שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
איך להציג מוצר בפני לקוח?
כך תציגו מוצר חדש בפני לקוחות:
1. הדגישו את הנקודות החשובות ללקוח במוצר שלכם (לאחר ששאלתם וחקרתם לפני הפגישה מה הם צרכיו).
2. דאגו לו לאפשרות לגשת למידע נוסף על המוצר.
3. התמקדו בלקוח ובצרכיו ופחות במוצר - מכרו את השירות שיתן המוצר ללקוח ופחות את המוצר עצמו.
4. נסו באמת לעזור לו - הוא יחוש בכך ויגיב בחיוב למאמציכם.
5. אם מחיר המוצר גבוה לו נסו להתפשר - זכרו שעדיף להרוויח פחות בעסקה מאשר לא להרוויח בכלל ושלעתים מעסקה פחות רווחית ייצא לקוח שימליץ לאחרים ויביא לעסקאות טובות רבות.
כך תציגו מוצר חדש בפני לקוחות:
1. הדגישו את הנקודות החשובות ללקוח במוצר שלכם (לאחר ששאלתם וחקרתם לפני הפגישה מה הם צרכיו).
2. דאגו לו לאפשרות לגשת למידע נוסף על המוצר.
3. התמקדו בלקוח ובצרכיו ופחות במוצר - מכרו את השירות שיתן המוצר ללקוח ופחות את המוצר עצמו.
4. נסו באמת לעזור לו - הוא יחוש בכך ויגיב בחיוב למאמציכם.
5. אם מחיר המוצר גבוה לו נסו להתפשר - זכרו שעדיף להרוויח פחות בעסקה מאשר לא להרוויח בכלל ושלעתים מעסקה פחות רווחית ייצא לקוח שימליץ לאחרים ויביא לעסקאות טובות רבות.
איך להצליח במכירות במהלך עבודה בחו"ל?
כאשר מדברים על עבודה בחו"ל בדרך כלל מדברים על עבודה בעגלות במכירות. צעירים שהחליטו על עבודה בחו"ל בוחרים במכירות מכיוון ששם הסיכויים הגבוהים ביותר להרוויח סכומי כסף גדולים בזמן קצר. בנוסף, זמן ההכשרה אינו ממושך ובשורה התחתונה כל אחד יכול עם ההדרכה הנכונה להפוך לאיש מכירות מיומן.
עבודה בחו"ל בכלל ובמכירות בפרט דורשת את הדברים הבאים:
1. להיות מכוון מטרה ונחוש - על מנת לעבוד שעות ארוכות ביום, לשמור על מורל גבוה ולהרוויח יפה כל תקופת העבודה, תוך מגמת עלייה תמידית בהכנסות.
2. להיות עם מצב רוח טוב - החיוך של המוכר יכול להיות זה שישפיע על המכירה, זה חשוב וקשה באותה מידה לשמור על חיוך כל היום ולהעביר אנרגיות חיוביות והנאה לקונים הפוטנציאלים כי בסופו של דבר לא מוכרים רק מוצר אלא מוכרים חווית קנייה שלמה.
3. ללמוד מהטובים - להיצמד לאלו שטובים, ללמוד מהם ולחקות את ההצלחה שלהם, זה עשוי להיות מה שישפיע על משך זמן ההסתגלות שלכם לעבודה, וככל שזו תהיה קצרה יותר כך תרוויחו יותר מהר.
4. להשתמש בתקשורת בהירה - תלמדו את כל התשובות לכל השאלות ואת כל הדרכים להעביר את המסר שהמוצר שלכם הוא הכי טוב ונחוץ.
ככל שתלמדו מהר יותר יהיה לכם יותר בטחון ותוכלו לשדר את זה לקונים בזמן מכירה. לכל מכירה שנכשלת יש סיבה, תלמדו את הסיבות ותלמדו כיצד לעקוף אותן. עבודה בחו"ל תלמד אתכם להיות נחושים ולהשיג את מטרתכם.
כל עבודה בחו"ל היא בדרך כלל עבודה קשה ותובענית ועליכם להזכיר לעצמכם כל הזמן, שזה למען עצמכם ובקרוב מאוד ועם עוד קצת עבודה, תוכלו להרשות לעצמכם את כל החלומות שלכם: את הטיול שחלמתם עליו, את הלימודים שתכננתם או שסתם יהיה לכם מלא כסף, כל זאת בזכות ההחלטה לצאת לעבודה בחו"ל.
כאשר מדברים על עבודה בחו"ל בדרך כלל מדברים על עבודה בעגלות במכירות. צעירים שהחליטו על עבודה בחו"ל בוחרים במכירות מכיוון ששם הסיכויים הגבוהים ביותר להרוויח סכומי כסף גדולים בזמן קצר. בנוסף, זמן ההכשרה אינו ממושך ובשורה התחתונה כל אחד יכול עם ההדרכה הנכונה להפוך לאיש מכירות מיומן.
עבודה בחו"ל בכלל ובמכירות בפרט דורשת את הדברים הבאים:
1. להיות מכוון מטרה ונחוש - על מנת לעבוד שעות ארוכות ביום, לשמור על מורל גבוה ולהרוויח יפה כל תקופת העבודה, תוך מגמת עלייה תמידית בהכנסות.
2. להיות עם מצב רוח טוב - החיוך של המוכר יכול להיות זה שישפיע על המכירה, זה חשוב וקשה באותה מידה לשמור על חיוך כל היום ולהעביר אנרגיות חיוביות והנאה לקונים הפוטנציאלים כי בסופו של דבר לא מוכרים רק מוצר אלא מוכרים חווית קנייה שלמה.
3. ללמוד מהטובים - להיצמד לאלו שטובים, ללמוד מהם ולחקות את ההצלחה שלהם, זה עשוי להיות מה שישפיע על משך זמן ההסתגלות שלכם לעבודה, וככל שזו תהיה קצרה יותר כך תרוויחו יותר מהר.
4. להשתמש בתקשורת בהירה - תלמדו את כל התשובות לכל השאלות ואת כל הדרכים להעביר את המסר שהמוצר שלכם הוא הכי טוב ונחוץ.
ככל שתלמדו מהר יותר יהיה לכם יותר בטחון ותוכלו לשדר את זה לקונים בזמן מכירה. לכל מכירה שנכשלת יש סיבה, תלמדו את הסיבות ותלמדו כיצד לעקוף אותן. עבודה בחו"ל תלמד אתכם להיות נחושים ולהשיג את מטרתכם.
כל עבודה בחו"ל היא בדרך כלל עבודה קשה ותובענית ועליכם להזכיר לעצמכם כל הזמן, שזה למען עצמכם ובקרוב מאוד ועם עוד קצת עבודה, תוכלו להרשות לעצמכם את כל החלומות שלכם: את הטיול שחלמתם עליו, את הלימודים שתכננתם או שסתם יהיה לכם מלא כסף, כל זאת בזכות ההחלטה לצאת לעבודה בחו"ל.
איך להגדיל את מחזור המכירות בעסק?
הנה מספר עצות להגדלת מחזור המכירות בעסק שלכם:
1. מידע על הלקוחות - אספו כמה שיותר מידע על הלקוחות שלכם (בהסכמתם בלבד). מידע לגבי כתובת, מייל, מספר טלפון ולעתים אף ימי הולדת ונישואין יסייעו לכם במערך השיווק ובהקמת מועדון לקוחות חוזרים.
2. מבצעים - אתרו את הזמנים החלשים במכירות (מבחינת שעות או תקופות בשנה) והציעו אז מבצעים אטרקטיביים המותאמים גם ספיציפית לאוכוסיות ייעודיות (קשישים, אמהות, רווקים וכו).
3. הטבות ללקוחות חוזרים - הציעו הטבות ללקוחות חוזרים. הדבר יגרוםלהם להיות נאמנים לכם יותר ולרצות לחזור שוב.
4. שווק מפה לאוזן - תגמלו לקוחות המביאים אליכם לקוחות נוספים. התגמול יכול להתבטא בצורת מוצר או קבלת שירות (לדוגמה קוסמטיקאית יכול לתגמל לקוחה שהביאה אליה לקוחה נוספת במוצר חינם או הנחה בטיפול).
5. בניית תוכנית שווק - בעסקים קטנים, כמו בגדולים חשוב לתכנן ולבנות תכנית שווקית המתבססת על ניתוח פעילות העסק בעבר והיעדים שהוא רוצה בהם להמשך.
6. למחזר הצלחות - אם פעילות שיווקית מסויימת הייתה מוצלחת במיוחד, כדאי לחזור עליה במועד הנכון כדי לשחזר את ההצלחה.
7. תחרות - דעו מי המתחרים שלכם, נסו ללמוד מה מוביל אותם להצלחה.
8. היו ממוקדים וברורים - מסרים רבים מבלבלים את הלקוח. היו קצרים וברורים במסר השיווקי שלכם.
9. בדיקה ומעקב - בדקו ונתחו את הפעילות השיווקית שלכם תוך כדי הפעילות ובסיומה. סמנו לעצמכם הצלחות וכישלנות והסיקו מסקנות להמשך.
10. שיתופי פעולה - שיתופי פעולה עם בתי עסק קרובים לכם יכולים להזניק את השירות או המוצר אותו אתם רוצים למכור. נסו זאת.
הנה מספר עצות להגדלת מחזור המכירות בעסק שלכם:
1. מידע על הלקוחות - אספו כמה שיותר מידע על הלקוחות שלכם (בהסכמתם בלבד). מידע לגבי כתובת, מייל, מספר טלפון ולעתים אף ימי הולדת ונישואין יסייעו לכם במערך השיווק ובהקמת מועדון לקוחות חוזרים.
2. מבצעים - אתרו את הזמנים החלשים במכירות (מבחינת שעות או תקופות בשנה) והציעו אז מבצעים אטרקטיביים המותאמים גם ספיציפית לאוכוסיות ייעודיות (קשישים, אמהות, רווקים וכו).
3. הטבות ללקוחות חוזרים - הציעו הטבות ללקוחות חוזרים. הדבר יגרוםלהם להיות נאמנים לכם יותר ולרצות לחזור שוב.
4. שווק מפה לאוזן - תגמלו לקוחות המביאים אליכם לקוחות נוספים. התגמול יכול להתבטא בצורת מוצר או קבלת שירות (לדוגמה קוסמטיקאית יכול לתגמל לקוחה שהביאה אליה לקוחה נוספת במוצר חינם או הנחה בטיפול).
5. בניית תוכנית שווק - בעסקים קטנים, כמו בגדולים חשוב לתכנן ולבנות תכנית שווקית המתבססת על ניתוח פעילות העסק בעבר והיעדים שהוא רוצה בהם להמשך.
6. למחזר הצלחות - אם פעילות שיווקית מסויימת הייתה מוצלחת במיוחד, כדאי לחזור עליה במועד הנכון כדי לשחזר את ההצלחה.
7. תחרות - דעו מי המתחרים שלכם, נסו ללמוד מה מוביל אותם להצלחה.
8. היו ממוקדים וברורים - מסרים רבים מבלבלים את הלקוח. היו קצרים וברורים במסר השיווקי שלכם.
9. בדיקה ומעקב - בדקו ונתחו את הפעילות השיווקית שלכם תוך כדי הפעילות ובסיומה. סמנו לעצמכם הצלחות וכישלנות והסיקו מסקנות להמשך.
10. שיתופי פעולה - שיתופי פעולה עם בתי עסק קרובים לכם יכולים להזניק את השירות או המוצר אותו אתם רוצים למכור. נסו זאת.
האם כדאי לשווק בטלפון ואיך?
כיום מאד לא מומלץ להתבסס על שיווק טלפוני - בדיוק כמו דואר זבל, הציבור למד לתעב משווקים בטלפון ומומלץ לחפש דרכים טובות יותר. פולו-אפ בטלפון לעיסקה הוא טוב מאד. בכל מקרה - דאג לוודא מראש שהזמן מתאים ללקוח ושאינך תקוע לו באמצע משהו. הקפד לבצעו ובכך להמשיך טיפול בנושא. נסה לחייך בשיחה כזו - החיוך כן עובר בטלפון. דיבור בעמידה ואפילו בתנועה הופך אותך נלהב והחלטי יותר - זה בדוק. עמוד מול מראה בעת השיחה. תכנן כל שיחה והגדר את המטרות שלה - עוד לפני הרמת הטלפון. אל תציף באינפורמציה ובמלל - זה יוצר התנגדות.
כיום מאד לא מומלץ להתבסס על שיווק טלפוני - בדיוק כמו דואר זבל, הציבור למד לתעב משווקים בטלפון ומומלץ לחפש דרכים טובות יותר. פולו-אפ בטלפון לעיסקה הוא טוב מאד. בכל מקרה - דאג לוודא מראש שהזמן מתאים ללקוח ושאינך תקוע לו באמצע משהו. הקפד לבצעו ובכך להמשיך טיפול בנושא. נסה לחייך בשיחה כזו - החיוך כן עובר בטלפון. דיבור בעמידה ואפילו בתנועה הופך אותך נלהב והחלטי יותר - זה בדוק. עמוד מול מראה בעת השיחה. תכנן כל שיחה והגדר את המטרות שלה - עוד לפני הרמת הטלפון. אל תציף באינפורמציה ובמלל - זה יוצר התנגדות.
מכירות
איך להכין בית לקראת מכירה עתידית?
כך תוכלו לגרום לדירה להיראות טוב יותר לקראת מכירת עתידית ובמקרים מסוימים אף לגרום למחיר שלה לעלות:
1. מראה כללי נעים - להיפטר מציוד מיותר ולהקפיד על מראה קליל, לא עמוס מדי, אך גם לא ריק.
2. צביעת הבית - לפני שמראים דירה לקונים פוטנציאלים יש לצבוע את הבית.
3. טיפולי תחזוקה - העלימו חוטי חשמל גלויים, תקנו ברזים מטפטפים והסירו אבנית ועובש ממקומות בולטים.
4. ניקיון ואוורור - אווררו היטב את כל החדרים ודאגו לשטוף את הבית היטב באופן יסודי.
5. השקעה בהום סטיילינג - וילון, כריות צבעוניות, תמונות במקום הנכון, זר פרחים וקערת פירות יתנו תחושה ביתית וחמימה. אם יש קושי לעשות זאת לבד תמיד ניתן להיעזר בחבר קרוב עם חושים נכונים לעיצוב או להיעזר באנשים שזה תחום עיסוקם.
6. ריח נעים - הפיצו ריח נעים בבית לפני שמגיעים אליו אנשים, ריח מרענן כמו גם ריח של עוגה שאך נאפתה משפיעים על שיקול הדעת של הקונה ונכללים מבלי שיבחין בכך בהתרשמותו הכללית מהנכס.
כך תוכלו לגרום לדירה להיראות טוב יותר לקראת מכירת עתידית ובמקרים מסוימים אף לגרום למחיר שלה לעלות:
1. מראה כללי נעים - להיפטר מציוד מיותר ולהקפיד על מראה קליל, לא עמוס מדי, אך גם לא ריק.
2. צביעת הבית - לפני שמראים דירה לקונים פוטנציאלים יש לצבוע את הבית.
3. טיפולי תחזוקה - העלימו חוטי חשמל גלויים, תקנו ברזים מטפטפים והסירו אבנית ועובש ממקומות בולטים.
4. ניקיון ואוורור - אווררו היטב את כל החדרים ודאגו לשטוף את הבית היטב באופן יסודי.
5. השקעה בהום סטיילינג - וילון, כריות צבעוניות, תמונות במקום הנכון, זר פרחים וקערת פירות יתנו תחושה ביתית וחמימה. אם יש קושי לעשות זאת לבד תמיד ניתן להיעזר בחבר קרוב עם חושים נכונים לעיצוב או להיעזר באנשים שזה תחום עיסוקם.
6. ריח נעים - הפיצו ריח נעים בבית לפני שמגיעים אליו אנשים, ריח מרענן כמו גם ריח של עוגה שאך נאפתה משפיעים על שיקול הדעת של הקונה ונכללים מבלי שיבחין בכך בהתרשמותו הכללית מהנכס.
איך לערוך סרט פרסומי להפצה באתרים כמו Youtube?
להכין סרט ליוטיוב ודומיו זו משימה שמחייבת הקפדה על כמה דברים:
1. בתחילת הסרט ובסופו חשוב להכניס Black (מסך שחור) עם ה-URL (כתובת האינטרנט) של האתר שלכם.
2. כדאי שלאורך כל הסרט תופיע עליו כתובת מים עם ה-URL שלכם.
3. על הסרט להיות פשוט: בלי אפקטים מוגזמים ופירוטכניקה מרהיבה, חסכוני ובגובה העיניים של הצופה (באינטרנט אלה מקדמי אמינות גדולים).
4. השתמשו בהומור! זה עובד ומוכר וזה יגרום לאנשים להעביר הלאה.
5. הקפידו על סרטון קצר: לא יותר מ-5 דקות ורצוי בסביבות ה-3 דקות.
להכין סרט ליוטיוב ודומיו זו משימה שמחייבת הקפדה על כמה דברים:
1. בתחילת הסרט ובסופו חשוב להכניס Black (מסך שחור) עם ה-URL (כתובת האינטרנט) של האתר שלכם.
2. כדאי שלאורך כל הסרט תופיע עליו כתובת מים עם ה-URL שלכם.
3. על הסרט להיות פשוט: בלי אפקטים מוגזמים ופירוטכניקה מרהיבה, חסכוני ובגובה העיניים של הצופה (באינטרנט אלה מקדמי אמינות גדולים).
4. השתמשו בהומור! זה עובד ומוכר וזה יגרום לאנשים להעביר הלאה.
5. הקפידו על סרטון קצר: לא יותר מ-5 דקות ורצוי בסביבות ה-3 דקות.
באיזה מקום כדאי לפתוח חנות?
שאלה קשה אבל הנה 5 המלצות לפתיחת חנויות:
1. עדיף חנות פינתית - אם אתם עושים זאת ברחוב אז חנות פינתית תמיד עדיפה (היא ניבטת לשני רחובות - חשיפה כפולה).
2. איזור עם פעילות לאורך כל היום - אם אתם רוצים לעבוד שעות רבות עדיף למצוא מקום שיש בו פעילות בכל שעות היום (בוקר ואחר-הצהריים) ולא רק בחלק ממנו.
3. ליד עוגן מצליח - כדאי לפתוח חנות ליד חנות מצליחה בתחום אחר (למשל, אם תפתחו חנות בגדים ליד בית מרקחת פעיל או סופרמרקט מצליח).
4. לא ליד מתחרים באותו התחום - היזהרו מ"חוק העדר". אל תפתחו חנות כשברדיוס של מאות מטרים מכם ישנה חנות לאותו תחום (אלא אם אתם משוכנעים שהיא כל כך גרועה עד שיש לכם סיכוי לגרום לה להיסגר - בכל מקרה אחר זה עלול להיות כישלון).
5. בכניסה לקניון או ליד חנות עוגן בו - אם אתם פותחים בקניון הרי שליד הכניסה אתם חשופים לקהל יעד מיידי ורב וכמובן - ליד חנויות "עוגן" מצליחות.
שאלה קשה אבל הנה 5 המלצות לפתיחת חנויות:
1. עדיף חנות פינתית - אם אתם עושים זאת ברחוב אז חנות פינתית תמיד עדיפה (היא ניבטת לשני רחובות - חשיפה כפולה).
2. איזור עם פעילות לאורך כל היום - אם אתם רוצים לעבוד שעות רבות עדיף למצוא מקום שיש בו פעילות בכל שעות היום (בוקר ואחר-הצהריים) ולא רק בחלק ממנו.
3. ליד עוגן מצליח - כדאי לפתוח חנות ליד חנות מצליחה בתחום אחר (למשל, אם תפתחו חנות בגדים ליד בית מרקחת פעיל או סופרמרקט מצליח).
4. לא ליד מתחרים באותו התחום - היזהרו מ"חוק העדר". אל תפתחו חנות כשברדיוס של מאות מטרים מכם ישנה חנות לאותו תחום (אלא אם אתם משוכנעים שהיא כל כך גרועה עד שיש לכם סיכוי לגרום לה להיסגר - בכל מקרה אחר זה עלול להיות כישלון).
5. בכניסה לקניון או ליד חנות עוגן בו - אם אתם פותחים בקניון הרי שליד הכניסה אתם חשופים לקהל יעד מיידי ורב וכמובן - ליד חנויות "עוגן" מצליחות.
איך לנהל משא ומתן עיסקי או אחר?
לניהול מו"מ עסקי נכון הקפידו על הכללים הבאים:
דרשו יותר ממה שאתם רוצים - אולי תקבלו זאת ואם לא - הצד השני יעריך יותר את מה שיקבל במחיר שלבסוף תסכים לו.
להצעה הראשונה - אל תסכימו (כי השני יחשוב שהוא מפסיד).
אל תעלו מיד בהתחלה את כל הנושאים - שמרו חלק להמשך המו"מ ולסיומו.
נושאים קשים לפתרון שמרו לסוף - בשלב האחרון סוגרים את מרבית הבעיות בקלות גדולה יותר ועם נכונות גדולה יותר לוויתורים.
אם המו"מ נתקע - שקול המשך שלו במקום אחר (לעיתים קרובות זה ישפר את הענין).
אל תהיו נלהב - שמורו על ארשת אדישה מעט.
אם אתה נאלצים ללחוץ - עשו זאת על ידי העברת האחריות להחלטה כואבת מצדכם להנהלה, אם הצד שני רוצה לסגור עסקה מיידית ייתכן והוא יתפשר כדי לא לדחות את הסיכום.
הפעלת לחץ הוגן ניתן לעשות על ידי המשפט "אני חייב שתשפר את הצעתך כדי שנוכל להתקדם."
לניהול מו"מ עסקי נכון הקפידו על הכללים הבאים:
דרשו יותר ממה שאתם רוצים - אולי תקבלו זאת ואם לא - הצד השני יעריך יותר את מה שיקבל במחיר שלבסוף תסכים לו.
להצעה הראשונה - אל תסכימו (כי השני יחשוב שהוא מפסיד).
אל תעלו מיד בהתחלה את כל הנושאים - שמרו חלק להמשך המו"מ ולסיומו.
נושאים קשים לפתרון שמרו לסוף - בשלב האחרון סוגרים את מרבית הבעיות בקלות גדולה יותר ועם נכונות גדולה יותר לוויתורים.
אם המו"מ נתקע - שקול המשך שלו במקום אחר (לעיתים קרובות זה ישפר את הענין).
אל תהיו נלהב - שמורו על ארשת אדישה מעט.
אם אתה נאלצים ללחוץ - עשו זאת על ידי העברת האחריות להחלטה כואבת מצדכם להנהלה, אם הצד שני רוצה לסגור עסקה מיידית ייתכן והוא יתפשר כדי לא לדחות את הסיכום.
הפעלת לחץ הוגן ניתן לעשות על ידי המשפט "אני חייב שתשפר את הצעתך כדי שנוכל להתקדם."
איזה עסק לפתוח בשכונה יחסית גדולה?
איזה עסק כדאי לפתוח באיזו סביבה אינה שאלה פשוטה ואין עליה תשובה חד משמעית. צריך להכיר היטב את המקום בו אתה מתעתד לפתוח עסק, איזו אוכלוסיה מגיע למקום זה (ילדים, נוער, קשישים) כן מה הם הצרכים שלה. ומה הערך המוסף שיכול לספק העסק שלך או השירות שתתן לאוכלוסיה זו והאם זה משתלם כלכלית לשני הצדדים לקנות אצלך/או למכור במחירי שוק את השירותים שלך.
בכל אופן אם אתה מעוניין לקחת כמה שפחות סיכונים התחל בדוכן רצוי בתחום המזון ומכור שם דברים מאכלים יחודיים שלא נמכרים סביבך, או שתמכור מוצרים אחרים כגון ספרים צעצועים ועוד בשיטת הקונסגנציה.
איזה עסק כדאי לפתוח באיזו סביבה אינה שאלה פשוטה ואין עליה תשובה חד משמעית. צריך להכיר היטב את המקום בו אתה מתעתד לפתוח עסק, איזו אוכלוסיה מגיע למקום זה (ילדים, נוער, קשישים) כן מה הם הצרכים שלה. ומה הערך המוסף שיכול לספק העסק שלך או השירות שתתן לאוכלוסיה זו והאם זה משתלם כלכלית לשני הצדדים לקנות אצלך/או למכור במחירי שוק את השירותים שלך.
בכל אופן אם אתה מעוניין לקחת כמה שפחות סיכונים התחל בדוכן רצוי בתחום המזון ומכור שם דברים מאכלים יחודיים שלא נמכרים סביבך, או שתמכור מוצרים אחרים כגון ספרים צעצועים ועוד בשיטת הקונסגנציה.
על מה להקפיד כשמצלמים סרטון פרסומי להפצה באינטרנט?
כשאתם עומדים לצלם סרט שיפרסם מוצר, שירות או רעיון באינטרנט הקפידו על הדברים הללו:
1. לבשו חולצות חלקות, רצוי בצבעי שחור או אדום. אין בשום אופן ללבוש חולצות פסים!
2. צלמו את המציג מפלג הגוף העליון ומעלה.
3. אל תשאירו מרווח גדול בין ראשו של המציג לבין קצה התמונה (הפריים).
4. שהמציג יתחיל בכמה מילים לא פורמליות, שיוציאו את הצופה מה"ראש" של צפייה בפרסומת לאוירה קלילה של סרטון גרילה (כלומר שיווק דל תקציב שנתפס כמקורי, צעיר ואמין).
5. הקפידו שהמציג לא יקריא את דבריו. הכי טוב הוא שילמד בעל פה את הטקסט אבל שלא יהיה טקסט שנשמע כמו טקסט כתוב. אפשרות טובה נוספת: כתבו בנקודות את הנושאים ושהוא ידבר אותן בלשונו - באילתור.
כשאתם עומדים לצלם סרט שיפרסם מוצר, שירות או רעיון באינטרנט הקפידו על הדברים הללו:
1. לבשו חולצות חלקות, רצוי בצבעי שחור או אדום. אין בשום אופן ללבוש חולצות פסים!
2. צלמו את המציג מפלג הגוף העליון ומעלה.
3. אל תשאירו מרווח גדול בין ראשו של המציג לבין קצה התמונה (הפריים).
4. שהמציג יתחיל בכמה מילים לא פורמליות, שיוציאו את הצופה מה"ראש" של צפייה בפרסומת לאוירה קלילה של סרטון גרילה (כלומר שיווק דל תקציב שנתפס כמקורי, צעיר ואמין).
5. הקפידו שהמציג לא יקריא את דבריו. הכי טוב הוא שילמד בעל פה את הטקסט אבל שלא יהיה טקסט שנשמע כמו טקסט כתוב. אפשרות טובה נוספת: כתבו בנקודות את הנושאים ושהוא ידבר אותן בלשונו - באילתור.
על מה להקפיד בשירות לקוחות?
כך תקפידו על שירות לקוחות מעולה:
1. אסוף את תלונות הלקוחות לריכוז אחד ופתור הבעיות באופן שיטתי.
2. הפוך תלונה או תלונות של לקוח למנוף להשבחת המוצר, לרעיון חדש ולשיפור השירות.
3. הזדהה עם לקוח כעוס, בקש פרטים על הבעיה ודבר עימו בטון נינוח ומפייס.
4. אל תרים קול ואל תהיה תקיף מעבר למידה. אל תצעק ואל תתרגז על הלקוח.
5. תן לו הרגשה שהוא לקוח חשוב.
6. אל תפסיד לקוחות. כל לקוח שהפסדת הוא לקוח שהמתחרים הרוויחו.
7. שתף את לקוחותיך בשיפור השירות באמצעות תיבת תלונות או אמצעים דומים.
8. דווח ללקוח על יישום רעיון שלו או טיפול מוסדי בבעיה שהעלה. הקפד לקיים הבטחות ללקוח.
כך תקפידו על שירות לקוחות מעולה:
1. אסוף את תלונות הלקוחות לריכוז אחד ופתור הבעיות באופן שיטתי.
2. הפוך תלונה או תלונות של לקוח למנוף להשבחת המוצר, לרעיון חדש ולשיפור השירות.
3. הזדהה עם לקוח כעוס, בקש פרטים על הבעיה ודבר עימו בטון נינוח ומפייס.
4. אל תרים קול ואל תהיה תקיף מעבר למידה. אל תצעק ואל תתרגז על הלקוח.
5. תן לו הרגשה שהוא לקוח חשוב.
6. אל תפסיד לקוחות. כל לקוח שהפסדת הוא לקוח שהמתחרים הרוויחו.
7. שתף את לקוחותיך בשיפור השירות באמצעות תיבת תלונות או אמצעים דומים.
8. דווח ללקוח על יישום רעיון שלו או טיפול מוסדי בבעיה שהעלה. הקפד לקיים הבטחות ללקוח.
איך למכור נכס בצורה נכונה ומוצלחת?
בכדי למכור נכס בצורה טובה יש להקפיד על 7 הדברים הבאים:
1. לערוך רישום לגבי תכנית מכירת הנכס, אפשרויות המימון השונות ואיסוף נתונים לגבי קנייתו.
2. יש לאסוף את המידע הרלוונטי לגבי מסים והיטלים בכדי לא להיות מופתעים, ניתן להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום.
3. חשוב לעשות תמחור נכון לנכס, רבים מהקונים עושים השוואות מחירים ומגיעים מוכנים לשלב הקנייה.
4. פרסמו את הנכס למכירה רק בשלב בו אתם באמת מתכוונים למכור אותו, כמה שיותר זמן שהוא יהיה בשוק, כך ירד העניין בו.
5. שווקו את הנכס בצורה אינטנסיבית וחכמה - תוך שימוש באמצעים שונים כמו אינטרנט, שלטים, מקומונים, עיתונים, חברים ועוד בהם בנוסף לכיתוב יהיו צילומים או צילומי וידאו.
6. יחס רציני לקונים - התייחסו לקונים הפוטנציאליים ברצינות, נסו להבין עד כמה הם באמת מעוניינים בנכס, קחו מהם פרטים ועקבו אחרי התעניינותם.
7. ערכו משא ומתן מקצועי ככל האפשר - על מנת להימנע מטעויות קריטיות. אפשר להיעזר בעורכי דין או סוכני נדל"ן המתמחים בתחום.
בכדי למכור נכס בצורה טובה יש להקפיד על 7 הדברים הבאים:
1. לערוך רישום לגבי תכנית מכירת הנכס, אפשרויות המימון השונות ואיסוף נתונים לגבי קנייתו.
2. יש לאסוף את המידע הרלוונטי לגבי מסים והיטלים בכדי לא להיות מופתעים, ניתן להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום.
3. חשוב לעשות תמחור נכון לנכס, רבים מהקונים עושים השוואות מחירים ומגיעים מוכנים לשלב הקנייה.
4. פרסמו את הנכס למכירה רק בשלב בו אתם באמת מתכוונים למכור אותו, כמה שיותר זמן שהוא יהיה בשוק, כך ירד העניין בו.
5. שווקו את הנכס בצורה אינטנסיבית וחכמה - תוך שימוש באמצעים שונים כמו אינטרנט, שלטים, מקומונים, עיתונים, חברים ועוד בהם בנוסף לכיתוב יהיו צילומים או צילומי וידאו.
6. יחס רציני לקונים - התייחסו לקונים הפוטנציאליים ברצינות, נסו להבין עד כמה הם באמת מעוניינים בנכס, קחו מהם פרטים ועקבו אחרי התעניינותם.
7. ערכו משא ומתן מקצועי ככל האפשר - על מנת להימנע מטעויות קריטיות. אפשר להיעזר בעורכי דין או סוכני נדל"ן המתמחים בתחום.
איך לשכנע אנשים להירשם לניוזלטר שלך?
רשימת התפוצה, זהו אחד הכלים החשובים ביותר שנועדו לעזור לנו לשמור על קשר עם המתעניינים בשירות שלנו. כל מתעניין, הינו לקוח פוטנציאלי, והיכולת להמשיך ולהיות איתו בקשר, מעלה את הסיכוי להפוך אותו ללקוח בפועל.
מתעניין בשמחה יירשם לרשימת התפוצה, אם ידע שהוא יכול להפיק מזה תועלת ואם ידע שבניוזלטר שיקבל, יהיו טיפים, מאמרים או עצות שאקטואליות עבורו. וזה בדיוק מה שצריך להבטיח למתעניינים, כדי שיירשמו לרשימת התפוצה.
אך יש כמה כללים, שחשוב להקפיד עליהם, על מנת שההרשמה תהיה נוחה יותר למתעניין ולא תעלה בו התנגדויות.
א. מומלץ להבטיח שלאחר הרשמה הוא יקבל עצות שכבר עכשיו יוכל לממש ולקבל תוצאות.
ב. לא לכתוב "הירשם לניוזלטר" או "הירשם לניוזלטר לקבל טיפים ומאמרים". זה לא מספיק, צריך לפרט יותר.
הנה כמה דוגמאות עבור מאמנים אישיים מתחומים שונים.
הירשם היום וקבל:
- רשימת צעדים שבועים שתוכל לבצע במהלך השבועיים הקרובים.
- מבחנים עצמיים ותרגילים לשיפור היכולת לקבל העלאה בשכר.
- אפשרות שבועית לשאול את המומחים ולקבל עזרה.
ג. הרבה יותר יעיל להציע קורס שנותן תוצאות תוך זמן מוגבל "קורס חינם במייל להעלאת המשכורת שלך תוך שבועיים", מאשר להציע ניוזלטר כללי בנושא.
ד. השתמשו בכותרות מושכות:
"6 דברים שעליכם לעשות מייד, על מנת להצליח עם הדיאטה שלכם."
"4 טעויות הרסניות שאנשים עושים כאשר מבקשרים העלאה במשכורת"
התוכן כמובן אמור להיות איכותי ולהתאים לכותרת.
רשימת התפוצה, זהו אחד הכלים החשובים ביותר שנועדו לעזור לנו לשמור על קשר עם המתעניינים בשירות שלנו. כל מתעניין, הינו לקוח פוטנציאלי, והיכולת להמשיך ולהיות איתו בקשר, מעלה את הסיכוי להפוך אותו ללקוח בפועל.
מתעניין בשמחה יירשם לרשימת התפוצה, אם ידע שהוא יכול להפיק מזה תועלת ואם ידע שבניוזלטר שיקבל, יהיו טיפים, מאמרים או עצות שאקטואליות עבורו. וזה בדיוק מה שצריך להבטיח למתעניינים, כדי שיירשמו לרשימת התפוצה.
אך יש כמה כללים, שחשוב להקפיד עליהם, על מנת שההרשמה תהיה נוחה יותר למתעניין ולא תעלה בו התנגדויות.
א. מומלץ להבטיח שלאחר הרשמה הוא יקבל עצות שכבר עכשיו יוכל לממש ולקבל תוצאות.
ב. לא לכתוב "הירשם לניוזלטר" או "הירשם לניוזלטר לקבל טיפים ומאמרים". זה לא מספיק, צריך לפרט יותר.
הנה כמה דוגמאות עבור מאמנים אישיים מתחומים שונים.
הירשם היום וקבל:
- רשימת צעדים שבועים שתוכל לבצע במהלך השבועיים הקרובים.
- מבחנים עצמיים ותרגילים לשיפור היכולת לקבל העלאה בשכר.
- אפשרות שבועית לשאול את המומחים ולקבל עזרה.
ג. הרבה יותר יעיל להציע קורס שנותן תוצאות תוך זמן מוגבל "קורס חינם במייל להעלאת המשכורת שלך תוך שבועיים", מאשר להציע ניוזלטר כללי בנושא.
ד. השתמשו בכותרות מושכות:
"6 דברים שעליכם לעשות מייד, על מנת להצליח עם הדיאטה שלכם."
"4 טעויות הרסניות שאנשים עושים כאשר מבקשרים העלאה במשכורת"
התוכן כמובן אמור להיות איכותי ולהתאים לכותרת.
איך לבנות אתר אינטרנט עסקי מצליח?
כך בונים אתר אינטרנט עסקי מצליח:
1. אתר עסקי טוב חייב קודם כל לעלות מהר. קנו לכם שם דומיין שקל לזכור ולזהות אתכם (זה לא עולה הרבה ונותן הרבה).
2. באתר עצמו חשובים מאד המיקוד והבהירות, קלות הקריאה וללא עומס של מלל.
3. חשוב ליצור קהילות עניין, נסו ליזום שיווק הדדי בקהילות ואתרים בתחום.
4. השקיעו בעיצוב נאה אך לא כבד ואיטי.
5. שלבו הומור, סקרים, אמצעי שיווק מקבילים.
6. ציינו את כתובת האתר בכל ברושור, פרסום בעיתונות וכמובן - בנייר המכתבים, שקיות או אריזות, כרטיסי הביקור של העובדים וכדומה).
7. אין להזניח את העדכון המתמיד של האתר - מה שמעיד על חשיבותו בעיני הגולשים.
8. הציעו הטבות למי שרוכש או פונה אליכם בעקבות ביקור באתר.
9. שלבו אנימציה זהירה - שמלהיבה את הלקוח, אבל לא להגזים.
10. פרסמו את כתובת העסק ואמצעי התקשורת הרגילים איתו (טלפון, פקס).
11. אפשרו ליצור עמכם קשר מהאתר ("יצירת קשר").
כך בונים אתר אינטרנט עסקי מצליח:
1. אתר עסקי טוב חייב קודם כל לעלות מהר. קנו לכם שם דומיין שקל לזכור ולזהות אתכם (זה לא עולה הרבה ונותן הרבה).
2. באתר עצמו חשובים מאד המיקוד והבהירות, קלות הקריאה וללא עומס של מלל.
3. חשוב ליצור קהילות עניין, נסו ליזום שיווק הדדי בקהילות ואתרים בתחום.
4. השקיעו בעיצוב נאה אך לא כבד ואיטי.
5. שלבו הומור, סקרים, אמצעי שיווק מקבילים.
6. ציינו את כתובת האתר בכל ברושור, פרסום בעיתונות וכמובן - בנייר המכתבים, שקיות או אריזות, כרטיסי הביקור של העובדים וכדומה).
7. אין להזניח את העדכון המתמיד של האתר - מה שמעיד על חשיבותו בעיני הגולשים.
8. הציעו הטבות למי שרוכש או פונה אליכם בעקבות ביקור באתר.
9. שלבו אנימציה זהירה - שמלהיבה את הלקוח, אבל לא להגזים.
10. פרסמו את כתובת העסק ואמצעי התקשורת הרגילים איתו (טלפון, פקס).
11. אפשרו ליצור עמכם קשר מהאתר ("יצירת קשר").
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?
במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:
1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).
2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).
3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).
4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:
1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).
2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).
3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).
4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
מה חשוב לדעת לפני שמוכרים נכס בעזרת מתווך?
הנה הדברים שכדאי לדעת לפני מכירת נכס בעזרת תיווך:
1. מיהו מתווך מורשה - מתווך מורשה הנו אדם אשר הוכשר לכך על ידי משרד המשפטים לתת שירותי תיווך. ניתן לבדוק זאת באמצעות בדיקה פשוטה באתר משרד המשפטים -> יחידות המשרד -> רשם המתווכים-> רשימת המתווכים.
2. בדיקת רישיון - כדאי לבדוק האם למתווך יש רישיון בתוקף. את הבדיקה צריך לבצע עוד לפני חתימת החוזה מול המתווך.
3. עריכת החוזה על הנכס - יש לערב בכך עורך דין, אין בסמכות המתווך לערוך את החוזה בין הרוכש לקונה. מדובר על פעולה משפטית.
4. הזמנת שירותי תיווך - על פי "חוק המתווכים במקרקעין, התשנ"ו 1996" המתווך והלקוח צריכים לחתום על טופס הזמנת שירותי תיווך במקרקעין. חתימה על טופס הזמנת שירותי תיווך. טופס זה מתאים לחתימה בין המתווך לבין בעלי נכס מגורים/מסחרי וקונה/שוכר.
5. עמלת התיווך - עמלת התיווך הינה אחוז קבוע. בזמן רכישת דירה אחוז התיווך עומד על 2%, בזמן השכרת דירה תשלום התיווך הוא בשווי חודש שכירות.
6. בלעדיות בתיווך - מדובר בהתקשרות חוזית בין בעליו של הנכס, המוכר, לבין המתווך. במסגרתה מסכימים הצדדים כי המתווך יפרסם את הדירה למכירה וככל שיצליח לקשור עסקת מכר בתקופת הבלעדיות יזכה המתווך, והוא בלבד, לתשלום המוסכם בחוזה. המוכר מתחייב מצידו שלא להעביר את הדירה לידיו של מתווך אחר. והתשלום? בעל הנכס יעביר למתווך אחוז מוסכם ממחיר העסקה בכל מקרה, בין אם הרוכש הגיע באמצעות המתווך ובין אם לאו. בלעדיות זו תקפה לשישה חודשים. בזמן זה מחויב המתווך לבצע את כל הפעולות האפשריות העומדות לרשותו לשיווק הדירה.
7. תפקידו של המתווך בזמן רכישת דירה - המתווך מחויב לספק מידע אמין ומקיף על מצבו של הנכס, לרבות היסטוריית הנכס, מצבו הפיזי, בעיות כגון חשמל, אינסטלציה, איטום; בנוסף משמש המתווך כמעין יועץ המכוון את הקונה לשים לב לשינויים ולשדרוג שנעשו בחלל הנכס כדוגמת שינוי קירות, חלוקת החדרים, תוספות בנייה ועוד. כדי לבסס זאת, מומלץ ללכת למתווך שהתקבלו עליו המלצות טובות מחברים וממכרים. כדאי ללכת לפגישה עם המתווך ולנהל איתו שיחת חולין כהיכרות ראשונית, עוד לפני שמקבלים החלטה כלשהי לגבי המתווך.
8. הקונה - כשאר אדם מעוניין לרכוש נכס, עוד לפני הגעתו למתווך חשוב להגדיר מראש באופן מדויק את אופי הנכס הנדרש מבחינת מיקום, מס' חדרים, תוספות (מעלית וחנייה) ותקציב. באופן הזה המתווך יכול למצוא התאמה מקסימלית לדרישת הקונה באמצעות תוכנת מחשב שברשות המתווך.
9. חובת המתווך - על המתווך לקבל מהלקוח את מרב הנתונים הישירים והעקיפים, כדי שיוכל להציע לו את הנכס המתאים ביותר. המתווך גם יציג בפני הלקוח נימוקים בעד ונגד הבחירה שלו, כשהוא מוסר לו מידע מהותי הנוגע לנכס המיועד. ככלל, חייב יהיה המתווך לנהוג בהגינות ובנאמנות כלפי הלקוח, ולהדריך אותו במקצוענות מרבית.
הנה הדברים שכדאי לדעת לפני מכירת נכס בעזרת תיווך:
1. מיהו מתווך מורשה - מתווך מורשה הנו אדם אשר הוכשר לכך על ידי משרד המשפטים לתת שירותי תיווך. ניתן לבדוק זאת באמצעות בדיקה פשוטה באתר משרד המשפטים -> יחידות המשרד -> רשם המתווכים-> רשימת המתווכים.
2. בדיקת רישיון - כדאי לבדוק האם למתווך יש רישיון בתוקף. את הבדיקה צריך לבצע עוד לפני חתימת החוזה מול המתווך.
3. עריכת החוזה על הנכס - יש לערב בכך עורך דין, אין בסמכות המתווך לערוך את החוזה בין הרוכש לקונה. מדובר על פעולה משפטית.
4. הזמנת שירותי תיווך - על פי "חוק המתווכים במקרקעין, התשנ"ו 1996" המתווך והלקוח צריכים לחתום על טופס הזמנת שירותי תיווך במקרקעין. חתימה על טופס הזמנת שירותי תיווך. טופס זה מתאים לחתימה בין המתווך לבין בעלי נכס מגורים/מסחרי וקונה/שוכר.
5. עמלת התיווך - עמלת התיווך הינה אחוז קבוע. בזמן רכישת דירה אחוז התיווך עומד על 2%, בזמן השכרת דירה תשלום התיווך הוא בשווי חודש שכירות.
6. בלעדיות בתיווך - מדובר בהתקשרות חוזית בין בעליו של הנכס, המוכר, לבין המתווך. במסגרתה מסכימים הצדדים כי המתווך יפרסם את הדירה למכירה וככל שיצליח לקשור עסקת מכר בתקופת הבלעדיות יזכה המתווך, והוא בלבד, לתשלום המוסכם בחוזה. המוכר מתחייב מצידו שלא להעביר את הדירה לידיו של מתווך אחר. והתשלום? בעל הנכס יעביר למתווך אחוז מוסכם ממחיר העסקה בכל מקרה, בין אם הרוכש הגיע באמצעות המתווך ובין אם לאו. בלעדיות זו תקפה לשישה חודשים. בזמן זה מחויב המתווך לבצע את כל הפעולות האפשריות העומדות לרשותו לשיווק הדירה.
7. תפקידו של המתווך בזמן רכישת דירה - המתווך מחויב לספק מידע אמין ומקיף על מצבו של הנכס, לרבות היסטוריית הנכס, מצבו הפיזי, בעיות כגון חשמל, אינסטלציה, איטום; בנוסף משמש המתווך כמעין יועץ המכוון את הקונה לשים לב לשינויים ולשדרוג שנעשו בחלל הנכס כדוגמת שינוי קירות, חלוקת החדרים, תוספות בנייה ועוד. כדי לבסס זאת, מומלץ ללכת למתווך שהתקבלו עליו המלצות טובות מחברים וממכרים. כדאי ללכת לפגישה עם המתווך ולנהל איתו שיחת חולין כהיכרות ראשונית, עוד לפני שמקבלים החלטה כלשהי לגבי המתווך.
8. הקונה - כשאר אדם מעוניין לרכוש נכס, עוד לפני הגעתו למתווך חשוב להגדיר מראש באופן מדויק את אופי הנכס הנדרש מבחינת מיקום, מס' חדרים, תוספות (מעלית וחנייה) ותקציב. באופן הזה המתווך יכול למצוא התאמה מקסימלית לדרישת הקונה באמצעות תוכנת מחשב שברשות המתווך.
9. חובת המתווך - על המתווך לקבל מהלקוח את מרב הנתונים הישירים והעקיפים, כדי שיוכל להציע לו את הנכס המתאים ביותר. המתווך גם יציג בפני הלקוח נימוקים בעד ונגד הבחירה שלו, כשהוא מוסר לו מידע מהותי הנוגע לנכס המיועד. ככלל, חייב יהיה המתווך לנהוג בהגינות ובנאמנות כלפי הלקוח, ולהדריך אותו במקצוענות מרבית.
איך לעצב עטיפה בצורה נכונה למוצר מסחרי?
לעיצוב נכון של מוצר למכירה מומלץ להקפיד על ההמלצות הבאות:
1. בלי חפירות - אל תרבו בהסברים, תוספות מיותרות ודברים מייגעים על העטיפה.
2. סיפור המותג - האריזה צריכה לתקשר עם המהלכים הכלליים של קידום המותג.
3. טיפוח המסורת - אם יש לכם אלמנט רב-שנים כמו דמות או לוגו אהובים, השאירו אותם על העטיפה וחדשו רק בלוק שלהם.
4. הומור זה טוב - מותר להכניס מעט הומור ואפילו הומור עצמי. זכרו את האגס המאוהב של יופלה..
5. חברתיות בלי בושה - אם אתם מנסים להתחבר לטרנד או עניין חברתי, מצאו דרך לעשות זאת לא במרומז אלא באופן ברור ועם כל הלב.
6. נהלו שיחה - נסו לעצב את העטיפה בדרך שתתן הרגשה שאתם פתוחים לתקשר עם הצרכנים. עיצוב בצורה של כותרות בעיתון, למשל, היא דרך "לדבר" עם הצרכן.
7. היו בטוחים - אם אתם מובילי קטגוריה, אל תרבו בהצהרות ומסרים על העטיפה. דרכם של המובילים היא בטחון עצמי, נקיון והבהרת איכות.
8. ירוק זה שקוף - אם אתם איכותיים, תראו את זה! - תנו מידע ברור על המוצר שלכם ומה הוא מכיל, במקום להבטיח הרים וגבעות ירוקים.
9. אחידות עולמית - אם אתם משווקים מוצרים בכל העולם, דאגו שהמוצרים שלכם יהיו דומים בתכונות העיקריות שלהם בכל המקומות. אריזה ממותגת שמזוהה עם המוצר היא הדרך הנכונה לייצר אחידות גלובאלית.
10. מהדורות מוגבלות - אלמנט ההפתעה, החדשנות והתעוזה שבמהדורה מוגבלת כלשהי, מאפשרים ליצור התעניינות והעלאת המכירות גם יחד. ביחד עימן באה גם היכולת לקפוץ לקטגוריה של מוצרי הפרימיום, גם אם לזמן קצר.
ההמלצות נעזרו בכתבה במדור "נתח שוק" בעיתון גלובס.
לעיצוב נכון של מוצר למכירה מומלץ להקפיד על ההמלצות הבאות:
1. בלי חפירות - אל תרבו בהסברים, תוספות מיותרות ודברים מייגעים על העטיפה.
2. סיפור המותג - האריזה צריכה לתקשר עם המהלכים הכלליים של קידום המותג.
3. טיפוח המסורת - אם יש לכם אלמנט רב-שנים כמו דמות או לוגו אהובים, השאירו אותם על העטיפה וחדשו רק בלוק שלהם.
4. הומור זה טוב - מותר להכניס מעט הומור ואפילו הומור עצמי. זכרו את האגס המאוהב של יופלה..
5. חברתיות בלי בושה - אם אתם מנסים להתחבר לטרנד או עניין חברתי, מצאו דרך לעשות זאת לא במרומז אלא באופן ברור ועם כל הלב.
6. נהלו שיחה - נסו לעצב את העטיפה בדרך שתתן הרגשה שאתם פתוחים לתקשר עם הצרכנים. עיצוב בצורה של כותרות בעיתון, למשל, היא דרך "לדבר" עם הצרכן.
7. היו בטוחים - אם אתם מובילי קטגוריה, אל תרבו בהצהרות ומסרים על העטיפה. דרכם של המובילים היא בטחון עצמי, נקיון והבהרת איכות.
8. ירוק זה שקוף - אם אתם איכותיים, תראו את זה! - תנו מידע ברור על המוצר שלכם ומה הוא מכיל, במקום להבטיח הרים וגבעות ירוקים.
9. אחידות עולמית - אם אתם משווקים מוצרים בכל העולם, דאגו שהמוצרים שלכם יהיו דומים בתכונות העיקריות שלהם בכל המקומות. אריזה ממותגת שמזוהה עם המוצר היא הדרך הנכונה לייצר אחידות גלובאלית.
10. מהדורות מוגבלות - אלמנט ההפתעה, החדשנות והתעוזה שבמהדורה מוגבלת כלשהי, מאפשרים ליצור התעניינות והעלאת המכירות גם יחד. ביחד עימן באה גם היכולת לקפוץ לקטגוריה של מוצרי הפרימיום, גם אם לזמן קצר.
ההמלצות נעזרו בכתבה במדור "נתח שוק" בעיתון גלובס.
איך לנהל שיחה עסקית או פגישת מכירה?
אלו הדברים שיש להקפיד עליהם בפגישה עסקית או פגישת מכירה:
התלבש והתנהג ייצוגי.
השאר את האגו שלך מחוץ לחדר.
נסה קודם לנהל שיחה חברותית. הודה לו על זמנו.
נצל זמני המתנה למעבר על החומר שהבאת.
הצג שאלות בהתחלה וכך תתמקד בהצגת הדברים המעניינים אותו בלבד.
התאם סגנון דיבור לשל הלקוח.
הבט בעיניו.
אל תעלה מיד את כל הנושאים בעסקה - שמור חלק לשלב מתקדם יותר.
הקפד על הקשבה רבה ללקוח, גם אם לדעתך הבנת הכל. אם לא הבנת משהו - שאל אותו לכוונתו.
אל תביך בשאלות ואם הבכת - עבור מיד לנושא אחר.
דחה את נושא המחיר לאחר שלב הצרכים ושכנוע שימולאו על ידי המוצר. אם אז הוא אומר שהמוצר יקר לו אל תרתע - הוא מעוניין במוצר אבל רוצה לשפר את המחיר.
לבדיקת תגובת הלקוח - שאל "איך זה נראה לך?" או "מה דעתך על זה?".
כשמגיע השלב - נסה לסגור עסקה באמצעות הפנייה עניינית לחתימה.
בסיום הפגישה אל תיראה נלהב ואל תיכנע לבקשה לוויתור אחרון.
לאחר הפגישה - נתח את תוצאותיה ורשום לעצמך המלצות לקידום העסקה (לטלפן אליו מחר, לשלוח לו חומר, להשיג לו נתונים וכו').
אלו הדברים שיש להקפיד עליהם בפגישה עסקית או פגישת מכירה:
התלבש והתנהג ייצוגי.
השאר את האגו שלך מחוץ לחדר.
נסה קודם לנהל שיחה חברותית. הודה לו על זמנו.
נצל זמני המתנה למעבר על החומר שהבאת.
הצג שאלות בהתחלה וכך תתמקד בהצגת הדברים המעניינים אותו בלבד.
התאם סגנון דיבור לשל הלקוח.
הבט בעיניו.
אל תעלה מיד את כל הנושאים בעסקה - שמור חלק לשלב מתקדם יותר.
הקפד על הקשבה רבה ללקוח, גם אם לדעתך הבנת הכל. אם לא הבנת משהו - שאל אותו לכוונתו.
אל תביך בשאלות ואם הבכת - עבור מיד לנושא אחר.
דחה את נושא המחיר לאחר שלב הצרכים ושכנוע שימולאו על ידי המוצר. אם אז הוא אומר שהמוצר יקר לו אל תרתע - הוא מעוניין במוצר אבל רוצה לשפר את המחיר.
לבדיקת תגובת הלקוח - שאל "איך זה נראה לך?" או "מה דעתך על זה?".
כשמגיע השלב - נסה לסגור עסקה באמצעות הפנייה עניינית לחתימה.
בסיום הפגישה אל תיראה נלהב ואל תיכנע לבקשה לוויתור אחרון.
לאחר הפגישה - נתח את תוצאותיה ורשום לעצמך המלצות לקידום העסקה (לטלפן אליו מחר, לשלוח לו חומר, להשיג לו נתונים וכו').
איך לשכנע אנשים להירשם לניוזלטר שלך?
התפוצה, זהו אחד הכלים החשובים ביותר שנועדו לעזור לנו לשמור על קשר עם המתעניינים בשירות שלנו. כל מתעניין, הינו לקוח פוטנציאלי, והיכולת להמשיך ולהיות איתו בקשר, מעלה את הסיכוי להפוך אותו ללקוח בפועל.
מתעניין בשמחה יירשם לרשימת התפוצה, אם ידע שהוא יכול להפיק מזה תועלת ואם ידע שבניוזלטר שיקבל, יהיו טיפים, מאמרים או עצות שאקטואליות עבורו. וזה בדיוק מה שצריך להבטיח למתעניינים, כדי שיירשמו לרשימת התפוצה.
אך יש כמה כללים, שחשוב להקפיד עליהם, על מנת שההרשמה תהיה נוחה יותר למתעניין ולא תעלה בו התנגדויות.
א. מומלץ להבטיח שלאחר הרשמה הוא יקבל עצות שכבר עכשיו יוכל לממש ולקבל תוצאות.
ב. לא לכתוב "הירשם לניוזלטר" או "הירשם לניוזלטר לקבל טיפים ומאמרים". זה לא מספיק, צריך לפרט יותר.
הנה כמה דוגמאות עבור מאמנים אישיים מתחומים שונים.
הירשם היום וקבל:
רשימת צעדים שבועים שתוכל לבצע במהלך השבועיים הקרובים.
מבחנים עצמיים ותרגילים לשיפור היכולת לקבל העלאה בשכר.
אפשרות שבועית לשאול את המומחים ולקבל עזרה.
ג. הרבה יותר יעיל להציע קורס שנותן תוצאות תוך זמן מוגבל "קורס חינם במייל להעלאת המשכורת שלך תוך שבועיים", מאשר להציע ניוזלטר כללי בנושא.
ד. השתמשו בכותרות מושכות:
"6 דברים שעליכם לעשות מייד, על מנת להצליח עם הדיאטה שלכם."
"4 טעויות הרסניות שאנשים עושים כאשר מבקשרים העלאה במשכורת"
התוכן כמובן אמור להיות איכותי ולהתאים לכותרת.
התפוצה, זהו אחד הכלים החשובים ביותר שנועדו לעזור לנו לשמור על קשר עם המתעניינים בשירות שלנו. כל מתעניין, הינו לקוח פוטנציאלי, והיכולת להמשיך ולהיות איתו בקשר, מעלה את הסיכוי להפוך אותו ללקוח בפועל.
מתעניין בשמחה יירשם לרשימת התפוצה, אם ידע שהוא יכול להפיק מזה תועלת ואם ידע שבניוזלטר שיקבל, יהיו טיפים, מאמרים או עצות שאקטואליות עבורו. וזה בדיוק מה שצריך להבטיח למתעניינים, כדי שיירשמו לרשימת התפוצה.
אך יש כמה כללים, שחשוב להקפיד עליהם, על מנת שההרשמה תהיה נוחה יותר למתעניין ולא תעלה בו התנגדויות.
א. מומלץ להבטיח שלאחר הרשמה הוא יקבל עצות שכבר עכשיו יוכל לממש ולקבל תוצאות.
ב. לא לכתוב "הירשם לניוזלטר" או "הירשם לניוזלטר לקבל טיפים ומאמרים". זה לא מספיק, צריך לפרט יותר.
הנה כמה דוגמאות עבור מאמנים אישיים מתחומים שונים.
הירשם היום וקבל:
רשימת צעדים שבועים שתוכל לבצע במהלך השבועיים הקרובים.
מבחנים עצמיים ותרגילים לשיפור היכולת לקבל העלאה בשכר.
אפשרות שבועית לשאול את המומחים ולקבל עזרה.
ג. הרבה יותר יעיל להציע קורס שנותן תוצאות תוך זמן מוגבל "קורס חינם במייל להעלאת המשכורת שלך תוך שבועיים", מאשר להציע ניוזלטר כללי בנושא.
ד. השתמשו בכותרות מושכות:
"6 דברים שעליכם לעשות מייד, על מנת להצליח עם הדיאטה שלכם."
"4 טעויות הרסניות שאנשים עושים כאשר מבקשרים העלאה במשכורת"
התוכן כמובן אמור להיות איכותי ולהתאים לכותרת.
איך משפיעה ארץ הייצור על מכירות של מוצר?
אנו מחשיבים ארצות מסוימות ליצרניות טובות יותר ולכן יצרנים יעדיפו להציג את המוצרים שלהם כאלה שיוצרו בגרמניה או בארה"ב ולא כמוצרים סיניים, שנתפסים כזולים. אם הם מיוצרים בכל זאת בסין ידגישו היצרנים שהמוצר פותח ב"ידע אמריקאי" או ב"עיצוב איטלקי" וכדומה.
מחררים הראו שאותה החליפה בדיוק תיחשב איכותית הרבה יותר אם תהיה עליה תווית של ייצור איטלקי, לעומת ייצור ישראלי למשל. גם האייפון שמיוצר בסין נחשב מוצר אמריקני לכל דבר ומוצרי סוני נחשבים עדיין פאר תוצרת יפאן, על אף שחלק גדול בהם כבר לא מיוצר שם מזמן.
אנו מחשיבים ארצות מסוימות ליצרניות טובות יותר ולכן יצרנים יעדיפו להציג את המוצרים שלהם כאלה שיוצרו בגרמניה או בארה"ב ולא כמוצרים סיניים, שנתפסים כזולים. אם הם מיוצרים בכל זאת בסין ידגישו היצרנים שהמוצר פותח ב"ידע אמריקאי" או ב"עיצוב איטלקי" וכדומה.
מחררים הראו שאותה החליפה בדיוק תיחשב איכותית הרבה יותר אם תהיה עליה תווית של ייצור איטלקי, לעומת ייצור ישראלי למשל. גם האייפון שמיוצר בסין נחשב מוצר אמריקני לכל דבר ומוצרי סוני נחשבים עדיין פאר תוצרת יפאן, על אף שחלק גדול בהם כבר לא מיוצר שם מזמן.
איך למכור מהר ובמחיר טוב את הדירה או הבית שלכם?
אם ברצונכם למכור דירה או בית הקפידו על 14 הדברים הבאים:
1. לפרסם מודעה עם תמונה (ואף עם סרטון וידאו, אם ניתן). מחקר שנעשה הראה שפרסום תמונה יכול להאיץ מאד את המכירה (פי 4 יותר צפיות באתרי הלוחות!) ואף לשפר את המחיר שיתקבל בעבורה (תמונה שווה 10 אלפים ש"ח בממוצע, לפי העיתון גלובס).
2. להציגם בשעות שהנכס במיטבו.
3. אם בסמוך נמצא כביש רועש - הציגו את הדירה בשבת
4. אם הדירה באיזור עסקים הומה - הציגו אותה אחר-הצהריים או בערב.
5. דאגו לצביעה כללית של הדירה ותיקוני פגמים בולטים
6. הכי חשוב: בצעו נקיון יסודי של כל הבית ובמיוחד של חדרי האמבטיה והמטבח ושל חדר המדרגות (אם זו דירה בבית משותף).
7. בבית פרטי - טיפול מקיף בגינה ובחצר.
8. נסו "לתקן" בעיות בבית - קררו או חממו חדרים בעייתיים (אם זה יום חם - הדליקו מזגן כמובן ואם יום חורפי קר - חימום מלא אך לא מוגזם).
9. האירו היטב חדרים צפוניים ופיתחו חלונות בחדרים כדי למלאם אור.
10. כבו את הטלוויזיה.
11. ספרו לשכנים ולמכרים על הדירה הנמכרת (שהם יעבירו הלאה).
12. אם הדירה קטנה - הוציאו ריהוט מיותר וחפצים לא נחוצים והיא תיראה מרווחת הרבה יותר.
13. מומלץ ליצור אוירה מתאימה למכירה בעת הצגת הדירה - ברוח הפנג שואי (מוסיקה רכה ברקע, נר ריחני, אפיה של עוגה בתנור, פרחים באגרטל, תלו פעמוני רוח בפינת דרום-מזרח הבית, הכינו תה טבעי ומרגיע למתעניינים בדירה).
14. לגבי ניהול ה"שיווק" - תמחרו את הדירה בצורה ריאלית וצרו אוירה של תחרות בין הקונים - כך תקבלו מחיר טוב יותר מאשר "לתקוע" מחיר שבו רק מעטים יגיעו ולאורך זמן רב, יורידו את מחיר הדירה.
אם ברצונכם למכור דירה או בית הקפידו על 14 הדברים הבאים:
1. לפרסם מודעה עם תמונה (ואף עם סרטון וידאו, אם ניתן). מחקר שנעשה הראה שפרסום תמונה יכול להאיץ מאד את המכירה (פי 4 יותר צפיות באתרי הלוחות!) ואף לשפר את המחיר שיתקבל בעבורה (תמונה שווה 10 אלפים ש"ח בממוצע, לפי העיתון גלובס).
2. להציגם בשעות שהנכס במיטבו.
3. אם בסמוך נמצא כביש רועש - הציגו את הדירה בשבת
4. אם הדירה באיזור עסקים הומה - הציגו אותה אחר-הצהריים או בערב.
5. דאגו לצביעה כללית של הדירה ותיקוני פגמים בולטים
6. הכי חשוב: בצעו נקיון יסודי של כל הבית ובמיוחד של חדרי האמבטיה והמטבח ושל חדר המדרגות (אם זו דירה בבית משותף).
7. בבית פרטי - טיפול מקיף בגינה ובחצר.
8. נסו "לתקן" בעיות בבית - קררו או חממו חדרים בעייתיים (אם זה יום חם - הדליקו מזגן כמובן ואם יום חורפי קר - חימום מלא אך לא מוגזם).
9. האירו היטב חדרים צפוניים ופיתחו חלונות בחדרים כדי למלאם אור.
10. כבו את הטלוויזיה.
11. ספרו לשכנים ולמכרים על הדירה הנמכרת (שהם יעבירו הלאה).
12. אם הדירה קטנה - הוציאו ריהוט מיותר וחפצים לא נחוצים והיא תיראה מרווחת הרבה יותר.
13. מומלץ ליצור אוירה מתאימה למכירה בעת הצגת הדירה - ברוח הפנג שואי (מוסיקה רכה ברקע, נר ריחני, אפיה של עוגה בתנור, פרחים באגרטל, תלו פעמוני רוח בפינת דרום-מזרח הבית, הכינו תה טבעי ומרגיע למתעניינים בדירה).
14. לגבי ניהול ה"שיווק" - תמחרו את הדירה בצורה ריאלית וצרו אוירה של תחרות בין הקונים - כך תקבלו מחיר טוב יותר מאשר "לתקוע" מחיר שבו רק מעטים יגיעו ולאורך זמן רב, יורידו את מחיר הדירה.