» «
אינטרנט
איך להביא מפרסמים לאתר האינטרנט שלי?


הנה מספר דרכים שיסיעו להביא מפרסמים לאתר האינטרנט שלנו:

1. יש לפנות למשרדי פרסום ולמשווקי חברות כדי שיפרסמו אצלך באתר. לפני כן עליך להביא להם מידע מדוע כדאי לפרסם דווקא אצלך: סטטיסטיקות כמה גולשים לאתר שלך, מאפייני הגולשים וכו'. כדאי לעשות איזשהו סקר אינטרנטי בקרב גולשיך על מאפייניהם ומאפייני הצריכה שלהם ולפנות בדיוק לחברות בטווח הצרכני "שלהם" עם הנתונים שיעלו בידך.

2. עליך לקדם את האתר שלך באינדקסים ומנועי חיפוש רלוונטים, לנסות לפרסמו באתרים אחרים בעלי פופולריות בקרב קהל היעד שלך ובעיקר לפרסם את העובדה שכדאי לפרסם שם.

3. יש לדעת שחברות גדולות עובדות עם משרדי פרסום קבועים, הקובעים מראש את חלוקת עוגת הפרסום שלהם. לכן צריך לפנות אל משרדי הפרסום שלהם, לנדנד להם בשיחות שכנוע, לבוא אליהם. כנראה שישנם עוד אתרי אינטרנט באותו נושא שכדאי לפרסם בהם. עליך להסביר להם מדוע שיפרסמו באתר שלך? מה העדיפות שלך על אתרים אחרים וכו'.

4.עדיף להתמקד בחברות בסדר גודל בינוני וקטן שמוצריהם פונים לקהל היעד של האתר. לנדנד להם, לפנות אליהם במייל, לבוא אליהם כדי שיפרסמו אצלך.

5. אם האתר שלך ישמור על פופולריות ותתמיד בשיווק יעיל, תצליח להביא מפרסמים ותוכל להרוויח ממנו, אך אל תטפח ציפיות גבוהות מדי: עליך להבין שהאינטרנט זהו עדיין תחום קצת בעייתי מבחינת הכנסות מפרסום, אם האתר שלך הוא לא מגה-פופולארי, לא תרוויח ממנו סכומים מאוד מאוד גדולים. זה המצב גם אצל אחרים.
ניוזלטר
איך לשכנע אנשים להירשם לניוזלטר שלך?


רשימת התפוצה, זהו אחד הכלים החשובים ביותר שנועדו לעזור לנו לשמור על קשר עם המתעניינים בשירות שלנו. כל מתעניין, הינו לקוח פוטנציאלי, והיכולת להמשיך ולהיות איתו בקשר, מעלה את הסיכוי להפוך אותו ללקוח בפועל.

מתעניין בשמחה יירשם לרשימת התפוצה, אם ידע שהוא יכול להפיק מזה תועלת ואם ידע שבניוזלטר שיקבל, יהיו טיפים, מאמרים או עצות שאקטואליות עבורו. וזה בדיוק מה שצריך להבטיח למתעניינים, כדי שיירשמו לרשימת התפוצה.

אך יש כמה כללים, שחשוב להקפיד עליהם, על מנת שההרשמה תהיה נוחה יותר למתעניין ולא תעלה בו התנגדויות.

א. מומלץ להבטיח שלאחר הרשמה הוא יקבל עצות שכבר עכשיו יוכל לממש ולקבל תוצאות.

ב. לא לכתוב "הירשם לניוזלטר" או "הירשם לניוזלטר לקבל טיפים ומאמרים". זה לא מספיק, צריך לפרט יותר.

הנה כמה דוגמאות עבור מאמנים אישיים מתחומים שונים.

הירשם היום וקבל:

- רשימת צעדים שבועים שתוכל לבצע במהלך השבועיים הקרובים.

- מבחנים עצמיים ותרגילים לשיפור היכולת לקבל העלאה בשכר.

- אפשרות שבועית לשאול את המומחים ולקבל עזרה.

ג. הרבה יותר יעיל להציע קורס שנותן תוצאות תוך זמן מוגבל "קורס חינם במייל להעלאת המשכורת שלך תוך שבועיים", מאשר להציע ניוזלטר כללי בנושא.

ד. השתמשו בכותרות מושכות:
"6 דברים שעליכם לעשות מייד, על מנת להצליח עם הדיאטה שלכם."
"4 טעויות הרסניות שאנשים עושים כאשר מבקשרים העלאה במשכורת"

התוכן כמובן אמור להיות איכותי ולהתאים לכותרת.
שיווק
איך לחסוך בשיווק הסטארטאפ או המיזם שלנו?



הנה דרכים זולות לשיווק וקידום מיזם וסטארטאפ:

1. רשתות חברתיות - הקמת דף עסקי בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ואחרות, הקמת קבוצה בפייסבוק, עדכונים שוטפים ומעקב הדדי ב-retwitts ועוד.

2. בלוג משל עצמכם - הקימו בלוג. זהו כלי שיווקי ממדרגה ראשונה. תנו לאנשי השיווק לכתוב בו, לקדם את המסרים שלכם, לשמוע תגובות מהגולשים ולאתר כשלים בשיווק או במיצוב השירות שלכם.

3. בלוגים - אחת מהשיטות הזולות ביותר לקידום המיזם הצעיר שלכם היא כיום, באמצעות בלוגים נחשבים. הודעה לכותבי בלוגים כמו מייקל ארינגטון, אורלי יקואל או אוריאל אוחיון ונתינת האפשרות בידם, לבחינה מוקדמת של השירות, יוכלו לקדם את המודעות של הגולשים לשירות שלכם ולקדם אתכם בשלבים הראשונים לא פחות ולעיתים אף יותר מפרסום קונוונציונאלי.
אם תיידעו באופן דומה את הבלוגים הללו, בכל שלב שבו אתם משדרגים את השירות, תזכו לחשיפה כמעט מתמדת אצלם ולזרימה של גולשים ובעלי בלוגים קטנים יותר, שייכתבו גם הם עליהם בשמחה.
מכירות
איך לנהל שיחה עסקית או פגישת מכירה?


אלו הדברים שיש להקפיד עליהם בפגישה עסקית או פגישת מכירה:

התלבש והתנהג ייצוגי.

השאר את האגו שלך מחוץ לחדר.

נסה קודם לנהל שיחה חברותית. הודה לו על זמנו.

נצל זמני המתנה למעבר על החומר שהבאת.

הצג שאלות בהתחלה וכך תתמקד בהצגת הדברים המעניינים אותו בלבד.

התאם סגנון דיבור לשל הלקוח.

הבט בעיניו.

אל תעלה מיד את כל הנושאים בעסקה - שמור חלק לשלב מתקדם יותר.

הקפד על הקשבה רבה ללקוח, גם אם לדעתך הבנת הכל. אם לא הבנת משהו - שאל אותו לכוונתו.

אל תביך בשאלות ואם הבכת - עבור מיד לנושא אחר.

דחה את נושא המחיר לאחר שלב הצרכים ושכנוע שימולאו על ידי המוצר. אם אז הוא אומר שהמוצר יקר לו אל תרתע - הוא מעוניין במוצר אבל רוצה לשפר את המחיר.

לבדיקת תגובת הלקוח - שאל "איך זה נראה לך?" או "מה דעתך על זה?".

כשמגיע השלב - נסה לסגור עסקה באמצעות הפנייה עניינית לחתימה.

בסיום הפגישה אל תיראה נלהב ואל תיכנע לבקשה לוויתור אחרון.

לאחר הפגישה - נתח את תוצאותיה ורשום לעצמך המלצות לקידום העסקה (לטלפן אליו מחר, לשלוח לו חומר, להשיג לו נתונים וכו').

שיווק

סטארטאפים
איך לשווק נכון, לגייס מנהל שיווק ואנשי שיווק לחברת סטארטאפ?



בבניית מערך השיווק לחברת סטארטאפ כדאי להקפיד על הדברים הללו:

כדי לקחת איש שיווק מעולה, הקפידו על הדברים הבאים:

1. עדיף לקחת איש שיווק טוב וללמד אותו על התחום הטכנולוגי מאשר לנסות להכשיר איש טכנולוגיה לשיווק (הראשון יידע בערך אבל יארוז את זה היטב ויאתר את הצורך בשוק).

2. מנהל שיווק עכשווי חייב להכיר לעומק את השיווק חברתי נוסח פייסבוק, טוויטר, Youtube וכדומה. בהתאם לזה יש לבדוק את המיצוב שלו ברשת, שמעיד היטב על יכולותיו בתחום.

3. בהתאם לתחום הפיתוח, יתכן גיוס אנשים נוספים למערך השיווק: אנשי Presale שידריכו את האנשים הטכניים אצל הלקוח, אנשי מכירות - שסוגרים עיסקאות עם הלקוחות (מעין סוכנים כפולים שמוכרים ללקוח את המוצר ומוכרים להנהלת החברה את מה רצונות הלקוח).

4. כדי להבין מה השוק רוצה כדאי לעיתים לקחת את ה-CTO לפגישות עם לקוחות ולתערוכות ולאפשר לו להיחשף לצרכים, הרצונות והבעיות של הלקוח.

5. על מנהל השיווק להיות מוכן, במידה ויידרש, לעשות Relocation לחו"ל.

6. אם תקציבכם מוגבל, אל תפנו לחברות השמה: בחיפוש מושקע ברשתות החברתיות תוכלו למצוא מועמדים מצויינים וליצור עימם קשר ישיר.
לקוחות
מהו ניהול מיטבי של קשרי לקוחות?



ניהול קשרי לקוחות הוא משימה חשובה בעסקים. הנה כמה דברים ושלבים שעליהם כדאי להקפיד:

- הגדרת מטרותיכם השיווקיות והעסקיות - ניהול קשרי הלקוחות יושפע ממטרות שונות שתגדירו.

- גבשו מדיניות קבועה, עקבית ואחידה לניהול קשרי הלקוחות.

- בידקו וריכשו פתרון תוכנה לניהול קשרי לקוחות (תוכנת CRM או שירות מקוון).

- בנו את התהליך בצורה מושכלת ולא חפוזה. תכנון נכון יאפשר לכם פחות טעויות ולא תצטרכו לחזור עליו שוב בהקדם, בשל חוסר יעילות ופגמים בתכנון המקורי.

- הגדירו מי קהל היעד והתמקדו בו. ללא התמקדות בסוגי לקוחות מובחנים וברורים, אתם עלולים להיקלע לבזבוז ועלויות מיותרות.
משא ומתן
איך לנהל משא ומתן עיסקי או אחר?



לניהול מו"מ עסקי נכון הקפידו על הכללים הבאים:

דרשו יותר ממה שאתם רוצים - אולי תקבלו זאת ואם לא - הצד השני יעריך יותר את מה שיקבל במחיר שלבסוף תסכים לו.

להצעה הראשונה - אל תסכימו (כי השני יחשוב שהוא מפסיד).

אל תעלו מיד בהתחלה את כל הנושאים - שמרו חלק להמשך המו"מ ולסיומו.

נושאים קשים לפתרון שמרו לסוף - בשלב האחרון סוגרים את מרבית הבעיות בקלות גדולה יותר ועם נכונות גדולה יותר לוויתורים.

אם המו"מ נתקע - שקול המשך שלו במקום אחר (לעיתים קרובות זה ישפר את הענין).

אל תהיו נלהב - שמורו על ארשת אדישה מעט.

אם אתה נאלצים ללחוץ - עשו זאת על ידי העברת האחריות להחלטה כואבת מצדכם להנהלה, אם הצד שני רוצה לסגור עסקה מיידית ייתכן והוא יתפשר כדי לא לדחות את הסיכום.

הפעלת לחץ הוגן ניתן לעשות על ידי המשפט "אני חייב שתשפר את הצעתך כדי שנוכל להתקדם."
שיווק
איך לכתוב כותרת מושכת לטקסט פרסומי?
כל עמוד פרסומי מתחיל מכותרת. הכותרת, זהו הדבר הראשון החשוב ביותר בכל עמוד פרסומי, כיוון שבעת קריאת הכותרת, מחליט המתעניין האם להמשיך לקרוא או לא.

הכותרת חייבת תוך 3 שניות, לשכנע את האדם להישאר באתר ולקרוא עוד.

הכותרת צריכה לכלול לפחות שניים מתוך המרכיבים הבאים:

1. פנייה לנישה שלך: הלקוח הפוטנציאלי חייב להגיד לעצמו לאחר קריאת הכותרת "כן, זה משהו שצריך להיות לאנשים כמוני!". אם אתה פונה לבעלי עסקים, הכותרת שלך יכול להתחיל ב"בעל עסק! גלה איך…". אם אתה פונה לאנשים בעלי משקל עודף שרוצים להוריד במשקל, הכותרת שלך יכולה להיות "…, לבעלי משקל עודף".

2. התייחסות לבעייה של הנישה שלך: פניה ללקוחות הפוטנציאליים שלך, יכולה להיות דרך תיאור הבעייה שהם רוצים לפתור או לחילופין, דרך תיאור המטרה שהם רוצים להשיג. גם כאן, כמו במקרה הראשון, תיאור הבעייה גורם לקורא להגיד לעצמי "כן, זאת בדיוק הבעייה שלי! אני רוצה לשמוע מה יש לו להגיד בעניין".

אם אתה פונה לאנשים שיש להם בעיית משקל עודף, הכותרת שלך יכול להתחיל מ"מרגיש את עצמך שמן? …" או "סובל ממשקל יתר?"

אם אתה פונה לבעלי עסקים שיש להם בעיה במציאת לקוחות, הכותרת שלך יכולה להתחיל מ"מתקשה במציאת לקוחות?" או "מרגיש שאתה נאבק על כל לקוח?" או "רוצה לדעת איך לגדיל בקלות את מספר הלקוחות שלך?"

3. הפתרון או התוצאה שהלקוחות שלך מחפשים: בחלק הזה של הכותרת, אנחנו מספרים לקורא, אילו תוצאות אנחנו יכולים לעזור לו להשיג. כאשר הלקוח הפוטנציאלי קורא זאת, הוא צריך להגיד לעצמו "כן, זה בדיוק מה שאני רוצה!"

לבעלי עסקים שמתעמתים עם השגת לקוחות, ניתן לכלול בכותרת משפט כמו "… רוצה לדעת איך להשיג פי 2 יותר לקוחות? …"

כאשר אנשים קוראים כותרת שבנוייה לפי כללים אלו, הם חייבים להגיד לעצמם "זה בדיוק בשבילי, אני חייב להשיג את זה!" או "אני חייב את זה לעצמי! זה יפתור לי את הבעייה!", כיוון שכבר בכותרת דיברת על הבעייה של האדם, על הפתרון שהוא מחפש ופנית אליו דרך פנייה לנישה.


מכירות
האם כדאי לשווק בטלפון ואיך?
כיום מאד לא מומלץ להתבסס על שיווק טלפוני - בדיוק כמו דואר זבל, הציבור למד לתעב משווקים בטלפון ומומלץ לחפש דרכים טובות יותר. פולו-אפ בטלפון לעיסקה הוא טוב מאד. בכל מקרה - דאג לוודא מראש שהזמן מתאים ללקוח ושאינך תקוע לו באמצע משהו. הקפד לבצעו ובכך להמשיך טיפול בנושא. נסה לחייך בשיחה כזו - החיוך כן עובר בטלפון. דיבור בעמידה ואפילו בתנועה הופך אותך נלהב והחלטי יותר - זה בדוק. עמוד מול מראה בעת השיחה. תכנן כל שיחה והגדר את המטרות שלה - עוד לפני הרמת הטלפון. אל תציף באינפורמציה ובמלל - זה יוצר התנגדות.
איך למצב את המוצר ואת החברה שלנו?



כדי למצב את עצמכם נכון הקפידו על הדברים הבאים:

- אל תנסו להציג עצמכם כחברת ענק כשאתם לא.

- הציגו את המוצר וקשרו אותו ללקוח שלכם ולכאב שלו ולא לקבוצות גדולות (להקל על כאבי הגב שלך, לאפשר לך להתפרנס מהבית).

- דברו ופרסמו ללקוחות בשפה פשוטה ומובנת (בלי מונחים טכניים, ראשי תיבות מהתחום או מילים שאמא שלכם לא היתה מבינה).

- אל תציינו בפרסומים שלכם שמות תואר שכולם ישמחו להוסיף למוצרים שלהם (הטוב ביותר, המדהים) אלא הציגו פתרונות מוכחים שהמוצר שלכם מספק ורצוי עם נתונים מספריים (מהיר פי 5, מכפיל את התפוקה).

- הקפידו שכל אחד מהעובדים בחברה יידע להסביר בפשטות מה היא עושה ומה מטרתה - תדרכו אותם פעמיים בשנה כי גם הם משווקי החברה.
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?


במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:

1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).

2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).

3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).

4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
על מה להקפיד בניסוח הודעה לעיתונות (מה שנקרא Press Release) ?


בניסוח הודעה לעיתונות (Press Release) כדאי להקפיד על הדברים הללו:

1. שפה פשוטה ומובנת מאד. בלי ז'רגון מקצועי

2. משפטים לא יותר מ-25 מילים

3. פסקאות לא יותר מ-8 שורות

4. ניסוח טוב הוא אם תדמיינו שאתם מספרים למישהו על שירות חדש (אבל תמיד הקפידו לסגור משפטים)

5. אפשר להוסיף תמונה להודעה לעיתונות

6. פרטים טכניים יצורפו בעמוד נפרד שכותרתו תהיה "מידע טכני" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מסמך טכני")

7. רקע על החברה ועל מוצרים אחרים שלה יצורף בעמוד נפרד שכותרתו "מידע רקע לעורכים" (ולציין בעמוד ה-PR הראשי ש"מצורף מידע על החברה ומוצריה")
איך לעצב עטיפה בצורה נכונה למוצר מסחרי?



לעיצוב נכון של מוצר למכירה מומלץ להקפיד על ההמלצות הבאות:

בלי חפירות - אל תרבו בהסברים, תוספות מיותרות ודברים מייגעים על העטיפה.

סיפור המותג - האריזה צריכה לתקשר עם המהלכים הכלליים של קידום המותג.

טיפוח המסורת - אם יש לכם אלמנט רב-שנים כמו דמות או לוגו אהובים, השאירו אותם על העטיפה וחדשו רק בלוק שלהם.

הומור זה טוב - מותר להכניס מעט הומור ואפילו הומור עצמי. זכרו את האגס המאוהב של יופלה..

חברתיות בלי בושה - אם אתם מנסים להתחבר לטרנד או עניין חברתי, מצאו דרך לעשות זאת לא במרומז אלא באופן ברור ועם כל הלב.

נהלו שיחה - נסו לעצב את העטיפה בדרך שתתן הרגשה שאתם פתוחים לתקשר עם הצרכנים. עיצוב בצורה של כותרות בעיתון, למשל, היא דרך "לדבר" עם הצרכן.

היו בטוחים - אם אתם מובילי קטגוריה, אל תרבו בהצהרות ומסרים על העטיפה. דרכם של המובילים היא בטחון עצמי, נקיון והבהרת איכות.

ירוק זה שקוף - אם אתם איכותיים, תראו את זה! - תנו מידע ברור על המוצר שלכם ומה הוא מכיל, במקום להבטיח הרים וגבעות ירוקים.

אחידות עולמית - אם אתם משווקים מוצרים בכל העולם, דאגו שהמוצרים שלכם יהיו דומים בתכונות העיקריות שלהם בכל המקומות. אריזה ממותגת שמזוהה עם המוצר היא הדרך הנכונה לייצר אחידות גלובאלית.

מהדורות מוגבלות - אלמנט ההפתעה, החדשנות והתעוזה שבמהדורה מוגבלת כלשהי, מאפשרים ליצור התעניינות והעלאת המכירות גם יחד. ביחד עימן באה גם היכולת לקפוץ לקטגוריה של מוצרי הפרימיום, גם אם לזמן קצר.


ההמלצות נעזרו בכתבה במדור "נתח שוק" בעיתון גלובס.
מה צריך לברר לפני העלאת קמפיין פרסומי?


הנה 6 הדברים שיש לברר לפני העלאת קמפיין פרסומי:

1. מאפייני קהל המטרה: מהו קהל היעד בו יש להתמקד ואליו יש להפנות את משאבי הפרסום?

2. יעדי הפרסום: מה התפקיד שהפרסומת אמורה למלא בצרכן? (למשל, לעורר בו רגשות, להניעו לפעולה או ליצור אצלו מודעות למוצר).

3. המסרים - מהו המסר הפרסומי שיש להעביר?

4. תקציב – מהו התקציב המוקדש לפרסום וכיצד לחלקו לערוצי המדיה השונים?

5. ערוץ הפרסום - איזה מדיום פרסומי מתאים למכירת המוצר (עיתונים, אינטרנט, רדיו, טלוויזיה, שילוט חוצות)? מהו העיתון/הערוץ/אתר האינטרנט המועדף לפרסום המוצר?

6.הערכת התוצאות לאחר הפרסום- האם הפרסומת השיגה את היעדים שהצבנו לה בסעיף 2?
איך להשקיע בעסק קטן?



הנה כמה דרכים להשקיע בעסק קטן, גם כזה המתנהל בעבודה מהבית:

1. למתג את העסק - כרטיסי ביקור, לוגו, אתר אינטרנט מעוצב, שלט לעסק וכו'.

2. התייחסות מכבדת לכל לקוח - יש להיות פנויים לכל לקוח. גם אם לא מיידית, יש לדאוג לחזור אליו בזמן לא רב מרגע פנייתו. להיות קשובים לצרכי הלקוח ולתת לו את השירות הטוב ביותר.

3. יש ליצור תדמית של עסק מכובד הכולל הזמנת קו טלפון לעסק בלבד ובמידת הצורך להיעזר באנשי מקצוע אחרים שיבצעו חלק מהעבודה (בצורה טובה, כך שתוכלו לקחת עליה אחריות).

4. צרו קשרים טובים עם אנשים היכולים לתת שירותים משלימים לעסק שלכם והפנו אליהם את לקוחותיכם במידת הצורך. הדבר יעיד עליכם כמקושרים בתחום ויקל על הלקוחות שיכירו לכם תודה על כך.

5. הגיעו לרמת מקצועיות גבוהה בתחום עיסוקכם, כך שתוכלו להפיץ אותו ברבים ובכך להמשיך להתפתח.

6. דאגו להשתתף בכנסים וימי עיון, להעשרת הידע וההתמחות שלכם.

7. השתלבו במעגלי "נטוורקינג" - זמו מעגלי עסקים דומים לשלכם והרחיבו את פעילותכם.

8. תירמו לקהילה - הדבר יפתח בפניכם דלתות חדשות ויעזור בתפיסת העסק שלכם כמוצלח ורווחי.
איך לשווק נכון עסק של בעל מקצוע חופשי?


בעלי מקצועות חופשיים (יועצים, מטפלים, רואי חשבון, עורכי דין ועוד) צריכים לשווק את השירות שהם נותנים על מנת שיגיעו אליהם לקוחות נוספים וטובים, הנה מספר דברים שחשוב להקפיד עליהם בכדי להצליח בכך:

- הקפידו תמיד על מתן שירות נימוסי ואדיב כאשר הלקוח מגיע אליכם.

- הקפידו על משרד מסודר, נעים ונקי, אך לא כזה שמנקר עיניים.

- תנו ללקוחותיכם הקיימים והפוטנציאלים יחס אישי, מתעניין ואכפתי.

- לספקנים מבין הלקוחות תמיד ניתן להציג עדויות של הצלחות קודמות שלכם.

- התמקצעו והיו הטובים ביותר בתחומכם, תוך התמקדות על תחום עיקרי על מנת שהלקוח יבחר דווקא בכם.

- גבו את השכר המגיע לכם, לא יותר ולא פחות מדי. אדם שיודע מה ערכו המקצועי ידע לתמחר אותו נכון ולקוחות מבינים ומעריכים זאת.
מהם יתרונות הפרסום והשיווק באינטרנט?



אלו היתרונות הבולטים של הפרסום והשיווק דרך האינטרנט:

1. כל הנתונים מדידים - ישנה אפשרות לבדוק אילו קמפיינים עובדים טוב יותר, מה מספר האנשים שהגיעו דרך קמפיין זה או אחר.

2. האפשרות לקבל פלחי שוק מדויקים - ניתן לדעת באופן מדויק כמה אנשים שהו באתר ולכמה זמן ובה הם התעניינו.

3. נראות - בשונה משאר המדיות הפרסום באינטרנט נראה שוב ושוב ואינו מושלך לפח לאחר עיון קצר, כפי שקורה לרוב במדיה המודפסת.

4. קבלת החלטות שקולות - לאור הנתונים המדויקים קל יותר לקבל החלטות באיזה פרסום להשקיע ואילו סכומים להשקיע בו.


על מה להקפיד בניסוח מודעת פרסום?
1.סדר: הסדר העדיף למודעה היא תמונה למעלה, מתחתיה כותרת ומתחתיה טקסט. יחד עם זאת, שבירת השיגרה תורמת להבלטת הפרסומת.
2. הכותרת צריכה להיות גדולה, קולעת וספציפית הכוללת את שם המוצר ומבטיחה דבר מועיל לגביו (כמו התפעלות הסובבים אותך מהבגד), עדיף ללא התחכמות יתר. הדברים העיקריים שיש להגיד על המוצר צריכים להיות מיוצגים בכותרת.
3.הטקסט צריך להיות קצר וקולע המופנה לקהל היעד הרלוונטי ושיכלול הסבר מה המוצר יכול להועיל להם. יש להמנע מהתחכמויות יתר וממילים קשות להבנה. טקסט ארוך צריך להכלל במודעות תדמית (הדומים לכתבה בעיתון).
3.הצילומים, כמו הכותרות והטקסט, צריכים להיות פשוטים ולא מתחכמים יתר על המידה
4.רק אם המוצר מיועד לקהל מטרה מתוחכם (פרסומאים, אנשי הייטק וכו') ניתן להיות מורכב יותר במסרים אך חייב להיות מובן.
4. פשטות אינה אומרת להדביק למוצר תדמית זולה מדי אלא תווית של איכות בעלות משתלמת. יש להקפיד להציג שהעלות היא נמוכה לעומת המוצר שהוא איכותי.
5.המוצר צריך לככב במודעה תוך הבלטת טיבו ויתרונותיו, בנימה עניינית וללא הגזמות יתר בנוסח "רק אנחנו מסוגלים" כדי לשדר אמינות.
איך לבחור משרד יחסי ציבור?



בחירת משרד יחסי ציבור מהווה החלטה לא פשוטה. לא מדובר רק על בהוצאה כספית, אלא גם בהשקעת זמן, לבטח בתחילת הדרך. זוהי אמנם לא חתונה קתולית וניתן להיפרד ולמרות זאת, זוהי בחירת ספק שכדאי לעשות אותה בצורה מושכלת. לפניכם כמה נקודות לחשיבה שכדאי שתקחו בחשבון בזמן בחירת משרד יחסי ציבור:

אסטרטגיה לפני הטקטיקה - החשוב ביותר זה למצוא מישהו שיקדם אתכם מבחינה שיווקית ועסקית. זיכרו שהמטרה היא לא להכניס אתכם לעיתון אלא לקדם את הארגון שלכם ובעיקר עסק ובעיקר, להעביר את המסרים השיווקיים והתקשורתיים של הארגון , אל קהלי היעד הרלוונטיים.

כימיה ואמון - איש יחסי הציבור שלכם אמור להיות הלכה למעשה מעין מנהל השיווק שלכם או במקרה אחר, דובר. חובה כדאי שתבחרו מישהו שתוכלו לסמוך עליו, שתוכלו לחשוף בפניו סודות מקצועיים וגם שיהיה לכם נעים לשהות במחיצתו.

מי מטפל בכם - כאשר אתם פוגשים משרד יחסי ציבור, תפגשו את הבעלים. בפועל תעבדו עם אחד התקציבאים במשרד. סביר להניח שהתקציבאי יהיה איש מקצוע, ובכל זאת, כדאי במהלך הבחירה לפגוש ולהתרשם לא רק מהמשרד אלא במיוחד מהאיש שיעבוד מולכם.

יצירתיות - ניסיון של למעלה מחמש עשרה שנה בתחום יחסי ציבור הביא אותי למסקנה כי יצירתיות אולי נמצאת במקום הראשון בין השיקולים אדם יצירתי ידע "לארוז" את העסק שלכם, את המסרים שלך בצורה מעניינת ואפקטיבית.

זמן - נסו להבין בין המילים כמה זמן איש יחסי הציבור המיועד יוכל להשקיע בכם בשלב הלימוד וההיכרות ולאורך כל הדרך.

הגודל לא קובע - לא כדאי להיות לקוח קטן במשרד המטפל בלקוחות גדולים. גם המצב ההפוך לא אידיאלי.

עלות - יחסי ציבור בדרך כלל אינם ניתנים בחינם. אתם תרצו מן הסתם לשלם כמה שפחות, אבל חשוב לקחת בחשבון את "תורת המשחקים" ולצאת ברמה של Win Win. כדי לקבל שירות טוב, עליכם לדאוג שהספקים יהיו מרוצים.

ממליצים - המלצות מלקוחות זה דבר חשוב, אבל זיכרו שאף אחד לא יפנה אתכם ללקוח לא מרוצה.

קשרים - לכל איש יחסי ציבור יש קשרים (ואפילו טובים) עם עיתונאים. אבל זיכרו שקשרים טובים אינם מבטיחים דבר. היצירתיות, הרצינות והמקצועיות הם אילו שעושים את ההבדל.

תיק עיתונות כדוגמא - אנשי יחסי ציבור אוהבים לנפנף ביקי עיתונות מוצלחים של לקוחות עבר. תיק עיתונות שמנמן עיד על הצלחה ב-להכניס לעיתון, אבל אין לו שום קשר עם הצלחה בקידום מטרות הארגון על פי ההגדרות שאתם רוצים להתוות. (האם כל איזכור של גוגל מקדם את העסקים שלהם?)
על מה להקפיד בהתנהלות אנשי עסקים ברשת חברתית?
בהצטרפות לרשת חברתית של מי שיש לו מה להפסיד ומצד שני - אינו איש שיווק בהתנהלותו, ההקפדה על הכללים היא עוד יותר חשובה. הנה כמה מה"חוקים" שכדאי לאמץ בכדי למנף את העסק והשיווק דרך הרשת, במקום לחרב אותם:

1. רושם ראשון מאד קובע: הכל בזהירות וברגישות.

2. כמו בחיים, גם ברשת חברתית היו אמינים, מכבדים, ישרים וגלויים באשר למטרות.

3. אבל אל תהיו ישירים מדי..

4. קחו בחשבון שיותר ממה שאתם אומרים, קובע מה שאתם עושים ואיך שאתם מתנהגים.

5. הרשת היא זירה של שיתוף וטוב לב ומי שמבין זאת ירוויח - תרמו, עזרו ועשו למען אחרים - העשייה המשותפת תתרום לקשר ולאמון.

6. אל תנסו למכור. ספרו ושתפו בחוויות, בפיתוח המוצר, תנו תחושה של הקשבה לקורא ולצרכיו ודעתו.

6. הטוקבקים הם החלק השימושי ביותר אם יודעים להשתמש בהם - קראו, הפנימו ולמדו מה ניתן לשפר.
על מה להקפיד בשירות לקוחות?


כך תקפידו על שירות לקוחות מעולה:

1. אסוף את תלונות הלקוחות לריכוז אחד ופתור הבעיות באופן שיטתי.

2. הפוך תלונה או תלונות של לקוח למנוף להשבחת המוצר, לרעיון חדש ולשיפור השירות.

3. הזדהה עם לקוח כעוס, בקש פרטים על הבעיה ודבר עימו בטון נינוח ומפייס.

4. אל תרים קול ואל תהיה תקיף מעבר למידה. אל תצעק ואל תתרגז על הלקוח.

5. תן לו הרגשה שהוא לקוח חשוב.

6. אל תפסיד לקוחות. כל לקוח שהפסדת הוא לקוח שהמתחרים הרוויחו.

7. שתף את לקוחותיך בשיפור השירות באמצעות תיבת תלונות או אמצעים דומים.

8. דווח ללקוח על יישום רעיון שלו או טיפול מוסדי בבעיה שהעלה. הקפד לקיים הבטחות ללקוח.
מה האפשרויות לשימוש ב-Facebook למטרות העסק?
איך לשפר את ההכנסות מה-Adsense באתר שלי?
איך לבנות זהות אינטרנטית בצורה נכונה?
איך להתכונן לשיחת שיווק בטלפון?
איך לשווק מוצר בפייסבוק?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.