» «
מכירות
איך לנהל נכון ולבצע מכירות בהצלחה?



כדי לתפקד נכון בניהול ומכירה עשה כך:

1. נהל רשימת מטלות יומית וסמן כל משימה שמולאה.

2. מה שלא הספקת היום - העבר למחר.

3. אל תטפל במסמך בהמשכים - אתה עלול לשכוח - ככל האפשר, סגור הכל מיידית.

4. תרגל שיחות מכירה מול הראי.

5. הפעל סמכות כשאתה נבוך או חושש, אך עדיין היה מסוגל להקשיב.

6. תרגל מצבים ובכך תכין את עצמך לתגובות שאינן אימפולסיביות.

7. העדף עבודת צוות על תפקוד לבדך.

8. התמחה, חקור ולמד לעומק ומסביב את המוצרים והשירותים שלך - המומחיות תקנה לך הצלחה.

9. תכנן אלטרנטיבות לכל מצב שלא יבוא.

10. השתמש בסיעור - מוחין כדי להשביח ולחדש.

11. השתדל לבחור במוצרים שונים וייחודיים משל מתחריך - מצא לך נישות שאחרים לא עוסקים בהן.

12. קבל החלטות - אל תדחה.
מכירות
איך מפרסמים מודעת דרושים לחיפוש עובדים?


כאשר מפרסמים מודעות דרושים לחיפוש עובדים יש לציין את סוג המשרה, אזור העבודה, שעות העבודה, משרה מלאה או חלקית, דרישות התפקיד וקריטריונים לקבלה (ניסיון, תארים וכד'). חשוב לציין את שני המינים. כדאי לציין בסוף המודעה "סודיות מובטחת" כדי לפנות גם לאנשים עובדים.

בעיתונים כדאי לקצר ככל הניתן להוזלת מחיר המודעה. באינטרנט ניתן לפרט יותר.

נוסח מודעה לדוגמא:
לחברת עעע דרושים מנהלי תיקי לקוחות.
משרה מלאה באזור חיפה.
אוריינטציה שיווקית- חובה . כושר ביטוי גבוה. ניסיון במכירות-יתרון.
קו"ח: (מייל, פקס) לעוזי. סודיות מובטחת.
נאום
על מה בנוי נאום טוב ואיך על הנואם להיראות?



על הנואם להקפיד על הדברים הבאים כדי להצליח בנאום:

1. בוטח אך לא שחצני

2. מדויק ומטופח למראה

3. בעל שפת גוף התומכת במסר שהוא מעביר בנאום


כמו כן חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

1. להגיע מוכן מראש (אפשר עם כרטיסיות או מצגת)

2. נאום הבנוי על פי מבנה עם פתיחה, שיא וסיום חזק

3. מכוון לגובה העיניים של הקהל אך מספיק גמיש ולהשתנות בהתאם לאירועים בשטח

4. מגובה בעובדות ושיוצגו דוגמאות למסרים שנאמרים בו

5. נאום העושה שימוש בהומור ובהפסקות קלות כדי ליצור מתח אצל המאזינים

6. שמאפשר מנוחה קלה לנואם (ושתייה של כוס מים)


הגולש מיכאל מציע עוד המלצות:

1. חובה להתחשב באוכלוסיה אליה מופנה הנאום ולהתאים את שפת הנאום בהתאם.

2. כדאי להשתמש בחוק ה-3, שיהיו 3 רעיונות מרכזיים ולחזור עליהם 3 פעמים במהלך הנאום- כך שהקהל יפנים את המסר!

3. להקפיד להביט בעיני הקהל, ליצור קשר עין עם כמה שיותר אנשים מהקהל ולא להתמקד במישהו אחד

4. לשנות את האינטונציה במהלך הנאום ( קול גבוה קול נמוך)

5. להקפיד לשנות את המיקום, לא לעמוד כמו בול עץ במקום אחד או להישאר כל הזמן בשטח מסוים כמו נמר בכלוב

6. כדי להלהיב את הקהל אפשר לדבר בהתלהבות ולהשתמש בתנועות ידיים...
מתווכים
איך לבחור מתווכי דירות?


אלו הדברים שיש להקפיד עליהן בבחירת מתווכי דירות:

רישיון תיווך - יש לוודא שלמתווך יש רישיון תיווך מטען משרד המשפטים, חשוב לבקש לראות תעודה המעידה שהרישיון בתוקף.

וותק במקצוע - חשוב לברר האם האדם שמולכם עוסק בתחום כמקצוע העיקרי שלו ויכול להקדיש לכם את זמנו ושירותיו בצורה הטובה ביותר או שזהו עיסוק צדדי שלו.

מידע על עסקאות אחרונות - בררו אילו עסקאות סגר המתווך בשנה האחרונה, במיוחד באיזור בו אתם רוצים למכור.

מידע על שיווק - בררו איך מתכוון המתווך לפרסם ולשווק את הנכס שלכם למכירה.

מידע על משרד ואמצעים - כדאי לבדוק איך עובד המתווך, האם הוא עובד ממשרד, האם יש לו אתר אינטרנט, שותפים, צוות עובדים וכדומה.

בררו מהו נתח השוק של המתווך שלכם מבין המכירות שבוצעו באיזורכם ובאילו מחירים הן נמכרו.

קבלו המלצות מחברים או מכרים.

סכמו עם התווך שהוא מעביר לכם עידכון שבועי על המצב ומקבל אתכם החלטות חשובות.

וודאו שהמתווך מחויב לכם ולתהליך ולא נוטש אתכם באמצע.

מכירות

עריכת וידאו
איך לערוך סרט פרסומי להפצה באתרים כמו Youtube?



להכין סרט ליוטיוב ודומיו זו משימה שמחייבת הקפדה על כמה דברים:

1. בתחילת הסרט ובסופו חשוב להכניס Black (מסך שחור) עם ה-URL (כתובת האינטרנט) של האתר שלכם.

2. כדאי שלאורך כל הסרט תופיע עליו כתובת מים עם ה-URL שלכם.

3. על הסרט להיות פשוט: בלי אפקטים מוגזמים ופירוטכניקה מרהיבה, חסכוני ובגובה העיניים של הצופה (באינטרנט אלה מקדמי אמינות גדולים).

4. השתמשו בהומור! זה עובד ומוכר וזה יגרום לאנשים להעביר הלאה.

5. הקפידו על סרטון קצר: לא יותר מ-5 דקות ורצוי בסביבות ה-3 דקות.
ארצות
איך משפיעה ארץ הייצור על מכירות של מוצר?


אנו מחשיבים ארצות מסוימות ליצרניות טובות יותר ולכן יצרנים יעדיפו להציג את המוצרים שלהם כאלה שיוצרו בגרמניה או בארה"ב ולא כמוצרים סיניים, שנתפסים כזולים. אם הם מיוצרים בכל זאת בסין ידגישו היצרנים שהמוצר פותח ב"ידע אמריקאי" או ב"עיצוב איטלקי" וכדומה.
מחררים הראו שאותה החליפה בדיוק תיחשב איכותית הרבה יותר אם תהיה עליה תווית של ייצור איטלקי, לעומת ייצור ישראלי למשל. גם האייפון שמיוצר בסין נחשב מוצר אמריקני לכל דבר ומוצרי סוני נחשבים עדיין פאר תוצרת יפאן, על אף שחלק גדול בהם כבר לא מיוצר שם מזמן.
דירה
איך למכור מהר ובמחיר טוב את הדירה או הבית שלכם?



אם ברצונכם למכור דירה או בית הקפידו על 14 הדברים הבאים:

1. לפרסם מודעה עם תמונה (ואף עם סרטון וידאו, אם ניתן). מחקר שנעשה הראה שפרסום תמונה יכול להאיץ מאד את המכירה (פי 4 יותר צפיות באתרי הלוחות!) ואף לשפר את המחיר שיתקבל בעבורה (תמונה שווה 10 אלפים ש"ח בממוצע, לפי העיתון גלובס).

2. להציגם בשעות שהנכס במיטבו.

3. אם בסמוך נמצא כביש רועש - הציגו את הדירה בשבת

4. אם הדירה באיזור עסקים הומה - הציגו אותה אחר-הצהריים או בערב.

5. דאגו לצביעה כללית של הדירה ותיקוני פגמים בולטים

6. הכי חשוב: בצעו נקיון יסודי של כל הבית ובמיוחד של חדרי האמבטיה והמטבח ושל חדר המדרגות (אם זו דירה בבית משותף).

7. בבית פרטי - טיפול מקיף בגינה ובחצר.

8. נסו "לתקן" בעיות בבית - קררו או חממו חדרים בעייתיים (אם זה יום חם - הדליקו מזגן כמובן ואם יום חורפי קר - חימום מלא אך לא מוגזם).

9. האירו היטב חדרים צפוניים ופיתחו חלונות בחדרים כדי למלאם אור.

10. כבו את הטלוויזיה.

11. ספרו לשכנים ולמכרים על הדירה הנמכרת (שהם יעבירו הלאה).

12. אם הדירה קטנה - הוציאו ריהוט מיותר וחפצים לא נחוצים והיא תיראה מרווחת הרבה יותר.

13. מומלץ ליצור אוירה מתאימה למכירה בעת הצגת הדירה - ברוח הפנג שואי (מוסיקה רכה ברקע, נר ריחני, אפיה של עוגה בתנור, פרחים באגרטל, תלו פעמוני רוח בפינת דרום-מזרח הבית, הכינו תה טבעי ומרגיע למתעניינים בדירה).

14. לגבי ניהול ה"שיווק" - תמחרו את הדירה בצורה ריאלית וצרו אוירה של תחרות בין הקונים - כך תקבלו מחיר טוב יותר מאשר "לתקוע" מחיר שבו רק מעטים יגיעו ולאורך זמן רב, יורידו את מחיר הדירה.
נדל
מה חשוב לדעת לפני שמוכרים נכס בעזרת מתווך?



הנה הדברים שכדאי לדעת לפני מכירת נכס בעזרת תיווך:

1. מיהו מתווך מורשה - מתווך מורשה הנו אדם אשר הוכשר לכך על ידי משרד המשפטים לתת שירותי תיווך. ניתן לבדוק זאת באמצעות בדיקה פשוטה באתר משרד המשפטים -> יחידות המשרד -> רשם המתווכים-> רשימת המתווכים.

2. בדיקת רישיון - כדאי לבדוק האם למתווך יש רישיון בתוקף. את הבדיקה צריך לבצע עוד לפני חתימת החוזה מול המתווך.

3. עריכת החוזה על הנכס - יש לערב בכך עורך דין, אין בסמכות המתווך לערוך את החוזה בין הרוכש לקונה. מדובר על פעולה משפטית.

4. הזמנת שירותי תיווך - על פי "חוק המתווכים במקרקעין, התשנ"ו 1996" המתווך והלקוח צריכים לחתום על טופס הזמנת שירותי תיווך במקרקעין. חתימה על טופס הזמנת שירותי תיווך. טופס זה מתאים לחתימה בין המתווך לבין בעלי נכס מגורים/מסחרי וקונה/שוכר.

5. עמלת התיווך - עמלת התיווך הינה אחוז קבוע. בזמן רכישת דירה אחוז התיווך עומד על 2%, בזמן השכרת דירה תשלום התיווך הוא בשווי חודש שכירות.

6. בלעדיות בתיווך - מדובר בהתקשרות חוזית בין בעליו של הנכס, המוכר, לבין המתווך. במסגרתה מסכימים הצדדים כי המתווך יפרסם את הדירה למכירה וככל שיצליח לקשור עסקת מכר בתקופת הבלעדיות יזכה המתווך, והוא בלבד, לתשלום המוסכם בחוזה. המוכר מתחייב מצידו שלא להעביר את הדירה לידיו של מתווך אחר. והתשלום? בעל הנכס יעביר למתווך אחוז מוסכם ממחיר העסקה בכל מקרה, בין אם הרוכש הגיע באמצעות המתווך ובין אם לאו. בלעדיות זו תקפה לשישה חודשים. בזמן זה מחויב המתווך לבצע את כל הפעולות האפשריות העומדות לרשותו לשיווק הדירה.

7. תפקידו של המתווך בזמן רכישת דירה - המתווך מחויב לספק מידע אמין ומקיף על מצבו של הנכס, לרבות היסטוריית הנכס, מצבו הפיזי, בעיות כגון חשמל, אינסטלציה, איטום; בנוסף משמש המתווך כמעין יועץ המכוון את הקונה לשים לב לשינויים ולשדרוג שנעשו בחלל הנכס כדוגמת שינוי קירות, חלוקת החדרים, תוספות בנייה ועוד. כדי לבסס זאת, מומלץ ללכת למתווך שהתקבלו עליו המלצות טובות מחברים וממכרים. כדאי ללכת לפגישה עם המתווך ולנהל איתו שיחת חולין כהיכרות ראשונית, עוד לפני שמקבלים החלטה כלשהי לגבי המתווך.

8. הקונה - כשאר אדם מעוניין לרכוש נכס, עוד לפני הגעתו למתווך חשוב להגדיר מראש באופן מדויק את אופי הנכס הנדרש מבחינת מיקום, מס' חדרים, תוספות (מעלית וחנייה) ותקציב. באופן הזה המתווך יכול למצוא התאמה מקסימלית לדרישת הקונה באמצעות תוכנת מחשב שברשות המתווך.

9. חובת המתווך - על המתווך לקבל מהלקוח את מרב הנתונים הישירים והעקיפים, כדי שיוכל להציע לו את הנכס המתאים ביותר. המתווך גם יציג בפני הלקוח נימוקים בעד ונגד הבחירה שלו, כשהוא מוסר לו מידע מהותי הנוגע לנכס המיועד. ככלל, חייב יהיה המתווך לנהוג בהגינות ובנאמנות כלפי הלקוח, ולהדריך אותו במקצוענות מרבית.


צילום וידאו
על מה להקפיד כשמצלמים סרטון פרסומי להפצה באינטרנט?



כשאתם עומדים לצלם סרט שיפרסם מוצר, שירות או רעיון באינטרנט הקפידו על הדברים הללו:

1. לבשו חולצות חלקות, רצוי בצבעי שחור או אדום. אין בשום אופן ללבוש חולצות פסים!

2. צלמו את המציג מפלג הגוף העליון ומעלה.

3. אל תשאירו מרווח גדול בין ראשו של המציג לבין קצה התמונה (הפריים).

4. שהמציג יתחיל בכמה מילים לא פורמליות, שיוציאו את הצופה מה"ראש" של צפייה בפרסומת לאוירה קלילה של סרטון גרילה (כלומר שיווק דל תקציב שנתפס כמקורי, צעיר ואמין).

5. הקפידו שהמציג לא יקריא את דבריו. הכי טוב הוא שילמד בעל פה את הטקסט אבל שלא יהיה טקסט שנשמע כמו טקסט כתוב. אפשרות טובה נוספת: כתבו בנקודות את הנושאים ושהוא ידבר אותן בלשונו - באילתור.
איך להצליח במכירות במהלך עבודה בחו"ל?



כאשר מדברים על עבודה בחו"ל בדרך כלל מדברים על עבודה בעגלות במכירות. צעירים שהחליטו על עבודה בחו"ל בוחרים במכירות מכיוון ששם הסיכויים הגבוהים ביותר להרוויח סכומי כסף גדולים בזמן קצר. בנוסף, זמן ההכשרה אינו ממושך ובשורה התחתונה כל אחד יכול עם ההדרכה הנכונה להפוך לאיש מכירות מיומן.

עבודה בחו"ל בכלל ובמכירות בפרט דורשת את הדברים הבאים:

1. להיות מכוון מטרה ונחוש - על מנת לעבוד שעות ארוכות ביום, לשמור על מורל גבוה ולהרוויח יפה כל תקופת העבודה, תוך מגמת עלייה תמידית בהכנסות.

2. להיות עם מצב רוח טוב - החיוך של המוכר יכול להיות זה שישפיע על המכירה, זה חשוב וקשה באותה מידה לשמור על חיוך כל היום ולהעביר אנרגיות חיוביות והנאה לקונים הפוטנציאלים כי בסופו של דבר לא מוכרים רק מוצר אלא מוכרים חווית קנייה שלמה.

3. ללמוד מהטובים - להיצמד לאלו שטובים, ללמוד מהם ולחקות את ההצלחה שלהם, זה עשוי להיות מה שישפיע על משך זמן ההסתגלות שלכם לעבודה, וככל שזו תהיה קצרה יותר כך תרוויחו יותר מהר.

4. להשתמש בתקשורת בהירה - תלמדו את כל התשובות לכל השאלות ואת כל הדרכים להעביר את המסר שהמוצר שלכם הוא הכי טוב ונחוץ.

ככל שתלמדו מהר יותר יהיה לכם יותר בטחון ותוכלו לשדר את זה לקונים בזמן מכירה. לכל מכירה שנכשלת יש סיבה, תלמדו את הסיבות ותלמדו כיצד לעקוף אותן. עבודה בחו"ל תלמד אתכם להיות נחושים ולהשיג את מטרתכם.

כל עבודה בחו"ל היא בדרך כלל עבודה קשה ותובענית ועליכם להזכיר לעצמכם כל הזמן, שזה למען עצמכם ובקרוב מאוד ועם עוד קצת עבודה, תוכלו להרשות לעצמכם את כל החלומות שלכם: את הטיול שחלמתם עליו, את הלימודים שתכננתם או שסתם יהיה לכם מלא כסף, כל זאת בזכות ההחלטה לצאת לעבודה בחו"ל.
איך לשכנע אנשים להירשם לניוזלטר שלך?


רשימת התפוצה, זהו אחד הכלים החשובים ביותר שנועדו לעזור לנו לשמור על קשר עם המתעניינים בשירות שלנו. כל מתעניין, הינו לקוח פוטנציאלי, והיכולת להמשיך ולהיות איתו בקשר, מעלה את הסיכוי להפוך אותו ללקוח בפועל.

מתעניין בשמחה יירשם לרשימת התפוצה, אם ידע שהוא יכול להפיק מזה תועלת ואם ידע שבניוזלטר שיקבל, יהיו טיפים, מאמרים או עצות שאקטואליות עבורו. וזה בדיוק מה שצריך להבטיח למתעניינים, כדי שיירשמו לרשימת התפוצה.

אך יש כמה כללים, שחשוב להקפיד עליהם, על מנת שההרשמה תהיה נוחה יותר למתעניין ולא תעלה בו התנגדויות.

א. מומלץ להבטיח שלאחר הרשמה הוא יקבל עצות שכבר עכשיו יוכל לממש ולקבל תוצאות.

ב. לא לכתוב "הירשם לניוזלטר" או "הירשם לניוזלטר לקבל טיפים ומאמרים". זה לא מספיק, צריך לפרט יותר.

הנה כמה דוגמאות עבור מאמנים אישיים מתחומים שונים.

הירשם היום וקבל:

- רשימת צעדים שבועים שתוכל לבצע במהלך השבועיים הקרובים.

- מבחנים עצמיים ותרגילים לשיפור היכולת לקבל העלאה בשכר.

- אפשרות שבועית לשאול את המומחים ולקבל עזרה.

ג. הרבה יותר יעיל להציע קורס שנותן תוצאות תוך זמן מוגבל "קורס חינם במייל להעלאת המשכורת שלך תוך שבועיים", מאשר להציע ניוזלטר כללי בנושא.

ד. השתמשו בכותרות מושכות:
"6 דברים שעליכם לעשות מייד, על מנת להצליח עם הדיאטה שלכם."
"4 טעויות הרסניות שאנשים עושים כאשר מבקשרים העלאה במשכורת"

התוכן כמובן אמור להיות איכותי ולהתאים לכותרת.
איך לבנות אתר אינטרנט עסקי מצליח?



כך בונים אתר אינטרנט עסקי מצליח:

1. אתר עסקי טוב חייב קודם כל לעלות מהר. קנו לכם שם דומיין שקל לזכור ולזהות אתכם (זה לא עולה הרבה ונותן הרבה).

2. באתר עצמו חשובים מאד המיקוד והבהירות, קלות הקריאה וללא עומס של מלל.

3. חשוב ליצור קהילות עניין, נסו ליזום שיווק הדדי בקהילות ואתרים בתחום.

4. השקיעו בעיצוב נאה אך לא כבד ואיטי.

5. שלבו הומור, סקרים, אמצעי שיווק מקבילים.

6. ציינו את כתובת האתר בכל ברושור, פרסום בעיתונות וכמובן - בנייר המכתבים, שקיות או אריזות, כרטיסי הביקור של העובדים וכדומה).

7. אין להזניח את העדכון המתמיד של האתר - מה שמעיד על חשיבותו בעיני הגולשים.

8. הציעו הטבות למי שרוכש או פונה אליכם בעקבות ביקור באתר.

9. שלבו אנימציה זהירה - שמלהיבה את הלקוח, אבל לא להגזים.

10. פרסמו את כתובת העסק ואמצעי התקשורת הרגילים איתו (טלפון, פקס).

11. אפשרו ליצור עמכם קשר מהאתר ("יצירת קשר").
איך לנהל סמול טוק בצורה הנכונה?


הנה מספר כללים לניהול נכון של סמול טוק:

1. הימנעו משיחות על פוליטיקה ודת.

2. הקפידו לא להיכנס לשיחה על ענייני שכר.

3. תנו ערך שווה לכל בן או בת שיח, אל תתנשאו ואל תזלזלו באף אחד.

4. שמרו על רגישות וחשבו היטב מה להגיד ומה עדיף לא לומר.

5. אם אתם בסמול טוק של פגישת עסקים אל תשאלו אנשים האם הם זוכרים אתכם, מה שעלול לגרום לאי נעימות ומבוכה.

6. אל תנסו למכור כבר בתחילת המפגש, תנו לדברים לזרום ולהבשיל.

7. במידה ואתם רוצים להמשיך הלאה, מצאו דרך לסיים שיחה בנימוס ובאופן מכבד.
איך להצליח במכירות?
למד לאהוב את המוצר שלך. היצמד לעובדות. הבהר שאתה "משווק" ולא "מוכר" מוצר. הצע ללקוח מוצר חדש שקיבלת והוא נתפס כחדשני - גם אם לא ירכוש זה עדיין יציג אותך טוב. למד את השוק ואת המגמות החדשות בו. היכנס לראש הלקוח. פנה גם לרגש ולא רק להגיון. אל תסתפק בדיבור - הדגם! היה מוכן לפשרה. אל תפעיל לחץ מוגזם. טפח והשקע בלקוח לטווח ארוך. הפוך כל בעיה שצצה להזדמנות. אל תשמיץ מתחרים ואפילו החמא להם (במידה). אל תחשוב על העבר (לקוח ששנים רכש אצל המתחרה, למשל) אלא אם כן זה לצורך בניית העתיד. בנה מאגר לקוחות ועדכן אותו באדיקות. אל "תדחוף" מוצר ללקוח גם אם אתה יכול - תן לו את המוצר שהוא צריך ואותו בלבד. וודא שאתה מבטיח מה שתוכל לקיים ושלוחות הזמנים שהצבת אכן אפשריים.
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?


במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:

1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).

2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).

3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).

4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
איך לשכנע אנשים להירשם לניוזלטר שלך?
רשימת התפוצה, זהו אחד הכלים החשובים ביותר שנועדו לעזור לנו לשמור על קשר עם המתעניינים בשירות שלנו. כל מתעניין, הינו לקוח פוטנציאלי, והיכולת להמשיך ולהיות איתו בקשר, מעלה את הסיכוי להפוך אותו ללקוח בפועל.

מתעניין בשמחה יירשם לרשימת התפוצה, אם ידע שהוא יכול להפיק מזה תועלת ואם ידע שבניוזלטר שיקבל, יהיו טיפים, מאמרים או עצות שאקטואליות עבורו. וזה בדיוק מה שצריך להבטיח למתעניינים, כדי שיירשמו לרשימת התפוצה.

אך יש כמה כללים, שחשוב להקפיד עליהם, על מנת שההרשמה תהיה נוחה יותר למתעניין ולא תעלה בו התנגדויות.

א. מומלץ להבטיח שלאחר הרשמה הוא יקבל עצות שכבר עכשיו יוכל לממש ולקבל תוצאות.

ב. לא לכתוב "הירשם לניוזלטר" או "הירשם לניוזלטר לקבל טיפים ומאמרים". זה לא מספיק, צריך לפרט יותר.

הנה כמה דוגמאות עבור מאמנים אישיים מתחומים שונים.

הירשם היום וקבל:

- רשימת צעדים שבועים שתוכל לבצע במהלך השבועיים הקרובים.

- מבחנים עצמיים ותרגילים לשיפור היכולת לקבל העלאה בשכר.

- אפשרות שבועית לשאול את המומחים ולקבל עזרה.

ג. הרבה יותר יעיל להציע קורס שנותן תוצאות תוך זמן מוגבל "קורס חינם במייל להעלאת המשכורת שלך תוך שבועיים", מאשר להציע ניוזלטר כללי בנושא.

ד. השתמשו בכותרות מושכות:

"6 דברים שעליכם לעשות מייד, על מנת להצליח עם הדיאטה שלכם."
"4 טעויות הרסניות שאנשים עושים כאשר מבקשרים העלאה במשכורת"

התוכן כמובן אמור להיות איכותי ולהתאים לכותרת.
במה להתמקד בשיווק ומכירות בתחום ה-B2B ואיך לעשות את זה נכון?



שיווק ומכירות בתחום ה-B2B, שונה משיווק ומכירות ללקוחות פרטיים.

הנה שני כללים בסיסיים שחייבים לשמור עליהם, כאשר מוכרים שירותים או מוצרים לעסקים אחרים:

1. תרגם את ההצעה שלך לכסף - הראה כיצד ההצעה שלך תעזור ללקוח להרוויח כסף ועזור לו לעשות חשבון, כיצד השירות שלך ישפר את רווחיו.
הצג מספרים מדוייקים שאתה מתחייב להם.

אם אתה יכול להגיד לו, שבהשקעה של 100 שקל, הוא למעשה מרוויח 1000 שקל, זוהי הדרך הטובה ביותר לתת הצעות לעסקים אחרים.
אם כרגע אין לו אף אפיק אלטרנטיבי בו הוא יכול "לקנות" אלף ש"ח בתמורה למאה ש"ח, אז ההצעה שלך היא הדבר הטוב ביותר שעומד כרגע לפניו.

2. קח את הסיכון שבהצעה שלך על עצמך - אתה לא יכול להגיד ללקוח שלך, "יש לך הזדמנות להשקיע 100 ש"ח ולהרוויח 1000, אבל רק אם יהיה מזג אוויר טוב ואני אצליח לעשות את מה שאני אמור לעשות".

במצב הזה הלקוח מסתכן בזה שאתה לא תצליח לתת לו את מה שהבטחת, הוא יבזבז את כספו לשווא ואין שום רווח וודאי של 1000 ש"ח, אלא הימור.

הורד מהלקוח שלך את הסיכון לחלוטין. הצעה לו החזר כספי במידה ולא תעמוד ביעדים מספריים או ביעדי זמן. תן לו אפשרות יציאה לאחר תקופת נסיון, אם השרות שלך הוא לאורך זמן רב.

בעזרת שני כללים אלו תוכל למשוך אליך לקוחות יותר איכותיים שיהיו מוכנים לשלם יותר בעבור השירות שלך, מכיוון שהם קונים ממך ללא סיכון וקונים תוצאות וודאיות.


במה יש להתחשב בפילוח שוק?


בתהליך פילוח שוק לקהלי יעד, יש להתחשב בשלושה משתנים עיקריים:

1. משתנים גאוגרפיים - מיקום קהל היעד. לנושא המיקום חשיבות רבה לפילוח, כי קהלים הם שונים ממקום למקום ולא בעלי אותם מאפיינים.

2. משתנים דמוגרפיים - כדוגמת גיל, מין, דת, לאום או גודל המשפחה. כך למשל, פרסום הפונה לכלל האוכלוסייה יוצר פעמים רבות בזבוז משאבים, לכן יש למקד מוצרים בפלח שוק על פי גילאים, מין (זכר ונקבה) ולאום.

3. מאפייני לקוח - ערכיו ועמדותיו של הלקוח, אישיותו, מעמדו החברתי, תחביבים והעניין שהצרכן מגלה בנושאים מסוימים.
האם כדאי לשווק בטלפון ואיך?
כיום מאד לא מומלץ להתבסס על שיווק טלפוני - בדיוק כמו דואר זבל, הציבור למד לתעב משווקים בטלפון ומומלץ לחפש דרכים טובות יותר. פולו-אפ בטלפון לעיסקה הוא טוב מאד. בכל מקרה - דאג לוודא מראש שהזמן מתאים ללקוח ושאינך תקוע לו באמצע משהו. הקפד לבצעו ובכך להמשיך טיפול בנושא. נסה לחייך בשיחה כזו - החיוך כן עובר בטלפון. דיבור בעמידה ואפילו בתנועה הופך אותך נלהב והחלטי יותר - זה בדוק. עמוד מול מראה בעת השיחה. תכנן כל שיחה והגדר את המטרות שלה - עוד לפני הרמת הטלפון. אל תציף באינפורמציה ובמלל - זה יוצר התנגדות.
כיצד להשתמש במניעי הלקוח כדי לשכנע אותו לקנייה?



את כל סוגי המוטיבציה, אפשר לחלק לשניים. אנשים יכולים להיות מונעים משני סוגים עיקריים של הנעה:

הסוג הראשון, זוהי הנעת בריחה (הנקראת גם מוטיבציה מ…), כאשר לאדם יש "כאב" כלשהו שהוא רוצה להיפתר ממנו, או בעייה אותה הוא רוצה לפתור.

הסוג השני, זוהי הנעת השגה (הנקראת גם מוטיבציה אל…), כאשר האדם רוצה להשיג יעדים ומטרות.

הנעה, זהו אותו המנגנון שמכיל בתוכו סיבה, בגללה האדם יהיה מוכן לפעול. הנה כמה דוגמאות מהחיים לכל סוג של הנעה:

- לאדם יש לחץ בעבודה שהוא רוצה להפטר ממנו (הנעת בריחה).
- מישהו רוצה להרוויח מיליון דולר בשנה (הנעת השגה).

כמעט על כל דבר שמניע את הבן אדם, אפשר להסתכל כבריחה ממשהו או לחילופין כהשגה של משהו.

המטרה שלך כאיש פרסום ושיווק, היא להבין מה מניע את קהל היעד שלך יותר חזק, בריחה מבעיות מסויימות, או השגיות.

לאחר שתמפה מניעים אלו, השתמש בהם בתוכן הפרסומי שלך.

לדוגמא, אם אתה מאמן אישי וגילית שמה שמפריע לקהל היעד שלך, הוא לחץ בעבודה, הדגש בתוכן הפרסומי שלך, שאתה עוסק בפתרון של בעייה זו בדיוק ופונה לאנשים שמרגישים לחץ בעבודה וסובלים מכך.
איך לנהל שיחה עסקית או פגישת מכירה?


אלו הדברים שיש להקפיד עליהם בפגישה עסקית או פגישת מכירה:

התלבש והתנהג ייצוגי.

השאר את האגו שלך מחוץ לחדר.

נסה קודם לנהל שיחה חברותית. הודה לו על זמנו.

נצל זמני המתנה למעבר על החומר שהבאת.

הצג שאלות בהתחלה וכך תתמקד בהצגת הדברים המעניינים אותו בלבד.

התאם סגנון דיבור לשל הלקוח.

הבט בעיניו.

אל תעלה מיד את כל הנושאים בעסקה - שמור חלק לשלב מתקדם יותר.

הקפד על הקשבה רבה ללקוח, גם אם לדעתך הבנת הכל. אם לא הבנת משהו - שאל אותו לכוונתו.

אל תביך בשאלות ואם הבכת - עבור מיד לנושא אחר.

דחה את נושא המחיר לאחר שלב הצרכים ושכנוע שימולאו על ידי המוצר. אם אז הוא אומר שהמוצר יקר לו אל תרתע - הוא מעוניין במוצר אבל רוצה לשפר את המחיר.

לבדיקת תגובת הלקוח - שאל "איך זה נראה לך?" או "מה דעתך על זה?".

כשמגיע השלב - נסה לסגור עסקה באמצעות הפנייה עניינית לחתימה.

בסיום הפגישה אל תיראה נלהב ואל תיכנע לבקשה לוויתור אחרון.

לאחר הפגישה - נתח את תוצאותיה ורשום לעצמך המלצות לקידום העסקה (לטלפן אליו מחר, לשלוח לו חומר, להשיג לו נתונים וכו').
מה צריך לברר לפני העלאת קמפיין פרסומי?
איך למכור נכס בצורה נכונה ומוצלחת?
איך להכין בית לקראת מכירה עתידית?
איך לנהל משא ומתן עיסקי או אחר?
איך לעצב עטיפה בצורה נכונה למוצר מסחרי?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.