» «
גלידה
איך מכינים גלידה דלת קלוריות בכדור להכנת גלידה?



להכנת גלידה דלת קלוריות בכדור גלידה, עשו כך:

1. הכניסו בצד האחד של הכדור: חצי כוס של מלח גס וכמות גדולה של קוביות קרח, עד למילוי כל החלל.

2. בצד השני, הכניסו כוס חלב, כוס יוגורט ו-3 כפות סוכר. אפשר גם להוסיף תוספות רבות אבל מהדברים הפחות משמינים (ראו טיפ נפרד, בתגית "כדור גלידה, תוספות").

3. סגרו את המכסים היטב.

4. שחקו או תנו לילדים לשחק עם הכדור במשך חצי שעה (גלגול שלו מומלץ, אבל אפשר גם מסירות, שקשוק ואפילו קצת בעיטות, אם כי לא חזק מדי).

5. קבלו גלידה דלת-שומן ומצויינת, מתוצרת בית.
ענבים
למה כדאי לאכול ענבים?



אלו היתרונות הבריאותיים של ענבים:

1. זירוז העיכול כתוצאה מהמרצת חילוף החומרים בגוף.

2. ניקוי הכבד והמרצת וניקוי הדם כתוצאה מכמות גבוהה של מינרלים בענבים.

3. יעיל נגד מחלות לב והסתיידות עורקים (במיוחד כשהענבים באים בצורת יין אדום המכיל חומרים למניעת חמצונו של הכולסטרול הרע).

4. טובים לכאבי ראש.

5. עוזרים בהפחתת התפתחותו של אנזים הגורם לסרטן בכבד.

8. ענבים ירוקים מכילים לוטאין העוזר במניעת סרטן והשפעתו חיובית על בריאות העין.

9. חסרונם העיקרי של הענבים הוא כמות הסוכר הרבה שהם מכילים. ב-100 גרם ענבים יש כ-67 קלוריות.

10. מפחיתים סיכון למחלות לב ומחלות כלי דם

11. מפחיתים סיכויי היווצרותם של קרישי דם

12. עוזרים במניעת שקיעת כולסטרול רע בדם והיווצרות טרשת עורקים

13. מכילים תרכובת המסייעות במקרים של סיבוכי סכרת.
סופגניות
איך להכין סופגניות בריאות?



הנה 6 המלצות של ד"ר מאיה רוזמן להכנת סופגניות בריאות יותר:

1. שמן טרי - לטגן בשמן חדש וטרי ולזרוק בתום השימוש.

2. קונפיטורה במקום ריבה - להשתמש בקונפיטורות בלי צבעי מאכל ולא בריבה.

3. טיגון חכם להפחתת קלוריות - ככל שזמן הטיגון ארוך יותר, השמן נספג יותר למאכל המטוגן. יש לחמם את השמן מראש לטמפרטורה הרצויה ורק אז לטגן. זה מפחית בצורה משמעותית את כמות הקלוריות הסופית של המאכל המטוגן.

4. סופגניות קטנות - זמן הטיגון של סופגניות גדולות מאוד הוא ארוך יותר, העדיפו להכין סופגניות קטנות יותר.

5. שימוש בקמח מלא - החליפו חצי מהקמח בקמח מלא.

6. סופגניות אפויות אם מתחברים לטעם, סופגניות אפויות הן יותר בריאות ודלות בקלוריות.
דיאטה
אילו דברים עלולים לחבל לנו בדיאטה?


הנה רשימת דברים העלולים לחבל לנו בדיאטה:

1. צריכת קלוריות נמוכה מדי - חשוב לאכול לפחות 1000 קלוריות ביום ולתת לגוף לאגור מספיק כוחות. פחות מכך יגרום לרעב העלול לגרום לגוף להכנס למצב הישרדותי ולא יאפשר לו לרדת במשקל בצורה מבוקרת ונכונה.

2. הגזמה באכילת שומן בריא - יש להקפיד לאכול לא יותר משתי מנות שומן בריא ביום, שכן על אף היותו בריא הוא עתיר קלוריות.

3. ממתיקים מלאכותיים - צריכת ממתיקים מלאכותיים מפעילה מנגון של עליית אינסולין ועקב כך צורך לאכילת מתוקים ופחמימות. מומלץ להימנע ככל הניתן, לפחות בחודש הראשון של הדיאטה ממתיקים מלאכותיים.

4. מחסור שינה - עייפות גורמת להפעלת הורמוני הסטרס אשר מונעים מרקמת השומן להתפרק. יש להקפיד על מספיק שעות שינה, לפחות 6 שעות בלילה.

5. חוסר בסיבים תזונתיים - צריכת סיבים תזונתיים בכמות מספקת גורמת לתחושת שובע ולכן יש לדאוג להעשיר את התפריט היומי בהם.

6. סטרס - כאשר אנו מצויים במצב סטרס הגוף מייצר את הורמון הקורטיזול המעכב את הירידה במשקל. ניתן להיעזר בטכניקות הרגעה שונות, טיפולים, או עיסוק בתחביבים כדי להפחית מצבי לחץ.

קלוריות

שמירת משקל
איך לשמור על המשקל בתקופת החגים?



הנה 11 טיפים שיעזרו לכם ליהנות מארוחות החג ועם זאת, לא להפריז ולהמשיך לשמור על המשקל:

1. העדיפו להגיש או לבחור בארוחת החג בשר רזה.

2. אם יש מבחר מנות, בחרו מנה אפויה ולא מטוגנת.

3. נסו להחליף את האורז ותפוחי האדמה בכוסמת או קינואה.

4. ניתן לבחור בדג במקום בבשר. זו מנה קלה יותר ובריאה.

5. מרק בתחילת הארוחה יכול לתת תחושת שובע ולהקטין את כמות האוכל לאחריו.

6. בחרו קינוח קליל כגון סורבה או סלט פירות מקינוחים עתירי שוקולדים ושמנת.

7. הקפידו לא להגיע מאד רעבים לארוחת החג, אכלו משהו קל לפני כן.

8. וותרו לחלוטין על משקאות ממותקים.

9. אל תוותרו על פעילות גופנית בתקופת החג, דווקא אז היא חשובה.

10. לבשו בגד צמוד לגוף, כך תרצו להמשיך לשמור יותר על הגיזרה.

11. קיבעו לעצמכם שבתקופת החג אתם שומרים על המשקל הקיים ולא מוסיפים לו. את המשך תהליך ההרזיה עשו בסוף החג.
ריצה
כמה קלוריות שורף הגוף בשעה של ריצה מתונה?


בשעה אחת של ריצה מתונה שורף הגוף כ-700 קלוריות.


הגולש איציק מוסיף ומפרט:

ארבעה גורמים המשפיעים על הצריכה האנרגטית:

1. סוג הפעילות

2. עצימות האימון

3. משקל הגוף

4. משך המאמץ

על כן, אין לקבוע שרירותית שההוצאה הקלורית באימון מתון הנה 700 קלוריות.

דוגמאות:
אדם ששוקל 70 ק"ג, משך המאמץ 60 דקות, קצב הליכה/ ריצה 5.5 קמ"ש = 290 קלוריות.
אדם ששוקל 85ק"ג, משך המאמץ 60 דקות, קצב הליכה/ ריצה 5.5 קמ"ש = 350קלוריות.
אדם ששוקל 95ק"ג, משך המאמץ 60 דקות, קצב הליכה/ ריצה 5.5 קמ"ש = 400קלוריות.
כושר
האם ביום שלא עושים כושר או מתאמנים צריך להוריד את צריכת הקלוריות למינימום?


כשצורכים מעט מדי קלוריות פוגעים בחילוף החומרים של גופך. הגוף משתמש בקלוריות ובונה שריר גם כשאנו במנוחה וחשוב לספק לו את כמות הקלוריות הנאותה ללא כל קשר לפעילות של אותו היום.
הגוף הוא מערכת חכמה וכאשר אנו מספקים לו מעט מדי קלוריות הוא מתייעל ומצמצם תהליכים שאינם חיוניים, כמו בניית שריר. כך חילוף החומרים יורד ואנו מפסידים כי הגוף הופך לחסכוני.
ייתכן כי ביום ללא פעילות פחות רעבים, אך בכל זאת נסו להקפיד על אכילה מסודרת ובכמות נאותה.
בדיאטה, או מה שאני מעדיף לקרוא לו "אורח חיים", יש להקפיד על אכילה של לא פחות מ-1200 קלוריות..
הזעה
האם חייבים להזיע בכדי לאבד קלוריות?



ממש לא, ההזעה היא תכונה תורשתית וישנם רבים שלא מזיעים או מזיעים מעט מאד, גם בפעילות גופנית מאסיבית, בעוד שאחרים מזיעים מאד גם בפעילות גופנית מועטה.



אגב, אין טעם גם בלבוש חם בזמן הכושר. זה שאתם מזיעים לא תורם לאיבוד הקלוריות שלכם.


סופגניות
כמה קלוריות יש בסופגניות?



בסופגנייה אחת יש כ-500 קלוריות.

בסופגנייה תעשייתית מקמח מלא יש לא הרבה פחות קלוריות, שכן מה שמשמין בהן הוא השמן הרווי, שבניגוד להכנה בבית, שם מבשלים בו שוב ושוב סופגניות והוא חודר לתוכן ומרווה בשמן.

כדי להוריד את הסופגנייה הזו, אגב, צריך שעה על ההליכון...
האם עדיף לאכול תפוז או לשתות מיץ תפוזים?


פירות עדיף תמיד לאכול ולא לשתות, כך נרוויח את כל הערכים התזונתיים שלהם ונצרוך פחות קלוריות. לדוגמה - בתפוז אחד יש 47 קלוריות ואילו כוס מיץ תפוזים מכילה 111 קלוריות ויש בה רק 0.2 סיבים תזונתיים מול 2.4 סיבים תזונתיים שיש בתפוז שלם.
האם יש חשיבות איזה קלוריות צורכים או רק למספרן?


הקלוריות אינן שוות בערכן התזונתי ובאופן שהגוף שורף אותן. ככל שהתזונה תהייה עשירה יותר בחלבונים כך הגוף ישרוף מהר יותר את הקלוריות ויישאר מהן פחות בגוף לאחר תהליך העיכול.

לדוגמה:

100 קלוריות של שומן - בתהליך העיכול יישרפו 3 קלוריות בלבד

100 קלוריות של פחמימות - בתהליך העיכול יישרפו 10 קלוריות בלבד

100 קלוריות של חלבון תהליך העיכול ישרוף 30 מהן.
איזה לחם הכי פחות משמין?


בעיקרון, לחם קל מכיל את הכמות הנמוכה של קלוריות ביחס לסוגי הלחם האחרים. לחם קל (כולל חלה קלה) יכיל לרוב חצי מהקלוריות של לחם רגיל. עם זאת, חשוב לבדוק על האריזה של הלחם הקל כמה קלוריות יש בפרוסה, כיוון שיש לעיתים הטעיות של הצרכן בנושא.

ואגב, זה שלחם קל מכיל פחות קלוריות לא אומר בהכרח שהוא בריא יותר בהרכב התזונתי שלו, לעומת סוגי לחם אחרים.


הגולש גל מעיר: לחם מחמצת הוא הלחם הבריא ביותר. בלחם זה אין שמרים כלל- כך שהוא בריא ופחות משמין.
האם יש משקה ממותק בריא?


התשובה היא כן.

משקה ממותק בריא הינו המאלט, שמכונה בפי כולם "בירה שחורה" והוא אינו מיועד רק למבוגרים, גם ילדים יכולים לשתות אותו.

הרכבה של הבירה יעיל לחיזוק מערכת העצבים, היא מופחתת קלוריות, בהשוואה למשקאות תוססים אחרים, וכאמור יש מתיקות בטעמה.

למקפידים על גיזרה, יש גם מאלט דיאט או בירה שחורה דיאט, שלא כוללים סוכר ולמשפחה כולה, כיום מוצעים בקבוקים משפחתיים של בירה שחורה.
איך להחליף את המצות בלחם בזמן דיאטה?


כדי להמשיך לשמור על המשקל בתקופת חג הפסח וגם ליהנות מהמצות, תוכלו לחשב את כמות אכילת המצות בצורה זו:

מצה קלה אחת = 2 פרוסות לחם קל

מצה קלה אחת = פריכית אורז של 40 קלוריות

מצה אחת רגילה = 4 פרוסות לחם קל

כמובן שיש שצריך להקפיד מה מורחים על המצה כדי לשמור על כמות הקלוריות היומית המותרת לכם.
מהם היתרונות התזונתיים של האפרסק?



האפרסק הוא פרי המתעכל היטב ולכן מומלץ לסובלים מבעיות עיכול. הוא יעיל בניקוי המעיים, טוב לניקוי ליחה מהריאות ואף משפיע לטובה על בחילות בוקר, אצל נשים בהריון. כמו כן האפרסק מפחית את הסיכון למחלות לב, משפר את מראה העור, מסייע למניעת התפתחות תהליכים סרטניים ומפחית אלרגיות.



באפרסק בינוני יש כ-100 קלוריות.

באפרסק לבן ישנן שערות, המכילות בתוכן חומרי הדברה. יש קושי להוציאן גם לאחר שטיפה ואלו עלולות לגרום לאלרגיה לרגישים לכך.
איך לשרוף יותר קלוריות באימון כושר?



בכדי לשרוף יותר קלוריות באימון כושר כדאי לעשות את הדברים הבאים:

1. להתאמן בקרבת אדם שמתאמן במקצועיות וברצינות - זה מגביר את המוטיבציה

2. לגוון מדי פעם את שגרת האימון, לשלב בין מכשירים ותרגילים שונים

3. לעשות שינויים בקצב האימון, שינויים בקצב שורפים יותר קלוריות

4. לשמוע מוסיקה קצבית וממריצה
האם במהלך ההיריון יש להעלות את מספר הקלוריות היומי?


אשה לא צריכה לאכול הרבה יותר בזמן ההיריון ובכל מקרה לא לחשב את כמות האכילה כאילו היא אוכלת עבור שניים, יש להקפיד על תזונה בריאה, עשירה בברזל וסידן ולהוסיף לא יותר מ-300 קלוריות ביום. שמירה על משקל תקין בזמן ההיריון חשובה למניעת סיבוכים בזמן ההיריון ובלידה.


כמה קלוריות יש לצרוך ביום כדי לשמור על הגזרה?
מהי כמות הקלוריות היומית הנכונה לשמירה על הדיאטה?
איך לחשב את כמות הקלוריות היומית המומלצת לשמירה על הגיזרה?

חישוב נכון של צריכת קלוריות יומית שתעזור לשמור על הגזרה ייעשה לפי 30 קלוריות לכל ק"ג אחד ממשקל הגוף.

לדוגמה: אשה השוקלת 70 ק"ג תצרוך 2,100 קלוריות ביום, זאת בהנחה שהפעילות הגופנית שהיא עושה היא סבירה ולא חריגה. פעילות גופנית מרובה מחייבת צריכה נוספת של קלוריות.
כמה קלוריות יש בפיצוחים?




הנה מספר הקלוריות בסוגי הפיצוחים השונים בערכים ל-100 גרם:

בוטנים - 600 קלוריות

שקדים - 597 קלוריות

תמרים - 247 קלוריות

חרובים - 194 קלוריות

שזיפים - 208 קלוריות

משמשים - 238 קלוריות

תאנים - 255 קלוריות

אגוזי מלך - 640 קלוריות

גרעיני דלעת - 565 קלוריות

גרעיני חמניות - 569 קלוריות


והנה כמה מהערכים הקלוריים ביחידות בודדות (תודה לסתוית):

תמר – 34 קלוריות

אגוז פקאן – 19 קלוריות

צימוק בודד 6 קלוריות

שקד – 7 קלוריות
למה בריא לאכול מישמיש?



המישמש (או המישמיש) עשיר בנחושת, דבר התורם מאד לניצול הברזל בגופנו והעברתו ממערכת העיכול למערכת הדם. כמו כן המישמש, שהוא אחד מהפירות הכתומים, עשיר בקרוטן, שבגוף הופך לויטמין A.

בשני מישמשים בגודל בינוני יש כ-55 קלוריות.
איך לחסוך בקלוריות בארוחת חג?


הנה 3 דרכים שיעזרו לכם לחסוך בקלוריות בארוחות החג:

1. שתיים מים - שתו כוס מים לפני תחילת הארוחה.

2. תכנון הארוחה - שימו בצלחת בתחילת הארוחה את כל מה שבכוונתכם לאכול על מנת שלא תצטרכו למלא אותה שוב ושוב.

3. חלבונים וירקות תחילה - התחילו את הארוחה עם מנות הירקות והחלבונים ואילו את הפחמימות השאירו לסופה, כך שתגיעו אליהן שאתם כבר פחות רעבים ותצרכו מהן פחות.
כמה קלוריות יש בפלח אבטיח?
האם זה נכון שדיאטה מועטת קלוריות היא דיאטה מומלצת?
מדוע כדאי לאכול מלון?
איך להכין קצפת ותותים לשומרי משקל?
כמה קלוריות וקפאין יש בכוס קפה?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.