שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
איך לחסוך בשיווק הסטארטאפ או המיזם שלנו?
הנה דרכים זולות לשיווק וקידום מיזם וסטארטאפ:
1. רשתות חברתיות - הקמת דף עסקי בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ואחרות, הקמת קבוצה בפייסבוק, עדכונים שוטפים ומעקב הדדי ב-retwitts ועוד.
2. בלוג משל עצמכם - הקימו בלוג. זהו כלי שיווקי ממדרגה ראשונה. תנו לאנשי השיווק לכתוב בו, לקדם את המסרים שלכם, לשמוע תגובות מהגולשים ולאתר כשלים בשיווק או במיצוב השירות שלכם.
3. בלוגים - אחת מהשיטות הזולות ביותר לקידום המיזם הצעיר שלכם היא כיום, באמצעות בלוגים נחשבים. הודעה לכותבי בלוגים כמו מייקל ארינגטון, אורלי יקואל או אוריאל אוחיון ונתינת האפשרות בידם, לבחינה מוקדמת של השירות, יוכלו לקדם את המודעות של הגולשים לשירות שלכם ולקדם אתכם בשלבים הראשונים לא פחות ולעיתים אף יותר מפרסום קונוונציונאלי.
אם תיידעו באופן דומה את הבלוגים הללו, בכל שלב שבו אתם משדרגים את השירות, תזכו לחשיפה כמעט מתמדת אצלם ולזרימה של גולשים ובעלי בלוגים קטנים יותר, שייכתבו גם הם עליהם בשמחה.
הנה דרכים זולות לשיווק וקידום מיזם וסטארטאפ:
1. רשתות חברתיות - הקמת דף עסקי בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ואחרות, הקמת קבוצה בפייסבוק, עדכונים שוטפים ומעקב הדדי ב-retwitts ועוד.
2. בלוג משל עצמכם - הקימו בלוג. זהו כלי שיווקי ממדרגה ראשונה. תנו לאנשי השיווק לכתוב בו, לקדם את המסרים שלכם, לשמוע תגובות מהגולשים ולאתר כשלים בשיווק או במיצוב השירות שלכם.
3. בלוגים - אחת מהשיטות הזולות ביותר לקידום המיזם הצעיר שלכם היא כיום, באמצעות בלוגים נחשבים. הודעה לכותבי בלוגים כמו מייקל ארינגטון, אורלי יקואל או אוריאל אוחיון ונתינת האפשרות בידם, לבחינה מוקדמת של השירות, יוכלו לקדם את המודעות של הגולשים לשירות שלכם ולקדם אתכם בשלבים הראשונים לא פחות ולעיתים אף יותר מפרסום קונוונציונאלי.
אם תיידעו באופן דומה את הבלוגים הללו, בכל שלב שבו אתם משדרגים את השירות, תזכו לחשיפה כמעט מתמדת אצלם ולזרימה של גולשים ובעלי בלוגים קטנים יותר, שייכתבו גם הם עליהם בשמחה.
איך להתכונן לשיחת שיווק בטלפון?
אלו הדברים שחשוב להקפיד עליהן בשיחת שיווק טלפונית:
1. התכוננו לשיחה הטלפונית כפי שהייתם מתכוננים לשיחה פנים אל פנים. התלבשו בצורה נאה, חייכו ובחרו את המקום שגורם לכם לאווירה טובה לשיחה.
2. ענו בצורה אדיבה ונעימה תמיד. במידה ואתם לא פנויים לשיחה קחו פרטים מהאדם שיצר עמכם קשר, קבעו עמו מתי אפשר לחזור אליו ועשו זאת בדיוק מתי שקבעתם.
3. צרו אווירה נעימה, הקפידו לקרוא לאדם בשמו הפרטי במהלך השיחה ונסו למצוא נקודות חיבור ביניכם מלבד העניין העסקי (מקום מגורים, צבא, חו"ל וכדומה).
4. הקשיבו לצרכים של הלקוח, ענו על מה שצריך בלי להגזים בעומס פרטים ומידע והימנעו מלתת הרגשה שאתם מנסים למכור בכוח. הקפידו שתתנהל שיחה בה שני הצדדים מדברים ולא רק אתם.
5. לעולם אינכם יודעים עם מי אתם מדברים ומה השפעתו לכן הקפידו על יחס אדיב תמיד גם אם אתם מדברים עם מזכירות או עובדים של האדם אליו רציתם להגיע, אין לדעת מה השפעתו על קיום השיחה ביניכם.
6. השתדלו לא להשאיר הודעות קוליות, נסו להתקשר שוב במועד אחר.
7. היו מדויקים בבחירת איש השיחה שלכם. חשוב להגיע לאדם הנכון בכדי להצליח למכור את מה שרציתם.
אלו הדברים שחשוב להקפיד עליהן בשיחת שיווק טלפונית:
1. התכוננו לשיחה הטלפונית כפי שהייתם מתכוננים לשיחה פנים אל פנים. התלבשו בצורה נאה, חייכו ובחרו את המקום שגורם לכם לאווירה טובה לשיחה.
2. ענו בצורה אדיבה ונעימה תמיד. במידה ואתם לא פנויים לשיחה קחו פרטים מהאדם שיצר עמכם קשר, קבעו עמו מתי אפשר לחזור אליו ועשו זאת בדיוק מתי שקבעתם.
3. צרו אווירה נעימה, הקפידו לקרוא לאדם בשמו הפרטי במהלך השיחה ונסו למצוא נקודות חיבור ביניכם מלבד העניין העסקי (מקום מגורים, צבא, חו"ל וכדומה).
4. הקשיבו לצרכים של הלקוח, ענו על מה שצריך בלי להגזים בעומס פרטים ומידע והימנעו מלתת הרגשה שאתם מנסים למכור בכוח. הקפידו שתתנהל שיחה בה שני הצדדים מדברים ולא רק אתם.
5. לעולם אינכם יודעים עם מי אתם מדברים ומה השפעתו לכן הקפידו על יחס אדיב תמיד גם אם אתם מדברים עם מזכירות או עובדים של האדם אליו רציתם להגיע, אין לדעת מה השפעתו על קיום השיחה ביניכם.
6. השתדלו לא להשאיר הודעות קוליות, נסו להתקשר שוב במועד אחר.
7. היו מדויקים בבחירת איש השיחה שלכם. חשוב להגיע לאדם הנכון בכדי להצליח למכור את מה שרציתם.
איך לעצב עטיפה בצורה נכונה למוצר מסחרי?
לעיצוב נכון של מוצר למכירה מומלץ להקפיד על ההמלצות הבאות:
1. בלי חפירות - אל תרבו בהסברים, תוספות מיותרות ודברים מייגעים על העטיפה.
2. סיפור המותג - האריזה צריכה לתקשר עם המהלכים הכלליים של קידום המותג.
3. טיפוח המסורת - אם יש לכם אלמנט רב-שנים כמו דמות או לוגו אהובים, השאירו אותם על העטיפה וחדשו רק בלוק שלהם.
4. הומור זה טוב - מותר להכניס מעט הומור ואפילו הומור עצמי. זכרו את האגס המאוהב של יופלה..
5. חברתיות בלי בושה - אם אתם מנסים להתחבר לטרנד או עניין חברתי, מצאו דרך לעשות זאת לא במרומז אלא באופן ברור ועם כל הלב.
6. נהלו שיחה - נסו לעצב את העטיפה בדרך שתתן הרגשה שאתם פתוחים לתקשר עם הצרכנים. עיצוב בצורה של כותרות בעיתון, למשל, היא דרך "לדבר" עם הצרכן.
7. היו בטוחים - אם אתם מובילי קטגוריה, אל תרבו בהצהרות ומסרים על העטיפה. דרכם של המובילים היא בטחון עצמי, נקיון והבהרת איכות.
8. ירוק זה שקוף - אם אתם איכותיים, תראו את זה! - תנו מידע ברור על המוצר שלכם ומה הוא מכיל, במקום להבטיח הרים וגבעות ירוקים.
9. אחידות עולמית - אם אתם משווקים מוצרים בכל העולם, דאגו שהמוצרים שלכם יהיו דומים בתכונות העיקריות שלהם בכל המקומות. אריזה ממותגת שמזוהה עם המוצר היא הדרך הנכונה לייצר אחידות גלובאלית.
10. מהדורות מוגבלות - אלמנט ההפתעה, החדשנות והתעוזה שבמהדורה מוגבלת כלשהי, מאפשרים ליצור התעניינות והעלאת המכירות גם יחד. ביחד עימן באה גם היכולת לקפוץ לקטגוריה של מוצרי הפרימיום, גם אם לזמן קצר.
ההמלצות נעזרו בכתבה במדור "נתח שוק" בעיתון גלובס.
לעיצוב נכון של מוצר למכירה מומלץ להקפיד על ההמלצות הבאות:
1. בלי חפירות - אל תרבו בהסברים, תוספות מיותרות ודברים מייגעים על העטיפה.
2. סיפור המותג - האריזה צריכה לתקשר עם המהלכים הכלליים של קידום המותג.
3. טיפוח המסורת - אם יש לכם אלמנט רב-שנים כמו דמות או לוגו אהובים, השאירו אותם על העטיפה וחדשו רק בלוק שלהם.
4. הומור זה טוב - מותר להכניס מעט הומור ואפילו הומור עצמי. זכרו את האגס המאוהב של יופלה..
5. חברתיות בלי בושה - אם אתם מנסים להתחבר לטרנד או עניין חברתי, מצאו דרך לעשות זאת לא במרומז אלא באופן ברור ועם כל הלב.
6. נהלו שיחה - נסו לעצב את העטיפה בדרך שתתן הרגשה שאתם פתוחים לתקשר עם הצרכנים. עיצוב בצורה של כותרות בעיתון, למשל, היא דרך "לדבר" עם הצרכן.
7. היו בטוחים - אם אתם מובילי קטגוריה, אל תרבו בהצהרות ומסרים על העטיפה. דרכם של המובילים היא בטחון עצמי, נקיון והבהרת איכות.
8. ירוק זה שקוף - אם אתם איכותיים, תראו את זה! - תנו מידע ברור על המוצר שלכם ומה הוא מכיל, במקום להבטיח הרים וגבעות ירוקים.
9. אחידות עולמית - אם אתם משווקים מוצרים בכל העולם, דאגו שהמוצרים שלכם יהיו דומים בתכונות העיקריות שלהם בכל המקומות. אריזה ממותגת שמזוהה עם המוצר היא הדרך הנכונה לייצר אחידות גלובאלית.
10. מהדורות מוגבלות - אלמנט ההפתעה, החדשנות והתעוזה שבמהדורה מוגבלת כלשהי, מאפשרים ליצור התעניינות והעלאת המכירות גם יחד. ביחד עימן באה גם היכולת לקפוץ לקטגוריה של מוצרי הפרימיום, גם אם לזמן קצר.
ההמלצות נעזרו בכתבה במדור "נתח שוק" בעיתון גלובס.
איך לבנות זהות אינטרנטית בצורה נכונה?
הנה כמה כללים לבניית זהות אינטרנטית:
1. הגדרות ברורות בנוגע לעצמכם - הגדירו בצורה ברורה מאיזה רקע אתם ומה הערכים והיכולות שאתם מביאים עמכם.
2. היו אמתיים - בניית זהויות פיקטיביות תזיק לכם לטווח הארוך. אנשים ירצו אתכם בגלל אמינות.
3. קהל היעד - הגדרה ברורה של קהל היעד שלכם הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית.
4. תחומי עניין של קהל היעד - בדקו ועקבו אחר סוגיה זו.
5. בחירת רמות חשיפה - החליטו לאיזו דרגת חשיפה תגיעו בכל אתר מהאתרים השונים בהם אתר גולשים.
7. העלבות ופגיעות - הימנעו בכל דרך מפגיעה באחרים דרך הרשת.
8. עדכונים ונוכחות - שמרו על נוכחות מורגשת בפייסבוק ובטוייטר ע"י עדכונים לעתים תכופות.
9. גבולות חשיפה ופעילות - פעלו בריסון עצמי בכל הקשור לפעילות אינטרנטית, בכדי לא להיראות כמי שאובססיביים לגבי עצמם.
10. פעילות במישורים שונים - הציגו בלוגים ואתרים מקצועיים ולא רק פרופילים אישיים.
הנה כמה כללים לבניית זהות אינטרנטית:
1. הגדרות ברורות בנוגע לעצמכם - הגדירו בצורה ברורה מאיזה רקע אתם ומה הערכים והיכולות שאתם מביאים עמכם.
2. היו אמתיים - בניית זהויות פיקטיביות תזיק לכם לטווח הארוך. אנשים ירצו אתכם בגלל אמינות.
3. קהל היעד - הגדרה ברורה של קהל היעד שלכם הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית.
4. תחומי עניין של קהל היעד - בדקו ועקבו אחר סוגיה זו.
5. בחירת רמות חשיפה - החליטו לאיזו דרגת חשיפה תגיעו בכל אתר מהאתרים השונים בהם אתר גולשים.
7. העלבות ופגיעות - הימנעו בכל דרך מפגיעה באחרים דרך הרשת.
8. עדכונים ונוכחות - שמרו על נוכחות מורגשת בפייסבוק ובטוייטר ע"י עדכונים לעתים תכופות.
9. גבולות חשיפה ופעילות - פעלו בריסון עצמי בכל הקשור לפעילות אינטרנטית, בכדי לא להיראות כמי שאובססיביים לגבי עצמם.
10. פעילות במישורים שונים - הציגו בלוגים ואתרים מקצועיים ולא רק פרופילים אישיים.
שיווק
איך עושים פילוח שוק לשיווק מוצר?
כך תעשו פילוח שוק לשיווק מוצר:
1.לפני תהליך הפילוח, יש להעריך את היקף השוק שבו פועל המוצר, מה היקף המכירות שלו, מיהם המתחרים למוצר באותו שוק ומה גודלם.
2. יש לחלק את שוק הצרכנים לקבוצות שונות מבחינת גיל, מין, מיקום, מצב משפחתי, מעמד חברתי, תחומי התעניינות ועוד.
3. לאחר חלוקת שוק הצרכנים לקבוצות, יש לחפש קבוצות אנשים בעלי מכנה משותף, בעלי פוטנציאל לרכוש את המוצר.
4. לבצע מדידה של פלחי השוק, לזהות מהו כוח הקניה שיש בידי הקבוצות שנבחרו על ידנו, לאתר את היכולת לפנות אליהן באמצעים שיווקיים המתאימים להן ולזהות האם הן הומוגניות או לא.
5. בסוף תהליך הפילוח החברה צריכה להחליט באיזה פלחי שוק יש להתמקד בהליך השיווק.
כך תעשו פילוח שוק לשיווק מוצר:
1.לפני תהליך הפילוח, יש להעריך את היקף השוק שבו פועל המוצר, מה היקף המכירות שלו, מיהם המתחרים למוצר באותו שוק ומה גודלם.
2. יש לחלק את שוק הצרכנים לקבוצות שונות מבחינת גיל, מין, מיקום, מצב משפחתי, מעמד חברתי, תחומי התעניינות ועוד.
3. לאחר חלוקת שוק הצרכנים לקבוצות, יש לחפש קבוצות אנשים בעלי מכנה משותף, בעלי פוטנציאל לרכוש את המוצר.
4. לבצע מדידה של פלחי השוק, לזהות מהו כוח הקניה שיש בידי הקבוצות שנבחרו על ידנו, לאתר את היכולת לפנות אליהן באמצעים שיווקיים המתאימים להן ולזהות האם הן הומוגניות או לא.
5. בסוף תהליך הפילוח החברה צריכה להחליט באיזה פלחי שוק יש להתמקד בהליך השיווק.
איך למצב את המוצר ואת החברה שלנו?
כדי למצב את עצמכם נכון הקפידו על 5 הדברים הבאים:
1. אל תנסו להציג עצמכם כחברת ענק כשאתם לא.
2. הציגו את המוצר וקשרו אותו ללקוח שלכם ולכאב שלו ולא לקבוצות גדולות (להקל על כאבי הגב שלך, לאפשר לך להתפרנס מהבית).
3. דברו ופרסמו ללקוחות בשפה פשוטה ומובנת (בלי מונחים טכניים, ראשי תיבות מהתחום או מילים שאמא שלכם לא היתה מבינה).
4. אל תציינו בפרסומים שלכם שמות תואר שכולם ישמחו להוסיף למוצרים שלהם (הטוב ביותר, המדהים) אלא הציגו פתרונות מוכחים שהמוצר שלכם מספק ורצוי עם נתונים מספריים (מהיר פי 5, מכפיל את התפוקה).
5. הקפידו שכל אחד מהעובדים בחברה יידע להסביר בפשטות מה היא עושה ומה מטרתה - תדרכו אותם פעמיים בשנה כי גם הם משווקי החברה.
כדי למצב את עצמכם נכון הקפידו על 5 הדברים הבאים:
1. אל תנסו להציג עצמכם כחברת ענק כשאתם לא.
2. הציגו את המוצר וקשרו אותו ללקוח שלכם ולכאב שלו ולא לקבוצות גדולות (להקל על כאבי הגב שלך, לאפשר לך להתפרנס מהבית).
3. דברו ופרסמו ללקוחות בשפה פשוטה ומובנת (בלי מונחים טכניים, ראשי תיבות מהתחום או מילים שאמא שלכם לא היתה מבינה).
4. אל תציינו בפרסומים שלכם שמות תואר שכולם ישמחו להוסיף למוצרים שלהם (הטוב ביותר, המדהים) אלא הציגו פתרונות מוכחים שהמוצר שלכם מספק ורצוי עם נתונים מספריים (מהיר פי 5, מכפיל את התפוקה).
5. הקפידו שכל אחד מהעובדים בחברה יידע להסביר בפשטות מה היא עושה ומה מטרתה - תדרכו אותם פעמיים בשנה כי גם הם משווקי החברה.
איך לשווק מוצר בפייסבוק?
אלו הדברים שיש להקפיד עליהם בשיווק מוצר בפייסבוק:
1. דף עסק - פתחו דף עסק בו תפרסמו את המוצר ואל תפרסמו אותו מהפרופיל האישי, זה מייגע את החברים. ניתן לתת קישור והזמנה לדף העסק.
2. קשר אישי חשוב מלייק - מספר הלייקים לא תמיד מעידים על טיב המוצר שלכם, עודדו לייקים אך במקביל צרו קשר עם הגולשים ושווקו את עצמכם תוך הבלטת יתרונותיכם.
3. השקיעו בדף נחיתה - דף הנחיתה, זה המפנה לעסק שלכם צריך להיות בנוי בצורה מזמינה ובעיצוב מושקע, כך הוא יגרום לאנשים רבים יותר להיכנס לדף העסק.
4. לא להכריח לתת לייק - הפיצו את המוצר שלכם מבלי לחייב את הגולשים לתת לייק לפני שהם נחשפים למידע. זה מרגיז הרבה אנשים.
5. עדכונים ברמה סבירה - עדכנו את החברים הרשומים לדף העסקי שלכם לא יותר מפעם בשבוע . מעבר לכך הופך להיות מעיק ומייגע.
6. דעו לקבל ביקורת - חשוב להשאיר גם ביקורת על הקיר שלכם, כמובן אם נכתבה בצורה שאינה פוגעת. מחיקה של ביקורת והשארת מחמאות בלבד היא מחשידה.
אלו הדברים שיש להקפיד עליהם בשיווק מוצר בפייסבוק:
1. דף עסק - פתחו דף עסק בו תפרסמו את המוצר ואל תפרסמו אותו מהפרופיל האישי, זה מייגע את החברים. ניתן לתת קישור והזמנה לדף העסק.
2. קשר אישי חשוב מלייק - מספר הלייקים לא תמיד מעידים על טיב המוצר שלכם, עודדו לייקים אך במקביל צרו קשר עם הגולשים ושווקו את עצמכם תוך הבלטת יתרונותיכם.
3. השקיעו בדף נחיתה - דף הנחיתה, זה המפנה לעסק שלכם צריך להיות בנוי בצורה מזמינה ובעיצוב מושקע, כך הוא יגרום לאנשים רבים יותר להיכנס לדף העסק.
4. לא להכריח לתת לייק - הפיצו את המוצר שלכם מבלי לחייב את הגולשים לתת לייק לפני שהם נחשפים למידע. זה מרגיז הרבה אנשים.
5. עדכונים ברמה סבירה - עדכנו את החברים הרשומים לדף העסקי שלכם לא יותר מפעם בשבוע . מעבר לכך הופך להיות מעיק ומייגע.
6. דעו לקבל ביקורת - חשוב להשאיר גם ביקורת על הקיר שלכם, כמובן אם נכתבה בצורה שאינה פוגעת. מחיקה של ביקורת והשארת מחמאות בלבד היא מחשידה.
איך לשווק נכון, לגייס מנהל שיווק ואנשי שיווק לחברת סטארטאפ?
בבניית מערך השיווק לחברת סטארטאפ כדאי להקפיד על הדברים הללו:
כדי לקחת איש שיווק מעולה, הקפידו על הדברים הבאים:
1. עדיף לקחת איש שיווק טוב וללמד אותו על התחום הטכנולוגי מאשר לנסות להכשיר איש טכנולוגיה לשיווק (הראשון יידע בערך אבל יארוז את זה היטב ויאתר את הצורך בשוק).
2. מנהל שיווק עכשווי חייב להכיר לעומק את השיווק חברתי נוסח פייסבוק, טוויטר, Youtube וכדומה. בהתאם לזה יש לבדוק את המיצוב שלו ברשת, שמעיד היטב על יכולותיו בתחום.
3. בהתאם לתחום הפיתוח, יתכן גיוס אנשים נוספים למערך השיווק: אנשי Presale שידריכו את האנשים הטכניים אצל הלקוח, אנשי מכירות - שסוגרים עיסקאות עם הלקוחות (מעין סוכנים כפולים שמוכרים ללקוח את המוצר ומוכרים להנהלת החברה את מה רצונות הלקוח).
4. כדי להבין מה השוק רוצה כדאי לעיתים לקחת את ה-CTO לפגישות עם לקוחות ולתערוכות ולאפשר לו להיחשף לצרכים, הרצונות והבעיות של הלקוח.
5. על מנהל השיווק להיות מוכן, במידה ויידרש, לעשות Relocation לחו"ל.
6. אם תקציבכם מוגבל, אל תפנו לחברות השמה: בחיפוש מושקע ברשתות החברתיות תוכלו למצוא מועמדים מצויינים וליצור עימם קשר ישיר.
בבניית מערך השיווק לחברת סטארטאפ כדאי להקפיד על הדברים הללו:
כדי לקחת איש שיווק מעולה, הקפידו על הדברים הבאים:
1. עדיף לקחת איש שיווק טוב וללמד אותו על התחום הטכנולוגי מאשר לנסות להכשיר איש טכנולוגיה לשיווק (הראשון יידע בערך אבל יארוז את זה היטב ויאתר את הצורך בשוק).
2. מנהל שיווק עכשווי חייב להכיר לעומק את השיווק חברתי נוסח פייסבוק, טוויטר, Youtube וכדומה. בהתאם לזה יש לבדוק את המיצוב שלו ברשת, שמעיד היטב על יכולותיו בתחום.
3. בהתאם לתחום הפיתוח, יתכן גיוס אנשים נוספים למערך השיווק: אנשי Presale שידריכו את האנשים הטכניים אצל הלקוח, אנשי מכירות - שסוגרים עיסקאות עם הלקוחות (מעין סוכנים כפולים שמוכרים ללקוח את המוצר ומוכרים להנהלת החברה את מה רצונות הלקוח).
4. כדי להבין מה השוק רוצה כדאי לעיתים לקחת את ה-CTO לפגישות עם לקוחות ולתערוכות ולאפשר לו להיחשף לצרכים, הרצונות והבעיות של הלקוח.
5. על מנהל השיווק להיות מוכן, במידה ויידרש, לעשות Relocation לחו"ל.
6. אם תקציבכם מוגבל, אל תפנו לחברות השמה: בחיפוש מושקע ברשתות החברתיות תוכלו למצוא מועמדים מצויינים וליצור עימם קשר ישיר.
כיצד ליצור תשדיר פרסום מוצלח ברדיו?
כך יוצרים תשדיר פרסום מוצלח ברדיו:
1.תשדיר הפרסום צריך לפנות אל המאזין בצורה ברורה ופשוטה "בגובה העיניים", במלל קצר ככל הניתן וללא שימוש במילים מסובכות או מתחכמות יתר על המידה.
2. התשדיר צריך לפנות במסר מרכזי אחד בלבד ועדיף שיהיה פשוט כדי שלא יפספס את המאזין.
3. יש לחזור על שם המוצר או מילים חשובות אחרות. יצירה של מיני-דרמה (התלהבות במידה).
4. שימוש בג'ינגל קצבי וקליט.
5. כדאי להשתמש באפקטים קוליים הפונים אל הדמיון, שבירת זכוכית למשל.
6. עדיף צורת פניה בהומור, כזה המותאם לקהל היעד, או לחלופין ליצור פניה רגשית לליבו של המאזין.
7. רצוי להשתמש בדובר, כזה שישדר אמינות כי הוא מבין בתחום המדובר ושקהל היעד יוכל להזדהות איתו.
כך יוצרים תשדיר פרסום מוצלח ברדיו:
1.תשדיר הפרסום צריך לפנות אל המאזין בצורה ברורה ופשוטה "בגובה העיניים", במלל קצר ככל הניתן וללא שימוש במילים מסובכות או מתחכמות יתר על המידה.
2. התשדיר צריך לפנות במסר מרכזי אחד בלבד ועדיף שיהיה פשוט כדי שלא יפספס את המאזין.
3. יש לחזור על שם המוצר או מילים חשובות אחרות. יצירה של מיני-דרמה (התלהבות במידה).
4. שימוש בג'ינגל קצבי וקליט.
5. כדאי להשתמש באפקטים קוליים הפונים אל הדמיון, שבירת זכוכית למשל.
6. עדיף צורת פניה בהומור, כזה המותאם לקהל היעד, או לחלופין ליצור פניה רגשית לליבו של המאזין.
7. רצוי להשתמש בדובר, כזה שישדר אמינות כי הוא מבין בתחום המדובר ושקהל היעד יוכל להזדהות איתו.
על מה להקפיד כשמצלמים סרטון פרסומי להפצה באינטרנט?
כשאתם עומדים לצלם סרט שיפרסם מוצר, שירות או רעיון באינטרנט הקפידו על הדברים הללו:
1. לבשו חולצות חלקות, רצוי בצבעי שחור או אדום. אין בשום אופן ללבוש חולצות פסים!
2. צלמו את המציג מפלג הגוף העליון ומעלה.
3. אל תשאירו מרווח גדול בין ראשו של המציג לבין קצה התמונה (הפריים).
4. שהמציג יתחיל בכמה מילים לא פורמליות, שיוציאו את הצופה מה"ראש" של צפייה בפרסומת לאוירה קלילה של סרטון גרילה (כלומר שיווק דל תקציב שנתפס כמקורי, צעיר ואמין).
5. הקפידו שהמציג לא יקריא את דבריו. הכי טוב הוא שילמד בעל פה את הטקסט אבל שלא יהיה טקסט שנשמע כמו טקסט כתוב. אפשרות טובה נוספת: כתבו בנקודות את הנושאים ושהוא ידבר אותן בלשונו - באילתור.
כשאתם עומדים לצלם סרט שיפרסם מוצר, שירות או רעיון באינטרנט הקפידו על הדברים הללו:
1. לבשו חולצות חלקות, רצוי בצבעי שחור או אדום. אין בשום אופן ללבוש חולצות פסים!
2. צלמו את המציג מפלג הגוף העליון ומעלה.
3. אל תשאירו מרווח גדול בין ראשו של המציג לבין קצה התמונה (הפריים).
4. שהמציג יתחיל בכמה מילים לא פורמליות, שיוציאו את הצופה מה"ראש" של צפייה בפרסומת לאוירה קלילה של סרטון גרילה (כלומר שיווק דל תקציב שנתפס כמקורי, צעיר ואמין).
5. הקפידו שהמציג לא יקריא את דבריו. הכי טוב הוא שילמד בעל פה את הטקסט אבל שלא יהיה טקסט שנשמע כמו טקסט כתוב. אפשרות טובה נוספת: כתבו בנקודות את הנושאים ושהוא ידבר אותן בלשונו - באילתור.
איך לבחור מתנה ללקוחותיך?
בבחירת מתנה ללקוחותיך כדאי להקפיד על הדברים הבאים:
1. מתנה צריכה לשדר את רוח העסק והשירותים או המוצרים אותם הוא מוכר: חדשנות, מובילות שוק, מקוריות, שירותיות, וכו...
2. מומלץ שהמוצרים יהיו קשורים לסביבת העבודה או הפנאי של הלקוח בהתאם לסוג העסק ולמידת הפתיחות והחדשנות שלו.
3. סוגי המוצרים המתאימים הנם מתחומי המוצרים למשרד, למחשב, לרכב, לטיולים, לנופש, או לפנאי.
4. מומלץ לצרף כרטיס עם ברכה של החברה ללקוח.
5. כדאי למתג את השי, בכדי לקשר את המוצר למשך שנים עם החברה שהעניקה אותו.
בבחירת מתנה ללקוחותיך כדאי להקפיד על הדברים הבאים:
1. מתנה צריכה לשדר את רוח העסק והשירותים או המוצרים אותם הוא מוכר: חדשנות, מובילות שוק, מקוריות, שירותיות, וכו...
2. מומלץ שהמוצרים יהיו קשורים לסביבת העבודה או הפנאי של הלקוח בהתאם לסוג העסק ולמידת הפתיחות והחדשנות שלו.
3. סוגי המוצרים המתאימים הנם מתחומי המוצרים למשרד, למחשב, לרכב, לטיולים, לנופש, או לפנאי.
4. מומלץ לצרף כרטיס עם ברכה של החברה ללקוח.
5. כדאי למתג את השי, בכדי לקשר את המוצר למשך שנים עם החברה שהעניקה אותו.
איך לנהל נכון ולבצע מכירות בהצלחה?
כדי לתפקד נכון בניהול ומכירה עשה כך:
1. נהל רשימת מטלות יומית וסמן כל משימה שמולאה.
2. מה שלא הספקת היום - העבר למחר.
3. אל תטפל במסמך בהמשכים - אתה עלול לשכוח - ככל האפשר, סגור הכל מיידית.
4. תרגל שיחות מכירה מול הראי.
5. הפעל סמכות כשאתה נבוך או חושש, אך עדיין היה מסוגל להקשיב.
6. תרגל מצבים ובכך תכין את עצמך לתגובות שאינן אימפולסיביות.
7. העדף עבודת צוות על תפקוד לבדך.
8. התמחה, חקור ולמד לעומק ומסביב את המוצרים והשירותים שלך - המומחיות תקנה לך הצלחה.
9. תכנן אלטרנטיבות לכל מצב שלא יבוא.
10. השתמש בסיעור - מוחין כדי להשביח ולחדש.
11. השתדל לבחור במוצרים שונים וייחודיים משל מתחריך - מצא לך נישות שאחרים לא עוסקים בהן.
12. קבל החלטות - אל תדחה.
כדי לתפקד נכון בניהול ומכירה עשה כך:
1. נהל רשימת מטלות יומית וסמן כל משימה שמולאה.
2. מה שלא הספקת היום - העבר למחר.
3. אל תטפל במסמך בהמשכים - אתה עלול לשכוח - ככל האפשר, סגור הכל מיידית.
4. תרגל שיחות מכירה מול הראי.
5. הפעל סמכות כשאתה נבוך או חושש, אך עדיין היה מסוגל להקשיב.
6. תרגל מצבים ובכך תכין את עצמך לתגובות שאינן אימפולסיביות.
7. העדף עבודת צוות על תפקוד לבדך.
8. התמחה, חקור ולמד לעומק ומסביב את המוצרים והשירותים שלך - המומחיות תקנה לך הצלחה.
9. תכנן אלטרנטיבות לכל מצב שלא יבוא.
10. השתמש בסיעור - מוחין כדי להשביח ולחדש.
11. השתדל לבחור במוצרים שונים וייחודיים משל מתחריך - מצא לך נישות שאחרים לא עוסקים בהן.
12. קבל החלטות - אל תדחה.
מה האפשרויות לשימוש ב-Facebook למטרות העסק?
כמובן שישנן עוד אפשרויות רבות ויש גם ויכוח גדול אם זה נכון, אבל הנה כמה מהאפשרויות המיידיות והיתרונות שבצירוף העסק לפייסבוק:
1. להזמין לקוחות וקשרים עסקיים להצטרף, להיות חברים ולהיות ברשת של החברה.
2. ליצור פרופיל לחברה? - יש יתרונות (יצירת רשת, הודעות ללקוחות, הוספת מוצרי החברה בזירת המכירה של פייסבוק).
3. לקדם את הבלוג של העסק.
4. ליצור אפליקציית פייסבוק (פוטנציאל: מליוני מצטרפים לשירות כמעט בלי מאמץ, כסף, שיווק וקידום מכירות דרך האפליקציה, יצירת קשר חיובי לחברה).
5. להציג צדדים לא פורמליים של העסק, כמו הרקע של האנשים שמככבים בו, תחביביהם והצדדים הפחות מעונבים (מה שמסורתית מומלץ בכל דף "אודות החברה" בבניית אתר עסקי).
כמובן שישנן עוד אפשרויות רבות ויש גם ויכוח גדול אם זה נכון, אבל הנה כמה מהאפשרויות המיידיות והיתרונות שבצירוף העסק לפייסבוק:
1. להזמין לקוחות וקשרים עסקיים להצטרף, להיות חברים ולהיות ברשת של החברה.
2. ליצור פרופיל לחברה? - יש יתרונות (יצירת רשת, הודעות ללקוחות, הוספת מוצרי החברה בזירת המכירה של פייסבוק).
3. לקדם את הבלוג של העסק.
4. ליצור אפליקציית פייסבוק (פוטנציאל: מליוני מצטרפים לשירות כמעט בלי מאמץ, כסף, שיווק וקידום מכירות דרך האפליקציה, יצירת קשר חיובי לחברה).
5. להציג צדדים לא פורמליים של העסק, כמו הרקע של האנשים שמככבים בו, תחביביהם והצדדים הפחות מעונבים (מה שמסורתית מומלץ בכל דף "אודות החברה" בבניית אתר עסקי).
איך לערוך סרט פרסומי להפצה באתרים כמו Youtube?
להכין סרט ליוטיוב ודומיו זו משימה שמחייבת הקפדה על כמה דברים:
1. בתחילת הסרט ובסופו חשוב להכניס Black (מסך שחור) עם ה-URL (כתובת האינטרנט) של האתר שלכם.
2. כדאי שלאורך כל הסרט תופיע עליו כתובת מים עם ה-URL שלכם.
3. על הסרט להיות פשוט: בלי אפקטים מוגזמים ופירוטכניקה מרהיבה, חסכוני ובגובה העיניים של הצופה (באינטרנט אלה מקדמי אמינות גדולים).
4. השתמשו בהומור! זה עובד ומוכר וזה יגרום לאנשים להעביר הלאה.
5. הקפידו על סרטון קצר: לא יותר מ-5 דקות ורצוי בסביבות ה-3 דקות.
להכין סרט ליוטיוב ודומיו זו משימה שמחייבת הקפדה על כמה דברים:
1. בתחילת הסרט ובסופו חשוב להכניס Black (מסך שחור) עם ה-URL (כתובת האינטרנט) של האתר שלכם.
2. כדאי שלאורך כל הסרט תופיע עליו כתובת מים עם ה-URL שלכם.
3. על הסרט להיות פשוט: בלי אפקטים מוגזמים ופירוטכניקה מרהיבה, חסכוני ובגובה העיניים של הצופה (באינטרנט אלה מקדמי אמינות גדולים).
4. השתמשו בהומור! זה עובד ומוכר וזה יגרום לאנשים להעביר הלאה.
5. הקפידו על סרטון קצר: לא יותר מ-5 דקות ורצוי בסביבות ה-3 דקות.
איך לשכנע אנשים להירשם לניוזלטר שלך?
רשימת התפוצה, זהו אחד הכלים החשובים ביותר שנועדו לעזור לנו לשמור על קשר עם המתעניינים בשירות שלנו. כל מתעניין, הינו לקוח פוטנציאלי, והיכולת להמשיך ולהיות איתו בקשר, מעלה את הסיכוי להפוך אותו ללקוח בפועל.
מתעניין בשמחה יירשם לרשימת התפוצה, אם ידע שהוא יכול להפיק מזה תועלת ואם ידע שבניוזלטר שיקבל, יהיו טיפים, מאמרים או עצות שאקטואליות עבורו. וזה בדיוק מה שצריך להבטיח למתעניינים, כדי שיירשמו לרשימת התפוצה.
אך יש כמה כללים, שחשוב להקפיד עליהם, על מנת שההרשמה תהיה נוחה יותר למתעניין ולא תעלה בו התנגדויות.
א. מומלץ להבטיח שלאחר הרשמה הוא יקבל עצות שכבר עכשיו יוכל לממש ולקבל תוצאות.
ב. לא לכתוב "הירשם לניוזלטר" או "הירשם לניוזלטר לקבל טיפים ומאמרים". זה לא מספיק, צריך לפרט יותר.
הנה כמה דוגמאות עבור מאמנים אישיים מתחומים שונים.
הירשם היום וקבל:
- רשימת צעדים שבועים שתוכל לבצע במהלך השבועיים הקרובים.
- מבחנים עצמיים ותרגילים לשיפור היכולת לקבל העלאה בשכר.
- אפשרות שבועית לשאול את המומחים ולקבל עזרה.
ג. הרבה יותר יעיל להציע קורס שנותן תוצאות תוך זמן מוגבל "קורס חינם במייל להעלאת המשכורת שלך תוך שבועיים", מאשר להציע ניוזלטר כללי בנושא.
ד. השתמשו בכותרות מושכות:
"6 דברים שעליכם לעשות מייד, על מנת להצליח עם הדיאטה שלכם."
"4 טעויות הרסניות שאנשים עושים כאשר מבקשרים העלאה במשכורת"
התוכן כמובן אמור להיות איכותי ולהתאים לכותרת.
רשימת התפוצה, זהו אחד הכלים החשובים ביותר שנועדו לעזור לנו לשמור על קשר עם המתעניינים בשירות שלנו. כל מתעניין, הינו לקוח פוטנציאלי, והיכולת להמשיך ולהיות איתו בקשר, מעלה את הסיכוי להפוך אותו ללקוח בפועל.
מתעניין בשמחה יירשם לרשימת התפוצה, אם ידע שהוא יכול להפיק מזה תועלת ואם ידע שבניוזלטר שיקבל, יהיו טיפים, מאמרים או עצות שאקטואליות עבורו. וזה בדיוק מה שצריך להבטיח למתעניינים, כדי שיירשמו לרשימת התפוצה.
אך יש כמה כללים, שחשוב להקפיד עליהם, על מנת שההרשמה תהיה נוחה יותר למתעניין ולא תעלה בו התנגדויות.
א. מומלץ להבטיח שלאחר הרשמה הוא יקבל עצות שכבר עכשיו יוכל לממש ולקבל תוצאות.
ב. לא לכתוב "הירשם לניוזלטר" או "הירשם לניוזלטר לקבל טיפים ומאמרים". זה לא מספיק, צריך לפרט יותר.
הנה כמה דוגמאות עבור מאמנים אישיים מתחומים שונים.
הירשם היום וקבל:
- רשימת צעדים שבועים שתוכל לבצע במהלך השבועיים הקרובים.
- מבחנים עצמיים ותרגילים לשיפור היכולת לקבל העלאה בשכר.
- אפשרות שבועית לשאול את המומחים ולקבל עזרה.
ג. הרבה יותר יעיל להציע קורס שנותן תוצאות תוך זמן מוגבל "קורס חינם במייל להעלאת המשכורת שלך תוך שבועיים", מאשר להציע ניוזלטר כללי בנושא.
ד. השתמשו בכותרות מושכות:
"6 דברים שעליכם לעשות מייד, על מנת להצליח עם הדיאטה שלכם."
"4 טעויות הרסניות שאנשים עושים כאשר מבקשרים העלאה במשכורת"
התוכן כמובן אמור להיות איכותי ולהתאים לכותרת.
איך לבחור משרד יחסי ציבור?
בחירת משרד יחסי ציבור מהווה החלטה לא פשוטה. לא מדובר רק על בהוצאה כספית, אלא גם בהשקעת זמן, לבטח בתחילת הדרך. זוהי אמנם לא חתונה קתולית וניתן להיפרד ולמרות זאת, זוהי בחירת ספק שכדאי לעשות אותה בצורה מושכלת. לפניכם כמה נקודות לחשיבה שכדאי שתקחו בחשבון בזמן בחירת משרד יחסי ציבור:
אסטרטגיה לפני הטקטיקה - החשוב ביותר זה למצוא מישהו שיקדם אתכם מבחינה שיווקית ועסקית. זיכרו שהמטרה היא לא להכניס אתכם לעיתון אלא לקדם את הארגון שלכם ובעיקר עסק ובעיקר, להעביר את המסרים השיווקיים והתקשורתיים של הארגון , אל קהלי היעד הרלוונטיים.
כימיה ואמון - איש יחסי הציבור שלכם אמור להיות הלכה למעשה מעין מנהל השיווק שלכם או במקרה אחר, דובר. חובה כדאי שתבחרו מישהו שתוכלו לסמוך עליו, שתוכלו לחשוף בפניו סודות מקצועיים וגם שיהיה לכם נעים לשהות במחיצתו.
מי מטפל בכם - כאשר אתם פוגשים משרד יחסי ציבור, תפגשו את הבעלים. בפועל תעבדו עם אחד התקציבאים במשרד. סביר להניח שהתקציבאי יהיה איש מקצוע, ובכל זאת, כדאי במהלך הבחירה לפגוש ולהתרשם לא רק מהמשרד אלא במיוחד מהאיש שיעבוד מולכם.
יצירתיות - ניסיון של למעלה מחמש עשרה שנה בתחום יחסי ציבור הביא אותי למסקנה כי יצירתיות אולי נמצאת במקום הראשון בין השיקולים אדם יצירתי ידע "לארוז" את העסק שלכם, את המסרים שלך בצורה מעניינת ואפקטיבית.
זמן - נסו להבין בין המילים כמה זמן איש יחסי הציבור המיועד יוכל להשקיע בכם בשלב הלימוד וההיכרות ולאורך כל הדרך.
הגודל לא קובע - לא כדאי להיות לקוח קטן במשרד המטפל בלקוחות גדולים. גם המצב ההפוך לא אידיאלי.
עלות - יחסי ציבור בדרך כלל אינם ניתנים בחינם. אתם תרצו מן הסתם לשלם כמה שפחות, אבל חשוב לקחת בחשבון את "תורת המשחקים" ולצאת ברמה של Win Win. כדי לקבל שירות טוב, עליכם לדאוג שהספקים יהיו מרוצים.
ממליצים - המלצות מלקוחות זה דבר חשוב, אבל זיכרו שאף אחד לא יפנה אתכם ללקוח לא מרוצה.
קשרים - לכל איש יחסי ציבור יש קשרים (ואפילו טובים) עם עיתונאים. אבל זיכרו שקשרים טובים אינם מבטיחים דבר. היצירתיות, הרצינות והמקצועיות הם אילו שעושים את ההבדל.
תיק עיתונות כדוגמא - אנשי יחסי ציבור אוהבים לנפנף ביקי עיתונות מוצלחים של לקוחות עבר. תיק עיתונות שמנמן עיד על הצלחה ב-להכניס לעיתון, אבל אין לו שום קשר עם הצלחה בקידום מטרות הארגון על פי ההגדרות שאתם רוצים להתוות. (האם כל איזכור של גוגל מקדם את העסקים שלהם?)
בחירת משרד יחסי ציבור מהווה החלטה לא פשוטה. לא מדובר רק על בהוצאה כספית, אלא גם בהשקעת זמן, לבטח בתחילת הדרך. זוהי אמנם לא חתונה קתולית וניתן להיפרד ולמרות זאת, זוהי בחירת ספק שכדאי לעשות אותה בצורה מושכלת. לפניכם כמה נקודות לחשיבה שכדאי שתקחו בחשבון בזמן בחירת משרד יחסי ציבור:
אסטרטגיה לפני הטקטיקה - החשוב ביותר זה למצוא מישהו שיקדם אתכם מבחינה שיווקית ועסקית. זיכרו שהמטרה היא לא להכניס אתכם לעיתון אלא לקדם את הארגון שלכם ובעיקר עסק ובעיקר, להעביר את המסרים השיווקיים והתקשורתיים של הארגון , אל קהלי היעד הרלוונטיים.
כימיה ואמון - איש יחסי הציבור שלכם אמור להיות הלכה למעשה מעין מנהל השיווק שלכם או במקרה אחר, דובר. חובה כדאי שתבחרו מישהו שתוכלו לסמוך עליו, שתוכלו לחשוף בפניו סודות מקצועיים וגם שיהיה לכם נעים לשהות במחיצתו.
מי מטפל בכם - כאשר אתם פוגשים משרד יחסי ציבור, תפגשו את הבעלים. בפועל תעבדו עם אחד התקציבאים במשרד. סביר להניח שהתקציבאי יהיה איש מקצוע, ובכל זאת, כדאי במהלך הבחירה לפגוש ולהתרשם לא רק מהמשרד אלא במיוחד מהאיש שיעבוד מולכם.
יצירתיות - ניסיון של למעלה מחמש עשרה שנה בתחום יחסי ציבור הביא אותי למסקנה כי יצירתיות אולי נמצאת במקום הראשון בין השיקולים אדם יצירתי ידע "לארוז" את העסק שלכם, את המסרים שלך בצורה מעניינת ואפקטיבית.
זמן - נסו להבין בין המילים כמה זמן איש יחסי הציבור המיועד יוכל להשקיע בכם בשלב הלימוד וההיכרות ולאורך כל הדרך.
הגודל לא קובע - לא כדאי להיות לקוח קטן במשרד המטפל בלקוחות גדולים. גם המצב ההפוך לא אידיאלי.
עלות - יחסי ציבור בדרך כלל אינם ניתנים בחינם. אתם תרצו מן הסתם לשלם כמה שפחות, אבל חשוב לקחת בחשבון את "תורת המשחקים" ולצאת ברמה של Win Win. כדי לקבל שירות טוב, עליכם לדאוג שהספקים יהיו מרוצים.
ממליצים - המלצות מלקוחות זה דבר חשוב, אבל זיכרו שאף אחד לא יפנה אתכם ללקוח לא מרוצה.
קשרים - לכל איש יחסי ציבור יש קשרים (ואפילו טובים) עם עיתונאים. אבל זיכרו שקשרים טובים אינם מבטיחים דבר. היצירתיות, הרצינות והמקצועיות הם אילו שעושים את ההבדל.
תיק עיתונות כדוגמא - אנשי יחסי ציבור אוהבים לנפנף ביקי עיתונות מוצלחים של לקוחות עבר. תיק עיתונות שמנמן עיד על הצלחה ב-להכניס לעיתון, אבל אין לו שום קשר עם הצלחה בקידום מטרות הארגון על פי ההגדרות שאתם רוצים להתוות. (האם כל איזכור של גוגל מקדם את העסקים שלהם?)
מאיזה טריקים מלוכלכים להיזהר במשא ומתן?
במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:
1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).
2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).
3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).
4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
במהלך מו"מ עלולים להפעיל עליכם טריקים שכדאי להיזהר בהם:
1. הצד השני יפעיל טכניקה של "החוקר הטוב והחוקר הרע" (הטוב "ירצה לסגור עניינים" אבל הרע לוחץ בגישה שלילית ואף מאיים - הטוב ינסה לגרום לכם לחתום בשבילו כי הרי "הוא לצידך" - אל תתפתו וזכור שהם מתואמים).
2. יש "המון ביקוש" לעסקה שהצד השני מציע לכם ואתם "ברי-מזל" שהם מדבר אתכם (אל תאמינו- ברוב המקרים רוצים לסגור אתכם וזו רק דרך להלחיץ ולגרום לכם לנהל המו"מ בתנאים שלהם).
3. הצד השני רוצה לסגור אבל הוא צריך לקבל אישור של ההנהלה, או של מנהל בכיר וכן הלאה (אל תסכימו למו"מ כזה ודרשו שכל המחליטים יהיו מעורבים במו"מ מולכם ויוכלו לסגור עניין - ברוב המקרים זו רק טכניקה עלובה כדי להשיג מכם ויתורים).
4. לאחר שסוכמו העניינים ושניה לפני החתימה הסופית מעלה הצד השני תנאי או דרישה חדשה (אל תסכימו בשום אופן).
האם כדאי לשווק בטלפון ואיך?
כיום מאד לא מומלץ להתבסס על שיווק טלפוני - בדיוק כמו דואר זבל, הציבור למד לתעב משווקים בטלפון ומומלץ לחפש דרכים טובות יותר. פולו-אפ בטלפון לעיסקה הוא טוב מאד. בכל מקרה - דאג לוודא מראש שהזמן מתאים ללקוח ושאינך תקוע לו באמצע משהו. הקפד לבצעו ובכך להמשיך טיפול בנושא. נסה לחייך בשיחה כזו - החיוך כן עובר בטלפון. דיבור בעמידה ואפילו בתנועה הופך אותך נלהב והחלטי יותר - זה בדוק. עמוד מול מראה בעת השיחה. תכנן כל שיחה והגדר את המטרות שלה - עוד לפני הרמת הטלפון. אל תציף באינפורמציה ובמלל - זה יוצר התנגדות.
כיום מאד לא מומלץ להתבסס על שיווק טלפוני - בדיוק כמו דואר זבל, הציבור למד לתעב משווקים בטלפון ומומלץ לחפש דרכים טובות יותר. פולו-אפ בטלפון לעיסקה הוא טוב מאד. בכל מקרה - דאג לוודא מראש שהזמן מתאים ללקוח ושאינך תקוע לו באמצע משהו. הקפד לבצעו ובכך להמשיך טיפול בנושא. נסה לחייך בשיחה כזו - החיוך כן עובר בטלפון. דיבור בעמידה ואפילו בתנועה הופך אותך נלהב והחלטי יותר - זה בדוק. עמוד מול מראה בעת השיחה. תכנן כל שיחה והגדר את המטרות שלה - עוד לפני הרמת הטלפון. אל תציף באינפורמציה ובמלל - זה יוצר התנגדות.
מהו ניהול מיטבי של קשרי לקוחות?
ניהול קשרי לקוחות הוא משימה חשובה בעסקים. הנה 5 דברים ושלבים שעליהם כדאי להקפיד:
1. הגדרת מטרותיכם השיווקיות והעסקיות - ניהול קשרי הלקוחות יושפע ממטרות שונות שתגדירו.
2. גבשו מדיניות קבועה, עקבית ואחידה לניהול קשרי הלקוחות.
3. בדקו ורכשו פתרון תוכנה לניהול קשרי לקוחות (תוכנת CRM או שירות מקוון).
4. בנו את התהליך בצורה מושכלת ולא חפוזה. תכנון נכון יאפשר לכם פחות טעויות ולא תצטרכו לחזור עליו שוב בהקדם, בשל חוסר יעילות ופגמים בתכנון המקורי.
5. הגדירו מי קהל היעד והתמקדו בו. ללא התמקדות בסוגי לקוחות מובחנים וברורים, אתם עלולים להיקלע לבזבוז ועלויות מיותרות.
ניהול קשרי לקוחות הוא משימה חשובה בעסקים. הנה 5 דברים ושלבים שעליהם כדאי להקפיד:
1. הגדרת מטרותיכם השיווקיות והעסקיות - ניהול קשרי הלקוחות יושפע ממטרות שונות שתגדירו.
2. גבשו מדיניות קבועה, עקבית ואחידה לניהול קשרי הלקוחות.
3. בדקו ורכשו פתרון תוכנה לניהול קשרי לקוחות (תוכנת CRM או שירות מקוון).
4. בנו את התהליך בצורה מושכלת ולא חפוזה. תכנון נכון יאפשר לכם פחות טעויות ולא תצטרכו לחזור עליו שוב בהקדם, בשל חוסר יעילות ופגמים בתכנון המקורי.
5. הגדירו מי קהל היעד והתמקדו בו. ללא התמקדות בסוגי לקוחות מובחנים וברורים, אתם עלולים להיקלע לבזבוז ועלויות מיותרות.
איך לשכנע אנשים להירשם לניוזלטר שלך?
התפוצה, זהו אחד הכלים החשובים ביותר שנועדו לעזור לנו לשמור על קשר עם המתעניינים בשירות שלנו. כל מתעניין, הינו לקוח פוטנציאלי, והיכולת להמשיך ולהיות איתו בקשר, מעלה את הסיכוי להפוך אותו ללקוח בפועל.
מתעניין בשמחה יירשם לרשימת התפוצה, אם ידע שהוא יכול להפיק מזה תועלת ואם ידע שבניוזלטר שיקבל, יהיו טיפים, מאמרים או עצות שאקטואליות עבורו. וזה בדיוק מה שצריך להבטיח למתעניינים, כדי שיירשמו לרשימת התפוצה.
אך יש כמה כללים, שחשוב להקפיד עליהם, על מנת שההרשמה תהיה נוחה יותר למתעניין ולא תעלה בו התנגדויות.
א. מומלץ להבטיח שלאחר הרשמה הוא יקבל עצות שכבר עכשיו יוכל לממש ולקבל תוצאות.
ב. לא לכתוב "הירשם לניוזלטר" או "הירשם לניוזלטר לקבל טיפים ומאמרים". זה לא מספיק, צריך לפרט יותר.
הנה כמה דוגמאות עבור מאמנים אישיים מתחומים שונים.
הירשם היום וקבל:
רשימת צעדים שבועים שתוכל לבצע במהלך השבועיים הקרובים.
מבחנים עצמיים ותרגילים לשיפור היכולת לקבל העלאה בשכר.
אפשרות שבועית לשאול את המומחים ולקבל עזרה.
ג. הרבה יותר יעיל להציע קורס שנותן תוצאות תוך זמן מוגבל "קורס חינם במייל להעלאת המשכורת שלך תוך שבועיים", מאשר להציע ניוזלטר כללי בנושא.
ד. השתמשו בכותרות מושכות:
"6 דברים שעליכם לעשות מייד, על מנת להצליח עם הדיאטה שלכם."
"4 טעויות הרסניות שאנשים עושים כאשר מבקשרים העלאה במשכורת"
התוכן כמובן אמור להיות איכותי ולהתאים לכותרת.
התפוצה, זהו אחד הכלים החשובים ביותר שנועדו לעזור לנו לשמור על קשר עם המתעניינים בשירות שלנו. כל מתעניין, הינו לקוח פוטנציאלי, והיכולת להמשיך ולהיות איתו בקשר, מעלה את הסיכוי להפוך אותו ללקוח בפועל.
מתעניין בשמחה יירשם לרשימת התפוצה, אם ידע שהוא יכול להפיק מזה תועלת ואם ידע שבניוזלטר שיקבל, יהיו טיפים, מאמרים או עצות שאקטואליות עבורו. וזה בדיוק מה שצריך להבטיח למתעניינים, כדי שיירשמו לרשימת התפוצה.
אך יש כמה כללים, שחשוב להקפיד עליהם, על מנת שההרשמה תהיה נוחה יותר למתעניין ולא תעלה בו התנגדויות.
א. מומלץ להבטיח שלאחר הרשמה הוא יקבל עצות שכבר עכשיו יוכל לממש ולקבל תוצאות.
ב. לא לכתוב "הירשם לניוזלטר" או "הירשם לניוזלטר לקבל טיפים ומאמרים". זה לא מספיק, צריך לפרט יותר.
הנה כמה דוגמאות עבור מאמנים אישיים מתחומים שונים.
הירשם היום וקבל:
רשימת צעדים שבועים שתוכל לבצע במהלך השבועיים הקרובים.
מבחנים עצמיים ותרגילים לשיפור היכולת לקבל העלאה בשכר.
אפשרות שבועית לשאול את המומחים ולקבל עזרה.
ג. הרבה יותר יעיל להציע קורס שנותן תוצאות תוך זמן מוגבל "קורס חינם במייל להעלאת המשכורת שלך תוך שבועיים", מאשר להציע ניוזלטר כללי בנושא.
ד. השתמשו בכותרות מושכות:
"6 דברים שעליכם לעשות מייד, על מנת להצליח עם הדיאטה שלכם."
"4 טעויות הרסניות שאנשים עושים כאשר מבקשרים העלאה במשכורת"
התוכן כמובן אמור להיות איכותי ולהתאים לכותרת.
איך להעביר מסרים במצגת בצורה טובה?
הנה כמה דרכים להעברת מסרים בצורה טובה במצגות:
1. שימוש בגרפים צבעוניים.
2. שימוש בטבלאות, אך רק במידה והן מחזקות בצורה בהירה ופשוטה את הנושא המדובר.
3. בחירה נכונה של גרף לפי הנושא אותו רוצים להעביר - גרף עמודות, גרף נתונים קווי או דיאגרמת עוגה. ראו טיפים בנושא בתגית "מצגות".
4. שימוש בדימויים חזותיים חזקים (צילום, איור וכדומה) שהצופה בהם יזכור.
5. שימוש רק באפקטים חיוניים בכדי לא לעייף את הצופים.
6. הקפדה על קווים נקיים מבחינת עיצוב וצבע.
7. המעיטו במילים במצגת עצמה.
8. הגדלת פונטים לפי מידת החשיבות של הנושא.
9. וודאו לפני העברת המצגת שהנושא אותו רציתם להעביר פשוט וברור.
10. השקיעו בהסבר או בהרצאה הנלווית למצגת לא פחות ממה שאתם משקיעים במצגת, כך יועבר המסר שלכם בצורה מושלמת.
הנה כמה דרכים להעברת מסרים בצורה טובה במצגות:
1. שימוש בגרפים צבעוניים.
2. שימוש בטבלאות, אך רק במידה והן מחזקות בצורה בהירה ופשוטה את הנושא המדובר.
3. בחירה נכונה של גרף לפי הנושא אותו רוצים להעביר - גרף עמודות, גרף נתונים קווי או דיאגרמת עוגה. ראו טיפים בנושא בתגית "מצגות".
4. שימוש בדימויים חזותיים חזקים (צילום, איור וכדומה) שהצופה בהם יזכור.
5. שימוש רק באפקטים חיוניים בכדי לא לעייף את הצופים.
6. הקפדה על קווים נקיים מבחינת עיצוב וצבע.
7. המעיטו במילים במצגת עצמה.
8. הגדלת פונטים לפי מידת החשיבות של הנושא.
9. וודאו לפני העברת המצגת שהנושא אותו רציתם להעביר פשוט וברור.
10. השקיעו בהסבר או בהרצאה הנלווית למצגת לא פחות ממה שאתם משקיעים במצגת, כך יועבר המסר שלכם בצורה מושלמת.