» «
מדרגות
על מה להקפיד בתכנון מדרגות בתוך הבית?



בבואכם להתקין מדרגות בתוך הבית חשוב שתקפידו על הדברים הבאים:


1. יש להזמין את המדרגות בשלב השלד של הבית, בכדי להימנע בשלבים מאוחרים יותר מחיבורים שאינם אסתטיים ולבצע את החיבורים הדרושים עוד בשלב הבנייה.

2. רוחב המדרג הרצוי הוא 27 ס"מ ובכל מקרה לא פחות מ-25 ס"מ.

3. רצוי שגובה המדרגות (רום) יהיה 17.5 ס"מ.

4. רצוי שהמעקה יהיה בגובה 90 ס"מ.

5. הרווחים בין נציבי המעקה צריכים להיות לא מעל 10 ס"מ.

6. חשוב שמדרך ורום המדרגות יהיו בעלי מידות שוות.

7. ישנה חלוקה בגרם המדרגות של משטחי ביניים (פודסטים) ולמהלכי מדרגות, חשוב שלאחר כל מהלך של לא פחות מ-3 מדרגות ולא יותר מ-16 מדרגות יותקן משטח ביניים.

8. חשוב להקפיד שהאחיזה במעקה תהייה נוחה.

9. חשוב שהתקנת המעקה תלווה בפיקוח של מהנדס ורצוי, כמובן, להזמינו מחברה אמינה הנותנת אחריות לעבודה וצמודה לתכניות המהנדס במהלך עבודתה.
מתחמי כושר
איך אפשר לעשות חדר כושר בלי לשלם?



הנה מספר דרכים לעשות כושר מבלי לשלם על כך:

כושר בלי חדר כושר - בטיפ אחר כבר ציינו שניתן להשתמש במתחמי כושר ציבוריים שעיריות רבות מקימות בגני שעשועים, לשימוש התושבים.

אך מה עושה מי שאין לו מיתחם כושר ציבורי קרוב?
הפתרון: טיפוס במדרגות. טיפוס של 30 קומות במדרגות שווה לאימון כושר בחדר כושר.

אין לכם בניינים כל כך גבוהים? - טפסו הלוך וחזור, כשאתם סופרים רק את הקומות שעליתם.

יש גם באינטרנט חדר כושר וירטואלי בחינם. מצורף קישור למטה.

בהצלחה!
מדרגות
יש לי מדרגות בבית. איך להבטיח שילדי לא יפול בהם?


מדרגות בבית מסוכנות לילדים קטנים גם בירידה וגם בעלייה. אנו מציעים לחסום את המדרגות משני הצדדים, במחסום שרק מבוגר יכול להסירו. מחסום צריך להיות בעל סורגים אנכיים, למנוע טיפוס עליו. יש בחנויות מחסומים שניתן להתקינם בנקל.
מדרגות
איך להאריך ימים?


ע"פ מחקר שנעשה בשוויץ, נמצא כי פתרון משמעותי להארכת ימים הוא טיפוס במדרגות.

הטיפוס במדרגות גורם להפחתת שומן, הורדת לחץ הדם ומשפר את המצב הגופני בצורה ניכרת. הדבר משמעותי עד כדי כך שהוא מקטין את הסיכויים למות טרם זמננו בכ-15 אחוז.

מדרגות

מדרגות
באיזה צד ללכת על המדרכה או לרדת במדרגות?


הנימוס מחייב ללכת על מדרכות או לרדת במדרגות תמיד בצד ימין.
קירות
קיר בגרם המדרגות מתלכלך מטביעות אצבעות - מה לעשות?


בכדי למנוע מקיר לבן הסמוך מדרגות להתלכלך מהידיים הנוגעות בו ניתן לחפותו באבנים עליהן כמעט ולא יראו את הלכלוך.
מדרגות
האם כדאי לשלב עליה במדרגות באימון אירובי?



כן. ניתן לשלב עליה במדרגות באימון אירובי. הדרך המומלצת היא בסוף האימון לרדת ולעלות על שרפרף במשך דקה וחצי ולאחר מנוחה קצרה לעשות זאת עוד פעמיים. כמובן שניתן להחליף את השרפרף בעליה במדרגות בדרך הביתה...
זיכרון
איזו פעילות טובה לשיפור הזיכרון?


על פי מחקרים שנערכו באוניברסיטת בוסטון נמצא שהפעילויות הבאות משפיעות לטובה על שיפור הזיכרון: צעידה, ריצה ועלייה במדרגות.


כושר
איך וכמה כושר מומלץ לעשות בבית או במשרד?


עשו חצי שעה כושר ביום בתרכובת שתתחיל בהדרגה ותגיע ל-25 מכל סוג:

כפיפות בטן

כפיפות סמיכה

כפיפות ברכיים

כפיפות ירכיים


כמו כן מומלץ לעלות במדרגות לפחות פעם-פעמיים ביום (במקום מעלית).


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.