» «
עצירות
איזה 10 דרכים יש כדי להתגבר על עצירות קשה בצורה טבעית?



הנה 10 דרכים להתגבר על עצירות קשה בצורה טבעית:

1. שתייה מרובה (עד 12 כוסות ביום), בעיקר של מים וחליטות צמחים.

2. הוספת 4-5 ירקות טריים או מבושלים לתפריט היומי.

3. מעבר לדגנים מלאים בסוגי המזון השונים (לחם, קטניות, דייסות ועוד).

4. הוספת יוגורט או מוצרים פרוביוטים לתזונה.

5. אכילת שני שזיפים מיובשים או שתיית מיץ שזיפים לפני השינה מדי יום.

6. הוספת זרעי פשתן לתזונה (מתאים ליוגורט, דייסות וסלטים).

7. למצבי קיצוניים של עצירות ניתן לאכול כף או שתיים של עיסת תמרהינדי.

8. ללכת לשירותים כשמרגישים צורך ולא להתאפק.

9. להקפיד על פעילות גופנית האהובה עליכם בצורה סדירה.

10. עיסוי הבטן בתנועות סיבוביות עם כיוון השעון.
אימוני כושר
על איזה דברים להקפיד באימוני כושר?


בזמן תרגול בחדר כושר, כדאי להקפיד על הכללים הבאים:

1. לבצע רק תרגילים המתאימים, מבחינת העומס שלהם, לגופכם.

2. לעשות חימום, במיוחד לאזורים עליהם אתם מתכוונים לעבוד.

3. הקפידו לעבוד תוך שינוי כיווני התנועה שלכם.

4. התאמנו לאט ובאופן מוקפד.

5. נסו לערב רק את השרירים המעורבים בתרגיל והקפיד על יציבה נכונה.

6. שימו לב לנשימה, הקפידו על סדירותה.

7. אין לנעול מרפקים.

8. הקפידו לקבל תדרוך כיצד לא ליצור הקשתה של הגו.
עור
איך לשמור על העור באימון בחוץ?



אימון באוויר הפתוח עלול לגרום ליובש בעור או להחריף יובש ובעיות אחרות בעור, כדי להימנע מכך כדאי לעשות את הדברים הבאים:

1. לפני האימון חשוב למרוח על עור פנים נקי קרם לחות עשיר ללא בישום.

2. לפני היציאה לאימון יש למרוח קרם הגנה בכל איזורי הגוף החשופים.

3. לאחר האימון יש לשטוף את הפנים במים פושרים בלבד על מנת לא לייבש את העור.

4. עשו מקלחת שאינה ארוכה מדי, שהייה ארוכה מדי מתחת למים מייבשת גם היא את העור.

5. השתמשו בסבון נוזלי מועשר בלחות בעל P.H שאינו גבוה מ-5.5 או בסבונים טבעיים.

6. מרחו על הגוף בעודו לח קרם לחות עשיר ומזין.

7. מרחו על הפנים קרם מזין המתאים לסוג העור שלכם.

8. לגברים הסובלים מעור יבש מומלץ להשתמש בתכשירים המבוססים על קרם לחות ולא בקצף גילוח.
שחייה נכונה
איך לייעל את אימון השחייה?



הנה מספר דרכים שייעלו את אימון השחייה:

- שחו בסגנון חתירה, הוא מצוין לפיתוח סיבולת לב ריאה.

- השתדלו לצמצם את תנועות הידיים, כך שטווח התנועה יגדל והשחייה תהייה יעילה יותר

- הוסיפו כל שבוע עוד מספר מטרים לשחייה באותו פרק זמן

- התאמנו מדי פעם בעזרת קרש לחיזוק הידיים או הרגליים

- למדו לעשות "קיפר", סיבוב מתחת למים במקום להחזיק במעקה בכל פעם שאתם מסיימים בריכה, כך האימון ממשיך ברצף ללא עצירה ומייעל אותו

- שחו חצי שעה שלוש פעמים בשבוע לפחות

- את שתי הבריכות האחרונות הקדישו להרפיה בשחייה על הגב והקפידו לנשום עמוק

אימון כושר

אימון גופני
איך להתמיד בכושר ביתי?


בכדי להצליח להתמיד באימון כושר ביתי יש להקפיד על הדברים הבאים:

1. חשוב לנסות להתאמן במכשיר אותו אתם רוכשים לפני הקנייה אצל חברים, במכוני כושר או בחנויות, יש לוודא שהוא אכן מתאים לכם.

2. הקפידו לבחור מכשיר שייתן מענה ליכולת הפיסית ולסגנון החיים שלכם, לא כל מכשיר מתאים לכל אחד.

3. מקמו את מכשיר הכושר במקום שיהיה לכם נוח לגשת אליו ונעים לשהות בו מבלי שייגרם מטרד לשאר בני הבית.

4. התאמנו בשעה קבועה.

5. התייחסו לאימון הביתי כמו את אימון מחוץ לבית מבחינת לבוש, דיבור בטלפון, הפסקות וכדומה.

6. אם הדבר מתאפשר התאמנו עם עוד מישהו, זה יגביר את המחויבות שלכם.

7. הציבו יעדים לתקופות מסוימות וכל פעם רעננו אותם מחדש.
שרירים
האם שרירים יכולים להפוך לשומן?



המיתוס שאם לא תתאמן השרירים שלך יהפכו לשומן איננו נכון.

הנכון הוא ששריר ושומן לא הופכים אחד לשני. כאשר אתה מתאמן פחות אתה מאבד שריר (השריר נהיה קטן יותר) וקרוב לודאי תעלה במשקל כי אתה ממשיך לאכול את אותה כמות של מזון כמו בזמן שהתאמנת. לכן נראה כאילו שהשריר הפך לשומן. כאשר אתה חוזר לאימונים ומאבד משקל, מסת השריר עולה ובמקביל אתה משתמש בשומן בתור אנרגיה. לכן הדבר הנראה כאילו השומן הפך לשריר. כמובן קיימת הסוגיה של פעילות אירובית מול פעילות כוח, שבראשונה יש יותר נטייה להוריד אחוזי שומן ובשנייה לעלות את מסת השריר והשילוב יביא לתוצאות הטובות ביותר.
קפה
איך לשרוף שומנים בעזרת קפאין?


ניתן לשרוף שומנים ולשפר את הביצועים של שרירי הגוף בצורה קלה יותר, אם שותים משקה עם קפאין כשעה עד שעה וחצי לפני אימון גופני.

הקפאין (במיוחד בקפה שחור וחזק) גורם להעלאה בריכוז חלק מחומצות השומן בדם ולמעשה מסייע בניצול השומן בזמן פעילות גופנית.

חשוב לציין, שבכדי שהשפעתו של הקפאין אכן תהיה בעלת משמעות, יש לצרוך אותו לפני האימון ולהימנע ממנו בשאר היום.


הערת המומחית ענת פלדמן: למי שמורגל בשתיית קפאין (דיאט קולה, קולה, קפה ומשקאות עם קפאין כמו רדבול ושות') זה לא ממש תופס. ו... אין תחליף לעבודה אירובית עצמה.
כושר
האם כדאי להתחיל אימוני כושר בגיל מאוחר?



בהחלט. גם אם לא התאמנתם בצורה סדירה או כלל לא התאמנתם רוב חייכם, חשוב שתדעו כי מחקרים מראים שגם אימוני כושר המתחילים בגיל מאוחר תורמים להארכת החיים ואיכותם.

המסקנה היא כמובן להתחיל להתאמן, אך יש לעשות זאת לאחר בדיקה כללית אצל רופא משפחה ובהדרגה.


גב תחתון
למה כשעושים תרגילי בטן כואב הגב?


אלו הסיבות עיקריות לכאבי גב תחתון:

יציבה לקויה - יציבה לקויה גורמת ללחצים על החוליות והדיסק, וכך עם הזמן מופיעים כאבי גב.

הגורם השרירי – שרירים חלשים עשויים להשפיע על הופעת כאבי הגב. שרירי הבטן עוזרים בתמיכה ויציבות של הגב. במצב שבו שרירים אלה אינם חזקים מספיק,יש לחזק שרירי בטן וזקפי גב.

משטח נוקשה - בזמן ביצוע כפיפות בטן על משטח נוקשה יכול להופיע כאב חיצוני באזור גב תחתון שנובע מסיבה זו.
מהו אורך האימון הגופני הנכון?



המיתוס, שהדרך היחידה לשיפור פעילות הלב היא באימון רצוף של לפחות 30 דקות ושלפעילות קצרה אין ערך, איננו נכון.

הנכון: מחקרים עדכניים מראים שחזרה במשך היום על פעילות קצרת טווח – אפילו 5 דקות כל פעם, במשך היום מוסיפה לבריאות הלב. למרות זאת פעילות רצופה עדיפה. זכור, חשוב להוסיף פעילות יזומה ביום שלך, אפילו לכמה דקות. לדוגמא, החנה את הרכב רחוק מהמקום שאליו עליך להגיע ולך ברגל.
איך להימנע מפציעות כתפיים בשחייה?



כך ניתן להימנע או להקטין את מספר פציעות הכתפיים בשחייה:

1. להתחיל לשחות בהדרגה

2. כשרק מתחילים את אימוני השחייה כדאי לעשות מרווח של יום אחד בין אימון לאימון

3. לשלב כמה סגנונות שחייה

4. לחזק את רצועת הכתפיים והידיים גם ע"י אימונים בחדר כושר

5. להשתמש בסנפירי ידיים רק לאחר שמגיעים לרמת כושר טובה מספיק או להימנע משימוש בהם במידה ויש בעיות כתפיים חוזרות

6. לאפשר מנוחה קצרה גם תוך כדי אימון במידת הצורך
איך לשרוף יותר קלוריות באימון כושר?



בכדי לשרוף יותר קלוריות באימון כושר כדאי לעשות את הדברים הבאים:

1. להתאמן בקרבת אדם שמתאמן במקצועיות וברצינות - זה מגביר את המוטיבציה

2. לגוון מדי פעם את שגרת האימון, לשלב בין מכשירים ותרגילים שונים

3. לעשות שינויים בקצב האימון, שינויים בקצב שורפים יותר קלוריות

4. לשמוע מוסיקה קצבית וממריצה
האם כושר בלי להזיע לא יעיל להורדת משקל?



המיתוס שאם אני מזיע, זה הסימן שאני מוריד משקל אינו מדוייק.

האמת היא שכאשר אנחנו מזיעים בזמן פעילות מוגברת, אנחנו מאבדים נוזלים. זאת הסיבה לירידה במשקל. לאחר האימון (או בזמן אימון), כאשר אנו שותים, הנוזלים חוזרים אלינו. שתייה חשובה לשמירה על מלחים שבגוף ואיזון נוזלי הגוף. לכן יש לזכור שמדובר בירידה בנוזלים ולא במשקל וחשוב מאוד להקפיד ולהחזיר את הנוזלים לגוף.
האם לאכול לאחר אימון גופני שנעשה בערב או בלילה?



כן. גם לאחר אימון גופני שנעשה בשעות היום המאוחרות ואף גולש ללילה כדאי לאכול בכדי לאזן את רמת הסוכר של הגוף (היורדת בזמן האימון) ובכדי לאפשר לגוף לשרוף קלוריות, שכן הוא נוטה לעשות זאת ממילא לאחר האימון.
איך לעשות שכיבות שמיכה?



כך יש לעשות שכיבות שמיכה:

בכדי לבצע שכיבות שמיכה יש לרדת לרצפה, להישען על הידיים ולהקפיד שהן תהינה פתוחות ברוחב הכתפיים, לאסוף פנימה את שרירי הבטן ולהתחיל לעלות ולרדת כאשר הגוף ישר. למתקשים מומלץ לרדת לאט לאט ולעלות חזרה ע"י הורדת הברכיים לרצפה, כך עד שצוברים מספיק כוח לעלות ללא תמיכה.
איך לשמור על הגוף באימון כדורגל?



כך יש לשמור על הגוף באימוני כדורגל:

1. הקפידו לעשות בדיקת מאמץ אחת לשנה ולוודא שאתם כשירים לסוג אימון זה.

2. התאמנו רק עם נעליים מתאימות לכדורגל.

3. הקפדה על חימום בתחילת האימון ובסופו.

4. אפשרו לעצמכם מנוחה כאשר אתם חשים עייפות רבה או חולשה.

5. הקפידו לשלב בתכנית האימונים השבועית הליכה של חצי שעה לפחות פעמיים בשבוע.
איך לשמור על הגוף באימון כדורסל?



כך יש לשמור על הגוף באימוני כדורסל:

- הקפידו לעשות בדיקת מאמץ אחת לשנה ולוודא שאתם כשירים לסוג אימון זה.

- התאמנו רק עם נעליים מתאימות לכדורסל.

- הקפדה על חימום בתחילת האימון ובסופו.

- אפשרו לעצמכם מנוחה כאשר אתם חשים עייפות רבה או חולשה.

- הקפידו לשלב בתכנית האימונים השבועית הליכה של חצי שעה לפחות פעמיים בשבוע.


דרך איזה אתר ניתן לעשות אימוני כושר אישיים בחינם?


האתר המרהיב פיטנט (fitNET), הוא למעשה חדר כושר וירטואלי המציע שלל אימוני כושר אישיים שניתן לעשותם ללא עלות במקומות שונים: בחוץ, בבית או במשרד, בלי או עם ציוד, ברמות שונות ולכל הגילאים. באתר תמצאו גם עצות טובות לאורח חיים בריא ולהעלאת המוטיבציה לאימון.
איך להכין שייק לשתייה לאחר אימון גופני?



כך מכינים שייק לשתייה לאחר אימון גופני:

המצרכים ואופן ההכנה:
==================
1 כף חמאת בוטנים או חמאת שקדים טבעית

1 בננה קפואה

1/3 כוס יוגורט וניל דל שומן

1/2 כוס חלב שקדים

קינמון לפי הטעם

1 כוס קוביות קרח

- להכניס את כל החומרים לבלנדר, לטחון עד לקבל שייק ולהגיש.

לרוויה!
על מה להקפיד באימון כושר ביתי?



הנה 4 דברים שחשוב להקפיד עליהם באימון כושר ביתי:

1. קביעת יעד ומטרות - לפי המטרה שתקבע יש לבנות את תכנית האימון ולרכוש בהתאם את המכשירים

2. מיקום מכשירי הכושר במקום זמין ומזמין

3. קביעת שעה קבועה לביצוע האימון - למרות שהאימון נעשה בבית, קל לדחותו, קביעת שעה קבועה תסייע בהתמדה

4. שילוב הנאה באימון - שילוב פעילות מהנה בזמן האימון כמו צפייה בטלוויזיה או שמיעת מוסיקה תעודד ותמריץ ותהפוך את זמן האימון למהנה יותר
כיצד נמנע משרירינו להיתפס לאחר ספורט?


צריכה של מספר כפיות דבש לפני אימון, יכולה למנוע מצב בו השרירים מתאמצים יתר על המידה ונתפסים. הגלוקוז המצוי בדבש, מספק לגוף אנרגיה לשימוש מיידי, המשמשת את השרירים במהלך האימון. רצוי מאוד לצרוך את הדבש על פרוסת לחם, או יחד עם מאכל אחר, ולא להסתפק רק באכילת הדבש עצמו.
האם כדאי להתאמן בחוץ במזג אוויר חורפי?
איך לבחור מאמן כושר אישי?
מה נכון במיתוס שהבוקר הוא הזמן הטוב לאימון ספורטיבי?
איך לשמור על היגיינה בחדרי כושר?
מה ללבוש בחורף כשמתאמנים בחוץ?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.