» «
עיצוב מארז
איך לעצב עטיפה בצורה נכונה למוצר מסחרי?



לעיצוב נכון של מוצר למכירה מומלץ להקפיד על ההמלצות הבאות:

1. בלי חפירות - אל תרבו בהסברים, תוספות מיותרות ודברים מייגעים על העטיפה.

2. סיפור המותג - האריזה צריכה לתקשר עם המהלכים הכלליים של קידום המותג.

3. טיפוח המסורת - אם יש לכם אלמנט רב-שנים כמו דמות או לוגו אהובים, השאירו אותם על העטיפה וחדשו רק בלוק שלהם.

4. הומור זה טוב - מותר להכניס מעט הומור ואפילו הומור עצמי. זכרו את האגס המאוהב של יופלה..

5. חברתיות בלי בושה - אם אתם מנסים להתחבר לטרנד או עניין חברתי, מצאו דרך לעשות זאת לא במרומז אלא באופן ברור ועם כל הלב.

6. נהלו שיחה - נסו לעצב את העטיפה בדרך שתתן הרגשה שאתם פתוחים לתקשר עם הצרכנים. עיצוב בצורה של כותרות בעיתון, למשל, היא דרך "לדבר" עם הצרכן.

7. היו בטוחים - אם אתם מובילי קטגוריה, אל תרבו בהצהרות ומסרים על העטיפה. דרכם של המובילים היא בטחון עצמי, נקיון והבהרת איכות.

8. ירוק זה שקוף - אם אתם איכותיים, תראו את זה! - תנו מידע ברור על המוצר שלכם ומה הוא מכיל, במקום להבטיח הרים וגבעות ירוקים.

9. אחידות עולמית - אם אתם משווקים מוצרים בכל העולם, דאגו שהמוצרים שלכם יהיו דומים בתכונות העיקריות שלהם בכל המקומות. אריזה ממותגת שמזוהה עם המוצר היא הדרך הנכונה לייצר אחידות גלובאלית.

10. מהדורות מוגבלות - אלמנט ההפתעה, החדשנות והתעוזה שבמהדורה מוגבלת כלשהי, מאפשרים ליצור התעניינות והעלאת המכירות גם יחד. ביחד עימן באה גם היכולת לקפוץ לקטגוריה של מוצרי הפרימיום, גם אם לזמן קצר.


ההמלצות נעזרו בכתבה במדור "נתח שוק" בעיתון גלובס.
מכירות
איך להציג מוצר בפני לקוח?


כך תציגו מוצר חדש בפני לקוחות:

- הדגישו את הנקודות החשובות ללקוח במוצר שלכם (לאחר ששאלתם וחקרתם לפני הפגישה מה הם צרכיו).

- דאגו לו לאפשרות לגשת למידע נוסף על המוצר.

- התמקדו בלקוח ובצרכיו ופחות במוצר - מכרו את השירות שיתן המוצר ללקוח ופחות את המוצר עצמו.

- נסו באמת לעזור לו - הוא יחוש בכך ויגיב בחיוב למאמציכם.

- אם מחיר המוצר גבוה לו נסו להתפשר - זכרו שעדיף להרוויח פחות בעסקה מאשר לא להרוויח בכלל ושלעתים מעסקה פחות רווחית ייצא לקוח שימליץ לאחרים ויביא לעסקאות טובות רבות.
משא ומתן
איך לנהל משא ומתן עיסקי או אחר?



לניהול מו"מ עסקי נכון הקפידו על הכללים הבאים:

דרשו יותר ממה שאתם רוצים - אולי תקבלו זאת ואם לא - הצד השני יעריך יותר את מה שיקבל במחיר שלבסוף תסכים לו.

להצעה הראשונה - אל תסכימו (כי השני יחשוב שהוא מפסיד).

אל תעלו מיד בהתחלה את כל הנושאים - שמרו חלק להמשך המו"מ ולסיומו.

נושאים קשים לפתרון שמרו לסוף - בשלב האחרון סוגרים את מרבית הבעיות בקלות גדולה יותר ועם נכונות גדולה יותר לוויתורים.

אם המו"מ נתקע - שקול המשך שלו במקום אחר (לעיתים קרובות זה ישפר את הענין).

אל תהיו נלהב - שמורו על ארשת אדישה מעט.

אם אתה נאלצים ללחוץ - עשו זאת על ידי העברת האחריות להחלטה כואבת מצדכם להנהלה, אם הצד שני רוצה לסגור עסקה מיידית ייתכן והוא יתפשר כדי לא לדחות את הסיכום.

הפעלת לחץ הוגן ניתן לעשות על ידי המשפט "אני חייב שתשפר את הצעתך כדי שנוכל להתקדם."
עריכת וידאו
איך לערוך סרט פרסומי להפצה באתרים כמו Youtube?



להכין סרט ליוטיוב ודומיו זו משימה שמחייבת הקפדה על כמה דברים:

1. בתחילת הסרט ובסופו חשוב להכניס Black (מסך שחור) עם ה-URL (כתובת האינטרנט) של האתר שלכם.

2. כדאי שלאורך כל הסרט תופיע עליו כתובת מים עם ה-URL שלכם.

3. על הסרט להיות פשוט: בלי אפקטים מוגזמים ופירוטכניקה מרהיבה, חסכוני ובגובה העיניים של הצופה (באינטרנט אלה מקדמי אמינות גדולים).

4. השתמשו בהומור! זה עובד ומוכר וזה יגרום לאנשים להעביר הלאה.

5. הקפידו על סרטון קצר: לא יותר מ-5 דקות ורצוי בסביבות ה-3 דקות.

שיווק

רשתות חברתיות
איזו רשת החברתית כדאי לבחור לשימושים שיווקיים ועסקיים?



בחירת הרשת הנכונה היא מלאכה לא פשוטה, שכן לכל רשת חברתית היתרונות והחסרונות שלה. כמובן שהכי מומלץ הוא להירשם לכולן ולהשקיע את הזמן, המשאבים והמאמצים בהן. אך בבחירה יש לשים לב ליתרונות של כל אחת, נכון להיום:

1. Facebook - בשביל החבר'ה באשר הם וכיום לכל מי שמשווק משהו. הרשת המתפתחת והמדוברת ביותר. מחזיקה בפלטפורמת האפליקציות המנצחת (עם איום גדול מכיוון גוגל עם יוזמת ה-Open Social שלה)

2. Linkedin - רשת מעולה וצומחת לקשרים עסקיים, איתור מוחות, התייעצות עם מומחים מובילים.

3. Myspace - בית קברות עצום שהיה פעם מוקד שיווק לצעירים, איתור טרנדים, חזק בשוק המוסיקה והאתר הגדול בעולם.

4. Smallworld - הרשת הנחשקת של העשירים והמצליחים. אקסקלוסיבית ומפולחת היטב. במיוחד למי שקהל היעד שלו הוא חוג הסילון.

5. דה מרקר קפה - רשת חברתית עסקית ישראלית עם דגש על אינטראקציה חברתית והיכרויות. כרגע צונמי הפייסבוק די הטביע גם אותה.
פרסום
על מה להקפיד בניסוח מודעת פרסום?
1.סדר: הסדר העדיף למודעה היא תמונה למעלה, מתחתיה כותרת ומתחתיה טקסט. יחד עם זאת, שבירת השיגרה תורמת להבלטת הפרסומת.
2. הכותרת צריכה להיות גדולה, קולעת וספציפית הכוללת את שם המוצר ומבטיחה דבר מועיל לגביו (כמו התפעלות הסובבים אותך מהבגד), עדיף ללא התחכמות יתר. הדברים העיקריים שיש להגיד על המוצר צריכים להיות מיוצגים בכותרת.
3.הטקסט צריך להיות קצר וקולע המופנה לקהל היעד הרלוונטי ושיכלול הסבר מה המוצר יכול להועיל להם. יש להמנע מהתחכמויות יתר וממילים קשות להבנה. טקסט ארוך צריך להכלל במודעות תדמית (הדומים לכתבה בעיתון).
3.הצילומים, כמו הכותרות והטקסט, צריכים להיות פשוטים ולא מתחכמים יתר על המידה
4.רק אם המוצר מיועד לקהל מטרה מתוחכם (פרסומאים, אנשי הייטק וכו') ניתן להיות מורכב יותר במסרים אך חייב להיות מובן.
4. פשטות אינה אומרת להדביק למוצר תדמית זולה מדי אלא תווית של איכות בעלות משתלמת. יש להקפיד להציג שהעלות היא נמוכה לעומת המוצר שהוא איכותי.
5.המוצר צריך לככב במודעה תוך הבלטת טיבו ויתרונותיו, בנימה עניינית וללא הגזמות יתר בנוסח "רק אנחנו מסוגלים" כדי לשדר אמינות.
שיווק
איך לעשות נכון שיווק עצמאי?



חברות סטארטאפ רבות עושות את השיווק, לפחות הראשוני, בעצמן. הנה כמה טיפים בנושא:

1. כבר בפיתוח התמקדו במשתמשים והלקוחות שלכם וביצירת חוויית המשתמש שלהם. הם יעשו עבודת שיווק נפלאה אם יאהבו את המוצר או השירות שלכם, את מימשק וחוויית המשתמש, שם החברה, הסיפור שלה, הלוגו והתחושה הכוללת לגביכם.

2. גם הקשבה לדרישות המשתמשים שלכם ושיפור מתמיד של המוצר, ברוח הבקשות שלהם (כבר יש לכם Wish list?), תוסיף לשיווק הויראלי

3. לא תמיד שיווק ברשת הוא המועדף. ישנם סוגים רבים של מוצרים שדווקא סיקור בעיתונות ובתקשורת "הישנה" עדיף להם ויקדם אותם הרבה יותר.

4. גדלתם ואתם צריכים שיווק מקצועי? אל תלכו לחברות PR או אאוטסורסינג יקר. העדיפו איש מקצוע עצמאי שיהיה עובד בחברה או יועץ רעב להצלחתכם.

5. גם המשקיעים, קרן הון הסיכון ואנשי הצוות המייעץ יוכלו לסייע לכם למצוא מנהל שיווק מנוסה.

6. בעוד באנרים טובים מקסימום למיתוג, פרסומות רלוונטיות של טקסט טובות להבאת לקוחות פוטנציאליים.

7. שיווק שולט - זכרו שטכנולוגיה בלי שיווק אין לה סיכוי (לעומת שירותים בעלי שיווק מצוין וללא טכנולוגיה שמצליחים מאד).
ניוזלטר
איך לשכנע אנשים להירשם לניוזלטר שלך?


רשימת התפוצה, זהו אחד הכלים החשובים ביותר שנועדו לעזור לנו לשמור על קשר עם המתעניינים בשירות שלנו. כל מתעניין, הינו לקוח פוטנציאלי, והיכולת להמשיך ולהיות איתו בקשר, מעלה את הסיכוי להפוך אותו ללקוח בפועל.

מתעניין בשמחה יירשם לרשימת התפוצה, אם ידע שהוא יכול להפיק מזה תועלת ואם ידע שבניוזלטר שיקבל, יהיו טיפים, מאמרים או עצות שאקטואליות עבורו. וזה בדיוק מה שצריך להבטיח למתעניינים, כדי שיירשמו לרשימת התפוצה.

אך יש כמה כללים, שחשוב להקפיד עליהם, על מנת שההרשמה תהיה נוחה יותר למתעניין ולא תעלה בו התנגדויות.

א. מומלץ להבטיח שלאחר הרשמה הוא יקבל עצות שכבר עכשיו יוכל לממש ולקבל תוצאות.

ב. לא לכתוב "הירשם לניוזלטר" או "הירשם לניוזלטר לקבל טיפים ומאמרים". זה לא מספיק, צריך לפרט יותר.

הנה כמה דוגמאות עבור מאמנים אישיים מתחומים שונים.

הירשם היום וקבל:

- רשימת צעדים שבועים שתוכל לבצע במהלך השבועיים הקרובים.

- מבחנים עצמיים ותרגילים לשיפור היכולת לקבל העלאה בשכר.

- אפשרות שבועית לשאול את המומחים ולקבל עזרה.

ג. הרבה יותר יעיל להציע קורס שנותן תוצאות תוך זמן מוגבל "קורס חינם במייל להעלאת המשכורת שלך תוך שבועיים", מאשר להציע ניוזלטר כללי בנושא.

ד. השתמשו בכותרות מושכות:
"6 דברים שעליכם לעשות מייד, על מנת להצליח עם הדיאטה שלכם."
"4 טעויות הרסניות שאנשים עושים כאשר מבקשרים העלאה במשכורת"

התוכן כמובן אמור להיות איכותי ולהתאים לכותרת.


לקוחות
מהו ניהול מיטבי של קשרי לקוחות?



ניהול קשרי לקוחות הוא משימה חשובה בעסקים. הנה 5 דברים ושלבים שעליהם כדאי להקפיד:

1. הגדרת מטרותיכם השיווקיות והעסקיות - ניהול קשרי הלקוחות יושפע ממטרות שונות שתגדירו.

2. גבשו מדיניות קבועה, עקבית ואחידה לניהול קשרי הלקוחות.

3. בדקו ורכשו פתרון תוכנה לניהול קשרי לקוחות (תוכנת CRM או שירות מקוון).

4. בנו את התהליך בצורה מושכלת ולא חפוזה. תכנון נכון יאפשר לכם פחות טעויות ולא תצטרכו לחזור עליו שוב בהקדם, בשל חוסר יעילות ופגמים בתכנון המקורי.

5. הגדירו מי קהל היעד והתמקדו בו. ללא התמקדות בסוגי לקוחות מובחנים וברורים, אתם עלולים להיקלע לבזבוז ועלויות מיותרות.
איך לבנות זהות אינטרנטית בצורה נכונה?



הנה כמה כללים לבניית זהות אינטרנטית:

1. הגדרות ברורות בנוגע לעצמכם - הגדירו בצורה ברורה מאיזה רקע אתם ומה הערכים והיכולות שאתם מביאים עמכם.

2. היו אמתיים - בניית זהויות פיקטיביות תזיק לכם לטווח הארוך. אנשים ירצו אתכם בגלל אמינות.

3. קהל היעד - הגדרה ברורה של קהל היעד שלכם הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית.

4. תחומי עניין של קהל היעד - בדקו ועקבו אחר סוגיה זו.

5. בחירת רמות חשיפה - החליטו לאיזו דרגת חשיפה תגיעו בכל אתר מהאתרים השונים בהם אתר גולשים.

7. העלבות ופגיעות - הימנעו בכל דרך מפגיעה באחרים דרך הרשת.

8. עדכונים ונוכחות - שמרו על נוכחות מורגשת בפייסבוק ובטוייטר ע"י עדכונים לעתים תכופות.

9. גבולות חשיפה ופעילות - פעלו בריסון עצמי בכל הקשור לפעילות אינטרנטית, בכדי לא להיראות כמי שאובססיביים לגבי עצמם.

10. פעילות במישורים שונים - הציגו בלוגים ואתרים מקצועיים ולא רק פרופילים אישיים.
איך להצליח במכירות?
למד לאהוב את המוצר שלך. היצמד לעובדות. הבהר שאתה "משווק" ולא "מוכר" מוצר. הצע ללקוח מוצר חדש שקיבלת והוא נתפס כחדשני - גם אם לא ירכוש זה עדיין יציג אותך טוב. למד את השוק ואת המגמות החדשות בו. היכנס לראש הלקוח. פנה גם לרגש ולא רק להגיון. אל תסתפק בדיבור - הדגם! היה מוכן לפשרה. אל תפעיל לחץ מוגזם. טפח והשקע בלקוח לטווח ארוך. הפוך כל בעיה שצצה להזדמנות. אל תשמיץ מתחרים ואפילו החמא להם (במידה). אל תחשוב על העבר (לקוח ששנים רכש אצל המתחרה, למשל) אלא אם כן זה לצורך בניית העתיד. בנה מאגר לקוחות ועדכן אותו באדיקות. אל "תדחוף" מוצר ללקוח גם אם אתה יכול - תן לו את המוצר שהוא צריך ואותו בלבד. וודא שאתה מבטיח מה שתוכל לקיים ושלוחות הזמנים שהצבת אכן אפשריים.
איך לשפר את ההכנסות מה-Adsense באתר שלי?


כדי שלא לאפשר לגולשים שלכם להתעלם ממודעות הפרסום של האדסנס, מומלץ לעשות את הצעדים הבאים:

1. שנו מפעם לפעם את צבעי המודעות.

2. נסו לשנות את מיקום המודעות בדפים השונים (כדי למנוע התעלמות מהמודעות בהיותן ממוקמות תמיד באותו המקום).

3. ודאו שהמודעות נראות לעין הגולש ברזולוציות השונות.

4. ההמלצה הראשונית היא לצבעים שדומים לצבעי האתר שלכם - כלומר להגדיר רקע וטקסט למודעות בצבעים של הרקע והמלל של האתר. עם זאת, בידקו, בחילופים שבועיים, גם אפשרויות אחרות - כדי לזהות את צבעי ה-Adsense המניבים ביותר לאתר שלכם.

5. אם אתם ממש בעניין של רווחים גדולים, גם במחיר של הקטנת האפשרות של הגולשים להתרכז בטקסטים של האתר, השתמשו בצבעי ה-Adsense המכניסים ביותר - צהוב ואדום! (על פי כל המחקרים והבדיקות - אלה צבעים שממש מטריפים את הגולש ומושכים אותו אליהם). שימו לב שבאתרי תוכן הצבעים הללו עלולים גם לקלקל כיוון שהקוראים מדווחים על קשיים בריכוז - בעת הקריאה.
איך לשווק נכון עסק של בעל מקצוע חופשי?


בעלי מקצועות חופשיים (יועצים, מטפלים, רואי חשבון, עורכי דין ועוד) צריכים לשווק את השירות שהם נותנים על מנת שיגיעו אליהם לקוחות נוספים וטובים, הנה מספר דברים שחשוב להקפיד עליהם בכדי להצליח בכך:

- הקפידו תמיד על מתן שירות נימוסי ואדיב כאשר הלקוח מגיע אליכם.

- הקפידו על משרד מסודר, נעים ונקי, אך לא כזה שמנקר עיניים.

- תנו ללקוחותיכם הקיימים והפוטנציאלים יחס אישי, מתעניין ואכפתי.

- לספקנים מבין הלקוחות תמיד ניתן להציג עדויות של הצלחות קודמות שלכם.

- התמקצעו והיו הטובים ביותר בתחומכם, תוך התמקדות על תחום עיקרי על מנת שהלקוח יבחר דווקא בכם.

- גבו את השכר המגיע לכם, לא יותר ולא פחות מדי. אדם שיודע מה ערכו המקצועי ידע לתמחר אותו נכון ולקוחות מבינים ומעריכים זאת.
איך לבנות אתר אינטרנט עסקי מצליח?



כך בונים אתר אינטרנט עסקי מצליח:

1. אתר עסקי טוב חייב קודם כל לעלות מהר. קנו לכם שם דומיין שקל לזכור ולזהות אתכם (זה לא עולה הרבה ונותן הרבה).

2. באתר עצמו חשובים מאד המיקוד והבהירות, קלות הקריאה וללא עומס של מלל.

3. חשוב ליצור קהילות עניין, נסו ליזום שיווק הדדי בקהילות ואתרים בתחום.

4. השקיעו בעיצוב נאה אך לא כבד ואיטי.

5. שלבו הומור, סקרים, אמצעי שיווק מקבילים.

6. ציינו את כתובת האתר בכל ברושור, פרסום בעיתונות וכמובן - בנייר המכתבים, שקיות או אריזות, כרטיסי הביקור של העובדים וכדומה).

7. אין להזניח את העדכון המתמיד של האתר - מה שמעיד על חשיבותו בעיני הגולשים.

8. הציעו הטבות למי שרוכש או פונה אליכם בעקבות ביקור באתר.

9. שלבו אנימציה זהירה - שמלהיבה את הלקוח, אבל לא להגזים.

10. פרסמו את כתובת העסק ואמצעי התקשורת הרגילים איתו (טלפון, פקס).

11. אפשרו ליצור עמכם קשר מהאתר ("יצירת קשר").
איך לעצב כרטיס ביקור?


אלו הדברים שיש להקפיד עליהם בעיצוב כרטיס ביקור:

1. הקפדה על גודל סטנדרטי של 9 ס"מ על 5 ס"מ

2. רצוי שהטקס יהיה בשפה עברית

3. לאנשים שיש להם לקוחות גם בחו"ל כדאי לעצב כרטיס דו צדדי כאשר בכל צד יהיה כיתוב בשפה אחרת (עברית ואנגלית או עברית ושפה נוספת אחרת)

4. יש להקפיד שהטקס יהיה מיושר לימין

5. חשוב שיהיו רשומים הפרטים הבאים: שם ושם משפחה, תפקיד ושם החברה (יש להוסיף לוגו במידה וקיים), כתובת, מספר טלפון, סלולארי, פקס, דואר אלקטרוני ואתר אינטרנט אם ישנו.

6. חשוב שכל המידע יהיה מתומצת וברור

7. במידה וכרטיס הביקור צבעוני חשוב לבחור פונט כהה לטקסט על מנת שיהיה קריא דיו
האם כדאי לשווק בטלפון ואיך?
כיום מאד לא מומלץ להתבסס על שיווק טלפוני - בדיוק כמו דואר זבל, הציבור למד לתעב משווקים בטלפון ומומלץ לחפש דרכים טובות יותר. פולו-אפ בטלפון לעיסקה הוא טוב מאד. בכל מקרה - דאג לוודא מראש שהזמן מתאים ללקוח ושאינך תקוע לו באמצע משהו. הקפד לבצעו ובכך להמשיך טיפול בנושא. נסה לחייך בשיחה כזו - החיוך כן עובר בטלפון. דיבור בעמידה ואפילו בתנועה הופך אותך נלהב והחלטי יותר - זה בדוק. עמוד מול מראה בעת השיחה. תכנן כל שיחה והגדר את המטרות שלה - עוד לפני הרמת הטלפון. אל תציף באינפורמציה ובמלל - זה יוצר התנגדות.
איך לנהל שיחה עסקית או פגישת מכירה?


אלו הדברים שיש להקפיד עליהם בפגישה עסקית או פגישת מכירה:

התלבש והתנהג ייצוגי.

השאר את האגו שלך מחוץ לחדר.

נסה קודם לנהל שיחה חברותית. הודה לו על זמנו.

נצל זמני המתנה למעבר על החומר שהבאת.

הצג שאלות בהתחלה וכך תתמקד בהצגת הדברים המעניינים אותו בלבד.

התאם סגנון דיבור לשל הלקוח.

הבט בעיניו.

אל תעלה מיד את כל הנושאים בעסקה - שמור חלק לשלב מתקדם יותר.

הקפד על הקשבה רבה ללקוח, גם אם לדעתך הבנת הכל. אם לא הבנת משהו - שאל אותו לכוונתו.

אל תביך בשאלות ואם הבכת - עבור מיד לנושא אחר.

דחה את נושא המחיר לאחר שלב הצרכים ושכנוע שימולאו על ידי המוצר. אם אז הוא אומר שהמוצר יקר לו אל תרתע - הוא מעוניין במוצר אבל רוצה לשפר את המחיר.

לבדיקת תגובת הלקוח - שאל "איך זה נראה לך?" או "מה דעתך על זה?".

כשמגיע השלב - נסה לסגור עסקה באמצעות הפנייה עניינית לחתימה.

בסיום הפגישה אל תיראה נלהב ואל תיכנע לבקשה לוויתור אחרון.

לאחר הפגישה - נתח את תוצאותיה ורשום לעצמך המלצות לקידום העסקה (לטלפן אליו מחר, לשלוח לו חומר, להשיג לו נתונים וכו').


איך להשקיע בעסק קטן?



הנה כמה דרכים להשקיע בעסק קטן, גם כזה המתנהל בעבודה מהבית:

1. למתג את העסק - כרטיסי ביקור, לוגו, אתר אינטרנט מעוצב, שלט לעסק וכו'.

2. התייחסות מכבדת לכל לקוח - יש להיות פנויים לכל לקוח. גם אם לא מיידית, יש לדאוג לחזור אליו בזמן לא רב מרגע פנייתו. להיות קשובים לצרכי הלקוח ולתת לו את השירות הטוב ביותר.

3. יש ליצור תדמית של עסק מכובד הכולל הזמנת קו טלפון לעסק בלבד ובמידת הצורך להיעזר באנשי מקצוע אחרים שיבצעו חלק מהעבודה (בצורה טובה, כך שתוכלו לקחת עליה אחריות).

4. צרו קשרים טובים עם אנשים היכולים לתת שירותים משלימים לעסק שלכם והפנו אליהם את לקוחותיכם במידת הצורך. הדבר יעיד עליכם כמקושרים בתחום ויקל על הלקוחות שיכירו לכם תודה על כך.

5. הגיעו לרמת מקצועיות גבוהה בתחום עיסוקכם, כך שתוכלו להפיץ אותו ברבים ובכך להמשיך להתפתח.

6. דאגו להשתתף בכנסים וימי עיון, להעשרת הידע וההתמחות שלכם.

7. השתלבו במעגלי "נטוורקינג" - זמו מעגלי עסקים דומים לשלכם והרחיבו את פעילותכם.

8. תירמו לקהילה - הדבר יפתח בפניכם דלתות חדשות ויעזור בתפיסת העסק שלכם כמוצלח ורווחי.
איך לנהל נכון ולבצע מכירות בהצלחה?



כדי לתפקד נכון בניהול ומכירה עשה כך:

1. נהל רשימת מטלות יומית וסמן כל משימה שמולאה.

2. מה שלא הספקת היום - העבר למחר.

3. אל תטפל במסמך בהמשכים - אתה עלול לשכוח - ככל האפשר, סגור הכל מיידית.

4. תרגל שיחות מכירה מול הראי.

5. הפעל סמכות כשאתה נבוך או חושש, אך עדיין היה מסוגל להקשיב.

6. תרגל מצבים ובכך תכין את עצמך לתגובות שאינן אימפולסיביות.

7. העדף עבודת צוות על תפקוד לבדך.

8. התמחה, חקור ולמד לעומק ומסביב את המוצרים והשירותים שלך - המומחיות תקנה לך הצלחה.

9. תכנן אלטרנטיבות לכל מצב שלא יבוא.

10. השתמש בסיעור - מוחין כדי להשביח ולחדש.

11. השתדל לבחור במוצרים שונים וייחודיים משל מתחריך - מצא לך נישות שאחרים לא עוסקים בהן.

12. קבל החלטות - אל תדחה.
איך למצב את המוצר ואת החברה שלנו?



כדי למצב את עצמכם נכון הקפידו על 5 הדברים הבאים:

1. אל תנסו להציג עצמכם כחברת ענק כשאתם לא.

2. הציגו את המוצר וקשרו אותו ללקוח שלכם ולכאב שלו ולא לקבוצות גדולות (להקל על כאבי הגב שלך, לאפשר לך להתפרנס מהבית).

3. דברו ופרסמו ללקוחות בשפה פשוטה ומובנת (בלי מונחים טכניים, ראשי תיבות מהתחום או מילים שאמא שלכם לא היתה מבינה).

4. אל תציינו בפרסומים שלכם שמות תואר שכולם ישמחו להוסיף למוצרים שלהם (הטוב ביותר, המדהים) אלא הציגו פתרונות מוכחים שהמוצר שלכם מספק ורצוי עם נתונים מספריים (מהיר פי 5, מכפיל את התפוקה).

5. הקפידו שכל אחד מהעובדים בחברה יידע להסביר בפשטות מה היא עושה ומה מטרתה - תדרכו אותם פעמיים בשנה כי גם הם משווקי החברה.
במה יש להתחשב בפילוח שוק?


בתהליך פילוח שוק לקהלי יעד, יש להתחשב בשלושה משתנים עיקריים:

1. משתנים גאוגרפיים - מיקום קהל היעד. לנושא המיקום חשיבות רבה לפילוח, כי קהלים הם שונים ממקום למקום ולא בעלי אותם מאפיינים.

2. משתנים דמוגרפיים - כדוגמת גיל, מין, דת, לאום או גודל המשפחה. כך למשל, פרסום הפונה לכלל האוכלוסייה יוצר פעמים רבות בזבוז משאבים, לכן יש למקד מוצרים בפלח שוק על פי גילאים, מין (זכר ונקבה) ולאום.

3. מאפייני לקוח - ערכיו ועמדותיו של הלקוח, אישיותו, מעמדו החברתי, תחביבים והעניין שהצרכן מגלה בנושאים מסוימים.
על מה בנוי נאום טוב ואיך על הנואם להיראות?
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?
איך לבחור משרד יחסי ציבור?
איך לבחור מתנה ללקוחותיך?
במה להתמקד בשיווק ומכירות בתחום ה-B2B ואיך לעשות את זה נכון?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.