» «
לימון
מהם היתרונות בשתיית מים עם לימון מדי יום?



הנה 6 היתרונות בשתיית מים עם לימון מדי יום:

1. חיזוק למערכת החיסון - לימונים הם מקור טוב לויטמין סי, שעוזר ליצירת תאים לבנים, מפתח ללחימה נגד דלקות. מאחר והגוף לא אוגר או מייצר ויטמין סי, הצריכה היומית שלו חיונית לגוף.

2. עוזר לירידה במשקל - מאחר ולימונים דלים בקלוריות והמים חיוניים לדיאטה, מדובר במשקה טוב לדיאטה בריאה.

3. עור צעיר ורענן - בזכות הוויטמין C הרב שנמצא בתוך הלימון ישנה תרומה לעור בעל מראה בריא וצעיר. ויטמין סי עוזר ביצירת קולאגן, מה שמונע יצירת קמטים.

4. פחות ריח רע מהפה - מי לימון הוא תרופה טבעית נגד ריח רע מהפה. הלימון נלחם נגד החיידקים בפה ולכן הוא מומלץ ביותר. מה שכן, היזהרו לא לצחצח שיניים מיד לאחר שתיית מי לימון כי האמייל של השן ייחלש.

5. לימון מפחית דלקות - כששותים מי לימון על בסיס רגיל זה מפחית את החומציות ומונע התפחות דלקות, גם בחניכיים ולכן מומלץ ביותר!

6. בריא ללב - כן, מתברר שמדובר בתמהיל מוצלח לפעילות הלב שלך. לימון מעניק לך 80 מיליגרם של אשלגן שמוריד לחץ דם.


בקיצור, כשהחיים נותנים לכם לימונים, עשו מהם לימונדה!
מותניים
איך להיפטר מה"צמיגים" במתניים?



גם אם מדובר באדם רזה יחסית, שה BMI שלו בטווח המשקל התקין, כנראה אחוזי השומן מצטברים באזור המתניים. כיון שאין ירידה נקודתית באחוזי השומן ותרגילים ממוקדים לאזור רק יחזקו אבל לא "ימיסו" שומנים יש לעשות מספר דברים במקביל:

1. לשמור על תזונה בריאה ופרוסה בצורה מאוזנת לאורך שעות היום, עד 6 ארוחות ביום, וכמות קלורית השווה או הנמוכה מההוצאה הקלורית היומית

2. ביצוע פעילות אירובית לפחות 3 פעמים בשבוע, לשלב אותה כחלק מהשגרה השבועית ובעיקר להנות ממנה

3. ביצוע תרגילי כוח לשרירי הגוף בכלל ולמתניים בפרט. אחד מתרגילי המתניים הקלאסיים יהיה עמידה בפיסוק, ברכיים מעט כפופות, בטן בפנים וטוסיק מכווץ. ידיים מונחות מאחורי העורף ומבצעים 20 כפיפות קטנות ונמוכות לצד ימין ו -20 כפיפות לצד שמאל. מנוחה של חצי דקה וחזרה על התרגיל.
דיאטה
איך לשמור על המשקל לאחר דיאטה?


הנה 5 דרכים לשמירה על המשקל לאחר שמצליחים להורידו בדיאטה:

1. שקילה יומיומית - מסייע להיות עם "יד על הדופק" לגבי המשקל ולאזן אותו באופן מייידי במידת הצורך.

2. ארוחות מסודרות - יש לשמור על שעות ארוחה קבועות כדי למנוע "התקפי רעב" או זלילת יתר עד לארוחה.

3. דיאטה דלת שומן - ישנם סוגים רבים של דיאטות, אך אלו שמצליחים להוריד בהם הכי הרבה הם דיאטות דלות שומן.

4. פעילות גופנית סדירה - פעילות גופנית סדירה מעבר להיותה בריאה מאוד מסייעת גם לחילוף החומרים.

5. הקפדה על ארוחת בוקר - ארוחה בחצי הראשון של היום משפיעה גם היא על חילוף חומרים טוב וסדיר.
ארוחת בוקר
מה לאכול לארוחת בוקר?



כבר ידוע שארוחת הבוקר חשובה, היא מקווה תמריץ מטבולי לגוף, ה"סטרטר" שלנו להתחיל את היום. אבל: מה לאכול?

ממחקר חדש שיצא בארה"ב עולה בוודאות כי אכילה של שתי ביצים בבוקר עדיפה על בייגל שווה ערך קלורי. למה?

1. ביצים בבוקר תורמים לתחושת חיוניות במשך היום

2. הן מנטרלות את תחושת הרעב למשך כל שעות היום בתנאי שממשיכים לאכול מאוזן ונכון
מתוצאות המחקר עלה כי קב' הניסוי של אילו שאכלו ביצים הורידו 65 אחוז יותר ממשקלם מאשר אילו שאכלו בייגל. אוכלי הביצים גם חסכו 61 אחוז מה BMI שלהם.

כמו כן לא נצפה שינוי ברמות הכולסטרול אצל שתי הקבוצות (אוכלי הביצים ואוכלי הבייגל) מה שאישש את הטענה הידועה כבר 30 שנה כי אנשים בריאים יכולים לאכול ביצים מבלי לחשוש לרמות השומנים בדם.

אז אם אתם שומרים על המשקל שלכם או בתהליך של הרזייה - נסו שתי ביצים לארוחת הבוקר.

משקל

לב
אילו הרגלים חשובים לשמירה על הלב?



הנה 11 הרגלים שיסיעו לכם לשמור על לב בריא:

1. טיפוח חיי חברה וקשרי משפחה.

2. התייחסות הולמת למכאובי הלב, דיכאון, דכדוך וכדומה אם בעזרה מקצועית ואם באופן עצמאי.

3. הכנסה לשגרת החיים פעילות גופנית כפעילות קבועה.

4. צריכה מאוזנת ומתונה של אלכוהול (כוס אחת ביום לאשה ושתיים לגבר).

5. הימנעות או הפחתה של אכילת בשר אדום.

6. צריכת מלח מאוזנת, תוך ויתור על חטיפים ומוצרים אחרים עתירי מלח.

7. שמירה על משקל גוף תקין ומאוזן.

8. שמירה קבועה על היגיינת הפה.

9. טיפול בנחירות (אלו עלולות להצביע על דום נשימה בשינה, גורמות להעלאת לחץ הדם ולסיכוי להתקף לב).

10. הימנעות מוחלטת מעישון.

11. הקפדה על בדיקות תקופתיות ומדידת לחץ דם.
דיאטה
איך להצליח לשמור על המשקל גם לאחר הדיאטה?



הנה מספר דברים שיוכלו לסייע לשמירה על המשקל לאחר דיאטה:

1. הימנעות מאכילת פחמימות החל מהשעה 17:00 אחרה"צ.

2. הימנעות מצריכת סוכר או הורדת צריכתנו באופן משמעותי.

3. אכילה מבוקרת בבית והימנעות או הקטנה משמעותית של אכילה בחוץ.

4. הורדת כמות השומנים במזון.

5. הימנעות מאוכל מעובד.

6. צעידה רגלית לכל מקום במקום נסיעה.

7. הימנעות מהכנסת מזון שלא ניתן לעמוד בפניו הביתה.

8. מילוי הצלחת רק פעם אחת באירועים ובחירת מזון מופחת שומן.

9. מציאת מענה לפן הרגשי שאינו דרך אכילה.
דיאטת בזק
מה מסוכן בדיאטות בזק?


אלו הסכנות בדיאטות כסאח מהירות וחזקות:

1. מחסור בוויטמינים, באבות המזון והמינרלים הדרושים לגוף.

2. הדיאטה לא מאוזנת ועלולה לגרום לבעיות בריאות (כמו סחרחורות וכאבי ראש).

3. ברוב המקרים תבוא אחריה עליה מהירה במשקל, בשל הפיצוי שהגוף ידרוש.

4. לרוב תתלווה לה חולשה שנובעת מהמחסור בגוף של ויטמינים והמינרלים, שחשובים לשריפת השומנים והפקת האנרגיה, החשובים לפעילות גופנית.



כלומר, רק דיאטה הדרגתית ומאוזנת מבחינת מרכיבי המזון, שמשלבת גף פעילות גופנית וחישוב לפי ה-BMI של נתוני הגוף הספציפיים, רק היא תביא גם לשינוי במשקל וגם לשינוי שיאפשר לשמור על ה"הישגים" שנצברו בדיאטה.

ראו עוד תשובות בתגית "דיאטת בזק".
צרבת
איך להקל על צרבת או למנוע אותה?



הנה מספר דרכים להקלה על צרבת אן מניעתה:

אכילה אטית

הקפדה על לעיסת האוכל באופן יסודי

הימנעות מאכילה לפני השינה

הימנעות מצריכת אלכוהול

הימנעות מלבישת בגדים הדוקים

הקפדה על פעילות גופנית סדירה

הימנעות ממאמץ פיסי שלוש שעות לאחר הארוחה

הימנעות משכיבה או התכופפות כשלוש שעות לאחר הארוחה

שמירה על משקל תקין

הקפדה על ניקוי הכבד מרעלים


הריון
מדוע עליה במשקל בהריון מסוכנת?


משקל רב מדי בתקופת ההריון עלול לגרום לאשה עייפות רבה, קוצר נשימה, צרבות, בצקות ולחץ על הרגליים והגב. במקרים רבים תעיד עליה מרובה מדי במשקל בזמן ההריון על סוכרת הריונית, יתר לחץ דם או רעלת הריון. כמובן שבנוסף לכל אלה קיים הקושי לחזור למשקל הקודם לאחר הלידה.
מה ההשפעה של תת משקל על מתבגרים?



אלו ההשפעות העלולות להשפיע על מתבגרים במקרים של תת משקל:

פגיעה בצמיחת הגוף ובקבלת הפרופורציה הנכונה

אצל נערות מתבגרות:

1. ירידה ברמת אסטרוגן ואי קבלת מחזור חודשי

2. במקרים חמורים הן עלולות לסבול מאוסטופורוזיס
מה לעשות כשהמשקל מפסיק לרדת במהלך דיאטה?


בכל דיאטה רצינית מגיע שלב שבו המשקל נעצר וממאן בכל תוקף להמשיך ולרדת. הנה 5 שינויים מומלצים שיש לערוך כאשר מגיעים לשלב הזה:

1. להעלות את מינון הפעילות הגופנית.

2. להתמקד בספורט שבונה מסת שריר.

3. לשתות יותר מים.

4. להעלות במעט את הצריכה הקלורית, כדי להוציא את הגוף מהמגננה שאליה הוא נקלע, ואז להוריד אותה שוב.

5. לחלק את האכילה היומית לכמה שיותר ארוחות קטנות.
מה זה BMI, בדיקת מסת הגוף?



הפירוש הוא BODY MASS INDEX שפירושו מסת הגוף.

החישוב:
מחלקים את משקל האדם בגובהו בריבוע. למשל: אתה שוקל 100 קילו הגובה 2 מטר ובריבוע 4 אזי ה-BMI הוא 25. 100 לחלק ל-4.


תוצאה פחותה מ - 18.5 מורה על תת משקל.

בין 18.5 - 24.9 זה משקל נורמלי.

25 -29.9 מראה על עודף משקל.

בין 30 ל - 40 השמנת יתר ולמעלה מזה השמנה חולנית.
איך לדעת שירדנו במשקל ללא משקל?



מאחר ופעמים רבות העלייה במשקל הופכת אובססיבית או מלחיצה, ניתן להיפטר מהמשקל ולמצוא דרכים אחרות בכדי לדעת אם רזינו.

אפשרות טובה לכך היא בחירת מכנס אהוב במיוחד שיהיה המדד - לוחץ, צפוף, נוח, רפוי וכו'... - התחושה שנותן לנו המכנס תהיה הסימן הטוב ביותר למצב משקלנו.
על מה חשוב להקפיד כדי לשמור על צוואר מטופח?



הנה מספר כללים לשמירה על צוואר מטופח:

1. מריחת קרם הגנה בכל יציאה לשמש.

2. ניקוי יום יומי של הצוואר בתכשירי ניקוי.

3. פעילות גופנית קבועה המחזקת את שרירי הצוואר.

4. שמירה על יציבה נכונה וראש זקוף.

5. שמירה על משקל תקין ללא שינויים חדים.

6. שינה ללא כרית.
איך משנים את כל המשקל בסיבליוס אם כתבנו במשקל הלא נכון?


קודם נמחוק את המשקל השני - לחצו עם העכבר על סימן המשקל ועל מקש delete. התוכנה תשאל (באנגלית) אם לחלק מחדש את התוים בתיבות - השיבו בחיוב.
עתה, פשוט הכניסו סימן משקל אחר והסכימו להצעת התוכנה - למפות מחדש את התוים לתיבות, לפי המשקל החדש.
הקשר בין משקל ואורך לידה נמוכים לגובהו של האדם - האם יש קשר ומהו?


לרוב לא. רוב התינוקות שנולדו עם משקל ואורך נמוכים משלימים פערים אלה בשנות הגדילה הראשונות. מעטים (כ-8%) שגם אחרי גיל ארבע לא השלימו את הפער, ישנה סבירות גבוהה שיישארו נמוכים מהממוצע בבגרותם.
איך לדעת כמה תעלי במשקל בזמן ההריון? יש מחשבון לזה?


את בהיריון? את יודעת כמה את אמורה לעלות במשקל?
אומרים שבהריון תקין של עובר אחד יש להעלות עד לסיום ההריון בין 9 ל - 12 ק"ג. אחד המיתוסים הגדולים הוא שיש "לאכול בשביל שניים" (את והעובר).
ובכן - לא כך הדבר. עליך לאכול 200 קלוריות בלבד יותר ממה שאכלת לפני ההיריון (אם אכלת ביום ממוצע 1500 קלוריות, עכשיו - 1700). מצורף מחשבון להערכת העליה במשקל בהריון.


איך לדעת האם משקלי בגבול הנורמה?



הנה שיטה בה ניתן לדעת האם משקלנו בגבול הנורמה:

הנוסחה: משקל חלקי גובה (במטרים) בריבוע.

התוצאות:

לנשים - אם התוצאה שהתקבלה נעה בין המספרים 22- 25 הרי שמשקלכן תקין.

לגברים - אם התוצאה שהתקלה נעה בין המספרים 23-26 משקלכם הנו תקין.

כל תוצאה גבוהה יותר ממספרים אלה מראה על השמנת יתר.
באיזה אתר יש המרות מכל הסוגים והמינים?



מצורף פורטל ההמרות הבינלאומי המומלץ.
כשאתם רוצים המרה של מידות, משקלות, שטח, משקל, זמן, אורך, כמויות לבישול, מהירות, שטח, לחץ, כח, חישוב זמן חייכם בשניות, כוח, מרחקים, מידות נעליים, מידות בגדים, יחידות זמן, טמפרטורות, מידות לבוש ועוד המון: גלונים בליטרים, אינצ'ים בסנטימטרים, צלזיוס בפרנהייט, גאלון אמריקאי בגלון אנגלי.. כל החישובים וההמרות האפשריות שעולות על דעתכם - סביר שיימצאו כאן.
איך להימנע מהשמנה בחורף?



כך ניתן למנוע השמנה בחורף:

1. העשרת התפריט ביומי במוצרים המכילים אומגה 3, ראו טיפים בתגית "אומגה 3, תזונה".

2. חשיפה יומית לשמש חורפית, הדבר מוריד את הסיכוי לדכדוך חורף ואכילת יתר בשל כך.

3. להרבות בארוחות על בסיס מרק המשפיע על תחושת השובע.

4. צריכת פחמימות הנספגות באטיות וכך מסייעות בשמירה על הורמוני הרעב (לדוגמה חומוס, סויה, לחם משאור מלא, עדשים, אפונה ועוד).

5. העשרת התפריט במזון המכיל ויטמין B, ראו טיפים בתגית "תזונה, ויטמין B".
כמה מותר להעלות במשקל בזמן ההריון?



עלייה במשקל הנחשבת תקינה בזמן ההריון היא זו:

לנשים במשקל נורמלי - תקין ניתן להעלות בין 11.5 ק"ג ל-16 ק"ג

נשים שהחלו את ההריון עם משקל עודף יכולות להעלות בין 7 ק"ג ל-11.5 ק"ג

נשים הסובלות מעודף משקל רצוי שתעבורנה ליווי של דיאטנית ותקפדנה לא להעלות מעל 6 ק"ג.
איפה ניתן לחשב את ההוצאה הקלורית המינימלית ביממה?
איזה משקל כדאי לקנות?
מה לעשות כדאי להקטין סיכון לדמנציה?
מתי מומלץ לפנות לרופא לבדיקת גדילה?
מה הקשר בין תזונה וגדילה?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.