לוחצים על Codec Setting ובוחרים את הפרמטרים לפי התמונה DNxHD_pic2 שמצורפת למייל בהתאם למספר הפריימים בשנייה של החומרים שלכם (במידה ויש לכם פריים רייט שהוא לא 23.976 תבחרו ברשימה הנגללת את הפריים רייט המתאים לכם כששאר הפרמטרים שכתובים שם יישארו כמו שכתוב בתמונה המצורפת).

7. עושים Export.
איך לתקן עברית הפוכה בתוכנת Premiere CC?
איך מסדרים שפרמייר תתמוך בעברית רגילה?
עברית הפוכה בפרמייר פרו? מה עושים?

בגרסאות העכשוויות של Premiere Pro יש תמיכה במנוע טקסט התומך בעברית וערבית. הוא מאפשר תמיכה בכתיבה מימין לשמאל ובכתיבה עברית מלאה. כדי להפעילו עשו כך:

1. בחרו בתפריט Edit את Preferences... ובתפריט המשנה את Graphics.

2. בחרו שם את ה-Text Engine שנקרא: South Asian and Middle Eastern.

בסיום ההגדרות לחצו למטה על OK והכל יסתדר.



הצמדה לימין של הטקסט
=================
אפשר גם שפרמייר תמיד יצמיד את הטקסט לימין, רוצים?

לפני שלוחצים OK לסיום, בחרו ב-Default Paragraph Direction את Right to Left וזה יצמיד את הטקסט לימין באובייקט.

הדרכה לכתיבת טקסט בעברית? - יש הסבר בתגית "כתיבה בפרמייר".


בהצלחה!


כך תתקנו את הטקסט ההפוך בפרמייר החדש:

https://youtu.be/I1tYNN8a8x4
איך לשנות צליל כך שיישמע כאילו מדברים בטלפון בתוכנת Premiere?


יש שתי שיטות פשוטות ליצירת סאונד של דיבור דרך טלפון בתוכנת פרמייר:

#עם LowPass
לחיקוי הכי פשוט של צליל דיבור בטלפון, השתמשו באפקט שנקרא LowPass על הקטע הקולי.

אחרי ששמתם אותו, שחקו בפרמטר Cutoff עם הסליידר, עד שתגיעו לצליל שידמה דיבור טלפוני שאתם אוהבים ומרגיש דומה לסוג הטלפון שהדמות מדברת בו.


#עם EQ
אופציה אחרת של סאונד דיבור בטלפון בפרמייר היא לשים אפקט EQ על הקטע. באפקט להיכנס ל-Edit ולהוריד באסים עד שמתקבל סאונד של דיבור דרך טלפון בפרמייר. לטלפון ביתי אפשר גם קצת להוריד את הגבוהים ביותר ולמכשירים ישנים להוריד שם עוד יותר.


איך להכניס סרטון לתוך עיגול או לב וכדומה בתוכנת Premiere?


בהמשך לשאלה ששאלה תלמידה במגמת קולנוע בתלמה ילין, הנה מדריך פשוט:

1. יש לכם שוט בטראק 1 של הפרמייר. הוא יופיע על רקע שחור (אם תרצו תוכלו אח"כ להוסיף מעליו סרטון רקע, בטראק 2).

2. גררו אל הסרטון שבטראק 1 את אפקט Track Matte Key.

3. באפקט קונטרולס של האפקט הזה, בחרו את צורת העיגול ובפרמטר Matte את הערוץ הפנוי שמעל לשניהם (בדוגמה שלנו Video 3).

4. בפרמטר Compisite בחרו Matte Luma ולחצו על Inverted.

5. זהו. הסרטון שבטראק 1 מופיע בתוך העיגול על גבי מסך שחור (או על הרקע של השוט שתוסיפו בטראק 2).


אגב, אם תרצו צורות אחרות, כמו לב וכדומה, אתם יכולים לשנות ובפוטושופ (בגרסאות האחרונות) יש אפילו צורות מוכנות, ב-Shape שבראש החלון (הוא יופיע אחרי בחירה ב-Custom shape tool שנראה ב-Tools כמו אמבה).
איך לערוך עריכת אופליין בפרמייר?



עריכת אוף ליין, או עריכת פרוקסי, היא עריכה באיכות מופחתת. יתרונותיה הם מהירות עריכה גדולה ויציבות רבה של המערכת. אין קפיצות ובעיות שנובעות מגודלם העצום של קבצי HD.


הדרך לעריכת אופליין היא הצעדים הבאים:

1. שומרים את כל החומר שצולם ב-HD בתיקיית HD או HighDef.

2. יוצרים תיקיה נוספת בשם LD או LowDef.

3. מפעילים את תוכנת ה-Adobe Media Encoder וב-Settings ממירים את כל קבצי המקור לפורמט באיכות נמוכה (נסו בפריסטים את PAL DV Widescreen). דואגים שהקבצים המומרים יישמרו לתיקיה שיצרנו לאיכות נמוכה (סעיף 2).

4. מייבאים את החומר באיכות הנמוכה ("האוף ליין") ל-Bin של הוידאו בחלון ה-Project בפרמייר.


זהו לעת עתה. עורכים את הסרט עם הקבצים הללו. היתרון הוא מהירות עבודה מעולה ויציבות מחשב, מהיות קבצי העבודה קטנים וקלים לעיבוד. הקפידו לא לשנות את שמות הקבצים או מיקומם במחשב (אחרת תצטרכו להחליפם אחד אחד)!


5. לאחר שסיימנו לערוך את הסרט, פותחים את ה-Bin של הוידאו בחלון ה-Project, בוחרים את כל הסרטונים ובקליק ימני מופיע תפריט - בוחרים Make Offline..

6. בתיבת דו-שיח בוחרים באופציה "Media Files Remain on Disk".

7. בוחרים שוב את כל הסרטונים ובקליק ימני בתפריט - בוחרים Link Media..

8. כשהוא מבקש שנאתר את הקובץ הראשון (שמו כתוב בראש תיבת הדו-שיח), נכנסים לתיקיית החומר באיכות גבוהה (HD או HighDef) ובוחרים את הקובץ באותו שם. תנו לו כמה שניות והוא יתאים את כל החומר באיכות HD לטיימליין ותוכלו לעשות בדיקה אחרונה ותיקוני צבעים.


http://youtu.be/6WK0sX75c4E?t=2m11s


או

qr code


בהצלחה!
איך מחליפים צבע בצבע בתוכנת פרמייר?



יש כמה צורות שאפשר להחליף צבע בפרמייר. הצורה הפשוטה ביותר היא

אפקט Change to color - רק Ctrl+Click על הצבע להחלפה ובחירת הצבע המחליף
======================================================
גררו את האפקט מעל השוט או ה-Adjustment Layer שיצרתם.

פתחו את ה-Effect Controls של האפקט הזה ולבחור את Hue & Saturation.

נבחר את המדיד העליון (נראה כמו מזלף) ו-Ctrl Click על הצבע שנרצה להחליף (כלומר נקליק על הצבע שנרצה שיוחלף, תוך לחיצה על מקש Ctrl).

עכשיו נבחר במלבן הלבן שמתחתיו את הצבע שאליו נרצה להחליף. אפשר גם במדיד שמתחתיו, להקליק על הצבע שאליו נרצה להחליף.

זהו. הצבע הוחלף. אפשר לשפר עוד יותר עם האופציה של Change by.



אפקט Paint Bucket - אפשרות נוספת להחלפת צבע של אובייקט
=================================================
יש לו נקודת הזזה במרכז התמונה. יש להזיז אותה למקום שמכסה הכי טוב את מרבית האובייקט שנרצה להחליף את צבעו.


הנה סרטון עם הדרך הפשוטה להחליף צבע וכמה צורות נוספות להחלפת צבעים בתוכנת Premiere:

https://youtu.be/YWQyF9MtPAc


והנה דרך באמצעות אפקט מתקדם הרבה יותר:

https://www.youtube.com/watch?v=jJJ5y-Fiaqo
מהו המיפרט המומלץ למחשב מקצועי לעריכת וידיאו?



פרמייר הפכה לתוכנת עריכה חדישה ותובענית, בעיקר בשל פיצ'רים של עיבוד בזמן אמת. במיוחד כדאי לשים לב לרשימת כרטיסי המסך שמנצלים את מנוע ההאצה "מרקורי" שנכלל בתוכנה זו.

הנה המאפיינים החשובים:

1. זיכרון של 8 GB RAM ויותר הוא בהחלט מומלץ. כדאי שיהיה מעבד מסדרת i שיודע לנצל את הזכרון הגדול ולעבוד איתו באופן אופטימלי.

2. Windows צריך שיהיה Windows 7 או מערכת הפעלה מקבילה עם תמיכה ב-64-bit.

3. כרטיס מסך תומך מרקורי (ראו קישור מצורף).


אלה הדברים העיקריים. למקפידים - קבלו בקישור המצורף את רשימת המאפיינים המלאה, לבניית עמדה אופטימלית.
איך לשנות את המימדים של סרט רחב או צר מדי בתוכנת פרמייר?
איך לייצא סרט מתוכנת Premiere CS כדי להכין DVD בתוכנת אנקור CS של Adobe?
מה יכול לגרום לקפיצות קטנות בסרט שעורכים בתוכנת פרמייר?
איפה יש מדריך וידאו לעריכה בפרוקסי בפרמייר?
מה הפרמטרים החשובים ביצוא וידאו מפרמייר ל-FLV?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.