» «
יחסי ציבור
איך לבחור משרד יחסי ציבור?



בחירת משרד יחסי ציבור מהווה החלטה לא פשוטה. לא מדובר רק על בהוצאה כספית, אלא גם בהשקעת זמן, לבטח בתחילת הדרך. זוהי אמנם לא חתונה קתולית וניתן להיפרד ולמרות זאת, זוהי בחירת ספק שכדאי לעשות אותה בצורה מושכלת. לפניכם כמה נקודות לחשיבה שכדאי שתקחו בחשבון בזמן בחירת משרד יחסי ציבור:

אסטרטגיה לפני הטקטיקה - החשוב ביותר זה למצוא מישהו שיקדם אתכם מבחינה שיווקית ועסקית. זיכרו שהמטרה היא לא להכניס אתכם לעיתון אלא לקדם את הארגון שלכם ובעיקר עסק ובעיקר, להעביר את המסרים השיווקיים והתקשורתיים של הארגון , אל קהלי היעד הרלוונטיים.

כימיה ואמון - איש יחסי הציבור שלכם אמור להיות הלכה למעשה מעין מנהל השיווק שלכם או במקרה אחר, דובר. חובה כדאי שתבחרו מישהו שתוכלו לסמוך עליו, שתוכלו לחשוף בפניו סודות מקצועיים וגם שיהיה לכם נעים לשהות במחיצתו.

מי מטפל בכם - כאשר אתם פוגשים משרד יחסי ציבור, תפגשו את הבעלים. בפועל תעבדו עם אחד התקציבאים במשרד. סביר להניח שהתקציבאי יהיה איש מקצוע, ובכל זאת, כדאי במהלך הבחירה לפגוש ולהתרשם לא רק מהמשרד אלא במיוחד מהאיש שיעבוד מולכם.

יצירתיות - ניסיון של למעלה מחמש עשרה שנה בתחום יחסי ציבור הביא אותי למסקנה כי יצירתיות אולי נמצאת במקום הראשון בין השיקולים אדם יצירתי ידע "לארוז" את העסק שלכם, את המסרים שלך בצורה מעניינת ואפקטיבית.

זמן - נסו להבין בין המילים כמה זמן איש יחסי הציבור המיועד יוכל להשקיע בכם בשלב הלימוד וההיכרות ולאורך כל הדרך.

הגודל לא קובע - לא כדאי להיות לקוח קטן במשרד המטפל בלקוחות גדולים. גם המצב ההפוך לא אידיאלי.

עלות - יחסי ציבור בדרך כלל אינם ניתנים בחינם. אתם תרצו מן הסתם לשלם כמה שפחות, אבל חשוב לקחת בחשבון את "תורת המשחקים" ולצאת ברמה של Win Win. כדי לקבל שירות טוב, עליכם לדאוג שהספקים יהיו מרוצים.

ממליצים - המלצות מלקוחות זה דבר חשוב, אבל זיכרו שאף אחד לא יפנה אתכם ללקוח לא מרוצה.

קשרים - לכל איש יחסי ציבור יש קשרים (ואפילו טובים) עם עיתונאים. אבל זיכרו שקשרים טובים אינם מבטיחים דבר. היצירתיות, הרצינות והמקצועיות הם אילו שעושים את ההבדל.

תיק עיתונות כדוגמא - אנשי יחסי ציבור אוהבים לנפנף ביקי עיתונות מוצלחים של לקוחות עבר. תיק עיתונות שמנמן עיד על הצלחה ב-להכניס לעיתון, אבל אין לו שום קשר עם הצלחה בקידום מטרות הארגון על פי ההגדרות שאתם רוצים להתוות. (האם כל איזכור של גוגל מקדם את העסקים שלהם?)
פרסום
מהם יתרונות הפרסום והשיווק באינטרנט?



אלו היתרונות הבולטים של הפרסום והשיווק דרך האינטרנט:

1. כל הנתונים מדידים - ישנה אפשרות לבדוק אילו קמפיינים עובדים טוב יותר, מה מספר האנשים שהגיעו דרך קמפיין זה או אחר.

2. האפשרות לקבל פלחי שוק מדויקים - ניתן לדעת באופן מדויק כמה אנשים שהו באתר ולכמה זמן ובה הם התעניינו.

3. נראות - בשונה משאר המדיות הפרסום באינטרנט נראה שוב ושוב ואינו מושלך לפח לאחר עיון קצר, כפי שקורה לרוב במדיה המודפסת.

4. קבלת החלטות שקולות - לאור הנתונים המדויקים קל יותר לקבל החלטות באיזה פרסום להשקיע ואילו סכומים להשקיע בו.
שיווק
איך לעשות נכון שיווק עצמאי?



חברות סטארטאפ רבות עושות את השיווק, לפחות הראשוני, בעצמן. הנה כמה טיפים בנושא:

1. כבר בפיתוח התמקדו במשתמשים והלקוחות שלכם וביצירת חוויית המשתמש שלהם. הם יעשו עבודת שיווק נפלאה אם יאהבו את המוצר או השירות שלכם, את מימשק וחוויית המשתמש, שם החברה, הסיפור שלה, הלוגו והתחושה הכוללת לגביכם.

2. גם הקשבה לדרישות המשתמשים שלכם ושיפור מתמיד של המוצר, ברוח הבקשות שלהם (כבר יש לכם Wish list?), תוסיף לשיווק הויראלי

3. לא תמיד שיווק ברשת הוא המועדף. ישנם סוגים רבים של מוצרים שדווקא סיקור בעיתונות ובתקשורת "הישנה" עדיף להם ויקדם אותם הרבה יותר.

4. גדלתם ואתם צריכים שיווק מקצועי? אל תלכו לחברות PR או אאוטסורסינג יקר. העדיפו איש מקצוע עצמאי שיהיה עובד בחברה או יועץ רעב להצלחתכם.

5. גם המשקיעים, קרן הון הסיכון ואנשי הצוות המייעץ יוכלו לסייע לכם למצוא מנהל שיווק מנוסה.

6. בעוד באנרים טובים מקסימום למיתוג, פרסומות רלוונטיות של טקסט טובות להבאת לקוחות פוטנציאליים.

7. שיווק שולט - זכרו שטכנולוגיה בלי שיווק אין לה סיכוי (לעומת שירותים בעלי שיווק מצוין וללא טכנולוגיה שמצליחים מאד).
סטארטאפים
איך לשווק נכון, לגייס מנהל שיווק ואנשי שיווק לחברת סטארטאפ?



בבניית מערך השיווק לחברת סטארטאפ כדאי להקפיד על הדברים הללו:

כדי לקחת איש שיווק מעולה, הקפידו על הדברים הבאים:

1. עדיף לקחת איש שיווק טוב וללמד אותו על התחום הטכנולוגי מאשר לנסות להכשיר איש טכנולוגיה לשיווק (הראשון יידע בערך אבל יארוז את זה היטב ויאתר את הצורך בשוק).

2. מנהל שיווק עכשווי חייב להכיר לעומק את השיווק חברתי נוסח פייסבוק, טוויטר, Youtube וכדומה. בהתאם לזה יש לבדוק את המיצוב שלו ברשת, שמעיד היטב על יכולותיו בתחום.

3. בהתאם לתחום הפיתוח, יתכן גיוס אנשים נוספים למערך השיווק: אנשי Presale שידריכו את האנשים הטכניים אצל הלקוח, אנשי מכירות - שסוגרים עיסקאות עם הלקוחות (מעין סוכנים כפולים שמוכרים ללקוח את המוצר ומוכרים להנהלת החברה את מה רצונות הלקוח).

4. כדי להבין מה השוק רוצה כדאי לעיתים לקחת את ה-CTO לפגישות עם לקוחות ולתערוכות ולאפשר לו להיחשף לצרכים, הרצונות והבעיות של הלקוח.

5. על מנהל השיווק להיות מוכן, במידה ויידרש, לעשות Relocation לחו"ל.

6. אם תקציבכם מוגבל, אל תפנו לחברות השמה: בחיפוש מושקע ברשתות החברתיות תוכלו למצוא מועמדים מצויינים וליצור עימם קשר ישיר.

שיווק

רשתות חברתיות
איזו רשת החברתית כדאי לבחור לשימושים שיווקיים ועסקיים?



בחירת הרשת הנכונה היא מלאכה לא פשוטה, שכן לכל רשת חברתית היתרונות והחסרונות שלה. כמובן שהכי מומלץ הוא להירשם לכולן ולהשקיע את הזמן, המשאבים והמאמצים בהן. אך בבחירה יש לשים לב ליתרונות של כל אחת, נכון להיום:

1. Facebook - בשביל החבר'ה באשר הם וכיום לכל מי שמשווק משהו. הרשת המתפתחת והמדוברת ביותר. מחזיקה בפלטפורמת האפליקציות המנצחת (עם איום גדול מכיוון גוגל עם יוזמת ה-Open Social שלה)

2. Linkedin - רשת מעולה וצומחת לקשרים עסקיים, איתור מוחות, התייעצות עם מומחים מובילים.

3. Myspace - בית קברות עצום שהיה פעם מוקד שיווק לצעירים, איתור טרנדים, חזק בשוק המוסיקה והאתר הגדול בעולם.

4. Smallworld - הרשת הנחשקת של העשירים והמצליחים. אקסקלוסיבית ומפולחת היטב. במיוחד למי שקהל היעד שלו הוא חוג הסילון.

5. דה מרקר קפה - רשת חברתית עסקית ישראלית עם דגש על אינטראקציה חברתית והיכרויות. כרגע צונמי הפייסבוק די הטביע גם אותה.
עסקים
איך להשקיע בעסק קטן?



הנה כמה דרכים להשקיע בעסק קטן, גם כזה המתנהל בעבודה מהבית:

1. למתג את העסק - כרטיסי ביקור, לוגו, אתר אינטרנט מעוצב, שלט לעסק וכו'.

2. התייחסות מכבדת לכל לקוח - יש להיות פנויים לכל לקוח. גם אם לא מיידית, יש לדאוג לחזור אליו בזמן לא רב מרגע פנייתו. להיות קשובים לצרכי הלקוח ולתת לו את השירות הטוב ביותר.

3. יש ליצור תדמית של עסק מכובד הכולל הזמנת קו טלפון לעסק בלבד ובמידת הצורך להיעזר באנשי מקצוע אחרים שיבצעו חלק מהעבודה (בצורה טובה, כך שתוכלו לקחת עליה אחריות).

4. צרו קשרים טובים עם אנשים היכולים לתת שירותים משלימים לעסק שלכם והפנו אליהם את לקוחותיכם במידת הצורך. הדבר יעיד עליכם כמקושרים בתחום ויקל על הלקוחות שיכירו לכם תודה על כך.

5. הגיעו לרמת מקצועיות גבוהה בתחום עיסוקכם, כך שתוכלו להפיץ אותו ברבים ובכך להמשיך להתפתח.

6. דאגו להשתתף בכנסים וימי עיון, להעשרת הידע וההתמחות שלכם.

7. השתלבו במעגלי "נטוורקינג" - זמו מעגלי עסקים דומים לשלכם והרחיבו את פעילותכם.

8. תירמו לקהילה - הדבר יפתח בפניכם דלתות חדשות ויעזור בתפיסת העסק שלכם כמוצלח ורווחי.
עריכת וידאו
איך לערוך סרט פרסומי להפצה באתרים כמו Youtube?



להכין סרט ליוטיוב ודומיו זו משימה שמחייבת הקפדה על כמה דברים:

1. בתחילת הסרט ובסופו חשוב להכניס Black (מסך שחור) עם ה-URL (כתובת האינטרנט) של האתר שלכם.

2. כדאי שלאורך כל הסרט תופיע עליו כתובת מים עם ה-URL שלכם.

3. על הסרט להיות פשוט: בלי אפקטים מוגזמים ופירוטכניקה מרהיבה, חסכוני ובגובה העיניים של הצופה (באינטרנט אלה מקדמי אמינות גדולים).

4. השתמשו בהומור! זה עובד ומוכר וזה יגרום לאנשים להעביר הלאה.

5. הקפידו על סרטון קצר: לא יותר מ-5 דקות ורצוי בסביבות ה-3 דקות.
מכירות
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?


במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:

1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).

2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).

3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).

4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).


Google Adwords
איך נכון לנסח את מודעת הפירסום ב-Google Adwords?


מומלץ הוא להגיד במודעה מה יש לכם להציע ובלי להתחכם: לא צריך טיזרים יצירתיים או עמומים: ככל שאנשים לא יידעו מה אתם בדיוק מציעים, ילחצו וייכנסו לאתר שלכם - רק כדי להתאכזב ולחזור, הם גם יגרמו להוצאות מיותרות לכם עצמכם (כל קליק, כזכור, עולה לכם כסף).

כדאי גם להכניס בניסוח הפשוט של ה-Adword האם המוצר שלכם "זול", "מעולה" או "יוקרתי" - זה יעזור לפלח את הגולשים למי שבאמת מתאים לו המוצר שאתם מפרסמים. למה שייכנס לאתר ורק אז יגלה שהמוצר יקר לו, או לא יוקרתי מספיק?
על מה להקפיד בהתנהלות אנשי עסקים ברשת חברתית?


בהצטרפות לרשת חברתית של מי שיש לו מה להפסיד ומצד שני - אינו איש שיווק בהתנהלותו, ההקפדה על הכללים היא עוד יותר חשובה. הנה כמה מה"חוקים" שכדאי לאמץ בכדי למנף את העסק והשיווק דרך הרשת, במקום לחרב אותם:

1. רושם ראשון מאד קובע: הכל בזהירות וברגישות.

2. כמו בחיים, גם ברשת חברתית היו אמינים, מכבדים, ישרים וגלויים באשר למטרות.

3. אבל אל תהיו ישירים מדי..

4. קחו בחשבון שיותר ממה שאתם אומרים, קובע מה שאתם עושים ואיך שאתם מתנהגים.

5. הרשת היא זירה של שיתוף וטוב לב ומי שמבין זאת ירוויח - תרמו, עזרו ועשו למען אחרים - העשייה המשותפת תתרום לקשר ולאמון.

6. אל תנסו למכור. ספרו ושתפו בחוויות, בפיתוח המוצר, תנו תחושה של הקשבה לקורא ולצרכיו ודעתו.

6. הטוקבקים הם החלק השימושי ביותר אם יודעים להשתמש בהם - קראו, הפנימו ולמדו מה ניתן לשפר.
על מה להקפיד בניסוח מודעת פרסום?


אלו הדברים שיש להקפיד עליהם בניסוח הודעות פרסום:

1. סדר - הסדר העדיף למודעה היא תמונה למעלה, מתחתיה כותרת ומתחתיה טקסט. יחד עם זאת, שבירת השיגרה תורמת להבלטת הפרסומת.

2. גודל הכותרת - הכותרת צריכה להיות גדולה, קולעת וספציפית הכוללת את שם המוצר ומבטיחה דבר מועיל לגביו (כמו התפעלות הסובבים אותך מהבגד), עדיף ללא התחכמות יתר. הדברים העיקריים שיש להגיד על המוצר צריכים להיות מיוצגים בכותרת.

3. תוכן - הטקסט צריך להיות קצר וקולע המופנה לקהל היעד הרלוונטי ושיכלול הסבר מה המוצר יכול להועיל להם. יש להמנע מהתחכמויות יתר וממילים קשות להבנה. טקסט ארוך צריך להכלל במודעות תדמית (הדומים לכתבה בעיתון).

3.תמונות וצילומים - הצילומים, כמו הכותרות והטקסט, צריכים להיות פשוטים ולא מתחכמים יתר על המידה.

4. קהל יעד - רק אם המוצר מיועד לקהל מטרה מתוחכם (פרסומאים, אנשי הייטק וכו') ניתן להיות מורכב יותר במסרים אך חייב להיות מובן.

4. איכות - פשטות אינה אומרת להדביק למוצר תדמית זולה מדי אלא תווית של איכות בעלות משתלמת. יש להקפיד על עלות נמוכה לעומת המוצר שהוא איכותי.

5. התמקדות במוצר - המוצר צריך לככב במודעה תוך הבלטת טיבו ויתרונותיו, בנימה עניינית וללא הגזמות יתר בנוסח "רק אנחנו מסוגלים" כדי לשדר אמינות.
איך לשכנע אנשים להירשם לניוזלטר שלך?


רשימת התפוצה, זהו אחד הכלים החשובים ביותר שנועדו לעזור לנו לשמור על קשר עם המתעניינים בשירות שלנו. כל מתעניין, הינו לקוח פוטנציאלי, והיכולת להמשיך ולהיות איתו בקשר, מעלה את הסיכוי להפוך אותו ללקוח בפועל.

מתעניין בשמחה יירשם לרשימת התפוצה, אם ידע שהוא יכול להפיק מזה תועלת ואם ידע שבניוזלטר שיקבל, יהיו טיפים, מאמרים או עצות שאקטואליות עבורו. וזה בדיוק מה שצריך להבטיח למתעניינים, כדי שיירשמו לרשימת התפוצה.

אך יש כמה כללים, שחשוב להקפיד עליהם, על מנת שההרשמה תהיה נוחה יותר למתעניין ולא תעלה בו התנגדויות.

א. מומלץ להבטיח שלאחר הרשמה הוא יקבל עצות שכבר עכשיו יוכל לממש ולקבל תוצאות.

ב. לא לכתוב "הירשם לניוזלטר" או "הירשם לניוזלטר לקבל טיפים ומאמרים". זה לא מספיק, צריך לפרט יותר.

הנה כמה דוגמאות עבור מאמנים אישיים מתחומים שונים.

הירשם היום וקבל:

- רשימת צעדים שבועים שתוכל לבצע במהלך השבועיים הקרובים.

- מבחנים עצמיים ותרגילים לשיפור היכולת לקבל העלאה בשכר.

- אפשרות שבועית לשאול את המומחים ולקבל עזרה.

ג. הרבה יותר יעיל להציע קורס שנותן תוצאות תוך זמן מוגבל "קורס חינם במייל להעלאת המשכורת שלך תוך שבועיים", מאשר להציע ניוזלטר כללי בנושא.

ד. השתמשו בכותרות מושכות:
"6 דברים שעליכם לעשות מייד, על מנת להצליח עם הדיאטה שלכם."
"4 טעויות הרסניות שאנשים עושים כאשר מבקשרים העלאה במשכורת"

התוכן כמובן אמור להיות איכותי ולהתאים לכותרת.
איך לעצב עטיפה בצורה נכונה למוצר מסחרי?



לעיצוב נכון של מוצר למכירה מומלץ להקפיד על ההמלצות הבאות:

1. בלי חפירות - אל תרבו בהסברים, תוספות מיותרות ודברים מייגעים על העטיפה.

2. סיפור המותג - האריזה צריכה לתקשר עם המהלכים הכלליים של קידום המותג.

3. טיפוח המסורת - אם יש לכם אלמנט רב-שנים כמו דמות או לוגו אהובים, השאירו אותם על העטיפה וחדשו רק בלוק שלהם.

4. הומור זה טוב - מותר להכניס מעט הומור ואפילו הומור עצמי. זכרו את האגס המאוהב של יופלה..

5. חברתיות בלי בושה - אם אתם מנסים להתחבר לטרנד או עניין חברתי, מצאו דרך לעשות זאת לא במרומז אלא באופן ברור ועם כל הלב.

6. נהלו שיחה - נסו לעצב את העטיפה בדרך שתתן הרגשה שאתם פתוחים לתקשר עם הצרכנים. עיצוב בצורה של כותרות בעיתון, למשל, היא דרך "לדבר" עם הצרכן.

7. היו בטוחים - אם אתם מובילי קטגוריה, אל תרבו בהצהרות ומסרים על העטיפה. דרכם של המובילים היא בטחון עצמי, נקיון והבהרת איכות.

8. ירוק זה שקוף - אם אתם איכותיים, תראו את זה! - תנו מידע ברור על המוצר שלכם ומה הוא מכיל, במקום להבטיח הרים וגבעות ירוקים.

9. אחידות עולמית - אם אתם משווקים מוצרים בכל העולם, דאגו שהמוצרים שלכם יהיו דומים בתכונות העיקריות שלהם בכל המקומות. אריזה ממותגת שמזוהה עם המוצר היא הדרך הנכונה לייצר אחידות גלובאלית.

10. מהדורות מוגבלות - אלמנט ההפתעה, החדשנות והתעוזה שבמהדורה מוגבלת כלשהי, מאפשרים ליצור התעניינות והעלאת המכירות גם יחד. ביחד עימן באה גם היכולת לקפוץ לקטגוריה של מוצרי הפרימיום, גם אם לזמן קצר.


ההמלצות נעזרו בכתבה במדור "נתח שוק" בעיתון גלובס.
כיצד ליצור תשדיר פרסום מוצלח ברדיו?



כך יוצרים תשדיר פרסום מוצלח ברדיו:

1.תשדיר הפרסום צריך לפנות אל המאזין בצורה ברורה ופשוטה "בגובה העיניים", במלל קצר ככל הניתן וללא שימוש במילים מסובכות או מתחכמות יתר על המידה.

2. התשדיר צריך לפנות במסר מרכזי אחד בלבד ועדיף שיהיה פשוט כדי שלא יפספס את המאזין.

3. יש לחזור על שם המוצר או מילים חשובות אחרות. יצירה של מיני-דרמה (התלהבות במידה).

4. שימוש בג'ינגל קצבי וקליט.

5. כדאי להשתמש באפקטים קוליים הפונים אל הדמיון, שבירת זכוכית למשל.

6. עדיף צורת פניה בהומור, כזה המותאם לקהל היעד, או לחלופין ליצור פניה רגשית לליבו של המאזין.

7. רצוי להשתמש בדובר, כזה שישדר אמינות כי הוא מבין בתחום המדובר ושקהל היעד יוכל להזדהות איתו.
על מה בנוי נאום טוב ואיך על הנואם להיראות?



על הנואם להקפיד על הדברים הבאים כדי להצליח בנאום:

1. בוטח אך לא שחצני

2. מדויק ומטופח למראה

3. בעל שפת גוף התומכת במסר שהוא מעביר בנאום


כמו כן חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

1. להגיע מוכן מראש (אפשר עם כרטיסיות או מצגת)

2. נאום הבנוי על פי מבנה עם פתיחה, שיא וסיום חזק

3. מכוון לגובה העיניים של הקהל אך מספיק גמיש ולהשתנות בהתאם לאירועים בשטח

4. מגובה בעובדות ושיוצגו דוגמאות למסרים שנאמרים בו

5. נאום העושה שימוש בהומור ובהפסקות קלות כדי ליצור מתח אצל המאזינים

6. שמאפשר מנוחה קלה לנואם (ושתייה של כוס מים)


הגולש מיכאל מציע עוד המלצות:

1. חובה להתחשב באוכלוסיה אליה מופנה הנאום ולהתאים את שפת הנאום בהתאם.

2. כדאי להשתמש בחוק ה-3, שיהיו 3 רעיונות מרכזיים ולחזור עליהם 3 פעמים במהלך הנאום- כך שהקהל יפנים את המסר!

3. להקפיד להביט בעיני הקהל, ליצור קשר עין עם כמה שיותר אנשים מהקהל ולא להתמקד במישהו אחד

4. לשנות את האינטונציה במהלך הנאום ( קול גבוה קול נמוך)

5. להקפיד לשנות את המיקום, לא לעמוד כמו בול עץ במקום אחד או להישאר כל הזמן בשטח מסוים כמו נמר בכלוב

6. כדי להלהיב את הקהל אפשר לדבר בהתלהבות ולהשתמש בתנועות ידיים...
איך עושים פילוח שוק לשיווק מוצר?


כך תעשו פילוח שוק לשיווק מוצר:

1.לפני תהליך הפילוח, יש להעריך את היקף השוק שבו פועל המוצר, מה היקף המכירות שלו, מיהם המתחרים למוצר באותו שוק ומה גודלם.

2. יש לחלק את שוק הצרכנים לקבוצות שונות מבחינת גיל, מין, מיקום, מצב משפחתי, מעמד חברתי, תחומי התעניינות ועוד.

3. לאחר חלוקת שוק הצרכנים לקבוצות, יש לחפש קבוצות אנשים בעלי מכנה משותף, בעלי פוטנציאל לרכוש את המוצר.

4. לבצע מדידה של פלחי השוק, לזהות מהו כוח הקניה שיש בידי הקבוצות שנבחרו על ידנו, לאתר את היכולת לפנות אליהן באמצעים שיווקיים המתאימים להן ולזהות האם הן הומוגניות או לא.

5. בסוף תהליך הפילוח החברה צריכה להחליט באיזה פלחי שוק יש להתמקד בהליך השיווק.
במה להתמקד בשיווק ומכירות בתחום ה-B2B ואיך לעשות את זה נכון?



שיווק ומכירות בתחום ה-B2B, שונה משיווק ומכירות ללקוחות פרטיים.

הנה שני כללים בסיסיים שחייבים לשמור עליהם, כאשר מוכרים שירותים או מוצרים לעסקים אחרים:

1. תרגם את ההצעה שלך לכסף - הראה כיצד ההצעה שלך תעזור ללקוח להרוויח כסף ועזור לו לעשות חשבון, כיצד השירות שלך ישפר את רווחיו.
הצג מספרים מדוייקים שאתה מתחייב להם.

אם אתה יכול להגיד לו, שבהשקעה של 100 שקל, הוא למעשה מרוויח 1000 שקל, זוהי הדרך הטובה ביותר לתת הצעות לעסקים אחרים.
אם כרגע אין לו אף אפיק אלטרנטיבי בו הוא יכול "לקנות" אלף ש"ח בתמורה למאה ש"ח, אז ההצעה שלך היא הדבר הטוב ביותר שעומד כרגע לפניו.

2. קח את הסיכון שבהצעה שלך על עצמך - אתה לא יכול להגיד ללקוח שלך, "יש לך הזדמנות להשקיע 100 ש"ח ולהרוויח 1000, אבל רק אם יהיה מזג אוויר טוב ואני אצליח לעשות את מה שאני אמור לעשות".

במצב הזה הלקוח מסתכן בזה שאתה לא תצליח לתת לו את מה שהבטחת, הוא יבזבז את כספו לשווא ואין שום רווח וודאי של 1000 ש"ח, אלא הימור.

הורד מהלקוח שלך את הסיכון לחלוטין. הצעה לו החזר כספי במידה ולא תעמוד ביעדים מספריים או ביעדי זמן. תן לו אפשרות יציאה לאחר תקופת נסיון, אם השרות שלך הוא לאורך זמן רב.

בעזרת שני כללים אלו תוכל למשוך אליך לקוחות יותר איכותיים שיהיו מוכנים לשלם יותר בעבור השירות שלך, מכיוון שהם קונים ממך ללא סיכון וקונים תוצאות וודאיות.


איך לשפר את ההכנסות מה-Adsense באתר שלי?


כדי שלא לאפשר לגולשים שלכם להתעלם ממודעות הפרסום של האדסנס, מומלץ לעשות את הצעדים הבאים:

1. שנו מפעם לפעם את צבעי המודעות.

2. נסו לשנות את מיקום המודעות בדפים השונים (כדי למנוע התעלמות מהמודעות בהיותן ממוקמות תמיד באותו המקום).

3. ודאו שהמודעות נראות לעין הגולש ברזולוציות השונות.

4. ההמלצה הראשונית היא לצבעים שדומים לצבעי האתר שלכם - כלומר להגדיר רקע וטקסט למודעות בצבעים של הרקע והמלל של האתר. עם זאת, בידקו, בחילופים שבועיים, גם אפשרויות אחרות - כדי לזהות את צבעי ה-Adsense המניבים ביותר לאתר שלכם.

5. אם אתם ממש בעניין של רווחים גדולים, גם במחיר של הקטנת האפשרות של הגולשים להתרכז בטקסטים של האתר, השתמשו בצבעי ה-Adsense המכניסים ביותר - צהוב ואדום! (על פי כל המחקרים והבדיקות - אלה צבעים שממש מטריפים את הגולש ומושכים אותו אליהם). שימו לב שבאתרי תוכן הצבעים הללו עלולים גם לקלקל כיוון שהקוראים מדווחים על קשיים בריכוז - בעת הקריאה.
מה האפשרויות לשימוש ב-Facebook למטרות העסק?


כמובן שישנן עוד אפשרויות רבות ויש גם ויכוח גדול אם זה נכון, אבל הנה כמה מהאפשרויות המיידיות והיתרונות שבצירוף העסק לפייסבוק:

1. להזמין לקוחות וקשרים עסקיים להצטרף, להיות חברים ולהיות ברשת של החברה.

2. ליצור פרופיל לחברה? - יש יתרונות (יצירת רשת, הודעות ללקוחות, הוספת מוצרי החברה בזירת המכירה של פייסבוק).

3. לקדם את הבלוג של העסק.

4. ליצור אפליקציית פייסבוק (פוטנציאל: מליוני מצטרפים לשירות כמעט בלי מאמץ, כסף, שיווק וקידום מכירות דרך האפליקציה, יצירת קשר חיובי לחברה).

5. להציג צדדים לא פורמליים של העסק, כמו הרקע של האנשים שמככבים בו, תחביביהם והצדדים הפחות מעונבים (מה שמסורתית מומלץ בכל דף "אודות החברה" בבניית אתר עסקי).
איך לנהל משא ומתן עיסקי או אחר?



לניהול מו"מ עסקי נכון הקפידו על הכללים הבאים:

דרשו יותר ממה שאתם רוצים - אולי תקבלו זאת ואם לא - הצד השני יעריך יותר את מה שיקבל במחיר שלבסוף תסכים לו.

להצעה הראשונה - אל תסכימו (כי השני יחשוב שהוא מפסיד).

אל תעלו מיד בהתחלה את כל הנושאים - שמרו חלק להמשך המו"מ ולסיומו.

נושאים קשים לפתרון שמרו לסוף - בשלב האחרון סוגרים את מרבית הבעיות בקלות גדולה יותר ועם נכונות גדולה יותר לוויתורים.

אם המו"מ נתקע - שקול המשך שלו במקום אחר (לעיתים קרובות זה ישפר את הענין).

אל תהיו נלהב - שמורו על ארשת אדישה מעט.

אם אתה נאלצים ללחוץ - עשו זאת על ידי העברת האחריות להחלטה כואבת מצדכם להנהלה, אם הצד שני רוצה לסגור עסקה מיידית ייתכן והוא יתפשר כדי לא לדחות את הסיכום.

הפעלת לחץ הוגן ניתן לעשות על ידי המשפט "אני חייב שתשפר את הצעתך כדי שנוכל להתקדם."
על מה להקפיד בניסוח הודעה לעיתונות (מה שנקרא Press Release) ?


בניסוח הודעה לעיתונות (Press Release) כדאי להקפיד על הדברים הללו:

1. שפה פשוטה ומובנת מאד. בלי ז'רגון מקצועי

2. משפטים לא יותר מ-25 מילים

3. פסקאות לא יותר מ-8 שורות

4. ניסוח טוב הוא אם תדמיינו שאתם מספרים למישהו על שירות חדש (אבל תמיד הקפידו לסגור משפטים)

5. אפשר להוסיף תמונה להודעה לעיתונות

6. פרטים טכניים יצורפו בעמוד נפרד שכותרתו תהיה "מידע טכני" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מסמך טכני")

7. רקע על החברה ועל מוצרים אחרים שלה יצורף בעמוד נפרד שכותרתו "מידע רקע לעורכים" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מידע על החברה ומוצריה")
מהו ניהול מיטבי של קשרי לקוחות?
האם כדאי לשווק בטלפון ואיך?
איך להעלות סרטונים לאינטרנט ולהפוך אותם להצלחה?
איך למצב את המוצר ואת החברה שלנו?
איך להצליח במכירות?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.