» «
נשימה
איך נושמים כדי להירגע במצבי לחץ?



פיתחו את היום וסיגרו אותו עם נשימות. באופן טבעי האדם נולד עם נשימה מעגלית, נשימה זו היא נשימה בה נושמים ונושפים במעגל ללא הפסקה. האדם הבוגר עוצר את נשימתו הרבה פעמים ביום, הדבר חוסם לכמה שניות זרימת חמצן למוח ולאיברי הגוף ולאורך זמן יכול לגרום גם למתח רב ובעיות רפואיות.

נשימה מעגלית של כמה דקות על הבוקר ולפני השינה יכולה לסייע רבות למתח, שחרור ממחשבות, והתמקדות ברגיעה. דוגמא לנשימה מעגלית:
נשמו נשימה ארוכה ואיטית וסיפרו בלבכם 4 שניות. לאחר 4 שניות התחילו לנשוף באיטיות כאשר אתם סופרים בלבכם 6-7 שניות. וכך הלאה, 4 שניות נשימה 6-7 שניות נשיפה. חיזרו על הפעולה לפחות 2 דקות ותיראו כיצד זה משפיע עליכם.
עור הפנים
מה לעשות כדי לטפל בעור הפנים באופן יומיומי?



מלבד טיפול תקופתי אצל קוסמטיקאית אחת ל 3-4 חודשיים, יש להקפיד מאד על שמירה וטיפוח עור הפנים מדי יום ומומלץ לעשות בעזרת שימוש בתכשירים הבאים:

ניקוי פנים - מדי יום, כל בוקר וערב, יש לנקות את הפנים מהזיהום הרב שהן צוברות במשך היום. הבחירה באיזה תכשיר ניקוי להשתמש היא אישית. האפשרויות: חלב פנים, מי פנים, תחליב רחצה לפנים או סבון לפנים. במידה ומשתמשים בחלב פנים יש להשלים את הפעולה בעזרת צמר גפן טבול במי פנים. תחליב רחצה או סבון ניקוי לפנים דורשים רק שטיפה יסודית במים, לאחר השימוש בהם.


טיפול בוקר - לאחר ניקוי הפנים, יש למרוח על הפנים מדי בוקר קרם פנים ליום וטוב שהוא יכיל גם מסנני קרינה מפני השמש. קרם זה יועיל נגד התייבשות העור ויהיה טוב גם כבסיס לאיפור, למי שזקוק לכך.


טיפול לפני שינה - לאחר ניקוי עור הפנים, יש למרוח בלילה, על עור נקי, קרם פנים ללילה, שמזין שמעניק לעור כמות גדולה יותר של לחות והזנה.
פטריות
מתי לקטוף פטריות?


מומלץ לקטוף פטריות מיד אחרי הגשם ומוטב לעשות זאת בשעות הבוקר המוקדמות, שכן ערפל הבוקר שומר על טריותן ומאוחר יותר הן עלולות להרקיב, בייחוד לאחר גשם מאד חזק.

יש לציין שיש לקטוף פטריות רק באיזורים המותרים ותוך זהירות מרבית פן תקטפו פטריות רעילות.
ילדים
איך לחסוך זמן בבוקר עם הילדים?


ובכן, הילדים לאלה מכם שהילדים עושים להם בעיות רבות בבחירת הלבוש בבוקר ומושכים את הזמן - תוכלו להלבישם בערב בבגדים איתם הם אמורים ללכת לגן או לביה"ס במקום פיג'מה וכך הם יקומו מוכנים וללא ויכוחים ואיחורים.

בוקר

קימה בבוקר
איך לנהל בוקר מוצלח עם הילדים?


כך תנהלו בוקר מוצלח עם הילדים:

1. רצוי לקום לפחות רבע שעה או חצי שעה לפני הילדים, להתקלח, להתארגן ולשתות, כך תיגשו לילדים כשאתם רגועים הרבה יותר.

2. לפני שאתם ניגשים להעיר את הילדים הזכירו לעצמכם שהם הדבר היקר ביותר שיש לכם, נשמו עמוק והעירו אותם בסבלנות ואהבה.
הליכה
האם יש הבדל בין הליכה בבוקר להליכה בשעות הערב מבחינת ההטבה לגוף בעת דיאטה?



אין הבדל משמעותי ובלבד שהמתאמנים מרגישים יותר נוח ואנרגטי במהלך ביצוע המאמץ. יש הגורסים כי פעילות אירובית בבוקר על קיבה ריקה מסייעת יותר לשריפת שומנים , אך אין לכך ביסוס חד משמעי, וכפי שציינתי הכי חשוב זה ביצוע המאמץ עצמו (אופי, משך, עוצמה). יש מתאמנים שמרגישים בבוקר נוקשות במפרקים שעשויה לפגוע באיכות המאמץ ולאלה ייטב לבצע פעילות מאוחר יותר.


בהצלחה!
פיתוח קול
כיצד נתכונן לשירה בשעת בוקר מוקדמת?


חשוב להביא את הגוף בכללותו למצב מחומם ופעיל, ולכן מומלץ מאוד, לקום כשלוש שעות לפחות לפני זמן השירה, ולשלב תרגיל אירובי כלשהו, המביא להאצה של דופק הלב. כדאי להביא להאצה בדופק כשלוש פעמים, עם מנוחה בין פעם לפעם. הדבר גם פותח מאוד את הנשימה. תרגיל מומלץ: ריצה במקום או קפיצות קטנות בחבל.
קימה בבוקר
איך לקום מהמיטה ברגל ימין כל בוקר?


אני ממליצה בחום לכולם: רגע לפני שקמים מהמיטה, התקרבו במצב שכיבה לאמצע המיטה, כך שיהיה מקום לכל הגוף, מתחו את הידיים ובו זמנית גם את הרגליים בכל הכוח והרפו, ושוב למתוח את כל הגוף ולהרפות...
אני מבטיחה לכם, תרגישו רעננים להתחיל יום חדש!
בוקר טוב!


ארון הבגדים
איך אפשר לחסוך זמן במציאת בגדים בארון?


חסכון בזמן במציאת בגדי הילדים שבארון ניתן להשיג על ידי ארגון נכון של הארון, באופן הבא:

על מנת לחסוך זמן במציאת בגדים בארון, תוכלו לכתוב את שם הילד ופריט הלבוש על גבי מדבקה וכך יוכל הילד לדעת מאיפה לקחת ולאן להחזיר.

לדוגמה: "גאיה - חולצות", "דידי - מכנסיים" וכדומה.

לילדים יותר צעירים, אפשר להעזר גם בציורים שיציינו אותם או אפילו תמונות קטנות שלהם, שהדפסתם והדבקתם.
מה יכול לעזור לסובלים מנדודי שינה?


אלו מכם הסובלים מנדודי שינה יגלו כי חשיפה קצרה לאור יום במשך הבוקר, תשפר מאוד את תחושתם. הסיבה היא שחשיפה לאור יום עוצרת את הפרשת המלאטונין, שהוא הורמון טבעי, המופרש בלילה, והופך אותנו לרדומים. לכן, כאשר אנשים עם בעיות שינה נחשפים לאור יום, מפסיקה זרימת המלאטונין, והם חשים ערים יותר, דבר המשפר את תפקודם במשך היום.

יש גם תרופה יעילה לנדודי שינה בשם סירקדין. כדור המשפר את יצירת המלטונין, ניתן במרשם רופא ונחשב מאד יעיל.
מה לתת לילדים לאכול לפני היציאה לבית הספר?


לפני שהילדים יוצאים לבית הספר חשוב שיאכלו מזון המספק אנרגיה לגוף בכדי לשפר את הריכוז, הזיכרון והיכולת הלימודית, רצוי לבחור מזון שיכיל פחמימה וחלבון, לדוגמה:

דגני בוקר לא ממותקים בתוספת חלב

פרוסת לחם עם גבינה

יוגורט עם גרנולה

לחלופין ניתן לשתות כוס חלב או שוקו בהכנה ביתית
איך לא להתייאש מאימון כושר?



כך לא תתייאשו מאימוני הכושר:

1. הקצו זמן מוגדר לאימון וכוונו שעון מעורר או סטופר.

2. התאמנו עם חברים.

3. קבעו משהו אטרקטיבי לאחר האימון.

4. התאמנו בשעות הבוקר ואז זה גם "אחרינו" וגם נהנה כל היום מהתחושה הטובה של "אחרי אימון".
איך למנוע מריבות על בגדים בבוקר?


ובכן, ישנם ילדים וילדות שענין הלבוש בבוקר מאד קריטי עבורם. איתם כדאי לסכם שהם בוחרים את הבגדים לבוקר לפני שהם הולכים לישון וזה מחייב אותם בבוקר ללבוש את מה שבחרו.

הדבר מונע ריבים, עצבים, ביזבוז זמן יקר בבוקר ומחנך את הילד לקיים החלטות.
מה נכון במיתוס שהבוקר הוא הזמן הטוב לאימון ספורטיבי?


המיתוס הזה איננו נכון: הבוקר הוא הזמן הטוב ביותר להתאמן כי המטבוליזם מתעורר.

הנכון: לגוף קצב יומי אשר מראה כי רוב הפעילות ההורמונאלית נמצאת במינימום פעילות בשעות הלילה ורק לקראת שעה 9 עד 10 בבוקר חוזרת לרמות פעילות גבוהות ונשאר כך לאורך היום. על כן אין סיבה להתאמן דווקא בבוקר אלא אם אתה מרגיש נוח עם השעות האלה.

ומכאן האמת: קיימת שונות גבוהה בין אנשים בנושא הקצב היומי, לכן אפשר להתאמן בכל שעה שנוח לכל אחד ואחד. כל שעה טובה.
איך פותחים את היום בשמחה?
בבוקר, לאחר שאנו מסתדרים מומלץ לשבת על כיסא נוח, לנשום עמוק, לקרוא לאל, או למי שאנו מאמינים,לבקש מישאלה ואז לא לעשות שום דבר!!!

לנוח בכיסא ולא לעשות דבר, פשוט לתת לעולם לטפל בנו ולתת לנו את שאנו זקוקים.

פתאום נרגיש תחושת חמימות נעימה בכל הגוף, זה הסימן שיש זרימה של אור וריפוי בתוך הגוף, נישאר בתחושה זו כמה דקות ונתעורר ליום חדש מלא תיקווה ושימחה.

מומלץ לחזור על תרגיל זה כל יום והתוצאות יבואו במהרה.
מתי הכי כדאי לכסח את הדשא?


השעות הטובות ביותר לכיסוח הדשא הן שעות היום בהן הדשא יבש ולא רטוב או לח מטל כמו בשעות הבוקר המוקדמות או שעות בין הערביים. כאשר הדשא יבש בזמן כיסוחו קטנים הסיכויים שהוא יקרע או יפצע.
איך לשחרר את היציאות בבוקר?



לשחרור של היציאות בבוקר, יש לשבת בשירותים אחרי הקפה של הבוקר. כמו כן, יש לאכול סיבים תזונתיים כמו קטניות, פירות וירקות עם הקליפה, דגנים מלאים, לחם וחיטה מלאים, סובין וקוואקר, שמונעים עצירות.


איך להתגבר על עצירות באמצעים טבעיים?



סובלים מעצירות? נסו להתגבר על העצירות בעזרת שתייה של מיץ לימון, מהול במים, על הבוקר.
איך להקל על עצירות?
איך מקלים על עצירות?
איך משיגים הקלה לעצירות?


כדי להקל על עצירות כדאי לשתות שוקו או קפה על הבוקר. משקאות אלה מזרזים פעולת מעיים ומעודדים את היציאות.
איך לקום נכון כדי למנוע כאבי גב?


קימה נכונה ממצב שכיבה צריכה להתבצע כאשר מסתובבים תחילה על צד הגוף ורק אז קמים. קימה ממצב שכיבה כאשר הראש הוא שמושך קדימה וכל הגוף אחריו עלול לפגוע בגב התחתון או להחמיר כאבים באזור זה, למי שכבר סובל מכך.
איך למנוע סחרחורת או אפילו התעלפות בבוקר?



התשובה היא: לא לקום מהמיטה מיד לאחר שהתעוררתם, אלא לשבת במיטה, לספור עד 12 ואז לקום.

דתיים יכולים לשבת במיטה, להגיד את תפילת 12 המילים "מודה אני" ורק אז לקום.
איך למנוע חולשה המופיעה עם הקימה בבוקר?
איך לשטוף את הפנים בבוקר?
מדוע חשוב לשתות מים בבוקר?
איך להימנע מסחרחורות בוקר?
איך לדעת שהתאפרנו בצורה לא מוגזמת?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.