» «
מכירות
במה להתמקד בשיווק ומכירות בתחום ה-B2B ואיך לעשות את זה נכון?



שיווק ומכירות בתחום ה-B2B, שונה משיווק ומכירות ללקוחות פרטיים.

הנה שני כללים בסיסיים שחייבים לשמור עליהם, כאשר מוכרים שירותים או מוצרים לעסקים אחרים:

1. תרגם את ההצעה שלך לכסף - הראה כיצד ההצעה שלך תעזור ללקוח להרוויח כסף ועזור לו לעשות חשבון, כיצד השירות שלך ישפר את רווחיו.
הצג מספרים מדוייקים שאתה מתחייב להם.

אם אתה יכול להגיד לו, שבהשקעה של 100 שקל, הוא למעשה מרוויח 1000 שקל, זוהי הדרך הטובה ביותר לתת הצעות לעסקים אחרים.
אם כרגע אין לו אף אפיק אלטרנטיבי בו הוא יכול "לקנות" אלף ש"ח בתמורה למאה ש"ח, אז ההצעה שלך היא הדבר הטוב ביותר שעומד כרגע לפניו.

2. קח את הסיכון שבהצעה שלך על עצמך - אתה לא יכול להגיד ללקוח שלך, "יש לך הזדמנות להשקיע 100 ש"ח ולהרוויח 1000, אבל רק אם יהיה מזג אוויר טוב ואני אצליח לעשות את מה שאני אמור לעשות".

במצב הזה הלקוח מסתכן בזה שאתה לא תצליח לתת לו את מה שהבטחת, הוא יבזבז את כספו לשווא ואין שום רווח וודאי של 1000 ש"ח, אלא הימור.

הורד מהלקוח שלך את הסיכון לחלוטין. הצעה לו החזר כספי במידה ולא תעמוד ביעדים מספריים או ביעדי זמן. תן לו אפשרות יציאה לאחר תקופת נסיון, אם השרות שלך הוא לאורך זמן רב.

בעזרת שני כללים אלו תוכל למשוך אליך לקוחות יותר איכותיים שיהיו מוכנים לשלם יותר בעבור השירות שלך, מכיוון שהם קונים ממך ללא סיכון וקונים תוצאות וודאיות.
יזמות
איך למצב את המוצר ואת החברה שלנו?



כדי למצב את עצמכם נכון הקפידו על 5 הדברים הבאים:

1. אל תנסו להציג עצמכם כחברת ענק כשאתם לא.

2. הציגו את המוצר וקשרו אותו ללקוח שלכם ולכאב שלו ולא לקבוצות גדולות (להקל על כאבי הגב שלך, לאפשר לך להתפרנס מהבית).

3. דברו ופרסמו ללקוחות בשפה פשוטה ומובנת (בלי מונחים טכניים, ראשי תיבות מהתחום או מילים שאמא שלכם לא היתה מבינה).

4. אל תציינו בפרסומים שלכם שמות תואר שכולם ישמחו להוסיף למוצרים שלהם (הטוב ביותר, המדהים) אלא הציגו פתרונות מוכחים שהמוצר שלכם מספק ורצוי עם נתונים מספריים (מהיר פי 5, מכפיל את התפוקה).

5. הקפידו שכל אחד מהעובדים בחברה יידע להסביר בפשטות מה היא עושה ומה מטרתה - תדרכו אותם פעמיים בשנה כי גם הם משווקי החברה.
עריכת וידאו
איך לערוך סרט פרסומי להפצה באתרים כמו Youtube?



להכין סרט ליוטיוב ודומיו זו משימה שמחייבת הקפדה על כמה דברים:

1. בתחילת הסרט ובסופו חשוב להכניס Black (מסך שחור) עם ה-URL (כתובת האינטרנט) של האתר שלכם.

2. כדאי שלאורך כל הסרט תופיע עליו כתובת מים עם ה-URL שלכם.

3. על הסרט להיות פשוט: בלי אפקטים מוגזמים ופירוטכניקה מרהיבה, חסכוני ובגובה העיניים של הצופה (באינטרנט אלה מקדמי אמינות גדולים).

4. השתמשו בהומור! זה עובד ומוכר וזה יגרום לאנשים להעביר הלאה.

5. הקפידו על סרטון קצר: לא יותר מ-5 דקות ורצוי בסביבות ה-3 דקות.
צילום וידאו
על מה להקפיד כשמצלמים סרטון פרסומי להפצה באינטרנט?



כשאתם עומדים לצלם סרט שיפרסם מוצר, שירות או רעיון באינטרנט הקפידו על הדברים הללו:

1. לבשו חולצות חלקות, רצוי בצבעי שחור או אדום. אין בשום אופן ללבוש חולצות פסים!

2. צלמו את המציג מפלג הגוף העליון ומעלה.

3. אל תשאירו מרווח גדול בין ראשו של המציג לבין קצה התמונה (הפריים).

4. שהמציג יתחיל בכמה מילים לא פורמליות, שיוציאו את הצופה מה"ראש" של צפייה בפרסומת לאוירה קלילה של סרטון גרילה (כלומר שיווק דל תקציב שנתפס כמקורי, צעיר ואמין).

5. הקפידו שהמציג לא יקריא את דבריו. הכי טוב הוא שילמד בעל פה את הטקסט אבל שלא יהיה טקסט שנשמע כמו טקסט כתוב. אפשרות טובה נוספת: כתבו בנקודות את הנושאים ושהוא ידבר אותן בלשונו - באילתור.

שיווק

פרסום
מהם יתרונות הפרסום והשיווק באינטרנט?



אלו היתרונות הבולטים של הפרסום והשיווק דרך האינטרנט:

1. כל הנתונים מדידים - ישנה אפשרות לבדוק אילו קמפיינים עובדים טוב יותר, מה מספר האנשים שהגיעו דרך קמפיין זה או אחר.

2. האפשרות לקבל פלחי שוק מדויקים - ניתן לדעת באופן מדויק כמה אנשים שהו באתר ולכמה זמן ובה הם התעניינו.

3. נראות - בשונה משאר המדיות הפרסום באינטרנט נראה שוב ושוב ואינו מושלך לפח לאחר עיון קצר, כפי שקורה לרוב במדיה המודפסת.

4. קבלת החלטות שקולות - לאור הנתונים המדויקים קל יותר לקבל החלטות באיזה פרסום להשקיע ואילו סכומים להשקיע בו.
שיווק
איך לכתוב כותרת מושכת לטקסט פרסומי?


כל עמוד פרסומי מתחיל מכותרת. הכותרת, זהו הדבר הראשון החשוב ביותר בכל עמוד פרסומי, כיוון שבעת קריאת הכותרת, מחליט המתעניין האם להמשיך לקרוא או לא.

הכותרת חייבת תוך 3 שניות, לשכנע את האדם להישאר באתר ולקרוא עוד.

הכותרת צריכה לכלול לפחות שניים מתוך המרכיבים הבאים:

1. פנייה לנישה שלך: הלקוח הפוטנציאלי חייב להגיד לעצמו לאחר קריאת הכותרת "כן, זה משהו שצריך להיות לאנשים כמוני!". אם אתה פונה לבעלי עסקים, הכותרת שלך יכול להתחיל ב"בעל עסק! גלה איך…". אם אתה פונה לאנשים בעלי משקל עודף שרוצים להוריד במשקל, הכותרת שלך יכולה להיות "…, לבעלי משקל עודף".

2. התייחסות לבעייה של הנישה שלך: פניה ללקוחות הפוטנציאליים שלך, יכולה להיות דרך תיאור הבעייה שהם רוצים לפתור או לחילופין, דרך תיאור המטרה שהם רוצים להשיג. גם כאן, כמו במקרה הראשון, תיאור הבעייה גורם לקורא להגיד לעצמי "כן, זאת בדיוק הבעייה שלי! אני רוצה לשמוע מה יש לו להגיד בעניין".

אם אתה פונה לאנשים שיש להם בעיית משקל עודף, הכותרת שלך יכול להתחיל מ"מרגיש את עצמך שמן? …" או "סובל ממשקל יתר?"

אם אתה פונה לבעלי עסקים שיש להם בעיה במציאת לקוחות, הכותרת שלך יכולה להתחיל מ"מתקשה במציאת לקוחות?" או "מרגיש שאתה נאבק על כל לקוח?" או "רוצה לדעת איך לגדיל בקלות את מספר הלקוחות שלך?"

3. הפתרון או התוצאה שהלקוחות שלך מחפשים: בחלק הזה של הכותרת, אנחנו מספרים לקורא, אילו תוצאות אנחנו יכולים לעזור לו להשיג. כאשר הלקוח הפוטנציאלי קורא זאת, הוא צריך להגיד לעצמו "כן, זה בדיוק מה שאני רוצה!"

לבעלי עסקים שמתעמתים עם השגת לקוחות, ניתן לכלול בכותרת משפט כמו "… רוצה לדעת איך להשיג פי 2 יותר לקוחות? …"

כאשר אנשים קוראים כותרת שבנוייה לפי כללים אלו, הם חייבים להגיד לעצמם "זה בדיוק בשבילי, אני חייב להשיג את זה!" או "אני חייב את זה לעצמי! זה יפתור לי את הבעייה!", כיוון שכבר בכותרת דיברת על הבעייה של האדם, על הפתרון שהוא מחפש ופנית אליו דרך פנייה לנישה.
עסקים
איך להשקיע בעסק קטן?



הנה כמה דרכים להשקיע בעסק קטן, גם כזה המתנהל בעבודה מהבית:

1. למתג את העסק - כרטיסי ביקור, לוגו, אתר אינטרנט מעוצב, שלט לעסק וכו'.

2. התייחסות מכבדת לכל לקוח - יש להיות פנויים לכל לקוח. גם אם לא מיידית, יש לדאוג לחזור אליו בזמן לא רב מרגע פנייתו. להיות קשובים לצרכי הלקוח ולתת לו את השירות הטוב ביותר.

3. יש ליצור תדמית של עסק מכובד הכולל הזמנת קו טלפון לעסק בלבד ובמידת הצורך להיעזר באנשי מקצוע אחרים שיבצעו חלק מהעבודה (בצורה טובה, כך שתוכלו לקחת עליה אחריות).

4. צרו קשרים טובים עם אנשים היכולים לתת שירותים משלימים לעסק שלכם והפנו אליהם את לקוחותיכם במידת הצורך. הדבר יעיד עליכם כמקושרים בתחום ויקל על הלקוחות שיכירו לכם תודה על כך.

5. הגיעו לרמת מקצועיות גבוהה בתחום עיסוקכם, כך שתוכלו להפיץ אותו ברבים ובכך להמשיך להתפתח.

6. דאגו להשתתף בכנסים וימי עיון, להעשרת הידע וההתמחות שלכם.

7. השתלבו במעגלי "נטוורקינג" - זמו מעגלי עסקים דומים לשלכם והרחיבו את פעילותכם.

8. תירמו לקהילה - הדבר יפתח בפניכם דלתות חדשות ויעזור בתפיסת העסק שלכם כמוצלח ורווחי.
שיווק
איך להתכונן לשיחת שיווק בטלפון?



אלו הדברים שחשוב להקפיד עליהן בשיחת שיווק טלפונית:

1. התכוננו לשיחה הטלפונית כפי שהייתם מתכוננים לשיחה פנים אל פנים. התלבשו בצורה נאה, חייכו ובחרו את המקום שגורם לכם לאווירה טובה לשיחה.

2. ענו בצורה אדיבה ונעימה תמיד. במידה ואתם לא פנויים לשיחה קחו פרטים מהאדם שיצר עמכם קשר, קבעו עמו מתי אפשר לחזור אליו ועשו זאת בדיוק מתי שקבעתם.

3. צרו אווירה נעימה, הקפידו לקרוא לאדם בשמו הפרטי במהלך השיחה ונסו למצוא נקודות חיבור ביניכם מלבד העניין העסקי (מקום מגורים, צבא, חו"ל וכדומה).

4. הקשיבו לצרכים של הלקוח, ענו על מה שצריך בלי להגזים בעומס פרטים ומידע והימנעו מלתת הרגשה שאתם מנסים למכור בכוח. הקפידו שתתנהל שיחה בה שני הצדדים מדברים ולא רק אתם.

5. לעולם אינכם יודעים עם מי אתם מדברים ומה השפעתו לכן הקפידו על יחס אדיב תמיד גם אם אתם מדברים עם מזכירות או עובדים של האדם אליו רציתם להגיע, אין לדעת מה השפעתו על קיום השיחה ביניכם.

6. השתדלו לא להשאיר הודעות קוליות, נסו להתקשר שוב במועד אחר.

7. היו מדויקים בבחירת איש השיחה שלכם. חשוב להגיע לאדם הנכון בכדי להצליח למכור את מה שרציתם.


מכירות
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?


במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:

1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).

2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).

3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).

4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
איך לבנות זהות אינטרנטית בצורה נכונה?



הנה כמה כללים לבניית זהות אינטרנטית:

1. הגדרות ברורות בנוגע לעצמכם - הגדירו בצורה ברורה מאיזה רקע אתם ומה הערכים והיכולות שאתם מביאים עמכם.

2. היו אמתיים - בניית זהויות פיקטיביות תזיק לכם לטווח הארוך. אנשים ירצו אתכם בגלל אמינות.

3. קהל היעד - הגדרה ברורה של קהל היעד שלכם הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית.

4. תחומי עניין של קהל היעד - בדקו ועקבו אחר סוגיה זו.

5. בחירת רמות חשיפה - החליטו לאיזו דרגת חשיפה תגיעו בכל אתר מהאתרים השונים בהם אתר גולשים.

7. העלבות ופגיעות - הימנעו בכל דרך מפגיעה באחרים דרך הרשת.

8. עדכונים ונוכחות - שמרו על נוכחות מורגשת בפייסבוק ובטוייטר ע"י עדכונים לעתים תכופות.

9. גבולות חשיפה ופעילות - פעלו בריסון עצמי בכל הקשור לפעילות אינטרנטית, בכדי לא להיראות כמי שאובססיביים לגבי עצמם.

10. פעילות במישורים שונים - הציגו בלוגים ואתרים מקצועיים ולא רק פרופילים אישיים.
איך להעלות סרטונים לאינטרנט ולהפוך אותם להצלחה?


כדי להעלות סרטון ויראלי לרשת או ליוטיוב הקפידו על הדברים הבאים:

1. כותרת מושכת ולעניין - לא מטעה, עם מילים כמו Exclusive, Behind the scenes וכדומה.

2. שיווק חברתי - בפייסבוק, טוויטר, פורומים, טוקבקים בבלוגים ועוד.

3. סרטון קצר - וככל האפשר כזה שניתן לצטט, לעשות עליו וריאציות, רמיקסים וכדומה.

4. תמונית מגרה ומרתקת - מקמו באמצע הוידאו פריים מושך ומגרה, כי זה מה שייבחר אוטומטית ע"י יוטיוב לתמונית שלו.

5. תגובות טובות - הגב לעצמך ביוזרים שונים, הגב לאחרים שמגיבים (כולל מבקרים לא נעימים ותמיד תגובה הוגנת ובלי עימותים).

6. העלאת סדרה - אם יש כמה סרטונים בסדרה, העלו אותם בבת אחת ולא בהדרגה.

7. תגיות יחודיות ולא סטנדרטיות - ככל שהתגיות שלכם לא יהיו כמו של כולם יש סיכוי לצפייה סדרתית ולציטוטים ומחוות לסרטון הויראלי שהעליתם.

8. מדידה וסטטיסטיקה - לשים לב מה קורה ולטפל בבעיות של הויראליות כמו פרויקט בעבודה.

9. ייחודיות ומקוריות - ככל שיהיה מקורי יש סיכוי שעוד יחקו ויילכו בעקבותיו.


בהצלחה!
איך לנהל נכון ולבצע מכירות בהצלחה?



כדי לתפקד נכון בניהול ומכירה עשה כך:

1. נהל רשימת מטלות יומית וסמן כל משימה שמולאה.

2. מה שלא הספקת היום - העבר למחר.

3. אל תטפל במסמך בהמשכים - אתה עלול לשכוח - ככל האפשר, סגור הכל מיידית.

4. תרגל שיחות מכירה מול הראי.

5. הפעל סמכות כשאתה נבוך או חושש, אך עדיין היה מסוגל להקשיב.

6. תרגל מצבים ובכך תכין את עצמך לתגובות שאינן אימפולסיביות.

7. העדף עבודת צוות על תפקוד לבדך.

8. התמחה, חקור ולמד לעומק ומסביב את המוצרים והשירותים שלך - המומחיות תקנה לך הצלחה.

9. תכנן אלטרנטיבות לכל מצב שלא יבוא.

10. השתמש בסיעור - מוחין כדי להשביח ולחדש.

11. השתדל לבחור במוצרים שונים וייחודיים משל מתחריך - מצא לך נישות שאחרים לא עוסקים בהן.

12. קבל החלטות - אל תדחה.
איך לעצב עטיפה בצורה נכונה למוצר מסחרי?



לעיצוב נכון של מוצר למכירה מומלץ להקפיד על ההמלצות הבאות:

1. בלי חפירות - אל תרבו בהסברים, תוספות מיותרות ודברים מייגעים על העטיפה.

2. סיפור המותג - האריזה צריכה לתקשר עם המהלכים הכלליים של קידום המותג.

3. טיפוח המסורת - אם יש לכם אלמנט רב-שנים כמו דמות או לוגו אהובים, השאירו אותם על העטיפה וחדשו רק בלוק שלהם.

4. הומור זה טוב - מותר להכניס מעט הומור ואפילו הומור עצמי. זכרו את האגס המאוהב של יופלה..

5. חברתיות בלי בושה - אם אתם מנסים להתחבר לטרנד או עניין חברתי, מצאו דרך לעשות זאת לא במרומז אלא באופן ברור ועם כל הלב.

6. נהלו שיחה - נסו לעצב את העטיפה בדרך שתתן הרגשה שאתם פתוחים לתקשר עם הצרכנים. עיצוב בצורה של כותרות בעיתון, למשל, היא דרך "לדבר" עם הצרכן.

7. היו בטוחים - אם אתם מובילי קטגוריה, אל תרבו בהצהרות ומסרים על העטיפה. דרכם של המובילים היא בטחון עצמי, נקיון והבהרת איכות.

8. ירוק זה שקוף - אם אתם איכותיים, תראו את זה! - תנו מידע ברור על המוצר שלכם ומה הוא מכיל, במקום להבטיח הרים וגבעות ירוקים.

9. אחידות עולמית - אם אתם משווקים מוצרים בכל העולם, דאגו שהמוצרים שלכם יהיו דומים בתכונות העיקריות שלהם בכל המקומות. אריזה ממותגת שמזוהה עם המוצר היא הדרך הנכונה לייצר אחידות גלובאלית.

10. מהדורות מוגבלות - אלמנט ההפתעה, החדשנות והתעוזה שבמהדורה מוגבלת כלשהי, מאפשרים ליצור התעניינות והעלאת המכירות גם יחד. ביחד עימן באה גם היכולת לקפוץ לקטגוריה של מוצרי הפרימיום, גם אם לזמן קצר.


ההמלצות נעזרו בכתבה במדור "נתח שוק" בעיתון גלובס.
איך להביא מפרסמים לאתר האינטרנט שלי?


הנה מספר דרכים שיסיעו להביא מפרסמים לאתר האינטרנט שלנו:

1. יש לפנות למשרדי פרסום ולמשווקי חברות כדי שיפרסמו אצלך באתר. לפני כן עליך להביא להם מידע מדוע כדאי לפרסם דווקא אצלך: סטטיסטיקות כמה גולשים לאתר שלך, מאפייני הגולשים וכו'. כדאי לעשות איזשהו סקר אינטרנטי בקרב גולשיך על מאפייניהם ומאפייני הצריכה שלהם ולפנות בדיוק לחברות בטווח הצרכני "שלהם" עם הנתונים שיעלו בידך.

2. עליך לקדם את האתר שלך באינדקסים ומנועי חיפוש רלוונטים, לנסות לפרסמו באתרים אחרים בעלי פופולריות בקרב קהל היעד שלך ובעיקר לפרסם את העובדה שכדאי לפרסם שם.

3. יש לדעת שחברות גדולות עובדות עם משרדי פרסום קבועים, הקובעים מראש את חלוקת עוגת הפרסום שלהם. לכן צריך לפנות אל משרדי הפרסום שלהם, לנדנד להם בשיחות שכנוע, לבוא אליהם. כנראה שישנם עוד אתרי אינטרנט באותו נושא שכדאי לפרסם בהם. עליך להסביר להם מדוע שיפרסמו באתר שלך? מה העדיפות שלך על אתרים אחרים וכו'.

4.עדיף להתמקד בחברות בסדר גודל בינוני וקטן שמוצריהם פונים לקהל היעד של האתר. לנדנד להם, לפנות אליהם במייל, לבוא אליהם כדי שיפרסמו אצלך.

5. אם האתר שלך ישמור על פופולריות ותתמיד בשיווק יעיל, תצליח להביא מפרסמים ותוכל להרוויח ממנו, אך אל תטפח ציפיות גבוהות מדי: עליך להבין שהאינטרנט זהו עדיין תחום קצת בעייתי מבחינת הכנסות מפרסום, אם האתר שלך הוא לא מגה-פופולארי, לא תרוויח ממנו סכומים מאוד מאוד גדולים. זה המצב גם אצל אחרים.
מהו ניהול מיטבי של קשרי לקוחות?



ניהול קשרי לקוחות הוא משימה חשובה בעסקים. הנה 5 דברים ושלבים שעליהם כדאי להקפיד:

1. הגדרת מטרותיכם השיווקיות והעסקיות - ניהול קשרי הלקוחות יושפע ממטרות שונות שתגדירו.

2. גבשו מדיניות קבועה, עקבית ואחידה לניהול קשרי הלקוחות.

3. בדקו ורכשו פתרון תוכנה לניהול קשרי לקוחות (תוכנת CRM או שירות מקוון).

4. בנו את התהליך בצורה מושכלת ולא חפוזה. תכנון נכון יאפשר לכם פחות טעויות ולא תצטרכו לחזור עליו שוב בהקדם, בשל חוסר יעילות ופגמים בתכנון המקורי.

5. הגדירו מי קהל היעד והתמקדו בו. ללא התמקדות בסוגי לקוחות מובחנים וברורים, אתם עלולים להיקלע לבזבוז ועלויות מיותרות.
על מה להקפיד בניסוח הודעה לעיתונות (מה שנקרא Press Release) ?


בניסוח הודעה לעיתונות (Press Release) כדאי להקפיד על הדברים הללו:

1. שפה פשוטה ומובנת מאד. בלי ז'רגון מקצועי

2. משפטים לא יותר מ-25 מילים

3. פסקאות לא יותר מ-8 שורות

4. ניסוח טוב הוא אם תדמיינו שאתם מספרים למישהו על שירות חדש (אבל תמיד הקפידו לסגור משפטים)

5. אפשר להוסיף תמונה להודעה לעיתונות

6. פרטים טכניים יצורפו בעמוד נפרד שכותרתו תהיה "מידע טכני" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מסמך טכני")

7. רקע על החברה ועל מוצרים אחרים שלה יצורף בעמוד נפרד שכותרתו "מידע רקע לעורכים" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מידע על החברה ומוצריה")
איך עושים פילוח שוק לשיווק מוצר?


כך תעשו פילוח שוק לשיווק מוצר:

1.לפני תהליך הפילוח, יש להעריך את היקף השוק שבו פועל המוצר, מה היקף המכירות שלו, מיהם המתחרים למוצר באותו שוק ומה גודלם.

2. יש לחלק את שוק הצרכנים לקבוצות שונות מבחינת גיל, מין, מיקום, מצב משפחתי, מעמד חברתי, תחומי התעניינות ועוד.

3. לאחר חלוקת שוק הצרכנים לקבוצות, יש לחפש קבוצות אנשים בעלי מכנה משותף, בעלי פוטנציאל לרכוש את המוצר.

4. לבצע מדידה של פלחי השוק, לזהות מהו כוח הקניה שיש בידי הקבוצות שנבחרו על ידנו, לאתר את היכולת לפנות אליהן באמצעים שיווקיים המתאימים להן ולזהות האם הן הומוגניות או לא.

5. בסוף תהליך הפילוח החברה צריכה להחליט באיזה פלחי שוק יש להתמקד בהליך השיווק.


איך לשפר את ההכנסות מה-Adsense באתר שלי?


כדי שלא לאפשר לגולשים שלכם להתעלם ממודעות הפרסום של האדסנס, מומלץ לעשות את הצעדים הבאים:

1. שנו מפעם לפעם את צבעי המודעות.

2. נסו לשנות את מיקום המודעות בדפים השונים (כדי למנוע התעלמות מהמודעות בהיותן ממוקמות תמיד באותו המקום).

3. ודאו שהמודעות נראות לעין הגולש ברזולוציות השונות.

4. ההמלצה הראשונית היא לצבעים שדומים לצבעי האתר שלכם - כלומר להגדיר רקע וטקסט למודעות בצבעים של הרקע והמלל של האתר. עם זאת, בידקו, בחילופים שבועיים, גם אפשרויות אחרות - כדי לזהות את צבעי ה-Adsense המניבים ביותר לאתר שלכם.

5. אם אתם ממש בעניין של רווחים גדולים, גם במחיר של הקטנת האפשרות של הגולשים להתרכז בטקסטים של האתר, השתמשו בצבעי ה-Adsense המכניסים ביותר - צהוב ואדום! (על פי כל המחקרים והבדיקות - אלה צבעים שממש מטריפים את הגולש ומושכים אותו אליהם). שימו לב שבאתרי תוכן הצבעים הללו עלולים גם לקלקל כיוון שהקוראים מדווחים על קשיים בריכוז - בעת הקריאה.
איך לבחור מתנה ללקוחותיך?



בבחירת מתנה ללקוחותיך כדאי להקפיד על הדברים הבאים:

1. מתנה צריכה לשדר את רוח העסק והשירותים או המוצרים אותם הוא מוכר: חדשנות, מובילות שוק, מקוריות, שירותיות, וכו...

2. מומלץ שהמוצרים יהיו קשורים לסביבת העבודה או הפנאי של הלקוח בהתאם לסוג העסק ולמידת הפתיחות והחדשנות שלו.

3. סוגי המוצרים המתאימים הנם מתחומי המוצרים למשרד, למחשב, לרכב, לטיולים, לנופש, או לפנאי.

4. מומלץ לצרף כרטיס עם ברכה של החברה ללקוח.

5. כדאי למתג את השי, בכדי לקשר את המוצר למשך שנים עם החברה שהעניקה אותו.
איך לבנות אתר אינטרנט עסקי מצליח?



כך בונים אתר אינטרנט עסקי מצליח:

1. אתר עסקי טוב חייב קודם כל לעלות מהר. קנו לכם שם דומיין שקל לזכור ולזהות אתכם (זה לא עולה הרבה ונותן הרבה).

2. באתר עצמו חשובים מאד המיקוד והבהירות, קלות הקריאה וללא עומס של מלל.

3. חשוב ליצור קהילות עניין, נסו ליזום שיווק הדדי בקהילות ואתרים בתחום.

4. השקיעו בעיצוב נאה אך לא כבד ואיטי.

5. שלבו הומור, סקרים, אמצעי שיווק מקבילים.

6. ציינו את כתובת האתר בכל ברושור, פרסום בעיתונות וכמובן - בנייר המכתבים, שקיות או אריזות, כרטיסי הביקור של העובדים וכדומה).

7. אין להזניח את העדכון המתמיד של האתר - מה שמעיד על חשיבותו בעיני הגולשים.

8. הציעו הטבות למי שרוכש או פונה אליכם בעקבות ביקור באתר.

9. שלבו אנימציה זהירה - שמלהיבה את הלקוח, אבל לא להגזים.

10. פרסמו את כתובת העסק ואמצעי התקשורת הרגילים איתו (טלפון, פקס).

11. אפשרו ליצור עמכם קשר מהאתר ("יצירת קשר").
איך לשכנע אנשים להירשם לניוזלטר שלך?


רשימת התפוצה, זהו אחד הכלים החשובים ביותר שנועדו לעזור לנו לשמור על קשר עם המתעניינים בשירות שלנו. כל מתעניין, הינו לקוח פוטנציאלי, והיכולת להמשיך ולהיות איתו בקשר, מעלה את הסיכוי להפוך אותו ללקוח בפועל.

מתעניין בשמחה יירשם לרשימת התפוצה, אם ידע שהוא יכול להפיק מזה תועלת ואם ידע שבניוזלטר שיקבל, יהיו טיפים, מאמרים או עצות שאקטואליות עבורו. וזה בדיוק מה שצריך להבטיח למתעניינים, כדי שיירשמו לרשימת התפוצה.

אך יש כמה כללים, שחשוב להקפיד עליהם, על מנת שההרשמה תהיה נוחה יותר למתעניין ולא תעלה בו התנגדויות.

א. מומלץ להבטיח שלאחר הרשמה הוא יקבל עצות שכבר עכשיו יוכל לממש ולקבל תוצאות.

ב. לא לכתוב "הירשם לניוזלטר" או "הירשם לניוזלטר לקבל טיפים ומאמרים". זה לא מספיק, צריך לפרט יותר.

הנה כמה דוגמאות עבור מאמנים אישיים מתחומים שונים.

הירשם היום וקבל:

- רשימת צעדים שבועים שתוכל לבצע במהלך השבועיים הקרובים.

- מבחנים עצמיים ותרגילים לשיפור היכולת לקבל העלאה בשכר.

- אפשרות שבועית לשאול את המומחים ולקבל עזרה.

ג. הרבה יותר יעיל להציע קורס שנותן תוצאות תוך זמן מוגבל "קורס חינם במייל להעלאת המשכורת שלך תוך שבועיים", מאשר להציע ניוזלטר כללי בנושא.

ד. השתמשו בכותרות מושכות:
"6 דברים שעליכם לעשות מייד, על מנת להצליח עם הדיאטה שלכם."
"4 טעויות הרסניות שאנשים עושים כאשר מבקשרים העלאה במשכורת"

התוכן כמובן אמור להיות איכותי ולהתאים לכותרת.
איך להגדיל את מחזור המכירות בעסק?
איך לעשות נכון שיווק עצמאי?
איך לחסוך בשיווק הסטארטאפ או המיזם שלנו?
על מה להקפיד בשירות לקוחות?
איך לשכנע אנשים להירשם לניוזלטר שלך?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.