» «
ספורט
על מה להקפיד באימון ספורטיבי בריא?



אלו הדברים שמומלץ להקפיד עליהם על מנת שאימון הכושר שלכם יהיה נכון ובריא:

1. בחרו באיזה סוג כושר לעסוק על פי נטייתכם האישית.

2. קבלו הדרכה מאדם מוסמך לדבר.

3. הקפידו לעבוד על פי סרגל מאמצים ותוכנית אימון אישית.

4. התחילו בהדרגה את אימון הכושר.

5. השתדלו לגוון את הפעילות, כדי שיהיה לכם קל יותר להתמיד.

6. הקפידו על לבוש ונעליים נוחות לאימון.

7. בפעילות בחוץ, קחו בחשבון את מזג האוויר והימנעו מלצאת בשעות שיא של חום או קור.

8. במידה ואתם משתמשים במכשירים (אפילו אופניים) - דאגו לתקינותם המוחלטת טרם האימון.
פילאטיס
מה זה פילאטיס?



פילאטיס היא שיטה של תנועה והתעמלות שהומצאה בשנות העשרים ע"י ג'וזף פילאטיס, ומטרתה לחזק ולמתוח את השרירים תוך כדי שיתוף פעולה בין הנפש לגוף.

את שיעורי הפילאטיס ניתן לבצע על מזרן ללא אביזרים, עם אביזרי עזר ניידים, או מכשירים לא ניידים.

טכניקת האימון בפילאטיס היא שיטת כושר גופני מלאה וכשהיא מבוצעת בצורה סדירה, שינויים חיוביים מתרחשים בגוף. השיטה משלבת מודעות לעמוד השדרה, נשימה נכונה, ואימוני כוח וגמישות. בנוסף, מה שמייחד אותה שהיא מעצבת את השרירים, מצרה היקפים והופכת אותם לחטובים ע"י פיתוח מראה רזה ושטוח של השריר במקום מראה מנופח. התוצאה היא גוף מאוזן, חזק וגמיש בעל בטן שטוחה, רגליים מעוצבות וגב חזק .

שיטה זו מאמנת את הגוף מבפנים החוצה - מתחילה בשרירים הפנימיים העמוקים שבסרעפת, רצפת האגן, הגב התחתון ולאורך עמוד השדרה. ומשם עובדת כלפי מעלה והחוצה לשרירי החזה, הכתפיים, הגב והזרועות. כל התנועה בפילאטיס מכוונת לעבר מה שמאמנים מכנים "הליבה" ( CORE) - גזע הגוף והמרכז.
ירידת שומנים נקודתית
האם ניתן להוריד שומן מאיברים מסויימים בגוף?



לצערנו לא. אי אפשר לכוון להפחית שומן באזור מסויים (ישבן, מתניים או בטן...)

מה שכן, הפחתה של אחוז השומן הכללי בגוף וחיזוק השרירים יביאו לתוצאות הרצויות. לשם כך יש צורך בשילוב של תזונה נכונה (כמות קלורית מתאימה ואיכות קלורית שיוצרת תזונה בריאה ומאוזנת מבחינת כל אבות המזון, המינרלים והויטמינים הנחוצים לגוף), פעילות אירובית (שבין היתר תורמת לשריפת שומנים) ופעילות אנאירובית לכל שרירי הגוף, לא רק לאזור הבעייתי. (תרגילי הכוח לא רק יחזקו את השרירים אלא גם יעלו את קצב חילוף החומרים במנוחה).
פירסינג
איך לחטא ולמנוע זיהומים מפרסינג?



כך תמנעו זיהומים מפירסינג חדש:

1. לא להזיז את העגיל ולא לשחק איתו, הגוף יפריש חומרים מסוימים, לא לקלף ולא לשפשף וכו'.

2. לשים כפית מלח בכוס מים ולערבב טוב טוב עד שהמלח ימס, לקחת מקל אוזניים ולטבול אותו במי מלח ולשים טיפה על החור בזהירות (משני הצדדים) ובלי להזיז את העגיל יותר מידי.

3. קנו משחה ( לדוגמה ב"בפנטן פלוס" בבית מרקחת) ומרחו אותה עם מקל אוזניים כל יום לפני השינה (בין שבועיים לחודש, תלוי בגוף שלכם).

4. בלי ים, בלי בריכה במשך חודש וכמה שפחות חשיפה לשמש.

5. והכי חשוב - זו טעות נפוצה אבל - אל תשתמשו באלכוהול! הוא הורג חיידקים, גם כאלה שאמורים לרפא את ה"פצע".

בהצלחה, ותעשו פירסינג בסטודיו מוסמך! (:

גוף

צחוק
כיצד הצחוק משפיע עלינו?



בעולם שבו אנו חיים יש מתח רב, לחץ וסטרס. המורכבות שבחיים, הלחצים משאירים אותנו בלי הרבה סיבות לצחוק. דיכאון, פגיעה במערכת חיסונית רגישה, לחץ דם גבוה מחלות לב, כאבים, הפרעות נשימתיות ועוד משתלטים על חיינו בקלות.

הצחוק הינה יכולת טבעית שלנו. כולנו נולדנו עם היכולת הזאת ללא הבדל דת, מין, גזע ולאום. זוהי שפה בינלאומית. בכל מקום שנגיע אליו נחייך ונצחק נמצא אנשים שיענו לנו באותה מטבע.

הצחוק משפר את המצב הנפשי שלנו וגם את מצבנו הגופני. הוא משפיע על מערכת החיסון שלנו ומזרים דם ביעילות בגופנו.
טיפוח
איך להכין את הגוף לשבת?



כך תכינו את גופכם לסוף השבוע:

לנתק טלפון ולאפסן את הילדים אצל הבעל......

מלאי אמבט מים, הוסיפי שמנים ריחניים לפי טעמך... פרוסות לימון, (איתן גם תשפשפי את המרפקים, הברכיים ואת כות הרגליים), מוסיקה נעימה.. נר דולק באמבטיה..

לשיער: 2 כפות מיונז + 2 כפות שמן זית....

לגוף : פילינג שמן זית + מלח או סוכר

לפנים: מסכת ניקוי של תערובת היבשים שנתתי בעבר + מסכת דבש , חלמון ולימון.

תתרגעי לך אמבט חצי שעה לפחות או עד שהמים קרירים ולא כ"כ נעימים.
שטפי את הגוף במים קרים ככל האפשר על מנת להמריץ את מחזור הדם,
שטפי את המסכה מעל הפנים, ואת מסיכת השיער...
לבשי משהו קליל, התאפרי, והנה את מוכנה לקבל את סו"פש בנחת וברייחניות..


הגולשת דורין מציעה עוד אפשרות:
לדעתי כדאי לנסות את התערובת הבאה לעור חדש ובריא ללא יובש(בעיקר לעקב) בתערובת זו ניתן להשתמש גם לשיער לפני המקלחת:
2 כפות שמן זית
2 כפות מיונז
כפית לימון
2 כפיות חומץ
3 כפיות סויה(מי שחוששת לא חובה)!
מנע
איך אפשר להימנע מחשמל סטטי בגוף?


מניעה של חשמל סטטי בגוף אפשר לשפר בכמה צורות ע"י הימנעות מהדברים הבאים:


1. לבישת בגדים סינטטיים

2. לבישת סוודרים ובגדים מצמר סינטטי

3. ישיבה על כסאות פלסטיק, מושבי רכב עם כיסוי סינטטי, וכדומה

4. שימוש בשטיחים סינטטיים

לעומת זאת להרבות בדברים הללו:

1. נעילה של נעליים ונעלי בית מעור ולא עם סוליות גומי, פלסטיק, צמר או ספוג.

2. לבישה של בגדים מכותנה 100%.



אגב, חשמל סטטי מתרבה במצב של אויר יבש ולכן, גם בחורף, בשהות במקומות מחוממים על ידי מזגנים, קל להיטען בחשמל סטטי, אפילו כתוצאה מסירוק פשוט.
חילוף חומרים
איך להאיץ את חילוף החומרים בגופנו?



הנה 6 דרכים להאצת חילוף החומרים בגופנו:

1. פעילות גופנית סדירה, כגון פעילות אירובית, חדר כושר או הליכה של חצי שעה עד שעה (לפחות 4 פעמים בשבוע). גם פעילויות שיביאו לבניית מסת שרירים גדולה (מכשירים ומשקולות) יגדילו את שרפת הקלוריות בגוף, במצב מנוחה (RMR) - שמהווה כשני שליש מהקלוריות הנשרפות בגופנו!!

2. הרבה ארוחות קטנות במהלך היום - 6 ארוחות ביום, במקום ארוחות גדולות.

3. 7-8 שעות שינה ולפחות 6 שעות ביממה - שינה טובה תשאיר לכם פחות זמן לאכילה מיותרת ותמנע מצב של אכילה מוגברת, שכן הורמון הקורטיזול, שמופרש בעת השינה, אחראי על וויסות התיאבון שלנו.

4. הקפידו על צריכת מזון במספר הקלוריות שגופכם דורש ולא יותר (ראו טיפ שמסביר איך לחשב את מספר הקלוריות הדרוש לכם, בתגית "גוף, קלוריות, חישובים").

5. שתייה של 10 כוסות מים ביום תגביר משמעותית את קצב חילוף החומרים בגוף (יש לה יתרונות רבים אחרים - ראו בתגית "שתייה, בריאות").

6. יסייע בבניית מסת שריר גדולה ובמיוחד יכריח את הגוף להשקיע אנרגיה רבה בעיכול, לעומת מאכלים אחרים, כמו בשר בקר, חזיר וכדומה.


חירום
האיבר הפגוע נפגע ממכה או נפילה וצורתו השתנתה - מה לעשות?


נסו לא להזיז את הנפגע ולהזעיק את מד"א (101) אליכם. במידה ואין ברירה ואתם חייבים להעבירו מהמקום (טיול במקום מבודד וכדומה) - קבעו את האיבר הפגוע בצורתו הנוכחית כך שלא יזוז בתנועה ופנו אותו במהירות לבית חולים.
מהם שרירי הליבה (core) בגוף?
שרירי הליבה הם המוקד שממנו הגוף מוחזק ונע, והם האחראיים על יציבות הגוף ומאפשרים תנועתיות איכותית ומאוזנת. חיזוק נכון של שרירי הליבה משפר את היציבה על ידי איזון בין השלד לשרירים ושמירה על מיקום תקין של מרכז הכובד בגוף.

אימוני הליבה הם אימוני עיצוב, בהם תרגילי כושר משלבים פרמטרים של שיווי משקל, כוח, גמישות וקואורדינציה.
איזה מזון מעניק לגוף אנרגיה רבה?



לצבירת אנרגיה בגוף כדאי לצרוך מזון חי, טבעי ופחות מעובד, כיוון שרוב האוכל שאנו צורכים בחברה המודרנית הנו ריק מאנרגיה וחסר תוכן בריאותי.

מאכלים אנרגטיים הם, בין השאר:

ירקות. הרבה... בכל ארוחה, מכל הסוגים והצבעים. מבושלים וטריים

יוגורט עם פרי

פרי עם אגוזים או שקדים

שייק ירקות

גרנולה טבעית ללא סוכר
כמה זמן לוקח להסתגל לשינויים בזמני השינה?



הגוף שלנו בנוי כך שנוכל להיות עירניים יותר בבוקר ועייפים יותר בלילה ואנו מסוגלים להסתגל לשינויים מינוריים של כמה שעות.

ואולם לשינוי דרמטי ש"הופך" את היום והלילה כמו לדוג' בטיסה, לוקח לעיתים להתרגל גם כמה ימים.
למה הצחוק טוב לבריאות?



ע"פ מחקרים שנעשו ברחבי העולם, התברר כי הצחוק, לא רק גורם לנו הנאה מרובה, אלא עוזר לבריאות. בשעה שאנו צוחקים משחרר הגוף אנדורפינים הגורמים להפחתת הכאבים בגוף ולשיפור במצב הרוח. הם גם גורמים למערכות השונות של הגוף לתפקד טוב יותר (לדוגמה המערכת החיסונית, מערכת הנשימה, העצבים והשרירים).

הצחוק משחרר ומוריד מתחים ועוזר לגוף להתנקות .
מה זה מדד BMI?



פירוש המושג BMI הוא Body Mass Index.

ה-BMI נותן אינדיקציה של מסת הגוף שכוללת שרירים, שלד, שומן ואיברים פנימיים. מדד זה אינו בהכרח "כמה הגוף שמן", אלא כמה הגוף שוקל ביחס לגובה, והאם זה תקין.

למעוניינים לדעת כמה הם שמנים - מדד אחוז השומן בגוף בודק כמה אנחנו שמנים.
איך לשמור על הגב?



הנה כמה כללים שכדאי לאמץ לשמירה על הגב:

1. הקפידו על יציבה נכונה. אם אתם עומדים זמן רב , הקפידו להניח את אחת הרגליים בכל פעם על הגבהה קטנה ולהחליף בין הרגליים.

2. הקפידו על ישיבה נכונה: גב זקוף הצמוד למשענת הכסא ורגליים מוגבהות מעט.

3. שימו לב לכללי ישיבה נכונה מול המחשב (ראו טיפ נפרד).

4. ותרו על נעלי עקב.

5. הרימו חפצים בצורה נכונה,ירידה מהברכיים, הצמדת החפץ לגוף והליכה זקופה.

6. הימנעו מהשמנת יתר.

7. הימנעו מעישון.

8. הרבו בספורט ובחיזוק שרירי הבטן.
האם קיצוץ של שעת שינה אחת בלילה מזיקה לבריאות?



כן. גם קיצוץ של שעת שינה אחת בלילה יהיה בעל השפעה, הן מהבחינה הפיסית בתחושת הויטליות, האנרגיה ויכולת החשיבה והן מבחינה בריאותית - חוסר בשעות למשך זמן מצטבר, עלול לפגוע בגוף, במלחמתו נגד מחלות ולהקטין את העמידות שלו והחיסון הטבעי.
מתי נקבע גודלו הסופי של החזה אצל האישה?


הרבה אמונות תפלות מנסות לקבוע קשרים בין הגודל למחזור הראשון אבל, למעשה, הגודל הסופי והאמיתי של השדיים אצל אישה נקבע בזמן שאחרי ההריון והלידה הראשונה. זאת כיוון שהחזה משנה את גודלו בתקופת ההריון וההכנה להנקה ותופח, גם אצל נשים עם חזה קטן מאד.


איך נדע לכמה שעות שינה אנו זקוקים?



כמה שעות שינה נחוצות בלילה? - כדי לדעת כמה שעות שינה אתם צריכים, עשו ניסיון כשאתם בזמן חופשה:

1. לכו לישון ואל תכוונו שעון מעורר.

2. בדקו במשך כמה לילות, כמה זמן לוקח לכם עד שאתם מתעוררים.

3. ממוצע השעות שישנתם הוא מספר שעות שינה שגופכם זקוק לו.
איך נעשה פילינג לעור הגוף?



כדי להכין פילינג לעור הגוף יש לקחת כמות נכבדה של שמן זית, שמן שומשום או כל שמן מוליך הנעים לכן, לערבב מלח ים, או סוכר בעל גרגרים גסים, לשפשף היטב ולהתמקד באזורים בעייתיים כגון מרפקים, ברכיים, כפות רגליים.

לשטוף היטב ולנגב בטפיחות קלות.
איך לשחרר שרירים תפוסים בגוף?


תתפלאו לדעת שהדבר שמאוד עוזר לשחרור איברים תפוסים מקור או מפעילות גופנית הוא הרבה מקלחות חמות על האיזור, והוכח ע"י מדענים שזו השיטה שמסייעת יותר מכל תמיסות צמחים למיניהן.
איך יודעים אם שתינו מספיק?



כדי לדעת האם שתינו מספיק יש לשים לב לצבע השתן:

כאשר הגוף קיבל מספיק נוזלים צבע השתן הוא בהיר וכאשר חסרים לו נוזלים צבע השתן נוטה לצהוב כהה. כמו שהילדים אומרים: "פיפי צהוב זה לא טוב, פיפי לבן זה מצוין"..
האם עישון גורם לקמטים?
איך להכין אמבט מרגיע לגוף ?
מהי שיטת פלדנקרייז?
מה חשיבותן של חומצות שומן מסוג אומגה 6?
איך לעשות פילינג להסרת התאים המתים, ניקוי הנקבוביות וריכוך ?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.