שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
מהם חמשת היסודות לתמחור שכל עצמאי/בעל עסק צריך לדעת וליישם?
אלו חמשת היסודות לתמחור עבור בעלי עסקים ועצמאיים:
1. שורת המחיר הסופי ללקוח, נקבעת ומתבססת על מרכיבי עלות ישירה למוצר /שירות המסוים ובנוסף על חלק יחסי ממרכיבי הוצאות של ניהול העסק.
2. לכל מוצר/שירות יש קבוצות קהלים/לקוחות מגוונים - קהל יעד, ולכל קבוצה כזו יוצע המוצר/שירות במחיר אחר, בהתאם לתחשיב ההוצאות והרווח הרצוי.
3. מצב השוק, מתחרים ואפילו סוג מסויים של לקוחות - לא (!) קובעים את המחירים למוצרים והשירותים בעסק שלך.
4. חשיפת מוצר /שירות לשיווק מתבצעת רק לאחר בדיקות צרכים, רמת ביקוש, סיכונים/סיכונים של בעל העסק. אין מקום לספונטניות ותחושות בטן כשמדובר בפיתוח עסקי ותמחור.
5. ככל שהניהול של תזרים ההוצאות וההכנסות, המלאי, הרכש והשיווק מוקפדים יותר כך התמחור (שורת המחיר הסופי) מדוייק ונכון יותר.
מהם 5 היסודות כדי שהעסק שלך יהיה רווחי?
אלו חמשת יסודות התמחור:
1. שורת המחיר הסופי ללקוח, נקבעת ומתבססת על מרכיבי עלות ישירה למוצר /שירות המסוים ובנוסף על חלק יחסי ממרכיבי הוצאות של ניהול העסק.
2. לכל מוצר/שירות יש קבוצות קהלים/לקוחות מגוונים - קהל יעד, ולכל קבוצה כזו יוצע המוצר/שירות במחיר אחר, בהתאם לתחשיב ההוצאות והרווח הרצוי.
3. מצב השוק, מתחרים ואפילו סוג מסויים של לקוחות - לא (!) קובעים את המחירים למוצרים והשירותים בעסק שלך.
4. חשיפת מוצר/שירות לשיווק מתבצעת רק לאחר בדיקות צרכים, רמת ביקוש, סיכונים/סיכונים של בעל העסק. אין מקום לספונטניות ותחושות בטן כשמדובר בפיתוח עסקי ותמחור.
5. ככל שהניהול של תזרים ההוצאות וההכנסות, המלאי, הרכש והשיווק מוקפדים יותר כך התמחור (שורת המחיר הסופי) מדויק ונכון יותר.
איך להקטין את העמלות שאנו משלמים בבנק?
רוב הבנקים מתנהגים על פי שיטת "מצליח". העיתון "גלובס" בדק לעומק את נושא העמלות על ערבות בנקאית והגיע למסקנה שהבנק "זורק מחיר" ומי שלא מתמקח ומתווכח, משלם את הריבית הגבוהה שהוא דורש (עד 7% בבנק דיסקונט - שיאן העמלה הגבוהה בבדיקה זו). מי שמתמקח - משלם הרבה פחות.
"גלובס" גם מציע דרך טובה לי שהבנק לא הוריד לו את העמלה מספיק - לפעמים, מבחינת העמלה, יהיה יותר משתלם לקחת הלוואה מהבנק על סכום הערבות הבנקאית, מאשר לקחת את הערבות בעמלה שהבנק דורש.
ואנו נזכיר טיפ אחר שלנו, שאומר שתמיד יש להתמקח עם הבנק על העמלות, הריביות וכדומה. הבנק "תוקע" מחירים כרצונו ומי שמתמקח, במיוחד אם יש לו חשבון "טוב" בבנק - מקבל והרבה!
איך למכור נכון בחנות?
הנה מספר דרכים לשיפור השירות והמכירה בחנות:
1. לא לשאול "אפשר לעזור לך?" אלא לעקוב אחרי המוצרים המעניינים את הלקוח ולאחר מכן לשאול משהוא בנוסח "היי, קוראים לי יוספה. אני רואה שאתה מתעניין ב.. יש לנו כמה דברים מעניינים בתחום הזה.. תרצה לראות?".
2. לנסות ולשאול את הלקוח לשמו ולדבר אליו בשמו על מנת ליצור קשר אישי ולבנות עמו אמון.
3. כדאי לשאול את הלקוח שאלות רבות במהלך המכירה - זה יוצר אצלו תחושה טובה של עניין בו ובצרכיו ולמוכר זה מאפשר הכוונה טובה של הקנייה.
4. הציעו מוצרים המתאימים לצרכיו של הלקוח, חזקו את עמדתו כלפיהם והציגו את תועלתם לו.
5. גלו התלהבות אך לא בוטה, דיבור תוסס ולא מרדים ונסו לסגור את העסקה ("תרצה גם את זה?" מלמד את הלקוח שעל דבר אחד הוא כבר סגור) בהכוונה נעימה לקופה הסופית.
6. היפרדו באופטימיות ובברכת "יום טוב".
מהו גובה שכר הדירה המקסימלי שכדאי לשלם בפתיחה של בית קפה חדש?
אתם עומדים לפתוח בית קפה ומתלבטים בבחירת המקום? - אחד הפרמטרים החשובים הוא כמה להסכים לשלם בתור שכר דירה לבית קפה כזה. הנה כלל האצבע:
שכר הדירה המירבי לבית קפה בתל אביב צריך להיות לא יותר מ-6% מהמחזור הצפוי שלו. הכלל הוא שהרווחיות תיקבע לא על ידי ההכנסות אלא דווקא מכיוון ההוצאות של בית הקפה. כך למדנו מהמלצות שניתנו בעיתון כלכליסט על ידי הבעלים של קפה אתנחתא בתל אביב, גילי עוזרי.
אנו נוסיף שאם אינכם מומחים ובעלי נסיון בתחום, רצוי שאת התחשיבים להכנסות הצפויות, כמו גם חישובי התכנית העיסקית, תערכו ביחד עם יועץ שמומחה לעיסקי המזון, מי שיש לו נסיון בתחום ההסעדה ובתי קפה.
על מה להקפיד בעיצוב משרד בבית?
בבואכם לארגן ולעצב משרד בבית, כדאי להקפיד על הדברים הבאים:
1. בחירת פינת עבודה נוחה שתתאים לצרכי העבודה שלכם (איחסון רב של ניירת, קיום פגישות וכיוב')
2. בחרו פינה כמה שיותר מוארת. במידה ואין באפשרותכם לשבת בפינה עם אור טבעי, בחרו בתאורה של אור לבן וחזק
3. הקפידו שיש מספיק שקעי חשמל באיזור בו תשבו לעבוד ובמידת הצורך הוסיפו עוד נקודות חשמל
4. השתדלו לארגן פינה פונקציונלית מבחינת אירגון (איחסון, מגירות, טלפונים, שולחן העבודה וכיוב')
5. נצלו את העובדה שהמשרד הוא חלק מהבית ותנו לו אופי חמים או נועז יותר ממשרד רגיל. תוכלו לעשות זאת ע"י הוספת צבעוניות ברהיטים, בתמונות ובפריטים מעניינים נוספים.
איך לנהל נכון ולבצע מכירות בהצלחה?
כדי לתפקד נכון בניהול ומכירה עשה כך:
1. נהל רשימת מטלות יומית וסמן כל משימה שמולאה.
2. מה שלא הספקת היום - העבר למחר.
3. אל תטפל במסמך בהמשכים - אתה עלול לשכוח - ככל האפשר, סגור הכל מיידית.
4. תרגל שיחות מכירה מול הראי.
5. הפעל סמכות כשאתה נבוך או חושש, אך עדיין היה מסוגל להקשיב.
6. תרגל מצבים ובכך תכין את עצמך לתגובות שאינן אימפולסיביות.
7. העדף עבודת צוות על תפקוד לבדך.
8. התמחה, חקור ולמד לעומק ומסביב את המוצרים והשירותים שלך - המומחיות תקנה לך הצלחה.
9. תכנן אלטרנטיבות לכל מצב שלא יבוא.
10. השתמש בסיעור - מוחין כדי להשביח ולחדש.
11. השתדל לבחור במוצרים שונים וייחודיים משל מתחריך - מצא לך נישות שאחרים לא עוסקים בהן.
12. קבל החלטות - אל תדחה.
איך להצליח בהקמת עסק קטן?
הנה מספר דברים שיש לעשות בכדי להצליח בהקמת עסק קטן:
הכנת תכנית עסקית - על מנת שהעסק יהיה מוצלח, חייבים לבנות תכנית עסקית מסודרת לרווח והפסד, לתזרים המזומנים שלכם ולדעת כמה צריך למכור כדי להיות ברווח. בנוסף, חייבים לקבוע יעד – מתי מתחילים להחזיר את ההלוואות שלקחנו לצורך הקמת העסק.
ייצור רווח בעסק - הרווח, בסופו של דבר, זוהי המטרה לשמה רובינו מקימים את העסקים שלנו. חייבים כל הזמן לנתח את הוצאות העסק ולקבוע כמה מוצרים ואילו מוצרים יש למכור כדי לייצר רווח. אין פרות קדושות! אם צריך לעשות שינויים – עושים שינויים כדי לא להפסיד כסף.
תתחילו עם כמה שיותר הון עצמי - עסקים רבים בתחילת דרכם, במיוחד הסטארט-אפים, מגייסים הלוואות ממקורות שונים במטרה להחזיר אותם מהרווחים של העסק. בפועל, החזר ההלוואות הופך להיות לנטל על כתפיהם, מכיוון שלוקח זמן עד שהעסק קם על הרגליים ומתחיל לייצר רווחים. ככול שחוסכים יותר הון עצמי לפני הקמת העסק, כך גדלים הסיכויים לכך שהלוואות לא ישקיעו את העסק בתחילת דרכו.
תתחילו בקטן - כל עצמאי חולם שהעסק שלו יגדל ויתפתח. אבל, צריך להתאזר בסבלנות. הקמת העסק מתחילה מצעדים קטנים, שמאפשרים ללמוד מטעויות ולהפיק לקחים מבלי לשקוע בחובות.
חוזים כתובים - אומנם, זה הכי כיף לסגור עסקה בלחיצת יד, אבל אין תחליף לחוזה כתוב שמגדיר במדויק את תנאי ההתקשרות, וחוסך כאב ראש כשיש סוגיות לגבי התנאים. חוזה בעל פה הרבה יותר קשה לאכיפה.
להקדים תרופה למכה - לא לחכות שדברים יקרו מעצמם, לקחת יוזמה, לפעול. יש הרבה עצמאים שמקימים עסק ומתייאשים בהתחלה כי אין מספיק לקוחות. הלקוחות לא יבואו מעצמם – צריך לבדוק כל הזמן מה עושים המתחרים, האם המחירים שלנו אטרקטיביים, האם המוצר נדרש בשוק, האם צורת השיווק נכונה ומתאימה ללקוחות הפוטנציאליים שלנו.
לגייס את האנשים הנכונים לעבודה - לפני שמגייסים עובדים, חייבים לאפיין את מי מחפשים, מהו סוג ההכשרה הנדרשת ואילו כישורים נדרשים לצורך מילוי התפקיד. בעת הגיוס, חשוב לוודא כי הציפיות שלנו ושל העובד מתנאי ההעסקה תואמות.
לשלם חשבונות ומסים בזמן - הרי בכל מקרה נצטרך לשאת בתשלומים האלה אז למה לצבור ריביות וקנסות, וגם להוציא לעסק שם רע? אחד הדברים הכי גרועים לעסק זה מוניטין של עסק שלא עומד בהתחייבויותיו.
- הקמת עסק עצמאי זוהי חוויה מאתגרת אבל מרגשת ומאוד מיוחדת. תשתדלו לחשוב חיוב וליהנות גם מהקשיים, כי הם סוללים את הדרך להצלחה.
מה עושים במקרה של בום תקשורתי שלילי לחברה מסחרית? איך לנהל את המשבר העסקי הזה?
במקרה של משבר עסקי שיש לנהל, חשוב להגיב במהירות וביעילות. הקפידו על הפעולות הבאות:
1. אם אתם יודע שהולכים לפרסם עליכם משהו כזה, הכינו מראש ומסרו לתקשורת תגובה חריפה ומדויקת, שתסביר את עמדתכם. התוצאה תהיה שתשדרו מקצועיות וטיפול נאות במצב וכך תמזערו את הנזקים העתידים לבוא.
2. קחו אחריות ויוזמה ובצורה מסודרת ובלי "חוכמות" תנו את מירב המידע ללקוחותיכם.
3. אם מומחים קבעו דברים נגד המוצרים או השירותים שלכם, קחו מומחים מקבילים, ברמה דומה של מקצוענות, שיציגו את הטענות שלכם ויסתרו את שלהם. הטילו ספק בתוצאות שלא מסתדרות עם מחקרים ותוצאות בדיקות שבידיכם.
4. הציפו את תגובותיכם בכל כלי תקשורת אפשרי, כמו גם באתר האינטרנט שלכם, ברשתות החברתיות וכדומה.
5. בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות, עלול להיווצר סחף של תגובות וטוקבקים קשים כנגדכם. כדאי למנות אנשים שידבררו אתכם שם במקצועיות. במקרה הקשה, יש לחסום את דף הפייסבוק שלכם לתגובות מתלהמות, אך במקרה שהוא בשליטה, כדאי לפתח דיאלוג עם הטוענים כנגדכם ולהציג את הממצאים והמידע שבידיכם.

אלו חמשת היסודות לתמחור עבור בעלי עסקים ועצמאיים:
1. שורת המחיר הסופי ללקוח, נקבעת ומתבססת על מרכיבי עלות ישירה למוצר /שירות המסוים ובנוסף על חלק יחסי ממרכיבי הוצאות של ניהול העסק.
2. לכל מוצר/שירות יש קבוצות קהלים/לקוחות מגוונים - קהל יעד, ולכל קבוצה כזו יוצע המוצר/שירות במחיר אחר, בהתאם לתחשיב ההוצאות והרווח הרצוי.
3. מצב השוק, מתחרים ואפילו סוג מסויים של לקוחות - לא (!) קובעים את המחירים למוצרים והשירותים בעסק שלך.
4. חשיפת מוצר /שירות לשיווק מתבצעת רק לאחר בדיקות צרכים, רמת ביקוש, סיכונים/סיכונים של בעל העסק. אין מקום לספונטניות ותחושות בטן כשמדובר בפיתוח עסקי ותמחור.
5. ככל שהניהול של תזרים ההוצאות וההכנסות, המלאי, הרכש והשיווק מוקפדים יותר כך התמחור (שורת המחיר הסופי) מדוייק ונכון יותר.

אלו חמשת יסודות התמחור:
1. שורת המחיר הסופי ללקוח, נקבעת ומתבססת על מרכיבי עלות ישירה למוצר /שירות המסוים ובנוסף על חלק יחסי ממרכיבי הוצאות של ניהול העסק.
2. לכל מוצר/שירות יש קבוצות קהלים/לקוחות מגוונים - קהל יעד, ולכל קבוצה כזו יוצע המוצר/שירות במחיר אחר, בהתאם לתחשיב ההוצאות והרווח הרצוי.
3. מצב השוק, מתחרים ואפילו סוג מסויים של לקוחות - לא (!) קובעים את המחירים למוצרים והשירותים בעסק שלך.
4. חשיפת מוצר/שירות לשיווק מתבצעת רק לאחר בדיקות צרכים, רמת ביקוש, סיכונים/סיכונים של בעל העסק. אין מקום לספונטניות ותחושות בטן כשמדובר בפיתוח עסקי ותמחור.
5. ככל שהניהול של תזרים ההוצאות וההכנסות, המלאי, הרכש והשיווק מוקפדים יותר כך התמחור (שורת המחיר הסופי) מדויק ונכון יותר.

רוב הבנקים מתנהגים על פי שיטת "מצליח". העיתון "גלובס" בדק לעומק את נושא העמלות על ערבות בנקאית והגיע למסקנה שהבנק "זורק מחיר" ומי שלא מתמקח ומתווכח, משלם את הריבית הגבוהה שהוא דורש (עד 7% בבנק דיסקונט - שיאן העמלה הגבוהה בבדיקה זו). מי שמתמקח - משלם הרבה פחות.
"גלובס" גם מציע דרך טובה לי שהבנק לא הוריד לו את העמלה מספיק - לפעמים, מבחינת העמלה, יהיה יותר משתלם לקחת הלוואה מהבנק על סכום הערבות הבנקאית, מאשר לקחת את הערבות בעמלה שהבנק דורש.
ואנו נזכיר טיפ אחר שלנו, שאומר שתמיד יש להתמקח עם הבנק על העמלות, הריביות וכדומה. הבנק "תוקע" מחירים כרצונו ומי שמתמקח, במיוחד אם יש לו חשבון "טוב" בבנק - מקבל והרבה!

הנה מספר דרכים לשיפור השירות והמכירה בחנות:
1. לא לשאול "אפשר לעזור לך?" אלא לעקוב אחרי המוצרים המעניינים את הלקוח ולאחר מכן לשאול משהוא בנוסח "היי, קוראים לי יוספה. אני רואה שאתה מתעניין ב.. יש לנו כמה דברים מעניינים בתחום הזה.. תרצה לראות?".
2. לנסות ולשאול את הלקוח לשמו ולדבר אליו בשמו על מנת ליצור קשר אישי ולבנות עמו אמון.
3. כדאי לשאול את הלקוח שאלות רבות במהלך המכירה - זה יוצר אצלו תחושה טובה של עניין בו ובצרכיו ולמוכר זה מאפשר הכוונה טובה של הקנייה.
4. הציעו מוצרים המתאימים לצרכיו של הלקוח, חזקו את עמדתו כלפיהם והציגו את תועלתם לו.
5. גלו התלהבות אך לא בוטה, דיבור תוסס ולא מרדים ונסו לסגור את העסקה ("תרצה גם את זה?" מלמד את הלקוח שעל דבר אחד הוא כבר סגור) בהכוונה נעימה לקופה הסופית.
6. היפרדו באופטימיות ובברכת "יום טוב".
עסקים קטנים

אתם עומדים לפתוח בית קפה ומתלבטים בבחירת המקום? - אחד הפרמטרים החשובים הוא כמה להסכים לשלם בתור שכר דירה לבית קפה כזה. הנה כלל האצבע:
שכר הדירה המירבי לבית קפה בתל אביב צריך להיות לא יותר מ-6% מהמחזור הצפוי שלו. הכלל הוא שהרווחיות תיקבע לא על ידי ההכנסות אלא דווקא מכיוון ההוצאות של בית הקפה. כך למדנו מהמלצות שניתנו בעיתון כלכליסט על ידי הבעלים של קפה אתנחתא בתל אביב, גילי עוזרי.
אנו נוסיף שאם אינכם מומחים ובעלי נסיון בתחום, רצוי שאת התחשיבים להכנסות הצפויות, כמו גם חישובי התכנית העיסקית, תערכו ביחד עם יועץ שמומחה לעיסקי המזון, מי שיש לו נסיון בתחום ההסעדה ובתי קפה.

בבואכם לארגן ולעצב משרד בבית, כדאי להקפיד על הדברים הבאים:
1. בחירת פינת עבודה נוחה שתתאים לצרכי העבודה שלכם (איחסון רב של ניירת, קיום פגישות וכיוב')
2. בחרו פינה כמה שיותר מוארת. במידה ואין באפשרותכם לשבת בפינה עם אור טבעי, בחרו בתאורה של אור לבן וחזק
3. הקפידו שיש מספיק שקעי חשמל באיזור בו תשבו לעבוד ובמידת הצורך הוסיפו עוד נקודות חשמל
4. השתדלו לארגן פינה פונקציונלית מבחינת אירגון (איחסון, מגירות, טלפונים, שולחן העבודה וכיוב')
5. נצלו את העובדה שהמשרד הוא חלק מהבית ותנו לו אופי חמים או נועז יותר ממשרד רגיל. תוכלו לעשות זאת ע"י הוספת צבעוניות ברהיטים, בתמונות ובפריטים מעניינים נוספים.

כדי לתפקד נכון בניהול ומכירה עשה כך:
1. נהל רשימת מטלות יומית וסמן כל משימה שמולאה.
2. מה שלא הספקת היום - העבר למחר.
3. אל תטפל במסמך בהמשכים - אתה עלול לשכוח - ככל האפשר, סגור הכל מיידית.
4. תרגל שיחות מכירה מול הראי.
5. הפעל סמכות כשאתה נבוך או חושש, אך עדיין היה מסוגל להקשיב.
6. תרגל מצבים ובכך תכין את עצמך לתגובות שאינן אימפולסיביות.
7. העדף עבודת צוות על תפקוד לבדך.
8. התמחה, חקור ולמד לעומק ומסביב את המוצרים והשירותים שלך - המומחיות תקנה לך הצלחה.
9. תכנן אלטרנטיבות לכל מצב שלא יבוא.
10. השתמש בסיעור - מוחין כדי להשביח ולחדש.
11. השתדל לבחור במוצרים שונים וייחודיים משל מתחריך - מצא לך נישות שאחרים לא עוסקים בהן.
12. קבל החלטות - אל תדחה.

הנה מספר דברים שיש לעשות בכדי להצליח בהקמת עסק קטן:
הכנת תכנית עסקית - על מנת שהעסק יהיה מוצלח, חייבים לבנות תכנית עסקית מסודרת לרווח והפסד, לתזרים המזומנים שלכם ולדעת כמה צריך למכור כדי להיות ברווח. בנוסף, חייבים לקבוע יעד – מתי מתחילים להחזיר את ההלוואות שלקחנו לצורך הקמת העסק.
ייצור רווח בעסק - הרווח, בסופו של דבר, זוהי המטרה לשמה רובינו מקימים את העסקים שלנו. חייבים כל הזמן לנתח את הוצאות העסק ולקבוע כמה מוצרים ואילו מוצרים יש למכור כדי לייצר רווח. אין פרות קדושות! אם צריך לעשות שינויים – עושים שינויים כדי לא להפסיד כסף.
תתחילו עם כמה שיותר הון עצמי - עסקים רבים בתחילת דרכם, במיוחד הסטארט-אפים, מגייסים הלוואות ממקורות שונים במטרה להחזיר אותם מהרווחים של העסק. בפועל, החזר ההלוואות הופך להיות לנטל על כתפיהם, מכיוון שלוקח זמן עד שהעסק קם על הרגליים ומתחיל לייצר רווחים. ככול שחוסכים יותר הון עצמי לפני הקמת העסק, כך גדלים הסיכויים לכך שהלוואות לא ישקיעו את העסק בתחילת דרכו.
תתחילו בקטן - כל עצמאי חולם שהעסק שלו יגדל ויתפתח. אבל, צריך להתאזר בסבלנות. הקמת העסק מתחילה מצעדים קטנים, שמאפשרים ללמוד מטעויות ולהפיק לקחים מבלי לשקוע בחובות.
חוזים כתובים - אומנם, זה הכי כיף לסגור עסקה בלחיצת יד, אבל אין תחליף לחוזה כתוב שמגדיר במדויק את תנאי ההתקשרות, וחוסך כאב ראש כשיש סוגיות לגבי התנאים. חוזה בעל פה הרבה יותר קשה לאכיפה.
להקדים תרופה למכה - לא לחכות שדברים יקרו מעצמם, לקחת יוזמה, לפעול. יש הרבה עצמאים שמקימים עסק ומתייאשים בהתחלה כי אין מספיק לקוחות. הלקוחות לא יבואו מעצמם – צריך לבדוק כל הזמן מה עושים המתחרים, האם המחירים שלנו אטרקטיביים, האם המוצר נדרש בשוק, האם צורת השיווק נכונה ומתאימה ללקוחות הפוטנציאליים שלנו.
לגייס את האנשים הנכונים לעבודה - לפני שמגייסים עובדים, חייבים לאפיין את מי מחפשים, מהו סוג ההכשרה הנדרשת ואילו כישורים נדרשים לצורך מילוי התפקיד. בעת הגיוס, חשוב לוודא כי הציפיות שלנו ושל העובד מתנאי ההעסקה תואמות.
לשלם חשבונות ומסים בזמן - הרי בכל מקרה נצטרך לשאת בתשלומים האלה אז למה לצבור ריביות וקנסות, וגם להוציא לעסק שם רע? אחד הדברים הכי גרועים לעסק זה מוניטין של עסק שלא עומד בהתחייבויותיו.
- הקמת עסק עצמאי זוהי חוויה מאתגרת אבל מרגשת ומאוד מיוחדת. תשתדלו לחשוב חיוב וליהנות גם מהקשיים, כי הם סוללים את הדרך להצלחה.

במקרה של משבר עסקי שיש לנהל, חשוב להגיב במהירות וביעילות. הקפידו על הפעולות הבאות:
1. אם אתם יודע שהולכים לפרסם עליכם משהו כזה, הכינו מראש ומסרו לתקשורת תגובה חריפה ומדויקת, שתסביר את עמדתכם. התוצאה תהיה שתשדרו מקצועיות וטיפול נאות במצב וכך תמזערו את הנזקים העתידים לבוא.
2. קחו אחריות ויוזמה ובצורה מסודרת ובלי "חוכמות" תנו את מירב המידע ללקוחותיכם.
3. אם מומחים קבעו דברים נגד המוצרים או השירותים שלכם, קחו מומחים מקבילים, ברמה דומה של מקצוענות, שיציגו את הטענות שלכם ויסתרו את שלהם. הטילו ספק בתוצאות שלא מסתדרות עם מחקרים ותוצאות בדיקות שבידיכם.
4. הציפו את תגובותיכם בכל כלי תקשורת אפשרי, כמו גם באתר האינטרנט שלכם, ברשתות החברתיות וכדומה.
5. בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות, עלול להיווצר סחף של תגובות וטוקבקים קשים כנגדכם. כדאי למנות אנשים שידבררו אתכם שם במקצועיות. במקרה הקשה, יש לחסום את דף הפייסבוק שלכם לתגובות מתלהמות, אך במקרה שהוא בשליטה, כדאי לפתח דיאלוג עם הטוענים כנגדכם ולהציג את הממצאים והמידע שבידיכם.
על מה להקפיד כשמצלמים סרטון פרסומי להפצה באינטרנט?
כשאתם עומדים לצלם סרט שיפרסם מוצר, שירות או רעיון באינטרנט הקפידו על הדברים הללו:
1. לבשו חולצות חלקות, רצוי בצבעי שחור או אדום. אין בשום אופן ללבוש חולצות פסים!
2. צלמו את המציג מפלג הגוף העליון ומעלה.
3. אל תשאירו מרווח גדול בין ראשו של המציג לבין קצה התמונה (הפריים).
4. שהמציג יתחיל בכמה מילים לא פורמליות, שיוציאו את הצופה מה"ראש" של צפייה בפרסומת לאוירה קלילה של סרטון גרילה (כלומר שיווק דל תקציב שנתפס כמקורי, צעיר ואמין).
5. הקפידו שהמציג לא יקריא את דבריו. הכי טוב הוא שילמד בעל פה את הטקסט אבל שלא יהיה טקסט שנשמע כמו טקסט כתוב. אפשרות טובה נוספת: כתבו בנקודות את הנושאים ושהוא ידבר אותן בלשונו - באילתור.
כשאתם עומדים לצלם סרט שיפרסם מוצר, שירות או רעיון באינטרנט הקפידו על הדברים הללו:
1. לבשו חולצות חלקות, רצוי בצבעי שחור או אדום. אין בשום אופן ללבוש חולצות פסים!
2. צלמו את המציג מפלג הגוף העליון ומעלה.
3. אל תשאירו מרווח גדול בין ראשו של המציג לבין קצה התמונה (הפריים).
4. שהמציג יתחיל בכמה מילים לא פורמליות, שיוציאו את הצופה מה"ראש" של צפייה בפרסומת לאוירה קלילה של סרטון גרילה (כלומר שיווק דל תקציב שנתפס כמקורי, צעיר ואמין).
5. הקפידו שהמציג לא יקריא את דבריו. הכי טוב הוא שילמד בעל פה את הטקסט אבל שלא יהיה טקסט שנשמע כמו טקסט כתוב. אפשרות טובה נוספת: כתבו בנקודות את הנושאים ושהוא ידבר אותן בלשונו - באילתור.
האם כדאי לשווק בטלפון ואיך?
כיום מאד לא מומלץ להתבסס על שיווק טלפוני - בדיוק כמו דואר זבל, הציבור למד לתעב משווקים בטלפון ומומלץ לחפש דרכים טובות יותר. פולו-אפ בטלפון לעיסקה הוא טוב מאד. בכל מקרה - דאג לוודא מראש שהזמן מתאים ללקוח ושאינך תקוע לו באמצע משהו. הקפד לבצעו ובכך להמשיך טיפול בנושא. נסה לחייך בשיחה כזו - החיוך כן עובר בטלפון. דיבור בעמידה ואפילו בתנועה הופך אותך נלהב והחלטי יותר - זה בדוק. עמוד מול מראה בעת השיחה. תכנן כל שיחה והגדר את המטרות שלה - עוד לפני הרמת הטלפון. אל תציף באינפורמציה ובמלל - זה יוצר התנגדות.
כיום מאד לא מומלץ להתבסס על שיווק טלפוני - בדיוק כמו דואר זבל, הציבור למד לתעב משווקים בטלפון ומומלץ לחפש דרכים טובות יותר. פולו-אפ בטלפון לעיסקה הוא טוב מאד. בכל מקרה - דאג לוודא מראש שהזמן מתאים ללקוח ושאינך תקוע לו באמצע משהו. הקפד לבצעו ובכך להמשיך טיפול בנושא. נסה לחייך בשיחה כזו - החיוך כן עובר בטלפון. דיבור בעמידה ואפילו בתנועה הופך אותך נלהב והחלטי יותר - זה בדוק. עמוד מול מראה בעת השיחה. תכנן כל שיחה והגדר את המטרות שלה - עוד לפני הרמת הטלפון. אל תציף באינפורמציה ובמלל - זה יוצר התנגדות.
איך לבנות אתר אינטרנט עסקי מצליח?
כך בונים אתר אינטרנט עסקי מצליח:
1. אתר עסקי טוב חייב קודם כל לעלות מהר. קנו לכם שם דומיין שקל לזכור ולזהות אתכם (זה לא עולה הרבה ונותן הרבה).
2. באתר עצמו חשובים מאד המיקוד והבהירות, קלות הקריאה וללא עומס של מלל.
3. חשוב ליצור קהילות עניין, נסו ליזום שיווק הדדי בקהילות ואתרים בתחום.
4. השקיעו בעיצוב נאה אך לא כבד ואיטי.
5. שלבו הומור, סקרים, אמצעי שיווק מקבילים.
6. ציינו את כתובת האתר בכל ברושור, פרסום בעיתונות וכמובן - בנייר המכתבים, שקיות או אריזות, כרטיסי הביקור של העובדים וכדומה).
7. אין להזניח את העדכון המתמיד של האתר - מה שמעיד על חשיבותו בעיני הגולשים.
8. הציעו הטבות למי שרוכש או פונה אליכם בעקבות ביקור באתר.
9. שלבו אנימציה זהירה - שמלהיבה את הלקוח, אבל לא להגזים.
10. פרסמו את כתובת העסק ואמצעי התקשורת הרגילים איתו (טלפון, פקס).
11. אפשרו ליצור עמכם קשר מהאתר ("יצירת קשר").
כך בונים אתר אינטרנט עסקי מצליח:
1. אתר עסקי טוב חייב קודם כל לעלות מהר. קנו לכם שם דומיין שקל לזכור ולזהות אתכם (זה לא עולה הרבה ונותן הרבה).
2. באתר עצמו חשובים מאד המיקוד והבהירות, קלות הקריאה וללא עומס של מלל.
3. חשוב ליצור קהילות עניין, נסו ליזום שיווק הדדי בקהילות ואתרים בתחום.
4. השקיעו בעיצוב נאה אך לא כבד ואיטי.
5. שלבו הומור, סקרים, אמצעי שיווק מקבילים.
6. ציינו את כתובת האתר בכל ברושור, פרסום בעיתונות וכמובן - בנייר המכתבים, שקיות או אריזות, כרטיסי הביקור של העובדים וכדומה).
7. אין להזניח את העדכון המתמיד של האתר - מה שמעיד על חשיבותו בעיני הגולשים.
8. הציעו הטבות למי שרוכש או פונה אליכם בעקבות ביקור באתר.
9. שלבו אנימציה זהירה - שמלהיבה את הלקוח, אבל לא להגזים.
10. פרסמו את כתובת העסק ואמצעי התקשורת הרגילים איתו (טלפון, פקס).
11. אפשרו ליצור עמכם קשר מהאתר ("יצירת קשר").
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?
במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:
1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).
2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).
3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).
4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:
1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).
2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).
3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).
4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
על מה להקפיד בהקמת עסק עצמאי?
בהקמת עסק עצמאי חדש מומלץ להקפיד על 7 הדברים הבאים:
1. רכישת ניסיון בתחום של העסק כשכירים טרם הקמתו.
2. רכישת ידע מקצועי וידע ניהולי בתחום המבוקש.
3. מציאת שותף בעל יתרונות ונקודות חוזקה המשלימים את שלכם.
4. התייעצות עם בעלי מקצוע בתחום ופתיחות לביקורת ותפיסות עסקיות שונות משלכם.
- הכרת כל תחומי פעילות העסק על פרטיו השונים (כספים, ניהול, שיווק, מכירות, שכר עובדים ועוד)
5. היצמדו לרואה החשבון שלכם לפני קבלת החלטות ולא אחריהן, תחסכו כך הרבה כסף על טעויות הנובעות מחוסר ידע והבנה.
6. השתדלו שהקמת המיזם החדש יהיה מקובל על בני המשפחה ובני הזוג שלכם, דבר שיקל על קבלת תמיכה ברגעים קשים - ויהיו כאלה.
7. הקפידו להיות עם יד על הדופק בכל מה שקשור למעילות וגניבות, ספרו את המלאי מול תעודות משלוח באופן רגוע וערני.
בהקמת עסק עצמאי חדש מומלץ להקפיד על 7 הדברים הבאים:
1. רכישת ניסיון בתחום של העסק כשכירים טרם הקמתו.
2. רכישת ידע מקצועי וידע ניהולי בתחום המבוקש.
3. מציאת שותף בעל יתרונות ונקודות חוזקה המשלימים את שלכם.
4. התייעצות עם בעלי מקצוע בתחום ופתיחות לביקורת ותפיסות עסקיות שונות משלכם.
- הכרת כל תחומי פעילות העסק על פרטיו השונים (כספים, ניהול, שיווק, מכירות, שכר עובדים ועוד)
5. היצמדו לרואה החשבון שלכם לפני קבלת החלטות ולא אחריהן, תחסכו כך הרבה כסף על טעויות הנובעות מחוסר ידע והבנה.
6. השתדלו שהקמת המיזם החדש יהיה מקובל על בני המשפחה ובני הזוג שלכם, דבר שיקל על קבלת תמיכה ברגעים קשים - ויהיו כאלה.
7. הקפידו להיות עם יד על הדופק בכל מה שקשור למעילות וגניבות, ספרו את המלאי מול תעודות משלוח באופן רגוע וערני.
איך להגדיל את מחזור המכירות בעסק?
הנה מספר עצות להגדלת מחזור המכירות בעסק שלכם:
1. מידע על הלקוחות - אספו כמה שיותר מידע על הלקוחות שלכם (בהסכמתם בלבד). מידע לגבי כתובת, מייל, מספר טלפון ולעתים אף ימי הולדת ונישואין יסייעו לכם במערך השיווק ובהקמת מועדון לקוחות חוזרים.
2. מבצעים - אתרו את הזמנים החלשים במכירות (מבחינת שעות או תקופות בשנה) והציעו אז מבצעים אטרקטיביים המותאמים גם ספיציפית לאוכוסיות ייעודיות (קשישים, אמהות, רווקים וכו).
3. הטבות ללקוחות חוזרים - הציעו הטבות ללקוחות חוזרים. הדבר יגרוםלהם להיות נאמנים לכם יותר ולרצות לחזור שוב.
4. שווק מפה לאוזן - תגמלו לקוחות המביאים אליכם לקוחות נוספים. התגמול יכול להתבטא בצורת מוצר או קבלת שירות (לדוגמה קוסמטיקאית יכול לתגמל לקוחה שהביאה אליה לקוחה נוספת במוצר חינם או הנחה בטיפול).
5. בניית תוכנית שווק - בעסקים קטנים, כמו בגדולים חשוב לתכנן ולבנות תכנית שווקית המתבססת על ניתוח פעילות העסק בעבר והיעדים שהוא רוצה בהם להמשך.
6. למחזר הצלחות - אם פעילות שיווקית מסויימת הייתה מוצלחת במיוחד, כדאי לחזור עליה במועד הנכון כדי לשחזר את ההצלחה.
7. תחרות - דעו מי המתחרים שלכם, נסו ללמוד מה מוביל אותם להצלחה.
8. היו ממוקדים וברורים - מסרים רבים מבלבלים את הלקוח. היו קצרים וברורים במסר השיווקי שלכם.
9. בדיקה ומעקב - בדקו ונתחו את הפעילות השיווקית שלכם תוך כדי הפעילות ובסיומה. סמנו לעצמכם הצלחות וכישלנות והסיקו מסקנות להמשך.
10. שיתופי פעולה - שיתופי פעולה עם בתי עסק קרובים לכם יכולים להזניק את השירות או המוצר אותו אתם רוצים למכור. נסו זאת.
הנה מספר עצות להגדלת מחזור המכירות בעסק שלכם:
1. מידע על הלקוחות - אספו כמה שיותר מידע על הלקוחות שלכם (בהסכמתם בלבד). מידע לגבי כתובת, מייל, מספר טלפון ולעתים אף ימי הולדת ונישואין יסייעו לכם במערך השיווק ובהקמת מועדון לקוחות חוזרים.
2. מבצעים - אתרו את הזמנים החלשים במכירות (מבחינת שעות או תקופות בשנה) והציעו אז מבצעים אטרקטיביים המותאמים גם ספיציפית לאוכוסיות ייעודיות (קשישים, אמהות, רווקים וכו).
3. הטבות ללקוחות חוזרים - הציעו הטבות ללקוחות חוזרים. הדבר יגרוםלהם להיות נאמנים לכם יותר ולרצות לחזור שוב.
4. שווק מפה לאוזן - תגמלו לקוחות המביאים אליכם לקוחות נוספים. התגמול יכול להתבטא בצורת מוצר או קבלת שירות (לדוגמה קוסמטיקאית יכול לתגמל לקוחה שהביאה אליה לקוחה נוספת במוצר חינם או הנחה בטיפול).
5. בניית תוכנית שווק - בעסקים קטנים, כמו בגדולים חשוב לתכנן ולבנות תכנית שווקית המתבססת על ניתוח פעילות העסק בעבר והיעדים שהוא רוצה בהם להמשך.
6. למחזר הצלחות - אם פעילות שיווקית מסויימת הייתה מוצלחת במיוחד, כדאי לחזור עליה במועד הנכון כדי לשחזר את ההצלחה.
7. תחרות - דעו מי המתחרים שלכם, נסו ללמוד מה מוביל אותם להצלחה.
8. היו ממוקדים וברורים - מסרים רבים מבלבלים את הלקוח. היו קצרים וברורים במסר השיווקי שלכם.
9. בדיקה ומעקב - בדקו ונתחו את הפעילות השיווקית שלכם תוך כדי הפעילות ובסיומה. סמנו לעצמכם הצלחות וכישלנות והסיקו מסקנות להמשך.
10. שיתופי פעולה - שיתופי פעולה עם בתי עסק קרובים לכם יכולים להזניק את השירות או המוצר אותו אתם רוצים למכור. נסו זאת.
מה בודקים לפני פתיחת עסק?
מה לבדוק לפני שפותחים עסק?
מה השיקולים לפתיחת עסק?
לפני פתיחה של עסק חשוב לעשות את הפעולות הבאות:
1. לבדוק את פוטנציאל הרווח של העסק - כמה הוא יוכל להרוויח?
2. לבדוק את שווי העסק
3. לעשות תכנון מס מסודר
4. לבצע תמחור שמבוסס על עלויות התפעול השוטף של העסק
5. לקבוע את התקציב וכיצד עומדים בו, פרסום, השקעות ותזרים המזומנים של הוצאות והכנסות
6. לבנות תחזית של תזרים מזומנים ולשאוף לדבוק בה בביצוע, בלי ויתורים. אין מספיק בתזרים? עובדים קשה כדי להשיג.
7. ליישם תהליך קבוע של בקרה שמאפשר לנו לוודא ביצוע בפועל למול התכנון המקורי.
מה השיקולים לפתיחת עסק?
לפני פתיחה של עסק חשוב לעשות את הפעולות הבאות:
1. לבדוק את פוטנציאל הרווח של העסק - כמה הוא יוכל להרוויח?
2. לבדוק את שווי העסק
3. לעשות תכנון מס מסודר
4. לבצע תמחור שמבוסס על עלויות התפעול השוטף של העסק
5. לקבוע את התקציב וכיצד עומדים בו, פרסום, השקעות ותזרים המזומנים של הוצאות והכנסות
6. לבנות תחזית של תזרים מזומנים ולשאוף לדבוק בה בביצוע, בלי ויתורים. אין מספיק בתזרים? עובדים קשה כדי להשיג.
7. ליישם תהליך קבוע של בקרה שמאפשר לנו לוודא ביצוע בפועל למול התכנון המקורי.
על מה להקפיד בקנייה או בפתיחת עסק חדש?
ישנן שאלות רבות לפני הקמת עסק חדש: "איזה סוג עסק כדאי לקנות? איזה סוג עסק מכל העסקים שאתה מכיר הנם הריווחים והכדאיים ביותר?"
התשובה היא חד משמעית: כל עסק אשר מנוהל בצורה מקצועית, נכונה וטובה, יביא רווח לבעלים.
לפיכך ישנם שלושה כללי ברזל ליזם שמתעתד לקנות או לפתוח עסק חדש:
1. למד ניהול - רכוש כישורי ניהול, וידע לפתיחת העסק. זאת על מנת שתוכל להתמודד בקשיים שיצוצו בחיי היום יום של העסק.
2. קבל ייעוץ - עולם העסקים הינו עולם קשה ואכזרי. בעל עסק חסר כישורים מתאימים לא ישרוד בו ללא ייעוץ עסקי, שיווקי ומסחרי. לדוגמא, הנהלת חשבונות מקוונת שכוללת גם יעוץ מס, תחסוך כסף רב מעלות השימוש בה.
3. חשוב עסקים - למד להקשיב לביקורת והסתכל על המציאות העסקית מבעד לפריזמה כלכלית טהורה.
ישנן שאלות רבות לפני הקמת עסק חדש: "איזה סוג עסק כדאי לקנות? איזה סוג עסק מכל העסקים שאתה מכיר הנם הריווחים והכדאיים ביותר?"
התשובה היא חד משמעית: כל עסק אשר מנוהל בצורה מקצועית, נכונה וטובה, יביא רווח לבעלים.
לפיכך ישנם שלושה כללי ברזל ליזם שמתעתד לקנות או לפתוח עסק חדש:
1. למד ניהול - רכוש כישורי ניהול, וידע לפתיחת העסק. זאת על מנת שתוכל להתמודד בקשיים שיצוצו בחיי היום יום של העסק.
2. קבל ייעוץ - עולם העסקים הינו עולם קשה ואכזרי. בעל עסק חסר כישורים מתאימים לא ישרוד בו ללא ייעוץ עסקי, שיווקי ומסחרי. לדוגמא, הנהלת חשבונות מקוונת שכוללת גם יעוץ מס, תחסוך כסף רב מעלות השימוש בה.
3. חשוב עסקים - למד להקשיב לביקורת והסתכל על המציאות העסקית מבעד לפריזמה כלכלית טהורה.
מהו ניהול מיטבי של קשרי לקוחות?
ניהול קשרי לקוחות הוא משימה חשובה בעסקים. הנה 5 דברים ושלבים שעליהם כדאי להקפיד:
1. הגדרת מטרותיכם השיווקיות והעסקיות - ניהול קשרי הלקוחות יושפע ממטרות שונות שתגדירו.
2. גבשו מדיניות קבועה, עקבית ואחידה לניהול קשרי הלקוחות.
3. בדקו ורכשו פתרון תוכנה לניהול קשרי לקוחות (תוכנת CRM או שירות מקוון).
4. בנו את התהליך בצורה מושכלת ולא חפוזה. תכנון נכון יאפשר לכם פחות טעויות ולא תצטרכו לחזור עליו שוב בהקדם, בשל חוסר יעילות ופגמים בתכנון המקורי.
5. הגדירו מי קהל היעד והתמקדו בו. ללא התמקדות בסוגי לקוחות מובחנים וברורים, אתם עלולים להיקלע לבזבוז ועלויות מיותרות.
ניהול קשרי לקוחות הוא משימה חשובה בעסקים. הנה 5 דברים ושלבים שעליהם כדאי להקפיד:
1. הגדרת מטרותיכם השיווקיות והעסקיות - ניהול קשרי הלקוחות יושפע ממטרות שונות שתגדירו.
2. גבשו מדיניות קבועה, עקבית ואחידה לניהול קשרי הלקוחות.
3. בדקו ורכשו פתרון תוכנה לניהול קשרי לקוחות (תוכנת CRM או שירות מקוון).
4. בנו את התהליך בצורה מושכלת ולא חפוזה. תכנון נכון יאפשר לכם פחות טעויות ולא תצטרכו לחזור עליו שוב בהקדם, בשל חוסר יעילות ופגמים בתכנון המקורי.
5. הגדירו מי קהל היעד והתמקדו בו. ללא התמקדות בסוגי לקוחות מובחנים וברורים, אתם עלולים להיקלע לבזבוז ועלויות מיותרות.
על מה להקפיד בשירות לקוחות?
כך תקפידו על שירות לקוחות מעולה:
1. אסוף את תלונות הלקוחות לריכוז אחד ופתור הבעיות באופן שיטתי.
2. הפוך תלונה או תלונות של לקוח למנוף להשבחת המוצר, לרעיון חדש ולשיפור השירות.
3. הזדהה עם לקוח כעוס, בקש פרטים על הבעיה ודבר עימו בטון נינוח ומפייס.
4. אל תרים קול ואל תהיה תקיף מעבר למידה. אל תצעק ואל תתרגז על הלקוח.
5. תן לו הרגשה שהוא לקוח חשוב.
6. אל תפסיד לקוחות. כל לקוח שהפסדת הוא לקוח שהמתחרים הרוויחו.
7. שתף את לקוחותיך בשיפור השירות באמצעות תיבת תלונות או אמצעים דומים.
8. דווח ללקוח על יישום רעיון שלו או טיפול מוסדי בבעיה שהעלה. הקפד לקיים הבטחות ללקוח.
כך תקפידו על שירות לקוחות מעולה:
1. אסוף את תלונות הלקוחות לריכוז אחד ופתור הבעיות באופן שיטתי.
2. הפוך תלונה או תלונות של לקוח למנוף להשבחת המוצר, לרעיון חדש ולשיפור השירות.
3. הזדהה עם לקוח כעוס, בקש פרטים על הבעיה ודבר עימו בטון נינוח ומפייס.
4. אל תרים קול ואל תהיה תקיף מעבר למידה. אל תצעק ואל תתרגז על הלקוח.
5. תן לו הרגשה שהוא לקוח חשוב.
6. אל תפסיד לקוחות. כל לקוח שהפסדת הוא לקוח שהמתחרים הרוויחו.
7. שתף את לקוחותיך בשיפור השירות באמצעות תיבת תלונות או אמצעים דומים.
8. דווח ללקוח על יישום רעיון שלו או טיפול מוסדי בבעיה שהעלה. הקפד לקיים הבטחות ללקוח.
איך לערוך סרט פרסומי להפצה באתרים כמו Youtube?
להכין סרט ליוטיוב ודומיו זו משימה שמחייבת הקפדה על כמה דברים:
1. בתחילת הסרט ובסופו חשוב להכניס Black (מסך שחור) עם ה-URL (כתובת האינטרנט) של האתר שלכם.
2. כדאי שלאורך כל הסרט תופיע עליו כתובת מים עם ה-URL שלכם.
3. על הסרט להיות פשוט: בלי אפקטים מוגזמים ופירוטכניקה מרהיבה, חסכוני ובגובה העיניים של הצופה (באינטרנט אלה מקדמי אמינות גדולים).
4. השתמשו בהומור! זה עובד ומוכר וזה יגרום לאנשים להעביר הלאה.
5. הקפידו על סרטון קצר: לא יותר מ-5 דקות ורצוי בסביבות ה-3 דקות.
להכין סרט ליוטיוב ודומיו זו משימה שמחייבת הקפדה על כמה דברים:
1. בתחילת הסרט ובסופו חשוב להכניס Black (מסך שחור) עם ה-URL (כתובת האינטרנט) של האתר שלכם.
2. כדאי שלאורך כל הסרט תופיע עליו כתובת מים עם ה-URL שלכם.
3. על הסרט להיות פשוט: בלי אפקטים מוגזמים ופירוטכניקה מרהיבה, חסכוני ובגובה העיניים של הצופה (באינטרנט אלה מקדמי אמינות גדולים).
4. השתמשו בהומור! זה עובד ומוכר וזה יגרום לאנשים להעביר הלאה.
5. הקפידו על סרטון קצר: לא יותר מ-5 דקות ורצוי בסביבות ה-3 דקות.
איך להציג מוצר בפני לקוח?
כך תציגו מוצר חדש בפני לקוחות:
1. הדגישו את הנקודות החשובות ללקוח במוצר שלכם (לאחר ששאלתם וחקרתם לפני הפגישה מה הם צרכיו).
2. דאגו לו לאפשרות לגשת למידע נוסף על המוצר.
3. התמקדו בלקוח ובצרכיו ופחות במוצר - מכרו את השירות שיתן המוצר ללקוח ופחות את המוצר עצמו.
4. נסו באמת לעזור לו - הוא יחוש בכך ויגיב בחיוב למאמציכם.
5. אם מחיר המוצר גבוה לו נסו להתפשר - זכרו שעדיף להרוויח פחות בעסקה מאשר לא להרוויח בכלל ושלעתים מעסקה פחות רווחית ייצא לקוח שימליץ לאחרים ויביא לעסקאות טובות רבות.
כך תציגו מוצר חדש בפני לקוחות:
1. הדגישו את הנקודות החשובות ללקוח במוצר שלכם (לאחר ששאלתם וחקרתם לפני הפגישה מה הם צרכיו).
2. דאגו לו לאפשרות לגשת למידע נוסף על המוצר.
3. התמקדו בלקוח ובצרכיו ופחות במוצר - מכרו את השירות שיתן המוצר ללקוח ופחות את המוצר עצמו.
4. נסו באמת לעזור לו - הוא יחוש בכך ויגיב בחיוב למאמציכם.
5. אם מחיר המוצר גבוה לו נסו להתפשר - זכרו שעדיף להרוויח פחות בעסקה מאשר לא להרוויח בכלל ושלעתים מעסקה פחות רווחית ייצא לקוח שימליץ לאחרים ויביא לעסקאות טובות רבות.
