» «
נקיון
איך לנקות מבלי לסבול מכאבים?


בכדי לא לסבול מכאבים תוך כדי ובסיום עבודת הנקיון יש להקפיד על הדברים הבאים:

1. בזמן הניקיון יש לנעול נעליים סגורות ונוחות המעניקות תמיכה לכל כף הרגל

2. בהרמת חפץ כבד יש לכופף ברכיים וירכיים ולשמור על גב ישר עד כמה שאפשר, בזמן שמרימים את הבטן יש לכווץ את הבטן

3. כאשר מנקים משטח גדול יש להתקרב אליו כמה שיותר ולהזיז את החפצים הנמצאים ביניכם לבין המשטח.

4. ניתן להשתמש בשרפרף עליו מניחים כל פעם רגל אחרת, דבר שמקל על הגב התחתון מעומס

5. כאשר שואבים אבק חשוב להתקרב כמה שיותר לאיזור אותו מנקים בכדי לא להכביד על הרגליים והגב

6. כאשר יש צורך להרים חפץ כבד יש לקרב אותו אליכם כמה שניתן אן להיעזר באדם נוסף

7. בכדי להוריד חפצים מארונות גבוהים יש לטפס על סולם קטן ולא על כיסא ורצוי שיהיה לידכם מישהו נוסף לעזרה

8. מה שניתן להסיע בעגלה רצוי להסיע ולא לסחוב, במיוחד דברים כבדים כמו דליי מים

9. כל עבודה שניתן לעשות בישיבה ולא בעמידה רצוי לעשותה כך

10. בסיום הניקיון יש לבצע תרגילי שחרור ומתיחות, רצוי גם במהלך עבודת הנקיון לבצע מתיחה מפעם לפעם
כאבי גב
איך לשמור על בריאות הגב?



כך יש לשמור על בריאות הגב:

1. אנשים היושבים לאורך שעות רבות צריכים אחת לשעה לקום להתמתח.

2. כאשר יושבים זמן רב חשוב לשבת בצורה הנכונה כך שהצוואר נמשך כלפי מעלה והסנטר מכוון לעבר בית החזה.

3. יש להקפיד על ישיבה בגב זקוף.

4. יש לשבת על כיסא שהגובה שלו מגיע עד הברכיים, רצוי שהוא יהיה בעל משענת קמורה שתתן תמיכה לגב התחתון.

5. חשוב שגובהו של הכיסא יהיה מותאם לגובה השולחן.

6. לאנשים הנאלצים לעמוד זמן רב כדאי לשים שרפרף ליד הרגליים ומפעם לפעם לשים עליו את אחת הרגליים.

7. חשוב ללכת עם נעליים נוחות, מוטב לוותר על נעלי עקב.

8. יש להרים חפצים כבדים בצורה נכונה תוך שימוש בשרירי הרגליים, הצמדת החפץ הכבד אל הגוף, הימנעות מתנועות סיבוביות והרמת החפץ מעל הראש.

9. יש לעשות באופן סדיר פעילות גופנית.
כאבי גב
איך למנוע כאבי גב?


הנה 8 טיפים למניעת כאבי גב:

1. סביבת עבודה נכונה - יש להקפיד על תכנון סביבת עבודה נכונה הכוללת התאמת שולחן וכיסא עבודה מתאימים.

2. מתיחות - יש להקפיד על ביצוע מתיחות לפחות אחת לשעה, חשוב להקפיד להניע את כל האיברים בגוף ולא רק את פלג הגוף העליון.

3. התכופפות נכונה - חשוב לעשות שימוש בשרירי הרגליים ולא בגב כאשר מתכופפים.

4. הרמה נכונה - כאשר מרימים חפצים עם משקל רב, יש לעשות שימוש עם שרירי הרגליים ולכופף את הברכיים תוך הצמדת החפץ לגוף, כמו כן יש להימנע מהרמת חפצים כבדים מעל גובה הכתפיים.

5. תנועות השומרות על הגוף - חשוב להימנע מסיבוב צידי וכפיפת הגב באותו הזמן, חשוב להקפיד על התרוממות איטית ומתנועות הנעשות באופן פתאומי.

6. תנוחת שינה - כדאי לישון על הצד או על הגב ולא על הבטן.

7. שמירה על כושר גופני - ובמיוחד פעילויות המחזקות את שרירי הגב והבטן ומגמישות את עמוד השדרה.

8. בחירת נעליים - לספורט ולהליכה יש לנעול נעליים בעלות בולמי זעזועים.
גב תפוס
איך לטפל בגב תפוס?



כאשר הגב נתפס קיימת נטייה לרוץ למצוא פתרון כלשהו לכאב או למגבלה (בקושי אפשר לזוז) בעוד הפתרון הטוב ביותר הוא גם הפשוט ביותר: לנוח.

בעצם, כאשר נתפס הגב - הגוף מאותת לאדם כי "עבר את הגבול" וכי עליו להניח, להרגיע, לעזוב - ופשוט לתת לגוף לנוח. בתוך כמה ימים ועם הרבה אהבה וסבלנות - הגוף ישוב לאיתנו.

מה לא כדאי לעשות? לעסות! זה רק יכול להחריף את המצב! וכנ"ל כל יתר הטיפולים.

הכי טוב לטפל כאשר חוזרים לתפקוד מלא בתוך כמה ימים - וגם אז יש לבחור את המטפל בקפידה. ולא פחות חשוב: לשמור על הגב ועל הבריאות כחלק מאורח חיים: פעילות כמו יוגה או טאי צ'י יכולה להיות מצויינת.

בהצלחה!

כאבי גב

כסא למחשב
איך לבחור כיסאות לעבודה?



אלו 8 הדברים שיש להקפיד עליהם בבחירת כיסא לעבודה:

1. מבנה משענת הגב ומבנה משענת ארגונומיים לשם מתן תמיכה מרבית לגוף.

2. הקפדה על שוני בצפיפות הספוג של המושב ושל המשענת (שכן הלחץ שכל אחד מהם מקבל הוא שונה).

3. הקפדה על משענת גב גמישה.

4. כיסא שיש בו מנגנון לשינוי הגובה.

5. כיסא בעל מנגנון המאפשר לכוון את המושב כלפי מטה (מוריד לחץ מחוליות הגב).

6. הקפדה על משענות ידיים מתכוונות ומקבילות לשתי הידיים, כך שניתן להתאים את גובה הידיים לגובה המקלדת ולהפחית את העומס הנוצר על הכתפיים.

7. בחירת ריפוד נושם שאינו גורם להזעה.

8. רצוי להוסיף הדום לרגליים, במיוחד לילדים בכדי שרגליהם לא יהיו באוויר במידה והם עדיין לא מגיעים לרצפה.
מחזור
מהם התסמינים של התסמונת הקדם-ווסתית?



אישה במחזור היא אישה אחרת, שהתנהגותה לא רגילה. את זה כולם מכירים. ואכן, התופעה של התסמונת הקדם-ווסתית, ששיאה בגילאי 20-30 ושמתרחשת בזמן שלפני תחילת המחזור, כוללת תסמינים, שביניהם בולטות התופעות הבאות:

סימפטומים גופניים - נפיחות, בצקות, כאבי ראש, רגישות בחזה, כאבי גב, קשיים בשינה, עייפות.

מצבי רוח - לחץ, עצבנות, רגשנות, רגישות יתר, נטייה לבכי ואפילו דיכאון.

בעיות ריכוז - ריכוז נמוך, מיקוד פגום, שיכחה ובלבול.

שינויי אכילה - בחילות שיכולות להיות חזקות, תיאבון מופחת, צורך בפחמימות מתוקות.
כאבי גב
איך לנהוג לאחר כאב גב קשה?



לאחר כאבי כאב גב קשה כדאי להקפיד על הדברים הבאים:

1. לאחר התקף קשה של כאב גב, הדבר החשוב ביותר הוא לחזור לפעילות בהדרגה ולא להפעיל מאמצים על הגוף בבת אחת.

2. במידה ואתם חשים כאב במהלך פעילות גופנית, יש להפסיקו.

3. נסו לסגל לעצמכם פעילות גופנית של חצי שעה ביום, אם הזמן ארוך מדי, חלקו אותו למספר פעמים ביום.

4. הקפידו על הליכה במסלול מישורי בלבד.

5. ברכיבה באופני כושר, הקפידו על ישיבה זקופה ולא כפופה.

6. חזרו לשחייה בהדרגה ובשלבים הראשונים הימנעו משחיית פרפר.
שחייה
איזו שחייה מומלצת לשמירה על הגב?



סגנונות השחייה המומלצים לשמירה על הגב הם חתירה וגב.

כמובן שאלו סגנונות בריאים, רק אם הם נעשים בצורה הנכונה. חשוב לציין כי יש לשחות מעל פני המים ולהקפיד לא לצלול, לנשום בצורה הנכונה ולשחות באופן משוחרר וללא מאמץ יתר.

כדי לשמור על הגב בעזרת שחייה, יש להקפיד על אימוני שחייה כשלוש פעמים בשבוע, למשך חצי שעה לפחות.


מזרונים
איך לשכב נכון על המיטה?



אין דבר כזה "מזרון אורטופדי". הוא (אולי) אורטופדי לדוגמן המפעל אך כל אחד צריך משהו אחר, כי שונים אנו איש מרעהו.

יש שיטה בה אנו יכולים להפוך כל מזרון לאורטופדי בשבילנו.
צורת השכיבה הנוחה לנו היא מה שמשנה כאן:

אם שוכבים על הצד - יש להניח כרית עבה בין הברכיים.
אם שוכבים על הגב - יש להניח כרית עבה תחת הברכיים.
אם שוכבים על הבטן - כרית דקה תחת האגן.
איך לשמור על הגב בזמן שכיבה?



כך תשמרו על הגב מפני כאבים ופריצות דיסק בזמן שכיבה:

- לשכב על הגב עם ברכיים כפופות, כך יקבל עמוד השדרה את הזווית הנכונה לו.

- שכיבה על צד הגוף בתנוחה "עוברית" כאשר הברכיים כפופות. למי שכבר סובל מכאבי גב מומלץ לשים כרית בין הברכיים כשהוא בתנוחה זו.
האם כדאי לנוח בזמן כאבי גב תחתון?


לא בהכרח. דווקא המשך פעילות רגילה תסייע להקלה והחלמה מהכאבים מאשר שכיבה ממושכת. ניתן כמובן לנוח בשכיבה, אך כדאי לזכור כי זמן רב של שכיבה עלול לגרום להיחלשות שרירי הגב ודווקא להעצים את הכאבים. הליכה עשויה לשפר את התחושה ולהקל על הכאב.
מתי פריצת דיסק מחייבת ניתוח?



לא כל פריצת דיסק מחייבת ניתוח. אלו המקרים שכן יש לגשת לניתוח:

1. כאבים חזקים שלא עוברים, גם לאחר זריקות אפידורל.

2. כאשר ישנם נזקים נירולוגיים ברמה מתקדמת בכפות הרגליים, או באחת מהן.

3. תסמונת "זנב הסוס" המתבטאת בהפרעות בשליטה על הסוגרים (צואה ושתן).


* בכל מקרה, יש לקבל חוות דעת והפנייה מרופא מומחה בלבד.
למה כשעושים תרגילי בטן כואב הגב?


אלו הסיבות עיקריות לכאבי גב תחתון:

יציבה לקויה - יציבה לקויה גורמת ללחצים על החוליות והדיסק, וכך עם הזמן מופיעים כאבי גב.

הגורם השרירי – שרירים חלשים עשויים להשפיע על הופעת כאבי הגב. שרירי הבטן עוזרים בתמיכה ויציבות של הגב. במצב שבו שרירים אלה אינם חזקים מספיק,יש לחזק שרירי בטן וזקפי גב.

משטח נוקשה - בזמן ביצוע כפיפות בטן על משטח נוקשה יכול להופיע כאב חיצוני באזור גב תחתון שנובע מסיבה זו.
איך להימנע מכאבי גב ופריצת דיסק?



רבים מאיתנו חשים לחץ רב על איזור הגב וחשש לפריצת דיסק בשל כאבים עזים.

על מנת לנסות להמנע מאלה, יש להקפיד שלא לשבת ישיבות ממושכות על הכסא, שכן תנוחת הישיבה מפעילה על הגב לחץ רב ומדי פעם (לפחות אחת לשעה) לקום. בהזדמנות זו גם, כשקמים, כדאי לבצע כמה מתיחות.
לאילו בעיות רפואיות יעילה כירופרקטיקה?


אלו הבעיות הרפואיות שטיפול כירופרקטיקה עשוי לעזור להן:

כאבי גב

כאבי צוואר

כאבי אגן

כאבי גפיים תחתונות

חוסר תחושה בגפיים

תחושת נימול בגפיים

כאבי ראש

מיגרנות

סחרחורות

פריצת דיסק

כאבי פרקים

בעיות ניוון

פציעות ספורט

עקמת

התרופפות באגן לאחר הריון
איך להימנע באימון מכאבי גב?



כך תימנעו מכאבי גב בזמן אימון:

1. התחילו את האימון במתיחות, עם דגש על שרירי הרגליים.

2. הקפידו על נשימה סדירה ושימו לב שאינכם עוצרים אותה.

3. שימו לב לרמת הכאב בעת ביצוע התרגילים ואל תגבירו אותו.

4. הכניסו את הבטן כשאתם מבצעים כפיפות בטן.

5. שימו לב לכיווץ שרירי רצפת האגן.
למה כשעושים תרגילי בטן כואב הגב?


כמה פעמים עשיתם כפיפות בטן והרגשתם דווקא את הגב התחתון ולא את הבטן?

אלו הסיבות עיקריות לכאבי גב תחתון:

1. יציבה לקויה - גורמת ללחצים על החוליות והדיסק.

2. הגורם השרירי - שרירים חלשים עשויים להשפיע על הופעת כאבי הגב.

3. משטח נוקשה - בזמן ביצוע כפיפות בטן על משטח נוקשה יכול להופיע כאב חיצוני באזור גב תחתון.


ביצוע קבוע של התרגילים למניעת כאבים בגב התחתון, בשילוב פעילות אירובית, כגון הליכה, אמורים להספיק כתרגול למניעת כאבי גב ולשמירה על גב בריא.


איך לשבת נכון על הכיסא?



כדי לשבת, כך שלא יכאב הגב, צריך להגדיל את הזוית שבין פלג גופנו העליון לבין הירכיים.

מה? כל ה'מומחים' אומרים אחרת...

כן - לא לשבת, בצורת הכיסא הרגיל שהיא של 90 מעלות.

מה לעשות?

להניח כרית עבה בחלקו האחורי של המושב, אז יהיו הירכיים בירידה לכיוון הברכיים. זה לא ממש נוח בהתחלה - אנו רגילים אחרת, אך ככל שתתרגלו יותר לא תבינו איך בכלל ישבתם אחרת.
איך לשמור על הגב בזמן ישיבה?



כך שומרים על בריאות הגב בזמן ישיבה:

1. יושבים כמה שיותר זקוף.

2. מצמידים את הגב למשענת הכיסא.

3. מניחים את הרגליים על הדום שגובהו בין 10-15 ס"מ.

4. אחת לשעה מקפידים לקום ולבצע מתיחות או תרגילים שישפרו את זרימת הדם בגוף.
האם נעלי עקב אינן בריאות ומה לעשות אם אני רוצה מאד?


נעילת עקבים אינה בריאה מכמה היבטים, כשבין השאר היא מהווה גורם של ממש לכאבי ראש, כאבי גב, כאבי רגליים ולפגיעה בתפקוד התקין של מערכת הדם והלימפה. אם את חייבת את זה להופעה נשית מהממת, קחי את הנעליים בתיק ונעלי אותן ממש לפני האירוע שבו את רוצה להיראות עימן ובסיומו - חזרי לנעליים השטוחות, הבריאות והנוחות יותר.

נציין כי לאחרונה יצאו רפידות רכות ושקופות המדמות תחושה של נעל ספורט שניתן לשים אותן בתוך נעל העקב וליהנות מהליכה נוחה יותר.
איך לבחור חגורת גב?



אלו הדברים שחשוב להקפיד עליהם בבחירת חגורת גב:

1. רכישת החגורה אצל טכנאי אורטופדיה מוסמכים בלבד (בקשו לראות תעודה המאושרת ע"י משרד הבריאות).

2. כדאי לבחור חגורות בעלות שתי סגירות בחלק הקדמי.

3. חשוב שלחגורה תהייה תמיכה משמעותית בחלקה התחתון.

4. חגורה טובה היא זו הנותנת תמיכה אך לא גורמת ללחצים בבטן או קשיים בנשימה.

5. כדאי למדוד חגורות מסוגים שונים ומחברות שונות בכדי לערוך השוואה ולבחור את זו המתאימה לכם ביותר.
איך לשמור על הגב?
איך לקום בצורה נכונה ממצב של ישיבה?
יתרונותיה של תנוחת המשולש (אותהיטה טריקונאסנה) ביוגה - מהם יתרונותיה של תנוחת המשולש ביוגה?
איך להפחית עומס מהגב כשיושבים הרבה שעות?
היו לי כאבי גב והם עברו אחרי יומיים - ממה אני סובל?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.