» «
מכירות
איך לנהל נכון ולבצע מכירות בהצלחה?



כדי לתפקד נכון בניהול ומכירה עשה כך:

1. נהל רשימת מטלות יומית וסמן כל משימה שמולאה.

2. מה שלא הספקת היום - העבר למחר.

3. אל תטפל במסמך בהמשכים - אתה עלול לשכוח - ככל האפשר, סגור הכל מיידית.

4. תרגל שיחות מכירה מול הראי.

5. הפעל סמכות כשאתה נבוך או חושש, אך עדיין היה מסוגל להקשיב.

6. תרגל מצבים ובכך תכין את עצמך לתגובות שאינן אימפולסיביות.

7. העדף עבודת צוות על תפקוד לבדך.

8. התמחה, חקור ולמד לעומק ומסביב את המוצרים והשירותים שלך - המומחיות תקנה לך הצלחה.

9. תכנן אלטרנטיבות לכל מצב שלא יבוא.

10. השתמש בסיעור - מוחין כדי להשביח ולחדש.

11. השתדל לבחור במוצרים שונים וייחודיים משל מתחריך - מצא לך נישות שאחרים לא עוסקים בהן.

12. קבל החלטות - אל תדחה.
אשת עסקים
מהם 5 היסודות כדי שהעסק שלך יהיה רווחי?


אלו חמשת יסודות התמחור:

1. שורת המחיר הסופי ללקוח, נקבעת ומתבססת על מרכיבי עלות ישירה למוצר /שירות המסוים ובנוסף על חלק יחסי ממרכיבי הוצאות של ניהול העסק.

2. לכל מוצר/שירות יש קבוצות קהלים/לקוחות מגוונים - קהל יעד, ולכל קבוצה כזו יוצע המוצר/שירות במחיר אחר, בהתאם לתחשיב ההוצאות והרווח הרצוי.

3. מצב השוק, מתחרים ואפילו סוג מסויים של לקוחות - לא (!) קובעים את המחירים למוצרים והשירותים בעסק שלך.

4. חשיפת מוצר/שירות לשיווק מתבצעת רק לאחר בדיקות צרכים, רמת ביקוש, סיכונים/סיכונים של בעל העסק. אין מקום לספונטניות ותחושות בטן כשמדובר בפיתוח עסקי ותמחור.

5. ככל שהניהול של תזרים ההוצאות וההכנסות, המלאי, הרכש והשיווק מוקפדים יותר כך התמחור (שורת המחיר הסופי) מדויק ונכון יותר.
אינטרנט
איך לבנות אתר אינטרנט עסקי מצליח?



כך בונים אתר אינטרנט עסקי מצליח:

1. אתר עסקי טוב חייב קודם כל לעלות מהר. קנו לכם שם דומיין שקל לזכור ולזהות אתכם (זה לא עולה הרבה ונותן הרבה).

2. באתר עצמו חשובים מאד המיקוד והבהירות, קלות הקריאה וללא עומס של מלל.

3. חשוב ליצור קהילות עניין, נסו ליזום שיווק הדדי בקהילות ואתרים בתחום.

4. השקיעו בעיצוב נאה אך לא כבד ואיטי.

5. שלבו הומור, סקרים, אמצעי שיווק מקבילים.

6. ציינו את כתובת האתר בכל ברושור, פרסום בעיתונות וכמובן - בנייר המכתבים, שקיות או אריזות, כרטיסי הביקור של העובדים וכדומה).

7. אין להזניח את העדכון המתמיד של האתר - מה שמעיד על חשיבותו בעיני הגולשים.

8. הציעו הטבות למי שרוכש או פונה אליכם בעקבות ביקור באתר.

9. שלבו אנימציה זהירה - שמלהיבה את הלקוח, אבל לא להגזים.

10. פרסמו את כתובת העסק ואמצעי התקשורת הרגילים איתו (טלפון, פקס).

11. אפשרו ליצור עמכם קשר מהאתר ("יצירת קשר").
פתיחת עסק
מהם הצעדים הטכניים הראשוניים לפתיחת עסק?



הצעדים הטכניים לפתיחת עסק הם פשוטים למדי וניתנים לביצוע תוך זמן קצר:

1. פתיחת תיק במע"מ - לגשת למס ערך מוסף לפתוח תיק (הם מבקשים מכתב המפרט את פרטי העיסוק המיועד והעתק של צ'ק המוכיח שאתם מנהלים חשבון בבנק.)

2. פתיחת תיק במס הכנסה - עם הטופס של מע"מ לגשת למס הכנסה לפתוח תיק שם.

3. פתיחת תיק בביטוח לאומי - לגשת לביטוח לאומי ולדווח להם שהינך עוסק עצמאי.

4. רישוי עסקים - לפני פתיחת העסק עליך לפנות למועצה המקומית או לעירייה ולברר את הדרישות החוקיות עבור העסק הספציפי שלך.

5. העסקת עובדים - אם בכוונתך להעסיק עובדים יהיה עליך לפתוח תיק ניכויים במס הכנסה ובביטוח לאומי.


מומלץ בכל מקרה לפני פתיחת עסק לקבל יעוץ מקצועי.

עסקים קטנים

מיסים
מה עדיף עוסק מורשה או עוסק פטור?
עוסק מורשה ? עוסק פטור ? מה זה ומה השיקולים אם להיות עוסק מורשה או עוסק פטור

כאשר אדם מבקש לפתוח עסק , כצעד ראשון , עליו להירשם במשרדי מס ערך מוסף כעוסק - עוסק מורשה או עוסק פטור.

מהו "עוסק פטור"?
א) אם מחזור-העסקאות השנתי הצפוי נמוך מהסכום הקבוע בחקיקה (המשתנה מדי פעם ועומד כיום על סך של כ 65,000 ש"ח), קיים פטור מהגשת דוחות ותשלום למע"מ.
כאשר מחזור-העסקאות יגיע לסכום הקבוע כאמור, יש להפוך לעוסק מורשה החייב בדיווח.
לתשומת-לב - לעוסק פטור אסור להוציא חשבוניות מס בגין עסקאותיו (אלא קבלות בלבד) , כמו-כן, הוא אינו רשאי לקזז מס תשומות בגין הוצאותיו.
ב) יחד עם האמור לעיל, יש לדעת, כי קיימים בעלי עיסוקים ומקצועות, החייבים להירשם כעוסקים מורשים, וזאת ללא כל קשר לגובה מחזור-העסקאות השנתי שלהם.
בעלי עיסוקים כאמור, הם למשל: רופאים, אדריכלים, טכנאים, טוענים רבניים, מנהלי חשבונות.

מי חייב להירשם כעוסק מע"מ, ומתי?
אדם (יחיד), שותפות או חברה, העומדים למכור נכס, סחורות, טובין או מקרקעין, או לתת שירות במהלך עסקיהם - חייבים להירשם כעוסקים במע”מ.
הרישום חייב להתבצע לא יאוחר מהיום שבו הוחל בפעילות העסקית.מי שמקים עסק שתהליך הקמתו ממושך, רשאי להירשם כבר בשלבי ההקמה, עוד בטרם החל לפעול, ואולם אז עליו להוכיח כי אכן מוקם עסק.

עיקר ההבדל בין עוסק מורשה ועוסק פטור נעוץ בעובדה שעוסק מורשה חייב לדווח ולשלם מס ערך מוסף אחת לחודש או חודשיים - תלוי במחזור העסקאות שלו, ואילו עוסק פטורה אינו מדווח ( למעט פעם אחת בסוף השנה) ואינו משלם מע"מ על הכנסותיו.
בשל העובדה שעוסק פטור אינו משלם מע"מ על הכנסותיו , הרי שיש יתרון לרישום עסק כעוסק פטור - להלן ע.פ.

מה השיקולים בעד ונגד?
אם העסק דורש השקעה גבוהה בציוד - ע.פ לא יוכל לקבל החזר המע"מ , וכדאי לו להירשם כמורשה,למעשה גבול הכדאיות הינו הסכום הפטור כלעיל.
אם אין השקעה כלל - קיימת עדיפות ברורה להיות ע.פ שכן ההכנסות יישארו בידיו כולל המע"מ.
קיימת אפשרות לעבור מעוסק פטור לעוסק מורשה ולהגיש בקשה לקזז מע"מ על הקניות טרם התחלת העסק במידה והן ישמשו הלאה את העסק - כגון ציוד שנרכש וממשיך לשרת את העסק.
הכול בתנאי שעומדים בתנאים שלעיל.
חשוב לציין כי המונח עוסק פטור תקף אך ורק לצרכי מע"מ . לצרכים אחרים - מס הכנסה וביטוח לאומי , אין לזה משמעות וכל החוקים חלים על ע.פ. כרגיל כמו חובה לנהל ספרי חשבונות וכד'.
עבודה מהבית
על מה להקפיד כשעובדים מהבית?



בעבודה מהבית יש להקפיד על הדברים הבאים:

1. משרד - להקצות חדר או פינה נפרדת משאר חדרי הבית, פינה שתהיה מיועדת לעבודה בלבד, עם שולחן עבודה אמיתי ולא על הספה.

2. אמצעים - לרכוש מחשב נייד, לבנות אתר אינטרנט ולחבר קו טלפון קווי נפרד, שיהיה מיועד לעסק בלבד.

3. זמן עבודה - להגדיר שעות עבודה ברורות וליידע על כך את כל מי שקשור אליכם מבחינת עבודה, וכמובן את בני הבית.

4. ניתוק פונקציונלי - לא לבצע עבודות בית בזמן השעות שהוגדרו לעבודה.

5. קוד לבוש - לא לעבוד עם פי'גמה או בגדי בית. להתלבש כראוי ואף להתאפר כפי שהייתם עושים לו יצאתם לעבודה מחוץ לבית.

6. פגישות ניתן לעשות בבית קפה קרוב - באווירה עסקית, אך לא מכופתרת. הרבה עושים את זה.

7. לקבל ייעוץ שיווקי ופיננסי - עסק בבית, כמו כל עסק אחר, אמור להתנהל עם תכנית עסקית מסודרת ולא רק על בסיס רעיון מבריק, לכן רצוי כבר בשלבים הראשוניים לקבל ייעוץ מבעלי מקצוע כיצד לבנות ולנהל את העסק בצורה הנכונה.

8. לא להיסגר בבית - חשוב לקבוע פגישות מחוץ לבית ולהקפיד להשתתף בכנסים, ימי עיון או כל פגישה עסקית אחרת הנוגעת לתחום עיסוקכם.
עריכת וידאו
איך לערוך סרט פרסומי להפצה באתרים כמו Youtube?



להכין סרט ליוטיוב ודומיו זו משימה שמחייבת הקפדה על כמה דברים:

1. בתחילת הסרט ובסופו חשוב להכניס Black (מסך שחור) עם ה-URL (כתובת האינטרנט) של האתר שלכם.

2. כדאי שלאורך כל הסרט תופיע עליו כתובת מים עם ה-URL שלכם.

3. על הסרט להיות פשוט: בלי אפקטים מוגזמים ופירוטכניקה מרהיבה, חסכוני ובגובה העיניים של הצופה (באינטרנט אלה מקדמי אמינות גדולים).

4. השתמשו בהומור! זה עובד ומוכר וזה יגרום לאנשים להעביר הלאה.

5. הקפידו על סרטון קצר: לא יותר מ-5 דקות ורצוי בסביבות ה-3 דקות.
מכירות
איזה עסק לפתוח בשכונה יחסית גדולה?


איזה עסק כדאי לפתוח באיזו סביבה אינה שאלה פשוטה ואין עליה תשובה חד משמעית. צריך להכיר היטב את המקום בו אתה מתעתד לפתוח עסק, איזו אוכלוסיה מגיע למקום זה (ילדים, נוער, קשישים) כן מה הם הצרכים שלה. ומה הערך המוסף שיכול לספק העסק שלך או השירות שתתן לאוכלוסיה זו והאם זה משתלם כלכלית לשני הצדדים לקנות אצלך/או למכור במחירי שוק את השירותים שלך.

בכל אופן אם אתה מעוניין לקחת כמה שפחות סיכונים התחל בדוכן רצוי בתחום המזון ומכור שם דברים מאכלים יחודיים שלא נמכרים סביבך, או שתמכור מוצרים אחרים כגון ספרים צעצועים ועוד בשיטת הקונסגנציה.


שיווק
איך להגדיל את מחזור המכירות בעסק?


הנה מספר עצות להגדלת מחזור המכירות בעסק שלכם:

1. מידע על הלקוחות - אספו כמה שיותר מידע על הלקוחות שלכם (בהסכמתם בלבד). מידע לגבי כתובת, מייל, מספר טלפון ולעתים אף ימי הולדת ונישואין יסייעו לכם במערך השיווק ובהקמת מועדון לקוחות חוזרים.

2. מבצעים - אתרו את הזמנים החלשים במכירות (מבחינת שעות או תקופות בשנה) והציעו אז מבצעים אטרקטיביים המותאמים גם ספיציפית לאוכוסיות ייעודיות (קשישים, אמהות, רווקים וכו).

3. הטבות ללקוחות חוזרים - הציעו הטבות ללקוחות חוזרים. הדבר יגרוםלהם להיות נאמנים לכם יותר ולרצות לחזור שוב.

4. שווק מפה לאוזן - תגמלו לקוחות המביאים אליכם לקוחות נוספים. התגמול יכול להתבטא בצורת מוצר או קבלת שירות (לדוגמה קוסמטיקאית יכול לתגמל לקוחה שהביאה אליה לקוחה נוספת במוצר חינם או הנחה בטיפול).

5. בניית תוכנית שווק - בעסקים קטנים, כמו בגדולים חשוב לתכנן ולבנות תכנית שווקית המתבססת על ניתוח פעילות העסק בעבר והיעדים שהוא רוצה בהם להמשך.

6. למחזר הצלחות - אם פעילות שיווקית מסויימת הייתה מוצלחת במיוחד, כדאי לחזור עליה במועד הנכון כדי לשחזר את ההצלחה.

7. תחרות - דעו מי המתחרים שלכם, נסו ללמוד מה מוביל אותם להצלחה.

8. היו ממוקדים וברורים - מסרים רבים מבלבלים את הלקוח. היו קצרים וברורים במסר השיווקי שלכם.

9. בדיקה ומעקב - בדקו ונתחו את הפעילות השיווקית שלכם תוך כדי הפעילות ובסיומה. סמנו לעצמכם הצלחות וכישלנות והסיקו מסקנות להמשך.

10. שיתופי פעולה - שיתופי פעולה עם בתי עסק קרובים לכם יכולים להזניק את השירות או המוצר אותו אתם רוצים למכור. נסו זאת.
על מה להקפיד כשמצלמים סרטון פרסומי להפצה באינטרנט?



כשאתם עומדים לצלם סרט שיפרסם מוצר, שירות או רעיון באינטרנט הקפידו על הדברים הללו:

1. לבשו חולצות חלקות, רצוי בצבעי שחור או אדום. אין בשום אופן ללבוש חולצות פסים!

2. צלמו את המציג מפלג הגוף העליון ומעלה.

3. אל תשאירו מרווח גדול בין ראשו של המציג לבין קצה התמונה (הפריים).

4. שהמציג יתחיל בכמה מילים לא פורמליות, שיוציאו את הצופה מה"ראש" של צפייה בפרסומת לאוירה קלילה של סרטון גרילה (כלומר שיווק דל תקציב שנתפס כמקורי, צעיר ואמין).

5. הקפידו שהמציג לא יקריא את דבריו. הכי טוב הוא שילמד בעל פה את הטקסט אבל שלא יהיה טקסט שנשמע כמו טקסט כתוב. אפשרות טובה נוספת: כתבו בנקודות את הנושאים ושהוא ידבר אותן בלשונו - באילתור.
איך להצליח בהקמת עסק קטן?



הנה מספר דברים שיש לעשות בכדי להצליח בהקמת עסק קטן:

הכנת תכנית עסקית - על מנת שהעסק יהיה מוצלח, חייבים לבנות תכנית עסקית מסודרת לרווח והפסד, לתזרים המזומנים שלכם ולדעת כמה צריך למכור כדי להיות ברווח. בנוסף, חייבים לקבוע יעד – מתי מתחילים להחזיר את ההלוואות שלקחנו לצורך הקמת העסק.

ייצור רווח בעסק - הרווח, בסופו של דבר, זוהי המטרה לשמה רובינו מקימים את העסקים שלנו. חייבים כל הזמן לנתח את הוצאות העסק ולקבוע כמה מוצרים ואילו מוצרים יש למכור כדי לייצר רווח. אין פרות קדושות! אם צריך לעשות שינויים – עושים שינויים כדי לא להפסיד כסף.

תתחילו עם כמה שיותר הון עצמי - עסקים רבים בתחילת דרכם, במיוחד הסטארט-אפים, מגייסים הלוואות ממקורות שונים במטרה להחזיר אותם מהרווחים של העסק. בפועל, החזר ההלוואות הופך להיות לנטל על כתפיהם, מכיוון שלוקח זמן עד שהעסק קם על הרגליים ומתחיל לייצר רווחים. ככול שחוסכים יותר הון עצמי לפני הקמת העסק, כך גדלים הסיכויים לכך שהלוואות לא ישקיעו את העסק בתחילת דרכו.

תתחילו בקטן - כל עצמאי חולם שהעסק שלו יגדל ויתפתח. אבל, צריך להתאזר בסבלנות. הקמת העסק מתחילה מצעדים קטנים, שמאפשרים ללמוד מטעויות ולהפיק לקחים מבלי לשקוע בחובות.

חוזים כתובים - אומנם, זה הכי כיף לסגור עסקה בלחיצת יד, אבל אין תחליף לחוזה כתוב שמגדיר במדויק את תנאי ההתקשרות, וחוסך כאב ראש כשיש סוגיות לגבי התנאים. חוזה בעל פה הרבה יותר קשה לאכיפה.

להקדים תרופה למכה - לא לחכות שדברים יקרו מעצמם, לקחת יוזמה, לפעול. יש הרבה עצמאים שמקימים עסק ומתייאשים בהתחלה כי אין מספיק לקוחות. הלקוחות לא יבואו מעצמם – צריך לבדוק כל הזמן מה עושים המתחרים, האם המחירים שלנו אטרקטיביים, האם המוצר נדרש בשוק, האם צורת השיווק נכונה ומתאימה ללקוחות הפוטנציאליים שלנו.

לגייס את האנשים הנכונים לעבודה - לפני שמגייסים עובדים, חייבים לאפיין את מי מחפשים, מהו סוג ההכשרה הנדרשת ואילו כישורים נדרשים לצורך מילוי התפקיד. בעת הגיוס, חשוב לוודא כי הציפיות שלנו ושל העובד מתנאי ההעסקה תואמות.

לשלם חשבונות ומסים בזמן - הרי בכל מקרה נצטרך לשאת בתשלומים האלה אז למה לצבור ריביות וקנסות, וגם להוציא לעסק שם רע? אחד הדברים הכי גרועים לעסק זה מוניטין של עסק שלא עומד בהתחייבויותיו.

- הקמת עסק עצמאי זוהי חוויה מאתגרת אבל מרגשת ומאוד מיוחדת. תשתדלו לחשוב חיוב וליהנות גם מהקשיים, כי הם סוללים את הדרך להצלחה.
איך לנהל משא ומתן עיסקי או אחר?



לניהול מו"מ עסקי נכון הקפידו על הכללים הבאים:

דרשו יותר ממה שאתם רוצים - אולי תקבלו זאת ואם לא - הצד השני יעריך יותר את מה שיקבל במחיר שלבסוף תסכים לו.

להצעה הראשונה - אל תסכימו (כי השני יחשוב שהוא מפסיד).

אל תעלו מיד בהתחלה את כל הנושאים - שמרו חלק להמשך המו"מ ולסיומו.

נושאים קשים לפתרון שמרו לסוף - בשלב האחרון סוגרים את מרבית הבעיות בקלות גדולה יותר ועם נכונות גדולה יותר לוויתורים.

אם המו"מ נתקע - שקול המשך שלו במקום אחר (לעיתים קרובות זה ישפר את הענין).

אל תהיו נלהב - שמורו על ארשת אדישה מעט.

אם אתה נאלצים ללחוץ - עשו זאת על ידי העברת האחריות להחלטה כואבת מצדכם להנהלה, אם הצד שני רוצה לסגור עסקה מיידית ייתכן והוא יתפשר כדי לא לדחות את הסיכום.

הפעלת לחץ הוגן ניתן לעשות על ידי המשפט "אני חייב שתשפר את הצעתך כדי שנוכל להתקדם."
על מה להקפיד בעיצוב משרד בבית?



בבואכם לארגן ולעצב משרד בבית, כדאי להקפיד על הדברים הבאים:

1. בחירת פינת עבודה נוחה שתתאים לצרכי העבודה שלכם (איחסון רב של ניירת, קיום פגישות וכיוב')

2. בחרו פינה כמה שיותר מוארת. במידה ואין באפשרותכם לשבת בפינה עם אור טבעי, בחרו בתאורה של אור לבן וחזק

3. הקפידו שיש מספיק שקעי חשמל באיזור בו תשבו לעבוד ובמידת הצורך הוסיפו עוד נקודות חשמל

4. השתדלו לארגן פינה פונקציונלית מבחינת אירגון (איחסון, מגירות, טלפונים, שולחן העבודה וכיוב')

5. נצלו את העובדה שהמשרד הוא חלק מהבית ותנו לו אופי חמים או נועז יותר ממשרד רגיל. תוכלו לעשות זאת ע"י הוספת צבעוניות ברהיטים, בתמונות ובפריטים מעניינים נוספים.
האם כדאי לשווק בטלפון ואיך?


כיום מאד לא מומלץ להתבסס על שיווק טלפוני - בדיוק כמו דואר זבל, הציבור למד לתעב משווקים בטלפון ומומלץ לחפש דרכים טובות יותר. פולו-אפ בטלפון לעיסקה הוא טוב מאד. בכל מקרה - דאג לוודא מראש שהזמן מתאים ללקוח ושאינך תקוע לו באמצע משהו. הקפד לבצעו ובכך להמשיך טיפול בנושא. נסה לחייך בשיחה כזו - החיוך כן עובר בטלפון. דיבור בעמידה ואפילו בתנועה הופך אותך נלהב והחלטי יותר - זה בדוק. עמוד מול מראה בעת השיחה. תכנן כל שיחה והגדר את המטרות שלה - עוד לפני הרמת הטלפון. אל תציף באינפורמציה ובמלל - זה יוצר התנגדות.
כיצד להשתמש במניעי הלקוח כדי לשכנע אותו לקנייה?



את כל סוגי המוטיבציה, אפשר לחלק לשניים. אנשים יכולים להיות מונעים משני סוגים עיקריים של הנעה:

הסוג הראשון, זוהי הנעת בריחה (הנקראת גם מוטיבציה מ…), כאשר לאדם יש "כאב" כלשהו שהוא רוצה להיפתר ממנו, או בעייה אותה הוא רוצה לפתור.

הסוג השני, זוהי הנעת השגה (הנקראת גם מוטיבציה אל…), כאשר האדם רוצה להשיג יעדים ומטרות.

הנעה, זהו אותו המנגנון שמכיל בתוכו סיבה, בגללה האדם יהיה מוכן לפעול. הנה כמה דוגמאות מהחיים לכל סוג של הנעה:

- לאדם יש לחץ בעבודה שהוא רוצה להפטר ממנו (הנעת בריחה).
- מישהו רוצה להרוויח מיליון דולר בשנה (הנעת השגה).

כמעט על כל דבר שמניע את הבן אדם, אפשר להסתכל כבריחה ממשהו או לחילופין כהשגה של משהו.

המטרה שלך כאיש פרסום ושיווק, היא להבין מה מניע את קהל היעד שלך יותר חזק, בריחה מבעיות מסויימות, או השגיות.

לאחר שתמפה מניעים אלו, השתמש בהם בתוכן הפרסומי שלך.

לדוגמא, אם אתה מאמן אישי וגילית שמה שמפריע לקהל היעד שלך, הוא לחץ בעבודה, הדגש בתוכן הפרסומי שלך, שאתה עוסק בפתרון של בעייה זו בדיוק ופונה לאנשים שמרגישים לחץ בעבודה וסובלים מכך.
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?


במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:

1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).

2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).

3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).

4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
על מה להקפיד בשירות לקוחות?


כך תקפידו על שירות לקוחות מעולה:

1. אסוף את תלונות הלקוחות לריכוז אחד ופתור הבעיות באופן שיטתי.

2. הפוך תלונה או תלונות של לקוח למנוף להשבחת המוצר, לרעיון חדש ולשיפור השירות.

3. הזדהה עם לקוח כעוס, בקש פרטים על הבעיה ודבר עימו בטון נינוח ומפייס.

4. אל תרים קול ואל תהיה תקיף מעבר למידה. אל תצעק ואל תתרגז על הלקוח.

5. תן לו הרגשה שהוא לקוח חשוב.

6. אל תפסיד לקוחות. כל לקוח שהפסדת הוא לקוח שהמתחרים הרוויחו.

7. שתף את לקוחותיך בשיפור השירות באמצעות תיבת תלונות או אמצעים דומים.

8. דווח ללקוח על יישום רעיון שלו או טיפול מוסדי בבעיה שהעלה. הקפד לקיים הבטחות ללקוח.


מה עושים במקרה של בום תקשורתי שלילי לחברה מסחרית? איך לנהל את המשבר העסקי הזה?



במקרה של משבר עסקי שיש לנהל, חשוב להגיב במהירות וביעילות. הקפידו על הפעולות הבאות:

1. אם אתם יודע שהולכים לפרסם עליכם משהו כזה, הכינו מראש ומסרו לתקשורת תגובה חריפה ומדויקת, שתסביר את עמדתכם. התוצאה תהיה שתשדרו מקצועיות וטיפול נאות במצב וכך תמזערו את הנזקים העתידים לבוא.

2. קחו אחריות ויוזמה ובצורה מסודרת ובלי "חוכמות" תנו את מירב המידע ללקוחותיכם.

3. אם מומחים קבעו דברים נגד המוצרים או השירותים שלכם, קחו מומחים מקבילים, ברמה דומה של מקצוענות, שיציגו את הטענות שלכם ויסתרו את שלהם. הטילו ספק בתוצאות שלא מסתדרות עם מחקרים ותוצאות בדיקות שבידיכם.

4. הציפו את תגובותיכם בכל כלי תקשורת אפשרי, כמו גם באתר האינטרנט שלכם, ברשתות החברתיות וכדומה.

5. בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות, עלול להיווצר סחף של תגובות וטוקבקים קשים כנגדכם. כדאי למנות אנשים שידבררו אתכם שם במקצועיות. במקרה הקשה, יש לחסום את דף הפייסבוק שלכם לתגובות מתלהמות, אך במקרה שהוא בשליטה, כדאי לפתח דיאלוג עם הטוענים כנגדכם ולהציג את הממצאים והמידע שבידיכם.
איך להקטין את העמלות שאנו משלמים בבנק?



רוב הבנקים מתנהגים על פי שיטת "מצליח". העיתון "גלובס" בדק לעומק את נושא העמלות על ערבות בנקאית והגיע למסקנה שהבנק "זורק מחיר" ומי שלא מתמקח ומתווכח, משלם את הריבית הגבוהה שהוא דורש (עד 7% בבנק דיסקונט - שיאן העמלה הגבוהה בבדיקה זו). מי שמתמקח - משלם הרבה פחות.

"גלובס" גם מציע דרך טובה לי שהבנק לא הוריד לו את העמלה מספיק - לפעמים, מבחינת העמלה, יהיה יותר משתלם לקחת הלוואה מהבנק על סכום הערבות הבנקאית, מאשר לקחת את הערבות בעמלה שהבנק דורש.

ואנו נזכיר טיפ אחר שלנו, שאומר שתמיד יש להתמקח עם הבנק על העמלות, הריביות וכדומה. הבנק "תוקע" מחירים כרצונו ומי שמתמקח, במיוחד אם יש לו חשבון "טוב" בבנק - מקבל והרבה!
איך לפתוח עסק עצמאי?


הנה השלבים לפתיחת עסק עצמאי:

1. בדיקת מימון - יש לעשות בדיקה יסודית ומעמיקה של המימון הקיים לרשותכם, הן בחשבונכם והן מבחינת הלוואות שתוכלו לקחת.

2. הגדרת תכנית עסקית - יש להגדיר את העסק בצורה ברורה הכוללת חזון, מטרות, דרכי התנהלות ופעולה, כדאי בשלב הזה להיעזר באיש מקצוע.

3. רישום ברשויות - יש להירשם כחוק ברשויות: פתיחת תיק במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, תוך התנהלות כלכלית מסודרת בעזרת רואה חשבון.

4. מיתוג מתאים - חשוב שהעסק יהיה ממותג בצורה טובה המשקפת אותו ופונה לקבל היעד שלו.

5. ארגנו משרד - חשוב למצוא מקום שיתאים לעסק, יענה על הדרישות ויאפשר עבודה נוחה ככל האפשר.

6. התפטרות מעבודה קודמת - במידה והנכם שכירים המתינו שהעסק יתחיל להתקדם ורק אחר כך התפטרו, ההתחלה תהיה אמנם לחוצה ודורשת, אך לפחות מבחינה כלכלית תמשיכו תקופת מה להיות שקטים.
באיזה מקום כדאי לפתוח חנות?



שאלה קשה אבל הנה 5 המלצות לפתיחת חנויות:

1. עדיף חנות פינתית - אם אתם עושים זאת ברחוב אז חנות פינתית תמיד עדיפה (היא ניבטת לשני רחובות - חשיפה כפולה).

2. איזור עם פעילות לאורך כל היום - אם אתם רוצים לעבוד שעות רבות עדיף למצוא מקום שיש בו פעילות בכל שעות היום (בוקר ואחר-הצהריים) ולא רק בחלק ממנו.

3. ליד עוגן מצליח - כדאי לפתוח חנות ליד חנות מצליחה בתחום אחר (למשל, אם תפתחו חנות בגדים ליד בית מרקחת פעיל או סופרמרקט מצליח).

4. לא ליד מתחרים באותו התחום - היזהרו מ"חוק העדר". אל תפתחו חנות כשברדיוס של מאות מטרים מכם ישנה חנות לאותו תחום (אלא אם אתם משוכנעים שהיא כל כך גרועה עד שיש לכם סיכוי לגרום לה להיסגר - בכל מקרה אחר זה עלול להיות כישלון).

5. בכניסה לקניון או ליד חנות עוגן בו - אם אתם פותחים בקניון הרי שליד הכניסה אתם חשופים לקהל יעד מיידי ורב וכמובן - ליד חנויות "עוגן" מצליחות.
איך להצליח בניהול עסק קטן?
האם כדאי לי לפתוח חנות וירטואלית?
איך לנהל שיחה עסקית או פגישת מכירה?
מתי כדאי לקחת מאמן אישי?
איך לשווק נכון עסק של בעל מקצוע חופשי?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.