» «
שיווק
איך לשווק נכון עסק של בעל מקצוע חופשי?


בעלי מקצועות חופשיים (יועצים, מטפלים, רואי חשבון, עורכי דין ועוד) צריכים לשווק את השירות שהם נותנים על מנת שיגיעו אליהם לקוחות נוספים וטובים, הנה מספר דברים שחשוב להקפיד עליהם בכדי להצליח בכך:

הקפידו תמיד על מתן שירות נימוסי ואדיב כאשר הלקוח מגיע אליכם.

הקפידו על משרד מסודר, נעים ונקי, אך לא כזה שמנקר עיניים.

תנו ללקוחותיכם הקיימים והפוטנציאלים יחס אישי, מתעניין ואכפתי.

לספקנים מבין הלקוחות תמיד ניתן להציג עדויות של הצלחות קודמות שלכם.

התמקצעו והיו הטובים ביותר בתחומכם, תוך התמקדות על תחום עיקרי על מנת שהלקוח יבחר דווקא בכם.

גבו את השכר המגיע לכם, לא יותר ולא פחות מדי. אדם שיודע מה ערכו המקצועי ידע לתמחר אותו נכון ולקוחות מבינים ומעריכים זאת.
מכירות
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?


במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:

1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).

2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).

3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).

4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
וידאו ויראלי
איך להעלות סרטונים לאינטרנט ולהפוך אותם להצלחה?


כדי להעלות סרטון ויראלי לרשת או ליוטיוב הקפידו על הדברים הבאים:

1. כותרת מושכת ולעניין - לא מטעה, עם מילים כמו Exclusive, Behind the scenes וכדומה.

2. שיווק חברתי - בפייסבוק, טוויטר, פורומים, טוקבקים בבלוגים ועוד.

3. סרטון קצר - וככל האפשר כזה שניתן לצטט, לעשות עליו וריאציות, רמיקסים וכדומה.

4. תמונית מגרה ומרתקת - מקמו באמצע הוידאו פריים מושך ומגרה, כי זה מה שייבחר אוטומטית ע"י יוטיוב לתמונית שלו.

5. תגובות טובות - הגב לעצמך ביוזרים שונים, הגב לאחרים שמגיבים (כולל מבקרים לא נעימים ותמיד תגובה הוגנת ובלי עימותים).

6. העלאת סדרה - אם יש כמה סרטונים בסדרה, העלו אותם בבת אחת ולא בהדרגה.

7. תגיות יחודיות ולא סטנדרטיות - ככל שהתגיות שלכם לא יהיו כמו של כולם יש סיכוי לצפייה סדרתית ולציטוטים ומחוות לסרטון הויראלי שהעליתם.

8. מדידה וסטטיסטיקה - לשים לב מה קורה ולטפל בבעיות של הויראליות כמו פרויקט בעבודה.

9. ייחודיות ומקוריות - ככל שיהיה מקורי יש סיכוי שעוד יחקו ויילכו בעקבותיו.


בהצלחה!
מכירות
איך להציג מוצר בפני לקוח?


כך תציגו מוצר חדש בפני לקוחות:

1. הדגישו את הנקודות החשובות ללקוח במוצר שלכם (לאחר ששאלתם וחקרתם לפני הפגישה מה הם צרכיו).

2. דאגו לו לאפשרות לגשת למידע נוסף על המוצר.

3. התמקדו בלקוח ובצרכיו ופחות במוצר - מכרו את השירות שיתן המוצר ללקוח ופחות את המוצר עצמו.

4. נסו באמת לעזור לו - הוא יחוש בכך ויגיב בחיוב למאמציכם.

5. אם מחיר המוצר גבוה לו נסו להתפשר - זכרו שעדיף להרוויח פחות בעסקה מאשר לא להרוויח בכלל ושלעתים מעסקה פחות רווחית ייצא לקוח שימליץ לאחרים ויביא לעסקאות טובות רבות.

שיווק

אינטרנט
איך להביא מפרסמים לאתר האינטרנט שלי?


הנה מספר דרכים שיסיעו להביא מפרסמים לאתר האינטרנט שלנו:

1. יש לפנות למשרדי פרסום ולמשווקי חברות כדי שיפרסמו אצלך באתר. לפני כן עליך להביא להם מידע מדוע כדאי לפרסם דווקא אצלך: סטטיסטיקות כמה גולשים לאתר שלך, מאפייני הגולשים וכו'. כדאי לעשות איזשהו סקר אינטרנטי בקרב גולשיך על מאפייניהם ומאפייני הצריכה שלהם ולפנות בדיוק לחברות בטווח הצרכני "שלהם" עם הנתונים שיעלו בידך.

2. עליך לקדם את האתר שלך באינדקסים ומנועי חיפוש רלוונטים, לנסות לפרסמו באתרים אחרים בעלי פופולריות בקרב קהל היעד שלך ובעיקר לפרסם את העובדה שכדאי לפרסם שם.

3. יש לדעת שחברות גדולות עובדות עם משרדי פרסום קבועים, הקובעים מראש את חלוקת עוגת הפרסום שלהם. לכן צריך לפנות אל משרדי הפרסום שלהם, לנדנד להם בשיחות שכנוע, לבוא אליהם. כנראה שישנם עוד אתרי אינטרנט באותו נושא שכדאי לפרסם בהם. עליך להסביר להם מדוע שיפרסמו באתר שלך? מה העדיפות שלך על אתרים אחרים וכו'.

4.עדיף להתמקד בחברות בסדר גודל בינוני וקטן שמוצריהם פונים לקהל היעד של האתר. לנדנד להם, לפנות אליהם במייל, לבוא אליהם כדי שיפרסמו אצלך.

5. אם האתר שלך ישמור על פופולריות ותתמיד בשיווק יעיל, תצליח להביא מפרסמים ותוכל להרוויח ממנו, אך אל תטפח ציפיות גבוהות מדי: עליך להבין שהאינטרנט זהו עדיין תחום קצת בעייתי מבחינת הכנסות מפרסום, אם האתר שלך הוא לא מגה-פופולארי, לא תרוויח ממנו סכומים מאוד מאוד גדולים. זה המצב גם אצל אחרים.
סטארטאפים
על מה להקפיד בניסוח הודעה לעיתונות (מה שנקרא Press Release) ?


בניסוח הודעה לעיתונות (Press Release) כדאי להקפיד על הדברים הללו:

1. שפה פשוטה ומובנת מאד. בלי ז'רגון מקצועי

2. משפטים לא יותר מ-25 מילים

3. פסקאות לא יותר מ-8 שורות

4. ניסוח טוב הוא אם תדמיינו שאתם מספרים למישהו על שירות חדש (אבל תמיד הקפידו לסגור משפטים)

5. אפשר להוסיף תמונה להודעה לעיתונות

6. פרטים טכניים יצורפו בעמוד נפרד שכותרתו תהיה "מידע טכני" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מסמך טכני")

7. רקע על החברה ועל מוצרים אחרים שלה יצורף בעמוד נפרד שכותרתו "מידע רקע לעורכים" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מידע על החברה ומוצריה")
שיווק
איך עושים פילוח שוק לשיווק מוצר?


כך תעשו פילוח שוק לשיווק מוצר:

1.לפני תהליך הפילוח, יש להעריך את היקף השוק שבו פועל המוצר, מה היקף המכירות שלו, מיהם המתחרים למוצר באותו שוק ומה גודלם.

2. יש לחלק את שוק הצרכנים לקבוצות שונות מבחינת גיל, מין, מיקום, מצב משפחתי, מעמד חברתי, תחומי התעניינות ועוד.

3. לאחר חלוקת שוק הצרכנים לקבוצות, יש לחפש קבוצות אנשים בעלי מכנה משותף, בעלי פוטנציאל לרכוש את המוצר.

4. לבצע מדידה של פלחי השוק, לזהות מהו כוח הקניה שיש בידי הקבוצות שנבחרו על ידנו, לאתר את היכולת לפנות אליהן באמצעים שיווקיים המתאימים להן ולזהות האם הן הומוגניות או לא.

5. בסוף תהליך הפילוח החברה צריכה להחליט באיזה פלחי שוק יש להתמקד בהליך השיווק.
פרסום
על מה להקפיד בניסוח מודעת פרסום?


אלו הדברים שיש להקפיד עליהם בניסוח הודעות פרסום:

1. סדר - הסדר העדיף למודעה היא תמונה למעלה, מתחתיה כותרת ומתחתיה טקסט. יחד עם זאת, שבירת השיגרה תורמת להבלטת הפרסומת.

2. גודל הכותרת - הכותרת צריכה להיות גדולה, קולעת וספציפית הכוללת את שם המוצר ומבטיחה דבר מועיל לגביו (כמו התפעלות הסובבים אותך מהבגד), עדיף ללא התחכמות יתר. הדברים העיקריים שיש להגיד על המוצר צריכים להיות מיוצגים בכותרת.

3. תוכן - הטקסט צריך להיות קצר וקולע המופנה לקהל היעד הרלוונטי ושיכלול הסבר מה המוצר יכול להועיל להם. יש להמנע מהתחכמויות יתר וממילים קשות להבנה. טקסט ארוך צריך להכלל במודעות תדמית (הדומים לכתבה בעיתון).

3.תמונות וצילומים - הצילומים, כמו הכותרות והטקסט, צריכים להיות פשוטים ולא מתחכמים יתר על המידה.

4. קהל יעד - רק אם המוצר מיועד לקהל מטרה מתוחכם (פרסומאים, אנשי הייטק וכו') ניתן להיות מורכב יותר במסרים אך חייב להיות מובן.

4. איכות - פשטות אינה אומרת להדביק למוצר תדמית זולה מדי אלא תווית של איכות בעלות משתלמת. יש להקפיד על עלות נמוכה לעומת המוצר שהוא איכותי.

5. התמקדות במוצר - המוצר צריך לככב במודעה תוך הבלטת טיבו ויתרונותיו, בנימה עניינית וללא הגזמות יתר בנוסח "רק אנחנו מסוגלים" כדי לשדר אמינות.


עיצוב מארז
איך לעצב עטיפה בצורה נכונה למוצר מסחרי?



לעיצוב נכון של מוצר למכירה מומלץ להקפיד על ההמלצות הבאות:

1. בלי חפירות - אל תרבו בהסברים, תוספות מיותרות ודברים מייגעים על העטיפה.

2. סיפור המותג - האריזה צריכה לתקשר עם המהלכים הכלליים של קידום המותג.

3. טיפוח המסורת - אם יש לכם אלמנט רב-שנים כמו דמות או לוגו אהובים, השאירו אותם על העטיפה וחדשו רק בלוק שלהם.

4. הומור זה טוב - מותר להכניס מעט הומור ואפילו הומור עצמי. זכרו את האגס המאוהב של יופלה..

5. חברתיות בלי בושה - אם אתם מנסים להתחבר לטרנד או עניין חברתי, מצאו דרך לעשות זאת לא במרומז אלא באופן ברור ועם כל הלב.

6. נהלו שיחה - נסו לעצב את העטיפה בדרך שתתן הרגשה שאתם פתוחים לתקשר עם הצרכנים. עיצוב בצורה של כותרות בעיתון, למשל, היא דרך "לדבר" עם הצרכן.

7. היו בטוחים - אם אתם מובילי קטגוריה, אל תרבו בהצהרות ומסרים על העטיפה. דרכם של המובילים היא בטחון עצמי, נקיון והבהרת איכות.

8. ירוק זה שקוף - אם אתם איכותיים, תראו את זה! - תנו מידע ברור על המוצר שלכם ומה הוא מכיל, במקום להבטיח הרים וגבעות ירוקים.

9. אחידות עולמית - אם אתם משווקים מוצרים בכל העולם, דאגו שהמוצרים שלכם יהיו דומים בתכונות העיקריות שלהם בכל המקומות. אריזה ממותגת שמזוהה עם המוצר היא הדרך הנכונה לייצר אחידות גלובאלית.

10. מהדורות מוגבלות - אלמנט ההפתעה, החדשנות והתעוזה שבמהדורה מוגבלת כלשהי, מאפשרים ליצור התעניינות והעלאת המכירות גם יחד. ביחד עימן באה גם היכולת לקפוץ לקטגוריה של מוצרי הפרימיום, גם אם לזמן קצר.


ההמלצות נעזרו בכתבה במדור "נתח שוק" בעיתון גלובס.
איך למצב את המוצר ואת החברה שלנו?



כדי למצב את עצמכם נכון הקפידו על 5 הדברים הבאים:

1. אל תנסו להציג עצמכם כחברת ענק כשאתם לא.

2. הציגו את המוצר וקשרו אותו ללקוח שלכם ולכאב שלו ולא לקבוצות גדולות (להקל על כאבי הגב שלך, לאפשר לך להתפרנס מהבית).

3. דברו ופרסמו ללקוחות בשפה פשוטה ומובנת (בלי מונחים טכניים, ראשי תיבות מהתחום או מילים שאמא שלכם לא היתה מבינה).

4. אל תציינו בפרסומים שלכם שמות תואר שכולם ישמחו להוסיף למוצרים שלהם (הטוב ביותר, המדהים) אלא הציגו פתרונות מוכחים שהמוצר שלכם מספק ורצוי עם נתונים מספריים (מהיר פי 5, מכפיל את התפוקה).

5. הקפידו שכל אחד מהעובדים בחברה יידע להסביר בפשטות מה היא עושה ומה מטרתה - תדרכו אותם פעמיים בשנה כי גם הם משווקי החברה.
איך להתכונן לשיחת שיווק בטלפון?



אלו הדברים שחשוב להקפיד עליהן בשיחת שיווק טלפונית:

1. התכוננו לשיחה הטלפונית כפי שהייתם מתכוננים לשיחה פנים אל פנים. התלבשו בצורה נאה, חייכו ובחרו את המקום שגורם לכם לאווירה טובה לשיחה.

2. ענו בצורה אדיבה ונעימה תמיד. במידה ואתם לא פנויים לשיחה קחו פרטים מהאדם שיצר עמכם קשר, קבעו עמו מתי אפשר לחזור אליו ועשו זאת בדיוק מתי שקבעתם.

3. צרו אווירה נעימה, הקפידו לקרוא לאדם בשמו הפרטי במהלך השיחה ונסו למצוא נקודות חיבור ביניכם מלבד העניין העסקי (מקום מגורים, צבא, חו"ל וכדומה).

4. הקשיבו לצרכים של הלקוח, ענו על מה שצריך בלי להגזים בעומס פרטים ומידע והימנעו מלתת הרגשה שאתם מנסים למכור בכוח. הקפידו שתתנהל שיחה בה שני הצדדים מדברים ולא רק אתם.

5. לעולם אינכם יודעים עם מי אתם מדברים ומה השפעתו לכן הקפידו על יחס אדיב תמיד גם אם אתם מדברים עם מזכירות או עובדים של האדם אליו רציתם להגיע, אין לדעת מה השפעתו על קיום השיחה ביניכם.

6. השתדלו לא להשאיר הודעות קוליות, נסו להתקשר שוב במועד אחר.

7. היו מדויקים בבחירת איש השיחה שלכם. חשוב להגיע לאדם הנכון בכדי להצליח למכור את מה שרציתם.
איך לכתוב כותרת מושכת לטקסט פרסומי?


כל עמוד פרסומי מתחיל מכותרת. הכותרת, זהו הדבר הראשון החשוב ביותר בכל עמוד פרסומי, כיוון שבעת קריאת הכותרת, מחליט המתעניין האם להמשיך לקרוא או לא.

הכותרת חייבת תוך 3 שניות, לשכנע את האדם להישאר באתר ולקרוא עוד.

הכותרת צריכה לכלול לפחות שניים מתוך המרכיבים הבאים:

1. פנייה לנישה שלך: הלקוח הפוטנציאלי חייב להגיד לעצמו לאחר קריאת הכותרת "כן, זה משהו שצריך להיות לאנשים כמוני!". אם אתה פונה לבעלי עסקים, הכותרת שלך יכול להתחיל ב"בעל עסק! גלה איך…". אם אתה פונה לאנשים בעלי משקל עודף שרוצים להוריד במשקל, הכותרת שלך יכולה להיות "…, לבעלי משקל עודף".

2. התייחסות לבעייה של הנישה שלך: פניה ללקוחות הפוטנציאליים שלך, יכולה להיות דרך תיאור הבעייה שהם רוצים לפתור או לחילופין, דרך תיאור המטרה שהם רוצים להשיג. גם כאן, כמו במקרה הראשון, תיאור הבעייה גורם לקורא להגיד לעצמי "כן, זאת בדיוק הבעייה שלי! אני רוצה לשמוע מה יש לו להגיד בעניין".

אם אתה פונה לאנשים שיש להם בעיית משקל עודף, הכותרת שלך יכול להתחיל מ"מרגיש את עצמך שמן? …" או "סובל ממשקל יתר?"

אם אתה פונה לבעלי עסקים שיש להם בעיה במציאת לקוחות, הכותרת שלך יכולה להתחיל מ"מתקשה במציאת לקוחות?" או "מרגיש שאתה נאבק על כל לקוח?" או "רוצה לדעת איך לגדיל בקלות את מספר הלקוחות שלך?"

3. הפתרון או התוצאה שהלקוחות שלך מחפשים: בחלק הזה של הכותרת, אנחנו מספרים לקורא, אילו תוצאות אנחנו יכולים לעזור לו להשיג. כאשר הלקוח הפוטנציאלי קורא זאת, הוא צריך להגיד לעצמו "כן, זה בדיוק מה שאני רוצה!"

לבעלי עסקים שמתעמתים עם השגת לקוחות, ניתן לכלול בכותרת משפט כמו "… רוצה לדעת איך להשיג פי 2 יותר לקוחות? …"

כאשר אנשים קוראים כותרת שבנוייה לפי כללים אלו, הם חייבים להגיד לעצמם "זה בדיוק בשבילי, אני חייב להשיג את זה!" או "אני חייב את זה לעצמי! זה יפתור לי את הבעייה!", כיוון שכבר בכותרת דיברת על הבעייה של האדם, על הפתרון שהוא מחפש ופנית אליו דרך פנייה לנישה.
האם כדאי לשווק בטלפון ואיך?


כיום מאד לא מומלץ להתבסס על שיווק טלפוני - בדיוק כמו דואר זבל, הציבור למד לתעב משווקים בטלפון ומומלץ לחפש דרכים טובות יותר. פולו-אפ בטלפון לעיסקה הוא טוב מאד. בכל מקרה - דאג לוודא מראש שהזמן מתאים ללקוח ושאינך תקוע לו באמצע משהו. הקפד לבצעו ובכך להמשיך טיפול בנושא. נסה לחייך בשיחה כזו - החיוך כן עובר בטלפון. דיבור בעמידה ואפילו בתנועה הופך אותך נלהב והחלטי יותר - זה בדוק. עמוד מול מראה בעת השיחה. תכנן כל שיחה והגדר את המטרות שלה - עוד לפני הרמת הטלפון. אל תציף באינפורמציה ובמלל - זה יוצר התנגדות.
איזו רשת החברתית כדאי לבחור לשימושים שיווקיים ועסקיים?



בחירת הרשת הנכונה היא מלאכה לא פשוטה, שכן לכל רשת חברתית היתרונות והחסרונות שלה. כמובן שהכי מומלץ הוא להירשם לכולן ולהשקיע את הזמן, המשאבים והמאמצים בהן. אך בבחירה יש לשים לב ליתרונות של כל אחת, נכון להיום:

1. Facebook - בשביל החבר'ה באשר הם וכיום לכל מי שמשווק משהו. הרשת המתפתחת והמדוברת ביותר. מחזיקה בפלטפורמת האפליקציות המנצחת (עם איום גדול מכיוון גוגל עם יוזמת ה-Open Social שלה)

2. Linkedin - רשת מעולה וצומחת לקשרים עסקיים, איתור מוחות, התייעצות עם מומחים מובילים.

3. Myspace - בית קברות עצום שהיה פעם מוקד שיווק לצעירים, איתור טרנדים, חזק בשוק המוסיקה והאתר הגדול בעולם.

4. Smallworld - הרשת הנחשקת של העשירים והמצליחים. אקסקלוסיבית ומפולחת היטב. במיוחד למי שקהל היעד שלו הוא חוג הסילון.

5. דה מרקר קפה - רשת חברתית עסקית ישראלית עם דגש על אינטראקציה חברתית והיכרויות. כרגע צונמי הפייסבוק די הטביע גם אותה.
במה להתמקד בשיווק ומכירות בתחום ה-B2B ואיך לעשות את זה נכון?



שיווק ומכירות בתחום ה-B2B, שונה משיווק ומכירות ללקוחות פרטיים.

הנה שני כללים בסיסיים שחייבים לשמור עליהם, כאשר מוכרים שירותים או מוצרים לעסקים אחרים:

1. תרגם את ההצעה שלך לכסף - הראה כיצד ההצעה שלך תעזור ללקוח להרוויח כסף ועזור לו לעשות חשבון, כיצד השירות שלך ישפר את רווחיו.
הצג מספרים מדוייקים שאתה מתחייב להם.

אם אתה יכול להגיד לו, שבהשקעה של 100 שקל, הוא למעשה מרוויח 1000 שקל, זוהי הדרך הטובה ביותר לתת הצעות לעסקים אחרים.
אם כרגע אין לו אף אפיק אלטרנטיבי בו הוא יכול "לקנות" אלף ש"ח בתמורה למאה ש"ח, אז ההצעה שלך היא הדבר הטוב ביותר שעומד כרגע לפניו.

2. קח את הסיכון שבהצעה שלך על עצמך - אתה לא יכול להגיד ללקוח שלך, "יש לך הזדמנות להשקיע 100 ש"ח ולהרוויח 1000, אבל רק אם יהיה מזג אוויר טוב ואני אצליח לעשות את מה שאני אמור לעשות".

במצב הזה הלקוח מסתכן בזה שאתה לא תצליח לתת לו את מה שהבטחת, הוא יבזבז את כספו לשווא ואין שום רווח וודאי של 1000 ש"ח, אלא הימור.

הורד מהלקוח שלך את הסיכון לחלוטין. הצעה לו החזר כספי במידה ולא תעמוד ביעדים מספריים או ביעדי זמן. תן לו אפשרות יציאה לאחר תקופת נסיון, אם השרות שלך הוא לאורך זמן רב.

בעזרת שני כללים אלו תוכל למשוך אליך לקוחות יותר איכותיים שיהיו מוכנים לשלם יותר בעבור השירות שלך, מכיוון שהם קונים ממך ללא סיכון וקונים תוצאות וודאיות.
איך לבנות זהות אינטרנטית בצורה נכונה?



הנה כמה כללים לבניית זהות אינטרנטית:

1. הגדרות ברורות בנוגע לעצמכם - הגדירו בצורה ברורה מאיזה רקע אתם ומה הערכים והיכולות שאתם מביאים עמכם.

2. היו אמתיים - בניית זהויות פיקטיביות תזיק לכם לטווח הארוך. אנשים ירצו אתכם בגלל אמינות.

3. קהל היעד - הגדרה ברורה של קהל היעד שלכם הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית.

4. תחומי עניין של קהל היעד - בדקו ועקבו אחר סוגיה זו.

5. בחירת רמות חשיפה - החליטו לאיזו דרגת חשיפה תגיעו בכל אתר מהאתרים השונים בהם אתר גולשים.

7. העלבות ופגיעות - הימנעו בכל דרך מפגיעה באחרים דרך הרשת.

8. עדכונים ונוכחות - שמרו על נוכחות מורגשת בפייסבוק ובטוייטר ע"י עדכונים לעתים תכופות.

9. גבולות חשיפה ופעילות - פעלו בריסון עצמי בכל הקשור לפעילות אינטרנטית, בכדי לא להיראות כמי שאובססיביים לגבי עצמם.

10. פעילות במישורים שונים - הציגו בלוגים ואתרים מקצועיים ולא רק פרופילים אישיים.
איך לחסוך בשיווק הסטארטאפ או המיזם שלנו?



הנה דרכים זולות לשיווק וקידום מיזם וסטארטאפ:

1. רשתות חברתיות - הקמת דף עסקי בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ואחרות, הקמת קבוצה בפייסבוק, עדכונים שוטפים ומעקב הדדי ב-retwitts ועוד.

2. בלוג משל עצמכם - הקימו בלוג. זהו כלי שיווקי ממדרגה ראשונה. תנו לאנשי השיווק לכתוב בו, לקדם את המסרים שלכם, לשמוע תגובות מהגולשים ולאתר כשלים בשיווק או במיצוב השירות שלכם.

3. בלוגים - אחת מהשיטות הזולות ביותר לקידום המיזם הצעיר שלכם היא כיום, באמצעות בלוגים נחשבים. הודעה לכותבי בלוגים כמו מייקל ארינגטון, אורלי יקואל או אוריאל אוחיון ונתינת האפשרות בידם, לבחינה מוקדמת של השירות, יוכלו לקדם את המודעות של הגולשים לשירות שלכם ולקדם אתכם בשלבים הראשונים לא פחות ולעיתים אף יותר מפרסום קונוונציונאלי.

אם תיידעו באופן דומה את הבלוגים הללו, בכל שלב שבו אתם משדרגים את השירות, תזכו לחשיפה כמעט מתמדת אצלם ולזרימה של גולשים ובעלי בלוגים קטנים יותר, שייכתבו גם הם עליהם בשמחה.


איך לשווק נכון, לגייס מנהל שיווק ואנשי שיווק לחברת סטארטאפ?



בבניית מערך השיווק לחברת סטארטאפ כדאי להקפיד על הדברים הללו:

כדי לקחת איש שיווק מעולה, הקפידו על הדברים הבאים:

1. עדיף לקחת איש שיווק טוב וללמד אותו על התחום הטכנולוגי מאשר לנסות להכשיר איש טכנולוגיה לשיווק (הראשון יידע בערך אבל יארוז את זה היטב ויאתר את הצורך בשוק).

2. מנהל שיווק עכשווי חייב להכיר לעומק את השיווק חברתי נוסח פייסבוק, טוויטר, Youtube וכדומה. בהתאם לזה יש לבדוק את המיצוב שלו ברשת, שמעיד היטב על יכולותיו בתחום.

3. בהתאם לתחום הפיתוח, יתכן גיוס אנשים נוספים למערך השיווק: אנשי Presale שידריכו את האנשים הטכניים אצל הלקוח, אנשי מכירות - שסוגרים עיסקאות עם הלקוחות (מעין סוכנים כפולים שמוכרים ללקוח את המוצר ומוכרים להנהלת החברה את מה רצונות הלקוח).

4. כדי להבין מה השוק רוצה כדאי לעיתים לקחת את ה-CTO לפגישות עם לקוחות ולתערוכות ולאפשר לו להיחשף לצרכים, הרצונות והבעיות של הלקוח.

5. על מנהל השיווק להיות מוכן, במידה ויידרש, לעשות Relocation לחו"ל.

6. אם תקציבכם מוגבל, אל תפנו לחברות השמה: בחיפוש מושקע ברשתות החברתיות תוכלו למצוא מועמדים מצויינים וליצור עימם קשר ישיר.
כיצד ליצור תשדיר פרסום מוצלח ברדיו?



כך יוצרים תשדיר פרסום מוצלח ברדיו:

1.תשדיר הפרסום צריך לפנות אל המאזין בצורה ברורה ופשוטה "בגובה העיניים", במלל קצר ככל הניתן וללא שימוש במילים מסובכות או מתחכמות יתר על המידה.

2. התשדיר צריך לפנות במסר מרכזי אחד בלבד ועדיף שיהיה פשוט כדי שלא יפספס את המאזין.

3. יש לחזור על שם המוצר או מילים חשובות אחרות. יצירה של מיני-דרמה (התלהבות במידה).

4. שימוש בג'ינגל קצבי וקליט.

5. כדאי להשתמש באפקטים קוליים הפונים אל הדמיון, שבירת זכוכית למשל.

6. עדיף צורת פניה בהומור, כזה המותאם לקהל היעד, או לחלופין ליצור פניה רגשית לליבו של המאזין.

7. רצוי להשתמש בדובר, כזה שישדר אמינות כי הוא מבין בתחום המדובר ושקהל היעד יוכל להזדהות איתו.
איך לעשות נכון שיווק עצמאי?



חברות סטארטאפ רבות עושות את השיווק, לפחות הראשוני, בעצמן. הנה כמה טיפים בנושא:

1. כבר בפיתוח התמקדו במשתמשים והלקוחות שלכם וביצירת חוויית המשתמש שלהם. הם יעשו עבודת שיווק נפלאה אם יאהבו את המוצר או השירות שלכם, את מימשק וחוויית המשתמש, שם החברה, הסיפור שלה, הלוגו והתחושה הכוללת לגביכם.

2. גם הקשבה לדרישות המשתמשים שלכם ושיפור מתמיד של המוצר, ברוח הבקשות שלהם (כבר יש לכם Wish list?), תוסיף לשיווק הויראלי

3. לא תמיד שיווק ברשת הוא המועדף. ישנם סוגים רבים של מוצרים שדווקא סיקור בעיתונות ובתקשורת "הישנה" עדיף להם ויקדם אותם הרבה יותר.

4. גדלתם ואתם צריכים שיווק מקצועי? אל תלכו לחברות PR או אאוטסורסינג יקר. העדיפו איש מקצוע עצמאי שיהיה עובד בחברה או יועץ רעב להצלחתכם.

5. גם המשקיעים, קרן הון הסיכון ואנשי הצוות המייעץ יוכלו לסייע לכם למצוא מנהל שיווק מנוסה.

6. בעוד באנרים טובים מקסימום למיתוג, פרסומות רלוונטיות של טקסט טובות להבאת לקוחות פוטנציאליים.

7. שיווק שולט - זכרו שטכנולוגיה בלי שיווק אין לה סיכוי (לעומת שירותים בעלי שיווק מצוין וללא טכנולוגיה שמצליחים מאד).
איך לערוך סרט פרסומי להפצה באתרים כמו Youtube?



להכין סרט ליוטיוב ודומיו זו משימה שמחייבת הקפדה על כמה דברים:

1. בתחילת הסרט ובסופו חשוב להכניס Black (מסך שחור) עם ה-URL (כתובת האינטרנט) של האתר שלכם.

2. כדאי שלאורך כל הסרט תופיע עליו כתובת מים עם ה-URL שלכם.

3. על הסרט להיות פשוט: בלי אפקטים מוגזמים ופירוטכניקה מרהיבה, חסכוני ובגובה העיניים של הצופה (באינטרנט אלה מקדמי אמינות גדולים).

4. השתמשו בהומור! זה עובד ומוכר וזה יגרום לאנשים להעביר הלאה.

5. הקפידו על סרטון קצר: לא יותר מ-5 דקות ורצוי בסביבות ה-3 דקות.
מהו ניהול מיטבי של קשרי לקוחות?
איך לנהל נכון ולבצע מכירות בהצלחה?
איך להצליח במכירות?
במה יש להתחשב בפילוח שוק?
על מה להקפיד כשמצלמים סרטון פרסומי להפצה באינטרנט?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.