» «
פתיחת עסק
מהם הצעדים הטכניים הראשוניים לפתיחת עסק?



הצעדים הטכניים לפתיחת עסק הם פשוטים למדי וניתנים לביצוע תוך זמן קצר:

1. פתיחת תיק במע"מ - לגשת למס ערך מוסף לפתוח תיק (הם מבקשים מכתב המפרט את פרטי העיסוק המיועד והעתק של צ'ק המוכיח שאתם מנהלים חשבון בבנק.)

2. פתיחת תיק במס הכנסה - עם הטופס של מע"מ לגשת למס הכנסה לפתוח תיק שם.

3. פתיחת תיק בביטוח לאומי - לגשת לביטוח לאומי ולדווח להם שהינך עוסק עצמאי.

4. רישוי עסקים - לפני פתיחת העסק עליך לפנות למועצה המקומית או לעירייה ולברר את הדרישות החוקיות עבור העסק הספציפי שלך.

5. העסקת עובדים - אם בכוונתך להעסיק עובדים יהיה עליך לפתוח תיק ניכויים במס הכנסה ובביטוח לאומי.


מומלץ בכל מקרה לפני פתיחת עסק לקבל יעוץ מקצועי.
מכירות
איזה עסק לפתוח בשכונה יחסית גדולה?


איזה עסק כדאי לפתוח באיזו סביבה אינה שאלה פשוטה ואין עליה תשובה חד משמעית. צריך להכיר היטב את המקום בו אתה מתעתד לפתוח עסק, איזו אוכלוסיה מגיע למקום זה (ילדים, נוער, קשישים) כן מה הם הצרכים שלה. ומה הערך המוסף שיכול לספק העסק שלך או השירות שתתן לאוכלוסיה זו והאם זה משתלם כלכלית לשני הצדדים לקנות אצלך/או למכור במחירי שוק את השירותים שלך.

בכל אופן אם אתה מעוניין לקחת כמה שפחות סיכונים התחל בדוכן רצוי בתחום המזון ומכור שם דברים מאכלים יחודיים שלא נמכרים סביבך, או שתמכור מוצרים אחרים כגון ספרים צעצועים ועוד בשיטת הקונסגנציה.
משברים עסקיים
מה עושים במקרה של בום תקשורתי שלילי לחברה מסחרית? איך לנהל את המשבר העסקי הזה?



במקרה של משבר עסקי שיש לנהל, חשוב להגיב במהירות וביעילות. הקפידו על הפעולות הבאות:

1. אם אתם יודע שהולכים לפרסם עליכם משהו כזה, הכינו מראש ומסרו לתקשורת תגובה חריפה ומדויקת, שתסביר את עמדתכם. התוצאה תהיה שתשדרו מקצועיות וטיפול נאות במצב וכך תמזערו את הנזקים העתידים לבוא.

2. קחו אחריות ויוזמה ובצורה מסודרת ובלי "חוכמות" תנו את מירב המידע ללקוחותיכם.

3. אם מומחים קבעו דברים נגד המוצרים או השירותים שלכם, קחו מומחים מקבילים, ברמה דומה של מקצוענות, שיציגו את הטענות שלכם ויסתרו את שלהם. הטילו ספק בתוצאות שלא מסתדרות עם מחקרים ותוצאות בדיקות שבידיכם.

4. הציפו את תגובותיכם בכל כלי תקשורת אפשרי, כמו גם באתר האינטרנט שלכם, ברשתות החברתיות וכדומה.

5. בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות, עלול להיווצר סחף של תגובות וטוקבקים קשים כנגדכם. כדאי למנות אנשים שידבררו אתכם שם במקצועיות. במקרה הקשה, יש לחסום את דף הפייסבוק שלכם לתגובות מתלהמות, אך במקרה שהוא בשליטה, כדאי לפתח דיאלוג עם הטוענים כנגדכם ולהציג את הממצאים והמידע שבידיכם.
מיסים
מה עדיף עוסק מורשה או עוסק פטור?
עוסק מורשה ? עוסק פטור ? מה זה ומה השיקולים אם להיות עוסק מורשה או עוסק פטור

כאשר אדם מבקש לפתוח עסק , כצעד ראשון , עליו להירשם במשרדי מס ערך מוסף כעוסק - עוסק מורשה או עוסק פטור.

מהו "עוסק פטור"?
א) אם מחזור-העסקאות השנתי הצפוי נמוך מהסכום הקבוע בחקיקה (המשתנה מדי פעם ועומד כיום על סך של כ 65,000 ש"ח), קיים פטור מהגשת דוחות ותשלום למע"מ.
כאשר מחזור-העסקאות יגיע לסכום הקבוע כאמור, יש להפוך לעוסק מורשה החייב בדיווח.
לתשומת-לב - לעוסק פטור אסור להוציא חשבוניות מס בגין עסקאותיו (אלא קבלות בלבד) , כמו-כן, הוא אינו רשאי לקזז מס תשומות בגין הוצאותיו.
ב) יחד עם האמור לעיל, יש לדעת, כי קיימים בעלי עיסוקים ומקצועות, החייבים להירשם כעוסקים מורשים, וזאת ללא כל קשר לגובה מחזור-העסקאות השנתי שלהם.
בעלי עיסוקים כאמור, הם למשל: רופאים, אדריכלים, טכנאים, טוענים רבניים, מנהלי חשבונות.

מי חייב להירשם כעוסק מע"מ, ומתי?
אדם (יחיד), שותפות או חברה, העומדים למכור נכס, סחורות, טובין או מקרקעין, או לתת שירות במהלך עסקיהם - חייבים להירשם כעוסקים במע”מ.
הרישום חייב להתבצע לא יאוחר מהיום שבו הוחל בפעילות העסקית.מי שמקים עסק שתהליך הקמתו ממושך, רשאי להירשם כבר בשלבי ההקמה, עוד בטרם החל לפעול, ואולם אז עליו להוכיח כי אכן מוקם עסק.

עיקר ההבדל בין עוסק מורשה ועוסק פטור נעוץ בעובדה שעוסק מורשה חייב לדווח ולשלם מס ערך מוסף אחת לחודש או חודשיים - תלוי במחזור העסקאות שלו, ואילו עוסק פטורה אינו מדווח ( למעט פעם אחת בסוף השנה) ואינו משלם מע"מ על הכנסותיו.
בשל העובדה שעוסק פטור אינו משלם מע"מ על הכנסותיו , הרי שיש יתרון לרישום עסק כעוסק פטור - להלן ע.פ.

מה השיקולים בעד ונגד?
אם העסק דורש השקעה גבוהה בציוד - ע.פ לא יוכל לקבל החזר המע"מ , וכדאי לו להירשם כמורשה,למעשה גבול הכדאיות הינו הסכום הפטור כלעיל.
אם אין השקעה כלל - קיימת עדיפות ברורה להיות ע.פ שכן ההכנסות יישארו בידיו כולל המע"מ.
קיימת אפשרות לעבור מעוסק פטור לעוסק מורשה ולהגיש בקשה לקזז מע"מ על הקניות טרם התחלת העסק במידה והן ישמשו הלאה את העסק - כגון ציוד שנרכש וממשיך לשרת את העסק.
הכול בתנאי שעומדים בתנאים שלעיל.
חשוב לציין כי המונח עוסק פטור תקף אך ורק לצרכי מע"מ . לצרכים אחרים - מס הכנסה וביטוח לאומי , אין לזה משמעות וכל החוקים חלים על ע.פ. כרגיל כמו חובה לנהל ספרי חשבונות וכד'.

עסקים קטנים

פתיחת עסק
על מה להקפיד בהקמת עסק עצמאי?



בהקמת עסק עצמאי חדש מומלץ להקפיד על 7 הדברים הבאים:

1. רכישת ניסיון בתחום של העסק כשכירים טרם הקמתו.

2. רכישת ידע מקצועי וידע ניהולי בתחום המבוקש.

3. מציאת שותף בעל יתרונות ונקודות חוזקה המשלימים את שלכם.

4. התייעצות עם בעלי מקצוע בתחום ופתיחות לביקורת ותפיסות עסקיות שונות משלכם.

- הכרת כל תחומי פעילות העסק על פרטיו השונים (כספים, ניהול, שיווק, מכירות, שכר עובדים ועוד)

5. היצמדו לרואה החשבון שלכם לפני קבלת החלטות ולא אחריהן, תחסכו כך הרבה כסף על טעויות הנובעות מחוסר ידע והבנה.

6. השתדלו שהקמת המיזם החדש יהיה מקובל על בני המשפחה ובני הזוג שלכם, דבר שיקל על קבלת תמיכה ברגעים קשים - ויהיו כאלה.

7. הקפידו להיות עם יד על הדופק בכל מה שקשור למעילות וגניבות, ספרו את המלאי מול תעודות משלוח באופן רגוע וערני.
מכירות
איך להציג מוצר בפני לקוח?


כך תציגו מוצר חדש בפני לקוחות:

1. הדגישו את הנקודות החשובות ללקוח במוצר שלכם (לאחר ששאלתם וחקרתם לפני הפגישה מה הם צרכיו).

2. דאגו לו לאפשרות לגשת למידע נוסף על המוצר.

3. התמקדו בלקוח ובצרכיו ופחות במוצר - מכרו את השירות שיתן המוצר ללקוח ופחות את המוצר עצמו.

4. נסו באמת לעזור לו - הוא יחוש בכך ויגיב בחיוב למאמציכם.

5. אם מחיר המוצר גבוה לו נסו להתפשר - זכרו שעדיף להרוויח פחות בעסקה מאשר לא להרוויח בכלל ושלעתים מעסקה פחות רווחית ייצא לקוח שימליץ לאחרים ויביא לעסקאות טובות רבות.
אשת עסקים
מהם 5 היסודות כדי שהעסק שלך יהיה רווחי?


אלו חמשת יסודות התמחור:

1. שורת המחיר הסופי ללקוח, נקבעת ומתבססת על מרכיבי עלות ישירה למוצר /שירות המסוים ובנוסף על חלק יחסי ממרכיבי הוצאות של ניהול העסק.

2. לכל מוצר/שירות יש קבוצות קהלים/לקוחות מגוונים - קהל יעד, ולכל קבוצה כזו יוצע המוצר/שירות במחיר אחר, בהתאם לתחשיב ההוצאות והרווח הרצוי.

3. מצב השוק, מתחרים ואפילו סוג מסויים של לקוחות - לא (!) קובעים את המחירים למוצרים והשירותים בעסק שלך.

4. חשיפת מוצר/שירות לשיווק מתבצעת רק לאחר בדיקות צרכים, רמת ביקוש, סיכונים/סיכונים של בעל העסק. אין מקום לספונטניות ותחושות בטן כשמדובר בפיתוח עסקי ותמחור.

5. ככל שהניהול של תזרים ההוצאות וההכנסות, המלאי, הרכש והשיווק מוקפדים יותר כך התמחור (שורת המחיר הסופי) מדויק ונכון יותר.
עסקים
איך לפתוח עסק עצמאי?


הנה השלבים לפתיחת עסק עצמאי:

1. בדיקת מימון - יש לעשות בדיקה יסודית ומעמיקה של המימון הקיים לרשותכם, הן בחשבונכם והן מבחינת הלוואות שתוכלו לקחת.

2. הגדרת תכנית עסקית - יש להגדיר את העסק בצורה ברורה הכוללת חזון, מטרות, דרכי התנהלות ופעולה, כדאי בשלב הזה להיעזר באיש מקצוע.

3. רישום ברשויות - יש להירשם כחוק ברשויות: פתיחת תיק במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, תוך התנהלות כלכלית מסודרת בעזרת רואה חשבון.

4. מיתוג מתאים - חשוב שהעסק יהיה ממותג בצורה טובה המשקפת אותו ופונה לקבל היעד שלו.

5. ארגנו משרד - חשוב למצוא מקום שיתאים לעסק, יענה על הדרישות ויאפשר עבודה נוחה ככל האפשר.

6. התפטרות מעבודה קודמת - במידה והנכם שכירים המתינו שהעסק יתחיל להתקדם ורק אחר כך התפטרו, ההתחלה תהיה אמנם לחוצה ודורשת, אך לפחות מבחינה כלכלית תמשיכו תקופת מה להיות שקטים.


צילום וידאו
על מה להקפיד כשמצלמים סרטון פרסומי להפצה באינטרנט?



כשאתם עומדים לצלם סרט שיפרסם מוצר, שירות או רעיון באינטרנט הקפידו על הדברים הללו:

1. לבשו חולצות חלקות, רצוי בצבעי שחור או אדום. אין בשום אופן ללבוש חולצות פסים!

2. צלמו את המציג מפלג הגוף העליון ומעלה.

3. אל תשאירו מרווח גדול בין ראשו של המציג לבין קצה התמונה (הפריים).

4. שהמציג יתחיל בכמה מילים לא פורמליות, שיוציאו את הצופה מה"ראש" של צפייה בפרסומת לאוירה קלילה של סרטון גרילה (כלומר שיווק דל תקציב שנתפס כמקורי, צעיר ואמין).

5. הקפידו שהמציג לא יקריא את דבריו. הכי טוב הוא שילמד בעל פה את הטקסט אבל שלא יהיה טקסט שנשמע כמו טקסט כתוב. אפשרות טובה נוספת: כתבו בנקודות את הנושאים ושהוא ידבר אותן בלשונו - באילתור.
מהו ניהול מיטבי של קשרי לקוחות?



ניהול קשרי לקוחות הוא משימה חשובה בעסקים. הנה 5 דברים ושלבים שעליהם כדאי להקפיד:

1. הגדרת מטרותיכם השיווקיות והעסקיות - ניהול קשרי הלקוחות יושפע ממטרות שונות שתגדירו.

2. גבשו מדיניות קבועה, עקבית ואחידה לניהול קשרי הלקוחות.

3. בדקו ורכשו פתרון תוכנה לניהול קשרי לקוחות (תוכנת CRM או שירות מקוון).

4. בנו את התהליך בצורה מושכלת ולא חפוזה. תכנון נכון יאפשר לכם פחות טעויות ולא תצטרכו לחזור עליו שוב בהקדם, בשל חוסר יעילות ופגמים בתכנון המקורי.

5. הגדירו מי קהל היעד והתמקדו בו. ללא התמקדות בסוגי לקוחות מובחנים וברורים, אתם עלולים להיקלע לבזבוז ועלויות מיותרות.
על מה להקפיד בשירות לקוחות?


כך תקפידו על שירות לקוחות מעולה:

1. אסוף את תלונות הלקוחות לריכוז אחד ופתור הבעיות באופן שיטתי.

2. הפוך תלונה או תלונות של לקוח למנוף להשבחת המוצר, לרעיון חדש ולשיפור השירות.

3. הזדהה עם לקוח כעוס, בקש פרטים על הבעיה ודבר עימו בטון נינוח ומפייס.

4. אל תרים קול ואל תהיה תקיף מעבר למידה. אל תצעק ואל תתרגז על הלקוח.

5. תן לו הרגשה שהוא לקוח חשוב.

6. אל תפסיד לקוחות. כל לקוח שהפסדת הוא לקוח שהמתחרים הרוויחו.

7. שתף את לקוחותיך בשיפור השירות באמצעות תיבת תלונות או אמצעים דומים.

8. דווח ללקוח על יישום רעיון שלו או טיפול מוסדי בבעיה שהעלה. הקפד לקיים הבטחות ללקוח.
איך להצליח בהקמת עסק קטן?



הנה מספר דברים שיש לעשות בכדי להצליח בהקמת עסק קטן:

הכנת תכנית עסקית - על מנת שהעסק יהיה מוצלח, חייבים לבנות תכנית עסקית מסודרת לרווח והפסד, לתזרים המזומנים שלכם ולדעת כמה צריך למכור כדי להיות ברווח. בנוסף, חייבים לקבוע יעד – מתי מתחילים להחזיר את ההלוואות שלקחנו לצורך הקמת העסק.

ייצור רווח בעסק - הרווח, בסופו של דבר, זוהי המטרה לשמה רובינו מקימים את העסקים שלנו. חייבים כל הזמן לנתח את הוצאות העסק ולקבוע כמה מוצרים ואילו מוצרים יש למכור כדי לייצר רווח. אין פרות קדושות! אם צריך לעשות שינויים – עושים שינויים כדי לא להפסיד כסף.

תתחילו עם כמה שיותר הון עצמי - עסקים רבים בתחילת דרכם, במיוחד הסטארט-אפים, מגייסים הלוואות ממקורות שונים במטרה להחזיר אותם מהרווחים של העסק. בפועל, החזר ההלוואות הופך להיות לנטל על כתפיהם, מכיוון שלוקח זמן עד שהעסק קם על הרגליים ומתחיל לייצר רווחים. ככול שחוסכים יותר הון עצמי לפני הקמת העסק, כך גדלים הסיכויים לכך שהלוואות לא ישקיעו את העסק בתחילת דרכו.

תתחילו בקטן - כל עצמאי חולם שהעסק שלו יגדל ויתפתח. אבל, צריך להתאזר בסבלנות. הקמת העסק מתחילה מצעדים קטנים, שמאפשרים ללמוד מטעויות ולהפיק לקחים מבלי לשקוע בחובות.

חוזים כתובים - אומנם, זה הכי כיף לסגור עסקה בלחיצת יד, אבל אין תחליף לחוזה כתוב שמגדיר במדויק את תנאי ההתקשרות, וחוסך כאב ראש כשיש סוגיות לגבי התנאים. חוזה בעל פה הרבה יותר קשה לאכיפה.

להקדים תרופה למכה - לא לחכות שדברים יקרו מעצמם, לקחת יוזמה, לפעול. יש הרבה עצמאים שמקימים עסק ומתייאשים בהתחלה כי אין מספיק לקוחות. הלקוחות לא יבואו מעצמם – צריך לבדוק כל הזמן מה עושים המתחרים, האם המחירים שלנו אטרקטיביים, האם המוצר נדרש בשוק, האם צורת השיווק נכונה ומתאימה ללקוחות הפוטנציאליים שלנו.

לגייס את האנשים הנכונים לעבודה - לפני שמגייסים עובדים, חייבים לאפיין את מי מחפשים, מהו סוג ההכשרה הנדרשת ואילו כישורים נדרשים לצורך מילוי התפקיד. בעת הגיוס, חשוב לוודא כי הציפיות שלנו ושל העובד מתנאי ההעסקה תואמות.

לשלם חשבונות ומסים בזמן - הרי בכל מקרה נצטרך לשאת בתשלומים האלה אז למה לצבור ריביות וקנסות, וגם להוציא לעסק שם רע? אחד הדברים הכי גרועים לעסק זה מוניטין של עסק שלא עומד בהתחייבויותיו.

- הקמת עסק עצמאי זוהי חוויה מאתגרת אבל מרגשת ומאוד מיוחדת. תשתדלו לחשוב חיוב וליהנות גם מהקשיים, כי הם סוללים את הדרך להצלחה.
איך לערוך סרט פרסומי להפצה באתרים כמו Youtube?



להכין סרט ליוטיוב ודומיו זו משימה שמחייבת הקפדה על כמה דברים:

1. בתחילת הסרט ובסופו חשוב להכניס Black (מסך שחור) עם ה-URL (כתובת האינטרנט) של האתר שלכם.

2. כדאי שלאורך כל הסרט תופיע עליו כתובת מים עם ה-URL שלכם.

3. על הסרט להיות פשוט: בלי אפקטים מוגזמים ופירוטכניקה מרהיבה, חסכוני ובגובה העיניים של הצופה (באינטרנט אלה מקדמי אמינות גדולים).

4. השתמשו בהומור! זה עובד ומוכר וזה יגרום לאנשים להעביר הלאה.

5. הקפידו על סרטון קצר: לא יותר מ-5 דקות ורצוי בסביבות ה-3 דקות.
באיזה מקום כדאי לפתוח חנות?



שאלה קשה אבל הנה 5 המלצות לפתיחת חנויות:

1. עדיף חנות פינתית - אם אתם עושים זאת ברחוב אז חנות פינתית תמיד עדיפה (היא ניבטת לשני רחובות - חשיפה כפולה).

2. איזור עם פעילות לאורך כל היום - אם אתם רוצים לעבוד שעות רבות עדיף למצוא מקום שיש בו פעילות בכל שעות היום (בוקר ואחר-הצהריים) ולא רק בחלק ממנו.

3. ליד עוגן מצליח - כדאי לפתוח חנות ליד חנות מצליחה בתחום אחר (למשל, אם תפתחו חנות בגדים ליד בית מרקחת פעיל או סופרמרקט מצליח).

4. לא ליד מתחרים באותו התחום - היזהרו מ"חוק העדר". אל תפתחו חנות כשברדיוס של מאות מטרים מכם ישנה חנות לאותו תחום (אלא אם אתם משוכנעים שהיא כל כך גרועה עד שיש לכם סיכוי לגרום לה להיסגר - בכל מקרה אחר זה עלול להיות כישלון).

5. בכניסה לקניון או ליד חנות עוגן בו - אם אתם פותחים בקניון הרי שליד הכניסה אתם חשופים לקהל יעד מיידי ורב וכמובן - ליד חנויות "עוגן" מצליחות.
איך לבנות אתר אינטרנט עסקי מצליח?



כך בונים אתר אינטרנט עסקי מצליח:

1. אתר עסקי טוב חייב קודם כל לעלות מהר. קנו לכם שם דומיין שקל לזכור ולזהות אתכם (זה לא עולה הרבה ונותן הרבה).

2. באתר עצמו חשובים מאד המיקוד והבהירות, קלות הקריאה וללא עומס של מלל.

3. חשוב ליצור קהילות עניין, נסו ליזום שיווק הדדי בקהילות ואתרים בתחום.

4. השקיעו בעיצוב נאה אך לא כבד ואיטי.

5. שלבו הומור, סקרים, אמצעי שיווק מקבילים.

6. ציינו את כתובת האתר בכל ברושור, פרסום בעיתונות וכמובן - בנייר המכתבים, שקיות או אריזות, כרטיסי הביקור של העובדים וכדומה).

7. אין להזניח את העדכון המתמיד של האתר - מה שמעיד על חשיבותו בעיני הגולשים.

8. הציעו הטבות למי שרוכש או פונה אליכם בעקבות ביקור באתר.

9. שלבו אנימציה זהירה - שמלהיבה את הלקוח, אבל לא להגזים.

10. פרסמו את כתובת העסק ואמצעי התקשורת הרגילים איתו (טלפון, פקס).

11. אפשרו ליצור עמכם קשר מהאתר ("יצירת קשר").
איך לשכנע אנשים להירשם לניוזלטר שלך?


התפוצה, זהו אחד הכלים החשובים ביותר שנועדו לעזור לנו לשמור על קשר עם המתעניינים בשירות שלנו. כל מתעניין, הינו לקוח פוטנציאלי, והיכולת להמשיך ולהיות איתו בקשר, מעלה את הסיכוי להפוך אותו ללקוח בפועל.

מתעניין בשמחה יירשם לרשימת התפוצה, אם ידע שהוא יכול להפיק מזה תועלת ואם ידע שבניוזלטר שיקבל, יהיו טיפים, מאמרים או עצות שאקטואליות עבורו. וזה בדיוק מה שצריך להבטיח למתעניינים, כדי שיירשמו לרשימת התפוצה.

אך יש כמה כללים, שחשוב להקפיד עליהם, על מנת שההרשמה תהיה נוחה יותר למתעניין ולא תעלה בו התנגדויות.

א. מומלץ להבטיח שלאחר הרשמה הוא יקבל עצות שכבר עכשיו יוכל לממש ולקבל תוצאות.

ב. לא לכתוב "הירשם לניוזלטר" או "הירשם לניוזלטר לקבל טיפים ומאמרים". זה לא מספיק, צריך לפרט יותר.

הנה כמה דוגמאות עבור מאמנים אישיים מתחומים שונים.

הירשם היום וקבל:

רשימת צעדים שבועים שתוכל לבצע במהלך השבועיים הקרובים.

מבחנים עצמיים ותרגילים לשיפור היכולת לקבל העלאה בשכר.

אפשרות שבועית לשאול את המומחים ולקבל עזרה.

ג. הרבה יותר יעיל להציע קורס שנותן תוצאות תוך זמן מוגבל "קורס חינם במייל להעלאת המשכורת שלך תוך שבועיים", מאשר להציע ניוזלטר כללי בנושא.

ד. השתמשו בכותרות מושכות:

"6 דברים שעליכם לעשות מייד, על מנת להצליח עם הדיאטה שלכם."
"4 טעויות הרסניות שאנשים עושים כאשר מבקשרים העלאה במשכורת"

התוכן כמובן אמור להיות איכותי ולהתאים לכותרת.
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?


במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:

1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).

2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).

3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).

4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).


על מה להקפיד בקנייה או בפתיחת עסק חדש?



ישנן שאלות רבות לפני הקמת עסק חדש: "איזה סוג עסק כדאי לקנות? איזה סוג עסק מכל העסקים שאתה מכיר הנם הריווחים והכדאיים ביותר?"

התשובה היא חד משמעית: כל עסק אשר מנוהל בצורה מקצועית, נכונה וטובה, יביא רווח לבעלים.


לפיכך ישנם שלושה כללי ברזל ליזם שמתעתד לקנות או לפתוח עסק חדש:

1. למד ניהול - רכוש כישורי ניהול, וידע לפתיחת העסק. זאת על מנת שתוכל להתמודד בקשיים שיצוצו בחיי היום יום של העסק.

2. קבל ייעוץ - עולם העסקים הינו עולם קשה ואכזרי. בעל עסק חסר כישורים מתאימים לא ישרוד בו ללא ייעוץ עסקי, שיווקי ומסחרי. לדוגמא, הנהלת חשבונות מקוונת שכוללת גם יעוץ מס, תחסוך כסף רב מעלות השימוש בה.

3. חשוב עסקים - למד להקשיב לביקורת והסתכל על המציאות העסקית מבעד לפריזמה כלכלית טהורה.
איך להקטין את העמלות שאנו משלמים בבנק?



רוב הבנקים מתנהגים על פי שיטת "מצליח". העיתון "גלובס" בדק לעומק את נושא העמלות על ערבות בנקאית והגיע למסקנה שהבנק "זורק מחיר" ומי שלא מתמקח ומתווכח, משלם את הריבית הגבוהה שהוא דורש (עד 7% בבנק דיסקונט - שיאן העמלה הגבוהה בבדיקה זו). מי שמתמקח - משלם הרבה פחות.

"גלובס" גם מציע דרך טובה לי שהבנק לא הוריד לו את העמלה מספיק - לפעמים, מבחינת העמלה, יהיה יותר משתלם לקחת הלוואה מהבנק על סכום הערבות הבנקאית, מאשר לקחת את הערבות בעמלה שהבנק דורש.

ואנו נזכיר טיפ אחר שלנו, שאומר שתמיד יש להתמקח עם הבנק על העמלות, הריביות וכדומה. הבנק "תוקע" מחירים כרצונו ומי שמתמקח, במיוחד אם יש לו חשבון "טוב" בבנק - מקבל והרבה!
איך להשקיע בעסק קטן?



הנה כמה דרכים להשקיע בעסק קטן, גם כזה המתנהל בעבודה מהבית:

1. למתג את העסק - כרטיסי ביקור, לוגו, אתר אינטרנט מעוצב, שלט לעסק וכו'.

2. התייחסות מכבדת לכל לקוח - יש להיות פנויים לכל לקוח. גם אם לא מיידית, יש לדאוג לחזור אליו בזמן לא רב מרגע פנייתו. להיות קשובים לצרכי הלקוח ולתת לו את השירות הטוב ביותר.

3. יש ליצור תדמית של עסק מכובד הכולל הזמנת קו טלפון לעסק בלבד ובמידת הצורך להיעזר באנשי מקצוע אחרים שיבצעו חלק מהעבודה (בצורה טובה, כך שתוכלו לקחת עליה אחריות).

4. צרו קשרים טובים עם אנשים היכולים לתת שירותים משלימים לעסק שלכם והפנו אליהם את לקוחותיכם במידת הצורך. הדבר יעיד עליכם כמקושרים בתחום ויקל על הלקוחות שיכירו לכם תודה על כך.

5. הגיעו לרמת מקצועיות גבוהה בתחום עיסוקכם, כך שתוכלו להפיץ אותו ברבים ובכך להמשיך להתפתח.

6. דאגו להשתתף בכנסים וימי עיון, להעשרת הידע וההתמחות שלכם.

7. השתלבו במעגלי "נטוורקינג" - זמו מעגלי עסקים דומים לשלכם והרחיבו את פעילותכם.

8. תירמו לקהילה - הדבר יפתח בפניכם דלתות חדשות ויעזור בתפיסת העסק שלכם כמוצלח ורווחי.
איך לנהל שיחה עסקית או פגישת מכירה?


אלו הדברים שיש להקפיד עליהם בפגישה עסקית או פגישת מכירה:

התלבש והתנהג ייצוגי.

השאר את האגו שלך מחוץ לחדר.

נסה קודם לנהל שיחה חברותית. הודה לו על זמנו.

נצל זמני המתנה למעבר על החומר שהבאת.

הצג שאלות בהתחלה וכך תתמקד בהצגת הדברים המעניינים אותו בלבד.

התאם סגנון דיבור לשל הלקוח.

הבט בעיניו.

אל תעלה מיד את כל הנושאים בעסקה - שמור חלק לשלב מתקדם יותר.

הקפד על הקשבה רבה ללקוח, גם אם לדעתך הבנת הכל. אם לא הבנת משהו - שאל אותו לכוונתו.

אל תביך בשאלות ואם הבכת - עבור מיד לנושא אחר.

דחה את נושא המחיר לאחר שלב הצרכים ושכנוע שימולאו על ידי המוצר. אם אז הוא אומר שהמוצר יקר לו אל תרתע - הוא מעוניין במוצר אבל רוצה לשפר את המחיר.

לבדיקת תגובת הלקוח - שאל "איך זה נראה לך?" או "מה דעתך על זה?".

כשמגיע השלב - נסה לסגור עסקה באמצעות הפנייה עניינית לחתימה.

בסיום הפגישה אל תיראה נלהב ואל תיכנע לבקשה לוויתור אחרון.

לאחר הפגישה - נתח את תוצאותיה ורשום לעצמך המלצות לקידום העסקה (לטלפן אליו מחר, לשלוח לו חומר, להשיג לו נתונים וכו').
איך לנהל משא ומתן עיסקי או אחר?
מתי כדאי לקחת מאמן אישי?
מה בודקים לפני פתיחת עסק?
איך למכור נכון בחנות?
איך לעצב משרד בבית לפי הפנג שואי?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.