» «
מסיבת פיג'מות
איך להתארגן למסיבת פיג'מות של הילדים?



להורים המארחים בביתם מסיבת פיג'מות (אותה מסיבה בה מספר ילדים מגיע אליכם בשעות הערב ונשאר ללון עד למחרת תוך כדי השתוללות וזריקת כריות זה על זה) כדאי להתארגן מראש על מספר דברים:

1. פנו מאזור הלינה וזריקת הכריות חפצים העלולים להישבר או להיפגע

2. החליטו מראש מה תכינו לאכול לארוחת הערב ורצוי שתבחרו את הפשוט והאהוב (פנקייק, פיצה) ומה לארוחת הבוקר

3. הודיעו מראש לילדים המתארחים מה עליהם להביא (לדוגמא אם אין לכם מספיק שמיכות וכריות בקשו מכל אחד להביא שת שלו)

4. צפו את המזרנים בשעוונית או מגני מזרן

5. החליטו על שעת כיבוי אורות והודיעו מראש לילדים עד מתי אתם מוכנים שימשכו החגיגות

6. שימו במקום בולט את מספרי הטלפון של הורי הילדים המתארחים

7. הצטיידו שכמה מברשות שיניים נוספות ליתר בטחון

8. השתדלו לארח בימי שישי או בחופשות בית הספר בכדי לא להתמודד עם קימה בבוקר

9. הודיעו מראש על שעת פיזור ואיסוף הילדים בבוקר

10. זכרו לכבס את הפיג'מה האהובה של ילדכם מבעוד מועד, בלעדיה המסיבה עלולה להיהרס...
אחים
מהם הגורמים לתופעות קנאה בין אחים?



קנאה בין אחים מתעוררת בעיקר כאשר הם מזהים שהורה מעניק יותר תשומת לב לילד אחר ולא להם מסיבה כלשהי. בדרך כלל אותה תשומת לב הניתנת לאח האחר היא עם "סיבה מוצדקת", כמו מחלה, אח קטן הדורש טיפול, עזרה בלימודים (כמו הכנת פרוייקט גדול או מבחן חשוב), טיפול בילד עם צרכים מיוחדים וכדומה. יש לציין שקנאה הינה רגש טבעי ונורמלי שבמצבים מאוזנים שלו אף יכול לגרום לאנשים בוגרים יותר להגיע להישגים, אך הוא נחשב לבעייתי כאשר הוא אינו בא לידי ביטוי בדרך מאופקת, במיוחד אצל ילדים שאינם יודעים להגדיר ולבטא את רגש הקנאה המציף אותם, מה שגורם לכך שפעמים רבות הוא מתבטא בדרכים שאינן ראויות כמו אלימות.
משמעת
מהם הסימנים שהצבנו לילד גבולות נוקשים מדי?


כל הורה אמור לדעת שגבולות הכרחיים לחינוך של ילדים, אולם יש הורים הנוטים להציב גבולות מוגזמים הפוגעים בביטחונו העצמי והרגשי של הילד ולעתים אף בכישוריו החברתיים. כדאי לשים לב לסימנים הבאים (במיוחד אם כמה מהם מופיעים יחד) ולבדוק האם הם תוצאה של נוקשות יתר בחינוך:

1. הרטבה בגיל שהילד לא אמור להרטיב

2. גמגום

3. חוסר שקט

4. שינוי קיצוני בהתנהגות בין הגן לבית (לדוגמה בגן הילד אלים ומתפרע ובבית מתנהג למופת, או ההפך)

5. אלימות ותוקפנות המתפרצת אצל הילד במפתיע, ללא קשר ישיר לאירוע

6. צייתנות קיצונית (עד תחושה שהילד כנוע)

7. ילדים שאינם מביעים לעולם תוקפנות לא באופן פיזי ולא באופן מילולי

8. אחים שלא רבים אף פעם

9. ילד שמבקש רשות בנושאים שונים ממבוגרים אחרים בטענה שהוריו לא ירשו לו

10. ילדים שכל הזמן "מנסים" את הוריהם. פעמים רבות אין הדבר סימן לחיזוק הגבולות מצד ההורים, אלא להרפיה מסוימת
הורות
איך לחנך נכון והאם להפעיל סמכות על הילד?


קשה לענות בקצרה על שאלה כזו ,אך מספר כללים יסייעו:

1. דוגמא אישית (ילד לומד בהסתכלות על הוריו).

2. עקביות (לא להישבר תחת לחץ הילד).

3. אסרטיביות (לא לחשוש להתעמת עם ילדכם, אם תוותרו עכשיו תקבלו את העונש בריבית דריבית) ועמידה על שלכם במלוא הסמכות שלה הוא מצפה ושאם תוותרו עליה תגרמו לו נזק יותר מתועלת, שליטה עצמית (לא לאבד את העשתונות).

4. אמפתיה לקשיים שבקבלת המשמעת החינוכית עליו ("אני מבינה שאתה רוצה ל... אבל אנחנו חייבים ש...").

5. שימו לב גם שלעג ורחמים משפיעים רע מאד על מתבגרים, אל תלעגו ואל תרחמו עליהם.

6. ולא פחות חשוב - חזית אחידה של ההורים גם היא חשובה ביותר (ששני ההורים יתמכו זה בהחלטות של זה).

ילדים

ביטול בחינות הבגרות
מה התחליף לבחינות הבגרות?


התשובה היא כן. בהחלט!

הבגרות החלה ככלי מיון לעולם העבודה. איכשהו, בסביבות שנות ה-80 בערך, היא חדלה לגמרי להיות רלוונטית והיום פחות מתואר ראשון לא יכניס אותך לשום מקום עבודה שתרצה. מאז, שימש ציון הבגרות רק למטרה אחת, שגם אותה הוא עושה רע - לנבא את ההצלחה בלימודים האקדמיים ולמעשה - למיין את הנכנסים בשערי המוסדות להשכלה גבוהה. הסוד הוא שכושר הניבוי שלו די עלוב (וגם של הפסיכומטרי - אבל אל תגלו לאף אחד - יהיו המון מובטלים אם זה ייוודע..).

אבל מערכת החינוך הקפואה לא ויתרה עליה. הסיבות רבות ולא יפורטו כאן.

לפי הצעתי, הבגרות על כל נזקיה תוחלף בהוראה של ידע רלוונטי, מיומנויות אישיות, מומחיות, יצירתיות, שיטות חקר, טכניקות ניתוח והבנה, במטרה להקנות ערכים וכלי למידה אמתיים. כלים אלה שווים זהב בעולם המודרני והשיטה הנוכחית - רובה לא השתנתה עשרות שנים - פשוט לא מקנה אותם! - שאלו את המרצים באקדמיה..

יהיו 3 מסלולים בכל בי"ס: מדעי, מקצועי ואזרחי - כולם ברמה גבוהה ועם מורים איכותיים - על פי נטיית התלמיד ולא בגלל שהוא פחות או יותר טוב. איש לא יורחק לבית ספר מקצועי מרוחק ומשפיל, אלא אם היה אלים או עברייני (מעמד המורה כבר אמרנו?). במקום זאת נטפח במסלול המקצועי בעלי מקצוע איכותיים ולא קומבינטורים. אלה ילמדו ליד מסלול מדעי למצוינים, שבמקום לשנן ילמד לחשוב ולחקור ולמצות את המצוינות והיצירתיות (שלל התכונות הכי מבוקשות במדע וההייטק) וגם מסלול אזרחי - שירכוש בתיכון ידע ומיומנויות נדרשים לקריירה בתחומים כמו חשבונאות, משפטים, מינהל ועוד.

בנוסף, יבוטלו שקר הפסיכומטרי ומכוני הלימוד שמלמדים לרמות אותו, לטובת שיטת משפך הפוך. בשיטה זו יתקבלו כולם לתואר ראשון ויוכשרו לעולם האמיתי, כשכישורים רבים הם כבר יביאו עימם מהתיכון (היום הם לא והם עצמם יעידו על כך..).

איך יקבעו מי יתקבל לאיפה, אתם שואלים...

ובכן, המוסדות האקדמיים יוכלו למיין את בוגרי התיכון על פי הצלחתם בציוני התיכון, בשילוב סטטיסטי עם הצלחתם היחסית של בוגרים קודמים של בית הספר שממנו באו. מקדם הצלחה זה יהיה כלי ניבוי טוב יותר מהבגרות ומצד שני - הוא יהיה זול יותר למערכת החינוך ויאפשר נושאי הוראה חשובים שהיום נדחקים לטובת טוטם הבגרות. הוא גם יחסוך להורים ממון רב שהיום נזרק על מורים פרטיים והשלמות אינסופיות של ידע למעבר בחינות הבגרות. ועל מכוני הפסיכומטרי לא דיברנו..

התוצאה: בסוף תואר ראשון ימשיכו למדע, מחקר ותארים גבוהים תותחי העל שלנו שרוצים בכך. מי שבאו לרכוש תואר ימשיכו לקריירה עם כלים מעולים כשבדרך הם לא משכנו את כל שנות ההתבגרות שלהם לידע לא נחוץ ורכשו כלים לחיים, זוגיות, כלכלת משפחה, חינוך הילדים וערכים אזרחיים ואנושיים שבתקציבי החינוך וסדרי העדיפויות המעוותים של השיטה הנוכחית נפגעו קשות וחלקם הגדול פשוט לא שם.

ובל נשכח - החיסכון הכספי יהיה עצום - גם למערכת, גם לכלכלת המשפחה וגם ללומדים!

בהצלחה לנו!
גיל שנתיים
על מה חשוב להקפיד בחינוך ילד בשנה השניה לחייו?



כשילד בן שנתיים מתנגד לכם, קודם כל הכירו בכך שזה לא מכוון נגדכם אלא שלב בהתפתחות ושלב טבעי ונורמלי. בכל מקרה כדאי לעשות כך:


1. התחילו להציב גבולות אך עשו זאת בנושאים חשובים (בטחונו של הילד, בריאותו ופגיעה באחרים) ולא בכל נושא.

2. למול אלה יש לעודדו לעצמאות בכל נושא שלא מסכן אותו.

3. כדאי להמעיט באיסורים ולהעדיף הזזה של הילד מכל מקום מסוכן או בלתי רצוי או להציע חלופות רצויות, תוך נתינת ביטוי מילולי לסכנה ("חשמל זה מסוכן. בוא נלך לכאן").

4. יש להמעיט מאד בטלוויזיה.
נפילה
האם חייבים לגשת עם ילד לבית חולים לאחר שקיבל מכה בראשו?


תלוי בסוג הנפילה ובסימנים שבאים אחריה. במקרה שילד מקיא לאחר נפילה יש לקחת אותו באופן מיידי לרופא, כמו כן אם נפל הילד מגובה רב יש לגשת איתו לבדיקה גם אם הוא חש בטוב. בנוסף, יש לעקוב אחרי התנהגות הילד בין שש לשמונה שעות לאחר הנפילה ולוודא כי אינו סובל מאחד מהתסמינים הבאים:

כאבי ראש

בחילות

הקאות

ערפול

אפתייה

הפרעות בראייה

הפרעות במצב ההכרה

שיתוק

בהופעת אחד מהתסמינים האלה בשעות שלאחר הנפילה - יש לפנות מיידית לרופא.


הערה: אין מידע זה מחליף המלצה או הוראה רפואית.
תינוקות
על מה להקפיד כדי שלתינוק תהייה שנת לילה טובה?


הנה 5 דברים שכדאי להקפיד עליהם כדי שלתינוק תהייה שנת לילה טובה:

1. תינוקות נוטים להיות פעמים רבות ערים בלילה וישנוניים בבוקר. מומלץ בשעות היום לשהות עמם בחדר מואר ובסביבה פעילה שיסיעו לגופו להפריד חומרים מעוררים ויעזרו לו להבחין ביום ולילה.

2. בעשות הלילה, גם כשהתינוק ער חשוב לשהות איתו בחדר חשוך ושקט. להימנע מהדלקת טלוויזיה, שיחות טלפון או עבודות בית, שוב על מנת לחדד עבורו את ההבחנה בין יום ולילה.

3. אין צורך לגשת לתינוק בכל פעם שהוא משמיע קול. השתהו רגע ותגלו שהרבה פעמים הוא מצליח להתגבר על הפרעת השינה לבדו. ככל שתאפשרו את זה יותר שנתו תשתפר.

4. אל תתנו לתינוק מיצים ממותקים או דברי מתיקה לפני השינה. זה מזיק לשיניים וגורם לעירנות יתר.

5. אל תמנעו מתינוקכם את שנת הבוקר או הצהריים שלו. אין קשר בין שינה זו לשנת הלילה, נהפוך הוא - שנת היום הכרחית כדי לשמור על רמות אנדרנלין נמוכות שיאפשרו לו להירדם היטב בלילה. תינוק עייף מדי מתקשה להירדם.


חינוך
איך לחנך את ילדי? במשמעת ברזל או לתת להם חופש?


הגבולות והדרישות בחינוך ילדים הם חשובים ביותר. דווקא ילדים שלא גדלו עם דרישות מההורים וגבולות ברורים נוטים לגדול עם תחושת ריקנות, יכולת קטנה מאד לשאת תסכול וללא תחושת ערך.
כמו כל דבר, הקיצוניות הנה בעייתית ולא מומלצת - החוסר בגבולות ודרישות מעטות מהילד הוכחו כפוגעים ומקלקלים את התפתחותו לא פחות מהסמכותיות היתרה והמוגזמת שיש הורים המפעילים על ילדיהם.
מומלץ להציב בפני ילדים, מגיל צעיר, גבולות ברורים של "מותר" ו"אסור" ולהגדיר את הדרישות מהן, בנושאים כמו סדר, ניקיון, תפקוד, אי-אלימות וכדומה. הורים רבים, במיוחד לילד ראשון, נוטים לשירותים מיוחדים לילד - מביאים לו הכל ומכינים לו ממש עד לפה - שזה פסול!!! מנגד - חשוב לאפשר להם לחקור את האפשרויות בתחומים המותרים ולאפשר להם לבנות את היחסים המיוחדים שלהם עם הסביבה, האנושית והאחרת.
איך אפשר לגרום לילדים להקשיב להוריהם?


כך תוכלו אתם הורים לגרום לילדיכם להקשיב לכם:

ליצור עם הילד קשר עין - לא לדבר מאחורי גבו, לא לצעוק מחדר לחדר, לוודא שהוא שם לב שמדברים אליו

לדבר עם הילד בזמנים שהוא פנוי לקלוט - לא בזמן לחץ, לא כשממהרים, לא כשהוא מאוד עייף או מאוד רעב

דברו ברור - היו בהירים בדבריכם ואל תאריכו בדברים, העבירו מסר קצר וברור

שוחחו ואל תכפו - שימו לב לאופן הדיבור שלכם. אך תהיו מפקדים המנחיתים הוראות, היו הורים המדברים עם ילדם

שמרו על שפה נאותה - כבדו את הילד גם אם אתם כועסים עליו, כך המסר יעבור טוב יותר וגם תרוויחו מתן דוגמה אישית של איפוק ושליטה בכעס
האם כדאי לעודד תחרותיות אצל ילדים צעירים?


הנה מספר נקודות חשובות לגבי עידוד תחרותיות אצל ילדים בגיל צעיר (4-5 שנים):

1. לילדים קטנים לרוב קשה להיות במצבי תחרות, להכיר ולהבין את כל החוקים הכרוכים בה.

2. ההשוואה הנובעת מתחרות פוגעת לא פעם בתחושת הביטחון של הילד ולהחליש את המוטיבציה הטבעית שלו.

3. אם כבר תחרות - אז עדיף קבוצתית, כך אפשר לעודד זה את זה ולהתנחם אחד בשני אם מפסידים.

4. במשחקים בתוך המשפחה כדאי מפעם לפעם לתת לילדים "לנצח" במשחק, הם לא תמיד יחוו ניצחונות עם החברים ויש בחוויה הזו משהו מתוק ומחזק.

5. חשוב שמבוגרים לא ידחפו ילדים לתחרויות מעבר למה שהם מסוגלים בהתאם לגילם, יכולתם ומצם הרגשי.
מה לעשות במצב סכנה כאשר מכשיר הסלולר נעול?


אם נקלעתם למצב סכנה ובידכם טלפון סלולארי, גם אם הוא נעול או ללא כרטיס סים בכלל - חייגו מיידית את המספר 112.

מספר זה מקשר אתכם לתחנת המשטרה הקרובה. דבר חשוב הוא, גם אם נעלתם את הטלפון לילדים מספר זה יהיה ניתן לחיוג !

במידה והטלפון נעול יש לחייג בפשטות 112. רק לאחר השלמת המספר כולו הוא יופיע על הצג!

מומלץ לנסות :
1. נעלו את המקשים - וחייגו .
2. או: הוציאו את ה – SIM מתוך מכשירכם - וחייגו .


הודיעו לכל מי שאתם מכירים היות וחברות הסלולאר לא מפיצות מידע זה שכן החיוג על חשבונן ולא על חשבון הצרכן המחייג!
באילו תנאים מותר להעסיק ילדים?



להלן הוראות העסקת ילדים בישראל:

1. העסקת ילדים בישראל מותרת רק מגיל 15, כאשר בחופשת הקיץ מותר להעסיק ילדים מגיל 14.

2. עפ"י היתר מיוחד, מותר להעסיק בהופעות ציבוריות ובסרטוני פרסומת גם ילדים שטרם מלאו להם 15 שנים.

3. החוק קובע שלא יועסק נער אלא אם נבדק בדיקה רפואית ורופא המשפחה שבדק אותו נתן אישור רפואי להעסקתו.

4. כל נער חייב להוציא פנקס עבודה על שמו משירות התעסוקה לנוער ופנקס עבודה זה חייב להימצא במקום עבודת הנער.

5. אין להעסיק נער במנוחה השבועית שלו, שאצל יהודי היא יום השבת (לפחות 36 שעות מנוחה ברציפות) ואצל מי שאינו יהודי - יום המנוחה המקובל אצלו (שישי או ראשון).

6. אין להעסיק נער, שטרם מלאו לו 16, יותר מ–8 שעות ליום עבודה ולא יותר מ– 40 שעות בשבוע.

7. ברוב המקרים, מותר להעסיק צעירים בני 16 ומעלה עד 9 שעות ביום ובלבד ששבוע העבודה לא יעלה על 40 שעות שבועיות. זאת למעט צעירים עובדים, אשר לגביהם נקבעו הוראות עם תנאים עדיפים, בהסכמים קיבוציים, וכן על עובדים בעלי מגבלות פיזיות, נפשיות או שכליות, המועסקים במפעלים מוגנים (מפעלים אשר אוצר המדינה משתתף באחזקתם).

8. אין להעסיק נער מתחת לגיל 16 או צעיר מעל גיל 16 שחוק חינוך חובה חל עליו (טרם סיים כיתה י') בלילה בשעות שבין 20.00 לבין 08.00 בבוקר, ואין להעסיק בגילאים 16 עד 18 בלילה בפרק הזמן שבין השעות 22.00 לבין 06.00 בבוקר.

9. במידה שיש צורך בהעסקת נוער בשעות שמעבר לשעות הנ"ל, ניתן לפנות לאגף הפיקוח על העבודה בטלפון 6662808 – 02 בבקשה לקבלת היתר העסקה עד לשעה 23.00.

10. ביום עבודה בן 6 שעות ומעלה, חובה לתת לנער הפסקה של 3/4 שעה לפחות, מזה 1/2 שעה רצופה.


(המידע באדיבות משרד התמ"ת)
מה הסימנים שילדים סובלים מהצקות?



ילד שסובל מהצקות יכול לבטא את הדבר בדרכים רבות ושונות ולא תמיד יאמר זאת מפורשות. הסימנים הבאים יכולים להצביע על אותות שמשדר ילד הסובל מהצקות בגן או בבית הספר:

1. הילד לא מבקש לארח חברים בביתו.

2. נמנע מלהשתתף במסיבות ואירועים של כיתתו ואינו מוזמן אליהם.

3. סובל ממצבי רוח משתנים ומגיב בכעס ללא פרופורציה לסיטואציה.

4. מסרב ללכת לגן או לבית הספר.

5. מתלונן באופן קבוע על מיחושים (כאבי בטן, ראש וכד') לפני ההליכה לגן או לבית הספר.

6. ירידה בציונים ובלימודים.

7. ילד הנראה עם מצב רוח ירוד ומפוחד.

8. ילד מסרב לנסוע בהסעה או בתחבורה ציבורית לבית הספר.

9. ילד המתעקש להגיע לבית הספר לא בדרך הרגילה בה מגיעים שאר הילדים.

10. הפרעות בשינה כמו חלומות מסוייטים ובכי.

11. סימני חבלה על גופו או בגדיו של הילד בהגיעו מהגן או בית הספר.

12. גניבת כסף מההורים או בקשות חוזרות ונשנות למתן כסף נוסף.
האם הורה צריך להתערב כשאחים רבים?



ריב בין אחים מבטא הרבה פעמים את ה"מלחמה" על המקום בבית, כולל על תשומת ליבם של ההורים. בנוסף מאפשר הריב להוציא תסכולים, כעסים וקנאה ואף ליצור אפשרויות למידה לצורות ההתמודדות עם פתרון בעיות והשלמה לאחר הריב. לכן, כהורים, מוטב שלא לקחת חלק או צד בכל ריב שנוצר, אלא לתת לילדים להתמודד בעצמם ולמצוא את הדרך לשלום בית, אך להיות ערניים וקשובים ולשים לב שגם הריבים מתנהלים בגבולות שאתם מסכימים להם והגדרתם בבית מבחינת אלימות פיסית או מילולית. בנוסף, אם לא נכחתם בתחילתו של הריב, מוטב לא למהר לשפוט ולהעניש, אלא להקשיב ולעזור לילדים להגיע לפתרון, תוך הבנת הצדדים השונים.
מאיזה גיל אפשר לבקש מהילדים לעזור בבית?


ילד יכול לעזור בבית מהרגע בו הוא עושה את צעדיו הראשונים. תחילה בדברים הפשוטים ביותר כמו לזרוק משהו לפח או להביא דבר מה (נעליים, תיק קטן, משחק) וכמובן להחזיר דברים למקום (צעצוע, ספר וכדומה). בשלב הבא, בגיל שנתיים ילדים כבר יכולים לשים את הצלחת שלהם בכיור בסיום הארוחה וכך, עם השנים בכל פעם להוסיף להם מטלה מסוימת המתאימה לגילם. רצוי מאוד להרגילם בפעולות הללו, למרות שלעתים הם יראו חסרות תועלת וליהנות בגיל בוגר יותר מילדים שהעזרה בבית היא חלק ברור ומובן מאליו בחינוך ובהרגלים שלהם.
האם כדאי לבקר ב-m&m world בלונדון?


אם אתם בטיול משפחתי עם הילדים ביקור m&m world בלונדון הוא חוויה מתוקה ומחויכת, שגם אם תרצו לוותר עליה כנראה שלא תוכלו... אבל נציין שרוב רובם של המבוגרים שראינו במקום גם הם מחייכים רוב הזמן למראה שלוש הקומות העמוסות לעייפה בדמויות השוקולד המתוקות שמופיעות בכל גודל וצורה אפשרית, אובייקטים לצילומים וקניית מזכרות מסוגים שונים ורבים, כמו גם עשרות הדיספנסרים העמוסים בממתק האהוב בשלל גוונים וצבעים קשים לבחירה. בתום החוויה כדאי ללמד את הילדים דבר או שנים על צרכנות ושיווק ולהזכיר להם למה בעצם נועד כל המקום הזה...


מה כדאי לדעת על טקס חילופי המשמר בארמון בקינגהם בלונדון?



אלו 4 הדברים שחשוב לדעת על טקס חילופי המשמר בארמון בקינגהם בלונדון:

1. הצפייה בטקס היא בחינם. אם נוכלים ינסו למכור לכם כרטיסים, פשוט חייכו והמשיכו הלאה אל הגדר.

2. טקס חילופי המשמר בארמון בקינגהם בלונדון נערך בחודשים מאי - יולי מדי יום ובשאר חודשי השנה פעמיים בשבוע (בימים מתחלפים) בלבד.

3. בטקס צופים בכל פעם מאות אנשים (ויותר) ולכן כדאי להגיע מוקדם ולעמוד כמה שיותר קרוב לגדר או להצטייד במשקפות.

4. ניתן להגיע לרחבת הארמון גם בזמן שאין טקס חילופי משמר, אז ניתן לצפות רק בשני חיילים עומדים על המשמר ומחליפים מקום תוך הצדעה זה לזה, מראה חיוור לעומת הטקס עצמו ודי מאכזב למי שמגיע עם ילדים. עשו מאמץ והתעוררו מוקדם כדי להגיע בזמן!
איך לתכנן חופשה משפחתית טובה?



כך תתכננו חופשה משפחתית טובה:

1. יש לשבת עם כל בני הבית ולערוך רשימת רצונות של כל אחד.

2. אחרי כן לבנות רשימה ריאלית שמנסה לשלב את הרצונות של כל אחד ועדיין להישאר בגבולות התקציב האפשרי וכל אחד יאשר או ימצא פתרון למה שלא ניתן לעשות ושבחר.

3. על ההורים להסכים במקרה הצורך לפשרות כמו פיצול המשפחה - אבא לוקח את הבן לאטרקציה של בנים בעוד אמא מבלה עם הבנות במקום שהן בחרו.

4. ויכוחים על היכן לאכול פותרים בכך שבכל ארוחה "מזמין" מישהו אחר מהמשפחה את האחרים לאוכל המועדף עליו (פיצה, איטלקי, המבורגר, ברביקיו וכדומה).

5. מומלץ להכין לכל ילד ערכת פעילויות ומשחקים לנסיעות ארוכות או לטיסה.

6. לגבי תקציב - מומלץ לתת לכל ילד תקציב יומי ולאפשר לו לנהל אותו בעצמו ולקבוע את סדרי העדיפויות שלו - גם חינוכי וגם חסכוני להפליא.
איך להצליח להיפרד בקלות מהילדים בבוקר?



הנה כמה דגשים להקלה על הפרידה מהילדים בבוקר:

1. ערכו הכרות מוקדמת ויסודית עם המסגרת אליה בחרתם לשלוח את ילדכם. הכרות שכזו תוכל לגרום לכם לתחושת ביטחון יחסית היכן ועם מי אתם משאירים את הילד.

2. השתדלו להגיע רגועים ונינוחים ולא לשדר לחץ.

3. הגיעו מעט מוקדם יותר, כך שיהיו לכם מספר דקות לשהות עם הילד בגן בבוקר וכאשר אתם אוספים אותו. נוכחותכם במקום שבו הוא נמצא כל היום תעניק לו בטחון נוסף.

4. נסו לעניין את הילד באחת הפעילויות המוצעות בגן שתמשוך את תשומת ליבו.

5. כאשר אתם נפרדים, היו אוהבים וחמים אך החלטיים, אל תגררו להישאר עוד ועוד רק כי הילד בוכה או מבקש.

6. אמרו לילד מי יבוא לאסוף אותו מהגן, הוודאות מרגיעה.

7. ערכו טקס פרידה קצר וקבוע ולעולם, בכל גיל, אל תיעלמו מבלי לומר שלום.

8. אל תשוו את את האופן שילדיכם נפרד לילדים אחרים. לכל אחד קצב ההתפתחות שלו, הרגישויות והמטענים שלו, כבדו את המקום שבו נמצא ילדכם.

9. לילדים המתקשים בפרידה ניתן להביא חפץ אהוב שיקל עליהם בזמן זה.

10. חשוב שתדעו כי אם אתם עוזבים ילד בוכה בגן הדבר אינו אומר דבר על ההורות שלכם. ברב הגדול של המקרים, הילדים נרגעים זמן קצר מאד לאחר שההורים הולכים.
מה לעשות כשילד מציק לאחיו התינוק?


ילדים מציקים או מנסים להתעלל באחיהם התינוקות מסיבות שונות (חלקן של תסכול וקנאה), על ההורים יש להגיב כך במצבים אלה:

1. להרחיקו מיד מהתינוק, במיוחד אם נראה שהוא רוצה לפגוע בו, אך לעשות זאת באופן סמכותי ולא היסטרי בכדי לא להפחיד את הילד או לגרום לו להרגיש רגשות אשמה.

2. להסביר לילד, גם אם חוזרים על כך מדי יום את הסיבה והאיסור בפגיעה בתינוק.

3. לנסות לשתף את הילד בטיפול בתינוק בהתאם לגילם (לתת לו מוצץ, לבחור לו בגדים לאחר המקלחת, לשחק ביחד וכדומה). להעמיד גבול ברור.

4. חשוב לפנות לילד הגדול זמן ללא התינוק, או לנצל את הזמן שהתינוק ישן לשהות וזמן איכות אתו במקום טיפול במטלות הבית.
האם מותר לריב ליד הילדים?
מהם כללי הבטיחות ברחצה בים?
איך לזהות שילדי סובל מהתמכרות לאינטרנט ומה ניתן לעשות בנושא?
איזה כריך כדאי להכין לילדים לארוחת עשר?
מהם הסימפטומים לדלקות עיניים אצל ילדים ואיך מטפלים בהן?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.